Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - PR hoeren van politici

Terry Berdet & Het Nepkabinet

Of Orwell het nou gezegd heeft of een ander: ‘journalism is printing what someone else does not want printed. All else is public relations.’. 

En Public Relations is precies wat we al dagen voorgeschoteld krijgen. Waar de Algemene Politieke Beschouwingen toch een serieuze aangelegenheid zou moeten zijn, is het al jaren niets meer dan theater. Ingestudeerd theater waar in heel Nederland geen burger voor zou betalen als je er een kaartje voor zou moeten kopen. Gelukkig konden de wannabe acteurs zich vermommen als politicus – jammer voor ons maar ja, sinds wanneer doen wij er toe?

Journalisten kijken neer op acteurs maar zijn dol op politici. Vandaar dat ze het theater negeren, evenals de voorzetjes, de ingestudeerde oneliners, het profileren voor coalitiegenoten en de zinloosheid van de debatten. Ze noemen wat ze zien “vuurwerk”, “verbaal vuurwerk” en geven toe ervan te genieten. Ze kijken naar de vorm, niet naar de inhoud (Xander  van der Wulp, alle uitzendingen van Pauw. Alleen terugkijken als je een  lage bloeddruk hebt). Helaas blijkt de inhoud te moeilijk voor duurbetaalde Publieke Omroep en MainStreamMedia journalisten en veranderen ze tot PR-machines. In plaats van dat journalisten politici terechtwijzen om de nonsens die ze voor de tigste keer  verkondigen, schrijven, filmen en praten ze over het theater, bejubelen ze de kunstvorm.  

Journalisten zijn de PR hoeren van politici die onverbloemd rekening houden met de  deadlines van print en andere media – het moet allemaal natuurlijk wel mee met de  krant van morgen. Politici scoren bonuspunten als ze het NOS Journaal halen,  het ‘vuurwerk’ vindt niet voor niets plaats tussen 12-17 uur; dan staan de camera’s aan.

En dus viel iedereen en zijn moeder over de nieuwkomer in de Tweede Kamer die weigert mee te doen aan het theater. Die benoemt dat het draait om van tevoren uitgedachte spitsvondigheden, bij voorbaat zinloze argumentatie en die weigert mee te spelen in de sprookjeswereld waarin velen in de Tweede Kamer leven.  

Gespeelde verontwaardiging noemde Thierry Baudet de vertoning van de afgelopen dagen. Zijn ‘vakgenoten’ reageerden op de  voorzet, hij bleef staan en keek het meewarig aan. Elk woord dat hij sprak, was de waarheid: het toontje waarop de Tweede Kamerleden praten, is nep. Er wordt niet ingegaan op argumenten. Grote visies – zelfs kleinere visies – worden geschuwd (op die van Wilders na maar ja, de manier waarop hij wordt bejegend is niet anders dan hoe hoernalisten Baudet bejegenen). En alles is dichtgemetseld in coalitieakkoorden. Wat voor nut heeft het gebabbel in de Tweede Kamer, anders dan jezelf profileren voor de pers?

Klaver, Pechtold, Buma en hoe ze ook allemaal mogen heten: ze voeren een show op. Ze zijn hun roeping in het theater misgelopen. ‘Parlementair journalisten’ zijn verworden tot de PR machine van deze amateurs, die vergeten zijn dat ze namens, voor en door ons in de Tweede Kamer zitten. Niet voor het plakboek van hun mama.

Reaguursels

Inloggen

Ach wat een kletspraat! De twee zo bewierookte partijleiders, Wilders en Baudet zijn zelf anti-democraten als het om de eigen partij gaat, waar inspraak totaal niet gewenst is, maar kritiekloze meelopers worden gewaardeerd. Het is een en al persoonsverheerlijking. Is dat dan het voorbeeld voor "het volk"?

Blijkbaar heeft men liever eigengereide potentaatjes als leiders. Geeft wel ongeveer aan waar de sentimenten liggen. Het leuke is: vrijheid van meningsuiting is daar gewenst, zo lang het de mening van de partijleider zelf is. Geen woord van kritiek daarover in die partij en bovendien, anders lig er je direct uit.

Beste_Landgenoten | 24-09-18 | 10:07

jij hebt gesproken!

lioness | 24-09-18 | 10:53

Ik wordt ziek als ik hierna kijk en heb groot respect voor de twee partijen die nog fel tegen deze Orwelliaanse toestanden in gaan. Prachtig mooi hoe Thierry de huidige politiek weet te verwoorden aan de hand van het boek animal farm maar tergelijketijd ook zeer verontrustend om dat dit de keiharde realiteit is.. Telkens weer die misselijk makende partijen en MSM die dit soort mensen verketteren of demoniseren vanwegen de waarheid.
Managemend of change is wat we in dit land dringend nodig hebben. Een groot deel Nederlanders is gewoon een naief kut volkje dat wordt gebrainwashed door MSM en is niet instaat zelf te denken. Neem nou die verschikkelijk mooie zomer die we hebben gehad, was dit de oorzaak van CO2 of was de zon hier “schuldig” aan?
Over een paar jaar kan je je kinderen laten zien , ... kijk eens zoon dit was 2018 hier werd het hele volk voorover geduwd met de kop naar Mekka en keihard zonder condoom van achteren genomen door de regering.

Datgingniegoed | 24-09-18 | 07:53

Pechtold heeft 5 keer tot vervelens toe aan Thierry Baudet gevraagd:
''mijnheer Baudet vindt u dit een nep parlement?"
Thierry durfde daar geen volmondig JA op te zeggen.

De volgende keer moet Thierry 5 keer ja, ja, ja, ja, ja tegen Alexander zeggen.
Maar ik weet niet of Pechtold de volgende keer nog in de Kamer zal zitten... daar durf ik geen volmondig ja op te zeggen.

sociaal_econoom | 24-09-18 | 00:37

Uhum, hoe zou je de regering ten tijde van Lincoln zien?? Een regering van voor en door het volk??
miko | 23-09-18 | 15:53 | favorietblock
U ziet het niet meer waarschijnlijk maar Lincoln zelf was van bescheiden komaf. Sindsdien is er geen een president geweest die daadwerkelijk in een log cabin is geboren nee.

Het idee van de democratie is dat het voor het volk en door het volk geregeld wordt. Niets is minder waar natuurlijk in een representatieve democratie. Maar dat is wel het ideaal. Wat elk decennia in het westen afkalft. Tot we het niveau van de Sovjet Unie bereiken. Over pakweg 5-10 jaar, wanneer met meerderheid van onze medelanders we stemmen over het afschaffen van Nederland en ons een provincie maken van de EU.

Graaf_van_Hogendorp | 23-09-18 | 21:56

Kennelijk is de Vrijheid van Uitlachen niet in het geding. Dit in tegenstelling tot de Vrijheid van Meningsuiting, die steeds meer aan banden wordt gelegd.

H.Teeuwen | 23-09-18 | 21:53

Wat dacht je van volksvertegenwoordiging? Dat begrip kennen de meeste kamerleden niet.

Mahatma | 23-09-18 | 22:21

Tja, alle politici voeren een show op. Thierry de gesjeesde pummel en outcast, Geert de verbeten, humorloze gelijkhebber, Sybrand als Jan Klaassen, Klaver met zijn halve glimlachje en de altijd wat zweterig overkomende Pechtold. Dat is trouwens al jaren zo, sinds de jaren '70 toen politici geen stoffige oude mannen meer wilden zijn, maar mediapersoonlijkheden met een mening. En ze schoven aan in praatprogramma's en kwissen. Volgens mij is er niks verandert, behalve dat er een laag is bijgekomen; naast de tv en de schrijvende pers zijn er nu de godvergeten 'opiniemakers'; mensen zonder politieke visie en te weinig diploma voor iets anders die vooral een grote mond hebben over.... tja... net waar ze zin hebben om een grote mond over te hebben. Ter linkerzijde heb je daar Joop voor en ter rechterzijde GeenStijl met zo iemand als Ebru Umar, wederom een open solicitatie plaatstend voor het kamerlidmaatschap van het FvD (mark my words).

Donkersloot | 23-09-18 | 20:55

Ebru, eerlijk is eerlijk: dit is een van je beter opgebouwde columns.

Je hebt een lastige combinatie willen maken door zowel politici als hun journaille aan de schandpaal te nagelen.
Een positief punt van kritiek is dat een stuk met opening over journo-hoeren niet rijmt met de uitsmijter (de bühne) van mama's plakboek.

Daar had meer inleidende verbeelding in gezeten.
Voor de rest, prima pointes.

Kudtkip | 23-09-18 | 19:05

Ebru Umar snapt het. Ik ben haar dankbaar voor het keer op keer benoemen van politiek onwenselijke feiten.

frisenfruitig | 23-09-18 | 18:34

Geachte mevrouw Umar,
Deze politici noch de journalisten "zijn hun roeping in het theater misgelopen".
Of u moet refereren aan C klasse artiesten? Zelf ben ik van mening dat beide groepen niets nuttigs toevoegen aan het theater. Maar niet te negatief. Niemand in dit leven is volslagen nutteloos. Men kan altijd nog dienen als slecht voorbeeld.
Het parlement is verworden tot een rovershol. Grote delen van het Wetboek van Strafrecht zijn de afgelopen decennia overtreden door de deelnemers aan het rovershol. Hierbij regelmatig geholpen door leden van het journaille om het schuinsmarcheren niet teveel voor het voetlicht te krijgen.
Desondanks dank voor uw schrijven deze mooie zondag.

F. Jacobse | 23-09-18 | 17:51

Amen

enorme sukkelzak | 23-09-18 | 17:50

Wat ben ik het vaak eens met Ebru Umar. Kan die vrouw niet in de politiek.

speed48 | 23-09-18 | 17:46

groot gelijk Ebru, blijf het benoemen zolang je kan, ik hoop voor ons dat het resultaat oplevert.
er zijn nog maar weinig politici in Den Haag en dat zijn niet de beste ooit maar daar moeten we het (hopelijk voorlopig) mee doen.
wij worden geregeerd door boekhouders (accountants voor de jongeren onder ons) en iedereen weet dat dat het slechtste is wat je kan overkomen.

isotope 465 | 23-09-18 | 17:27

Mooi gezegd Ebru, het is dat ik je niet zo aantrekkelijk vind anders zou ik met je willen trouwen

Bokito ergo sum | 23-09-18 | 17:19

In termen van passie en hartstocht is liefde niet een rots in de branding. Mij is regelmatig gevraagd, als overtuigd vrijgezel: Henk, maar wat vind je dan wel aantrekkelijk in vrouwen? Ondergetekende: intelligentie. Waarna iedereen in een deuk ligt. Overigens is intelligentie ernstig overgewaardeerd: nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentie . Ik beken hierbij overigens een ernstig zwak voor Mediterrane tiepjes. Maar dat is een privékwestie.

Hetkanverkeren | 23-09-18 | 17:30

Het enige waar ze niet op ingingen was wat Baudet inbracht over de manier van debatteren. Ze gingen de aandacht afleiden door het te hebben over zijn afwezigheid. Lachend en wel.
Maar de opmerking staat nog steeds.
En is dus nog steeds niet beantwoord.

kloopindeslootjijook | 23-09-18 | 17:13

@marjen
Namens welke kiezers spraken Ollongren en Pechtold toen ze het referendum vermoordden?

medusa324 | 23-09-18 | 17:47

medusa,
Namens hun eigen kiezers wellicht. Ik verkeer niet in hun gezelschap. Er zijn nogal wat verlichte intellectuelen - D666-ers - die van menig zijn dat ingewikkelde kwesties niet geschikt zijn om in een ja/nee vraag voor te leggen aan het gepeupel.

marjen | 23-09-18 | 17:58

marjen | 23-09-18 | 17:23
"beneden mijn waardigheid"
Ja, dat soort fratsen moet hij nog afleren. Bovendien krijgen kiezers anders de indruk dat het niet om Nederland gaat maar om hem. Hij had beter kunnen zeggen dat het beneden de waardigheid van de democratie ging. Wat hebben Henk en Ingrid nou te maken met de waardigheid van Baudet. Menig loonslaaf krijgt elke dag te maken met misbruik van arbeidsethos door de apies met stropdas hoger op de apenrots, niet in de laatste plaats in de zorg.

kloopindeslootjijook | 23-09-18 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Die high fives zijn omdat het ze gelukt is hun eigen Kamerleden binnen de lijntjes te houden.

Ben Hetzat | 23-09-18 | 17:22

Poppenkast.

Bat-Adam | 23-09-18 | 17:41

Ik zie een televizierring aan komen voor beste comedy

Dijkshoorny | 24-09-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi geschreven Ebru. Kop en spijker.

BozePaarseMan | 23-09-18 | 17:01

Acteurs en politici zeggen hun tekst op tegen betaling. En het grootste deel van het journaille evenzo.

Arachne | 23-09-18 | 16:47

alles goed en wel maar dit is toch echt wat wij bij meerderheid het liefst willen want we blijven fanatiek VVD=PvdA=CDA=CU=GL=D66 (100 zetels) stemmen.

wlodek | 23-09-18 | 16:43

Eigenlijk niet maar dat is het grote manco. U kiest een partij en met een beetje geluk zit deze partij in de regering. En nu komt de maar, uw partij zit meestal niet alleen in de regering, na de formatie komen er allerlei partijen bij. Met een beetje pech zit net die ene partij (zeg maar bv D66) erbij waar u faliekant tegenstander van bent. Het systeem is medeschuldig, niet alleen de kiezer.

BozePaarseMan | 23-09-18 | 17:07

Die prozak-landmark-lachebekjes van de VVD is wel mooi geweest. 'We zijn optimistisch en blij, en dus komt het vanzelf goed'. Lachend wegkijken als het weer eens mis gaat zou een betere beschrijving zijn.
Journalisten vragen ook niet door. Waarom gaan ze nu opeens huizen bijbouwen, terwijl het probleem al 20 geleden speelde. 30 jaar geleden waren de wachttijden voor sociale woningbouw al bezopen, nu nog steeds.
Waarom gaan voor die 2 miljard dividendbelasting niet gewoon alle huizen helpen aan een warmtepomp, in 1 klap het probleem van tafel. In plaats van aan de winst van de aandeelhouders.

kloopindeslootjijook | 23-09-18 | 17:20

wlodek | 23-09-18 | 16:43
Ik lees dat u het woord "wij" gebruikt. Wilt u mij daar nu en in de toekomst buiten houden?
Ik heb de afgelopen decennia niet zo een club incompetente figuren bij elkaar gezien. Daar heb ik niet aan bijgedragen middels de verkiezingen.

F. Jacobse | 23-09-18 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

De zeer summiere bijdrage van Baudet aan de APB genereert de meeste aandacht. Niet gek voor een nieuwkomer.

Eppo | 23-09-18 | 16:34

De tactiek van Rutte; liegen afgewisseld met gespeeld ontwapenend eerlijk zijn.

CalamityJane | 23-09-18 | 18:59

CalamityJane | 23-09-18 | 18:59 |
Dit is gewoon gesprekstechniek. Eerst tonen dat je begrip hebt voor het standpunt van de ander en dan je eigen standpunt doordrukken. Daarnaast is Rutte geen ziener, hij kan onmogelijk in de toekomst kijken. Liegen doet hij in dit specifieke geval niet, maar hij verzwijgt wel het een en ander om hem moverende redenen.

Gravin v Kippenbouth | 23-09-18 | 19:39

marjen | 23-09-18 | 18:39 |Rutte lijdt aan chronische selectieve dementie. Zelden iemand zo zien liegen als bij het dividenddebat. Stuitend.

osolemio | 23-09-18 | 23:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Politiek is belangrijk voor mensen die hun eigen geluk niet kunnen maken.

the Jackdawn | 23-09-18 | 16:25

Ach gut Jack, heb je weer 5 minuten internet tijd gekregen vanuit het instuut?

Baski | 23-09-18 | 16:36

Helemaal gelijk. Ik ga mijn eigen weg. Regering en wetten is een noodzakelijk kwaad. Ik beinvloedt wat ik.kan beinvloeden de rest is troep die soms komt bovendrijven en vis ik er tussenuit. Alleen losers kijken naar de overheid en hopen op een aalmoes.

EmilioEsteves | 23-09-18 | 17:00

De grootste acteur van de algemene beschouwingen was Baudet, met zijn pedante toneelstukje waarin hij door Rutte nog ff als een klein kind gecorrigeerd werd.
Iedereen voert een toneelstuk. Dat is inherent aan de de algemene beschouwingen. Daarom niet stemmen, doe ik al heel lang niet.

mocroGS | 23-09-18 | 16:07

emillo,
Wie blanco stemt zegt eigenlijk: ik vind alles wat elke regering doet helemaal best.
U gooit uw stem weg, want u schijnt werkelijk elke politicus uw zegen te geven.

marjen | 23-09-18 | 17:18

Niet stemmen = niet zeiken. Stemmen is het enige legitieme middel om mogelijke veranderingen te bewerkstelligen. In dat opzicht is een dictatuur wel iets eleganter, maar dat terzijde.

Geil Kippetje | 23-09-18 | 17:57

Ik kan mij voorstellen dat democratie een vreemd begrip is voor je.

Mahatma | 23-09-18 | 22:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Stop het theater! Wij eisen levende stemkastjes. Nu!

atheïstisch stemvee | 23-09-18 | 16:00

Je zou bijna zeggen dat het een nepparlement is.

Mart6037 | 23-09-18 | 16:00

Het is een nep parlement: zodra ze door u zijn gekozen zweren ze trouw aan de koning, het koningkrijkstatuut ( i.v.m.Maxima) en de grondwet) dus niet trouw aan het volk wat ze gekozen heeft....

Perturbaties | 23-09-18 | 18:30

Hoewel TB op zich een punt heeft, helpt het n.m.m. niet om met dedain aan de zijlijn te blijven staan door niet mee te doen aan het debat. Zó word je zeker niet serieus genomen. Wil je dat wel, neem dan je taak als volksvertegenwoordiger serieus (en degenen op je gestemd hebben, w.o. ondergetekende) en kom in actie in de poltieke arena. Fortuijn zei het al: wie verandering wil (in dit land), zal in beweging moeten komen. Daar past zwijgen dus niet bij.

Geil Kippetje | 23-09-18 | 15:59

BozePaarseMan | 23-09-18 | 17:09
Da's helemaal waar. Maar je kunt niet een heel parlement de les willen lezen terwijl je zelf niet de meest basale zaken hebt begrepen. Als je erboven wilt staan, moet je op zijn minst laten zien dat je het begrijpt wat er gebeurt.

Joris Beltsin | 23-09-18 | 17:23

@Joris Beltsin | 23-09-18 | 17:23 | Exact. En dat betekent dus ook meedoen, hoe voorspelbaar ook. En het systeem veranderen zal toch echt van binnenuit moeten gebeuren, hoe tijdrovend en moeizaam het ook is. Dat is een taak die - in mijn beleving - partijen als FvD en de PVV soms lijken te vergeten. De rest van de gevestigde partijen hebben geen enkel belang bij het veranderen van het huidige politieke paradigma. In dat opzicht zitten we hier net als in de USA in een politieke gridlock, om het zo maar es uitdrukken. Verandering is broodnodig, en de huidige tijdgeest vraagt daar ook om.

Geil Kippetje | 23-09-18 | 17:44

Dat doet hij ook niet (zwijgen) maar hij neemt stelling. Om mee te gaan blaten zou juist je verantwoordelijk ontlopen zijn: je sluit je gewoon aan in de mallemolen van elke dag. Dat er 2 zetels naar de Pvv lijken te gaan is te wijten aan het feit dat er mensen zijn die liever wat geschreeuwd zien worden dan dat er inhoudelijke verandering wordt gebracht. Ga niet voor instant gratification maar voor fundamentele verandering. Inderdaad: dat duurt nu eenmaal langer.

ishotya | 24-09-18 | 16:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland is een volslagen idioot land geworden.

streknek | 23-09-18 | 15:59

Klopt, vandaar ook programma's als BZV en andere perfide meuk van de NPO :P

Geil Kippetje | 23-09-18 | 17:55

Steun vanuit de linkse hoek voor de schoonmaakdrift van Thierry.
GS, geef 's aandacht aan deze nog onbekende vlogger met verfrissend geluid;
www.youtube.com/watch?v=dqzAhhK55tA

B0bBer | 23-09-18 | 15:57

Ik wil hem wel stimuleren om het goed te leren.

Uilenspiegel | 23-09-18 | 16:47

Aardige podcast, ik zou best eens aan willen schuiven.
Dank voor de link.

LuckyGirl | 23-09-18 | 17:14

De beroerde voorstelling 'Algemene Nutteloze Beschouwdingen' door marionettentheater Binnenhof Babbelt naar waarheid gerecenseerd. Dank, Ebru.

De Vrijlansier | 23-09-18 | 15:55

Ik vind die hele coalitievorming ondemocratisch.
Het volk stemt en daar volgt direct de verdeling van de zetels uit. Dat is één op één democratisch. Daarna gaat het fout.
De grootste partij mag dan gaan shoppen bij de rest, totdat ze een clubje hebben dat samen groter is dan de helft + 1. Dat met het vormen van dit clubje élk lid één of meerdere facking meloenen moet slikken, dat maakt ze niet uit. Ze zijn aan de macht en daar gaat het ze om. Nu kunnen ze allemaal in ieder geval een paar van hun standpunten er door drukken en dat is goed uit te leggen aan hun kiezers, menen ze.
Maar op deze manier komen er dus ook besluiten door, die als men hoofdelijk zou stemmen, zonder dat ze stemmen volgens de afspraken van dat clubje, maar puur conform de standpunten van hun eigen partij (waar de kiezer op gestemd heeft!), er niet doorheen zou komen. Zie de afschaffing van de dividendbelasting, die 3/4 van de coalitie als meloen zag die ze "moesten" slikken. Want ja, anders valt het kabinet...
Schrappen dus die coalitievorming!
Elke partij kan en mag toch wetsvoorstellen indienen? Als dat idee door de meerderheid een goed idee wordt gevonden, dan komt die wet er doorheen. Dat is democratie.
Ook zou de overheid veel kleiner en goedkoper kunnen. Schrap de Eerste Kamer af en laat het controleren van de Tweede (wordt dat dan de Eerste?) Kamer over aan het volk, de rechterlijke macht (dat zijn ook burgers in hun vrije tijd) en de journalistiek. Daarvoor dient wel het (bindend!) referendum terug te komen. Stuit een wet die de Kamer is doorgekomen op te veel weerstand van het volk, dan zal er vanzelf een referendum worden opgezet.
Oproep aan dat Haagse zooitje: Stop met doorslikken van hele meloenen! Als je dat letterlijk doet, dan ga je daar dood aan. Hopelijk, als je dat figuurlijk doet, wordt het ook je politieke dood.

Timide_Aso | 23-09-18 | 15:53

Democratie heeft nooit bestaan, just a fancy word , het enige land wat het enigszins benaderd is Zwitserland

psychopeter | 23-09-18 | 16:52

Timide_Aso | 23-09-18 | 16:38
Dat is dus nog steeds dezelfde koehandel met de bijbehorende nadelen maar de spelletjes blijven ook nog eens de gehele regeerperiode voortduren. Lijkt me niet echt een verbetering.

Joris Beltsin | 23-09-18 | 16:52

Heb gisteren al een aantal voorbeelden gegeven over hoe het beter zou kunnen maar een andere optie is "geen coalitievorming". Laat de grootste partij maar het kabinet vormen en voorstellen maken en dan genoeg mensen in de kamer overtuigen. Heeft een groot aantal voordelen en is een stuk democratischer.

Ben Hetzat | 23-09-18 | 17:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hebt gelijk Ebru, echter het vrhaal van onze Tierry was minstens zo zwak. Woorden en daden moeten overeenkomen. Tot nu toe zijn het slechts, ingestudeerde, woorden van onze fvd.

propper1000 | 23-09-18 | 15:48

Altijd weer dezelfde kudt opmerking, een partij die nog nooit in een coalitie heeft gezeten kan geen woorden bij de daad voegen als iedereen die dit soort kudt opmerkingen maakten nou eens zouden stemmen

psychopeter | 23-09-18 | 16:05

waarom zou hij zn eigen nu druk maken met zn 2 zetels en tegenwerking hoon.
Hij is jong,kan nu echt niets veranderen.Maar let op, hij is als enigste aan het bouwen.En komt zo direct beslagen ten ijs.Als blijky dat alles er gewoon doorgedrukt wordt,zonder te luisteren naar de oppositie.Dat gaat janken worden.2 zetels uit het niets ,dat was al heel wat.kijk naar de peilingen ,niet naar het aantal ,maar de groei.Dat beloofd wat.
En hij doet niets,is elke avond op pad.
Daar in het theater (en dat geld voor iedereen,als daar met dat stoere gedrag
geen resultaten behaald worden,snel vergeten.

deemo | 23-09-18 | 16:16

@deemo,
Is er een kudde losgelaten? Of is het dezelfde persoon met een aantal accounts: ik zie de laatste tijd vaker reaguursels langskomen, van mensen die niet weten dat er een spatie na een komma of een punt geplaatst moet worden voor de leesbaarheid. Dit gebruik is al eeuwenoud, het is ook nog eens te zien in elk geschrift, dus hoe kan dat détail steevast gemist worden?
deemo: let erop want je schrijfsel is zo niet te lezen. Graag gedaan.

kleurdoosje | 23-09-18 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Thierry had gelijk maar dat wordt als arrogant gezien. Als lachende hyena's wachten ze op een foutje van Baudet zodat ze hem gezamenlijk honend uit kunnen lachen. Ze zijn er alleen maar op gericht om hem als nieuwkomer klein te houden, niet om te kijken of een andere invalshoek dit land vooruit zou kunnen helpen. Ik heb liever Thierry die in zijn onervarenheid af en toe een fout maakt dan de onpeilbare domheid van een Klaver of de constant liegende bedriegende Rutte.

osolemio | 23-09-18 | 15:43

Berbaar | 23-09-18 | 15:53.
Ja, mooi toch, zo'n nu nog vrije westerse maatschappij waar iedereen zelf mag bepalen op welke partij hij stemt. Mooi ook dat daar uw toestemming niet voor nodig is. Fijn.

osolemio | 23-09-18 | 16:24

Berbaar, had je de Brexit en Trump ook zo goed voorspeld ? FVD zal eens de grootste partij worden.

sprietatoom | 23-09-18 | 21:04

Berbaar | 23-09-18 | 15:53 |
Het kartel schijt zeven kleuren stront voor die lavendel snuiver. En terecht.

Mahatma | 23-09-18 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, dan die Baudet met zijn ingestudeerde stukjes in het Latijn of met dat militaire vestje aan. Iets met pot en ketel?

Frits Noten | 23-09-18 | 15:42

Nee

piloot47 | 23-09-18 | 17:22

ja

Ggroengras | 23-09-18 | 17:54

Bijbehorende verhaal vestje, kunt u daar over vertellen?
Nee.

CalamityJane | 23-09-18 | 18:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Journalisten schrijven uiteindelijk gewoon over wat hun klanten interesseert. En dit is het blijkbaar. Overigens zonder uitzondering. Ook Baudet spint garen bij dit spelletje.

Ggroengras | 23-09-18 | 15:41

Helemaal mee eens!!

Ko Ranzig | 23-09-18 | 15:40

Ik herhaal me zelf nu, maar toch, als al die 'ervaren' 2e kamerleden nou eens gewoon vertrekken en plaats maken voor een nieuwe generatie, dan zijn we van dit schijnheilige theater verlost. Voor een aantal jaren.

Dus Rutte, Wilders, Pechtold, Asscher, Kuzu, Klaver en al die andere toneelspelers die goede sier maken op onze kosten, vertrek! Ga naar een mooie nieuwe baan, wordt burgemeester, en doe daar je ding. Alsjeblieft!

Bernhard de II | 23-09-18 | 15:38

Een tijdsbepaling zou al een verbetering zijn. Dan zou een politici bij het verstrijken van zijn tijd niet meer aan de volgende termijn hoeven denken. Je ziet nu al dat bepaalde politici verstandigere praat uitslaan als ze ex-politici zijn.

miko | 23-09-18 | 16:07

Ojee hoera
Hoer-j

Hemmenaar7 | 23-09-18 | 15:35

Goh... Ik dacht dat Baudet juist de politiek in was gegaan om dat te doorbreken. Maar dan moet hij wel zijn bek lostrekken en niet gaan jammeren dat het er in de politiek aan toe gaat zoals hij heeft gezegd dat het er aan toe gaat. Of denkt hij alles te kunnen veranderen door dan maar niet mee te doen? En te zwijgen? Wilders is dus wel heel duidelijk. Soms iets te zwart/wit. Maar hij schopt het regime tenminste wel onder hun ballen. Ik dacht dat Baudet ook zoiets zou gaan doen maar dan iets slimmer. Maar nee, het lijkt erop dat hij liever een muurbloempje wordt. En ook gewoon maandelijks zijn vergoeding binnenharkt.

Leptob | 23-09-18 | 15:33

Thiery begint zich een beetje als een kunstcritici te gedragen. Precies kunnen zeggen hoe een kunstwerk er uit zou moeten zien maar zelf geen kwast of beitel vast kunnen houden en het verschil niet weten tussen een ezel en een matrijs .

miko | 23-09-18 | 16:05

"Thiery begint zich een beetje als een kunstcritici te gedragen"
Een critici? Echt joh?

piloot47 | 23-09-18 | 17:24

Klopt. Het is een nepparlement dat de hele dag kan praten zonder dat er een woord bij is dat een gewone burger interesseert. Sterker nog, zodra er woorden gesproken worden die WEL beklijven bij zo'n diep geminachte burger, dan zien de "volksvertegenwoordigers" van de vastgeroeste machtspartijen dat als een schande en barsten in boe- en bahgeroep uit. Gelijk een stal vol verwende biggen van George Orwell.

Maar goed. Wij doen het ermee. Wanneer het veel beter dan Thierry of Geert zou worden zou er zeker weer geschoten worden op het vuilste park van Nederland.

Jan Passant mk2 | 23-09-18 | 15:32

Stel dat Thierry 30 zetels krijgt, wat verwacht je dan dat hij gaat doen? En wat verwacht je wat hij kan doen?

miko | 23-09-18 | 16:03

Thierry 30, geert 25. Een stuk of 30 van de Vvd die dan meeloper mag spelen. Enige andere mogelijkheid zou dan zijn vvd met 10 andere partijen, dat zie ik niet.

Ben Hetzat | 23-09-18 | 16:59

De combinatie Geert-Thierry met een meerderheid zou zeker interessante taferelen gaan opleveren. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de Trump-hysterie in de VS, waarin globalisten, media-magnaten, ambtenaren, universiteiten, EUrofielen, internationals en in het zwart geklede fascisten helemaal uit hun dak zouden gaan. Maar dan erger.

Helaas missen de heren de enorme slagkracht van een Trump, dus helaas valt te vrezen dat genoemde handlangers van het nieuwe fascisme zegevieren en nieuwe verkiezingen uitschrijven. Net zolang tot demense "politiek-goed" zouden stemmen, zoals dat eerder zo ging in Godwinland.

Jan Passant mk2 | 23-09-18 | 19:04

Ik ben teleurgesteld in Tjerrie, hij gooit er gewoon met de pet naar en de vertoning van afgelopen vrijdag zat er eigenlijk ook al een tijd aan te komen.

mortgage_freeman | 23-09-18 | 15:31

Toch leuk om te zien hoe schapen zoals jij de de trucjes en de pr machine van de diverse nep partijtjes zonder na te denken volgen. Kan je zelf nog nadenken?

Mark_D_NL | 23-09-18 | 15:49

Terry is juist heel slim campagne aan het voeren. Hij laat duidelijk zien dat "het partijkartel" bestaat. Wanneer zelfs Xander van der Wulp en Pauw zeggen dat Terry gelijk heeft dat gaat deze strategie hem veel zetels opleveren.

Mahatma | 23-09-18 | 22:05

Nee mw Umar, niet iedereen heeft een dubbele agenda en men moet niet altijd overal iets achter zoeken. Dingen zijn vaak gewoon wat ze zijn. Inderdaad zijn de meeste jounalisten bij gebrek aan inhoudelijke kennis en zoekend naar sensatie vooral bezig met de vorm en niet de inhoud, weshalve wordt gedacht dat politici altijd uit zijn op effectbejag. Sometimes a sigar is just a sigar. Als Wilders b.v. naar aanleiding van het ongeval in Oss pleit voor veiligheidsmaatregelen dan doet hij gewoon zijn taak als volksvertegenwoordiger en hoeft men daar niks achter te zoeken zoals sommige valse onethische galbakken dat nodig hebben gevonden.

isitsoornot | 23-09-18 | 15:31

Alleen niet in de polletiek. Allemaal andere belangen dan lands belang. Geen een uitgezonderd.

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 15:42

Ebru. Je leeft in een Koninkrijk. Dus.... ook jij bent een geprogrameerde horige die het spel onbewust meespeelt.

Mark_D_NL | 23-09-18 | 15:30

Weer een obligate dooddoener. Zoals zo velen, heden ten dage.

De Evangelist | 23-09-18 | 15:47

Goed stuk Ebru, spijker en kop en zo.

J-van-de-Bontekoe | 23-09-18 | 15:29

Eens. Sjerry kreeg wel 10 minuten integrale uitzending bij Harry Mens. En terecht. Maar hoe noemen we dat dan?

Kladderadatsch | 23-09-18 | 15:29

Harry heeft tenminste visie, kun je van die slappe zooi uit Vak K niet zeggen. Meelopende schapen van Rutte en maar lachen en high fiven. Goh, wat zijn ze toch een goed stel he?

Matwetwe | 23-09-18 | 15:38

Baudet is een verademing op rechts, het komische duo Wilders Pechtold kennen we nu wel.

Diminutive | 23-09-18 | 15:27

Journalisten kijken neer op acteurs? Nee hoor, als ze de goede mening verkondigen worden die acteurs met gretigheid in de schijnwerpers gezet.

Europees_Aanbesteed | 23-09-18 | 15:27

En in het juiste postcode gebied wonen. 1000 O.S.M.

Kladderadatsch | 23-09-18 | 15:30

De theatervoorstelling is een uitvoering die niet misplaatst zou zijn, ten tijde van Shakespeare. Shakespeariaanse voorstellingen, dramatiek alom, alleen nooit gemeend en al maar voor de Buhne. Deze stoethaspels zijn nota bene gekozen volksvertegenwoordigers. Hoever heeft het zo kunnen kunnen. Journalisten die allen bij het clubje deugende willen horen. Niemand onderscheidt zich eens door een afwijkende mening te hebben en objectief en kritisch deze stoethaspels te bevragen. Inmiddels zijn wij een Technocratie geworden. Het volk doet er niet meer toe. Brussel, het geld, posities en macht doet er alleen maar toe. De mens heeft niets geleerd van het verleden en zijn nog net zo ver als vele eeuwen geleden. Toen heette her adel, nu zijn het bestuurs en politieke lagen. De regenten van weleer. Omhoog gevallen onnozelen, zoals Alexander Penthouse of PechGold zijn de pseudo intellectuelen van deze tijd.

De Evangelist | 23-09-18 | 15:25

'pseudo intellectuelen' is te veel eer, het zijn gewoon Lenins' useful idiots.

mortgage_freeman | 23-09-18 | 15:28

Niet pseudo en zeker niet intellectueel.

J-van-de-Bontekoe | 23-09-18 | 15:30

Politiek = theater en de journalisten zijn de recensenten. OK, so far so good. Maar als je dat wil veranderen, waar wil je dan beginnen? Bij de kiezer, de journalist, de politicus? Of toch maar een revolutie met (achteraf gezien een hoop zinloos) geweld?

Schadenfreude | 23-09-18 | 15:19

Revolutie natuurlijk.
Maar wel met beter weer.

LuckyGirl | 23-09-18 | 15:28

@LuckyGirl
En zorg ook voor voldoende DIXI's. Wildplassen mag niet en een bestorming met volle blaas is heel vervelend.

atheïstisch stemvee | 23-09-18 | 15:32

@stemvee daarom beter afpilsen dan indrinken ?

Shareholder II | 23-09-18 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

In de TK vertellen ze verhaaltjes om ons het stemhokje in te lokken (klinkt trouwens wel erg eng) en ons dat knopje in te laten drukken.

Op GS worden daar dan weer verhaaltjes over geschreven om ons zover te krijgen het linkje aan te klikken.

De een vangt geld door bezoldiging, de ander uit reclamegelden. Uiteindelijk is alles clickbate en zijn wij de sukkels die als verdienmodel fungeren.

Kompromat | 23-09-18 | 15:15

We stemmen niet via een knopje, al vele jaren niet

hanohano | 23-09-18 | 15:47

@hanohano | 23-09-18 | 15:47
Puntje voor jou.
Jarenlang altijd zo gedaan, nu gaat het al dan niet ingevulde stembiljet de kliko (hoe toepasselijke) in.

Clickbate = clickbait trouwens

Kompromat | 23-09-18 | 15:55

@hanohano
Nooit gedaan. Is de nekslag; democratie voorgoed erger dan dictatuur.
Je stemt met een potlood of met een zwaard !

Shareholder II | 23-09-18 | 16:01

Abe Lincoln zei in een toespraak op het slagveld van Gettysburg in 1863 het volgende:

"Government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the Earth. "

Dat zou Lincoln in een vergelijkbare situatie in Nederland anno 2018 niet meer kunnen zeggen. We hebben geen government of, by and for the people. We hebben een government without the people and not for the people.

Wel zou Lincoln in Nederland anno 2018 de Franse onderhandelaar van de vrede van Utrecht (1713) aanhalen. "Nous traiterons sur vous, chez vous, sans vous". "Wij onderhandelen over u, bij u, zonder u".

En dat laatste hoor ik niet alleen uit de meelpratende mondjes uit Den Haag maar ook luid en duidelijk van de apparatchiks in Brussel.

Tot slot dan maar de vermeende laatste woorden van Willy o.g. om het positief af sluiten. "Mon Dieu, ayez pitié de moi et de ton pauvre peuple". "Mijn God, heb medelijden met mij en met uw arme volk".

Vrij treffende omschrijving over hoe ik over de staat van de politiek momenteel denk...

Graaf_van_Hogendorp | 23-09-18 | 15:14

"Mon Dieu, ayez pitié de moi et de ton pauvre peuple".

Uit onderzoek is gebleken dat hij dit waarschijnlijk niet meer heeft gezegd, maar de gedachte erachter: prima.

Jan, Leiden | 23-09-18 | 15:23

Uhum, hoe zou je de regering ten tijde van Lincoln zien?? Een regering van voor en door het volk??

miko | 23-09-18 | 15:53

This a government of the people by the people and for the people no longer.
It’s a government of Corporation by Corporation and for Corporation.

1876 Rutherford Hayes, president van amerika.

Arachne | 23-09-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

ik word echt schijtziek van dat kinderlijke hoofd van ksander van der gulp altijd maar op de televee, met dat gequasi-nonchalante geduid van hem. Ebru is zeker te veel red pil voor de late avond op TV.

mortgage_freeman | 23-09-18 | 15:12

Xander van der Wulp waarschuwde er juist voor bij Pauw in de uitzending dat Baudet wel gelijk had en dat het van de 2e Kamer niet zo verstandig was om hem uit te lachen.

Beroep = Boerenlul | 23-09-18 | 15:26

Ksander is gewoon te vaak op TV, nu maakt het niet meer uit wat hij zegt want het zijn toch altijd dezelfde drollen die hij zit te bakken.

mortgage_freeman | 23-09-18 | 15:33

Jullie kijken TV?

NasiGordon | 23-09-18 | 18:24

Goed stuk, maar wanneer het aandeel van Nederlanders zonder migratie achtergrond op dit theater en haar voorlichting blijven gaan stemmen, zal er niets veranderen. Het cordon sanitaire van partijen die afgelopen decennia wisselend de macht greep door die kiezers zal niet meer worden doorbroken. Ze hebben met elkaar maar slechts 1 zetel meer nodig met al die oude politiek partijen. Betekent dat FvD en PVV de absolute meerderheid zouden moeten krijgen in tweede en eerste kamer en dat gebeurt niet zoals het er nu naar uitziet.

Het maakt je somber, net als het weer nu buiten. Slechts 2 generaties verder en we vallen indirect volgens dat onderzoek van de universiteit van Amsterdam met de huidige instroom onder de sharia. Want 70 procent wil de sharia verweven in de wet. En Rutte en consorten kijken er vierkant voor weg en vinden het allemaal geweldig of prima en lachen het zelfs weg met hoon. Zeer ernstig dit. Zijn alleen nog blijkbaar bezig met hun carrière, niet met het daadwerkelijke noodlot van een volk. Spinoza draait zich om in zijn graf. De kartelpartijen hebben zijn bezieling gedood.

Jan, Leiden | 23-09-18 | 15:11

de meeste moslim

miko | 23-09-18 | 15:51

Matwetwe
druk online zoekend naar confectiepakken. Als Max ermee wegkomt drukt hij het verschil voortaan achterover. Bonnetjes zijn kwijt. Iemand die eraan twijfelt = fascist en totaal voor het rampisme = pleurt maar op.

Shareholder II | 23-09-18 | 15:55

Ik denk dat onze koning het wel best vindt allemaal. Die slang van de 66 Ollegron (oid) is een vriendin van Bea.

echtpaul | 23-09-18 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Eenser dan met La Ebru ben ik het nog nooit eerder geweest. Heur 'kennende"
sinds de gloriedagen van De Gezonde Roker, wat missen we inderdaad zelfbenoemde geniën. Een definitie al hier: nl.wikipedia.org/wiki/Genie_(persoon) Een definitie voor zonnekoning al hier: historiek.net/lodewijk-xiv-zonnekonin... Mij ontgaat dus eveneens het verschil. Zoals het zichzelf respecterend stemvee betaamt.

Zo zie je maar weer. Net als je denkt dat de scherpste randjes aan je minderwaardigheidscomplex lijken te verbleken, word je als simpele boerenlul door het Haagse fijntjes op je verdiende nummer gezet. Turkije heeft Erdogan maar wij hebben Thierry Baudet. And never the twain shall meet.

Hetkanverkeren | 23-09-18 | 15:08

Een blootfoto tijdens komkommertijd en het ging tijdens het groeien der komkommers alleen nog maar over Baudet. Een cartoonwedstrijd organiseren en afblazen en het ging alleen nog maar over Wilders. Tijdens de APB ging het over Wilders (dank Pechtold!). Na de APB gaat het alleen nog maar over Baudet (dank hooghartige dominees!).
Hoeveel PR wil je gratis hebben? MSM hebben geen idee. Zoals altijd eigenlijk lol.

atheïstisch stemvee | 23-09-18 | 15:04

En dat is heel knap van Baudet want hij kreeg 2 minuten spreektijd als laatste van iedereen. Het is echt briljant dat hij het debat beneden zijn waardigheid verklaarde, men heeft er nu nog steeds over!
Ga zo door Baudet!

Beroep = Boerenlul | 23-09-18 | 15:24

“verbaal vuurwerk” Noem het maar gerust "Verbale Ebola"

Rikmeleet | 23-09-18 | 15:00

Amen! * pet af neemt *

spekpater | 23-09-18 | 15:00

Baudet, wat een aanfluiting, de manier waarop hij nog even op vrindag avond les kreeg van Rutte.

Nappa | 23-09-18 | 14:58

Ach, de idealist die niet als een beroepspoliticus een partijacademie heeft gevolgd maakt eens een foutje.
Harry Mens zond zij speech helemaal uit vanochtend, en de gasten waren hem er dankbaar voor want hadden het anders nooit gezien.
Baudet vreet VVD en D66 leeg.

Ben-Bataaf | 23-09-18 | 15:32

Berbaar die anderen de maat neemt over het nemen van de maat.

Schufterige hypocriet die je daar bent.

Baski | 23-09-18 | 15:46

Berbaar | 23-09-18 | 15:04
Ebru sopt op Baudet, is niet eg maar Baudet komt alleen in beld bij leuke debatjes die in de kijker staan en hoge emotionele waarde hebben. Het lijkt wel een wijf. Even had ik hoop ,

miko | 23-09-18 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Spijker, Kop. Helaas. De meerderheid van de burgers in dit land willen deze acteurs en hun script. De grote baas in dit land kan en doet wat Ebru als negatief ziet het beste. Dus: hij is een goed acteur, spreekt niet de waarheid, heeft geen visie, kan verontwaardiging veinzen, bespeelt de PR machine als geen ander, kan zinloze betogen houden, kan voorzetjes en oneliners voorbereiden, komt in het journaal, de waarheid is voor hem een zeer rekbaar begrip, hij gaat niet in op argumenten als die niet passen bij het einddoel, kan goed coalitieakkoorden dichtmetselen enz. enz. Ebru, alles wat jij niet wilt is en kan hij. En het ergste is dat hij al drie kabinetten "succesvol" is en er genoeg kiezers, kamerleden en journalisten hem helpen.

Graaier | 23-09-18 | 14:58

Wat je ook van hem vindt, Baudet weet wel iedere keer weer de vinger op de zere plek te leggen.
Het is een pedante kwast, maar wel een zeer intelligente pedante kwast. Wat meer volkse praat en hij wordt zo de grootste.

aamert | 23-09-18 | 14:55

Het zou sieren als gewoon de hele oppositie gewoon niet op zou komen dagen wegens zinloos. Zolang die 76 een front vormen is er geen rede mogelijk.

Knufter | 23-09-18 | 14:47

Eigenlijk zijn het dus groupies

kler9 | 23-09-18 | 14:44

Bij Buitenhof aanschouwden we de nieuwe generatie. Vooral dat trutje van de CDJA, ene Lotte Schipper, is een tenenkrommend toneelspelertje, met haar gekunstelde taaltje, haar gebaartjes en vooral haar neplachje. Het zal alleen nog maar erger worden.

Schoorsteenveger | 23-09-18 | 14:44

Samen met Flipper van de JOVD, man man man wat een armoede. Alleen al dat shirt van die kwebbelaar alsof hij de hippie verlosser is uit de jaren 60/70. Ik ga wat anders doen nu.

Matwetwe | 23-09-18 | 15:43

Net zoals een kamerlid daar voor het geld zit, is een journalist er ook voor het geld. En je ziet dat ze zich, onder grote druk van het wegkwijnen van NPO en dode-bomennieuws, steeds onjournalistieker gaan gedragen.

skoftig | 23-09-18 | 14:43

Er zit geen woord Spaans tussen. Spijker, kop, raak.

donkieshot | 23-09-18 | 14:43

Jezelf voorbereiden voor een debat i.p.v. alles maar van het moment te laten afhangen is in de politiek heel gebruikelijk. De onderwerpen liggen meestal wel zo'n beetje vast. Juist bij de APB. ALLE politici maken gebruik van het moment en de draaiende camera's. Wilders is er groot mee geworden en Baudet profiteerde er ook van. Er is niets mis met dit spel. De rest van het jaar draait het om de lange termijn en de inhoud. Daar is Baudet niet zo van.

MagIkAlWeer | 23-09-18 | 14:43

piloot47 | 23-09-18 | 14:52
"Maar sneer maar door, tot de verkiezingen"
Wil je een voorspelling? Als Baudet 20 zetels krijgt dan vult hij de helft met uitgerangeerde en gefrustreerde politici van de andere partijen. Misschien een of twee capabele en de rest een zooitje opportunisten met nog minder gevoel voor politiek dan de leider.
Dan gaan we een jaar lachen om LPF'achtige toestanden waarna FVD langzaa terug valt. Om over een jaar of acht te verdwijnen.

miko | 23-09-18 | 15:37

"uitgerangeerde en gefrustreerde politici Misschien een of twee capabele en de rest een zooitje opportunisten met nog minder gevoel voor politiek dan de leider".
Beschrijf je nou de huidige Tweede Kamer?

piloot47 | 23-09-18 | 17:29

@piloot47 hehehe +1 . Sneu om te zien wat voor onzin mensen spuien en erger nog, niet eens doorhebben wat ze nu eigenlijk zeggen.

ishotya | 24-09-18 | 16:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat doen we eraan. Serieus.

gato | 23-09-18 | 14:42

Remember remember, the fifth of November.

Reagurend_Nijlpaard | 23-09-18 | 14:59

Geen producten van media-laven meer consumeren ?
Dan bereiken ze simpelweg nagenoeg niemand meer :-)
Maarrr dit zal niet snel gebeuren. Half nederland leeft voor de buis of swipend in de telefoon.. en vangt de hele dag door signalen van de staat op :-)

Shareholder II | 23-09-18 | 15:45

@Knufter

Taler du dansk?

ballenkraker | 23-09-18 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

Er moet eigenlijk een derde kamer komen.
In de 2e kamer wordt er alleen maar over de vorm geouwehoerd.
In de 3e kamer moet het verplicht alleen maar over de inhoud gaan.

keestelpro | 23-09-18 | 14:36

Zoals we ook zo'n meerwaarde hebben aan NPO 3 bedoel je?

LuckyGirl | 23-09-18 | 14:55

Nog meer overheid. Je bent gek.

Dutch_Holland | 23-09-18 | 14:58

Daar was de 1e kamer toch al voor?

Dezenaamhier | 23-09-18 | 15:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken