Totale lul Michael Panhuis in hoger beroep

Michael Panhuis gaat in hoger beroep. Met het oog op strafvermindering.
Nu is het in casu Panhuis best knap dat hij zijn oog op iets kan richten en we gunnen iedereen een eerlijk proces, maar we gunnen Panhuis alleen maar ellende. Die totale weggooier, moordenaar, verkrachter en vrouwenhater vermoordde, verkrachtte en verstopte Anne Faber. De meest gehate knakker van Nederland kreeg 28 jaar cel aan zijn lelijke kop en de familie van Anne dacht het verschrikkelijke hoofdstuk eindelijk een beetje te kunnen afsluiten. Ware het niet dat de psychisch compleet gestoorde staatsmaniak Panhuis en diens advocaat Niels Dorrestein het nodig vinden om in hoger beroep te gaan. "Hij was geboeid bij de aanhouding, heeft zich niet verzet en stapte wel de politiebus uit met een schouderbreuk. Zwaar lichamelijk letsel, een lange revalidatie en wat ons betreft mag dit politieoptreden niet zonder gevolgen blijven. Dit zou tot strafvermindering moeten leiden." Panhuis haalde in zijn miserabele leven de meest afgrijselijke dingen uit, graaft in het bos een meisje in de grond en gaat keihard janken als hij zelf een keer pakkie krijgt. Lul.
Social
Reaguursels
InloggenDaar is maar 1 passend antwoord op. 30 jaar plus TBS. Zal je leren kreng.
Het zou zo maar eens kunnen dat er zelfs vrijspraak komt, dat sinds een afgedwongen bekentenis geen wettig bewjs is. Ik vind mishandeling van verdachten ook niet kunnen, waar ze dan ook van verdacht worden, lijfstraf en marteling zijn zaken die in Nederland al heel lang geleden afgeschaft zijn. Een diender die zich aan de verdachte vergrijpt pleegt stomweg een misdrijf, en zou daar feitelijk strafrechterlijk voor vervolgd moeten worden, hoe begrijpelijk een aantal mensen het dan vind, dienders moeten zich ook aan de wet houden, en zichzelf bovendien onder controle hebben.
brekebeen | 26-07-18 | 12:47
Zijn bekentenis is niet gegeven onder dwang.
Dat is juist cruciaal is deze tragedie.
De bewijzen waren er al. Daar is hij wel mee geconfronteerd, zoals het scherp recherchewerk betaamt, maar zijn woorden, bekentenis plus aanwijzing vindplaats etc. zijn NIET afgegeven onder de druk die bij arrestatie is gezet.
Vrijspraak kan dus ook niet volgen op grond van stevige arrestatie.
Wat ik hierboven ook aanhaal, en jij ook, kan hooguit nog een "dingetje" volgen richting AT. Het zal niks afdoen aan "eerlijk proces".
Ten agian, we weten nog niet waaruit het hoger beroep uit bestaat.
Verhoedde god met z'n opa en oma dat het hele proces ermee op de wankelbank gaat...
Het aspect van stevige aanpak bij arrestatie was al aan bod gekomen in de rechtszaak. En het is onderbouwd geworden door de rechter waarom het geen invloed heeft gehad op de strafmaat.
Het OM had het risico van cautie genomen (het niet op rechten wijzen, zoals mogen zwijgen). Het belang van wél praten was groter dan deze bewuste 'vormfout', die misschien 2 maanden minder straf zou opleveren.
Dat het AT doorgepakt heeft, fysiek, en met mentale druk (tonen foto moeder etc.) was niet geheel de opdracht van het OM. Het is een zekere zegen geweest dat P. juist onder die druk zweeg. Anders had het een mega vormfout geweest.
Hij is, 2 dagen na arrestatie, gaan praten toen het 2e bewijs (Anne's was no 1) van zijn betrokkenheid werd gevonden door de bloedsporen in de auto van z'n moeder. En helemaal niet omdat hij in ene gewetenswroeging kreeg met haar dierbaren.
Er is overigens door de rechter al benoemd dat de schouderkwetsuur niet per se opgelopen is tijdens arrestatie. Dit zou zelfs al kunnen zijn gebeurd toen P. z'n eigen wandaden aan het plegen was.
Ik vraag me het volgende af. Het moet toch in kaart te brengen zijn hoe vers of oud dat letsel was? Aan de hand van röntgen kan toch de staat van een botbreuk bepaald worden?
Wanneer is P. eigenlijk geopereerd aan die schouder?
[Je zult maar de chirurg zijn die zo iemand moet repareren, want volgens eed etc.]
Ik heb in eerdere beschouwingen gelezen dat P. op zich nog wel een zaak (sic) had om die leden van het AT aan te klagen. Iets me civiele procedure.
Maar om deze kwestie in te zetten voor een hoger beroep?
Het had advocaat Niels Dorrestein beter gesierd om uit piëteit met de familie en dierbaren van Anne Faber hier van af te zien.
De uitleg over de arrestatie is al nader toegelicht door de rechter.
Daar over door willen procederen omwille van principe getuigt van minachting.
In dit geval zeker door de advocaat.
En wat zou die dan moeten doen? Opstappen?
Ja.
Een andere doet het dan wel.
Nou, hopelijk niet. En precies om die reden van piëteit met familie.
Hier past alleen nederigheid - de diepste vorm denkbaar.
* correctie: (Anne's jas was no 1)
Nekschot, next
IK hoop dat de rechter in hoger beroep een hogere straf geeft.
Dat hij op zn sodemieter heeft gekregen van de politiek vind ik terecht en is geen verzachtende omstandigheid. Een gewetenloze moordenaar.
Dus beste rechter: 35 jaar gevangenis en levenslange TBS.
Wat zouden de meeste Nederlanders dit terecht vinden!
Die advocaat ( pro deo ? ) moest ook eens wijzer zijn.
herstel: politiek moet politie zijn !
Hoger beroep,wat kost deze galgenaas de belasting betaler.
Uit bezuinigin overweging,enige jaren in een gevangenis.in b.v thailand.
Menu a la carte soep met vissekoppen,met een flinke lading peper..
Ook krijgt hij daar meerdere vrienden met bijzondere belangstelling.
Waarom niet,een beest moet je als een beest behandelen.
Een stevige aanpak van de moordenaar om hem te laten vertellen waar hij Anne heeft gedumpd, moet leiden tot strafvermindering omdat een regel niet werd nageleefd en hij lichamelijk letsel opliep. Hoe kan je zo als advocaat op staatskosten laten gebruiken in een zaak waar strafvermindering geen enkel effect heeft als in aansluiting op de lange gevangenisstraf de tbs met dwangverpleging volgt. Voor de familie van Anne moet het een bittere pil zijn dat weer een lang strafproces gevolgd moet worden met een onzekere afloop. Het is dan net een soort grabbelton.
Het is ook onnodig om de man aan te pakken op die manier. Het was al behoorlijk duidelijk dat hij de dader was. Dat justitie uit selectieve wereldvreemde figuren bestaat die drukker bezig zijn met politieke processen dan rechtspraak en agenten dan zelf maar het recht in eigen hand nemen in specifiek deze zaak begrijp ik dat nog wel een klein beetje, maar dat moeten we gewoon niet willen. Wat als straks gewone burgers in elkaar worden gebeukt en kreupel worden geslagen? We zijn hier niet in Zuid-Amerika. Gewoon niet doen.
Heeft de aanpak eigenlijk aantoonbaar effect gehad?
@O2 Duidelijk dat je weer geen kennis van zaken hebt. Er was op dat moment nog niet duidelijk of Anne in leven was. Haast was geboden en daarom heeft justitie deze opmerkelijke move gemaakt. Ik kan dit soort zetten erg waarderen. Het leven van een onschuldig mens staat ver boven de rechten van dat kut monster. Het is echt triest dat jij je nog zo durft op te stellen in deze zaak. Het zal jouw kind zijn. Alles is geoorloofd om zo snel mogelijk je kind terug te krijgen.
Beffie_Turf | 26-07-18 | 10:58
Ik schreef niet dat ik van mening was dat ze al dood was, dus waarom u denkt dat ik dat beweer is mij niet duidelijk. Er werd overigens, toendertijd in de media zelfs al door experts verteld, dat het waarschijnlijk was dat Anne niet in leven meer was, daar moesten wij allemaal ernstig rekening mee houden. En ook zeer belangrijk en onderbelicht, dit gevaar voor de samenleving had gewoon niet meer buiten mogen rondlopen.
Ik sta er gewoon niet achter dat politiemensen voor eigen gerecht gaan spelen. Panhuis mag van mij letterlijk levenslang hebben, ook al in de vorige zaak.
En voor de volledigheid, als de ouders van Anne hem in handen hadden gekregen en dit hadden gedaan, dan zou het een andere zaak zijn wat mij betreft.
Ik hoop dat u mijn standpunt nu iets beter begrijpt. De zaak is al vreselijk genoeg.
@O2 Ik snap eigenlijk helemaal niet wat je zegt. Ook heb je het weer fout dat politiemensen voor 'eigen gerecht' gaan spelen. Dit is wat hen is opgedragen. Lees je eens in. Zie ook bijvoorbeeld dit artikel van het strafrecht...
Artikel 43
1. Niet strafbaar is hij die een feit begaat ter uitvoering van een ambtelijk bevel, gegeven door het daartoe bevoegde gezag.
2. Een onbevoegd gegeven ambtelijk bevel heft de strafbaarheid niet op, tenzij het door de ondergeschikte te goeder trouw als bevoegd gegeven werd beschouwd en de nakoming daarvan binnen de kring van zijn ondergeschiktheid was gelegen.
Beffie_Turf | 26-07-18 | 14:12
Ok, ik kan mijzelf op dit moment niet beter uitdrukken op dit moment, misschien als ik er nog een keer over nadenk bij het autorijden, maar dan is dit topic al weer gesloten, dus laat ik het maar even schieten deze keer. Fijne werkdag en weekend alvast.
Er zal wellicht nog 2 of 3 jaar af gaan vanwege de wat hardhandige politie-ondervraging.
In de praktijk zal het niet veel uitmaken: Panhuis komt nooit meer vrij (als de TBS na afloop blijft staan). En met een beetje mazzel krijgt ie een keer een uit de hand gelopen ruzie in de bajes en prikken ze m volledig lek.
Japan heeft ook de doodstraf. Toch best een beschaafd land. Maar ja, vertrouwen wij dat oordeel toe aan onze rechters, of het onderzoek aan onze politie? Doe maar niet. Lucia van der B. zou er anders ook niet meer zijn.
"Hij was geboeid bij de aanhouding, heeft zich niet verzet en stapte wel de politiebus uit met een schouderbreuk". Als dit een feit is pleit dat niet voor de dienders. Iedereen kan (terecht) of zwaar onterecht verdachte worden. En ook in dat laatste geval wil niemand door kaalhoofdig geüniformeerden in naam van zijn overheid in elkaar gebeukt worden. De rechter oordeelt. Schoft of geen schoft.
Er was op dat moment nog hoop dat Anne nog leefde. In zo'n situatie mogen de dienders wat mij betreft fysiek en mentaal wel even de druk opvoeren om hem aan het praten te krijgen.
Benny Weis | 26-07-18 | 09:52
Nee, jusitie en politie maken gewoon te veel fouten. Specifiek op dit proces lijkt het een goed idee, omdat iedereen wilde geloven dat ze nog leefde, maar dat is het gewoon niet.
Meneer Panhuis komt in de toekomst weer gewoon vrij want hij is ook maar een mens. De goede rechtvaardige mensen die hem vrij gaan laten zullen heus wel zorgen dat dit niet gebeurt in de buurt van hun eigen leefomgeving, maak u zich daar alstublieft geen zorgen over.
Dit aspect zou voor veel meer ophef moeten zorgen dan dat hij, m.i. zeer terecht, in beroep gaat in verband met deze mishandeling tijdens het in bewaring zitten.
Alles weer opnieuw. En Panhuis een strafvermindering straks door D66-rechter. Wat een hel.
Ach in de gevangenis is ook wel iets van een pikorde. Wellicht dat daar ook nog ingeslotenen, geheel onschuldig uiteraard, ook weinig op hebben met een dergelijk stuk peop.
Hij zit in een TBS-kliniek, daar zal hij wel naar teruggaan.
@O2Neutraal | 26-07-18 | 10:44 Als je gevangenisstraf en TBS krijgt ga je eerst naar de gevangenis en pas na die straf richting TBS kliniek.
Hoger beroep kan ook leiden tot hogere straf. Dus maar duimen dat het Hof er nog twee extra jaar aan vastplakt, naast tbs.
Volkomen logisch. Iemand die narcistisch sociopaat is denkt alleen aan zichzelf. Het zou juist erg verrassend zijn als hij niet in hoger beroep was gegaan.
Helemaal waar.
Ach, daar kan best een jaartje of vijf vanaf, toch meneer Otte?
Laat m maar lekker vrij.
Neem ik een dagje vrij.
Laten we er een soort "project X" van maken met alle reaguurders samen! Een collectieve vrije dag. Verlossen we wereld van een stuk stront, besparen we de samenleving een hoop geld, potentiële toekomstige slachtoffers een levenslang trauma of erger en hebben we zelf ook nog een leuke dag. Ik zeg een win, win, win situatie (behalve voor Panhuis dan). Een soort "NL doet" maar dan anders....
Dit alles waarschijnlijk bedacht door zijn advocaat, die wel een beetje exposure kan gebruiken...
Vrij laten ...
En fam. Faber gepasten straf laten uitvoeren.
Met die andere twee families natuuurlijk!
Ik ben helemaal voor een strafvermindering. Een jaar of 10. Oh, had ik al gezegd wel in een Zuid-Afrikaanse gevangenis? Of Zuid Amerikaanse/Mexicaanse gevangenis. Ik bedoel, je gunt zo'n jongen ook een beetje een exotisch oord als compensatie voor het geleden leed.
Ik zie al dat uw ideeën uit een ruimdenkende geest komen.
Harteloosheid schijnt daar nogal eens als doodsoorzaak
voor te komen.
Ja, met de woorden: “girl rapist” op z’n voorhoofd getatoeëerd...
Wat eigenlijk het meest trieste is, is dat de advocaat pro deo voor dit soort mafketels werkt. Maw vadertje staat betaalt, dus wij... en nog erger.. de ouders van Anne. Hoe kan zo'n advocaat dat voor zichzelf goedpraten?
www.dedemocratievoorbij.nl
Hoort erbij. De grootste smeerlap heeft recht op een goede verdediging.
Wel opvallend dat de ergste gevallen altijd worden bijgestaan door bekende advocaten.
Ik ben eigenlijk geen voorstander van advocaten, maar het lijkt mij prima dat dit word aangekaart, je moet gewoon afbluiven van verdachten of veroordeelden, we zitten hier (nog) niet in een soort Zuid-Amerika.
afblijven zelfs.
Zal hier niet goed vallen maar ik doe het toch vandaag: advocaten 'verdienen' ongeveer 10 keer zoveel als verpleegsters. [of schoonmakers, maakt mij het uit]
En volgens mij vinden rechtste mensen dit prima. VVD mensen bedoel ik. [en wellicht ook cda, andere geloofsgekkies en d66 idiots]
Dat advocaten hier nog meer geld uit kunnen halen verrast me geenszins. Dat het nergens voor deugt is ook geen nieuws. VVD-ers blijven VVD-ers. Rechtse mensen blijven rechts. Geld kom 't eerst, dan de ethiek.
Wetende dat ik zometeen toch weer weggejorist word wil ik toch even melden dat ook linkse mensen soms humor hebben, ik word hier meestal weggejorist want links en vrouw en toch betaal ik graag voor de vrijheid van een site als deze. Heb er veel plezier van!
Meid, zoek de schaduw op. Je zit al veel te lang in de zon.
Ik ben best wel rechts, maar laat me niet meer besodemieteren door de VVD en stel ethiek boven geld. Ik vind verder ook dat advocaten overbetaald worden en zou voor geen goud iemand als Panhuis verdedigen. Het probleem met links is in het kort dat de eigen verantwoordelijkheid zo'n beetje wordt opgeheven voor iedereeen die onder het gemiddelde zit. Een klein gedeelte heeft echt pech en help je (ouderen, zieken), maar de rest moet een schop onder hun kont en aan de slag. En we zijn hier al helemaal niet verantwoordelijk voor de rest van de wereld; die kun je wat kennis aanbieden, maar verder moeten ze het zelf doen. Grenzen dicht dus, anders gaat het nu bestaande sociale vangnet binnen 40 jaar naar de gallemiezen.
Verder mooi dat je ook humor hebt, ondanks dat je links bent. ;)
Kijk, dat iemand links is moet ie zelf weten. Iedereen heeft wel een dark side. Ik zelf ben racist, fascist, nazi, xenofoob en mijn hobby’s zijn mansplaining en slavendrijver.
Wat betreft uw opmerking dat linkse mensen “soms” ook humor hebben; Mij is een andere mening toegedaan. Linkse mensen (en zeker hun overtuiging) zijn sowieso altijd humoristisch. Verder ben ik een beelddenker, en kom niet meer bij als ik sommige linkse trollen hier voor me zie (namen bekent bij reuguurders) . De ganse dag lopend met hun kop in hun reet. Nee hoor, het linkse gedachtegoed is humor, klucht -en satire in de puurste vorm. Maar goed, prettige dag vandaag, ik ga weer wat hakenkruisen schilderen en mijn zwarte schoenenpoetser uit de kelder laten. Kus (oeps?). En de VVD is sowieso kut (;
Hoezo een eerlijk proces gunnen? Heeft hij Anne dan wel een eerlijk proces gegund?
Nu nog het bestuur van Altrecht voor de rechter wegens medeplichtigheid...
Inderdaad, de rol van altrecht moet onderzocht worden en blijft in de media redelijk onbelicht.
Stel... hij komt eerder vrij. En woont toevallig in de buurt.. dan rijd je er misschien wel overheen met een heftige niesbui achter t stuur.. risico voor vrij lopende eikels
Lage bloedsuikerspiegel doet het ook goed als verweer. Of ben ik nu in de war
CynicalBastard | 25-07-18 | 20:17
Weer een opmerking van iemand met het verstand van een pinda...
Misschien eens leren lezen voor je onzin neerkwakt? Er is bewust niet gekozen voor levenslang omdat hij dan mogelijk over 25 jaar weer onbehandeld buitenloopt. Bij levenslang kan nl geen TBS meer worden opgelegd. 30 jaar +tbs is het maximaal haalbare, maar ook voor de nabestaanden niet fijn. Want maximale straf betekent vrijwel altijd maximaal doorprocederen tot aan het Europees Hof. Niet alleen op kosten van de samenleving, maar ook worden de nabestaanden bij elke beroepsprocedure weer geconfronteerd.
20 jaar + TBs was beter geweest omdat er dan voor hem een groter risico zou zijn dat de straf in hoger beroep zwaarder zou uitvallen. En uit de TBS komt hij waarschijnlijk toch al niet meer.
Nu is de straf dermate hoog dat een kind had kunnen weten dat er hoger beroep komt.
Als jij een boete of zware straf oploopt en je kunt gratis doorprocederen met alleen de kans dat je er beter van wordt en niet slechter, dan doe je dat ook. En voor hem maakt het niet uit. Hij zit toch jaren vast, heeft geen rooie cent dus er valt niks te halen en hij heeft gratis rechtsbijstand.
Zo werkt het nou eenmaal in dit land.
Meestal is het de Advocaat toch om exposure te doen, op het interwebs zijn voldoende artikelen te vinden die lijden naar welk rattennest deze totale lul heeft over gehaald in beroep te gaan
Schouderbreuk? Jammer, die breuk had iets hoger moeten zitten, zo rond z'n nek.
Nee, niet door politie optreden in elk geval.
@O2Neutraal | 26-07-18 | 10:50 Ja, na 6 keer herhalen in dit topic kennen we je mening nu wel...
Helaas voor de familie moeten ze nog een keer een proces meemaken
Maar een goede kans om dit stuk stront (excuus aan stront) 30jaar te geven i.p.v. 28
En dan wat? Hji heeft niets te verliezen dus kan na hoger beroep in cassatie en daarna nog eens naar het Europees Hof. Dat is nou eenmaal de consequentie van het geven van de maximale straf. Kans op 2 jaar erbij is relatief klein. Kans dat er straf afgaat is relatief groot
Klopt zo zit het rechtsstelsel in elkaar.
In het verleden was het zo dat een hogerberoep een lagere straf oplevert
De laatste tijd zie ik vaak dat de straf in HB gelijk blijft of zelfs wat hoger uitpakt
Een beetje rechter geeft hem in hoger beroep en hogere straf. Van zelfreflectie, medelijden, empathie en oprechte excuses is overduidelijk geen sprake.
Dan gaat een hogere straf ook niet werken. Hij zal er spijt van hebben, maar dan dat dit hem overkomt. J van der Sloot zal het ook nooit begrijpen.
Eens alles is op hem gericht, hij is zielig hij is hard aangepakt door de politie hij heeft pijn gehad. Nooit 1 woord over Anne nooit
Een beetje rechter???? hier in Nederland?!
Tja, maar dan niet zeuren wanneer er onverhoopt toch een paar maanden bij komen?
Daarom ben ik voor het stapelen van straffen;
bedreiging; 2 jaar
verboden wapenbezit; 2 jaar
verkrachting; 12 jaar
doodslag; 15 jaar
wegmaken lichaam; 1 jaar
mishandelen van 3 medewerkers = 3x3 jaar = 9 jaar
Samen 41 jaar; aftrek van schouderbreuk.... mwa 1 jaar= 40 jaar zitten
Heb ik het nog niet over de verkrachting van die 2 tienermeiden van een aantal jaren terug.
sallandstrots | 25-07-18 | 20:04
100% eens!
Zo’n advocaat doet alleen maar zijn werk.
Ik hoop dat de rechter nog een zwaardere straf geeft.
advocaten verdienen een aparte level in de hel
Die hebben ze Johnroe, volgens Dante's indeling behoren advocaten tot de negende cirkel van de hel. Dit is het domein van verraders. Dat is de diepste cirkel, daaronder is alleen nog het centrum met daarin de duivel zelf. Judas behoort tot de inwoners van deze 9e cirkel. Advocaten zijn daar ingevroren in een meer, dit omdat zij hun menselijkheid hebben verraden is alles waaraan zij gebonden zijn hun onbeweeglijk en onvermurwbare gevang van eeuwig ijs.
dit zo's stuk menselijk uitschot dat probeert is misschien nog te begrijpen. Dat een advocaat er (Voor GELD!) aan meewerkt is walgelijk. Ik heb nooit begrepen dat advocaten zonder walging naar zichzelf kunnen kijken.
Volgende keer ben jij aan de beurt, wordt jij van iets beschuldigd.
Dan heb je ook een advocaat nodig.
En er zijn ook advocaten die voor de gewone man werken. Zoals deze roodharige Rotterdammse : www.meestersaandemaas.nl/mr-carrie-jan...
Wat veel erger is, is dat je recht halen afhankelijk is van je inkomen. In Saoudi Arabie is het extremer, daar wint de rijkste zo goed als per definitie, maar hier kan de gewone man er ook bijna niet bij. En procederen tegen de overheid of een groot bedrijf is eigenlijk kansloos en dat kost heel veel geld en tijd en stress.
Iedereen heeft recht op juridische bijstand. Dat is een goede zaak
Het kan, dus hij doet het. Verwacht van iemand zoals dit geen berouw of geweten.
Van zijn advocaat daarentegen...
Dutchbeaurouge | 25-07-18 | 19:34 | reageer
Een ding als die P zou zich de rest van zijn leven kut moeten voelen, ieder spaarzaam moment in zijn leven dat hij tijd heeft om na te denken geconfronteerd moeten worden met wat hij heeft gedaan, moeten voelen wat Anne gevoeld moet hebben, en wat de nabestaanden dagelijks moeten doorstaan. Meneer heeft geen idee wat het is de slaapkamerdeur van Anne open te doen en wat je dan als ouder voelt, hoe het had kunnen en moeten zijn. Hij zou zich op ieder mogelijk moment van de dag met een meer dan misselijkmakend gevoel dit moeten realiseren en dankbaar zijn dat het 'maar' 28 jaar is geworden. En dan doet zo'n Godvergeten sujet dit, dan is wel duidelijk dat de wereld om hem draait. Eenieder die roept dat dit (het in Hoger Beroep) gaan in de wet is vastgelegd, heeft weliswaar gelijk, maar het bewijs is er, meneer moet zich realiseren wat voor buiten proportioneel geweld hij heeft gebruikt op Anne. Haar ouders hebben godverdomme zelf moeten zien hoe grote plukken haar uit haar mooi hoofd zijn getrokken omdat die klootzak haar als een baal hooi er aan mee getrokken heeft.
En voor wat betreft die advocaat, eeuwige jeuk en 10 lamme vingers toegewenst. Ik ken een vrij gerenommeerd advocaat die ook strafrecht heeft gedaan, die heeft me wel eens dingen verteld wat 'verdachten' hem vertelden. Deze man had tenminste het moreel besef, karakter en integriteit om het strafrecht om die reden vaarwel te zeggen.
De cliënt bepaald, de advocaat voerdt de juridische strijd
Ik denk zelf dat deze psychopaat door zijn advocaat is geadviseerd om geen hoger beroep aan te tekenen.
Maar een psychopaat kan maar aan 1 ding denken zichzelf dat hoort nu eenmaal bij dit ziektebeeld
Panhuis is er van overtuigt dat de rechter naar hem gaat luisteren
Want hij is nu eenmaal de belangrijkste persoon op aarde
Een dergelijke stuk stront heeft geen rechten meer !
@Jacktheflipper
Ga jij eerst eens je lagere school afmaken - het aantal spelvoudten swingt de Panhuis uit!
Die lamlul hebben we helemaal niet nodig en had moeten weg rotten in zijn cel
Hij vindt zijn straf zelf ook niet hoog genoeg?
Omdenken, heel goed.
vignette.wikia.nocookie.net/villains/...
Deze man kan er wel wat mee
Heeft Hiddema er al iets van gevonden?
Het lijkt wel of ze het proberen het zo te draaien dat de straf hoger is geworden door de media-aandacht, in plaats van strikt gebaseerd op het delict. Als ze daarop uitkomen, is de rechter niet neutraal maar staat onder invloed van media. En media-aandacht is iets anders dan maatschappelijke impact. Dat soort gedoe.
Een jaartje eraf maakt het niet anders.
Wie betaalt dit eigenlijk allemaal? De lul heeft geen rooie cent, dus wie draait hier nu voor op? Ik hoop zo dat ze m in de tussentijd in de bajes zijn laatste rondje geven.
Please... laat het geen D666 rechter zjn…
Waarom ook niet. Hij heeft niets meer te verliezen. Veel hogere straffen zijn er niet en hij komt nooit meer vrij. Hij hoopt waarschijnlijk eerder naar de tbs te kunnen.
Vechten met de begeleiders van de gevangenis viel ook onder revalidatie van zijn schouder neem ik aan?
Laden ,Richten , Vuur !
Via een shredder naar een trog.
Hakselaar. Voeten eerst.
LiniaalRectaal Met u kan ik een biertje drinken.
Aub toevoersnelheid op de laagste stand, en geld verdienen voor
de nabestaanden door er een betaalde live show van te maken..
Dat is een van de weinige geschrapte belastingen in Nederland, vermaaksbelasting. Verdwenen met het afschaffen van publieke executies.
LiniaalRectaal | 25-07-18 | 22:39 Helaas moet ik u een beetje corrigeren, ik
heb zelf nog kaartjes gekocht waarop vermakelijkheidsbelasting nog stond
vermeld. Maar publieke executies heb ik niet meer meegemaakt,
maar wat niet was kan misschien nog komen.
Het format is in veel landen populair, waarom zou dat hier niet
hetzelfde kunnen zijn.
En het werkt ook nog eens dubbelop; mensen betalen om te zien hoe iemand nooit meer een nutteloze kostenpost zal kunnen zijn voor Nederlanders.
En de winnaar van de behandeling gaat nooit meer de fout in.
Ik zou subiet mn toga aan de wilgen hangen als ik zo’n stuk stront als Panhuis moest verdedigen en nog in hoger beroep moest ook. Kolere. Dit bewijst opnieuw maar weer dat dat varken totaal geen gevoel heeft, geen empathie. En zéker geen spijt van wat ie heeft geflikt.
Je kunt een cliënt gewoon weigeren, net zoals een hoer dat mag.
Ook Dorrestein is geen knip voor zijn neus waard. Wat een gewetenloze advocaat, echt een smeerlap.
Of eigenlijk... Laat maar vrijuitgaan.
Wel even plaats en tijd op Social zetten graag!
En dan???
Ga jij er dan 30 jaar voor zitten?
Want als er iets is dat de rechtstaat niet tolereert, dan is het voor eigen rechter spelen.
een flashmob geen idee wie hem allemaal geraakt hebben :)
Hey... Ze proberen hetzelfde te flikken als die doodrijder met die dronken straatrace. Nou, niets verbaasd me meer, die krijgt 4 uur schoffelen en schadevergoeding. Treinkaping-stijl. Mark my words.
Hij wil liever een spuitje dan 28 jaar.
Vrijwilligers?
Me
Spuitje? Nee, ik wil een paar uur met hem alleen, een brancard, een handdoek en een brandslang. En dan is-ie echt wel dood, en is het nog zelfmoord ook.
voor deze zwakke doorweekte oerlelijke oetlul met paardekop ishet tijd om openbare terechtstelling in te voeren... laatde menigte hem maar uitelkaar rukken. endaarna als varkensvoer opdienen
Hoe erg ik het ook vindt, de wet maakt dit mogelijk, dus beter de heren dames politici een ferme schop onder hun hol geven.
Voor de vorm moeten moordenaars bijgestaan worden! Daarna de kogel! Punt!
mag niet van de EU.. iedereen verdiend een 2e, 3e, 4e en 5e kans.. behalve Anne Faber dan.. RIP Anne
Dan stel ik voor dat we de NEXIT gaan vieren door wat muren rood te verven.
Waarom De Punt nou weer van stal moet worden gehaald...
Zo'n gek heeft ook een moeder. Die moet heel erg verdrietig zijn. Of het interesseert haar geen fuck. Weten we waar zijn defect gemaakt is.
Die moeder is ook nog eens medeplichtig aan het verbergen van een lijk door het uitlenen van haar auto.
Schaamteloos stel die advocaten van Michael P. Moordenaars en verkrachters hebben een recht ,.. Op de doodstraf! Ben een beetje klaar met die opgeblazen advocaten en rechters! Monopoly spelregels, meer is het niet! Spelregels die niet deugen!
Het zijn op zich prima spelregels. Iedereen heeft er recht op, dus ook dit waardeloze figuur.
uiteraard.. die advocaten moeten nog ff de vakantie van volgend jaar verdienen.. mag zo hopen dat de rechter zijn eerder spijtbetuiging ook meteen meeneent. Hij meent er geen flikker van en gaat nu lopen te traineren met behulp van zijn advocaten om een strafvermindering omdat hij een draai om zijn oren kreeg. laten we hopen dat de rechter niet mee gaat in dit toneelspel en dat de Bubba's alle ruimte krijgen om hem wat knietjes te geven..
Je zou bijna hopen dat sommige reaguurders eens in een rechtzaak verzeild raken waarbij hun advocaat niet alles doet om hun belangen maximaal te dienen.
huh...
Drumpiet heeft blijkbaar geen vermoord kind. Hopelijk voor het kind sowieso geen kind.
jacobh-59 | 25-07-18 | 18:30
Ach ja de tokkieredenatie. Emigreer lekker naar Jemen of een ander shithole. De rechtspraak daar is u op uw lijf geschreven.
DrumPiet | 25-07-18 | 18:38
Lees uw eigen reaguursel eens een paar keer na, u doet exact hetzelfde.
DrumPiet | 25-07-18 | 18:38
Er zit hier een klein groepje vervelia, wat lekker rebels en kleuterlijl recalcitrant is die beter zelf weg kunnen gaan uit dit land. Jij valt daar ook onder. Gelukkig wordt er vandaag vrolijk op los gejorist. Uber tokkie.
Hoger beroep prima is je recht,maar dan huidige straf +5 jaar, voor het bezighouden van de rechtbank. Of straf uitzitten op de doggersbank
Wat een pisbak!
Wat ben je dan inderdaad zwaar gestoord en schaamteloos als dader en zeker als zijn advocaat om de "hardhandige" arrestatie als verzachtende omstandigheid aan te voren. Die arrestatie kon niet hard genoeg zijn. 3 directe slachtoffers en hun families totaal de vernieling in om dat deze debiel het meest gruwelijk denkbare met zijn slachtoffers heeft gedaan en dan janken als hij te maken krijg met 0,000001 promille van wat hijzelf anderen aangedaan. Wat een "kerel" Sprakeloos en vol walging typ ik dit!
Politieagenten moeten hun werk beter doen, en verder van arrestanten afblijven.
Wat een pisbak
Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 18:17
U bent inhoudelijk erg sterk vandaag....
Ik wil als burger van dit land zelfs de zekerheid hebben dat politieagenten ieen serieuze verdachte totaal slopen als zij denken dat die over informatie beschikt waar zijn slachtoffers zijn. Als ze al dood zijn mag dat, maar als er een kans is dat iemand nog leeft en dit is de enige manier om die informatie te krijgen zaag desnoods zijn handen en voeten af om hem aan het praten te krijgen.
Als achteraf blijkt dat ze het bij het verkeerde eind hadden dan dealen we daarmee maar als achteraf blijkt dat ze het bij het juiste eind hadden dan verwacht ik strafverzwaring voor de verdachte voor het onnodig obstrueren van het onderzoek en het onnodig veroorzaakte extra leed voor het slachtoffer of nabestaanden.
In dit geval dus extra strafverzwaring voor dit stuk stront.
Eens met 24 alfa met dezelfde walging en sprakeloosheid.
Maar alle paden van de wet zullen bewandeld worden. Het is puur een spel er de minste straf uit te slepen.
Helaas is het spel voor anderen voorgoed over.
@Mazzelstof. Wat jij zegt; bij de kans dat iemand leeft helemaal.
Ook mept hij vrij geregeld zijn behandelaars tegen de vlakte, maar owee als hij een koekje van eigen deeg krijgt. Ronduit zielig. Wat betreft die advocaat die doet idd wat hij op verzoek van Panhuis en volgens de wet hoort te doen, echter moet je wel over een erg goede pokerface beschikken wanneer je dit verzoek indient en bepleit. Ik kan er niet over uit dat die Panhuis niet ziet wat zijn eigen bijdrage in dit geheel is en zich als slachtoffer durft op te stellen en ook nog gehoord word. Maar gestoord = gestoord.
de dag dat die vent weer veroordeeld wordt allemaal de vlag uithangen!!
Deze gast is een totale en onvoorwaardelijke giga kneus met hele morele besef van een plas rattenkeutels. Eén brok liederlijk vullis. Maar heeft ondanks dat "recht" op een hoger beroep. Ik hoop op 1 van de 2 uitspraken: "vonnis blijft gehandhaafd" òf "we doen er nog een paar jaar bovenop". Achter slot & grendel, waar dit stuk stront thuishoort, gaat ie sowieso.
29 jaar+364 dagen dan
Als max straf
Lezers zullen wel enig ongenoegen ondervinden: 50/80% van de oorzaak van zo'n mafkezen heeft te maken met dramatisch onderwijs de laatste 40 jaar , het geweten wordt in 6/8 jaar lagere school totaal niet meer gestimuleerd, goed en fout???? als de ouders het er niet mee eens zijn melden ze zich bij de juffrouw etc. Die klootzak heeft een afwijking maar in de opvoeding heeft hij ook geen goede signalen gehad.
Vroeger had iedere regio een "gekkenhuis", maak de deuren svp weer open.
Nou, nou, het lijkt wel of u er voor door heeft gestudeerd.
Vroeger was alles beter. Behalve dan dat bijna niks daadwerkelijk beter was, alleen een beetje overzichtelijker.
Je mag toch hopen dat in hoger beroep de straf zwaarder uitvalt.
Juist.
Als TBS gewoon doet wat het hoort te doen, maakt het geen fluit uit. Bid maar dat er geen soosjaaldemocratische psycholoog het voor het zeggen krijgt.
Ik gok op vrijspraak, want hij is het slachtoffer van de linkse maffia. Die knutselaars van Pieter Baan denken dat ze gekken echt kunnen verbeteren. Het levert ze namelijk een dikke boterham op.
Ik ben blij dat de advocaat nog niet bedacht heeft om het op de gebrekkige begeleiding in die andere kliniek te gooien. Als die niet met hun clienten aan het neuken waren, dan had Panhuis de kans nooit gehad. Hoe kon mijn client anders? [/aasgieradvocaatmodus off]
Hij is niet zo slim. Hij bedoelde een hogere boom waar hij aan opgeknoopt wilde worden
Je kan alleen maar hopen dat ie zichzelf opknoopt. Is voor iedereen het beste.
Hoger beroep. Blij dat het er is. Ook voor een totaallul als deze. De rechtsstaat is wat belangrijker dan je emotie.
Jij bent GEEN sneue sukkel. Chapeau!
Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 18:08
Maar jij WEL!
Nee, hij is óf Michael Pandhuis zelf óf zijn advocaat Niels Dorrestein óf Peter Er De Vurries óf Marcel van Dam.
Tipje voor het hof: 30 jaar + TBS mag gewoon.
Kan die zieke lul niet gewoon voor het gemak in elkaar zakken. Die totale idioot heeft wel genoeg gekost nu en de familie van Anne verdient rust. Er mag natuurlijk ook gewoon iemand zijn die hem met een splinterende honkbalknuppel anaal dood penetreert.
En toch zijn er vrouwen die op hem geilen terwijl diezelfde vrouwen De Reaguurder verachten.
De stelling "Er lopen meer gekken m/v buiten de inrichting dan binnen" klopt dus aardig.
"Volgens de advocaat is de straf veel hoger dan in soortgelijke zaken wordt opgelegd."
Die kneus is zeker voor het gemak even vergeten dat Panhuis vast zat voor de verkrachting van twee jonge meisjes... Een recidivist van het allerergste soort dus.
Wie? De advocaat?
Zou die advocaat ook jonge meisjes verkrachten dan? Einstein....
Ommezwaai | 25-07-18 | 18:10
Nee, maar misschien bedoelde je dat die advocaat wel vaker een dergelijk pleidooi heeft gehouden.
Bakito; ze mogen stemmen, ze mogen zuipen, maar lezen kunnen ze niet.
Iedereen heeft recht op een advocaat om een juiste rechtsgang te garanderen. Maar hier moet de advocaat toch echt achter zijn oren krabben en zich afvragen of de maatschappij gediend is met strafverlaging van Panhuis. Antwoord is nee.
"Nu is het in casu Panhuis best knap dat hij zijn oog op iets kan richten" LOL.
Nog een sneue sukkel. Advocaat dient client's belangen, niet die van de maatschappij.
De advocaat zit er om de belangen van zijn cliënt te verdedigen, en geen enkel ander belang. Daar zijn de rechters en het OM voor.
@beiden. Prima hoor. Maar die advocaat kan ook zeggen het is genoeg. Maar ja, lekker binnenlopen op de kosten van de belatingbetaler waarschijnlijk, want Panhuis zal het niet zelf betalen vermoed ik.
In deze zaak is de maatschappij slechts gediend met een zo snel mogelijke overgang naar het hiernamaals van de heer P.
Als je een zaak aanneemt ben je verplicht vol voor de belangen van je client te gaan. Anders ben je als advocaat geen knip voor de neus waard en gooi je je reputatie te grabbel. Wat deze advocaat wil is dat er wordt gekeken naar de verwondingen die die gek na zijn arrestatie opgelopen "schijn te hebben". Mag je best naar kijken, voor hetzelfde geld is hij gewoon gestruikeld en klote neergekomen of heeft hij zichzelf verwond omdat hij niet goed bij zijn knar is. Maar hoe dan ook moet dit worden uitgezocht. Zal trouwens weinig tot geen invloed op de strafmaat hebben, vermoed ik.
Heeft zeker teveel naar de andere meest gehate Nederlander gekeken en erover gelezen: Volkert van der Graaff!
Zul je zien dat de D'66 rechters Panhuis nog strafvermindering geeft ook nog, moet niet gekker worden en dan te bedenken dat de familie Faber levenslang heeft!
Doe even een pol. Wie is voor hogere straf, wie tegen?
Hoger....
Capital punishment. (Met daarbij de aantekening dat het niet te veel mag kosten.)
Ik ben voor levenslang. En dan ook letterlijk. Je verlaat de gevangenis niet. Ook geen weekendjes vrij of die enkelband onzin. Rehabilitatie moet bij sommige gevallen niet eens een optie zijn.
Wat ik dan wel weer sterk van het OM vind, is dat ze tegen die gast 28 jaar plus tbs hebben geëist. Omdat we gewoon allemaal weten dat binnen nu en tien jaar die vermaledijde EU onder druk van allerlei mensenrechtenorganisaties de levenslange gevangenisstraf in de ban gaat doen. Want inhumaan. Daarvoor dus toch een klein pluimpje voor het OM.
Heeft niets met EU te maken, maar binnen NL rechtssysteem bestaat er een evaluatiemoment van levenslange straf. Levenslang is dus niet levenslang in NL. Zucht.
Levenslang was feitelijk levenslang in NL. Dat mag niet, want inhumaan - kan je van vinden wat je wil maar dit hebben we met zijn allen bedacht en ons aan gecommitteerd. Nederland kreeg voortdurend tikjes op de vinger en daarom hebben ze nu een evaluatiemoment ingebouwd. Is een wassenneus, want de uiteindelijke beslissing ligt nog steeds bij de minister en electoraal ligt het niet zo lekker om een verkrachtende moordenaar vrij te laten. Dus over een jaar of twintig krijgt NL weer tikjes op de vinger en verzinnen we weer wat anders.
Het mag volgens het Nederlandse rechtssysteem, dus de advocaat zal dit proberen.
Deze man moet gewoon levenslang opgesloten worden. Hoe lang levenslang duurt maakt mij dan weer niet zo veel uit. Als ie in de eerste week uitglijdt onder de douche over het zeepje van Bubba en zijn nek breekt heeft ie toch levenslang gehad. Of als ie op de trap struikelt over de veter van een medegevangene is het ook goed.
Sommige mensen moeten gewoon niet vrij rondlopen, en deze pannekoek is daar een van.
Vervelend is wel dat Bubba waarschijnlijk niet in de gelegenheid is om 'sex met een lijk' te googelen.
Hij heeft niets te verliezen dus logisch dat hij in hoger beroep gaat, kan alleen maar meevallen. Hopen dat de rechters voet bij stuk houden en gewoon dezelfde straf uitspreken.
Wel ongelofelijk klote voor die ouders en nabestaanden, moeten ze nog een keer door die hel en kunnen ze het nog steeds geen plekje geven.
Sommigen hier hebben duidelijk moeite met een modern westers rechtssysteem, maar met de mogelijkheid tot hoger beroep onderscheiden we ons van landen als Iran, Saoedi-Arabië en Noord-Korea
Prima. Tenslotte kan een hoger beroep 2 kanten op. Hopelijk maken de rechters er 29 jaar van. Geen 30 want bij levenslang hoort automatisch recht op herziening.
In bijna alle gevallen zou ik jou hierin gelijk geven. Maar dit sujet heeft meermaals laten blijken dat TBS niet helpt. Er komt een moment dat iemand als ongeschikt moet bestempelt worden.
@The2Amendment 30 jaar en levenslang zijn twee verschillende strafmaten.
Hopelijk maken de rechters er 29 jaar van. Geen 30 want bij levenslang hoort automatisch recht op herziening.
The2Amendment | 25-07-18 | 17:57
Doe dan 29 jaar 364 dagen 23 uur 59 min en 59 sec.
Ik denk dat sommigen hier geen moeite hebben met het rechtssysteem, maar wel met de uitvoering van de wetten die gelden, en dan bedoel ik twee dingen:
1. De rechters hebben de afgelopen, pakweg 20 jaar, elke keer de onderkant van de straffen volgens de wet uitgedeeld
2. In ons land wordt structureel 2/3 van de straf uitgezeten, omdat gevangenen "goed gedrag" vertonen binnen de gevangenismuren, wat leidt tot strafvermindering
Onzin: Journaliste Saberi in hoger beroep in Iran
teheran. Het Iraanse Hooggerechtshof heeft gisteren de Amerikaans-Iraanse journaliste Roxane Saberi gehoord in haar hoger beroep tegen het vonnis dat haar tot acht jaar gevangenisstraf veroordeelde wegens spionage voor de Verenigde Staten. De hoorzitting vond twee dagen eerder plaats dan oorspronkelijk was voorzien. Saberi`s advocaat zei na de zitting dat hij optimistisch was over de nieuwe uitspraak, die de komende dagen wordt verwacht. Zijn verzoek om de 32-jarige journaliste intussen op borgtocht vrij te laten, wordt nog overwogen. Bron : www.nrc.nl/nieuws/2009/05/11/journali...
Ik zou in hoger beroep als meervoudige kamer het dossier oppervlakkig doorlezen en 6 maanden ‘korting’ geven. Komt er toch nooit meer uit door die tbs
Vraag me altijd af hoe het thuis er aan toe gaat bij advocaten en rechters. 'Zo ik moet ff minder celstraf gaan verzorgen voor die verkrachter en moordenaar van een jong en onschuldig meisje' kijkt lief naar vrouw en dochter.
Moet toch een rare sfeer geven.
Het helpt als je geen geweten hebt en je vrouw een slaafse gold digger eveneens zonder geweten is.
Misschien zijn ze wat professioneler dan jij en weten ze dat ze werk en prive moeten scheiden. Vindt jouw vrouw vast ook fijn.
Sorry maar dat is gewoon niet waar. Als je kiest voor het beroep van strafrechtadvocaat weet je dat dit soort zaken er af en toe tussen zitten. En de echtgenotes hebben hier al helemaal niks mee te maken. Als strafrechtadvocaat heb je maar 1 taak: voor jouw client je naar beste kunnen inzetten, daar word je voor ingehuurd. Ik snap jullie punt best, maar om dit nu volledig op het (ontbreken van) het geweten van de advocaat te schuiven gaat me te ver. En het wil helemaal niet zeggen dat M.P. er met hoger beroep beter uitkomt. Inhoudelijk: de beste Michael moet niet zo zeuren over zijn schouder, hij heeft nog geen idee wat hem in de bak te wachten staat.
Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 18:03
En als jouw vrouw nou eens prostituee was, zou je dan hetzelfde zeggen? Veel verschil is er niet.
@Rheia | 25-07-18 | 18:39: dan neem ik aan dat je vrede hebt met haar beroep. Maar hoeren daargelaten, want de vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Het is geweldig dat iedere verdachte - hoe gruwelijk de zaak ook is - iemand heeft die zijn belangen verdedigt. Anders geef je vrij spel aan de veel machtigere staat, in de vorm van het OM en politie, en daar krijg je gekke tijden van. Misschien dat mensen door de hitte dit abc-tje van een eerlijk proces vergeten.
In Turkije kun je niet in beroep..... en dan staan ze van GeenStijl hard te gillen. Zo werkt ons rechtssysteem. Hou je daar niet van, mag je verhuizen of de grondwet proberen aan te passen.
Moeten er nog gevaarlijke medische testen uitgevoerd worden? Lijkt me een mmoi tijdverdijf voor Michael. Net zo lang totdat hij het niet meer doet.
”Wij vinden het belangrijk om een taal te spreken die cliënten begrijpen. Een heldere visie, deskundigheid, toegankelijkheid, toewijding, gedrevenheid, kwaliteit en een goede bereikbaarheid staan voorop bij Dupliq Advocaten" mmm mkay... welke taal spreekt u met panhuis?
Iedereen die de advocaten aanvallen : jullie zijn sneue sukkels.
Dan maar sukkels. Beter dan verkrachters en moordenaars bij te staan waarvan bewezen is dat ze schuldig zijn. Walgelijk.
Ben je ook zo'n stuk stront die zulke viespeuken verdedigd?
Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 17:52 | Advocaat had in dezen ook Panhuis kunnen advisren in de trant van:" je vond jezelf toch zo een stoere boi toen je de meisjes verkrachtte, het personeel neukte en Anne verkrachtte en vermoorde? Dan nu niet janken" Dat kan een advocaat ook doen he.
Alleen is dat zijn werk niet.
Best. Hoop voor je dat jezelf nooit zo een klootzak tegenover je krijgt, zowel dader als advocaat.
Advocaten zijn het allerlaagste schuim, waarvan akte hier door die totale lul Dorrestein. Er bestaan lui die schijnen te denken dat je advocaten niet mag afvallen en die naarmate ze minder scrupules hebben, over minder menselijkheid beschikken en volledig verstoken van enig moreel besef des te heiliger zijn.
Dit zijn het soort sukkelaars die ver voorbij sneu zijn. Die zouden nog verworden tot de definitie van het woord, ware het niet dat het zo immens tekort doet aan hun verachtelijkheid.
Het is: "Iedereen die de advocaten aanvalt."
Als je bij voorbaat welke aanval dan ook op "de advocaten" uitsluit, dan ben je nog minder dan Marcel van Dam. Dus blijf rustig andere benoemen maar ondertussen druipt de miezerigheid van je af.
Sommige advocaten zijn zelf halve of hele criminelen. Door geld gedreven.
Hebben de agenten in kweste al een lindje gekregen?
Volgende keer voor de nek mannen!
Het niveau begint hier hard te dalen zeg. Man man man.
Ach joh, dat onnodig kwetsend staat er niet voor niks. Is de Joop niet iets voor jou? Allemaal lieve mensen, past prima.
Een lindje? Echt?
Fuck deze loser met zijn hoger beroep. Wees blij dat je afgeschermd wordt binnen muren. Want ik heb het zo zo op je. Wil zijn kop eraf trekken.
Gelukkig ga je dat niet doen en meen je dit dus niet serieus. *standvastig proberen te redden doet*
@VeelTeSteil | 25-07-18 | 17:51
Onderschat mij niet, vriend. Is ook waarom vrouwen mij onmogelijk vinden. Fuck deze stukje stront. Als mannen schamen wij ons over dit soort neukvouten.
Jij slaat nog geen deuk in een pakje boter, toetsenbordridder.
Standvastig | 25-07-18 | 17:54
Ik onderschat niemand. Ik zie liever niet m'n favoriete reaguurders opgerot.
Er zijn landen, westerse landen, daar laten ze zo'n gast gewoon inslapen.
Ooit, toen Duitsland nog een even gezellig als fatsoenlijk bestuurd land was hadden ze adequate oplossingen voor, ik meen, enkele kopstukken van de Bader Meinhoffgroep.
Wij zijn een beschaafd land. Hier laten we psychopaten vrij zodat ze onschuldige mensen kunnen afmaken en daarna pakken we vervolgens de moordenaars op om ze kort daarna weer vrij te laten want dat is hoe beschaving werkt: je offert gewoon anderen op aan je idealen.
Als je een valse Rotweiler loslaat in een crèche die er vervolgens toeslaat, wie verdient er dan aangepakt te worden. De valse Rotweiler, degene die hem loslaat in de crèche of beiden?
Ik zeg: beiden.
Michael Panhuis is de Rotweiler, politiek/rechterlijk apparaat/behandelaars degenen die de Rotweiler loslaten in de crèche. Willens en wetens.
Rottweiler
Jij ook
Maar jij nog meer
Ik dacht dat van Jole ons meest gehate knakker was. Die Panhuis moet het dan wel bont gemaakt hebben.
Afschieten die hufter.
Advocatendingetje. Kunnen ze weer uurtje factuurtje schrijven.
Geef hem a.u.b. strafverzwaring,
laat hem de 28 jaar compleet uitzitten!
Die strafverzwaring zal hij de komende 28 jaar wel van zn cel buddies krijgen. En dan eenzame opsluiting. Maak hem maar gekker dan hij al is, ik vind het heerlijk om te weten hoeveel dagen in de week die in elkaar getimmerd of geshanked wordt.
@Acar; ik denk te begrijpen wat u in essentie bedoelt en als ik dat dan ook goed begrijp, dan wens ik hetzelfde. Echter rijmen eenzame opsluiting (denk geïsoleerd van de rest) en dagelijks in elkaar geslagen worden door medegevangen niet helemaal. Het is OF geïsoleerde opsluiting, OF tussen de rest van de meute, waar hij ontvangt waar u en ik op hopen.
Maar hopen dat hij op weg naar de zitting zijn nek breekt.
Worden die faalhazen die hem destijds weer losgelaten hebben op de maatschappij nog vervolgd? Zo nee, waarom niet?
Hoge piefen.
Daarom zou ik een lotsverbondenheid clausule verbinden aan zulke beslissingen. Zo kan een bevoegde, een rechter bijv. aangeven hoe zeker hij of zij van de juistheid van die beslissing is om iemand op vrije voeten te laten. Oog om oog, tanden, oren en neus.
Scorpio Frames (Dirty) Harry
Wedden dat er in de gevangenis weer een ontiegelijk dom wijf werkt dat valt voor deze Panhuis. Altijd zijn er domme wijven die vallen voor dit soort psychopaten. Gevangenis moet hoge straf zetten op relaties met gedetineerden. Ontslag op staande voet en nooit meer een baan in het gevangeniswezen.
Hybristofilie extreem zwaar bestraffen. Want wie kan zo'n vrouw weer oplappen? Precies...
Gloeiende kut, ik wist niet dat daar een officiële term voor was. Hybristofilie. Godverdomme de mensheid is inderdaad zieker dan ik dacht.
Dat zou dan niet de eerste zijn, www.geenstijl.nl/5138935/d66psycholog...
Hij heeft toch ook al strafvermindering?!? Twee jaar korting. Er is zelfs een werkgroep waar ook Robert Mikelsons lid van is. Deze praatgroep probeert uit te zoeken hoe je in links Nederland de maximumstraf krijgt. Je moet waarschijnlijk een waxinelichthouder tegen de gouden koets gooien terwijl je tientallen baby’s verkracht.
Hogerop, daar zitten de mensen die beslissen, de misbaksels, heel hoge posities.
Wie betaalt dit? Laat het hem de proceskosten zelf verdienen met dwangarbeid.
Wij met zijn allen vermoed ik.
Tja, lager kun je niet zakken, dus als je een beroep zoekt, kan het alleen maar hoger.
#verkeerdeuitlegvanzijnzwartekip
Zo'n klootzak die op lompe wijze meisjes anaal verkracht moet niet mekkeren. Moge hij dezelfde behandeling ondergaan.
In ons gedegenereerde land met ons zieke rechtsysteem, krijgen psychopatische sadistische misbaksels zoals Michael Panhuis gewoon meerdere kansen op nieuwe, onschuldige en kwetsbare slachtoffers, die ze verkrachten, martelen en vermoorden.
Ik vind de mensen die dit systeem steunen en in stand houden, in de breedste zin van het woord, net zo ziek en verderfelijk als types zoals Michael Panhuis.
Ben benieuwd wat voor rechtssysteem u dan voor ogen staat waarin sommigen wel en anderen niet het recht op een hoger beroep krijgen. Heeft u er misschien ook over nagedacht dat het OM ook in hoger beroep had kunnen gaan, of dat zijn veroordeling in tweede aanleg uiteindelijk ook zwaarder kan uitvallen?
Ik heb het niet over het hoger beroep.
Ik heb het over de flutstraffen.
Die Michael Panhuis heeft voor de verkrachting, marteling en moord op Anne Faber al twee minderjarige meisjes op zo’n geperverteerde wijze verkracht dat hij daarvoor al geruimd had mogen worden. Dan had hij Anne Faber niet te grazen kunnen nemen.
Voor details naar die walgelijke verkrachtingen verwijs ik naar google. Te ziek voor woorden.
Maar in ons zieke landje, krijgt zo’n geperverteerd stuk uitschot gewoon weer een tweede kans om zijn walgelijke sadistische praktijken te botvieren op een weerloze jonge vrouw.
In wat voor soort verwrongen moreel universum is die Niels Dorrestein een haar beter dan dat submenselijk stuk schorem dat hij vertegenwoordigd? Hoe kan zo'n persoon met zichzelf leven voortaan? Ik bedoel nu al. Dat is wat ik mij afvraag. Dat kan je niet als je een normaal mens bent, of zelfs maar over de meest rudimentaire gewetensfunctie beschikt. Deze advocaat moet niet in hoger beroep, die moet naar een psychiater om te proberen de rampen te voorkomen die er staan te gebeuren als je zo'n moreel monster vrij laat rondlopen.
Deze advocaat doet het niet voor zijn cliënt maar voor de exposure. Veel advocaten hebben geen geweten, geld en roem waar het omdraait. Net zo narcistisch als menig politicus.
No mercy! Oog om oog, tand om tand. Iets met rechtsongelijkheid als Panhuis wel medelijden krijgt terwijl hij geen medelijden had met zijn slachtofferSSS. Meervoud ja. Niks medelijden met deze zieke kl**tzak.
Tja. Hij heeft niet zo veel te verliezen.
De doodstraf zou het enige echte waardige vonnis zijn geweest te voltrekken voor zonsondergang na de uitspraak, in bijzijn van de nabestaanden van het slachtoffer.
Duimen dat hij een moorddadige Bubba tegenkomt tijdens het douchen.
Exact. Genetisch foutje waar de mensheid zo snel mogelijk vanaf moet voor het zich voortplant.Oh wacht....
Volledig mee eens. Misbaksels zoals Michael Panhuis kunnen het beste de doodstraf krijgen.
Doodstraf is wel kosteneffectief. Aan de andere kant zijn veel psychopaten zoals die Panhuis ook slachtoffer van hun eigen brein en worden gewoon geboren met verkeerde bedrading. Het is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht dat de hersenen van psychopaten anders functioneren dan dat van een gezond normaal denkend mens en dat ze daarmee geboren worden. Dat deze mafklapper nooit van zijn leven meer vrij mag komen is wel duidelijk, maar doodstraf is niet het juiste antwoord ook al is dat wel een logische gedachte na wat hij allemaal heeft gedaan.
Doodstraf dmv scaphisme. Google het maar ff
Zo'n proces kost miljoenen, aan rechters, advocaten etc, allemaal op onze kosten. Daarna moet ie 30 jaar opgeborgen worden , ook nog miljoenen. Het makkelijkste zou zijn geen groot proces maar meteen na zo'n bekentenis bij de politie . een kort procesje met hoor en wederhoor van rechter en verdachte. Als overduidelijk is dat de verdachte een moordenaar is dan moet je verder niet moeilijk doen maar hem begeleiden naar zijn laatste rustplaats.
Het kan allemaal nog korter en goedkoper maar dan belandt je in de Middeleeuwen.
Dat is exact de juiste diagnose en exact de verkeerde conclusie XaleX_2. Inderdaad heeft die Panhuis een defect brein. Dat kan niet worden gerepareerd, dat ding is total loss. Er is niks mee aan te vangen, door niemand. Gevangenisstraf heeft geen zin en behandeling nog veel minder. Daarom moet je zo iemand elimineren. Dat is het enige wat je met dit stuk menselijk afval kunt doen. Gewoon netjes opruimen die handel.
Het enige nut wat zijn bestaan nog kan hebben is in zoverre hij genoegdoening zou kunnen geven aan de nabestaanden van Anne. Mochten zij geen belang hebben hem te vernielen of langzaam onder medische supervisie te demonteren in losse onderdelen, maak dan gewoon een eind aan de last die de wereld tot nu toe al heeft gehad van de aanwezigheid van dit ding dat sowieso nooit had moeten zijn.
Michael Panhuis is een heel slecht mens.
Er zal ongetwijfeld van alles mis zijn in zijn bovenkamer.
Maar je hebt ook mensen die verkeerd bedraad zijn, die niet slecht zijn, maar goed.
Daarom verdient Michael Panhuis de doodstraf.
Den vuurpeloton vind ik een geschikte methode en indien zij willen mogen er ook een paar nabestaanden plaats nemen in dat peloton.
scaphisme. Heb het gegoogeld.
Vind het persoonlijk niet kunnen.
Waar is Joris trouwens? Als ik iets - met ironie - zeg over de doodstraf, word ik gelijk weggevaagd.
Is de dood een straf?
En de doodstraf is onherroepelijk.
Dit onmens, opsluiten met zijn advocaat er bij. Dit zijn bloedadvocaten. Geen principes en verdedigen zelfs moordenaars, kinderverkrachters enz. enz. Want zeggen ze, dit hebben ook recht op een advocaat. Dat kan wel zo wezen, maar je hebt als weldenkend mens met een rechtsgevoel en empathie de vrije wil om iemand niet te verdedigen. Helaas, publiciteit en het eigen ego, overwint alle onmenselijkheden. Wie betaalt dit advocaatje eigenlijk. Pro-deo. Krijgt er nu weinig voor maar hoopt op bekendheid. Ja ik heb destijds Michael Pannekoek, ik bedoel Panhuis verdedigt en dus ...................... Nooit meer een cliënt aan hem toewijzen. Zo opgeruimd staat netjes.
Adcocaten geven advocaten een slechte naam. Denk daar maar eens over na, advocaten.
CarloCarpacio | 25-07-18 | 17:34
*zwaait*
De Evangelist dan he.
@Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 17:54 |
Kun je dat toelichten Sneue Sukkel ?
Niels Dorrestein dus......
Vast geen familie van Hans.
Dat doet hij niet maar zijn pro deo advocaat. Enig idee hoeveel uren je hier op kan schrijven.... Handel!
Pro-deo verdien je als advocaat niet zoveel aan hoor. Zie: www.ad.nl/binnenland/pro-deoadvocaten...
Hij heeft zijn les nog niet geleerd, gooi er maar 20 jaar bovenop.
Ons mooie land gaat totaalkaput hierdoor en door deugen.
Die schouderbreuk heeft hij vast zelf gedaan. Zal me niks verbazen als hij zichzelf straks ook in zijn rug steekt. Zo’n onhandige jongen.
Sommige advocaten zijn grotere misdadigers als daders. Lekker centjes verdienen over de ruggen van anderen. kotsmisselijk wordt je van die lui.
En kom me niet met "ja maar, iedereen verdient het verdedigd te worden, want dit gaat daar ver boven uit.
Je dient vertegenwoordigd te worden door iemand die de gang van zaken kent. Daar ben ik het wel mee eens. Verdedigen hoeft helemaal niet.
Advocaten zoeken altijd geitenpaadjes.
@Berbaar, kom er maar in hoor!
Ook sneue sukkel.
Ja eierbal. Allemaal sukkels. Behalve jij dan. Jij niet. Joop.
Hoezo gaat 'dit daar boven uit'? Er zijn massa's bewijs tegen die gast en hij heeft grotendeels bekend, als het dan nog niet lukt om hem met een eerlijk proces keihard te straffen is er iets serieus mis met de rechtsstaat. Zo'n baan zou ook niets voor mij zijn, zou me verre van nuttig voelen en kotsmisselijk worden van de clienten.. maar kan er moeilijk omheen dat die advocaat een punt heeft, verdachten mishandelen tot ze gaan praten mag niet. In dit geval een eerder veroordeelde verkrachter, dus geen medelijden hier.. maar het mag nog steeds niet. Hoe wil je dat onderscheid maken, welke verdachten mag je aftuigen en wie hebben er geen recht op een advocaat? Ik ben zo veel bozer op alle schakeltjes die er voor gezorgd hebben dat die kerel vrij over straat kon (met zn fucking scooter) dan op zn huidige advocaat. Hij had nooit in die kliniek moeten zitten, beetje drugs gebruiken en rondneuken terwijl ie gewoon 24/7 tussen 4 betonnen muren had moeten wegrotten.
Eierbal-is-fijn | 25-07-18 | 17:55
Nieuw stopwoordje hier "Sneue sukkel?
Maar ik snap het wel, als je ballen zo groot zijn als eieren en je dat nog fijn vindt ook.....
Zo heeft de kliniek dat? tpo.nl/2018/07/25/kliniek-waar-moorde...
Moet ook altijd misgaan voordat het (op papier) beter gaat. Met wat extra personeel krijgt de familie Faber haar dochter niet terug.
En nu maar hopen dat de straf hoger uitvalt want dat kan natuurlljk ook.
Maximaal 30 jaar + TBS. Of levenslang, maar dan krijgt hij na 25 jaar een kans om vrij te komen.
Ik hoop het van harte.... maar vrees met grote vreze. Hoe kan zo iemand zelfs maar leven met zichzelf.
Juist, hij heeft het recht er tegen in te gaan, een rechter het recht de straf alsnog even te verdubbelen oid
REAGEER OOK