Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher gooit koers om, rijdt prompt in de modder

Lodewijk Asscher ging naar Denemarken om een LEGO-doos vol frisse nieuwe standpunten op te halen, maar hij vergat het constructieboekje en kwam thuis met een vaag & incoherent verhaal over Afrika, migratie en Marshallplannen.

Social

Lodewijk Asscher denkt ‘de dood of de gladiolen rode rozen’ en gaat het helemaal anders doen! Hij wil een nieuwe koers over migratie en integratie, want demense lopen weg van de PvdA dus moet de PvdA beter naar demense luisteren (= stijlbreuk met de PvdA die het jarenlang ‘beter wilde uitleggen’). En TOCH begint Lolo zijn nieuwe koersbetoog met oxfamretoriek: ‘Wereldwijd zijn meer dan 60 miljoen mensen op de vlucht voor geweld, armoede of klimaatverandering...', gevolgd door lege campagnekreten zoals "Als sociaaldemocraten moeten we durven een nieuwe, lange-termijn aanpak voor te stellen met betere oplossingen." En dan iets over verantwoordelijkheid. Een Marshallplan voor Afrika (lolwut?). En de VN & de EU, die moeten het gaan doen. De term 'Nederlandse arbeider' komt in het verhaal ieder geval niet voor.

Ook de Deense reis-repo & het gesprek bij Nieuwsuur zijn dermate vaag dat we niet zeker weten wat ie nou precies van plan is, maar de linksdragende twitterati noemen ‘m alvast een kastracist die FvD-standpunten kopieert, en rechts van de PvdA is de teneur vooral proestende ongeloof wegens 20 jaar te laat het sociaal-democratische verhaal van een zekere doodvermoorde professor oprapen en met low energy op je eigen deur spijkeren. "Verbijsterend!", alsook oeioeioei @ reacties. Tipje voor Asscher: ingestoken Nieuwsuur-repo's gaan het niet snijden voor je. Het werkt alleen als je het meent, en all in gaat. Al het andere wordt doorgeprikt. Geen vage tegels. Deense regels!

Kijk Lolo. Zo LEGO je een samenleving bij elkaar

Social

Reaguursels

Inloggen

Deze man moeten ze opsluiten in een inrichting en de sleutel weggooien.
Deze jood is een NSBer ten top verraad zijn eigen volk om er zelf beter van te worden. Ik denk dat hij een vriendje van George Soros is. Ook een jood die zijn eigen volk verraad.
Onze Assher heeft Samsom ook een "mes " in de rug gestoken. En als je hem ziet komt hij zo sympathiek over, maar ondertussen.

Ronald89 | 21-06-18 | 18:41

De regering, een kot vol opportunisten. Laffe honden zijn het, anderen de kolen uit het vuur laten halen. Hoe is het met Tommy Robinson btw? En met Julian Assange?

Laatste dagen constant nieuws over hoe slecht het met die vluchtelingen op de Aqaurius is maar nog steeds niets over de drie slachtoffers van die schizofrene halal slager uit Den Haag. Bedoel maar, zo rolt de politiek met sletje MSM aan de arm.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:40

Ik stel het voorzichtig, maar het lijkt erop dat Mariëlle Tweebeke langzaamaan gevoeligheid voor de realiteit lijkt te ontwikkelen. Haar vraaggesprek met lul Asscher was scherp en 'to the point' waarbij ze liet merken de man eigenlijk niet voor vol aan te zien. Zijn antwoorden waren er dan ook naar.

Willibald von Klúúúk | 20-06-18 | 18:05

Het was tenenkrommend dit interview met Asscher bij nieuwsuur. Zelfs die journaliste n.b. van de NPO wist haar verbazing over zijn antwoorden niet meer te verbergen.
Asscher wil; de halve wereld migranten ( geen vluchtelingen maar de migranten uit Afrika die het ozo slecht hebben in eigen homestead) en meer per vliegtuigveerdienst ophalen uit de kampen en tegeleijkertijd moet er veel meer geld naar de landen die in ontwikkeling zijn.. niets maar dan ook niets kwam er uit zijn mond over wat nu zo'n ophef heeft in heel de EU.. de migratie en de problemen die het oplevert en de migratie en het eigen volk dat zich verdrukt voelt.. niets!

fikkieblijf! | 20-06-18 | 17:55

en asscher heeft dit idee echt nu zelf bedacht om te voorkomen dat nog meer mensen verdrinken in de Middellandse zee.. Asscher, ze verdrinken in de Middellandse zee omdat ze zelf in een bootje stappen op weg naar de pot honing...

fikkieblijf! | 20-06-18 | 18:00

Zolang het allemaal vrijheid blijheid blijft, en er geen enkele consequentie is voor het niet meedoen, is er geen beleid.

Peter_K | 20-06-18 | 14:03

Asscher, je beschrijft de nederlandse samenleving als verzorgingsstaat en de vrijheden die hier gelden. Daar ga je al volkomen de mist in.
In Nederland wordt gewoon op de eerste plaats gewerkt.
Dat is dan een arbeidsstaat.
Mensen die in een gat vallen worden opgevangen. Dat is een nevenverschijnsel dat hier goed geregeld is maar noem dat niet verzorgingsstaat. Mensen krijgen daar verkeerde beelden bij, joh.

bodemloos | 20-06-18 | 13:26

Jawel!!!...
Vraag de Noren maar even die in Hoogeveen een tijdje op vakantie waren.

arealpatriot | 20-06-18 | 13:43

Een van de vele in onze regering, die de weg kwijt is, inplaats voor de Nedelandse burger te zorgen.

rexm | 20-06-18 | 13:22

Lodewijk zit in de overlevingsmodus. En als hij daarmee zijn achterban verraadt, sja, dat moet dan maar. Ik zie parallellen met de ouwe Asscher...

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 12:51

Ik ook hij draait steeds zijn sterretje naar Mark om alsjeblieft vol genomen te worden niks geleerd van de verkiezingsnederlaag

likdoorn | 20-06-18 | 14:03

En parallellen met onze '66 er Alexander P.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:23

Partij om zoek naar ideologie om stemmers te kunnen werven. Bah. Geen greintje visie of oprechtheid zit er in. Wel nog een stukje gejammer, over discriminatie in het onderwijs: dat zijn al die PVV stemmende onderwijzers en leraren zeker. Wat een ongelofelijke druiloor is deze man. Hij weet niet eens hoe discriminatie in de Nederlandse samenwerking werkt.

DebraCadabra | 20-06-18 | 12:45

Asscher is een lul, der lullen. Wat een Arch.

Keanu | 20-06-18 | 12:30

Lolo heeft hetzelfde trekje als Cohen. Als tijdens een praatje gereageerd wordt op kritiek, of als er in de toespraak verwezen wordt naar kritiek, dan gaat dat rechterneusvleugeltje zo heel langzaam minachtend omhoog.

Sans Comique | 20-06-18 | 12:05

Zelfs Tweebeeke zie je in dit fragment schamper kijken ... nou , dan moet je het wel heel bont maken.

daytripper | 20-06-18 | 12:02

Je moet eens kijken naar de financiering van de PvdA. Waarschijnlijk NGO's, George Soros, etc. Daardoor krijg je die pro-massa immigratie en pro-islam bagger te horen van die partij.

martymcfly | 20-06-18 | 11:59

Het 9 puntige lijstje van de Denen is helemaal niks mis mee , getuigt gewoon van gezond verstand en is al helemaal niet " raciestisch" or whatver etiket men wil opplakken.
De Denen zeggen bv : de verzorgingsstaat , het sociale stelsel zo u wilt , gaat naar de barrebiesjes. .... Is de gutmensch echt niet bereid even naar de cijfers te kijken?? Tenzij de gutmensch wil dat een vangnet als bijstand ed moet worden afgeschaft natuurlijk .. dan heb ik niks gezegd.

daytripper | 20-06-18 | 11:57

Asscher denkt zich handig te ontdoen van de fouten uit het verleden door nu via de EU naar Polen ed te gaan wijzen. Iets wat de Denen dus niet doen. Het is 3 keer niks, een obligaat boertje voor wat media aandacht.

Chemokar | 20-06-18 | 12:10

Raad van Nederlandse Afstammelingen.
Naar aanleiding van opgedane ervaringen.
Demografisch Niet Actief.

Een Geen nood ziede programma.
Maar het bespaart het niet gemaakte kind een leven vol lijden veroorzaakt door de wandaden van anderen en hun opa.

hallevvezool | 20-06-18 | 11:55

Asscher nu op radio 1, en ook daar gooit hij het op de EU, en negeert wederom volledig de heersende problemen die ze zelf decennia lang gefaciliteerd hebben. Precies de problemen die z'n Deense broeders wel aan durven kaarten. Hij volgt nu keurig GL, want ook die blijven ver weg van het beestje bij de naam noemen.

Chemokar | 20-06-18 | 11:49

Ziende blind en wereldvreemd. Vergeef het hem.

JohnWalker | 20-06-18 | 12:44

Asscher lulde veel bij nieuwsuur maar zei niks.
Ik begreep die Deense regels meteen en zeg dan ook: meteen toepassen hier in Nederland.
Wat Asscher zei kan ik niet eens herhalen want het was een struikelende woorden puinhoop.

AnnaJL | 20-06-18 | 11:48

Asscher: onwaarachtig,ongeloofwaardig en niet competent. Het zakje pelpinda's naast me heeft meer zelflerend vermogen dan deze windbuil in maatpak.
Partijleider van de PVDA, hoofdverantwoordelijk voor de multiculturele crises die niet meer te ontkennen valt en jarenlang iedereen die op een fatsoenlijke manier kanttekeningen plaatste wegzette als racist fascist minderwaardig mens etc. En daarmee elke discussie op voorhand reeds in de kiem smoorde. Deze meneer ziet het licht nog niet als je hem aan een tl-balk lijmt.
Buiten het achterlaten van een wederom grotere co2 voetprint die wij moeten gaan compenseren (blijft wel een "sociaal" democraat tenslotte) heeft zijn Denemarken reis hem of klaarblijkelijk geen enkel nieuw inzicht gebracht of hij durft het niet aan om de Deense standpunten over te nemen en hier te verdedigen.
Ongeacht wat het is de voordeel van de twijfel gevers kunnen lijkt mij nu ook niet anders concluderen dat het beter is de PVDA te kisten en ten grave te dragen.
De ouwe Drees kan niet wachten om er dan eens goed zijn tanden in te zetten.

bwanabanjo | 20-06-18 | 11:48

De ouwe Drees zag het al helemaal scherp met immigratie en is door Nieuw Links de partij uit gepest. En dan heb je daar Lolo Asscher ook nog eens na 50 jaar..... Alleen maar bezig met zijn straatje schoon vegen. Ga eens wat doen met je leven , man!

drs kwenie | 20-06-18 | 12:25

Als we een Drees sr. tot heden aan het roer hadden gehad, hadden we geen gigantische overheidsschulden, gigantische overheidssubsidies en gigantische totale verspilling van overheidsgeld. Want de man was zeer wars van spilzucht door de overheid.
Met zo'n Drees had ik kunnen leven met links. Nieuw Links heeft het allemaal verpest tot de dag van vandaag.

marjen | 20-06-18 | 14:58

En voor wie het niet weet. Nieuw Links eiste onvoorwaardelijke erkenning van de DDR en de Vietcong. Dan weet je waar hun sympathie lag.

marjen | 20-06-18 | 16:03

Meteen in Nederland toepassen deze Deense regels: SUPER en heel gezond voordat er ellende komt die nooit meer overgaat.

AnnaJL | 20-06-18 | 11:44

En voor de problemen van de PvdA in het buitenland om advies vragen? Praat eens met de arbeider in de Nederlandse parelwijken die het nog beter kunnen verwoorden.

JohnWalker | 20-06-18 | 12:53

Er staat ergens een opslagplaats vol met de pakjes boter waar Asscher geen deuk in kon slaan.
Het mes in de rug van Samson, daar is ie pas trots op.

Het trackrecord van Lodewijk bestaat eruit dat hij er geen heeft....

Mazoeza | 20-06-18 | 11:42

Trap er niet in!

vluchtelingallergie | 20-06-18 | 11:40

Dat gewauwel van Asscher gisteren was niet alleen pathetisch maar ook tenenkrommend.
Zo'n 50 jaar na immigratiedato vindt hij opnieuw het vierkante wiel uit, alsof hij het allemaal zelfverzonnen heeft.
De linkse zakkenvulster van nieuwsuur werd ook wakker en het snel beu.

Mazoeza | 20-06-18 | 11:38

Inderdaad aandoenlijk hoe Asscher overkomt en de realiteitszin lijkt na 50 jaar eindelijk te ontluiken. De uitgebloeide rode roos opnieuw in knop?

JohnWalker | 20-06-18 | 13:05

Wordt wakker mensen: de provinciale (lees indirecte Eerste Kamer) verkiezingen staan over ongeveer 8 maanden (20 maart) weer voor de deur. Ergo: doodgewoon laffe PvdA verkiezings-indocrinatie-retoriek om de naieve kiezers vast voor te bereiden om weer bedonderd te worden, en in tegenstelling tot hun beloftes (lees=leugens) nog meer floegteliengen binnen te kunnen halen.

telelezer | 20-06-18 | 11:17

Ik vind Asscher vooral een gladde praatjesmaker die nog nooit wat gepresteerd heeft. En ook deze poging lijkt op voorhand helemaal niets te worden. Met deze voorman gaat de PvdA het niet redden.
Ze hadden beter Samsom kunnen behouden want die was wat mij betreft wél integer bezig. Ook al zou ik nooit of te nimmer PvdA stemmen, ik denk dat hij in het vorige kabinet echt het beste met Nederland voorhad.
En dat gevoel heb ik bij Asscher nog nooit gehad..

enternaar | 20-06-18 | 11:02

Samson heeft meer dan eens bewezen alleen zijn eigen carriere belangrijk te vinden. Sowieso, wie hoofd van de PvdA wil worden kan nooit het beste met het land voor hebben gehad. Dat zou in tegenspraak zijn met didi's standpunten en stemgedrag in het verleden (nl. exact hetzelfde als van Lolo, daar er praktischnooit buiten de fractiedscipline wordt gestemd. Ergo, de plek op het pluche en de partij gaan voor alles, niet het land).

Sans Comique | 20-06-18 | 12:11

Wow . Sociaal democraten die de realitieit onder ogen zien ??! Zou de oorlog nog te vermijden zijn ? Zouden die linkse idioten hier in Nederland ook hun bord voor hun kop weghalen ? "Either you adopt this line, or you die " ..

Kim-Jung-Un | 20-06-18 | 10:57

En daarom: gewoon opheffen die club. Niemand zit nog op de PvdA te wachten en in VVD/D66 en GL zijn er voldoende alternatieven voor de salon socialisten.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 10:53

Ik zou wel eens willen weten hoeveel PVV stemmers vroeger PvdA stemmers waren.

Langshetrandje | 20-06-18 | 10:58

Geen wonder dat de PVDA verder uit een valt heb nooit iemand zoo slap horen lullen dan Asscher geef gewoon toe dat de PVDA heeft gefaald op het vreemdelingen beleid Eerst kwamen de VVD dan de allochtone en waar ze voor waren een arbeiders partij lieten ze stikken.

gerrit5042 | 20-06-18 | 10:50

Arbeiders zijn racistische blanke onderbuiktokkies. Dat weet toch iedereen. Vandaar dat je een pvda nodig hebt die het opneemt voor wie niet tot de arbeiders behoort.

Jezus_Boeddha | 20-06-18 | 11:12

Asscher vond het nodig om de AOW leeftijd voor de noeste Nederlandse arbeider te verhogen tot 67 jaar, Samson zat erbij en vond het goed.

JohnWalker | 20-06-18 | 12:25

Ik heb nog geen tijd gehad om reacties te lezen maar moet even stoom afblazen. Die Asscher snapt er helemaal geen ene reedt van. Bij de zin "wij gaan ze uitnodigen" zat ik al weer te schuimbekken. NEE! Niet halen. Daar laten. Zijn ze nou helemaal gek geworden. Onze samenleving kan dit helemaal niet meer dragen. Wanneer gaat iemand nou eens zeggen dat het zo wel eens genoeg is geweest. Ontwikkelingshulp afschaffen en besteden aan integratie van wat er nu al aan klaploopvolk zit. Die mensen zijn godverdomme amper in staat om hun veterdiploma te halen. Selectie moet in Afrika plaats vinden? Nou dat zal wel weer lekker gaan dan. Op zijn Trumpiaans "ze sturen niet hun beste mensen". Genoeg is genoeg, dit moet stoppen. Niemand er meer in, iedereen er uitsturen die hier niet hoort en wat er overblijft aan het werk zetten. Lul die Asscher.

osolemio | 20-06-18 | 10:40

Perfecte aria

hagelkruis | 20-06-18 | 10:58

Dank. Ik merk dat ik steeds hoger ga zingen.

osolemio | 20-06-18 | 11:12

Asscher gisteravond bij Nieuwsuur gezien. Vaag verhaal waarbij je merkt dat hij er zelf niet achter staat. De PvdA en Blokker hebben een overeenkomstig probleem: Superieur denken en zeker te weten wat goed voor de ander is, terwijl de leden/klanten aangeven, door weg te lopen/blijven dat het anders moet, maar niet worden gehoord. Met dit vage plan van Lodewijk en de zoveelste reorganisatie bij Blokker neemt de samenleving langzaam afscheid van deze toko's. Hun plekje wordt of is reeds ingevuld. Geschiedenis. Cheers!

Een vrije paling | 20-06-18 | 10:39

Wat ik eigenlijk nog het meest verbijsterend vind is dat de PvdA zich nog steeds
schijnt af te vragen hoe het kan dat ze gedecimeerd zijn en daarvoor nu, anno juni 2018, maar es over de grens gaan vragen ... maar ohhhh... dat was schrikken ... wat zeggen die dekselse Denen nu ?? Maar dáár kan ik niet mee thuis komen ..
Tom Poes verzin iets ... ehh.. nu maar hopen dat ik het red bij akela Tweebeeke
.

daytripper | 20-06-18 | 10:39

Hoe dom kun je zijn, leg het oor eens te luister bij de Nederlandse arbeider die dankzij de PvdA moet doorwerken tot zijn/haar 67e levensjaar.

JohnWalker | 20-06-18 | 12:32

"Hij wil een nieuwe koers over migratie en integratie"

Dat is niet zomaar "too little, too late", dat is "far too little, and much too late". De PvdA is en blijft de partij van de Sander Terphuisen, de Hans vd Spekken, en de Ella Vogelaars. Nog niet zo heel lang geleden, tijdens Rutte II, dreigden ze het kabinet op te blazen over de zoveelste "verzorgingsmaatregel" voor illegale klaplopers: de zg bed-bad-brood regeling, en ze kregen hun zin. En nu ze bij de laatste TK verkiezingen zijn afgeslacht, moet het roer ineens om?

"Als sociaaldemocraten moeten we durven een nieuwe, lange-termijn aanpak voor te stellen met betere oplossingen."

Je moet maar durven, inderdaad. In de Volkskrant vandaag een aantal artikelen over de migratiecrisis. Op pagina 2 een deugcolumn van überdeugertje Sheila Sitalsing met haar prachtopvattingen, en daarnaast een artikel getiteld: "Tusk wil met Fort Europa migratie ontmoedigen". Dat moet ik allemaal nog zien gebeuren, maar zijn opvatting getuigt in ieder geval van meer realiteitszin dan het bekende, overbekende Gutmenschgewauwel van Sitalsing.

Verderop een groot artikel nav een rapport geschreven door Paul Scheffer, die haast 20 jaar geleden een soort klokkenluider was met zijn beroemde NRC artikel "Het Multiculturele Drama", en daarvoor door de PvdA geostraceerd werd (dat was natuurlijk nog voor de huidige nieuwe, verlichte inzichten van Asscher en zijn clubje). Daarin verschillende groei- en krimpscenarios voor de Nederlandse bevolking voor de komende 40 jaar. Daarin staat een intrigerende zin (ik neem aan van Remco Meijer, de schrijver van het artikel): "Dat bevordert het draagvlak onder de integratie van nieuwkomers". Wat betekent dat in jezusnaam? Volgens mij is het draagvlak voor de voortgaande instroom van derdewereldlanders die op de bonnefooi hierheen komen, al ca 20 jaar zo goed als non-existent. En draagvlak voor integratie? Ik denk dat er niemand tegen is dat "nieuwkomers", als ze dan al een verblijfsvergunning scoren, zich aanpassen en zich inspannen zo snel mogelijk te integreren.

Als laatste een deugcolumn van Toine Heijmans, die het "humane deporteren" van uitgeprocedeerde/illegale kinderen (en hun ouders uiteraard) aan de kaak stelt. Die kinderen worden "gefouilleerd" voordat ze uitgezet worden. Nou, als dat geen Gestapo-methoden zijn, wat dan wel?

Het irritante van figuren als Sitalsing en Heijmans en de rest van de "schande-roepers" is, dat ze nooit eens komen met suggesties hoe het dan wel moet; nee, zeker, je kunt niet de hele wereld hier toelaten, maar als eea dan DUS impliceert dat er lieden op het vliegtuig terug naar eigen land worden gezet - en heel veel zijn dat er niet, hoor - dan is dat zielig en hardvochtig en gevoelloos "rechts" beleid.

Nou ja, ik denk dat Scheffers meest pessimistische scenario - 20 miljoen inwoners in 2060 - uiteindelijk nog zou meevallen ook. Zelf denk ik dat er in 2060 aanzienlijk meer mensen in Nederland zullen zijn, tenzij Tusk en de EU nou eens echt werk van Fort Europa gaan maken.

Dr_Johnson | 20-06-18 | 10:39

Volgens mij was het Fred.... ook uit het hoofd, en vorig jaar overleden.

drs kwenie | 20-06-18 | 12:14

Nou, nadat ik gister even Terry heb gevolgd in de TK, kan je eigenlijk maar 1 ding concluderen.

Of anders gezegd, ik vroeg me al af waar de kleuterjuf bleef, want als dit "hoog" opgeleiden moeten zijn, kan je ze volgens mij beter in de luiers gooien en een speen geven.

arealpatriot | 20-06-18 | 13:18

"want als dit "hoog" opgeleiden moeten zijn,"

Wie? Terry en trawanten? PvdA fossielen? Of gewoon alle TK leden?

Dr_Johnson | 20-06-18 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar waarom krijgt een partij die zo geminimaliseerd is nog zoveel aandacht van de publieke omroep en landelijke kranten?

batvoca2 | 20-06-18 | 10:35

Ziekmakend gekronkel van Asscher en draaien om de hete brei heen , terwijl de Deen Larsen het toch zo helder in 2 minuten uitlegt . De PvdA in een worsteling om de Gutmensch te vriend te houden en de realiteit onder ogen te zien .

En over fake info gesproken : Asscher : " sinds Pim Fortuyn volop gedebatteerd over immigratie ..." lol... als er nou IETS verboten was in de linkse kerk...!

daytripper | 20-06-18 | 10:29

daytripper | 20-06-18 | 10:29
De PvdA in een worsteling om de Gutmensch te vriend te houden en de realiteit onder ogen te zien .
Goed gezien., maar gaan water en vuur ook samen ?

Vooralsnog zie ik LOLO nog geen karaktervolle standpunten innemen, en dus eerst de halve wereld vraagt behalve zich nou eens werkelijk te verplaatsen in het sores van het volk.
En zoals hier ook al geopperd werd, hij beter kan gaan emigreren.
Kansen zat gehad.

arealpatriot | 20-06-18 | 13:34
-weggejorist en opgerot-
von Amsberg | 20-06-18 | 10:17

Ook deze is wel aardig van @LodewijkA: " En er zijn in de wereld 65 miljoen mensen op zoek naar veiligheid. En dat wil je bieden", zegt Asscher. "

De zelfoverschatting, de arrogantie, de overmoed, dat je ook maar het idee kan hebben dat je daar daadwerkelijk en echt iets kan doen. Hooguit morrelen in de marge.
On-ge-lo-fe-lijk, Evocatus

Evocatus | 20-06-18 | 10:14

Zodra je die 65 miljoen helpt zijn er 130 miljoen nieuwe.

Knufter | 20-06-18 | 10:18

Laten we onze zegeningen tellen. Het duurt op links nu eenmaal altijd iets langer voordat realiteitszin indaalt. Dit zijn oplossingsrichtingen waar ultrarechts al jaren mee komt, de facto deelt men nu eindelijk de "rechtse" analyse.
De uitwerking is idd nogal warrig, geef ze nog even respijt.

Luchtbakfietser | 20-06-18 | 10:14

Off topic en toch wel actueel: ondertussen lijkt in Duitsland opnieuw een jonge vrouw vermoord te zijn door - dit maal - een Marokkaan. Sophia L., 28 jaar, lid van de jonge socialisten (Juso), ging liften en stapte bij de verkeerde vrachtwagenchauffeur in en is sindsdien verdwenen. De chauffeur werd in Spanje opgepakt terwijl ie op weg was naar z'n geboorteland (ging daar ongetwijfeld met de familie foebal kijken). Overigens zette Sophia zich in voor een 'kleurrijker' Bambergen (het plaatsje waar ze vandaan komt). Socialistisch wensdenken meets reality 2.0 anno 2018. Bijzonder triest.

FrankVeer | 20-06-18 | 10:13

Nou, RIP voor die arme jonge vrouw en dat ze er op links maar van mogen leren. Hoe zuur je wereldbeeld er ook van wordt. Overleven is belangrijker.

BlowingBubbles | 20-06-18 | 10:51

Een slim volk, die Denen!!! zijn fijne mensen, ook.

vanrechteren | 20-06-18 | 10:13

Erg goed stuk @Van Rossem. Ben het volledig eens met alle reaguurders over de "too little too late" actie van Asscher, maar ik ben in ieder geval blij dat hij nu heeft erkend dat er een probleem is en dat niet meer iedereen die het probleem benoemt kan worden weggezet als rassiest. De oplossing van het probleem begint met het erkennen dat er een probleem is. Het is diep triest om te zien dat zovelen nog steeds ontkennen, maar wellicht gloort er een sprankje hoop...

Gies van Agt | 20-06-18 | 10:11

Vond u ook niet gisteren dat LOLO zijn maatje Mark uit alle macht probeerde te verdedigen ?
Als ie nou echt met dezelfde verbetenheid de waarden oppakt die eerder voor de PvdA stonden, oh wacht..

Ziet u , hij kan het wel!!
Voor iemand opkomen.
Einfach zum kotsen.
En sinds wanneer moeten we naar het buitenland om kennlijk het wiel weer opnieuw uit te vinden ?
En uiteraard weer een uitje op kosten van de belastingbetaler.
Ik heb zo het idee dat het ten alle tijden beter is om iets van een vreemde aan te nemen, dan van het eigen volk.
Kan hem alleen aanraden om door te gaan met zijn geweldige stratiegie, des te sneller kan ie zich achter de partij scharen waarvoor de beste al zijn principes heeft laten varen.
Want dat mocht wel duidelijk zijn.

arealpatriot | 20-06-18 | 10:11

Met de Denen praten want daar is het Democratisch besloten, de nederlanders zijn dom dus die kun je niet serieus nemen ofzo.

boerk | 20-06-18 | 10:16

Asscher volledig in shock na bezoek aan Deens zusterpartij.

de honden blaffen... | 20-06-18 | 10:09

Denemarken en Nederland, allebei kleine landen. Denemarken 5 miljoen inwoners, Nederland 17 miljoen. Denemarken gebruikt zijn gezonde verstand en heeft een gezond zelfbewustzijn, Nederland is hysterisch en wil zichzelf het liefst kapotmaken.
Wat is dat toch met ons?

JvanDeventer | 20-06-18 | 10:07

Persoonlijk wil ik dat als geboren Nederlandse helemaal niet. En velen met mij willen niet kapot. Stel jezelf de vraag wie er belang bij hebben.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:18

Die Denen doen een werkelijke Mea Culpa, en gedragen zich er vervolgens naar. Asscher denkt nog steeds dat de oplossing voor de PVDA ligt bij het oplossen van mensen in Afrika... En waarschijnlijk ziet hij zelf echt niet hoe debiel dat klinkt, de trieste man.

En waar is het op gebaseerd dat 'een Marshallplan voor Afrika' migratie gaat tegenhouden. De enige echte onderzoeken die daar naar gedaan zijn, zeggen namelijk het tegenovergestelde: de allerarmsten in Afrika migreren niet. Dat doet de bevolkingslaag die daar net boven zit. De arme middenklasse, zeg maar. En Asscher wil juist deze groep nu gaan vergroten... Kortom: wensdenken all over the place, still.

Dr_Prepper | 20-06-18 | 10:07

Het is ook vreemd... waarom niet gewoon je inzetten voor de Nederlanders als volksvertegenwoordiger of is hij gekozen door de mensen onder de Middellandse zee. Gewoon foute lui uitzetten en niet gedogen dan gaat het al een goede kant op en betaalt Jan met de Pet niet voor elke gek die hierheen wil komen.

Dirk III | 20-06-18 | 10:14

Links heeft zichzelf gegijzeld met hun morbide focus op identypolitics en de diverse, multi culturele samenleving. Dat soort links werkt wel aardig onder hoogopgeleiden (zie Groen Links) maar de PVDA zou er voor Mien uit Assen moeten zijn. Het SBS van Nederland, zeg maar. Alleen voelt het partijkartel (Asscher, Samson, Rottenberg etc etc) zich daar helemaal niet bij thuis.

Dr_Prepper | 20-06-18 | 10:21

Was 50 jaar (of meer) royaal ontwikkelingssamenwerkingsgeld géén Marshall plan? En het heeft geen pukkel geholpen. Cultuur veranderen met geld geven werkt niet.

Winter_is_coming | 20-06-18 | 10:03

Er is een eenvoudige zin die alles duidelijk maakt en voor iedereen te begrijpen is.
"We willen geen parallelle islamitische samenleving."

marjen | 20-06-18 | 10:00

Hilarisch was het om te zien, deze man hoort op een Soros schip thuis om zijn levensdoel te bewerkstelligen. Tweebeke kon het gesprek niet terug krijgen op Denemarken, hij raaskalde maar door over de wereld problemen. Ik heb het gevoel dat Asscher dementeert!

lanexx | 20-06-18 | 09:59

Lodewijk Asscher is een zak met idealen die leeg geraakt is. En nou moet hij shoppen bij anderen om daar weer wat in te krijgen. Hmm, wat zal ik eens kiezen? Inzichten van de Lidl. Statements van de Aldi.

Hij heeft een idealistische piemel die niet meer vanzelf omhoog staat, er moet van alles aan gebeuren. De cockring van de 'solidariteit', de viagra van de 'normen en waarden'. Het werkt allemaal niet. Alleen ondersteboven in de touwen hangen en gespuugd worden door de kiezer doet 't hem nog een beetje.

Asscher, ga met pensioen joh, of gewoon de mallemolen in van de bestuurlijke baantjes voor afgeleefde politici.

Knufter | 20-06-18 | 09:56

Mallemolen van bestuurlijke baantjes voor afgeleefde politici? Te laat. Femke is er al met de hoofdprijs vandoor grgaan.

The2Amendment | 20-06-18 | 10:00

Eerst paar jaar wachtgeld. Zeg maar de bonus voor het vermoorden van zijn eigen politieke organisatie. Kan ie mooi eens proberen aan zelfreflectie te doen. Heeft ie wel wat tijd voor nodig.

Langshetrandje | 20-06-18 | 10:56

The2Amendment | 20-06-18 | 10:00
ik las afgelebberde...

Langshetrandje | 20-06-18 | 10:56

De Deense overheid doet wat ze moet doen. Opkomen voor de Denen en de Deense identiteit. Vlaggetjes overal bij een verjaardag. Trots. Net als de Zwitsers. Wij zetten een vlaggetje in een blokje kaas of haring.

ristretto | 20-06-18 | 09:53

Dit interview laat perfect zien wat er mis is bij de PvdA. Jarenlang waren ze doof voor de signalen uit de samenleving en nu krijgen ze diezelfde signalen ook nog eens aangereikt door een zusterpartij in een ander land en NOG draaien ze er omheen en weigeren ze de realiteit onder ogen te zien.

Bytemaster | 20-06-18 | 09:51

Ik heb met stijgende verbazing zitten kijken en luisteren naar Nieuwsuur waar Marielle Tweebeeke (Fekicutaties) haar best deed (Maar niet hard genoeg) om fatsoenlijk en begrijpelijke antwoorden aan LodewijkA to ontlokken. Nientie, nada, nichts, niks!

Het was fantastisch zoals die Deense sociaaldemocraat de schuld op zich nam.
1. Wij zijn fout.
2. Wij zijn schuldig aan ontstaan parallele samenlevingen.
3. Wij hanteerden taboes.
4. Wij wilden de Deense maatschappij aanpassen aan die van de migranten.
5. Eerste stap van een burgemeester we gaan in de creche gewoon weer varkensvlees serveren, wie niet wil die dan niet eet. Ook goed.
6. We dachten dat binnen één generatie de migranten zich zouden gedragen als autochtone Denen. (Hahaha)
7. Draconische instroombeperking.

Nu @LodewijkA. bij Nieuwsuur, een en al wolligheid, een en al ontwijking van vragen, nergens schuld bekennen. Nergens concrete plannen om de instroom NU te beperken.

Oh, ja en dat stuk ongeluk was ooit minister en waarop laat hij zich nu voorstaan? Men moest een verklaring ondertekenen dat men loyaal aan Nederland en haar normen en waarden is.

Wat een wapenfeit?

Hoe gek kun je zijn? Alsof een handtekening op een vodje papier de loyaliteit aan de familie, aan de stam, aan de godsdienst (sic) en aan het Midden-Oosten met een pennestreek kan veranderen in loyaliteit aan Nederland en onze normen en waarden. Belachelijke idioot en dat was minister. Gotogot, help ons de winter door.

Marshallplan klinkt leuk, maar wie gaat dat uiteindelijk betalen? Wij de belastingbetaler. Wat krijgen we ervoor terug? Onmiddelijke sluiting grenzen (Hé dichtgetikte regressief-linkse idioot, kijk naar Hongarije) geen bootje meer het water op? Terugvaren en aan land zetten? Nee, natuurlijk.

Op zee,alles terug, onverbiddellijk!Ja, hoor dat is ongelofelijk hard, maar dan dringt het daar wel door dat beginnen aan een overtocht zinloos is. Je redt er levens mee.

Nog even over dat Deense "weer varkenvlees". Daar was @LodewijkA mordicus tegen. Hij begrijpt dus helemaal niet waarom dat gedaan is. Op het eerste gezicht lijkt dat ook een beetje een lullige daad, maar daar is goed over nagedacht. Het is een voorzichtige stap in de goede richting. Het is een eerste duidelijke waarschuwing aan de parallele mohammedaanse samenleving dat het de Denen menens is. Ze mogen nog blij zijn dat ze niet harder de wacht wordt aangezegd.
Tada, op naar de 0 PvdA-zetels, Evocatus
PS
Kom me niet aan met het FvD. Daarin zitten twee Ayn Rand-gekkies.

Evocatus | 20-06-18 | 09:49

Wie is die andere Ayn Rand-gekkie? (Yernaz weet ik).

NV_2017 | 20-06-18 | 09:56

@Alleycat & NV_2017

Waar ik anders terecht kan? Op dit moment voel ik mij als klassieke linksert (anarchist) nergens echt bij thuis in Nederland. Het FvD is het ook niet omdat ik het hyperindivudualisme van de Ayn Rand ideologie alleen maar meer ongelijkheid zie opleveren, dan nu al goed voor ons is. Vroeger stond bij de eerste twintig topFvDers wie die ideologie waren toegedaan; dat was toen, maar nu is dat onvindbaar, zie dat lijstje niet meer.

De mens is in wezen een sociaal dier en kan niet zonder anderen. Dat moet je niet ontkennen. I.i.g. moet de samenleving zoveel mogelijk van onderen af vorm gegeven worden, en ieder vorm van hiërarchie dient zichzelf te legitimeren. Lukt dat niet dan dient ze te verdwijnen. Neem bijv. het Ministerie van Onderwijs. Op de langere termin dient dat te verdwijnen; de beroepsgroep dient als echte deskundige zelf aan het roer te staan. Hebben we geen minister voor nodig. Kijk naar Onderwijsfaalbeleid van afgelopen decennia.
@Glasgow Argus: 8-))
Bedankt voor de reacties!

Evocatus | 20-06-18 | 10:29

Ayn Rand gekkies? Gewoon "common sense" laten prevaleren ipv altijd de emotie als eerste.

lanexx | 20-06-18 | 11:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Weg met ons 2.0.

Dutch_Holland | 20-06-18 | 09:48

Ooit was ik een PVDA-man in hart en nieren omdat ik dacht dat het een partij voor de Arbeiders was. Vanaf Kok heb ik de partij af zien glijden tot dit zinkend schip. De ratten zijn het al aan het verlaten en Asscher nog steeds aan het roer op weg naar de kelder. Dat is dan ook het aller allerlaatste stukje respect wat ik er voor kan ophoesten.

ronin1962 | 20-06-18 | 09:48

Ik denk dat de PvdA van voren niet meer weet wat ze van achteren willen. Het zwalkt maar heen en weer op zoek naar kiezers, die ze niet weten aan te spreken.
Asscher is niet de man voor een politieke bestuursfunctie, hij mislukt in alles wat hij doet. Kennelijk weet de PvdA niet iemand te mobiliseren die daar nu eens een einde aan maakt en een koers uitzet die de partij weer een gezicht geeft. En zolang dat ook niet gebeurt zal de PvdA nog verder wegzakken.
Socialisme is een totaal mislukte stroming die van de mens een vernederd onderdeurtje heeft gemaakt.

Memek | 20-06-18 | 09:44
-weggejorist-
Matwetwe | 20-06-18 | 09:44

Beter ten halve gekeerd... maar ik moet het eerst zien dan geloven. Sowieso lijkt het me nogal tegen de heersende gedachtes bij de huidge PvdA-mastodonten in te gaan. Ik kan me eigenlijk geen PvdA-er bedenken die nu in de kamer zitten die geloofwaardig ineens een conservatief standpunt over migratie kan gaan zitten verdedigen. Misschien moeten ze maar stilletjes meestemmen met FVD en hopen dat niemand het ziet. Toch, beter dan dat ze stug vasthouden aan hun wensdenken zoals de laatste 30 jaar. De deur staat op een kiertje dat de PvdA ten minste niet in de weg gaat liggen van beter migratiebeleid.

Sander_Stinkscheet | 20-06-18 | 09:43

Dit is duidelijk de "verkeerde vent" op de verkeerde plek. Te laat en niet goed genoeg. PvdA komt nooit meer terug. Gelukkig maar.

AMX pri | 20-06-18 | 09:43

Die Asscher is een achterbakse klootzak die zijn baantje wilt behouden want verder kan die lul niks. Misschien dat hij in IJmuiden bij de Hoogovens van betekenis kan zijn.

Matwetwe | 20-06-18 | 09:38

Geen halve dag geef ik hem. Behalve in de bestuurskamer misschien al vraag ik me ook dat af. Politiek konkelen en dagdromen is wel wat anders dan een 10 ton zware tram operationeel houden. Of zoiets dan.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:11

Asscher, de man die een spoor van mislukkingen achterliet en steeds weer ergens goed terecht komt. Ik heb bij debatten nog nooit een duidelijk en redelijk standpunt van die drol gehoord. Totaal kleurloos figuur dat in z’n eigen wereld leeft.

Akiron | 20-06-18 | 09:38

Oxfamretoriek. Wat een geweldig woord.

omanders | 20-06-18 | 09:37

Nog mooier was de redevoering van Tjerrie gisterenavond over nepnieuws. En zijn aanklacht tegen de Ollengren, wat niet in het nieuws mag komen. Tjerrie nam zijn tijd. Wilde overwogen antwoorden gegeven op vragen en dat mocht niet van de voorzitter. Kijk op www.youtube.com/watch?v=gQ5PSL0_sbM

Kamervraag | 20-06-18 | 09:36

Hij gaat echt vooruit. Hiddema is ook altijd prachtig om te zien. Baudet en Hiddema zijn een ijzersterk team.

Bokito ergo sum | 20-06-18 | 09:48

Ik vond zijn optreden behoorlijk zwak. De interrupties kon hij makkelijk pareren door te stellen dat vrijheid van meningsuiting vanzelfsprekend ook voor journalisten geldt, maar dat dit van een andere orde is dan de journalistieke plicht om objectief nieuws te verslaan. Maar meneer stond met zijn mond vol tanden.

El_Embajador | 20-06-18 | 09:52

"De term 'Nederlandse arbeider' komt in het verhaal ieder geval niet voor." Oh, jawel hoor, aan het eind van het verhaal als er betaald moet worden. Want zo rolt de Partij voor de Anderen...

bakermat | 20-06-18 | 09:35

Vastgekoekte voorman van een vastgekoekte partij. Komisch om te zien.

Pedronegro | 20-06-18 | 09:33

Hef jezelf toch op en hoop dat je de stoelendans in de baantjescaroussel overleeft

Bokito ergo sum | 20-06-18 | 09:33

De partij van de arbeid heeft met nieuw links zo rond 1970 afscheid genomen van zijn historische achterban. En vervolgens die achterban uitgemolken met belastingen en uitgemaakt voor alles racist.

Nu de nieuwe vrienden van de partij - de allochtonen en de communisten - ieder weer hun weg zijn gegaan met DENK en GroenLinks, denkt de weduwe Asscher de draad weer op te kunnen nemen. Zo werkt het dus niet. Geloofwaardigheid, betrouwbaarheid, het komt te voet en het gaat, enzovoorts.

De pvda is ingehaald op links door GL. Terugwinnen van de marxisten gaat Asscher niet lukken, square and simple. Opschuiven naar het midden zal stuiten op een muur van ongeloof en wantrouwen van alles wat al eerder door de pvda verneukt is geweest.

Lolo zou beter de partij opheffen.

Glasgow Argus | 20-06-18 | 09:33

Loetje zit nog steeds in de spagaat van links, net als Gl en de SP. Niet voor niets hoor je Klaver en Marijnissen hier totaal niet over.

Chemokar | 20-06-18 | 09:45

Ik zeg je: we hebben een nieuw midden nodig. En snel ook. Weet zeker dat de beweging straks zo wordt gepositioneerd.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:08

Die Deen zei het gisteren treffend. Turken en Arabieren zijn helemaal niet loyaal aan Denemarken, ze zijn loyaal aan hun familie, hun clan en het land waar ze vaak niet eens geboren zijn. Het ondergraaft ten lange leste alle soevereine natiestaten.
Dan zul je dus maatregelen moeten nemen, zoals een verbod op de dubbele nationaliteit voor wie hier geboren is. Als je hier woont ga je niet meer stemmen voor Turkije of Marokko. En we schaffen het Islamitisch onderwijs af. Het hoort hier gewoon niet thuis. Punt.

LJBrinkhorst | 20-06-18 | 09:33

Ik zie het elke dag hier in Amsterdam NieuwWest. Het opgelegde sprookje van de "sociaaldemocraten" is hier nooit geland en de ontwikkeling van de parallele samenleving groit met de dag. Ik zie elke dag meer meisjes met een hoofddoek langs mijn huis lopen. Ga naar Bos en Lommer en ieder minuut tel ik een Niqaab. De grootste verlezers in dit verhaal is de hardwerkende onderklasse die opgezadeld worden met de culturele/religieuze en criminele overlast en vervreemding van de eigen buurt. Misschien nog erger dan het ontstaan van de klasse van de politieke sociaaldemocratische aristocraten PpvdA en D66, GL= pseudolinks intellectueel elitair) is de totale afwezigheid in het immigratiedebat van de SP. Eigenlijk zijn de deense sociaaldemocraten nu op dit moment weer de meest autenthieke arbeiderspartij van Noordwest Europa. En die hadden al heel snel door dat Asscher alleen maarkwam buurten om ze te ge/misbruiken voor zijn eigen verhaal ("de oude grijze plaat") en daarom na 45 minuten reeds uit het kantoor werd geknikkerd.

zimmerschwanz | 20-06-18 | 09:55

Net zo min als een Koran op een katholieke school.

SlimmeBelg | 20-06-18 | 10:10

Alleen al daarom: geen politieke islam toestaan. Gewoon niet, ter bescherming van de demos.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

‘Op de vlucht voor armoede.’ Zo wordt iedere gelukzoeker dus witgewassen tot vluchteling door leipe Lodewijk.

De Geus | 20-06-18 | 09:32

Blijkbaar voelt loetje zich nu ook al verantwoordelijk voor tientallen miljoenen buiten de EU grens. Succes ermee.

Chemokar | 20-06-18 | 09:48

Ik ben geen Denemarken expert en ik weet niet in hoeverre het sociaal-democratisch gedachtegoed onderhevig is aan compromissen met andere partijen. Ik hoop voor ze dat het niet geval is. Helaas zit in Nederland de boel helemaal op slot om iets veranderd te krijgen. Massaal wordt er nog op partijen als GL gestemd waar helemaal niets van te verwachten valt. Wat dat betreft komen de plannen van Asscher als mosterd na de maaltijd. De arbeiders en uitkeringtrekkere zitten bij SP en PVV, de fopwetenschappers zijn naar GL over.

Met het fantastische, anderhalve eeuw oude Thorbecke Huis kunnen er nog tot in lengte van dagen regeringen gevormd worden die vrolijk door zullen gaan met de huidige immigratiepolitiek.

Kortom, we are fucked.

NV_2017 | 20-06-18 | 09:32

en de allochtone achterban zit bij Denk en andere islam-splinters.

NV_2017 | 20-06-18 | 09:58

Vooral die klimaatvluchtelingen zijn van harte welkom! Wij denken wel dat ze lui zijn. Maar dat komt vooral door de warmte in het herkomstland. Zodra ze hier zijn, blijken het vooral harde noeste werkers te zijn!!

Drunken_Pumpkins | 20-06-18 | 09:32

Nou. Als de Deense PVDA er zo over denkt, emigreren maar? Er lopen hier op Duitse Herder vast wat verstokte migranten naar Denemarken rond. Ervaringen? Wat merk je überhaupt van de multiculti-samenleving in Denemarken?

Sander_Stinkscheet | 20-06-18 | 09:31

Deense vrienden. Betalen er veel belastingen, maar klagen niet omdat ze zien dat er goede dingen mee worden gedaan. Baangarantie bijvoorbeeld. Overheid zorgt ervoor dat iedereen werk heeft.

In DK wordt verder niet zo spastisch gedaan over Islam en multikutkul-kritiek. Wordt naar geluisterd en wat mee gedaan. Er wordt een corrigerende koers gevaren om de Deense verworvenheden te behouden.
Anders dan even verderop bij de Zweden.

Rommelende Onderbuik | 20-06-18 | 09:34

De twee Denen die ik ken piesen in hun broek van het lachen als ik zeg dat wonen in NL veel te duur is geworden.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 22:04

Sharon Dijksma was campagneleider bij de laatste idioot slechte verkiezingen.
Sharon Dijksma.
Sharon Dijksma.
Sharon Dijksma....
Knap weggepromoveerd als dank.
Als je dus Sharon Dijksma - beroepspoliticus; nooit echte baan gehad - de boel laat bepalen. Dan ben je definitief en voor altijd af als arbeiderspartij. Paar ledenvergaderingen verder en er is nog 0,0 kritiek vanuit eigen geledingen geuit. 0,0 zelfreflectie. Dan houdt het gewoon op. Dan wordt het niets meer. En dan ga je dus maar naar Denemarken uit pure wanhoop.

de Voorzittert | 20-06-18 | 09:30

Het besef dringt langzaam maar zeker door. Waarschijnlijk omdat zij er zelf last van krijgen. Dan is de boot - hoe toepasselijk - aan. Helaas te laat.

De Evangelist | 20-06-18 | 09:23

Was werkelijk geen touw aan vast te knopen. Uitgangspunt is in ieder geval: hoe kunnen we eventuele kiezers nog meer zand in de ogen strooien.

Arnold9638 | 20-06-18 | 09:22

De Eikeltjespyjama zal het vooralsnog niet zo eens zijn met het laveren van Asscher. Komt dus nooit goed, die hechte samenwerking op links.

Schoorsteenveger | 20-06-18 | 09:21

Grote verschil met de Denen is dat die een decennia lang & bestaand probleem aan gaan pakken en dat vooral eindelijk eens onderkennen. Het lijkt alsof loetje zojuist een probleem heeft ontdekt, en dat denkt aan te gaan pakken via een bijzonder vaag plan. En dan aankomen met het steunen van gediscrimineerde migranten. Hij kiest weer voor een electoraat wat geen pvda kiest.

Chemokar | 20-06-18 | 09:21

Wat een triestheid. Ongelooflijk wat valt ie door de mand. Populist optima forma

Poppo van Ulvinga | 20-06-18 | 09:16

Ben bang dat Assher zich helemaal niet heeft laten ibformeren over een nw koers.
Hij zal geprobeerd hbbn de Denen terug te fluiten nu Merkel 2 wkn de tijd heeft gekregen om met oplossingen te komen voor haar migratiepolitiek op Europees niveau. Dit ook in het kader van de naderende Europese verkiezingen waar een bepalende slag geleverd gaat worden op t gebied van de migratie.
Maar een wolf in schaapskleren is niet te vertrouwen. 20 jaar geleden was het Deense (pim) model misschien voldoende geweest. Nu volstaat alleen het potdicht houden vd grenzen, innemen dubbele paspoorten en uitsluiten van sociale voorzieningen zoals kinderbijslag, actief aansturen op terug naar verwegistan politiek en een kleiner wordende autochtone bevolkingsgroep. Ga dr maar aan staan...

Flow82 | 20-06-18 | 09:16

En migrantenvrouwen krijgen verplicht een vplledige baan? Wie gaat die banen creëren? Worden er allochtonen ontslagen om die plaatsen te laten opvullen door m-vrouwen? Klinkt toch een beetje TE ambitieus allemaal van die Denen.

R van Perzie | 20-06-18 | 09:15

Tuborg øl | 20-06-18 | 09:19
Dat is, op zijn best, een dappere poging.
Gaat niet lukken. Die vrouwen de maatschappij in jagen kost per individu zo'n enorme berg energie, met woeste echtgenoten en neefjes aan het loket. Dat zie ik echt niet gebeuren.

Petrus Poortwachter | 20-06-18 | 09:24

@R van Perzie | 20-06-18 | 09:15
"TE ambitieus allemaal"
Dus dan maar niks doen hè? De mentaliteit van een echte winnaar.

ZegMaar | 20-06-18 | 09:29

ZegMaar, je gaat nogal kort door de bocht. Mijn voorstel zou meer het Zwitserse model zijn: als je niet de Zwitserse nationaliteit hebt, mag je alleen langdurig in Zwitserland verblijven als jijzelf (of je partner) aantoonbaar voldoende inkomsten heeft. Dus niks uitkering, niks vrijwilligerswerk. Zoniet, dan moet je het land verlaten. Voor allochtonen die inmiddels genaturaliseerd zijn is dat natuurlijk een stuk lastiger. Maar moslimvrouwen gedwongen te werk stellen gaat m.i. niet lukken. Stimuleren door hun uitkering en/of kinderbijslag te korten kan wellicht een optie zijn. Vrijwilligerswerk zie ik niet gebeuren, tenzij het helpen in de keuken van de moskee ook als vrijwilligerswerk wordt gezien.

R van Perzie | 20-06-18 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Marshall-plan voor Afrika... LOL!!! De sociaaldemocraten hebben meer dan een halve eeuw, wagonladingen vol ontwikkelingsgeld naar Afrikaanse dictators gestuurd. En het enige wat het heeft opgeleverd is meer lethargie en afhankelijkheid. Laat die Afrikanen het nou eens zelf opknappen... Met vallen en opstaan. En met behulp van Westerse bedrijven die er willen investeren. En ook zoals de Chinezen het doen: investeren maar zelf de touwtjes in handen houden.

Aristotalloss | 20-06-18 | 09:15

Je schetst met uiterst grove rode penseelstreken het plaatje van westerse activiteit. Maar genoemd voorbeeld zou je met een getal x kunnen vermenigvuldiger om westerse investeerders niet huppekee in een kwaad daglicht te stellen.

marjen | 20-06-18 | 11:58

marjen | 20-06-18 | 11:58 |
Hat gaat niet om schuld. Zakendoen draait in principe om winst er daar is niks mis mee. Waar het om gaat is of het uiteindelijk ook in ons belang is om op een andere manier zaken te doen. Ik denk van wel, omdat zo doorgaan weinig verandert in die landen. Helaas ligt een groot deel van het probleem ook bij de clan-cultuur zodat een machtswisseling uitloopt op gewoon een ander clubje dat de buit binnenrooft.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 16:07

Afrika is een verloren continent. De grootste schatten in de grond en de grootste criminelen op de grond. Dat is vragen om narigheid.

De rol van westerse bedrijven is overigens zeer discutabel.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Laatate punt moet zijn: partij opheffen.

Brentjeee | 20-06-18 | 09:14

Waarom pas het laatste punt?

Glasgow Argus | 20-06-18 | 09:18

Om ze te zien spartelen voordat ze verdrinken.

Brentjeee | 20-06-18 | 09:35

Ik zag het gisterenavond en kon niet wachten op het GS stukje. Als jullie er niet waren, zou ik gek worden. GS rules.

Samui07 | 20-06-18 | 09:14

Ik kijk geen t.v. omdat 99,9% bagger is. De ervaring leert dat àls daar iets 'bijzonders' voorbij komt, de GS-redactie het wel oppakt. Zoals nu dus. En gisteren over de gruwelijke misstanden in de slachthuizen. Kreeg een mailtje dat het onderwerp om 19:30 u op RTL-nieuws uitgezonden zou worden en nog geen half uur na dat mailtje stond het op GS. Helemaal gewèldig! Wanneer je dagelijks op GS komt heb je de msm helemaal niet nodig.

Lupuslupus | 20-06-18 | 09:33

Ach, hij ziet hoe de Deense blauwe blok (Deense PVV en VVD) de boel daar aan rationaliseren en saneren is. Als je jarenlang verdwaald bent in achterhaalde en falende PvdA-retroriek, dan is het verleidelijk om werkend beleid bij anderen af te kijken en te promoten.
Natuurlijk is het wat subtieler verwoord dan "minder minder minder" , maar Janmaat werd destijds door PvdA-mastodonten voor minder verguisd.

Even goed maar een beetje uitkijken. Als socialisten erg nationalistisch worden krijg je wel eens nare toestanden.

Rommelende Onderbuik | 20-06-18 | 09:13

een paar vragen over het lijstje:
- Verplicht vrijwilligerswerk?
- Mogen neven nog wel moslimvrouwen onderdrukken?

kweethetooknietbeter | 20-06-18 | 09:12

Verplicht vrijwilligerswerk, had m nog niet gezien! :-)

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 10:04

Kinderen mogen niet naar de lagere school als ze geen vloeiend Deens spreken... Als ze dat in Nederland toepassen op kinderen die geen vloeiend Nederlands spreken, dan valt 80% van de allochtone kinderen en 30% van de autochtone kinderen af. W

R van Perzie | 20-06-18 | 09:12

Wat gebeurt er met die kinderen als ze niet naar school mogen? Speciale staatsscholen oprichten en ze daar bijspijkeren? Natuurlijk de ouders zelf daarvoor laten betalen door de KB in te houden. Een soort kostscholen zeg maar; alleen in het weekend naar huis. Zijn ze meteen 5 dagen per week onder de invloed van pa en ma (plus ooms en neefjes uit). Ik zeg doen!

Lupuslupus | 20-06-18 | 09:35

Dan valt ook 30% van de reaguurders af, dus kijk maar uit.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 10:04

Lupuslupus dat lijkt me een prima plan

R van Perzie | 20-06-18 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap Asscher's betoog wel. Wat ik erger vind is het bord voor de kop van de interviewster, wanneer Asscher zegt: "wie zich vestigt in onze samenleving moet de spelregels, die daarbij horen (vrijheden en waarden) volgen." Zij antwoordt met: "Dat vindt natuurlijk iedereen!"
Nee, mevrouw. Dat is juist het probleem. Dat vindt niet iedereen.

AnticonceptiePit | 20-06-18 | 09:12

Ja, dat wordt vaak vergeten nog. Dat die vrijheden en waarden ook plichten en verantwoordelijkheid met zich meebrengen. Dus, jij hebt die vrijheid om af te wijken, zolang als je daarbij niet de wet, of de waarden, overtreedt.

AnticonceptiePit | 20-06-18 | 09:19

Over plichten heb ik Asscher niet gehoord.

Lupuslupus | 20-06-18 | 09:39

@Lupuslupus
Nee, inderdaad. Asscher is nog erg nieuw. Hij gaf de schuld aan de scholen, de buurt en alles en nog wat. Zolang het maar niet de eigen verantwoordelijkheid van de burger is. Stel je voor zeg, dat mensen zelf hun kind gaan opvoeden en waarden bijbrengen als hard werken en jezelf ontwikkelen.

AnticonceptiePit | 20-06-18 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Aardige punten, hebben die Denen, alleen de laatste is wat hard: Geen asielzoekers meer, die blijven maar in Afrika. Dat verplicht Denemarken dan wel om te helpen daar opvang op te zetten anders veroordeel je deze mensen tot grote ellende. Denemarken heeft namelijk wel het vluchtelingenhandvest van de VN ondertekend.

Verder goede punten: Niet meer dan 30% niet westers in elk ghetto en migrantenvrouwen verplicht de maatschappij in. Heel goede dingen die integratie (assimilatie in het Deense geval) bevorderen. Asscher voelt er best wat voor, maar is bang dat zijn achterban hem voor nazi uitmaakt (wat ze dus ook meteen doen).

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 09:12

Die regel volgt ook wel een beetje logisch uit de anderen. Als je maximaal 30% niet-westers wil op betaalbare plekken... Als je dat in Nederland zou willen doen moet je eerst een exodus uit de grote steden hebben richting de periferie. En misschien komt die ook al vol te zitten dan. Als je daarbovenop ook nog het deel asielzoekers van de 500% bevolkingsgroei in Afrika de komende 100 jaar op wilt opvangen wordt dat lastig.

Sander_Stinkscheet | 20-06-18 | 09:39

Sander_Stinkscheet | 20-06-18 | 09:39 |
Je hoeft niet het leed van de wereld op te lossen, maar daaraan meehelpen is uiteindelijk gewoon ook in eigen belang. Want straks staat het probleem op de stoep. De deur dichthouden is dan niet meer voldoende. Maar het zal wel toegaan naar een situatie dat de Europese grenspolitie met scherp zal gaan schieten op vluchtelingen. Ik zie niet in hoe dit nog goed kan gaan, met stijgende steun voor radicale maatregelen en een Afrika dat nooit of te nimmer deze problemen de baas kan. Maar tegen die tijd zijn we wel allemaal moreel failliet en nazi's geworden.
Schieten op vluchtelingen, zover gaat het ooit komen.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 10:09

“Dat verplicht Denemarken dan wel om te helpen daar opvang op te zetten anders veroordeel je deze mensen tot grote ellende.”
Hoezo? Waarom zouden de Denen verplicht zijn iets te doen?
Vluchtelingen helpen: ja. Op de rest zit je niet te wachten.

Maytheforcebewithyou | 20-06-18 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Een PVDA man die ineens zegt dat migranten onze waarden moeten overnemen.... en dat je daar ook heel "helder" over moet zijn. "Helder", dat is zo'n krachtterm die Balkenende ook vaak gebruikte. En dan wist je dat het allemaal holle frasen waren. Eerst 70 jaar het land kapot laten migrereren door alles wat een hekel aan onze normen en waarden heeft maar het in het thuisland om welke reden dan ook nog slechter voor elkaar heeft en dan stoere praat over normen en waarden. "Zo ga we niet met elkaar om" zou JP hebben gezegd. Wat een kneusjes eigenlijk.

ILF2 | 20-06-18 | 09:11

Wat is het probleem met bijstellen van het eigen inzicht? Je kunt ook zeggen: Asscher probeert het tenminste.

Beste_Landgenoten | 20-06-18 | 09:34

Het is ook moeilijk hé?
Toegeven dat je onherstelbaar gefaald hebt.
Hef die partij gewoon op man. Je hebt je tijd en je kansen gehad.
... met vingers.

Petrus Poortwachter | 20-06-18 | 09:11

Wat gaat dat genieten worden de komende tijd. Dat geglibber van al die politici die Fortuyn aan het kruis hebben genageld en Wilders met een afzetlintje hebben geïsoleerd.
"Ja, wij zagen natuurlijk ook wel dat al die import een probleem was en we hebben er ook over gedebatteerd". Nee dat hebben jullie niet! En iedereen weet het! De enige debatten die jullie omtrent migratie hebben gevoerd, waren debatten om mensen die het erover wilden hebben hun bek te laten houden. Of debatten om Nederland op te werpen om nog meer mensen binnen te laten.
Nu de rest van de wereld inziet dat het niet langer zo kan, voelen die kwezels eindelijk aan dat ze ook iets moeten. Maar ze hebben er decennialang hun levenswerk van gemaakt om alle deuren naar het onderwerp dicht te timmeren. En nu? Glibberen en glijden. Zalig om te zien.

ZegMaar | 20-06-18 | 09:11

Mooie samenvatting.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:53

Turken zijn op die gaan voor DENK.het We Are Here electoraat dient zich aan.

william7055 | 20-06-18 | 09:06

Maar dat alloch-geslijm zat niet alleen bij de PvdA, het CDA heeft wat "fatsoenlijke" allochs in de gelederen die naar de moscs gaan van witgewassen/vreemd geld. "Dat"gebeurt niet bij ons zegt het CDA.... dacht de PvdA ook.
Denk etc. is pas het begin, vooral als binnenkort de slimmere meisjes als kartrekker worden gebruikt. Nederland pas op Uw zaak.

hagelkruis | 20-06-18 | 09:14

Kijk, pluspuntje voor Ascher. Schoft of niet, hij maakt een punt. En het moet anders. Ik ben blij dat ie erbij is met z'n geest en de stand van zaken.

Klutskwijt | 20-06-18 | 09:06

Hij maakt geen punt, dat is nu juist het probleem. Hij draait om alles heen, verstopt zich achter wat wollige teksten, durft het woord islam niet in de mond te nemen ( een foto met hoofddoekjes achter hem doet dat wel ) . Hij benoemt geen decennia lang bestaande problemen, hij doet alsof het gisteren pas begonnen is. Doodsbang om voor nazi uitgemaakt te worden door de sjw maffia.

Chemokar | 20-06-18 | 09:34

Geniaal toch weer. Stort uw geld in Boeloeboeloeland, dan kunnen de minderbedeelden tenminste fatsoenlijke kleren en iPhones kopen voordat ze hierheen komen. Het enige waarin de PvdA heeft gefaald is het her-invoeren van de vliegtaks. D666 was ze nét voor.

Nivelleermarionet | 20-06-18 | 09:06

Goed zo Asscher, schiet jezelf lekker in de voeten; goed voor de zetels.

goedrechts | 20-06-18 | 09:04

"De PvdA is de enige partij die zich lijkt te schamen voor haar kiezers." Alle 9?

TheseDays00 | 20-06-18 | 09:02

.. er zijn maar twee partijen in Nederland die niet openlijk collaboreren met de globalistische vijand van de westerse samenleving. De PvdA en Asscher behoren niet tot die partijen.
Dus nee, Ook niet wanneer je kleine stukjes gezond verstand tussen je bagger doordrukt. Oxfam-bagger indeed.

Jan Passant mk2 | 20-06-18 | 09:02

"Op de vlucht voor klimaatverandering". Als in: voor droogte en uitputting van de grond. Dat is van alle tijden, en een lokaal probleem, in plaats van er een "het is de schuld van het rijke westen" frame overheen te hangen.

TheseDays00 | 20-06-18 | 09:02

Vergeet lage intelligentie, corruptie en niet-bestaande arbeidsmoraal niet...

Brou Is Back | 20-06-18 | 09:03

Ze zijn toch bezig een stuk zo groot als Nederland, helemaal groen te maken en te bebossen.

gato | 20-06-18 | 09:07

Je suis een Deen!

Alleycat | 20-06-18 | 09:02

"We gaan vergaderen om oplossingen te bedenken voor het probleem. En mocht dat niet helpen, dan laten we een onderzoek doen en dan komen we met voorstellen. Mocht dat ook niet voldoende helpen, gaan we vergaderen om nieuwe oplossingen te bedenken voor het probleem. En mocht dat niet voldoende helpen, ...."

kweethetooknietbeter | 20-06-18 | 09:01

Terwijl de oplossing zo simpel is.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:51

Gelukkig kunnen de reaguurders nepnieuws gelijk onderscheiden van echt.

botbot | 20-06-18 | 09:01

Ik denk er over om naar Denemarken te emigreren en dan, voor het eerst in mijn toch al wel lange leven, vol enthousiasme op de Deense sociaal-democraten te stemmen. Wat zeg ik, ik word lid!
.
Als de PvdA eenzelfde programma zou hebben, konden Geert en Thierry wel inpakken. Tot die wonder-dag krijgen ze echter mijn stem; en de Partij van de Armoedzaaiers kennende, zal dat ook wel zo blijven...

Brou Is Back | 20-06-18 | 09:00

Hier idem ........ en wat missen ze hier een kans voor open doel zeg. Ze hoeven alleen maar te slipstreamen bij (de nieuwe insteek van) die Deense socialisten en gaan met die roos. Maar duidelijk is nu wel geworden dat deze afslag uit deugtopia terug naar het arbeiders thuisland niet door deze inclusieve diversiteitstkoning uit de republiek Amsterdam genomen zal gaan worden.

GeneralDirector | 20-06-18 | 09:51

Een gemiste kans van Nieuwsuur om reaguurder duitse herder op te zoeken in DK voor een interview.

steekmug | 20-06-18 | 09:00

Bij gebrek aan,..
*hand opsteekt*

Tuborg øl | 20-06-18 | 09:15

Zit je niet op zee dan?

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:49

Wat een niveau.. ons land wordt bestuurd door mensen die zover omhoog gevallen zijn dat hun niveau niet meer bij hun taak past. Triest om te zien dat ze het zelf niet doorhebben en het napraten van een club die het wel snapt niet werkt.

Mesmer | 20-06-18 | 08:57

The Peter’s Principle at work...

Brou Is Back | 20-06-18 | 09:02

Het liefst ook er flink (gesubsideerd) aan verdienen door linkse organisaties en bebrijven. En allemaal verplicht aan de groen links warmtepomp, ja zelf in Afrika!

steekmug | 20-06-18 | 08:57

Bedenk dat deze partij 31,5% van de inwoners via de burgemeesters bestuurt. De gekozen burgemeester zou de volgende logische stap moeten zijn naar echte democratie.
Femke is niet mijn kandidaat maar ze zou ook gekozen zijn bij burgemeestersverkiezingen. Zo werkt democratie.
Zo niet in de gemeentes. CDA, vvd, PvdA en D’66 maken de dienst uit.
De kruimels zijn voor de rest en Groen linkser Ineke van Gent mag Schiermonnikoog besturen. En natuurlijk geen pvv. Macht zit in het gemeentebestuur. Doe er wat aan!

ristretto | 20-06-18 | 08:56

De Deense Sociaal Democraten willen precies wat het gros van Nederland ook wil, behalve de netto onvangers, blinde deugers en linkse rakkers.
Gooi de PPV en FvD bij elkaar met een enkele verstandige uit een andere partij (bv. Omzicht), erbij. En gaan met die banaan.
Het kan zo makkelijk zijn. De allochtonen die zich wel aangepast hebben zullen er ook dankbaar voor zijn.
En als alle vluchtelingen apothekers en geleerden zijn, moet Noord -Afrika zo'n brain-drain toch niet willen!!

Ray Skak | 20-06-18 | 08:56

Gewoon tenenkrommend dit...
.
De PvdA gaat nu (veel te lafjes) proberen te doen waarvoor je 20 jaar geleden door diezelfde PvdA een doodsvonnis kreeg.

alexbl | 20-06-18 | 08:55

En de indruk wekken dat ze er altijd al hard mee bezig waren, alleen dan wel op een nette manier.

ZegMaar | 20-06-18 | 09:32

Zolang het 4e rijk in Brussel regeert veranderd er niets.

bert.s | 20-06-18 | 08:54

het rijk krijgt het de laatste tijd voor de kiezen. zo beginnen alle revoluties.

Alleycat | 20-06-18 | 08:58

@bert.s | 20-06-18 | 08:54
Er verandert juist van alles. Niet op de manier zoals de gewone burger het graag zou zien. Maar, veranderen doet het.

kweethetooknietbeter | 20-06-18 | 09:09

Politiek opportunisme was zelden zo doorzichtig en goedkoop.

de visser | 20-06-18 | 08:54

Politiek correcte politici zitten muurvast. Een beetje als een homoseksueel in de jaren 60 die vecht met z'n gevoelens maar niet uit de kast durft te komen vanwege de christelijke sociale druk. Ik zie grote parallellen.

Suncatcher | 20-06-18 | 08:54

Zo, die Deens sociaaldemocraten, "dat is niet gewoon rechts, maar extreem rechts" (Rosenmöller over Fortuyn).

de honden blaffen... | 20-06-18 | 08:52

Nee dan overtreed je regel 1. Je mag je druk maken over migratie zonder racist genoemd te worden.

Alleycat | 20-06-18 | 08:54

Ach, voor die mening hebben wij jaren lang beledigingen, bedrijgingen, minachtingen en verdachtmakingen moeten incasseren. Wanneer kan ik mijn medaille komen ophalen?

Panos88 | 20-06-18 | 08:52

bedreigingen* sorry deze is wel heel erg

Panos88 | 20-06-18 | 08:57

Het is nog vroeg panos88..

Tuborg øl | 20-06-18 | 09:12

Of wordt je door je eigen familie tot zwijgen gebracht bij elke discussie die ergens over gaat cat.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het is om te lachen als het niet zo diep triest zou zijn. Dat wanhopige gespartel en gedraai rond de olifant in de kamer. Bij de minste of geringste beschuldiging van "racisme" trekt hij zn keutel direct weer in. Ze dúrven het gewoon niet te hardop te zeggen, geen van allen. Er is een gigantisch probleem met immigranten, in álle EU landen waar migranten zitten. En dat word alleen maar groter en urgenter. Maar uit angst om politiek buiten de boot te vallen zit de hele vaste kliek doodsbang naar elkaar te loeren wie het éérste een stapje durft te zetten om die dan direct en genadeloos neer te sabelen als racist of islamofoob, moordenaar of moreel gemankeerde. Het zit muur- en muurvast. Asscher kan hier wel lekker populair ouwehoeren maar ook hij kan een wil helemaal nul komma nul. De hele kliek heeft zichzelf gegijzeld en een pistool op elkaars hoofd gezet. Het is wachten in Nederland op een politieke omslag zoals bijvoorbeeld in Italië.

Dutchbeaurouge | 20-06-18 | 08:50

is overal al bezig, italie, duitsland, nederland met de fvd.

Alleycat | 20-06-18 | 08:56

Hij maakt nu reclame voor zaken die het FvD al tijden door de kamer probeert te krijgen (Wet Nederlandse Waarden), maar waar die hypocriet zelf tegen heeft gestemd...

Gevurah | 20-06-18 | 08:47

de komende migranten oplossing van opvangkampen aan de grens, is ook al in 2015 door orban genoemd. langzaam worden de linkse verstandiger...

Alleycat | 20-06-18 | 08:57

Ik moet er eigenlijk om lachen. De laatse twee decennia hun oude trouwe achterban van hardwerkende autochtonen laten barsten om ze in te ruilen voor handophoudende (noord-) afrikaanse import. En die stemmen dan ook op ze terwijl hun oude achterban waar ze voor zijn opgericht weg loopt.
En dan komen er clubjes als DENK en prompt loopt hun allochtoonse stemvee direct daar naar toe over en blijft de PvdA met niemand achter.
Zegt dus ook iets over de loyaliteit van de import tegenover Nederland en haar cultuur, daar hoeven we als autochtonen totaal geen illusies over te maken.

2voor12 | 20-06-18 | 08:44

Het is inderdaad iets heek komisch, maar hebben ze ook wel verdient

daan me de korte ach | 20-06-18 | 08:48

Ik ga asiel aanvragen in Denemarken!

benjeallanggek | 20-06-18 | 08:42

U bent welkom.
Wel voor je eigen centen zorgen en aanpassen.
:)

Tuborg øl | 20-06-18 | 09:11

Die Deense sociaal-democraten zijn de PVV met de Turbo aan.

Sympathiek, maar dat gaat in Nederland niet lukken.

Nou ja: als het te laat is, dan wel. Nog een paar maanden dus.

vraagstaart | 20-06-18 | 08:42

De Denen hebben een uitstekend voorbeeld van hoe het niet moet. De Zweden.
En reken er maar op dat zo'n beetje elke deen weet hoe het donderd in dat land en hoe dat komt.
Er wordt met medelijden naar gekeken. (en leedvermaak)

Tuborg øl | 20-06-18 | 09:10

Wat een vreselijke man. Zo ongeloofwaardig, zo bezig met zichzelf en de macht. Zo vol retoriek. En zo doorzichtig ook.

Ik snap heel goed dat er vrijwel geen zetels meer over zijn voor de PvdA. Onder zijn leiding zal het ook nooit wat worden. Helaas.
Bos, Samson en zelfs Cohen waren geloofwaardiger dan deze vals lachende voorman.
-

Bernhard de II | 20-06-18 | 08:40

Samson? Dat meen je niet! Als die gast zichzelf serieus had genomen en wat voor de mensheid had willen betekenen had-ie beter zijn dure studie kunnen verzilveren door aan kernenergie voor de mensheid te gaan werken. Wat een farce die man.

spinselsinjehoofd | 20-06-18 | 21:45

Partij van de Alzheimer.

Croxifoxio | 20-06-18 | 08:39

Wat dat lijzig figuur uitkraamt zijn al decennia lang dezelfde sprookjes.

kwark001 | 20-06-18 | 08:37

REAGEER OOK