Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaalwappie Arnoud van Doorn wil met u in discussie over een interessante vraag

Arnoud van Doorn is een kleinburgerlijk ratje dat zoals alle kleinburgerlijke ratjes aangetrokken is tot macht en geweld. Eerst was ie Nazi voor de PVV en had ie een hekel aan moslims en was ie heel erg pro de IDF, nu is ie bekeerd tot dat andere fascistische ideologietje met den baard en haat ie joden -  sorry, zionisten - om zo weer aan de kant van de Nazi's te eindigen. Fascinerend toch, de analiteit van het kwaad in rukkertjes als Noudje. Het is maar goed dat zo iemand niet in de politiek zit. Oh, wacht. 

Reaguursels

Inloggen

Ach, wappie van Doorn is, zoals als een echte salafist, een jodenhater.
Weer geen nieuws over dit stuk verdriet.

donkieshot | 21-06-18 | 08:31

Arnoud heeft ergens gelezen dat de groot-moefti een enorme fan van Hitler en zijn trawanten was en dat er enkele speciale islamitische Waffen-SS eenheden waren. Dan is voor hem de keuze snel bepaald. Wel jammer dat hij hiermee de heldhaftige Marokkanen en andere moslim-eenheden van de gealieerden als slecht kwalificeert. Arnoud moet nog even doorlezen

batvoca2 | 21-06-18 | 08:30

De grootmufti van Jerusalem was kind aan huis bij de nazis en had zelf zijn eigen woning in Berlijn. Van hem wordt gezegd dat hij de nazis aanspoorde om zo veel mogelijk Joden om zeep te helpen. Niet dat de nazis daarin enige aansporing voor nodig hadden, maar toch. Ook waren er moslims divisies in Bosnie die zich aansloten bij de nazis en die erg fanatiek waren in het om zeep helpen van Joden, Serven en Roma.
Dus ik begrijp vanuit zijn context wel zijn bewondering voor de nazis.
Een belangrijke les is dat collectivistische systemen -of dat nu religieus of ideologisch zijn- slecht zijn voor de gezondheid

Zzzzooooffff | 21-06-18 | 07:22

Het ultieme fout zijn na de oorlog, geheel deugend Nederland sterft zowat van jaloezie.

Abject | 21-06-18 | 00:21

Arnoud de opper weasel uit de anus van Nederland, de Schilderswijk.

fram | 20-06-18 | 22:46

Nou nee, Arnoud Van Doorn, ongelijke burgerrechten voor mensen die al eeuwen in je land wonen en ook geen enkel ander paspoort hebben (Neurenberger wetten), het afschaffen van democratie (op zichzelf charmant idee) en vervangen met een dictatuur van een minderheidspartij en een eenmansshow na het afbranden van je eigen parlement en een simpele Hollander er de schuld van geven (Ermächtigungsgesetz), een buurland bezetten zonder dat haar bevolking daar vrijwillig mee instemt omdat ze ongeveer dezelfde taal spreken (Anschluss van Oostenrijk), een agressieoorlog beginnen tegen een ander buurland omdat daar een Duitse minderheid woont (bezetting Sudetenland en Tjechië), gevolgd door nog een agressieve false flag tegen Polen ("Seit 5.45 Uhr wird zurückgeschossen") waarbij Dolfje door dealtje met de communisten (Molotov-Ribbentropp pact) samen met Stalin het land laf van twee kanten aanviel, onderling verdeelde en Poolse offieren in een bos massaal werden afgeknald door die lieve Stalin, gevolgd door bezetting van half Europa door Adolf, alsnog zijn homie Stalin backstabben door hem de oorlog te verklaren en uiteindelijk na enige tegenslag het plan tot fysiek uitroeien van alle reeds opgesloten Joden (Wannsee conferentie 1942), is NIET wat ik nou zou bestempelen als "Europese beschaving"...

Wol | 20-06-18 | 21:46

Het lag in de rede en het was onoverkomelijk. In bedekte termen werd het natuurlijk al eerder gestalte gegeven door de VN en de EU.
Maar nu is in Nederland er één opgestaan die het recht voor zijn raap zegt.
Een useful idiot die de ideologie van islamo-fascime zonder omhaal salonfähig maakt.

Rommelende Onderbuik | 20-06-18 | 21:40
-weggejorist-
Boerkablaffer | 20-06-18 | 20:44 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Arnoud van Doorn heeft een ideologische verkenning doorgemaakt die me aan iets doet denken, iets met stoer doen, niet doorzetten en oh jee, nu kan ik niet anders meer; de scene met O.J Simpson in de Naked Gun @#$%$$, doldwaas eindigend in het water.
Ik betrap me erop dat ik mezelf erg gevat vind.
Lijkt wel een kunstenaar.
Ty.

Hensmunter69 | 20-06-18 | 20:34

Umm, @GS,
Is zo'n heel topic niet een beetje te veel eer
voor zo'n *onbetekenende* randdebiel?
.
Stop making stupid people famous, enzo...

hotmint | 20-06-18 | 19:56 | 1

Mee eens. Als hij een scheet laat komt het op GS. Wat is dat?

Ofzo2 | 20-06-18 | 20:27

Nou Arnoud, Hitler had uiteindelijk wel raad geweten met het 'integratiedebat' en het 'immigratievraagstuk'. Maar wel zijn eigen fascistische raad. En ik denk niet dat jij en je gejurkte vriendjes daar veel mee waren opgeschoten en wij ook niet.

Hommel | 20-06-18 | 19:54

Arnoud 'intrigant' van Doorn.

LiniaalRectaal | 20-06-18 | 19:36

Onder de tweet van Arnoud van Doorn reageert Adolf selbe auch :)

Toch interssante vraagstelling van Van Doorn. Zou de omvolking zoals de laatste decennia plaatsvindt ook gebeurd zijn als Duitsland gewonnen had? Of als in WOI (!) de door Duitsland meerdere malen aangeboden vrede geaccepteerd was. Of alle Duitse vredesvoorstellen voor en tijdens WOII geaccepteerd zouden zijn?

Oorlogsheld generaal Patton was overigens van mening dat de verkeerde vijand bevochten was. Hij wilde na WOII direct doortrekken naar het Oosten en de Bolsjewieken verslaan. Heeft niet plaatsgevonden en Oost Europa was tot 1989 bevrijd door de Bolsjewieken. Voordeel voor Oost Europa is wel dat het nu nog veelal homogeen blank is.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 19:33 | 3

Jouw predispositie voor Holocaustontkenning is gaandeweg steeds beter in te passen met dit soort infantiele hersenscheten.

Mazzelstof | 21-06-18 | 04:50

He Mazzelstof. Hoe gaat het met u? Geen idee wat de holocaust nu met mijn tegel of Van Doorn's tweet te maken heeft. Laten we vanaf nu de holodomor als morele ijkpunt nemen. Eens zien hoe dat verloopt.

Rest In Privacy | 21-06-18 | 07:21

Als iemand anders daar nog vragen over heeft leg ik dat graag uit.

Mazzelstof | 21-06-18 | 16:41

Arnoud el Doorn is een verward persoon.

Mahatma | 20-06-18 | 19:13

Nazi voor de PVV, Zentgraaff? Zoek eens een goede psychiater zou ik zeggen. Kennelijk een hele hele zware jeugd gehad, net als Van Doorn zelf.

HaatbaardKnipper | 20-06-18 | 19:09 | 1

Fanatisme kan ook een falen van karakter zijn, een psychisch defect. Zulke mensen hebben een aantal eigenschappen:

1. Het onderwerp van hun fanatisme is uitwisselbaar.
2. De overtuigingen nemen altijd een dogmatisch karakter aan.
3. Hun identiteit wordt ontleend aan hun overtuiging tot het punt dat er geen onderscheid meer is tussen overtuiging en identiteit.
4. Obsessieve toewijding. De uit te dragen overtuiging is het centrum van gravitas in alle aspecten van hun leven.
5. Zwart-wit denken, gebrek aan diepgang in hun denken, nauwelijks sprake van introspectie of zelfreflectie, een gebrek aan interesse in andere onderwerpen.
6. Buitensporige productie van tweets en extreme facebook-output met als enkel doel het uitdragen van de overtuiging.

Mazzelstof | 21-06-18 | 05:28

Hans Teeuwen: “ze hebben het altijd wel over die Joden enzo, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes, hoor!”

Aveecee | 20-06-18 | 19:04

Arnoud van Doorn is een verwarde man.

Braboblanke | 20-06-18 | 19:02
-weggejorist-
Wekkertje | 20-06-18 | 18:58

Ja dat was de oorspronkelijke goed bedoelde intent van de nazis totdat ze een verkeerde afslag namen en landen begonnen te bezetten en alles wat daarop volgde. Maar Arnoud van Doorn vind nazis fijn enkel omdat ze bijna even antisemitisch zijn als de islam die hij door bezeten is.

Amok_Run | 20-06-18 | 18:50 | 5

@Amok,
Ik adviseer u eens de oorlog te onderzoeken als u echt denkt dat Duitsland de enige boeman was.
Vind het tot op de dag van vandaag typisch dat zo weinig mensen het over Stalin hebben of over de vergelijkbare Chinese keizer, of de Japanse van toen..

Care | 20-06-18 | 20:02

@Care Dat denk ik helemaal niet (over je eerste zin). Ik denk dat je mij verkeerd heb begrepen.

Amok_Run | 20-06-18 | 20:16

Sjonie01 | 20-06-18 | 19:18 |
Precies Sjonnie, blijf sceptisch. Het gaat pas echt fout wanneer iedereen alles (inclusief voorgekauwde geschiedenis) voor zoete koek neemt.

XaleX_2 | 20-06-18 | 20:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Provoceren, uitlokken, opruien, onze Linkse rakkers hebben toch allerlei regels die misbruikt kunnen worden als je schrijft wat Arnoud van Doorn schrijft? Dit is geen vrijheids van meningsuiting omdat hij geen mening schrijft maar mensen uitlokt tot. Straffen die vent!!

CarloCarpacio | 20-06-18 | 18:44

Uiteraard was Hitler gewoon de Sadam Hoessein van zijn tijd. Een grote etterbak, maar alternatief was minder. Hitler had ook WMD, in de vorm van gaskamers hè.

Buddingpuks | 20-06-18 | 18:17 | 3

WMD = V1 en zeker de V2. Met daarbij de grote mazzel dat de Duitsers wat minder ver waren met atoomwapens.

Wekkertje | 20-06-18 | 18:59

Hitler was eerder Napoleon dan Sadam, ken uw geschiedenis.

Care | 20-06-18 | 20:03

Hitler en Saddam werden door dezelfde coalitie aangevallen. Hitler omdat hij de banken buitenspel zette, Saddam omdat hij de USD buitenspel zette. Alsof de bankiers het er in beide gevallen wat op tegen hadden.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 20:11

Ik ben het nooit met deze man eens. Maar hier heeft hij een punt. Na het Nationaal socialisme is Politiek correctisme in de plaats gekomen. Allebei extremen. Zie wat het ons brengt... Valt het u niet op dat beide een totalisme is? Bij de eerste ga je een kamp in. De berbaarse 40-er jaren. Bij de tweede raak je je baan kwijt, uiteindelijk je huis. Slaap je op straat, en sta je laatste in lijn bij het leger des heils, die illegalen dan liever binnen hebben. De moderne 'variatie' voor een concentratiekamp. Dat deze lamlul ineens een 1400 jaar oude 'variant' gaat aanhangen. Geeft al aan dat zijn opa en oma op vakantie hadden moeten gaan naar duitsland. Wat je ook wil zeggen, maar hitler had de verkeerde 'daders' ipv de 'going to be' daders hier sloeg hij keihard de plank mis. hitler was geen ziener, hij was een aanwakkeraar, van haat. Haat op het verkeerde paard.

Smart-dumbass | 20-06-18 | 18:06 | 2

Ze moeten die NSB’er geen podium geven met zo’n idiote stelling op twitter.

Trumme | 20-06-18 | 18:38

"Na het Nationaal socialisme is Politiek correctisme in de plaats gekomen." Right. En voor het gemak vergeten we een jaartje of zestig waarin van alles gebeurd is. Dit is hetzelfde als zeggen, jammer van die onafhankelijkheidsoorlog die de Amerikanen voerden tegen de Engelse want daarna kregen ze een burgeroorlog.

Als je dan toch dit soort verbanden wilt zien: jammer van de eerste wereldoorlog want dat resulteerde in de twee wereldoorlog en dat zorgde voor politiek correctisme.

Montu | 20-06-18 | 19:02

Eerlijk is eerlijk, kiezen tussen het nationaalsocialisme en het communisme in de eerste helft van de vorige eeuw is in retrospect zoals kiezen tussen je linker- of je rechterbal in een bankschroef.

ZegMaar | 20-06-18 | 18:00 | 1

Haha!

Makro777 | 20-06-18 | 20:24

Moreel ook niet onarmoedig: een stukjesbakker van GS die een daadwerkelijke fascist gebruikt om (lafjes tussen neus en lippen door) lasterlijk te beweren dat de tegenpartij óók fascistisch is. Ik weet niet waar ik meer slokdarmweeën van krijg.

His Lordship | 20-06-18 | 17:58 | 1

Ja precies. Kreeg ook een wegtrekkertje van Zentgraaff zelve.

HaatbaardKnipper | 20-06-18 | 19:12

Dit is de tweet waarmee hij zichzelf totaal buiten spel heeft gezet. Hulde. Wat een geestelijke armoede.

harry21 | 20-06-18 | 17:46 | 1

Dat deed ie al toen ie van de PVV moslim werd.

Trumme | 20-06-18 | 18:40

Ach, prima dat mensen een eigen mening hebben.

Oepsie1234 | 20-06-18 | 17:44

Het idee is nooit veranderd, een verenigt Europa. De methode gekozen in ww2 was enkel 'niet helemaal' de goede.

Shalalieshalala | 20-06-18 | 17:41

Zoals in de 80-jarige oorlog eveneens niet 80 jaar aaneengesloten werd gevochten, zo is het onjuist om WW-2 los van WW-1 te beschouwen. Wie zich enigszins in de geschiedenis van WW-1 verdiept ziet dat Duitsland in die tijd als enige juist niet op zoek was naar het conflict maar een diplomatieke oplossing wilde. De vlam sloeg in de plan nadat de Russische tsaar op aangeven van Frankrijk troepen verplaatste langs de grens met Duitsland. Op basis van agressiviteit is het oordeel dat de verkeerde heeft gewonnen voor WW-1 dus in ieder geval gerechtvaardigd.

Dit wordt versterkt door het feit dat Engeland en Frankrijk die voor het eerst in de historie eens naast elkaar in plaats van tegenover elkaar hadden gestaan erop uit waren om de Duitse volkeren (meervoud ja, want op dat moment bestond Duitsland als federatie nog maar net dertig jaar) te vernederen. Een complete generatie groeide op onder de oppressie van "herstelbetalingen" en toen stond daar ineens een kerel met een maf snorretje die vertelde dat ze dat niet hoefden te pikken. Oorzaak en gevolg worden hier misschien enigszins vertroebeld, maar waar het op neerkomt is dat de oorzaak van WW-2 dus niet ligt in het nationaalsocialisme, maar in WW-1 en dan met name de houding van degenen die nooit hadden mogen winnen als alles in de wereld eerlijk was geweest.

Uiteraard was het allemaal niet echt fraai wat de Duitsers vervolgens in WW-2 deden en was straf gerechtvaardigd, maar dat betekent nog niet dat we de oorspronkelijke aanleiding daarom uit het oog moeten verliezen. Het correcte antwoord op de vraag is dus: nee, de goeden hebben niet gewonnen.

En dat geleuter of zionisme en communisme dat Van Doorn na die openingsvraag tikte is uiteraard compleet wappie.

Pierre Tombal | 20-06-18 | 17:29 | 9

Pierre Tombal 20:00 Joden stonden niet het opkomend socialisme in de weg, ze waren belangrijke propagandisten voor de beweging. Kijk eens een docu als Europa The Last Battle. 10 delig dus in stukken in te nemen want het is nogal heftig.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 20:21

Pierre Tombal | 20-06-18 | 19:01
Dat beweer ik ook niet, maar ik wilde even de ingeving verspreiden dat de voorgekauwde geschiedenis zacht gezegd selectief en gemanipuleerd is. Die schoolboekjes geschiedenis kan je voor een deel in de prullenbak gooien en herschrijven, WW2 kent ook een verborgen geschiedenis die niet bepaald in het voordeel is voor de machten die nu heersen.

XaleX_2 | 20-06-18 | 21:11

@AanDiggelen
Dat klinkt als een flinke zit ;) Maar ik wil toch even uitleggen. Mijn begrip van die tijd is dat joden werden geassocieerd met het grote geld. Wie jood zegt, zegt bankier. Het instorten van de Reichsmark zal de emoties eveneens flink hebben aangewakkerd en als je kijkt hoe mensen vandaag op een Draghi reageren kun je wel een voorstelling maken over hoe ze toen praatten over onder andere Rothschild, Lehman, Goldman Sachs. De thema's veranderen door de jaren heen niet echt. Het is voornamelijk de hoeveelheid ellende die je zelf voelt die bepaalt hoe ver je wilt gaan om daar uit te komen. Wat Brussel in Zuid Europa doet, en dan met name Griekenland natuurlijk, is dus echt spelen met vuur.

@XaleX_2
Inderdaad. Dat is dus precies het punt dat ik wilde maken. De schoolboeken negeren expliciet de relatie tussen de twee wereldoorlogen, terwijl die alleen al in de vorm van die treinwagon in het bos bij Compiègne overduidelijk is. Met een beetje geluk wordt er nog wat verteld over Franz Ferdinand, maar welke relatie dat heeft met Duitsland die Frankrijk binnenvalt zal voor de meeste scholieren volledig abracadabra zijn. Voor WW-2 ligt de focus volledig op het nationaalsocialisme en hoe ontzettend fout (en dus vooral ook rechts) dit zou zijn, terwijl in werkelijkheid de verschillen met het door andere arbeiderspartijen gehanteerde socialisme buitengewoon summier zijn. Qua presentatie verschilt het ook niet echt; zo stond oud-premier Wim Kok in de jaren zeventig ook vanaf een stapel pallets de blauwe boorden op te hitsen tegen "de rijken". Wat in de geschiedenisboekje staat rammelt echt aan alle kanten. Niet dat er geen waargebeurde dingen in staan, maar het is allemaal erg opportuun bij elkaar gescharreld en wordt met houtjes en touwtjes bij elkaar gehouden. Het geeft sowieso geen antwoord op de meest belangrijke vraag: waarom?

Pierre Tombal | 21-06-18 | 11:49
▼ 6 antwoorden verborgen

14-02-2014, 13:17 Tags: Arnoud van Dorn
Met update – Het Haagse gemeenteraadslid Arnoud van Doorn is veroordeeld voor het verkopen van drugs aan minderjarigen, het lekken van geheime stukken en het bezit van een verboden alarmpistool. Hij kreeg een voorwaardelijke taakstraf van 40 uur en een boete van 1000 euro. Dat meldt Telegraaf-verslaggever Alexander Bakker op Twitter. Het Openbaar Ministerie had zes maanden gevangenisstraf geëist.

rijk | 20-06-18 | 17:26 | 1

Tja hij gooide niet met een bierflesje benzine op een grasveldje anders was het 4 jaar geworden.

Trumme | 20-06-18 | 18:44

Kan hij lezen dan?

Stormageddon | 20-06-18 | 17:17 | 1

Als je kan schrijven, kan je ook lezen. Raar maar waar.

Standvastig | 20-06-18 | 17:30

Jan maat werd harder aangepakt dan deze rare gladiool. Ophitser puur sang eigenlijk een gevaarlijke gek in het gemeentehuis van Den Haag.

franck7020 | 20-06-18 | 17:15 | 3

Wie is Jan Maat?

Rest In Privacy | 20-06-18 | 17:58

De broer van Hans Maat ;)

Rest In Privacy | 20-06-18 | 19:05

@Gulliver,
Man voel ik me ineens oud.

Care | 20-06-18 | 20:07

Sinds die islamitische leugengeest over hem heen gevallen is , is hij niet meer dezelfde.

gijs geluk | 20-06-18 | 17:14

Gewoon weer de zoveelste clickbait tweet, die negatieve commentaren kickt 'het' juist op...

truthwarrior | 20-06-18 | 17:08

Zojuist weer een half uur moslim-kinderen (en erger hun falende Koran-begeleiders) op Radio 1 over.... niets, hetzelfde geneuzel al 3 decennia en dan vragen die deugbegeleiders zich af waarom de slimmere meisjes ongelukkig zijn en de dommere 78-IQ-jongens aanslagen blijven plegen. Moslims doe mee of vertrek en Arnoud is een TBS-er (daar zouden ze hem een kamertje moeten geven) Wat een land.

hagelkruis | 20-06-18 | 17:05 | 1

Geen aan/uit knop op de radio?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-06-18 | 19:33

Voor een Jodenhater een zeer logisch verbandje. T is een held van Arnoud.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 17:05

Die helm past ons allemaal, maar Arnoud het best.

TheseDays00 | 20-06-18 | 17:00

Arnoud begrijpt het nog steeds niet.

Mr.Crowley | 20-06-18 | 16:58

Ach, Anton van Doorn was toch een homofiel die op jonge Marokaantjes viel en in drugs handelde? Die gaan we nu toch niet opens serieus nemen omdat ie 5x per dag met zijn kont omhoog ligt?

BlowingBubbles | 20-06-18 | 16:58

zonder de VS en Israel hadden we nu geen internet en gingen we nog op reis met van die grote Falkplan of Michelin kaarten en raakten toch de weg kwijt.

Niet dat ik een VS fan ben, maar een DEUts fan nog minder

bergsbeklimmer | 20-06-18 | 16:56 | 1

Haha, want Duitsers hebben nooit iets ontdekt en gemaakt.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 19:04

ik zeg Aangifte...

Hoofdbreker | 20-06-18 | 16:55 | 4

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 16:56 |
Ik zeg de deur van de afdeling niet meer open laten staan. Er zijn er voor minder opgesloten.

TheseDays00 | 20-06-18 | 17:01

@TheseDays00
Ja 't is wat met die bezuinigings op de GGZ

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 17:05

Hoofdbreker | 20-06-18 | 16:55 | Aangifte van wat? Een mening die je niet aanstaat? Prima hoor, maar dan niet janken als Geert weer eens in de rechtbank staat.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

Dit ratje heeft een zak geld van de olieboeren gekregen, in ruil voor zijn 'bekering' en hulp in het ondermijnen van zijn land. Alleen totale dwazen nemen dit ratje serieus.

Fijnstoffer | 20-06-18 | 16:52

@atheistisch stemvee
Rare foto. Ik neem aan dat je hiermee impliceert dat hier de paus handjes aan het schudden is met Hitler? Degene die paus was tijdens WOII was Pius XII en als je googelt op foto's van hem zie je dat hij geen wit haar had in die periode. Degene op de foto lijkt zo van achter ook een ronder hoofd te hebben dan Pius XII. Dus ik twijfel of degene op de foto wel de paus is (dat lijk je te bedoelen met je foto).
En even een correctie op het beeld van Pius XII als Hitler's Pope: dat is pertinent onjuist. Het hele Vaticaan zat volgestouwd met onderduikers tijdens WOII. De slaapkamer van Pius fungeerde schijnbaar regelmatig als kraamkamer en de opperrabbijn van Rome was de paus zo dankbaar dat hij na de oorlog zich bekeerde tot het christendom. Onder meer wetenschapper Ronald Rychlak (naast een aantal andere wetenschappers) heeft hier uitgebreid onderzoek naar gedaan en nogal wat negatieve aannames over Pius XII ontkracht. Als je er meer over wilt weten: en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_Pope... over de oorsprong van het negatieve beeld dat is ontstaan en hier nog een interessant interview met Rychlak zelf over zijn onderzoek: www.youtube.com/watch?v=1DitxHO-2xY.

Braboblanke | 20-06-18 | 19:23

@Braboblanke,
Wacht, zeg je nu dat het Vaticaan tevreden is over iets dat het Vaticaan heeft gedaan en dat het Vaticaan van mening is dat wat het Vaticaan toen deed allemaal zo goed was dat het wederom duidelijk moet zijn dat het Vaticaan toch suuuuper goed is?
Jeetje, het had wel een reclame kunnen zijn van WC-eend.

Care | 20-06-18 | 20:10

@Care
Nee. Linkjes bekeken? Ik zeg dat dat uit tegenonderzoek is gebleken. Voor zover ik heb kunnen lezen zijn er meerdere onderzoeken gedaan (nee, niet uitgevoerd of betaald door het Vaticaan zelf) die het eerdere beeld over Pius XII bijstellen. Daarom deed ik er ook een paar linkjes ter illustratie bij, zodat je zelf kan bepalen wat je van die informatie vind. Als je zegt dat uit onderzoek is gebleken dat Pius XII een antisemiet was, kan je ook zeggen dat uit ander onderzoek iets anders bleek. Met je wc-eend. Als iemand onterecht door het slijk wordt gehaald (vond ik bv ook bij Monica Lewinsky) mag daar best iets tegenin gebracht worden.

Braboblanke | 20-06-18 | 21:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, ik kan niet wachten om met deze diepzinnige denker hierover in discussie gaan.

Gewinflipt | 20-06-18 | 16:46

Beetje off-topic. Er komt toch een top over migratie terwijl Merkel juist een paar dagen geleden de boel ontkende:
nos.nl/l/2236922
Kunnen Angela en Mark niet wat beginnen? Ze passen perfect bij elkaar met dat gelieg en hun voorliefde voor de EU.
NOS heeft overigens een extreem kort geheugen dat ze ontkenning niet even meenemen in hun artikel vandaag.

Ofzo2 | 20-06-18 | 16:44 | 2


Kunnen Angela en Mark niet wat beginnen?

Ofzo2 | 20-06-18 | 16:44
Op de een of andere manier zie ik meer iets bloeien tussen Macron en Merkel; volgens mij is de eerste helemaal idolaat van zijn eindbazin.
En Mark? Die gluurt door het sleutelgat terwijl hij staat te fappen.

jemagookniksmeer | 20-06-18 | 16:57

Ah, een EU 'top', net wat we nodig hadden, gelukkig kost het ons deze keer geen geld als Mark Prutte... Oeps.

O2Neutraal | 20-06-18 | 17:54

Wat kan mij nou die hele Arnoud van D. boeien?
Ik geef niet om flapdrollen met een vreemdwaardigheidsbesef.

Kijk, deze gozer vind ik leuk.
Heel erg leuk.
Leuker dan normaal is, geef ik meteen toe.
www.youtube.com/watch?v=DrRPqh26w8g
Rood haar, heb ik tenslotte ook als de zon het onder goede hoek aanlicht, lekkere babbel (heb ik oo... nâh), en gewoon lekker naie... sportief - tegenover iedereen. De rechter, arts, maakt niet joh. Prima gozâh.

Alleen die knot op z'n kop -mag niet aankomen hè- ff wat minder. Komt ook wel oplossing voor. Fleggie van fixen met een paar knopen onderweg en dan hebt ie geen probleem meer met de vergelijking Barbara Barend.
Sommig dingen kenne zo simpel wezen, ja toch?

Kudtkip | 20-06-18 | 16:42 | 2

Hetkanverkeren | 20-06-18 | 16:58
Merçi.
Ater all, I'm not bad, I'm just drawn that way...

Wel keiharde geschiedenisles hier zo.
Kenne we niet gewoon lache om wereldvoetbal over dat ze elkaars doelpunten d'r in schuiven alsof vrede op het spel staat?

Kudtkip | 20-06-18 | 17:58

Is dit nieuws? Ik ben in Rotterdam (en dus omringd door moslims) opgegroeid en weet al van kinds af aan dat Moslims Hitler adoreren.

Jorgensen | 20-06-18 | 16:42 | 1

De moefti van weet ik veel wat en Hitler konden het goed met elkaar vinden. Ook in WO I hadden de Duitsers en Turken een goeie band.

EmilioEsteves | 20-06-18 | 16:51

The enemy of my enemy is my friend.
Vandaar dat in die zandbak in het het midden oosten Mein Kampf zo gretig wordt gelezen.

Dzjengis-Somebody | 20-06-18 | 16:42

Vinden jullie het ook zo erg al dat plastic in de zee?
Ik moest ineens aan vuilnis denken bij bovenstaande naam.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 16:41

Voor wat anti-zionisme betreft: nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom Me dunkt dat het woord jodenhaat beter op zijn plaats is. Beroepszuigers als de heer Van Doorn (vrede zij zsm met hem) verdienen een vooraanknielende plek in de gloryholes van Shaitan. Naast menig gereformeerde ouderling.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 16:38 | 2

Gewoon informatief: de eigennaam (van de verpersoonlijking van het kwaad) hier is Iblis. Een beetje vergelijkbaar met het ons bekendere duivel als soortnaam en Satan als eigennaam. Iblis is een shaitan, een klasse van jinn, zoals Satan een duivel is, een klasse van demonen. Er zit een hele taxonomie achter deze nonsens, vergeet dat niet.

Mazzelstof | 20-06-18 | 17:19

Ah, U zij de glorie! www.youtube.com/watch?v=G3LvhdFEOqs Het is dat ik zelf maagd ben anders zou ik er eentje maar wat graag opofferen. #houri72

Rest In Privacy | 20-06-18 | 17:45

Volgens mij worden we hier gehoaxt hoor. Door GS.

Eierbal-is-fijn | 20-06-18 | 16:37 | 1

Het is gedocumenteerd en er zijn fysieke bewijzen (zoals geslagen munten) dat zionisten met nazi's samenwerkten, of je het nou wil aannemen of niet. Verder klopt zijn uitspraak niet, het nazi regime ging over expansie en overheersing en in politiek opzicht heeft het veel weg van het EU construct en de VS. Mensen die de schoolboekjes geschiedenis als de volledige waarheid aannemen zijn naïef. Zoals iemand al eens zei 'overwinnaars schrijven de geschiedenis'.

XaleX_2 | 20-06-18 | 16:37

welk artikel hedde dan gelezen Noudje?

isotope 465 | 20-06-18 | 16:35 | 1

Mein kampf, der zusammenfasung

trottle | 20-06-18 | 16:37

' een kleinburgerlijk ratje ' is een titel die hij niet waard is..

pontius | 20-06-18 | 16:34 | 1

'Smerige rat' dekt de lading beter.

rijk | 20-06-18 | 16:59

Good guys don't start world wars, they end them...

Binnenbaan | 20-06-18 | 16:33 | 4

Geen oorlog staat op zich maar vwb ww2 kun je best duidelijk een startpunt aanwijzen en dat was toch echt een typisch duitse schwalbe.

Binnenbaan | 20-06-18 | 16:49

@Binnenbaan | 20-06-18 | 16:49

Aanleidingen en redenen zijn twee hele verschillende dingen.
.
Startpunt is overigens ook nog niet zo heel eenvoudig. De datum van oorlogsverklaren of toch maar het einde van de sitz-krieg toen het echt begon. Of hoorden schermutselingen in Spanje, Ethiopie of Sudetenduitsland ook bij de formule. Of interbellum invasie van het Ruhrgebied? Of het verdrag/dictaat van Versailles? Of Of Of..

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 17:01

Nee.

Binnenbaan | 20-06-18 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Sommige lui in NL vereren al sinds jaar en dag Pol Pot en Mao en gaan over de content van de leerboeken van uw kinderen, so what's new ..

ChatBot | 20-06-18 | 16:32

Dat soort diepe vragen beantwoorden kan ik niet. Eén ding lijkt me wel duidelijk: als Hitler gewonnen had, dan had Arnoud zich veel meer "thuis" gevoeld en had dan niet hoeven te vluchten in exotische religies om de ondraaglijke realiteit te ontvluchten. Arme Arnoud.

atheïstisch stemvee | 20-06-18 | 16:32

Moslims en nazi's zijn twee handen op één fascistische buik.
Arnoud van Doorn zou ook in WO2 beslist met de vijand hebben geheuld.

rijk | 20-06-18 | 16:32 | 1

Beetje kort door de bocht, maar ze konden wel goed met elkaar opschieten.

RickyLaRue | 20-06-18 | 20:38

Daar gaan we weer.

Luister Arnoud, het is vandaag de dag 2018, 20 juni.
De waarheden die je probeert te ontfutselen is erg nobel van je. Maar hoeveel waarde voegt dit nu daadwerkelijk toe? De echte verliezers zijn de joden geweest. En de mensen die hun dierbaren zijn verloren en er een trauma aan hebben overgehouden. De mensen van toen zijn grotendeels de pijp uit.
Beter is het om te kijken naar de toekomst en niet te lang in het verleden te blijven hangen. Anders gaan de essentiele dingen aan je neus voorbij.

De mens is nog steeds onbetrouwbaar gebleken in geval ze teveel macht hebben en geschiedvervalsing is van alle tijden.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 16:31 | 4

Volgens mij hebben de Russen ook behoorlijk verloren. Voordat ze "ons" bevrijden.

am*dam | 20-06-18 | 16:43

am*dam | 20-06-18 | 16:43
Inderdaad, zij ook.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 17:27

>De echte verliezers zijn de joden geweest.
Incorrect, eigenlijk als je hun situatie anno 2018 bekijkt zijn ze er heel erg goed vanaf gekomen. Zeg immers zelf, wat gaat er gebeuren als iemand zegt dat hij niet kan opschieten met joden? Dan is de wereld te klein en is hij letterlijk Hitler!
Of wat dacht je van landen die Israel niet steunen? Die zijn ook allemaal Hitler!
En wanneer Israel dan iets doet dat eigenlijk niet door de beugel kan, dan mogen wij daar niets van zeggen want- Nou ja, ik denk dat je hem inmiddels wel snapt; relatief gezien zijn de joden er heel erg goed vanaf gekomen en zijn er meer 'normale mensen' gestorven dan joden, zowel in de kampen als op het veld.

Care | 20-06-18 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het grappig en verdrietig. Ik heb medelijden met deze man.

Schepvogel | 20-06-18 | 16:30

Arnoud van Doorn komt toch uit Den Haag?
Daar zit ook iets in de grond dat daar zo veel verknipte figuren vandaan komen.

miko | 20-06-18 | 16:30 | 2

Iets in het water? Ja misschien wel, zelfs de burgemeesters zijn daar ernstig verward.

rijk | 20-06-18 | 16:34

"Daar zit ook iets in de grond dat daar zo veel verknipte figuren vandaan komen."

Hoho, miko, ik ben zelf een volbloed Hagenees/Hagenaar, maar ik ben totaal niet verknipt. Dat geldt ook voor verreweg de meeste van mijn stadgenoten. Nou is er natuurlijk wel een kleine enclave waar de verkniptheid hoogtij viert - het Binnenhof - maar die verwarde personen zijn uit het hele land afkomstig.

Dr_Johnson | 20-06-18 | 16:52

Met betrekking tot geschreven geschiedenis is dit een must watch. youtu.be/TbQMplPvA7k Zet hem in je kijk-later lijst.

am*dam | 20-06-18 | 16:29 | 1

Wel doen hoor, het scheelt je een hoop domme reaguursels.

am*dam | 20-06-18 | 18:05

en hij leeft van de staatsruif

Rico den Hollander | 20-06-18 | 16:29

Overigens hebben mensen in Westeuropa, Nederland in het bijzonder, het erg moelijk gehad onder 70 jaar Pax Americana. Het is dan ook niet vreemd dat hier zoveel geklaagd wordt over Amerikanen. Nee, het was hier echt beter geweest als Hitler of Stalin de boel hadden overgenomen.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 16:28 | 1

De plannen om de bevolking van Nederland te verhuizen naar een van de Rijksgouwen in het Oosten van het Derde Rijk zou wel een gamechanger zijn, me dunkt.

Glasgow Argus | 20-06-18 | 16:30

Ik hoop maar dat hij sarcastisch is.

Schimmelkaasjes | 20-06-18 | 16:28 | 1

Hij is bloedserieus.

Standvastig | 20-06-18 | 16:41

Tsja, aan de andere kant heb je in Nederland ook twijfels wie tijdens het kolonialisme (Suriname, Indië etc) het meest juiste handelde, degene die de kolonie beheerde, of het slachtoffer dat de kolonie was. Maar dat is natuurlijk heel wat anders.

TB2318 | 20-06-18 | 16:27

Winnen klinkt zo competitief. Zo westers. Op Samoa doen ze niet aan verliezen. Iederéén is winnaar. Superinteresant. Echt iets om over na te denken.... smiley.
Verder is het goed zoals het is gegaan. Als de nazi's hadden gewonnen waren er nu overal snelwegen en liep iedereen in een knickerbocker.

RickTheDick | 20-06-18 | 16:24 | 1

Wat hebbie an snelwegen als iedereen loopt?
In een knickerbocker nog wel?

Kudtkip | 20-06-18 | 16:46

En Hitler praatte over rassen en behoud. Vooral het feit dat Joden zo rijk waren stuitte hem tegen de borst, net zoals hedendaags links.

Behoud van cultuur+gedrag valt veel beter te rechtvaardigen. Gedrag is een keuze, bij wie je uit de vagina kroop niet.

mrXL | 20-06-18 | 16:23

Bekeerlingen die aan hun voorhuidje laten snijden moet je bij voorbaat niet serieus nemen. Dat de geschiedenis is vervalst lijkt me duidelijk, het monster-pact met de USSR, de Jappen die er “lichtjes” afkomen door twee keer als testbed voor de A-Bom te dienen en ga zo maar door.
.
Het punt is dat alternatieve geschiedenis altijd rete-interessant is voor verhaaltjes enzo, als je het echter in de lens van een bekeerling plaatst moet je er gewoon snel bij weg lopen.

HaatAth3ist | 20-06-18 | 16:23

Wil de discussie graag aangaan met deze gestoorde. Wel face-to-face.
Zoveel domheid en psychopathologie weerleggen met geschreven tekst is zinloos, in een echt gesprek lul ik die onzin er in 2 minuten uit. Randdebiel.

A.U.EnLeven | 20-06-18 | 16:22 | 2

Te oordelen naar zijn publieke optredens in de afgelopen jaren is de harde schijf van deze man nogal beschadigd. Het lijkt me dat alleen opnieuw formatteren gaat helpen.

Glasgow Argus | 20-06-18 | 16:28

Ik denk dat zoiets nog weleens tegen kan vallen. Wellicht dat de man in kwestie niet in staat is om een paar degelijke argumenten te bedenken maar er zijn genoeg andere mensen die hardop (durven) zeggen dat er iets niet helemaal klopt aan het verhaal rondom de oorlog.
-
Persoonlijk zie ik niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet, als het allemaal precies is gegaan zoals het boekje zegt dan zijn daar toch talloze bewijzen voor?

Care | 20-06-18 | 20:42

Ik zou wel willen weten waar zijn huis woont

tata1981 | 20-06-18 | 16:22 | 1

Hij heeft geen huis. Ratten wonen in een nest.

rijk | 20-06-18 | 16:38

Tja, het was voor Europa kiezen tussen kanker, aids en ebola tijdens WO2.Nu met de internationale radicale Islam mogen we ons ook weer zorgen maken over de Vogelgriep.

Trekbeest | 20-06-18 | 16:20

Dat is wel een héél verwarde man.

Dutchbeaurouge | 20-06-18 | 16:19

Arnoud van Doorn is een domme mongool. Te dom voor de PVV. Hij bevindt zich nu veel meer in kringen van zijn eigen intellectuele niveau, de Haagse Moslimbroederschap, of de Dictatoriaal-democratische Moslimhagenezen, of hoe dat vijfde colonne kutpartijtje van hem ook mag heten.

Met een variant op een oude Belgenmop: wat gebeurde er toen Arnoud van Doorn overstapte van de PVV naar het Nieuw Haags-islamitisch Front? Toen steeg het IQ in beide partijen.

Dr_Johnson | 20-06-18 | 16:19 | 3

Het is dat u het zelf een mop noemt dr. Ha ha. Maar dit bevestigt weer: Nederlandse humor, altijd ten koste van iemand. Of het nu terecht is of niet.

SlimmeBelg | 20-06-18 | 16:23

@SlimmeBelg

Heeft u een voorbeeld van een mop die niet ten koste van iemand gaat? Het liefst één waar je ook om kan lachen.

E-Burke | 20-06-18 | 16:28

Hoho, SlimmeBelg, het is maar een mop. Ik persoonlijk heb de Belgen altijd heel hoog zitten. Ik vind het uiteindelijk nog steeds jammer dat België zich in 1830 van de rest van Nederland afscheidde. Wat een prachtig, machtig land zouden we zijn geweest als de Lage Landen, de Nederlanden bij elkaar waren gebleven.

En Julius Caesar wist het 2000 jaar geleden al: "Horum omnium fortissimi sunt Belgae".

Dr_Johnson | 20-06-18 | 16:30

Nee Zendgraaf. Van Doorn zocht nazisme bij de PVV maar kon het daar niet vinden daarom heeft hij zich tot de islam bekeerd want islam en nazisme zijn verwante politieke systemen en hangen de zelfde onmenselijke dogma's aan.

Van Zessen Klaar. | 20-06-18 | 16:19 | 2

Dat is wat ik ook vermoed.

Standvastig | 20-06-18 | 17:02

Punt..... zeker een punt.

C.Martel | 20-06-18 | 17:27

Dat deze wappie sympathieen heeft voor het fascisme is niet vreemd. Er is een historisch verband tussen het nazisme en de islam, getuige ook de vriendschap van Adolf Hitler met de groot-moefti van Jeruzalem (de oom van Yassar Arafat). Hitler heeft ook vaak zijn bewondering voor de islam uitgesproken. En in de islamitische wereld wordt nog steeds geloofd dat het valse document ‘de protocollen van de wijzen van Sion’ echt is (wat ook de basis vormde van de Jodenvervolging door de nazis). Bewegingen als Hamas hebben dit zelfs nog in hin grondbeginselen opgenomen en bedienen zich van allerlei fascistische symbolen. De term ‘islamofascisme’ is dus correct. En ja, dat types als die van Doorn hier een stijve van krijgen is dus heel verklaarbaar.

kunstliefhebber | 20-06-18 | 16:17

Door het feit dat Hitler z'n complete politiek is overgenomen door vooral de linkse kant geeft aan dat hij ook veel goede dingen deed voor de gewone mensch.

Echter, de oorlogen, uitbreiding en de holocaust waren duivelse gebeurtenissen. Mensen zijn dus niet zwart-wit, afgezien van de Islam, die per definitiek pikzwart is...

mrXL | 20-06-18 | 16:17 | 3

U slaat de spijker op de kop. Net als Napoleon wilde Hitler de volkeren der aarde tot eenheid brengen. Echter, net als Napoleon, op de verkeerde manier. Hij wordt met recht een 'genie' in het kwaad genoemd. Door zijn handelen heeft de mensheid wel een les geleerd en massavernietiging op deze schaal zal nooit meer plaatsvinden. Daar zijn de mensen niet meer voor warm te maken. Uitzondering natuurlijk enkele laffe terroristen die onschuldige burgers als doelwit hebben. Om ook van deze plaag af te komen, is goed onderwijs nodig en afstand nemen van kwaadaardige ideologiën. Een schone taak voor onze dappere, meestal net afgestudeerde, politici.

SlimmeBelg | 20-06-18 | 16:30

SlimmeBelg | 20-06-18 | 16:30
Als Belg zou u toch moeten weten dat in de voormalige kolonie Rwanda ongeveer een miljoen inwoners over de kling werden gejaagd in amper drie maanden tijd. Men had niet meer nodig dan messen en machetes om de 'hoge bomen ' te kappen.
Als de duitsers dezelfde effectiviteit hadden gehad hadden ze na hun 5 jaar bezetting 20 miljoen in de gaskamers geflikkerd.
Verder wil ik Pol Pot even aanhalen die goed was voor 1.5 tot 2.5 doden. Bangladesh waarschijnlijk meer dan een miljoen.

miko | 20-06-18 | 17:03

@SlimmeBelg,
Ik vind het een eng idee dat u waarschijnlijk 'echt' denkt dat zoiets nooit meer zal gebeuren en dat politici bestaan om uw leven gemakkelijker te maken.
Brr. Angstaanjagend, die blindheid is precies wat zoiets zal toestaan in de nabije toekomst.

Care | 20-06-18 | 20:45

Hij is knettergek. Maar dan ook echt. Dus de opzet van Hitler was bij voorbaat al het tegengaan van het Afrikaanse zionisme(wut?) als Amerikanen vooropgezet plan. Wut?

Rheia | 20-06-18 | 16:17

Stalin heeft van Hitler gewonnen, en Stalin is een grotere moordenaar dan Hitler. Dus AvD heeft minstens gedeeltelijk gelijk.
i.redd.it/tsyze9jisqhy.jpg

Peter_K | 20-06-18 | 16:14 | 11

@Peter_K

Ik ontken de wandaden en deathcount van Stalin ook niet, maar dat heeft niets te maken met de stelling van Van Doorn. Ook het feit dat de geallieerden de oorlog aan Nazi-Duitsland verklaarden en het nazisme tegenwoordig negatiever gezien wordt dan het communisme zegt niets over de vraag of de nazis niet eigenlijk 'de beschermers van de Europese beschaving' tegen het communisme waren. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Van Doorn's vermelding van '(o.a. Amerikaans) zionisme'. De Amerikanen gingen zich sowieso pas later militair met Europa bemoeien en het idee dat de nazis Europa zouden moeten beschermen tegen Europese zionisten komt rechtstreeks uit de Protocollen van de wijzen van Zion.

E-Burke | 20-06-18 | 16:48

@E-Burke
Een feit is dat Hitler de Bolsjewisten aanzag voor Joden.
Dat niet alle Bolsjewisten Joden waren is óók een feit.

Hitler zag zichzelf als de beschermer van het Derde Rijk (=Europa volgens Hitler) tegen de Bolsjewisten (=de Joden volgens Hitler). Dat lang niet iedereen het eens is met de visie van Hitler is ook een feit. Wellicht dat AvD het wèl eens is met Hitler?

Peter_K | 20-06-18 | 17:51

@Peter_K

Dat van Doorn het met Hitler eens is lijkt mij zeer waarschijnlijk, maar het feit dat van Doorn's stelling bezien vanuit het perspectief van de nazi's coherent is maakt nog niet dat hij 'minstens gedeeltelijk' gelijk heeft (uw woorden). Daarbij heeft van Doorn het ook niet over de intentie van de nazi's, maar de daadwerkelijke rol die ze gespeeld zouden hebben.

E-Burke | 20-06-18 | 18:33
▼ 8 antwoorden verborgen

De islamisten en de nazi's konden het prima vinden met elkaar. Google; handschar SS divisies. Of; Amin al Husseini. Van Doorn is en lul, geen Nederlander.

Van Zessen Klaar. | 20-06-18 | 16:14

In de tweede wereldoorlog werkte Hitler samen met Haji Amin al-Husseini (1897-1974), de grootmoefti van Jeruzalem.

Al-Husseini was behulpzaam bij de vorming van de Waffen SS-divisie op de Balkan, bestaande uit moslims. Hij had nauwe banden met Heinrich Himmler.

Uit de documenten blijkt dat Al-Husseini en de SS overeenstemming hadden bereikt over de ideologische educatie van deze divisie: een synthese van het nationaal-socialisme en de islam. Deze Bosnische SS-divisie pleegde ernstige oorlogsmisdrijven op de Balkan.

Aan het einde van de oorlog vluchtte Al-Husseini naar Zwitserland en werd later uitgeleverd aan Frankrijk. Hij had, net als tal van anderen, door het Neurenberg Tribunaal moeten worden vervolgd.

Maar al op 23 juni 1945 kwam het Amerikaanse Office of Strategic Services tot de conclusie dat de berechting van deze moslims tot meer vijandigheid jegens het Westen zou leiden in het Midden-Oosten. Dus werden ze niet berecht.

Kaskensj | 20-06-18 | 16:14 | 7

Van Zessen Klaar. | 20-06-18 | 16:33
Nee, net zo min de moordende en verkrachtende Russen.

miko | 20-06-18 | 16:45

@TB
Klopt. Hun belangrijkste wapenfeit was dat ze Monte Casino hebben bevrijd...

... Van de maagden.

Musashi | 20-06-18 | 17:15

Olie,dat had de wereld nodig voor wederopbouw,en ja Arabieren.

De Profundus | 20-06-18 | 18:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je daarover moet nadenken kun je jezelf toch niet serieus meer nemen. Hij moet hard hebben gelachen bij het inkloppen van deze karakterreeks.

Sans Comique | 20-06-18 | 16:14

"Der Sieger wird immer der Richter und der Besiegte stets der Angeklagte sein."
En daarmee heeft hij best wel een punt. Als de Duitsers gewonnen hadden was 99% van de huidige Deugmensen een overtuigd nazi geweest.

du Roi Soleil | 20-06-18 | 16:14 | 3

Dat zie je goed !

Uw Verzekeringsadvis | 20-06-18 | 16:20

Daar staan ze nu ook niet heel ver meer vanaf. Het leidende principe van nazisme is dat sommige mensen beter zijn dan andere mensen. Een nazi streeft naar een politieke en maatschappelijke implementatie van dat gegeven.
.
Ik denk dat als u goed rondkijkt u dergelijke ideeën en uitingen vooral vind bij politiekcorrecten en andere religies.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 16:24

Ze zijn nu pro-EU ipv nazi's, scheelt (afgezien van de raciale nazi trekjes) niet eens zo veel. De eerste EC voorzitter was een veroordeelde nazi die na zijn fopstraf in Neurenberg de fundamenten van de EU heeft geslagen.

XaleX_2 | 20-06-18 | 16:59

analiteit van het kwaad ghe ghe ghe

Barre_de_k | 20-06-18 | 16:14

Iedereen heeft het altijd over de Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes.

digibeest | 20-06-18 | 16:13

Bij het voetbal winnen de Duitsers uiteindelijk ook altijd...

HAL 9000 | 20-06-18 | 16:12 | 1

AvDoorn is een beetje narrig omdat zijn heilstaat Marokko is uitgeschakeld door Ronaldo cum suis uit het traditioneel katholieke Portugal.

R van Perzie | 20-06-18 | 16:14

Je sluit je aan bij de islam, en plots begin je je af te vragen of Hitler wel echt zo slecht was. Dat zegt alles en lijkt mij zelfs een soort van logisch gevolg.
Jodenhaat is de gemene deler.

marjen | 20-06-18 | 16:12 | 1

Het is alleen omdat het zo gortdroog is opgemerkt dat ik krom van het lachen lig, maar het is waar. Het is gewoon waar... + 100.000 punten.

Mazzelstof | 20-06-18 | 17:27

Arnoud gaat helemaal Kanye.

Gappie333 | 20-06-18 | 16:12 | 1

Arnoud gaat full-blown Ken Livingstone.

E-Burke | 20-06-18 | 16:55

Tja, dat vraag ik me nog altijd af van het WK '74.

DrumPiet | 20-06-18 | 16:12

De goede kant is per definitie de partij die gewonnen heeft, want zo wordt de geschiedenis geschreven.

kleuterleider | 20-06-18 | 16:11 | 1

Wij hebben vroeger gewonnen van de derde wereld. Ik heb nou niet het gevoel dat onze geschiedenis door onszelf wordt geschreven op dit moment.

Sans Comique | 20-06-18 | 16:15

Aarsnoud van Dom en de analiteit van het kwaad.

Hemmenaar7 | 20-06-18 | 16:11 | 1

Correcte spelling hanteren graag: Aarsnood van Down

InAnumPerRegimine | 20-06-18 | 17:53

Dat nationaal socialisme in zijn straatje past , okay... maar dit op twitter kotsen? Wie denkt hij te bereiken?

horsteknots | 20-06-18 | 16:11

Nog even en Hitler was ook fout.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 16:09

Hitler is toch wel 1 van de meest gehate personen uit de geschiedenis (waarom is duidelijk). Maar had Duitsland de oorlog gewonnen. Dan was Hitler nu waarschijnlijk 1 van de meest geliefde. Dus de "goede" hebben dus sowieso gewonnen.

DeWereldIsKapotDood_ | 20-06-18 | 16:09 | 2

@DeWereldIsKapotDood,
Zo werkt dat meestal met boekjes, de schrijver zal zichzelf meestal mooier neerzetten dan de waarheid is; in andere woorden is het een kwestie van tijd voordat men niets meer hoort over de wandaden van de rest van de wereld maar altijd verhalen waarin 'hij/zij' ooit iets deed wat heel erg was en waarin 'wij' de boel toch eens kwamen verbeteren als vliegende superhelden.

Care | 20-06-18 | 20:48

@care Helemaal correct. En de zittende macht bepaald (vaak) de media dus propaganda en indoctrine. Plus iedereen krijgt van jongs af aan met de papalepel ingegoten hoe slecht Duitsers waren. Het heeft niet veel gescheeld of het waren de Amerikanen geweest die slecht waren. Alleen werd het dan in het Duits gezegd.

DeWereldIsKapotDood_ | 21-06-18 | 12:53

Fascisten veranderen regelmatig van snor en/of outfit, maar van binnen blijven het altijd dezelfde naar globalistische expansie- en een alziende overheid strevende idealisten, met een kritische grondhouding tegenover joden - pardon - zionisten en een diepe afkeer tegen Amerika, vanwege de Amerikaanse droom. (MAGA, zeg maar).

Jan Passant mk2 | 20-06-18 | 16:08

Ik moet zeggen, ik zie een boel mogelijkheden voor dit topic.

Eierbal-is-fijn | 20-06-18 | 16:08

Een bekeerde moslim is hetzelfde als een net gestopte roker: knettergek en fanatiek.

Croxifoxio | 20-06-18 | 16:07 | 2

Bijna niets fanatieker dan een bekeerling..

Wijze uit het Oosten | 20-06-18 | 16:14

Gestopte rokers: De nieuwe Joden.

SlimmeBelg | 20-06-18 | 16:38

Arnoud van Doorn hield (houdt) van jonge jongens maar is tot de Islam bekeerd. Een overdaad aan testeron voor hem in die club.

Ervaringsdeskundige | 20-06-18 | 16:06 | 1

De voorliefde van de mohamedaan voor de achterkant van heren/jongemannen is recht evenredig aan de voorliefde van meneer pastoor voor zijn misdienaars/koorknapen.

R van Perzie | 20-06-18 | 16:10

Van Doorn laat zich wel heel opzichtig in de kaarten zien.

Niet voor niets is Mein Kampf in het midden oosten nog steeds een bestseller.

Glasgow Argus | 20-06-18 | 16:06 | 1

Mein Kampf staat in de boekenkast van elke geloofsgetrouwe/plichtsgetrouwe Arabier of Noordafrikaan

R van Perzie | 20-06-18 | 16:07

Nou ja, kweetniet. Ik heb memory of the camps gezien en aantal boeken gelezen van mensen welke dat meegemaakt hebben. Ik denk niet dat je dat allemaal bij elkaar verzonnen krijgt. Maar ja, de maanlanding is ook nep dus. En de wereld is plat volgens sommigen maar ik denk dat ie hol is. Anyway, ik zou hem toch aanraden om misschien weer eens wat van dat soort boekwerken en documentaires op te pikken.

sufkut | 20-06-18 | 16:05 | 6

Care | 20-06-18 | 20:52

Ben een voorstander van vvmu, sterker nog, ik zal zelfs uw recht verdedigen maar wat maakt u mij het moeilijk....

Randall3.0 | 20-06-18 | 22:28

Hmm die heb ik dan weer niet gelezen, ik denk ook niet dat je de dingen die daar gebeurd zijn moet gaan overdrijven want dat was al erg genoeg. Naast de lichamelijke experimenten en leed heb ik meer boeken gelezen over het geestelijk leed waar de overlevers de rest van hun leven mee zitten/gezeten hebben. Dat zijn indrukwekkende verhalen welke niet aangedikt hoeven te worden met in detail beschrijven hoe sommigen gemarteld werden. Ik ben een voorstander van vrijheid van meningsuiting en iedereen mag van mij denken en zeggen wat ie wil. Dat vind ik ook het fijne aan fora zoals hier, al sinds jaar en dag je zegje mogen doen. Ik denk dat mensen daarmee gemakkelijker in overeenstemming komen, of juist niet maar dat is dan ook helemaal goed.

sufkut | 20-06-18 | 22:31

@Randall3.0 | 20-06-18 | 22:28
Ik vind het een beetje grappig dat je echt in vrijheid van meningsuiting gelooft maar wel van mening bent dat ik het lastig maak voor mezelf, daar waar allebei de stellingen in mijn ogen niet kloppen.
Ik mag lang niet alles zeggen in Nederland en heb dit onmogelijk zelf in de hand, dus wat dat betreft kan ik beter zeggen of delen wat ik interpreteer als een aannemelijke waarheid in plaats van te doen wat iedereen doet en dat is een gegarandeerde leugen accepteren.
-
In het beste geval zijn een hoop waarheden verdwenen in de chaos, in het ergste geval is het verhaal gewoon een klein beetje aangepast zodat wij nu, anno 2018, een 'leuker' of 'gewenster' verhaal delen met de volgende generatie.
Nu zult u waarschijnlijk als eerste willen zeggen dat zulke zogenaamde hersenspoeling niet voorkomt op Nederlandse bodem maar dan wil ik u graag verwijzen naar de 'hervormingsscholen' die iets na de tweede wereldoorlog ineens overal verschenen waarin duidelijk werd dat alle standpunten of gedachtegangen fout waren behalve dat wat de instelling voorschotelde.

Care | 21-06-18 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Arnoud van Doorn = 1
Mark de Grootte |= 2
Benieuwd hoeveel Nazi apologeten, verblind door Jodenhaat en/of Trumphaat, er komend uur op dit draadje gaan posten.

R van Perzie | 20-06-18 | 16:05 | 1

Voor zover ik weet heeft berbaar vandaag dienst.

Laag_opgelijdt | 20-06-18 | 16:33

Dit soort debielen moet geen vrijheid krijgen, maar opgesloten worden in een inrichting hier ver vandaan. Totaal losgeslagen.

swagmachine | 20-06-18 | 16:04

Het feit dat hij die vraag publiekelijk kan stellen beantwoord meteen de vraag. Wat pas echt een relevante vraag is "hoe lang kan dat nog?".

Solar666 | 20-06-18 | 16:04

Arnoud van Doorn lijkt mij iemand die altijd op een dwaalspoor zit.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 16:04 | 2

Tja, the stupiditeit is great in this one.

Plorkface | 20-06-18 | 16:22

Onbegrijpelijk hoe die gozer door de PVV aangenomen kon worden.... van goede screening hebben ze daar geen kaas gegeten gelet ook op de andere miskleunen (met voorop Hero Brinkman)

Keyboardspeler | 20-06-18 | 17:26

Ach, AvD geeft precies weer waar het huidige monsterverbond tussen links en ISlam voor staat. Anti individuele vrijheid en antisemitisme. Jodenhaat is het nieuwe deugen tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 16:04

Opzich prijzenswaardig als je je mening kunt herzien.

JWZ_JMK | 20-06-18 | 16:03 | 1

Of een teken dat je niet nadenkt over je uitingen en met alle winden mee waait.

Solar666 | 20-06-18 | 16:05

Ergens heeft hij een punt; die Yanks hebben het er de afglopen 70 jaar niet veel beter op gemaakt.

Mark de Grootte | 20-06-18 | 16:02 | 3

Nee inderdaad, leefden we nog maar in 1948. Man man man.

je suis bier | 20-06-18 | 16:11

Van u had die Marshall hulp er dus nooit moeten komen?

rijk | 20-06-18 | 17:13
-weggejorist-
De musso linie | 20-06-18 | 21:04

Hie je 73 jaar na dato nog steeds fout kunt zijn.

RenHoek | 20-06-18 | 16:02

vaderland getransporteerd worden? Dank U

R van Perzie | 20-06-18 | 16:02

Arnoud heeft sowieso altijd verloren, pannekoek!

pibasso | 20-06-18 | 16:01 | 1

Hij is politiek bipolair

Wekkertje | 20-06-18 | 19:03

VVMU moet kunnen, maar dit is toch wel ver over de grens van het betamelijke. Kan dit Van Doorn AUB per direct tot Afghaan genaturaliseerd worden en naar zijn geliefde nieuwe vaderl

R van Perzie | 20-06-18 | 16:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl