Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondankbare Syrische lul: 'In Syrië was alles beter'

GA DAN.

Syriër klaagt dat alles wat door de op wereldschaal gezien bijna unieke verzorgingsstaat verzorgd is, niet snel & goed & gratis genoeg gaat. Kennelijk was het in zijn thuisland allemaal veeeeel beter geregeld dan hier in dit verdorven derdewereldpoldertje.

Ga je pa dan lekker door de kapotgeschoten puinhopen van de Syrische samenleving douwen, op zoek naar een socialedienstbalie waar ze je een huis en een uitkering en dagelijkse thuiszorg kunnen opleveren zonder dat je in de pauze van het werk dat je niet hebt naar huis moet rennen om je pa te laten pissen. Ga dan, als de Nederlandse samenleving je zo ondankbaar gezind is dat ze je niet eens met wijd open armen verwelkomen en naar een plek op de eerste rang van de maatschappij begeleiden. Ga dan, als je meent dat dreigen met ‘In Syrië was alles beter’ hier de deuren verder voor je zal open doen zwaaien, de gratis geldstromen harder zal laten klateren en de goedgezindheid van de gemeenschap in je voordeel zal verbeteren. GA. DAN.

Reaguursels

Inloggen

Die oorlog in Syrië is toch zo goed als afgelopen?

Ga. Dan. TERUG, oetlul.
Maar niks hoor, de rest van de familie is kennelijk ook al in NL gearriveerd. Vreemd als alles hier zo slecht is...

NB: de Nederlander staat voor een dergelijke aangepaste woning een x-aantal jaren op een wachtlijst. Het is maar dat u het weet.

EefjeWentelteefje | 22-02-18 | 10:40

Geef hem het Nederlandse gratis geld, zorg etc etc gedropt in een barrel-bom boven op zijn harses, voelt ie zich vast snel weer thuis.

De Ana(a)list | 22-02-18 | 06:14

O o o, het is werkelijk verschrikkelijk wat deze arme getraumatiseerde hulpbehoevenden allemaal moeten doorstaan!
Wij zouden ons moeten schamen en meer wetgeving genereren die de omstandigheden van deze medemensen duchtig verbetert!
En werken, meedien, studeren, kinderen opvoeden? Welnee, jullie zijnonze gasten en geen belastingheffing is te veel!
Welkom welkom welkom.
Laat die nieuwe Miele maar ronken en draai de cv op 30.

pennestront | 21-02-18 | 11:53

prettig om te vernemen dat de ganse familie overkomt om vader te verzorgen in het aangepaste huis. Nu doemt natuurlijk de vraag op of ze vader uit eigen middelen gaan verzorgen, door middel van loonwerk 36 urige i.c.m. mantelzorg zoals de meeste Nl dit doen in eenzelfde situatie.
Of ..

fikkieblijf! | 21-02-18 | 08:26

In de pauze naar pa voor de toiletgang hoeft echt niet. We hebben hier thuiszorg die daarbij helpt. Maar ja, veel moslims zijn doodsbang dat ongelovigen pa in een vernederende toestand aantreffen. Ook iets met preutsheid want de broek moet wel naar beneden. Maar goed, als je het in Syrië beter was, ga gewoon terug. Beetje puin vegen en er is een overvloed aan gelijkvloerse appartementjes zonder drempels en deuren in Oost-Ghouta.

jochum1980 | 21-02-18 | 06:43

Snap het niet zo,n hoog opgeleide apothekers familie moet toch makkelijk zelf een eigen aangepaste woning kunnen komen of huren?
Maar goed ik doe mee aan de noodzakelijk donaties voor terugreis naar het beloofde land. Waar kan ik storten?

Jacktheflipper | 21-02-18 | 06:37
-weggejorist-
pennestront | 21-02-18 | 06:30

Ow wat erg, we staan in ons hemd, laten we een inzameling voor deze man houden en een stille tocht. Even wuiven misschien?

De Briemusketier | 21-02-18 | 01:33

Oftewel; hij wil naar een stad waar meer moslims wonen, meer geld, meer, meer, meer. Want de domme vrouw zegt dat hij er recht op heeft. En daar sta je dan voor te werken.

dutch bikkel | 21-02-18 | 01:08

Nette Mountainbike op de foto ....... zekers hard voor gewerkt / gespaard (kuch kuch)

Naast Zwitserland en Japan ...... behoort Syrie tot de hoogst ontwikkelde landen. Deze man heeft recht tot klagen ..... dit land kan niet aan z'n hoge standaard voldoen. We moeten er harder tegenaan met z'n allen want mister disabled refugee is disapointed in us.

Twee woorden aan hem: Fuck you .... and fuck off !!

Ervaringsdeskundige | 21-02-18 | 00:27

Alleehn toekumst vôr rijke mensen gier. Dat zie ik ook meneer de Syriër, wil je astublieft terug gaan om u land op te bouwen of te verdedigen i.p.v ons sociaal stelsel als een laffe luie rat op te vreten.

rattenvanger XL | 20-02-18 | 23:00 | 1

Deze familie moet direct een gratis vliegticket terhand worden gesteld.
Deze mensen kun je dit niet aandoen om hier in dit onmenselijk landje te moeten leven.
Deze mensen verdienen een plaats in het paleis van Asad, en geen hutje in Amstelveen.

Testyup | 21-02-18 | 00:25

Gekke Henkie NL:

''Een grote meerderheid van mensen uit
Turkije die hier asiel aanvragen,krijgt
een verblijfsvergunning.Volgens het
ministerie van Justitie wordt van hen
73% toegelaten,gevolgd door Syriërs
(70%) en Eritreeërs (65%).
Syriërs en Eritreeërs die geweigerd
worden,komen doorgaans uit een ander
EU-land,waar ze asiel hadden moeten
aanvragen. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=113

pga | 20-02-18 | 22:24

Hier, hebbe jij batterij bij.
bye bye.

hallevvezool | 20-02-18 | 21:36

Syrische tactiek:
1. liegen en verblijfsvergunning + huis scoren,
2. zo snel mogelijk een klein Syriërtje op de wereld zetten, zo wordt alsnog uitzetten moeilijk,
3. voor de vorm meedoen in een werkervaringsproject
4. daarna liever geen baan maar een uitkering
5. familie laten overkomen
6. Holland mooi!

(Allemaal echt meegemaakt)

Here's Freddy | 20-02-18 | 21:14

Iemand in een rolstoel moet natuurlijk een huis hebben waar hij makkelijk naar het toilet kan, of hij nu uit Syrië of Nederland komt. Maar nu wordt wel gesuggereerd alsof dit alleen bij Syriërs gebeurt. Deze meneer zit in een situatie waarin veel Nederlanders verkeren. Nederlandse ouderen, gehandicapten en zieken met minstens even schrijnende verhalen worden ook niet geholpen. En dan niet te vergeten Nederlandse ouderen, gezinnen en jongeren die op straat moeten leven. Daar hoor je de SP niet zo duidelijk over.

miss error | 20-02-18 | 20:39 | 5

Misschien heb je een prop in je oren... dat je niet goed hoort haha

ladysaskia | 21-02-18 | 00:12

Het ergste is, dan onze bejaarden er slechter aan toe zijn dan deze Sukkelsyrier. Onze bejaarde hebben ervoor gezorgd dat deze bodemloze put geld, huis en haard krijgt van de Nederlandse belastingbetaler. Hij zou een goede zijn bij Dildo66. Daar zit ook een rupsje nooitgenoeg. En het ligt ALTIJD aan een ander!

door-trapt | 21-02-18 | 09:10

@ladysaskia
Als het geluid niet duidelijk is kun je het ook niet horen. "Links" heeft tegenwoordig andere prioriteiten, o.a. zich verbinden met islamitische partijen.

miss error | 21-02-18 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Zegt nergens dat het "beter was" maar "gemakkelijker"

"Ik voel mij heel wanhopig en heb gehuild", vertelt Shafee in NH Reportage. "Waarom is alles hier zo moeilijk?"

Ik als rasechte NL-er denk zelfs nog af en toe (vooral na ongeval& revalidatie traject) waarom moet alles hier zo ingewikkeld? Iedereen die bijv met CIZ te maken heeft gehad weet waarschijnlijk exact wat ik bedoel

Free-J.T | 20-02-18 | 20:25

Daar heeft ie een niet in onze pers terug te lezen maar verder alom bekend punt. In Syrië leefde men voor dat wij buitenlanders daar de boel kwamen verstieren in meer harmonie dan wij.

Balgesjaakt | 20-02-18 | 19:55

Onze oudjes kunnen toch wel het bejaardenhuis uit en deze zooi er terug voor in hun kamertjes .
Stem er maar voor en op 21 maart Gemeente Raads Verkiezingen je weet wel welke Clubs .
Komt het allemaal goed .

liegende lippen | 20-02-18 | 19:49

Welkom welkom welkom in ons land!
Zo moet dat? Toch?
*Ik ben avast aan het oefenen met mijn reageren voor als de sleepnetwet er is.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 19:43

Een katheter en een luier, en zielepieterig zoontje kan rustig zijn
bammetjes eten in de pauze.
En hoeveel ik ook geef om mijn vader, ik was echt geen duizenden kilometers
verder gaan sleuren met een kreupele nadat we veilig waren.

getzappad | 20-02-18 | 19:39

Meer dan 'ga dan' zou ik hier feitelijk niet debiteren, eventueel aangevuld met 'pleur alsjeblieft op naar je geliefde zandbak, ondankbare parasiet!'

WhiteShark | 20-02-18 | 19:37

Goh... Misschien had zoonlief even kunnen nadenken voordat hij met z'n broers en ooms met vlaggen ging zwaaien en aan de hekken ging rammelen bij Assad! Hij nuked je wijk aan puin terwijl je dacht dat hij bij de eerste de beste demonstratie z'n koffers zou pakken zoals in Libië en Egypte. Nee, je vlucht als een laffe rat naar dat kapitalistische, door christenhonden bevolkte westen. En dan een grote bek? So-de-mie-ter een tyfus eind op!!!

Alfred1977 | 20-02-18 | 19:36

Misschien moet hij zijn ellende hier opvatten als een goddelijk teken dat het niet de 'insh' van zijn 'allah' is dat hij zich hier bevindt. Dat hij dus niet met de vinger naar ons moet wijzen, maar de geopenbaarde 'insh' van zijn 'allah' spoedig moet opvolgen. Met aanverwanten.

VreemdEend | 20-02-18 | 19:25 | 1

Inshallah gaat het in Syrië beter. Zolang dat niet het geval is moeten we dit toestaan in het kader van "ja maar zij zijn zielige vluchtelingen". Wij vinden dit niet vreemd, wij vinden dit heel bijzonder.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 19:46

Optiefen gauw

silverhees | 20-02-18 | 19:25

Toen dat Syrie verhaal net speelde, was er een interview met een consul van (ik meen) Saoudi Arabie, die vertelde, dat zij de Syriers niet wilden hebben. Het kwam erop neer, dat ze te boek staan in het MO als de riflui uit Marokko, waar wij dus ook al mee opgescheept zitten. Opstandig, agressief, etc. kortom eikels. Maar nee hoor, duizenden kilometers daarvandaan gaan wij ze wel binnenhalen. En zie hier het resultaat. Wij moeten er weer erplicht blij mee zijn, super hoor.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:17 | 2

Mooi, dan is NL de klikko geworden waar alle afval terecht kan, of dat nou uit Marokko, Turkije,Syrië of waar ook vandaan,

Lychnari | 20-02-18 | 19:25

Wij betalen wel!

Lychnari | 20-02-18 | 19:26

En nog meer nieuws, een Syrische gelukszoeker wil zijn vierde vrouw laten overkomen. Mooi toch dat die Merkel dat allemaal faciliteert.

prutserstentop | 20-02-18 | 19:10 | 1

Schaffen ihnen das maar frau Merkel. Weg met ons!

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 19:44

Dit soort vluchtelingen zijn echt een verrijking voor ons land. Ze hebben allemaal gestudeerd, hebben allemaal een betaalde baan in Nederland, kunnen zelf hun broek ophouden. Nou gelukkig wat fijn!

Rdock | 20-02-18 | 19:00 | 1

Dat hele apotheker en artsen verhaal is gelul van A tot Z. Net als de Bulgaren die hierheen moesten, die werden zgn. de handen aan het bed in zorginstellingen.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:36

Zelden diende een oplossing zich zo makkelijk aan: oké, doeiiii!

MickeyGouda | 20-02-18 | 18:58

Kon ik mijn vader naar het toilet helpen, Huh hebben ze toiletten dan in Syrië? Al die drempels, ja in Syrië hebben de woningen geen drempels alleen zandvloeren en laat staan dat ze daar scootmobielen hebben er is geen eens een stopcontact om ze op te laden. Tjonge wat een stukje journalistiek, echt toppie

Rdock | 20-02-18 | 18:57

Ik gun ze van harte al de luxe die die mijn grootouders en ouders hadden
na de tweede wereldoorlog in Nederland.
Of misschien hebben ze wel meer trek in wat in Groot Brittannië of in
Duitsland op het menu stond in die tijd, dito voor huisvesting van
grote gezinnen.
Een vluchteling die eisen stelt aan zijn opvang is geen opvang waardig.
Een vluchteling die eten weggooit heeft geen honger.

Er is geen enkel land ter wereld dat de last van een islamitisch juk
tot een succesverhaal heeft weten om te toveren. Het tegenovergestelde
is echter aan de orde van de dag. En nog steeds vinden modoms dat
ze superieur zijn ten opzichte van de rest van de wereld.
Ik zie een grote overeenkomst tussen de manier van hersenspoelen/
programmeren in de islamitische wereld en nazi Duitsland/Hitlerjugend.
Alleen bestond nazi Duitsland maar 12 jaar, en zijn die geitenbreiers
al 1400 jaar aan het etteren, zonder ooit maar iets nuttigs te presteren.

We zijn al die "vluchtelingen" niets schuldig, of ze nu uit Azië/MO
komen of uit Afrika, je kunt mensen wel uit de derde wereld halen,
maar je kunt de derde wereld niet uit de mensen halen.

getzappad | 20-02-18 | 18:46 | 7

3747 | 20-02-18 | 19:54
U gaat hier steeds uit van hypotheses. "Als u dit, als u dat". Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauw hoedje.... Bekijk het gewoon eens realistisch. De echte slachtoffers hebben het geld vaak niet om te vluchten. Het westen is de droom, de natte droom van iedere arme sloeber uit het Midden-Oosten of Afrika. Het is een cliché, maar Nederland of Europa kunnen gewoon niet de lasten van de halve wereld dragen. Punt.

Ommezwaai | 20-02-18 | 20:14

Wat een kortzichtig gelul

ladysaskia | 21-02-18 | 00:01

Wat een kortzichtig gelul... ik word niet goed van de kortzichtige opmerkingen op deze site. Natuurlijk is de armoede in Nederland ook een schrijnend probleem en hoe mee omgegaan word ook. Maar waarom is er zo weinig begrip in deze samenleving. Ik erger mij rot aan de kortzichtige opmerkingen op deze site.

ladysaskia | 21-02-18 | 00:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou die meneer in Syrië ook een huis, uitkering en scootmobiel hebben gehad, en zijn zoon een opleiding, werk en een heks zonder bezemsteel als coach.

Spare Rib | 20-02-18 | 18:35 | 1

Die f+cking eikel zou z'n ogen uit z'n verrotte halal kop moeten schamen, direct z'n scootmobiel invorderen, huis idem + uitkering, WEG ERMEE!

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:12

Best knap om met je gehandicapte vader tig veilige landen te doorkruisen om dan precies in het onze terecht te komen. Ik ga ervan uit dat ook rond de 130,- p.p. aan ziektekostenverzekering betalen? Oh, wacht...

Claudia M. | 20-02-18 | 18:32 | 2

En dan komt ie vervolgens in een echt huis in plaats van een veredelde nomadentent en moet je schijten op een echte wc. Die luxe valt natuurlijk vies tegen. Ik zou het wel weten....

Ommezwaai | 20-02-18 | 18:50

Ze hebben ook gewoon de trein genomen denk ik, de zielige wandeltochten kregen wij te zien, geloof er geen reet van.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:19

Wat een populistisch kutverhaal van Rossem. Wat heeft meneer nu gezegd? Dat alles beter was in Syrie of dat het leven in Syrie makkelijker was? Beiden worden genoemd in je rant en gelijk getrokken terwijl er een groot verschil in zit. Ik kan heel goed begrijpen dat het leven in Syrie makkelijker was. Ze komen uit een land waar de overheid niet hele complexe en moeilijke wet en regelgevinbg heeft (gehad). We komen er regelmatig zelf al niet eens meer uit, wat verwacht je van een vluchteling? Oh, ik stem rechts. Dus blijf aub weg met kutargumenten als linksneuker oid. Als deze manier daadwerkelijk heeft gezegd dat in Syrie alles beter is (was) dan slaat je betoog misschien nog ergens op.

peiplijding | 20-02-18 | 18:26 | 3

Jij ziet het scherp! Die Syriër beschrijft problemen waar wij juist allemaal tegen aan lopen allerlei rare constructies en regeltjes waar je soms door de bomen het bos niet meer ziet. In die zin is denk ik Syrië makkelijker echter niet beter dan Nederland :P

movingsquare | 20-02-18 | 19:58

Yep eens. Zielig verhaal. Echter niet zieliger dan waar veel Nederlanders ook tegen aanlopen.

Europees_Aanbesteed | 20-02-18 | 20:26
-weggejorist-
ladysaskia | 20-02-18 | 23:59

"Als het jouw vader was geweest hadden jullie wel anders gepiept." En hoeveel Hollandse vaders werden er in Syrië verpleegd tijdens de tweede wereld oorlog ?

pinochetairways | 20-02-18 | 18:22

Wat een aanwinsten weer. Gaat blijkbaar goed met dit land dat we ons zo kunnen blijven verrijken.

McMarx | 20-02-18 | 18:19

Zo goed is het ook niet hier. Toen de deuren wijd open gingen voor de tandartsen en raketgeleerden hadden we hier in NL zelf al onze handen vol aan hoe we het moesten regelen voor onze eigen ouders en kinderen. Want crisis, want idiote bezuinigingen, want minder inkomsten en meer uitgaven, want overal banenverlies en dalende huizenprijzen en participatiemij. En van heel die ellende is het eind nog lang niet in zicht. En toen kwam NL met de EU, mw. Merkel, met het fantastische idee dat we daarbij ook nog even de dobbers erbij moesten doen. Dat kan dus niet. Dus, jammer joh. You've got your troubles, I've got mine.

JoyCee | 20-02-18 | 18:09 | 1

Wat is jouw 'trouble' dan? Geef ons eens een inkijkje in je zware leven? Moet je elke dag een paar keer naar huis om je invalide moeder te laten plassen? Of liggen jouw problemen dichter bij het type 'te weinig instagram filters'?

3747 | 20-02-18 | 18:23

Hij zal wel erg alleen zijn, mist zijn sociale netwerk uit Syrie. Dit is wel een vreemde weergave daarvan. Met klagen en het slachtoffer uithangen krijg je zeker geen nieuwe vrienden. Ook niet in Syrie trouwens.
Alweer een reden om niet te ver uit de buurt te vluchten.

Nichtsneues | 20-02-18 | 18:04 | 1

Hij klaagt niet, hij legt zijn situatie uit. Dat is anders.

ladysaskia | 20-02-18 | 23:56

Even advocaat van de duivel.

In Nieuw-Zeeland en Australië krijg je geen visum en kun je de eerste paar jaar geen aanspraak maken op het sociale stelsel. Hier worden 4 mensen voorzien van een uitkering, een huis, scholing, taalcursussen, toeslagen, vergoeding van de ziektekosten. Het enige wat ik niet begrijp is waarom meneer geen thuiszorg krijgt. Dat is of omdat zijn zorgzwaarte niet genoeg is een geen pgb krijgt of er is iets anders aan de hand. Het niet toewijzen van een aangepast huis is slordig, maar waarschijnlijk is hun situatie niet schrijnend genoeg. Waarschijnlijk krijgen gezinnen met jonge kinderen toegang (wat op zich logisch is). Ook omdat er zoveel statushouders zijn en de overheid dwingt om huurhuizen te verkopen, is er weinig ruimte in de sociale woning sector. Een boze blanke man krijgt pas na 10 jaar een huurhuis (en dan moet je niet inmiddels teveel verdienen).

Zander | 20-02-18 | 17:47 | 1

Als je met een partner samenwoont of met kinderen vanaf 18 jaar heb je geen recht op huishoudelijke hulp. Het is de bedoeling dat zij dan voor je schoonmaken. Maar hier wordtje natuurlijk ook mee gesjoemelt door de kinderen dan op een ander woonadres in te laten schrijven.

fraukenau | 20-02-18 | 17:57

Begrijp de racistische reacties op deze site niet. Als het jouw vader was geweest hadden jullie wel anders gepiept. Ik vind de meeste reacties geen stijl en schaam mij voor deze Nederlanders! Natuurlijk moet deze man anders door zijn gemeente behandeld moeten worden. Hoe kan je een gehandicapte gekluisterd laten in zijn huis zonder dat hij naar de wc kan. Echt om je ogen uit je hoofd te huilen. Zo wil Nederlanders toch niet zijn !

ladysaskia | 20-02-18 | 17:43 | 8

Onnosel----+++++

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:21

@LadySaskia: ik erger me kapot aan elke economische vluchteling, van welk ras hij/zij ook is.

Cor Netto | 20-02-18 | 20:07

Ja idd iets klopt hier niet... dat de hulp zolang uitbleef en de gemeente niets deed.
Je kan de boel ook omdraaien over vluchtelingen gesproken, hoe zou jij behandeld willen worden als je zelf uit een oorlogsgebied vlucht en keihard je bestaan probeert op te bouwen. In Nederland en zeker in gemeente amstelveen worden regelmatig mensen slecht behandeld, niet alleen vluchtelingen .. ook mensen met een minimaal inkomen. Zijn wij hier trots op als Nederlanders? Ik niet.. het is onnozel om je ogen hiervoor te sluiten ..

ladysaskia | 20-02-18 | 23:52
▼ 5 antwoorden verborgen

tsjah je kunt niet verwachten dat vluchtelingen de taal machtig zijn en ik vind dat je daardoor ook niet kunt zeggen dat er gesolliciteerd moet worden met waarschijnlijk geen uitkomst terwijl wel de uitkering aangepast wordt. Ik heb 't helemaal niet op de manier waarop met deze 'vluchtelingencrisis' omgegaan wordt maar als je zegt dat je het regelt moet je het ook goed doen. Of niet, daar ben ik meer voorstander van. Ik vind nl. dat we helemaal niet verantwoordelijk gehouden hoeven te worden voor alle misstanden in de wereld. En qua opvang zie ik meer heil, als het dan toch moet, in de regio. Maar goed zo is het nu eenmaal niet. De hele rompslomp verbaast me niets want deze puinhoop is door iedereen hier al jaren geleden voorspeld. Laat het hele circus maar eens ophouden. Hoe zit 't overigens met alle bijzaken? Ik zag hier al een link naar polygamie, zijn kindbruiden dan inmiddels al opgelost? Waarom hoor je daar niks meer over? Ik kan me nog een topic herinneren waar pedo's zelfmoord pleegden tijdens proces. Ach jee draaf ik weer door en deze mensen kunnen er ook niks aan doen. Sterkte ermee, ik hoop dat het ze goed gaat.

sufkut | 20-02-18 | 17:41 | 2

Ze kunnen wel een uitkering regelen en een elektrische rolstoel van 12000€, maar werken in de kassen kunnen ze niet? Waarom kunnen Polen dat wel? Gewoon werken voor je eten!

dutch bikkel | 21-02-18 | 01:22

ja daar heb je een goed punt. Ik weet d'r niks tegenin te brengen.

sufkut | 21-02-18 | 10:15

Geenstijl heeft er een kunst van gemaakt om zinnen uit de context te trekken.

Als men het filmpje eens zou bekijken en je iets in zou kunnen leven, kan je je hopelijk zelf ook voorstellen dat als je met een invalide vader zit en zelf wel wilt werken, maar niet de juiste hulpmiddelen krijgt, het erg lastig is om je leven weer op te bouwen. Deze man zegt enkel dat het leven nu lastiger is dan dat het voorheen was, so what? Dat maakt hem niet ondankbaar, dat is logisch als je uit een land hebt moeten vluchten.

3747 | 20-02-18 | 17:29 | 8

3747 | 20-02-18 | 18:13
Empatisch vermogen zou ook op zijn plaats zijn voor Nederlanders die hun land vol zien raken met dingen die zij niet willen, die niet gehoord worden door hun regering, die voor racisten uitgemaakt worden omdat ze er iets van zeggen, die vermoord worden door rondvliegende kogels van de geimporteerde mafia's. Voor de mensen die niet meer kunnen slapen omdat er een jankende moskee dichtbij staat. Die niet meer in hun oude buurtje kunnen komen omdat ze er weggejaagd worden. Die neergeslagen worden, bespuugd worden, verwond worden door geimporteerde mensen. Empathie voor deze mensen zou op zijn plaats zijn.

onnosel | 20-02-18 | 18:26

@onnosel, dat hoor je mij zeker niet ontkennen, maar is dat een argument voor reacties die elders in dit topic terugkomen?
Wij zijn als Nederlanders erg goed in het klagen over problemen, maar doen er niks aan behalve online mopperen.

3747 | 20-02-18 | 18:37

De reden waarom velen zekere reacties plaatsen is uit onmacht. Omdat, als je een duim op fb opsteekt, de politie bij je aan de deur staat als de boodschap niet aanstaat. Omdat, als je bestolen wordt, de politie geen tijd voor je heeft. Omdat de politiek leugens vertelt en met de eigen carriere en doeleinden bezig is.
Omdat er geen hoop is op een goede toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen. Omdat de grote steden overgenomen zijn door moslims. Omdat er steeds meer moslims binnenkomen en niemand mag er iets van zeggen. Want ook dan staat de politie voor je deur.
Klagen over problemen hier is nog het enige wat mogelijk is voor heel veel mensen. Mopperen, ja Nederlanders mopperen. Maar ze mopperen in hun eigen land. Ze werken in hun eigen land, ze betalen belasting in hun eigen land. Ze mopperen niet in bijv. Syrie omdat het hen daar niet bevalt. Ze mopperden ook niet in Canada of Australie toen ze daar hun handen uit de mouwen staken. Logisch dat mensen mopperen. Mensen zien wat er gaande is. De mensen die wakker zijn, mopperen hier. Want de mensen kunnen niets doen. Er wordt niet naar hen geluisterd.

onnosel | 20-02-18 | 19:44
▼ 5 antwoorden verborgen

"Dan weet Shafee op eigen initiatief het appartement te ruilen voor een kleine benedenwoning."
Zo zo, helemaal op eigen initiatief? WTFucking hell. Is eigen initiatief tonen al een kwaliteit om apart te benoemen??

Maytheforcebewithyou | 20-02-18 | 17:26

Nederland is heel erg ziek geworden door dingen van buiten Nederland

Eddy67 | 20-02-18 | 17:23 | 1

Bij bepaalde bevolkingsgroepen wel (blijkbaar).

Synthese | 20-02-18 | 17:55

Jammer dat we dit niet onder de pet hebben kunnen houden. Nu maar hopen dat Ollongren het gaat bestempelen als nepnieuws! Amstelveen - ik heb er nog nooit een woning kunnen betalen. Toen ik na mijn opleiding gedwongen in militaire dienst ging moest ik bij de (aanstaande) schoonouders logeren om in de buurt van het vrouwtje te zijn. Na dienst nog nooit een dag werkeloos geweest (dankbaar!). En dan wordt je weggezet als fascist/racist omdat je wenkbrauwen omhoog gaan van dit soort berichten. DE BEUK MOET ERIN GAAN!!

funkyd | 20-02-18 | 17:21

uitvreters opzouten

klaas-poephoofd | 20-02-18 | 17:15

Oud nieuws blijkbaar, want aangepaste invalidenwoning is al in feite geregeld. Geduld is een schone zaak?

Jan, Leiden | 20-02-18 | 17:14

Dit is ook de reden dat we eigenlijk alleen vruchtbare vrouwen op zouden moeten mogen nemen in onze samenleving. De mannen zouden moeten vechten voor hun land en de vrouwen moeten zich dan hier in Nederland voortplanten met het type man dat hun land niet verpest. Dus zeg maar vrijwel alle echte Nederlandse mannen behalve politici.

maaknietsuit | 20-02-18 | 17:13

Hoe harder hij klaagt, hoe sneller hij hier alles krijgt wat hij wil in dit slapschwansenland.

jufrouw theelepeltje | 20-02-18 | 17:05

En dan zijn er nog van die idioten die "welkom welkom" staan te zingen. Je zou ze toch allemaal omleggen, NL is toch al verloren.

Pietje | 20-02-18 | 17:03

Ach joh, er is in ieder geval 1 proces van heel de integratie geslaagd en dat is dat de import net zo hard al dan niet nog harder kan klagen dan menig Nederlander.

Hebben we in ieder geval toch nog 1 ding met z'n allen gemeen.
Of zou het aan het weer liggen?

TP 1984 | 20-02-18 | 17:00

Heeft Wilders toch gelijk, Nederlanders worden gediscrimineerd en achtergesteld op migranten en 'vluchtelingen' die voor oorlog en dood wegvluchten naar hier en blij zijn het vege lijf te hebben gere.. oh wacht.
Een Nederlander die ineens rolstoelachtig wordt en geen aangepaste woning meteen heeft komt op de wachtlijst van een woningaanpassing of als dat te duur is op een wachtlijst voor een aangepaste woning.. die wachtlijst is al vele malen langer geworden omdat urgentie voorrang heeft.. urgentie krijg je als je geen dak boven je hoofd hebt en daar zelf niets aan kan doen.. zoals vluchtelingen die het vege lijf moeten redden.

ik maak het herhaaldelijk mee dat ouderen die vanwege complicaties met hun leeftijd niet meer een verdieping hoger zich kunnen gaan wassen of slapen; optie is dan, aan de keukenwasbak jezelf wassen en/of bij buren die beneden een douche hebben. Een traplift zelf aanschaffen of en dat is de nieuwste term, je wist dat je oud werd en had daarop kunnen participeren...
de wachtlijst is vervolgens dan jaren..

fikkieblijf! | 20-02-18 | 16:57

De minister van Justitie moet als een dolle ene Joris inlenen voor dit soort tuig.

Langshetrandje | 20-02-18 | 16:55

In Syrië had deze familie een begane grond appartement dat de gehele dag in de zon lag.
Logisch dat men klaagt in dit koude en kille land. Sarcasme modus uit.

De woning was aan flarden geschoten waardoor de hele flat op de begane grond lag en daardoor ook een doorzon woning was.

Mijn advies: aanpassen of opdonderen.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

F. Jacobse | 20-02-18 | 16:54 | 1

Dat willen zij dus ook, een aangepaste woning. Ondankbaar volk hoor, beetje bewegingsvrijheid willen en niet in je broek willen schijten.

Binnenbaan | 20-02-18 | 17:47

Niets is meer onverdraagzaam dan de misplaatste arrogantie van Islamitische asieleisers,,,

FreshClash | 20-02-18 | 16:52 | 1

Maar de onverdraagzaamheid van de reaguurders hier komt tegenwoordig toch aardig in de buurt...

Binnenbaan | 20-02-18 | 17:50

Misschien wil die verrotte bureaucratie dan nog één ding voor deze zielige mensen regelen: enkeltje Syrië s.v.p.?

Cor Netto | 20-02-18 | 16:50

Zeker allemaal ingevlogen, je maakt mij niet wijs dat ie 10 landen doorgelopen is met pa op zijn rug. En dan binnenkort een aangepaste huurwoning. Broer en zusters maken inmiddels ook Amstelveen onveilig. Klagen dat er gesolliciteerd moet worden terwijl ze geen Nederlands spreken. Wat had je dan gedacht? Dat je je hele leven op je luie reet had kunnen blijven zitten.
Waarom zijn ze überhaupt toegelaten? Svp zsm terugshippen naar Syrië daar hebben ze ook raketgeleerden en apothekers nodig. Ik heb hier zo'n kostbeu van da's met geen pen te beschrijven.

bwanabanjo | 20-02-18 | 16:48

Tering Jantje, zoveel waarheden in de reaguursels vandaag. Ze zullen ergens wel een punt hebben maar waar tegen wie deze klachten gericht kan ik me slecht voor stellen waarnaast de thuis-was-alles-beter stelling van een niveau is als in het ghetto van Warschau kon het op sommige avonden best gezellig worden.

GormSuil | 20-02-18 | 16:37

Altijd huilen over werkschuw tuig. Nu is er hier iemand die naar school gaat én werkt én zijn vader verzorgd, waar hij niet uniek in is, maar ik geef het je te doen. Hij brabbelt zelfs een woordje Nederlands.
Dat hij dat niet trekt is logisch en dat hij teleurgesteld is dat is ook logisch als je door zo'n miep van alles en nog wat beloofd wordt.
Nederland is al heel lang de verzorgingsstaat niet meer die we eens waren.
Kijk maar naar onze oudjes. Dat deze jongen dat nu aan levende lijve moet ondervinden is sneu en hij heeft gewoon net zoveel gelijk als Bep van 3 hoog die hetzelfde probleem heeft.
Het is makkelijk scoren, iemand schoppen die al op de grond ligt.

piet selderie1116675 | 20-02-18 | 16:36 | 12

Ik zie mijzelf nergens rekenen, behalve dat ik iets 10x liever heb. Bewaar uw infantiele manier van uitleggen liever voor uw importbruidje.

piet selderie1116675 | 20-02-18 | 18:59

Een verschil tussen hem en Bep van 3 hoog is dat als het bekende patroon zich doorzet, zijn kinderen ons zullen minachten dan wel haten dan wel beide en mogelijk ons het liefst willen opblazen. Die van Bep hoogst waarschijnlijk niet.

VreemdEend | 20-02-18 | 19:20

Bep is kinderloos, dus dat is makkelijk gezegd.

piet selderie1116675 | 20-02-18 | 20:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Het er gaat dus eigenlijk om dat de SP aandacht vraagt, want de gemeenteverkiezingen zijn in aantocht. Zie de bron van dit bericht: www.amstelveenz.nl/nieuws/beschuldigi...
De SP heeft blijkbaar een 'hulpdienst', zoals de PvdA al jaren in veel gemeentes een 'ombudsteam' heeft. Verschil is, dat de ombudsteams gewaardeerde partners van de gemeenteraden zijn. Jammer dus, dat de SP niet zo goed functioneert in Amstelveen. Deze mensen uit Syrië worden als speelbal gebruikt.

KlaasGoudsekaas | 20-02-18 | 16:34

Stank voor dank

TDB | 20-02-18 | 16:34

Wel g.v.d, wat een ongehoorde brutaliteit en ondankbaarheid, ik word hier gewoon niet goed van, unf*cking believable . De man komt uit een hell hole om vervolgens ons de maat te nemen. Ik ga maar even joggen om weer een frisse state of mind te krijgen.

thephysicist | 20-02-18 | 16:33

Ondankbare mensen zijn er altijd en overal. En als de ander daar schande van spreekt, is dat natuurlijk ook mogelijk. Maar, jongens toch, zowel schrijver van Rossem als vele commentaren kunnen wel krachttermen gebruiken, maar dat geeft de tegenpartijen (die GS liefst uit de lucht willen hebben) alleen maar meer in handen.
Waarom het niet slimmer spelen, in plaats van gewoon ordinair liggen fulmineren, dat helpt helemaal niets.
Ik en echt geen watje, schelden mag voor mijn part, maar ik weet wel dat schelden nog nooit geholpen heeft.

Louise-in-de-pels | 20-02-18 | 16:32

Dit is dom en kortzichtig. Je kunt niet van die mensen verwachten dat ze onze bureaucratie verdragen met in hun achterhoofd dat ze hier in ieder geval niet kapot geschoten worden. Niet kapot geschoten worden is een norm die voor iedereen snel zou wennen en dan gaan de nadelen van onze maatschappij tov van hun vroegere thuisland gelden. Hoe menselijk is dit. Wij moeten gewoon objectief naar menselijke beginselen kijken.

vandegekke | 20-02-18 | 16:30

Wat belet deze klager om terug te keren naar zijn Syrische vaderland waar alles wel goed op orde is?

Dutch_Viscount | 20-02-18 | 16:23

Eindelijk een buitenlander die ik vanavond niet tegenkom bij Opsporing Verzocht!

Aardsengelmichael | 20-02-18 | 16:19 | 1

U bedoelt zeker de vader in de rolstoel?

VreemdEend | 20-02-18 | 17:04

Wegwezen en snel een beetje!

riesepies | 20-02-18 | 16:19

En zomaar even een meisje van haar fiets afsleuren om haar in de bosjes aan te randen of te verkrachten mag ook al niet. Ook dat was in Syrie allemaal beter geregeld. Ik begrijp die jongen wel. Hij mist hier de bominslagen, hevige branden en het kanon gebulder. Maar bovenal de lucht van rottende lijken, waarvoor hij eens op de vlucht ging naar Nederland en huilend van ellende aan de burgemeester van Amstelveen om asiel vroeg en beloofde hem eeuwige dankbaarheid.......

gratias | 20-02-18 | 16:14

Is NL nou zo dom of ben ik nou zo slim?

Ali Bi | 20-02-18 | 16:10

Echt jammer dit artikel op GS, probeer je eens in een ander te verplaatsen.
Ze krijgen een krot om in te wonen met een paar grijpstuivers zodat ze niet doodgaan van de honger maar hun land, hun huis en haard krijgen ze er niet mee terug; Dus natuurlijk was voor hem Syrië(voor de oorlog) beter.
Ik zou ook niet graag verhuizen naar een ander k*t land omdat mijn eigen naar de tering is gebombardeerd.

.:. Two Pillars .:. | 20-02-18 | 16:06 | 5

De gastheer heeft ook nog een miljoenmiljard Nederlandse bejaarden die in hun eigen ontlasting liggen. Mensen die hard gewerkt hebben en hun arbeidsleven premies betaald hebben waarvan nu elektrische rolstoelen gekocht kunnen worden voor asieleisers. Ongeacht of ze nou wel of niet verschrikkelijke dingen hebben moeten doorstaan, het getuigt van weinig fatsoen om zo af te geven op je gastheer.

Linkse allergie | 20-02-18 | 16:21

Bovendien geloof ik er geen reet van dat hij onder schooltijd naar huis moet om zijn vader naar het toilet te helpen. Die inburgeringscursussen duren een dagdeel. Maar als je bedoelt dat hij na school eerst naar huis moet om zijn vader te helpen i.p.v. direct door naar de sportschool waar hij de rest van de dag kan gluren naar Nederlandse meisjes dan heb je gelijk. Dat sportschoolabonnement wordt overigens ook gewoon door de gemeente Amstelveen betaald uit een speciaal potje. Dat je het even weet.

Linkse allergie | 20-02-18 | 16:24

Een krot? Hoezo een krot? Dat was een doorsnee galerij flat. Niet ideaal voor een rolstoel dobberaar maar zeker geen krot. En dan maar klagen omdat zijn twee zussen nu 10 sollicitaties per week moeten doen (UWV norm) "ja maar ze kennen geen Nederlands" nou en. Hoeveel Nederlands moet je kennen om komkommers te plukken. Het barst hier van de Polen die ook geen Nederlands kennen maar wel komkommers plukken. Als Nederland voor jou dan zo'n k*t land is wat doe jij hier dan nog.
Ga weg.

copywriter | 20-02-18 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een klaplul, laat die vader lekker achter bij je broer en zussen en zorg dat je het zelf beter krijgt, kan je ze daarna thuis lekker helpen. Nee, hele bende hierheen halen en dan klagen.

Mather | 20-02-18 | 16:02
-weggejorist-
Defman | 20-02-18 | 15:59 | 1

Alsof er iemand hier zit te wachten op een Shafee en Rafik...

Carmelita | 20-02-18 | 15:43

Ik begrijp niet goed waarom dat huilverhaal in de krant moet.
Ik ken een vrouw die jaren heeft gezorgd voor haar dementerende moeder. Een Nederlandse vrouw met een Nederlandse moeder. Het huis waar de moeder woonde was een aanleunwoning, niet aangepast. De moeder liep jarenlang met een rollater. Er waren echter drempels die het haar moeilijk maakten naar het toilet te gaan. Toen ze eenmaal in de rolstoel zat, waren de drempels er nog. Ondanks een aanvraag bij de gemeente. De dcohter had haar verplichtingen, moest boodschappen doen, maar had niemand die het even van haar kon overnemen. Ze klaagde nooit, heeft het met liefde gedaan. Ze heeft het gered. In de krant is ze niet gekomen, met foto en al. Zoals deze dochter zijn er zovelen. Allemaal mensen die met liefde hun vader, moeder, man of vrouw verplegen. Zonder publiciteit te zoeken. Zonder een aanklacht in te dienen. Het zijn mensen die respect verdienen.
Respect heb ik echter niet voor deze buitenlanders die hier uit de ruif komen eten en daarnaast ook nog klagen en publiciteit zoeken. In hun landen is het normaal voor hun familie te zorgen. Waarom is die situatie nu veranderd. Waarom zijn ze nu ineens wanhopig. Waarom wordt er nu geklaagd. Zijn ze hier wel echt nodig, vraag ik me af. Vragen zij zich dat niet af?

onnosel | 20-02-18 | 15:40 | 2

+1 voor deze reactie!

Gies van Agt | 20-02-18 | 15:46

Nee onnosel dat vragen zij zich niet af. Het enige wat zij zich afvragen is hoeveel ze uit de ruif kunnen graaien.

copywriter | 20-02-18 | 16:13
-weggejorist-
RenHoek | 20-02-18 | 15:39

Vandaag op het gemeentehuis mijn nieuwe paspoort opgehaald. Er zaten toch zeker 100 mensen te wachten. Ongeveer de helft hoofddoek/haatbaard.

gestoptmetroken | 20-02-18 | 15:35 | 2

Mijn god ja... en waar was dat als ik mag vragen?

kapoerewiet | 20-02-18 | 16:25

Het is in elk geval in Den Haag niet anders.

VreemdEend | 20-02-18 | 16:59

Klagen zit in hun bloed. (Bij een groot deel)

Schepvogel | 20-02-18 | 15:29

Die zoon moet miljonair worden wil die alles met belasting betalen terug verdienen aan de staat wat ze hebben gekost.
Dit kost ons een godsvermogen en we krijgen er stank voor terug.

Johan_Voorhaar | 20-02-18 | 15:27

Ik heb vroeger veel met vluchtelingen en emigranten te maken gehad en kijk helemaal niet op van deze houding. 80% van die lui klaagt, kijkt op een gefrustreerde manier neer op Nederland en de Nederlanders en wordt daarin bevestigd door wereldvreemde hulpverleningssokken die weg-met-ons prediken. Het enige verschil is dat deze zo onhandig was om het tegen een journalist te zeggen. De mensen die geld genoeg hebben om hierheen te komen zijn gewoon in het beste geval de meest opportunistische van hun volk en in het slechtste vaak regelrechte oorlogsmisdadigers. Gutmenschen willen er niet aan.

kapoerewiet | 20-02-18 | 15:23

die mentaliteit van deze mensen ondankbare honden zijn het jullie zijn ons zwartboek aan het worden , begrijp je dat leer eerst maar eens onze taal en onze noremn en waarden re respecteren en werken met je donder want daar hebben die zandhazen ook een broertje dood aan.weet wie dat ook hebben die somaliers die willen alleen maar vangen en voetballen quat vreten en kinderen maken.

pimikheberzinaan | 20-02-18 | 15:22 | 1

Wat? Interpunctie?

BonkiejSticker | 20-02-18 | 16:02

"De ondersteuning van de SP en de Vrijwilligersraad werkt vaak belemmerend", schrijft het college (van Amstelveen) in een reactie.

Verklaar U nader. Dat is toch het meest interessante nieuws in deze kwestie waar het bekende gekreun en gesteun van mohammedaanse asieleisers dat hoegenaamd niet is.

Ernst Oosters8389 | 20-02-18 | 15:21 | 2

Inderdaad, zeg! Effe het uitzoeken waard, denk ik.

kapoerewiet | 20-02-18 | 16:35

Ja, dat was het nieuws in dit bericht..

bolletje kaas. | 20-02-18 | 17:34

niets let hem om terug te rollen met die kar die hij ook nog mag houden.
doei!!

langzullenweleven | 20-02-18 | 15:20

Moslims zijn echt gaaf. zonder Moslims op deze Wereld zou het een hel zijn.

Jay-Jay-Jay | 20-02-18 | 15:19

Wie regelt eigenlijk de rolstoelen bij IS? Vast dezelfde die Homo’s van de flat gooit.

Dutch_Holland | 20-02-18 | 15:19

En maar klagen! check deze debiele constructie, het is wel verboden bij de wet maar vluchtelingen status dus mag en zal dan ook geschieden. Goodbye Europe!

www.telegraaf.nl/video/1697030/ophef-...

Kasparovic | 20-02-18 | 15:13 | 2

@Kasparovic
U heeft volkomen gelijk. Er is, vrees ik, geen weg terug!

demaup | 20-02-18 | 15:22

Zag dit ook net voorbij komen. Het Nederlandse volk moet kiezen. Opstaan of door de knieën gaan. Een tussenweg is er niet dankzij onze politiek.

barrypaffert | 20-02-18 | 16:21

Smile. U staat op Geen Stijl. En uw belastingbetalende buren lezen mee.

Van Zessen Klaar. | 20-02-18 | 15:11

Ongetwijfeld een triest verhaal en ik geloof best dat die jongen onder de stress zit en narigheid, maar die vergelijking met Syrie is ook echt zo stom dat ie een topic als deze wel verdient.

despecialist | 20-02-18 | 15:09

Zoek het plezier in: 'In de tussentijd kregen zij geen voorschot op hun uitkering, terwijl de uitkering van hun vader meteen werd gehalveerd.'

Einde van de Domheid | 20-02-18 | 15:09

Natuurlijk was alles beter in Syrie. Daar stond je wieg, daar verzorgden je ouders je, daar groeide je op, studeerde je en werd je ingenieur. Daar had je je vrienden, ook medici, die je gratis advies en medicijnen gaven. Daar had je de moskee waar je op je knieen kon. Daar ontmoette je een mooi meisje met doek en trouwde je met haar. Daar werden je kinderen geboren. Daar ontmoette je nog een mooi meisje met doek en haar trouwde je ook. Nog meer kinderen werden er geboren. Alles was goed daar. Toen begon de oorlog. Je was geen Assad-fan, maar je geloofde meer in de overheersing van de islam. Je kreeg het advies om naar Europa te trekken om daar de basis te leggen van een nieuw-islamitisch rijk. Je vrouwen en kinderen zouden snel volgen. Eenmaal aangekomen in Europa kreeg je gratis geld, gratis huis, gratis wasmachine, gratis tandarts, gratis ziekenhuis. Gratis alles. Je bent een voorbeeld voor alle moslims die thuis in Syrie gebleven zijn. Jij baant de weg. Maar je kwijnt weg in Nederland. Je wil alleen maar terug. Je doet dit slechts voor een ideaal, niet omdat je het echt wilde. Ook in Nederland zijn moskeeen, ziekenhuizen, andere moslims. Maar toch is het niet hetzelfde. Wat een medelijden heb ik met deze man zo ver van huis. Ik zou hem met alle liefde een gratis vliegtuigticket geven en hem zelfs uitzwaaien. Welkom in je eigen land. Hoe mooi moet dat klinken voor hem.

onnosel | 20-02-18 | 15:07

Nederlandse hulpbehoevenden krijgen steeds vaker te horen het helemaal zelf uit te moeten zoeken. Dat zijn dus mensen die hun werkzame leven voor zulke voorzieningen betaalden.
Komt zo'n volgeling van een ons vijandige en nogal Boze Profeet hier met lege handen binnen, krijgt een huis met meubilair en een inkomen plus zorg en heeft dan nog de onbeschoftheid aan te klagen & meer te eisen.
Ga eens deaud - en neem daarbij je grootste linkse weldoener mee.

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 15:07

Hij is goed ingeburgerd! Hij klaagt al als een Nederlander.

BozePaarseMan | 20-02-18 | 15:07 | 1

Omdat hij geen Nederlander is die hier ooit maar een cent of minuut investeerde of dat nog zal doen is dat een prima reden om meneer boven zijn land van herkomst uit te zetten.

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 15:16

Een woning in Amstelveen. Tuurlijk. Wachtlijstje hier. Wachtlijstje daar. En meteen ook maar door naar een aangepaste woning. Alles gratis. Geld toe. Viespeuk.

Dagdief | 20-02-18 | 15:04 | 2

Bah wat een stomme discriminerende weinig empathische reactie... als het jouw vader was piep je wel anders. Bah!

ladysaskia | 20-02-18 | 18:25

Blablablaat. Suf kind.

Dagdief | 21-02-18 | 01:02

Amstelveen... was dat niet de gemeende waar de burgemeester tijdens koningsdag zijn hand op de billetjes van Maxima legde?
Rijk en Ranzig klasse, een groot patser dorp.
Gewoon ontmoedigingsbeleid daar.
Iedereen moet vluchtelingen opnemen, maar Amstelveen toch niet, dat is niet chique.
Rijke Japanners, dat wel. :)

MistaRazista | 20-02-18 | 15:03

Het is niet raar dat vluchtelingen en gelukszoekers uit o.a door Nederland om zeep geholpen landen alle hulp vanzelfsprekend vinden.

Black Noise | 20-02-18 | 14:56

@mezelf: leiden. zucht

Brainless talent | 20-02-18 | 14:55

Wat mij betreft kunnen NPO & MSM niet vaak genoeg zulke verhalen de wereld in pleuren. Het liefst elke dag. Ijdele hoop dat wereldvreemde gutmenschen eens gaan inzien dat hun goedheid nergens naar toe lijden.

Brainless talent | 20-02-18 | 14:54 | 1

Ik ben bang dat dit soort verhalen gutmenschen ervan overtuigd dat er nog een tandje bij moet. Die vinden dit daadwerkelijk zielig.
Als ze thuis overvallen beroofd en verkracht worden door een naffer, denken ze nog dat het hun eigen schuld is.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 19:55

Doe maar weer snel een fijn tietentopic want hier moet ik van overgeven, geef me gauw effe een teiltje want er wil een Chinees naar buiten!

rode boseend | 20-02-18 | 14:53 | 1

"effe een teiltje want er wil een Chinees naar buiten!"

U begrijpt dat dit zeer beledigend is voor Chinezen in Nederland en elders. Deze mensen werken gotallsjezus hard, houden eigen broek en verzorgen als geen ander hun familie!
Beetje oppassen, Evocatus

Evocatus | 20-02-18 | 15:19

Dit soort opmerkingen moet je lezen in de context dat moslims een superioriteitsgevoel hebben ten opzichte van de heidenen. Gevoed door de haatdragende islamitische regimes wereldwijd, en in stand gehouden door linkse hobbyclubjes in het westen. Je kan het hem bijna niet kwalijk nemen.

witdusracist | 20-02-18 | 14:51

Gelukkig zijn de meesten van jullie gewoon keyboard warriors die zo een man met rolstoel nooit harteloos op transport richting het oosten zou zetten, hoe groot jullie praatjes wel niet zijn.

pinosjet | 20-02-18 | 14:50 | 5

Ho, ho...
Niet naar het Oosten met deze Syrische klaaglul, zit ik er straks mee !

Wijze uit het Oosten | 20-02-18 | 15:55

Sorry, ik heb daar geen tijd voor. Ik moet werken om mijn hoofd boven water te houden. Ik heb zelfs geen tijd om een journalist te vinden om bij hem/haar flauwe kul uit te kramen. Als ik tijd had - en geld - dan zou ik ze een enkeltje Syrie geven.

loser | 20-02-18 | 17:21

In het Oosten moeten ze deze parasieten plaag niet. De toekomst zal leren dat ze daar verstandig aan gedaan hebben.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 19:52
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Willemdrie33 | 20-02-18 | 14:48 | 1

Hoe zieliger je bent, hoe beter er voor je wordt gezorgd in NL. Ze zijn goed op de hoogte gebracht door de hulpverlenende instanties. Ik zal wel weer nog harder moeten werken zodat ze nog minder zielig kunnen worden gemaakt. Dit maakt natuurlijk de weg wel vrij om de volgende keer meer je best te doen (productinnovatie) om nog zieliger te worden zodat er wat groeipotentieel is qua inkomsten. Werken is voor mensen die niet zielig genoeg zijn om niet te werken. Zielige mensen ga je toch niet vragen om te werken? Zij hebben ten minste nog wel wat eigenwaarde.

Kaan78 | 20-02-18 | 14:39

Waar de echtgenote of moeder is is niet duidelijk in het verhaal. Wel dat hij al 3 familieleden naar hier geloodst heeft, maar die moeten, och erm, leven van een gedeelde uitkering (men had gerekend op 4 x 1500 euro) en spreken de taal niet maar moeten wel werken. Als je SP stemt weet je nu wat je steunt

batvoca2 | 20-02-18 | 14:38 | 4

SP valt in dat opzicht wel mee. Het zijn eerder GL, PvdA, D66 die dit toejuichen en VVD en CDA die dit zwijgend laten gebeuren.

Blasfemie | 20-02-18 | 14:49

Waarvan 2 zussen. Dus gelukkig wel wat extra vrouwen voor de Hollandse man.

pinosjet | 20-02-18 | 14:52

GL is veel erger dan SP. SP is ook mijn partij niet (verre van) maar die zijn toch wel een stuk realistischer als het aankomt op belangen in eigen land. Ze zijn soms zowaar EU-kritisch.

Akiron | 20-02-18 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

"In mei 2016 eindigt hun reis in Amstelveen, waar ze een appartement krijgen toegewezen." Alleen dat zinnetje al, maakt me echt woedend, woedend.

osolemio | 20-02-18 | 14:38 | 1

Je kunt ze toch moeilijk in een Vinex wijk in Zoetermeer, Purmerend of Almere huisvesten. Daar hokken we de autochtonen wel op.

Maris v.d Hof5393 | 20-02-18 | 18:12

Ik ga het verhaal niet eens lezen. Ik moet die lui ongezien toch niet hier.
Moslims leveren al-leen maar gezeik op.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 14:37

Nou weet hij ook hoe het voelt om een regering te hebben die de mensen die hier wonen in de steek laat om hun eigen agenda door te duwen. Ik betaal duizenden euros aan zorgverzekeringen en belastingen. En ik mag dankbaar zijn dat ik hier mag wonen als een melkkoe. Wat loopt hij dan te zeuren ? Hij koos er voor om hier te komen. Ik ben hier geboren.

loser | 20-02-18 | 14:33 | 1

Amen.

Slipsnifter | 20-02-18 | 14:37

Hier op de hoek ook een gezin uit Syrië wonen. Alles ingericht. Nette Volkswagen voor de deur om tussen de supermarkt en de woning op en neer te rijden, werken doet ie niet. En de buurvrouw die haar hele leven gewerkt en belasting betaald heeft moet het met een 15 jaar oude Twingo doen.

Wekkertje | 20-02-18 | 14:29 | 3

Kun je even vertellen welke gemeente? Dan kunnen we die auto afpakken.

De Twingo dus, voor de duidelijkheid.

TheseDays00 | 20-02-18 | 14:37

Niet iedereen in dit hele gave land kan leven als een penthouse profeet !

Castor12 | 20-02-18 | 14:37

En dan moet die buurvrouw hopen dat ze niks gaat mankeren, want dan kan ze ook die Twingo niet meer betalen.

Slipsnifter | 20-02-18 | 14:39

Ik kan uit het filmpje nou niet helemaal opmaken wát er nou precies beter is in Syrië. Het weer misschien?

priks | 20-02-18 | 14:29
-weggejorist-
KlauwnBassie | 20-02-18 | 14:27

Men loopt vast in de samenleving door de vele regelgeving. En daarvoor is een zwartboek ingeleverd. Mag dat nog? soewartboek?

Hoe dan ook, welkom in 1000000000 regeltjesland.
Weg met ons!

Rest In Privacy | 20-02-18 | 14:27 | 2

Je kunt de koers ook wijzigen, stem met de wetenschap van hun jarenlange terreurbeleid tegen de eigen bevolking.

FreeVogelaar | 20-02-18 | 14:31

Een zwartboek is meer iets voor een burgerorganisatie, van een serieuze politieke partij mag je verwachten dat ze meer doen alleen zeiken.

Muxje | 20-02-18 | 14:39

Zoek een woning in Aleppo. Dankzij de Russische luchtmacht zijn daar veel gelijkvloerse woningen. Enkel de begane grond.

Irnerius | 20-02-18 | 14:22 | 3

hahaha. Maar ISIS is wèl verslagen dank zij Poetin. Elk voordeel heb zn nadeel.

Lupuslupus | 20-02-18 | 14:26

En het leven is daar inderdaad veel eenvoudiger. Alleen water en brood.

Wekkertje | 20-02-18 | 14:39

Laagbouw met dakterras en aanleunwoningen.

kapoerewiet | 20-02-18 | 16:38

Ik betaal ieder jaar weer tienduizenden euro's premie en belastingen, en dankbaarheid krijg ik daar nóóit voor terug. Hooguit een boete als het wat te laat komt.

Deze mensen zijn al snel ingeburgerd, gewoon ondankbaar klagen net als de rest.

Dit krijg je als men regeert zonder visie, en kotsen op het land en zijn inwoners bon ton is.

Peter_K | 20-02-18 | 14:22 | 1

Volgens mij laten ze zich door de Europeanen alleen maar helpen om onze samenleving stapsgewijs te ondermijnen en ons land uiteindelijk totaal van ons over te nemen. Het is dus een kwestie van tijd, tot het te laat is.

FreeVogelaar | 20-02-18 | 14:27

Waarom moet een afgestudeerde apotheker nog naar school?

Franker | 20-02-18 | 14:22 | 1

Bijscholing omtrent nieuwe medicijnen ?
Of misschien een VCA cursus.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-18 | 14:40

Dit is de SP er Wil Roode in actie. De SP maakt meer kapot dan je lief is

ristretto | 20-02-18 | 14:22 | 1

Schreef het gister al: de SP is bedoeld voor ´hun soort mensen´. Het liefst zouden ze 85% belasting van je inkomen /eigen vermogen komen aftroggelen als blijkt dat die centen in jouw bezit zijn. En dan hoef je nog niet eens rijk te zijn. Eerlijk zullen we alles delen´ - jaja.

Tomatensmijters.

Wat de SP een fleur van symphatie heeft gebracht was Jan Marijnissen. Charismatische, ogenschijnlijk sympathieke man, zeker. Goed politicus ook.
SP´ers. Nog net iets minder link dan Groenlikkers. Dus dat zegt genoeg.

chicago river | 20-02-18 | 14:28

Voor deze ene , ondankbare jankebal hier kan je daar het tienvoudige aantal helpen.
Daarom opvang in de regio in beschermde kampen totdat het weer veilig is , direct werk zat voor ze .

Castor12 | 20-02-18 | 14:22

Zo zielig! En vreselijk onmenselijk van onze regering, de EU en de NGO's om die mensen hierheen te halen. Elk verstandig mens kan bedenken dat er maar 1 plek is waar je deze vluchtelingen echt mee helpt : met opbouwende hulp in de regio waar ze vandaan komen. Hier worden ze mensonwaardig behandeld. Krijgen geen enkele kans om zich een echt mens te voelen of verantwoordelijkheid te mogen nemen. Bah!

Promedio | 20-02-18 | 14:22

Ziekelijke zieligheidspromo, waarbij de Syriërs dubbel de l*l zijn: enerzijds omdat ze ingestemd hebben om hun verhaal zo drakerig te laten spannen voor SP-strontkarretjes, anderzijds omdat ze zelf te dom zijn om in te zien hoe schadelijk dit gekierewiet zich geheid zal gaan keren tegen hun eigen belang.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-02-18 | 14:21
-weggejorist-
meneer Q | 20-02-18 | 14:21

Begrijp niet waarom er geen gezinsuitkering van wordt gemaakt.Waarom moet iedereen in dat huis een aparte uitkering?Dan kom je op 2400 euro per maand netto.Logisch dat daar op gekort wordt.Mag hij volgend jaar ook zijn zorg en huurtoeslag terugbetalen.
Zoon studeert ook nog gratis.Vluchtelingen hoeven niet te betalen voor studie en boeken maar krijgen wel beurs die hoger is als je uitwinend bent.
Zeer uitgekookte familie dus die zichzelf zielig vindt en Nederland maximaal wil uitplukken.En dan nog ondankbaar ook.Gewoon terug met het vliegtuig.Grote delen Syrië zijn veilig.Dit zijn geen echte vluchtelingen maar gelukzoekers.

Lilia2 | 20-02-18 | 14:20 | 1

Ze weten qua uitkeringen, toeslagen ed. zeer goed de weg, ook al spreken ze geen woord NL, maar ze worden wijsgemaakt door de "wees welkom" types die ze wegwijs maken.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:32

Tja, hier wordt je zo lang mogelijk in leven gehouden en daar loop je iedere dag kans op een kogel of bom. Als je leven ellendig is en je weet zelf geen oplossing is het beter om daar te zijn waar een ander je probleem wel oplost.

Sinclair | 20-02-18 | 14:19

Hij heeft wel gelijk, in Syrie is de helft van de huizen drempelloos.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-18 | 14:19 | 1

En wel meer -loos...
Maar het is daar toch zoveel beter ?
Opbokken dan !

Wijze uit het Oosten | 20-02-18 | 15:50

Zullen we de vlucht naar Syrië crowdfunden?

Rest In Privacy | 20-02-18 | 14:19

Dat krijg je als verzorgingsstaat. Men verwacht verzorgd te worden. Daarom komen ze ook naar NL en niet naar een land als Polen of Griekenland. Bovendien trekt het ook niet het hardwerkende en goed integrerende deel van de vluchtelingenaan.
Maar dat krijg je als we en masse links stemmen.

zeeman73 | 20-02-18 | 14:18 | 1

Eh vlgs mij is Trutte niet links, maar je verhaal klopt verder.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:33

Dat vluchten van Syrie naar hier, wat kost dat nou?

TheseDays00 | 20-02-18 | 14:17 | 2

Je kunt veel beter vragen, wat kost het ons belastingbetaler daarna.

FreeVogelaar | 20-02-18 | 14:19

Ik hoorde in de docu van die ondergedoken Israelier 1500 euro..

NV_2017 | 20-02-18 | 15:06

U bent te gast in míjn huis! We hebben u van alle zorg voorzien en u dingen aangereikt waarvan u in het eigen zand van herkomst nog niet eens wist dat het bestond. U krijgt gratis huisvesting, geld, zorg en middelen waar de inheemse Nederlander krom voor moet liggen, áls hij het al krijgt. Uw onbeschofte ondankbaarheid grenst aan het absurde. Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend beiden naar Schiphol af te reizen, uw koffers in te checken en met de 1e vlucht naar Syrië terug te gaan. Daar is alles immers veel beter toch? Opbokken, wég wezen en wel sofort! Ondankbaar stuk vreten dat je er loopt!

*woedende de pc uitzet en een blokje om gaat om af te koelen*

Sjefke7807 | 20-02-18 | 14:17

Ongelooflijk, gooi die lui de grens over, en snel!

Ko Ranzig | 20-02-18 | 14:15 | 2

Mag niet, van de ongekozen dictators in Brussel!

FreeVogelaar | 20-02-18 | 14:32

Da mag nie... er staat een heel legertje advocaten klaar om deze zielepoten te begeleiden en de rekeningen worden door overheid betaald. Procedures worden zo ellenlang gerekt dat men aan het einde van de rit uit pure armere maar besluit dat ze toch mogen blijven.

NV_2017 | 20-02-18 | 15:08

Ik denk de moslim oetlul ook van de smokkel instantie gehoord heeft dat ie dan een oprot premie van een paar tonnetjes of meer mee zou krijgen .Zou mij niet eens verbazen als het ook nog waar is.

gelukzoeker | 20-02-18 | 14:15

Janken om niks. Prima geïntegreerde Nederlander dus.

Bakito | 20-02-18 | 14:14 | 1

De echte NL-er betaald alles. Deze strontbaal nog geen piek.

WayneGretzky*99* | 20-02-18 | 14:19

Tja, ik zou hier heel graag wat linksigs op zeggen om de boel eens even op stang te jagen. Maar wat mij betreft zit deze familie morgen op het vliegtuig naar Syrië.

DrumPiet | 20-02-18 | 14:14 | 3

Goed zo Piet. Relevantie!

ristretto | 20-02-18 | 14:18

Je (over)schat jezelf nogal in. 99,99% waar jouw naam onder staat wordt voorbij gescrolled.

WayneGretzky*99* | 20-02-18 | 14:35

Ah, een troll coming out of the closet

NV_2017 | 20-02-18 | 15:09

Lijkt me typisch SP propaganda, die zijn daar nogal goed in. Grote kans dat die Syriërs aanvankelijk best blij en dankbaar waren om vanuit de oorlog hier een veilig onderkomen te vinden. Maar dan komt zo’n trol van de SP “helpen”. Je hebt recht op dit en je hebt recht op dat en de gemeente moet zus en het rijk moet zo. Nederlanders weten inmiddels wel dat geen enkele organisatie perfect werkt, en dat je met tekorten, wachtlijsten en inadequate regelgeving te maken krijgt. Maar bij nieuwkomers wekt dat wellicht valse verwachtingen. Waarop de SP weer lekker vol op het orgel kan. Niet met voorstellen voor verbetering, maar inspelen op de onderbuik door de regering om de oren te slaan met alles wat er kut is aan de hulpverlening. Geen wonder dat die gemeenteambtenaar pissig is en terecht stelt dat de “hulp” van de SP averechts werkt, valse verwachtingen wekt en de gemeente tot vijand maakt. Allemaal om hun puntje te kunnen scoren.

Muxje | 20-02-18 | 14:12 | 1

Ja, dat is het echte nieuws in dit verhaal. Zo werken ze dikwijls..

bolletje kaas. | 20-02-18 | 17:41

Dit moet een grap zijn.... man in de rolstoel doet aan "extreme method acting 3.0" ofzo. Er zijn hier gewoon Nederlandse gezinnen die om 1 eenvoudige verkeerde zakelijke beslissing dakloos geworden zijn, meer dan een jaar rondzwerven of op zolderkamers bij vrienden of familie bivakkeren. Zij ontvangen zip... nada... nakkes, geen woonruimte, geen soepsidies, geen begeleiding, want ze worden geacht zelfredzaam te zijn. En op de 1 of andere manier hopen ze zich zelf uit de situatie te knokken. Vroeg of laat gaat dit soort jankgedrag van mensen die alle hulp wel krijgen zo vreselijk tegen de borst stuiten. Werken met je luie aars! Wat mij betreft "vaseline NOT included"!

OhZo | 20-02-18 | 14:12

Toch kan het natuurlijk best zo zijn dat hij het daar -voor de oorlog- makkelijker had. Ik bedoel, hoeveel asielzoekers/vluchtelingen kwamen er naar NL vóór de oorlog uitbrak? Waarschijnlijk jaarlijks een tiental. Was dus echt geen hel daarzo.
Plus dat iedereen daar dezelfde taal spreekt, en elkaar dus met een half woord begrijpt. (Lijkt me heerlijk!) Ook zijn dat soort landen mono-cultureel. Helemaal niet gek dus, alle neuzen dezelfde kant op.

zetje01 | 20-02-18 | 14:12

Op een blauwe maandag weleens voor de COA gewerkt. Sprak destijds een gesjeesde Joego die mij wou overtuigen dat Joegoslavië véééél beter was dan NL. Kortom die lui proberen gewoon te sarren en te kloten met je goede intenties. Vinden ze zelf leuk om te doen.
Gewoon compleet negeren en geen aandacht geven.

Hercule | 20-02-18 | 14:11 | 1

Denk dat en Nederland & voormalig Joegoslavie er op achteruit gegaan zijn sinds die blauwe Maandag lang geleden. Toen de navo begon met het opwarmen van etnische spanningen in Europa.

am*dam | 20-02-18 | 15:11

En neem er zoveel mogelijk mee terug: Ga Dan!!

VP732 | 20-02-18 | 14:10

Niet te snel oordelen. Wie weet is het wel een soort van Stephen Hawking.

Mr_Natural | 20-02-18 | 14:10 | 1

+1

Dutch_Viscount | 20-02-18 | 16:40

Als ik nu nog eens naar Nederland moet kan ik bibbergeld vragen, ja, het is daar erger dan in Syrie.

Lt-Kol Kilgore | 20-02-18 | 14:09

Die sociaal werkster, Wil Roode, heeft ze hiertoe aangespoord. Wedden? "nee joh, dat moet je doen, zo werkt dat hier! Camera's! Overdrijven en niet zeggen dat het meevalt!"

Types zoals Wil hebben Nederland naar de klote geholpen.

Panos88 | 20-02-18 | 14:09 | 2

Roerend mee eens. Veel kwader dan op dit soort uitvreters ben ik op de autochtoonse übergutmensch. Tegen de muur ermee.

kapoerewiet | 20-02-18 | 16:42

Types zo als jouw zijn helemaal kansloos je gunt het ander niet eens het daglicht laat staan dat een type zo als jouw wat voor Een ander zou doen types zo als jouw hebben leterlijk nog nooit iets voor deze maatschappij gedaan

Nikkidetweede | 21-02-18 | 00:51

Ik geef niet meer aan goede doelen of andere onzin, maar voor deze ondankbare hond wil ik meebetalen om hem zo snel mogelijk op het vliegtuig te zetten naar Sirie. Oprotten met die onbeschofte hond.

beau van rtl | 20-02-18 | 14:09 | 1

Beledig het mooie dier de hond niet, maar ik begrijp je volkomen....

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:22

En de kleur van die mountain bike is zeker ook niet goed?

Bennie Boos | 20-02-18 | 14:06 | 2

Is jou trouwens opgevallen dat die asielzoekers niet weten hoe een fietsstandaard werkt? Echt heel stom dat die fietsen òf op de grond liggen òf op z'n 11 en 30'ste tegen een muur gekwakt zijn.

Sarcastisch varken | 20-02-18 | 14:45

Enige tijd terug een Syrische familie, die een zeer moderne net opgeleverde flat kreeg in Enschede, de NL-er staat daar z'n halve leven voor op een wachtlijst, m'n broek zakte af: ze vonden het niet goed genoeg!!

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:24

Het leven in Syrië was makkelijker. Ja, geen vooruitgang, dus alles was eenvoudig. Wat wil je nou Syriër.. leven in een maatschappij die vooruit gaat. Wil je iets van je leven maken, iets leren, iets geven aan de mensheid, je kinderen iets meegeven...? Of blijven hangen in je achterlijke Moslim shit? Aan jou de keus.... Je bent welkom, maar dan ge je wel als een gek iets doen waar ook wij wat aan hebben. Begin van mijn apart een toneelgroep, maar doe iets!!!.. Mafkees.

Mark_D_NL | 20-02-18 | 14:06 | 1

Tut, tut, geen vooruitgang. Alweer moet ik u betrappen op onzin!

De vroeger Syriërs wilden wel degelijk vooruit. Mijn vrouw kan zich nog goed Syriërs herinneren die een pittige opleiding volgden in de Sovjet-Unie. Zij is ingenieur en dan moest je wat in je mars hebben. De opleidingen in de Sovjet-Unie waren heel pittig (De SU en Syrië waren al sinds 1946 goede maatjes)

Soms ging het in die landen helemaal niet slecht qua ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld Afghanistan. Onder het bewind van Koning Mohammed Zahir Sjah ging het prima de goede kant, die samenleving zou je nu niet herkennen. Nu is het een hellegat, met dank aan de Amerikanen die de Mujahedin zo nodig moesten gebruiken tegen de Russen.

De staatsgreep van Muhammad Daoed Khan heeft ook het nodige bijgedragen aan de achteruitgang van Afghanistan, want later schoof de koning hem weer aan de kant, en dat soort zaken is nooit goed, dat soort paleisrevoluties. Muhammad Daoed Khan zette zich wel in voor vrouwenemancipatie en was vriend van de VS én de Sovjet-Unie t.b.v. hulp met het aanleggen van infrastructuur.

Dat alles is te niet gedaan. Driewerf helaas!

Dit staat geheel los van mijn mening, dat er vluchtelingen zijn die een got op hun blote knietjes in het grind moeten of willen danken voor het onderdak alhier in NL geboden. 't Zijn heus niet allemaal profiterende hufters, die Syriërs, maar voor zo'n potentieel opruiend artikeltje is een krant natuurlijk altijd in.
Doet er uw voordeel mee. Evocatus

Evocatus | 20-02-18 | 17:07

In de tussentijd staan Nederlanders jaren op een wachtlijst voordat ze een sociale woning of zorg toebedeeld krijgen maar deze mensen krijgen hop zo alles geregeld voor ze. En dan komen de broer en zussen ook nog even over. Maar he, ze moeten wel aan het werk en dingen doen. Dat waren ze niet beloofd natuurlijk door de migrantensmokkelaars. Hoepel maar weer op terug naar Syria waar alles zo veel beter is. Jullie blij, wij blij.

Zzzzooooffff | 20-02-18 | 14:05

Dit is een incidentje! Meeste Syriërs zijn dankbaar en hebben een eigen zaak of werken als arts assistent. Er zijn ook maar 32000 naar Nederland gekomen. Stond zaterdag in het AD, dus waar!

Rallywally | 20-02-18 | 14:05

Het kwalijke vind ik altijd dat die mensen na 5 jaar nog geen Nederlands kunnen. Er woont bij mij in huis nu een Venezolaanse medestudent die sinds september in Nederland en die knul spreekt gewoon al prima Nederlands. Binnen twee jaar kan je toch wel een taal (zij het gebrekkig) leren.

barryvantiggele | 20-02-18 | 14:04 | 5

Oei oei ik maak me inderdaad schuldig aan enkele fouten. Vergeef een reaguurder die in zijn pauze even op zijn telefoon een reaguursel plaatst. Bij deze de aanpassing op mijn reaguursel: 'Nederlands kunnen spreken' en 'in Nederland is'

barryvantiggele | 20-02-18 | 15:49

Ja, als je de taal niet wil leren spreken of er niet je best voor doet, dan houdt het op. De vroeger opleidingen daartoe (ik spreek over pré-2000) waren zeer goed en als je je best deed en gewoon slim was dan sprak je Nederlands in twee jaar vloeiend.

Maar een oude Syrische vader, die veelal thuis zit en niet begiftigd is met een overmaat aan IQ, ja, daarvoor wordt het lastig. We kunnen niet iedereen over één kam scheren als het gaat om het leren van Nederlands. Dat sommigen hier helemaal niet zouden moeten zijn is een andere zaak.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 20-02-18 | 17:12

Een oude invalide man kan je moeilijk kwalijk nemen dat hij geen Nederlands spreekt. Ik had het over dat artikel waarin staat 'de broer en zussen van deze zoon geen Nederlands spreken en dus ook niet aan werk komen'

barryvantiggele | 20-02-18 | 17:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Benieuwd wanneer de reacties onder dat artikel gewist worden. Want het was bedoeld om medelijden te wekken maar dat schijnt niet echt gelukt te zijn.

2voor12 | 20-02-18 | 14:04 | 2

Ze hebben toch ook beetje gelijk. Ik vind Nederland ook een kut-land geworden met te dure en slechte zorg

Rallywally | 20-02-18 | 14:09

lol

Lupuslupus | 20-02-18 | 14:09

Vriend, begin met je asociale bakkes nu tickets te boeken naar Syrië. Er staan verdomme ontelbare hoeveelheden echte (ja noem me maar een racist, doet me geen reet) Nederlanders jaaarenlang te wachten op huurwoningen en hardwerkenden betalen zich helemaal scheel aan belasting zodat jij lekker paarden in de bek loopt te gluren? Weg, opzouten, rolstoel inleveren, boeken die tickets en wegblijven. Ben je achterlijk ofzo?

VeelTeSteil | 20-02-18 | 14:01 | 3

VeelTeSteil |-- Die laatste vraag had je beter niet kunnen stellen ,want ja als je dat echt meent ga ik toch wat aan jou ook twijfelen .LOL.

gelukzoeker | 20-02-18 | 14:11

gelukzoeker | 20-02-18 | 14:11
Uiteraard retorisch.

VeelTeSteil | 20-02-18 | 14:13

Beste man, tot dit niveau is men helaas gezakt in NL, alles voor de islam import.

Wienerschnitzel mit | 20-02-18 | 19:27

" Ga dan, als je meent dat dreigen met ‘In Syrië was alles beter’ hier de deuren verder voor je zal open doen zwaaien, de gratis geldstromen harder zal laten klateren ......"
Nou daar heeft ie wel een puntje , van Rossum !

Castor12 | 20-02-18 | 14:01

Het is ook nooit goed.....

Sibl | 20-02-18 | 14:01

"Het leven in Syrië was makkelijker dan hier"
Lijkt mij een uitstekende boodschap richting alle Syriërs die overwegen deze kant op te komen. Blijf lekker zitten waar je zit.

priks | 20-02-18 | 14:00

Mijn moeder van 87 heeft een klein pensioentje en aow, ze red zich maar is geen vet pot. Heeft haar hele leven gewerkt, belasting en premies betaald en zuinig geweest. Oorlog mee gemaakt honger winter etc. Ze loopt krom van de artrose achter een rollator en soms in de rolstoel. Zit in een verzorgingstehuis waar ze ook gewoon moet wachten op haar buurt. En dan loop zo'n familie steen en been te klagen, grove schande is dat en niet anders. Dat ze financieel in de problemen komen verbaas me niets, iets met voordeurdelersuitkering lijk me vrij logisch. Maar ik heb wel een oplossing voor ze...... hele spul terug naar waar ze vandaan komen, daar is alles toch beter. GA DAN.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-02-18 | 13:59

Lekker terugrollen naar Syrië met je hele familie, die flat geven we aan mensen die het wel kunnen waarderen en al jaren op een wachtlijst staan......

johnyl | 20-02-18 | 13:59

Prima weer een reden waarom ik op Denk ga stemmen .Als het niet zo diep en diep droevig was lachte je je ballen uit je broek vandaan ,
[vloekjens] het moet toch niet gekker meer worden ,aan de andere kant als je toch te beroerd bent om de straat op te gaan met een stompe hooiveurk ,stem dan massaal maar op Denk,schijnbaar moet toch eerst hier grootschalig de pleuris uitbreken en alles aan gort,wil het slinkse weg met ons kutvolk hier eens zijn hersens gaan gebruiken .Ik ga in ieder geval Denk stemmen en er maar heerlijk sarcastisch van genieten ,er zit niet anders op,moet op mijn hart passen ook.

gelukzoeker | 20-02-18 | 13:59 | 1

Vergeet niet eerst moslim te worden.

MEDIACRATIE | 20-02-18 | 14:28

Ik vind het wel leuk hoor, alle goedmensen die door dit soort ondankbare profiteurs midden in hun bek gespuugd worden en het nog lekker vinden ook. Hilarisch.

Lupuslupus | 20-02-18 | 13:58 | 3

Lupuslupus --Leuk ,wij zitten volgens mij op het zelfde spoor zo n beetje ,alleen kan jij het netter verwoorden dan ik, ben teveel boze witte slavendrijver geweest dat zich moeilijk laat verbeteren denk ik. Lol.

gelukzoeker | 20-02-18 | 14:06

@Gelukzoeker, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. :-) Als ik echt alles zou schrijven wat ik denk was mij geen lang leven beschoren op GS. lol.

Lupuslupus | 20-02-18 | 14:25

Die linksche uitvreters liggen daar niet wakker van. Dat zijn net zo goed zuigende luie parasieten.

WayneGretzky*99* | 20-02-18 | 14:37

* met op de achtergrond een hellevuur * we laten niemand gaan, tenzij je (je) organen aan ons geeft... mhuhahahaaaaaa

Sarcastisch varken | 20-02-18 | 13:58

Dus als ik die mevrouw in het filmpje goed begrijp, willen ze een 24 uurs-verzorging er bij. Ze schaamt zich dat ze in Amstelveen woont, dat het niet geregeld is..
Tuurlijk, zal ik even betalen?
@#$%^&*()_ als je wegvlucht, en de een is gehandicapt en de ander niet, verwacht je dan werkelijk dat je van die zorg afbent? Lamlul met je zielige verhaal.

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:57

Wat een bizar stuk waarmee de steun voor opvang van vluchtelingen alleen maar verder afzal afnemen .
Net een jaar hier , al een aangepaste woning, werk, en de rest van de familie mag ook komen, en dan nog klagen dat je moet solliciteren en de uitkering word gekort door woning delen. Een autochtoon moet tien jaar wachten op een sociale huurwoning en een bejaarde ligt in zijn eigen zeik te wachten op verschoning in een verzorgingsstaat waar hij wel zelf aan heeft meebetaald .
Dat imbeciele wijf van de hulpverlening en de SP zijn totaal van de pot gerukt .

Castor12 | 20-02-18 | 13:56 | 1

Toen de relatie van mijn zoon uitraakte (na 8 jaar) kwam hij bij mij (AOW-er, weduwe, 73 jr) omdat hij nergens anders heen kon. En natuurlijk zeg je als moeder dan geen nee!! Resultaat: ik krijg geen huursubsidie meer want kostendeler.
En zo'n parasiet zou géén kostendeler hoeven zijn? Ja nog even!

Lupuslupus | 20-02-18 | 14:02

Ik snap dat ze chagrijnig zijn omdat ze uit hun omgeving weg moesten en nu ergens zitten waar ze niet willen zitten.
Eigenlijk moesten ze hier helemaal niet zitten. Wij kunnen namelijk niets doen om hun thuisland weer veilig en bewoonbaar te maken en er dus voor zorgen dat ze zo snel mogelijk weer terug kunnen.

zwarte_weduwe | 20-02-18 | 13:56 | 2

U maakt een grote fout. Ze hoefden helemaal niet uit hun omgeving weg. Er zijn miljoenen Syriërs die helemaal niet weg willen. Het was hun eigen keuze! Hun eigen keuze om alles levenslang gratis te krijgen in dit land of verkeert u soms ook nog in de veronderstelling dat ze dat NIET wisten?! Het zou mij niets verbazen.

Lupuslupus | 20-02-18 | 14:06

@Lupuslupus
Soms zegt mijn nuancespiertje dat het vaak genuanceerder ligt. Maar bij deze familie is dat niet het geval. Excuus.

zwarte_weduwe | 20-02-18 | 14:23

Ga dan lekker terug naar huis....

obzzcure | 20-02-18 | 13:56
-weggejorist-
owikzegmaarwat | 20-02-18 | 13:55

Natuurlijk is het leven in de islamitische heilstaat Syrië beter dan hier, pannenkoek!
Alleen de racistische fascisten hebben het over "shithole countries" (zij noemen die dan wel anders, uiteraard) wanneer zij over de heerlijke islamistische landen spreken. Ik snap er daarom ook geen bal van dat geen enkele moslim DAAR meer wil wonen en met alle geweld naar HIER komt. Met zijn hele familie en dorp plus geit op sleeptouw.

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 13:55 | 1

Die geit wil echter niet, die zie je altijd aan dat touw trekken.

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:58

Ik weet een oplossing.
Je moet er even opkomen.

Lewis Lewinsky | 20-02-18 | 13:55 | 1

Tip: 24-uurs luiers!

Tête de veau | 20-02-18 | 13:56

En daarbij dan de zinsnede"Amstelveen is voor rijke mensen, niet voor ons" Woehahaha! Hij zal wel bedoelen dat er niet genoeg gelijkgestemden wonen.

Cobalt bomb | 20-02-18 | 13:55 | 3

Ja in je eentje kan je moeilijk een kalifaat uitroepen.

2voor12 | 20-02-18 | 14:01

Hahaha 2 voor 12, + heel veel.

Lupuslupus | 20-02-18 | 16:56

Iedereen die niet aan het oetkieringsinfuus hangt is rijk, datweetutog.

EefjeWentelteefje | 22-02-18 | 11:39

Is het al 1 april,wat een ondankbare mensen.

brrrr

pegaje | 20-02-18 | 13:54 | 1

Het is 7x per week 1 april.

kweethetooknietbeter | 20-02-18 | 14:06

Laat deze familie verhuizen naar Urk, daar kunnen de 2 zussen, zelfs zonder een woord Nederlands te spreken, direkt aan de slag op de visafslag, de zoon kan er vast ook wel een baantje opduiken en de thuiszorg zorgt dat vader 2x per dag kan plassen en zelfs wellicht een ommetje met hem maken in de rolstoel,
Problem soved en de familie is zelfvoorzienend, dit moet hun toch een enorm gevoel van eigenwaarde geven!!

BoerinFrance | 20-02-18 | 13:51 | 1

Die eigenwaarde hebben ze al via de islam, dat is al geregeld.

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:59

Applaus voor Van Rossem voor dit uit het hart gegrepen stukje.

Lewis | 20-02-18 | 13:51

De enige reden dat dit soort gasten naar nederland is verhuist is een gratis huis en uitkering. In spanje krijg je echt niets als "aziel" zoeker, dus daar gaan ze niet heen.

Henk de Vries2074 | 20-02-18 | 13:51

Amnesty Internationaal gaat ook alweer full retard op onze overheid, trekt de Schipholbrand weer eens uit het archief, en het NOA hoernaal prostitueert zich weer met genoegen voor deze opzichtige truc om de van Oxfam&AzG weggelopen donateurs binnen te harken.

Abject | 20-02-18 | 13:51 | 4

Niet SOA?

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:59

Oxfam zoekt nog wat nieuwe landen om kinderen te kunnen neuqen.

2voor12 | 20-02-18 | 14:00

@2voor12... ROFLOL!

Sarcastisch varken | 20-02-18 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Nou nou, volgens mij heeft die meneer best een realistische klacht. Net zoals je een gezin met 14 kinderen niet in een eenpersoonsflatje moet stoppen. En ik vermoed dat meneer bedoelde dat alles in Syrie beter was voordat het land finaal aan gruzelementen werd geholpen, wat best weer een acceptabele reden om te vluchten is, toch?

Binnenbaan | 20-02-18 | 13:51 | 5

Het spijt ons verschrikkelijk dat in de randstad niet direct een aangepaste woning met Miele klaarstond, maar dat er een overbrugging noodzakelijk was.
Onze oprechte excuses voor het aangedane onrecht.
Hoe kunnen we het ooit goedmaken?

Nuchternederland | 20-02-18 | 14:01

In Syrië had ie geen rolstoel omdat je er nieta aan hebt. Eenmaal over de drempel had je stijgijzers nodig om de straat uit te komen. Geloof je nou echt dat het Syrië voor de oorlog beter was dan nederland? Wellicht over enkele jaren wel.

Ben Hetzat | 20-02-18 | 14:30

Blijft eng en vervelend he, zo'n afwijkende mening. Genuanceerd ook nog, bah.

Binnenbaan | 20-02-18 | 17:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat dit nieuws wereldwijd bekend worden en dan met name in de landen waar al die asieleisers vandaan komen. Laat de hele wereld weten dat we fascisten, racisten en wat nog meer voor -isten we zijn.
Zodat ze niet hierheen komen en we ons geld aan onze eigen hulpbehoevenden kunnen geven.

2voor12 | 20-02-18 | 13:50

Dit moet toch een sketch zijn van Lou and Andy uit Little Syria?

Bertie Wooster | 20-02-18 | 13:50

"Momenteel is er geen openbare vergadering"

Sarcastisch varken | 20-02-18 | 14:32

Typisch. Hier ook een taal stagiaire uit Syrie gehad. Best een sympathieke gast maar zodra hij er achter kwam dat je om half acht op de bouw moet staan in weer en wind was het snel klaar. En ondertussen wel moeder de vrouw en vier kinderen over laten komen. En uiteraard dagelijks zeiken dat z'n appartement te klein is. Snel klaar mee.

kemieloor | 20-02-18 | 13:49

Als hij 29 is dan is Malek Ramadan zijn jongere broertje.

Broekpaling_bezitter | 20-02-18 | 13:48

Sterf dan lekker daar.
Scheelt mij weer een paar knaken op m'n loonstrook.

Cold-Cees | 20-02-18 | 13:48

"Het verhaal van Shafee is volgens de SP en de Vrijwilligersraad Minima Amstelveen geen uitzondering in deze stad."
Gelukkig, hij staat niet alleen te klagen, er zijn er in Amstelveen alleen al tientallen aldus de SP.

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:47

Ja onze bureaucratie die alleen maar bestaat en gemaakt is om ambtenaren aan het werk te houden is volkomen kudt. Ja de geautomatiseerde uitkering en toeslagen systemen kunnen af en toe kudt zijn.

Maar goddomme, je had in 12 landen kunnen blijven alvorens je besloot naar Nederland te komen. Daarnaast betaal je geen cent en incasseert alleen maar graties geld. Je krijgt daarbij gratis zorg terwijl een Nederlander gemiddeld 100+/- euro dokt en je krijgt momenteel nog een gratis studie voor je kiezen waarin je geen schuld op bouwt terwijl de rest van Nederland een studieschuld genereert van tussen de 20 en 60K.

Een beetje respect mag ook vanaf uw kant komen.

LangeTijdGeleden | 20-02-18 | 13:45 | 1

Wow, ik wist serieus niet dat je als statushouder gewoon gratis zorg en studie krijgt. Dat maakt dit bericht nog wel iets bijzonderder ja...

Voxxx | 20-02-18 | 13:49

Het feit dat ie nog niet weg is is het bewijs dag ie alleen maar meer gratis wil.

Noltie | 20-02-18 | 13:44

Die man heeft groot gelijk.De gelegenheid maakt immers de dief en die gelegenheid wordt hen ruimhartig door de Nederlandse staat gegeven.

streknek | 20-02-18 | 13:44

"Het leven in Syrië was makkelijker dan hier"
Dan ben je de verkeerde kant op gevlucht, jongen.
Ticket?

Mr. Happy | 20-02-18 | 13:44 | 1

Ik denk dat ie eerder een tijdmachine nodig heeft.

JTKDM | 20-02-18 | 13:49

Het is geen vraag die we vrendelijk stellen om te vertrekken. Het is een BEFEHL!

hangtiet met knoop | 20-02-18 | 13:43 | 2

Ik koop een 'i' en wil de oplossing vertellen: vriendelijk

hangtiet met knoop | 20-02-18 | 13:44

What a diverence a minute makes, optie 2 is stukken beter!

Hawk08 | 20-02-18 | 21:15

Het beste is dat we direct beginnen met vrouwslaan, kindneuqen en voorhuid weg laten halen.
Voordat landverrader pechflat ons dat verordonneert.

pennestront | 20-02-18 | 13:42

Nou, deze meneer kan zijn borst nat maken als ik dit koppel aan het vorige topic.

nikolaos | 20-02-18 | 13:42

Doei

marcoplarco | 20-02-18 | 13:42

Maar Pechtold en Klaver willen dat hij hier blijft. Triest hoor.

doskabouter | 20-02-18 | 13:41
-weggejorist-
van Oeffelen | 20-02-18 | 13:41 | 1
-weggejorist-
JackStick | 20-02-18 | 13:41 | 1

Man, man, man het is wat...

Volgens mij kunnen we met deze situatie op twee manieren dealen. Optie 1 is we gooien de grenzen inderdaad volledig dicht. Niemand komt er meer in maar de meerderheid van Nederland vind volgens mij nog steeds dat we echte vluchtelingen wel op moeten vangen.

Optie twee is ervoor zorgen dat die mensen waarvan wij vinden dat ze mogen blijven er ook echt iets van gaan maken. Wat we nu vaak over het hoofd zien is dat we verwachten dat mensen de taal leren en tegelijk ook belasting betalen die combinatie is in de eerste twee á drie jaar nauwelijks haalbaar. Waar wij een fout maken is dat we mensen toestaan om hier te blijven als het in land van herkomst weer vredig is en zij op geen enkele wijze participeren nog de taal spreken. Geen inburgeringscertificaat betekent nu dat je niet kunt naturaliseren. Je krijgt echter wel een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en dat is waar het fout gaat.

Socialis_tot_de_kist | 20-02-18 | 13:40 | 1

Dit was een leuk idee 30-40 jaar geleden.

De vervanginscijfers liegen er niet om. Wel eens in de schilderswijk geweest? Ga voor de grap eens langs in de middag... Hoofddoeken en kinderwagens voor zover je maar kunt zien.

Zelfs al gooi je alle grenzen dicht dan gaat de moslim populatie alsnog richting de >20%. Dan breekt hoe dan ook de pleuris uit.

KutFilosoof | 20-02-18 | 14:32

europese wetten zeggen dat "vluchtelingen" in het eerste eu land wat ze betreden asiel moeten aanvragen.
dat gebeurd bijna nooit dus daarom krijgen wij dat volk hier binnen.
vanwege het geld,de beroepsmogelijkheden en de milde wetgevingen.
als er 1 gaat zeiken zoals ,genoemde persoon,krijgt deze nog meer aandacht en wordt alles stiekem geregeld.

pejoar | 20-02-18 | 13:40 | 1

en hou rekening ... werknemers willen ook liever iemand voor 5 euro per uur dan iemand van 10 Euro, en daar gaan we straks langzaam maar zeker naartoe net als men liever iemand van 18 jaar in dienst neemt dan iemand van 35.
doe je het niet dan zoeken we verder vooral als er straks overschot aan personeel is.

Rene046 | 20-02-18 | 19:36

Haha, wat een geweldig bericht, dit verzin je toch niet. Het is hier echt niet te doen en alles is slecht geregeld. Daarom is de rest van de familie nu ook overgekomen. Ongelooflijk. Laatst hoorde ik iemand tekeergaan over hoe slecht de Nederlandse politie wel niet is, volgens mij hebben mensen echt geen idee hoe het er in andere landen aan toe gaat. Waar had die Syriër nou beter terecht kunnen komen dan in Nederland? En daarom gaat hij er ook naar toe, maar dat kan hij dan toch wel even gewoon zeggen in plaats van te gaan klagen?

Voxxx | 20-02-18 | 13:40

Verdomd, dat is nog eens inburgering, meteen zeiken op alles. Welkom, je hoort er bij!

luistukvreten | 20-02-18 | 13:39

First things first. Doe even wangslijmen om te kijken of het überhaupt je vader is, vriend.

RickTheDick | 20-02-18 | 13:38 | 1

Het zou ook zijn oom en tegelijkertijd zijn neef kunnen zijn. Kunnen ze nog 3 keer oetkiering aanvragen.

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:49

Ik zou zeggen "Neem de eerste vlucht terug naar Syrië"

@NL | 20-02-18 | 13:38

Nog veel meer gratis geld geven. Dat zal de klachten wegnemen.

Dr_Johnson | 20-02-18 | 13:38

Oké. Heb het artikel gelezen en kom tot de conclusie dat het de SP is die weer eens luidruchtig onrecht en slachtoffers aan het oogsten zijn. Sterf SP. Sterf.

atheïstisch stemvee | 20-02-18 | 13:37 | 2

Er zitten vast een paar linksdraaiende kutjes asielzoekers te pamperen omdat ze nat worden van getint mansvolk.

De waard zijn gast | 20-02-18 | 13:42

Tja dan heb je een Syriër die de handen uit de mouwen steekt en ja het leven zal hier als nieuwkomer gecompliceerd zijn. Staan er weer socialisten op je stoep om te schreeuwen hoe slecht je het hebt. Hoe ontzettend onrechtvaardig dit alles is. Kom slachtoffer, laat ons je knuffelen. Echt, kut socialisten.

atheïstisch stemvee | 20-02-18 | 13:50

ik kan die gast best begrijpen. Doe het maar eens. Naar school gaan en tegelijk voor je ouwe zorgen die gehandicapt is en de tools mist.

Royk | 20-02-18 | 13:36 | 4

Precies, die luxe problemen heb je niet in Syrie. Daar laten ze je waarschijnlijk gewoon creperen. Probleem opgelost.

echtpaul | 20-02-18 | 13:43

Welkom in verzorgingsstaat Nederland waar het niet en/en is maar of/of. Dat heet keuzes maken. Maar ik las ook dat die jankert zijn zussen al laat over komen om voor paps te zorgen, dus hij kan gewoon zijn pa laten voor wat het is en zijn opleiding tot chemicus afmaken. Wat een lul.

De waard zijn gast | 20-02-18 | 13:46

die ouwe kan toch ook naar school, probleem opgelost.
Kan hij nog wat bijleren ook, 2 vliegen...

watmagjenogwel | 20-02-18 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn nét niet-werkende rasechte Nederlanders. Zeuren ook alles kapotstuk. Blijkbaar zit het bij de asielzoekende en niet-werkende Nederlanders standaard in hun systeem gebakken om te zeiken op de hele verzorgingsstaat. Zum kotsen!

Crosskabouter | 20-02-18 | 13:36 | 1

Die zeurende niet-werkende Nederlanders hadden we al genoeg en zijn onze zorg. Zeurende, niet-werkende asieleisers komen daar in groten getale bovenop, waarom zou dat de zorg moeten zijn van van een land dat met blote ogen niet eens op een wereldbol te vinden is?

Maris v.d Hof5393 | 20-02-18 | 17:34

Dit is niet de juiste manier om te reageren op zo'n nieuwsbericht. Je moet je juist schuldig gaan voelen met de gedachte dat wij te weinig doen voor die mensen die het al zo moeilijk hebben. Wij moeten ons aanpassen, onthoud dat nou eens.

Moeki de Meeuw | 20-02-18 | 13:36

Wat een schat van een man toch...

Sarcastisch varken | 20-02-18 | 13:36

Ik ben niet te beroerd deze ondankbare van de maatschappij trekkende @#$% Syrier op Schiphol door de douana heen te ' duwen'.

Wat een proleet zeg !!

Ervaringsdeskundige | 20-02-18 | 13:35 | 1

Eens.

Lupuslupus | 20-02-18 | 13:40

Jah, want het sociale stelsel is echt super geregeld in NL joh, zeker als je de taal niet spreekt, niet vaardig bent en gehandicaptenzorg nodig hebt. Zelf helaas ervaring mee, en ik heb alles uit de kast moeten halen om wat voor elkaar te krijgen bij die diensten,m tot aan dreigementen met media aan toe.

themac | 20-02-18 | 13:35 | 5

Je had die tijd ook kunnen steken in het vinden van een baan, het doen van een opleiding. Want dan kan je jezelf helpen en hoef je niet je hand op te houden./
--
Valt me vaker op dat veel NL-ers, en import, meer bezig zijn met het opeisen van gratis shit. Dan dat ze in zich zelf investeren en zodoende het lot in eigen hand nemen...
--
Geld verdien is niet zo moeilijk, alleen NL-ers zijn het verleerd, kunnen het niet, durven het niet. En ook op de meeste scholen in Nl worden kinderen opgeleid voor een leven hangend aan de tiet van de sociale dienst... In 20 jaar, indien alle omstandigheden gelijk blijven, is Nederland een arm westers land.

Mark_D_NL | 20-02-18 | 14:02

@themac | 20-02-18 | 13:35
Wat @Lupuslupus | 20-02-18 | 13:44 | zegt. Ik kan bij mijn huisarts de wachtkamer niet inlopen of ik breek er de nek over folders in zo'n beetje alle toekie-toekie talen behálve gewoon Nederlands of Engels. Waar ik hard voor moet knokken en werken wordt hen zo op een blaadje aangereikt.

Sjefke7807 | 20-02-18 | 14:05

Dus het heeft wel geholpen.
Je typt hier immers mooi Nederlands.
Wist je dat veel andere eisers niet eens die moeite nemen, en na een tijdje niet mee te willen werken met het integratie proces ineens het niet meer zo leuk vinden als ze bepaalde dingen geweigerd word of niet krijgen.

Rene046 | 20-02-18 | 19:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Niemand heeft gezegd dat het leven hier makkelijk is. Kijk gratis geld enzo lijkt wel heel erg makkelijk. Als je dat gratis geld van hier nou kon meenemen naar Syrië, dus met de levensstandaard daar, dan was alles dikke prima. Lekker terug naar Syrië dusss!

pibasso | 20-02-18 | 13:35

Eigen schuld dikke bult ... dit hebben we te danken aan onze eigen achterlijke landgenoten met een utopisch wereldbeeld op de verkeerde machtsposities en het gaat nog veeeeeeeel erger worden als dit domme landje niet snel wakker wordt.

swebe | 20-02-18 | 13:35

HolyFuck! Ik schaam me kapot voor dit land, dat wij hier zo omgaan met vluchtelingen. Minder valide mensen op 1 hoog zetten en daar laten verpieteren, Schandelijk!

Kasparovic | 20-02-18 | 13:34 | 2

Zou die bed and breakfast in Damascus (via AirBNB, zag er leuk uit!) dat wel hebben?

Nuchternederland | 20-02-18 | 13:52

In Syrie zijn ze geen verdiepingen meer gewend. Alles wat 2 meter of meer boven de stoeprand uitsteekt hebben ze met z'n alleen kapotgemaakt.

Graaisnaaiert | 20-02-18 | 21:33

Automatisch donor toch? Waar is Pia?

Watching the Wheels | 20-02-18 | 13:34

in Syrie was je hoog opgeleid en hier niet?

Bert Konterman | 20-02-18 | 13:33 | 1

Ja. Omdat het vereiste kennisniveau hier vele malen hoger ligt dan daar om je bul te kunnen halen. Ze denken dat ze 1 op 1 hun functie als arts ook hier uit te kunnen voeren maar dat gaat niet, ze moeten weer bijna van onderen beginnen omdat hun kennis onvoldoende is.

Graaisnaaiert | 20-02-18 | 21:32

Beetje kinderachtig geklaag voor iemand z'n vader in een rolstoel 1.000 km door de woestijn heeft geduwd.

Mr_Natural | 20-02-18 | 13:33 | 2

En door heel wat veilige landen heeft geduwd om in Nederland te arriveren.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-18 | 13:40

Het vooruitzicht om een leven lang niets te hoeven doen, alles gratis te krijgen waar anderen keihard voor moeten werken, geeft de mens onvoorziene krachten. Of niet dan?

Lupuslupus | 20-02-18 | 13:47

En toch zit er, denk ik, een kern van waarheid in. Nederland=Regeltjeslans. En er wordt (ook hier) volop geklaagd over hoe de ouderen (niet) verzorgd worden, etc. En, iemand van buiten ziet des te beter hoe vreemd het er hier soms aan toe gaat.

kweethetooknietbeter | 20-02-18 | 13:33 | 2

WTF dude, Nederland heeft nagenoeg de beste zorg van de hele wereld. Dat het beter te wensen zou zijn allicht, maar in Syrië krijg je bij lange na niet de zorg, de Miele, het zakgeld, de rolstoel, het huis, het buurthuis etcetera die je in Nederland gratis en voor niks, zonder tegenprestatie zou krijgen.

Bakkeleures | 20-02-18 | 14:51

En wat als de steeds meer uitgemolken zorg voor ouderen het gevolg is van de steeds hogere kosten voor gratis zorg van migranten ?

Rene046 | 20-02-18 | 19:23

29 jaar ? Als je zegt 49 geloof je het ook...

Prof. Pim Pam Pet | 20-02-18 | 13:33
-weggejorist en opgerot-
Stompe_Loeres | 20-02-18 | 13:33 | 1

Kom op van Rossem, als je je vader, net zo'n 5.000 km, van Syrië naar Nederland hebt geduwd in zijn rolstoel, dan magjebest watte zeiken hebben toch ? Ofwel, wtf is hier allemaal gebeurd ?

netniet | 20-02-18 | 13:32 | 2

Die rolstoel heeft hij pas in Nederland - gratis uiteraard - gekregen. De reis is per vliegtuig gemaakt.

Lupuslupus | 20-02-18 | 13:49

of gewoon te voet, en oen hij hier aankwam een proces begonnen dat Nederland hem zo ver heeft laten lopen.

Rene046 | 20-02-18 | 19:21

Ik vind zo'n verhaal nogal bedroevend, want ik relateer het 'vluchtelingenverhaal' aan de geschiedenis van ooms en tantes die in de jaren vijftig en zestig naar andere landen zijn geëmigreerd en aan de verhalen van opa's en oma's uit de Tweede Wereldoorlog. Als je serieus gaat lopen zeiken dat je door de staat gesponsorde flat geen rolstoelvriendelijk pand is, terwijl je blijkbaar voor je leven moest vluchten dan ben je voor mij totaal af en ga je maar vrolijk weer terug naar je heilstaat.

Verbandmeester | 20-02-18 | 13:32

Menen ze dit nou syrieus?

De waard zijn gast | 20-02-18 | 13:32

En van dit geteisem zitten er inmiddels tienduizenden.

kwark001 | 20-02-18 | 13:31

Laatst iemand ook ontmoet uit Syrië die in 4 jaar tijd Nederlands (nagenoeg perfect) heeft geleerd + HBO studie optometrie.

Leuke meid.

Kijk die Syriers an zich zijn zo slecht nog niet. Beetje de Chinezen onder de Arabieren zegmaar.

Nacho_Vidal | 20-02-18 | 13:31 | 6

Klopt, ik heb er de afgelopen ook enkele mogen ontmoeten, maar ik werk in een sector waar ik ook de andere kant van het verhaal zie en die is nogal treurig. Er zijn zo ontzettend veel immigranten die totaal geen moeite doen om bij onze samenleving te horen, maar om de een of andere reden zijn mijn collega's totaal blind voor die gevallen. Ze refereren ook altijd aan dat ene Syrische meisje dat wel slaagt.

Verbandmeester | 20-02-18 | 14:21

Komt omdat je alleen de goede leert kennen op je werk. De profiteurs zie je niet,die komen hun wijk enkel en alleen uit om gratis geld te vragen.

miko | 20-02-18 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
HerDietrich | 20-02-18 | 13:31

Welkom in Nederland. Onvoorstelbaar dat sommige "vluchtelingen" dezelfde behandeling krijgen als Nederlanders.

kapotte_stofzuiger | 20-02-18 | 13:31 | 1

Ja, dat is dus niet zo.
Als i kbesluit terug te keren naar Nederland, waar ik toch eea aan belasting heb lopen bijdragen in het verleden, ga ik onderaan de wachtlijst vwb woonruimte want Sjaffie hier uit het artikel en zijn makkers moeten eerst.

Eigen volk laatst is het credo.

Ikdus | 20-02-18 | 13:44

Schandalig dat wij die mensen zo behandelen. Ik zeg laat de bejaarden creperen en stuur er eens wat thuiszorg op af.

Frietje_Oorlog | 20-02-18 | 13:30

Het is een utopie dat ze ooit nog terugkeren.

je suis bier | 20-02-18 | 13:30 | 2

Precies, ze willen namelijk nog meer.... omdat het kan.

watmagjenogwel | 20-02-18 | 14:33

En daarom zullen wij hen toch echt moeten gaan aanmoedigen. Oftewel deporteren. Als we nog een leuk en leefbaar Europa willen.

SnartBlirdetRagnarok | 20-02-18 | 16:23

En vergeet niet al je vrienden mee te nemen, toedeledoki.

metagod | 20-02-18 | 13:30

Misschien was het wel beter maar dat is het nu niet meer. Kan hier best boos van worden

Bokito ergo sum | 20-02-18 | 13:29

Dat een krant hier aandacht aan besteedt. ..

guinnessdude | 20-02-18 | 13:29

"inmiddels zijn een broer en twee zussen ook gearriveerd" tuurlijk, waarom ook niet als het hier allemaal zo slecht is.

Behangdelul | 20-02-18 | 13:29

ondankbare hond

CaseIf | 20-02-18 | 13:29

Betalen pannenkoek!!!

MikeTheBull | 20-02-18 | 13:28

Aan fakenews zijn we hier wel gewend.

BosrandDirk | 20-02-18 | 13:28

Opgesodeknetterdt. En laat dat skoetmobiel maar hier!

vanBarchum | 20-02-18 | 13:27

Ik word hier oprecht stil van.

Mr_Natural | 20-02-18 | 13:27 | 1

Echtwaar? Is al de zoveelste keer dat er ontdankbaarheid wordt getoond. Ik neem dit als de normaal. Was met de Joegoslaven al net zo in de jaren negentig. Stond zelfs in de VK. Toen nog wel.

Cobalt bomb | 20-02-18 | 13:46

Ga lekker terug. Doei.

Mark_D_NL | 20-02-18 | 13:27 | 3

Krijgen ze voorrang, heel veel steun en subsidies, en gratis dingen is het nog niet goed, Nederland is te streng, men moet voor een beetje meer luxe wel bijna hier werken of anders in de criminaliteit.

Rene046 | 20-02-18 | 19:13

O en ook nog Haram belasting en BTW en rente op leningen betalen, wat een rot land... hé.
Er is maar een oplossing terug, waar het veel beter is. en warmer...

Rene046 | 20-02-18 | 19:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken