Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wél grappig: 43.000 euro subsidie Youp van 't Hek

'dat het nou eenmaal zo werkt in Hilversum' is juist het punt, het geld klotst daar kennelijk tegen de plinten

Er kan echt geen cent meer bezuinigd worden bij de publieke omroep.

Zo ontving bepotelomroep BNNVARA voor het uitzenden van de oudejaarsconference van de noodlijdende steunkousencabaretier Wim Kan Youp van 't Hek 43.000 euro van het CoBoFonds. Dat is een fonds dat is opgericht door de met subsidie gefinancierde omroepen om subsidie te geven aan producties van publieke omroepen die al gesubsidieerd worden. Beetje gek, vonden ze bij de Telegraaf. Gelukkig kan mevrouw Jeanine Hage van het CoBoFonds het allemaal glashelder uitleggen. "Op het moment dat je samenwerkt met een podiumkunstinstelling kun je bij ons subsidie krijgen. Het gaat er niet om of die noodzakelijk is. Ik snap de discussie, maar die voeren we hier niet." Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand vragen gaat stellen over gratis geld dat wordt rondgepompt tot het in de zakken van de verschillige cabaretier Youp van 't Hek, die een extra verhuiswagen nodig heeft om de wijnvoorraad van de grachtengordel naar zijn huis bij het Vondelpark te verhuizen, belandt. Discussie voeren, dat doet u maar in uw eigen tijd en zonder 43.000 euro. Groetjes van het mediakartel!

Reaguursels

Inloggen

Youp. Die linkse deugniet.

Is dit nog nieuws? | 05-01-18 | 10:31

Dit is echt dagelijkse kost in NL. Ik word zo kotsmisselijk van gelegaliseerde corruptie.

Schaf alsjeblieft iedere stuiver subsidie af. Als jouw bijdrage aan de samenleving niet genoeg is om een boterham te verdienen, dan is er de bijstand.

PresidenteDeConjovia | 05-01-18 | 08:53

Als die linkse salonsocialist een beetje sociaal zou zijn, dan stortte hij dat geld meteen weer terug.

P.redgleuf | 04-01-18 | 20:05

Is zoiets als eisen dat Fapke haar roomwitte kroost op een zwarte sgool duwt.

Graaf_van_Hogendorp | 04-01-18 | 21:15

Het moment om subsidie op alle cultuur direct te schrappen.
Cultuur is namelijk pas echt cultuur als het onderdeel van een samenleving is. Dan zal subsidie ook nergens meer voor nodig zijn, want dan is er gewoon een goede boterham mee te verdienen. Anders is de "cultuur" alleen maar kunstmatig

dr.andus | 04-01-18 | 18:51

Youp kan best grappig zijn. Het enige wat ik over moslims in een interview heb onthouden over hem is: Angst voor geweld van moslims. Dus beste cabaret clown: Kogelvrij vest en een pakkie peuken, deaud ga je toch, jij kan er wat aan doen.

rattenvanger XL | 04-01-18 | 18:31

dus van wie krijgt CoBo die 2,5 mln en vooral: WaaroM??

,,Op het moment dat je samenwerkt met een podiumkunstinstelling kun je bij ons subsidie krijgen. Het gaat er niet om of die noodzakelijk is. ... Jaarlijks hebben we 2,5 miljoen euro te vergeven.’’

het MoeT dus elk jaar op, die 2,5mln

Hemmenaar7 | 04-01-18 | 17:04

De rollatorromantiek met zijn clichékroeg Zanzibar was nog altijd beter dan dominee Weijers, maar subsidie van het cobofonds? Beter besteed je dat aan aanstormend talent.

lingo star | 04-01-18 | 14:38

En toch zie je dat Youp het moeilijk heeft... Hij weet dat de tijd van de 'linkse' cabaratier, met harde grappen over 'rechts' op zijn retour is. Dus hij matigt al een beetje. We zouden deze 'links lullen, rechts vullen' hypocriet massaal moeten aanspreken hierop.

truthwarrior | 04-01-18 | 14:34

Kans voor een werkeloze dus; rechtse komiek spelen. En dan links trollen.

P.redgleuf | 04-01-18 | 20:17

Ik vraag me ook altijd af hoeveel graaiers als Paul “Talent” de Leeuw en Matthijsje nu echt binnen harken. Naast “op de loonlijst” staan moeten er toch voor elke scheet schimmige bedragen naar vage Bv-tjes verdwijnen?

Dagdief | 04-01-18 | 14:08

@Hans T (held); Kan jij die looser niet ff affikken zoals je dat bij collegetour deed met dat gedrocht Freekselijk? Da's namelijk wel humor!

Nalek | 04-01-18 | 13:58

Hans Teeuwen. Toch een beetje de rapper Boef van de vorige eeuw, met zn "KUTHOEREN!!!" Die man is als cabaretier al zeker 15 jaar niet meer relevant. En als jazzzanger op gesubsidieerde jazzfestivals als the Hague Jazz en North Sea Jazz was ie al helemaal niet om aan te horen. Zou een klein beetje veel hypocriet zijn als nou uitgerekend híj zich hier druk zou maken over subsidie.

GifKikkert | 04-01-18 | 14:14

@gratias | 04-01-18 | 13:30
Wijers idem dito, de rode draad bij die angsthazen is hetzelfde, Trump is een lul, Baudet is een lul, we wonen in een mega rijk land, alle asielmensjes welkom.

Uw Verzekeringsadvis | 04-01-18 | 13:53

Ja inderdaad, ik heb net ff zitten kijken had het opgenomen. De kromheid is erg irritant. Ik heb het een half uur vol gehouden.
Wijers staat nu ook op de ignore lijst.

Onderbuik | 04-01-18 | 21:01

Yoep is een lafaard. Wel Baudet, Buma en van der Staaij afzeiken maar geen woord over moslims en de islam, want die gaan nogal makkelijk om met een mes of bomgordel. Of wilde hij misschien de ruiten van zijn huis sparen. Voor je het weet staat er zo'n doorgedraaide suikerspiegel voor je deur.

gratias | 04-01-18 | 13:30

Over motorclubs en voetbalhooligan's zegtie ook niets. Ik denk dat jij daar ook niets over durft te zeggen op een podium, laat staan over moslims. Dat hoeft ook niet, want iedereen weet wat voor debielen, mongolen en leipkezen motorbendes, voetbalhoolies en moslims zijn. Behalve jij blijkbaar.

De Briemusketier | 04-01-18 | 18:06

Even recapituleren:

NPO: BNNVARA krijgt al belastinggeld/subsidie voor hun programma's. En voor de nieuwjaarsconference van Youp vh Hek nog eens EXTRA belastinggeld/subsidie.

RTL: Moet alles zelf betalen uit reclame-inkomsten + GEEN extra belastinggeld/subsidie voor nieuwjaarsconference van Guido Weijers.

Wat leven we in een ontzettend ziek land..

Jan3863 | 04-01-18 | 13:29

Beste mensen, ik heb gekeken en me af en toe te barsten gelachen, iets wat ik bepaald niet kan zeggen van Powned, of aanverwante dwaalgeesten.
OK, Youp is zwaar gedateerd, maar altijd nog stukken beter dan de bagger die via Powned en andere troep-omroepen het net op geslingerd worden.
En dat heb ik het nog niet eens over wat zich HIER als humorist manifesteert.

Want dat is alleen maar negatief gebazel over dingen die op zichzelf helemaal zo beroerd niet zijn.
Iets met stieken aan je l.. trekken en daar even een tegeltje bij posten.

mallekater | 04-01-18 | 13:19

U ziet 'ons' als humorist?
Ik lees hoogstens snedige reacties met een realistische insteek. Of heeft u het enkel over de redactie van GS?
Want als u ons de maat wilt nemen qua humor en dan afsluit met een omschrijving hoe u pleegt te reaguren...

EEnzame SchizofrEEN | 04-01-18 | 13:46

Ik heb de eerste 10 minuten teruggekeken en toen heb ik dat fossiel weer begraven. Saaie cabaretier. Speelt niet met emoties, zoekt geen grenzen op en wil vooral geen mensen krenken. Een beetje de 70-jarige millenial i.m.o.

barryvantiggele | 04-01-18 | 13:59

Inderdaad, lig steeds in 'n deuk als ik jouw commentaren lees. Rutte is zeker jouw komiek.

PopeyeKamper | 04-01-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het is NIET de gek die het krijgt, maar de GEK die het geeft.

De hele subsidie verlening in Nederland , is een onzichtbare, voor corruptie vatbare geldmachine,
Er wordt jaarlijks voor bijna een miljard euro, door de overheid, gemeente, semi-overheidsinstelling etc. over de balk gegooid, vaak ongecontroleerd.

Is er iemand in Nederland die de moeite wil nemen dit systeem eens overboord te gooien en door onafhankelijke mensen laat controleren ?

Ik denk dat dat een utopie is, daarvoor is die subsidie kliek te onschendbaar.
Jammer is wel, dat het ons belasting geld is, waar we hard voor moeten werken.

outdoor | 04-01-18 | 13:18

Bijna een miljard..
Paar jaar terug was de geschatte corruptie in de EU volgens CNN geraamd op 267 miljard, wij als netto betaler zullen hier een flink aandeel in hebben.

Niet het idee dat het is afgenomen de laatste paar jaar..

Hoe kom je aan bijna een miljard?

Lionfromzion | 04-01-18 | 13:29

De instelling: Open State Foundation heeft enige tijd geleden berekend dat de overheid meer dan 5.5miljard euro aan subsidies verleend.
Voor kunst en cultuur etc, schat ik dit op 1 miljard.
Maar er zijn zoveel potjes en pannetjes waarin dit subsidiegeld terecht komt dat je door "de bomen het bos niet meer kan zien".
Dat is n.l. de truc, laat zoveel mogelijk instellingen en instituten subsidiegeld verlenen en verdelen,. zodat geen hond weet of het correct en nodig is. of later zelfs ook maar gecontrollerd wordt of deze belasting centen juist zijn terecht gekomen. Ales is mistig.
Voorbeeld?
Vindt U een subsidie aan de pot van Youp van 'tHek ( direct of indirect) ook nodig?
Ik n.l. niet.

outdoor | 04-01-18 | 14:29

Das toevallig, loop al maanden te denken met wie samen te gaan werken in 2018, opeens een gouden tip van de Cobofonds mevrouw, bedankt ik ga er mee aan de slag.

Uw Verzekeringsadvis | 04-01-18 | 13:11

Even het woord 'belandt' verplaatsen, dan wordt die lange zin wel leesbaar. Zo dus:
"Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand vragen gaat stellen over gratis geld dat wordt rondgepompt tot het in de zakken belandt van de verschillige cabaretier Youp van 't Hek, die een extra verhuiswagen nodig heeft om de wijnvoorraad van de grachtengordel naar zijn huis bij het Vondelpark te verhuizen."

bintang | 04-01-18 | 13:10

Dat Youp die subsidie helemaal niet nodig heeft geeft alleen maar aan hoe goed Youp het doet in verhouding met veel andere 'podiumkunstenaars'. Het hele probleem is die subsidie zelf, als je je broek er niet mee op kunt houden moet je er je baan niet van maken. Waarom moeten wij daar geld bijleggen. Als de subsidie toch bestaat zie ik niet waarom iemand die wel daadwerkelijk mensen weet te trekken zoals Youp hem niet ook zou krijgen. Waarom de NPO nu nog steeds van 't Hek selecteert is me overigens ook een raadsel. Hij doet het goed, maar de 15e keer weet je het wel. Kun je zo'n man ook niet kwalijk nemen.

Blasfemie | 04-01-18 | 13:09

Het is belangerijk om de oudere generatie niet teveel op de hoogte te brengen van alle veranderingen..
Ze hebben zich een beetje bezig moeten houden met pensioen geneuzel, het is zaak ze nu een beetje te laten zwelgen in nostalgie..
Hoe dacht jij dat ze het flikten om weer dezelfde partijen zoveel stemmen te laten vergaren?

Alle beetjes helpen!

Nu de verkiezingen uiteindelijk toch nog goed zijn uitgepakt na maanden gedoe moet er nu keihard worden gewerkt aan het afbreken van de rechten en zekerheden van invaliden en jongeren, we hebben net de oudjes gehad en de doelgroep van Youp (jongeren ook natuurlijk met AOW leeftijd maar die denken daar niet zo aan).
Nu moeten de kinderen er aan geloven, is wel prettig als de ouders dan niet teveel veranderingen te verwerken krijgen en bij vroeger denken aan oliebollen en Youp en voorkomen dat zij een gevoel krijgen dat hun kroost, de millenials, cijfertechnisch toch wel eens een beetje gelijk zou kunnen hebben over de ontstane situatie..
Wel verplicht overal aan mee betaald, maar helemaal nergens recht op, want het is nu eenmaal op..

Als je het gaat narekenen gaat dat nergens over natuurlijk en is het wat raar (beide groepen betalen er immers nog steeds voor).

Dat stukje erover laatst had weer een hoog propaganda gehalte: een psycholoog en een *niet* pensioen expert leggen even uit hoe iedereen zich voelt en zou moeten voelen over het "feit" dat het "logisch" is dat *de millenials* niet hoeven te rekenen op pensioen enz enz.

Vindt het zowiezo een beetje een hele generaliserende term "de millenial" alsof we 2 a 3 generaties kunnen definieren alleen maar op de factor dat zij volwassen werden rond/na 2000?
Verder zijn alle kenmerken die ze hebben klaarblijkelijk negatief: zwak, ziek, misselijk enz..

Zal wel aan mij liggen maar best raar om zo over je kinderen te praten denk ik dan!
Maar het zal wel iedereen zijn kind zijn, behalve dat van jou nietwaar ;-)

Leuk hoor die verdeeldheid, handig ook!
Dat uiteindelijk niemand gebaat is bij een lagere levensstandaard vergeten we gewoon ff want jij zorgt voor vergrijzing, en jij hebt niet de werk ethiek die wij vroeger hadden!

Ook al had jij daadwerkelijk profijt van al dat harde werken en krijg je nog uitgekeerd voor je dood gaat, die werk ethiek kan dus kloppen want ze krijgen er minder voor terug!
Daarnaast waren paps en mams zo druk met werken en de ethiek op de werkvloer dat ze kindlief door de staat hebben laten opvoeden en nu het resultaat dan schijnbaar niet bevalt gaan we denigrerend doen..

Indrukwekkend staaltje wel om iedereen zo tegen elkaar uit te spelen op alle vlakken dat er gewoon scheurlijnen door de generaties lopen binnen dezelfde families..

We noemen het generatiekloof en laten het omschrijven door experts zodat niemand echt weet wat het is en wat het doet..

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:11

*stukje hier, filmpje van de NPO

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:13

De gelegenheid maakt de dief.

Ce ca! | 04-01-18 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Neem Guido Wijers! Kost niks en je hebt gegarandeerd last van je ogen na de show.

Sliptong | 04-01-18 | 12:57

Last van de buik en de wangen wil ik hebben!
Ogen horen lekker schoon en doorgespoeld te voelen..

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:16

Het oudenjaar-concert van de Rolling Stones in Argentinië was notabene gratis te zien op de Televisie.
Wie kijkt er dan in hemelsnaam naar zo'n zakkenvuller.

Havenwerker | 04-01-18 | 12:55

De subsidie is niet voor Youp, maar voor de armlastige omroep BNNVARA, die wel opinieweblogs in de lucht kan houden, Matthijs een half miljoen salaris kan geven, Peter R. de Vries €500 euro per minuut onzin aan de talkshowtafel overmaakt en radioDJ’s waar niemand naar luistert schathemeltjerijk maakt.
Blijkbaar kost het 43.000 om een one-manshowtje van een uur in beeld te brengen. 3 camera’s, een regisseur en een assistent, huur van regiewagen.... ik denk dat het voor de helft kan. Met 20 mille moet je toch een eind kunnen komen.

Stormageddon | 04-01-18 | 12:52

@Sliptong : De eerste gang bedoel je ?

Subietzometeenstraks | 04-01-18 | 13:11

Dat geld zal wel voor artistieke creativiteit zijn: hij moet immers toch een volledig nieuwe verse show schrijven!

oh wacht..

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:19

Zo'n 10 upperclass hoeren voor de afterparty doen per stuk toch zo'n €200,= per uur. En daarbij de champie. Of was er geen afterparty? Wat een saaie zooi!

P.redgleuf | 04-01-18 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

maw de vriendjes kunnen aan de subsiditiet lurken als ze de nodige documentjes invullen en lid zijn van de juiste club.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-18 | 12:50

Heeft hij het nog over de witte onderbroek gehad?

Man.man.man | 04-01-18 | 12:44

Inderdaad, dat Youp niks over de islam en immigratie ( toch beste een item in Nederland anno 2018) wilde of durfde te zeggen, er zelfs geen grapje overmaakte, vond ik eigenlijk zijn grootste grap !
Maar dat is de vara mensen, niet objectief en links partijdige islam omroep,.

outdoor | 04-01-18 | 13:23

Lol dat is het enige dat het grappig maakt..
Een safe-space voor mensen die ook wel snappen dat de immigratie uit de klauwen loopt, waar je even onbezorgd kunt lachen zonder vluchtelingen/islam stress!

Heerlijk toch! Je moet toch vrolijk het jaar eindigen immers is het een paar seconden later volgend jaar en zijn alle boetes verhoogd, nieuwe wetten worden geactiveerd enz enz.

Ik heb nog steeds PTSS sinds ik op 1 januari zag wat de euro met mijn koopkracht had gedaan..
Een term die toen nog niet de bekendheid had die het nu geniet!

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:25

Alsof het in de jaren er voor geen goed onderwerp was..
Of maakte je die opmerking toen ook?

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

en via itunes verdiend Youp er ook nog centjes mee. De handige rakker!

ikdenkwat | 04-01-18 | 12:31

Youpsidie

TP 1984 | 04-01-18 | 12:29

Niet zeuren, nou. Het was ons geld dubbel en dwars waard, toch?
Toch???

DeDenkerT | 04-01-18 | 12:29

Mooi! Ik koop een zeepkist, ga naar het Leidse plein om aldaar in mijn prachtige vlootadmiraal kostuum een prachtig betoog te houden over de afwegingen om, back in the days, negerts over boord te gooien om als de wiedeweerga om te draaien en koffiebonen te gaan scoren. Ik heb daar, schat ik even ruwweg in, 11.400 Euries voor nodig. Gewoon kiepen en geen vragen stellen want daar gaat het niet om...

Sliptong | 04-01-18 | 12:17

En wat zullen daar veel mensen een hoop geld voor over hebben!!.
Ik zou zeggen, DOEN!!!!

Achterlijke zool.

mallekater | 04-01-18 | 13:13

Over subsidie gekte gesproken. Ooit is op initiatief van de VVD een onderzoek gedaan naar het subidie circus in Amsterdam Oost. Het resultaat van dat onderzoek was verbijsterend. Een speel-o-theek die speelgoed weggaf, de Bart Smit had maar 1 klant (wel een hele grote). Drie breiclubs en vier kookclubs, allemaal op een aparte lokatie (kon niet bij elkaar). Een loket en website voor moeilijke vragen (waar geen hond gebruik van maakte). Ouderavonden op scholen met koud buffet, jawel het was nog nooit zo druk, de hele familie was opeens geïnteresseerd in de schoolprestaties van het kind. Zwemmen (het stadsdeel heeft zelf 2 zwembaden) in andere zwembaden (Tiki bad etc. in binnen en buitenland) om de kinderen alvast te laten wennen aan grotere zwembaden (papa/mama mochten gratis mee). Een cursus Turks voor Turken en een cursus Marokkaans voor Marokkanen. Fietsles voor gesluierde vrouwen in een sporthal (die nooit op straat zullen fietsen).
en nog veel meer. Allemaal uit de subsidietrog.

Memek | 04-01-18 | 12:14

Daarom, 90% van de subsidies kunnen afgeschaft worden

maaknietsuit | 04-01-18 | 12:18

Joepie zal weer snel een column schrijven over 'linkse graaiers'.

tectonicos | 04-01-18 | 12:11

In 1989 was Youp wel grappig.
Maar dat is al 43.000 jaar geleden.

Nuchternederland | 04-01-18 | 12:08

1961* hoewel zijn moeder er niet echt om kon lachen geloof ik

maaknietsuit | 04-01-18 | 12:16

Jesis, ouwe lul, wordt het niet eens tijd dat je afsterft of zo?
Ik bedoel na 43.028 jaar lijkt mij dat de hoogste tijd.

mallekater | 04-01-18 | 13:14

Dit land kan zó veel beter.
-
De belastingbetaler ligt króm om onzinnige overheidsuitgaven te kunnen bekostigen: van de krankjorume 'vervroegd-pensioenregeling' (lees: gepremediteerde diefstal) voor belastingambtenaren tot gemeenten die op eigen houtje miljoenen naar Palestijenenkampen overmaken om 'ontwikkelingshulp' te bedrijven, tot allerlei vage, structureel in het zwart geklede 'kunst-' commissies, die wel even zullen bepalen welke smak centen naar welke projecten gaan.
-
Deze waanzin moet voor eens en voor altijd afgelopen zijn. Wij kunnen ons onze eigen, compleet uit de krachten gegroeide, overheden niet meer veroorloven.

bisbisbis | 04-01-18 | 12:08

Kijk eens wat "onze bestuurders" flikte in Zeeland. Allemaal met hun 55st met pensioen. Ik het jaar dat de AOW leeftijd werd verhoogd.
Op het schavot ermee!

Ce ca! | 04-01-18 | 13:14

We moeten allemaal werken voor ons geld, en wat betreft subsidies, wanneer je als ‘kunstenaar’ je broek niet kunt ophouden, om reden dat niemand je ‘kunst’ waardeert, heb je geen recht meer op het geld van die anderen voor je ‘kunst’ en moet je ermee stoppen, en werk zoeken wat misschien wél waardering opbrengt.
Subsidie doodt de kunst, duidelijker kan deze meneer 't Hek het echt niet laten zien.
Treurig!

BosrandDirk | 04-01-18 | 12:07

Sinds Van Kooten en De Bie zijn Gutmenschen niet grappig meer. Daarom is subsidie noodzakelijk om ze evengoed 24/7 op alle kanalen aan uw zintuigen aan te bieden.
Veel subsidie.

Jan Passant mk2 | 04-01-18 | 12:06

Of ze nou Youp van 't Hek, Dolf Jansen of Jan Jaap van der Wal heten, allemaal hetzelfde risicoloze VARA cabaret. Geen enkele socialistische politicus op de korrel nemen en Christenen beledigen. Walgelijke figuren!

Tis nie waar! | 04-01-18 | 12:05

Enkele reis Rosa Spier Huis. Ik wil je nog wel brengen.

beau van rtl | 04-01-18 | 12:02

Zelfs de bewoners daar pruimen hem niet.

kwark001 | 04-01-18 | 12:05

Ze zullen zich wel zwaar verkloot voelen bij het mediakartel: hebben we die domme aap GVD 43.000 euro betaald voor maar 1 (zegge één) kutgrapje over Baudet!!!

echt_links | 04-01-18 | 12:01

Wat ik toch wel héél sterk van hem vond, was zijn rant tegen de islam en autobrandstichtende Marokkaantjes ...

bisbisbis | 04-01-18 | 12:10

Ja en zijn genuanceerde beeld van Trump. De fouten van Hillary. Echt scherp, en stemmend tot nadenken. Nee die Youp ouwehoert niet met Jan en Alleman mee.

kaasfondue | 04-01-18 | 12:33

Het was niet eens een grap over Baudet.

Watching the Wheels | 04-01-18 | 12:34

Als je er iets van zegt wordt je uitgemaakt voor rechtse racist of populist. Iedereen is doorgeslagen in dit land.

F1802 | 04-01-18 | 12:00

Van dat geld had hij tenminste dat in oogspringende 15 centimeter witgrijzen borsthaar kunnen laten afscheren, zag er echt smerig uit en de grappen zeer oudbollig, zelfs de slechste oliebol uit de AD test was beter tepruimen. Hoog tijd dat deze overjarige cabaretier met de vut gaat, want de fut is er echt uit.

Goedverdoemme | 04-01-18 | 12:00

Jezus werd verraden voor 40 zilverlingen. Ik zie dat de prijs voor verraad is gestegen naar 43.000 Euro.
Ook zo een leuk berichtje in de kranten vandaag. COA pist 250 miljoen weg.(700 miljoen guldens ;)
Weet u hoeveel slaven daarvan konden worden vrijgekocht op de markt in Libië?
Of hoeveel verpleegkundigen extra aangenomen kunnen worden?
Fatsoen? Hahahahahahaha

Ce ca! | 04-01-18 | 11:59

Correctie: 30 zilverlingen.

Arachne | 04-01-18 | 12:57

Ik zie dat de prijs voor verraad is gestegen naar 43.000 Euro.
Ce ca! | 04-01-18 | 11:59

Inflatie als gevolg van Mario Draghi's geld printen...

Klassenfeind | 04-01-18 | 13:04

@ Arachne | 04-01-18 | 12:57
Thx.was een opsomming uit de losse pols ;)

Ce ca! | 04-01-18 | 13:16

Noodzakelijk of niet, geld zul je krijgen! Tienduizenden godverdomme! Nee niet tegensputteren, hierrrrrr dat bankrekeningnummer, wat denk je wel niet! Jij! Krijgt! Subsidie! Wat moet dat toch een heerlijk leven zijn, dat de subsidie gewoon opgedrongen word, en dat er instellingen zijn die niets anders doen "noodzakelijk of niet" geld uitdelen aan meurend, maar echt, meurend rijke cabaretiers. Die zelf te pas en te onpas iedereen en zn schoonmoeder uitmaakt voor "zwakzinnigen" of gewoon maar weer eens roept "lazer nou toch godverrrrrdomme op, zijn we massaal gék geworden" en daarna weer vol op het stokoude en inmiddels tenenkrommend vals klinkende gristenhaat orgel gaat jengelen. Uiteraard verbind hij dus geen wóórd over de religie van bloed en haat. Stel je voor, dat moeten we niet willen met zn allen. Nee Youp maakt wel uit wat relevant is voor het klootjesvolk in NL en wat niet. En scoort daarbij soepel en geroutineerd 40 duizend euro gemeenschapsgeld voor. Riekt naar omkoperij onderhand.

Dutchbeaurouge | 04-01-18 | 11:58

Vroegah kocht ik pockets van Youp, die waren wel grappig. Maar - en dat is toch zeker 10 jaar geleden - ze werden steeds slechter, meer van hetzelfde. En toen kwam Youp kort daarna ineens als deugmens uit de doos. Toen heb ik die verhuisdoos van zolder gehaald, de pockets van Youp eruit getrokken en ze direct in de papier container geflikkerd.
Anders gezegd, flikker toch op Youp, koop van je gratis geld een enkeltje Marianentrog.

Memek | 04-01-18 | 11:57

Dat is toevallig. Zo dacht ik er ook over, inclusief de weggegooide pockets!

F1802 | 04-01-18 | 11:59

Vroegah had je nog humor,

Simon_GS | 04-01-18 | 13:03

Was echt zijn laatste kunstje. Een door de NPO geregiseerd , flauw kutprogrammaatje. Youp begon met een paar flinke vloeken, zo van hoor eens wat ik allemaal durf te zeggen. Volkomen zinloos en niet leuk. Toen nog een paar grappen over prins bernard en zijn buitenechtelijke kinderen. Wie weet nog wie Bernard was. En toen als echte knaller de vergelijking van een orkaan met een vrouw. Een grap die Max Tailleur al gebruikte. En dan loopt die van t hek met een soort van klompvoet heen en weer over het toneel. Helemaal verschrikkelijk. Wat was dat slecht Youp, ga je schamen als je dat nog kan en bied je excuses aan.Krijg anders gewoon de tyfus.

beau van rtl | 04-01-18 | 11:57

Trouwens, mocht ik je in Amsterdam een keer tegen het lijf lopen zal ik dit persoonlijk herhalen, daar schaam ik me niet voor.

beau van rtl | 04-01-18 | 12:00

Lul.
Was ik nog vergeten en ik wil je niet teleurstellen.

beau van rtl | 04-01-18 | 12:25

Ik snap de discussie maar die voeren we hier niet. Die is fijn. "De kritiek is helemaal terecht, maar ik heb geen tegenwerpingen, dus ik negeer het". Dit is subsidieverbranden van de ergste soort. Op de website zie ik overigens best een prima doelstelling met het steunen van jonge tv-makers etc. Het wordt betaald uit gelden van het buitenland voor doorgifte van NPO1,2,3, dus op zich ook prima geregeld, lijkt het. Alleen moet je het natuurlijk wel hebben over wie dat geld allemaal krijgt.

BBRDWR | 04-01-18 | 11:56

Lalalala.... geld!

Ce ca! | 04-01-18 | 12:00

Waarom is steunen van jonge tv makers een prima doelstelling? Is toch zoiets als subsidie geven aan toekomstige werklozen.
Vloggers met een cameraatje van een paar honderd piek verdienen tienduizenden per maand.

Teleo | 04-01-18 | 12:02

Edit:
Lalalala.... subsidie!

Ce ca! | 04-01-18 | 13:19

Och, Youps stadshuis is waarschijnlijk het meermaals die lousy 43k waard geworden.

Teleo | 04-01-18 | 11:56

De Linkse Boodschap moet natuurlijk verspreid worden, en daar betalen alle naïeve Nederlanders graag torenhoge inkomstenbelasting, BPM, flitsboetes, milieutoeslagen en ecotaksen voor.

Xirdalan | 04-01-18 | 11:55

De meeste mensen die hem echt goed vinden krijgen ook nog eens een maandelijkse vergoeding om naar hem te luisteren.

Watching the Wheels | 04-01-18 | 11:50

Die 43.000 euro was "alleen maar" de subsidie. Ik vraag me af wat Youp werkelijk ontvangen heeft voor die show.

knutsel_ | 04-01-18 | 11:49

Een tonnetje of 2 toch zeker en een nieuwe Apple laptop waarschijnlijk en er dan meteen weer koffie overheen gooien ... allemaal in het belang van die ijsbeer.

Watching the Wheels | 04-01-18 | 11:58

Youp is als de bejaarde zanger die zijn grootste hits nog een keer speelt, alleen blijken die hits zeer belegen en al lang achterhaald, waarbij bovendien de hoge noten niet meer gehaald waren.
Het kwam allemaal weer voorbij: de vriend/familielid die een beetje vreemd is, alcoholvrij bier, bashen van christenen, zijn eigen niet onaanzienlijke bezit, etc., alleen Wilders was ingeruild voor Baudet. Het was vooral pijnlijk om te zien. Maar gelukkig is zijn pensioen goed geregeld.

spanarchist | 04-01-18 | 11:49

Wel mee eens nu je het zo opsomt ... en dan nog een mopje van Jiskefet (vrouw, nat hevig, orkaan, huis weg) er doorheen mengen. Viel mij mee dat hij die mop niet vertelde van 2 Belgen die voor het stoplicht staan ... zegt de een "het is groen", zegt die ander ... "een kikker".

Watching the Wheels | 04-01-18 | 11:55

Of een chinees die Hoelang heet en trek eens aan m'n vinger.

roosvrij | 04-01-18 | 11:57

Dus subsidie geven aan een voorstelling die wordt gespeeld in een gesubsidieerd theater en die wordt uitgezonden door een volledig van subsidie afhankelijke omroep gebruikmakend van een volledig gesubsidieerd facilitair bedrijf......

Als ik hier zo over nadenk dan denk ik dat de belastingbetalende burger er financieel dik op vooruit zou gaan als we het huidig systeem zouden inruilen voor het ouderwetse communisme van de jaren 50/60/70 van voormalig Oost Duitsland.

Toeja | 04-01-18 | 11:48

Tis maar geld. De secretaresse van Draghi typt er elke maand 60.000.000.000 eurootjes bij. Het is niet alsof er niet genoeg is.

Teleo | 04-01-18 | 11:51

@Teleo | 04-01-18 | 11:51
En de 500 rijksten werden in 2017 1.000.000.000.000 euri rijker, dus de economie merkt gelukkig helemaal niets van die geldcreatie. De rijken worden gecompenseerd, de middenklasse krijgt de rekening.

Watching the Wheels | 04-01-18 | 12:04

Oh nou snap ik het van slinkse Joeppie ,dat stomme gelul zit um in de gesubsidieerde wijn ,net als bij de Frambozen.

gelukzoeker | 04-01-18 | 11:47

Als je dus al jaren niet meer leuk en/of relevante grappen kunt maken, maar vol op routine de zelfde veilige grapjes maakt en dan 43k belasting toucheren omdat je nu eenmaal een ouwe linkse lul bent en belasting geld niemand wat kost, wordt het tijd om Youp en het BNN/VARA af te schaffen, Bart zou zich sowieso in zijn kleine grafje omdraaien als die zag wat er van dat BNN geworden was.

Plorkface | 04-01-18 | 11:46

@Breinbrouwsels
Nee, sinds hij de necrosisbokaal heeft gewonnen heb ik De Koreaanse Kech hier niet meer gezien.

RickTheDick | 04-01-18 | 11:46

In januari reageren meestal wat andere stemmen in zijn hoofd , u kunt ze zelf wel invullen .

Castor12 | 04-01-18 | 12:11

Adjudant zat ook altijd te etteren op Autobahn.

gato | 04-01-18 | 12:56

kaasfondue | 04-01-18 | 11:49
adjedant heeft wat spellingsproblemen als duitser zijnde.

Cobalt bomb | 04-01-18 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus omdat hij al veel geld heeft moet hij het maar voor niks doen? Dat slaat natuurlijk nergens op. En tja, of het geld nou van de omroep zou zijn gekomen (belastinggeld) of vanuit een subsidiepotje (belastinggeld) maakt toch ook niet uit? Dus ik snap de ophef niet helemaal...

woordgrap van de dag | 04-01-18 | 11:45

Volgend jaar dus alles driedubbel gesubsidieerd dagelijkse grap? Is wel meer denk dat je niet snapt als je nog aan het begin van je ontwikkeling staat.

gelukzoeker | 04-01-18 | 11:56

Allemaal kinnesinne.

Simon_GS | 04-01-18 | 13:02

Het woordje "of" is waar het hier om draait
Woordgrap van de dag

Lionfromzion | 04-01-18 | 14:43

Mja... dit mag wel en een onkostenvergoeding voor een nog vast te stellen crimineel van No Surrender kent kamervragen. Hoe krom kan het zijn? Overigens vond ik Sjaak Bral en Guido Weijers beter

Sinclair | 04-01-18 | 11:45

"Ik snap de discussie, maar die voeren we hier niet"
Eén van de betere grappen!

BosrandDirk | 04-01-18 | 11:44

Het wordt hoog tijd dat we ons geld beter gaan verdelen

BosrandDirk | 04-01-18 | 11:44

De Nederlandse versie van ‘befehl ist befehl’. Vooral niet nadenken, vooral niet kritisch zijn. Straks gaat m’n baan eraan en haal ik mijn pensioen niet.

kaasfondue | 04-01-18 | 11:46

Het is meer een gevalletje van privé!

Ce ca! | 04-01-18 | 13:21

Was het niet belachelijk maken of bekritiseren van de islam misschien een van de subsidievoorwaarden? Dat verklaart waarom het zo’n laffe politiek-correcte conference was.

Irnerius | 04-01-18 | 11:43

Best duur voor een nieuwe bril.

ristretto | 04-01-18 | 11:43

Zolang je maar 100% OK bent is alles mogelijk. Vies volk

Bokito ergo sum | 04-01-18 | 11:42

"Op het moment dat je samenwerkt met een podiumkunstinstelling kun je bij ons subsidie krijgen. Het gaat er niet om of die noodzakelijk is." Ach, noodzaak.... Gewoon geld overmaken van A naar b. Subsidies. ... gadverdamme.

Hufterst | 04-01-18 | 11:40


Hadden ze er wel eens bij mogen zeggen.
Voor die paar centen kun je inderdaad niet verwachten dat hij grappig is.

Teleo | 04-01-18 | 11:39

Dus Youp zeikt Trump af, die belastingen verlaagt...
En zelf verhoogt Youp de belastingen.

Angel_eyes | 04-01-18 | 11:38

Nu eens kijken of die omhooggevallen lul een column over zij eigen schrijft komende week..

Jimmy Mc Clure | 04-01-18 | 11:37

Vergeet dat maar ! dat doe je als rechtgeaarde vara icoon niet.

Toontje-S | 04-01-18 | 12:05

@Graaf van Egmond, 34/35 jaar vind ik iets meer dan 'een paar jaar'. Overigens deel ik je mening wel. Op 31 December 1983 (ik was toen 7) stond Youp's oudejaarsconference thuis aan. Ik ben aan het begin van de conference al in slap gevallen en was met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen (ik begreep dat ik zelfs met blote voeten in de sneeuw ben gezet toen).

Youp is dus een uitstekend slaapmiddel, maar comedy/cabaret is het niet.

WatMoetJeNu | 04-01-18 | 11:35

Misschien is het tijd om zelf een publieke omroep op te richten en de boel van binnen op te blazen.

Nietvoordekat | 04-01-18 | 11:35

En dan PowNed als naam. Dat lijkt me een strak plan. Prof. Hoxha als directeur, om er zeker van te zijn dat er flink in de stront geroerd gaat worden daar in Hilversum.

BLR | 04-01-18 | 11:40

Het was niet Hoxha. Het was Fleischbaum.

knutsel_ | 04-01-18 | 11:43

Ja, ik moet dat lidmaatschap van PowNed nog eens opzeggen.

Teleo | 04-01-18 | 11:49
▼ 1 antwoord verborgen

Is #SubsidieKech al voorbij gekomen?

Breinbrouwsels | 04-01-18 | 11:35

Als je deugt, mag je graaien in de portemonnee van de armen.

Angel_eyes | 04-01-18 | 11:34

Wie kijkt er nog TV? Ik niet in elk geval en gezien het stijgende aantal abonnees van diensten als Netflix zijn er velen met mij die geen televee meer kijken. Er is ook alleen maar shit op: politiek gekleurd nieuws (waarvan de betrouwbaarheid aantoonbaar twijfelachtig is), politiek gekleurde programma's (mag ik "gekleurd" zeggen? Doe ik toch.) en dat alles op tijdstippen die me net niet uitkomen. TV kijken is gewoon een ongemakkelijke manier van tijdverdrijf geworden. Als ik entertainment of infotainment wil, dan wil ik dat op het moment dat MIJ dat uitkomt, van de meeste betrouwbare of geloofwaardige aanbieder. En dat is dus per definitie niet de NPO, NOS of andere staatsmedia of media die aan de tiet van de staat hangen (RTL vertrouw ik ook voor geen meter).
Youp, das war einmal. Claudia de Breij was het nooit, Van Muiswinkel die farizeeër was leuk bij "Ook dat nog" maar veder een zeur (toen was Millecam trouwens nog mooi én in leven). Dus wie interesseert zich voor dit rondpompen van soepsidie? Nog even en dan is het gedaan dus ze graaien nog ff vlug. Maar als dit circus mag stoppen, dan ben ik VOOR.

Bakkeleures | 04-01-18 | 11:33

he, geen Dubbelposts meer dit jaar?

Cobalt bomb | 04-01-18 | 13:06

Da's toch al gauw 21500 euro per half geslaagde grap.

Hufterst | 04-01-18 | 11:32

"Op het moment dat je samenwerkt met een podiumkunstinstelling kun je bij ons subsidie krijgen. Het gaat er niet om of die noodzakelijk is."

Dus er staat eigenlijk: Op het moment dat je samen werkt met een of andere theaterzaal, kun je bij ons subsidie krijgen. Het gaat er niet om of die noodzakelijk is.

Jalalala geld! Ik ga cabaretier kleinkunst worden. Volgens Javier Guzman is de eerste les die je krijgt: Hoe je een subsidie / uitkering bij elkaar sprokkelt.

@ Jeanine Hage: Ik snap nu in ieder geval de discussie, en begrijp dus ook dat ik die eveneens niet hoef te voeren. Mooi. Kom maar op met die graties pecunia.

"Ik snap de discussie, maar die voeren we hier niet". gaat nog heel vaak voorbij komen dit jaar.

TP 1984 | 04-01-18 | 11:32

Net zoals de termen die managers gebruiken: Ik hoor wat je zegt en ik begrijp wat je zegt, maar....

roosvrij | 04-01-18 | 11:35

- Ik herken me niet in uw of deze reactie
- Dit is een privékwestie en gaat u niets aan
- Met de kennis van toen
- Met de kennis van nu
- Ja zo doen we dat nou eenmaal altijd hier, etc, etc.

TP 1984 | 04-01-18 | 11:42

Ik vind Youp een beetje zielige man aan het worden. In een gemiddelde Rotterdamse kroeg lach ik meer dan tijdens de conference van Youp. Geef de kroegen subsidie, weet niet waarom, maar als we dan toch geld weggooien, dan maar aan iets écht leuks.

roosvrij | 04-01-18 | 11:31

Ook hier is het antwoord op de waarom vraag : omdat het kan.
We zijn met zijn allen knettergek geworden.
Het houdt niet op,niet vanzelf.

swassannuf | 04-01-18 | 11:31

Weet je wat ik werk nog wel ff 6 dagen in de week om 1/16 deel te verdienen.

Nacho_Vidal | 04-01-18 | 11:30

subsidie,subsidie,rot op met die onzin.
net als die gemeenten die geld krijgen om radicalisering tegen te gaan.
hoe gaat dat eigenlijk.
als jullie beloven geen aanslagen te plegen dan worden jullie betaald door ons.
lekker met belastinggeld smijten. sukkels
www.gelderlander.nl/rivierenland/half...

pejoar | 04-01-18 | 11:29

Ik zal het nog wel 100 x herhalen. Schaf het hele subsidie circus af en het hele linkse bolwerk, de NPO en met hen vele troglebberende deugmensjes vallen ineen om. Dan is het stil aan de overkant.
Subsidies zijn vooral uitgevonden door mensen die er zelf van profiteren, zoals het PvdA subsidie socialisme.

Memek | 04-01-18 | 11:28

Hopelijk krijgen we ooit (geen idee of ik het nog zal meemaken maar het vooruitzicht is mooi) een kabinet dat een streep haalt door alle(!) subsidies en dan van de grond af opbouwen. Want zoals het nu gaat is echt vreselijk.
43000 voor 1 achterlijke gladiool op oudejaarsavond dat is het inkomen van een aow-er voor 4 jaar(!).

Lupuslupus | 04-01-18 | 11:37

Voor 43K had hij wel iets geestiger mogen zijn.

Zeddegeizot | 04-01-18 | 11:27

Die 43k was alleen de extra, overbodige subsidie, hij heeft meer gegraaid.

Guido | 04-01-18 | 11:42

Ik lees dat het CoBoFonds geld ontvangt uit de buitenlandse uitzendrechten van NL omroepen. En dat wordt gebruikt om podiumkunsten, film en de publieke omroep dichter bij elkaar te brengen. Helemaal niks mis mee lijkt mij.

Simon_GS | 04-01-18 | 11:26

Zal inderdaad boeiend zijn voor de Britten: Youp kijken op BBC one. Met zijn lulverhaal over godelieve en de andere losers in de zanzibar. 43000 is een schijntje voor dit exportfenomeen.

Langshetrandje | 04-01-18 | 11:30

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Papagaai Youp verkondigd bijna elke oudejaarsconference nagenoeg hetzelfde.

Goedverdoemme | 04-01-18 | 11:26

Alle subsidiehoeren sofort uitzetten! Stuur ze maar terug naar Subsidië...

Enter Yeti | 04-01-18 | 11:24

Dit klopt natuurlijk niet, maar een omroep die moet bezuinigen gaat natuurlijk op zoek naar subsidiepotjes. En Youp zal ongetwijfeld ook salaris ontvangen hebben. Het is dan nu aan de controlerende instanties om uit te zoeken of dit legaal is.
Overigens wel een goede conference.

Mannes | 04-01-18 | 11:23

O, ben jij die ene tevreden kijker?

ristretto | 04-01-18 | 11:34

Vroeger was youp leuk. Tegenwoordig een linkse activist met een podium en niet meer echt grappig. Je zou eigenlijk een vergoeding moeten krijgen om naar hem te kijken.

drs. P | 04-01-18 | 11:22

En daar stond hij dan met oud en nieuw, gefaciliteerd door BNNVara, je weet wel van die geitelijk verkrachter van Jole, te bashen op Thierry, te bashen op Wilders en Trump, een man die vele malen meer heeft gepresteerd voor een beetje gek te verklaren.

Ja daar mag een hoop gemeenschapsgeld in. Nee dat is nergens objectief, zoals dat elk jaar niet objectief is maardatmag de pret niet drukken. Welke subsidiespons heeft nu iets op met landsbelang als hij thuis kan zitten met een overbetaalde boterham op basis van ondermaats talent.

En exact zo dienen dit soort BN figuren bekeken te worden in het publiek debat, zo als de wind waait, waait hun rokje.

netniet | 04-01-18 | 11:21

Zelfs de Arno Visser van Rekenkamer, een hoog college van staat, zegt dat 70% van de rijksuitgaven niet verantwoord kan worden.

Van de tweehonderdzevntig miljard euro die de staat per jaar uitgeeft, kan van honderdnegentigmiljard niet worden nagegaan waaraan het wordt besteed.

Glasgow Argus | 04-01-18 | 11:21

Bespottelijk.

En Joepie moet eens aan z'n pensioen gaan denken. Hij is al jaaaaaaren niet 'leuk' meer.

EefjeWentelteefje | 04-01-18 | 11:21

Subsidie voor kunst blijf ik dubieus vinden. Dat er geld beschikbaar is voor jong talent vind ik prima maar dit gaat over een een oudejaarsconference van een welgestelde mastodont.

keestelpro | 04-01-18 | 11:18

Die nog niet eens het fatsoen heeft zijn handen uit zijn zakken te halen als hij de mensen toespreekt.

Herr Zimmermann | 04-01-18 | 11:27

Is Youppie in dat huis van die mediavoorligger van Camielie en Markie gaan wonen?

Watching the Wheels | 04-01-18 | 11:18

Werken en reaguren ... oh wacht ... het is die f*cking spellingscorrectie ..."voorlieger". "Reaguren" kende hij ook niet en loopt hij ook constant te "verbeteren". "Ja meneer WtW, in uw spellingscorrectie zit het woord 'voorlieger' en het woord 'reaguren', waardoor wij denken te kunnen aantonen dat u ..." flikker toch op zou Youp zeggen. Veel plezier Youppie met die 43.000 euro, misschien een idee om het te schenken aan het fonds van dat mannetje dat wel de nagels van Rutte durfde te lakken?

Watching the Wheels | 04-01-18 | 11:24

Youp is al een paar jaar op zijn retour. Zelf een mening poneren op het podium en dan tegen de zaal roepen "flikker toch allemaal op."
Ik schaar dat zelf niet meer onder humor sinds 1983.
Laat staan dat ik dit 43.000 euri waard vind. Een bedrag dat je dus gewoon krijgt en waarover niet gediscussieerd mag worden.

Graaf van Egmont | 04-01-18 | 11:18

Het kan nog erger: Freek de Jonge....

Degrelle | 04-01-18 | 11:57

Cabaret bestaat helemaal niet meer. Want kan alleen uitgezonden worden door de NPO.

kwark001 | 04-01-18 | 11:17

En dan alleen nog maar via VARABNN, wat ik opvallend vind. Dan krijg je dus alleen maar links goedgekeurde bagger over je heen. De cabarettiers zijn bekend. Allemaal deugers die het publiek de maat nemen.

Graaf van Egmont | 04-01-18 | 11:20

Dit had Bart nooit gewild, arme jongen, was zo blij met zijn eigen omroep , zit nu bij de Vara, zo was Bart niet.

gato | 04-01-18 | 13:02

Ben ik de enige die vindt dat dit artikel een merkwaardige URL heeft? Laten we het daar eens over hebben

Kaasplank | 04-01-18 | 11:16

gewoon negeren.

ristretto | 04-01-18 | 11:39

Ja dat krijg je als je op je werk ook porno bekijkt.

Roadblock | 04-01-18 | 12:19

Debby Petter is buiten dat ze NOS voorleesmoeder is/was ook nog eens mevrouw van 't Hek.

zwellevertje | 04-01-18 | 14:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Als het kunst is mag je graaien. Logisch toch. Toch?

Dutch_Holland | 04-01-18 | 11:15

Ja, want graaien is een kunst...

dreistein34 | 04-01-18 | 11:28

Nou, ik neem aan dat mijn oom met zijn slappe grappen dan ook wel in aanmerking komt voor die 43000 euro? Zelfs op zijn mindere dagen overstijgt hij het niveau van Joep.

Linkse allergie | 04-01-18 | 11:15

En dan eens bedenken dat zo'n COBO-fonds elke dag personeel heeft rondlopen in een grachtengordelpandje, een "representatieve" website met dito ontworpen logo.
En dan eens bedenken dat er talloze van dat soort clubjes door elkaar en de ambtenarij in stand worden gehouden. Ik herinner me recentelijk nog dat racisten-clubje voor de belangen van negerinnen in de zakenwereld.

citywok | 04-01-18 | 11:15

Sjanien zit daar al bijna 30 jaar geld uit te delen, die is totaal niet meer gewend aan tegenspraak.

Vesta | 04-01-18 | 11:15

"Lenen lenen... betalen betalen... lenen lenen... betalen betalen..."
is verworden tot:
"Roven, roven... betalen betalen... roven, roven... betalen betalen..."
Ook Youp gaat met z'n tijd mee.

Schoorsteenveger | 04-01-18 | 11:14

Volgens mij is het nu "Graaien graaien ... graaien graaien".
Meer krijg je niet voor 43k.

Lewis Lewinsky | 04-01-18 | 11:16

"Ik snap de discussie maar die voeren we hier niet." Dat is echt hét antwoord op alle opmerkingen die je niet lekker uitkomen.

Balzakius | 04-01-18 | 11:12

Elitaire arrogantie. Alsof mevrouw eenzijdig bepaalt welke discussie er wel over ons belastinggeld gevoerd wordt en welke niet.

Graaisnaaiert | 04-01-18 | 12:27

Mevrouw is D'66 ster?
Die discussie voeren wij hier niet.
Dit is privé.

Herr Zimmermann | 04-01-18 | 11:11

Het is bij de beesten af! Een gotspe!

Tot zover mijn verontwaardiging.

Een paard | 04-01-18 | 11:10

Dank.

halfvolle glas | 04-01-18 | 11:17

En Eva Jinek maar zeiken over de onkostenvergoeding die Weesie aan no surrender heeft betaald.

doskabouter | 04-01-18 | 11:09

Hoho. U suggereert nu dat Youp motor kan rijden?

Langshetrandje | 04-01-18 | 11:11

En terecht. Ook dat is gewoon graaien en uitdelen voor niets.

ristretto | 04-01-18 | 11:41

Het criminele onderwerp van je 'documentaire' geld toesmijten lijkt me niet zo een goed idee

Tobi | 04-01-18 | 12:00

Tis wel consequent: Net als Joep Gido en Clau niet om voor te lachen.
Wat was Finkers vorig jaar een verademing.

Petrus Poortwachter | 04-01-18 | 11:09

Dat is zelfs alweer twee jaar geleden.

Ferdo76 | 05-01-18 | 08:47

Benieuwd wat Youpies nepvrienden uit zijn nepstamcafé daar allemaal van vinden? Ouwe graaiende grapjas.

de Voorzittert | 04-01-18 | 11:08

Zou het persoonlijk okay vinden als de humor van Youp gesponsord zou worden.

Langshetrandje | 04-01-18 | 11:08

Door een alcohol-ontberend biermerk bijvoorbeeld?

Tobi | 04-01-18 | 11:58

Voor 43.000 had er toch minimaal 1 glimlach op mijn gezicht getoverd kunnen worden?

DeKleijert | 04-01-18 | 11:08

Is Bucklerhumorist: 0,0 procent grappig

Langshetrandje | 04-01-18 | 11:10

Haha Amsterdam op zijn best!

kenny harder | 04-01-18 | 11:07

Amsterdam huilt...

Langshetrandje | 04-01-18 | 11:11

Beetje een schaamteloze reactie a la Marie Antoinette: "Majesteit, onze onderdanen verhongeren. Ze hebben geen droog brood meer te eten!". "Oh, dan eten ze maar taart."

BASinnic | 04-01-18 | 11:06

Dat huidige zootje “caberatiers” Youp, Guido, Claudia etc. Kunnen er wat verfrissende caberatiers op staan in den lande?

Oeloeboeloe | 04-01-18 | 11:05

Finkers is toch best een verademing.

VreterRdePies. | 04-01-18 | 11:18

Eensch, aanstaande oujaconf maar weer eens Finkers invliegen

Tobi | 04-01-18 | 11:57

"Ik snap de discussie, maar die voeren we hier niet." Gekkenwerk!

Halal gehaktbal | 04-01-18 | 11:05

Ze doet even een "Pechtoldje".

Linkse allergie | 04-01-18 | 11:16

Echt niet. Is gewoon een uitvoerende instantie, je moet bij de beleidsjongens zijn. En die zitten weer achter ambtenaren verscholen. De grachten gordel is immers rond.

BenPakdee | 04-01-18 | 11:33

"Ik snap de discussie, maar die voeren we hier niet"
Ofwel het CoBoFonds voert gewoon uit. Net als de Belastingdienst. Die heeft ook geen mening over de wenselijkheid van toeslagen en aftrekposten.

koeberg | 04-01-18 | 11:05

Dat is dus onwenselijk aspect van het CoBoFonds.

Ergo, de politiek moet dit aanpakken en de voorwaarden aanscherpen.

Not_again | 04-01-18 | 11:10

@koeberg
En vertaal de quote in het Duits een & ander gedrag destijds glad te strijken
'Tsja, die kampen he. Ik begrijp de discussie ..

Tobi | 04-01-18 | 11:55

Ik snap die lui wel.
Pakken wat je pakken kan als het zo makkelijk gaat.

Kruisruiker | 04-01-18 | 11:05

Ik snap dat dus niet. Dat heet dan immoreel.

Not_again | 04-01-18 | 11:06

Maar Joep is er altijd als de kippen bij om 'graaiers' uit het bedrijfsleven aan de schandpaal te nagelen

BASinnic | 04-01-18 | 11:07

Ik vind het ook schandalig, maar gelegenheid maakt de dief.

Kruisruiker | 04-01-18 | 11:07

Getverdemme. Wat stinkt dat zeg.

Not_again | 04-01-18 | 11:04

en dit is nog maar het topje van de ijsberg.

deluiegriek | 04-01-18 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken