Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoi Janneke Stegeman... sterf

Dit is dus precies waarom Paulus in het de brievenrubriek achterin de bijb0l waarschuwde voor wijfies in de kerk he: Janneke Stegeman is een ontzettend vermoeiend deugteefje dat niets anders kan dan de hippe zeikthema's van de tijd (diversiteit, overdreven feminisme) overgieten met een ranzig sausje God. God is trouwens voor haar een vrouw, want in een discipline die toch over verzonnen wezentjes mag je dat gewoon doen. Ze is uiteraard enurjm voor Palestina, want Palestijnen zijn nu eenmaal een soort subsidiemocro's op macroschaal. Ze heeft daarom een paar artiesten opgetrommeld (waaronder prutsschilder Marlene Dumas en verder alleen maar onbekenden) om tegen André Rieu te ranten dat ie niet moet optreden in Israël, want in de diepgestoorde koppetjes van domlinks zijn de Joden de nieuwe Nazi's. Triest weer dit. Allemaal "theatermakers" met niet meer publiek dan hun eigen kat die met een enorme zak subsidie allemaal zaaddodend deugtheater maken versus André, die gewoon hard voor zijn eigen centjes werkt. Is er eens een keer een ongesubsidieerde succesmusicus in Nederland, moet ie kapot omdat ie gewoon plaatjes en kaartjes verkoopt in plaats van de hele dag met zijn moraalsnikkel uit zijn broek over de ruggen van zielige moslims staat te orakelen. Alle teologiese moraalmuppets moeten we zo snel mogelijk de sjeune blauwe Donau in tyfen want aan dat soort zeikerig subsidietuigh dat drijft op succeshaat en een bizarre verering van kansloos terrortuig heeft de maatschappij helemaal niks. 

Nu met hartverwarmende meedeinvideo van André Rieu!

Reaguursels

Inloggen

LOL, Marlene Dumas, de schilderes die een 'mooi, liefdevol' portret van mo bouyeri geschilderd heeft. Het is namelijk zo'n aardige jongen die 'je sympathieke buurman zou kunnen zijn'; 'hij is slachtoffer van de media geworden', zo leert Marlene ons. Ze heeft ook zuid-afrikaanse roots. Zo kun je je hand in het vuur steken dat ze de plaasmoorde een goeie zaak vindt.

Camo | 04-04-18 | 13:40

de naam palestina ,komt door een bezetter dik 2000 jaar geleden ,die Israel van joden palestina noemde ,wegens de gelige stenen, dus palestijnen heden ten dage zijn gewoon arabieren ,en egyptenaren enz .als iedereen recht op terug keer had die er niet eens geboren is ,dan was de wereld compleet aan het verhuizen, overal op de wereld zijn vluchtelingen zich gaan vestigen.hugenoten uit frankrijk bijv enz

pedro300 | 04-04-18 | 08:46
-weggejorist-
De-Glijdende-Rechter | 04-04-18 | 02:31

Ben geen fan van Rieu's muziek, gewoon niet mijn genre, zeg maar. Maar die gast steekt wél zijn nek uit. Maakt me investering van bakkken eigen geld grote shows waar vervolgens heel veel mensen van genieten Zijn zakelijk risico is echt groot, hij werkt zich volgens mij echt te pletter en zet ook echt iets groots neer. En passant regelt hij daarbij nog even werkgelegenheid voor een hele kudde mensen en orgt voor opbrengst van bedrijven in de omgeving waar hij neerstrijkt. Rieus lijkt me een artiest waar niks mis mee is. Ook al vind ik die muziek dan niks.

xspalm | 04-04-18 | 00:18 | 1

Juist! Ik ben het daar zo ongelooflijk mee eens, dat ik werkelijk niet kan begrijpen dat linkse mutsen dit niet zien.
Mutsen, die hun leven lang leven van een boom waar kennelijk helemaal vanzelf geld aan groeit, hebben werkelijk geen idee waar hun geld vandaan komt. Daarom kan ik zulke pratende mutsen niet serieus nemen. Te beperkt van inzicht.
Mooie praatjes kan iedereen wel ophangen.

marjen | 04-04-18 | 00:33

Nee, tuurljk joh, je mag best kritiek hebben op de staat Israel. Antizionisme is iets anders dan antisemitisme, geen enkel probleem. Oh, maar wachte eens, dan is er altijd Zentgraaff nog die je dan een bloksnor geeft en je dood wenst. Wat een niveau.

Terwijl iemand antisemiet noemen een trucje is, m.youtube.com/watch?v=uW3a1bw5XlE volgens deze oud minister van Israel.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 22:37 | 1

In het Israelische parlement is al genoeg onderlinge kritiek te vinden.
Waarom zouden wij daaraan nog willen toevoegen.

marjen | 03-04-18 | 23:47

Janneke is een Woudenbergs tutje en André Rieu een absolute held. Ben een keer met mijn moeder naar een van zijn concerten geweest. Wat een feest! Een echt beleving.
Misschien moet Rieu ook maar in Palestina optreden. Hebben ze daar ook eens wat leuks behalve die zure wijven. Brrr. Augurken in een potje.

ristretto | 03-04-18 | 20:46

Is dit een goed moment om op te merken dat ik een hele dikke worst van Stegeman heb, en dat Janneke daar best iets van mag hebben?

Ramses Sappie | 03-04-18 | 20:40

Rita Verdonk is afgevallen, krijg je van al dat blazen

menage | 03-04-18 | 20:17

Zodra Christenen spreken van sympathie voor Palestijnen, dan verdenk ik die Christenen van antisemitisme, lees; de ouderwetse Jodenhaat.

Der Paulie | 03-04-18 | 19:34 | 5

Studeerde aan de VU, dat zegt alles.

einStina | 03-04-18 | 20:02

einStina | 03-04-18 | 19:37
De term 'Oude Testament' is een anti-Joods frame dat bedacht is door Mileto van Sardes in de tweede eeuw na Chr. Hij kon zo zijn Joodse opponenten in de hoek van 'oud' drijven en zelf met 'nieuw' paraderen. Wie respect heeft voor iemands erfgoed, gebruikt de aanduiding die zo iemand zelf gebruikt. In dit geval spreken de Joden over 'Tenach'. Wie anno 2018 zichzelf 'expert oude testament' noemt, is niet wijs of heeft een anti-Joodse agenda.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-04-18 | 22:03

vakantie vierende,
De kerk zegt juist dat het Oude Testament werd vervuld door de daden van Christus. Plaatsvervangend voor ons.
Dus snap ik die miep helemaal nergens niet, die kennelijk de genade opnieuw wil afwijzen. Ja, dan kom je vanzelf bij de mohammedanen terecht, die ook de genade door Christus in de prullenbak hebben gegooid.
Soms vind ik alles zo overzichtelijk.

marjen | 03-04-18 | 23:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Mevrouw met de fluit is een dubbelganger van Rita Verdonk

hansjansen2 | 03-04-18 | 19:34

Hey Geenstijl, is lekker krachtig zo'n headline met Sterf er in, maar je speelt je kritikasters zo wel HEEL erg makkelijk in de kaart. Ik durf er op te wedden dat over een dag of 2 heel deugend Nederland weer over elkaar buitelt omdat mevr. Stegeman "wordt bedreigt" door Geenstijl.

Jullie hebben jezelf al in de spotlicht gezet van het deugvolk bij den Nederlandsche Justitie, er zullen best mensen zitten te wachten om jullie kop op het hakblok te leggen. Deze headline is wel een hele makkelijke...

Gregovic | 03-04-18 | 19:25 | 1

Ik sluit me hier bij aan, Geenstijl is een een 'underdog' in de media maar begint zich met taalgebruik ook wel erg te gedragen alsof dat een goede positie is om tegen alle schenen te schoppen die ze kunnen vinden.
Beter hadden ze wat meer pluiswerk gedaan over waarom de Engelse tekst op Janneke's website gedeeltelijk anders is dan de Nederlandse.

J4914 | 03-04-18 | 20:32

Hulde aan Andre Rieu die verguisd wordt door de zelfbenoemde politiek correcte schijnelite.

frisenfruitig | 03-04-18 | 19:12 | 2

Andre denkt alleen maar aan pecunia, politiek interesseert hem geen ene bal.

Luchtbakfietser | 03-04-18 | 19:28

En aan orkestleden in omgekeerde petunia's.

einStina | 03-04-18 | 19:43

Absoluut en helemaal van de pot gerukt. Europa gaat aan Janneke's ten onder.

frisenfruitig | 03-04-18 | 19:11

En Janneke, kijk eens naar dat YT filmpje waar Rieu optreedt in Melbourne en Waltzing Mathilda speelt. Het publiek wordt diep geraakt en zingt mee en Rieu krijgt vochtige ogen. DAT is gewoon mooi, Janneke. Vele malen mooier dan dat gezuurpruim van jou met je linkse hobby. Dit zou je Israeliers gewoon moeten gunnen!

marjen | 03-04-18 | 18:37 | 4

Ik zeg altijd tegen mijn eega "Best wel mooi dat ze voor dat soort mensen ook eigen concerten organiseren".

Luchtbakfietser | 03-04-18 | 19:25

luchtbakfietser,
Rieu bedient een publiek dat misschien niet de klassieke concerten bezoekt of de pop concerten. Er is een groot publiek voor 'easy listening' muziek. Dat publiek werd niet bediend. Radio keuzes: pop, pop of pop.
Rieu heeft velen over een drempel betrokken. Respect. Kinderen kiezen voor klassieke muziek, dankzij Rieu. De man doet mooi werk, commercieel, ook dat.

marjen | 03-04-18 | 20:00

Marjen

Ieder zijn meug. Zo lang mensen zijn concerten uit vrije wil bezoeken, vind ik het allemaal prima.

Luchtbakfietser | 03-04-18 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ja en de rest was ook niet echt indrukwekkend. Bah.

einStina | 03-04-18 | 18:43

Waar zijn we vandaag boos over?

MagIkAlWeer | 03-04-18 | 18:16

Als mw Stegeman dit zou doen vanuit de juiste beweegredenen, een volk dat historisch al ongelooflijk leed heeft doorstaan behoeden voor onmenselijke muziekmarteling en infantiel vermaak, zou ik daar nog enig begrip voor op kunnen brengen.
Maar hier lijkt wederom neurotische deugprofileringsdrang het Leitmotiv.

Luchtbakfietser | 03-04-18 | 17:29

Alsof een Stegeman Leverworst aan het woord is.

fred1434 | 03-04-18 | 17:22

Ik vind de missie van de Article 1-website prachtig:

'We stellen ons een wereld voor waarin principes van menselijke waardigheid en gelijkheid, zoals vastgelegd in artikel 1 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, worden genoten door iedereen: “Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.”'

Ook de missie is mooi:
"We werken aan een wereld waarin alle actoren internationaal recht en mensenrechten respecteren. We houden schenders van internationaal recht en mensenrechten verantwoordelijk en bestrijden straffeloosheid. Wij steunen mensen opdat zij hun rechten kunnen genieten in een inclusieve samenleving zonder discriminatie of onderdrukking. We baseren ons werk op oproepen tot gerechtigheid vanuit het maatschappelijk middenveld en we dragen bij aan gemeenschappelijke agenda’s en strategieën."

Maar op de website blijken de acties alleen op Israël gericht. Blijkbaar zijn bijvoorbeeld Erdogan, Asad, Poetin, Kim-Jung-Un en Loekasjenko NIET zulke erge "schenders van internationaal recht en mensenrechten."

In tegenstelling tot André Rieu, natuurlijk.

Giraf01 | 03-04-18 | 16:51 | 1

Stalin schreef ook zulke mooie beginselverklaringen; echt prachtig om te lezen.
Ik denk dat Janneke gespiekt heeft.

marjen | 03-04-18 | 17:15

Anti zionisme en antisemitisme zijn toch wezenlijk verschillende zaken.
Beetje jammer dit artikel, alhoewel ik het wel eens ben met de kop erboven.

Ivor Biggun | 03-04-18 | 16:48 | 3

Leg het verschil eens uit dan.

Re:Kniftig | 03-04-18 | 17:39

Ik gok dat het ondersheid dat hij probeert te maken neerkomt op:
Anti-zionisme: de joden hebben recht om te leven, alleen niet in xxx (waarbij xxx momenteel Israel, maar kan net zo goed elke andere locatie zijn waar Joden bij elkaar wonen)
Antisemitisme:Joden hebben geen recht te leven.

Helaas voor Ivor Biggun komt door wereldwijd antisemitisme het anti-zionisme op EXACT hetzelfde neer, maar vele moraalridders willen graag een onderscheid maken om te proberen een dun laagje legitimiteit te geven aan een ondertoon van nauwelijks verborgen antisemitisme zonder dat (aan zichzelf) toe te hoeven geven.

Ik durf gerust te zeggen dat Israel en de IDF vele slechte dingen heeft gedaan tegen de moslim bevolking in het gebied, maar gezien de ontstaansgeschiedenis van Israel hebben ze meer recht om te bestaan als het volk dat zich nu "palestijnen" noemt.

Gregovic | 03-04-18 | 19:20

Google even op Balfour declaration dan begin je te snappen wanneer de ellende is begonnen.

Ivor Biggun | 04-04-18 | 06:41

Er staan een hoop kunstschilders op die lijst. Weet je wie er ook dacht dat hij kon schilderen?

C.Martel | 03-04-18 | 16:47 | 3

Een zekere Oostenrijkse politicus?

Gemsenherder | 03-04-18 | 16:58

Van Gogh?

McMarx | 03-04-18 | 17:29

Pechtold. Een penthouse aan zee dan, daar moet regelmatig een kwastje over heen in verband met de zoute lucht

The2Amendment | 03-04-18 | 18:51

"Janneke" Wat is in de naam!?

McMarx | 03-04-18 | 16:45

Ik gok dat Janneke Stegeman GS dankbaar is voor het podium. Haar kat niet, die zat daar lekker alleen, en houdt er niet van om te delen.

Ballenman | 03-04-18 | 16:41

Nu weten we gelijk weer wat Rita Verdonk tegenwoordig doet.

RayHolland | 03-04-18 | 16:28

waar zijn die deugidioten wanneer rutte de hand van Erdo schud (of vul zelf maar in) ??

isotope 465 | 03-04-18 | 16:18

Heel eng mens, zit in het clubje vd de "witte Gutmensch/SJW". "Jij bent wit dus een racist, Islamofoob en je draagt het koloniale verleden uit", tegen betaling draagt ze deze boodschap uit.
Oja natuurlijk zoals wel meer bij linkse mensen antisemiet, dat heerst tegenwoordig en schijnt erg cool te zijn. Eng Deugmens.

KeesRoeiboot | 03-04-18 | 16:14 | 1

Inderdaad HEEL eng. Waarom die compleet belachelijke petitie!? Rieu gaat er velen een plezier doen terwijl niemand wordt gedwongen er naartoe te gaan. Rieu zou ook nog wel willen optreden bij die Arabieren die zich palestijn noemen. Maar dat zal wel verboden zijn in die arabische kringen.
Deze Janneke is knettergek.

marjen | 03-04-18 | 16:25

Deze mw. Stegeman wordt misschien door 10% van de christelijke kerkmensen serieus genomen. Dat zijn dan de usual suspects als Anja M, Huub Oosterhuis,Palestina Komitee etc.
Een meerderheid van kerkgaanden staat nog steeds pal achter
Israel en ziet types als Stegeman als antisemiet. Bovendien is de laatste niet bepaald 'recht in de leer'.

xavier | 03-04-18 | 16:07

Tsja, die deugteefjes leven in een universum waar elke medaille maar 1 kant heeft, dus die deugteefjes kunnen er ook niet zoveel aan doen dat ze buiten de realiteit staan zeg maar..........

Tee Of Cup | 03-04-18 | 16:00

Nou wil ik nog niet dood gevonden worden bij zo'n optreden, maar die vioolmeneer moet kunnen optreden waar hij wil zonder dat zo'n deugzeug zich ermee bemoeit. Ga toch koken.

Prof. Cor Rupt | 03-04-18 | 15:56

Janneke: god was vijftig jaar geleden een ezel.

lingo star | 03-04-18 | 15:54 | 1

Janneke is nu een ezel.

einStina | 03-04-18 | 18:44

Jojanneke is een bijbolduider,
dat zegt voor mij genoeg.
Godsdienstwappie.

Kanarie_Geil | 03-04-18 | 15:50

Andre Rieu: Go go go. Groot respect voor de man. Veel succes in Israel! In de Gaza ben je waarschijnlijk verboden.
En Paulus had gelijk natuurlijk. Dank oewel, GS. Het zijn steeds vrouwelijke dominees die van de bijbel een socialistisch verhaaltje maken.

marjen | 03-04-18 | 15:48

www.facebook.com/MMMMANU

Manu van Kersbergen op de lijst. Gaat naar de Westbank. Wat te doen? Nou, palestijnen leren rappen, natuurlijk!

Dat helpt tenminste. Wees als Manu. Leer anderen rappen. Help de wereld.

Hufterst | 03-04-18 | 15:37

André Rieu. By far één van onze beste export producten op het gebied van cultuur. Tevens commercieel bedrijf dat zich verhuurd aan podia wereldwijd.
Gaat optreden in één van de hipste steden in het M-O. Topper!

Rest In Privacy | 03-04-18 | 15:37 | 1

Hear hear. Hierbij verklaar ik fan-zijn van André Rieu als officiële GS fan policy.

Hufterst | 03-04-18 | 15:38

Wat is er toch mis met die nederlandse vrouwen, de één is nog gestoorder dan de ander, en het wordt alleen maar erger.
Was een paar weken terug op een verjaardag, die kennis heeft 2 knappe dochters van rond de 18.
Op een gegeven moment zijn een stuk of 5 van die meiden druk in gesprek over hoe wij de sharia verkeerd begrijpen, en dat de sharia eigenlijk iets heel moois en puurs is....
Ze lijken wel totaal gehersenspoeld.... en die mensen zijn dan dan onze toekomst.....

Slipsnifter | 03-04-18 | 15:36 | 3

Sharia iets moois en puurs? Ik denk dat het vooral heel betrokken, inclusief, divers en begripvol overkomt op de andere meiden, uit de serie "virtue signaling", maar dat het vooral met de mons beleden sympathie is want zodra de dames echt geen andere keuze meer zouden hebben dan onderwerping aan de sharia verandert die symapthie in gegronde afkeer. Het is ongevaarlijk gedweep met iets wat henzelf nooit zal raken (denken ze).

Beste_Landgenoten | 03-04-18 | 15:47

Ik had ze meteen in de auto gezet en bij de dichtbijzijnde moskee gedropt. Zoek het daar maar lekker uit kechs

The2Amendment | 03-04-18 | 18:53

Tja, het geeft wat mij betreft perfect aan welke kant het opgaat met dit land.
De wat ouderen die het "oude" nederland nog hebben gekend zien de islam met al zijn verschijningen niet zo zitten, en de jongeren (zeg maar onder de 25) die zijn opgegroeid met pro-islam indoctrinatie vinden het iets bijzonders dat bij nederland hoort.
En probeer maar niet met ze in discussie te gaan, want dan ben jij de racist/xenofoob/pvv-er/nazi/nationalist/rechtse hufter.
Ik zie de toekomst niet rooskleurig in.

Slipsnifter | 04-04-18 | 00:10

Jodenmuziek is natuurlijk hartstikke fout. Denk aan de Palestijnse kindertjes. Dries van Agt kom er maar in.

Avin | 03-04-18 | 15:32

Ben druk bezig een groot bord te maken met " god is een vrouw, want Janneke Stegeman zegt het!"
Ga daarmee straks voor de kerk staan, is kijken of er nog response komt.

jan huppeldepup | 03-04-18 | 15:31

Binnen het christelijk circuit spreekt men over godsdienstwetenschappers vanuit twee visies: 1. het standpunt van theologen en 2. het standpunt van de theoleugenaars. Het is voor mij duidelijk dat Jojanneke een dwaalsterretje is, mateloos popi wil zijn en lekker verbindend een aanhangster is van chrislam. Jojanneke zou moeten weten dat een zeker percentage christenen van mening zijn dat er binnenkort een eind aan wordt gebreid aan al 't aards gekonkel. In die christelijke eschatologie past ook de leer van de "grote afvalligheid" van het christelijke geloof en de ineenstorting daarvan. Ik begin het warempel te geloven...

matrixbluepill | 03-04-18 | 15:29 | 1

Totdat een moslim haar in haar dwaalsterretje neemt.

The2Amendment | 03-04-18 | 18:54

Haar reeds aangetaste hersenen zijn nog verder afgetakeld door de rook van de Paasvuren uit het oosten.

Goedverdoemme | 03-04-18 | 15:26

Ik dacht juist dat gggristenen altijd zo pro Israel waren met van die Shalom-borduursels van gouddraad aan de muur.

Zuurteregelaar | 03-04-18 | 15:26

Deze mevrouw heeft duidelijk geen idee waar ze het over heeft.
Dat is natuurlijk geen beletsel om haar een groot podium te geven...
... ze deugt immers snoeihard.

jemagookniksmeer | 03-04-18 | 15:21

Hoe zou het ondertussen toch met Pechtold zijn?

Langshetrandje | 03-04-18 | 15:20 | 1

Hij leeft nog. Zegt genoeg, helaas.

Standvastig | 03-04-18 | 15:30

Hmm ik heb de lijst van ondertekenaars eens doorgekeken. Hé, kijk eens aan, een dichter. Kan iemand duiding geven over onderstaande rommel want ik ben er te dom voor?

www.rudymusters.nl/gedichten.php?id=34...

Er staat nog een dt fout in ook. Ik maak mij sterk dat de handtekeningen op deze lijst verzameld zijn in een gesloten inrichting. Koek koek. O wat heerlijk gewoon rijmpjes te schrijven zonder in die wereld van koekwouzen te zitten.

www.rudymusters.nl/gedichten.php?id=35...

en dan dit soort troep, het klopt grammaticaal niet eens.

Als dit de intellectuelen zijn die zich scharen achter een ideologische oproep, schaamt u zich dan alleen al om deze reden hieraan gehoor te geven.

Leve het volk der Nobelprijswinnaars. Treedt op in Viva Tel Aviva!

Hufterst | 03-04-18 | 15:20 | 3

"Slapen met gesperde ogen"
Dank Hufterst, dit is een groots dichter.

Langshetrandje | 03-04-18 | 15:23

Hier, nog een dt fout in de laatste zin.

Ben ik nou gek of leerden we vroeger het kofschip op de lagere school in klas vier of vijf of zo?

www.rudymusters.nl/gedichten.php?id=36...

Hufterst | 03-04-18 | 15:25

Hufterst,
Het grote dichtersverdriet
Herkent het voltooid deelwoord niet.
Desondanks beschrijft hij wel in dansende woorden zijn ideale linkse samenleving.

marjen | 03-04-18 | 17:11

Wat een trieste muppets. Alsof het al dan niet optreden van Rieu ook maar enig verschil gaat maken in de kwestie Ploflims die dagelijks Israëliërs doden, zich onder ziekenhuizen verschuilen en vervolgens gaan zeiken als dat ziekenhuis geraakt wordt en Israël die nederzettingen bouwt.

barryvantiggele | 03-04-18 | 15:18

Een paar duizend doorgedraaide Walking Deads spelen Operatie Barbarossa en daar mag Israël zich niet tegen verweren van mevrouw de Theologe.

Arnold Layne | 03-04-18 | 15:18 | 1

Een goede merkava weet wel raad met die walking deads. Na afloop effe de karcher er over heen en problem solved.

The2Amendment | 03-04-18 | 18:56

Stegeman, daar kots ik van.

Memek | 03-04-18 | 15:16

Nou,nou Zentgraaff. Dat lucht op zeker...

Draaikolk | 03-04-18 | 15:15

Ga er maar aan wennen.
Culturele minderheden die de Nederlandse cultuur niet willen accepteren als overdracht van waarden en bezieling van de Westerse cultuur gaan steeds meer onze cultuur bepalen.
En dan ondersteunen wij Nederlanders graag met regels, wetten, aanbevelingen en linksdraaiende gouden potten met subsidie.
www.rrkc.nl/2017/06/06/advies-meer-cu...

Premier Trutte | 03-04-18 | 15:06 | 2

Dacht het niet. Dat bepaal ik altijd nog zelf wel. Laat die gasten lekker "circkel jerken" in hun eigen kring. Ook al een paar familieleden de groeten gegeven met hun gender gezeik. Intolerant miezerig volk dat het is. Nou, de groeten. Gewoon niet aan meedoen.

Standvastig | 03-04-18 | 15:23

Alle Rotterdamse stichtingen zijn afhankelijk van gratis geld dus veranderen nu hun statuten, doelstellingen en projectplannen. Dus die linksdraaiende inclusieve kunst gaat je echt door je strot gedouwd worden. En genderneutraal, maak je geen zorgen, inclusief houdt exclusief in bij de homohatende cultuurverrijkers.

Premier Trutte | 03-04-18 | 15:33

Werken doe ik niet, en toch reken ik mezelf tot de hardwerkende Nederlanders. Ik deug en toch hoor ik niet tot de deugers.
Kortom: ik doe maar wat, althans taalkundig.

Koos Knak | 03-04-18 | 15:06

O ja, die Marokkanen zijn de nieuwe joden??
Hoe durven ze het te verzinnen, gajus.

watmagjenogwel | 03-04-18 | 15:05 | 1

Nee hoor marokkanen zijn de nieuwe sinti. Het was nooit iets, is nooit iets en zal nooit iets worden. De wereld is beter af zonder ze.

The2Amendment | 03-04-18 | 18:57

Marlene Dumas is zo'n typische voorbeeld van een allochtoon die het ook niet weet, niks kan, en er toch voor betaald wordt. Heel gek is het dus niet dat ze voorop gaat in deze discussie...

Toe Maar dan | 03-04-18 | 15:05

Wie echt informatie wil over Palestijnen moet maar eens dit lezen.Natuurlijk hebben verdwaasde gut menschen ook reacties gegeven maar toch staat dit boekje rechtop.
www.bol.com/nl/p/150-palestijnse-fabe...

pejoar | 03-04-18 | 15:02

Pleur op Stegeman, het merendeel van gristelijk Nederland staat vierkant achter Israël en moet helemaal niets hebben van het aanschurken tegen de SJW-deugmantra's.

raskol | 03-04-18 | 15:02

hee is dat nou rita verdonk??

arunt_da_beftekkol | 03-04-18 | 15:02 | 1

Klopt

paulpils | 03-04-18 | 15:50

KUTwijf, voor hetzelfde zou ze Simone Silvana kunnen heten, ik noem maar wat.
Overigens leuk dat al die subsidie trekkende "artiesten", een echte artiest, een op en top vakman menen te vertellen dat hij niet moet optreden in Israel.
Het zegt weer genoeg over die subsidie trekkende zakkenvullers, een ander woord kan ik er niet voor vinden.
Afbranden die hap, die zich artiesten Durven te noemen, gajus.

watmagjenogwel | 03-04-18 | 15:00 | 2

Het zegt genoeg over jou dat je scheldwoorden nodig hebt om je opgeblazen betoogje kracht bij te zetten. Gajus, afbranden moesten ze je! ;-)

duh! | 03-04-18 | 15:19

Nou ja, die knipoog maakt dan weer een hoop goed.

watmagjenogwel | 03-04-18 | 16:40

Ik wist niet dat Rita Verdonk klezmer speelde

Renkum0317 | 03-04-18 | 14:59 | 1

lol, je was me net voor!

jel.10 | 03-04-18 | 15:04

Het is dan altijd verleidelijk om dan even te gaan googlen op namen en China. En wat blijkt: werk van marlene dumas maakte deel uit van exposities in China (staat gewoon op haar eigen site). Blijkt maar weer dat deugmensen alleen maar deugen als het hun zelf goed uitkomt.

yeps | 03-04-18 | 14:58 | 2

He, die ter dood veroordeelden daar (en in Japan) hebben het er ook wel zelf naar gemaakt.

TheseDays00 | 03-04-18 | 15:05

En vergeet niet dat Pia het eerste recht heeft op de organen van diezelfde veroordeelden.

The2Amendment | 03-04-18 | 18:59

Het is niet mijn smaak, maar we mogen best wel trots zijn op artiesten die met een heel orkest de wereld kunnen overreizen met verantwoorde muziek en dat ook nog eens zonder subsidie. Dan kan je wat. En dan zou Rieu niet naar Israël mogen, het is een gotspe.

lingo star | 03-04-18 | 14:58

André Riool met zijn viool is niet mijn smaak, maar die vent doet tenminste wat nuttigs en mag van mij dagelijks in Israël optreden.
Dit soort oeverloos gedonder van Stegeman (iets met leverworst) heeft kunnen groeien en bloeien omdat er op een gegeven moment een aanzet is gemaakt om cultureel maatschappelijk terrein prijs te geven, terrein dat je makkelijk weggeeft maar met bloed zweet en tranen moet zien terug te krijgen.
Zodoende is St. Nicolaas eraan gegaan, is de rassenscheiding weer helemaal terug (Sylvana bedankt!), is anti semitisme weer helemaal in de mode, gaan ze straten, bruggen en pleinen qua naamsgeving schoonvegen en het houdt niet op.
Dit stopt niet, de volgende slag in al in de maak, de aanpak van milieu facisme en wat dan volgt enz. enz.
Het wordt eens tijd dat er een beweging opstaat die zulks gedoe voorgoed de grond in ramt.
Wat leefden we toch in betrekkelijke pais en vree met elkaar, en nu ........ hou maar op.

Memek | 03-04-18 | 14:50 | 1

Daar zeg je wat. Ik zeg: een referendum. Rieu dagelijks in Israël laten optreden. Het nieuwe wapen.

koperbij | 03-04-18 | 15:19

Het antisemitisme tiert weer welig bij slap gristelijk en marxistisch Nederland. Erg onsmakelijk.
Ze moeten gewoon met de Palestijnen gaan meeprotesteren bij de Israëlische grens, dat wordt een leuk feestje tussen islamitisch en verraderlijk links en de Israëliër die het in goede banen leidt.

kempenaer | 03-04-18 | 14:45 | 1

De manier om links te vloeren is alle subsidies de nek afdraaien. Dan stort het kaartenhuis helemaal in.

Memek | 03-04-18 | 14:51

ALLE uitkeringen en subsidies in Nederland stopzetten. Dan is het heel snel afgelopen met dit soort onzin schat ik zo in.

SoepKip | 03-04-18 | 14:45 | 2

Ho ho, dan moeten we weer dammen gaan bouwen dat eindeloos tegen de plinten aan klotst.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 15:15

omdat het geld*

VeelTeSteil | 03-04-18 | 15:15

Een keer een paar termieten over dat kutviooltje heenstrooien.

skijanai! skijanai des dammid!

JensDensen | 03-04-18 | 14:43

Even over Israel. Blijkt dat onze Joodse vrienden ook zuchten onder in influx van Afrikaanse "vluchtelingen" die illegaal de grens over konden komen (met de nieuwe Border Wall die ze hebben --slechts weinig SJWs weten er kennelijk van af-- is het nu bijna nul, maar er zitten er dus bijna 50.000.

Gisteren (maandag) kwam dus een deal naar buiten, waarbij de helft op kosten van de VN naar andere **westerse landen** verscheept zouden worden, en de andere helft mocht blijven. Die deal is nu weer van tafel (Rechts vond dat er te veel "Infiltrators" mochten blijven), maar wel kwam weer wat info naar buiten.

Het oorspronkelijke plan was om ze naar veilig land Rwanda te sturen, Rwanda was daar mee akkoord, maar kwam daar op terug vanwege "the New Israel Fund and European Union officials". WTF??? "EU Officials" bemoeien zich nu ook al met Israel (niet in de EU), Rwanda (niet in de EU) en Sudanezen en Eritreers (ook al niet in de EU)? De enige reden die ik kan bedenken is dat ze bang zijn dat ook in Europa stemmen gaan opgaan om deze heerschappen (incl. "statenlozen") naar Rwanda, etc. te sturen -- en dat MAGGGGG natuurlijk niet!

Bron: www.haaretz.com/israel-news/netanyahu...

EnNouJijWeer | 03-04-18 | 14:39 | 4

Ook meegekregen. Bibi trok zijn keutel snel in ook. En wat nou naar het westen. SodemieterT op! Lekker retour herkomst. En die muur... Werkt niet zeggen de eurofielen? Israel en Hongarije hebben het tegendeel bewezen. Zelfs kneusje Zuckerberg leeft achter een grote muur in zijn villa. Overigens, waar bemoeit de EU zich niet mee?

Standvastig | 03-04-18 | 14:58

The2Amendment | 03-04-18 | 14:45
Met voetjebal ook. Niet dat ze er iets van kunnen maar ach.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 15:13

Dit is tevens keihard bewijs dat het de "vluchtelingen" dus helemaal niet te doen is om veiligheid en het ontvluchten van oorlog. Het gaat -in Israel- om te kunnen werken en in Europa om aan de Grote Staatstiet te liggen lurken.

EnNouJijWeer | 03-04-18 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat Janneke het goed met Martijn kan vinden. Activisme koppelen aan wat je aan academische kennis en onzin tot je hebt genomen. Ik lees op haar website dat ze de gemiddelde jihadist die met het grootste gemak tot moord en doodslag overgaat "eigenlijk" een Mozes is. Dus, Mozes, die in de Bijbelse vertelling de Joden uit Egypte leidde was "eigenlijk" een jihadist. Zo lust ik er nog wel een paar, Janneke. Het is niet voor niets dat je "theoloog des vaderlands" was, en tot "theoloog van het jaar" werd verkozen. Die eer valt je enkel te beurt als je activistisch bent, en uiteraard vanuit een deugperspectief. Dan word je door al die andere deugers op handen gedragen. Theologie in dienst van het activisme, dat is wat de deugmens graag ziet, theologie ondergeschikt aan het politieke activisme.
Ach, ik zie dat op die Belgische lijst ook Ramsey Nasr zijn plek heeft. Die was dichter des vaderlands weet ik nog, en maakte wat hij aan poëzie uitbraakte ondergeschikt aan eenzelfde politiek activisme.
Nora spreekt, Martijn spreekt, Ramsey spreekt en Janneke (s)preekt. Op onze kosten, dat spreekt.

Schoorsteenveger | 03-04-18 | 14:30

Pijpcircuit! Rofl.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 14:33

"Bevrijdingstheologe" = communiste met een flinterdun christelijk sausje, als valse verpakking.

Guido | 03-04-18 | 14:24

"Ik hou me bezig met onbetamelijke theologie. Dat gaat precies over wat we rein en wat we onrein verklaren. Het gaat over lichamelijkheid." zegt ze ergens op haar blog. Om vervolgens een hele hoop stellingen te doen maar het bljft bij een soort mijmeren. Het verhaal stuitert alle kanten op. "Het is strelen zonder echte aanraking, en wat ik zelf merk: het is verstrooiing. " Poeh. Tja. Hee ik ben maar een leek. Verder genieten op: www.jannekestegeman.com/2018/02/15/aan...

GormSuil | 03-04-18 | 14:21 | 1

Nee, dankuwel. Ik pas. Doe niet aan zelfkastijding. ;)

Standvastig | 03-04-18 | 14:27

"God is trouwens voor haar een vrouw,"

(maar dan toch hopelijk geen "witte", maar een genderneutrale van kleur, of zoiets)

En vorige week verklaarde Franciscus tegen La Republica ook al dat hij tot de conclusie was gekomen dat de hel niet bestond (zondige zielen "verdwijnen" alleen maar).

Wat een grote omwentelingen toch allemaal in de wereld van het bijgeloof en het bovennatuurlijke. Dan is de wereld van Harry Potter toch een stuk overzichtelijker.

Dr_Johnson | 03-04-18 | 14:20

Wie wél optreden in Israel:
Armin van Buren, Radiohead, Guns n Roses, Tom Jones, Madonna, Leonard Cohen, Lady Gaga, Paul McCartney, Jamiroquai, Bon Jovi, Ringo Starr, Ziggy Marley, Bryan Adams, Nick Cave, Coldplay, Radiohead, Robbie Williams, Dire Straits, Rod Stewart, Aerosmith,...

Ziet er niet uit als een boycot.

Angelina-a | 03-04-18 | 14:19 | 2

Op de lijst van janneke stegemans staan allemaal nederlandse beroemde persoonlijkheden, zoals Fanfare de eerste Liefdesnacht.

Jee-dee | 03-04-18 | 14:41

Als leonard Cohen in Israël optreed. Wil ik wel een kaartje.......

C.Martel | 03-04-18 | 16:57

Kan de subsidie ader van dit soort beroepsidioten niet worden doorgesneden?
Ik pleit voor een cafetariamodel voor de belastingen, want ik wil niet meer dat de overheid bepaald wie welke subsidies krijgen.
De overheid geeft er telkens blijk van dat men niet in staat is een afgewogen oordeel hierover te geven. Of men heeft gewoon desinteresse.

watergeus | 03-04-18 | 14:19 | 1

Liever een andere ader

The2Amendment | 03-04-18 | 14:33

Wees geen Janneke.

drs. P | 03-04-18 | 14:19

Sinds het begin van dit millennium boycot ik waar mogelijk alles en iedereen die ook maar riekt naar (s)linkse, subsidie slurpende, politiek correcte deug moraliteit en dito mentaliteit. Zuur en feitenvrij komt bij mij niet meer op de mat, niet op het beeldscherm, noch over de vloer, laat staan dat ik er iets van zou kopen. Zouden meer moeten doen.

Zalbe_Hijlstra | 03-04-18 | 14:19

Al dit soort lui studeren tegenwoordig theologie of deugwetenschap, het zijn de overbodige gesubsidieerde studies zonder enig uitzicht op betaald werk. Niet in staat om hun eigen broek op te houden gaan ze maar de activisten circuit in om daar hun verwrongen wereldbeeld te ventileren. Negeren deze nono's!

lanexx | 03-04-18 | 14:15

Goed opiniestuk vandaag in de Volkskrant van Erdal Balci. Sluit erg bij bovenstaand onderwerp aan. Over het verraad van Links.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 14:14 | 2

Tja, de NSB is ook nooit weg geweest, sterker nog ze zijn weer massaal terug.

FreeVogelaar | 03-04-18 | 14:18

Hitler was natuurlijk ook een nationaal SOCIALIST. Sterk voorstander van een allesbepalende overheid die voorschreef wat wel of niet deugt. Eigenlijk een D66 avant la lettre.

The2Amendment | 03-04-18 | 14:20

Mevrouw Janneke even gelezen , 'ik ben een witte vrouw' is de zin die ik begrijp en enige waarheid in zich heeft.
Verder lees ik alleen maar flauwekul en luchtfietserij in de hogere abstracte deugsferen.

Eppo | 03-04-18 | 14:13

"zaaddodend deugtheater "
Vandaar dat mijn kleintjes maar wat spastisch kruipen. Dit spul is inderdaad niet goed voor je ;)

Man, man, man. Is hier nog iets op te zeggen? Heeft haar toverfiguur haar al verteld dat als zij verzuipt ik haar niet kom redden? Immers, daar is die toverfiguur voor toch? Of ik zeg gewoon dat ik een Jood ben, vraag mij af wat zij dan doet. Sneller verzuipen?

Standvastig | 03-04-18 | 14:12

Waarom geen oproep tot boycot van Mohammed aanhangers?
Ik kan wel een paar vervelende dingen opnoemen die deze meneer zijn volgelingen heeft opgelegd.

Israel is een oase van beschaving in een woestijn van barbaarse achterlijkheid.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 14:12

Dit soort wijven zijn maar op 1 ding uit: ze willen een importman uit zo’n woestijngebied die een beetje gewelddadig (maar voor hun toch steeds opwindend) hun leven opvult. Graag zal zo’n dame zich bekeren en in doeken gaan lopen. Hierna verneemt men niets meer van zulke types. Dit hele geschreeuw is er alleen maar voor om nog meer wijven zo gek te krijgen zodat ze dadelijk nog met soortgenoten in contact kan blijven, want die echte zandvrouwtjes mogen toch geen nederlands leren spreken.

Bali Lovert | 03-04-18 | 14:09 | 2

https://www.trouw.nl/cultuur/de-onwaarschijnlijke-liefde-van-carla-65-en-fouad-36-~a577389b/

Beetje zoals dit? *emmertje voor Bali Lovert neerzetten doet*

VeelTeSteil | 03-04-18 | 14:13

@VeelTeSteil hahaha de horror! Bedankt voor de emmer, was nodig... wat een wereld....

Bali Lovert | 03-04-18 | 21:57

Blijft een eng mens. Is er een aan de gevaarlijke kant.Zo iemand die samen met de toekomstige Europese variant van de tonton maucoutes optrekt. In naam van de Verhofstadjes van ons continent.

miko | 03-04-18 | 14:09

Wat zou het kosten om die concerten te cancelen?

maruyama | 03-04-18 | 14:08

Article1?? Een fuik van BIJ1?

Pimol | 03-04-18 | 14:07 | 1

@Pimol
Ik vermoed dat het de club is waarvan silly Syl de naam kopieerde. De rest is historie...

Amsterdamsko | 03-04-18 | 14:13

Waltz with Hamas. Dat is meer haar muziek.

Mokum Kosher | 03-04-18 | 14:06

Mijn leven was prima in orde zonder Janneke Stegeman. Nu ik Janneke Stegeman ken zal mijn leven nooit meer hetzelfde zijn. Nooit meer de gelukzalige rust in mijn hoofd die ik voelde voordat ik Janneke Stegeman kende. Nu, door schuld van GeenStijl, spookt Janneke Stegeman door mijn gedachten. Daarom verzoek, en zo nodig sommeer ik GeenStijl om voortaan geen totale hooglinkse spinragkutten als Janneke Stegeman een podium te geven. Stop making utterly useless morons famous.

Nivelleermarionet | 03-04-18 | 14:03 | 2

@Nivelleermarionet
Helemaal mee eens. Janneke en haar gevolg zijn vast maar wat blij dat GS aandacht besteedt aan hun volstrekt kansloze actie.
Daardoor heb ik nu kennisgenomen van de lijst met deugende 'artiesten'.
Het zijn allemaal types die echt niks voorstellen.
Hey GS: stop making these people famous!

Amsterdamsko | 03-04-18 | 14:10

Jammer dat wunderkind Musk het even te druk heeft met Tesla 3's uit te poepen anders konden wij misschien wel zijn raket lenen. Sturen wij haar naar haar toverfiguur toe. Mag die het uitzoeken met haar. Ik ben er wel klaar mee, en schijnbaar niet de enige.

Standvastig | 03-04-18 | 14:23

Haha! Ik heb zojuist 2 tickets gekocht voor zijn optreden in Maastricht op 6 juli. Deed me er aan denken dat ik altijd al eens daar naartoe wilde. Thanks SJannekeW!

Jasperados | 03-04-18 | 14:02 | 1

Daar speelt André altijd een thuiswedstrijd. Moet echt een sfeervolle happening zijn.

lingo star | 03-04-18 | 15:45

Was zij niet "extreem hoogopgeleid"?

diederik12345 | 03-04-18 | 14:01 | 1

Nee, zij kreeg les op de vijfde verdieping. Dus dat valt nog wel mee.

Mokum Kosher | 03-04-18 | 14:07

D'r staat me verdomme toch een partij subsidie op die lijst, niet normaal meer. En die willen dan iemand, die zijn eigen boterham verdiend, verbieden op te treden?

Tikkie Terug | 03-04-18 | 14:00 | 1

Mooi hoe dat werkt, toch? Wij betalen er verdomme nog zelf voor ook.

Standvastig | 03-04-18 | 14:31

Rita Verdonk ? Awesome nummertje.

Schepvogel | 03-04-18 | 14:00
-weggejorist-
The2Amendment | 03-04-18 | 14:15

Dit soort christenhippievrouwtjes zijn van het ergste soort. Ken er zelf ook één, gelukkig van niet al te dichtbij. Ze kwam er op relatief late leeftijd achter dat vrouwen er óók mogen zijn en slaat nu volledig door in het feministische, buitenlanderknuffelende diversiteitsdenken. Jezus-complex meets Opzij-complex en daar staat ze dan met haar gratuite dhimmiesmoelwerk te schreeuwen dat vrouwenquota moeten, dat islam vrede is en meer van dat soort peilloos gezweef. Maar neuken voor volk, vaderland en een betere wereld, zoals de échte hippies tenminste nog deden bij wijze van compensatie, ho maar. Vrouwenverraad en landverraad van de muffigst denkbare orde.

KlunsJohannus | 03-04-18 | 13:58 | 3

"..het feministische, buitenlanderknuffelende diversiteitsdenken..."
zoals deze?
https://youtu.be/ecJUqhm2g08?t=4

telelezer | 03-04-18 | 14:03

Zoiets. Maar dan zoetsappiger en (schijn)heiliger.

KlunsJohannus | 03-04-18 | 14:04

In de jaren tachtig had je al een hele heksengroep lesbisch feministisch marxistische theologen, ook gelijk alles irritant.

lingo star | 03-04-18 | 15:48

Als ik André was zou ik met veel poeha live afzeggen bij DWDD en dan de dag erna stiekem toch gaan. En dan die verongelijkte gezichtjes de volgende ochtend in de krant. HA! Ja dag zou een mooie jodenstreek zijn

fms | 03-04-18 | 13:57 | 1

Ik zou het in m'n broek doen van het lachen. Eerst die blije deugkoppies aanschouwen en daarna de boosheid en ongeloof. Moehahaha.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 14:05

De toon van dit stuk overstijgt anders behoorlijk de moraal van mevr. Stegeman. Je kunt toch ook op een normale manier hetzelfde punt maken Zentgraaff? Dankzij dit soort stukjes kan Sylvana Simons met een gerust hart zeggen: "We moeten wel bedenken wie de bron zijn van de geruchten", waarbij de waarheid dan niet meer boeit.

Foolonthehill | 03-04-18 | 13:57 | 2

Zijn we inmiddels het fatsoenlijke gewoon " foei" zeggen en een kopje muntthee nemen niet inmiddels al ruim gepasseerd. Ook al zal die BIJ1 oppertrol roepen zie je wel.... ook dat is publiciteit tegen dit soort lui...

radbraker | 03-04-18 | 14:05

Er zit nog wel wat licht tussen foei en iemand doodwensen.

Foolonthehill | 03-04-18 | 14:09

Janneke Stegeman, heeft nog nooit één dag voor haar eigen onderhoud gewerkt. Altijd maar aan de subsidie/uitkering goudpot gehangen. Om daar maar dag na dag, jaar in jaar, uit te profiteren van andermans werken, is stuitend en weerzinwekkend. Zo ook dat lijstje met allerhande kunstenmakers, levend van een WWIK uitkering, opgebracht door de hardwerkende Nederlander. Hun overbodige rotzooi wordt eerst een paar jaar opgeslagen en dan vernietigd. En dit zooitje ongeregeld zal uitmaken waar André Rieu wel of niet mag spelen? Het is zoals Spaan en van Meegen vroeger al zeiden, "Vuilnisman, kunnen die zakken ook mee"?

Boy Cot | 03-04-18 | 13:57

God is een mannelijk persoon EXODUS, 15: 3. Dit voor de duidelijkheid voor dit zeurmeisje.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 13:57 | 2

Je weet dat dit boek geschreven is door mensen he? En daarna nog ettelijke malen is geredigeerd om beter te passen bij de ideeen van de kerkvorsten.....

JanVergoor | 03-04-18 | 14:13

@janvergoor. Goh het lijkt de Koran wel.

The2Amendment | 03-04-18 | 14:16

Zou ze nou ook oproepen om concerten van Marokkaanse rappers te boycotten, wegens het geweld monopoly, wat zij hebben, naar Joden, vrouwen , juweliers, hoogbejaarden blanken, pinautomaten, broers enz enz toe ?

geertjan80 | 03-04-18 | 13:55

@GS:
De sjeune blauwe Donau intyphen?
Echt niet! Dat is zonder van een mooie rivier met haar flora en fauna. Daar komt nog bij dat je nooit weet waar de resten aanspoelen en welke levensvormen daar weer uit ontstaan.
Ik zou toch willen voorstellen om daar meer pragmatisch mee om te gaan bij aantreffen van deze lieden.

F. Jacobse | 03-04-18 | 13:55 | 1

De maas en rijn komen uit in de noordzee dus dat kan ook prima

The2Amendment | 03-04-18 | 14:17

Als André Rieu in Turkije of Saoedi-Arabië wil optreden is dat voor Janneke Stegeman en haar co-linkserds natuurlijk helemaal okidoki. Die landen deugen in de ogen van links. Ik hoor links althans nooit over de genocide op de Koerden of de Jemenieten.

MAD1950 | 03-04-18 | 13:55

We raden u aan om uw goede naam en uw kunst niet te verbinden aan de bezetting en de apartheid van de Israëlische regering, zoals een groeiend aantal artiesten dat optredens in Israël annuleert en weigert waaronder: Lorde, Lauryn Hill, Brian Eno en Oumou Sangaré.

André Rieu, we hopen dat u aan de goede kant van de geschiedenis staat en dat u uw shows in Tel Aviv annuleert. We hopen dat u onze strijd voor het bereiken van onze fundamentele mensenrechten niet zult ondermijnen en dat u solidair met ons zult zijn om een ​​einde te maken aan de schendingen door Israël van onze mensenrechten.

Ze zijn nogal bang voor Rieu

rondjesrijder | 03-04-18 | 13:53 | 8

Dat zal aan je leeftijd liggen Miko. Voor iedereen van voor 1970 is Brian Eno één van de grondleggers van de muzikale vernieuwing uit de jaren '70 en '80.
Oumou Sangare is één van de bekendste zangeressen uit Afrika van de afgelopen 25 jaar.

Gulliver | 03-04-18 | 14:14

"Onze mensenrechten"... Kwist niet dat mevrouw ook de haatbaardnationaliteit had... In dat geval zie ik een prachtige oplossing!

Ramses Sappie | 03-04-18 | 14:15

Concerten in Israel:
Armin van Buren, Radiohead, Guns n Roses, Tom Jones, Madonna, Leonard Cohen, Lady Gaga, Paul McCartney, Jamiroquai, Bon Jovi, Ringo Starr, Ziggy Marley, Bryan Adams, Nick Cave, Coldplay, Radiohead, Robbie Williams, Dire Straits, Rod Stewart, Aerosmith,...

Ziet er niet uit als een boycot.

Angelina-a | 03-04-18 | 14:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Met het rijtje zachtgekookte salonsocialisten wat getekend heeft, ga je de oorlog niet winnen. Als een soort dinosaurussen die zonder natuurlijke vijanden als een gezwel konden groeien maar uiteindelijk vanwege het onnodige overgewicht door hun eigen hoeven zullen zakken.
Ps. Is tinckebell niet gebeld?

Peniskokertje | 03-04-18 | 13:53

Wie?

Zzzzooooffff | 03-04-18 | 13:52

Dat enige schroefjes missende wicht moet eens goed gepakt worden door dat volkje waar ze zgn opkomt.Ze kan nog beter werk verrichten als ze immigreert naar het land van haar dromen.
De deug mensen zijn vaak de grootste vuilniszakken.
In Nederland krijg je al subsidie als je zegt dat je van plan bent om tegen rechts te gaan schoppen.

hetwerktniet | 03-04-18 | 13:52

Wat een belachelijk kutvolk deze wegkijkers,leugenaars en islamaanbidders.

pejoar | 03-04-18 | 13:51 | 1

Voor 1940 waren het de Duitsers, en nu is het ruim 70 jaar later de Islam. Ik zeg dan ook, de NSB is weer terug.

FreeVogelaar | 03-04-18 | 14:23

Ik ken geen één van de genoemde personen, maar vraag me af of er wel iemand tussen staat die in zijn/haar eigen inkomen voorziet. Ik vermoed dat het beroeps-zeikerts zijn die aan een permanent subsidie-infuus hangen. Het zijn dus wel de laatsten die mogen zeuren over iemand die wel netjes zijn eigen inkomen verdient en er voor zorgt dat de gezinnen van de andere muzikanten er ook goed van eten. Tenslotte zou het erg prettig zijn als een klein groepje interessant-doeners, die in het dagelijks leven gewoon nobody's zijn, stoppen met het verbieden van om het even wat. Het leven in Nederland is al niet geweldig meer (in tegenstelling tot wat in door de regering verzonnen rapportjes staat, Ga de straat maar eens op, politieke-lutsers) en blijkbaar leven we nu in een tijd dat werkelijk alle verboten moet worden.

Ruikbaard | 03-04-18 | 13:49

..... of deugt diversiteit juist wel?

GeneralDirector | 03-04-18 | 13:49
-weggejorist-
Vagevuurder | 03-04-18 | 13:48

Vanaf nu vind ik Rieu een GROOT artiest. Vooral blijven optreden, dus ook in Israël. Laat u niets wijsmaken door alle SJW-ers!

pibasso | 03-04-18 | 13:46

Paulus epilepticus was niet de enige vrouwendiscrimineerder (en volgens sommige bronnen gay)

Einde van de Domheid | 03-04-18 | 13:46

Ja, maar... die Paulus was toch een beetje de Henriette Boas van de Bijbel. De vaste ingezonden brievenschrijver met een pedante mening. Beetje vervelend om elke keer weer te lezen. Op een gegeven moment denk je toch: we weten het nu wel, Paultje.
Zoveel waarde moet je nu ook weer niet schenken aan de ingezonden brieven in de krant van het Goede Nieuws. Sowieso die hele krant niet, want het is toch een beetje de Joodse versie van een Persgroep blaadje, en daar dan de opiniepaginaatjes van.
Dus. Maar over vrouwen had hij best gelijk, ook al zegt Bill Burr dat ietsjes duidelijker. En leuker. www.youtube.com/watch?v=QF4I2mCofZc

Stormageddon | 03-04-18 | 13:45

'links denken' en 'bijbel neuken' is alle twee slecht voor de wereld

kibambam | 03-04-18 | 13:45 | 1

Toch is luchtvervuiling ook wel slecht.

pinosjet | 03-04-18 | 14:50

Rieu mag optreden waar hij wil.
Desnoods op de gazastrook. Lekker belangrijk.

HoerieHarry | 03-04-18 | 13:44

Ik blijf die combinatie links - deugen - Palestijnen maar een rare verbinding vinden, wat hebben die nou eigenlijk met elkaar te maken ?
In mijn ogen deug je als je die immer vervolgde en bedreigde Joden steunt..

Wijze uit het Oosten | 03-04-18 | 13:43 | 2

Haar vriendin Siegdinges Kaag heeft natuurlijk weer 17.000.000 euris van ons aan Jemen toegezegd. Mij is niks gevraagd, maar nimmer van dat soort types die 1cent naar Israël als steun zouden geven. Maar Kaag krijgt hem dan ook geregeld van die palestijn in de artiesteningang.

Slurfje | 03-04-18 | 13:48

@Slurfje | 03-04-18 | 13:48
Maakt u zich maar niet druk om Israel. Die hangen bij Amerika aan de tiet. Die paar stuivers van Nederland zal hun een worst wezen. In Nederland hebben wij iets met bodemloze putten. Palestina is dan ook geen wonder.

Standvastig | 03-04-18 | 14:35

Naast een woordkunstenaar staat er ook een vleesgeworden nomen est omen tussen A.M. Krediet, beeldend kunstenaar.
No No's met een mening die gehoord en door u en mij onderhouden wensen te worden, heel verschillig dat dan weer wel.
Dit zal wel gelijk het enige podium zijn waarop ze geëtaleerd zullen worden in hun leven want de geproduceerde woordbrij en kunstzinnige wrogsels zijn niet om aan te horen en of aan te zien. Nou nou nou, wat een impact,
Lust deze Stegeman worst eigenlijk?

bwanabanjo | 03-04-18 | 13:43 | 2

U is bekend met de uitdrukking "Hoe langer de rok, hoe natter het hok" ?

Wijze uit het Oosten | 03-04-18 | 13:45

Ze draagt een allways aan de kant van de artiesteningang, want geen condooms, dus anaal in die kringen. Misschien wel het enige goede van die types.

Slurfje | 03-04-18 | 13:50

Hmm. Ik ben niet zo voor boycotten en evenmin voor oproep tot sterven.

wingload | 03-04-18 | 13:42

Die bril staat stevig op die aardappel, bedoel neus.

RickTheDick | 03-04-18 | 13:41

Kleur bekennen in vol ornaat,ga zo door.

kzegje | 03-04-18 | 13:40

Is dat nou Rita Verdonk op die klarinet?

Boetsj | 03-04-18 | 13:40 | 1

kuch...

Einde van de Domheid | 03-04-18 | 13:47

Mag Andre dit nog zelf bepalen ? .... of bepaald deze grefo muts dit.
Met dit soort dwalers gaat het licht snel uit.

Pjotterdjotter | 03-04-18 | 13:39 | 1

Oh, daarom loop ik dus met een zaklamp! Die mysterie ook weer opgelost.

Standvastig | 03-04-18 | 14:42

Die engnek mogen zij van mij opknopen. Ook zo'n eng mannetje dat de macht naar zich toesleept. Tja, pa is zo dement als een deur dus die heeft toch niks door. Zo'n beetje het hele koninkrijk afgeperst van geld.

Net zoals hij ook maar toegaf dat er Saoudie's betrokken waren bij het financieren van terrorisme maar die zitten nu allemaal vast, aldus hem, want haram. Goh! Ze hebben er 1 gemist dan!

Standvastig | 03-04-18 | 15:04

Aan de functies van de medeondertekenaars te zien heeft ze bij het bijstand uitgifte loket van de sociale dienst een kaartenbak van de balie meegepikt.

zweeperover | 03-04-18 | 13:39

BAM!

Speitoptantje | 03-04-18 | 13:39

Niet echt mijn soort muziek, maar ik wens Rieu, z'n orkest en iedereen die een kaartje heeft gekocht een paar hele leuke en gezellige optredens toe in Tel Aviv. Mazzeltov!

Zalbe_Hijlstra | 03-04-18 | 13:38

Goed begin maar werd al vlug een lukstuk over Rieu en iets metzonder subsidie. Jammer.

Risingson | 03-04-18 | 13:38

Vorige week zag ik op televisie een demonstratie in de Levant: Palestijnen/Jordaniërs tegen oproerpolitie, in een vooropgezette mediaclash. Wat meteen opviel waren de (vele!) kinderen vanaf een jaar of 8 die blijkbaar gewoon door hun ouders waren meegenomen naar dit event. Even later zag je een vent met een slingshot grote stenen gooien naar de joodse wouten, terwijl er een menneke van een jaar of 10 direct naast hem stond. Je leest daar niks over in de krant hier, want de apen die dit orkestreren hebben de linkse minkukels hier helemaal in hun propaganda-pocket. Hoop verder dat Andre gewoon vasthoudt aan het adagium dat cultuur verbindt.

Taggart | 03-04-18 | 13:37 | 1

Ach, dat heb ik ook meegekregen. Die zes daagse, zogenaamd geweldloze, protest. Beetje met AK zwaaien, bijlen en stenen gooien. En inderdaad de kids naar voren schuiven. Weer wat doden en honderden gewonden. Zijn die nog steeds aan het roeptoeteren bij dat hek? Hebben zij geen werk om te doen?

Standvastig | 03-04-18 | 14:44

Nooit van dit smerige zeikwijf gehoord en ik ga het ook niet opzoeken. Fuck Off. En André Rieu is top. Kan deze domme muts niet aan tippen.

Zwizalletju | 03-04-18 | 13:37

Voorzitter Mieke Zagt studeerde "Filosofie en Textiel"
-
Zucht...

Tjemig | 03-04-18 | 13:37 | 4

Aha, de Rietveld Academie ?

The2Amendment | 03-04-18 | 13:47

Afgestudeerd op de thesis "de oriëntaalse denkkracht van hennep".

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:50

Dit is gewoon een grapje mag ik hopen!

Meh dat textiel is dus een grap. UvA kudT, kan ook niet anders. Human rights doos. Schijnt ook nog in Iran foei hebben te lopen roepen. Man, man, man. Tegenwoordig aan de slag bij de Pauluskerk in Rotterdam. Want die lutsers van haar hebben meer graties nodig. Dat is dan warm, of iets in die hersenkronkel van haar.

Standvastig | 03-04-18 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Link onder diversiteit is stuk.

omanders | 03-04-18 | 13:36 | 1

... symbolisch voor NL en Europa

kibambam | 03-04-18 | 13:42

Geloofsgehandicapten zijn bij voorbaat niet serieus te nemen, de hersenkronkel is al op vroege leeftijd zo verpest dat een normaal gesprek niet mogelijk is zonder dit soort volk met de realiteit om te oogkleppen te slaan,
Christelijke en islamitische mensch is even nutteloos als gevaarlijk en vanuit je geloof ook nog eens eenzijdig keihard willen deugen, das de schuld van de ouders, was er maar een mooie oplossing voor dat geloofsprobleem.....

Plorkface | 03-04-18 | 13:36

Mensen die heulen met palestijnen deugen niet, al zijn het nog zulke grote DeugNazi's.
Wanneer André Rieu in Israel wil optreden moet hij dat zelf weten, wanneer DeugNazi's met palestijnen gaan chillen, omdat die zo van de mensenrechten & inclusiviteiten zijn, mogen zij dat ook zelf weten.

Jan Passant mk2 | 03-04-18 | 13:35

In de woorden van J. Derksen: Die vrouw moet eens een flinke beurt krijgen.

Croxifoxio | 03-04-18 | 13:35 | 1

In de artiesteningang vooral.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 13:40

De muziek van Rieu is neutraal en wordt wereldwijd gewaardeerd. Natuurlijk is Israel richting Palestijnen niet altijd of meestal niet respectvol, maar omgekeerd is op de Palestijnen ook het nodige aan te merken. Als artiesten rekening moeten houden met al dan niet correcte landen, blijven er weinig mogelijkheden tot optredens over. Stegeman zal met haar actie op weinig sympathie van het Nederlandse volk kunnen rekenen.

Mannes | 03-04-18 | 13:34

Tov Meod.

Smept | 03-04-18 | 13:34

André Rieu is een toppertje, beste exportproduct van Nederland. Samen met Dance, Gratis geld, Marihuana en Amfetamines.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 13:33

Die Rieu speelt qua concerten in de league van o.a. The Stones qua omzet en bezoekers. Best wel een exportproduct waar "we" als Nederland trots op kunnen zijn. Persoonlijk vind ik die meuk van Rieu niet om aan te horen, maar elk beest zijn feest.

brutus68 | 03-04-18 | 13:33

Die Hollywood-sterren die bij sjeiken privé-optredens geven voor een paar miljoen, daar hoor je dan weer nooit iemand over. Terwijl die sjeiken persoonlijk nog wel eens wat aan te rekenen valt, qua mensenrechten en hoe ze met hun personeel of vrouwen omgaan en zo. Maar dit is een heul groot probleem.

Trouwens, linkje naar labiele dame in kwestie is stuk @Zentgraaff

Rest In Privacy | 03-04-18 | 13:32

Trump heeft goed werk verricht.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 13:35

@Mark_D_NL | 03-04-18 | 13:35
Juich nu maar niet te snel. Die Mo de Zalmvis is voor geen meter te vertrouwen en lonkt momenteel met iedereen. Nog zo'n gek met grootse plannen. Natuurlijk verpakt in schitterend cadeaupapier. Het status quo is aan het veranderen. Dat is wel duidelijk. Overigens erkent Mo de Zalmvis (((Our Greatest Ally))) nog steeds niet officieel als staat. Zal wel bang zijn om zijn kokosnoot want die salifisten die hij gekweekt heeft willen daar niks van weten. Enfin, afwachten. Voor nu is het niets meer dan gebakken lucht uit die verrotte vis zijn mond. En die vader van hem? Keek toe en snapt niks, te dement.

Standvastig | 03-04-18 | 15:10

Anneke wilt aandacht. Nou Anneke hier heb je het meid. Alsjeblieft een doosje Aandacht, maak maar snel open.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 13:30

Ik walg zo ontzettend van dit soort kutlieden, laten ze allemaal stikken.

langzullenweleven | 03-04-18 | 13:30

Lekker geschreven @Zentgraaff

kibambam | 03-04-18 | 13:28

Och Janneke het zeuren en zeiken over ánderen is altijd leuk he meid. Hoe heerlijk om het leed van de wereld op je schouders te nemen vanuit je veilige huisje in Nederland. En anderen te vertellen wat wel, en vooral, wat niet mag. Bekijk de hele wereld met je vrome smoel, gaat lekker met je god op één stoel zitten en geniet van het machtsgevoel. Want Janneke weet hoe de wereld in elkaar steekt, die weet wat "goed" en "slecht" is. Dat heeft ze uit een héél oud boek.

Dutchbeaurouge | 03-04-18 | 13:28 | 2

Ze heeft dat boek alleen helemaal niet begrepen.

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:30

Dit soort figuren geloven alles wat ze zelf zeggen. Dat zijn de engste!

HoerieHarry | 03-04-18 | 13:32

Die Anneke Stegeman heeft tijdens de Kristalnachtherdenking van 2016, een lezing gegeven. Ze hadden net zo goed Erdogan een lezing kunnen laten geven. Ze gebruikte die lezing om de moslimreet, de palireet in het bijzonder, uitbundig te likken.

Tronald_dump | 03-04-18 | 13:27 | 2

Yup,en Simon Vrouwe zag dat het goed was. Dan weet je genoeg.

miko | 03-04-18 | 13:55

Klopt. Een fragmentje uit die lezing:

"Helaas meen ik te zien dat het voor Nederlandse christenen vandaag nog steeds moeilijk is zich te verhouden tot joden. Dat wil zeggen: tot de levende realiteit van joden, in plaats van tot een geïdeologiseerd idee van wat joden zouden moeten zijn."

Ik kan het slechts beamen.

Zie voor de bron www.anjameulenbelt.nl/weblog/2016/11/1...

Giraf01 | 03-04-18 | 16:29

Mevrouw Stegeman is theologe des vaderlands geweest, gekozen onder meer - vertical smile included - vanwege haar stelling dat er meer conflict moet zijn in de protestantse kerk. “De kerk ontgaat het debat”.

En daar heeft ze een punt. Ik kom geen domina/ee meer tegen die niet helemaal zit te soppen van vluchtelingen. Bergrede voor en na. En steeds weer die andere wang.
Geen wonder dat de PKN gemeenten leegstromen.

Glasgow Argus | 03-04-18 | 13:26 | 1

En ze willen het vooral niet hebben over het feit dat Jezus de mensen die zijn huis (de tempel) gebruikte om hun zakken te vullen, het huis uit sloeg met een touw.

Ook het verhaal van de barmhartige samaritaan is een schoolvoorbeeld van opvang in de regio, en niet zelf in huis halen.

Tronald_dump | 03-04-18 | 13:52

Toch mooi die lijstjes voor later. Heb inmiddels al cloud deels vol.

Musset | 03-04-18 | 13:26

Ook Anne de Jong heeft dapper getekend.
www.uva.nl/profiel/j/o/a.dejong/a.dejo...

Ze is "assistant professor Anthropology of Conflict with a region expertise on the Middle East" aan de UvA. "For her PhD (2011, SOAS) she conducted a 19 month fieldwork research in the Occupied Palestinian Territories including East-Jerusalem and Gaza."

Ook in haar verdere publicaties windt ze er - in tegenstelling zoals ze in het Midden-Oosten doen - geen doekjes om. Ik vraag mij hardop af of een dergelijke activistische en eenzijdige houding gepast is voor iemand die onderwijst aan een universiteit. De faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de UvA, weliswaar.

Een paard | 03-04-18 | 13:25 | 3

Anthropologist gone native.

Glasgow Argus | 03-04-18 | 13:28

Zitten er bij de UVA überhaupt nog wel degelijk personeel. De een deugt nog harder dan de ander en paradoxaal genoeg deugt daardoor eigenlijk niet.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 13:37

De UvA LOL! Het predikaat universiteit is nogal aan erosie onderhavig niet?

Ramses Sappie | 03-04-18 | 14:24

Ik las dat Janneke terloops de apartheid nog even meenam, wellicht kan ze daar nog 's gaan kijken hoe goed het wel niet gaat nu. Of mag ik dat niet ter sprake brengen van de linkse kerk?

Vesta | 03-04-18 | 13:25

Links zal nooit kunnen accepteren dat de Joodse cultuur gewoon superieur is aan de Arabische. Veel inventiever, veel beschaafder (zit wel tuig tussen Joden kunnen net zo extremistisch zijn). Links=diep religieus maar dat snappen ze niet.

Bokito ergo sum | 03-04-18 | 13:24

Ze was ooit te 'gast' bij Buitenhof, waar ze in discussie ging met Ger Koopmans van het CDA. De arrogantie, het zo overtuigd van eigen gelijk en vooral de minderwaardigheid gaan Koopmans toe.... was echt beschamend. Ik heb mezelf daarna drie dagen ziek moeten melden om bij te komen.
Van mijn werkgever mag ik geen Buitenhof meer kijken, vind ik overigens niet zo heel erg.

Croxifoxio | 03-04-18 | 13:24 | 5

Ik durf niet op de link te klikken, dan ben ik dadelijk mijn baan kwijt....
(Stiekem toch gedaan, dat is inderdaad een gedeelte. Ik bedank je niet, als je het niet erg vindt?)

Croxifoxio | 03-04-18 | 13:30

Ik heb ook geklikt. Gelukkig heb ik geen baas. Dus ziekmelden niet nodig.

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:36

Bedankt Telelezer voor de link.
Wat mij opvalt en dat kun je volgens mij best generaliseren; mensen ter linkerzijde van het politieke spectrum hebben een hekel aan luisteren naar de (andere) mening, zijn arrogant op basis van niks ("Dummstolz" noemen ze dat in het Duits, ). Je ziet dat haar gesprekspartner haar keurig laat uitspreken, maar zodra hij het woord krijgt wordt hij binnen 5 seconden onderbroken. Persoonlijk heb ik het ook meeemaakt. Omdat ik dacht dat ik 2 goede vrienden had, had ik het gore lef om na Charlie Hebdo en de aanslagen in Parijs en Brussel te beweren dat de islam de bron is van deze terreur. Sindsdien ben ik het "enge rechtse mannetje" waar mijn "vrienden" niks meer mee te maken willen hebben. Kun je nagaan hoe "tolerant" links werkelijk is.

dysdiadochokinese | 03-04-18 | 13:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Een beetje Christen weet dat Israel het beloofde land is, zo christelijk zal Janneke dus niet zijn. Ik heb tevens, dankzij Janneke een lijst van 'artiesten' die ik vanaf heden kan beschimpen. Thanks

BozePaarseMan | 03-04-18 | 13:23

LGBT:
- Liberty
- Guns
- Beer
- Trump

The2Amendment | 03-04-18 | 13:23 | 2

Homo:
Harige
Oom
Marokkaan
Obstipatie

Mark_D_NL | 03-04-18 | 13:36

Links:
- lui
- islam
- negers
- kut-joden/Israel roepen.
- subsidie

Tronald_dump | 03-04-18 | 13:45

God:
Gold
Oil
Drugs.

Ben-Bataaf | 03-04-18 | 13:22

Links is altijd alleen maar tegen beschaafde mensen die niks terug doen. Linkse mensen zijn laffe mensen.

Peniskokertje | 03-04-18 | 13:22

Ze zal blij zijn met deze aandacht.

DrumPiet | 03-04-18 | 13:21

Wellicht kan ze een tijd bij IS bivakkeren, dan maakt ze ook nog eens een ander geloof mee. En dan mag ze daarna nog eens speachen over freedom of speach!

Rdock | 03-04-18 | 13:21

Stegeman is toch een worst?

geeftnix | 03-04-18 | 13:20 | 2

Die heeft ze wel nodig denk ik.

NaughtiusMaximus | 03-04-18 | 13:24

NaughtiusMaximus | 03-04-18 | 13:24
Mag ze opschieten. De jaren gaan tellen.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 13:32

Vreselijk dit soort zelfverklaarde deugende. Hebben nergens verstand van, verdiepen zich nergens is maar lopen en orakelen alleen maar meer omdat je dat kennelijk enorm deugt. Niet dus. Dit zijn de nieuwe fascisten die het licht verdrijven en de duisternis haar intrede laten doen.

De Evangelist | 03-04-18 | 13:20

Ze hebben het in hun petitie over bezetting, maar wat houdt Israël dan precies bezet?
Volgens mij niets. Ze hebben hun eigen land en daar hoge hekken omheen omdat ze worden omringd door haatvolk dat ze wil afslachten.
Overigens heb ik de betreffende namen niet gezien in een boycot oproep tegen Turkije in verband met de bezetting van delen van Syrië of tegen Marokko ivm de bezetting van de Westelijke Sahara.

Franker | 03-04-18 | 13:20 | 4

Johanvb | 03-04-18 | 13:32

Inlezen voor het reaguren kan geen kwaad. Het maakt je verhaal op zijn minst een stuk meer waarheidsgetrouw.

Leyrann | 03-04-18 | 13:40

Het zijn gewoon mensen, met dezelfde fouten als alle mensen. De Israëliërs beschermen hun land, daar waar zij wonen en hun families al generaties wonen. Ze weten dondersgoed dat als ze dat niet doen, ze letterlijk vermoord worden. Allemaal. er is geen weg terug, er is geen vrede mogelijk omdat beide partijen nul komma nul toegeven. Dan is het permanente gepest van de palestijnen ook geen hulp bij. Het is niet vreemd dat Israël af en toe een mep terug geeft. Volstrekt menselijk. Fout? Misschien. Maar er is geen alternatief. Het is voor Israël ofwel verdedigen ofwel vermoord worden.

Dutchbeaurouge | 03-04-18 | 13:44

@Leyrann | 03-04-18 | 13:40
En op welke plekken ga ik dan mank? Op de illegale nederzettingen die Joodse kolonisten bouwen op Palestijns gebied?
Op de Trumpiaanse muur die Israel bouwt op zo'n manier dat het normale handel onmogelijk maakt?
Simpelweg roepen 'No u!' daar wordt niemand wijzer van.

Johanvb | 03-04-18 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Hoho, Marlene Dumas is alles behalve een prutsschilder. Ze hangt ook nog eens niet aan de subsidiemem want mevrouw verkoopt werken van een redelijk formaat voor rond een miljoen úúro's.
Verder moet Anrde gewoon kunnen spelen waar hij wil. En moet Janneke een stoppen met keihard deugen.

JanVergoor | 03-04-18 | 13:19 | 4

Ik spreek mijn naam uit zoals ie is. Ik pas dat niet aan aan de taal van het land waar ik dan ben. Jij wel?????

JanVergoor | 03-04-18 | 13:38

Dan ben je overduidelijk nog nooit langer dan 3 weken in een land geweest waar ze de letter G niet kunnen uitspreken. Na een paar maanden klooien heb ik mijn naam aangepast naar iets dat ze wel kunnen uitspreken. Je kan stug blijven proberen iedereen te veranderen, of gewoon het jezelf makkelijk maken. Zouden veel migranten hier ook moeten doen.

JWZ_JMK | 03-04-18 | 14:23

lol, ik woon in Spanje en heet hier heel anders ivm onuitspreekbare naam.

Wiezewalakristalix | 03-04-18 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

O o o... wie kan deze engnek aan het verstand brengen dat Theo loog?

fak86 | 03-04-18 | 13:19

Ijzeren Rita?

dz5b604587 | 03-04-18 | 13:18

Andre Rieu, ook al is het vaak pompeus, zorgt in elk geval voor interesse voor andere muziek als de huidige leeghoofd msm.

NE555 | 03-04-18 | 13:17 | 3

Je bedoelt verkrachting van wat oorspronkelijk muziek was. Als er íets leeghoofdig is, is het wel het publiek van Andre Rieu.. kijk zelf maar naar die video.

Quinzinho | 03-04-18 | 13:20

Absoluut niets mis met André Rieu. Heeft conservatorium. Daarenboven een prima performer. Alles wat het grote publiek mooi vindt valt onder "Kitsch". Onzin.

geeftnix | 03-04-18 | 13:29

@ Quinzinho | 03-04-18 | 13:20
Rieu mag dan misschien wel niet precies spelen zoals ze vroeger "oorspronkelik" deden of zoals jij het wil, maar juist zijn temporiane benadering trekt de interesse van veel jongeren voor eens wat andere muziek dan die eeuwige moderne ellende. (begrijp me niet verkeerd ik hou ook van moderne muziek, maar niet "alleen maar")

telelezer | 03-04-18 | 13:42

Pfff, André Rieu of dit mens... Da's nog eens een duivels dilemma.

Quinzinho | 03-04-18 | 13:17 | 2

Andre topless dan?

TheseDays00 | 03-04-18 | 13:23

Let op, als je voor een witte man kiest ben je al een faksistische rascist, dus draag die naam met ere!

NaughtiusMaximus | 03-04-18 | 13:23

Ze staat inderdaad aan de foute kant, maar moet iemand daarom dood? Verder had van Oef nog nooit van dit huppelkutje gehoord en nu opeens wel. Thanks but no thanks. Kom eens met interessante mensen GS.

van Oeffelen | 03-04-18 | 13:16 | 1

Nounou... Andre Rieu is anders best wel bekend. Hij is muziekkunstenaar.

Pedronegro | 03-04-18 | 13:38

Laat ze dan even iemand naar die palestijnen sturen om daar op te treden.Gratis.

van stampij | 03-04-18 | 13:16

"Set your own house in perfect order before you criticize the world." - J. Peterson.

zwarte_weduwe | 03-04-18 | 13:16

Verknipte jaloezie is het.

MacMiep.nl | 03-04-18 | 13:16

Janneke Stegeman die schreeuwt s nachts de pannen van het dak.
Oh god, oh god, oh god.....

HoerieHarry | 03-04-18 | 13:16

""Ze is uiteraard enurjm voor Palestina, want Palestijnen zijn nu eenmaal een soort subsidiemocro's""
@ Zentgraaff | 03-04-18 | 13:10
Maarreh.... je wist toch allang wel dat "Feminists love Islamists"
https://youtu.be/ecJUqhm2g08?t=4

telelezer | 03-04-18 | 13:15

Als je jezelf moet profileren en je noemt jezelf "woordkunstenaar" ben je echt de weg kwijt.

je-suis-barteljaap | 03-04-18 | 13:14 | 1
-weggejorist-
De musso linie | 03-04-18 | 14:16

Is dat Rita Verdonk op klarinet?

DickBeck | 03-04-18 | 13:14 | 6

Ik denk niet dat Rita in zo´n moeilijke jurk gaat zitten klarinetten.
Is meer een tuinbroek-plus-rubberen-laarzen typje-

Pedronegro | 03-04-18 | 13:43

Kijk, dat dacht ik dus ook.

fredflange | 03-04-18 | 14:19

Wel Rita in haar jonge jaren dan... ik had dezelfde gedachte als DickBeck, Rita was trouwens als 20'er een knap mokkel hoor.

Keyboardspeler | 03-04-18 | 19:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Pseudojood met een stockholmsyndroom. Medelijden en mededogen zijn hun plek.

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:13 | 5

Als dit geenstijl is is het nog altijd sterph. En zelfs dan is het er over.

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:19

Langshetrandje | 03-04-18 | 13:19
Ach kom, Sterf of in de volksmond val dood of neer,zo erg is dat toch niet?

miko | 03-04-18 | 14:54

Sterf is een soort 'aanwijzend werk word' komt een beetje over een met een raadgevend referendum. De ontvangtert van deze raad mag deze verRutten.

NatNiks | 03-04-18 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Christenhonden (m/v) moet je negeren, net als andere gelovigen!

kommabijmebinnen | 03-04-18 | 13:12

De link onder het woordje diversiteit deugt niet.

Parsons | 03-04-18 | 13:12 | 1

het woordje diversiteit deugt zo wie zo niet..... met of zonder link

GeneralDirector | 03-04-18 | 13:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken