Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Henschotermeer wil je hoofd opslaan

Eastern State Penitentiary in Philadelphia: ook een panopticum

Tweede Pinksterdag, lekker weer, neem eens een duik in het Henschotermeer. Of niet, want je koopt je kaartje daar binnenkort met gezichtsherkenning.

Het Henschotermeer - een ring water en zand op de Utrechtse Heuvelrug - was altijd gratis toegankelijk, maar nu niet meer. Sinds dit jaar is 'het Hens' in private pachtershanden van de vrome familie Van de Lagemaat en die willen toegangsgeld gaan vragen. 2,95 per persoon - maar wel digitaal aftikken. Je krijgt geen papieren kaartje meer, want die kunnen nat worden. In plaats daarvan komen er peperdure palen voor gezichtsherkenning en dát vinden we dan wel weer een beetje gek voor een middagje zand, water en een ijsje in de natoerrr. Waarom zou je bakkes in een database moeten voor een beetje badderen? Wie beheert die data? Wat als ie lekt? Komt je kenteken er ook op, mag de Belastingdienst er bij en hoe vaak zal de politie een kijkje in de gezichtenserver willen nemen? Langere termijn: is dit de Minority Report-samenleving waar we naartoe willen function creepen? SP en PvdA stellen Provinciale Statenvragen over de beveiliging van de privacy, maar dat is dweilen met de database open als je niet eerst de vraag stelt of we na de mislukte invoering van de totaal onhandige ov-chipkaart meteen maar door willen rollen richting gezichtsherkenning. Of dat papieren kaartjes voor dingen die maar 2.95 kosten altijd een beter idee zijn dan voor elk wissewasje je kop op een camera in een privacy-loos panopticum.

Reaguursels

Inloggen

"Je krijgt geen papieren kaartje meer, want die kunnen nat worden" - als we nu gewoon afspreken dat je betaalt om binnen te komen maar altijd naar buiten mag, wat is dan precies het probleem van een nat geworden kaartje? Dit is een grap toch?!

ruud76 | 22-05-18 | 09:52

Badderen in Lake Henschot ? Dan ben je gewoon af.

Grijskijkert | 22-05-18 | 08:41

Prima. Dáár ga ík dus nooit naartoe.

HypoPseudo | 22-05-18 | 06:59

Straks lekker koppelen aan Opsporing verzocht,en die doorzoekbaar maken kunnen al de criminelen die nu met hun bakkes op t.v. komen makkelijker opgepakt worden!

Geevee | 22-05-18 | 01:52

Mede Reaguurders snap het nu eens...... in NeDDRland bestaat al lange tijd geen privacy meer.

Dutch_Viscount | 22-05-18 | 01:34

willen we Henschoter meer? of minder?!

tielroels | 21-05-18 | 21:33

Die 2,95 is nodig om de camera's en computers te onderhouden. Het trieste is niet dat we 2.95 moten betalen on in een vennetje te zwemmen maar dat dit anno 2018 noodzakelijk is om onze veiligheid, en die van onze kinderen een beetje en de hand te houden. Snik. :(

Olieboer | 21-05-18 | 20:51

We zijn het eens. Aan diezelfde genen (sociale klasse) die de overlast veroorzakers hebben binnen gehaald om er aan te verdienen.

IkBenGerrit | 21-05-18 | 21:08

Nu is het van 0.00 naar 2.95. Volgend jaar 3.95 jaar erop 5.95 en in 2023 hoor je niemand als ze het verhogen naar 8.95. 5 jaren plan afgerond en je hebt een mooi verdienmodel.

zuilim | 21-05-18 | 21:48

IkBenGerrit | 21-05-18 | 21:08 Dat bedoel ik! ;) nee helaas eigenlijk :(

Olieboer | 21-05-18 | 21:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft niemand door dat het hier om elitaire corruptie gaat?
De gemeente, waar de familie van de Lagemaat ongetwijfeld vriendjes heeft zitten, verkoop het (waarschijnlijk voor een zacht prijsje) aan Lagemaat, opdat zij zichzelf dan kunnen verrijken (door rendement op kapitaal).
Het zou pas echt een eerlijke verkoop zijn als er publiekelijk geboden mag worden en als de lokale belastingen daarna, als tegenprestatie, omlaag gaan.

IkBenGerrit | 21-05-18 | 20:46

VerkoopT (slecht toetsenbord, al kom ik dan uit Utrech')

IkBenGerrit | 21-05-18 | 20:47

Ik koop liever mijn treinkaartje inclusief de bijkomende 'servicekosten' met contanten aan het loket. Ook heb ik net mijn Whatsapp de rug toegekeerd en neem de reacties uit mijn omgeving daarover maar voor lief. Dit zijn nog vrije keuzes, maar op een gegeven moment kom je er niet meer onderuit om digitaal te gaan/te blijven. En net als afleren moeilijker is dan aanleren, is het verrekte moeilijk om alles weer non-digitaal te doen.

Ik ga er vanuit dat mijn inzet op den duur wel beloond zal worden. Maar de prijs kan wel eens hoog zijn. (Belemmering in vrijheidsbeweging, hogere 'service'kosten etc.)

mozaard | 21-05-18 | 20:38

Wel zo handig als er weer eens een roedel Finnen in meisjes knijpt. Gelijk aftikken. Ik ben VOOR!

MagIkAlWeer | 21-05-18 | 20:05

Bleue refomeisjes en bouwvakkers daar.. geen Fin te zien. Enkel bordjes " verboden topless"

Shoarmamasutra | 22-05-18 | 14:00

Jeugd doorgebracht, in combinatie met Camping Laag Kanje. Hoe kunnen ze hier geld voor vragen? Is een meer in en om een bos.

Ada | 21-05-18 | 20:01

Ik zeg, coyboy die uitzuigers de moeder. Gewoon niet meer heengaan.

Speitoptantje | 21-05-18 | 19:50

In Barneveld/Voorthuizen zijn ze zo vroom daar halen zondags de haan nog bij de kip vandaan.
Vermoedelijk zullen die gasten niet op zondag mogen badderen. De dominee zal op verzoek dus even door de database bladeren en zijn schaapjes blokkeren voor de zondag.

ViaNova | 21-05-18 | 19:25

Wanneer krijgen we nu die chip in de hand,
en gele labels in de oren???

wiener mit pommes | 21-05-18 | 19:25

Ha ha dat Label hebben ze verstopt in je mobiele telefoon.

Olieboer | 21-05-18 | 21:25

Moeten we straks ook betalen voor elke stap die we buiten de deur zetten?

kloopindeslootjijook | 21-05-18 | 19:21

Alleen als je buiten de deur adem haalt, Is slecht voor het klimaat namelijk,

Olieboer | 21-05-18 | 21:27

Er kwamen ook veel eeh mensen om amok te maken. Die eikels worden er mooi uitgepikt op deze manier.

BozePaarseMan | 21-05-18 | 18:45

Facebook doet het ook. Op dit moment kun je het nog na lang zoeken uitzetten. Maar dat wordt de volgende stap. Het verkoopargument is dat je dan leuk meldingen krijgt wanneer je ergens op een foto staat, bij vrienden ofzo... hahahah, dus ze gaan het al gelijk creatief gebruiken. En niet alleen voor jou!

Premier Trutte | 21-05-18 | 18:40

Bij Facebook ben je geen klant, maar het product.
Straks moet je gaan betalen voor privacy.

kloopindeslootjijook | 21-05-18 | 19:22

Ik weet nog steeds niet hoe het volledig uit te zetten. Ik sta er volgens mij na 'afmelding' nog steeds ergens op een server. Bekend is dat wanneer je je weer na jaren aanmeld je meteen 'Welcome back' krijgt te zien, inclusief al je oude FB-connecties.

mozaard | 21-05-18 | 20:44

Mijn zwembad/sportschool heeft ook mijn pasfoto genomen en opgeslagen. De kassamedewerker ziet die verschijnen als ik incheck met een pasje en doet als mens de gezichtsherkenning. Ik zie het essentiële verschil niet en snap ook niet waar de ophef nu ineens vandaan komt.

Joris Beltsin | 21-05-18 | 18:40

Waarschijnlijk is het verschil dat jouw foto op de pas staat, en niet centraal in een database. Als je wil dan knip je je pas stuk en is je foto weg. Dat is niet het geval met bovenstaand systeem.

Analia von Solmsch | 21-05-18 | 19:05

@analia. Nope. Log in met je pas en uit de database flopt je foto. Dan controleert de baliemedewerker of je er op lijkt.

Promedio | 21-05-18 | 19:31

Mag ik eerst een duiknemen er daarna een foto voor gezichtsherkenning?

franck7020 | 21-05-18 | 18:18

Niet verkeert hoor, toiletten moeten ook schoongemaakt worden, en dat is vaak niet het leukste werk! En dan hebben we het nog niet over de rotzooi, die de badgasten en andere recreanten weg flikkeren op het strand en de omgeving!

vluchtelingallergie | 21-05-18 | 17:54

Bekijkt?

Acar_ketimun | 21-05-18 | 18:38

Acar_ketimun | 21-05-18 | 18:38
Oooops -t naar boven......

Muchnadt | 21-05-18 | 19:38

Zet wat extra personeel in voor de schoonmaak ipv alles over te laten aan de technologie. En tel die kosten op bij het kaartje van 2 euro 95. Heeft de jeugd ook nog eens een relatief leuk bijbaantje. Wellicht ben je dan nog goedkoper uit dan de investering in de herkenningsapparatuur.

mozaard | 21-05-18 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik haat meertjes.

squadra | 21-05-18 | 17:53

Wen er maar aan.

newray | 21-05-18 | 17:32

Henschotermeer ,daar gingen we na een feest naaktzwemmen en neuken.

newray | 21-05-18 | 17:39

@newray Dat naaktzwemmen kun je nu overal wel vergeten. In no time sta je online... 'caught in public'

mozaard | 21-05-18 | 20:54

Zwemmen geen probleem als je maar niet met je naakte bovenlichaam boven water komt. Voor de camera's dus. Vroeger keek je gewoon eerst even achter de bosjes en als daar een verwarde man stond kreeg die klappen, Soort alternatieve straf zeg maar. Pas daarna kwamen de meisjes op het droge. ;) /sentiment on/ was toch een mooie tijd /sentiment off/

Olieboer | 21-05-18 | 21:39

Wij gingen er altijd met de kinderen zwemmen, totdat er een keer ziekte uitbrak, stond het leeg.
Later is het weer in gebruik genomen, pffft en nu betalen.

gato | 21-05-18 | 17:30

Als Amersfoorter zeg ik wtf.

Bokito ergo sum | 21-05-18 | 17:29
-weggejorist-
Haberdoebas | 21-05-18 | 17:21

Pffff, wat een herrie over gezichtsherkenning
Die meuk gebruiken ze al heel lang in het OV en op de openbare weg
Afgesloten gebieden zoals winkelcentrum, vliegveld, ziekenhuis, etc.
Heb je gekeken hoeveel camera's daar hangen .....

Beffel0Bill | 21-05-18 | 17:15

Groot verschil tussen overheid en prive, maar laat ik het kort houden, wacht tot na 25 mei en ga met de GDPR in je handen langs en vraag na wat ze opslaan hoe ze het verwerken wat ze er mee doen enz enz, als ze weigeren is de boete tot 20 miljoen of 4% van de winst afhankelijk wat het hoogste bedrag is.
Moet je je natuurlijk wel eerst laten registreren...

Zoon van Boer | 21-05-18 | 17:20

@ Zoon
Yep dan moet je jezelf eerst registreren, precies ......

Beffel0Bill | 21-05-18 | 19:26

Ik heb dat Henschotermeer even gegoogled... Wat een achenebbisj vijvertje, daar zou ik gratis nog niet gaan liggen... Maar ja, ik woon dan ook in het Friese Merengebied en daar betekent een meer net ff wat anders.

Desolator | 21-05-18 | 17:13

Veen in mijn kleren lijkt me anders smeriger dan zand.

Shoarmamasutra | 22-05-18 | 17:02

Maak van die gezichtsherkenning een leuk spelletje met de kinderen, dan kunnen ze alvast wennen.

LuckyGirl | 21-05-18 | 17:08

Gisteren geweest en 10 euro parkeerrechten afgetikt.

Je moet niet willen dat (groene) fietsers voor nada-noppes van een plezierige dag kunnen genieten.

Ervaringsdeskundige | 21-05-18 | 17:08

Terecht punt. Dan zou zó een 'vrome familie' meewerken aan uitbreiding van technocratie, een wereld waarin de mens zich moet schikken naar het systeem. Professor Ted waarschuwde hiervoor. Zo'n wereld geeft een beklemmend, onveilig gevoel, een verdere inperking van vrijheid. De badgast heeft geen grip op wat er met de facial shot van z'n verbrande bakkes gebeurt.

wingload | 21-05-18 | 17:04

Wat is er mis met zo'n all inclusive bandje

DT71 | 21-05-18 | 16:53

Niks, maar die familie wil geld vangen, het Henschotermeer was van iedereen.

gato | 21-05-18 | 17:34

Het hens was niet gratis maar gesubsidieerd door lokale overheden vis het Recreatieschap. Lokale overheden wilden niet meer betalen.

Manfrom_Nam | 21-05-18 | 18:01

De ene helft wil je hoofd opslaan en de andere helft van de wereldbevolking wilt je hoofd eraf slaan.
Meer smaken zijn er niet.

Ce ca! | 21-05-18 | 16:49

Daar komt het wel op neer.

vanvandaag | 21-05-18 | 17:50

Zonder kop dan kom je dus niet meer het Henschotermeer in, mooie boel.

gato | 21-05-18 | 19:25

Het lijkt mij intussen wel verboden om in het Nederland van 2018 een vrome familie te zijn. Tenzij islamitisch verward, uiteraard.
Als ik stinkend rijk was zou ik ook wel een meertje willen kopen waar ik zelf mag kiezen wie daar wel- en wie daar niet in mogen komen plassen. Maar ik ben dan ook niet een inclusieve socialist en Deug ook al niet.

Jan Passant mk2 | 21-05-18 | 16:46

Ik onderschrijf uw schrijven van ganzer harte!

Old_angry_dutch_man | 21-05-18 | 17:11

Beste GS, jullie onderschatten de nadelen van het nat worden van een toegangskaartje. Dat is echt supervervelend. Daarom begrijp ik de keuze voor gezichtsherkenning ook helemaal.

AntonPantoffel | 21-05-18 | 16:44

.. er is een heel belangrijke groep badgasten die er alles aan doen om gezichtsherkenning te voorkomen en ook veel van gratis houden. Die badgasten ontmoedigen verhoogt altijd de sfeer in het water. Utrecht heeft hele wijken vol van deze badgasten. Roep maar wat hoor, Koreaanse_Landgenoten en Piet ook.

Jan Passant mk2 | 21-05-18 | 16:48

Vanaf 25 mei kan je alle opgeslagen persoonsgegevens digitaal opvragen, dus ook de foto's. Tenzij de gezichtsherkenning 100% klopt krijg je dan niet alleen maar foto's van jezelf. Vanaf 25 mei moet het lekken van verkeerde foto's ook weer geregistreerd worden en moet de echte eigenaar van het smoelwerk hierover geïnformeerd worden. En dat allemaal voor 2,95.

W_F | 21-05-18 | 16:42

Dat panopticum-idee van 'je bekeken voelen is je beter gedragen' is al erg oud; het is waarom er in de meeste winkels spiegels hingen/hangen. Men is zich bewuster van het gezien worden en daarmee van zichzelf en daarmee van het zich houden aan de regels en steelt daardoor minder. Modernere shit zoals camera's en beveiligers teren gedeeltelijk op datzelfde principe. Deze gezichts-herkenning is overigens wel een erg totalitaire variant.

einStina | 21-05-18 | 16:36

hey! google heeft altijd gelijk! Goed opgelet trouwens.

einStina | 21-05-18 | 17:27

Sommige mensen beklijven makkelijker dan anderen ;-)

LuckyGirl | 21-05-18 | 17:39

Dat is geheel wederzijds. *knuffel*

einStina | 21-05-18 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens AVG wetgeving absoluut in strijd met de wet dus ik denk dat ze iets nieuws moeten gaan bedenken.

Simon_GS | 21-05-18 | 16:36

En ja, parkeren wordt afgerekend met behulp van kentekenherkenning.

happen_maar | 21-05-18 | 16:33

Het is heel makkelijk: mkb mag met die GDPR niets meer opslaan, zelfs gewoon je email adres niet. De overheid mag, met de sleepwet, juist alles van je opslaan.

In dit geval gaat het om een private partij. Die mogen dat volgens mij gewoon vereisen maar dan mag jij na ieder bezoek inzage eisen in wat ze van je opsloegen en al je gegevens zelf kunnen verwijderen. Als je niet wil dat ze iets opslaan, dan gebruik je de dienst gewoon niet, in dit geval een stukje planeet. Net zoals geen cookie accepteren.

Leuker kunnen we het niet maken. Ook niet makkelijker.

Knufter | 21-05-18 | 16:32

Een zwembad heeft alleen een goede reden voor het opslaan van persoonsgegevens in geval van abonnementen. Er is geen reden waarom een gewoon kaartje op naam moet staan.
De regels voor een pasfoto zijn (ter recht) zeer streng omdat dit impliciet ook gegevens bevat als huidskleur, ras, hoofddoek, etc. Het leuke is dat je de gegevens niet alleen mag inzien, je mag ze ook wijzigen of laten verwijderen. Ook een makkelijke manier om abonnementen op te zeggen, want zonder, naam adres en rekeningnummer blijft er niet veel van een abonnement over.

W_F | 21-05-18 | 18:46

@FrankVeer | 21-05-18 | 16:52
Jij vergeet de rest van je verhaal te vertellen. Jij mag eisen dat ze alle informatie over jou moeten verwijderen tenzij er een juridische reden is om dat niet te doen. Ze moeten je dus na je bezoek ook verwijderen op je verzoek.

Zoon van Boer | 21-05-18 | 19:18

Zoon van Boer | 21-05-18 | 19:18

Dat klopt, tenzij er geldige redenen zijn om de gegevens te bewaren (fiscale of juridische bewaartermijn) en het betekent tevens dat als nog een keer komt, je opnieuw de privacyverklaring moet goedkeuren (althans, dat denk ik wel, want dan begint de privacyriedel weer opnieuw).

FrankVeer | 21-05-18 | 21:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Privé terrein dus als de regels je niet bevallen: lekker wegblijven.

Dutch_Holland | 21-05-18 | 16:31

Ik kom nooit bij dit soort gelegenheden, maar dat er überhaupt toegang gevraagd wordt kont op mij vreemd over. Is de rest van Nederland niet gewoon gratis, zoals het hoort. Of, gratis.. we betalen daar natuurlijk tientallen belastingen voor.

John McClane | 21-05-18 | 16:30

De gemeente heeft het verkocht. De belastingen worden er niet minder op en u moet dat nog leuk vinden ook!

Standvastig | 21-05-18 | 16:47

Wel makkelijker identificeren als ze je gezwollen lichaam terugvinden nadat je verzopen bent.

schoon-schip-maken | 21-05-18 | 16:28

Nou makkelijk, makkelijk. Zolang het lichaam nog niet is gaan verzepen.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 16:56

Norma van Norma's universum is hier niet te vinden. Ik bedoel Henschotermeer. Hennen schieten?! Dat is sielug. *snif*

VeelTeSteil | 21-05-18 | 16:27

Als die hennen op varkens schieten, is het natuurlijk weer wel prima.
Rustig maar *aai over bolletje* Gaat het weer?

einStina | 21-05-18 | 16:38

einStina | 21-05-18 | 16:38
Ja. Ging al wel weer. *met einStina's paardenstaart spelen doet*

VeelTeSteil | 21-05-18 | 16:43

Het soort mensen dat gratis gebruik maakte van het Henschotermeer gaat niet voor 3 piek per persoon in een gebied zonder faciliteiten zitten.

Glasgow Argus | 21-05-18 | 16:24

Dat Henschotermeer zit toch ieder jaar vol met Blauwalg... Moet je dus sowieso niet gaan zwemmen.

Mark_D_NL | 21-05-18 | 16:24

Blauwalg? Tot voor kort hadden wij het hier over finnen. Heb ik iets gemist?

F. Jacobse | 21-05-18 | 16:49

Als je onwel wordt door de giftige blauwalg en je verdwijnt onder het wateroppervlak hebben ze in ieder geval wel je portret voor het vermissingsformulier.

keestelpro | 21-05-18 | 16:52

@keestelpro. Je weet hoe t gaat als n kind daar onder water ligt? Dan willen alle stoere en plichtsgetrouwe kerels en meiden met n menselijke ketting gaan zoeken. De politie verbied dat. Je moet wachten op hun duiker die dan na een half uur een ondertussen gestikt kind opdregt. #somsverbaasthetontbrekenvaneenrevolutie

Shoarmamasutra | 22-05-18 | 17:07

Hoe kan het toch, ieder jaar meer betalen en er steeds minder voor terug krijgen. Kan me nog van vroeger de grote zwembaden met gigantische buitenbaden en ligweides herinneren. Nu betaal je de hoofdprijs voor het zwembad en als je geluk hebt is er buiten een klein grasveldje. Hmmm. Staat hier los van ik weet het..

tata1981 | 21-05-18 | 16:22

Inderdaad, vroeger kon je je met je meisje discreet terugtrekken op de ligweide voor wat andere activiteiten dan zwemmen.
En het zwembad bij ons was zeker een 50 m bad, nu doe je één slag en je bent aan de overkant en iedereen zit op elkaar geplakt.

Yperiet | 21-05-18 | 16:28

Zwembaden zijn nauwelijks nog rendabel. Heb regelmatig met een redelijk groot bad te maken waar diverse zwemclubjes water huren, overdag moeten er voldoende scholen komen (oh ja, die zijn wegbezuinigd), tegelijkertijd moet er aan steeds meer regels worden voldaan, moeten er steeds meer beveiligers (laat staan badmeesters) om de finnen in de gaten te houden, kopen steeds minder bezoekers een hapje of drankje (waar een goede marge op kan zitten) en is onderhoud inmiddels haast onbetaalbaar.
Nee, zo eenvoudig is dat allemaal niet.

EEnzame SchizofrEEN | 21-05-18 | 17:11

@EEnzame SchizofrEEN | 21-05-18 | 17:11
Allemaal omstandigheden die terug te leiden zijn naar die ene ruif waaruit er teveel vreten die zelf niets bijdragen.
De meerderheid van de bevolking ziet sie verbanden niet, "het is nu eenmaal zo", "de tijden veranderen".
Om te janken..

WasHetMaarMakkelijk | 21-05-18 | 18:55

Hoe verhoudt dit zich met de privacywet die 25 mei van kracht wordt?

Jeff Hawke | 21-05-18 | 16:20

In strijd met zowel de huidige als de nieuwe wet. Maar dan moet er wel iemand gaan klagen.

Winter_is_coming | 21-05-18 | 16:22

Opvoedkundig heeft China hier echter wel baat bij. Als je het over ongemanierde horken hebt. Zelfs de Thai verafschuwen ze, en die zijn gemiddeld genomen nou ook niet bepaald geciviliseerd.

amateurrr | 21-05-18 | 17:07

Blijkbaar is de hardware + database onderhoud goedkoper dan de 2,95 per bezoeker. Of de gegevens worden doorverkocht en dat levert sloten met geld op.

Dezenaamhier | 21-05-18 | 16:16

Deze meneer met puistenkop is op 16 juli gaan zwemmen bij ons. Wie biedt? Eenmaal andermaal!

Winter_is_coming | 21-05-18 | 16:21

Winter, het is best wel lukratief: Wie wil de volgende info:
Naam (of NAW), kentekenplaat (dus auto, incl. leeftijd auto), evt. creditcard nummer dan wel rekeningnummer, foto gezicht, evt. relatie(s) met andere zwemmers... Spidomaat, voorkeur ijs, voorkeur drankje, hoeveelheid patat...

EEnzame SchizofrEEN | 21-05-18 | 17:14

Database kraken en realtime uitlezen en koppelen aan een adressenbestand/facebook. Succes, dan weten ze meteen wanneer en waar je bent en hoe lang het duurt voor je thuis bent.
Hallo inbrekers, hoeveel tijd is er nodig om de boel leeg te halen, ze zijn pas over minimaal een uur terug... en dan ben ik nog niet eens voluit aan het bedenken wat er allemaal kan.

Dezenaamhier | 21-05-18 | 17:17

Het zou me verwonderen als ze hiervoor toestemming van het College Bescherming Persoonsgegevens hebben gekregen (of überhaupt hebben voorgelegd). Mijn zakelijke ervaring met het CBP gaf het beeld van een club die de wet strak interpreteert, vaak tot frustratie van ons omdat het niet vastleggen van die gegevens ons in conflict bracht met de ACM.

Winter_is_coming | 21-05-18 | 16:16

Wie zegt dat ik daar met mijn gezicht herkent wil worden voor de toegang ?
*Lul voor camera houden doet..*

Wijze uit het Oosten | 21-05-18 | 16:16

Weet niet of dat slim is. Sta je dan met je stuk vlees te zwaaien omdat anders de stasi langskomt omdat dat dat bak met plastic je niet herkent.

Standvastig | 21-05-18 | 16:20

Hé wijze, doe es niet.. Ze hebben geen geld voor telelenzen

marcoplarco | 21-05-18 | 16:20

Point of no return is al lang voorbij. Als de baby's die op dit moment nog in de wieg liggen te kwijlen volwassen zijn is 'privacy' een achterhaald en zelfs verdacht begrip geworden.

isitsoornot | 21-05-18 | 16:13

Vooral dat laatste, privacy is verdacht, is zorgelijk. De uitspraak 'U heeft toch niets te verbergen' is het op zijn kop zetten van het hele rechtssysteem, nog los van het gegeven dat dat een drogreden is om he persoonsgegevens aan de staat toe te vertrouwen. Ik vrees alleen dat je gelijk gaat krijgen.

Winter_is_coming | 21-05-18 | 16:19

Minority report achtige visioenen kunnen wel helpen om grote allesvernietigende oorlogen te voorkomen zoals ipv. niet Hillary Clinton maar Trump de overwinning toewijzen/sturen.

steekmug | 21-05-18 | 16:11

Zal wel weer een ‘pilot’ zijn met subsidie. Steek je kop in het zand. Opgelost.

Deense dog | 21-05-18 | 16:10

Dat is het meest aannemelijk, ja.

LuckyGirl | 21-05-18 | 16:26

Tja alles in de tent 50 cameras.
Heeft iets met veiligheid te maken denk ik of verwaring ofzo.

rein9576 | 21-05-18 | 16:10

Je hóeft er niet naartoe!

JanBrel | 21-05-18 | 16:07

Zo werkt het natuurlijk niet. Veel mensen realiseren zich het gevaar er niet van of laten zich overhalen door marketingpraat van de bedrijven er omheen. Probeer voor de grap maar eens met iemand over privacy te praten die 10 jaar jonger is. Die lui hebben echt geen idee en het interesseert ze geen zak

Kapucijnes | 21-05-18 | 16:21

Kapucijnes | 21-05-18 | 16:21
En de verantwoordelijkheid ligt weer bij iedereen, behalve diegene die zich (al dan niet bewust) dom houden. Ik ben hier zo klaar mee, ons hele land gaat er aan ten onder.

Men moet zelf eens verantwoordelijkheid nemen. De Duitsers kwamen ook niet weg met "Wir haben es nicht gewußt".

amateurrr | 21-05-18 | 16:59

Kapucijnes, klopt ten dele. Afgelopen week in een klas letterlijk die zin gehoord:'Ik heb geen geheimen'. Pardon?! Dus gevraagd of ik ook binnen mocht kijken bij haar thuis. Was ook geen probleem. Totdat ik vroeg of ik ook in haar slaapkamer mocht meekijken. Nee, tuurlijk niet. Kwartje viel direct.

EEnzame SchizofrEEN | 21-05-18 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

En dan rijzen de prijzen van de rose ook nog eens de pan uit

Glasgow Argus | 21-05-18 | 16:05

Je bent sowieso een pauper als je met Pinkster in het Henschotermeer ligt bij de familie Lagemaat ipv de Middellandse Zee.

Pedronegro | 21-05-18 | 16:05

Ja, op de Middellandse Zee lig je tussen de tandartsen, hersenchirurgen en econometristen.

gestoptmetroken | 21-05-18 | 16:46

Stoppenmetroken, geeft je een scherp randje :-)

MarcS | 21-05-18 | 19:14

REAGEER OOK