Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VPRO ontdekt internet, gaat niet goed

Oh kinders kijk nou toch eens even. De VPRO heeft een scubatank met taxpoet omgehangen en is het grote boze internet opgegaan om voor de eigen peer group te bewijzen dat het fascisme oprukt en we er allemaal aan gaan: ze hebben een rare auti gevonden die op 4chan moeilijk doet en dat hebben ze dan maar op camera gezet. Want ja, door het internet is er nu Trump en is er Brexit en zijn mensen tegen de moslims enzo. Het is zuiver Yernazzen, gewoon een totale idioot met een rugzakje op een schild hijsen, doen alsof er heel veel van dit soort mensen zijn en doen alsof dit een rechtstreeks gevolg is van rechtse opiniemakers en politici. Uiteraard ligt de oplossing bij meer geld voor de staatsomroep en het tot Verboten verklaren van alle meningen buiten die van de linkse orthodoxie. 

Reaguursels

Inloggen

Dit artikel was weer het betere sarcasme-werk.

Rest In Privacy | 12-05-18 | 14:56

En direct even alle Thierry supporters over een kam scheren met trolls en Trump-stemmers. Goed gedaan BB. Ik zie al voor me dat we volgend jaar verplicht de dag beginnen met 2 Minutes Hate waar we allemaal naar het gezicht van Thierry op een groot scherm moeten schreeuwen en schelden.

Gehaktbalmetketjap | 12-05-18 | 09:56

Het programma heet niet voor niets Tegenlicht.
De VPRO rules. Ze zijn zowat de enigen die dingen durven uit te zenden buiten de zelfbevestigende bubbletjes .
Ze hebben een docu gemaakt over Greet, en dat ging best ok. Helaas wilde Greet zelf niet meewerken, dat had prima gegaan. Geen enkele andere omroep zou zoiets doen.

kloopindeslootjijook | 12-05-18 | 09:19

Er is maar een regel op de chans en die kale heeft het nog steeds niet begrepen.
Doxing, lurk more.

MogeWijEveOvergeve | 12-05-18 | 03:35

Q
Patrick Ryan
Even "The Tyrant's Muse" a stolen title
For a book that doesn't exist
Selling AI invention
Which is not an invention
but made up
Backdating posts on POTUS
Telling his army that timestamps are of atmost importance
Coincidence?
Nah

LibertasSimplex | 11-05-18 | 22:50

Ik ben niet tegen moslims; ik ben tegen mensen die moslims niet haten.

Nelis SplitBloes | 11-05-18 | 19:20 | 1

Die staan bij mij ook hoger op de zwarte lijst inderdaad.

hustler01 | 11-05-18 | 23:05
-weggejorist en opgerot-
Mastadox | 11-05-18 | 19:06

Het is natuurlijk een heerlijk frame, rechtse gefrustreerde autistische mannetjes als tegenstander van de weldenkende linkse mens.

lingo star | 11-05-18 | 17:32

Wie zit er nog op /b/ dan? Op /pol/ moet je zijn, daar gebeurt het allemaal.

coolvibe | 11-05-18 | 17:25 | 1

Inderdaad iedereen behalve vpro volk weet dat /b gay is.

Sceptische_autist | 11-05-18 | 20:46

Zo'n item zou GeenStijl noooooooit maken!

SHSH | 11-05-18 | 17:09

Ik vond de VPRO altijd hele goede docu´s maken. Maar ja, toe was ik nog vrij links.
Soms lijken ze realistisch en kritisch, maar is de eindconclusie (die je zelf zou moeten trekken) toch altijd weer, gratis en geheel vrijblijvend, links getint.

Jahowiseffe | 11-05-18 | 16:49

Tegenlicht wordt steeds activistischer en steeds minder informatief.

lingo star | 11-05-18 | 16:47

Ok, na hun miskleun van enkele weken terug nu definitief los hier, is er bij Tegenlicht een nieuw baasje aangesteld ofzeau? Van nuttige subjectieve maar desondanks redelijk evenwichtige achtergrondreportages naar.. tja, wat kunnen we dit nu weer noemen? Vergezochte framing van randverschijnselen?

F#ckingAwesome | 11-05-18 | 16:41 | 1

Lijkt idd sprake van een trendbreuk. Was altijd een van mijn favoriete programma's. eerst maar eens de hele uitzending bekijken.

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 16:45


Knap dat Tegenlicht deze sinistere weirdo heeft opgeduikeld. Deze jonge man, je dochter zou ermee thuis komen, heeft overduidelijk een ernstige psychische stoornis [paranoïde spectrum] overgehouden aan zijn overmatige pillengebruik.
Grappig dat de scene waar hij toebehoort ook een eigen jargon hanteert, net als de SJW'ers waar hij van gruwelt.
Typisch gevalletje hoefijzermodel.

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 16:36 | 1

jongeman

Luchtbakfietser | 11-05-18 | 16:37

Sexuele marktwaarde van deze gast ligt wel vele stukken lager dan al die 'lefties en cucks'.

Als Kekistan gevuld word met dit soort gasten is het binnen 1 generatie gedaan ermee... Geen vrouw die er dood gevonden wil worden.

KutFilosoof | 11-05-18 | 16:26

Ik zie een ernstig hulpbehoevende man, die zich niet realiseert hoe ernstig hij er aan toe is, maar goed ook hier uiteindelijk; so it goes.

Wat dit fragment moet vertellen over het hele programma is mij volkomen onduidelijk, maar ik begrijp de VPRO ook nauwelijks meer.

Jaren geleden kregen we ineens ene Yasha als korte stukjesschrijver, gadverdamme, dat was ergerlijk. Ook moest de gids nog wat meer een tijdschrift worden en nog meer korte stukjes schrijvers.

Heb het lidmaatschap toen maar opgezegd, ben alleen geinterresserd in dorre opsommingen van programmagegevens van alle zenders, met kleine inhoudelijke aanwijzigingen.
Vrede zij met u allen, Evocatus

Evocatus | 11-05-18 | 16:02

Tegenwoordig hoef je niet echt 4chan te bezoeken om wat voor mij dan de leuke dingen te zien die er vandaan komen. Het beland ook op YouTube, zoals MrGreentext of Neckbeard cave, hilarisch vind ik zelf.

Papierversnipperaar | 11-05-18 | 15:46

Een stukje godallemachtigse droefenis moet kunnen hè, zo vlak voor de friemelbo.

De Vrijlansier | 11-05-18 | 15:46

The 'tism is strong with this one.

sarcastro | 11-05-18 | 15:36

Terence, jongen. Als je echt bent en geen acteur, zeg dat Kekistan gauw vaarwel. Dat was een grap van Sargon of Akkad. Alt right neemt die zooi echt niet serieus. En laat die porno ook met rust man. Verdiep je. Leer van mensen als Mark Collet en Jean Francois Gariepy.

Rest In Privacy | 11-05-18 | 15:35 | 4

@onesolution

Turner diaries is echt een kutboek. Halverwege weggelegd.

KutFilosoof | 11-05-18 | 18:04

Ik vindt JF een beetje overdreven, hij zal zijn hart wel op de goede plek hebben maar hij moet af en toe ff dimmen.

Wel leuk om hier steeds meer mensen tegen te komen die identitaire ideeën aanhangen ook al wil geenstijl je doen geloven dat we helemaal niet bestaan.

Sceptische_autist | 11-05-18 | 20:52

Papa JF. Hehe, soms is hij wel wat uit de hoogte maar zijn huidige format zit goed in elkaar. Zeker met Lauren Rose erbij. Smaakt naar meer.

Zeker komen er meer mensen met identitaire ideeen. Als je je verdiept in het multiculturele drama komt je jer toch mee in aanraking, net als met diverse vraagstukken.

Rest In Privacy | 11-05-18 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

De VPRO deed al dingen met internet toen ze bij GS nog in de luiers liepen.

Zzzzooooffff | 11-05-18 | 15:00

Ik zou hier graag wat schrijven over de vrijheid van meningsuiting maar dat mag niet.

LuckyGirl | 11-05-18 | 14:56 | 1

Beter niet doen ja, anders heb je een ban.

Rest In Privacy | 11-05-18 | 15:43

gezien het hekwerk bij het raam... deze randdebiel zit al in de longstay neem ik aan?

lovekila | 11-05-18 | 14:44

.. maar goed. De VPRO leeft van de verplichte nering en om dat in stand te houden is een stuiptrekking op zijn tijd noodzakelijk.

Jan Passant mk2 | 11-05-18 | 14:23

Die gast neemt internet memes en z'n 4chan stekkie iets te serieus. Altijd tenenkrommend om 'normies' het internet te zien willen begrijpen.

GroetenVanUrk | 11-05-18 | 14:20 | 5

Niet alles op 4chan is een teringzooi vol met rare extreemrechtse toetsenbordkrijgers.../b/ is een verzameling van rare mensen, kinderen die stoer doen en kerels die niet uit de kast durven te komen. /pol/ voorheen was een redelijke board maar dat is ook de laatste tijden verpauperd met irritante mensen die de discussie (proberen te) verneuken. De 4chan mindset is te vinden in alle boards links en rechts, de nsfw boards wel veel meer...

Abu Koop Dan | 11-05-18 | 14:55

Zoiets zei een maat van me ook abu. Sinds wanneer is het volgens jou /pol/ verpauperd?

nikolaos | 11-05-18 | 15:05

nikolaos
Sinds de laatste Amerikaanse verkiezingen denk ik, het was sowieso al graven in de stront tot je altijd wel een pareltje tegenkwam.

Papierversnipperaar | 11-05-18 | 15:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Het fascisme rukt ook op. Heeft te maken met oudere mensen die de wereld zien veranderen en zich radeloos verloren voelen. Daarom gaan ze het internet op om een gevoel van 'zijn' te krijgen samen met andere zeurkousen.

Oh en dan heb je natuurlijk de zogenaamde incels, jihadisten en andere rare mafketels die niet mee kunnen draaien in de maatschappij. Tja die zijn er natuurlijk ook.

De Koreaanse Slet | 11-05-18 | 14:19 | 4

Oudere mensen en internet. En dan zijn ze ook nog eens facisten, uiteraard geworden door internet. Het lijkt wel een goede verhaallijn voor een spannend boek.

O2Neutraal | 11-05-18 | 15:07

(oudere) mensen hebben geen internet nodig om fascist te worden.. je wordt als fascist geboren, zal wel iets met genen te maken hebben.

onesolution | 11-05-18 | 17:39

Wat een onzin, als "fascisme" al oprukt zal dat komen omdat jonge mensen zien dat de maatschappij die Door hun ouders is opgebouwd op lange termijn niet werkt. De multiculturele samenleving in combinatie met een steeds globalere wereld en demografische verschuiving is een giftige cocktail dat door progressief links doodleuk "divers" en "modern" wordt genoemd maar voor anderen als verraad voelt. De wereld gaat inderdaad veranderen en naar mijn mening niet ten goede.

Sceptische_autist | 11-05-18 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een titel: trollen, Trump en Thierry. Zijn ze helemaal gek geworden bij de VPRO? Waar zouden al deze lui hun tijd aan besteden indien Trump en Thierry niet gekozen waren?

Amsterdamsko | 11-05-18 | 14:18 | 3

Mwa. De titel is treffend. Je hebt trollen, en wanhopige ouderen. Trollen trollen om te trollen. Iets met aandachtshoeren. En oude mensen verlangen naar het oude leven van vroeger toen alles nog 'normaal' was. Touwtje uit de brievenbus enzo. Wat ze vergeten is dat het toen eigenlijk best heel kut was. Dat het eigenlijk nu veel beter gaat. Maar ze snappen het niet. Zitten gevangen in angst en onzekerheid. Eigenlijk best zielig. En natuurlijk erger ze lopen elkaar op te fokken via het internet.

De Koreaanse Slet | 11-05-18 | 14:22

@De Koreaanse Slet
Om jouw wijsheid enigszins te kunnen plaatsen. Jouw precieze leeftijd hoef ik niet te weten, maar in welke leeftijdscategorie zit jij?

Amsterdamsko | 11-05-18 | 14:56

Ik heb hem een jaar geleden eens horen beweren dat hij 39 was.

LiniaalRectaal | 11-05-18 | 16:03

De uitspraken gaan niet verder dan knowyourmeme en dit lijkt wel echt typisch een acteur met zijn stereotypes. Zou me niet verbazen als dit weer typisch links journalistiek braaksel is dat voort gekomen is uit een denktank.

StarFox | 11-05-18 | 14:13

40 jaar geleden keek ik naar de VPRO om een afwijkende mening te horen of om alternatief cabaret te zien (Hadimassa). Tegenwoordig moet je bij Geen Stijl zijn voor de andersdenkenden.

SlimmeBelg | 11-05-18 | 13:59 | 2

SlimmeBelg indeed. Is er een Vlaams equivalent van GeenStijl?

E-Burke | 11-05-18 | 14:03

Ja, geenstijl met een zachte g. :D

coolvibe | 11-05-18 | 17:28

Dat elite elite elite weet ik nou wel. Je kan roven of werken. Zodra je werkt, wordt je beroofd. Iets van eeuwen.

koperbij | 11-05-18 | 13:49

Wat heeft Thierry met 4chan te maken? Ik vraag me af hoeveel tendies deze man heeft gekregen voor het interview.

Papierversnipperaar | 11-05-18 | 13:40 | 1

Werd 4chan en 8chan er ook niet bijgehaald tijdens de Erkenbrand hype?

Rest In Privacy | 11-05-18 | 15:44

'Terence voelt zich onderdrukt' is de samenvatting. Niet wordt, maar voelt.
Vervelende is dat Terence blijkbaar enkel mensen om hem heen heeft die hem naar het bekkie praten en gelijk geven. Vervelend voor Terence, meneer verdient op zijn minst een goede (!) psychiater en ach, ik ben een genereuze god, ook een Kekistan-paspoort.

Kouwe Kees | 11-05-18 | 13:23 | 2

Zulke randdebielen kan je ook maar beter gelijk geven, scheelt weer een tomeloze energieverspillende discussie waar je toch nooit uit zal komen. het is wel zoals je het stelt: het jij-respecteert-mijn-gevoel-niet-syndroom (hoor hem wel eens op mijn werk en denk dan: as if I coudl give a fok)

lovekila | 11-05-18 | 15:01

Hehheh, het jij-respecteert-mijn-gevoel-niet-syndroom.
'Jij respecteert mijn gevoelens niet.'
"Klopt als een bus!"
*parbleu-hoofd*
"En nu..?"

Kouwe Kees | 11-05-18 | 15:20

Door het internet zijn er meer meningen en ideeën publiekelijk geworden, wordt er meer open gediscussieerd en kunnen mensen zo beter hun eigen mening gaan vormen. Dat is een positief iets en bijna een vereiste voor de democratie, vandaar ook dat men nu weer meer kritisch naar democratische stelsels (Ons parlement, EU) kijkt.

In zoverre zou de stelling “Want ja, door het internet is er nu Trump en is er Brexit” kunnen kloppen. Maar daar blijft het dan wel ook bij.

DerUnterMensch | 11-05-18 | 13:22

Moest ik toch effe echt opzoeken wat /b/ en Kekistan zijn.

Basil Fawlty | 11-05-18 | 13:21 | 4

Ghehehe!

Basil Fawlty | 11-05-18 | 13:30

Goh, jij ook al. Nou, ik heb niet veel gemist geloof ik.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 13:47

Ik weet het nog steeds niet, durf nu niet te kijken, voor je het weet verander je spontaan ter plekke in een facist als je op een dergelijke pagina terecht komt.

O2Neutraal | 11-05-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

False flag:
Foute locatie.
Kekistaners zitten bij moeder in het basement en stoken op antieke trollenkacheltjes zoals de guurders hier.
Vraagt de normie van de VPRO: Wat is een normie? Humor toch?

MistaRazista | 11-05-18 | 13:14 | 1

Ik mis ook de nekbaard.

Papierversnipperaar | 11-05-18 | 14:04

Deze kneus behoort prima tot een categorie samen SJW, anti-vaccinatieers, You’re Welkomers, superwater (water flink aangelengd met peroxide) drinkers, kleieters (het reinigt je ingewanden, echt waar!), homeopathieers, geweldadige onzichtbare vriend gelovers, etc.

Alleen willen zulke rechtse en linkse idioten niet geloven dat ze een pot nat zijn.

Brainless talent | 11-05-18 | 13:03 | 2

Ik mis Jomanda nog in je rijtje. Okee, ze is niet meer zo erg in the picture tegenwoordig.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 14:47

Eindelijk een rijtje waar Juncker en Timmerfrank niet zouden misstaan.

O2Neutraal | 11-05-18 | 15:11

Deuglogica: op basis van dit N = 1 bewijs concluderen dat elke criticus van immigratie, islam en EU een debiele & potentieel gevaarlijke rechtse gek is.

raskol | 11-05-18 | 13:03

Bakito stelt zich voor.

Oeloeboeloe | 11-05-18 | 13:02 | 1

Grappig hoe jullie hier massaal de meest briljante reaguurder die hier ooit is geweest uitlachen. Zegt veel over het niveau hier.

Jenna Jamison | 11-05-18 | 13:11

Gelukkig is zijn gecapitonneerde cel ook voorzien van een vangnetje voor als hij naar buiten wil springen.

Nogood Boyo | 11-05-18 | 13:00

Leuk he zo'n interview met een geestelijk beperkte?

Blauwe Wafel | 11-05-18 | 12:57

.. een verdrietig programma over een verdrietig groepje, gemaakt door een verdrietig groepje. Kapotnegeren.

slootschurftklootzak | 11-05-18 | 12:57

Dit is gewoon een gemiddelde GeenStijlreaguurder dus ik snap de #OPHEF niet helemaal

Jenna Jamison | 11-05-18 | 12:53 | 1

`Dat was ook mijn initele reactie :-) Maar er zitten bij Geenstijl ook heel wat zure expats die hun moederland toch niet kunnen loslaten...

Des te meer dit soort programma's er komen, des te meer mensen de realiteit beginnen te zien en afkeer krijgen van deze huichelachtige, hypocriete club mensen. Zij zijn de grootste bedreiging van de beschaving die door de oorspronkelijke bevolking is opgebouwd en door hen in een snel tempo weer wordt afgebouwd. Wat overblijft, zijn de rokende puinhopen van een burgeroorlog en een beschaving die niet meer bestaat.

De Evangelist | 11-05-18 | 12:45 | 2

Dit soort programma's toont vooral de intrinsieke angst bij de linkse elite.
Vraag ik me af, wie zouden hier überhaupt naar gaan kijken?

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 12:49

Deze hyocriete clib mensen bedoel je VPRO mee? Want Terence is wat apart maar zeker geen bedreiging.

Rest In Privacy | 11-05-18 | 15:28

Free Kekistan!
Lobster Lives Matter!

IkWilOokWatZeggen | 11-05-18 | 12:45 | 1

Pick one

E-Burke | 11-05-18 | 12:46

Doe zo'n interview ook eens met een eendimensionale antifa SS-beul.

gekwetst | 11-05-18 | 12:44

Heerlijk interwebs, en ja ook alle chans zijn leuk.

rifraf | 11-05-18 | 12:42

Volgers of Verguisers van #QAnon. . Dat intri genoeg zip zero results geeft in GS/search

HdJ | 11-05-18 | 12:41

Dat dit soort krankjoreme zieligerd nog een podium krijgt is mij een raadsel!

lanexx | 11-05-18 | 12:34

Ze waren de omroep van het gat van Nederland,Koot en Bie,Hoepla en Barend Servet.
Nu is het een wegkijkende extreem linkse bende van frustratie en koranliefde.
Je veegt je reet nog niet af aan die zooi.

pejoar | 11-05-18 | 12:29 | 3

Sjef van Oekel's Discohoek...

Wat een teloorgang van wat ooit een instituut was, inderdaad.

EefjeWentelteefje | 11-05-18 | 12:36

Ook Wim Kayzer met "Nauwgezet en Wanhopig", "Een Schitterend Ongeluk" of "Van De Schoonheid en de Troost" was meesterlijke tv. "Beter dan God", al heel oud (1987) over genetische manipulatie was geweldig. Als je deze programma's/documentaires gezien hebt, snap je nog minder in wat voor een zuurlinkse negatieve spiraal de vpro terecht is gekomen.

dysdiadochokinese | 11-05-18 | 13:07

Herenleed, Cherry Duyns. Vpro was tegendraads, onderzoekend, politiek neutraal.
Nu is het meer intelectueel/elitair met te veel Klassiek,Grunberg, pro EU en Geert, Baudet,Roos zijn dwaallichten en SJW sfeertje, pro moslim ook. Minder artikelen,grotere foto's in de gids. Erg jammer.

ger1306 | 11-05-18 | 16:00

vpro, en de gehele publiek omroep, is een opvanghuis voor talentloze tv makers en media wannabee's. Wanneer die mensen echt kwaliteit hadden, dan hadden ze wel op een betere plek gezeten of zelf iets gestart. vpro = nutteloze treurige msm loon slaven..

Mark_D_NL | 11-05-18 | 12:29 | 1

Op een betere plek gezeten.. Zoals? RTL4? Net5? Rusland1? Noem eens wat van die kwaliteitprogramma's, niet alles voor jezelf houden a.u.b..

Circlont6A | 11-05-18 | 20:00

Even voor de goede orde, qua wie het eerst op het internet zat in Nederland: eerst waren dat de universiteiters. Daarna kwam de VPRO. En daarna, in 1993, volgde de rest, met hun 56k inbelmodumpjes.

Schroedinger | 11-05-18 | 12:29 | 11

@Schroedinger | 11-05-18 | 12:29 VPRO was inderdaad een soort van publieke internet pionier. Hadden begin jaren negentig 91/92 denk ik, er tv programma's over en lieten zien wat er allemaal mogelijk was, en gebruikten beslist geen simpel inbel modempje maar zaten met veel bandbreedte er op.

Zwizalletju | 11-05-18 | 13:12

Stormageddon | 11-05-18 | 13:09
jezus man, zo tekenend.. moet ik nou concluderen dat we echt oud geworden zijn?

lovekila | 11-05-18 | 14:51

Schroedinger | 11-05-18 | 12:29 | reageer

Hoho, je 'vergeet' hier even een heel belangrijke groep: degenen die de techniek en apparatuur ontwikkelden en implementeerden. En ja, daar hoorden ook 'gewoon' ptt-medewerkers bij.
Voor we er een elite-dingetje van gaan maken: helaas dus, bolleboosjes... de man die jan in z'n tentje aanstuurde had mogelijk eerder internet dan jullie.. Met z'n mts-vodje...

Gazzerop | 11-05-18 | 18:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Als ik een vrouw zou zijn zou ik op hem vallen.
Wat een lekkere gozer.

HoerieHarry | 11-05-18 | 12:28 | 1

Nogal seksistisch; je zou toch ook als je homo hebt op hem kunnen vallen? Laat Sylvana hrt maar niet horen!

Turambar | 11-05-18 | 12:54

Blijft toch opvallend dat de "geen stageplek-kaart" bij dit soort sujetten nooit getrokken wordt.

E-Burke | 11-05-18 | 12:27 | 5

Nee. Zij gebruiken de "Elite houdt me klein-kaart" . Of de "Ik krijg geen werk omdat Polen het overnemen-kaart" . Of de "De Illuminati wil ons in de matrix houden-kaart" .

Jenna Jamison | 11-05-18 | 13:00

@Jenna

Ja uiteraard, dat doen zijzelf. Maar alle deugende sociaal werkers van de koude grond zien enkel een patriarchale onderdrukker.

E-Burke | 11-05-18 | 13:03

Ach, dan had ik het verkeerd gelezen. Maar ook hier worden gewoon verzachtende omstandigheden aangelabeld hoor dat soort mensen. "Slechte jeugd" , "Onbehandelde mentale issues" en ga maar verder.

Jenna Jamison | 11-05-18 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

'Regels' van het internet: '1. Do not talk about /b/' en 2. '1. Do not talk about /b/'. Mensenkinderen toch, wat een stelletje kleuters op die electronische snelweg.

Schroedinger | 11-05-18 | 12:26

Normaal is Tegenlicht best ok

Bokito ergo sum | 11-05-18 | 12:25 | 1

Lijkt wel of het op de een of andere manier 'compromised' is?
Er wordt daar allang niet meer alleen 'geroerd waar het stinkt' maar tegenwoordig ook op andere plekken om het gepeupel te doen denken dat het ergens anders stinkt.

Maar ja, ze zullen wel moeten aangezien de kraan voor dit soort journalisme dichtgedraaid zou worden.
Dan kun je 'dwars' tegen je broodheer ingaan of langzaam maar zeker inbinden en braaf in de pas gaan lopen met de overige 'nieuws' kanalen die onder diezelfde paraplu vallen.
En natuurlijk gaat de kraan bij 'de luis in de pels' eerder dicht dan bijv. subsidies voor polarisatie-podcasts zoals van die ellendige zeurwijven als een Zume (of hoe ze ook heet).

Gazzerop | 11-05-18 | 16:17

VPRO, linkse pseudo intelectuelen. Onzekere mensen die proberen anders te zijn dan Jan met de pet om zo hun eigenwaarde op te krikken. Ze gaan naar filmhuizen gaan ipv bioscopen. Ze gaan naar moderne kunst kijken. Ze luisteren niet naar mainstream muziek maar naar muzeik van alternatieve bandjes. Vakanties bij voorkeur naar de dordogne (niks mis mee). Stemmen GL. Rijden een franse auto. Wonen in een jaren 30 huis en de kinderen zitten op Dalton of Montessori scholen (met gelijkgestemden).

Tronald_dump | 11-05-18 | 12:21 | 6

Linksers in een jaren 30 huis?? Man man, die stroom naar de subsidiërs staat echt te hard dan. (Waar is eigenlijk de man de S-lul gebleven ? Oh nostalgie)

Hemmenaar7 | 11-05-18 | 13:29

E-Burke | 11-05-18 | 13:23

Je zegt 'we', maar wat mij betreft is het juist prima gespeld.
Als is het alleen al omdat er een artiest onder die naam werk)-te die het geweldige nummer 'Complete' gemaakt heeft.

(Maar goed, dit zal ongetwijfeld een pr0n-'parodie' zijn).

Gazzerop | 11-05-18 | 16:20

Jan Passant mk2 | 11-05-18 | 12:29

Onlangs liet Thierry Baudet zich ontvallen dat hij Koot & Bie helemaal niet kent (nadat een verslaggever hem een fragmentje had getoond). Is van voor zijn tijd. Net als de klassieke filosofen die hij dan weer wel uit zijn hoofd kent. Ik denk dat hij zich best zou vermaken door deze lacune in zijn kennis van de Nederlandse cultuur even weg te werken, en daardoor ook de historische ontwikkeling van de linkse kerk en het gedachten<strike>goed</strike>kwaad van hun voorgangers beter zal kunnen duiden en bestrijden.

OverdaanDerOnderheid | 12-05-18 | 00:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe krijgen ze het voor elkaar om Thierry in lijn te brengen met 4chan. Lol

dk-- | 11-05-18 | 12:21 | 1

Pepe

Captain_Dipshit | 11-05-18 | 12:23
-weggejorist-
nu is het | 11-05-18 | 12:20

Maar hebben ze Qanon ook al ontdekt??

Opco Engering. | 11-05-18 | 12:20 | 2

Qanon is op 8chan tegenwoordig

ing.Autist | 11-05-18 | 13:04

Fascinerend gebeuren, dat Qanon. Niet die Q, da's gewoon een antisociale zolderkamerfiguur, maar die enorme schare volgers die echt gelooft dat meneer Q aan het hoofd staat van de Amerikaanse MIVD, of zelfs gelooft dat hij Trump zelf is.
Ben benieuwd hoever die gekte uiteindelijk zal gaan.

LibertasSimplex | 11-05-18 | 13:37

Precies, dát is dus de VPRO. Dus hou ook eens op met die sokpop Lubach to promoten.

Xirdalan | 11-05-18 | 12:19 | 1

Lubach is de Mussert van de Nederlandse staatsomroep.

Mark_D_NL | 11-05-18 | 12:32

Bestaat /b/ nog dan? Ik dacht dat het op /pol/ te doen was tegenwoordig? En dan niet op halfchan.

Veldmaarschalk Sorry | 11-05-18 | 12:18 | 3

Een schim van wat het ooit was. Als je echt wil lachen om autisten, moet je eens voor de grap op /v/ of /asp/ lurken. Veel plezier!

Wc-kip | 11-05-18 | 12:21

Ssst! Laat ze nou in de waan!

omanders | 11-05-18 | 13:39

Ja ik snap het ook niet helemaal, dit lijkt niveautje anonymous hacker known as 4chan. Zou het ook gaan over dat mu of halfchan een links broednest is en over de leftypols van deze wereld? Ik zie in dit soort artikelen/reportages vooral altijd de hypocrisie terug, in '08 werd Obama geprezen om het gebruiken van sociale media en (D)66 en GL werden ook geroemd. Apptivisten, lelelel.

earrebarre66 | 11-05-18 | 17:00

Gut... gemaakt door een babyboomer die officieel al in 1991 met de VUT was?

kapoerewiet | 11-05-18 | 12:17

Dit is toch overduidelijk een licht autistische meneer met heel weinig / geen echte vrienden. Alleen bij de NPO kunnen ze daar een heel serieus item van maken (helemaal als je meteen bepaalde personen weer kunt framen).

Draaideurcrimineel | 11-05-18 | 12:16

Die meneer lijkt een beetje op de eeuwige jood uit de dreigende filmpjes van die oude socialist, zo waarschuwend correct in dat sinister donkere beeld neergezet.
Ik kan mij de ijskoude klamheid voorstellen die nu om kleine linkse hartjes slaat.

Meer Trump en Brexit in onze paradijselijke multiKul en inclusieve EU. The horror.

Jan Passant mk2 | 11-05-18 | 12:16 | 5

Waarom praat je in Amerikaanse termen? Ben je een stiekeme SJW ofzo?!? #Killitwithfire

Jenna Jamison | 11-05-18 | 13:17

Jenna Jamison
Ik zie zo al 2 Amerikaanse termen in je plempsel.

Papierversnipperaar | 11-05-18 | 13:45

@Jenna Jamison | 11-05-18 | 12:59

Ik zal het uitleggen: Er is met alle gemak een onderwerp te kiezen en daar doelbewust degene uit te kiezen die je kan gebruiken voor je propagandadoeleinden. Beetje creatief knippen en presto.

omanders | 11-05-18 | 15:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zoeken dan ook wel een kneus uit zeg, man man man. Sowieso is heel dat 4chan oud en nogal passé. VPRO doet alsof het een nieuw dingetje is, maar die boards bestaan al iets van 15 jaar en alleen kneuzen zijn erop te vinden die darkweb te moeilijk vinden.

XaleX_2 | 11-05-18 | 12:16 | 1

Meneer zou ook wel zo'n drama-acteur kunnen zijn die nog wel eens opgevoerd worden bij gebrek aan het gezochte stereotype. Socialisten zijn daar altijd heel kundig in geweest.

Jan Passant mk2 | 11-05-18 | 12:20

De titel: Trollen, Trump en Thierry... Pfff

Makro777 | 11-05-18 | 12:13 | 1

Clicks & views.

GroetenVanUrk | 11-05-18 | 14:19

In 1993 had de VPRO nog mooie reportages over hoe Internet de volkeren der aarde zou verbroederen en hoe alle beschikbare informatie voor alle wereldburgers beschikbaar zou komen. Kan een hoop veranderen in 25 jaar.

NV_2017 | 11-05-18 | 12:11 | 1

Dus het duurt nog 25 jaar voordat ze inzien dat de groep waaruit alle aanslagplegers komen wellicht ook een duistere kant heeft.

zwarte_weduwe | 11-05-18 | 12:28

Pepe is liefde!

Rest In Privacy | 11-05-18 | 12:10

Bakito?

Wc-kip | 11-05-18 | 12:08 | 1

Je zou op reaguurgebied de kromme, gele teennagels van Bakito nog niet eens mogen knippen.

Jenna Jamison | 11-05-18 | 13:12

Die Kulturkammer van de SJW's gaat nog heel groot worden.

Berkemef | 11-05-18 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken