Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur rectificeert in uitzending suggestie dat Trump immigranten uitmaakte voor beesten

HILVERSUM - Het NPO-televisieprogramma Nieuwsuur, waar Rudy Bouma werkt, heeft gisteravond tijdens de uitzending een item over immigratie in de Verenigde Staten gerectificeerd, nadat onder meer de website GeenStijl.nl daarom gevraagd had. In het oorspronkelijke item, dat volgens Rudy Bouma niet door Rudy Bouma is gemaakt omdat Rudy Bouma gisteren helemaal niet werkte, werd een uitspraak van Donald Trump misleidend gebruikt. Het leek net alsof de Amerikaanse president immigranten uitmaakte voor 'beesten'. Volgens het programma was dit een vergissing, maar op sociale media wordt aan die uitleg getwijfeld. Zo spreekt opiniemaker Leeuwenhard van 'structurele manipulatie'. Richard vergeleek, 74 jaar na D-day, de fout van het programma met de Duitse politicus Joseph Goebbels, die voor zover bekend geen banden heeft met Rudy Bouma. Columnist Leon de Winter kwalificeert de uitzending van Nieuwsuur als bedrog. Ook is hij kennelijk uitgenodigd voor een vergadering, want hij wil van Nieuwsuur weten wat de agenda is. Voor Sinterklaas Noors Vlaggetje waren de excuses niet nodig. Hij gaat uit van moedwillig knip- en plakwerk om Trump in diskrediet te brengen. Donald Trump zelf leek de fout van Nieuwsuur te veroordelen middels een tweet waarin hij van "Fake News" rept. Vermoed wordt echter dat Trump andere media dan Nieuwsuur bedoelt, omdat hij geen Nederlands spreekt, de tweet al een paar weken oud is en hij waarschijnlijk nog nooit van Rudy Bouma heeft gehoord.

Reaguursels

Inloggen

Rectificeren heeft geen zin het kwaad is al geschied en daar gaat het de MSM om.
Trump is het beste wat Amerika is overkomen. Hij pakt de deep state aan zover die aan te pakken is. Al in 2016 toen Obama president was is men begonnen met Trump te bespioneren nota bene door de CIA. De Clintons en de FBI beschuldigen Trump, dat hij de verkiezingen heeft beïnvloed met medewerking van de Russen en nu blijkt dat dit helemaal in elkaar is gezet door de FBI en de Obama administratie. Er wordt een special counsel met Mueler opgezet, wat achteraf allemaal Trump haters zijn. Er zijn nu zoveel aanwijzingen dat de special counsel corrupt is. Dat men een tweede special counsel op wil zetten om Hillary Clinton te onderzoeken die veel meer op haar geweten heeft dan Trump. Ze hebben nog geen spatje bewijs gevonden dat Trump connecties had met de Russen. Maar wel dat Hillary 150 miljoen dollar heeft gekregen van de Russen voor de Clinton Foundation. Plus de pizagate de uranium deal te veel om op te noemen wat deze corrupte Hillary allemaal uitgespookt heeft. Ook George Soros heeft nog een duid in het zakje van Hillary foundation gedaan. Maar over het grootste schandaal in de Amerikaanse geschiedenis hoor je helemaal niets in de MSM. Dit is 100 keer erger dan Watergate.
Wel als er iets negatiefs over Trump is dan staat het gelijk in de MSM, die hun informatie alleen van CNN Newyork times Washingtonpost halen. Deze kranten zijn geheel geïnfiltreerd door de deep state.

Ronald89 | 07-06-18 | 20:11 | 1

Vandaar ook dat de ‘grote bekken’ zowat tot op de grond vielen toen het Clinton-camp in het Trump-stof moest bijten… de stille woede werd openlijke woede, de ingehouden frustratie werd gekanaliseerd in wat misschien wel de grootste lastercampagne ooit genoemd kan worden: de anti Trump hetze… zelfs gebezigd in klein Nederland door gerenommeerde (kuch) nieuwsmakers welke het liegen en framen tot hun eerste natuur hebben gemaakt.

Veluwse-Eikel | 08-06-18 | 03:18

Jongens! Je weet tog dat Rudy op een andere vloer zat dan waar dat Fakenews wordt verzonnen.

ristretto | 07-06-18 | 19:14

Beetje jammer allemaal. Iedereen riep dat de wereld verging toen Trump aan de macht kwam. Razzia's om LGHBTQSTW en illegalen, moslims en weet ik veel in kampen te stoppen, vergassen en deporteren etc. Vervolgens wacht ik ook op een kernoorlog die Trump zou ontketenen. Zover is het een beetje lauwe bedoening het enige wat Trump is twitteren en hij gaat Kimmie binnenkort ontmoeten.

EmilioEsteves | 07-06-18 | 16:35

Niet gezien ... kijk nauwelijk meer naar normale TV .......... De staatszenders mogen van mij zowiezo op zwart.

Ervaringsdeskundige | 07-06-18 | 14:32

Als ze het écht willen rectificeren doe dan even een aflevering over MS13 en wat beelden van inwijdingsrituelen en martel of executie videos. Dan is de uitspraak van Trump over beesten compleet gerechtvaardigd en blijft het niet in de sfeer van 'onschuldige immigranten met af en toe een bende' hangen.

GroetenVanUrk | 07-06-18 | 14:23

Dit nieuwsuur-item (geen hoofdletter want dat verdienen ze niet) roept bij mij toch hele sterke associaties op met een Duitse nazi film over Joodse medeburgers waarbij beelden van rattenkolonies werden getoond.

BBmetR | 07-06-18 | 13:09

Heb ik er ook nog een goeie van de NOS: 5-6-2018 24:00 u.
www.npo.nl/nos-journaal/06-06-2018/PO...
Item: Vliegers Gaza brandstichting Israel
Vanaf 07:40:
"Jongeren(!) knutselen de vliegers hier in elkaar.
Aan de andere kant van de grens.
En daarna sturen ze ze brandend naar Israel.
Ze zullen ermee doorgaan zolang Gaza bezet(!) is, zeggen ze.
Israel gaat het gevecht aan met de vliegeraars.
Sluipschutters moeten ze neerschieten(!)."

Drie leugens achter elkaar.

Roadblock | 07-06-18 | 13:00

De zure non verbale uitdrukking op dat wegdraaiende hoofd van die NPO propagandaspreekpop op het eind van het fragment sprak boekdelen terwijl de volzin “die uitspraak..... ten ontechte in terecht gekomen” er met zichtbare tegenzin en grote moeite uit werd geperst.

B.Spiritus | 07-06-18 | 12:41 | 2

Ze dicteren het 'nieuws' al decennia, overtuigd van hun gelijk. Al decennia wordt de bevolking geïndoctrineerd, ook bij dat jeugdjournaal. Vergis je niet, ze beïnvloeden de stemmende massa enorm. De enige manier om dit te doorbreken, is zendtijd claimen oppositie.

SlimmeBelg | 07-06-18 | 17:09

En als ze het niet bevalt, dan smoren ze het geluid. Van de zendtijd politieke partijen met Janmaat tot de reactie van Poetin op een journalist: gewoon faden, zappen, wissen en door met de ideologische boodschap.

kapoerewiet | 08-06-18 | 19:43

Okee, na een klein beetje aanmoediging van "ons", zo zie ik het toch echt,
zijn er nu dan duidelijke en breed gecommuniceerde excuses van de NOS.
Waarvoor dank.
Ik vind het vooruitgang..

hotmint | 07-06-18 | 12:37

De rectificatie op zich is nog steeds een leugen, want het zijn geen criminele bendes MS13 zijn complete moordeskaders die nergens voor terugdeinzen en ook vrouwen en kinderen niet sparen.
Als nieuwsuur werkelijk nieuws wil brengen moeten ze daar een een reportage over maken zodat de werkelijkheid zichtbaar word, maar daar zijn ze te laf voor.

Nanda81 | 07-06-18 | 12:25 | 1

Alle oppositie tegen legitieme staten wordt door Nieuwsuur en de NOS grif gesteund, behalve de oppositie in Nederland, dat betreffen natuurlijk tokkie’s, populisten en nazi’s. De gespletenheid in het denken en handelen van linksisten is opmerkelijk.

Veluwse-Eikel | 08-06-18 | 03:24

Als ze maar weten dat ze in de gaten worden gehouden. Geloof me, deze rectifuckatie heeft ze echt pijn gedaan...

Jahowiseffe | 07-06-18 | 12:19

Als je als redactie in 1 dag 180 graden kunt draaien, dan zegt dat iets over de objectiviteit en feitelijkheid van de berichtgeving. Die moet dan wel laag zijn.

Generaal Pardon | 07-06-18 | 12:06 | 3

Ze hebben het gewoon goed opgelost. Nu zorgen dat het niet meer gebeurd.

O2Neutraal | 07-06-18 | 12:20

Gebeurt

piloot47 | 07-06-18 | 16:51

piloot47 | 07-06-18 | 16:51
Dank

O2Neutraal | 08-06-18 | 15:53

Een GS-roze lintje voor die voor die kerol !

Jahowiseffe | 07-06-18 | 15:40

Henk, ben jij dat?

kapoerewiet | 08-06-18 | 19:44

NPO volgt hun grote voorbeeld CNN.
Samen de afgrond in.
En het mooie is ze hebben het niet eens door!

RubberenHarrie | 07-06-18 | 12:00

Weer nepnieuws dus.

Ko Ranzig | 07-06-18 | 11:56

De NOS denkt: het doel heiligt de middelen. Dat is op zich al kut. Maar het doel is ook kut. En de middelen ook. Wat een afgang.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 11:46

Ook rltnieuws kan er wat van. De Amerika verslaggevers zijn altijd negatief over Trump. Maakt niet uit wat het onderwerp is of ze maken er een negatief item van.

lex8310 | 07-06-18 | 11:27

De stunt waarbij Putin ogenschijnlijk vragen van een BBC reporter ontwijkt, door straal door te lopen, spant nog steeds de kroon. Ben benieuwd wanneer de NOS doorkrijgt dat ze geen nieuws maken voor een kleurterklas, maar voor een kritisch publiek dat de weg weet in de social media.

Pierre Lebon | 07-06-18 | 11:25 | 1

Daarom ook euvsinfo, om te voorkomen dat de burgers meer belangrijke zaken dan deze kan duiden.

O2Neutraal | 07-06-18 | 12:22

De treurige fans van Clinton zitten ook bij de NPO-Nieuwsuur, met manipulatie hun eigen mening aan ons op te dringen.
In dit geval nog steeds boos dat Trump president is geworden, elke ondermaatse streek wordt uit de kast gehaald om Trump zwart te maken.
Ben je dan zielig?
Je kunt ervan uitgaan dat dit soort kunstjes ons ook bij ander NPO nieuws wordt geflikt, zeker tegen verkiezingstijd.
En geraffineerde misleiding wordt echt niet altijd ontdekt.
Het wordt hoog tijd voor een grote schoonmaak daar.

BosrandDirk | 07-06-18 | 11:02 | 1

De "journalisten" en omroepsters van deze club hebben zelf niet eens in de gaten dat ze totaal biased zijn. Dat maakt het ook zo knap geregeld.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 11:15

De linkse zendertjes 1 t/m 3 heb ik al jaren uit mijn televee "rausradiert". Wat een genot... al 6 jaar lang geen geindoctrineer en gemanipuleer in mijn oren en op mijn netvlies. Een heel ander leven. Voor het "echte verhaal" (volgens de npo) , ga ik zelf wel op onderzoek uit. #FUCKTHENPO

Paaldanseres | 07-06-18 | 11:01

Het is toch treurig dat men objectiviteit niet eens probeert bij onze "publieke" omroep. Deze rectificatie is alsof je elke dag loopt te schelden op Joden\buitenlanders\Trump\vul-maar-X-in, dan zodanig betrapt wordt op een leugen dat je er niet omheen kunt, dat schoorvoetend toegeeft en vervolgens weer vrolijk doorgaat met roepen dat alle onheil komt van die Joden\buitenlanders\Trump\X.

Zou de NPO nooit eens op de gedachte komen te gaan brainstormen over hoe ze hun nieuws en duiding (als je dat als vermeend objectief medium al hoort te doen) wat meer in balans kunnen krijgen? Zoals hoor en wederhoor wellicht? En dan niet expres de meest onsympathieke stuntel selecteren voor het wederhoor. Zoals ze destijds deden bij de afschaffing van de vrijstelling voor oldtimers: één of ander vadsig rijk VVD-typje met meerdere auto's die duidelijk wel wat meer belasting kon lijen, i.p.v. een hobbyist met één oldtimer die nu ineens meer moest gaan betalen.

Ze kunnen nieuwsitems beter beginnen met "En dan nu het frame". Ik vraag me werkelijk af of ze zich bewust zijn van hun vooringenomen standpunten of dat ze zich gewoon niet kúnnen voorstellen dat iemand een andere mening of voorkeur heeft die even subjectief en valide is als die van henzelf. Misschien zelfs een juistere mening dan de eigen. Maar ja, dan hadden ze die niet natuurlijk.

Wol | 07-06-18 | 11:00 | 3

Links = ALTIJD goed
Rechts = ALTIJD fout.

Iets anders kennen ze niet bij die hufterige NPO. Iets met... blinde vlek. Zielige hoernalistiek.

Paaldanseres | 07-06-18 | 11:05

Brainstormen heeft alleen zin als de groep bereid is naar de argumenten van elkaar te luisteren en eventueel iets te veranderen.. In het geval van de NPO hebben ze de 'bias' van bovenaf opgelegd gekregen en daar helpt geen brainstormsessie tegen.
In de tijd van de Vietnamoorlog kende ik mensen die bij de omroep werkten. Die gaven toe dat hen van bovenaf was opgelegd dat tegenover elk bericht van wandaden van de Amerikanen een bericht van gruweldaden van de VietCong moest worden geplaatst. Ook uit recente contacten met 'omroepmensen' is mij gebleken dat iedere tegenstem tegen (o.a.) de anti-Trumphouding onmiddellijk wordt gesmoord. Je ligt er gewoon uit dan en kunt beter een andere baan zoeken.

piloot47 | 07-06-18 | 11:41

Als NPO aan nieuws zou willen gaan doen, zouden ze moeten beginnen met het aannemen van journalisten, en het wieberen van de activisten die er nu werken.

obominotie | 07-06-18 | 12:24

Netjes van NieuwZuur….wellicht hebben ze mijn oproep tot rectificatie gisteren in het eerste topic gelezen (weet niet of ik de enige was), maar ze hadden ook eigenlijk geen andere keus.
Nu maar eens zien of zij hier ook van leren, ze zullen vast met bloed doorlopen ogen het vorige topic hebben zitten lezen, waar de reaguurders hun programma afzeken.

Keyboardspeler | 07-06-18 | 10:57

Het is ook echt niet de eerste keer dat ze bewust gruwelijk .
Kan me van niet zo lang geleden nog herinneren dat ze begonnen met een item over een moslima die bedreigd was en wiens hoofddoek was afgerukt.. Compleet verzonnen onzin en dat al voor de tweede keer.Hier staan nog vele andere voorbeelden.
In serieuze landen hadden ze die npo mannetjes al lang opgepakt.
media.tpo.nl/2017/12/31/zwartboek-nos...

pejoar | 07-06-18 | 10:48

Op al die NPO / NoS programma redacties kan minimaal 75% overhead weg gesaneerd worden als bezuiniging,s maatregel.

liegende lippen | 07-06-18 | 10:40

Dat kuch nieuws stond op 17 mei 2018 al op joop.Die waren er nog eerder bij dan het npo tuig uit hilversum.
Trump noemt migranten ‘beesten, geen mensen’
joop.bnnvara.nl/nieuws/trump-noemt-mi...

komtdatschot | 07-06-18 | 10:32

Astridje staat te rectificeren alsof ze het weer voor morgen opleest: licht tot half bewolkt, hier en daar een buitje. Relax jongens, niks aan 't handje. Terwijl hier door de staatsomroep toch echt is geprobeerd op malafide wijze de publieke opinie te beïnvloeden. List en Bedrog. En die presentatort kijkt altijd een beetje alsof het hem allemaal even iets teveel wordt.

Zenzeo | 07-06-18 | 10:31

Die roze muppet lijkt op de biggetjes uit Orwell's Animal Farm; bijdehand op zo'n trappetje stuntelen... Bij gebrek aan tv zie ik haar niet zo vaak, maar telkens als dat gebeurt is het uitdijen wat verder geslaagd. Toch aardig dat ze zich aanpast aan alle kopers van breedbeeldtelevees.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 10:24 | 4

lol mijn 'op trappetje stuntelen' was daar een verwijzing naar, alsook naar de moral highground natuurlijk. Ghehe. P'cies! Ze hebben als het goed is een kleedster/visagist, of erger nog een team daarvan, en genoeg salaris voor een personal trainer/diëtist, dus waarom, lieve hemel wáárom zo in beeld komen?!

Rest In Privacy | 07-06-18 | 10:52

Omdat iemand met een machtige positie t.a.v. het personeelsbeleid daarop kennelijk geilt. Dit soort viezemannetjeskledingdwang is ook al in diverse me-too gevallen aan de orde gekomen. Die arme voorleesmiepjes hebben bij de invoering van de presentatieshuffle ook al tevergeefs geprotesteerd, omdat ze liever de wat minder flatteuze verschijningsvormen onder de presentatiedesk hielden. Mocht niet baten, moest van de baas. Zou snel over zijn als de heren- presentatoren gedwongen werden in korte broek te presenteren.

piloot47 | 07-06-18 | 11:52

Je beschrijft het lekker beeldend en humoristisch! :-) Helaas zijn er steeds minder voorleesmannen, die paar laatsten zijn halve wijven... Inderdaad, de aanjager ervan mag ook wat mij betreft verraden, op een openbaar schavot drie weken in de schandpaal. Honen door het publiek wordt aangemoedigd.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

ondanks deze schijnvertoning, toch wel sympathiek dat Astrid zich in een GeenStijl-roze jurkje had gehesen.

krelus | 07-06-18 | 10:22

NOS = Vijand van Nederland. (zwaar stempel. nooit eerder gebruikt)
Eerloos en niet opgestapt.
Alle schaamte voorbij.
Zelfdehumaniserende beesten zijn het.
Hopelijk redden ze het nog tot het tribunaal van start gaat.

hallevvezool | 07-06-18 | 10:19

Ik denk dat de NOS ook het nieuws vanmorgen dat Trump deelnam aan de Iftar gefaked heeft. Trump zou zoiets nooit doen, Da weet iedereen.

Bigi Bana Boy | 07-06-18 | 10:14 | 1

Gewoon briljante actie van Trump. Iedereen kent de SJW-mantra: alles wat Trump doet is slecht.
Dit was dus een gevalletje van reversed psychology. ;)

Rico Tampeloerus | 07-06-18 | 11:44

dat er al jarenlang een burgeroorlog is in Mexico met honderduizenden doden (55 per dag) hoor je NPO niet over. Dat Mexico een muur heeft gebouwd aan hun grens met Guatamala om crimelen te stoppen mag ook niet vermeld worden bij de Staatsomroep.
Wat ik me dan vooral afvraag is van wie ze de instructies krijgen om fake nieuws te produceren. of is er een soort van zelf-radicalisatie gaande onder journo's en deugvolk?

Dario.Maggi | 07-06-18 | 10:08 | 2

Follow the money, aandeelhouders etc

Methylfenidaat | 07-06-18 | 11:00

Beiden, denk ik. Een deel gaat via lobbyisten-clubs, aangeduid met 'denk-tank', waar veel oud-diplomaten en politici werken met flink wat connecties, en die ogenschijnlijk indrukwekkende rapporten schrijven of als buitenland-deskundige een goed woordje doen voor de hoogste bieder.
En sollicitanten voor een club als NPO maken waarschijnlijk geen schijn van kans als ze opvattingen hebben die niet overeenkomen met die van de rest van het team.

obominotie | 07-06-18 | 12:34

"Per ongeluk" maar natuurlijk. Dus er is bij de NOS niemand(???) die -stel dat het klopt wat ze zeggen dus dat het van derden afkomt- denkt van goh dat is wel een héél heftige uitspraak van een Amerikaanse president. Klopt dat wel? Even checken voordat we het op TV pleuren.

Maar nee. Blijkbaar vind iedereen bij de NOS het geloofwaardig dat Trump álle immigranten "beesten" noemt. Belachelijke club. Kijk er al jaren niet meer naar en blijf me maar verbazen als ik hier of op TPO weer van die schaamteloze staaltjes overheids propaganda voorbij zie komen. Dat hele NOS journaal is onderhand een informercial voor de EU, multiculturele walhalla verhalen en algehele bagatellisering van alles waar het volk zich druk om maakt.

Dutchbeaurouge | 07-06-18 | 10:05 | 1

Ik denk dat het NOS niets meer controleert en dat alles door "externe" maker wordt aangeleverd.

boerk | 07-06-18 | 10:11


Ze hebben dit bewust, met voorbedachte rade, zo gepland, en gegokt dat het niet opgemerkt zou worden.
Voor het geval dat het toch ontdekt zou worden hebben ze een plan-B klaarliggen waarmee ze de "excuse-procedure' konden opstarten.
Dit soort protocollen zullen ze vaak standby hebben.

Kijkeensaan | 07-06-18 | 10:04

De NPO moet natuurlijk een beetje links zijn dus wordt er her en der wat gemanipuleerd om dat beeld in stand te houden. Als een nieuwsbron feiten gaat benoemen vinden welen dat weer te rechts.

BozePaarseMan | 07-06-18 | 10:03 | 2

Zou de functie "gewenste communicatieadviseur" bij de NPO goed betalen?

Rest In Privacy | 07-06-18 | 10:07

Als je rood genoeg bent wel.

BozePaarseMan | 07-06-18 | 10:19

Die beschuldiging van verkrachting aan het adres van M van Nieuwkerk is trouwens ook onzin. Dat is helemaal niet bewezen en volgens mij niet totaal niet waar.
...
(Die methode werkt ook vaak, dus met zijn allen keihard blijven ontkennen en die ontkenning honderden keren in blogs TV programma's etc etc terug laten komen)

skoftig | 07-06-18 | 10:00 | 1

Dat van van Jole is ook helemaal niet waar, hij heeft niet eens een witte onderbroek. Zijn onderbroek is geel van voor en bruin van achter.

BozePaarseMan | 07-06-18 | 10:06

Maar, ze hebben hun excuses aangeboden , dus dat is goed.
Vanavond gaan ze gewoon weer door, misschien niet direct weer over Trump, maar ze blijven ijverig zoeken, want Trump moet een lul blijven, waarom weet niemand, want hij doet alleen maar goede dingen.
Vandaag zullen ze wel weer een leuk item hebben over de geweldige Alpe d'huzes. Al die helden die voor kanker tegen een berg op gaan fietsen. Waar dat nu precies goed voor is, maar ze zullen het zelf wel leuk vinden.
Misschien fietsen ze wel weer 10 miljoen bij elkaar. 10 miljoen, het is een schande. Er wordt in Europa zoveel geld over de balk gesmeten . Er zou door de overheid gewoon 1 miljard moeten worden vrijgemaakt voor onderzoek. En dat is duizend miljoen mensen. Kan makkelijk, maar dat doen ze niet. Ouders met een kind, dat een behandeling nodig heet in b.v. Amerika, moeten de buurt af om 80.000 euro's bij elkaar te schooieren. De overheid geeft geen cent. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van hoe de overheid met ernstig zieke mensen omgaat. Ik vind het dus een schande dat mensen voor die armzalige 10 miljoen 5 keer een berg op moeten fietsen. Als ze het zelf willen en dat denk ik ook wel, moeten ze het blijven doen, maar het blijft schandalig.

beau van rtl | 07-06-18 | 09:59 | 3

10 miljoen is trouwens zo ongeveer het maandinkomen van onze oude vurstin.

beau van rtl | 07-06-18 | 10:06

Gans mee eens. Zo erger ik me bijv de tiefus aan collectes. Lees je aan de ene kant dat de ECB 60 miljárd per ff-ing máánd lalala geld maakt en staan ze aan de deur om een eurootje te bietsen voor onderzoek naar een enge ziekte. Want van al dat geld kan geen honderd miljoen naar onderzoek? Europa met hun "goed doenerij". 5 miljoen euro wegpleuren voor de promotie van brood?! Het kan zomaar. "Vluchtelingen" helpen, aan de ene kant zetten ze ze op de kar, aan de andere kant flikkert een hele groep ouderen en zieken ervanaf.

Dutchbeaurouge | 07-06-18 | 10:19

Mevrouw Wisse Smit zou ook wel wat kunnen doneren, want die heeft gisteren net 130 miljoen op haar rekening gekregen. Niet verdient met hard werken. Nu nog even de belasting een beetje ontwijken via het paleis en de Kanaaleilanden, maar dat komt wel goed.

beau van rtl | 07-06-18 | 11:20

En dan ook nog met een kleutertaaltje toegesproken worden. Kots!

kwark001 | 07-06-18 | 09:57

Het zoveelste bewijs dat er in Nederland geen onafhankelijke media zijn en dan nog het lef hebben om anderen te betichten van leugens en gemanipuleerde opnames en foto's.De staatspropaganda komt ongefilterd op ons af.

hoeman | 07-06-18 | 09:57

onbegrijplijk dat er kleurlingen op die democraten stemmen of volgeling zijn waar ook te wereld ,want de republikeinen hebben de slavernij afgeschaft.En zijn ook meer democratisch ,wamt ze moeten niks van geboren koningen hebben met de rechten van de adel, en democraten zitten altijd met UK reporters en journalisten te stoken tegen de grondwet.Net alsof wapenbezit het probleem is en niet drugs ,drank en echtscheidingen(omdat ze antikerks zijn)

pedro300 | 07-06-18 | 09:54 | 2

Leer jij eerst maar eens iets bij over hoofdletters en interpunctie, dan praten we verder

Brou Is Back | 07-06-18 | 10:00

Brou, sluit je wel even je zin af met een punt? Anders zit ik de hele tijd te zoeken naar het vervolg van je gedachte.

piloot47 | 07-06-18 | 10:17

Wat een treurige types zitten daar toch bij dat Nieuwsuur. Het was al stoffig, belegen en onscherp. Nu ook bevooroordeeld ?

van Oeffelen | 07-06-18 | 09:50 | 1

Heel de NPO is verrot, zo'n post-bakvis Marcia Luyten/Buitenhof die Wiebes wil wegzetten als een sufkop door zelf komplete BTW-onzin te verkondigen, tot 3x toe met alle toneelschooltrucjes. Zo dom zo dom

hagelkruis | 07-06-18 | 10:06

"Duitse politicus Joseph Goebbels, die voor zover bekend geen banden heeft met Rudy Bouma.."
Weten julie dat zeker?

Mr.Crowley | 07-06-18 | 09:47

Deze rectificatie dankzij ook GeenStijl !
De kracht van internet.

fred1434 | 07-06-18 | 09:47 | 1

Bij het woord rectificatie moet ik heel gek direct aan mevrouw van Royen denken.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 10:02

Wie kan er mij een verklaring geven voor het al jarenlang voortdurende gedweep van de publieke omroepen met Hillary Clinton en het delen van haar obsessies?

Rest In Privacy | 07-06-18 | 09:47 | 1

Ze is een vrouw, een VROUW, de eerste vrouwelijke president! Maakt niet uit wat ze denkt, doet of zegt, maar ze is een VROUW! WOW!

piloot47 | 07-06-18 | 09:57

Nieuwsuur als eerste achter hun betaalmuur flikkeren.

swassannuf | 07-06-18 | 09:46 | 1

Dat is een goed plan. Laat links deugvolk maar betalen voor hun propaganda.

Nuchternederland | 07-06-18 | 09:58

En wat te denken van al die NOS correspondenten. Ik heb nog geen goed woord over Trump gehoord in hun vooringenomen verslagen, altijd zwaar negatief.

lanexx | 07-06-18 | 09:45

Zozo, eindelijk een keer excuses.
Nu nog voor al die andere 180 keer dat ze Trump hebben beledigd.
En Jinek en Pauw en Tan en van Nieuwkerk en Twanneke Huys en ga zo nog maar even door. Wanneer zeggen zij een keertje sorry. Stelletje onbeschofte trekpoppen.

beau van rtl | 07-06-18 | 09:40 | 1

Trump is de ideale bliksemafleider zodat men het maar niet over de EU hoeft te hebben. Je kunt immers ook elke avond los gaan op Juncker en consorten. Maar de EU is helemaal smetvrij, loopt als een zonnetje, nergens een probleempje, hooguit als er weer ergens een boot omkiepert, dan mag de Mol en Toornstra weer opdraven. Het is inmiddels een dwangstoornis geworden om trump volkomen belachelijk te maken, en dan gevolgd door wat Putin geneuzel.

Chemokar | 07-06-18 | 09:54

In Nederland kennen we bendes als MS13 helemaal niet. Sterker nog, MS13 zijn de IS'ers onder de drugsbendes. Ook in Nieuwsuur durft men het publiek niet volledig te informeren over de werkelijkheid van de criminele bendes in Amerika. Ook hier word er weer gedownplayed en zijn deze staatsgevaarlijke criminele gewoon jeugdbendes. Bah, zum kotsen.

Indoneesje | 07-06-18 | 09:39 | 3

‘Jeugdbendetje’

MS-13 zijn gewoon kwajongens die een beetje in hun low-riders de hele dag burnouts lopen te doen en luisteren naar duivelse hip hop.

Nacho_Vidal | 07-06-18 | 09:41

MS-13 leden vermaken zich door mensen in stukken te snijden en hun hart te verwijderen voor consumptie. Gewone D66 jongens, dus.

D66 stemmerts zijn ook geen beesten, meneer Trump.

Jan Passant mk2 | 07-06-18 | 10:00

In nederlandistan heet dat gewoon "criminele marrokanen en ander buitenlands tuig".

Paaldanseres | 07-06-18 | 10:50

Ik kan haast niet wachten op de dag dat Trump een eeuwigdurende vrede tussen, alsmede hereniging van, de twee Korea's tot stand brengt: dan zal ik met chips en bier het Hoernaal en Nieuwzuur bekijken en zien hoe ze dat naar iets negatiefs over Trump van gaan bakken! Als ze dat lukt, hebben ze Goebbels, plus alle persbureau's van elk ander links en communistisch regime ooit, definitief verslagen!
.
Ze kunnen het bij de NPO, ik weet het zeker.

Brou Is Back | 07-06-18 | 09:38 | 3

Die vrede is een populistisch propagandastuntje van die clown in het Witte Huis. Dat weet je nu toch al? En er zal vooral ingezoomd worden op het haar van Trump dat raar zit als hij uit het vliegtuig stapt.

piloot47 | 07-06-18 | 10:00

De linkse media in de westerse samenlevingen zijn pislink wanneer Trump daadwerkelijk vrede veroorzaakt en de Derde Wereldoorlog afblaast. Een oorlog die de media voorspelden als onvermijdelijk onder Trump.

Dan veel liever de oorlog! Dat zou zo veel beter aansluiten bij de verhaallijn die de linkse journalistiek fabriceert. Heerlijk dat inzoomen op bergen slachtoffers en het haar van de president, uiteraard

Jan Passant mk2 | 07-06-18 | 10:06

Oorlog, handelsoorlog, wereldoorlog ? Noord Korea wordt in 5 minuten van de kaart geveegd. Niet dat iemand dat moet willen, maar die termen die men gebruikt, alleen maar bedoeld om angst aan te jagen. Een wereldoorlog hebben we gelukkig al sinds 1945 niet meer meegemaakt en dat zal ook nooit meer gebeuren. De onderdanen van Kim willen ook gewoon een vreedzaam leven, net als u en ik en 99% van de huidige wereldbevolking. Laat u niets wijs maken. Niet teveel npo kijken dus.

SlimmeBelg | 07-06-18 | 14:02

Er zou een lijst moeten komen met dit soort kwesties.

‘NOS-watch’. Een orgaan als de publieke omroep en NOS mogen niet subjectief handelen.

Nacho_Vidal | 07-06-18 | 09:36 | 3

Is er al, zwartboek NOS journaal van Arnold Karskens.

de honden blaffen... | 07-06-18 | 09:43

Loopt helaas ernstig achter.

piloot47 | 07-06-18 | 11:54

Ja, zendtijd voor Arnold, dat zou al een stap in de goede richting zijn. Oppositie, maak er werk van.

SlimmeBelg | 07-06-18 | 14:04

Rudy Bouma is geen manipulatief beest. Ik herhaal: Rudy Bouma is geen manipulatief beest. Mocht ik de indruk hebben gewekt, dat Rudy Bouma een manipulatief beest is, dan kan ik bevestigen dat Rudy Bouma geen manipulatief beest is.

koperbij | 07-06-18 | 09:35 | 2

Wie is Rudy Bouma eigenlijk?

Nuchternederland | 07-06-18 | 09:54

Bouma, zal wel weer zo’n rooie rakker uit ‘t noorden zijn.

Brou Is Back | 07-06-18 | 10:04

Zouden ze in de States de NPO nu ook kennen? Misschien dat we Comey kunnen inschakelen om een onderzoek te doen naar de leugenachtige praktijken bij de NPO? Met een totale opheffing van de npo en verwijdering uit het publieke bestel tot gevolg. Laat maar komen... die investigation aan hun linkse broek. #lol

"For Dutch journalists the USA is nothing more then a wilde bunch of gun loving, violent, blood thirsty, obese conservative rednecks under leadership of the evil human rights hating tyrant Donald Trump, only opposed by the good, peaceful, intellectual and intelligent Democrats, the forces of light and equality on their quest for hope, forgiveness, rainbows, unicorns, transgenders and gay marriage."

media.tpo.nl/2018/06/06/this-is-how-d...

Paaldanseres | 07-06-18 | 09:34 | 1

@Paaldanseres | 07-06-18 | 09:34 |
Dat is inderdaad een alleraardigste opsomming zoals de meesten hier nog steeds naar de US kijken mijn waarde @Danseres. Dat het land enorm groot is met een enorme verscheidenheid aan mensen en even zoveel meningen wordt voor het gemak in de vuilnisbak gedonderd. Als er iets is waar Amerikanen wars van zijn, dan is het wel opdringerige Overheidsbemoeienis. Dat het de Republikeinen waren die de Slavernij afschaften, of dat de KKK(!) een groep was die dankzij de Democraten in het leven werd geroepen, ach ongemakkelijke waarheden die we liever niet melden want dan zouden mensen wel eens anders naar de dingen kunnen gaan kijken. En dát kunnen we niet hebben natuurlijk!

Sjefke7807 | 07-06-18 | 10:22

Zeggen ze ook dan even sorry over dat voeren van vissen destijds toen Trump in Japan was?
Daar leek het net alsof hij heel onbeschoft het hele bak leegkieperde, maar bleek dat de Japanse keizer dat eerst deed, maar dat werd eruit geknipt.
youtu.be/pmmzMOyd9nQ
Dit werd ook klakkeloos overgenomen door alle msm.

Kamikazepiloot | 07-06-18 | 09:33

God wat willen ze graag Trump in de zeik zetten.

Mali | 07-06-18 | 09:33

NOS, you are fake news!

Panos88 | 07-06-18 | 09:30

Sinds het kunstmatig applaus monteren in een verslag over een toespraak van destijds Koningin Beatrix, 'weten wij', dat de NOS / NPS een nieuwszendingen produceert, maar aangestuurde politiek in haar verslaggeving.
Telkens duwen ze, trekken ze; manipuleren ze.
Het zijn uitzendingen voor de volwassenen die kind zijn gebleven.
Je kunt de contouren zien van hun strategie onder 't grote zeil waarboven het water van de berichtjes passeert, maar waaronder de beddingen telkens glooiingen vormen, zoals 'n boer z'n land irrigeert in 'n bepaalde richting met dijkjes, walletjes en poortjes.
Het is geen toeval zoals de feiten op de lopende band van het nieuws passeren; zonder manipulatie is het onmogelijk, dat alle feiten telkens de bestaande (politieke) machtsverhoudingen bevestigen.

Der Paulie | 07-06-18 | 09:29 | 3
-weggejorist-
Kanarie_Geil | 07-06-18 | 09:31

Lees:
Sinds ‘t kunstmatig applaus monteren in ‘n verslag over ‘n toespraak van destijds Koningin Beatrix, 'weten wij', dat de NOS/NPS niet nieuwsuitzendingen produceert, maar aangestuurde politiek in haar verslaggeving.

Der Paulie | 07-06-18 | 09:33

Zoals mijn dochtertje van 10 het 25 jaar geleden al samenvatte, na een bezoek aan een tv uitzending: "Papa, het is allemaal nep".

SlimmeBelg | 07-06-18 | 14:11

Alleen in (semi)socialistische landen (zoals alle west-Europese landen) wordt je gedwongen om te betalen (middels belastingen) voor je eigen hersenspoeling.
Het is net alsof CNN de staatstelevisie station in de VS zou zijn.

letters_of_cijfers | 07-06-18 | 09:29 | 6

@letters_of_cijfers | 07-06-18 | 09:43 |
Mijn tweede moedertaal is Engels, dus ik zal u nog verrassen wat mijn uitspraak betreft. Aan Marco Borsato heb ik een broertje dood. Verder zou ik u ook nog om de oren kunnen slaan met Lakota mocht u daar behoefte aan hebben. En als u écht toe denkt te zijn aan een uitdaging kan ik u vergasten op Na'vi. Ik erger me kapot aan de vaak moedwillige verloedering van de Nederlandse taal. Eén van de belangrijkste dingen die een volk binden is o.a. de taal. De voorouders van mijn Lakota familie werd de taal afhandig gemaakt onder het mom van: als je de taal van een volk vernietigt, sla je dat volk los van haar wortels en kun je er mee doen wat je wilt. Dus ik denk niet dat u de aangewezen persoon bent om mij de les te gaan lezen aangaande taal correcties. En ja, ik weet dat bepaalde streepjes op sommige woorden de andere kant uit moeten, maar mijn US - Lakota toetsenbord krijgt dit niet voor elkaar. Dus die fout zult u mij moeten vergeven...

Sjefke7807 | 07-06-18 | 10:08

English is not my native language either, but I can write it correctly or else I wouldn’t write it at all.

Brou Is Back | 07-06-18 | 10:09

@EefjeWentelteefje Dat kan niet, dus tough shit.
@Brou Is Back: Dat komt omdat je het op school heb gehad van jongs af aan en volop op TV hoort. Ik heb het op volwassen leeftijd geleerd zonder school/les, dus dat is een hele kromme vergelijking. Verder is het niet eens mijn bedoeling om Nederlands goed te leren want ik woon hier (hopelijk) maar tijdelijk.
Als je jezelf wil auto-uitsluiten van het publieke debat enkel omdat je niet meester bent in een bepaalde taal, dat moet je zelf weten.

letters_of_cijfers | 07-06-18 | 10:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Elk mens met een beetje verstand heeft toch inmiddels wel door dat de media structureel bezig is met een hetze tegen Trump? Al voor hij president was werdt elke mogelijkheid aangegrepen om Trump in kwaad daglicht te zetten, tot het kinderachtige aan toe... Ik zeg niet dat ik Trump een toffe peer vind of dat het een goede president is, maar zijn tegenstanders zijn erger.

a4p | 07-06-18 | 09:29

Ik en mijn vriendin kijken bijna nooit Nieuwsuur. Toevallig deze uitzending gekeken.

Toen de clip van Trump voorbij kwam schoot ik vanuit de bank omhoog.

‘Dit is een leugen!’ Zei ik. Ik vertelde haar dat Trump onlangs dit had gezegd over Ms-13. Dat het verdraaid werd.

Vanwege haar interesse-niveau, keek ze even verveeld op vanaf Instagram op haar mobiel.

Maar ik realiseerde me dat ik die clip van Trump ook toevallig in een YT filmpje had voorbij zien komen. Dat ging over het feit dat de clip al eerder uit zijn verband was getrokken (was van Paul Joseph Watson).

Wat is mijn punt? Al die toevalligheden. Maar ook de vraag; Als ik dit niet had geweten, van het verband. De originele uitspraak.. hoeveel shit verdraaid de NOS nog meer?

We krijgen gewoon leugens voorgeschoteld.

Nacho_Vidal | 07-06-18 | 09:28 | 3

Wat is haar instagram?

General Dripple | 07-06-18 | 09:33

Er zou eens een paar dagen een infiltrant met verborgen camera mee moeten lopen op de redactie van bijvoorbeeld Nieuwsuur of Journaal. Dan zou duidelijk worden met wat voor vooringenomenheid, dedain, naïviteit en kwaadsapperigheid die programma's door sneeuwvlokjes en arrogante Gooise 'journalisten' in elkaar gedraaid worden. En vooral met stuitende en gevaarlijke domheid.

piloot47 | 07-06-18 | 09:37

Opdracht voor Karskens ! Undercover bij npo

SlimmeBelg | 07-06-18 | 14:15

Wat maken de reaguursels op geenstijl en dumpert me toch altijd dieptriest...
Ongelovelijk rechts gezwets, zonder nuance.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind artikelen als deze geweldig, maar hoe het in de comments hier dan weer uitgesmeerd wordt tot 'staatspropaganda' en 'moslims met hakenkruizen' is gewoon om van te huilen.

Het doet me denken dat er toch heel veel Nederlanders onder ons zijn die heel hard roepen dat je zelf moet nadenken en alle buitenlanders het land uit; maar nog nooit een buitenlander hebben aangesproken.

Als je hier zo hard gaat roepen dat je niet alles moet geloven enzovoorts, waarom geloof je er dan zo hard in dat mensen met een andere ethniciteit of geloof bij definitie slecht zijn.

De comments hier krijg ik kotsneigingen van.

InternetPiraat | 07-06-18 | 09:27 | 9

@InternetPiraat | 07-06-18 | 09:27 |
Nog nooit een buitenlander gesproken??? Ik zou u eens kunnen uitnodigen om in mijn "Prachtwijk" te komen wonen voor een half jaartje of zo. Neemt u wel uw woordenboeken Arabisch en Somalisch voor beginners mee alsmede ook een kogelvrij vest?

En beweert u nu werkelijk dat de NOS géén propaganda verkoopt? Ze zijn al zo vaak betrapt op meningen sturen en regelrechte propaganda dat je er ondertussen Zetabytes mee zou kunnen vullen. Noord-Korea kan er nog wat van opsteken.

De enige reactie "zonder nuance" hier is die van u. Niemand die hier (op een enkele verdwaalde idioot na) zegt dat andere etniciteiten of geloven per definitie slecht zijn. Maar men heeft hier wél het snotje vol van lieden zoals die "We are here" parasieten die zich met geweld toegang verschaffen tot bewoonde huizen omdat ze daar recht op denken te hebben. Van islamieten die niet-moslims het licht niet in de ogen gunnen. Van FGM, kind-bruidjes, geweld naar homo's en anderen toe. Van wijken waar de inheemse Nederlander wordt weg getreiterd omdat "dit nu óns grondgebied is" (Schilderswijk iemand?). Van leugenachtige politici die lieden, die zich vrijwillig(!) hebben aangesloten bij één van de meest abjecte en barbaarse groepen sinds mensenheugenis, met alle egards willen terug halen om ze daarna "genade te schenken" (denkt u dat de arme slachtoffers van ISIS die genade kregen?!?). Dáár heeft menig reaguurder de zakken van vol. Als u eens een echt haatboek wilt lezen stel ik u voor te beginnen met de Sira - de biografie van Mohammed. En als u dat uit heeft te provomeren naar de Koran. En als u klaar denkt te zijn voor échte onvervalste haat, raad ik u The Reliance of the Traveller aan, de officiële Sharia Wetgeving. Daarna spreek ik u graag nog eens over de "haat" naar andere etniciteiten en geloven toe die hier door de Roze Panelen zou waren. En ja, ik ben zelf van een andere etniciteit, ben RAL kleurtje 8003-8008, bezit al deze lectuur en weet dus héél goed waar ik over praat.

Sjefke7807 | 07-06-18 | 09:54

Ik weet niet onder welke steen je gelegen hebt, maar je hebt er een flinke klus aan gehad om eronder vandaan te komen. Welkom op de wereld!

Mr_Pikibelly | 07-06-18 | 10:03

Sjefke7807 | 07-06-18 | 09:54

Geweldig epistel. +1
kleurtje 8003-8008 roflol.

Randall3.0 | 07-06-18 | 11:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Leuk, die vraag van Leon de Winter over de "agenda" van de NOS a.k.a. Newspeak Propaganda Orgaan; alsof hij het antwoord daarop niet weet!

Brou Is Back | 07-06-18 | 09:26 | 1

Die vraag was retorisch mijn beste Brou!

Sjefke7807 | 07-06-18 | 09:57

Dit keer hebben ze het té opzichtig nep. De andere 9 keer is subtieler.....

Oepsie1234 | 07-06-18 | 09:25 | 2

Dat is het probleem inderdaad. Het scheelt dat als je het eenmaal door begint te krijgen je niet meer terug kunt.

Makro777 | 07-06-18 | 09:37

@Makro777 | 07-06-18 | 09:37 |
What has been seen, cannot be unseen....

Sjefke7807 | 07-06-18 | 09:58

Och een beetje reputatieverlies door deze nevenschade kan Nieuwsuur zich wel veroorloven. Dat is gewoon in de frame ingecalculeerd.
Ieder persoon die nog staatsmedia kijkt (en gelooft) is al hersendood.

Haatejaculaat | 07-06-18 | 09:24

gisteren sprak NOS nog over 'jeugdbendes'. alsof het wat kwajongens zijn die wel eens een laptop stelen.
Gelukkig zei ze in de rectificatie wel 'criminele bendes', maar ik heb niet de indruk dat ze beseffen dat ze weten wat MS-13 is.

Dario.Maggi | 07-06-18 | 09:23 | 3

Ze hebben 'boefjes' toch uiteindelijk maar afgeschaft?

EefjeWentelteefje | 07-06-18 | 09:24

Nee, MS-13 zijn hangjongeren volgens NPO.

Oepsie1234 | 07-06-18 | 09:28

sjimmie en de rebellenclub

skoftig | 07-06-18 | 09:54

Dus moedwillig knippen en plakken om iemand te beschadigen en dat daarna afdoen als een foutje. En dat kan nog als het één keer gebeurd. Of twee keer.
Maar de NPO flikt dit keer op keer op keer. Trump, Baudet, WIlders, steeds worden ze verkeerd geciteerd of worden suggestieve filmpjes in elkaar gezet om ze als onmensen af te schilderen.

2voor12 | 07-06-18 | 09:22 | 4

En Pim destijds natuurlijk. De beste npo uitzending die ik ooit gezien heb, was na de verkiezingsuitslag waarin Pim plaats mocht nemen aan de zuurpruimentafel. Ik kwam net thuis van mijn werk en mijn vrouw die al op bed lag, kwam naar beneden om te vragen waarom ik zo hard moest lachen. Ja, Pim zei oa tegen Melkert: "En er wordt geen dubbeltje meer uitgegeven voordat het verdiend is". Dan lig je alleen al om dat gezicht van Melkert dubbel. Ja, ze konden echt wel tv maken hoor, de npo. Nou, ze moesten wel en bijna iedereen lag gelukkig voor hen al op bed. En hoe het verder verlopen is, weten we. Er zal er minstens 1 geweest zijn die niet dubbel lag van het lachen, maar zich nu in ieder geval niet meer hoeft te melden. NPO, niet alleen staatsomroep, maar demoniseerders 1e klas. Schande, van gemeenschapsgeld.

SlimmeBelg | 07-06-18 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

.. maar goed. Voor de TV slaven is de keuze eenvoudig voor hun "nieuws" uit- en over de Verenigde Staten: CNN only op "uw" kabel.

Worldleader in Fake News. Hier nog maar een keertje CNN die het nieuws maakte over de grote spontane moslimdemonstratie in London, na weer een islamitisch-verwarde mannendag.
www.youtube.com/watch?v=eMv2vZ9y7Xc

Jan Passant mk2 | 07-06-18 | 09:22

Sue the cocksuckers, mr Trump.
Let them bleed.

Pelforth | 07-06-18 | 09:21

Ik vind de rectificatie ook niet juist. Trump sprak over 'violent animals' en had het specifiek over MS-13, niet in het algemeen over 'gewelddadige migranten en bendes', zoals Nieuwsuur stelt. Daarbij is dit citaat van Trump al enkele weken oud en houdt het op geen enkele manier verband met de Nieuwsuur-uitzending van gisteren, terwijl het in de uitzending van gister wel zo leek. Lekkere objectief en verbindend, NPO!

Ebert de R | 07-06-18 | 09:21 | 1

Vuil gooien, beetje terugnemen, zorgen dat de rest blijft plakken.
Zet je TV uit en zoek het nieuws zelf op het internet, het is behelpen maar noodzakelijk.

Dat is nodig wanneer "journalisten" propaganda brengen. Vooral wanneer deze "journalisten" door hun redacties geselecteerd worden op hun politieke voorkeur. Zoals bij alle redacties bij "onze" Publieke en Commerciële TV-boeren.

Jan Passant mk2 | 07-06-18 | 09:28

Het is begonnen met de fabeltjeskrant en de stratenmaker op zee show.

laagvliegert | 07-06-18 | 09:21 | 4

Bereboot. Niet vergeten, de berenboot.

Dr. Blechtrummel | 07-06-18 | 09:25

En op de radio met "Ko de boswachtershow". Opdat wij nooit vergeten...

eerstneukendanpraten | 07-06-18 | 09:32

Ik zweer het, het is allemaal begonnen bij "De familie Knots". Het laatste woord is geheel overgenomen door onze "regering".....

Daddy1968 | 07-06-18 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Een nieuwsredactie, dat dagelijks bezig is met nieuws en het nieuws dus volgt en als geen ander kent, dat beweert per ongeluk een verkeerd fragment, waarvan men dus weet waar het fragment betrekking op heeft, in een nieuwsitem heeft gemonteerd. Dat geloof ik meteen.

Rest In Privacy | 07-06-18 | 09:20 | 3

Een nieuwsredactie DIE dagelijks bezig is met nieuws... Taal, mijn beste, taal!

Brou Is Back | 07-06-18 | 09:23

@Brou Is Back | 07-06-18 | 09:23
Ah, een inhoudelijke reactie. Altijd fijn die te mogen krijgen. Bedankt!

Rest In Privacy | 07-06-18 | 09:30

"There are no American soldiers in Bagdad, believe me" youtu.be/CXl1GkWWGmA

Mark zit te Dutten | 07-06-18 | 09:31

Dit soort policor nieuwsscam is erg kwalijk, maar de oplossing is zo simpel!
Ik leg het nog één keer uit: *Hang op, zap weg, kijk op internet*

atheïstisch stemvee | 07-06-18 | 09:20 | 2

Bedankt voor de tip!
*Surfen gaat naar NPO.nl en livestream aanklikken doet*

Rest In Privacy | 07-06-18 | 09:22

De Chinese keizer liet bij de jacht het wild van drie kanten opdrijven. It's true. Zo was er nog een richting waarin het wild kon ontsnappen. That's great! Het wild dat van deze opening geen gebruik maakte bood zich als het ware aan. Sad times.

atheïstisch stemvee | 07-06-18 | 09:35

Het fragment laten zien en er op inhaken met "Maar volgens de VN en ...." is puur propaganda. Valt nog mee dat de Jessias niet meteen daarna in beeld is.

Hatröss | 07-06-18 | 09:18

Opiniemaker op twitter.. Je zult maar zo genoemd worden. Dan liever een Rudy Bouma.

DrumPiet | 07-06-18 | 09:17 | 1

Het is gelukkig nog een paar treden hoger dan lid van een kabinet Prutte inderdaad.

O2Neutraal | 07-06-18 | 09:19

En dit was dan een item waar in het helaas te veel opviel. Maar beeld of geluidsfragmenten manipuleren om de publieke opinie positief te beïnvloeden mbt moslims en massaimmigratie gebeurt natuurlijk aan de lopende band bij de Nationale Propaganda Organisatie. Ik herinner me nog een item van een paar jaar geleden waarbij moslims aan het demonstreren waren met hakenkruizen op hun borden en waarbij de NPO het beter vond om die hakenkruizen weg te Jorissen omdat dit "te veel afleidde" van de berichtgeving. M.a.w. ze leren het dus nooit daar. Opheffen die linkse kliek en het overheidsgeld voor nuttigere zaken gebruiken.

Mark zit te Dutten | 07-06-18 | 09:17 | 5

Brou Is Back | 07-06-18 | 09:31

In het geval van de swastika zijn het haken die elkaar kruisen. Met een s dus.
#taalnazi (normaal gesproken ben ik dat ook, maar nu ff niet)
#muggenzifter #mierenneuker

Bijtendehond | 07-06-18 | 09:39

Ik buig en ga diep door het stof.

piloot47 | 07-06-18 | 09:43

Maar wat zegt het Genootschap Onze Taal (vereniging van taalnazi's):
"Kruisen en kruizen zijn allebei correcte meervoudsvormen van kruis. In alle betekenissen van kruis kunnen beide meervoudsvormen gebruikt worden. Vooral in België is kruisen gebruikelijker dan kruizen".

piloot47 | 07-06-18 | 09:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteren reaguurde ik dat de kans dat groter is dat het tuig van we are here opkrast dan dat nieuwsuur rectificeert. Zal die tukker van powned dan vanavond een uitzwaaitopic op Schiphol opnemen?

Rest In Privacy | 07-06-18 | 09:17

EUvsinfo, zo kan het dus ook.

O2Neutraal | 07-06-18 | 09:16 | 1

Behalve dat ze het per ongeluk noemen, terwijl in de montage er toch echt moeite voor gedaan moet worden om meerdere speeches te verzamelen, en te knippen en plakken.
Daar is weinig per ongeluks aan.

Nuchternederland | 07-06-18 | 09:47

Heeft EUvsDisinfo deze canard van de NOS al opgenomen in hun zwartboek?!?

Of is de newspeak van de staatszender gevrijwaard van toezicht?

Feynman | 07-06-18 | 09:16 | 1

Precies dit! Dank u Feynman

Schraapmaad | 07-06-18 | 09:49

Nieuwsuur wordt binnenkort vervangen door een andere soap-opera. Waarmee maar weer eens wordt onderstreept dat ook nieuwsuur niets anders is dan scripted reality.

“Nieuwsuur wordt opgenomen voor een levend publiek en wordt u aangeboden door de Internationale Socialisten”

Glasgow Argus | 07-06-18 | 09:15 | 1

Volgens mij gaat die vervanging om EenVandaag. Moet naar NPO2 verhuizen - waar het ook vandaan kwam als TweeVandaag.

piloot47 | 07-06-18 | 10:24

Van mij mag je Trump een lul vinden, dat zelfs zeggen ook maar wat die NPO doet is veel erger, manipuleren, liegen, verdraaien van feiten, gewoon het betere onder de gordel sloopwerk en dan ook nog eens onder het mom van "objectief, neutraal en informerend" . Walgelijke Goebbels praktijken van een clubje die menen te weten wat goed is voor het plebs, en dan vooral meningen die perfect overeen komen met hun eigen voorkeur uiteraard.

zwellevertje | 07-06-18 | 09:13 | 6

Eefje, over een jaar of tien bestaat die NPO en het hele TV concept zoals we dat nu kennen sowieso niet meer, dan zijn die paar zombies die nu nog traditionele TV kijken uitgestorven.

zwellevertje | 07-06-18 | 09:33

Piloot47, het is één groot circle jerk circus, onbegrijpelijk dat dit zo maar zo lang al door kan gaan!

zwellevertje | 07-06-18 | 09:37

@zwellevertje | 07-06-18 | 09:33
Laten we het hopen inderdaad, het liefst nog een tikkie sneller dan pas over 10 jaar.

@piloot47 | 07-06-18 | 09:31
"deugsneer", fraai! Woord van 2018?

EefjeWentelteefje | 07-06-18 | 09:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Het opheffen van de gehele linkse propaganda NPO zou een goed idee zijn. Houden we nog wat geld over ook. Linkse ratten zijn het.

Paaldanseres | 07-06-18 | 09:12 | 1

Ratten liegen niet.

schoon-schip-maken | 07-06-18 | 09:13

Mede dankzij dit soort fratsen heb ik genoeg van de Nederlandse tv. Ook hoor je weinig over die Palestijnse verpleegster die neergeschoten werd in haar witte jas terwijl ze haar handen omhoog hield.

weedo | 07-06-18 | 09:11 | 1

Dat niet alleen, die jongen die een katapult vasthield en daarna netjes ging liggen zie je ook niet. Een schandaal.

Nuchternederland | 07-06-18 | 09:45

Rectificaties zijn "mooi", maar bereiken niet half de oren van de reeds bevooroordeelde ontvangers van het foute nieuws. Overigens rectificeert CNN nooit een leugen.
Iedereen die zich zelfs maar een beetje interesseerde voor de politieke situatie in Amerika wist onmiddellijk dat het klakkeloos overnemen van de beschuldigingen van fake news CNN gebaseerd was op manipulatie en kwade bedoelingen. CNN neemt de toespraken van de president precies op (ook op het internet woordelijk te volgen), maar alleen maar om daar fragmentjes uit te knippen die passen bij hun verhaallijn.

Waarom wisten "onze media", die hun substantieel belegde brood verdienen met journalistiek dat niet!
Luiheid? Medeplichtigheid? Domheid? Opbouwen van gewenste vooroordelen?

Zet uw TV uit. Knippen en plakken is geen nieuws, maar propaganda.

Jan Passant mk2 | 07-06-18 | 09:11

Wat is dit? LuckyTV?

Professor Superhirn | 07-06-18 | 09:09

Dit soort geintjes laat ook mooi zien dat ze op die goedvolk redacties echt alleen naar CNN kijken. Dit was hoe dan ook kwade opzet, maar volgens mij weten ze ook echt niet wat er verder speelt, want alleen nazi's kijken naar andere zenders dan CNN.

Makro777 | 07-06-18 | 09:08

De 'agenda' is simpel Leon: die is neo-communistisch. En alles wat de populisten (of eigenlijk principiële liberalen) doen - waaronder President Trump - afbranden; ook al zijn dat eclatante successen.

Aristotalloss | 07-06-18 | 09:07

Zo blijkt Trump dus gewoon gelijk te hebben met zijn 'fake-news' uitspraken.

BozePaarseMan | 07-06-18 | 09:06

Wie is Rudy Bouma

Kaas de Vies | 07-06-18 | 09:06 | 2

Rudy Bouma is een valsnieuwsexpert die liever anoniem wil blijven.

Guido | 07-06-18 | 09:17

Iemand die voor een organisatie werkt die jaarlijks ongeveer 900 miljoen krijgt namens u en mij, dat is dus bijna 2,5 miljoen per dag.

O2Neutraal | 07-06-18 | 09:18

Nu wordt er weer een suggestie gewekt. Dat er per ongeluk verkeerd in een filmpje is geknipt. Maar dat is nietzo. Er is een ander filmpje bijgezocht, daar is een stuk uit geknipt en in het nieuws item van eergisteren geplakt. Dat is toch echt heel andere koek.

Sans Comique | 07-06-18 | 09:06 | 2

Zo is het maar net.

De inclusieve constructieve journalistiek van de NOS bepaalt zelf wel wat het nieuws is.

Het is toch een gotspe dat de mensen zelf conclusies trekken aan de hand van objectieve berichtgeving. Moet niet gekker worden.

Not_again | 07-06-18 | 09:16

Sans Comique
Duidelijker kan ik het niet zeggen, pure rancune.

BosrandDirk | 07-06-18 | 10:49

Ook alleen maar negatief berichten over Trump is fake news.
Trouwens waarom zou je nieuwzuur nodig hebben voor nieuws over Trump?
De man twittert zich suf en is dus zijn eigen journalist. Of het allemaal 100% waar is betwijfel ik maar het is in ieder geval direct van de bron.

keestelpro | 07-06-18 | 09:05

Goed geschreven en goed dat GeenStijl hier de schijnwerpers op zet.

Hoofdbreker | 07-06-18 | 09:05

Trump is ook al aan de Iftar, dus die is ook al om. Nu alleen Geert en Thierry nog.

Bigi Bana Boy | 07-06-18 | 09:03 | 1

Ja, het systeem van binnenuit verzieken. Zo is links ook ooit begonnen.

SlimmeBelg | 07-06-18 | 15:09

En dat allemaal op de staatspropagandamachine. (driemaal woordwaarde)

kwark001 | 07-06-18 | 09:03 | 1

Een staatspropagandamachine heeft geen positieve waarde, die kosten slechts geld.

O2Neutraal | 07-06-18 | 09:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland