Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig. Jihadronselaar Abou Moussa weer op vrije voeten na straf van """5,5 jaar"""

vriend van de show

Dat komt mooi uit. Er is net een vacature bij Nieuwsuur.

Nederland, het land dat jihadisten keihard aanpakt, is weer een stukje veiliger geworden (ja nee echt). De door GeenStijl ontmaskerde jihadronselaar Abou Moussa alias Azzedine Choukoud alias de Nieuwsuur-deskundige is vrijgelaten en het Openbaar Ministerie vindt het wel best zo. "Wat in de afweging van het OM heeft meegespeeld is dat een vervroegde vrijlating 'het risico op recidive verlaagt', volgens de woordvoerder." Ja lieve mensen. Die zag u niet aankomen hè. Het risico op recidive is daar even een fijn potje verlaagd door deze meesterzet van het Openbaar Ministerie. Zo pakken we die jihadisten aan in Nederland Ons Land. Mensen die de oorlog tegen het Vrije Westen steunen behandelen als de eerste de beste LVG'er die een paar fietsen voor een tientje heeft gejat en zo snel mogelijk terug de samenleving insturen. What. Could. Possibly. Go. Wrong.

Reaguursels

Inloggen

Men houdt de terreur in stand.

Heiner | 09-06-18 | 16:35

Ik vermoed dat hij door de AIVD c.s. omgeturnd is en nu als mol en informant ingezet gaat worden om ons land nog veiliger te maken dan het al is.

batvoca2 | 09-06-18 | 10:55

OM, echt waar??

De kans op recidive is lager bij iemand die vrij los loopt dat iemand die vast zit in een cel? Vertel me meer!

Of bedoel je omdat je hem anders over 2 jaar vrij laat en hij nog meer rancune voelt?
Ik heb een tip; laat hem 40 jaar zitten. Enige waar hij zich dan nog druk om maakt is zijn heup.

frickY | 09-06-18 | 10:07 | 2

Onderdeel uitmaken van een terroristische organisatie verdient levenslang en het rechtvaardigt de herinvoering van de doodstraf.

Joostmochtnietsweten | 09-06-18 | 10:44

Hear, hear. De waarheid is dat deze meneer rancunes heeft of je m nou alles geeft of alles ontneemt. Optie B, is het beste voor de betalende geweldloze meerderheid. Deze sukkel gaat na optie A ; de meerderheid turnen in een niet te houden militie met genadeloze rancune. Nadat hij bijvoorbeeld ff thierry of geert meeneemt met een bom of ak47.

rattenvanger XL | 09-06-18 | 13:14
-weggejorist-
digibeest | 09-06-18 | 09:36 | 1

Man is voor de maatschappij net zo nuttig als een gat in een emmer. Graag uitzetten

WantrouwendBurger | 09-06-18 | 09:27

waarom heeft dit addergebroed nog recht om op Nederlands grondgebied te mogen rondlopen?

R van Perzie | 09-06-18 | 09:21

Met Wim-Lex als woordvoerder van groen links. Waar partijen met de meeste stemmen worden gediscrimineerd, pardon, uitgesloten.

Het wordt nooot meer wat in Nederland.

Moestuinier | 09-06-18 | 08:44

Wat het OM dus eigenlijk zegt is -ofschoon genoegzaam bekend- nu dus officieel schokkend. Kans op (verdere) radicalisering in gevangenissen is groter dan er buiten.
...
Laat de verkrachter maar lopen, in de gevangenis wordt het nog een moordenaar.
Zoiets.

Rommelende Onderbuik | 09-06-18 | 08:30 | 1

Net zo als dat gevangenissen een opleidingsinstituut zijn voor bijv inbrekers, laten we alle inbrekers vrij, anders worden ze nog beter in hun vak.

Kanarie_Geil | 09-06-18 | 10:21

Zoalng als justitie net zo “onafhankelijk” is als een muis in een slangebuik, komt het niet goed. En wat is goed? Dat de witte blanke christelijk/joodse nederlandse Nederlanders veilig zijn, arbeid willen, zich niet in toenemende belastingslavernij geexploiteerd worden als melkkoeien voor alles waar meerderheden niet achter staan. Dat de grondwetten in recht tot zelfbeschikking en recht tot zelfontplooiing serieus worden genomen.
Dat ELKE volksraadpleging bindend word, en de wil van het volk door hun eigen vooruitgeschoven vertegenwoordigers deze zo efficient mogelijk uit blijven voeren ook al hebben ze een private eigen mening of inzicht.
Dat bij beroepspoitici altijd gedeformeerd lijkt.
Dat er dus meer non-politici hun rollen over gaan nemen bij gebrek aan maatschappelijke inlevingen. Het IS nl. nogal wat om een beroep te kiezen om je permanent, in zwaar toenemende mate zelfs, zich met anderen te willen bemoeien.
Daar heeft de psychiatry ongetwijfeld een passende term voor....
Om je lot in die menselijke justitiele drollen te leggen lijkt me niet verstandig.
De rechtelijke macht ziet elke keer weer kans om het rechtvaardigheidsbehagen van de witte blanke Nederlandse Nederlanders de stront in te duwen als een flinke persmop waaronder een euro is verstopt en die je er met je mond uit moet halen.

Katoentje | 09-06-18 | 07:17

Dus ze laten iemand vrij in een land waarvan vandaag ook gezegd is dat de volgelingen van dat geloof, de islam, steeds fanatieker hun denkbeeldig geloof aanhangen.

Geloof het of niet, de overheid heeft een vacature openstaan, ze zoeken een iman. Laat de man deze job krijgen, wat kan er mis gaan ?

sprietatoom | 09-06-18 | 05:48 | 1

Voor in de gevangenis zochten ze de imam (typefoutje hierboven) Het Ministerie van Justitie en Veiligheid, Dienst Justitiële Inrichtingen is op zoek naar een Imam. Klikt u hier voor de vacaturetekst of bekijk www.werkenvoornederland.nl of www.mobiliteitsbank.nl. Reageren kan tot 8 juni 2018.

sprietatoom | 09-06-18 | 05:55

Wanneer worden dit soort gasten gewoon eens een keer aangepakt, echt gestraft en volledig. Dit volk lacht hun besneden lul uit de broek om onze 'straffen'. Denken we deze vijand hiermee te paaien zodat we een beetje buiten schot blijven voor het mis gaat?

BozePaarseMan | 09-06-18 | 01:17

Je zou toch godverdomme je schoenen opvreten!

Eucalyppta | 09-06-18 | 01:05

Zou het onlogisch zijn mensen die ronselen voor de jihad gelijk te stellen met mensen in vreemde krijgsdienst? En derhalve het Nederlandse paspoort in te trekken? Met alle mogelijke consequenties van dien?

SergeantPierlala | 09-06-18 | 00:23

Eigenlijk moet iemand die zulke gasten vrijspreekt of weer tussen de mensen in vrij laat een papiertje tekenen dat ze de verantwoordelijk op zich nemen als er iets erg gebeurt.

Rene046 | 08-06-18 | 23:54

Wanneer hipsterfiguren een baard adoreren dat door dit soort onkruid wordt gemaatstaafd, krijg je bijna respect voor bloksnor dragers.

H.Teeuwen | 08-06-18 | 23:12 | 1

Bloksnor in het broekje!!

Acar_ketimun | 09-06-18 | 00:20

Ik gok dat dit een draaideurcrimineel is. Iets ander kan hij waarschijnlijk niet.
Maar laat hem zijn gang gaan en die eikels naar ISland sturen. Kunnen ze daar mooi worden afgeschoten en heeft niemand er ooit meer last van.

watergeus | 08-06-18 | 23:12

Azzedine Choucroute
(De Vlamingen begrijpen hem wel)

Bijtendehond | 08-06-18 | 23:01 | 1

Met worst

Ruimedenker | 08-06-18 | 23:36

Ik neem aan dat snelheidsbekeuringen nu ook worden verlaagd om de kans op recidive te verkleinen?

priwax | 08-06-18 | 22:49
-weggejorist-
Verweg | 08-06-18 | 22:39

Nieuwe burgermeester van Amsterdam?

Ruimedenker | 08-06-18 | 22:20

Waarom lukt het Oostenrijk dit soort lieden het land uit te trappen, en waarom lopen ze hier na een poosje weer vrij rond?

Dr_Johnson | 08-06-18 | 22:14 | 3

Omdat in Oostenrijk een gezonde wind waait.

H.Teeuwen | 08-06-18 | 23:05

Het is geen kwestie van kunnen maar van willen, natuurlijk kunnen we dit soort figuren eruit trappen.

Deviant | 08-06-18 | 23:47

Oostenrijkers hebben wijselijker gestemd.

BozePaarseMan | 08-06-18 | 23:58

Uitleveren aan President Bashar al Assad van Syrië. Opzouten met dit uitschot.

rachid82 | 08-06-18 | 21:55

Ghe, grappig. Wij voorspellen hier nu alweer hoe het gaat. Net als toen met die Michael P. Maar ja, naar onze zorgen wordt niet geluisterd. Want wij zijn maar boze witte reaguurders op een blogje.
Zucht.
Wedden dat deze Abou Pipo weer een keer in het nieuws komt? Verwarde man incident ofzo?

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 21:27

Maar voor de rest heeft het OM de veiligheid van de samenleving zeer hoog in het vaandel staan hoor. Heus waar.

obominotie | 08-06-18 | 21:03

De linksmensch en hun gezinnen verdienen dit soort multi culturele helden. Wat je een ander aan doet moet je zelf ook kunnen incasseren.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 20:36

Past mooi in het meesterplan van Ollongren en de Sleepwet-maffia. Eerst de boel opnaaien tot er een verwoestende aanslag komt, dan in naam v/d veiligheid het sleepnet aantrekken totdat alle communicatie via de filters v/d AIVD loopt.

DommeNeger | 08-06-18 | 20:29 | 1

Als die aanslag er inderdaad komt hoop ik dat de Abou uit dit artikel zich in het middelpunt van een bomgordel bevindt.

Rhenium | 08-06-18 | 22:03

hahaha 1 april is al geweest hoor Abou is echt niet vrij

ja-nee-misschien | 08-06-18 | 20:29

Ik wil een BIVAKKOCRATIE, dan kun je alles flikken en zeg je dat alles door christus is ingefluisterd. Da's andere koek dan die Pharao van Lubach.
Puber.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 08-06-18 | 20:20

Weet je wanneer de kans op herhaling helemaal klein is? Als je dit soort tuig nooit meer vrijlaat....

Tostiapparaat | 08-06-18 | 20:09

Misschien is het een foefje van het OM om hem door de Nederlandse bevolking in het beton te laten storten.
Die kans is er nu.

XaaD666 | 08-06-18 | 19:58 | 3

Ook zo bij Volkert. We snappen het alleen niet.

XaaD666 | 08-06-18 | 20:00

Je zou er misschien paling meer kunnen vangen.

getzappad | 08-06-18 | 20:01
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 08-06-18 | 20:39

Het strafsysteem in NL gaat allang niet meer om vergelding van aangerichte ellende of het beschermen van de samenleving... het is er officieel op gericht een corrigerend/lerend effect te hebben zodat de kans op herhaling verkleint en de kans op gedragsverbetering vergroot. En daarbij hebben ze nog niet helemaal geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken... Zolang je aardig gevonden wilt worden, mis je autoriteit en missen je kuikens discipline/gehoorzaamheid. Is in gezinnen zo, is in het groot zo, met dank aan de jaren 70 waarin alles minder serieus moest worden en het plezier groter: écht leven, dat is het einde, toch?!

Rest In Privacy | 08-06-18 | 19:58 | 4

Klopt, door vergelding zijn ook mijn kinders goed terecht gekomen in de maatschappij.
Het staat nogal dom om dit soort zaken te koppelen aan het opvoeden van kinderen, maar voor vrouwen is dat blijkbaar normaal.
Vrouwen die het in de rechterlijke macht meestal ook voor het zeggen hebben.
Wat raar dat de samenleving hier last van ondervindt.
Staat allemaal in de Libelle vlak onder wat te doen bij schimmel in het kruis.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 20:25

@Popeye: Wow! Ik moet nog 73 jaar en dan ben ik 100 en kan ik net met pensioen, haha. Ik ben niet jaloers op u maar toch ook wel. Thanks en dat take care is wederzijds!

@Kalk: oh, want opvoeden op grote schaal en kleine schaal, gedreven door dezelfde maatschappelijke trends, mag niet vergeleken worden? Verder begrijp ik je comment niet half, maar tnx voor de aandacht. :-) Oh, en ik lees natuurlijk niet de Libelle maar Nijntje in de Speeltuin.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 20:27

Toch de behoefte aan de weegschaal, Trump liet die vrouw vrij die wat pakketjes drugs van A naar B bracht. Verder geen geweld gebruikt, kreeg levenslang en kreeg terecht gratie na 20 jaar in de gevangenis. Maar dat is vaak in de rechtsspraak, volkomen onafhankelijke rechters leggen soms straffen op die geen mens snapt. Daarom gekozen rechters en het ultieme geval kan een rechter voortijdig worden ontslagen als er genoeg mensen boos zijn om een uitspraak.

sprietatoom | 09-06-18 | 06:59
▼ 1 antwoord verborgen

Abou Moussa aka Azzedine Choukoud aka Apul Madeek-Aoud aka Yuliqa M'Diq (vrij naar SNL).

oranjerood | 08-06-18 | 19:56

Wat mij betreft ronselt ie zich suf. Kunnen mij niet genoeg mocro's enkele reis Syrië gaan en daar blijven. Al dan niet levend.

2voor12 | 08-06-18 | 19:52

Er is geen enkel risico op recidive, die pipo is namelijk nooit van mening veranderd..

puszuiger | 08-06-18 | 19:51

Alles is al gezegd hier, toch nog een kleine aanvulling mijnerzijds;

Die foto. Dat hoofd.
Je zou bijna gaan denken dat Lombroso er wellicht toch niet helemaal naast zat met z'n schedelmetingen.

EefjeWentelteefje | 08-06-18 | 19:46 | 5

Phrenology was ondanks de curieuze mislukking toch een belangrijke stap in de geschiedenis richting neuropsychologie...

Rest In Privacy | 08-06-18 | 20:04

@Berbaar | 08-06-18 | 19:57
U hebt kennelijk een probleem met lezen. Geeft niks hoor, dat komt wel vaker voor bij mensen met een tunnelvisie.

EefjeWentelteefje | 08-06-18 | 20:04

Berbaar | 08-06-18 | 19:57 Verklaar nu eens wat de toegevoegde waarde is
van de islam in de westerse wereld in het algemeen, en Nederland
in het bijzonder.

getzappad | 08-06-18 | 20:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier zullen de families in Raqqa en Mosul heel blij mee zijn. Aldaar had jihadmeneer terecht aan een stuk hout gehangen. Je moet je kapot schamen als nl justitie zijnde..

Chemokar | 08-06-18 | 19:38 | 2

Schaamte is slechts voorbehouden aan mensen met een geweten.

LuckyGirl | 08-06-18 | 19:49

LuckyGirl
De waarheid, helaas is dat geweten niet meer belangrijk in het onderwijs etc..... als het maar leuk is. Bij justitie/OM haten ze collega's 's morgens bij het koffieapparaat, ze pakken mekaar de vrouwen/mannen af en moeten dan Nederland netjes regelen...
Waardeloos wat ze er van gemaakt hebben, de foute moslims spelen het spel mee en mogen na 2 van de 5 naar buiten, waanzin.

hagelkruis | 08-06-18 | 20:08

Er is echt een spruit mis bij die linkse rechters/OM

Generaalspruit | 08-06-18 | 19:37

"if there's any way they can do it wrong, they will" Murphy's law.

meneer der meneren | 08-06-18 | 19:34

Geen verstand van zaken bij het OM wat betreft de psychologie van de jihadist. Jihadist zijn, is een continue staat van zijn; recidive bestaat niet, je bent het of je bent het niet. Hij krijgt wel een paar maatregelen, met name: een gebiedsverbod, een socialmediaverbod en een demonstratieverbod. Vooral dat laatste zal iemand die het liefst anoniem opereert, vast heel schokkend vinden. OM, onder welke steen leven jullie eigenlijk? Die kerel lacht zijn besneden geval uit zijn broek!

LolaBabooshka | 08-06-18 | 19:33 | 1

Gevalletje....
Niet overdrijven.

Wijze uit het Oosten | 08-06-18 | 19:45

De kans op recidive bij pedo's is ook erg groot, dus gewoon maar niet meer gevangen zetten.
Wat een logica.

LuckyGirl | 08-06-18 | 19:33

Er zijn landen waar zo iemand zonder pardon de doodstraf zou hebben gekregen voor zijn daden.
Dat zijn vrijwel allemaal islamitische landen; daar weten ze wel van aanpakken als het om (gewelddadig) jihadisme gaat.
Dat geeft te denken.

jemagookniksmeer | 08-06-18 | 19:24 | 3

Pas op, dit is Koran op de molen van de TAMUN (Tief Alle Moslims Uit Nederland) partij.....

CarloCarpacio | 08-06-18 | 19:29

Er gebeurt meer in de schemerwereld dan jij denkt te weten.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 19:32

Wij gaan hem net zo lang knuffelen en uikeringen geven tot hij dood gaat
Dat zal hem leren dat gespuis

Jacktheflipper | 08-06-18 | 20:53

Waar is dat interneringskamp als je het nodig hebt? Tot de grond afbreken, dit heerschap, en met harde hand weer opbouwen (of niet).

MickeyGouda | 08-06-18 | 19:20

De rechter krijgt de papieren en toetst die aan de wet. Ergens is dus iemand die een rapportage opgesteld heeft waar deze conclusie in staat, en dat moet onderzocht worden, wie was dat en met welke informatie is de conclusie getrokken dat recidive niet uit te sluiten is maar bij vrijlating minder kans op recidive? In zo''n geval is de juiste conclusie namelijk pas vrijlaten als recidive uitgesloten is.

CarloCarpacio | 08-06-18 | 19:18 | 2

Ronselen heeft geen zin meer, dus daarin hebben ze gelijk.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 19:29

CarloCarpacio | 08-06-18 | 19:18 Ik wil u even waarschuwen, in dit soort
zaken heeft logisch redeneren en denken, nog nooit tot een
overwinning geleid.

getzappad | 08-06-18 | 20:18

'het risico op recidive verlaagt' ja ja ja en waarom gaan de OM-baasjes dan keer op keer op keer op keer naar de v.d.Valk-motelletjes met hun officiers-schatjes, Route 69.
Dit land verdient echt beter.

hagelkruis | 08-06-18 | 19:17

Je zou mogen verwachten dat dit soort subversieve figuren niet zo maar los wordt gelaten in onze samenleving, Begeleide terugkeer vanuit een TBS-achtige setting zou minimaal wenselijk zijn.
Maar ja Nederland he, een paar jaartjes pingpongen en je staat weer op straat.

Luchtbakfietser | 08-06-18 | 19:17 | 2

Gewoon mee pingpongen als je er per ongeluk een tegenkomt...

Rest In Privacy | 08-06-18 | 20:05

Een kleine variant is PingPangPet. Ook een erg leuk spelletje.

Frau Merkel | 08-06-18 | 21:05

Bijna elke keer als ik op GS zit is het weer net of ik in een boek van Kafka beland ben.
Niet te geloven hoe de kiezers dit landje hebben laten verzuipen met hun nepparlementen en nepschijnveiligheid.

komtdatschot | 08-06-18 | 19:15 | 3

Hugo Walker, ik heb de 3 boekjes van Kafka ook ooit verplicht tot mij moeten nemen en ben het helemaal met U eens, we zouden broers kunnen zijn (als ik geen kale kop had gehad en sproeten)

hagelkruis | 08-06-18 | 19:20

Probleem zijn niet de kiezers maar de journalisten. Die horen het volk voldoende te informeren. Het is te bizar voor woorden dat we een "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" shockblog nodig hebben om ons juist te laten informeren.

Het volk wordt stelselmatig misleid.
Wie verkeerd geïnformeerd wordt maakt de verkeerde keuzes, simpel.

Dandruff | 08-06-18 | 19:29

hagelkruis | 08-06-18 | 19:20
Krijg nou het,heb ook sproeten en nog net geen kale kop.

komtdatschot | 08-06-18 | 19:52

Nederland, fopstrafland!

Indoneesje | 08-06-18 | 19:13

"vervroegde vrijlating verkleint de kans op recidive"
Dat snap ik niet helemaal.
Dus als je iemand een fopstraf geeft, zal-ie wel uitkijken het nog een keer te doen?

jemagookniksmeer | 08-06-18 | 19:12 | 2

Dat bedoel ik dus in mn andere comment, wordt de recidive kans nu van 99% verlaagt naar 92%? Deze gek gaat recidiveren, maar bij nu vrijlaten is de kans kleiner omdat zn oma nog leeft en hij beloofd heeft bij haar te gaan wonen in zandbakistan???

CarloCarpacio | 08-06-18 | 19:23

jemagookniksmeer | 08-06-18 | 19:12,

Doet me denken aan die ***rechter die een paar jaar geleden een tasjesrover liet lopen.
Het bewijs tegen de verdachte;
- verdachte werd gepakt door een getuige;
- tijdens aanhouding was hij in bezit van gestolen tas;
- getuige en slachtoffer wezen hem aan als dader...

Appeltje - eitje, toch?
De redenering van de rechter; "de verdachte had al gezeten vanwege een tasjesroof, en was nog maar net vrij. Het is onwaarschijnlijk dat hij zo snel na zijn vrijlating weer eenzelfde delict pleegt"...
Daar zakt toch je broek van af?
Er is iets heel erg mis in die rechtensector, de überwereldvreemdheid daar slaat alles.

Dandruff | 08-06-18 | 19:26

Laten we hopen dat de AIVD 24 uur per dag de rest van zijn leven er bovenop zit? Maar dat zal dan wel weer niet. Schokkend dit.

Jan, Leiden | 08-06-18 | 19:08

Levenslang een isoleercel in, dat is pas recidiveverlagend.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 19:04

Ok, waar is Ralph Inbar? Die komt zo binnenlopen om het één grote Bananasplit-joke te verklaren? Ralph...? Where you at, dude?
Dat die man nu zou verschijnen (ook al is ie al jaaaaaaaren dood) is geloofwaardiger dan de stupiditeit die ik nu weer moet lezen hier.

Accident_Prone | 08-06-18 | 19:01

Ah daar is DKS gebleven. Ons ervan overtuigen lukte niet echt .....

MarcS | 08-06-18 | 19:00

Vijf jaar? Ik vind het nog lang.

Balletje Mayo | 08-06-18 | 18:59

Vrijlaten van gevangenen verlaagt nu eenmaal de kans dat ze nogmaals een misdaad plegen, dat weet toch iedereen? Want buiten de gevangenis kun je ze beter in de gaten houden dan in de gevangenis! Iemand nog vragen? Of ze drugs ophebben?

tipo | 08-06-18 | 18:57

Wanneer mag panhuis van het OM deugvolk weer een einde met de auto rijden? Volgend jaar?
We nemen zijn rijbewijs in, kans op recidive is dus klein.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 18:57 | 1

Azzedine Choukoud heeft een gebiedsverbod voor sommige plekken, dus daar kan hij alvast geen aanslag plegen.

tipo | 08-06-18 | 19:00

En dan te bedenken dat het enige wat je hoeft te doen het afschaffen van de zorgstaat met al zn toeslagen en subsidie is.
Zij ze ineens pleite naar dubbel paspoortië en zijn alle problemen hier opgelost.
Oh wacht..

schoon-schip-maken | 08-06-18 | 18:56 | 10

Berbaar | 08-06-18 | 19:43
Jij bent toch die indiaan van hier, dan ben je dus homoseksueel jokkebrok.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 19:57

LOL nee dat is Sjefke geloof ik, de indiaan fantast.

Berbaar | 08-06-18 | 20:00

Berbaar | 08-06-18 | 20:00
Nee hoor, jij bent die diversiteits- idioot. Of je bent bakito, die schrijft ook als een wijf.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 20:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Geduldig wachten tot een kleine gebeurtenis die de muren laat vallen van de wegkijkers. Iets met eigenbelang.

larie | 08-06-18 | 18:55

Bedenk je ook even wat voor een geruststellende boodschap is voor potentiële terroristen die aan aanslag zouden willen plegen, maar de risico’s nog aan het afwegen waren.

JackStick | 08-06-18 | 18:54

Zou de kans op recidive dan het kleinst zijn als iemand helemaal niet vast wordt gezet?

Poesmobiel | 08-06-18 | 18:54 | 6

Dit zijn dus dezelfde mensen die zeggen dat Pim Fortuin, Theo van Gogh en Geert Wilders er zelf om hebben gevraagd omdat ze zo provoceren. Dezelfde opvatting dat als uw dochter wordt verkracht, dat ze dan ook maar niet zo’n kort rokje had moeten dragen. De gedachte van die mensen hier is, denk ik, dat als je heel lief voor ze bent en als ze het goed hebben, ze minder kwaad zijn en misschien ook lief terug gaan doen. En dan denken ze dat het heel misschien mogelijk is of dat de kans in elk geval kleiner is dat ze aanslagen of andere terroristische of jihadistische activiteiten plegen, zoals het ronselen van terroristen voor IS. Mensen die dit beslissen zijn waarschijnlijk christelijk en zijn gewoon bang en laf.

BluRay | 08-06-18 | 19:03

Dandruff | 08-06-18 | 18:58
Ja, wist ik veel. Ik dacht altijd dat het om het bestraffen van het plegen van strafbare feiten ging, die straf.

Poesmobiel | 08-06-18 | 19:04

Poesmobiel | 08-06-18 | 19:04,

Helaas nee. Misdaden bestraffen is net zo guur-rechts als de maatschappij beschermen.
We zijn allemaal beter af met een overheid die nare feiten geheim houdt en provocerende meningen verbiedt. Voor foute meningen werkt gevangenisstraf gelukkig wèl. Z'n gevalletje als met die Susanne in Duitsland bijvoorbeeld; als we dat niet hadden geweten, hadden we ons toch veel beter gevoeld?

Zin in de toekomst!

Dandruff | 08-06-18 | 19:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Oostenrijk, het land van the brave and the heroes. The Netherlands, land van lafaards, deugers en idioten. Welkom, in Islamabad aan de Noordzee.

De Evangelist | 08-06-18 | 18:52 | 1

Lekker vertrekken naar Oostenrijk mijn Beste.
Toedeledokie!

Berbaar | 08-06-18 | 18:57

M'n oma had vroeger ook zo'n baard in de broek. (Heb ik van horen zeggen).
Die rook trouwens beter dan het exemplaar van deze engerd.

HoerieHarry | 08-06-18 | 18:51 | 2

Heb je dat laatste ook van horen zeggen?
, of?

WasHetMaarMakkelijk | 08-06-18 | 19:01

Van opa.

HoerieHarry | 08-06-18 | 19:26

Oke dus we hebben een Sleepwet om potentiële terroristen op te sporen, maar als we er eentje hebben dan kan deze weer buiten toezicht gezet worden?

JackStick | 08-06-18 | 18:50

Hoe vaak blijkt in de praktijk dat m.b.t. recidive-gevaar verkeerde prognoses worden gegeven met ernstige gevolgen voor de samenleving. Bedenkt men tevens dat de man een moslim is en dat moslms van hun ideologie gewoon mogen liegen tegen ongelovigen als ze vervolgd worden wegens die ideologie, dan is de conclusie duidelijk lijkt mij. Vergis-vrijlating.

krelus | 08-06-18 | 18:49 | 3

Ze mogen altijd liegen tegen de ongelovigen, net als een bepaalde andere groep overigens maar dat terzijde.
Dus niet alleen tijdens vervolging.
Alles is gepermitteerd om de islam te laten domineren, helaas hebben wij een OM die ze daarin ook totaal niet durven te hinderen.
Komt ongetwijfeld voort uit dezelfde angst die in het VK heerst waardoor er nu jonge meisjes voorgoed beschadigd zijn.

Shezmu | 08-06-18 | 19:04

Beter lezen krelus. Het is nog veel erger dan een verkeerde prognose. Ik neem aan dat hij openlijk trots is op wat hij doet en heeft gedaan en heus niet gezegd heeft dat hij het niet weer zou doen. Het is puur een opvatting van het OM om aan te nemen dat als ze hem eerder vrij laten, dat hij dan misschien niet meer zo kwaad is op de Nederlandse samenleving en dan misschien lief terug gaat doen. Je hebt dus gelijk dat het heel vreemd is van het OM om deze aanname te doen. Kijk naar Volkert van de Graaf en Mohammed B. Die zeggen ook gewoon dat geen spijt te hebben en het zo weer te doen. Die rare ideologieën gaan er niet zo maar uit. Die mensen zijn nou eenmaal psychopaat of sociopaat en hebben niet het vermogen om rationeel en logisch na te denken. Waarom ze lage straffen en zelfs strafvermindering krijgen is niet uit te leggen maar gebeurt dus wel met dit soort drogredenen en aannames.

BluRay | 08-06-18 | 19:15

@ BluRay | 08-06-18 | 19:15

Volkert van der Graaf is een kil en berekenend persoon die exact weet wat hij deed en doet. Vermoedelijk is hij ook bovengemiddeld intelligent. Het gebrek aan een geweten zegt niets over zijn denkvermogen.

sprietatoom | 09-06-18 | 05:15

Ik heb het al vaker gezegd,dit soort idioten komt gewoon terug in de maatschappij geholpen door mijn vroegere GroenLinks buurman die Sociotherapeut was bij de Rooysewissel in Venray.Inmiddels is is hij gediplomeerd Psychoterapeut.Niks geleerd gaat gewoon door met zijn naieve gewauwel.Is officieel overheidsbeleid.We are doomed.

Zeurkont | 08-06-18 | 18:48 | 2

Bij die lui piept er altijd wel een moslim doorheen en ze vinden het prachtig, want wetenschappelijk onderbouwd en daar heb jij helemaal niets tegen in te brengen, pauper dat je bent!

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 18:52

Officieel verdienmodel bedoel je.

schoon-schip-maken | 08-06-18 | 18:58

Niet te gleuven. Hoop dat hij oversteekt zonder te kijken.

contractor | 08-06-18 | 18:47

De fopstraf. We komen er wel in dit land.

de Voorzittert | 08-06-18 | 18:46

Man man man, als dit mis gaat heeft de rechtelijke macht bloed aan zn handen. Maar ja, daar kan nog wel wat bij.

dyslexieman | 08-06-18 | 18:42

Dit is niet echt toch? Risico op recidive kleiner door EERDER vrij? Kunnen ze makkelijker ronselen ín het gevang dan? Wat in de fucking fuck

Tergender | 08-06-18 | 18:42 | 2

Dat lijkt me ook een redenatie die uitleg behoeft.
Niet dat er nog veel zieltjes te ronselen zijn voor de strijd in Syrië.

Berbaar | 08-06-18 | 18:45

Daar hebben we isolatie voor bedacht. Alle beperkingen. Geen contact met niemand behalve zijn advocaat. Maar goed. In Nederland runnen de gevangenen het gevang.

Standvastig | 08-06-18 | 19:49

Ho lang denken ze dat we dit allemaal nog gaan slikken. Zijn ze echt zo dom.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 18:40 | 1

Dat we t überhaupt al pikken.
Volgens mij zijn wij voorlopig gewoon dom.

schoon-schip-maken | 08-06-18 | 18:41

Artikel na artikel. Reaguursel na reaguursel. Stilte voor en na de storm.
Misschien toch eens tijd besteden aan wat positieve geluiden, zoals diverse mensen nu doen rondom Tommy Robinson. Imam Tawhidi, Kevin Sharkey, Jordan Peterson, Mohan Singh, Hirsch Ali en vele anderen. Noem de namen maar want directe links naar de beste presentatie van deze mensen, ligt nogal gevoelig hier.
9 Juni zal een gedenkwaardige dag worden voor Europa.

am*dam | 08-06-18 | 18:39 | 7

Hier een naam van een bijzonder moedige vrouw uit Iran, destijds als kind uitgehuwelijkt, mishandelt en uiteindelijk kunnen vluchten naar Usa.
" Anni Cyrus of the Glazov Gang. A child bride in her home country of Iran, abused and imprisoned as a teen, she escaped to America and now advocates for women and girls, suffering under Sharia. Her mission is to bring hope and healing to women and girls who have been unfortunate enough to be exposed to the plague of Islamic ideology. She experienced, first hand, the horrors of living under Islamic theocracy in Iran." youtu.be/jYCDuBuDlgI
Van hetzelfde kanaal een gesprekje met Geert Wilders van afgelopen maand . youtu.be/cj-vduCTkUw

Onthoud die naam -Aynaz Anni Cyrus- , er zijn veel lezingen en getuigenissen van haar op haar kanaal te vinden en zij kan het weten, ex kindbruid, dochter van een sheik terwijl haar moeder islam onderwijs gaf. Er zijn fatwa's tegen haar uitgevaardigd en zij wordt evenals Wilders bewaakt!

ccr316 | 08-06-18 | 19:03

Hoe kan het OT zijn? Het gaat over jihadisten en/of islam, De namen die ik deel, zijn anti-jihadisten van alle kleuren en religies, met kennis van zaken. En de moed om (nog) vrijuit te spreken.

am*dam | 08-06-18 | 19:16

@am*dam | 08-06-18 | 19:16
We zien het wel knul.
Uw vorige serie bijdrages over dat tuigh TR verdween ook in de prullenbak.
Almachtige Joris beslist in deze.

Berbaar | 08-06-18 | 19:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Alcoholische doodrijder na helft straf vrijlaten geeft natuurlijk ook veel minder kans op recidive

pga | 08-06-18 | 18:39

2/3 van de straf uitgezeten dan komt men vaak vrij.
Meneer had van mij best nog wat langer achter de stangen gemogen maarja zo werken die dingetjes.
Recidive risico lijkt me inderdaad klein want je moet wel een hele hele domme Moslim zijn om je nu nog over te laten halen om in Syrië te gaan strijden errrrrrrr hulpverlenen.

Berbaar | 08-06-18 | 18:38 | 1

Jup.
Next halte is gewoon Europa waarschijnlijk..

schoon-schip-maken | 08-06-18 | 18:43

Het OM weet dat het niets uitmaakt om hem eerder vrij te laten, omdat er duizenden van dit soort figuren rondlopen. Het scheelt wel veel geld voor detentie. Verstandige zet dus.

Ongeblustekalk | 08-06-18 | 18:35

Huilen omdat we zo'n geweldig land zijn. DAT is is wat ik aan het doen ben met tranen over m'n wangen. Dit leidt maar tot een conclusie: Allah is de enige.
*vingertje opsteekt en met achterlijke blik in de camera kijken doet*

Rest In Privacy | 08-06-18 | 18:33

Diepe, diepe, diepe zucht.

Bat-Adam | 08-06-18 | 18:29

Helemaal. Niks.

Bat-Adam | 08-06-18 | 18:29

hee zeurpieten... hij krijgt wel een meldplicht hoor! Nu zou het wel kunnen zijn dat ie naar het buitenland wil verhuizen om daar te gaan werken en niet hier zijn hand te hoeven op te houden... Volkert is ervaringsdeskundige, die weet vast wel een ezelspadje.

fikkieblijf! | 08-06-18 | 18:27

Is de vacature van anti radicaliserings ambtenaar al ingevuld in Amsterdam
Hij kijkt mij een goede hiervoor

Jacktheflipper | 08-06-18 | 18:27

Volgens Leo Lucassen is dit de schuld van Geert Wilders.

funkyd | 08-06-18 | 18:25

Ze hadden hem een week langer vast moeten houden, tot na het suikerfeest.

Mubbenschonster | 08-06-18 | 18:25

Umm, okee,
Dus alle terroristen meteen vrij laten.
Dat is het veiligst! ???
.
Ik neem maar even een wijntje,
voordat mn hersenpan kortsluit en mn bloeddruk naar het plafond gaat.
.
Proost allemaal.

hotmint | 08-06-18 | 18:22 | 2

Het is geen terrorist alleen maar een beetje veward

Jacktheflipper | 08-06-18 | 18:28

Cheers.

ademende aarde | 08-06-18 | 18:35

Maar wel te laat voor de jaarlijkse politie-iftar. Ik voel een volgende rechtszaak aankomen...

Graaisnaaiert | 08-06-18 | 18:20

In de hemel is geen bier daarom drinken we het hier.

newray | 08-06-18 | 18:19 | 1

72 moslimsmaagden de moeder neuken is keihard werk ,

newray | 08-06-18 | 18:52

Ik weet wel een andere methode om de kans op recidive naderend tot nul te laten zijn, maar ik tegel hem maar even niet..
*Lief naar Joris zwaaien doet..*

Wijze uit het Oosten | 08-06-18 | 18:19 | 1

Huis, werk en en wijfie betaalt door de gemeente?

Zoon van Boer | 08-06-18 | 18:45

Als die nu even zijn agressie op Volkert af reageert dan zijn wij van beide af.

Fedde71 | 08-06-18 | 18:19

Wat in de afweging van het OM heeft meegespeeld is dat een vervroegde vrijlating 'het risico op recidive verlaagt', volgens de woordvoerder."

Dus als je hem na 2 uur cel weer vrij laat zal het nooit meer gebeuren?

Zoon van Boer | 08-06-18 | 18:19 | 1

Waaruit blijkt inderdaad dat hij geen terroristische motieven meer heeft. Vragen, vragen

JackStick | 08-06-18 | 18:58

Welke bril hadden ze op toen deze briljante conclusie getrokken werd?
Met de bril op van malle Eppie kom ik tot de conclusie dat niet vervolgen en straffen de kans op recidive tot 0 terug brengt, of we dan beter af zijn is een andere vraag, die weer om een andere bril vraagt alvoren te kunnen beantwoorden.

bwanabanjo | 08-06-18 | 18:17 | 1

Dit kan nog verder doorgetrokken worden.
Gewoon niet meer strafbaar stellen!
Is er überhaupt geen enkele kans meer op recidive.

J-van-de-Bontekoe | 08-06-18 | 18:21

De borrel was snel en effectief, dames en heren. Nu weer een echt verhaal svp. Dit kan gewoonweg niet waar zijn. O ja, iets met Nederlandse rechters en wanen. Even met de heer Faber praten.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 18:17

Ach, onder voorwaarden. Paar keer een kort geding en ben je daar ook weer vanaf. Zie een gouden toekomst voor Volkert als adviseur in dit soort zaken.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 18:15

Je zou bijna hopen dat die de fout ingaat zodat je weer zoals Daniël Arends kan zeggen: “zie je nou wel!!”

honde | 08-06-18 | 18:13 | 1

Eens zien of het OM van standpunt verandert als er inderdaad een aanslag komt, en één van de slachtoffers een familielid is. Want dan wordt het ineens anders!

JackStick | 08-06-18 | 19:01

Ik zeg.. Laten we em helpen met ronselen. Dan heeft ie niks gedaan en is er geen recidive.

deministerpresident | 08-06-18 | 18:12

Zandzakken voor de deur, ook erachter. Politie-agentes, bodycam op je achterhoofd. Joepie, bedankt voor deze neuroloog met verstand van genocide-politiek. Waar is mijn regering gebleven?

rattenvanger XL | 08-06-18 | 18:10 | 1

Die kut- bilderbasterds hebben een fecking jihadist vrijgelaten om geenstijl te depopuliseren.aaaarrrgghhh!

rattenvanger XL | 08-06-18 | 18:14

In Beligieje lieten zie laatst ook een geloofknaster vrij rondlopen om te kunnen solliciteren, heb je al geschreven?

g[E]ulden | 08-06-18 | 18:08

En dat ook nog tijdens ramadan. Hoe verzin je het...

Manus Olie | 08-06-18 | 18:08

Lastig. Als dit inderdaad waar is.. Ons rechtssysteem geeft nu eenmaal een tweede kans en of hij nu boem doet of over 10 jaar, de maatschappelijke schade is even groot. Dan snap ik dat je de afweging maakt: hoe hebben we als Nederland de meeste kans er goed af te komen.

kobuskuch | 08-06-18 | 18:07 | 4

Die tweede kans kan prima wachten tot meneer over de 80 is. Veiligheid samenleving hoort voorop te staan. Maar ik snap dat ik daarmee een minderheidspositie inneem.

obominotie | 08-06-18 | 18:19

Misschien die tweede kans maar eens af laten hangen van bewezen prestaties in plaats van een arbitrair tabelletje? En niet presteren betekent deur op slot.

marcoplarco | 08-06-18 | 18:27

Mogelijk zijn er over 10 jaar betere monitormogelijkheden. Laten we de kans daarop maar eens pakken en lekker even afwachten.

sockpuppet | 09-06-18 | 03:38
▼ 1 antwoord verborgen

@Geenstijl.... Ik zou maar een goed slot op de deur zetten want #jesuisgeenstijl klinkt ook zo lullig!

TotDeSchijtOnsDoodt | 08-06-18 | 18:07

Dus als je een strafbaar feit pleegt en je doet je best om aan te tonen of te faken dat vervroegde vrijlating niet tot herhaling leidt, kan je lopen.
Mooi.

Rest In Privacy | 08-06-18 | 18:06 | 2

nee hoor, je hoeft helemaal niet te faken.. je komt hoe dan ook na 2/3 vrij. Recent is zo een Michael P de vrije samenleving ingestuurd na 2/3 van zijn toch al lagere ingezette straf en geen TBS op te leggen wegens nee wil ik niet aan mee werken een onderzoek naar mijn gestoordheid, Voor het plebs om alvast te wennen. Die had aantoonbaar schik in zijn daad en was niet te handhaven in de kliniek.. never mind.. hup de participatiesamenleving in.. hier braaf volk van Nederland, daar komt ie.

fikkieblijf! | 08-06-18 | 18:34

In flink wat andere landen, bv de VS, krijg je extra straf wanneer je tijdens je celstraf
de wijde wereld gaat verkennen
Niet hier, je krijgt, áls ze je weer in de kraag vatten, nix extra
ja, een supervette tegoedbon voor de kantine en een grotere monitor om je reïntegratiecursus Battlefield ISIS te voltooien

Tobi | 08-06-18 | 19:43

Ik ben benieuwd naar de statistieken waarop dit wordt gebaseerd.

Haatejaculaat | 08-06-18 | 18:03 | 4

Vast aangeleverd door de Erasmus universiteit.

TotDeSchijtOnsDoodt | 08-06-18 | 18:10

Die statistieken zijn nog in de ontwerpfase, nog even de volgende terroristische acties afwachten.

J-van-de-Bontekoe | 08-06-18 | 18:18

Die statistieken zijn nog een conceptversie .

Paaldanseres | 08-06-18 | 18:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl