Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erdogan hitst Turkse emigranten op tegen Europa, vraagt of ze 'Ottomaanse oorvijg' uitdelen

Gezellig dit. De Turkse president Erdogan die op een campagnebijeenkomst Turken in den vreemde ophitst tegen hun nieuwe thuislanden.

Erdogan, die 'verkiezingen' op 24 juni heeft uitgeroepen, mag geen campagne voeren in Nederland en Duitsland en week daarom uit naar Sarajevo (echt een stad waar je als hoogwaardigheidsbekleder wilt zijn als internationale spanningen hoog oplopen, red.). "Hij riep zijn juichende aanhangers op "de hele wereld de kracht van de Europese Turken te laten zien". "Geef vanuit Duitsland, België , Oostenrijk, Nederland een antwoord dat overal in Europa gehoord kan worden." Ook vroeg hij zijn aanhangers of ze bereid waren "de terreurorganisaties en hun handlangers een Ottomaanse oorvijg" te geven". Mocht u zeggen nou nou nou dat valt dus wel mee, hij wil alleen terreurorganisaties en hun handlangers een oorvijg geven, dan hebben wij HIERRR een video waarin Erdogan Nederlandse agenten uitmaakt voor terroristen en DAARRR een lijst van andere beledigingen. Zodat u weet waar die mensen die op 24 juni met een Turkse vlag staan te zwaaien zo blij mee zijn. Bij dezen willen wij alle Volkskrantlezende vakantievierders die de Corendon kerosineslurper naar Antalya pakken oproepen de Turkse dictator op hun beurt een Bataafse oorvijg te verkopen. Üüg, üm üüg, tünd üm tünd!

Joe

Social

Reaguursels

Inloggen

Nou Buma, kom er maar in, voor de verkiezingen een grote mond over het dubbele nationaliteiten debacle en campagne voeren met de boodschap dat dat afgeschaft moest worden. Dat is nu een jaar geleden, niets meer over vernomen.
Had natuurlijk nooit ingevoerd moeten worden, je kan geen 2 heren dienen, een loyaliteitsspagaat die je kan en moet voorkomen.
Daarom dus geen actief en passief kiesrecht voor niet Nederlanders en nu nog dubbel nationaliteiters.
Weren nieuwe instroom en actief remigreren wordt warm aanbevolen.

bwanabanjo | 22-05-18 | 11:00

Achteraf hadden ze de NSB willen verbieden. dat had veel levens door verraad gescheeld. Dus laten we niet te lang wachten met DENK en NIDA. Die partijen moeten hier weg.

Willemdrie33 | 22-05-18 | 08:41

En nog worden die merkeltjes rutjes timmermannetje en macronnetjes niet wakker

pedro300 | 22-05-18 | 08:36
-weggejorist-
DubbeleMaat | 22-05-18 | 04:24

Als je het bij 80 miljoen "Turken" zo moet hebben van de Europa diaspora zit je misschien niet zo goed in de zadel.
Arme diaspora trouwens. Kinderen baren, Europa veroveren. Hüp, hüp. Er is een serieuze deadline met zo een oude man. Moet wel op tijd af het Ottomaanse Rijk.

MistaRazista | 22-05-18 | 03:04

Dat deden ze al eerder, toen kwamen ze tot Wenen.
Nu zitten in in de tweede kamer.

de honden blaffen... | 22-05-18 | 01:25

Akelig als de Turken hier er ook naar luisteren.

Patatter | 21-05-18 | 23:42 | 1

Dat doen ze DENK ik al.

Ton8695 | 22-05-18 | 00:10
-weggejorist-
rattenvanger XL | 21-05-18 | 23:28

Slim van hem! De Turkse economie is een grote zeepbel waar Erdogan zijn populariteit aan te danken heeft. Die klap binnenkort, dus is zijn boodschap nu dat andere landen bezig zijn hem kapoet te maken. Om zijn eigen hachje te redden. Slim. Zijn de Turken slim genoeg het te doorzien?

PeterSimons | 21-05-18 | 22:32

En waarom noemen we dit niet gewoon een oorlogsverklaring ?

gabiballetje | 21-05-18 | 22:11

Mocht je ooit een afbeelding van Erdgan tegen komen, teken er een harde lul en een geit op, krabbel er een bril op, laat je minachting de vrije loop en uit deze creatief. Veel succes de komende periode!

ratelaar | 21-05-18 | 21:41

ONGELOFELIJK. Erdogeitje gaat steeds gekkere dingen roepen. Het is paniekvoetbal, want er zijn twee partijen in de oppositie die gaat samenwerken tegen mafklapper Erdogeitje. Hoogmoed komt voor de val.

Alucard | 21-05-18 | 21:21 | 1
-weggejorist-
DubbeleMaat | 22-05-18 | 04:31

Dood, en doodeng. We staan er bij en we kijken ernaar.....

joost3001 | 21-05-18 | 20:53 | 1
-weggejorist-
DubbeleMaat | 22-05-18 | 04:35
-weggejorist-
Crusader666 | 21-05-18 | 20:36

De opper-geiteneuker blaat er weer flink op los voor het extreem domme Turkse gedeelte dat ook vloeiend Geit spreekt. Hun moedertaal.
Turkije moet nooit van zijn lang zal ze leven EU komen.
Alle geiteneuker aanhangers moet je meteen verwijderen uit het land.
Het zijn infiltranten ergo vijanden.
Te beginnen het enge clubje van Denk opdoeken.

klinkklaar | 21-05-18 | 20:31

Ondertussen in Denk Haag, en alle andere politieke hoofdsteden;

Zijn alle corruptici drukker bezig met hun eigen 4de rijk. Het rijk van de mulinationals en het onderwerpen van alle consumenten. Verblind door een sneeuwstorm van Penthouses, banencarousels, belastingontwijking, belastingafspraken, belachelijke bonussen goedpraten en het schaakmat zetten van de burger.... en die burger... doet helemaal niks! Zelfs niet als Erdogan openlijk alle EU Turken oproept om ons van binnenuit te slopen.

Wat zijn we toch lekker bezig anno 2018...

Ton8695 | 21-05-18 | 20:23

Hoe omgekeerd de redenatie ook klinkt: maar het is prima dat Erdogan zich zo onbeschaafd en archaïsch-islamitisch gedraagt met zijn 'eigen Turken éérst'.
Want hoe belachelijker, en hoe onmogelijker die Erdogan zich maakt, hoe méér de argumenten tégen de Turken en hun Turkse heilstaat zijn.
En iedereen, die vervolgens alsnog blijft beweren 'in gesprek te willen blijven met Turkije voor toetreding tot de EU' (zie Juncker en Timmersmans), die personen kan 'iedereen' vervolgens als volstrekt onbetrouwbaar afschrijven.
Heus, we hebben eigenlijk niets te vrezen van de Turken.
We hebben echter 'alles' te vrezen van onze eigen luizige leiders, die ziende blind, (door hun geheim gehouden voordeel-plannetjes), tóch in gesprek willen blijven met de Turken.
De vijand, dan is onze eigen Rutte, is onze eigen Pechtold, is onze eigen Asscher. Brr.
They smile in your face, the backstabbers. (O'Jays)

Der Paulie | 21-05-18 | 20:12 | 2

The world suffers not because of the violence of bad people, but because of the silence of good people....

Ton8695 | 21-05-18 | 21:03

Precies.
Precies dat.

Der Paulie | 21-05-18 | 22:12

Wir haben es nicht gewußt zal niet meer opgaan voor pro-erdo!

Kcirce | 21-05-18 | 20:09

Vroeger moesten ze landen veroveren om ze leeg te kunnen plunderen.

squadra | 21-05-18 | 20:00

En Ossi schlampe Merkel levert hem voor miljarden aan wapentuig
ondanks nog duikboten.
Allemaal geleend geld.
Zijn de Grieken blij mee ??!1

joppo0 | 21-05-18 | 18:30
-weggejorist-
Wilhelm-Wessie | 21-05-18 | 18:15

Is dat het twaheed-vingertje?

quantumcollider | 21-05-18 | 17:56
-weggejorist-
rijk | 21-05-18 | 17:55

Het probleem met het dubbele paspoort kan heel snel worden opgelost: (2 Paspoorten) = (1 uitkering / 2).
Ga de andere helft maar in je eigen land ophalen.

0112358 | 21-05-18 | 17:47 | 2

Wat dacht je van geen enkele uitkering. Zeg maar eerst van de twee paspoorten maar op voordat je ergens aanspraak op kunt maken. Hebben ze naast de Nederlandse subsidies/uitkeringen ook nog recht op Turkse voordeeltjes, kortingen, etc??

Atlantis-95 | 21-05-18 | 18:52

Geen enkele uitkering is al zo vaak geprobeerd, maar komt er toch nooit door (is zielig blabla). Ik vind dit wel een goede compromis.

EqutiX | 22-05-18 | 07:26

kudtvolk.

Stijlicoon | 21-05-18 | 17:36
-weggejorist en opgerot-
Wenen | 21-05-18 | 16:54

Dubbele paspoorten toestaan. Islamitisch onderwijs toestaan. Moslimpartijen toestaan. Ja, dat integreren gaat op die manier zeker lukken.

JackStick | 21-05-18 | 16:45 | 1

Ja, en sinterklaas symbolen verbieden winkels uit zich zelf, maar van de Ramadan maakt diezelfde winkelketen een feestje van. Snapt u het nog?

Maar ondertussen wordt er dus wel door de top van Unilever aan Jan-met-de-pet opgelegd wat ze moet vinden.

Atlantis-95 | 21-05-18 | 18:53

Die corendonfiguren zie ik liever in Turkije blijven, de honden.
Die helpen helemaal niemand, behalve Erdogan.

LuckyGirl | 21-05-18 | 16:31

Zijn wens is een 1000-jarig Ottomaans Rijk ! Ze zijn nu al verder als Wenen. Verder hebben ze in Europa al Dependances in diverse landen. Hij doet het anders als die man van voor 1945. Maar zijn bedoelingen zijn volgens mij hetzelfde.

Wraakzalzoetzijn | 21-05-18 | 16:19

Sorrie, maar de Oekraïne is de achtertuin van Rusland. Daar hebben we NIETS, maar dan ook NIETS te zoeken!

Atlantis-95 | 21-05-18 | 18:55

Noord Koreaanse trol | 21-05-18 | 16:15,

Verschil is dat wij inmiddels afstand hebben genomen van fouten in ons verleden. Je kunt ten hoogste 0 voorbeelden geven van Nederlandse politici die trots zijn op slavernij en kolonialisme, en streven naar herinvoering daarvan.

Turkije daarentegen bejubelt nog steeds haar verleden als kolonisator, slavenjager en genocidepleger. En een uitgesproken voorstander van dat foute verleden, Erdogan, wint keer op keer de Turkse verkiezingen. Mede omdat hij isis hielp oprichten; oorlogsmisdaden pleegt in Afrin; aanzet tot Jodenhaat; aanzet tot rassengeweld in West Europa; etc.

Als je dat essentiële verschil echt niet snapt, ben je inderdaad zo extreem dom als je altijd hebt gezegd. Maar ik geloof je niet; alles dat jij zegt is immers altijd gelogen.

Dandruff | 21-05-18 | 18:57

Zo.n slaafs volgend volk... De natte droom van Merkel em Macron cs. Ze zijn bijna zover, alleen nog even het IQ van de Europeaan naar rond 80 krijgen, dus gooi er nog maar een extra songfestivalletje tegenaan, dat helpt.

Here's Freddy | 21-05-18 | 20:54
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
outdoor | 21-05-18 | 16:01

Gelukkig hebben we een sterk leger....

RockyIII | 21-05-18 | 15:40

Verbied DENK en NIDA want ze hebben eigen knokploegen

RockyIII | 21-05-18 | 15:38

Moslim mannen zijn krenten, ze bestellen altijd maar 1 bier.

Febofiel | 21-05-18 | 15:30 | 1

Anders kunnen ze die dukke Mercedes niet meer betalen

boerk | 21-05-18 | 18:05

.... dat van die oorvijg is nog niet het ergste.
.
Hij roept zijn aanhangers openlijk op om de partlementen van hun landen te infiltreren en vervolgens het belang van *Turijke* te dienen, en niet dat van het betreffende land.
.
Dit is dus een oproep tot crimineel gedrag, want bestuurders leggen een eed af om hun land de dienen. Omdat het ook grensoverschrijdend is, is het eignelijk ook een oproep tot torrorisme. Ik *DENK* niet dat dat een goed idee is....
.
Erdoclown is en blijft gewoon een ordinaire 100% fascist,
waar andere landen *ver* van weg moeten blijven.
Niets meer en niets minder.

hotmint | 21-05-18 | 15:11
-weggejorist-
Itsmyparty | 21-05-18 | 15:06

Willen jullie meer of minder aanhangers van Erdogan?

'Willen jullie meer of minder Turken?' zit er 30% naast, want 70% van de Turken in Nederland stemde voor Erdogan (voor zijn dictatorschap). Als Nederland echt in gevaar komt, dan vind ik 30% een zeer zeer acceptabele foutmarge. Zo ver is het nog niet, maar het verschijnt wel aan de horizon: oorlog tussen Nederlanders en Turken. De aanhang van Erdogan in Nederland moet worden verkleind, maakt niet uit hoe. Geen dubbele nationaliteit toestaan om mee te beginnen.

Je kunt iedereen de vraag stellen of ze meer of minder aanhangers van Erdogan willen. Iedereen, behalve natuurlijk Denk-aanhang en zo, ziet dat Erdogan niet deugt en dat het niet deugt dat 70% van de Turken in Nederland hem steunt. De vraag is ook niet strafbaar. Zelfs mietjes kunnen de vraag stellen. Je hoeft niet bang te zijn.

Ik geef mijn stem aan de eerste politicus die vraagt:
Willen jullie meer of minder aanhangers van Erdogan?
(Minder!)
Dat ga ik voor jullie regelen.

Sitting_targets | 21-05-18 | 14:53 | 3

Mee eens. Iemand met 1 paspoort is in wezen een tweederangs burger.... De helft minder stemrecht en dat is niet okay.

Grapevine | 21-05-18 | 15:23

Een troost: Erdogan wordt gesteund door hooguit 52% van het electoraat. Er zijn heus wel normaal denkende Turken.

Henk Zult | 21-05-18 | 19:59

52% vind ik toch wel een beetje heel erg veel....

Here's Freddy | 21-05-18 | 20:56

De Turkse economie draait al jaren zeer belabberd, geen hond die meer in dit land wil investeren. Een teruglopende toeristensector. Bovendien maken ze geen hoogwaardige producten. Kortom, Turkije is een lachertje en zo zijn die turken in Europa die met hun Turkse vlaggetje wapperen.

Paintertje | 21-05-18 | 14:47 | 2

Hoe doen de Turken het economisch in Nederland? Sommigen doen het goed. Er zijn succesverhalen. De kledingreparatiesector is zo'n beetje helemaal overgenomen door de Turken. Gordijnen haal je bij een Turk. En ik zie ook in mijn eigen ervaring succesvolle Turken. Maar statistisch gezien presteren Turken slechter dan Nederlanders. Er is bijvoorbeeld naar verhouding meer werkeloosheid onder Turken.

Kunnen we zonder de aanhangers van Erdogan? Dat kan sowieso natuurlijk, maar ondervinden we er schade van? En zo ja, hoeveel? Ik denk dat het wel meevalt. Onder die aanhangers zitten vooral de ondermaats presterende Turken. Succesvolle Turken zijn meestal geen aanhangers van Erdogan.

Rutte kijkt alleen maar naar de economie. Hij doet niets wat de economie direct schade kan berokkenen. Hij kijkt niet naar de lange termijn en heeft geen visie. Hij buigt alleen voor de volkswil als hij die niet negatief vindt voor de economie. Dan is het: u vraagt, wij draaien.

Rutte onderneemt alleen wat tegen de aanhang van Erdogan als het niet slecht is voor de economie: maatregelen als geen dubbel paspoort etc. Daar zullen ze in de VVD vast wel rekensommetjes over hebben gemaakt. Ik ben benieuwd waar ze op uit zijn gekomen. Maar ze zullen het natuurlijk nooit zelf vertellen.

Sitting_targets | 21-05-18 | 15:18

Ze maken er goede scheermesjes, geen gein.

Dr. Blechtrummel | 21-05-18 | 22:29

Helaas heeft Jan III Sobieski na het succes van 11 september 1683
in en om Wenen niet de kans gehad om met zijn ( geallieerde ) leger
door te stoten tot aan de Bosporus.

En dat eindeloze gezeik van die moslims over de kruistochten moet
ook maar eens afgelopen zijn.
Waren die islamitische barbaren in de destijds christelijke contreien niet
binnen gevallen was er niets aan het handje geweest.
Islam het was, is, en blijft een vrij nutteloze cult.

Waarom is het zo "niet gedaan" om de waarheid over de problemen
die deze cult veroorzaakt te spreken?
Integreren bestaat niet in de islam, heeft nooit bestaan en zal nooit
gebeuren.
Kijk in het vrij recente verleden wat er met het overwegend christelijke
Libanon is gebeurd, bekijk dat heel goed, en nog eens, en opnieuw,
en u ziet wat Europa te wachten staat.

getzappad | 21-05-18 | 14:14 | 1

Het was helemaal niet de bedoeling dat Sobieksi naar Constantinopel zou doorstoten en daartoe zou in die tijd ook niemand in Europa in staat zijn geweest. Sobieski wilde allereerst zijn geld (de Habsburgers waren er gemakshalve van uit gegaan dat hij het Poolse leger wel even gratis vanaf Kraków naar Wenen zou brengen) - en de slag bij de Kahlenberg (Wenen) was bepaald niet zo beslissend als iedereen tegenwoordig lijkt te denken. Sobieski moest eerst nog even twee weken later de tegenwoordig vergeten Slag van Párkaný voeren om de Ottomaanse legers definitief op afstand te houden. Daarna liet hij zijn legers weer spoorslags naar Polen terugkeren, omdat hij het land vrijwel onbeschermd had achter gelaten (de eigenlijke doelen van de Ottomaanse expeditie waren Lwów en Kraków, Wenen was bijzaak) - en omdat zijn positie door zijn voortdurende aanwezigheid op verre slagvelden binnenlands verzwakt was.

bisbisbis | 21-05-18 | 22:19

Erdo plör öp, gö höme.
Kötkerel, öphitser. Fök ü

Ruimedenker | 21-05-18 | 14:10

Alsof de militaire acties van Turkije in Syrië zo'n succes waren.......doel werd slechts bereikt met VEEL meer verlies van manschappen en materieel dan gedacht.....zelfs de gevreesde Leopard II tanks kregen een fors pak slaag. Turkije gaat vastlopen in de gehaktmolen.....

Oepsie1234 | 21-05-18 | 13:25 | 1

En YPG claimt nog altijd met enige regelmaat succesvolle dodelijke aanvallen op Turkse bezetters en Turkse huurlingen in Afrin.
twitter.com/DefenseUnits/with_replies...
Dat er nog vele mogen volgen.

obominotie | 21-05-18 | 14:03

Ook een kapot land dat Bosnië. Met dank aan het eu clubje....

Mark_D_NL | 21-05-18 | 13:35

Het enge is dat er nog een hoop simpelen van geest zijn die naar die leip luisteren.

Uw Verzekeringsadvis | 21-05-18 | 13:13 | 1

In Nederland wonen ook een hoop simpelen van geest. Die stemmen op de PVV en DENK

de_landloper | 21-05-18 | 14:08

Was nooit zo tegen dubbele paspoorten, maar heb nu wel de grens bereikt met dit soort achterlijk volk. Gewoon kiezen voor eentje en geen paspoort = geen stemrecht en geen recht meer op Nederlandse subsidies of uitkeringen. Men wil overduidelijk niet integreren maar koloniseren als een soort vijfde kolonne. Wie langdurig in Nederland wil blijven zonder Nederlander te worden hoeft ook geen paspoort te hebben. Je kiest er dan zelf voor om een (betalende) gast te blijven.

Heb inmiddels ook zo tabak van die mongoloïde types dat ik er niet rouwig om zou zijn dat het inleveren van je Nederlands paspoort gelijkstaat aan moeten vertrekken. Of minstens een visum moeten aanvragen dat je per jaar moet verlengen met bijbehorende borgsom of verzekering die ALLE kosten van verblijf dekt samen met andere migranten en\of toeristen. Met een uitkering in de vorm van hooguit bijstand met een verplichting je eigen vermogen op te eten als eigen risico. Niet betalen van premie of verzwijgen van vermogen in land van herkomst is uitzetten, innemen van borgsom en minstens een jaar wegblijven.

Als Turkije of Marokko niet meewerken dan gewoon sancties. Heffingen op import en wellicht zelfs export naar dat land, inclusief het overmaken van geld ernaartoe, vliegtickets en vakanties. Totaalverbod voor mensen met een Turks of Marokkaans paspoort om naar Nederland te komen, geen visa. Wie naar het land van herkomst op vakantie of bezoek gaat zonder uitzonderlijke noodzaak (sterfgeval of zieke familie etc.) komt er hier niet meer in. Kijken hoe lang het duurt voor de dictatör slappe knieën krijgt. En als hij stoer wil blijven doen zijn we ook snel van de probleemgevallen met heimwee af.

Wol | 21-05-18 | 13:11 | 20

De Koreaanse Slet | 21-05-18 | 16:10
Zoals anderen hier al zeiden, je zit nu volledig te bazelen. Ik denk niet dat de invloed van Russische immigranten of Poetin in dit land vergelijkbaar is met die van Erdogan.

Bedenk je eens dat Turkse immigranten in veel grotere aantallen op Erdogan hebben gestemd dan de echte Turken die in eigen land zijn gebleven. Dat zegt wel wat over wat voor soort Turken we hier huisvesten. Degenen met fascistoïde AK-neigingen zie ik toch liever vertrekken.

Loyaliteit wordt niet bepaald door een paspoort, maar je bereidheid om een paspoort aan te nemen of op te geven zegt wel wat over je loyaliteit.

Wol | 21-05-18 | 21:25

@DKS:
Wederom een closeread op jouw gebazel:

---
"The laws excluded German Jews from Reich citizenship and prohibited"
---
Nee ze mogen kiezen. Nederlander of Turk.

--
them from marrying or having sexual relations with persons of "German or related blood."
----
Nee. Waar word dat geopperd. Als een Turk voor de Nederlandse nationaliteit kiest, of voor de Turkse , mag hij/zij nog steeds een Nederlands meisje neuken/daten/trouwen etc, alleen geen achterlijke beperking van vrijheid van geloof door haar te forceren tot een gloof te bekeren onder druk van familie en aanstaande echtegenoot. Iets dat al lang verankerd is in de nationale en internatkonale wetten alsmede de verdragen over rechten van de mens. Dus je bazetlt lulkoek.

---
Ancillary ordinances to the laws disenfranchised Jews and deprived them of most political rights"
---
Staat dus *NERGENS* word *NERGENS* gezegd. Kiezen of delen. Je bent Nederlander en je mag meedoen waaraan je wilt. Of je bent Turk, en dan kies je loyaliteit en nationale verbondenschap aan een ander land, en dan ga je daarheen.
Nergens wordt je iets verboden. Ontzegd of onteigend.
Lulkoek, gebazel van de hoogste plank. Je lult maar wat.

---
Dat is exact wat jij voorstelt.
---
Niet dus
---
Praktisch tot de letter.
---
tot geen enkele letter, le jult slap en vedraait feiten die je notabene zelf aandraagt tot jouw verdrongen zieke wereldbeeld en wishfull thinking over hoe slecht de rest allemaal niet is uit een wrok vanwege je thaise-popetje. Ziek mannetje ben je.

Had je nog wat?

peterdh | 21-05-18 | 22:11

Ik vraag me nu trouwens af, als je ons toch verlaagt tot op de man spelen, af waarom jij je thaise poppetje indirect tot een koreaanse slet benoemt. Want dat doe je. Bij elke post weer. Wanstaltige nazi 2.0 dat je bent.

peterdh | 21-05-18 | 22:37
▼ 17 antwoorden verborgen

Dat dit ons land aangaat is zeer kwalijk maar het resultaat van de wegkijkende ‘leftists’ die hier decennia lang hun ‘beleid’ hebben mogen voeren. Figuren als Klaver, Pechtold en Asscher zijn het gevaar van deze tijd voor ons land. Als we willen voorkomen dat ons land afgeleid (wat daadwerkelijk nu aan het gebeuren is) moet er echt drastisch anders beleid gevoerd worden en de VVD gaat dat niet doen.

MoltisantiBeer | 21-05-18 | 13:08 | 1

Wat dit land nodig heeft is een rechts-nationalistisch kabinet, met daarbij veranderingen bij de NPO. In Denemarken zie je al zo'n trend. Noorwegen ook. Ik pleit niet voor extreme vorm van nationalisme wat je in Turkije ziet, maar wel een wat gezondere vorm van wat er nu is in Nederland.

martymcfly | 22-05-18 | 10:34

Dat zat/.zit er aan te komen. Onder sociale druk gaan (zeer) grote groepen nieuwe en niet zo erg nieuwe burgers naar de stembus en volgen het dwingende advies. Partij Denk krijgt dan zetels in twee cijfers. Ik kijk al uit naar de discussies die dan in de Tweede kamer gevoerd gaan worden. Emoties.

larie | 21-05-18 | 12:59 | 1

Kijk toch eens in Nederland wanneer er in Turkije gestemd gaat worden. Op grote borden langs de A1 bij Deventer staan de pijlen al waar de Turken moeten zijn. Volkomen geschift!

Lupuslupus | 21-05-18 | 13:25

Gisteren zei een hoogbejaarde man dat de bijeenkomst in Sarajevo bij hem vervelende herinnering oproept aan de eerste helft van de vorige eeuw.

DasNouJammer | 21-05-18 | 12:58 | 1

Zeker, dit soort evenementen, toenemend antisemitisme , de fascisten van antifa, barbaren, het lijkt zeker op de periode voor WOII

BozePaarseMan | 21-05-18 | 13:05

We hoeven niks te doen. Erdogan duwt de economie en zijn land zelf richting afgrond. "God Help Turkey,’ Says Brokerage as Lira Goes Into Meltdown" www.bloomberg.com/news/articles/2018-... Gewoon achterover leunen en kijken.

Basil Fawlty | 21-05-18 | 12:57 | 8

Turkije is belangrijk voor de USA, dus er zal niest instorten zoals de USA het niet wilt. Net zoals merkel nog steeds moet luisteren naar USA, dus Trump, doet Erdogan dat uiteindelijk ook. Alles wat Erdogan doet, doet hij om de domme moslims in zijn land en in Europa happy te maken. Allemaal marketing. Erdogan heeft geen bewegingsruimte meer. En het eu clubje mag alleen maar toekijken en af en toe wat blaffen. De eu club is politiek op het wereldtoneel niets meer, ja een pinautomaat.
--
"Truman signed the Economic Cooperation Act into law on April 3, 1948; the Act established the Economic Cooperation Administration (ECA) to administer the program. ECA was headed by economic cooperation administrator Paul G. Hoffman. In the same year, the participating countries (Austria, Belgium, Denmark, France, West Germany, the United Kingdom, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Sweden, Switzerland, Turkey, and the United States) signed an accord establishing a master financial-aid-coordinating agency, the Organization for European Economic Cooperation (later called the Organization for Economic Cooperation and Development or OECD), which was headed by Frenchman Robert Marjolin."

Mark_D_NL | 21-05-18 | 13:42

Tot juni zal; Erdogan niets doen. Immers, verkiezingen en hij is geld aan het weg geven.

Atlantis-95 | 21-05-18 | 21:34
-weggejorist-
peterdh | 21-05-18 | 23:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Door de verdachtmakingen aan het adres van zijn politieke tegenstanders heeft Erdoğan de afgelopen jaren de luizenstreken van zijn kleptomane clan gepoogd te verdoezelen. Wie dat nog niet door heeft verdient deze moderne sultan.

Sleutelaar | 21-05-18 | 12:57 | 1

"Wie dat nog niet door heeft verdient deze moderne sultan." ... Wij dus. Aangezien wij nog steeds elke 4 jaar (en waarschijnlijk eerder) weer het kruisje zetten bij partijen die zich geheel, puntje bij paaltje, achter deze moderne sultan scharen.

peterdh | 21-05-18 | 13:17

Wanneer flikkeren ze nu eens de kinderbijslag naar beneden stoppen bij meer dan twee kinderen , dat scheelt per jaar zoveel x procent aan turkse en marokaanse vlaggen wapperen .

Jetstream | 21-05-18 | 12:56 | 1

Wanneer stoppen zu nu eens *helemaal* met de kinderbijslag en *elke* andere geldstroom naar Turkije, Marokko etc. En wanneer stoppen ze nu eens volledig met *elke* migratie vanuit deze veilige landen naar Nederland. Wanneer.... (en zo kan ik nog wel even doorgaan)

peterdh | 21-05-18 | 13:19

Een "evil alliance that wants to drag Turkey again into chaos, instability, uncertainty"
Het is misschien een alliance tegen Erdogan, dat is wel wat anders. Je kan het blijkbaar niet oneens zijn met Erdogan en tegelijk de Turkse Henk en Ingrid een gelukkig leven toewensen.

kloopindeslootjijook | 21-05-18 | 12:54

Ongetwijfeld komt er iets groots en spectaculairs aan vlak voor juni om z'n aanhang opnieuw te mobiliseren.

Bij deze Ottomaanse malloot betekent dat Europa rekening zal moeten houden met het ergste scenario. Hopenlijk zijn ze dit keer wel goed voorbereid.

Al-Dente | 21-05-18 | 12:51

Hoi allemaal, Ik heb die patjepeeer natuurlijk al heel wat keren horen blaten. Nu bekroop mij het gevoel dat ik naar een speech van Hitler zat te kijken daar in Sarajewo. Die vlaggen !! " Heil Hitler" ontbrak er nog aan. Hadden jullie dat ook ? Ik voelde rillingen ! Laat die Turkse pond nog wat keren devalueren dan worden ze daar wel wakker.

ouwe treurniet | 21-05-18 | 12:51

Die man heeft een gaatje in zijn hoofd. Hopelijk heeft ie er binnenkort eentje bij.

Premier Trutte | 21-05-18 | 12:49

Ërdügän ies goede man. Hij ies main hüld.... Iek blind fölgen....

Drunken_Pumpkins | 21-05-18 | 12:46

Tijdens een speach van Edrogan iets in de ondertiteling als "Wij laten ons door hen niet uit elkaar drijven".
Eeeeen daar gaan we weer. Erdogan heeft een 'Wij en de Anderen' gemaakt.
En Anderen, die deugen niet. Die zijn tegen ons. En eigenlijk kan iedereen zo'n beetje 'De Anderen' zijn, best handig.
Het kan niet zo zijn dat er mensen zijn die het niet eens zijn met Erdogan wat betreft wat het het beste is voor Turkije of de Turkse bevolking. Nee, 'De Anderen' zijn tegen Turkije. Of zoiets.
En als ze niet willen meedoen aan het spelletje 'Wij en de Anderen' en dan ben je dus ook van de 'Anderen'.
Maar wat de inhoud van die wij, van die ons is, dat horen we dus niet, wat ze voor de bevolking anders willen doen. Behalve fijn samen in een groep zitten en met een Turkse vlag zwaaien.
Er schijnt wel iets te zijn als "het kwaad dat Turkije instabiel en irrelevant wil maken". Maar dat is weer wijzen naar 'De Anderen', zonder inhoud. Wie dat kwaad precies zijn en waarom en hoe dat zit dat staat er niet bij.
Dat de 21e eeuwse modernteit sinds een paar eeuwen veel universeler denkt over kwaliteit van leven, zonder vlaggen en landen, dat past nog niet zo goed in het hoofd van sommige Turken blijkbaar.
Mensen laten zich zo makkelijk een identiteit aanpraten die je dan zou moeten gaan verdedigen.
Zie verder de trefwoorden: granfalloon en identity-politics.
.

kloopindeslootjijook | 21-05-18 | 12:45

Om te beginnen lijkt het mij beter Bosnië-Herzegowina meteen weer uit de EU te smijten. Deze zijn door Bert Koenders ( Partij vd Afrikanen) toenmalig MinBuZa met stille trom de EU binnengeloodst. Deze Bosniërs
( Islamieten en Kroaten)die in Sarajevo de dienst uitmaken laten allerlei extremistische baardapen uit het Midden-Oosten in Europa binnen. Er is GEEN controle als ik vanuit Tuzla naar Eindhoven vlieg. Kom maar binnen met je knecht.... beste Mohammedanen.
Erdogan lees de Turken hebben de macht in Bosnië,Albanië en Kosovo. Wij,de NATO landen moesten zonodig het Orthodox Christelijke Servië bombarderen ten faveure van die Islamietsche halsafsnijders... Dus dan moeten wij als trouwe NATO bondgenoot ook niet staan te mekkeren als er in die landen Turken roepen dat wij domme klootzakken zijn. Zij hebben volledig gelijk... dat zijn wij ook.

Eendragtmaaktmagt | 21-05-18 | 12:45 | 8

Acar_ketimun | 21-05-18 | 13:48

Ik mag toch mijn mening geven. Ik vind dat als je tegel van begin tot eind in de verste verte niet klopt je eigenlijk gewoon helemaal je mond moet houden. Het is of stupiditeit of ernstiger opzet om mensen hier te misleiden. Dat moet je toch niet willen.

De Koreaanse Slet | 21-05-18 | 14:02

Bosnie-Herzegovina zit niet in de EU

de_landloper | 21-05-18 | 14:11

Lupuslupus | 21-05-18 | 13:29 Remove kebab.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 15:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Wanneer is ook alweer de “geen islam voor een dag” dag? Daar ben ik wel aan toe.

Dutch_Holland | 21-05-18 | 12:45 | 3

Ga naar Joop, heb je iedere dag feest.

Shezmu | 21-05-18 | 12:54

Helaas beheerst de islam zo langzamerhand elke dag van ons leven. Maar islamiseren? Ben je gek zeg, geen sprake van. Kots!
Nee dit gaat helemaal de verkeerde kant op en onze kinderen (ja óók die van mij en allen die altijd Janmaat, Pim en Geert gestemd hebben zullen er onder lijden! ). Dat de kinderen van de partijen die dit allemaal hebben veroorzaakt de wrange vruchten zullen plukken, nou daar heb ik dus echt geen enkele moeite mee. Wat je zaait zul je oogsten! En wat hen betreft hoe meer hoe liever.

Lupuslupus | 21-05-18 | 13:37

Lupuslupus | 21-05-18 | 13:37,

Dus je gelooft wel in een erfzonde, dat kinderen gestraft mogen worden voor de fouten van hun ouders.
Dan kun je mooi de socialisten, de islamisten en de black supremacists van bij1 een handje geven...

Dandruff | 21-05-18 | 13:41

"Dit is wel een heel lompe actie", aldus onze genderneutrale premier.

zimmerschwanz | 21-05-18 | 12:45

Erdogan, de beste Europese leider ooit.
Al was het maar voor het deel van Turkije, dat in Europa ligt....

nederburger | 21-05-18 | 12:43 | 1

Wat zo ongeveer 2 a 3 % is. De rest ligt in Asia-minor oftewel wat nu het M.O. genoemd wordt.

Sjefke7807 | 21-05-18 | 13:49

Als je bij de geboorte je kind niet aangeeft bij het Turkse consulaat krijgt het volgens mij geen Turks paspoort want dan is het geen Turk. Dus geen dubbel paspoort.
Het probleem is dat Turken zich turk voelen dus daar als eerste naar toe rennen, en dan pas naar de Nederlandse burgelijke stand.

HoerieHarry | 21-05-18 | 12:43 | 2

De laatste is alleen voor de sociale voorzieningen

Dutch_Holland | 21-05-18 | 12:46

Dat gaat automatisch, ik sta ook nog steeds geregistreerd met Nederlandse en Belgische nationaliteit. Ik ben in Nederland geboren en op mijn 28ste is mijn Belgische nationaliteit automatisch vervallen, omdat ik er nooit gewoond of gewerkt, alleen volgens de BRP heb ik nog steeds twee nationaliteiten.

Bijtendehond | 21-05-18 | 14:43

Je ziet toch een patroon bij al die eens machtige rijken die in de twintigste eeuw of daarvoor zijn verslagen door de Britten, Fransen en Amerikanen. Of het nu de Russen, Turken of Iraniërs zijn, ze blijken allemaal op zoek naar eerherstel. Zit toch diep die wondjes.

Overigens dat gejammer over islam slaat nergens op. Turken zijn vooral heel eng nationalistisch. Voor Erdogan is islam dan ook geen doel maar een middel. Het gaat ze helemaal niet om Mohammed of Allah het gaat ze om 'Make Turkey Great Again'. Was het trouwens altijd al.

Weinig verschil tussen Vladimir die de Russisch Orthodoxe kerk EN islam gebruikt. Donald die rotzooit met de evangelisten, katholieken en joden maar transactioneel denkt en vooral veel liegt. Of Recep die dat doet met islam. Echt niet.

Allemaal populisten. En wat komt er altijd van populisme? Zie de geschiedenis.

De Koreaanse Slet | 21-05-18 | 12:35 | 20

Premier Trutte | 21-05-18 | 13:35

Religie is vrijwel uitsluitend een middel geen doel. Verder stamt jodenhaat bij moslims niet uit de koran maar uit de oprichting van de staat Israël. Ik heb het al tig keer uitgelegd. Katholieken wilden joden vermoorden want Deicide, Ottomanen wilden de joden wel hebben dus ze kwamen ze zelfs ophalen. Er zijn wel heftige problemen geweest tussen moslims en joden maar dat staat ten eerste in het niets met de ellende met de christenen en ten tweede was dat vooral politiek gemotiveerd. Mohammed had geen problemen met joden, in tegendeel, maar als ze hem dwars lagen trok hij ten strijde hier een goed voorbeeld: https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybar

De Koreaanse Slet | 21-05-18 | 13:57

Ik vind het altijd moeilijk praten met mensen die ongelijk hebben.

Premier Trutte | 21-05-18 | 14:09

Maar goed. Dat religie een middel is heb ik je net al uitgelegd. Het is een manier om de soort te binden en de genen door te geven. Religie huisvest in een ander gedeelte van de hersenen dan nationalisme. Het is ook dominanter. Daarom zie je zelfs bij uitzondering dat moeders islam boven hun kinderen stellen.

Premier Trutte | 21-05-18 | 14:15
▼ 17 antwoorden verborgen

Ik lees hier in de guurels veel reacties als: "We moetem direct af van dat tweede paspoort!"... Daar kan ik ze natuurlijk geen ongelijk over geven. Kiezen, je bent of Nederlander of Turk. Maar durven we dan ook eindelijk eens een stapje verder te gaan? Want alleen dat schiet je natuurlijk echt geen hol mee op.

a) het tweede paspoort wordt helemaal niet afgeschaft, want dat "kan niet". Daar zullen onze glorieuze leiders vast wel een pakketje EU regels voor hebben/maken/verzinnen. En dan?

b) Dat doen ze wel (hoogst onwaarschijlijk), en dan zitten ze hier met een Turks paspoort. Zodra EU bij Turkije zit, en dan gaat gewoon gebeuren, zitten ze hier nog steeds. En dan?

c) dat doen ze wel, en ze kiezen een Nederlands paspoort (nog onwaarschijnlijker), maar tja als je als Turk naar Nederland bent gekomen en bereid bent jezelf volledig nog te identificeren als een Turk en bij het minste of geringste de straat op te gaan en openlijk de wet te overtreden en te manifesteren voor deze gek in Turkijke en zo openlijk je af te keren tegen het land dat je vrije even mogelijk maakt, dan zullen ze daar geen probleem mee hebben. Alles voor de leider. Dan zitten ze hier met exact hetzelfde gedachtegoed als de dag ervoor. En dan?

Het afschaffen van het tweede paspoort, heeft allen nut als je daar ook consequenties aan verbindt. Met twee paspoorten ga je linea recta terug naar land van orginele paspoort. En dan maar hopen dat het niet optie c) wordt want dan heb je er nog steeds geen fuck aan.

Ondertussen gaat de migratiestroom richting Nederland en de rest van de EU gewoon door. En als je ingezetene bent van een EU land mag je je gewoon vrij vestigen in elk ander EU land voor woning en werk. Dus als ze in Italie zitten met twee paspoorten mogen ze gewoon hier heen komen om te wonen en te werken. OP basis van een italiaans paspoort.

Dus stop met het roepen om symboolpolitiek. Stop de migratiestroom direct. En nog beter stap uit die hele EU zodat dit ook mogelijk wordt. Tot dan is het dweilen met de kraan open.

peterdh | 21-05-18 | 12:32 | 7

@DKS

---
Migratiebeleid is al jaren geleden dermate aangescherpt dat je als babyboomer je 'Thai-poppetje' uit Pattaya amper mee mag nemen naar huis. Dus tijd om daarover op te houden.
---

Ja laten we daar over ophouden. Strak plan DKS. Wat dacht je van iets in de richting van: je kunt hier pas heen komen als je je Thai-poppetje Nederlands hebt leren praten en in Thailand een strenge inburgeringscursus hebt laten doen. En kune bewijzen dat ze hier direct aan het werk kan en de eerste 6 jaar *niet* voor EU voorzieningen in aanmerkingkomt tenzij ze een geldig arbeids-verleden heeft. Of kan rondkomen van jouw salaris (dus niet van jouw staatsvoorzieing, maar vanuit jouw *werk*), desnoods regel je maar bij wat vrienden een baantje, of bij jouw werkgever, of bij jouw onderneming (gaat de politici goed af, dus moet jou ook wel lukken). Dat moet voor je Thai poppetje toch geen onoverkomelijk probleem zijn. Anders staat het voor jouw natuurlijk geheel vrij om uit liefde voor je Thai poppetje gewoon daarheen te verhuizen. Liefde maakt blind toch? Of toch iets gehecht aan de Nederlandse voorzieningen dat dat ineens geen mogelijkheid is.

---
Blijft over asielzoekers en illegalen. En ook dat heeft weinig tot niets met de EU te maken.
---

Nee dat gaat het wel. Hetg overgote merendeel van de migranten komt hier vanuit veilige landen binnen. Zij het direct vanuit Afrika, midden Oosten etc, zonder eerst naar buurlanden te gaan waar ze ook terecht kunnen. Opvang in de regio. Hetzij de 9 landen waar ze eerst doorheen zijn gekruist, waar ze ->volgens EU regelgeving<- als eerst asiel *moeten* aanvragen.

---
In tegendeel.
---

Nee dus.

---
De EU moet juist samenwerken om de buitengrenzen beter bewaken. Oh en de EU zegt ook dat we Italië, Griekenland en Spanje niet alleen moeten opzadelen met al die ellende omdat we toevallig verder wonen.
---

Juist zie mijn punt dat de Euopeesche samenwerking voor ons dus nadelig uitpakt. Zelfs voor jouw Thaise poppetje.

---
Op zich niet vreemd.
---

Wel dus.

---
Iets met samenwerking en beschaving.
---

Beschaving en samenwerking kan niet in de regio?

---
Kan je roepen wat je wilt maar het probleem is dat je blijft hikken met internationale verdragen.
---

Nee dus, verdragen zijn verdragen, geen verplichtingen. Die kun je aanpassen, aanscherpen of eruit stappen. Zoals je zelf al zei, bovenstaand, de migratieeisen voor jouw Thaise poppetje zijn ook aangepast. Dus waarom niet met andere verdragen en nationale wetten?

---
Die stellen simpelweg dat je echte vluchtelingen moet opnemen.
---

In eerste land van binnenkomst. Niet in het land waar je de beste voorzieningen hebt.

---
Dobbernegers doe je sowieso weinig tegen.
---

Wederom fout. Dobbernegers doe je wel iets tegen door opvang in de regio vanuit Nederlandse migratie politiek een vereiste te maken. Daarnaast doe je er iets tegen door wat ik als allereerste zei: de eerste 6 jaar *geen* gebruik maken van Nederlandse voorzieningen. Daarna door te stellen dat je asiel krijgt voor het eerste EU land waar je binnen komt. Daarna door te stellen dat je vanuit thuis, het veilige buurland, of desnoods bij eerste land van binnenkomst kunt aantonen dat je je eigen broek kunt ophouden.

---
Je kan ze niet laten verzuipen of vermoorden dus ze komen allemaal in asielzoekerscentra terecht.
---

Klopt die had ik hier ook in de buurt (meerdere) waar ze na 1 jaar uit waren, zonder woning zonder werk. Toen kwamen ze hier in een voormalig gemeentehuis te zitten waar ze binnen 1 jaar allemaal voorzien werden van een eigen soiale huurwoning in de stad. Met voorrang, terwijl ik hiervoor al 12 jaar op de wachtlijst sta. Ondertussen plaats 900 van de 1100 (was voor de migratiecrisis plaats 100 van de 300). Ondertussen mezelf weer uit de goot geholpen zonder tussenkomst van de staat. En ondertussen in mijn veel te dure sociale huurwoning, nog een aantal mensen moeten helpen die tussen wal en schip vielen.

---
Worden relatief snel aangemerkt als illegalen en daarna verdwijnen ze vaak in de illegaliteit.
---

Daarom geen importbeleid, maar opvang in de regio en de talloze andere dingen die ik hierboven zei.

---
Het beleid is streng.
---

Wat doen ze hier dan, joe komen ze hier dan , en waarom zitten ze hier. Nee dus.

---
Veel meer dan dat kan je niet doen.
---

Wel dus. Dat jij je gefrustreed voelt voor jouw thaise poppetje is het probleem. Niet meer niet minder.

---
Of je moet nazi-praktijken willen. En wie is daar voor?
---

En om je punt te bezegelen nog even aflsuiten met een Godwin Drogreden. Ik ga er niet eens vanuit dat je alles wat ik hier gezegd hebt ook maar probeert te weerleggen. Daar ken ik je ondertussen goed genoeg voor. Maar duidelijk is dat je gewoon vanuit uit jouw perspectief met oogkleppen, tunelvisie en vanuit frustratie over jouw thaise poppetje probeert te reageren en daarmee dingen goed probeert te praten die aantoonbaar onjuist zijn.

Ik hoop dat het goed gaat met jouw en je thaise poppetje, maar dat praat het beleid van de huidige volksvertegenwoordiging niet ineens goed.

peterdh | 21-05-18 | 13:46

peterdh | 21-05-18 | 13:46

Dat valt wel mee hoor, trouwen, kan blijkbaar ook hier € 10000 euro als borg lappen bij de IND (kan het zo gauw niet terugvinden, maar het is wel zo) en je niet-EU/EVA/EER-poppetje mag naar hier komen.

ind.nl/Familie/Paginas/Echtgenoot-of-...

Bijtendehond | 21-05-18 | 14:35

@Bijtendehond, tnx, dat onderstreept mijn punt nog meer over alle dingen die ik zei tegen DKS. Het is dus blijkbaar mogelijk om extra voorwaarden te stellen die realistisch zijn om import-bruiden te laten voldoen aan extra eisen en import volk vanuit economische perspectieven te weigeren. Tnx!

peterdh | 21-05-18 | 14:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja ja, en Turkije geldt als onze "bondgenoot".
En Turken in West Europa gelden als "goed geïntegreerd".
En de Turkse islam is relatief gematigd, vergeleken met alle andere vormen van islam.

Maar onder die goed geïntegreerde, gematigde moslims is dictator Erdogan dus razend populair. Erdogan, de man die;
- in Turkije tienduizenden (potentieel) andersdenkenden ontsloeg;
- vele duizenden (mogelijke) dissidenten vastzette, zonder proces;
- isis oprichtte, en nu een nieuwe jihad is gestart in Afrin, Syrië;
- ook "Europese" moskeeën daarvoor jihadisten laat recruteren;
- de oorlog tegen de Koerden hervatte;
- die aanzet tot geweld tegen joden, Koerden, Armeniërs;
- die aanzet tot geweld tegen autochtone Europeanen, door zijn "gastarbeiders";
- etc?

Dank Rutte, dank EU.
Fijn dat jullie met zo'n openlijke fascist verdragen sluiten over onze veiligheid. Sloten we niet onlangs nog een verdrag, vlak nadat hij ons "honden, nazi's, kannibalen" had genoemd?
Of was dat vlak nadat hij Turken had opgeroepen "terug te slaan" omdat zijn personeel hier onze wet niet mocht overtreden?

En nu roept hij dus weer iets soortgelijks
Maar de Russen zijn onze echte vijand, natuurlijk.
En Wilders, omdat hij Erdogan ooit een "gevaarlijke gek" durfde te noemen. Doen we Baudet er ook maar gelijk bij, want die is "gevaarlijker dan Wilders", schijnt. Maar Baudet kan gelukkig nog gestopt worden; pif paf poef, en Volkert lijkt de boef.
Alsof ik in een aflevering van "The Twilight Zone" zit.

Dandruff | 21-05-18 | 12:32

Wat zijn Europese Turken nu weer?

teevee | 21-05-18 | 12:31 | 2

kolonisten...

Rico Tampeloerus | 21-05-18 | 12:40

Inwoners van Istanbul.

O2Neutraal | 21-05-18 | 12:45

Eerst dat dubbele paspoort maar eens afgeschaft krijgen. FvD?

Montesquieue | 21-05-18 | 12:30

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: als je ook maar een béétje Duits kunt lezen, koop dan het boek van de Duitsturkse journaliste Hülya Özkan: 'In Erdogans Visier- warum er die Deutschtürken radikalisieren will und was das für uns bedeutet' (Knaur Verlag, München, 2017)
-
Lees over de 'lange arm', lees hoe de Turkse geheime dienst MIT in Westeuropa vrij spel heeft, lees hoe de AKParti zich tot in de haarvaten van de Euroturkse samenleving wringt en lees vooral: wat dat ons kost - aan geld en aan vrijheden.

bisbisbis | 21-05-18 | 12:26

Zouden ze bij het CDA die dubbele nationaliteit nog steeds zo'n goed idee vinden? tot begin jaren '90 moesten buitenlanders die de Nederlandse nationaliteit aanvroegen, afstand doen van hun oude nationaliteit. Marokkanen kunnen dat wettelijk niet; Marokko wil graag tot in het oneindige zeggenschap houden over zijn geemigreerde burgers en hun nakomelingen. Turken kunnen dat in theorie wel, maar Turkije werpt allerlei belemmeringen op zoals geen vastgoed kunnen bezitten. Onze deugende overheid heeft toen het hoofd in de schoot gelegd en de dubbele nationaliteit mogelijk gemaakt. Dat zou de integratie bevorderen, en wat kon er nu misgaan? Zie bijvoorbeeld het volgende opini-artikel in de Volkskrant uit 1996 over hoe intens naief men toen was. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Inmiddels is twee jaar geleden ook de registratie van de tweede nationaliteit uit de GBA geschrapt, zodat de overheid zichzelf ook nog eens volledig blind heeft gemaakt. Deugen tegen elke prijs.

Ivoren Toren | 21-05-18 | 12:23 | 3

Nou idd en de gewone Nederlander mag de rekening betalen voor onze faal regering.

MagnaFrisia | 21-05-18 | 12:32

Ivoren Toren | 21-05-18 | 12:23 | reageer Ligt het aan mij of waren krantenartikels vroeger een stuk zakelijker en 'moeilijker' leesbaar?

*geen idee hebben doet want mielleniejul"

VeelTeSteil | 21-05-18 | 12:40

Fantastisch taalgebruik in dat VK-artikel: "ingroeien". Gelijk een haar of een nagel; als je dat te lang laat doorgaan dan gaat het onaangenaam etteren.

Overigens is die 2e nationaliteit maar een bijzaak. Ook zonder een Turks paspoort kan Erdogan nog steeds op steun rekenen van geëmigreerde Turken, en druk uitoefenen op Turken die hem niet zo mogen. Je kan je wel afvragen in hoeverre wij nog immigranten moeten willen opnemen als die nog steeds trouw zijn aan een land dat welhaast een vijandige mogendheid begint te worden.

Uiteindelijk zijn al dit soort problemen terug te voeren op het opnemen van immigranten die onze fundamentele waarden niet onderschrijven. Zodra die groep maar groot genoeg wordt gaat het knellen... en dat beginnen we nu overal te merken.

Muxje | 21-05-18 | 12:41

wordt = word

"eerst nalezen, dan plempen"

eerstneukendanpraten | 21-05-18 | 12:23

En waarom kregen we onlangs geen topic over Tütertürken die onze steden onveilig maakten omdat Galatasaray o.i.d. kampioen van Turkije geworden was? Want als Nederlander wordt je stelselmatig in eigen land gediscrimineerd want eigen volk laatst. Heb je een bijstandsuitkering en wat centjes op de bank? Dan eerst grotendeels opmaken en dan pas een uitkering want anders ben je een bijstandsfraudeur. Oh, u bent Turks en hebt hier een uitkering en een miljoen op de bank in Turkije? Alstublieft zegt de rechter, gaat u maar door met frauderen met de bijstand want arme Turkse bijstanders controleren op ontoelaatbaar vermogen ies dieskriminazie! Kütvolk, allemaal!

eerstneukendanpraten | 21-05-18 | 12:22 | 1

Dat wordt nog wat als Marokko straks afgeslacht wordt op het WK. Boze berbers gonna berberaap.

VeelTeSteil | 21-05-18 | 12:34

En dan staat'íe ook nog eens achter een katheder met het logo van de 'Unie van Europese Turkse Democraten', een gruwelijke, Europawijde anti-integratie en desinformatie club, die in Duitsland en Frankrijk onder hetvergrootglas van de inlichtingendiensten ligt, maar die in Nederland... gesubsidieerd.... wordt.
-
zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk...

bisbisbis | 21-05-18 | 12:18 | 1

Wie is erger, Erdogan en zijn getrouwen of de Europese leiders en stemmers die het over zichzelf afroepen. Voor mij is het antwoord duidelijk. Als je niet eens meer in staat bent om je vijand te herkennen, dan ben je hopeloos verloren. De Europese ziekte. Trachten te appeasen met de duivel. Chamberlain was er een voorbeeld van. En vergis je niet, Europa was volledig veroverd door de nazi’s als niet-Europeanen er geen stokje voor hadden gestoken. Om precies te zijn, de Amerikanen en de Russen. Hadden die niks gedaan dan hadden we hier nu Duits geluld en naar de pijpen van de Mof kunnen dansen. Nog meer dan nu het geval is.

kempenaer | 21-05-18 | 12:30

De Turk en zijn imperialistische ambities naar een herleving van het Ottomaanse rijk zijn nooit ver weg geweest.
De verzwakte en verdomde Europese autochtone kiezer hebben het ellendige lot over zichzelf afgeroepen door op basis van dwaze gelijkheidsidealen de poorten naar de Europese landen open te zetten voor onder andere Turkse moslims.
Hoe langer we wachten met ingrijpen des te hoger de prijs zal zijn die betaald moet gaan worden.
Remember Naser Oric, de Bosnische moslimslachter en verdiep je hoe hij in tijden van wetteloosheid met de ongelovigen, de kafirs, om ging. Dat is het voorland van de zwakke en softe Europese schapen. Onder andere de Turkse wolven staan klaar om hun kunstje te doen, zonder met de ogen te knipperen.

kempenaer | 21-05-18 | 12:16 | 2

Afgehakte hoofden in Europa, al in de jaren 90. En maar janken om Screbrenica en Kosovo. Ook daar steunden de NAVO landen juist de jihadi's, net als ze deden in Libie en Syrie.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 15:09

@ aandiggelen
Precies.

kempenaer | 21-05-18 | 19:44

Erdogan liet IS rond Mambij totaal ongemoeid. Hij liet de grens met IS lang open. Het was de snelweg voor Syriëgangers naar Raqqa. Erdogan importeerde olie, exporteerde wapens. De man was dom genoeg om achter elkaar gepakt te worden. Erdogan heeft hele vreemde ideeën over terrorisme. IS behandelt hij als een partner.

Als Erdogan het over het bestrijden van terroristen heeft, bedoelt hij de Assyriërs, Armeniërs, Pontische Grieken en Koerden die niet op hun rug gaan liggen als hij als zoveelste Ottomaan probeert een kwartet aan genocides voort te zetten.

Deze dictator is lid van de Navo en acht zich onaantastbaar. Via diaspora en demografische wijzigingen hoopt hij als eeuwige EU-kandidaat via de vijfde collone de EU te onderwerpen aan Ankara. De Jure zal het Europese parlement en commissie denken aan het roer te staan, de facto, als je kijkt naar het effect van aantallen, intimidatie en geweld op straat zie je wat anders.

Feynman | 21-05-18 | 12:16 | 6

@ Feynman
Ik vraag me oprecht af of we ons zoveel geduld kunnen veroorloven. We kampen met urgente problematiek. Hoe langer er wordt gewacht met het nemen van doortastende maatregelen, des te hoger wordt de prijs die betaald moet gaan worden.
Bovendien staan de mainstream media onder strakke controle van de kartelpolitiek.
Kranten, NPO, commerciële zenders, het kraamt bijna allemaal hetzelfde appeasende, wegkijkende geluid uit. Er is al in geen 40 jaar een bres in geslagen. Dat front zit potdicht, ondanks dat de dogma’s die daar gepredikt worden al jaren door de realiteit zijn achterhaald.

kempenaer | 21-05-18 | 12:52

@ foolonthehill
Ik vermoed dat zowel u als ik al op politici stemmen die niet wegkijken van de verontrustende realiteit. Het zet echter weinig zoden aan de dijk als de meerderheid van Nederland op partijen blijft stemmen die de problemen veroorzaakt hebben en oplossingen in de weg staan.

kempenaer | 21-05-18 | 12:56

Foolonthehill | 21-05-18 | 12:32
Het zijn geen journalisten, die werken voor kranten en de treurbuis. Niet voor een weblog.

Acar_ketimun | 21-05-18 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsjechische satire van de in Tsjechië zeer geliefde bard Jarek Nohavica op de melodie van 'Un Homme et Une Femme. Het liedje veroorzaakte een storm van bijval + een storm van MSM verontwaardiging:

www.youtube.com/watch?v=3Gp_bSItgbU

Arab mi šaha na babu - Een Arabier raakt bij mij een vrouw aan
já mu mu snad oči vydlabu - ik kan hem wel zijn ogen uitsteken
zabiju toho barabu - ik ga deze Bar-Abbas ombrengen
(Bar-Abbas werd door Pilatus vrijgelaten i.p.v. Jezus)
Alibabu - Alibaba
ze Sýrie - uit Syrië

Arab mi šaha na babu - Een Arabier raakt bij mij een vrouw aan
já mu snad oči vydlabu - ik kan hem wel de ogen uitsteken
zabiju toho barabu - ik ga deze Bar-Abbas ombrengen
Alibabu - Alibaba
pokud mě nezabije - voor zover hij mij niet vermoordt

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-05-18 | 12:41

Sjiek is mich dat

Phreack | 21-05-18 | 12:15 | 1

Men kan geen twee machten of machthebbers dienen. Men zal de een haten en de ander liefhebben, ergo er is altijd een voorkeur.
Dubbel paspoort? Dan keuze maken, bij geen keuze wieberen.
Door inconsequent pappen en nathouden in EU maak jezelf voer voor de krokodil.
Nu geen stevige keuze maken betekende de navolgende generatie met een ramp opzadelen.

Eppo | 21-05-18 | 12:13 | 1

De prijs die betaald moet gaan worden voor de volgende generaties autochtone Europeanen, zal steeds hoger worden, des te langer het duurt eer we ingrijpen.

kempenaer | 21-05-18 | 12:21

.. zelfs de oude dikke gezapig-corrupte drankorgels in Brussel zien Erdogan niet meer als hun Grote Bondgenoot en inspirator in den gezamenlijke strijd tegen de westerse samenleving.

Intussen zijn wij er mooi klaar mee, met al die multiKul en aanzwellende oerkreten uit een duister verleden van stammencultuur.
Het gaan fijn worden, kan je de behekste Gutmenschen zelfs heden ten dage nog horen beweren op al hun TV en radiokanalen. Maar eerst moet de witte man dood dood dood.

Jan Passant mk2 | 21-05-18 | 12:13

De tijd dat wij een Servische oorvijg uit moeten delen komt weer een beetje dichterbij.
Het duurt niet lang meer voor we het ingrijpen in ex-Joegoslavië net zo krankzinnig gaan vinden als de politionele acties.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 12:12 | 1

Bill Clinton dn de toenmalige Amerikaanse regering hebben zich schandelijk misdragen jegens de Serviërs, dat is een feit.

kempenaer | 21-05-18 | 12:19

En ondertussen lopen wij ons druk te maken over dat de tekeningetjes van Gregorius niet grappig genoeg zijn. Dan krijg je inderdaad ook de slappe reacties die ik op twitter lees onder zijn oproep.

peterdh | 21-05-18 | 12:11 | 2

Nou ja, wanneer de tekeningetjes van Gregorius ons moeten redden dan is de einduitslag wel binnen.

Jan Passant mk2 | 21-05-18 | 12:20

@ Jan Passant mk2
Nee jan, de tekeningetjes van Gregorius zijn wat alle andere tekeningetjes sinds de uitvinding van cartoons en een stem vanuit het volk, tegen de koers van het land al jaren zijn: een manier om draagvlak en eensgezindheid te creeeren om de maatschappij bewust te maken van misstanden zodat de volsvertegenwoordigers van betreffende land zich gaan realiseren dat ze geen draagvlak voor huidige beleid. En dat de maatachappij zich gaat realiseren dat de volksvertegenwoordigers hun stem niet verdienen.

Maar tot nu toe maken zij ons druk over "niet grappig genoeg", "vind het onsmakelijk" en "het is met de verkeerde penseeldikte getekent". Daardoor is de einduitslag al binnen. Dit niet snappen is extreem kortzichtig.

peterdh | 21-05-18 | 12:37

Hier wordt letterlijk gepredikt: "Verspreid de Islam onder de ongelovers". Daarom hebben we er nog steeds vertrouwen in dat Erdogan de migrantenstroom vanuit Syrië wil stoppen, en gaan de gesprekken over toedreding tot de EU gewoon door.

JackStick | 21-05-18 | 12:10

Neem aan dat neefje kuzu vooraan stond met zijn turkse vlaggetje om oom erdo toe te juichen?

Zenzeo | 21-05-18 | 12:10

Laatste deze gezien over Turkije geopolitiek:
www.youtube.com/watch?v=f1_-EV2GrN0

Het komt erop neer dat het turkse achterland een onmisbare buffer is voor Turkije. En dat ze actief bezig zijn om de corridors in het oosten turks te maken. Alles (maar dan ook alles) wat zou kunnen leiden tot een minder grote buffer is een direct gevaar voor Turkije.

Europa gaat vast weer slap reageren. Hoopvol denk ik dan maar aan Carlin's stuk over japanners. Het zal wel eens zover komen.

Alquest | 21-05-18 | 12:07

Dat Erdo voor zijn 'Lebensraum'-preek (hallo Tuna) naar Bos-Herz moest uitwijken is in ieder geval vermakelijk. Een Phyrrus-overwinning voor West-Europa, maar toch. Rest de vraag wie de reis van de diverse Erdojugend-afdelingen naar dat islamistenhol heeft betaald.

De Vrijlansier | 21-05-18 | 12:06 | 3

Bos-Herz is vrij tactisch gekozen vanwege Srebrenica.

E-Burke | 21-05-18 | 12:09

Precies. Je kunt Erdo van veel beschuldigen, maar propagandatactisch gezien is hij een bijzonder gevaarlijke figuur. De lont in het Europese kruitvat.

De Vrijlansier | 21-05-18 | 12:14

Srebrenica is historisch. Het was de eerste keer dat christelijke landen een ander christelijk land aanvielen om moslims te beschermen. Alle moslimlanden waren helemaal stil toen de bommen in Yugo vielen. 'Zouden die christenhonden het nu écht menen met mensenrechten? Gaan ze echt moslims beschermen tegen andere christenen?
Toch jammer, die afloop.

Alquest | 21-05-18 | 12:47

Waar is Lee Hürvüyi Üswüld als je hem nodig hebt.

Nohara | 21-05-18 | 12:05 | 1

lol

Lupuslupus | 21-05-18 | 13:09

Let ook op dat vingertje van Erdogan. De Islamitische versie van de Hitlergroet; erg populair bij IS en Al Qaeda.

obominotie | 21-05-18 | 12:05 | 2

Dat ene vingertje betekend dat er maar 1 profeet is.
Dus inderdaad vergelijkbaar met Heil Hitler

Rest In Privacy | 21-05-18 | 12:18

Denk dat we ze toch maar terug moeten gaan brengen. Heeft iemand de bonnetjes nog?

Binnenbaan | 21-05-18 | 12:03 | 2

Goed idee. We krijgen alleen waarschijnlijk niet ons geld terug, 'alleen ruilen' (met bon). Vraag is: voor wie ruilen we ze in?

Zenzeo | 21-05-18 | 12:08

Die ligt bij de andere bonnetjes, naast de filmrolletjes.

peterdh | 21-05-18 | 12:13
-weggejorist-
Bakito | 21-05-18 | 12:01 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Dit roepen we zelf op ons af. Zolang we alles maar toelaten en geen eisen durven stellen maken anderen daar mis/gebruik van. In dit geval dus Erdogan.

BozePaarseMan | 21-05-18 | 12:00

Infiltratie

bas ooms53686289 | 21-05-18 | 12:00

Ik ben benieuwd waar het Arabische teken voor staat dat binnen de EU sterren is geplaatst maar heb wel een vermoeden.

Gulliver | 21-05-18 | 11:59 | 1

Dat lijkt me een tulp.

LiniaalRectaal | 21-05-18 | 16:36

Blijkbaar gaat Erdolf ook de uitkeringen en kinderbijslag hier en in Turkije betalen aan zijn landgenoten. Ik zou er wel snel klaar mee zijn. Vijanden van het land direct uit de uitkeringen zetten.

Oepsie1234 | 21-05-18 | 11:58 | 1

Betekend een dubbel paspoort dat je ook dubbel belasting betaald? Of dat je alleen in 2 landen een fascistische kudt partij aan de macht mag helpen?

Rest In Privacy | 21-05-18 | 12:22

Geen dubbel paspoort meer toestaan in geval het andere land geen bevriend land is. We maken een lijst van bevriende landen en het Turkije van Erdogan komt daar niet op. Die vuile dictator die Nederland zijn vuile wil op wil leggen.

De partij Denk moet kapot. Die 5e colonne tolereren is zelfdestructief. En een verbod op dubbel paspoort maakt Denk hopelijk al kapot. Remigreren of aanpassen.

Sitting_targets | 21-05-18 | 11:57 | 1

Turkije is een "bevriend land"...

Binnenbaan | 21-05-18 | 12:04

Het zoveelste bewijs dat het toestaan van twee nationaliteiten zo snel mogelijk moet worden afgeschaft.
Eerste stap zou al moeten zijn om mensen met dubbele nationaliteit te weren uit politieke functies en alle veiligheid gerelateerde overheidsfuncties zoals politie, leger, enzovoorts.

Franker | 21-05-18 | 11:56 | 1

Zoals elk zichzelf respecterend land al jaren doet. Dan blijft er alleen niemand over bij de politie om als knuffelallochtoon naar de iftar te sturen.

Frau Merkel | 21-05-18 | 12:09

Moet je nagaan dat Frenske en co deze bende bij de EU wilde halen...

Makro777 | 21-05-18 | 11:55 | 1

wilde.. nog steeds is het wil.. er gaan nog jaarlijks een paar miljoen naar Erdogan om toetreding mogelijk te maken.. ondertussen hollen we in de EU achteruit in zorg en leger.

fikkieblijf! | 21-05-18 | 12:03

Waarom doet mij dit filmpje zozeer aan de vragen denken die Dr. G. in het Berliner Sportpalast stelde?

tyrwhitt | 21-05-18 | 11:55 | 1

Wollt ihr den tolalen osmanischen Ohrfeige?

tyrwhitt | 21-05-18 | 11:58

Er was eens een hitsige Turkse geit
die was op een dag al haar schroom kwijt
ze wilde genomen worden door die geile Erdogan
niet omdat het moet maar omdat het kan
en daarom liggen ze nu te rollebollen op het tapijt

FW Ta-183 Huckebein | 21-05-18 | 11:54 | 3
-weggejorist-
Nederlanderinhart28 | 21-05-18 | 16:29
-weggejorist-
Nederlanderinhart28 | 21-05-18 | 16:31

ach ach het Powned achmedje is ook hier.

Rene046 | 21-05-18 | 20:25

De 5de colone is al lang onder ons. Ze wachten alleen op een opdracht en dan gaan ze allemaal, ook de zogenaamde "goede", los op ons.......

klaar-is-kees | 21-05-18 | 11:53 | 3

Dat gebeurt dit jaar, is aangekondigd. En Erdogan doet niet voor niets deze uitspraken nu op dit moment. Veel Moslim lijdertjes doen dit soort uitspraken op dit moment, veel IS-ers keren terug, de autochtone bevolking begint het spel door te krijgen, die worden een beetje wakker. Dus wanneer de Islam een slag wilt slaan en de oorlog wilt beginnen is 2018 het jaar. Anders is het momentum voorbij. Nu hebben ze nog de volledige steun van dom links.
--
Kanaleneiland is makkelijk in te nemen en te verdedigen. En de terugkeer IS-ers hebben de ervaring in urban warfare. NL defensie en politie niet.

Mark_D_NL | 21-05-18 | 11:58

De enige reden dat Erdogan de verkiezingen naar voren heeft gehaald is de ramadan, die er is van 16 mei tot 14 juni. Hij heeft de pech dat de verkiezingen niet tijdens de ramadan zijn, maar net erna. Er kunnen nog wat dingen gebeuren die niet in zijn voordeel zijn dus. Maar goed, dankzij de ramadan zijn moslims radicaler en heeft hij zo meer electoraat. Anders gaat hij het echt niet redden tegen de CHP (PvdA opgericht door Atatürk) en Iyi, die naar mijn mening de partij die Turkije nu nodig heeft. en.wikipedia.org/wiki/%C4%B0yi_Party Geen fascisme, geen islamitisch-nationalisme, geen raar links gezemer van de Koerdische communisten en de PvdA, maar een gezond rechts-liberaal geluid.

Alexander des Burgus | 21-05-18 | 12:47

En dan zullen we eens zien hoe de GS huis Turken kiezen.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 15:04

Adõlf Hitlür.

Gulliver | 21-05-18 | 11:52 | 1

Daar doet deze vent wel aan denken. Een gevaarlijk manneke is het ook.

Dick Head | 21-05-18 | 11:54

Bij Putin had GeenStijl echt een ontzettend lachwekkend bericht na de verkiezingen, iets in de trant van "De uitslag is officieel nog niet bekend maar via de exit polls hebben wij al vernomen dat Putin de verkiezingen heeft gewonnen met 125% van de stemmen" Reken maar dat Erdogan de overwinning al lang geregeld heeft, hoe geloofwaardig zijn deze verkiezingen?

CarloCarpacio | 21-05-18 | 11:50 | 1

Erdogan organiseert rustig twee verkiezingen per jaar, omdat hij nog steeds geen supermeerderheid heeft voor de grondwetswijziging om hem tot sultan van het nieuwe kalifaat te verheffen. Een paleis met 1001 kamers midden in een beschermd natuurgebied heeft hij al wel. Daaraan kan je ook zien dat het een narcistische egoïst is. Hij heeft geen enkel plan wie Turkije moet gaan leiden mocht hij als sterveling ooit eens niet beschikbaar zijn voor het ambt. Met hem zal de eenheid binnen Turkije sterven.

Feynman | 21-05-18 | 12:33

Deze man is de anti-christ. Wenen, was de plaats waar de horde moslims gestuit werd. Nu zitten zij overal door heel Europa heen. Wie zit er in Turkije. Veel Europianen met een christelijke achtergrond. Niet dus. Met antwoorden, het paard van Troije is al lang binnen in Wes Europa. Nu alleen nog het goede moment afwachten. Met dank aan alle softe en slappe bestuurders van West Europa. Niet de EU, hen gaat het alleen maar om geld en macht voor de eigen eer en glorie.

De Evangelist | 21-05-18 | 11:50

Geen nood menschen van Nederlandse origine en zonder twee paspoorten.. morgen is KUZU al eerste die zijn vragen gaat stellen in de 2e kamer over deze ophitsing van meer, meer, meer Ottomaanse gedragingen in dit land..
Willen jullie meer oorvijgen of minder plebs, gepeupel en volk van Nederland..

KUZU; dat ben ik reeds aan het regelen...O grote leider..

fikkieblijf! | 21-05-18 | 11:49

Onmiddellijk afnemen, die dubbele Nationaliteit, geen knecht meer van twee meesters, je bent Turk of je bent een Nederlander.

FreeVogelaar | 21-05-18 | 11:47 | 2

tja...

fikkieblijf! | 21-05-18 | 11:50

Precies, als landen verbieden je nationaliteit in te leveren kunnen andere landen toch registreren dat indien de nationaliteit van dat land aangenomen wordt automatisch alle andere eventuele nationaliteiten vervallen? Vervolgens toch als Turk gaan stemmen is dan een ernstige overtreding, en zal extreem gestraft worden met straffen tot wel 120 uur schoffelen en een standje van de rechter dat ze het in de toekomst nooit meer mogen doen, met een mogelijk misschien ooit zou kunnen in de verre toekomst inleveren van de Nederlandse nationaliteit!! Zo hard zullen we echt op moeten gaan treden, ooit, in de toekomst, tig kabinetten en generaties verder, we moeten wel zo streng worden!!

CarloCarpacio | 21-05-18 | 11:55

Leuk dat de meeste partijen en NL en EU nog steeds pro turkije zijn. Een islamitische dictator die het liefst het Ottomaanse rijk terug brengt, maar dan zonder de seculiere aspecten daarvan.

Schepvogel | 21-05-18 | 11:47

Het lijkt me voor Nederlandse Turken die geen fan van Erdogan zijn ook heel vervelend. Zij zien veel beter wat er in de Turkse gemeenschap gebeurd maar het wordt voor hen ook steeds moeilijker/gevaarlijker om daar kritiek op te uiten. Met de komst van die jongens van DENK is het helemaal erg, die filiaalhouders brieven alles door aan hun Führer. Verder is het voor mij echt onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die naar Turkije op vakantie gaan. Dat er geen negatief reisadvies wordt gegeven snap ik ook niet. Als Erdogan een conflict zoekt vlak voor de verkiezingen om zijn macht te laten zien zou hij zomaar een paar toeristen voor dat doel kunnen misbruiken.

osolemio | 21-05-18 | 11:46 | 1

Het is nog erger voor alle progressieve, seculiere Turken in Istanbul die de schurft hebben aan Erdogan. Die worden echt niet goed van die geëmigreerde provinciaaltjes die nog wat te zeggen hebben over hun land.

kapoerewiet | 21-05-18 | 12:10

In feite is zijn oproep niet veel anders dan....minder, minder, minder van Wilders ! Maar Wilders moet voor het Gerechtsbankje en Erdogan niet, want Erdogan is een vriendje van Timmermans, Rutte en andere islam faciliterend Europees Krapuul.

Willie R. | 21-05-18 | 11:46 | 1

bevriend Staatslid...

fikkieblijf! | 21-05-18 | 11:51

Erdogan heeft ooit eens in een speech gezegd dat hij Europa wil veroveren via een demografische manier. Dit sluit hier perfect op aan.
29% van onze geboortes in 2014 waren van niet Nederlandse komaf. In 2016 was dat al 31%. Dit zal alleen maar versnellen. Wat doet onze overheid, de deur nog wijder open zetten…

kruz | 21-05-18 | 11:45 | 6

Het waren ook de Duitsers, die stonden aan de wieg van de Europese Unie. En tekende daar in 1941 in de U.K. dan ook een geheim document (FCO+30+1048) toe. Een document waarin staat, alles wat tot heden door het Europees Parlement ook werkelijkheid is geworden. Zoek maar eens op het Internet daarna. En huiver!

FreeVogelaar | 21-05-18 | 12:01

Kinderbijslag moet snel wat aan gedaan worden.

Zwiebelmaus | 21-05-18 | 12:05

osolemio | 21-05-18 | 11:49

In die van mij ook niet. Hoef ik alleen een rondje winkelcentrum Zuidpolder voor te doen en kom ik zeker boven de 5% uit.
Onlangs een hele groep met zo'n linkse knakker van een blanke begeleider, waarschijnlijk leraar van beroep.
(Er geldt een samenscholingsverbod in dat winkelcentrum....)

Bijtendehond | 21-05-18 | 12:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh dubbele nationaliteit, wat een zegeningen breng je ons toch. Laten we nog meer mensen binnenhalen die hier graag willen zijn, om vervolgens samen als groep eisen te gaan stellen en oorvijgen uit te delen.

noerg | 21-05-18 | 11:45

Ja mensen. Nog even en de Türkjes kömën je halen. Zij hebben wel wapens en u niet.

VeelTeSteil | 21-05-18 | 11:45 | 2

pang pang pang en wiewww.

newray | 21-05-18 | 11:47
-weggejorist-
newray | 21-05-18 | 11:49

Uitstekende gelegenheid voor de Nederturken om te laten zien dat ze voor Nederland kiezen en hun toekomst hier. Toch? Zullen ze die besnorde roeptoeter laten roepen in zijn woestijn of met rode vlaggen door ons land marcheren?

Repetitive Beats | 21-05-18 | 11:44 | 4

echt niet, vooral niet als er nog familie of familiebezit in Erdogans Ottomaans Rijk is...

fikkieblijf! | 21-05-18 | 11:58

Bij de laatste verkiezingen heeft zo'n 70% op de terroristische AKP gestemd. Van de resterende 30% ging ook nog eens een aanzienlijk deel naar Nazi's en overig tuig.
Hooguit 10 of 20% van de Nederturken is normaal te noemen. De rest hoort niet thuis in ons land of op onze planeet.

obominotie | 21-05-18 | 12:00

Klinkt gek, maar ik zou het wel een fijn idee vinden om een massale anti Erdogan demonstratie te zien van Nederturken samen met iedereen in Nederland die tegen de dictatuur van Erdogan is. Als je het dan toch over het jeukwoord verbinden hebt, ik denk dat dat zou verbinden.

osolemio | 21-05-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Dit word kwaad kersen eten met deze haat guppy... en zeker met die miljoenen haatbaarden, verdeeld over heel Europa. Krijgen we weer een 40-45 voorgeschoteld of zijn we der ditmaal wel op tijd bij? De poppetjes worden alvast op hun plaatjes gezet voor het grote offensief. Wachtende op het bevel van de "grote leider". Die turkse erdogeit is een vies, vuil, corrupt, achterbaks en vooral eng dictatortje. Hebben we niet nog ergens een volkertje rondrennen?

Paaldanseres | 21-05-18 | 11:43

Best wel eng dat zoveel turken in Nederland een Nederlands paspoort hebben maar ondertussen pal achter erdogan staan en het prima vinden als mensen die niet vóór erdogan zijn moeten worden vervolgd. Hoe pak je dit nou aan in een democratie? Vrees dat het alleen maar erger wordt.

ff serieus nu! | 21-05-18 | 11:43 | 4

In duitsland zijn ze iig nog zo slim om geen dubbel paspoort te verstrekken.
(ondanks grote druk vanuit linkse hoek)

Dario.Maggi | 21-05-18 | 12:52

Dario: Dus in Duitsland gaat geen Turk stemmen op Erdo? Of hebben ze geen Duits paspoort?

Rest In Privacy | 21-05-18 | 15:01

Dit is schadelijker voor onze "democratie" dan het referendum (volgens Pechtold) ooit kan zijn!

doskabouter | 21-05-18 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ja natuurlijk. Die gast word toch ook helemaal niet afgeremd? Nederland laat het allemaal weer gewoon gebeuren.
Moet 'ie met Rusland of Amerika proberen dit soort grappen.....

SoepKip | 21-05-18 | 11:43 | 1

In Amerika sloegen Erdogan's lijfwachten een paar demonstranten in mekaar, dus heel voorzichtig is ie niet.

E-Burke | 21-05-18 | 11:55

Turken die deel uitmaken van de diaspora in W-Europa zullen de snode plannetjes van deze autocratische despoot heus wel doorzien. Laten zich niet zo makkelijk ophitsen en instrumentaliseren [sarcasme-modus uit].

Luchtbakfietser | 21-05-18 | 11:43

Zou Turkije nog kans maken op EU lidmaatschap?

Mr.Crowley | 21-05-18 | 11:42 | 6

Dat wil Erdo ook helemaal niet meer.

Dick Head | 21-05-18 | 11:55

Erdogan vind het prima zo, ieder jaar miljarden nog vanuit de EU pot als voorbereiding toetreding EU. Miljarden om Syrische vluchtelingen in een tentje op te vangen en ondertussen een uitbreiding in de EU van zijn volgelingen en staatsburgers.. die man heeft het prima voor elkaar. DE Eu zit aan handen en voeten vast aan deze man en hij kan doen en laten wat hij wil.. ondertussen breidt zijn leger zich uit in Europa. Het zijn net sluipwespen..heel eng.

fikkieblijf! | 21-05-18 | 12:00

Belt and Road levert meer op voor Turkije. Het eu clubje was een leuke pinautomaat voor Erdogan. Nu gaat hij geld scheppen bij de Chinezen. maar de Chinezen zijn wat slimmer dan de eu club middle managers en halen er zelf heel veel voordeel uit.
--
Doei... eu clubje.

Mark_D_NL | 21-05-18 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik mijd dat land inmiddels al jaren als de pest, net als andere moslimlanden. En om de Grieken de helpende hand te reiken zijn we de afgelopen jaren naar een Grieks eiland op vakantie geweest. Die lui hebben trouwens ook een teringhekel aan Turken maar dit geheel terzijde...

eerstneukendanpraten | 21-05-18 | 11:42 | 1

Hoe zou het komen, dat Grieken een hekel aan Turken hebben? Omdat ze betwisten wie de beste baklava maakt, of toch iets anders?

Croxifoxio | 21-05-18 | 12:19

En omwille van geopolitieke redenen is Erdolf nog steeds een bevriend staatshoofd.
Snapt u het, snap ik het?
Hoorde gisteren in het journaal dat 5% van het Europese electoraat ook in Turkije mag stemmen. Beangstigend, zeker als je hun geboortecijfers meeneemt en afzet tegen de onze...

Graaisnaaiert | 21-05-18 | 11:41 | 1

Nog een paar jaar en dan gaat het EU verhuiscircus op de schop. Dan wordt het tussen Brussel en Ankara.

marcoplarco | 21-05-18 | 14:00

Was er geen Princip in de buurt ?

Yperiet | 21-05-18 | 11:41 | 4

@Graai, kunt u gedachten lezen? Dat is precies wat ik vanochtend ook dacht. Als je alle berichten volgt krijg ik een aardige knoop in de maag. We staan op een zeephelling die steeds verder kantelt. Ipv dat de boven ons gestelden dit proberen tegen te houden geven ze de zeephelling nog een extra duwtje.

eentweehuppekee | 21-05-18 | 13:25

Milosovic en Mladic deden niets verkeerd. Beiden moeten gerehabiliteerd worden en juist de leiders van landen die de Bosniers steunden moeten vervolgd worden.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 14:59

De Serviërs zijn in de steek gelaten door de Europeanen en de Amerikanen. Om je kapot te schamen. Die verdienen zeker rehabilitatie. Zij hebben al vroeg gemerkt hoe moslims met kafirs omgaan. Niet te vertrouwen.

kempenaer | 21-05-18 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Op de foto lijkt het alsof hij een vraag willen stellen. Iets als, "Mag ik nu weer schelden op Nederland Mark Prutte? Of nog even drie jaar wachten totdat je weer verkiezingen hebt en weer vier jaar verder kan?"

O2Neutraal | 21-05-18 | 11:40

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig want een vriend is het volgens de boven ons gestelden.
EU moet uitbreiden en TR is welkom volgens Brussel, gelukkidat er nog een paar landjes zijn die daar een endere mening over hebben.

Ongetwijfeld is er wetgeving in de maak (of zelfs wel een associatie verdrag?) die deze landjes buitenspel weet te zetten.

paost712 | 21-05-18 | 11:40

Erdogan is de reïncarnatie van Hitler, niets meer en niets minder.

gemeentereiniging | 21-05-18 | 11:39 | 2

Aub, geen Godwin, Erdogan zelf maakt er al genoeg gebruik van.

O2Neutraal | 21-05-18 | 11:52

Is wel zo. Gülen is Marinus van der Lubbe 2.0.

E-Burke | 21-05-18 | 12:02

Wat me een beetje stoort is dat deze nederturken niet alleen voor het turkse, maar ook voor het Nederlandse parlement een stem mogen uitbrengen. Een soort van supermensen dus. One person two votes.

robert1 | 21-05-18 | 11:39 | 5

@Robert1: U snapt het. Stemmen in 2 landen. Hoe gestoord kun je het hebben...

Graaisnaaiert | 21-05-18 | 12:19

Zwiebelmaus | 21-05-18 | 12:10 Wel het Nederlandse paspoort afpakken.

Inb4 dat kan wettelijk niet? Jammer dan, moet de werd aangepast worden, gebeurt zo vaak.

Rest In Privacy | 21-05-18 | 14:54

Kan nog erger, Ollengren mag 2x voor het ep stemmen. Hoezo iedereen gelijk.

Ben Hetzat | 22-05-18 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

En vervolgens bedankte hij graaf Denkula en zijn 2 billenmaatjes omdat zij namens hem al 3 zetels in het Nederlandse parlement hebben om Turkije te vertegenwoordigen.

Osdorpertje | 21-05-18 | 11:38

Hij moet lekker doorgaan zo, Turkse Lira down, inflatie up.

glaaf | 21-05-18 | 11:38 | 4

Is dat een wijf, daar naast hem? Echt waar??!?

marcoplarco | 21-05-18 | 13:57

Erdogan heeft het grootste paleis in Europa laten bouwen, alleen voor hemzelf (citaat van hem). Google maar op palace Ankara Erdogan. Kan gewoon daar, terwijl de inflatie flink toeneemt en de lira onderuit gaat. Wat een debiele bevolking, dat je daar intrapt.

martymcfly | 22-05-18 | 10:44

Maakt voor de meeste turken niet uit want die krijgen euro's opgestuurd uit Europa

Ben Hetzat | 22-05-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer wordt Turkije volledig oranje gekleurd als het gaat om het reisadvies?

minnenman | 21-05-18 | 11:35 | 1

Daar trekt de massa zich niets van aan, die boeken al weer massaal all inclusief vakanties naar Turkije.

miss error | 21-05-18 | 11:50

De (islamitische) vijfde colonne in beeld.

En ieder jaar word deze vijfde colonne sterker door massa migratie en geboorte.

Kaskensj | 21-05-18 | 11:34 | 1

Prima hoor, laat ze lekker hun gang gaan daar in Turkije.
Maar dat zijn feestje ook tot binnen onze landsgrenzen reikt, is toch echt niet de schuld van Erdogan.
Maar van de Nederlandse en Brusselse politiek correcte politici, hun laafjes en hun kiezers.

jemagookniksmeer | 21-05-18 | 11:42

"Aan moslimlanden is gevraagd de landen die de ambassadeverhuizing van de VS erkennen economisch te boycotten"

Daar zullen die niet-moslimlanden ook echt wakker van liggen...

Bijtendehond | 21-05-18 | 11:52

Bijtendehond | 21-05-18 | 11:52
Als ze dan stoppen met moslims exporteren zeg ik doen!

rokertje | 21-05-18 | 12:31

Grijze wolven preventief ruimen dan maar?

Pieter Breydel | 21-05-18 | 11:33 | 2

Grijze wolven vind je in de buurt van de geitenpaadjes waar Mark ook regelmatig te vinden is.

Mr_Natural | 21-05-18 | 11:38

Eerst eens kijken of ze nog willen overstappen naar Iyi. Zo niet, dan direct opruimen graag.

Alexander des Burgus | 21-05-18 | 12:28

Erdogrim ligt niet meer zo lekker in zn eigen land, kat in het nauw syndroom

Poppo van Ulvinga | 21-05-18 | 11:32 | 4

100 Euro dat Erdo wint. Hij heeft niet voor niets 2 miljoen Syriers stemrecht gegeven.

JWZ_JMK | 21-05-18 | 13:14

Alsof dat wat uitmaakt, dacht je echt dat bijvoorbeeld Poetin eerlijk is gekozen?

Dutch_Holland | 21-05-18 | 14:34

@Dutch_Holland, zijn juncker en timmerfranz ook eerlijk gekozen dan?

Rest In Privacy | 21-05-18 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken