Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger Groot Wassink is zelf een gore racist

Roomblanke Hollanders geweigerd aan deur Stopera door GroenLinks-portier

wat je zegt ben je zelluf

Stoere praatjes van de Sterke Man van kneiterlinks bolwerk Amsterdam. GroenLinks-bobo Groot Wassink wil bedrijven namen & shamen als ze Artikel1 aan de corporate laars lappen inzake personeels- en deurbeleid. Voor de Grondwet is iedereen gelijk, en het zou bij sollicitaties & kroegbezoeken niet uit moeten maken of Jantje of Mo (m/v/y) een tintje heeft of naar portiekluchtjes riekt. Quote:

Omdat het mensen aan de kant zet. We weten dat het een probleem is, maar mensen melden het ook niet altijd, daarom wil ik ook heel graag een campagne om de aangiftebereidheid te vergroten.

Kortom: binnenkort marcheert de bloedrode laars van het klik-fascisme weer door de straten van Amsterdam, met mystery guests die OPENMAKEN op deuren bonzen en ondernemers die in elektriese busjes worden gesleept. Zou zelfs zo maar kunnen dat u 7,50 krijgt als u foute bedrijven erbij lapt bij de mensen in groene uniformpjes op de hoek van de straat!

Helaas maakt het Führende Kaalkopje van GroenLinks Amsterdam zich op grove wijze zelf schuldig aan racistische discriminatoire uitsluitende praktijken als we even op de vacature oewebsite van GroenLinks kijken. 

Mensen aan de kant zetten. Zo ziet het eruit...

Bah bah bah

Hierbij Namen & Shamen wij Rutger Groot Wassink en GroenLinks Amsterdam, en verzoeken we bedrijven geen zaken meer te doen met deze walgelijke uitsluiters en aan-de-kant zetters. Tevens verzoeken wij AT5 met klem deze gevaarlijke populist geen platform meer te geven. Bah.

Reaguursels

Inloggen

Ik wou bijna dat ik een eigen zaak had en om personeel verlegen zat.
Het liefst vrouwelijk.
Zodat ik heel duidelijk kon maken dat ik niet gediend ben van vrouwen met kopvodden in mijn zaak.
En ik had wel eens willen zien wie mij dan dwars ging liggen.
Mag je godverdomme je eigen voorkeur niet eens meer hebben.
Ik wens geen gelovigen als personeel in mijn zaak en al helemaal niet als ze ermee te koop lopen. Want ik ben een atheist en dat zou de werksfeer bederven.
Mag men dat ook al niet meer zelf bepalen?

klinkklaar | 23-09-18 | 16:44

Zo gaat het bij die lui. En anders mag niet uitsluiten en zelf doen ze niet anders. Gevaarlijke leugenaars dat linkse spul.

Mart6037 | 23-09-18 | 11:08

heb je een zaak waar mobieltje`s ,juwelen ,dure kleding of sportartikelen ,kortom waar wat te halen valt ,kan je niet personeel aannemen zonder uitgebreide
omgeving`s en achtergrond check van de persoon en zitten daar criminelen in . nooit aannemen ,Volkomen legaal de overheid doet het ook.

pedro300 | 23-09-18 | 09:37

Lees ik daar nou “bi-cultureel”???
Is multicultureel nu al niet meer bonton?? Heeeej! Vooruitgang!
Straks is blank weer helemaal “in”!

Accident_Prone | 23-09-18 | 04:19

Lenin/Stalin wannabee - naar mannetje dat nog helemaal met de billen wijd gaat voor zijn AFA maatjes

Rest In Privacy | 22-09-18 | 23:56 | 1

Bilcultureel?

Rest In Privacy | 23-09-18 | 10:59

Heel naar, extreem links mannetje!

De eerste keer dat hijzelf mocht stemmen, in 1994, werd het SAP-Rebel, „Trotskisten.”
www.nrc.nl/nieuws/2018/03/23/in-de-ho...

Jammer voor de nog overgebleven, echte Amsterdammers. Maar Islamsterdam moet helaas als verloren worden beschouwd.

benjeallanggek | 22-09-18 | 21:57

Politici die zich profileren ten koste van private partijen zijn gore lafbekken. Vecht die onzin maar uit in je clubhuis Klein Wassing en laat de mensen doe daadwerkelijk de kar trekken met rust.

Luna71 | 22-09-18 | 21:05

Bicultureel, is dat sex hebben met allochtone mannen en vrouwen ?

AntonJensen | 22-09-18 | 20:55

De (gekleurde) persoon die zij zoeken en alle kwaliteiten bezit, bestaat niet.
Nederlands in woord en schrift etc, terwijl de gewenste kandidaat net klaar is met een inburgeringscursus.
Het zal dus een overgekwalifceerde POC worden, zonder deze vaardigheden.
Maar goed, kunnen ze bij GL in ieder geval zeggen dat ze deugen.
Elatik maakt een kans, nou dan weet je t wel.

Ruimedenker | 22-09-18 | 20:44 | 1

Weet nog wel een Afghaanse tassenverkoper. Is over 20 maanden beschikbaar. Heeft wel last van communicatieproblemen met vrouwen.

AntonJensen | 22-09-18 | 21:17

Even serieus, gaat er nog iemand aangifte doen tegen deze Mother Fuckers! Ik ben blank, hetero en man en voel me behoorlijk achtergesteld hier!

Argesus | 22-09-18 | 20:42 | 1

Goh, altijd gedacht dat jij een zwarte homo bent.
Nu ben je inderdaad kansloos voor de functie.
Voorgedrukte aangiftebiljetten liggen klaar.

Ruimedenker | 22-09-18 | 20:48

Walgelijk.
Getuigt van een hypocriete moraal, typisch voor de Groene Khmer denk ook nog maar even aan de oproep van de ASN directeur, zelf twee kinderen maar de rest van autochtoon Nederland bvk nog maar 1.
Hierbij natuurlijk bewust voorbijgaand aan de hyperactieve baarmoeders van de pigment uitgedaagde medebewoonsters,en niet alleen in dit land, da's geen probleem.

bwanabanjo | 22-09-18 | 20:15

'Een functie voor 32 uur op het stadhuis'.
Ik vraag me af waarom een dakdekker aan al deze eisen moet voldoen.

pa_niek | 22-09-18 | 19:35

Hier had hij eerder mee moeten komen... dan had Femke Halsema geen burgemeester van Amsterdam kunnen worden - maar iemand van Denk.

sociaal_econoom | 22-09-18 | 19:35

Hier hebben ze het ook toegepast, buitenlanders, pardon, totonzecultuurbijdragejuweeltjes voorrang geven:
Een groepsleider van de Apeldoornse jeugdinstelling de Hoenderloo Groep heeft als loverboy een minderjarige cliënte in de instelling in de prostitutie gedreven.

Dat is de verdenking die het Openbaar Ministerie heeft tegen Apeldoorner Kacem B.

Ja, tis een succes hoor. Piet Janssen zit nu werkeloos thuis. Die had geen voorrang bij de sollicitatie.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 19:17 | 1

Piet Janssen had hetzelfde gedaan of nog erger, ik ken hem.

wieowie123 | 22-09-18 | 22:26

Ik zou als Amsterdamse Indo nooit reageren op zo'n verzinsel als 'bi-cultureel'. Maar bovenal zou ik nooit met zo'n gevaarlijke antisemiet als R.G-W. willen en kunnen samenwerken.

Kalofagas | 22-09-18 | 19:11 | 1

Inderdaad! Extreem links er uit, dan kan een multiculturele samenleving wèl werken!

benjeallanggek | 22-09-18 | 21:44

Ik mag lekker ook meedoen ben namelijk ook bicultureel kom ut Drenthe en dat zijn allemaal boeren volgens de Amsterdammers en das een heel andere cultuur :)
Heb zelfs Exel en word certificaat moet dus lukken :)

Umberto die trotzoni | 22-09-18 | 19:07

Tja lieve medelanders, een reputatie komt nu eenmaal te voet en gaat per kameel.

Kwijldraad | 22-09-18 | 18:57

Wethouder in Amsterdam, wat levert dat nu op?
9.955,80 euro per maand.

vanvandaag | 22-09-18 | 18:37

Een eikel of je nou bij de PVV VVD PvdA groen links of k niet uit een gestoorde eikel is een eikel.

ikdenkwat | 22-09-18 | 18:35

Zet een Afghaanse 'Pakol' op dat arrogante, chagrijnige baardhoofd en je hebt het prototype van een taliban-leider. Een voorman van de linkse mag-niet-cultuur.
Geen wonder dat 'links' het zo goed kan vinden met die andere mag-niet-cultuur die al zo'n 40 jaar knaagt aan de wortels van onze westerse verworvenheden.

Peter Emile | 22-09-18 | 18:17 | 1

Hear, hear!

benjeallanggek | 22-09-18 | 21:45

Die kop ook, het is inmiddels sprekend Lenin. Naar mannetje.

Graaisnaaiert | 22-09-18 | 17:51 | 1

Echt he! Wat een engek rrrrrr!

ventilatiesysteem | 22-09-18 | 20:28

Een smerige racist! Tegenwoordig moet je alles al gender neutraal opschrijven maar deze bruinhemd weet nog precies hoe het moet. Als A. Hitler nog geleefd had dan was deze meneer aangenomen.

Mr_Pikibelly | 22-09-18 | 17:49 | 1

Ja, we mogen blij zijn dat deze totaalidioot niet tijdens Hitler had geleefd. Dan had de wereld er anders uitgezien. Alle anders denkenden ausgeradiert.

meneer der meneren | 22-09-18 | 19:05

Namen en shamen van werkgevers? Dan ook namen en shamen van lichtgetint tuig.

Mahatma | 22-09-18 | 17:47

Ik heb me niet verdiept in bovenstaande maar de man kon gezien zijn voorkomen en ook zijn naam zomaar een blanke boer uit die weskaap zijn.
Er komen overigens prima en betaalbare wijnen vandaan.

loze stijl | 22-09-18 | 17:38

Dus 32 uur is fulltime ?

jankerd | 22-09-18 | 17:23

Volgens het Europees hof van Justitie is er een verschil tussen democratische lieden en mensen van een zekere religie, die ook hier te lande hun rigide vrede vieren. Discriminatie is dus te rechtvaardigen. De overheid wil misschien dat onderscheid niet maken maar bedrijven mogen op representiviteit en eigen waarden hun personeel selecteren. Dat is een oude traditie en dat moeten we zo houden. Je kunt nu eenmaal niet over gelijkwaardigheid en autonomie voor vrouwen spreken in je bedrijfsregels als je een gehoofddoekte vrouw in het onthaal hebt zitten. Wat ze bij GL ook zeggen, het ECIJ heeft gesproken.

eastender | 22-09-18 | 16:59

In een gezonde samenleving bepaalt de samenleving / de werkgever zelf , wie en waarom iemand een bepaalde baan krijgt.
Een natuurlijke selectie op basis van iemands geschiktheid , zijn “ aangepast zijn “ aan omstandigheden van die baan bepaalt wie de baan krijgt
Alleen in samenlevingen die totaal verziekt en ontwricht zijn door zulke vormen van totalitair “ social engineering “ kan iemands culturele achtergrond een rol spelen
Het kan , omdat de belasting betaler gedwongen de rekening wel betaalt.

enorme sukkelzak | 22-09-18 | 16:47

"(...) wil bedrijven namen & shamen als ze Artikel1 aan de corporate laars lappen (...)"

Artikel 1 is om de burger tegen de overhead te beschermen, niet voor private entiteiten onderling. Die mogen gewoon discrimineren. Ik doe het elke dag! (Net nog rundvlees gegeten ten faveure van kip! Discriminazi!!!!)

_ILT_ | 22-09-18 | 16:43

Do as we say, not as we do.

Basil Fawlty | 22-09-18 | 17:16

Ah, een Rooien Fascist, is ie horizontaal of verticaal?

Kanarie_Geil | 22-09-18 | 16:37

Nooit en te nimmer komt er bij mij ook maar één moslim in. Hoe ik dat doe, daar krijgt meneertje Groot Wassink nooit zijn giftige, groene vingertjes tussen...

Pierre Lebon | 22-09-18 | 16:37 | 1

Iedereen heeft het recht mensen aan te nemen wie hij wil. En dan zeker als er tussen de sollicitanten mensen zitten met een gedachtengoed dat je bedrijf zal verzieken. Want ze voelen zich steeds gediscrimineerd, ze kunnen geen zwaar werk tijdens de ramadan etc.

Benesha | 22-09-18 | 19:14

Laat ze maar lekker veel moslims in hun subsidie parasieten partij halen.
-
Zodra moslims met voldoende zijn gaan ze eisen stellen en de macht overnemen. Daarna worden alle christenen, Joden in het bijzonder, uit het bestuur gewerkt omdat ze geen moslim zijn.
Oja, en Halsema kan het als vrouw in die partij dan wel helemaal schudden... Maar ach, daar heeft ze zelf voor gekozen. Haar recht is dan alleen nog maar het islamistische aanrecht.

moitambien | 22-09-18 | 16:34

Rutger Groot Wassink is afgestudeerd op een scriptie over de RAF (Rote Armee Fraction). De door de DDR gefinancierde Communistische terreurgroep die in de jaren 70 en 80 dood en verderf aanrichtte in West-Duitsland. Altijd handig om dit soort kennis te hebben, wanneer het linkse bolwerk in Amsterdam begint af te brokkelen.

El Gouda | 22-09-18 | 16:21 | 1

Heb je een linkje?

omanders | 22-09-18 | 19:42

Ik vindt het een goed idee. Dan is het eindelijk duidelijk waar ik kan shoppen zonder dat ik met tweepaspoortiers te maken krijg.

poiuytrewq | 22-09-18 | 16:16

Een roomblanke Nederlander met een mono- culturele achtergrond is een geprivileerde vieze gore racistische en xenofobe facist. De zelfhaat druipt van deze man af. (en 40 jaar voorkeurs beleid heeft de Stopera bijvoorbeeld veranderd in een door en door corrupte kliek, daar wil je bicultureel talent eigenlijk ver vandaan blijven)

Yeohan | 22-09-18 | 16:10

Postnl al een paar keer gebeld met klachten wat betreft de pakketbezorging, maar dan krijg ik 10 van de 10 x zo'n biculturele aan de lijn.
Je kunt beter gelijk de verbinding verbreken want begrijpen doen ze je toch niet, of ze willen het niet, dat kan ook nog zijn.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-09-18 | 16:07

Ook wel OT: www.telegraaf.nl/nieuws/2587048/arabis...

Let vooral, aan het eind, op de constatering "religie speelt een rol".
Die Islam is zó giftig! En wordt binnengehaald, ondersteund en beschermd door de linkse partijen en deugdoeners. Bah!

SaintNick | 22-09-18 | 16:05 | 1

grap van biculturelen in de kroeg is dat het altijd alleen maar mannen zijn. De Nederlandse vrouwen zijn hoeren en die kan je regelen in de kroeg en hun vrouwen blijven thuis en kuis en voor het huwelijk bewaard. Zie hier een reden dat de twee culturen moeilijk met elkaar samengaan

een maffiabaas | 22-09-18 | 15:44

Pc Principal verbleekt erbij.

Gemsenherder | 22-09-18 | 15:40

Tijd dat die witte lul zelf eens plaats maakt voor een bi-cultureel exemplaar. Een beetje met z'n witte reet de savespace van een echte zielepoot bezet houden, wat denkt ie wel.

DeKolonistenVanIslam | 22-09-18 | 15:38 | 2

Ze kunnen die nieuwbakken paspoorthouder van "we are here" op z'n stoel zetten.

Gemsenherder | 22-09-18 | 15:43

Dat is Yasser Klaver al

Robertmarcel | 22-09-18 | 16:29

Heb zelf een onderneming in, jawel, Amsterdam. Mo cs neem ik niet aan. Wat Groot Wassink ook doet.

HaatbaardKnipper | 22-09-18 | 15:38 | 3

Om Mo niet aan te nemen hoef je je echt niet te begeven in verwijtbaar gedrag of procedure hoor. Het is heel simpel met die lui: de competenties zijn op achterlijk niveau dat ze rijp maakt voor een gekkenhuis en/of sociale werkplaats om knijpers in elkaar te draaien. Ze kunnen niks!

Rest In Privacy | 22-09-18 | 15:46

Ik werk bij een "blank" bedrijf waar we (juist) wel mo aannemen, en ik heb dan toevallig wel veel mo collega's die gewoon normaal goed functioneren en de taal goed spreken. Maar ze zijn wel de uitzonderingen.

En ik heb ook meermaals meegemaakt, tot mijn afschuw, dat er maar één met salafistische neiging hoeft binnen te komen, en binnen de kortste keren gaan de anderen ook ineens baarden groeien en 5x per dag bidden.

SaintNick | 22-09-18 | 15:53

Mo wordt aangenomen als je als bedrijf bij autochtonen niet meer de geschikte competenties/ervaring vindt. Zo ken ik een bedrijfsleider die geen geschoolde wevers vond. Bleken een aantal Syriërs uit Aleppo uitstekende en ervaren wevers te zijn. Uitzonderingen. En probleem is meestal hun religie die het je niet makkelijk maakt als werkgever.

Benesha | 22-09-18 | 19:48

Vraag me serieus af, hoelang Halsema het gaat uithouden.

Gemsenherder | 22-09-18 | 15:31 | 2

Ach, ze trekt niet zoveel aan de touwtjes, dat doen anderen voor haar!

vluchtelingallergie | 22-09-18 | 15:33

Vergelijk de eerste 100 dagen van Trump straks maar eens met de eerste 100 dagen van Halsema. Ze heeft echt nog helemaal geen ene zak gedaan.

JackStick | 22-09-18 | 15:52

Artikel 1 is een contradictio in terminis, aangezien het "gelijke gevallen betreft, ongeacht godsdienst/afkomst", maar laat dat nou net hetgeen zijn wat het dus géén gelijk geval maakt, oftewel dat artikel 1 spreekt zichzelf tegen.

JackStick | 22-09-18 | 15:29

Another nobody, who becomes somebody by jumping the bandwagon.
Mee huilen met een roedel valse wolven. Deze ellendige opportunist is alleen in staat om een grote bek te hebben omdat het racisme en het meetoo gegil dat in de media al oorverdovend is.
Publiciteitsgeil kereltje anders niet.

Dzjengis-Somebody | 22-09-18 | 15:24

Hoeveel decennia wordt de discriminatie 'discussie' thans in leven gehouden.
En raadt eens wie die er steeds olie op de vlammen werpen?
Het is net alsof er niets anders bestaat in 020, dan aandacht voor dat vreselijke D woord.
Discriminatie betekent: ik krijg m'n zin niet, en dat is niet eerlijk......................

Memek | 22-09-18 | 15:15 | 1

Iedereen wordt aan de kant gezet. Echt iedereen. Want je kunt niet overal worden aangesteld.
Liefst zouden zulke Lenins zelf de mensen willen verdelen over de bedrijven. Ongeacht de gevolgen.

marjen | 22-09-18 | 15:30

Groot Wassink is een Achterhoekse naam. Deze malloot is oorspronkelijk afkomstig uit Doetinchem.

aamert | 22-09-18 | 17:39

Groot Wassink is een Achterhoekse naam. Deze malloot is oorspronkelijk afkomstig uit Doetinchem.
aamert | 22-09-18 | 17:39

En ze zijn zo blij dat hij weg is.

Umberto die trotzoni | 22-09-18 | 19:12

Wat mot je dr in mokum nog mee? Aan wie wilde je les geven? Scholen zijn daar zo achterhaald behalve in het fijne ouyd-zuid. Ga werken! Schoolplicht zal spoedig van 18 naar 14 gaan. Boeken zijn elitair. Onderwijs zuigt sowieso. Sinds Prinsjesdag melden ze bij bnn of npo niet anders dan dat je je moet voorbereiden op "meer werken". Twee banen. Geen vrije tijd meer. Amerika komt dichterbij. En dat was niet denkbaar zonder het sardonische Groenlinks en een steeds dommer wordende jeugd. Niet op papier hoor. Daar stel je gewoon de norm bij en blijft 100 een nominaal iq. Opdat iedereen lekker divers mee parcipeert. Iedereen? Nee, talent trekt weg. Je kop gaat er nog altijd af indien boven maaiveld. Wat dat betreft is die Thierry toch echt verfrissend en hoopgevend. Einde terzijde.

Shareholder II | 22-09-18 | 15:46

Ik ben vroeger ook gediscrimineerd: ik kwam met mijn spijkerbroek echt niet de iT of de RoXY binnen. Later nog wel eens gediscrimineerd in een restaurant - had toen iets van doen met een stropdas.

mozaard | 22-09-18 | 15:14

Juridisch slim gedaan van ze, bicultureel is ruim begrip, maar overduidelijk voor de verstaander.

Gemsenherder | 22-09-18 | 15:08 | 1

De doelgroep is te dom en / of te lui om die nuance te zien. Dergelijke teksten worden enkel uitgebraakt voor de deugbuhne.

HaatbaardKnipper | 22-09-18 | 15:33

Het is helemaal niet interessant of Wassink al of niet gelijk heeft met zijn discriminatie. Het afschuwelijke is dat het bestuur van onze hoofdstad in handen is van figuren die vinden dat ze niets beters te doen hebben dan het bestrijden van "discriminatie".
Dit is een van de majeure kwalen van links in zijn algemeenheid: problemen zoeken waar ze niet zijn, beleid voor die niet bestaande problemen ontwikkelen en de bijbehorende maatregelen nemen. Ze hebben geen oog voor de werkelijkheid. Wassink en zijn geestverwanten lopen met zo'n grote virtual-reality helm op door het leven. Het is een wonder dat er daar in Amsterdam nog spanning op de stopcontacten staat en dat er nog vuil door de riolering stroomt.

JvanDeventer | 22-09-18 | 15:07 | 2

Inderdaad, in plaats van beleid met inhoud een probleem in Nederland (er wordt gediscrimineerd, en niet alleen door lichtgetinten) oplossen met positieve discriminatie... Vuil loopt ook op straat in Amsterdam, niet alleen door de riolering.

TheseDays00 | 22-09-18 | 15:18

De stroomvoorziening en de riolering zullen ze in Amsterdam wel uitbesteed hebben aan partijen buiten die macabere poel des verderfs.

kempenaer | 22-09-18 | 15:28

"Kandidaten met een .... achtergrond worden nadrukkelijk gevraagd te solliciteren" lees je wel eens in een vacature. Afhankelijk van wat er op de plek van die puntjes staat gaat Nederland uit zijn plaat of juist niet.

devil13 | 22-09-18 | 15:07 | 1

KKK achtergond bijvoorbeeld zal wat stof doen opwaaien inderdaad.

HaatbaardKnipper | 22-09-18 | 15:35

Als bedrijven al discrimineren, dan is de vraag vooral: waarom? Het antwoord: omdat veel jongeren met met name een 'biculturele' achtergrond ondanks zwakke prestaties tóch diploma's krijgen en werkgevers allang doorhebben dat die jongeren niet zoveel kunnen. En dat die jongeren niet met gezag om kunnen gaan, en dus niet op hun dysfunctioneren kunnen worden aangesproken, en omdat ze sollicitaties sturen vol taalvauten, omdat ze thuis geen Nederlands hebben geleerd, enz enz enz. Je hebt er geen reet aan en krijgt er altijd ergens gezeik mee, plat gezegd. Het probleem ligt bij die mensen 'met een biculturele achtergrond' zelf en niet bij de werkgevers. Dat snappen ze ter linkerzijde van de samenleving maar niet en daarom wordt het probleem niet opgelost. Biculturele klagers moeten gewoon harder werken, beter Nederlands leren en minder op de scooter rondhangen. En hun witte helpers moeten stoppen met heel paternalistisch die 'biculturelen' in hun slachtoffercomplex te faciliteren.

Hommel | 22-09-18 | 15:06 | 6

U slaat de spijker op z'n kop! Geen spelt tussen te krijgen!

vluchtelingallergie | 22-09-18 | 15:30

Die diploma inflatie is echt en links dingetje, je ziet dat ook terug aan hogescholen waar studies geïntroduceerd zijn die het niveau van het MBO niet ontstijgen, opdat ook hun achterban een universitair diploma kon behalen. Dat dat diploma vervolgens geen fluit voorstelt en tegelijk de rest aan universitaire studies naar beneden trekt, dat boeit ze natuurlijk niks.

kempenaer | 22-09-18 | 16:01

Edit: hogescholen en universiteiten; een hogeschool of universitair diploma

kempenaer | 22-09-18 | 16:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Inmiddels generaties lang hebben de "mensen met biculturele achtergond" de kans gehad om de taal van hier goed te leren, om van de generositeit en welvaart van hier te genieten, om alle hoogstaande onderwijsvoorzieningen van hier te benutten, en toch na generaties, door felle zelfisolatie en domme antiwesters islamindoctrinatie, zien ze zichzelf met een achterstand. Duh.

En de oplossing? Beter de mogelijkheden van hier benutten? Die beklemmende haatideoligie verlaten? De taal goed willen leren, vooral voor je kinderen? De zelfisolatie en zelfingekeerdheid afkeuren en afwijzen en openbreken? Allemaal nee.

Sukkels. Stomme geïndoctineerde idioten. Zelfs na 3-4 generaties.

SaintNick | 22-09-18 | 15:06 | 2

Eens. En maar zeiken dat ze geen kansen krijgen in de maatschappij. Moet je eerst wel zorgen dat je het niveau hebt om kansen te kunnen verzilveren. Zorg dat je kinderen een opleiding afmaken. Dat ze meedoen in de maatschappij. Wil je kansen? Creëer ze dan!
Jankers...

Rest In Privacy | 22-09-18 | 15:26

@Pfeffernuss "Creëer de kansen dan" zeg je?. Maar de kansen lagen altijd en liggen nu nog voor het oprapen! Zelfs dan pakken ze die niet (behalve gratis geld), allemaal onder de invloed van die idiote identiteits-claimende achterlijke religie.

SaintNick | 22-09-18 | 16:15

Bicultureel? Wat is dat nu weer voor newspeak? Dat discrimineert toch monoculturele Marrokanen, Turken en Surinamers? Schande dat Amsterdam zo afzakt onder Groenlinks schrikbewind.

menschdurfteleven | 22-09-18 | 14:57 | 2

Bicultureel kan ook een boer van het platteland zijn die in Amsterdam is gaan wonen.

TheseDays00 | 22-09-18 | 15:20

Interviews altijd om 12:15 inplannen. Dan komt om 12:30 (Juffrouw) Jan(nie) binnen met koffie, thee, en lekkere verse ham/kaas-tosti's. Eet de kandidaat een tosti is alles goed, zegt ie/ze "ikke niet mag eet van profeet" dan is het interview om 12:45 over.

EnNouJijWeer | 22-09-18 | 15:35

Mokum's GL als liberaal-racistisch wegzetten is als claimen dat water nat is.

Shareholder II | 22-09-18 | 14:55

" Het liefst vinden wij een blanke voor de vacature " mag dus absoluut niet bij een sollicitatie want dat is racisme en fascisme maar " Het liefst vinden wij een allochtoon voor de vacature " is helemaal oke .
Knettergek zijn die zelfhatende links fascisten en racisten .

Castor12 | 22-09-18 | 14:54

Vroeger had amsterdam nog wat, nu is het niet noemenswaardig meer!

vluchtelingallergie | 22-09-18 | 14:50 | 1

Groot Harsink heeft wel een kop voor het Politburo.

Pelforth | 22-09-18 | 15:19

Als ik als blanke solliciteer bij een, laten we zeggen, restaurant met een 'immigratie achtergrond' en ik wordt niet aangenomen vanwege mijn culturele achtergrond, gaat dat gevaarlijke heerschap van groenslinks dan ook 'namen en shamen'?.

ArieR68 | 22-09-18 | 14:48 | 3

Natuurlijk niet. In dat geval had u als blanke autochtoon kunnen weten dat door monoculturele voorkeuren werkgeverszijde, u niet aangenomen zou worden en het derhalve geen discriminatie is. ... Zoiets?

normanius | 22-09-18 | 14:53

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Bennie Verbaasd | 22-09-18 | 14:55

Tuurlijk niet!
Alleen blanken worden (nog) gediscrimineerd.
Wij moeten onze ‘erfschuld’ en de straf daarvoor (kudtburen, kudtjeugd, kudtvuilnis, kudtbelastingen) daarvoor lijdzaam ondergaan.

pennestront | 22-09-18 | 15:00

Ik stam af van twee families met totaal verschillende culturen (agnostisch, kleine middenstand versus katholiek, arbeidersgezin) en claim derhalve het predicaat "bicultureel", met alle bijkomende voordelen van dien.

MickeyGouda | 22-09-18 | 14:48 | 1

Helaas, uw huidskleur is erfschuld is wit. En bovendien bent u Kafir.

SaintNick | 22-09-18 | 15:17

Handig zo'n lijstje, dan weet je gelijk waar je dochters ongestoord uit kunnen gaan.

brughslurph | 22-09-18 | 14:47

Man, wit, blank en ongekleurd zijnde, dùs een racist volgens de huidige policorrupte mores, bepaal ik zèlf wel wie ik wil discrimineren.
Daar heb ik grootmoefti zakkewassink niet voor nodig.
Overigens discrimineer ik slechts lieden die uitermate maatschappijonvriendelijk, asociaal, agressief, lui, viezig, leugenachtig, ernstig religieus gemankeerd en bijvoorbeeld enthousiast kindneuqend zijn......
Zeg maar, ongeletterde barbaren die zichzelf buiten een moderne, Westerse, liberale samenleving gezet hebben.
Die worden van harte door mij gediscrimineerd.

pennestront | 22-09-18 | 14:41

Volgens mij wordt het discriminatie-artikel uit de Grondwet al sinds jaar en dag bewust verkeerd uitgelegd. De Grondwet hoort vast te leggen hoe de overheid met zijn burgers omgaat, bijvoorbeeld dat de overheid geen onderscheid maakt tussen Nederlandse staatsburgers genaamd Jan of genaamd Shaniah. Dat de overheid daarnaast in ándere wetten heeft vastgelegd dat ook burgers/bedrijven niet mogen discrimineren is tegennatuurlijk en in strijd met fundamentele vrijheden, bijvoorbeeld mijn vrijheid om zelf uit te maken wie er mijn huis/winkel/kroeg binnenkomt. Aan tegennatuurlijke wetten voel ik mij niet gebonden.

Hetze Haatstra | 22-09-18 | 14:40 | 2

Ja, dat vind ik ook. Anti-discriminatie, anti-racisme, dat zijn regels die gelden voor de overheid naar de burgers. Maar links heeft het zo breed gemaakt, dat nu mensen elkaar gaan bespioneren, op zoek naar foute mensen. Zogenaamd foute mensen want echte bewijzen kunnen maar zelden worden geleverd. Het blijft bij onderbuik-achtige beschuldigingen met vage retoriek als 'micro-agressie' en 'ontoelaatbaar' e.d.
Nu begrijp ik hoe communistische landen zulke verklikkers-paradijzen bleken te worden.

marjen | 22-09-18 | 15:03

Meer dan 1 verklikker op 100 burgers in de DDR. Nederland in oorlogstijd kennende moet links daar nu overheen kunnen gaan.

Hetze Haatstra | 22-09-18 | 16:30

Al eerder genoemd, maar we hebben in 020 ook een nieuwe beroepsgroep geheel en al te danken aan groen links, de milieu coach voor de vuilnis ophaal.

Deze waren laatst in de wijk, en ik zag geen enkele blanke coach. Leek me geen zware baan, daar de mensen niet de vuilnis ophalen maar alleen wat foldertjes uitdelen, en de tijd doden met praten.

thephysicist | 22-09-18 | 14:40 | 5

@pennestront dat is inderdaad waar, echter de samenstelling van de groep coaches was nogal niet blank. Kan zijn dat de gemeente ook discrimineert.

thephysicist | 22-09-18 | 14:56

@Yperiet | 22-09-18 | 14:51 hier in adam centrum zet ik de vuilniszak op straat, er zijn wel bakken maar die zijn voor ondergrondse vuilopslag van vuilniszakken, wat ook niet echt werkt daar het wat grotere afval gewoon langs de straat ligt.

thephysicist | 22-09-18 | 15:00

Milieu-coach, hoe verzinnen ze het.
Maar je ziet inderdaad steeds meer tamelijk zinloze baantjes opduiken. Zoals een overdaad aan verkeersregelaars die nauwelijks iets te doen hebben. De overheid schept banen. Beproefd recept. De belastingbetaler betaalt het wel.

marjen | 22-09-18 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutgertje is het schoolvoorbeeld van irritant, dogmatisch, militant links gedrag wat we zo gewend waren in de jaren 70, Antifa, RAF en RaRa houding komen in gedachte. Ik denk dat dit een gevaarlijk manneke is die geweld niet uit de weg zal gaan.

Slough | 22-09-18 | 14:38

Biculturele achtergrond. Dus pappie en mammie moeten verschillende kleurtjes hebben.

Jos Tiebent | 22-09-18 | 14:37 | 1

Juist. De meeste mensen met een biculturele achtergrond in Adam tellen namelijk helemaal niet mee in dit profiel en is de overheid op weg na 100 jaar positieve discriminate op basis van pigment, religie en geslacht.

MistaRazista | 22-09-18 | 15:13

Op een dag komt Rutger Links Wasprogramma zelf nergens meer binnen.
Dat noemen we dan heel ouderwets positieve discriminatie.

De Vrijlansier | 22-09-18 | 14:36

GL heeft een achterban van meer dan 60% vrouw.
In 2012 63,1%.
www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2017/08/...
Dat zijn vooral onnozele millennials en snowflakes, maar ook oudere deugzeugen en zweefteven. Kortom, sneue wijven met weinig verstandelijke vermogens die zich aangesproken voelen door de pathetische en gemaakte praatjes van een VMBO’er als Feras Klaver, de Obama imitator.
Het kader van GL bestaat uit abjecte communisten die de genocides gepleegd door Mao en Pol Pot bijzonder konden waarderen.
Het groene gebeuren hebben ze erbij gesleept zodat ze mensen een schuldcomplex kunnen aanpraten en op die manier aan ze kunnen binden.
Een bijzonder onsmakelijke verzameling gefrustreerde zielepoten die een diepe haat voelen jegens blanken die, in tegenstelling tot hunzelf, wel wat van hun leven hebben weten te maken. Gedreven door afgunst en verworden tot oikofoob en xenofiel. Aangetrokken door totalitaire doctrines zoals communisme en islam, niet geremd door kennis en verstand.

kempenaer | 22-09-18 | 14:34 | 2

'Sneue wijven met weinig verstandelijke vermogens' zit meer in jouw perceptie, @kempenaer, GL heeft goed tot zeer hoog opgeleid electoraat. Dat er 'weinig kennis en verstand over communisme en islam' is, is de enige verklaring over zoveel kiezers.

eastender | 22-09-18 | 17:27

@ eastender
Perceptie, haha. Hoogopgeleid, net zoals Feras Klaver hoogopgeleid is?
Laat me niet lachen. VMBO, dan social work of iets dergelijks en vervolgens het schakelklasje om een studie politicologie te doen niet afgemaakt.
Er zit een hoop van dit soort “hoogopgeleid” volk bij GL...
Wat links tegenwoordig “hoogopgeleid” noemt is een farce.
Sociologie, vrijetijdswetenschappen, sociale wetenschappen, psychologie, etc, etc. Het is om je te bescheuren.

kempenaer | 22-09-18 | 17:57

Meestal begon de week pas bij 32 uur...

Kartelmaster2000 | 22-09-18 | 14:33

Geen partij zo blank als GroenLinks en dan gaan zo op zoek naar een niet Nederlandse kandidaat.

Osdorpertje | 22-09-18 | 14:33

Eerlijke racist, hij zet het er expliciet bij in de functieomschrijving. De meeste werkgevers zijn niet geïnteresseerd in 'Biculturelen' , maar zijn te bang om het er bij te zetten.

Nappa | 22-09-18 | 14:32

We weten uit welke partij Groen Slinks mede is ontstaan. Hint: hun vrienden zaten in Moskou en niet in Washington.

Brulboei_61SB | 22-09-18 | 14:30

Alle racisme is verwerpelijk, maar wanneer het op zo'n achterbakse manier gaat is het extra erg.
Niets zo erg dus als het eikeltjes-racisme van GroenSlinks.

Nuuk | 22-09-18 | 14:29

Beste linkse rakker. Het is genoegzaam bekend dat de islam zich niet laat Integreren in de westerse samenleving. Ik zou zeggen beste linkse populisten hervorm de islam tot een beschaafd geloof. Pas dan kun je de vinger gaan wijzen naar anderen. Veel succes, maar het zal weinig uithalen. Niemand maar dan ook niemand hoeft zich aangesproken te voelen door deze blinde malloot.

wieowie123 | 22-09-18 | 14:29

Het laatste zinnetje staat er gewoon bij om te deugen, maar een TuMa (m/v/enz) voldoet sowieso al niet aan de eerder genoemde eisen. Alleen "teamspeler" zou lukken aangezien een TuMa nooit alleen komt maar uitsluitend in roedelverband werkt.

Ruikbaard | 22-09-18 | 14:28

Weet iemand wellicht waar je aangifte kan doen van dit soort discriminatie?
Als je als werkgever meldt dat je bij voorkeur een jong iemand zoekt, breekt, terecht de pleuris uit.
Deze links racistische fascist kan hier mee wegkomen?

VanGeuzen | 22-09-18 | 14:28 | 2

Dat MDRA zoekt een directeur. In de vacature-beschrijving staat het volgende:
"De samenstelling van het personeel van het MDRA dient een afspiegeling te vormen van de populatie van de Amsterdamse regio. "

radiatorknopje | 22-09-18 | 15:49
-weggejorist-
moitambien | 22-09-18 | 14:27

Ik las biocultureel.
Dus linksdraaiend.

piloot47 | 22-09-18 | 14:24

Handig! Een lijst met disco's waar je als vrouw relatief veilig bent. Ik zeg: Doen.

omanders | 22-09-18 | 14:21

Het lijkt alsof Hamassink een nieuwe gestapo-methode invoert. Hoe fascistisch wil je 't hebben.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 14:20

RGW gaat steeds meer op zijn grote voorbeeld Lenin lijken. Toeval?

Winter_is_coming | 22-09-18 | 14:19

Zou, in het kader van multi culti, DENK dan een native Nederlander zonder imaginair vriendje in het oosten op de loonlijst hebben. Ze profileren zich als anti-discriminatie.

Winter_is_coming | 22-09-18 | 14:15

Ja neehoor. Wat zullie zijn de goeien. En dan mag het wel. Immers, van minder bicultureel kun je niets verwachten. Ik vraag me af of iemand die niet bi cultureel is, dus ook volbloed weet ik veel wat dan dus ook niet op sollicitatiegesprek hoeft te komen.

Mark van Leeuwen | 22-09-18 | 14:13

Als je naffers binnen moet laten kun je de tent ook wel sluiten.
Of de klanten blijven weg, of de tent wordt op last van de gemeente gesloten door het aantal incidentjes.
Dat irritante gedrag dat ze op straat vertonen hebben ze in het kwadraat als ze met een groepje ergens binnen staan.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 14:13

Ik heb het al eerder gezegd. De (S)linkse deugers zijn de fascisten van deze tijd. Ergo, zij zijn nog een graadje echter. Wanneer jagen we hen met pek en veren het land uit. Ga naar een moslimland en ga daar je diversiteitsboodschap en ideologie verspreiden. ik denk dat je binnen 1 uur of vast zit of al weer in het vliegtuig zit back home. Tolerance en Apathy are the virtues of a dying Society. Met dank aan deze fascistische deugers.

De Evangelist | 22-09-18 | 14:13 | 2

Winston Churchill wist het al decennia geleden.

kempenaer | 22-09-18 | 14:57

Het is een sluipend proces geweest dat zich in pak weg 35 jaar voltrok. Was getuige en het heeft me een chronische haat naar links opgeleverd. Een Voorbeeld: Politie hoofdmannen die verlinksten wat carriere technisch mogelijkheden gaf (want politiek). Alle direct lagere rangen meeslepend. Resul taat linkse politietop. En dan krijg je een hoofdcommissaris die bij zijn afscheid vals trots zegt ´heb het toch maar ver geschopt met m´n mavo diploma. Dat dat kon omdat de linksen hem die mogelijkheden verschaften vertelde karakterloze er niet bij.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 18:36

Laatst voor het eerst zeer matig geholpen bij de Belastingdienst, aan accent te horen een nieuw nederlands meisje. Ze deed echt wel haar best maar zat wel het hele scherm voor te lezen, knop voor knop.

Eierbal-is-fijn | 22-09-18 | 14:12 | 1

Ja, het gemiddelde niveau daalt in een Westers land als er grote massa’s Afrikanen en/of moslims worden binnengelaten. Als die het een beetje hadden begrepen dan waren hun eigen landen niet zulke barbaarse oorden geweest.

kempenaer | 22-09-18 | 15:00

Fulltime 32 uur, hahaha. Kan iemand hem even uitleggen dat dat niet klopt.

TheseDays00 | 22-09-18 | 14:12

Groenlinks ìs racistisch, ze zien het alleen zelf niet omdat Deugen voor alles gaat. Gevaarlijke partij...

VP732 | 22-09-18 | 14:12

Ik begrijp wel dat ze iemand met Excel ervaring zoeken, de vorige begrotingsplannen werden finaal afgeschoten door het Centraal Planbureau.

Harry Turtle | 22-09-18 | 14:10

Dat kan goedkoper. Excuusallochtoon gevraagd. Aziaten gelieve niet te reageren. Kopdoek is een pre. Je kan een beetje typen en poseren op onze groepsfoto's. We geven je 4 ruggen in de maand.

Mazzelstof | 22-09-18 | 14:08

Bij mijn broer zijn bedrijf willen ze geen werknemers van islamitische signatuur, teveel gezeik mee gehad. Jammer voor de goedwillende Turk of Marokkaan.
En als die Groot Zakkenwasser dat een probleem vindt dan nodig je toch gewoon een paar van die gasten op sollicitatiegesprek uit. En dan meld je keurig dat de keus helaas niet op hen is gevallen. Lijkt mij nog steeds dat je als directeur zelf bepaald wie je in huis haalt.

Yperiet | 22-09-18 | 14:08 | 4

Ik wil ze ook niet op de vrachtwagen. Eén maand per jaar is het onverantwoord om ze op een lege maag te laten rijden.

Winter_is_coming | 22-09-18 | 14:17

Betrouwbaarheid en moslims. Juist.

mortgage_freeman | 22-09-18 | 14:17

Winter_is_coming
Één maand per jaar heb je geen reet aan die gasten want dan zijn ze te zwak dat ze uit hun ogen kijken. En als je pech hebt verlengen ze hun vakantie in hun thuisland nog met een vaag doktersbriefje.
Een bedrijf runnen is geen sociaal experiment !

Yperiet | 22-09-18 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

kan er een mystery guest uit Albanie bij deze gast op bezoek?

(Behind)Doors | 22-09-18 | 14:07 | 1

@(Behind)Doors,
Kijk nou uit, ze hebben geen humor, hihi.

kleurdoosje | 22-09-18 | 16:23

Bicultureel, iets zegt mij dat ze daar geen Duits-Oostenrijks oid mee bedoelen.

Harry Turtle | 22-09-18 | 14:07 | 1

Friese Amsterdammer dan?

Winter_is_coming | 22-09-18 | 14:18

Volgede keer graag een roze bloksnor erop. Verwarde man.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 14:01

Identiteitspolitiek. De Black Pidgeon legt nog eens uit hoe de links-politieke beroepscriminelen zich tegenwoordig profileren:
www.youtube.com/watch?v=0Y_LG1706rM

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 14:00

Wat een ongelovelijke hypocriete eikel is dit zeg. Ohohoh wat deugt deze meneer toch verschikkelijk.

Datgingniegoed | 22-09-18 | 13:56

Niets mis mee, zo is Klaver tenslotte ook aan een baan bij GL gekomen. Niet alleen is hij bicultureel en bleek hij te kunnen mailen, wat bij GL blijkbaar als iets bijzonder wordt gezien, maar hij is ook erg kundig in het whatsappen. Zoals de afgelopen dagen weer duidelijk werd, hij was continue met zijn mobieltje bezig.

spanarchist | 22-09-18 | 13:55

Er staat eigenlijk dat we in het bijzonder deze baan aan een niet wit persoon willen geven, ook al is die nog zo geschikt. Het is racisme pur sang. Te walgelijk voor woorden.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 13:54 | 1

De advertentie staat niet voor niets op Colourful People.
Dan weet je dat je als blanke hooguit nog kans maakt als je een naïef wereldvreemd deugvrouwtje bent.

ArieR68 | 22-09-18 | 14:13

Groenlinks is een lelieblanke partij. Gaat Wassink mij vertellen dat dat toeval is?

Rest In Privacy | 22-09-18 | 13:53 | 1

Ho ho, Boegbeeldje Yasser Feras Klaver heeft een kleurtje.
Het publiek is meestal wel voornamelijk creamy wit

kleurdoosje | 22-09-18 | 16:17

Op kosten van de stad je links-fascistische waanzin door de strot van de Amsterdamse bevolking duwen. Groot WaSSink doet dat.

Van Zessen Klaar. | 22-09-18 | 13:53 | 3

hij is een internazionaal socialist meen ik. dus ja, gewoon een hitlertje dus. zal ook een wel een grote angstcultuur in de stopera zijn nu onder zijn bewind.

mortgage_freeman | 22-09-18 | 13:56

Hitler leidde ook de Nationaal Socialistische Arbeidspartij. Let u vooral op het woord Socialistisch!

ja-ja-nee-nee | 22-09-18 | 14:10

@ja-ja-nee-nee,
Nationaal Socialist, akkoord, maar du moment hij Polen binnenviel ging de oude socialist m.i. toch ietsje internationaler te werk, ook met zijn megalomane ambities, en Jodenhaat, was hij gewoon de eerste ordinaire Internationaal Socialist.

kleurdoosje | 22-09-18 | 16:13

32 uur is fulltime. Ja mensen, daarom zijn er ook zogenaamd te weinig leraren en bejaardeverzorgers.

Pislinq | 22-09-18 | 13:53

Groot Wasniks, is niks en wordt niks.

Guiseppe | 22-09-18 | 13:49

vind het zo'n enge man die flutger kloot plassink, echt het lijkt nu sprekend op de broer van timmerfrans, alleen de josef mengele-bril ontbreekt nog.

mortgage_freeman | 22-09-18 | 13:48

Bicultureel? Dat blijkt "positieve discriminatie" te zijn, schijnt helemaal "bon ton" te zijn tegenwoordig voor specifieke functies omdat door "Nederlanders met een migratieachtergrond" nog niet altijd Nederlands wordt gesproken en er wordt niet geassimileerd in inze cultuur. Laatste twee zijn het probleem dat moet worden aangepakt, niet door aanpassing van een vacature.

Jan, Leiden | 22-09-18 | 13:47

De multikul is pas geslaagd zodra er een stel leernichten openlijk kunnen gaan muilen in een shishalounge. Tot die tijd moeten Groot-Wassink en Simons gewoon hun bek houden.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 13:47

Contactpersoon voor deze advertentie is N. Azough, werkzaam voor Colourfulpeople. De missie van dit wervingsbureau is volgt geformuleerd: “Talent vinden, binden en laten bloeien. Kortom, optimale talentbenutting in een rijk geschakeerde samenleving, dat is waar wij voor staan. Wij willen organisaties en mensen trainen bij het ontwikkelen van interculturele competenties, en hen optimaal adviseren en ondersteunen bij het benutten van de grote diversiteit aan potentieel op de arbeidsmarkt.” Klinkt als GroenLinks prietpraat, maar dan met een KvK-nummer en winstoogmerk.

Irnerius | 22-09-18 | 13:47

De term bicultureel is lekker breed. Ik weet sowieso al dat Islamieten (met name Marokkanen) en Antillianen toch niet aan de bak gaan komen. Ik heb veel verschillende baantjes gehad en met veel verschillende mensen samengewerkt, maar Antillianen en Marokkanen zijn echt problematisch. Hun mentaliteit deugt gewoon niet en vaak vormen ze hun eigen kliekjes binnen een bedrijf.

Erno-NL | 22-09-18 | 13:43 | 4

Waren anders wel roomblanke Duitsers die twee keer een wereldoorlog zijn begonnen. Dus.
En 'gele' Japanners.
Dacht, 't wordt zo onderhand tijd voor een godwin;).

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:57

Dat bepaalde bevolkingsgroepen specifieke kenmerken hebben is niks nieuws alleen als je ze durft te benoemen ben je een racist.
Een roma word opgevoed met de boodschap werken is voor mensen diedat graag willen,wij leven van de staat en (pakken) stelen er wel bij wat we verder denken nodig te hebben.
Dit is een uitspraak van een Slowaak die vlak bij wat hij noemde een Gipsy town woonde.
En zo kunnen m.n bepaalde afrikaanse bevolkingsgroepen heel hard lopen.maar geef ze geen stuk land waar ooit een goed florerend bedrijf van een blanke boer gestaan heeft en ga een paar jaar later eens kijken wat er van geworden is.

likdoorn | 22-09-18 | 14:21

Dus er is gewoon onderscheid tussen rassen, maar mag niet benoemd worden door blank of zwart want racisme... pfff.

Ries13 | 22-09-18 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

"Net zoals in de horeca, als mensen op grond van hun huidskleur of afkomst niet binnen komen, dan heb je wel iets in handen."

We hebben hier te maken met een cultuur met een zeer sterke dubbele moraal ten aanzien van wat mannen en vrouwen mogen. De mannen mogen vrijelijk rondneuken, en de vrouwen niet.

Iedere autochtone ontmoetingsplaats wordt door het vrij toelaten van al die mannen een soort witte vrouwen prostitutiezone. En als witte man loop je tegen een hoop geweld van die figuren aan als je hen in de weg zit.

Wethouder Groot Wassink zal echter heus niets doen om deze mensen te laten emanciperen. Nee, voor wethouder Groot Wassink zijn de autochtonen altijd het probleem.

Peter_K | 22-09-18 | 13:40 | 1

deze rutger-nazi is eigenlijk gewoon een vijand van het volk dus.

mortgage_freeman | 22-09-18 | 13:54

Dat wordt lang zoeken. Biculturelen zijn onvindbaar. Zeker in Amsterdam. Ja, heb daar laatst wel een neger gezien, maar dat was George Clinton. Die heeft geen ervaring met Microsoft Office.

RickTheDick | 22-09-18 | 13:39 | 1

George Clinton krijgt meteen die job vanwege zijn affiniteit met "The Parliament" ;-)))).

Basil Fawlty | 22-09-18 | 15:16

Twee woorden. Kale klootzak.

Zwezerik | 22-09-18 | 13:39 | 1

Zijn er vier.

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:43

Een fulltime werkweek is voor de doelgroep denk ik veeeel en veeel te lang.

jemagookniksmeer | 22-09-18 | 13:38 | 3

een fulltime werkweek van 32 uur bedoel ik.

jemagookniksmeer | 22-09-18 | 13:39

Heb jij nog het waanidee dat ze iets uitvreten in die 32 uur?

WayneGretzky*99* | 22-09-18 | 13:43

Altijd 3 dagen weekend. Man man man, wat een land.

Pislinq | 22-09-18 | 13:56

"Je bent een organisatietalent met een flexibele, servicegerichte en proactieve instelling en een echte teamspeler."

Kan me met dit soort clichés eigenlijk wel voorstellen dat ze iemand met een bi-culturele achtergrond zoeken. Die zijn misschien wat kritischer - elke aap begrijpt gelijk dat ze een koffiejuffrouw zoeken.

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:37 | 1

Ooo, hoezo "aap"?

Ries13 | 22-09-18 | 15:56

Dat is knap lullig voor de triculturele deugmens zeg.

A.U.EnLeven | 22-09-18 | 13:37

Bedrijven, dat zijn vieze kapitalisten die 'aangepakt' moeten worden. Aldus de oude communistische reflex die nog diep in de genen van GroenLinks zit.
Klaver vond al dat bankiers 'ambtenaren' zijn en dus volledig door de overheid gestuurd mogen worden.
Bedrijven selecteren niet op 'kleur' maar op betrouwbaarheid, nuttigheid en bekwaamheid. GroenLinks zet hier het valse frame op dat bedrijven discrimineren om het discrimineren.

marjen | 22-09-18 | 13:37

Ik zou hem het graf in procederen wegens smaad en laster als hij het zou proberen bij mijn bedrijf.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 13:36

Witte Nederlanders zijn voortdurend slachtoffers van zwart en bruin geweld. Het geweldadig racisme komt uit zwarte en bruine hoek niet andersom. Niet alleen in NL, maar in alle West Europese landen. Een partij als Groenlinks, met Groot Wassink voorop, zal dit nooit erkennen. Voor hen ben je als witte Nederlander/Europeaan bij voorbaat een racist, bij gratie van je witte/blanke huidskleur. Dat bruine en zwarte racistische geweld tegen witte Europeanen is vanuit Groenlinks perspectief, met Groot Wassink voorop, logisch en in feite gerechtvaardigd.

Groenlinks, met Groot Wassink voorop, zijn de ware politieke vijanden van West Europa en in bijzonder van Nederland.

Nicholas | 22-09-18 | 13:34 | 1

Het is blank. Ga nou niet mee in die neocommunistische newspeak.

Europees_Aanbesteed | 22-09-18 | 13:35

Rutger Klein Wassink is naar mijn mening een levensgevaarlijke gek.

Ruud Hazes56616330 | 22-09-18 | 13:33 | 1

Kun je al aan die grote kop van hem zien. Valt niet op tussen de foto's op de Nationale Opsporingsdienst.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 14:29

ExtreemGroenLinks, kampioenen in Deugleugen & multiKul.
Vastgeroest zittende politieke schurken die gaan voor de poen en voor de macht, met de subsidie voor Deugleugen & Kul vullen zulke machtsmisbruikers hun diepe linkse zakken. Stevig verankerd als zij zitten in het linkse stinkhol Amsterdam, dat iedere seconde van de dag een nieuwe lading belastinggeld uit de provincie behoeft om door de Groene schoorstenen te jagen.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 13:33

Zullen ze hier wat mee doen als we massaal melding maken bij meldpunt discriminatie?

Pranfeuri | 22-09-18 | 13:32

Gemene geniepige oogjes heeft die badmuts.

swassannuf | 22-09-18 | 13:31

Wat is het belang van dit artikel voor de rest van Nederland?

Mannes | 22-09-18 | 13:31 | 1

Ons voorbereiden op de ondergang van onze dan toenmalige hoofdstad

Mr.Major | 22-09-18 | 13:33

Moet je eens in een vacature zetten: "wij zijn bijzonder geinteresseerd in mensen met een monoculturele autochtone achtergrond."

Gewinflipt | 22-09-18 | 13:29 | 3

@Gewinflipt,
LOL- ze hangen je op aan de hoogste boom.

Datgingniegoed | 22-09-18 | 13:51

Dat "autochtone" doet het hem... Met "Wij zijn bijzonder geïnteresseerd in mensen met een monoculturele achtergrond." had u weggekomen.

normanius | 22-09-18 | 13:54

Gewoon niet noemen in je vacature is veel slimmer. Dat doen alle bedrijven zo.

Pislinq | 22-09-18 | 13:57

Een bijzondere interesse in een biculturele achtergrond...
Toch, ik vraag het me af.
Ik heb een biculturele achtergrond, en ik heb een blanke huid.
Ik denk dat ik om het laatste niet zal worden aangenomen.

kleurdoosje | 22-09-18 | 13:28

Hmm, best handig, een lijst met uitgaansgelegenheden waar geen finnen binnen mogen.

drastic | 22-09-18 | 13:28 | 1

Amsterdam ziet liever dichtgespijkerde winkels in de volksbuurten, die dan voor een appel en een ei aan de mocromaffia overgedragen kunnen worden. Behalve in de buurt van de voormalige kraakpanden op de gracht, waar de linkse miljonairs nu wonen.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 13:40

Ik heb een monoculturele voorgrond die mensen met een triculturele achtergrond en een biseksuele ondergrond afwijst. Mag dat?

isitsoornot | 22-09-18 | 13:27

Dit soort methoden worden ook gebruikt bij het gewone ambtelijke personeel, alleen minder openlijk.

Gewinflipt | 22-09-18 | 13:27

Is het keyword hier niet voorkeur... is uiteraard gewoon juridisch trucje en dat weet die kale extremist als geen ander.

WayneGretzky*99* | 22-09-18 | 13:26

Als we alleen met blanken op deze aarde waren geweest had het woord discriminatie nooit bestaan. Of is dit nu discriminatie wat ik zeg? Nee, natuurlijk niet!

Overrijp | 22-09-18 | 13:25

Hebben ze ook al een ledenstop voor naïeve autochtone wereldvreemde deugmeisjes?
Dat lijkt me ook wijs, de partij is nu in onbalans.

bananabanana | 22-09-18 | 13:24

Het gaat GL kennelijk nog iets te ver om de voorkeur te geven aan mensen met een dubbel paspoort...

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:23

Misschien dat er nog een aantal DENK-sympathisanten zich geroepen voelen te solliciteren.

Infiltreren in DomLinkse partijen is kinderlijk eenvoudig en, gezien het succes van Koekoeken Kuzu en Ozturk, iets dat je uiteindelijk geen windeieren legt.

Kompromat | 22-09-18 | 13:22 | 1

Koekoek? Boer Koekoek was niet links...

Ries13 | 22-09-18 | 15:53

Bi-culturele achtergrond:
Je moet verschillende nationaliteiten kunnen pijpen?

Is dit nog nieuws? | 22-09-18 | 13:20 | 1

Marokkanen, Turken en andere moslims uit de zandbak mogen dus niet solliciteren. Die zijn monocultureel want islam.

Road to serfdom | 22-09-18 | 13:24

Ze willen maar niet begrijpen dat het geen racisme is maar dat veel mensen simpelweg niet in aanraking willen komen met die verderfelijke islamitische cultuur.

Reaganmania | 22-09-18 | 13:19 | 1

Inderdaad, er zo ver mogelijk vandaan blijven.

Lupuslupus | 22-09-18 | 13:22

Die baard van Lenin staat 'em wel, de despoot.

Abject | 22-09-18 | 13:17 | 3

Kan de man ook niks aan doen maar hij lijkt uiterlijk echt verdomd veel op Lenin.
Moet z´n baardje iets korter knippen,dan is de gelijkenis
perfect.Verder lijkt ie inhoudelijk natuurlijk ook op Wladimir Iljitsch... dat is dan wel weer z´n eigen schuld.

drs kwenie | 22-09-18 | 13:27

Verdomme. Nu je het zegt. 10 kilo eraf en hij is het echt..!

Padjepejer | 22-09-18 | 13:34

Viel mij ook op. De Lenin van de Stopera.

Basil Fawlty | 22-09-18 | 15:23

Nog even wachten en dan worden ook de Amsterdamse huishoudens bezocht door een Mistery Guest.

JohnWalker | 22-09-18 | 13:17

Het mag! Maar altijd alleen maar die ene kant op! Die richting hun parallelle universum..

BRR76 | 22-09-18 | 13:16

Artikel 1 gaat over mogelijke discriminatie DOOR DE OVERHEID. Dus totaal niet relevant in de genoemde kwesties.

Taggart | 22-09-18 | 13:15 | 3

GL is in 020 lokale OVERHEID dus artikel 1 is wel degelijk relevant in deze.

normanius | 22-09-18 | 13:21

Dat is niet waar, het kan ook door burgers onderling worden ingeroepen ('horizontale' werking van grondrechten ipv 'verticale').

HoogToontje | 22-09-18 | 14:00

Ach ik denk in zo'n geval dan: Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.
De meeste schreeuwers en ja kers die anderen beschuldigen hebben (vaak) geen blanke lei op dat gebied (ander voorbeekd: geen antiroker zo antiroken als een exroker).
De "heer" Groot Wassink bewijst weer eens dat dit toch op waarheid berust....

InAnumPerRegimine | 22-09-18 | 13:13

Is een oude communistische traditie. Kijk maar naar Stalin en Mao, om het even niet over die beruchte socialist uit Duitsland-Oostenrijk te hebben.

Guido | 22-09-18 | 13:13

Dit is positieve discriminatie, dus wat is hier mis mee?
De naam zegt het al het is positief, dus wie kan daar nu op tegen zijn?

bananabanana | 22-09-18 | 13:12 | 6

bananabanana | 22-09-18 | 13:18 |
Of het mag of niet zegt inmiddels weinig over de vraag of het deugt of niet. Het deugt gewoon niet.

Schoorsteenveger | 22-09-18 | 13:34

Ik ben crimineel en door criminele activiteiten is mijn banksaldo positief. Wat kan daar mis mee zijn, is toch positief?

rokertje | 22-09-18 | 13:54

Zeg dat tegen seropositieven die het niet vrijwillig hebben opgedaan in een m2m darkroom.

JWZ_JMK | 22-09-18 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb nooit begrepen waarom diversiteit beter is op de werkvloer. Ik constateer dat het alleen maar frictie en uitsluiting met zich meebrengt. Geen betere prestaties en geen betere behandeling van de klant.
Dat geldt ook voor de overheid. We hebben normen en waarden en soms zijn die in wetten verankerd. Daar hou je je aan en anders rot je maar op.
Het handhaven en het aanpassen van regelgeving op basis van veranderende algemene normen en waarden kan iedereen.
Het diversiteitstreven van GroenLinks zorgt alleen voor het aanpassen van regels aan een minderheid. Dat is op zijn zachts gezegd vreemd.

SamV | 22-09-18 | 13:11 | 2

Diversiteit lijkt me niet verkeerd, maar diversiteit heeft weinig te maken met huidskleur noch met de vraag waar je toevallig vandaan komt. Twee mannen uit dezelfde straat en met gelijke pigmentatie kunnen méér verschillen dan een witte Hollandse communist en een zwarte communiste uit Cuba.

Schoorsteenveger | 22-09-18 | 13:32

Dat komt omdat het een geloofsartikel is en geen in de werkelijkheid wortelend gegeven. De hoofdgedachte is dat wij niet deugen en daarom mensen die eigenlijk minder zijn dan wijzelf moeten promoten als boetedoening voor onze erfzonde. De boetedoening is pas met zekerheid voltooid als wij onszelf volledig hebben abgeschafft.

HoogToontje | 22-09-18 | 14:05

Stuitende huichelarij. Welke bekende linksfluim is er niet groot mee geworden?

Fijnstoffer | 22-09-18 | 13:10

Dat gaat werken ja. Elke ondernemer kan elk persoon afwijzen op wat voor racistische, seksjuwele, religieuze etc. grond door te zeggen dat er een geschiktere kandidaat is.
Je hoeft dat de afgewezen sollicitant niet eens te vertellen.

Droomwereldje daar bij dat biculturele GL. Wel geestig dat ze zelf mensen uitsluiten.

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:09

Het is precies wat je lon verwachten: het stiekeme invoeren van de dictatuur. Deze man is gewoon een communist en al die domme kutmillennials die op hem hebben gestemd zijn er gewoon ingetrapt. Weer. 100 jaar later en nog steeds niets geleerd. Aan de horizon zijn de wachttorens van de goelag alweer zichtbaar.

Groenlinks is geen gewoon links, Groenlinks is gevaarlijk links. Stop het gevaar dat Groenlinks heet.

blikjegrolsch | 22-09-18 | 13:09 | 7
-weggejorist-
jowel | 22-09-18 | 14:39

Het is inderdaad bijzonder vreemd dat communistische sympathieën niet net zo hard worden besteden als nazistische sympathieën. Dat is slecht en krom.
Het socialisme heeft nog veel meer doden veroorzaakt dan het nazisme.

kempenaer | 22-09-18 | 15:17

GroenLinks is dus gewoon OudRood.

Acar_ketimun | 22-09-18 | 17:03
▼ 4 antwoorden verborgen

"Wij zijn in het bijzonder niet geïnteresseerd in kandidaten met een biculturele achtergrond."
mag dit dan wel?

Kamikazepiloot | 22-09-18 | 13:06 | 3

Dat zou je zo denken. Als het ene mag, positief, mag negatief toch ook?

Lupuslupus | 22-09-18 | 13:10

@lupuslupus

Negatief? Is maar alvanaf welke kant je het bekijkt. Wat voor links positief is, kan voor rechts negatief zijn en vice versa.

ArieR68 | 22-09-18 | 13:35

Om de woorden van de Martosaurus te gebruiken. Als je dat denk ben je nog dommer dan je er uit ziet.

miko | 22-09-18 | 15:18

Altijd wat te beleven in de lokale politiek

Henk657 | 22-09-18 | 13:06 | 1

De gemeente Veenendaal zit in zijn maag met het overschot aan parkeerplaatsen. En het CDA daar pleit voor een actievere rol (lol) bij het verlenen van sportsubsidies. Ook belangrijk.

Ggroengras | 22-09-18 | 13:12

Belangrijker: hoe is 32 uur per week een fulltime baan?

Ggroengras | 22-09-18 | 13:06 | 4

Klopt gewoon niet, 1 FTE is 36 uur p/w in de gemeentelijke CAO.

raskol | 22-09-18 | 13:26

Je kan toch niet verwachten dat een multicultureel persoon voor 10 uur aan komt kakken?
Dan ben je bij voorbaat al een hele grote groep aan het uitsluiten.
Moeten we niet willen.

Mr. Happy | 22-09-18 | 14:39

De lat voor een Amsterdamse ambtenar wordt nog lager gelegd dan voor ambtenarren in de rest van het land.

kempenaer | 22-09-18 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Dat foute boel, nik niet goed!!!

vanrechteren | 22-09-18 | 13:06 | 1

Kunnen mailen en omgaan met word en Excel = schaal 9-10 in de verloren stad Amsterdam.

Repetitive Beats | 22-09-18 | 13:05 | 2

Moest ik ook erg om lachen - we zoeken iemand die bekend is met Microsoft Office. Als je dat in normale sollicitatiebrieven vermeldt of het noemt tijdens een gesprek word je zeer terecht aangekeken als de fukking loser die je bent.
Misschien dat ze daarom geen monoculturele (bedoeld is natuurlijk gewoon autochtone) typjes willen, haha.

Ichneumonidae | 22-09-18 | 13:13

Net even opgezocht. Schaal 10 bij de gemeente Amsterdam is net iets meer dan 4000 euro. Voor vier dagen in de week 3200 euro voor een beetje uit het raam staren, beetje mailen, wat tikken in Word en kijken of het lukt om in Excel 4000 te delen door 40 en de uitkomst daarvan te vermenigvuldigen met 32. En je moet af en toe 'maar denk toch aan het milieu' zeggen.

Ibu | 22-09-18 | 13:24

Rutger Groot Haatbaard, Groen Links-extremist.

Kapitein Stijlvol | 22-09-18 | 13:05

Witte mensen nicht erwunscht

roflastc | 22-09-18 | 13:05 | 1

Ik wens niet gewenst!

(Oud-leraar Duits O. Den Besten uit Koot en Bie)

SDI | 22-09-18 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl