Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Waarschijnlijk zal dit varken zichzelf beroven van zijn miezerige leven.

uglyleftbasher | 18-07-18 | 11:26

De straf kan in deze zaak natuurlijk nooit zwaar genoeg zijn.
Maar het verlies kan niet worden teruggedraaid.
De nachtmerrie van Anne's laatste uren, het vermoeden van angst pijn en hulploosheid is denk ik een van de ergste dingen die je als nabestaande te verduren hebt.
De vraag 'waarom?' zal door echoën en nooit een verlossend antwoord krijgen.
Probeer daar maar eens overheen te komen.
Dan komt dit sujet er eigenlijk best makkelijk mee weg.

DeviousDick³ | 17-07-18 | 22:21

Verkrachters en moordenaars van vrouwen staan niet hoog aangeschreven in de gevangenis. Die krijgen dan ook regelmatig klappen van medegevangenen. Ik hoop echt van harte dat die Michael P, op een dag tegen een nog gestoordere idioot aanloopt die gehakt van hem maakt.

namensmijnhond | 17-07-18 | 22:17 | 2

Dit stuk vullis zal binnen de gevangenis worden beschermd door hem 23u per dag achter de deur te houden, hij komt vast niet met andere gevangenen in aanraking.
Het principe "wegens goed gedrag" vind ik ook een idioot iets voor dit soort monsters, na dit soort gruwel daden van dit soort monsters zou "goed gedrag" niet meer mee mogen tellen wat mij betreft, geen kans op vervroegde vrijlating.

Ook ben ik bang dat TBS binnen enkele jaren wel gemaximaliseerd gaat worden door het EVRM, het zou zomaar als onmenselijk kunnen worden betiteld ivm het feit dat dit middel gebruikt/misbruikt kan worden om iemand levenslang binnen te houden.

Daarnaast hoe geloofwaardig is het wanneer zo'n monster een stempeltje "genezen"of als "geen risico meer" krijgt van de behandelaars en toch weer op vrije voeten komt ? Kun je zo'n monster ooit nog het predikaat mens geven ?

Onmenselijk, gewetenloos, alsof je er middels behandelingen weer een geweten in kan behandelen...?!

Misschien is een ouderwetse lobotomie nog wel het meest humane wat we hem kunnen geven...

Ach ik plemp hier ook maar gewoon een mening neer, it's 2018 and pooring snowflakes, krijg er de rillingen van...

iew | 17-07-18 | 23:58

Hear hear!

uglyleftbasher | 18-07-18 | 11:10

Laten we hopen dat in de bajes een man als bijvoorbeeld een George van Dijk zijn grote gevoel voor rechtvaardigheid op deze Michael P projecteert. Ik zou nog liever mn benen en armen kwijtraken als dat ik in Michael P zijn positie zou zitten. Die gaat het waanzinnig slecht hebben. Maar ja, boontje, loontje, en de rest is bekend.

De Ana(a)list | 17-07-18 | 20:23

Ik ben in het algemeen niet zo verguld van de Islam maar 1 dingetje zou ik wel van ze willen overnemen. Het gaat mij om het oog om oog principe. Als ik rechter zou zijn zou ik deze man dus veroordelen tot een tergend langzame marteldood. Ongeveer van dezelfde duur als dat de nabestaanden moeten lijden. Ik stel me hierbij beschikbaar voor de tenuitvoerbrenging.

0112358 | 17-07-18 | 17:58 | 3

0112358 | 17-07-18 | 17:58
Beter ook maar om islam hierbuiten te laten - daar moet je niet selectief mee willen shoppen, bijvoorbeeld qua straffen.

Het gevoel en de drang om te willen straffen, plaatsvervangend voor wat deze moderne, westerse rechtbank heeft opgelegd aan humane straf, is heus wel te begrijpen.
De onmacht en woede over wat deze dader heeft uitgericht tergt ieders voorstellingsvermogen - diens gruwelijke daden, en hoe beschaafd hij vervolgens nadien is behandeld. Al mocht dat zelfs niet helemaal beschaafd heten.

Ik beken (...) diezelfde gevoelens te koesteren. Of ik de plek van de beul(en) in zou nemen? Hm, lastig.
Het is deze historisch laatste uitgevoerde doodstraf in Breda die me telkens deed denken aan hoe er genoegdoening voor 'het volk' in de buurt kwam.

nl.wikipedia.org/wiki/Adriaan_van_Cam...)
Adriaan van Campen.
Nog net geen moordenaar, maar wel angstaanjagende serie-stalker van flink wat burgers toen, halverwege de 18e eeuw.
Zijn doodsvonnis werd uitgevoerd op de Grote Markt, op een stevig houten pijnbank.

Onder de benen staken klossen, evenals onder de positie van een van de armen. Met ijzeren staven werden daarop die ledematen 'eenvoudig' gebroken.
Zijn hand werd afgehakt, evenals uiteindelijk z'n hoofd - deze werden later benut als zekere triomf én schrikbeeld voor wat er gebeurt als je anderen het misdadig slecht maakt.

Zijn geschreeuw was tot in de verre omtrek te horen.

En het alom wrange is dat met huidig misdadiger zoals deze je het volk alleen maar blijft horen.


Kudtkip | 17-07-18 | 19:09

0112358 | 17-07-18 | 17:58
Kortom, qua beschaving steek je niet veel boven Panhuis uit.

miff | 17-07-18 | 19:24

@Kudtkip | 17-07-18 | 19:09

Ook hier.... stel dat je een onschuldige pakt zoals ik in mijn reactie van 13.20 stelde. Dan heb je toch wat uit te leggen aan de nabestaanden.
Als levenslang niet meer mag van de EU (terwijl Duitsland dit van de week wel heeft opgelegd aan Beate S; levenslang met verzwarende omstandigheden, dus nooit meer vrij), dan is het misschien wel een goede tussenweg om een straf van 100 jaar in de wet op te nemen. Dat betekend dat iemand voor minstens 66 jaar uit de maatschappij wordt verwijderd 66+18 = 84. Mocht iemand op zijn 84 ste uit de bak komen is hij zeker geen gevaar meer, en het is geen levenslang.

miff | 17-07-18 | 19:54

In weerwil van Anne's moeder (vader, familie, dierbaren) is wel het uitgebreide verslag van deze rechtszaak online gekomen.
De link met alle overwegingen voor de rechtbank om tot het vonnis en financiële toewijzingen (of afwijzingen) te komen, geeft nog een extra inkijk in hoe deze zaak behandeld is.

Ik zeg voorop dat het tragische lot dat Anne overkwam me, net als veel verre derden, enorm heeft aangegrepen. 'k Ben geboren en opgegroeid in Soest, ken de omgeving waar deze horror zich voltrok. Zij het dat Den Dolder nooit aantrekkingskracht had, vanwege "dat gesticht".

Terug naar vandaag. Het heeft me uren gekost alles door te lezen.
Een paar dingen vielen me op, die ik dus wel kan omschrijven, maar waarmee tegelijk het dilemma botst of de wens van de familie er niet extra door geschaad wordt.

Op het risico dat u, reaguurders, me affikt hierom, durf ik het aan.
In de hoop dat de info waardig wordt bejegend.
uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Goed, gaan we.

In dit stuk wordt meermalen denkbeeldig het woord gericht tot de gewone, lezende Nederlander, over hoe rechtsspraak in elkaar zit.
Er wordt, ongevraagd, regelmatig toegelicht hoe bepaalde zienswijzen, oordelen etc. over kunnen komen op de maatschappij.

Nou struin ik zulke verslagen niet af, hell no, maar is dit gangbaar als vonnistekst? Het lijkt er juist op gericht om openbaar bekend te raken.

Nog 2 details die me grof stoorde al lezende.
Een opmerking over P. in het gewone bestaan - dat was al het grootste deel van diens ademloop niet normaal, en nog minder sinds de 1e veroordeling met celstraf op z'n 20e.
Rehabilitatie in Den Dolder als vorm van "het gewone bestaan"?

Tweede detail (och er zijn er tig) gaat over het gevecht van financiële genoegdoening. Een zinloze strijd of het eigen risico wel was aangesproken voor psychische hulp (GGZ) aan de familie. De minder aan broer toegekende vergoeding van shockschade, omdat hij na het zien van foto's niet ook nog het stoffelijk overschot van z'n zus hoefde zien - zulke verschillen worden er gemaakt.

Sowieso lijkt hier een jurisprudentie te zijn neergelegd.
Voor affectieschade zijn de hoogste bedragen gevraagd.
Wetende dat die wet nog niet van kracht is - wel per 1 januari 2019.

Tot slot nog wat over behandelen.
In dit stuk worden beide termen gebruikt voor de veroordeelde en de familie.
Hij TBS en zij langdurige psychische behandeling.

Langdurige troost voor Anne's dierbaren is wat ik ze wens.
Troost door degenen van wie ze het kunnen hebben.

Kudtkip | 17-07-18 | 16:24

Binnen EEN week verliest hij z'n ballen. Hij is schuldig bevonden, dus we hebben niet te maken met "ballen eraf vóór een rechtzaak". Want we willen toch allemaal zo graag aan de Sharia?! Kan ik voor bepaalde mensen in meegaan! Al dat opsluiten en behandelen stelt nul, komma, nop voor! En niet "chemisch castreren", nee, met plaatselijke verdoving en een scalpel. Zodat hij het allemaal bewust kan aanschouwen.

Du-u-u-h | 17-07-18 | 16:23
-weggejorist-
Gokmaar | 17-07-18 | 15:41

300 Euro per dag gaat dat mij kosten als belastingbetaler ...
... Het is het prijskaartje dat hangt aan gevangenis-straf.

... Misschien toch maar beter direkt afschieten, deze 'verwarde' man ?

Remi 1 | 17-07-18 | 15:15 | 1

U bent de enige die belasting betaalt?

DrumPiet | 17-07-18 | 18:38

Geen levenslang vanwege de kans dat hij onbehandeld terugkeert in de maatschappij. Dát was dus niet de afspraak toen de doodstraf werd afgeschaft!

Wedstrijdkrokodil | 17-07-18 | 14:46

Staat na een jaartje of 20 weer buiten, ruim de tijd om genezing te kunnen veinzen en de ambtenaren van toen zijn dan allemaal al weg.

van Oeffelen | 17-07-18 | 14:45

gaffelbaard | 17-07-18 | 13:30

Niet voor landverraad. Oh en dat betekent uiteraard democratisch ongeveer "20%" van de net 'Nietjes' en Ja. Als er oorlog moet komen zullen sommigen volgens oorlogsrecht veroordeeld worden. Velen zullen (gelukkig) islamisten zijn. Maar anderen zullen nazi's of fascisten zijn. Als wij winnen althans. Want dat blijft de grote vraag.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:41 | 1

Reageer nou eens onder een draadje.

VeelTeSteil | 17-07-18 | 15:32

WayneGretzky*99* | 17-07-18 | 10:37

Ach jochie. Met hersenen ben je niet geboren. Laten we hopen dat het met lichamelijkheid goed komt.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:30

In Amerika hebben een goeie therapie voor dit soort types. Daar krijgen dit soort types shocktherapie. Succes verzekerd. Je doet het gegarandeerd nooit weer.

VanBukkem | 17-07-18 | 14:01

Hoop dat deze straf toekomstige daders gaat afschrikken, maar zeker weten doe ik het niet.

Jan, Leiden | 17-07-18 | 13:46

Die staat dus over 18 jaar weer buiten: 1/3 aftrek is er nog steeds, TBS begint al na 12-14 jaar en met voorarrest schiet hetd an al snel op

FW Ta-183 Huckebein | 17-07-18 | 13:27 | 1

Nee hoor. Komt nooit meer vrij. Wordt longstay afdeling uuteindelijk.

zeeman73 | 17-07-18 | 14:00

Goh. Het Nederlandse justitie systeem. Een moordenaar met tbs, breekt zijn tbs en vermoord opnieuw! een jonge vrouw en hij wordt bestraft met...... Meer tbs. Bedankt prutsers. De straat is weer veili... ehhhh...

Ramses Sappie | 17-07-18 | 13:10 | 4

Hij heeft eerder niemand vermoord en hij heeft eerder helemaal geen tbs gekregen.
Verdiep je eerst eens in zaken, voordat je begint te roepen. Prutser...

Veni-Vidi-Perdidi | 17-07-18 | 13:23

Die tbs kan ook betekenen dat deze gek nooit meer vrij komt hoor.

WijnVlekWrijver | 17-07-18 | 13:45

Domme mensen laten leren lezen is zoiets als tijd verspillen. Iets wat ik graag doe. WijnVlekWrijver | 17-07-18 | 13:45

Nee dat snappen ze niet. Omdat ze dom zijn.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nou die kan voorlopig eens gaan nadenken over de inrichting van zijn kamertje. Die zien we voorlopig niet meer terug.

Brentjeee | 17-07-18 | 13:08

In de VS, waar men weet hoe men moet straffen, zou dit kadaver het volgende te horen krijgen voor zijn verhoor: " we're facing injection here" . En dit kadaver zou er een krijgen.

MrPolska | 17-07-18 | 13:07 | 2

Het helpt ook allemaal zo lekker in de VS. Ben in het algemeen zeker voor zwaarder straffen maar in dit geval is de straf m.i. wel passend, effectief zit hij nu gewoon levenslang vast. Feit blijft dat geen enkele straf Anne terug gaat brengen en/of het leed van de nabestaanden gaat verzachten.

Capt. Iglo | 17-07-18 | 13:25

Mja.. Neem Noorwegen. Geen EU-lid. Meest socialistische bende ooit en m.u.v. Anders Behring Breivik is er eigenlijk niets aan het handje. Die sturen hun moordenaars naar een eilandje om een vak te leren en te re-integreren. Domme VIKINGEN... DOM VOLK.

Want ja het werkt. Recividive is het laagst in. Non-EU lid Noorwegen. Och och och.. Wat nu trutjes?

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:37

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 10:34 | Humane manier? Opsluiten van mensen of het slachten van dieren, er is geen humane manier mafkees! Mensen moeten eens leren niet zo arrogant te denken over zichzelf. Wij noemen ons humaan maar sluiten deze man 28 jaar op in een kamertje van hooguit 7 bij 7. De enige humane oplossing is dit ongedierte direct te verdelgen. Bespaard een hoop en doet recht aan de slachtoffers, zeker als die er niet meer zijn. Alhoewel 28 jaar en 23 uur eenzame opsluiting en daarna de stekker eruit misschien nog wel meer voldoening geeft. Flikker nou op DKS, mensen zijn gewoon primaten en hebben dus ook dierlijke instincten en zullen er altijd naar handelen.

Indoneesje | 17-07-18 | 10:53

Ik ga hier antwoord op geven.

Kijk. En luister. In tegenstelling tot de Sharia fanboys hier ben ik nogal rechts. Anti-religieus. En vooral een beetje voor "crime Ans punishment" ik zie de doodstraf niet als een straf maar een uitweg. Zoals de Fransen ook vonden. Een "Oubliëtte" is mijns inziens de beste straf voor deze meneer. Maar ik ben geen dom mens. Hieronder de meningen hierover.

Wraak en straf is nu eenmaal iets wat koud gegeten wordt.

Maar uw mening.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 13:05 | 2

Vraagje: je komt er na het uitvoeren van de doodstraf achter dat je een onschuldige hebt geexecuteerd. Dat zou natuurlijk in Nederland nooit kunnen gebeuren (Ina Post, paskamermoord, puttense moordzaak, schiedammer parkmoord, Hendrik W, lucia de B) door onkunde, tunnelvisie, rancune of luiheid. Hoe ga je dan die dode weer tot leven wekken?

miff | 17-07-18 | 13:20

Whataboutisme. Wat je wil bereiken is een andere vraag.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:31

Hoge straf om het falen van eerdere rechtzaken en instelling te verbloemen.
Bij een lage straf was waarschijnlijk het Nederlandse volk hier overheen gevallen.

ditotje | 17-07-18 | 13:01 | 5

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 13:06
Je hoeft niet ver te zoeken voor mijn faal dingen maar niemand intreseert dat want ik doe geen werk waarbij een faal voor zeer grote maatschappelijke onrust kan zorgen.
Hoe wist je eigelijk dat ik gepensioneerd binnenvaart schipper,die nu voor z'n hobby schoenen repareert ben geweest?

ditotje | 17-07-18 | 13:16

ditotje | 17-07-18 | 13:16

We leven gelukkig niet in een fascistische staat. Maar als 'Matroos' zou ik een Bounty doen.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:33

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 14:33
Moeten meer mensen doen.
Hadden we allemaal een stukje paradijs op aarde gehad.

ditotje | 17-07-18 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

nu hopen dat die enkelbandknipper die maanden uit beeld was en - ja hoor, D66-kneus - weer een nieuwe enkelband mag hebben niet weer de fout in gaat want van die kneusrechters kom je nooit af. Die blijven aanklooien en fouten maken. Gevaarlijk spul!

langzullenweleven | 17-07-18 | 12:59

nu wij geen doodstraf hebben is dit op een na het beste

langzullenweleven | 17-07-18 | 12:56 | 3

We hebben doodstraf. En de personen die dat gaan krijgen zijn niet de mensen die je denkt dat het gaan krijgen.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 13:07

Dat klopt, de slachtoffers van dit soort submenselijk afval krijgen de doodstraf. Dat is de reden dat we van jouw wraakfantasieen moeten afzien Koreaanse Slet, geen onnodige risico's nemen met andermans waardevolle levens en dit soort subhumaan afval netjes in een blik stoffen nadat het netjes in de oven is geschoven.

Mazzelstof | 17-07-18 | 13:23

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 13:07
Art 2 EVRM en protocol 13.
Zoek het op.
Doodstraf is in de EU afgeschaft.

gaffelbaard | 17-07-18 | 13:30

Niet te vroeg juichen mensen, er staan nu een legertje advocaten zich warm te draaien die achtereenvolgens in hoger beroep gaan, naar de hoge raad gaan, en daarna naar het Europees hof voor de rechten van de mens. En dan moet je niet gek kijken als dat laatste hof bepaald dat de zaak niet ontvankelijk is omdat de bugerrechten van meneer zijn geschonden door zijn hardhandige arrestatie en de bedreigingen van de agenten.

miff | 17-07-18 | 12:55 | 1

Is een andere reden waarom ze hem per ongeluk van een flatgebouw moet afduwen of hem laten ontsnappen in een crematorium.

Mazzelstof | 17-07-18 | 13:30

He, Panhuis... 28 jaar en tbs, was deze droom ook werkelijkheid geworden ?

Doe mij maar twee ! | 17-07-18 | 12:51

Verder...

Zoals voorspeld.

Het enige jeuk wat ik kan vinden zijn de sharia lovers en tegenstanders van de rechtsstaat. Leg dat eens uit en kom eens uit de kast lekkere fascistoide mannetjes. Je bent wat 50+?

Ik hoop dat we na jullie dood een betere wereld kunnen maken. Ja ik heb er nog iets van 20-30.

Ga dood babyboomers. Jullie zijn de oorzaak van al onze problemen.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 12:50 | 3

Als ik je geratel begrijp noem je 50+ babyboomers. Dat is dan dom.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 12:55

50+ is kantje boord generatie X. De grootste jankeballen.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 13:08

Leg eens uit? Mijn ouders zijn babyboomers, behoren niet tot het establishment en moesten met lede ogen de islamisering aanzien, de EU en de verdere verloedering van het land. Net zoals onze generatie die in tegenstelling tot de generaties voor ons via de social media wel geïnformeerd is, ook machteloos staat, niet in opstand komt en helaas massaal de verkeerde partijen steunt.

Maris v.d Hof5393 | 17-07-18 | 13:12

Eindelijk een fatsoenlijke rechter.

funkyd | 17-07-18 | 12:31 | 2

Het ondermijnen van onze rechters en pers is ronduit fascistoide. Raar dat je het daar mee moet doen. Trias politica en gewoon weten (tenminste je best doen) hoe het werkt.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 12:43

@De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 12:43 De gedachtes van Thierry Baudet betitelt u ook al als fascistoide. Nieuw woordje geleerd?

Goldfinger | 17-07-18 | 13:17
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-07-18 | 12:30 | 2

Het beest treft eindelijk zijn lot. Hopelijk zet dit de toon voor de rest van geflipt Nederland.

Crooke | 17-07-18 | 12:28

Zo'n aardi meisje met nog een heel leven voor zich. Het voelt zo moeilijk dat ze er niet meer is. Gaat die tbs-kliniek wel dahelijks intensief behandelen ook al weten ze dat hij niet vrijkomt? Of doen ze het als raamambtenaren maar voor de show? Waarom worden de behandelaars van de vorige kliniek niet vervolgd?

Twee Jeetjes | 17-07-18 | 12:25 | 1

VVDer?

boerk | 17-07-18 | 12:37

Misschien dat P. nog in beroep kan gaan vanwege het feit dat deze rechtbank niet werd voorgezeten door een aan D'66 gelieerde rechter en hem dientengevolge nu een onmenselijke straf is opgelegd...?

HAL 9000 | 17-07-18 | 12:23

Ben toch erg benieuwd hoe deze Panhuis die 56.000 euro schokschade gaat betalen aan de familieleden van Anne. jullie?
Die advocaten ( die in hoger beroep gaan, ga daar maar van uit) en de hele kermis van rechters voor dat hoger beroep zal ook niet door Panhuis worden betaald lijkt mij..

begrijp het niet, de wetten hebben mogelijk gemaakt dat rechters die psychopaat de samenleving in hebben gestuurd en de financiële gevolgen ervan gaan we met zijn allen betalen..

fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:16 | 2

Brengt me wel op een idee; in het bedrijfsleven is het (kortgezegd) mogelijk om bestuurders aansprakelijk te stellen. Onder bepaalde voorwaarden uiteraard. Zou dit ook niet voor rechters kunnen gelden?

J.Luns | 17-07-18 | 12:42

@fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:16 Dat geld wordt voorgeschoten door de Nederlandse Staat, en dan verhaald op Panhuis. Oftewel: wij betalen het inderdaad.

Goldfinger | 17-07-18 | 13:19

Jammer dat het in Nederland vaak eerst goed uit de klauwen moet lopen voordat er echt gestraft wordt ook al staan alle seinen op rood. Eindeloos taakstrafjes blijven uitdelen vaak tegen beter weten in.
www.nu.nl/breda/5367362/profkickbokse...

Wekkertje | 17-07-18 | 12:03

Voor dit soort menselijk afval is eigenlijk maar 1 oplossing correct, definitief en onomkeerbaar en dat is de doodstraf. Per direct te voltrekken. Waarom moet de samenleving zoveel geld spenderen aan een mens die enkel maar leed weet te veroorzaken? Nooit iets bijgedragen aan het geluk van een ander, nooit iets voor de samenleving gedaan, enkel maar leed veroorzaakt. Leg mij maar eens uit waarom we daar geen kogel van een paar euro aan zouden moeten besteden?

Solar666 | 17-07-18 | 11:56 | 1

leuke oplossing. stem je dan de volgende keer ook oven op de enige partij die dit wil invoeren?

Arjan9401 | 17-07-18 | 14:17

Zijn de IQ66 rechters op vakantie?

En waar moet die kneus 100.000 Euro schadevergoeding vandaan halen?
Knutselen op de sociale werkplaats?

Rest In Privacy | 17-07-18 | 11:52 | 4

Rebel... geloof jij dat! dat verhalen op Panhuis.. hoe gaat hij die bij elkaar harken dan? Bezit had hij niet en werken heeft hij nooit gedaan, ja diefstal met geweld.. de komende 30 jaar gaat hij dat niet verdienen met wasknijpers vouwen..

fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:50

@fikkieblijf, overheid probeert he, of het lukt is een 2e.
Maar ga er maar van uit dat als die moordenaar vandaag of morgen komt te overlijden, de overheid zelfs nog gaat proberen het bij zijn erfgenamen weg te halen.
Althans dat zou me niets verbazen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-07-18 | 14:46

De belastingbetaler gaat het dus naar alle waarschijnlijkheid betalen.
Zou het niet beter zijn om het te verhalen op de "experts" die dit figuur weer los hebben gelaten in de maatschappij?

Rest In Privacy | 17-07-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon zijn zak er additioneel afknippen graag, anders krijgt dit drek nog meer nageboorte.

zimmerschwanz | 17-07-18 | 11:52 | 1

Ik hoop dat ze in dat geval ook uitschieten en zijn piemol ook meenemen als souvenir.

InAnumPerRegimine | 17-07-18 | 12:52

Waar ik nog steeds geen antwoord op heb?. Wist ze op de ene foto al wat coor onheil er ging gebeuren (is dit een foto van voor of na de botsing met Panhuis).

zimmerschwanz | 17-07-18 | 11:50 | 3

we zullen het om vragen persoonlijk uw vragen te beantwoorden. want u bent heel belangrijk in deze zaak

Arjan9401 | 17-07-18 | 11:54

Heb je niets zinnigers te melden? of moet je zo weer naar school?

zimmerschwanz | 17-07-18 | 12:05

google gewoon even, die vraag is al lang beantwoord

Arjan9401 | 17-07-18 | 14:17

mooi, voorgoed uit de samenleving, want dat is wat Micheal P heeft bewezen.. met hem valt niet samen te leven, hij bedreigt, martelt, verkracht en vermoordt ieder ander op zijn pad, dus..
Die advocaten zullen wel aan de eigen portomonee gaan denken en in hoger beroep gaan. Dat geeft dan mooi meteen een blijk van schuldig moeten voelen aan Michael want die ziet zelf nog steeds niet in dat hij zijn dromen niet mag laten uitkomen..

fikkieblijf! | 17-07-18 | 11:43

Waarom niet levenslang ? Snap dit niet, man heeft Anne vermoord. Ook die 28 jaar plus TBS (had hij al niet TBS), dus over 28 jaar of minder gaat die gast op proefverlof of zoiets, en komt weer in de maatschappij ?

thephysicist | 17-07-18 | 11:40 | 2

Nou ja het voordeel is dan zijn toekomstige slachtoffer nu nog niet is geboren en dus haar lotsbeschikking door dat togageboefte hier niet hoeft mee te maken.

Mazzelstof | 17-07-18 | 11:43

levenslang kan maar dan kan er geen TBS worden opgelegd. Levenslang is tegenwoordig niet echt meer levenslang (EU regels). TBS is opgelegd ( nee die had hij daarvoor niet omdat hij eerder, na zijn verkachtingen aan jonge meisjes) niet meewerkte aan onderzoek om TBS mogelijk te maken)en daaraan is tevens gesteld dat daar geen maximum aan zit. Michael gaat dus voor pak um beet een jaar of 12 de cel in en daarna volgt TBS met dwangverpleging. Laten we hopen dat hij niet door een rechter over 15 jaar de vrijheid weer in wordt gestuurd!! En wellicht dat hij in de celjaren iemand tegenkomt die hem helpt om nooit meer te kunnen verkrachten..

fikkieblijf! | 17-07-18 | 11:49

Enige juiste uitspraak, gelukkig ook uitgesproken. Wat ik mij steeds afvraag, er zijn blijkbaar gruwelijke fouten gemaakt waardoor deze pipo weer rondliep. De verantwoordelijken hiervan, zie of hoor ik niks over. Kan toch niet zijn dat deze personen weer tralala doen en verdergaan met hun beperkte werkvermogen en aan de keukentafel vertellen hoe leuke werkdag ze weer hebben gehad?????

obseditas | 17-07-18 | 11:26 | 3

Die werken er nog steeds. Misschien inmiddels ook promotie gekregen.

gaffelbaard | 17-07-18 | 11:35

Wat in Nederland momenteel mogelijk is misschien. Maar de enige juiste straf is de doodstraf. Dat is gelijk ook de enige behandeling dat echt helpt. TBS me reet.

Mazzelstof | 17-07-18 | 11:41

nou er zijn geen gruwelijke fouten gemaakt maar de wetten deugen voor gestoorden gewoon niet. Nog steeds is het mogelijk voor een zwaargestoorden psychopaat om te weigeren mee te werken aan onderzoek waardoor men ontoerekeningsvatbaar kan worden gesteld tijdens een delict. En dan kan een rechter dus ook niet iemand TBS opleggen.. zou mij niet verbazen als dat laatste in hoge beroep wordt ingezet door die advocaten.
Of ik moet me vergissen en de wet is daarin enigszins wel aangepast...

Dan kan het zomaar zijn dat die Michael wel zijn 28 jaar krijgt maar geen TBS!!

fikkieblijf! | 17-07-18 | 11:53

Nou, bedankt eindelijk een keer een straf die ook voldoet aan wat er is voorgevallen.
Maar dat vervroegde vrijlating wegens goed gedrag of na het zitten van 2 derde van de straf mogen ze van mij schrapppen, ik weet niet of dat voor deze straf ook geldt, maar als hij nou is volledige 28 jaar moet uitzitten + tbs vind ik dat een terrechte straf.

gijs geluk | 17-07-18 | 11:21

goede straf, dus de rechters kunnen het wel, als ze willen.
nu nog goede straffen uitdelen aan hen die gediscrimineerd worden of raciesties bejegend worden of die geen kansen hebben gekregen in hun jeugd of die in een schaamtecultuur leven of ... enfin jullie snappen het wel.

isotope 465 | 17-07-18 | 11:12 | 2

bij Volkert van der Graaf zaten dus de verkeerde rechters

gringo-brd | 17-07-18 | 11:14

Nee, Volkert was "on a special mission" dus politiek Den Haag heeft ervoor gezorgd dat er bij hem precies "de juiste rechters" zaten. Een lintje voor deze moderne "soldaat van oranje" ging misschien wat ver, maar een fopstraf was toch het minste wat ze voor hem terug konden doen. Panhuis is gewoon een stuk stront waar niemand in geïnteresseerd is. Dus die krijgt (gelukkig) gewoon zijn verdiende straf.

Mark zit te Dutten | 17-07-18 | 11:26

Ik neem aan dat hij morgen een weekje of 2 op onbegeleid verlof mag om bij te komen van deze hectiek. Toch erg traumatisch eerst hardhandig gearresteerd te worden en dan nog zo'n rechtszaak voor Michaeltje. Hij krijgt waarschijnlijk gewoon zijn oude kamertje terug onder hetzelfde regime, met dezelfde behandelaars om zijn behandeltraject niet teveel schade op te laten lopen............ Wat walg ik van de gang van zaken en die ongelofelijke hufter!

24ALFA | 17-07-18 | 11:09 | 1

met enkelband en passende kniptang ?

gringo-brd | 17-07-18 | 11:21

Bizar land eigenlijk waarin ouderen die gewoon kiezen voor een : Mijn leven was mooi maar af, geen kans krijgen op een adeqate pil op hun optimale moment ,en moordenaars voor miljoenen belastinggeld in leven worden gehouden,
Ik zeg dat kan simpeler humaner rechtvaardiger.............

2CVOcean | 17-07-18 | 11:07

P. is een monster, een onmens en tevens een bijproduct van een falend rechtsysteem waarbij men strafvermindering als joker altijd achter de hand houdt.
Zoals een andere reaguurder reeds heeft opgemerkt, en waar ik me voor 100% achter schaar; degenen die P. destijds hebben laten lopen zijn minimaal net zo verrot als P. zelve. Zij hebben het mede gefaciliteerd dat een totaal geflipte idioot een onschuldig meisje, in de bloei van haar leven, op gruwelijke wijze heeft doen lijden en in koelen bloede heeft vermoord..
Maar die lui zitten nu wellicht ergens op een terrasje aan een Lago in Italië achter een cognacje of grappa, het financieel dagblad on line te lezen

Memek | 17-07-18 | 11:03 | 3

Overtuigd van hun morele superioriteit en neerkijkend op het plebs...

Solar666 | 17-07-18 | 11:11

wellicht zit Volkert op hetzelfde terrasje ?

gringo-brd | 17-07-18 | 11:23

wellicht zit Volkert op hetzelfde terrasje ?
gringo-brd | 17-07-18 | 11:23 |

Ik denk van niet want Volkert zou er meteen en rechtzaak van maken, en winnen, als hij het gevoel heeft dat hij in zijn vrijheid wordt beperkt doordat er rechters bij hem in de buurt op een terrasje zitten.

Memek | 17-07-18 | 11:27

Mooi zo. Passende straf.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 11:00 | 3

Neen, 26 minuten aan een piano laten bungelen is passend en goedkoper.

joppo0 | 17-07-18 | 11:03

joppo0 | 17-07-18 | 11:03

Een piano is hooguit 75cm hoog. Dat bungelt weinig.

B*tchmeister | 17-07-18 | 11:07

@B*tchmeister | 17-07-18 | 11:07
Nee, die piano moet aan zijn voeten hangen.

Koos Knak | 17-07-18 | 11:55

"De rechtbank wil met deze straf de man zo lang mogelijk uit de maatschappij houden en hem daarin niet onbehandeld terug te laten keren."

Dus de rechters gaan er nog steeds vanuit dat het met 'een behandeling' (pilletje, goed gesprek) nog goed zal komen met dit soort gasten. Dat verklaart een hele hoop, zo niet alles.

Sans Comique | 17-07-18 | 10:59 | 4

wat verklaart dat dan? rechters houden zich aan de wet. als je wilt dat dit soort monsters nooit meer los komen moet je de wetgever aanspreken, niet de rechter

Arjan9401 | 17-07-18 | 11:04

Van mij mogen ze hem vandaag nog voorgoed uit de maatschappij halen.
Nu vreet ie weer 28 jaar op onze kosten en dat geld kan beter naar iemand die het wel verdient,

tsjajaja | 17-07-18 | 11:16

Dat werkt in de praktijk net even anders. Rechters gaan er helemaal niet vanuit dat hij te helpen is, maar weten dat ze m zo, los van een herziening van levenslang, in de praktijk wel levenslang weggestopt hebben. Denk niet dat dit soort zaken rechters in de koude kleren gaan zitten, dat zijn uiteindelijk ook gewoon mensen.

Nice_Wheels | 17-07-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan wel leven met dit vonnis, geloof ik. Hij gaat nu in ieder geval verplicht behandeld worden - hetgeen hij eerder geweigerd heeft, dacht ik - en hoewel ook behandelingen geen 100% garantie vormen dat er daarna nooit meer iets mis kan gaan, zit hij in ieder geval ca 20 jaar achter de tralies.

Wel vind ik dat, indien hij tijdens zijn gevangenschap ook maar éénmaal gewelddadig wordt ten opzichte van personeel, hij meteen de volledige 28 jaar dient uit te zitten. Nou ja, we zullen het zien; Anne Faber krijgen we er helaas niet mee terug.

Dr_Johnson | 17-07-18 | 10:59 | 4

Behandeling wordt helemaal niet gebruikt als argument dat het "nog goed kan komen". Alleen maar om hem zo lang mogelijk uit de maatschappij te houden. Prima besluit dus.

Ja_hoor | 17-07-18 | 11:09

"Dus jij denkt ook dat het met een 'behandeling' nog goed kan komen met deze man?"

Dat beweer ik nergens. Wel denk ik dat de káns dat het ooit nog een keer goed met hem komt, "significant" groter wordt met behandeling dan zonder behandeling. Maar zoals ik zei, het is nooit een 100% garantie. Het is in ieder geval iets van lange adem, en daarom ben ik verder ook blij dat hij een behoorlijke tijd uit de maatschappij verwijderd wordt.

Dr_Johnson | 17-07-18 | 11:16

Het is helemaal niet de bedoeling dat die behandeling gaat helpen. Het is juist de bedoeling dat uit de behandeling blijkt dat hij *niet* verbetert. Dan is immers de TBS van toepassing en blijft hij daadwerkelijk levenslang vast zitten. Deze man is het schoolvoorbeeld van een gewelddadige psychopaat die nooit zal veranderen. Die mag nooit meer vrij komen en dat kun je met deze straf bereiken.

nobele wilde | 17-07-18 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

De haat die de commentaren uitstralen naar deze moordenaar gaat alle perken te buiten. Of het moet allemaal familie zijn, dan zou ik mij er nog iets bij kunnen voorstellen. Dit is gewoon de dierenwereld in optima forma en heeft met mens-zijn weinig meer te maken. De man heeft gemoord en is veroordeeld. Met een veel hogere straf dan de moordenaar van Fortuyn kreeg die nu alweer jaren vrij rondloopt. Moordenaars zouden allemaal levenslang moeten krijgen. Klaar.

Lupuslupus | 17-07-18 | 10:58 | 6

deze man heeft niet alleen gemoord best LupusLupus... de afgelopen jaren heeft deze psychopaat, bedreigt, mishandelt, verkracht, geweldadig geweest met als laatste tijdens zijn rehabilitatie en dus nog uitzitten van zijn straf, waar hij nu voor veroordeeld is, het hele pakket van daarvoor.. het is een oplopende trap geweest.. en het bijzondere ervan, hij vond/vind zichzelf niet het monster! Hij had slechts een droom.

Deze psychopaat vergelijken met een moordenaar van een politicus... we weten toch allemaal wel dat die zaak stinkt!

fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:10

"Dit is gewoon de dierenwereld in optima forma."
De drang tot vergelding in tegenstelling tot reactieve zelfverdediging is een hogere hersenfunctie waar slechts een aantal intelligentere diersoorten over beschikken.
Een combinatie van zelfbewustzijn, rechtvaardigheid, geheugen en planning over de lange termijn. Vooral dat laatste is iets waar we tegenwoordig bar slecht in zijn, getuige het feit dat we het ergste soort uitschot laten leven om op den duur meer leed te veroorzaken. Denk je dat we nu van Panhuis af zijn? Een van zijn "begeleiders" krijgt nog wel een keer een pen in zijn nek.

Trekbeest | 17-07-18 | 12:46

"Dit is gewoon de dierenwereld in optima forma."

Ehhh, ik ken weinig diersoorten die zich iets aantrekken van vergelding voor wat hun medediertjes is aangedaan. Dit is de mensenwereld in optima forma. Je kunnen bekommeren om het lot van een ander.

peterdh | 17-07-18 | 17:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Laten we hopen dat dit misbaksel een zelfde einde kent als Michel S: bij het verven van de trap gevallen en toevallig tegelijkertijd een fles terpentine over zich heengekregen en een lamp kapotgestoten, niemand die iets zag.... Helaas neemt de staat in dit soort gevallen haar verantwoordelijkheid niet meer, dit soort moet zonder voortplanting gedarwind worden.

Pierrepoint | 17-07-18 | 10:57 | 1

Karma?

Solar666 | 17-07-18 | 11:01

Ik hoop dat hij 28 jaar lang een cel moet delen met Bubba.

nietvaneergister | 17-07-18 | 10:56 | 2

Wat heeft die Bubba jullie toch gedaan om hem 28 jaar met deze grenzenloze narcist toe te wensen?!

MickeyGouda | 17-07-18 | 10:59

In dit geval is bubba geen persoon maar een functie. De functie is overdraagbaar...

InAnumPerRegimine | 17-07-18 | 12:42

Tuurlijk is er niets dat het verlies van Anne Faber kan compenseren, maar dit lijkt me de best mogelijk uitspraak die een rechter kan doen. Goed gemotiveerd ook.

Vod Kanockers | 17-07-18 | 10:56

Ok dan. 28 jaar & tbs.

Nou nog even die koekwaus aanpakken die hem de laatste keer wel klaar vond om terug te keren in de maatschappij.

Ikdus | 17-07-18 | 10:55 | 3

u gaat hem aanpakken?

Arjan9401 | 17-07-18 | 11:56

@Arjan9401
Ik zat meer te denken aanklagen voor dood door schuld of zo.
Consequenties voor als je je werk niet goed doet.

Ikdus | 17-07-18 | 12:08

het is een afweging. bijna onmogelijk om te doen. dood door schuld is natuurlijk onzin.

Arjan9401 | 17-07-18 | 12:58

Als hormonen bij zedencriminelen nu zo'n sterke drijfveer zijn, dan zou het geen slecht idee zijn dat voorwaarde voor vrijlating aan het eind van de straf een castratie is. De hormoongestuurde crimineel heeft een keuzecdan: met ballen in de nor of zonder ballen met lagere hormoonspiegel het nog eens proberen. Gek idee?

Winter_is_coming | 17-07-18 | 10:53 | 3

Het wegvallen van testosteron levert niet ineens een werkend geweten op. De figuur is een psychopaat. Die mist ergens vooraan zijn grijze massa het vermogen om in te leven. Dus wat je gecastreerd krijgt is niet een verkrachtende levensgevaarlijke teringlijer, maar een verwijfde levensgevaarlijke teringlijer.

LibertasSimplex | 17-07-18 | 10:59

Goed punt. Dan maar niet meer loslaten als die gek met/zonder ballen gek blijft. Niks mis met werkkampen.

Winter_is_coming | 17-07-18 | 12:34

Is zonder ballen met lagere hormoonspiegel in de nor ook een optie?

peterdh | 17-07-18 | 17:52

Hij mag van mij morgen vrijkomen. Alleen even vertellen waar en hoe laat...

zonder_moeite | 17-07-18 | 10:48 | 4

Blijkbaar zijn 'rechtse' mensen meer law & order dan links recht in eigen hand nemen volk

Winter_is_coming | 17-07-18 | 10:54

ja hoor ... keyboard warrior zonder_moeite | 17-07-18 | 10:48 aan het woord . Nou doe me een lol en wat zou je zeggen van die Van der Graaf?

daytripper | 17-07-18 | 11:33

Winter_is_coming | 17-07-18 | 10:54
Daarom worden ze ook zo gevreesd door links. Rechts houd niet van fopstraffen.

InAnumPerRegimine | 17-07-18 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Moedig gehandeld door de rechters in kwestie. Ik word alleen wel misselijk als ik denk aan de kosten die deze straf met zich mee gaan brengen. En dan de bedrijfsblinde TBS-psychologen die geloven in hun eigen flauwekul. Een roofdier blijft een roofdier, die kun je nooit vertrouwen.

Christustepeerd | 17-07-18 | 10:45 | 1

Ja de rechter haalde ook nog even naar voren 'het opzettelijk misleiden van zijn behandelaars over zijn middelen gebruik'. Jezus... een TBS'er die geen verplichte drugscontrole krijgt? Hoezo opzettelijke misleiding? Die behandelaars zitten gewoon te slapen en doen hun werk niet naar behoren.

Solar666 | 17-07-18 | 11:05

Vergeet ook niet dat hij inmiddels vader is van een kind dat hij met een medewerkster van die inrichting verwerkt heeft. Die Pannekoek staat eerder en langer buiten dan dat we ons nu realiseren.

NV_2017 | 17-07-18 | 10:43 | 5

hij had een verhouding met een ex patient. wel blijven lezen

Arjan9401 | 17-07-18 | 11:05

@Arjan9401 | 17-07-18 | 11:05
volgens Telegraaf verhouding met medewerkster en een kind bij ex-patiente.

NV_2017 | 17-07-18 | 11:56

je moet niet alles geloven wat de telegraaf schrijft

Arjan9401 | 17-07-18 | 14:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker, 28 jaar lang betalen voor dit stuk ongedierte. Een kogel is goedkoper en nog eigenlijk zelfs teveel voor Panhuis. Ik hoop dat karma een lange meest pijnlijke lijdensweg heeft voor hem. Oh en bedankt rechters, advocaten, justitie, psychologen, begeleiders (vooral de hoer die nu zwanger van hem is) en de rest die heeft bijgedragen dat dit stuk ongedierte opnieuw vrij kwam. Jullie hebben allemaal bloed aan jullie handen. Ook hier hoop ik dat karma jullie terug betaald.

Indoneesje | 17-07-18 | 10:42 | 1

We hebben geen geld voor kogels meer. (Vond de heer @APechtold nog zo grappig, weet je nog?)

InAnumPerRegimine | 17-07-18 | 12:37

Straf conform eis, waarvoor hulde. Persoonlijk had ik hem liever voor een wandeling in de duinen meegenomen, maar ik heb er dan ook niet voor gestudeerd.

Oawerdepoal | 17-07-18 | 10:42

Is het niet zo dat je van die straf 1/3 uitzit en dan word overgeplaatst naar een of andere tbs kliniek.
Staat me in ieder geval iets van bij.

komtdatschot | 17-07-18 | 10:42

Over 28 jaar zijn mijn kleindochters 28 en 30. Dat zijn TBS maar vooral zonder verloven mag zijn!

GuusHetSchaapje | 17-07-18 | 10:42 | 2

Ze zullen eerder te dulden hebben met Panhuis zijn bastaard, die hij gewoon kon verwekken in open inrichting Nederland.

Trekbeest | 17-07-18 | 12:56

@Trekbeest
Panhuis krijgt een dochter.

de Voorzittert | 17-07-18 | 13:12

De D66 rechters zijn op vakantie met een D66 groepsreisje?
Gezien de historie met uitspraken van de rechtbank in Nederland is dit geen slechte straf.
Na 18,5 jaar cel mag hij eens TBS gaan proberen. Daar zijn we wel een tijdje vanaf.

IkWilOokWatZeggen | 17-07-18 | 10:42 | 1

Ja kutregel van die 1/3 niet hoeven te zitten maar het is gelukkig een hele tijd voordat panfluit weer losgelaten word.

Omebert | 17-07-18 | 10:44

Als hij deze straf had gekregen voor het verkrachten van die twee minderjarige meisjes, en niet vroegtijdig werd vrijgelaten uiteraard, dan had Anne nu nog gewoon geleefd. Diegene die verantwoordelijk was voor Michael P. verdient ook een straf.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:42 | 5

U heeft een punt.

Normpje | 17-07-18 | 10:50

Voila +1

Nalek | 17-07-18 | 10:56

Iemand die dit reaguursel even op de post doet naar de betreffende rechter?

ilovevolkskrant | 17-07-18 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

@ Update: Gelukkig voor de familie.
Strafvermindering was schandalig geweest!

keestelpro | 17-07-18 | 10:41

En nu vurig hopen dat ie tijdens z'n eerste douchebeurt met Bubba mag douchen

PikinhetBlik | 17-07-18 | 10:40 | 1

laten we hopen dat er meerdere bubba's hem op staan te wachten. Maar ik verwacht zelf dat hij de eerste jaren in een alleen voor zichzelf complex wordt gezet, voor zijn eigen bescherming.

fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:04

12 jaartjes staat hij weer buiten. next....

WdeZwijger | 17-07-18 | 10:40 | 1

Alleen als tie ontsnapt. Zwijg gewoon.

de Voorzittert | 17-07-18 | 13:11

fopstrafjankerts....

Satria | 17-07-18 | 10:40

Dat hij mag branden in de hel.

sluwesjaak | 17-07-18 | 10:37 | 2

Is er een hel dan? Zo ja, waar?

Memek | 17-07-18 | 10:52

@memek, Bij die 72 maagden....

peterdh | 17-07-18 | 17:55

Triest dat hij dit nu pas krijgt. Nekschot, klaar.

ParaPiet | 17-07-18 | 10:37 | 2

of gewoon "Auf der Flucht erschiessen"

Dutch_Viscount | 17-07-18 | 10:55

Rennend kun je zijn nek moeilijker raken, maat het is een optie. Celdeurtjes open laten en opwachten met 40 schutters.

ParaPiet | 17-07-18 | 11:38

Zo. Die komt nooit meer vrij.

LibertasSimplex | 17-07-18 | 10:37 | 5

Na 28 jaar (of eigenlijk 21 want na 2/3e vrij je weet toch) begint de TBS zonder einddatum. Met de huidige maatschappelijke houding en inzage in zijn psyche zal die TBS eindeloos doorgaan.

Seraphin | 17-07-18 | 10:44

Zeepvrij | 17-07-18 | 10:40 |
Nope.

LibertasSimplex | 17-07-18 | 10:45

Volgens mij is het vanaf heden ook niet meer zo dat 2/3 automatisch is. Daarvoor is weer echt 'goed gedrag' nodig.

Dr_Prepper | 17-07-18 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, ik hoor het al, sieluge jeugd, kan er ook niks aan doen dat hij een monster is etc. Zal dus wel een nep strafje worden om te voorkomen "het volk" hem zelf uit de gevangenis sleurt en lynched.

zwellevertje | 17-07-18 | 10:37 | 4

Heb je überhaupt gekeken, idioot? Niets van dit alles kwam in de uitspraak voor.

mr. exp. | 17-07-18 | 10:38

28 jaar + TBS met dwangverpleging zonder maximale duur. Met je nep strafje.

BeunDeHaas | 17-07-18 | 10:39

@aan mezelf: oops! de uitspraak is een onverwachte meevaller!

zwellevertje | 17-07-18 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Een uitspraak die recht doet aan de verschrikkelijke daden van deze psychopaat. Respect voor de rechters voor de wijze waarop ze dit toelichten. Klasse.

-

Bernhard de II | 17-07-18 | 10:37 | 1

Inderdaad een indrukwekkende motivatie. Je zult het als rechter maar zonder emoties moeten voorlezen.

Mannes | 17-07-18 | 10:40

Zou best kunnen dat de rechter alleen maar streng was omdat iedereen naar deze zaak kijkt. Dit soort straffen zouden normaal moeten wezen.

Gloweye | 17-07-18 | 10:36

28 jaar + tbs met dwangverpleging. eindelijk een niet-D66 uitspraakje. Hulde.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:36 | 1

Behandeling met fentanyl zou welkom zijn, dat geeft toch een bevredigender resultaat.

Pelforth | 17-07-18 | 10:38

Het is beste voor iedereen zou zijn een spontane ontbrading van die kloothommel.

lacucaracha | 17-07-18 | 10:36 | 1

maar dan wel eentje waarna hij nog even blijft leven.

Ja_hoor | 17-07-18 | 10:37

28 jaar + TBS zonder maximum. Hopelijk is het dit keer genoeg, om te voorkomen dat een ander mens dit roofdier tegekomt.

lokoolokie | 17-07-18 | 10:35

Tot zover de uitspraak, hier moet u het mee doen. 28 jaar en TBS met dwangverpleging.

053 | 17-07-18 | 10:35

Michel Fucking Panhuis: ik wens je een heeeeeeeeeel lang leven toe, zodat je weg mag rotten in de cel!

hangtiet met knoop | 17-07-18 | 10:35

"TBS met dwangverpleging kan niet in combinatie met levenslange gevangenisschap worden opgelegd, daarom niet levenslang".

Koek koek.

Knufter | 17-07-18 | 10:35 | 7

@mr.exp. Totdat de EU zich (weer) begint te bemoeien met dat levenslang inhumaan is.. Wat dat betreft zijn de rechters niet helemaal gek geweest nu.

VP732 | 17-07-18 | 10:56

@ VP732
Zeker waar, al is het vooral de Raad van Europa die je bedoelt denk ik. Maar wat betreft de illegitieme invloed van EHRM staan we aan dezelfde kant.

mr. exp. | 17-07-18 | 11:03

@mr.exp. Die bedoel ik zeker, maar ik heb welbewust al die instanties al een poos geleden op dezelfde troosteloze, kansloze hoop van EU geflikkerd. Het infecteert elkaar onmiskenbaar.

VP732 | 17-07-18 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

28 jaar en TBS. Zo lang mogelijk achter slot en grendel. Dag klootzak!

Robin Hood | 17-07-18 | 10:34

Hoppa, volle bak - 28 jaar + ongemaximeerde TBS met dwangverpleging - brand in de hel Panhuis, die zien we niet meer terug.

Der Hauspaus | 17-07-18 | 10:34 | 5

@Knufter - die komt nooit meer vrij dankzij de ongemaximeerde TBS. Ook hulde dat de politie alle middelen heeft ingezet en de rechtbank hier duidelijk over is dat het in belang was van de maatschappij.

Der Hauspaus | 17-07-18 | 10:38

@ Knufter: hij is 28. Straf is onvoorwaardelijk. Dus hij is 56 als zijn TBS ingaat. Dat wordt elke 2 jaar heroverwogen als je zelf aangeeft dat je eruit wil (doet niet iedereen). Nee, die loopt gelukkig niet snel weer vrij rond. Maar ja, er zijn goedkopere oplossingen..

Robin Hood | 17-07-18 | 10:53

Hij is 28, Straf is 28 Jaar, volgens je berkening zou hij inderdaad 56 zijn, ware het niet dat hij 1/3e korting krijgt (Standaard, want goed gedrag is geen meetbare maat, dus iedereen krijgt die korting bij een tijdsbepaalde straf) dat wil zeggen dat hij na 19 jaar vrijkomt en nog maar 47 is. Dan komt TBS ongemaximeerd, maar wel geevalueerd. Hij heeft al blijk gegeven dat hij verpleging en behandelaars enorm kan bedotten, dus naar mijn berekening zal hij rond 52/54 wel weer op straat staan met onbegeleid verlof of zelfs helemaal vrij.

InAnumPerRegimine | 17-07-18 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

En nog steeds zetten ze in op 'behandeling'.
Zucht.
In deze gevallen moeten we af van psychiatrie. Dat is een sector die zichzelf totaal overschat in de mogelijkheden die ze hebben.

laagvliegert | 17-07-18 | 10:34 | 7

voor die met een psychiater in gesprek gaat heeft hij al enige 'behandeling' gehad van zijn celmaten en de cipiers in een gesloten inrichting. Na een jaar of 20 als zijn TBS start heeft hij al 'zijn' natte dromen al gedroomd en zullen die enigszins zo vervaagd zijn dat een psychiater niet meer doet dan hem van pillen voorzien.. en agressie zal in een gevangenis niet worden getolereerd met een dagje uit lijkt mij maar meer met een isoleercel.

fikkieblijf! | 17-07-18 | 12:03

Je geeft een straf om te voorkomen dat iemand in herhaling valt. Je geeft TBS als iemand geestelijk niet in orde is en je bang bent voor herhaling. Het lijkt me dus een zeer correct middel en een correcte straf. We kennen in NL niet de mogelijkheid om iemand geheel op te geven, dit komt het dichtst in de buurt.

Myo | 17-07-18 | 12:29

@Der Hauspaus

Dan hadden ze hem gewoon ff bij wijze van grote fuck you dus ook 29 jaar en 340 dagen (aftrek schrikkeljaren) + TBS kunnen geven.... Gewoon omdat het kan.

peterdh | 17-07-18 | 17:58
▼ 4 antwoorden verborgen

De rechtbank in Utrecht veroordeelt Michael P. tot een gevangenisstraf van 28 jaar en tbs met dwangverpleging zonder maximale duur, wegens gekwalificeerde doodslag, vrijheidsberoving en verkrachting van #Anne Faber.

zetje01 | 17-07-18 | 10:34

Prachtig hoe krom ons rechtsysteem tegenwoordig is:

Rechter: "rechtbank kiest niet voor een levenslange gevangenisstraf, omdat dit de kans oproept dat verdachte zonder enige adequate behandeling na verloop van tijd terug kan keren in onze maatschappij"

Allemachtig zeg. Bedankt EU, hof rechten van de mens!

ilovevolkskrant | 17-07-18 | 10:34 | 4

Volgens mij is levenslang 25 jaar o.i.d. en de straf die ze hem nu geven met TBS is met een omweg wél levenslang.

GroetenVanUrk | 17-07-18 | 10:39

Robin Hood | 17-07-18 | 10:35
Lees is wat ik type!

ilovevolkskrant | 17-07-18 | 10:40

GroetenVanUrk | 17-07-18 | 10:39
Nope; levenslang is levenslang. “Lifers” kunnen echter gratie krijgen. De rechter wilde voorkomen dat, mocht dat idd gebeuren, Panhuis zomaar opeens weer op straat zou staan zonder behandeld te zijn.

Seraphin | 17-07-18 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Uitspraak staat al op rechtspraak.nl; 28 jaar en tbs. Op zijn 60e zal hij zijn trucje dus nog 1 keer herhalen.

strijpsestraat | 17-07-18 | 10:34 | 5

Gaat in dit geval niet gebeuren. Totaal onvergelijkbare gevallen zijn dat.

Ja_hoor | 17-07-18 | 10:48

A top!

strijpsestraat | 17-07-18 | 10:54

dit soort gasten gaan op de longstay en gaan echt niet met verlof.

Arjan9401 | 17-07-18 | 14:22
▼ 2 antwoorden verborgen

"De rechtbank kiest niet voor levenslange gevangenisschap omdat dit op termijn er toe kan leiden dat verdachte zonder behandeling terug kan keren in de maatschappij"

Koek koek

Knufter | 17-07-18 | 10:33 | 1

Een levenslang gestrafte kan inderdaad vrij komen door herziening of gratie van de koning, bijvoorbeeld als ie terminaal ziek wordt dus zielug.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:38

Als er strafvermindering komt vanwege 'hardhandig' handelen van de politie dan is onze rechtstaat definitief kapot. De man heeft kans na kans gekregen na diverse verschrikkelijke vergrijpen.

Aveecee | 17-07-18 | 10:31 | 3

gaat niet gebeuren, zei de voorzitter zojuist.

Ja_hoor | 17-07-18 | 10:32

Dit is al terzijde geschoven.

Knufter | 17-07-18 | 10:33

Knufter | 17-07-18 | 10:33

Fucking 'DUH!'

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 10:36

In hoeverre kunnen ze hem uberhaupt zwaar veroordelen? Hebben ze zulk sterk bewijs dan? DNA op een gevonden jas lijkt me niet de allersterkste zaak eerlijk gezegd. En voor hardhandig optreden gaan ze die straf toch niet halveren?

Martinspire | 17-07-18 | 10:29 | 6

"DNA, bekentenis, getuigen, autogebruik, gesjouw met haar lichaam en elders begraven, hij heeft verteld waar haar lichaam begraven lag"

Exact, maar aluhoedjes denken nu eenmaal overal het hunne van.

Dr_Johnson | 17-07-18 | 10:50

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 10:34 | Humane manier? Opsluiten van mensen of het slachten van dieren, er is geen humane manier mafkees! Mensen moeten eens leren niet zo arrogant te denken over zichzelf. Wij noemen ons humaan maar sluiten deze man 28 jaar op in een kamertje van hooguit 7 bij 7. De enige humane oplossing is dit ongedierte direct te verdelgen. Bespaard een hoop en doet recht aan de slachtoffers, zeker als die er niet meer zijn. Alhoewel 28 jaar en 23 uur eenzame opsluiting en daarna de stekker eruit misschien nog wel meer voldoening geeft. Flikker nou op DKS, mensen zijn gewoon primaten en hebben dus ook dierlijke instincten en zullen er altijd naar handelen.

Indoneesje | 17-07-18 | 10:53

via dat DNA kwamen ze toch echt bij Panhuis uit die vervolgens de plek aanwees waar HIJ Anne had begraven.. vervolgens heeft hij bekend wat hij met Anne heeft gedaan tot zelfs de laatste woorden van Anne voordat HIJ haar keel doorsneed met 1 haal! Hij wist daarbij wel te melden dat dit allemaal Anne's eigen schuld was. Had ze maar gewoon 'goedenavond' gezegd en 'je mag me wel even lekker verkrachten' en net voor hij haar keel doorsneed niet moeten gillen.. hoe veel meer bewijs wilt u hebben?

fikkieblijf! | 17-07-18 | 11:58
▼ 3 antwoorden verborgen

De Nederlandse rechterlijke macht. Geinstitutionaliseerd onrecht.
.
Ik verwacht dus een keiharde dreun in het gezicht van slachtoffer en nabestaanden en een fluim naar volk, veiligheid en rechtsorde.

Parel van het Zuiden | 17-07-18 | 10:26 | 9

@De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 10:29

Iedere keer weer moet ik u verzoeken voor uzelf te spreken. U weet niet welk “recht” ik voorsta. U insinueert slechts, met kwade intenties ook nog. Immers laster en zwartmaken kan slechts als kwaadaardig uitgelegd worden.
.
Wat ons weer eens bij het einde van een conversatie brengt. U gedraagt zich minderwaardig en dus af.

Parel van het Zuiden | 17-07-18 | 10:42

@Parel van het Zuiden | 17-07-18 | 10:42
Is Fatwabuster dan ook af? Want dit: 'dus jij vindt dat Panhuis nog een 3e of 4e kans verdiend en weer in de maatschappij kan terugkeren...... je bent heel erg ziek!' - is insinueren met kwade intenties. En door een ontwikkelingsbehoevende. Al weet ik niet of dat tot de criteria behoorde.

mr. exp. | 17-07-18 | 11:00

Parel. Ik vrees dat u of uw hersenen niet meer kan laten werken zoals vroeger. Of! Dat u een reactionaire sukkel bent. Beiden is niet goed.

De Koreaanse Slet | 17-07-18 | 12:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Toch, in hoeverre kun je hem schuldig bevinden?
Wanneer diergaarde Blijdorp een tijger los laat in het centrum, in hoeverre is die tijger dan verantwoordelijk? We weten wat de natuur van een tijger is en hij staat ook onder verantwoordelijkheid daarom van de dierentuin.

Premier Trutte | 17-07-18 | 10:26 | 2

Zo'n tijger wordt dan toch afgeschoten nadat hij iemand doodt. En dat vinden we dan zielig.

Knufter | 17-07-18 | 10:29

Waarbij gezegd dat ie wel neergehaald wordt door minstens een verdovingspistool en levenslang in zijn kooi moet. Maar die oppassers die niet oppasten staan wel in de rechtszaal dan.

Premier Trutte | 17-07-18 | 10:30

Je hoeft hem niet per se op te sluiten als straf. Het is ook gewoon prima hem levenslang op te sluiten om de maatschappij tegen hem te beschermen.

Gloweye | 17-07-18 | 10:25

Dat gelul over niet de verdachte mogen filmen...

Ik wil z'n kop wel zien bij het eindoordeel.

Knufter | 17-07-18 | 10:24

Dit wordt een forse straf. Een zeer zeer forse, voorwaardelijke taakstraf.

LibertasSimplex | 17-07-18 | 10:22

Ook al krijgt hij 200 jaar, op een of andere manier krijgt hij proefverlof of schrikkeljaarvrij. Hele keten is pervers. Win je het hier, verlies je het daar.

Kaas de Vies | 17-07-18 | 10:22 | 1

Dit. Levenslang is gewoon geen levenslang in Nederland uiteindelijk. In 2033 heeft hij proeflimburgsevlaai-eten ergens.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:27

Fopstraf, duidelijk want d666.

WayneGretzky*99* | 17-07-18 | 10:20

aaaaaaach, dus hij is zelf ook een beetje slachtoffer, foei gemene politie. Nu is hij slachter en offer tegelijk.

Premier Trutte | 17-07-18 | 10:20

Zo te horen gaat hij er niet lichtjes vanaf komen - rechter stuurt duidelijk aan op een zware straf!

Der Hauspaus | 17-07-18 | 10:20 | 1

Sowieso dat ze hem het grotendeels aanrekenen en niet in impulsiviteit geloven doet vermoeden dat ze niet een hele maffe straf gaan uitspreken.

BeunDeHaas | 17-07-18 | 10:22

Begint al goed: geen moord, maar doodslag.

NV_2017 | 17-07-18 | 10:16 | 5

Op gekwalificeerde doodslag staat eenzelfde straf als moord.

Oawerdepoal | 17-07-18 | 10:29

Zoek gekwalificeerde doodslag eens op en wat de strafmaat is, leg dat eens naast moord. Komt overeen hé?

BeunDeHaas | 17-07-18 | 10:43

@MV_2017 Moord: Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Gekwalificeerde doodslag: Doodslag gevolgd, vergezeld of voorafgegaan van een strafbaar feit en gepleegd met het oogmerk om de uitvoering van dat feit voor te bereiden of gemakkelijk te maken, of om, bij betrapping op heter daad, aan zichzelf of andere deelnemers aan dat feit hetzij straffeloosheid hetzij het bezit van het wederrechtelijk verkregene te verzekeren, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Oawerdepoal | 17-07-18 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrijspraak wegens fouten bij aanhouding en verhoor lijkt mij gezien de D666 mentaliteit bij de gemiddelde rechter niet onwaarschijnlijk.

The2Amendment | 17-07-18 | 10:14 | 1

Toch niet dus.

Ja_hoor | 17-07-18 | 10:24

Maar wat voor 'n straf gaan de mede-moordernaars van Anne krijgen? Vind ik persoonlijk een belangrijkere vraag.
Dit omdat Panhuis toch wel ruimschoots voor 2030 zijn kans krijgt voor 'n volgende moord, alleen de verantwoordelijke* straffen zou dat kunnen oplossen.
* Dan heb ik het niet over de mensen op de werkvloer die alleen moeten doen wat hun opgedragen wordt en vooral hun mond houden.

Boris die Sauertopf | 17-07-18 | 10:13

Dit monster mag nóóit meer vrijkomen! N.o.o.i.t. Zeker gezien zijn voorgeschiedenis vóór de moord en verkrachting van Anne Faber lijkt het me duidelijk dat de "tweede kansen" voor dit sujet wel verkeken zijn. En mocht de rechter in al zijn/haar/anders wijsheid besluiten dan lijkt het me dat deze rechter persoonlijk verantwoordelijk kan/moet worden gehouden indien deze moordenaar opnieuw de fout in gaat.

Sjefke7807 | 17-07-18 | 10:12 | 1

Zie de comment boven je. Er heeft al een rechter eerder naar hem gekeken en hem de hondertduuzende kans gegund.
De rechtspraak is net zo ziek als panhuis

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:16

4 seconden naar die rechters gekeken op HvN. Het beest gaat er goed mee wegkomen.

der_feldwebel | 17-07-18 | 10:11

Een weerloze vrouw verkrachten en vermoorden is ook 'fors' te noemen. Ze hadden hem vol moeten pompen met lood!

Sliptong | 17-07-18 | 10:08 | 2

+1 voor het volpompen met lood.

Paaldanseres | 17-07-18 | 10:10

En dan wel lekker langzaam volpompen met heet lood en in elke lichaamsopening.

Solar666 | 17-07-18 | 10:13

Ik hoop wel dat de rechtbank rekening houdt met terugkeer in de maatschappij! Dan hebben wij ook nog een facepalm-momentje over een jaar. Mag wat levens verwoesten en kosten maar dan heeft het recht gezegevierd... NB: een Gurkha z'n cel insturen en na 15 minuten eruit laten lijkt mij beter...

Sliptong | 17-07-18 | 10:07

Dat politieoptreden dat fors was... fuck dat.

Als het te fors was, politieagent aanpakken. En die mag dan uitleggen dat het gezien de omstandigheden proportioneel was. En zo niet, dan mag deze agent 50 euro schadevergoeding betalen aan dit uitschot.

Maar dat heeft geen enkele relevantie voor deze zaak.

Overigens had ik z'n vingers er met een tang afgeknipt na arrestatie om uit dit afval te krijgen waar het meissie was.

Met die strafvermindering. Bah. (spuugt op grond).

Knufter | 17-07-18 | 10:07 | 1

Vet stoer!

Albasalix | 17-07-18 | 10:30

Opknopen van dit gajes, lijkt mij wel meer dan terecht.

Paaldanseres | 17-07-18 | 10:06

Wat zou de straf zijn, als het een dochter van een rechter of politicus zou zijn?
Ik kan u alvast zeggen: fors hoger.
Nu mag over een paar jaar Nederland weer zorgen voor dit stuk ongedierte.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:06 | 4

@ Boris die Sauertopf | 17-07-18 | 10:16
Je schreef het al hierboven, maar inderdaad. Welke "bestuurder, leidinggevende,politicus, rechter" heeft dit mogelijk gemaakt?
Die hoort net zo goed in de beklaagdenbank.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:21

Maar natuurlijk. Je kunt ook een A/B-test doen op een religieus gebouw: ik steek een kerk in de fik, jij een moskee, ik stuur je wel een selfie vanaf de kroeg de dag erna, met bijschrift: 'tot over vijf jaar'.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:29

@ MemeMagieIsEcht | 17-07-18 | 10:29
Zullen we beginnen met een paar plakjes ham te gooien? :)
(Zie Engeland)

Rest In Privacy | 17-07-18 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dikke vette taakstraf !!

WdeZwijger | 17-07-18 | 10:05

Er zijn dus type mensen die vinden dat iedereen een nieuwe kans verdient. Dat is het stront der natie.

Rest In Privacy | 17-07-18 | 10:03 | 4

@knufter, ik moest er even over nadenken "de rechtstaat moet beschermd worden" mooi!

drastic | 17-07-18 | 10:15

@Knufter

Ik vrees dat ik hier thuis ook mee kamp. Heel frustrerend, omdat deze mensen zich onderwijl beroepen op hun academisch denkniveau.

MickeyGouda | 17-07-18 | 10:15

@Knufter. Een volksgericht of buitenrechtelijke executies getuigen wat mij betreft niet van beschaving. De doodstraf en andere nekschoten die in de panelen worden gewenst evenmin. In die zin is het goed dat er een rechtstaat is, met inclusief extragratis krommingen.

Ik wens deze psychopaat dan ook geen *e kans (2e heeft ie allang gehad) Edit: bingo!

de visser | 17-07-18 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ademt hij nog? Is zijn mannelijkheid nog intact? Dan was het politieoptreden dus niet "fors" en is er wat mij betreft geen enkele reden om niet te gaan voor de volle nep plus TBS (bij gebrek aan een andere eindstraf).

MickeyGouda | 17-07-18 | 10:02 | 1

*mep*

MickeyGouda | 17-07-18 | 10:03

Is er ook nog een afschiet vergunning weg te geven?

Fatwabuster | 17-07-18 | 10:01

Ik geloof nooit dat de combinatie 28 jaar + TBS het ook gaat halen.

BeunDeHaas | 17-07-18 | 10:00 | 1

Nou,
Wel dus...

Wijze uit het Oosten | 17-07-18 | 10:55

Als hij maar geen strafvermindering krijgt vanwege die laatste tweet van Saskia Belleman. Deze gast mag nooit meer op vrije voeten komen!

keestelpro | 17-07-18 | 09:59 | 4

@Beun..... ik denk dat Kees iets anders bedoeld.... meer in de zin van 'gelet op de tweet van Belleman'..... vonnis is al geschreven natuurlijk

Fatwabuster | 17-07-18 | 10:03

Wat Fatwabuster zegt inderdaad.

keestelpro | 17-07-18 | 10:06

Ik kreeg van Belleman geen helder antwoord, het hangt van heel veel factoren af wat die strafvermindering kan zijn, als ze dat besluiten. Met mijn enige kennis van het strafrecht gok ik op enkele maanden. Vast geen jaren.

BeunDeHaas | 17-07-18 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

De D66 rechter zal wel ontzettend vergevingsgezind zijn. Vooral met dit mooie weer. Word natuurlijk een fopstrafje... wat ik je brom.

Paaldanseres | 17-07-18 | 09:59 | 2

nee hoor, ik gok 25 jaar en daarna tbs. hadden ze eerder moeten doen, maar ja iets met 2e en 3e kansen

GoedenMorgenDezeMorg | 17-07-18 | 10:00

Als ik zo luister naar de motivatie van de rechter dan zou hij wel eens een forse straf opgelegd kunnen krijgen.

Solar666 | 17-07-18 | 10:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland