Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sinterklaarmee!

NEGEREN = BOETE!

Why can’t we all just get along?

Grauwe Eeuw-gek Michael van Zeijl heeft er weer zin an. Met radicale, geweldsgezinde retoriek heeft ie zich gemeld bij burgemeester Jan Hamming van Zaanstad en zijn eigen - bedreigende, dus vermoedelijk strafbare - uitspraken heeft hij zelf opgenomen en trots online geplempt.  Audio hierrr &  mirror daaarrr (75MB). Check ook z'n tweets: he-le-maal waus, deze Jeroen de Kreek met een kleurtjesfetisj. Vorig jaar zat ie preventief vast wegens dreigen met de moord op Sinterklaas, dit jaar doet ie er gewoon nog een schepje bovenop. Dit wordt echt met de dag een moedelozer verhaal zeg. Moeten wij onderhand niet met enig aplomb de jutezak in de ring werpen en die Sintsnipers & Bijlmerbusjes gewoon helemaal geen maan meer door de bomen gunnen op dit kinderfeestvriendelijke weblog? [Interne Verdeeldheid Intensiveert]. Jongens. Wij zijn Sinterklaas & Zwarte Piet vieren. Sterkte met die SinterKankerlul in de Grachtenrepubliek, succes met de Sintersnipers (mirror) op de Zaanse Schans en aan alle achttien provinciestadjes waar KOZP de sfeer wil verkloten (maar nog geen demovergunning heeft aangevraagd) dan wel Sinterklaas in een rolstoel wil douwen: vraag Rijkswaterstaat maar ff om alle snelwegborden op standje ‘Rood Kruis op de Mijter’ te zetten, dan hoef je zelf geen langzaamaanacties te doen tijdens de Sintocht.

Reaguursels

Inloggen

Hoe groot is dat cluppie van de Grauwe Eeuw eigenlijk? Een stuk of 1,2 of misschien wel 20 halve zolen? Kortom, geen aandacht meer aan schenken, ook niet in de media. Voor weldenkende mensen is dat een logische oplossing. Tja.

LaatmaarLu? | 07-11-18 | 22:22
-weggejorist-
brie-de-penis | 07-11-18 | 19:09

De KOPZ hoofdman verdient er een paar stuivers mee, net als die hele karavaan aan journalisten en mediamensen die een mooie boterham aan dit soort zaken verdienen. De politici kunnen er een statement mee maken, nieuws mee halen en progressief lijken. De kinderen, ouders en de KOPZ volgers zijn eigenlijk de ware slachtoffers van deze kartel-mindfucks, ze verdienen er in tegenstelling tot al die andere lui niets aan. Ze worden keihard gebruikt.

O2Neutraal | 07-11-18 | 15:35

Vroeger kregen gestoorde mensen een behandeling, maar dat is door Rutte wegbezuinigd. Sterker nog, hij neemt geen enkele stelling in, hij geeft dit soort doorgedraaide debielen een podium. En niet alleen in het sinterklaasfeestje. Verdeel en heers op alle fronten. We moeten vooral ruzie met elkaar blijven maken. De politiek.... bilderberg/soros handpoppen.

Ton8695 | 07-11-18 | 15:17 | 2

Inderdaad, u ziet het helaas goed, men zet u op tegen uw buren. Om het kleurtje en vermeend rascisme, achtergrond, leeftijd en tegenwoordig zelfs gender. Daarnaast moedigt men mensen aan om nieuwe problemen te zoeken die er niet zijn of marginaal zijn om verder mensen te kunnen verdelen en daarmee zelf het redelijke alternatief te lijken. Tijd om het kartel weg te stemmen. Dan word het land ook weer leuker.

O2Neutraal | 07-11-18 | 15:27

ach ja in amerika is de alles ook weer omgekeerd dus wat gaat er hier veranderen... helemaal niks en komt er een nieuwe MP die net zo erg zal zijn.. zo niet erger

coolgen | 07-11-18 | 16:40

Gewoon compleet negeren.
Dan houdt het vanzelf op.

Ray69 | 07-11-18 | 14:55 | 1

Waar leg jij de klemtoon bij "negeren"?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-11-18 | 15:49

Boycot toch gewoon massaal die beláchelijke politiek correcte kermis vol mafketels die de landelijke intocht is geworden. Als er geen mens is, dan zijn die protesterende imbecielen en beroeps querulanten er ook zo mee klaar. Vier lekker de intocht in je eigen dorpje, wijk, buurt, whatever, precies op de manier waarop jij dat wilt. Ik gun ze al die aandacht nu ook helemaal niet. Kortom; boycot de landelijke intocht.

Dutchbeaurouge | 07-11-18 | 14:50

Dit krijg je nu, met al die bezuinigingen op de geestelijke gezondheid.
Geef hem eens een rood pilletje ipv die paarse...

Kanarie_Geil | 07-11-18 | 14:49

Tja, maar dat SJW-tuig wil dat soort geluid niet horen. Er is geen discussie mogelijk, geen dialoog, niks. het feest moet kapot. En de deugers, gewoon omdat ze niks liever willen dan deugen, volgen slaafs. Zag vandaag een berichtje op De Witte Onderbroek over het nieuwfeit dat de politie op zijn eigen Sinterklaasfeestjes na 2020 geen Zwarte Piet meer wil laten rondlopen. In dat nieuwsberichtje vind je de volgende omschrijvingen:
• de racistische Zwarte Piet-figuur;
• de achterhaalde uitdossing;
• Blackface Piet.
Tegen dit soort vooringenomenheden valt niet te argumenteren.

Schoorsteenveger | 07-11-18 | 16:00

En toch krijgen die volslagen doorgedraaide figuren het voor elkaar dat de NOS buigt, dat Netflix buigt, dat gemeenten buigen, en nu ook de politie. En dat allemaal omdat ze het verschil tussen de Amerikaanse blackface en de Nederlandse Zwarte Piet niet kunnen uitleggen danwel niet willen weten. Wat een weekheid.

just_saying_ | 07-11-18 | 14:33

Gewoon PeroKlaas in het Sinterklaasjournaalsprookje van dit jaar tijdens de overtocht laten verzuipen, samen met zijn inleenkrachten van niet-Westeuropese afkomst. Even slikken voor de generatie kleuters van nu, maar over 5 jaar kraait er geen haan meer naar. Kunnen we een mooie nieuwe Hollandse traditie bedenken. Winterklaas uit de luizenmoeder of zo.

Azijnist | 07-11-18 | 14:20

Ik heb net weer eens wat tweets zitten lezen van deze engerd en zijn gevolg maar wat wil die nu eigenlijk zeggen?
Het is er eentje die teveel ruimte en vrijheid krijgt om zijn nazistische ideeen over untermenschen (de witte bevolking algemeen) te uiten.
Vul in Joden/Marokkanen waar hij het over blanken/witte heeft en zie de manier waarop hij schrijft.

RechtseKnakker | 07-11-18 | 14:06

Allemaal gelul om nix,
de echte Sint komt in Scheveningen aan...
(de haven van Zaanstad.... ROFLOL)

Kanarie_Geil | 07-11-18 | 14:05

En dat gelul over Wodan en pre-grristelijke wortels van zwarte piet moet ook eens ophouden.
Slaat nergens op.
De zwarte piet zoals we hem nu kennen is idd net an 150 jaar geleden ontstaan,
en z'n dresscode is weldegelijk een karikatuur van zwarte afrikanen>
Ik bedoel: grote rode lippen, kroeshaar en zwart, hoe karikaturaal wil je het hebben?
In z'n tijd gezien verder normaal, zwarte slaven had je gewoon nog in Suriname en de Antillen, dat er dus verwijzingen naar (zwarte) slaven zitten in de Piet figuur staat vast.

Dat er echter vandaag de dag nog een zwarte slaaf wordt gezien in Piet is flauwekul, ik heb er nooit een slaaf in gezien, ik heb er als kind zelfs nooit een afrikaan in gezien, een mens.
Zwarte Piet valt in de categorie elven en kabouters, mythische wezens, geen menselijk wezen.
Verder is de moderne Piet een toffe peer en geen boe-man meer, een kinderheld, vrijwel alle kinderen willen Piet zijn dus hoe kun je je daar nu aan storen??

Dat mensen zich storen aan het karikaturale uiterlijk van de huidige Piet kan ik nog wel begrijpen, die rare rode lippen en het kroeshaar kunnen wel weg.
Piet bruin maken vind ik bizar, men probeert er blijkbaar een mens met Afrikaanse roots van te maken, kijk daar vlieg je dus racistisch de bocht uit.
Zo vermenselijk je Piet, maak je er een negerT van, dom dom dom.
Hou 'm pikzwart, gooi er desnoods een handvol anders kleurde Pieten bij, een leuke roze gay-Piet, een groene bos Piet, een rode brandblus Piet maar de hoofd Piet blijft zwart, scheelt ook gedoe met onzinnige aanpassingen in de teksten van Sinterklaas liedjes.

vander F | 07-11-18 | 13:53 | 1

Ruim 200 jaar geleden. Dress code jonker of kapitein.
Zie mijn eerdere discussie met een wild-geraas adept.
Boeman karakter zit er zeker in net als slavernij aspect.
Refereert aan angstcultuur dat moorse of turkse kapers je -blank kindje- zouden komen halen om je als slaaf te verhandelen.

Rommelende Onderbuik | 07-11-18 | 14:38

Nederland is op zoveel manieren een ziek land geworden. Dit soort tuig als de grauwe eeuw had nooit getolereerd mogen worden. Wederom zum kotzen. Je blijft kotsen.

miss error | 07-11-18 | 13:52 | 2

Ik kots al sinds Rutte I aan de macht is, dagelijks zum kotzen. Het houdt niet op. *pak even een nieuwe emmer*

Rest In Privacy | 07-11-18 | 15:31

Ik kost al sinds het volksverraad van Balkenende. Sindsdien is allemaal alleen bergafwaarts gegaan.

prakkie | 07-11-18 | 20:49

Wat moet hij een triest leven. Wat ik niet begrijp is dat instanties, organisaties en (lokale) overheden met hem het gesprek aangaan.

RamondeM | 07-11-18 | 13:51

We kunnen proberen het er niet meer over te hebben, maar dat werkt niet omdat KOZP zal blijven drammen en zal blijven proberen om intochten te verstoren. We zouden wel een standaardaanpak kunnen afspreken met betrekking tot 'ordeverstoorders' die gebruikmaken van hun 'demonstratierecht'. Iemand een idee? Kunnen we dat aanbieden aan de politiek die vanwege de deugkleppen alles in de soep laat lopen.

zwarte_weduwe | 07-11-18 | 13:49

Mijn voorouders waren slaven in de oudheid, lijfeigenen in de middeleeuwen en deden herendiensten in de 18e eeuw en werden uitgebuit tijdens de industriële revolutie. Heb er nog steeds trauma van over gehouden en zeer gediscrimineerde genen, want zo lang geleden is het ook weer niet. Wie vergoedt mij deze schade? Wie houdt rekening met mijn gekwetste ziel

batvoca2 | 07-11-18 | 13:39 | 1

Ik zou zeggen: zoek een feestje uit en vergal het!

Rommelende Onderbuik | 07-11-18 | 15:43

Heeft iemand Wild Geraas Deel 2 al gezien? Over de oorsprong van Sinterklaas. Zou verplichte kost moeten zijn op scholen, voor boven de 6 jaar uiteraard.

MeppieRocks | 07-11-18 | 13:36 | 1

Heb er wel aan meebetaald, dus ik hoop het eerdaags in de post te krijgen.

zwarte_weduwe | 07-11-18 | 16:59

Gelukkig gaat alle aandacht uit naar Zwarte Piet en kan Sinterklaas nog gewoon zijn gang gaan. Echt niemand maakt zich druk om een oude man in een jurk.... kindervriend.... met een fallussymbool in zijn hand, die kinderen op zijn schoot neemt...

MeppieRocks | 07-11-18 | 13:34 | 1

Nu alles veel te laat is, is het misschien beter om gewoon weer de doodstraf toe te staan in Nederland voor de gevallen die echt niet meer te redden zijn zoals deze persoon, Volkert van der Graaf en noem het allemaal maar op. Had ze gewoon meteen doodgeschoten, dan waren we overal vanaf. Deze mensen zijn gewoon knettergek en zouden van deze aardbol af moeten.

Leukautootje | 07-11-18 | 13:29

Uitermate triest dat we ons tegenwoordig moeten beveiligen bij een simpel kinderfeestje, doodgewoon omdat de Haagse trawanten van Brussel zo studpide zijn geweest (en nog steeds zijn) om allerlei gespuis binnen te halen in ons ooit zo goede en vredige Nederland waar het toen zo goed toeven was zonder angst voor dit soort proleten. Maar angst zaaien is immers het hoofddoel van terroristen
Ik citeer:
""De Zaanse Schans wordt, tien dagen voor de landelijke intocht van Sinterklaas, al goed beveiligd. Dat erkent een woordvoerder van de gemeente Zaanstad""
www.telegraaf.nl/nieuws/2772296/tien-...

telelezer | 07-11-18 | 13:14

Ik vind het vooral vreemd dat er nog geen CVDBVDSVS is.
Collectief voor de bevrijding van de schimmel van Sint-Nikolas. Dat arme beest wordt opgesloten in een stoomboot zodat het niet vrij kan bewegen en dit voor meerdere dagen. Daarna moet het rondrennen met die bejaarde en honderden kilo`s pakjes op zijn rug. Hiermee de Arbo wetgeving aan zijn laarzen lappend.

Lt-Kol Kilgore | 07-11-18 | 13:09

als jan hamming daadwerkelijk heeft staan beweren dat zwarte piet racistisch is dan is dit reden om hem direct met pek en veren uit die gemeente te verjagen. Echt schandalig, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat totale lul michael van Zeijl keihard staat te liegen. Mmmm lastig dit...

macdushi | 07-11-18 | 13:07 | 2

Die Hamming geniet van alle aandacht. Echt een lul eerste klas.

Trumme | 07-11-18 | 13:12

Die hamming is van de pvda, dus ja, dan weet je het wel he.
Btw, hij wil zijn naam ook veranderen, dat ham moet uit zijn achternaam, zal wel worden jan suikerming oid.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-11-18 | 14:23

Als we nou eens stoppen aandacht te geven aan die sneuneuzen van de grauwe eeuw en kozp dan is voor die lulhannessen de lol er snel af.
O ja, en als er dan nog een drang heeft actie te voeren, gelijk opsluiten.

jufrouw theelepeltje | 07-11-18 | 12:56

"Multicultureel samenleven" betekent dat je het als autochtone Nederlander moet laten welgevallen geschoffeerd te worden door fascistoïde beroepsnegers, -globalisten, -links gespuis en hun - medeplichtigen van de media.
Noem dat maar je "witte privilege" waar genoemd EUrofiel geboefte graag over praat.

Jan Passant mk2 | 07-11-18 | 12:55 | 1

Goed geformuleerd!

telelezer | 07-11-18 | 13:18

Ik accepteer het... ik ben een vieze racist omdat ik blijft vasthouden aan Zwarte piet. Mijn kinders genieten ervan.. ook vieze racisten!

Blanke_Vlaai | 07-11-18 | 12:44 | 1

Ook ik ben een vieze racist maar nog niet uit de kast gekomen. Wellicht kan iets van een racisten boten parade op de Zaanse Schans mij het laatste zetje geven.

AntonJensen | 07-11-18 | 12:51

Ik heb ook wel een mooie oplossing voor iedereen. Breng een nieuwsbericht uit dat Sinterklaas dit jaar is overleden in z'n vakantiehuisje in Spanje en dat alle Pieten zo verdrietig waren dat ze met hem mee zijn gecremeerd.

Sinterklaas afschaffen scheelt ook in iedereens portomonee... ik geef verdomme al genoeg geld uit met kerst

Nyte | 07-11-18 | 12:42

Op 18-11 is het Sinterklaas intocht in Hulst. Is al jaren zo. En er zijn steeds veel zwarte pieren bij die alle kinderen gratis snoep geven. Leuk toch. Last ze maar lekker rellen in Zaandam. In Zeeuws Vlaanderen hebben we van die zeurpieten geen last

Zezijngekinbrussel | 07-11-18 | 12:42

Te koop gevraagd 2 x dwangbuis 1 x maat Michael van Zeijl en 1 x maat burgemeester Jan Hamming.

pa_niek | 07-11-18 | 12:36 | 1

@pa_niek | 07-11-18 | 12:36 |
Graag met spoed de extra stevige uitvoering per adres naar de Zaanse Schans, te bezorgen vóór 17 November.

Sjefke7807 | 07-11-18 | 13:21

Aanschouw de moderne fascisten: Alle middelen heiligen het doel, het doel is heilig en discussie is ontoelaatbaar. Deze gozer zit zo diep vast in zijn eigen obsessie dat hij iedere proportie kwijt is. Volwassen mannen die kinderfeestjes gaan verzieken om wankele politieke overtuigingen - hoe laag kan een mens zakken?

Zeddegeizot | 07-11-18 | 12:20 | 2

Dat vroegen we ons vorig jaar ook al af, dus waarschijnlijk nog een stuk lager dan dit....

peterdh | 07-11-18 | 12:40

Kijk naar links en realiseer u dan dat er geen einde is...

Bill le Koek | 07-11-18 | 14:04

Ik heb vrij recent een zoontje gekregen, en dat hele Sinterklaasfeest ga ik mooi skippen. Aan dit soort infantiel gedrag weiger ik deel te nemen.

Ik hoop van harte dat iedereen die aan de sinterklaasdiscussie deelneemt de tering krijgt.

paradoxical | 07-11-18 | 12:13 | 8

Heb sowieso te doen met kleintjes die in deze waanzinnige wereld geboren worden.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 16:27

@pa_niek ja kijk, daar kan ik precies 0 seconden van wakker liggen. Sinterklaasfeest is al verpest, er is niets wat dat nog kan veraderen. Bij mij heeft het woord 'sinterklaas' de smaak van zure domme mensen, ik weiger aan dat soort zwakzinnigheid deel te nemen.

paradoxical | 07-11-18 | 18:51

@Lupuslupus ach je kind kan ook aan lupus lijden, lijkt me erger dan een feestje missen.

paradoxical | 07-11-18 | 18:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Wordt er ook nog stil gestaan bij die haatzaaiende gek van een burgemeester die fijntjes volgens PvdA Politburo richtlijnen zwarte piet als racistisch wegzet. Wat door hem met pijn in het hart nog 3-4 jaar getolereerd moet worden voordat deze "racistische karikatuur " piet ook een neqschot van de burgervader krijgt. PvdA burgemeesters, hypocrieter krijgt u ze niet. Nu lachen naar de kindjes en via achterkamertjes besluiten over 4 jaar is tie er niet meer!

WeirJack | 07-11-18 | 12:02 | 3

Dat was nu net het eerste wat mij ook op viel. Kan zijn dat onze fascistische vriend van Zeijl keihard loopt te liegen over wat de burgermeester gezegd heeft. Het is bij een pvda-er niet uit te sluiten dat dit inderdaad zo gezegd wordt. Dan mogen er wel eens vragen over gesteld worden in de raad.

Nuuk | 07-11-18 | 12:22

@Nuuk | 07-11-18 | 12:22 |
Gezien de enorme Clusterf*ck die de PvdA burgemeester van Dokkum er vorig jaar van maakte door zowel KOZP alsmede ook de NVU uit te nodigen, geven de resultaten uit het verleden geen al te beste voorspelling over het waarheidsgehalte. Ze zijn er bij de PvdA overduidelijk toe in staat.

Sjefke7807 | 07-11-18 | 13:24

Ik moest aan Flappie denken...

Bill le Koek | 07-11-18 | 14:06

Is een paard niet een soort rolstoel uit vroegere tijden?

DerLothar | 07-11-18 | 11:57 | 1

DerLothar | 07-11-18 | 11:57 |

Ik dacht meer een soort schijtende brommer van 1 PK?

Kop Kaaz | 07-11-18 | 12:11

Waarom is de kerstman niet een gehandicapte lesbische negerin in een rolstoel? #Kerst is racisme.

Gewinflipt | 07-11-18 | 11:43 | 3

DISCRIMINAZI
u vergeet de minderheden qua religie en sexuele orientatie te noemen.

paost712 | 07-11-18 | 12:06

een gehandicapte lesbisch islamitische negerin in een rolstoel, met een voorliefde voor paarden... ff verfijnd

ikpislauwbier | 07-11-18 | 12:44

De lesbise transexuele dwergen voelen zich nu gepakt.

Lt-Kol Kilgore | 07-11-18 | 12:59

Als dit soort mensen voor de rechtbank verschijnt krijgen ze meestal een uitnodiging voor een geestelijke evaluatie. Is bij meneer Van Zeijl een kwestie van tijd, hopelijk.

Goldfinger | 07-11-18 | 11:42 | 3

Het zijn eerder terroristen. Zaanse schans al tien dagen voor intocht permanent bewaakt lees ik op telegraaf. Anti piet = terrorist

Alleycat | 07-11-18 | 11:45

Ik krijg hier in het uiterste Oosten van het land sterk de indruk dat de geestelijke gezondheidszorg in de Randstad ver onder de maat is. Maar het is wel knap dat dit soort figuren, mede dankzij GS, weer de nodige aandacht krijgen.

Mannes | 07-11-18 | 11:59

@mannes.

De GGZ is wel ok, denk ik. Alleen de definitie van wat een goed mens is, maakt dat sommige stoornisjes wat moeilijk zichtbaar zijn.

nikolaos | 07-11-18 | 12:07

Waarom richt die lul zijn pijlen (ook) niet op de KERSTMAN?

Als ik naar de winkelversieringen kijk wordt Sinterklaas al vele jaren min of meer overgeslagen, en gaat het eerder over de kerstman (Santaclaus) en kerst dan over onze Goedheiligman.

Santaclaus is Amerikaans, Coca-Cola, kapitalisme etc. dus daar kan die psychopaat vast wel wat mee!

Jahowiseffe | 07-11-18 | 11:41 | 2

Ga hem op ideeën brengen, moet hij weer opdraven in programma's van ons belastinggeld.

Muuke | 07-11-18 | 11:48

@Jahowiseffe | 07-11-18 | 11:41 |
En weet u wat nog het leukst is? Dat Santa Claus een verbastering is van.... Sinterklaas. Maar weten die lutserTs veel.

Sjefke7807 | 07-11-18 | 12:17

net als met vuurwerkgekkies: preventief opsluiten tot ná het Grote Kinderfeest.

langzullenweleven | 07-11-18 | 11:38 | 1

Staat in het artikel: deden ze vorig jaar ook al met hem.

prakkie | 07-11-18 | 21:02

Live and let live.

Muuke | 07-11-18 | 11:36

Al die politie-inzet, en dus al die kosten, kun je deze mafketel aanrekenen. En hij kickt er waarschijnlijk nog op ook.
Vastzetten is een stuk goedkoper.

Rico Tampeloerus | 07-11-18 | 11:32 | 1

Yep. Nota sturen.

Alleycat | 07-11-18 | 11:45

Ik vraag me af hoe die koekwaus in de spiegel kijkt, walgt hij ook van zichzelf vanwege zijn witte kleurtje? of maak je dat goed door iedereen racist te noemen?

Droefsnoet | 07-11-18 | 11:26 | 3

Je let niet op. Michael van Zeijl is niet wit.
www.youtube.com/watch?v=mDqs1q04k1s
En in die geluidsopname is hij ook aan het janken dat hij het in zijn jeugd zo moeilijk had als allochtonenkind.

Roadblock | 07-11-18 | 11:41

@Roadblock, ah dan ben ik in de war met die andere gekkie van die 4 mei beweging.

Droefsnoet | 07-11-18 | 12:34

Droefsnoet | 07-11-18 | 12:34 |
Ah je bedoelt Rogier Meijerink de veroordeelde kraker uit Utrecht.
Nou die zit bij hetzelfde groepje als die geschifte van Zeijl
www.volkskrant.nl/mensen/-de-systemat...

Roadblock | 07-11-18 | 17:12

Voor demonstraties is een vergunning nodig van de gemeente.
Maar heel gek, in gemeente Weesp schijnt dat niet nodig te zijn als de linksextremistische zielepoten van KOZP de boel willen frustreren.
www.weespernieuws.nl/nieuws/algemeen/...
Mogen ze met toestemming van de burgemeester lekker met een megafoon het feest verstoren en kleine kinderen bang maken.
Zullen ze ook dit jaar weer met gestrekte arm en gebalde vuist Black Panthertje gaan spelen? Met zo'n lullig baretje op het bolletje?

leo de pejo | 07-11-18 | 11:26 | 1

Oef, dat is dichtbij. Weesp wordt overigens onderdeel van de Gemeente Amsterdam. Het werk is voor gemeentelijke ambtenaren te ingewikkeld geowrden... Tering, hoe verzinnen ze het.

Mammeloe | 07-11-18 | 11:48

Ik vraag mij al heel lang af, hoe de richtlijn van BIZA er uitziet, die Burgemeesters van steden waar de landelijke Sinterklaas intocht gehouden wordt, dwingt om met dit soort gestoorden in discussie te gaan.

Roadblock | 07-11-18 | 11:24

Het verbaast mij dat deze burgemeester tijd heeft gemaakt voor die radicale gek.
Die van Zeijl hoort in een psychiatrische kliniek thuis.

spamzuiger | 07-11-18 | 11:23

Ik zit naar die opname te luisteren (die overigens na enkele minuten duidelijker wordt).

Dat zo'n burgemeester zo'n vent te woord staat, zeg. Dat er gewoon een knakker kan binnen lopen en hele filosofische lezingen af kan gaan zitten steken.

Die burgemeester had gewoon moeten zeggen "ik heb u uitgenodigd om uit te leggen dat u geen rotzooi moet trappen. En nou weer oprotten".

Het maken van volwaardig gesprekspartner van dit soort mongolen is een vorm van erkenning. Dat moet je dus niet doen.

Zwarte Piet activisten zijn de flat-earthers van het morele debat.

Knufter | 07-11-18 | 11:11 | 3

Niet de moeite genomen te luisteren, want per ongeluk eerst een 10-tal tweets gelezen. Helemaal geen aandacht aan schenken, of het moet een professional zijn in een GGZ inrichting.

Peerkeoud | 07-11-18 | 11:20

Ze krijgen van hogerhand opdracht om in discussie te gaan met actievoerders.
Dat was mij bij die muts van Dokkum al duidelijk geworden.

Roadblock | 07-11-18 | 11:26

Ik heb het gedownload om af te luisteren maar snel weer gedeleated. Ik wil deze bagger geen minuut te lang in mijn bestanden.

horsteknots | 07-11-18 | 11:48

Kunnen we niet met z'n allen gewoon besluiten dat we dit soort idiote uitlatingen van welke anti Sint en Piet groepering ook, glashard gaan negeren. Geen aandacht meer aan besteden.

tantesidonia | 07-11-18 | 11:11 | 1

Graag.
Helemaal klaar mee.

prakkie | 07-11-18 | 21:04

Maar... diversiteit werkt heus wel verbindend en versterkend hoor. Als ik de televisie aanzet, hoor ik niet anders!

demagoog.en.atheist | 07-11-18 | 11:08 | 2

@demagoog.en.atheist | 07-11-18 | 11:08 |
Ik weet niet hoe het met u is, maar ik kan het woord 'diversiteit' onderhand niet meer horen. Want die diversiteit blijkt in de praktijk vooral om het bashen van de inheemse Nederlander te gaan. En ik persoonlijk ben daar wel een beetje klaar mee.

Sjefke7807 | 07-11-18 | 12:20

Die TV moet je ook niet aanzetten. Het gif spuit tegenwoordig direct de kamer in. Alleen nog als monitor gebruiken voor internet, verder niet.

prakkie | 07-11-18 | 21:05

Als de Sint en Pieten de kinderen even afleiden kunnen de papa's die idioten in een zak stoppen en de gracht in pleuren. Politiek doet niets, OM vervolgd alleen pro-Pieters en de politie stelt al helemaal geen ene kut meer voor.

Dima Beeline | 07-11-18 | 11:06

Toch wel jammer dat er vrouwen zijn die niet gewoon willen doorslikken. Had in dit geval een hoop narigheid gescheeld.

MoonBeebe | 07-11-18 | 11:06 | 1

Ligt ook aan wat er aan de puddingbuks in kwestie vastzit he? DIt is ook de reden dat er nog steeds buttlelijke mensen rondlopen, de knapperds eindigen allemaal oraal, de lelijkerds gaan het goeie gat in om er maar zsm vanaf te wezen.

elfenstein | 07-11-18 | 11:19

Ik wil niemand bedreigen en doe dat ook niet maar KOZP moet heel erg voorzichtig zijn wat zij in Friesland doen er zijn hier heel veel mensen die meer en dan ook meer dan genoeg hebben van deze kortzichtige klootzakken (niet mijn woorden)

Fedde71 | 07-11-18 | 11:06 | 2

Extreem linkse provocateurs, zonder werk, die alle tijd hebben om hun frustraties de vrije loop te geven.

Pelforth | 07-11-18 | 11:12

@Pelforth | 07-11-18 | 11:12:
u heeft het dan over het KOZP-tuig lijkt me. Ja, dat is Extreem-links provocerend tuig zonder werk, die alle tijd hebben om hun frustraties de vrije loop te geven.

prakkie | 07-11-18 | 21:09

Dat hele linksgedoe komt soms in de meerderheid over als een volksbeweging maar het zijn misschien in heel Nederland 1.000 wappies. Sylvana Simons, Garia, die ene die bij Twan Huijs zat en deze wappie. Dan nog wat aanhang.

Als zo'n knakker vindt dat het racistisch is moet hij aangifte doen en netjes wachten op de rechter. En geen stennis gaan schoppen.

Verder denk ik dat dat soort lui onverbeterlijk zijn. Net als die compulsieve oplichters die steeds naar de gevangenis gaan, vrijkomen en dan weer anderen gaan oplichten. Het is gewoon een stoornis in de hersens. Niet voldoende voor verplichte opname en niet te weinig voor genezing.

Dit soort mensen luistert naar maar één taal: die van een grote stok. Het gebruik waartoe ik overigens niet op roep. Maar dat is wel hoe dit soort mensen functioneren. Altijd de grenzen opzoeken van wat net wél en niet niet mag, altijd maximaal treiteren, exposure vragen, aandacht eisen, lastig vallen.

Gewoon geschift. Volkomen ingebakken in z'n eigen gelijk. Als ik in bed lig 's avonds denk ik nog wel eens aan een lekker wijf of een film die ik gezien heb of een boek of zo. Deze knakker denkt alleen 'zwarte piet zwarte piet zwarte piet, ik zál ze ik zál ze'.

Knufter | 07-11-18 | 11:05 | 1

Deze mensen scoren ook hoog op sadisme. Genieten van het verzieken van ander hun plezier.

Alleycat | 07-11-18 | 11:08

Kaas de Vies | 07-11-18 | 10:57 |
Je hebt gelijk was de WIC. Maar die zal de schepen wel van dezelfde planken hebben laten maken vermoed ik.

Zatkniss | 07-11-18 | 10:59 | 4

Ja joh, geef de bomen de schuld van de slavernij.

koeberg | 07-11-18 | 11:09

Nederland en engeland hebben slavernij als eerste AFGESCHAFT.

Alleycat | 07-11-18 | 11:09

Ook de VOC maakte de handen vuil aan slavernij. Het ging daarbij echter vaak om lokale Aziaten. Het is kennelijk minder traumatisch als je vanuit in shithole country blijft, dan als je al primitieveling wordt gegerukt uit je barbaarse omgeving en kansen krijgt in een ontwikkelde maatschappij.
Of negers klagen meer dan Aziaten, dat zou ook nog kunnen.
Lijkt me wel een interessant sociologisch onderzoek waard. Waarom ligt de nadruk als men praat over "Slavernij" op een paar verwende donkere zeurpieten in hoogontwikkelde westerse landen, en hoor je Aziaten en blanken niet of zelden? www.vocsite.nl/geschiedenis/slavernij...

Rommelende Onderbuik | 07-11-18 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze wel genoeg leden om in 18 plaatsen te gaan demonstreren?
Succes met de demo op het Pieter Vreedeplein in Tilburg. Ik ben benieuwd hoeveel politie er om de KOZP-ers moet staan om te voorkomen dat de Tilburger duidelijk maakt dat hij geen bemoeienis van Randstedelingen met Tilburgse feestjes wenst.
De echte intocht vindt plaats aan de Piushaven. Het Pieter Vreedeplein is de afsluiting van de intocht met handenschudden en zo. Ik denk dat het ommuurde karakter van dit plein, kleine (kwetsbare) kinderen, aggressieve demonstranten en Tilburgse vaders (en moeders!) geen veilige combinatie is.
Als Bürgermeister Weeterings verstandig is kondigt hij een noodverordening af om de demonstranten WEG te houden bij kleine kinderen. Zeker op die locatie is dat vragen om ellende.
Uiteindelijk kun je natuurlijk 100 politiemannen op dat plein zetten om de boel in toom te houden, dan passen de kinderen en hun ouders er toch niet meer op en is er geen veiligheidsprobleem.

JanVergoor | 07-11-18 | 10:58 | 2

Hup King Side.

Pelforth | 07-11-18 | 11:05

"Hebben ze wel genoeg leden om in 18 plaatsen te gaan demonstreren?"
Bewuste tactiek. Ze willen ze de tegenstand van pro-pieten verspreiden. Ze gaan kijken waar het relatief rustig is, en daar gaan ze dan zieken, schoppen en rellen.

Rico Tampeloerus | 07-11-18 | 11:36

Mag ik zeggen dat ik vind dat de grauwe eeuw mijn behaarde aars kan kussen en op kan tyfen met z'n gezeik tegen onze ZWARTE pietermannen!

DibbusKwak | 07-11-18 | 10:57

Dat ze die discussie gewoon binnen de ring van Amsterdam houden maar val de rest van Nederland er niet mee lastig!

de dorstige | 07-11-18 | 10:56

Wel een mooie retoriek om de intocht in Zaanstad te houden. De stad waar in den Gulden eeuwh de balcken werden gesaegd voor dien kloecke VOC schuyten welcke sovele pieterbasen hebben voorzien van ene gratis cruise en cost near den West.

Zatkniss | 07-11-18 | 10:52 | 2

VOC deed niets in den West
VOC vervoerde geen slaven

Kaas de Vies | 07-11-18 | 10:57

VOCers werden tot slaaf gereduceerd als hun schepen door Noord Afrikaanse zeerovers werden buitgemaakt.
Is daar al een standbeeld, ter herinnering aan die ongelukkigen, voor gemaakt?.
Daar moet toch een subsidiepotje voor zijn.

Pelforth | 07-11-18 | 11:08

Kestie van tijd voordat Van Zeijl zich manifesteert als islamiet en niets meer met blanken te maken wil hebben.

Beefbus | 07-11-18 | 10:52 | 1

Wel een rechts extremistische naam, van Zeijl.

Pelforth | 07-11-18 | 11:03

Ik verbaas me erover dat die gasten nog niet een keer stevig in elkaar geramd zijn, gezien de ergernis en emoties. Ze zijn de baas, blijkbaar.

Jahowiseffe | 07-11-18 | 10:51 | 5

@Mark
Ik verbaas me er alleen over. Maar ik zal niet ontkennen: ik zou er geen traan om laten als het wel gebeurde.

Jahowiseffe | 07-11-18 | 11:44

Vroeg of laat vallen er klappen richting dit grauwe eeuw gespuis. Jeweettog: "You mess with white man's traditions, you get white man's stick". Dus straks geen gelul van "ik wist het niet".

Grijskijkert | 07-11-18 | 12:50

@TeeJee | 07-11-18 | 10:53: behalve die idioten van Grauwe eeuw en KOZP-tuig.
Die hebben totaal geen enkel moreel kompas meer. Dat is enkel rellen om de aandacht. Tuig is het.

prakkie | 07-11-18 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Preventief oppakken en met tentje op Rottumerplaat zetten. Klaar.

Reykjavik | 07-11-18 | 10:51 | 1

Zonder tentje mag ook. Laat ze maar creperen.

prakkie | 07-11-18 | 21:14
-weggejorist-
leo de pejo | 07-11-18 | 10:51
-weggejorist-
IkWilOokWatZeggen | 07-11-18 | 10:51 | 2

Dat die van Zijl aandacht krijgt. Het is gewoon een gekkie. vroeger noemde we die de buurtgek en negeerden zo'n persoon verder. Was ongevaarlijk, alleen beetje gek.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 10:50 | 6

Drogreden van anciënniteit Mark, je moet met betere argumenten komen. En je beter gedragen!

Rest In Privacy | 07-11-18 | 11:39

Pecies, toen kreeg zo'n type een ketting om en maakte ze hem Burgemeester van het lokale winkelcentrum.

Mammeloe | 07-11-18 | 11:43

De zegeningen van het internet en de aanverwante platformen: iedereen kan in no-time bekend worden en een organisatie opbouwen.

Ik vraag me af of de diverse overheden in de wereld nog steeds vinden dat er op ieder plekje op deze aardbol internet en hardware beschikbaar moet zijn?

Jahowiseffe | 07-11-18 | 11:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Hmmmm.... gezien het beveiligingsniveau moet die van Muiswinkel dus straks ook nog een kogelwerend vest onder z'n tabbert aan... kevlar helmpje in z'n mijter... dat wordt nog een warm baantje ...

bisbisbis | 07-11-18 | 10:50 | 4

Zullen we met z'n allen afspreken Sinterklaas met rust te laten, ook als hij gespeeld wordt door van Muiswinkel?

koeberg | 07-11-18 | 11:10

Oh de ironie. Voormalige hoofdpiet en links cabaretfossiel die nu sint speelt neergeschoten door extreemlinkse totaalwappie. De echte sint ligt te tollen in z'n graf.

elfenstein | 07-11-18 | 11:13

De Sint is natuurlijk de echte boosdoener! Die heeft immers zijn "knechten" uit de jungle gehaald, als ware het een smerige kolonialist, de man die het allemaal mogelijk heeft gemaakt.

Waarom wil die smerige opportunist Muiswinkel deze rol nog wel spelen ?!

Jahowiseffe | 07-11-18 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Die Van Zeijl is er gek genoeg voor om de Sinterklaas van Amsterdam straks van zijn paard te schieten.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:49 | 1

Die van Zeijl is gewoon een gekkie met een groot aandachts gebrek. Ken die vent verder niet maar weet 100% zeker dat die uit een "gebroken" gezin komt, weinig moederliefde heeft gekend, vader was waarschijnlijk een junk oid... typisch gevalletje die van Zeijl.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 10:52

Het enige wat die mongool wil is aandacht. Mooi voor hem is dat hij die nog krijgt ook.
Zucht.

Superior Bastard | 07-11-18 | 10:48

Waar een klein land groot in kan zijn

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:47

Je moet deze man juist zoveel mogelijk zn gang laten gaan dan krijgt heel nederland het snelst een hekel aan de anti zwarte piet beweging.

Alleycat | 07-11-18 | 10:47 | 3

En een paar sinterklazen opofferen?

Muuke | 07-11-18 | 10:59

Nog sneller dan nu al...??

DibbusKwak | 07-11-18 | 10:59

Alhoewel, dat soort schreeuwers durven waarschijnlijk niet eens te schieten. Gevalletje aandacht te kort.

Muuke | 07-11-18 | 11:00

Om een globaal beeld te krijgen van deze Michael van Z. - die ik verder niet ken en ook niet wens te kennen - scrolde ik toch maar even voor de goede orde door z'n Tweets heen. Kan iemand mij vertellen waarom deze persoon nog altijd vrij rondloopt? Wat deze staatsgevaarlijke gek uitkotst aan waanzin...... ik zal mijn verdere "oplossingen" voor deze persoon maar binnensmonds houden.

de directeur | 07-11-18 | 10:47 | 1

U had gelezen dat een meervoudig kinderverkrachter en moordenaar op dit moment verkansie aan 't vieren is? Om het even in perspectief te zetten.

elfenstein | 07-11-18 | 11:15

Ik ben er klaar mee. Kick Out Zeur-Piet!
Genoeg aandacht gehad. Punt gemaakt, besproken, voor een deel soms zelfs herkend of erkend. En nu op houden. We gaan een kinderfeestje vieren.

Rommelende Onderbuik | 07-11-18 | 10:46 | 5

Hahaha. Neeuh, Zwarte Piet komt uit de tijd dat we Wodan aanbaden. Dat is een tijd waarin we nog niet eens met slaven te maken hadden. En dan nog denk JIJ aan slaven. Ik zie die vergelijking niet en trek die ook niet. Dus jammer joh.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 12:13

Zwarte Piet is de duivel. Piet is een ander woord voor duivel en het zwarte komt van de raven die met Wodan door de lucht trokken. Het meenemen in de zak naar Spanje is een afgeleide van het meenemen naar de hel als je je niet gedraagt. Wie in godsnaam heeft bedacht dat het iets met slavernij te maken heeft, is rijp voor het gesticht. Dan heb je dus niets geleerd van de geschiedenis.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 12:15

Christoforus | 07-11-18 | 12:13 | favorietblock
Zwarte Piet heeft meerdere connotaties waarbij zowel witte als zwarte slavernij niet uitgesloten moeten worden.
U grijpt meer terug op de oud-germaanse tradities van Duivel.
Ik sluit niet uit dat dat ook meespeelt. Ik zeg wel dat dat geen "punt" is in de discussie. Ik heb gristelijken nog nooit horen zeuren over mogelijke duivelsaanbidding.
De zwarte Piet die wij kennen, lijkt einde 18 eeuw geïntroduceerd zijn als knecht van Sinterklaas, in vrij chique kleding -"als een kapitein".
Dat in combinatie met het gegeven dat nog tot begin 20ste eeuw kinderen bij stout gedrag werden gewaarschuwd tegen de beruchte moorse/turkse kapers, lijken me een duidelijke verwijzing.
Maar u heeft kennelijk een filmpje gezien en wil graag duidelijk maken dat u heeft opgelet?

Rommelende Onderbuik | 07-11-18 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Het anti-kamp wil de maatschappij dwingen om partij te kiezen. Je treft die lapzwanzen het meest door juist geen partij te kiezen en het te vieren zoals je zelf wil.

BozePaarseMan | 07-11-18 | 10:46

Het ironische is dat vaak bij gezinnen van gepigmenteerde persuasie het heel welkom is dat een hulp Sinterklaas eens een cadeautje komt brengen. Bij onze plaatselijke openbare school krijgen alle kinderen een cadeautje ondanks dat de ouderbijdrage niet voldaan is.

Ghibli | 07-11-18 | 10:44

Professionele slachtoffers, veelal gefinancierd door de soepsidies van u en mijn belastingcenten. Die Michael van Zeijl is daar bovenop gewoon een gevalletje longstay, mocht hij toch volledig bij zinnen zijn kan je hem beter de junta behandeling geven en uit een vliegtuig pleuren.
.
Het enige wat deze clubjes in de hand werken is polarisatie op ongekende schaal; compromissen werken niet omdat het nooit genoeg is, dialoog bestaat niet omdat er basisloon verwijten worden gemaakt.
.
Het is jammer dat de MSM er maar aandacht aan blijft geven en dat er zo ongekend veel fellow travellers in posities van bestuur zitten, vroeger of later lopen dit soort identiteitspolitiek zaken uit de hand en wordt het gewelddadig.

HaatAth3ist | 07-11-18 | 10:44

Hehe. Eindelijk. Gewoon doodzwijgen. Dan resteert hooguit nog wat gereutel in de Volkskrant, maar die zijn momenteel nog te druk bezig met het voeren van campagne voor een (ouder&)kinderpardon en voor IS kindertjes (en papa's en mama's).

wapster | 07-11-18 | 10:43

Lijkt me toch moeilijk om een OM medewerker te zijn om de hele dag maar met 2 maten te moeten meten in opdracht van je eindbazen.
Daar waar een geweldloze Friese actie bruut vervolgt dient te worden,
dient een geweldadige linkse activist genegeerd te worden totdat hij mogelijk een Volkertje op Sinterklaas doet.

spoilerfreak | 07-11-18 | 10:43

Howel deze vent een zeikert en gewoonweg crimineel is, is hij niet het probleem.
Het echte probleem zijn burgemeesters die KOZP vragen te komen protesteren, politiekorpsen die Zwarte Piet afvoeren naar Spanje, Jumbo's en AH's die regenboogpieten tonen.
De deugende useful idiots dus.

quantumcollider | 07-11-18 | 10:41 | 4

Christoforus | 07-11-18 | 10:57
En nét die ene die op tv komt dus zonder....

DibbusKwak | 07-11-18 | 11:02

Deugen kost omzet..

BozePaarseMan | 07-11-18 | 11:05

Er komen gewoon Zwarte Pieten bij de NTR hoor. Je bent in de war met RTL die alleen witte Pieten heeft. Blanke mensen met rioolveegstrepen.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 12:16
▼ 1 antwoord verborgen

De landelijke intocht gewoon afschaffen inclusief NPO uitzendingen. Dan kan 'de rest van Nederland' gewoon sinterklaas vieren zonder gezeik. Je moet de hele media aandacht simpelweg de nek omdraaien, dan is de lol van het demonstreren snel genoeg verdwenen

Ronman2k | 07-11-18 | 10:39 | 3

Exact. Laten we alleen meteen een stapje verder gaan en gewoon die hele NPO afschaffen.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:41

Ja, dat is een heldere gedachte. Ze kunnen hun aandacht onmogelijk verdelen over ieder sinterklaasfeestje in NL. Maar het gaat natuurlijk niet gebeuren; de kranten moeten vol, GS moet vol en de zendtijd moet gevuld. Dus "we" roepen het over onszelf af, zoals met zoveel situaties die we liever niet hebben.

Jahowiseffe | 07-11-18 | 10:46

Liever RTL afschaffen. Dat is de zenderclub die Zwarte Piet als eerste de nek omdraaide.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:58

Een keer per jaar mogen mijn slaven hun dure Moorse kostuum aan, inclusief hun groen/blauwe zijden muts met ganzenveer, zwarte lakschoenen, witte sokken, gouden oorringen en fluwelen handschoenen. De rest van het jaar wordt dat alles toch maar vies op de plantage. Zonde.

Mammeloe | 07-11-18 | 10:39

Voelt als een warme deken de multi culti. Probeer er nog iets positiefs uit te halen maar de moed zakt me in de schoenen. Haat zaaien door anti Piet mafkezen, 1 op drie asielzoekers crimi, 100000 gelukzoekers per jaar die behoefte hebben om NL af te zeiken. Pfff is mijn Nederland nog wel het land waar ik oud wil worden. Sorry voor de gelukkig overgrote deel die wel goedwillend zijn.

Ron101 | 07-11-18 | 10:39

Nee, nee , extreem rechts daar zitten de terroristen !

Acidbrain | 07-11-18 | 10:38

Ik snap het niet, de Gouden eeuw was toch een prima eeuw? Lekker aan verdiend. Mijn familie is heerlijk rijk geworden door de slavernij. Ik zie het probleem dan ook totaal niet.

Voor Michael is er trouwens nog een plekje vrij op de plantage, kan hij lekker saamhorig zijn vriendjes meehelpen.

RenHoek | 07-11-18 | 10:34 | 2

Zou Michael wel zijn targets halen?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:39

Ghehehe, mooi dit.
Hoezee!

elfenstein | 07-11-18 | 11:22

KOZP (datzijdoorEgyptischeplagengetroffenworden) wil ook in de stad Groningen gaan demonstreren tijdens de intocht. Gezien de politieke samenstelling van die stad verwacht ik dat ze zelfs zonder te vragen een prominente plek krijgen aangewezen.

eerstneukendanpraten | 07-11-18 | 10:29 | 3

Ik neem aan dat Obed Brinkman en zijn 10 kleine bleke AFAtjes spontaan de boel muzikaal komen begeleiden : www.youtube.com/watch?v=ZEZmFH-Exrg ( Fuck de PVV )

Eierbal-is-fijn | 07-11-18 | 10:45

@ Eierbal-is-fijn

OMFG! Geen wonder dat ik altijd zo agressief word als ik dit kansloze schijtvolk zie. Deze lui hebben vijf dagen onafgebroken feest gevierd toen hun maatje Volkert v.d. Graaf Pim omlegde.

eerstneukendanpraten | 07-11-18 | 10:53

Eierbal-is-fijn | 07-11-18 | 10:45

Denk niet dat de zeep en deo industrie heel rijk gaat worden van dit volk.....

DibbusKwak | 07-11-18 | 11:07

Toch wel heel interessant, die ontboezemingen van Michael van Zeijl:
'“tijdens dat gesprek erkende de burgemeester ook dat Zwarte Piet racisme is”, vervolgt hij. “Het werd een stroef gesprek waarin zij mij probeerden te overtuigen dat uitfaseren van het racisme in Zwarte Piet een beschaafde oplossing is omdat de racistische massa aan het idee zou moeten wennen.” verzucht van Zeijl.'
De burgemeester is van de PvdA, de partij die weer in de lift zit bij de burgemeestersbenoemingen. Je ziet weer eens hoe de PvdA over het volk denkt.

MAD1950 | 07-11-18 | 10:29 | 1

Als ZP racisme zou zijn, waarom is het dan niet verboden? Simpelweg omdat rechters al eerder hebben besloten dat ZP niet racistisch is. Punt.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:59

Check die mirror van De Telegraaf. Onderaan artikel staat: politie doet Zwarte Piet in de ban. Dat vind ik nieuwswaardiger.
Wat Grauwe Eeuw en KOZP betreft: gemeenten hebben bloed aan hun handen als er wat gebeurt. En met 'wat' bedoel ik geweld. KOZP heeft al gedeeigd geweld te gebruiken ("als er geen Zwarte Piet is, blijft intocht rustig" zei Airfyer in RTL LN op 12 oktober 2018).
Dergelijke clubs een podium bieden is uitermate ernstig. Zulke zieke geesten hoor je op te sluiten.
Dat de politie zelfs doet alsof er iets mis is met Zwarte Piet, is op zijn minst zorgwekkend. Het gaat niet meer om de feiten, maar om de 'emotie'. Geschiedkundig is er niets mis met de zwartschminktraditie. Die komt al sinds mensenheugenis voor. En over de hele wereld.
Dan de emotie. Die is er ook niet. Niemand is gekwetst om Zwarte Piet. Het gaat clubs als Grauwe Eeuw om het affikken van Nederland en Nederlandse tradities. Dwarsliggen omdat het kan. En de politie luistert daar naar. Waar zijn we beland...

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:28 | 4

Idd TheraPietje. Volledig de weg kwijt. Met 1100 intochten met Zwarte Piet door heel NL, laat ons land zien achter ZP te staan. Dat anderen, zoals HEMA, RTL en Intertoys niets meer mee willen doen, moeten zij weten. Het volk, en dus de portemonnee, wil Zwarte Piet. Dus kom naar Jumbo, Albert Heijn, Kruidvat of Action en sla die Zwarte Pieten in!

Rest In Privacy | 07-11-18 | 11:01

Wat ik verder wilde zeggen: ongelofelijk dat bepaalde instanties gewoon een dikke middelvinger opsteken naar 'het volk'. Zeker de politie zou beter moeten weten.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 11:02

Kan me niet voorstellen dat politie dit uit eigen beweging doet.

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het word tijd dat alle professioneel demonstranten en overige boe-roepers zich realiseren dat het vele malen constructiever en progressiever is om zelf iets te creëren dan je tegenstander te dwingen te veranderen. Het domme hieraan is dat je jezelf afhankelijk maakt van de personen die je veracht.
In deze discussies hadden tegenstanders van zwarte piet beter hun energie kunnen steken in het creëren van een alternatieve, 'inclusieve' intocht kunnen organiseren. Compleet met gratis busvervoer uit het hele land. Maar bij professioneel demonstranten gaat het vooral om de tentoonstelling van de eigen verheven moraal.

Stompe_Loeres | 07-11-18 | 10:28 | 1

Juist! Maar blijkbaar vinden ze stiekem Zwarte Piet heel leuk. Anders ga je niet naar intochten waar ZP bij is. Organiseer zelf een feestje. Maar daar heeft men blijkbaar het geld niet voor, of de kracht niet voor (op zijn Geers uitspreken) en/of geen zin in. Dat laatste lijkt me meest voor de hand liggend. KOZP en Grauwe Eeuw zij waarschijnlijk alleen uit op haatzaaien en ophitsen. Waarom is nog niet duidelijk. Herstelbetalingen wellicht?

Rest In Privacy | 07-11-18 | 11:04

Gewoon sinterklaas journaal stoppen en de NPO intocht afblazen.
Kan ieder dorp gewoon doen wat ze leuk vinden.

frank87 | 07-11-18 | 10:26 | 1

Of kijk naar lokale intochten met Zwarte Pieten. Zoals het Elburger Sintjournaal. Binnenkort weer online. Topproductie!

Rest In Privacy | 07-11-18 | 11:05

Die Michael van Zeijl is telkens in de rechtszaal te vinden of wil een procedure aanspannen. Maar blijkbaar heeft hij geen rooie cent. De advocaten zijn dus allemaal op toevoeging. Met andere woorden: De belastingbetaler moet opdraaien voor al deze kosten. Wie stopt deze waanzin? Waarom zit er geen grens aan? Wie beslist er telkens weer dat hij toch hiervoor geld krijgt?

kortebroek | 07-11-18 | 10:24

Ik heb dit jaar een katoenplantage op mijn verlanglijstje gezet.

Parel van het Zuiden | 07-11-18 | 10:23 | 3

ze hebben ook modellen van slavenschepen, staat mooi op je dressoir.

Lt-Kol Kilgore | 07-11-18 | 10:29

@Parel. Roflol!

Lupuslupus | 07-11-18 | 10:29

Een vliegdekschip met een katoenplatage erop, kunnen we al beginnen met werken tijdens de oversteek en je bent ook nog eens direct je uitstoot aan het compenseren met extra m2 groen. Win-win.

elfenstein | 07-11-18 | 11:24

Die Michael lijkt me wel een gezellige vent. Ik zou best eens naast hem willen zitten op een verjaardag ofzo.

Leptob | 07-11-18 | 10:23 | 2

@Roadblock,
Het bekende riedeltje: 'Witte mannen, white privileges, Anne Fleur is wit dus voorrang bij de witte media'. Haha: 'Joop.nl is wit, de hoofdredacteur is een witte man.' Geen woord over de witte onderbroek van die witte man haha.
In de commentaren werd hij oa uitgescholden. Eentje vond ik er wel vermakelijk door originaliteit, hij werd 'Tuberculose ooievaar' genoemd, maar... zijn die niet wit?

kleurdoosje | 07-11-18 | 14:38

De ZP discussie is voorbij heb ik ergens gelezen.

Blunterman | 07-11-18 | 10:23

Ja volgens KOZP zijn alle blanke mannen rascist. Nou misschien moeten we ons maar zo gaan gedragen toch. Want volgens hen doen we al zo.

Dus ik stel voor dat we de mijter van Sinterklaas wat langer maken en helemaal wit maken, tot een soort puntmuts met kijkgaten erin. De zwarte pieten gaan aan de ketting en in plaats van een stoomboot wordt het een roeiboot. We noemen het feest dan ook het onderdrukkingsfeest.
En iedereen die dit niet ok vindt gooien we of het land uit of wordt te werk gesteld door de overheid. Want zo zijn wij, witte mannen. Tenminste dat is hoe KOZP ons witte mannen neerzet.
Misschien moeten we ons eens 1 dag gaan gedragen zoals KOZP blanke mannen omschrijven. Dan piepen ze wel anders en zien ze dat ze compleet doorgeslagen zijn.

sjakei | 07-11-18 | 10:22 | 2

Roeiboot? Dan moeten er blanken meevaren om te roeien. Anders wordt het dobberen zonder vooruit te komen.

Nivelleermarionet | 07-11-18 | 10:35

Dat is de humor van het verhaal, uit onderzoek onder criminele marokkaanse jongeren is een tijd geleden gebleken dat een groot deel van hen de criminaliteit in was gegaan omdat ze toch al als crimineel gezien en behandeld werden. dus dit onderzoek haal ik altijd aan als er van me gezegd word dat ik racistisch ben.
Is niet mijn schuld, er wordt te vaak gezegd dat alle blanke mannen racistisch zijn, en onbewust ga ik me daar naar gedragen.

brie-de-penis | 07-11-18 | 19:04

Volgens deze racist zou de in Breda-Heusdenhout uit Zeeuws protestantse PvdA ouders opgegroeide Jan Hamming, Nassau Scholengemeenschap, hebben gezegd dat ZP racisme is.

Een schande.

van Oeffelen | 07-11-18 | 10:21 | 1

Zwarte Piet is een begrip, heeft niéts met rassen of discriminatie te maken.

Muuke | 07-11-18 | 11:10

Het zou leuk zijn als de NPO op de dag van de intocht meldt dat de Sint in Zaanstad een valse is en dan overschakelt naar de bijvoorbeeld de intocht in Scheveningen. Maar ik denk dat het niet zal gebeuren.

John9oo9 | 07-11-18 | 10:20 | 1

Oh, daar is Berbaar bij, zei hij.

Muuke | 07-11-18 | 11:52

Wat moet je tegenwoordig nog doen voordat de mannen met de witte jassen je komen halen?

kunstliefhebber | 07-11-18 | 10:18 | 4

Mannen met witte jassen? Wat is dat nou weer voor discriminatie op geslacht?! Waarom kunnen het geen vrouwen zijn? Of mannen met witte jassen in een rolstoel?

BeunDeHaas | 07-11-18 | 10:22

Een bijpassende witte puntmuts dragen.

H. Caulfield | 07-11-18 | 10:30

Zijn die niet weg bezuinigt?

Muuke | 07-11-18 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Volgend jaar wil geen stad of dorp de intocht meer organiseren.Te duur teveel gezeik van een paar grootsmoelen.Dus wen er vast maar aan geen schoen meer zetten de avond na de intocht.Maaaaaar kerst is volgend jaar ook history.Want.....

flesje | 07-11-18 | 10:18

De template voor de omgang met verstorende caravanen is inmiddels opgesteld.
Of de luchtmobiele brigade voortaan het werk dat de staat behoort te doen weer van Burgers over wil nemen? Minder verwarrend voor justitie enzo...

Parel van het Zuiden | 07-11-18 | 10:18

Test.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 10:17 | 4

Test gelukt, Roger, out!

eerstneukendanpraten | 07-11-18 | 10:24

Yep, maar ik ben er taaltechnisch sterker uitgekomen dan ik er in ging.

Mark_D_NL | 07-11-18 | 10:26

Ik zien het.

Mammeloe | 07-11-18 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Trouwens. Ben ik de enige die zich nogal besodemieterd voelde toen ik erachter kwam dat Sinterklaas niet bestond? Ik blijf het hele feestje ergens ook moreel verwerpelijk vinden.

De Koreaanse Slet | 07-11-18 | 10:16 | 9

Ik vond het ook een schok. Iemand vertelde het me op de dag dat ik mijn 15e verjaardag wilde vieren. Ik heb nog nooit zo'n rotverjaardag gehad.

Rest In Privacy | 07-11-18 | 10:55

Nooit iets in je schoentje gevonden, Slet?

Als ik een van jouw ouders geweest was, had ik jou ook niks gegeven.

Bijtendehond | 07-11-18 | 11:53

@ Kuifje, ben jij al ouder dan 14 dan? Goh.

Apollo | 07-11-18 | 11:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Die grauwe eeuw ontstaat door het eeuwige gezeur. Ik ben het zat!

kwark001 | 07-11-18 | 10:16

Die Van Zeijl is wel zo ver van het padje af dat een gezond portie bemoeizorg van de GGZ echt geen overbodige luxe zou zijn.

BeunDeHaas | 07-11-18 | 10:15

Mijn slaven zijn pro Sint Nicolaas.

Mammeloe | 07-11-18 | 10:15

De anti Zwarte Pieten beginnen steeds harder om zich heen te slaan. Ze zien dat ze de strijd gaan verliezen ondanks de steun van de grachtengordel-NPO.
Nederland is er klaar mee.

Guusje Nadorst | 07-11-18 | 10:15

Dat is wat hersenspoeling met het grote publiek doet.
De labielen het eerst/meest.
De Michaels worden doelbewust gevoed door policor media en -politici.

jemagookniksmeer | 07-11-18 | 10:15 | 1

Yep, die zijn half juni al aan het denken wanneer ze hem weer kunnen bellen voor een optreden.

Muuke | 07-11-18 | 11:15

Als hij de sint in amsterdam nu eens als eerste tegenkomt?

Sunir | 07-11-18 | 10:14 | 1

... van Muyswinkel zit al in de piepzak.

kleurdoosje | 07-11-18 | 14:22

Gewoon het traditionele Sinterklaas gaan vieren en dan ben je van het gezeik af.

Oh en het blijft problematisch dat zoveel gestoorde idioten geen dwangverpleging krijgen. Maar goed.

De Koreaanse Slet | 07-11-18 | 10:13 | 2

Zo'n Van Zeijl is toch rijp voor een psychiater met z'n geweldsfetish? Ze gaan voor minder met een doorverwijzing richting de GGZ...

BeunDeHaas | 07-11-18 | 10:17

BeunDeHaas | 07-11-18 | 10:17

Jep. Die kerel is krankzinnig. Hij hoort in een gesticht. Maar zie het maar zo. Anderen worden er president van Amerika mee.

De Koreaanse Slet | 07-11-18 | 11:06
-weggejorist-
pibasso | 07-11-18 | 10:13

"Why can’t we all just get along?"
Omdat ze gestoord zijn, ze blijven drammen, je moet soms keihard je grenzen aangeven en verdedigen. Sinterklaas en Zwarte Piet is hier 1 van. Ga niet mee in hun agressieve absurdistische gedram.

Niet opgeven.

Kaas de Vies | 07-11-18 | 10:13 | 8

@De Koreaanse Slet | 07-11-18 | 10:14 |
Ik leg je net uit waarom? Waarom ga je daar niet op in.

Het gaat er om dat het NOOIT genoeg is voor die lui en je steeds moet aanpassen.

Kaas de Vies | 07-11-18 | 10:58

Precies! Het gaat die clubjes ook helemaal niet om zwarte Piet, ze willen onze cultuur, die ze haten, en al onze tradities kapot maken. Na Sinterklaas gaan ze weer vol op het orgel om kerst en daarna pasen terwijl de carnavalsintochten ook beveiligd moeten worden. Knettergek dat de overheid hiertegen nog geen maatregelen heeft genomen, sterker die clubjes krijgen bescherming en alle medewerking.

Maris v.d Hof5393 | 07-11-18 | 11:05

BenPakdee | 07-11-18 | 10:43

Die traditie van zwarte Piet is amper honderd nog wat jaar oud. Het werd eigenlijk pas na de oorlog gevierd. Als het iets is dan is het traditie vervalsing. Hier in Slowakije viert men ook Sinterklaas. De Sint met aan zijn ene arm een engel en andere arm een duivel. Stoute kinderen krijgen as. Goede kinderen snoepgoed. Dat is de traditie. Een SJW veranderde dat naar sierlijk uitgedoste negerslaafjes. Oh en ja, in 1850 waren negers nog slaven.

De Koreaanse Slet | 07-11-18 | 11:10
▼ 5 antwoorden verborgen

ach ja sta er niet verbaasd van dat er snel een aanslag komt waarbij Stefan de Walle de sjaak is

coolgen | 07-11-18 | 10:12 | 4

De polarisering is strong in this one.

BenPakdee | 07-11-18 | 10:45

ja je weet wel de opvolger van bram van der vlugt

coolgen | 07-11-18 | 11:55

De acteur die de nationale SntNcls vertolkt. Hij was vorig jaar al het doelwit van Van Zeijl, zijn naam stond erbij vermeld in de oproep tot moord.

kleurdoosje | 07-11-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal om discussie omtrent de blanke loonslavernij te omzeilen.

keestelpro | 07-11-18 | 10:12 | 1

Ja, het werd wat saai op de taxfarm.

Mammeloe | 07-11-18 | 10:17

Verwende kutkinderen die enkel gelaafd hebben gaan zich zo gedragen. Kennen geen leed, geen pijn, geen armoede. Tijd voldoende om zich hier druk over te maken.

Rollins | 07-11-18 | 10:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland