Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goherdiegoh. Asielzoekers te duur voor bijstand

Dobberbetweters

De enige samenvatting van het migratiedebat, voor u op een viltje: asielzoekers kunnen niks, komen massaal in de bijstand en dat kan bruintje niet meer trekken. Zo. En nu allemaal op realistiese partijen stemmen bij de #GR18 en niet op de in groene wijken wonende grootstedelijke Audirijders van de gevestigde orde die hun moraal afwentelen op arme gemeenten in de periferie. JOE! 

Reaguursels

Inloggen

De afbraak van de verzorgingsstaat

Dit verhaal maakt pijnlijk duidelijk dat de verzorgingsstaat bij de politieke elite niet veilig is. De verzorgingsstaat is – met alle bezwaren die er ook aan kleven – een groot goed, alleen al omdat dit impliciete ‘sociale contract’ tussen de ‘bovenkant’ en de ‘onderkant’ van de samenleving Nederland al heel lang sociale vrede brengt.
‘Feitelijk is het migratiebeleid één grote daad van agressie van de elite tegen de laaggeschoolde burgers van dit land’

Dit brengt mij terug bij de inleiding van mijn artikel: de ongerustheid, angst, boosheid en agressie van mensen aan ‘de onderkant’ van de samenleving. Die moet vooral begrepen worden als een reactie op de breuk van het sociale contract die het gevolg is van decennia instroom van laaggeschoolde immigranten die concurreren om dezelfde banen, sociale huurwoningen en andere voorzieningen. Veel burgers zien dat die voorzieningen elke dag een beetje verder worden afgebroken.
Een daad van agressie

Feitelijk is het migratiebeleid één grote daad van agressie van de elite tegen de laaggeschoolde burgers van dit land, een daad die voortkomt uit de lafheid van die elite om principiële keuzes te maken aangaande een afweging tussen nationale en internationale solidariteit. Die keuzes kunnen, om wille van de sociale vrede, niet langer worden uitgesteld. Ik hoop dat het vijf voor twaalf is, maar ik vrees dat het eigenlijk al veel later is.

Ella | 31-12-17 | 07:42 | 1

@Ella
Citaat van Jan van Beek, kan niet vaak genoeg herhaald worden.

Ella | 31-12-17 | 07:49
-weggejorist-
Datmagniethe | 30-12-17 | 15:07

Wat een ongelooflijke naïviteit in dit bericht.
Al sinds 1992 hebben we in dit land vele migranten (vluchtelingen) zelfs uit Lithouwen alwaar er 2 dagen aan de grens enige schermutselingen waren. Een jpng paar kwam over met kinderen en 5 jaar later, dus 5 jaar na die 2 dagen ruzie aan de grens, kwamen ook de ouders van beide echtelieden, ofwel 2 gezinnen erbij. Beide net bejaard, beide bijstand en alles erop en eraan.
EN als sinds 1992 hebben we vluchtelingen met een verblijfstatus die nog altijd niet werken. Niet alleen sinds 2015. Dit kost miljarden per jaar. Plus alle onnodige niet directe kosten die er niet zouden zijn waren deze lieden niet hier dan bedraagt de migratie momenteel al ruim 60 miljard per jaar.
De discussie op Weltschmerz met Prof. Jan van Beek laat dit helder zien. DE cijfers welke wij krijgen van het CBS en onze regering zijn zoethoudertjes.

Moneytron | 29-12-17 | 23:38

Wat ben ikblij dat ik aan die waanzin niet meer hoef mee te betalen. Ja sorry, geemigreerd.

Daisy Cutter | 29-12-17 | 23:26

Jan van Beek stelt onomwonden dat NL het vluchtelingenverdrag moet opzeggen. Pieter Omtzigt stelt dat NL het moet aanpassen (minimaal). Beide heren hebben zich gerealiseerd dat de maximale omvang van onze verzorgingsstaat bereikt is. Dat wil zeggen hoeveel mensen kunnen betalen voor anderen.

Ondertussen doet de NL regering net alsof de crisis voorbij is en iedereen erop vooruitgaat komend jaar. Dit beeld klopt niet. Er worden namelijk mensen uit de statistiek gedrukt (dat is ook een vorm van beleid). Verder heeft men vanuit regeringszijde maar even 50 Miljard extra belastingen in de begroting geboekt voor 2020.

Beroep = Boerenlul | 29-12-17 | 22:10

Goh da's toevallig, er zijn in 2015/2016 ook zo'n 160k Nederlanders die hun geluk elders hebben gezocht en gaat er maar van uit dat dat geen armoezaaiers waren. De kapitaal krachtige kiezen eieren voor hun geld, Wassenaar loopt leeg en Nederland ook.

Vlampunt | 29-12-17 | 21:58

Als het met mij even niet meer gaat, liefdesverdriet, keelpijn, ontslag, Weltschmerz of hoog water en ik vlucht naar een vriend, een zus, of mijn vader, dan blijf ik tot ik weer licht zie, opgeknapt ben of het water gezakt is.
Maar waarom o waarom krijgt in der lieve vrede naam een vluchteling een on-beperkte verblijfsstatus? Daar kan ik écht met de kop niet bij.

Francieux | 29-12-17 | 21:50

Wat te doen? Voor Afrikaanse migranten: een vreemdelingenlegioen oprichten, die in de landen van Afrika nuttig werk verricht. Voor zandbakkiestaanse landen idem dito. Voor mannelijke migranten zou zo'n vreemdelingenlegioen er uit dienen te zien als het huidige Franse, maar de nadruk ligt meer op genietroepen die infrastructuur aanleggen. Voor vrouwelijke migranten mag het voorbeeld van het Leger des Heils (zonder ideologie) richtinggevend zijn.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-12-17 | 21:24

Ik zei het al eerder en ik zeg het opnieuw, de asielzoekers moet men aan het werk zetten. Geen reguliere banen, maar het vuile, gore werk waar de doorsnee Nederlander nog niet uit z’n bed voor komt. Keihard zwaar werk om in je onderhoud te voorzien, geen tijd voor BS meer. Steentje bijdragen, gedragen en belasting betalen. Ga je de fout in met ook alleen maar een parkeerboete? Hup het land uit!

Accident_Prone | 29-12-17 | 20:54 | 2

En wie schrijft dan die parkeerboete?

IPNP | 29-12-17 | 22:17

Elke baan moet gewoon betaald worden ,is het goor en smerig moet er meer betaald worden ,komt de nederlander zijn bed ook wel uit ,simpel toch. zwets story "Nederlander wil het werk niet doen"

pedro300 | 30-12-17 | 10:03

De oplossing is overigens simpel, meer migranten toelaten tot Nederland dan gaan de kosten ook omlaag.

Zwiebelmaus | 29-12-17 | 20:33

Ik zeg het al jaren, visualiseer het import getal uit de kranten naar een stad die je kent met dezelfde omvang en je schrikt je rot.

Dirk III | 29-12-17 | 20:25

"Goherdiegoh. Asielzoekers te duur voor bijstand"

Gewoon even bij Joop langs gaan met de pet. En die kennen weer vrienden en daar de vrienden van... Nou, dan houd je nog geld over zelfs.

Mark van Leeuwen | 29-12-17 | 20:22

Zie het positief: ook voor de GLer, de PVDAer en andere "iedereen is welkom" gutmenschen gaat ook de zorgverzekering omhoog, het schoolgeld, de energiebelasting, de parkeertarieven en de btw. De vervuiler betaalt dus gewoon mee aan de massa import van kanslozen. En die rekening betalen ze maar al te graag voor een beetje sociaal zijn toch ??? ;-)

Rest In Privacy | 29-12-17 | 20:10

@Sjef 15:15
Tjemig de pemig, net een complete tegel inc. uitgebreide onderbouwing wegens serverfout down the drain zeg.
Pff, die ga ik niet nog en keer typen.
Maar kwam/komt in het kort hier op neer; het kolonisatie/manifest destiny/indianen scenario zoals zich dat in de states heeft afgespeeld is volgens mij niet geheel vergelijkbaar met de islamitisch religieuze omvorming van Europa zoals dat momenteel door de massamigratie plaatsvindt.

D-Fens_1963 | 29-12-17 | 20:01

Het zijn net sprinkhanen, waar het gras groener is daar landen ze.

Rest In Privacy | 29-12-17 | 19:56

Geeft niks hoor betalen we volgend jaar toch wat meer belasting over de boodschappen, zorgverzekering, energiebelasting en weet ik wat meer. mijn geld raakt nooit op hoor... afgelopen zomer een boompje geplant en sinds kort groeit het ook op mijn rug.
fraukenau | 29-12-17 | 19:14 | reageer

Harder aanpoten is het remedie, als u gezond bent tenminste, ben zelf middelbaar opgeleid, leren tijdens het werken enz. Heeft geresulteerd in een netjes inkomen, deels om de belasting heen, en nee, niks illegaals.

GKJP | 29-12-17 | 19:20 | 1

U begrijpt toch zelf ook wel, dat het hardste werken niet opweegt tegen de groeiende lasten door de kosten van de immigratieindustrie?
Ons wordt wijsgemaakt dat de kosten groeien omdat nederland vergrijst.
Ik zou dat wel eens grafisch naast elkaar willen zien, maar ik weet dat dat een illusie is. Als je naar sommige cijfers informeert ben je al een racist.
De bijstand en het COA nekken ons - niet de vergrijzing.

Roadblock | 29-12-17 | 20:02

Geeft niks hoor betalen we volgend jaar toch wat meer belasting over de boodschappen, zorgverzekering, energiebelasting en weet ik wat meer. mijn geld raakt nooit op hoor... afgelopen zomer een boompje geplant en sinds kort groeit het ook op mijn rug.

fraukenau | 29-12-17 | 19:14

''Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling''
@theo-is-dood | 29-12-17 | 18:21

Tsja, dat is nou precies weer zo'n regeling waar ik mijn vraagtekens bij zet...
Natuurlijk is het triest, maar wie de dierenarts niet kan betalen (of het vertikt om zich voor die kosten te verzekeren - want dat kan dus óók), zal het m.i. zonder huisdieren moeten stellen. Da's jammer-maar-helaas. Uiteraard wel zorgen dat een eventueel al aanwezig beestje weer een goed baasje vindt, bijvoorkeur bij vrienden of familie.

Uit hoofde van mijn vak weet ik dat er bij het merendeel van de onderbewindgestelden twee zaken aanwezig zijn in de woning: een enorme televee, en/of, jawel hoor, een enorme hond. Of zelfs meerdere.

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 19:06 | 2

@EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 19:06 | reageer
Welke totaalmalloot verzint die ''Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling''? Want reken erop dat de afhandeling van alle facturen, aanvragen, afwijzingen en bezwaarschriften die samenhangen met de ''Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling'' op jaarbasis drie FTE vergen. Alleen al aan salaris en overhead van de betrokken ambtenaren kost de ADAM-regeling al tweehonderdduizend euro p/j.

theo-is-dood | 29-12-17 | 19:18

Zozo, dat is heel goed dat die regeling er dan is!

Wienerschnitzel mit | 29-12-17 | 19:55

Lupuslupus, ik heb een kennis die vangt ook honden op, hoewel ik het onzin vindt, en anders is de asielzoekerhond, uw andere twee, en uzelf van harte welkom in huize GKJP.

GKJP | 29-12-17 | 18:57 | 2

Waarom is het onzin om honden op te vangen?........ beter dan mensen lijkt me.

Wienerschnitzel mit | 29-12-17 | 19:57

De opvang van van poedels, poezen en parkieten is helemaal in orde. Maar net als de medische zorg aan konijnen, cavia's of koolmezen behoeft dat niet op kosten van de belastingbetaler te geschieden.

theo-is-dood | 30-12-17 | 08:09

""..... asielzoekers kunnen niks, komen massaal in de bijstand en dat kan bruintje niet meer trekken....""
Jeetje wat een schok, wie had dat nou toch ooit van tevoren kunnen bedenken

telelezer | 29-12-17 | 18:54

Nou eh. Niet zo negatief allen. Er zijn ook positieve dingen te benoemen. Zoals.....
Oh wacht.....

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:15 | 1

Ik wacht nog steeds. Komt u maar met positieve dingen voor +31...

ScumbaggusMaximus | 29-12-17 | 19:15

Volgend jaar weer zo'n stad erbij!
Meer, meer, meer!!!

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:11 | 1

In de jaren 1950-60 vertelde de overheid ons via een rede van de koningin dat NL te vol was en dat we daarom moesten emigreren naar Canada. Amerika, Autralie, N-Zealand en Z-Afrika. Echter toen waren er 10 miljoen inwoners. Nu 17 miljoen. maar er worden nu hordes omvolkers binnen gehaald; en maar hele steden voor die lui bouwen terwijl alles propvol zit kijk maar eens naar de autowegen.
En de overheid maar zeiken dat we omhoog moeten bouwen omdat er te weinig woningen zijn en er ook te weinig plaats is voor woningen;
Haal er nog maar een paar honderdduizend meermeermeer het land binnen idioten
En Brussel zag dat het goed was

telelezer | 29-12-17 | 18:49
-weggejorist-
Cepalislam500mg | 29-12-17 | 17:52 | 1

Beste omschrijving:
"Partycrashers and freeloaders"

Mazoeza | 29-12-17 | 17:33 | 2

De beste remedie is dan ook - If you can't beat them, join them. Bij deze roep ik dan ook iedereen op zolang mogelijk in de WW of bijstand te blijven zodat het probleem onhoudbaar wordt.

Stonecity | 29-12-17 | 17:50

@Stoned
Hallal gehaktballetjes roepen doet!

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:16

Het moet mij toch even van het hart dat GS zich grievend over Audi rijders uitlaat. Ik draag meer dan mijn steentje bij om GroenLinks te zieken door veel diesel te verstoken. Ook koop ik aflaten bij FvD om de grenzen te sluiten. Daarbij wordt ook vergeten dat de Merkelkinderen regelmatig de autochtone bevolking ombrengen, met name de vrouwen, waardoor de geboorte van kroost met een IQ>80 binnen de perken blijft en er meer ruimte is voor kansloos kudtvolk en finnen (even apart noemen, want het is per slot van rekening een apart ras!). We moeten het niet zo negatief bekijken allemaal. Meneer Drunkers neemt vast een borrel extra op onze gezondheid en Rutte is bijna naar Brussel. Wat willen we nog meer? Als de gemeenten er zo veel problemen mee hebben, dan stuur je toch gewoon met de bus naar Berlijn?

Frau Merkel | 29-12-17 | 17:21 | 2

lupulus, We zijn naar gaan zoeken naar een asiel, waar we eerder waren, maar was er niet meer.
Dochter gaat nu asiel zoeken in de buurt van Cambrils.

gato | 29-12-17 | 17:26

Audi is ook het merk waar hier mee in de buurt rondgereden wordt door jonge lichtgetintiers met bijna zwartgetinte autoruiten.
Schijnt ook bij voorkeur bij overvallen en afrekeningen gebruikt te worden.

Roadblock | 29-12-17 | 20:06

@Lupuslupus | 29-12-17 | 15:57

Ik had over uw werkzaamheden als opvanger van zwerfhondjes gelezen, respect!
Dieren beschermen = mensen beschaven.
Niet alleen de huisdieren trouwens, ik gruwel sowieso als ik denk aan de enorme kaalslag die de exploderende mensheid overal achterlaat in de natuur... :-(

Dat is ook de reden waarom ik bij de aankomende GR2018 (weer) zal stemmen op de PvdD. Niet omdat ik het nu zozeer altijd met ze eens ben (zeker niet als het op de landelijke politiek aankomt), maar het is in de gemeente waar ik woon de ENIGE partij die het megalomane, geldsmijtende en - vooral - natuurvernietigende bestuur durft aan te spreken op het wanbeleid.
Voor wie mij nu hard gaat uitlachen: ik stem liever op een protestpartij dan dat ik mijn stem verdoe aan welke plucheplakkers-club dan ook.

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 17:15 | 3

@Eefje: ''Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling''
/Oftewel; hoe pis ik het geld van de belastingbetaler het raam uit//
""Dierenartsen geven aan dat mensen met weinig geld vanwege de kosten soms te lang wachten om met hun zieke huisdier naar de dierenarts te gaan. De gemeente vindt dat gebrek aan financiële middelen geen reden mag zijn dat Amsterdammers te laat of zelfs helemaal niet met hun zieke huisdier naar de dierenarts gaan.
Eerste bezoek is gratis
De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten. ''

theo-is-dood | 29-12-17 | 18:21

U bent vrij om te stemmen wat u wilt. Als u dieren belangrijker vindt dan mensen is dat u goed recht. Als u de natuur belangrijker vindt, dan welke ideologie in de toekomst bepaald hoe onze (klein)kinderen moeten leven is ook uw goed recht.

Roadblock | 29-12-17 | 20:15

Was laatst bij de tandarts.
Kerel kijkt naar binnen, en roept extractie.
Assistent reikt hem de glimmende extractie tang aan..
Tandarts kijkt verbaast, schud zijn hoofd en pakt een touwtje uit zijn jaszak.
Ik weg...

Gokmaar | 29-12-17 | 17:14 | 1

U wilde toch zelf die goedkopere verzekering ;-)

D-Fens_1963 | 29-12-17 | 17:43

@Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:17
De quote van Thatcher waar u aan refereerde:
"The trouble with socialism is you finally run out of other people's money."
heeft een broertje gekregen:
"The trouble with mass migration is you finally run out of other people's neighbourhoods."

Rest In Privacy | 29-12-17 | 17:06

Maar toch, volgens het SCP gaat het beter met Gaafland en haar inwoners dan ooit tevoren.

BlowingBubbles | 29-12-17 | 16:59

Onze wetgeving is gewoon niet taqqya proof.

Reaganmania | 29-12-17 | 16:49 | 1

Vrijheid van godsdienst.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:11

Iemand die zelf niet begrijpt waar hij mee bezig is, wederom:
Een immigrant IS GEEN vluchteling/asielzoeker. Een vluchteling/asielzoeker = GEEN IMMIGRANT. www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2012/43/...
Als je dus vluchtelingen gaat optellen bij reguliere migratie dan kloppen je cijfers niet en wordt het een kolere zooitje omdat je niets meer uit elkaar kunt halen. Bel de IND en vraag: "Beste IND wat is nou het verschil tussen reguliere migratie en een vluchtelingenstroom". Ben dokter mongo best zat aan het worden zo. Reden: hele discussie leidt nergens toe en oplossingen ho maar.

Mocro070 | 29-12-17 | 16:39 | 5

@Mocro070 | 29-12-17 | 16:43
Dat is het punt die wetgeving deugd niet, allerlei soorten mensen zouden graag bij een echte oorlog hun willen opvangen maar doordat de overheid opvang en burgers gescheiden wilt houden en er een duur project van wilt maken met bijkomende voordelen hebben we die ''vluchtelingen''. als je hun zou voorspiegelen je mag op iemands bank slapen tot hij het gevoel heeft dat je terug kan, zou er een 0.01% van de vluchtelingen komen.
Die gasten kiezen tussen $40 maandloon of Nederland dat heeft niets met vluchten te maken en deserteurs werden vroeger door beide kanten bestraft.

Papierversnipperaar | 29-12-17 | 16:52

@Papierversnipperaar | 29-12-17 | 16:41
Lees in dit immigratie manifest het hoofdstuk Vluchtelingen voor oplossingen die niet in strijd zijn met het huidig verdrag. www.geenstijl.nl/5100502/de_geenpeil_...

Mocro070 | 29-12-17 | 17:02

Onderscheid maken tussen "vluchtelingen"/asielzoekers en overige migranten is gewoon volksverlakkerij.
De laatsten die echt als vluchteling naar Nederland kwamen, dat waren Duitse joden eind jaren 30.
Alles wat na WO2 binnenkwam, die kwamen van duizenden km,s verderop, dat zijn ook gewoon economische migranten.

"Vluchteling"/asielzoeker, gastarbeider of gewoon immigrant, als ze zichzelf niet kunnen bedruipen dan kosten ze gewoon geld en zijn ze een kostenpost voor de maatschappij, en kostenposten hebben we al genoeg......

gas-man | 29-12-17 | 23:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Het moeizaam opgebouwde Europa wordt door Brussel en Berlijn in noodtempo de afgrond in geholpen door hun ferriediensten. Per jaar een stad aan inwoners met vluchtelingen is gewoon belachelijk. Maar de kartelpartijen zijn er niet voor ons, maar voor hun Europese baantjes straks. En de rekening en straks alle criminele moordellende leggen ze doodleuk bij ons. Dit kabinet geeft absoluut niet om ons, alleen maar om zichzelf. En toch wordt er nog op gestemd op die partijen. Ongelofelijk!

Jan, Leiden | 29-12-17 | 16:31 | 1

Ze stemmen ook zeker wel op een linkse partij wanneer zij genaturaliseerd zijn.

Papierversnipperaar | 29-12-17 | 16:39

Yupp....

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:12

Interessant om Friedman te horen over de onmogelijkheid om vrije immigratie en een verzorgingsstaat te combineren. Het zijn twee verschillende dingen: free immigration to a job and free immigration to welfare.
Al decennia bekend... youtu.be/JQzW6DNkP_8

Ichneumonidae | 29-12-17 | 16:22

Het ergste is, dat deze mensen met grote verwachtingen deze kant op zijn gedirigeerd. Bij de Syriërs die naar Duitsland kwamen, werd op een BMW, een eengezinswoning en een blonde vrouw gehoopt. Nu dat in de praktijk tegen blijkt te vallen en dat je bovendien voor iets dergelijks hard moet werken, zal er waarschijnlijk een groot deel denken: niet goedschiks, dan maar kwaadschiks en krijgen we er een complete Syrische onderwereld bij. We zullen tegen die tijd nog eens bij Asscher aankloppen en vragen hoe het nou zit met die apothekers uit Aleppo?
waarschijnlijker is dat we een boel dieven uit Damascus, huurmoordenaars uit Hama en rovers uit Raqqa krijgen.

oliebolletje123 | 29-12-17 | 16:12 | 1

Drugsdealer, apotheker... what's in a name... En als je bij een ripdeal gewond raakt kun je beter naar een niet-geregistreerde arts gaan die je eigen taal spreekt.

ScumbaggusMaximus | 29-12-17 | 19:21

Dit is nep nieuws
Een meneer van het COA heeft gezegt dat het allemaal hoog opgeleide mensen zijn die ons gaan redden tegen de vergrijzing. De NPO heeft het ook gezegt en Dan is het waar

Jacktheflipper | 29-12-17 | 16:00 | 1

Inderdaad. Positieve bijdrage aan onze samenleving.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:13
-weggejorist-
K. Westergaard | 29-12-17 | 16:00 | 1

*Bonk*, *Bonk*, *Bonk*. [hoofd op buro]
Regeren is vooruit zien.
Wij hebben dus geen competente regering.

hotmint | 29-12-17 | 15:58 | 1

Competent genoeg om naar hun eigen pensioen vooruit te kijken.

ScumbaggusMaximus | 29-12-17 | 19:21

Ik sta in nauw contact met Leo Lucassen en die stuurt me morgen een multomap met grafiekjes om dit nepnieuws te ontkrachten. Niks aan de hand dus. Toen met die Joego’s was veel erger. Leo zegt dat in de separaat gestuurde bijlage duidelijk naar voren komt dat deze mensen wel degelijk allemaal aan het werk zijn en hoe!

Dagdief | 29-12-17 | 15:53 | 1

De Joego's hebben veelal maximaal geprofiteerd van de Remigratieregeling en hangen tot aan hun overlijden aan de tiet van de Nederlandse belastingbetaler. Met uitzicht op de Adriatische Zee, dat spreekt...

theo-is-dood | 29-12-17 | 18:28

Goh, is Nunc-aut-nunquam de lijsttrekker van eigen tokkies eerst, ofzo?

RickTheDick | 29-12-17 | 15:50

Besteden we toch gewoon het geld van de ontwikkelingshulp in eigen land.
Aan bijstandsuitkeringen.

Nuchternederland | 29-12-17 | 15:50 | 1

LoL

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:13

@Lupuslupus | 29-12-17 | 15:35
Dank u! :-)
Overigens nog een goed oud-en-nieuw gewenst, en zeker ook voor uw huisdieren.

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 15:45 | 1

Dank u Eefje! Lief dat u ook aan mijn dieren denkt die het nu erg moeilijk hebben met al het geknal. Vooral mijn opvanghondje - een Spaans zwervertje (Podenco) - is doodsbang. Had zo gehoopt dat hij een eigen huisje zou krijgen vóór het nieuwe jaar maar dat zit er helaas niet in.
Mijn wensen voor het nieuwe jaar aan de redactie van GS en AL haar lezers/reaguurders komt nog. :-)

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:57

Wie is Joe?

De Laatste Atlantiër | 29-12-17 | 15:42 | 1

Goede vraag! Die Joe wordt vaker aangeroepen aan het eind van een stukje, zal wel een soort van god zijn.
Is ook wel eens een liedje over geschreven, Hey Joe heette dat. Niet zo bekend.

Nuchternederland | 29-12-17 | 15:51

Ook zonder de opwarming van de aarde komt de jungle naar u toe.

Rest In Privacy | 29-12-17 | 15:33 | 1

Welke opwarming?

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:04

"Oost-Groningen is het bewijs dat inteelt een negatief effect heeft op de criminaliteitscijfers"
Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 15:19
Link werkt niet maar was topic op gs....
Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 15:20

Complimenten, u zult een eidetisch geheugen hebben dat u een dergelijk plempsel neer kunt zetten... Zonder onderbouwing. Als al eerder aangegeven, er zijn in Groningen inderdaad gebieden waar het iq ter discussie staat, maar dat is overal. Kijk ook even na wat het door u aangehaalde criminaliteit behelst, verdomd weinig verkrachtingen, berovingen (geweldadig), etc., nee, wat je in Groningen voornamelijk ziet is wiet.

GKJP | 29-12-17 | 15:33

Plorkface | 29-12-17 | 14:48
"Diezelfde acteurs, cabaretiers en tv-presentatoren die pagina groot in de krant verkondigen een vluchteling in hun eigen huis op te nemen, en dat daarna dus gewoon helegaar niet deden, zouden ze nu dan weer liegen!!??"

Dat was allemaal zwakzinnige crap om maar weer eens te deugen. Volgens mij heft er één besloten om een nachtje door te brengen in een AZC. Lekker makkelijk, camera- en geluidsmens (het moet tenslotte wel op tv dat deugen) er bij in een afgesloten kamertje. Een stuk heldhaftiger zou het zijn geweest als die zelfbenoemde BN-ers een paar mannelijke asielzoekers in hun eigen huis hadden opgenomen zonder extra mankracht (m/v/x). Benieuwd of de Chantals, Linda's, Gordon's en Georgina's de volgende ochtend nog normaal zouden kunnen lopen.

Ruikbaard | 29-12-17 | 15:33

"Kan niet wachten tot die lui die 15 landen door reizen op zoek naar de hoogste uitkering, op een gegeven moment letterlijk in de kou staan."
@Expert_kenner | 29-12-17 | 15:23 |

Het probleem is dat het voornamelijk de Nederlandse ouderen, zieken, uitkeringsgerechtigden (en belastingbetalers!) zijn die uiteindelijk "letterlijk in de kou staan".

De afbraak van de sociale verzorgingsstaat is al zeker 20 jaar gaande.
Hopelijk krijgt u op uw 70-75e nog AOW, als die niet t.z.t. is afgeschaft voor degenen die zelf voor een pensioen hebben gespaard. Als u het geluk heeft om gezond te blijven - de WIA kom je namelijk alleen nog maar in met alzheimer, een afgezet been en terminale kanker - en er niet zo rond uw 50e door de baas uit gekieperd wordt, want dan resteert maximaal twee jaar WW, terwijl er zowat niemand meer op oudere leeftijd wordt aangenomen. Bijstand dan maar? Eerst je spaargeld en je eigen huis opvreten...
En dan zullen we het maar helemaal niet hebben over de ellende die onze zieken en ouderen wordt aangedaan in de 'verzorging'.

Maar wel lekker huurwoningen, oetkeringen, Mieles, toeslagen en kwijtscheldingen blijven uitdelen aan kansloze import, uiteraard!

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 15:32 | 3

Mooi gesproken Eefje.!

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:35

En dan nog te bedenken dat minister Kamp ooit zei dat werklozen maar verplicht moeten verhuizen naar de andere kant van het land voor een 'tijdelijke' 'baan'. En dan wordt mantelzorg erg lastig voor je ouwen die niet meer in een tehuis kunnen.

LeZwoHa | 29-12-17 | 15:58

Nou nou nou mevrouw Wentelteefje, kijkt u uit dat er straks geen arrestatieteam komt binnenstormen? Zomaar een beetje op het internet schrijven waar het op staat!

BlowingBubbles | 29-12-17 | 16:35

Jah, het is wel schrijnend als je kijkt naar landen als China en India, hoe zo'n overheid met ook gewoon een stuk creativiteit en plichtsgevoel om dat te willen doen enorm grote groepen uit vaak al generaties lange armoede haalt..
Vanuit een riante positie hier is het denk ik ook een stuk onwil of onmacht.. als het niet lukt denk ik (en ik zie ook wel dat heel veel mensen wat hele normale waarden zouden moeten zijn ook gewoon cognitief niet meer kunnen snappen en nooit begrepen hebben - dat is dus mijns inziens wel een verschil met een land als Bolivia, maar ook China of India.. het zit ook in die dingen dat het daar relatief beter gaat of in ieder geval beter wordt - minder groepen die het ook uit twijfelachtige motieven voor anderen proberen 'te verpesten', of gewoon haat in zich hebben als ik het lullig - misschien iets te lullig - zou willen zeggen).
Maar ik heb dus wat feitelijk een grote ommekeer in Bolivia is geweest een heel stuk meegemaakt - het moet gezegd worden, hele arme - maar over het algemeen gezonde mensen, iig mentaal.. en ja daar hadden ze alles geprobeerd, dictators, bureauvcraten, talkshowhosts-als-president, etc - ieder jaar verkiezingen tussen +/- 1985 en 2003 alles trucs en babbels van kandidaten had men wel een keer gehoord en zelfs de elite had nauwelijks nog vlees op de botten ook, wat compromissen ook beter mogelijk maakte.. maar dus al ruim 10 jaar mooi mooie cijfers daar:
"Certainly, the country’s gross domestic product per capita jumped from $1,200 in 2006 to $3,000 last year, according to data from the planning ministry. Between 2005 and 2013, 2.6m people joined the middle class, according to figures from Bolivia’s Social and Economic Policy Analysis Unit (UDAPE). Meanwhile, poverty rates halved between 2006 and 2013, says George Gray Molina, a Bolivian economist at the UN Development Programme (UNDP)." ("Bolivia’s leftist revolution underpinned by consumer boom" www.ft.com/content/c407c33e-50d2-11e5... ).
Die maken er in ieder geval wat van (al zijn er ook zorgen over het aantal termijnen dat Evo Morales nu al zit "Evo for ever? Bolivia scraps term limits as critics blast 'coup' to keep Morales in power - Country’s highest court has overruled the constitution, meaning Morales can now run for a fourth term in 2019 – and for every election thereafter" www.theguardian.com/world/2017/dec/03... En het zijn dus de rijke families die mokken (al werd het er ook voor hun dus in eerste instantie ook snel beter op, met dus een economie die sterk groeide en de alternatieven waren heel veel slechter toen - mogelijk voelen ze zich door mensen die nieuwe kansen krijgen bedreigd [?] ik heb het verder dus niet echt bijgehouden.. ).
Oh, en heel veel mensen waren weggetrokken (oa naar Spanje en de VS) - al jaren trekken mensen die toen zijn weggegaan terug en is Bolivia een netto immigratieland geworden.

nickolaas | 29-12-17 | 15:29 | 4

En sowieso zijn mensen in dat soort landen niet dom omdat ze arm zijn (of voor mij part andersom) - het is gewoon potentieel dat (nog) niet benut wordt meestal. Hier is voor sommige mensen alles een nulsomspel (waarbij je dus uitgaat van bestaande posities en niet gewoon potentieel en groei.. moet je dus wel creatieve mensen kiezen die het dus voor iedereen een beetje goed willen proberen te gaan regelen - zie ik bij 'populisten' over het algemeen dus niet terug). In zoverre was Morales ook geen populist, in de zin van dat hij feitelijk al zijn verkiezingsbeloften in een jaar gerealiseerd had (reëel uitvoerbaar dus) en vanaf die tijd is het alleen maar beter gegaan (terwijl de rest van de wereld ook nog in recessie was in die jaren.. ).

nickolaas | 29-12-17 | 15:46

nickolaas, je doet nu net alsof dat hier niet gebeurd is met een groot deel van de autochtone onderklasse. En dat klopt gewoon niet. Het is niet voor niks dat Opsporing Verzocht vooral betrekking heeft op allochtonen.
En Bolivia als netto immigratieland: het gaat als ik het goed lees om autochtonen die terugkeren in een cultuur die de hunne is. En die de taal spreken. Dat is toch van een geheel andere orde dan de cultuurverrijking die hier plaatsvindt? Hoe denk je dat Bolivia er zou voorstaan als daar in 5 jaar tijd een kleine 500.000 moslims zouden instromen?

BlowingBubbles | 29-12-17 | 16:43

@ Nicolaas
China is echt een aanrader ten opzichte van India.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kunnen we de "iedereen heeft recht op schone lucht" beweging met terug werkende kracht gelijk geven en onmiddellijk een nieuwe extra belasting verzinnen " voor schone lucht" en dit dan aan de azielzoekertjes met status geven.
Iedereen blij: het milieu is "gered" en het geld stroomt ongemerkt weer lekker door naar de verkeerde handen.

echtpaul | 29-12-17 | 15:28

Gelukkig zijn de gemeentes, naast uitvoerder van de bijstandswet, ook verantwoordelijk voor de WMO.

Tekorten vanuit de bijstand, die gedeeltelijk uit gemeentelijk budget wordt betaald, kunnen dus worden bijgepast vanuit de overschotten in de WMO-kas.

Bejaarden, ADHD kinderen, verwarde personen, allemaal krijgen ze de hartelijke typhus gewenst door de maatschappij die liever kansloze analfabeten uit subsaharie heeft dan autochtonen.

Aardi weetje van Jan van de Beek: de import van kabinet Rutte 2 gaat honderdmiljard euro kosten. Honderd miljard en dan heb je ook niks. Het is duidelijk dat ze op de VU niks snappen van Keynes.

Glasgow Argus | 29-12-17 | 15:24 | 3

+veel.

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:33

Zowiezo iedereen die tussen wal en schip dreigden te belanden of belandden, zijn nu helemaal de lul. Eerst boete op spaargeld, ontslagbescherming afbreken, zorg afbreken, nepbankencrisis, werklozen opjagen/pesten, nu massaimmigratie en affirmative action. Levens worden kapot gemaakt terwijl ze vaak slechts een trampoline nodig hadden om weer mee te doen. Deze wordt grof onder de zwaksten vandaan getrokken.

LeZwoHa | 29-12-17 | 15:44

Levens worden kapot gemaakt terwijl ze vaak slechts een trampoline nodig hadden om weer mee te doen. Deze wordt grof onder de zwaksten vandaan getrokken.
LeZwoHa | 29-12-17 | 15:44
.
Zo is het precies. Mensen eerst *moedwillig* kapot maken en als ze geen uitweg meer zien de pil van D666 aanbieden.

Lupuslupus | 29-12-17 | 16:01
-weggejorist-
Expert_kenner | 29-12-17 | 15:23 | 2

Wat zoeken ze allemaal hier, ik begrijp niet goed waarom al die tandartsen en hersenchirurgen niet hun land van herkomst gaan opbouwen en er iets van maken, er is daar werk en ruimte genoeg, en wat ik ervan zie hebben ze in die landen absoluut behoefte aan goede tandartsen en tandenborstels, misschien is er om voor de hand liggende reden minder werk voor hersenchirurgen ok, maar die kunnen toch ook doorstuderen om stenen huizen te kunnen bouwen of riolering aan te leggen of wanneer dat te hoog is gegrepen, de kartonnen huizen daar afbreken?
Ik wil ervoor betalen om daar lokaal de zaken op te helpen bouwen, ik ga er zelfs naartoe om het ze te leren wanneer dat nodig mocht zijn.
Ow we sturen er al jááárenlang een boel geld en mensen heen, aah!
Helpt dus kennelijk helemaal niet.
Ze hierheen halen helpt ons ook helemaal niet.

BosrandDirk | 29-12-17 | 15:19 | 1

En toch.... gaat het door.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:25

Zou graag eens alle kosten op een rijtje zien. Niet alleen bijstand, maar ook opvang, woningen, + inrichting, telefoon en computer, nareizigers, rechtshulp, cursussen, zorg, onderwijs, politieoptreden, het bellen van ambulances voor een geschaafde knie en terreurmaatregelen. Of vergeet ik nog iets?

Poesmobiel | 29-12-17 | 15:16 | 4

EEN (1) asielzoeker kost de gemeenschap minimaal 36.000 euro per jaar aan alles wat u noemt.

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:39

Elk vluchtelingengezin heeft een casemanager in de woongemeente. Deze ambtenaar regelt van voor tot achter, van Kijk- en Luistergeld tot aan WA-verzekering, alles voor de nooddruftige vluchteling. En die heeft bij alles als eerste reflex om die casemanager te bellen. Waardoor men nooit zelfredzaam wordt, maar tot aan het pensioen blijft wiegen in de hangmat van de verzorgingsstaat.

theo-is-dood | 29-12-17 | 18:33

Is uitgerekend door Jan vd Beek, die genoemd wordt in het artikel. Hij komt tot de som van 1 miljoen euro - €1.000.000,- per toegelaten asielzoeker. Zoals hij toelicht: dat bedrag kost de asielzoeker uiteraard niet in één jaar, maar uitgesmeerd over het moment dat hij hier een verblijfsvergunning krijgt tot aan zijn dood (nareizen van zijn gezin, levenslang of in ieder geval ca 20 jaar uitkering, gezondheidszorg, onderwijs) is 1 miljoen een reële schatting.

Daar moeten we echt mee door blijven gaan, is geweldig voor ons land, die "verrijking".

Dr_Johnson | 29-12-17 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Dr. Jan.
Je hebt het mis.
Deze mensen zijn de redding van onze economie, het zijn allemaal kansenparels en ze leveren een enorme bijdrage aan onze toekomstige welvaart.
Maar over welZIJN hebben ze het even niet.

mallekater | 29-12-17 | 15:14

Omvolking van Hitleriaanse proporties zijn dit. Mag ik dat zeggen? Vast niet. Maar het is wel zo. Zondag tellen we af voor 't nieuwe jaar. Binnenkort aftellen voor ons einde.

VeelTeSteil | 29-12-17 | 15:13 | 2

Als je dit probeerd duidelijk te maken aan opgeschoten millenials of verzaadigde babyboomers etc. wordt je minstens voor gek verklaard.

LeZwoHa | 29-12-17 | 15:30

Apart dat je het zo formuleert, ik denk ook dat dit wel eens het laatste nieuwjaar zou kunnen zijn. Wat betreft de tere gelukzoeker, wat moet die er wel niet van denken al dat vuurwerk? Krijgen ze dan ook nog begeleiding, of is het volgend jaar over en uit hiermee om ze te pamperen.

Implants | 29-12-17 | 19:13

Kunnen we geen stukje Duitsland kopen? Ter grootte van de stad Groningen.
Kunnen we die vluchtelingen niet aan Duitsland verkopen?
Liever dat dan het probleem bij de wortel aan te pakken.

Koos Knak | 29-12-17 | 15:12

Ik citeer: Pekela staat bijvoorbeeld met 193 verdachten per 10.000 inwoners op de zesde plaats van Nederland, qua criminaliteitsconcentratie. Achter Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Leeuwarden en Dordrecht. Ook Delfzijl en Appingedam staan hoog. Er woont blijkbaar nogal wat paupervolk daar. We benoemen het maar gewoon: roomblank paupervolk. Arische Achterlijken. Blankgetinte Boerensukkels. Kansloze Kaukasische Kutmeggolen. Eén-meter-bier-debielen. Traktorlijers. Oerhollandse Oelewappers. Komt geen lichtgetintiër bij kijken, daar in Pekela of Appingedam. Zal wel weer de schuld zijn van de NAM, al dat aardgas snuiven heeft toch effect op je hersens. Kun je ook zien aan het feit dat Oost-Groningen nog steeds een communistisch bolwerk is. Communisme en beschaving, dat gaat gewoon niet zo goed samen. Of, die optie is er natuurlijk ook nog, Oost-Groningen is het bewijs dat inteelt een negatief effect heeft op de criminaliteitscijfers. Maar laten we vooral de conclusie trekken dat blanke kansenpareltjes in derdewereldprovincies als Groningen over dezelfde criminele inborst beschikken als waar die lichtgetintiërs die altijd zo vurig besproken worden over zouden beschikken, hashtag feiten. Zal wel in de genen zitten, van die Berberblanken daar in Groningen. Tijd dat iemand daar wat schedels gaat meten.
Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 15:05

Waaruit citeert u. En u mag mijn schedel komen meten...

GKJP | 29-12-17 | 15:11 | 3

"Oost-Groningen is het bewijs dat inteelt een negatief effect heeft op de criminaliteitscijfers"

Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 15:19

Link werkt niet maar was topic op gs....

Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 15:20

@gkjp
Persoon vergelijkt de kans om in een kleine gemeente in het nekvel gegrepen te worden met de randstad.

toetssteen | 29-12-17 | 22:08

In de achterstandswijken zitten de bussen en trams vol met buitenlands volk allemaal richting gemeentehuis voor het bijstandsloket om gratis geld te innen in de wijken ontbreken naambordjes op de deuren.

Goedverdoemme | 29-12-17 | 15:11

In plaats van Syrië nu op te helpen bouwen beginnen de jonge kerels en overgekomen familie het Nederlandse sociale stelsel te ontwrichten. Diegenen die maar steeds op Rutte en de gevestigde partijen blijven stemmen gun ik van harte een gesloopt Nederland. Met de wakkere Nederlanders, de ouderen, de zieken en de gehandicapten heb ik te doen, zij gaan de prijs betalen.

miss error | 29-12-17 | 15:11 | 1

Precies, wie naar de uitslag van de laatste verkiezingen kijkt weet dat de meerderheid van kiezend Nederland kennelijk naar de afgrond wil.

BlowingBubbles | 29-12-17 | 16:48

Wat men zaait zal men oogsten.
Als je als land openstaat om bijna ongelimiteerd mensen te fêteren met gratis huisvesting, zorg, begeleiding etc, terwijl je bovendien geen enkele bijdrage of inspanning verwacht in de zin van economische waarde toevoegen, integratie, of willekeurig iedere andere activiteit behoudens ademhalen, dan trekt dat mensen aan die op zoek zijn naar gratis huisvesting, zorg, begeleiding etc., die bovendien geen enkele inspanning willen verrichten behoudens ademhalen.

jemagookniksmeer | 29-12-17 | 15:10 | 1

Alleen mag dat blijkbaar niet genoemd worden in de "discussie".

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:27

2010, Merkel benoemt als eerste dat de multi culti samenleving een totale mislukking is (wisten wij al 20 jaar). Wat was nou ook al weer de oorzaak, de reden en wat waren de gevolgen van het mislukken? Welke lessen zijn daar uit getrokken? Hebben de dames en heren politici zich daar werkelijk over gebogen.
Dat moet wel, want met hernieuwde energie is in 2015 de 2e lichting van start gegaan.
Ja laat dat maar aan Merkel en haar volgelingen over, dan komt het vast goed met die multi culti troep.

Memek | 29-12-17 | 15:09 | 2

Merkel is een rasechte communiste. Stond in de DDR al boven het 'plebs' met alle privileges die zij en haar familie kregen van het bewind. Dat zoveel Duitsers nog steeds achter de vernietigster van Europa aan lopen is veelzeggend. Hitler is niet dood, zijn gedachten zijn springlevend: het 4e rijk van Merkel.
In de Bijbel genoemd het beeld op deels lemen, deels ijzeren voeten. Totdat er een rotsblok naar beneden komt (overdrachtelijk bedoeld) dat het beeld zal vermorzelen. Kannie wachten.

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:48

@Lupuslupus | 29-12-17 | 15:48 |
Haar ouders verhuisden vrijwillig(!) naar de DDR alwaar Merkel uiteindelijk Staatssecretaris van Agitprop werd. Dat alleen al zou te denken moeten geven.

- hat4uk.wordpress.com/2013/07/11/merke...

Sjefke7807 | 29-12-17 | 16:19
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 15:08 | 2

He ik snap het niet. Alle instromende nieuwkomers waren toch hoogopgeleiden artsen, astronauten en apothekers, de we hoognodig hadden om de krapte op onze arbeidsmarkt te ontspannen. Hoe kunnen die nu allemaal in de bijstand zitten?

peterdh | 29-12-17 | 15:07 | 3

[Rutte modus]
Ja, ehm nee... eh.. Daar heeft u op zich wel een punt maar laat die krapte op de arbeidsmarkt zich nou juist in andere sectoren gemanifesteerd hebben dan dat vooraf beraamd was.
[/Rutte modus]

normanius | 29-12-17 | 15:18

[Baudet modus]
Naja dan kunnen we deze hoogopgeleide mensen toch vrij eenvoudig omscholen tot arbeidkrachten in de sectoren die het moeilijk hebben. Koud kunstje voor ze, slim en hoogopgeleid als ze zijn. En aan hun motivatie zal het ook niet liggen.
[/Baudet modus]

mmmm ik waan me op een andere planeet.... Een redelijk onrealistische.

peterdh | 29-12-17 | 15:27

Ook niemand die dit aan zag komen. Behalve de "populisten".

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:36

Gisteren gesprek met zoon: binnenkort naar Lesbos om in een vluchtelingenkamp te werken. "Goed voor CV" en "de hoop om dan baan te vinden bij NGO". Hij ging tot nu toe van flex naar flexcontract en uitzicht op betaalbare huur, laat staan koopwoning is er niet, woont nog bij een huisjesmelker.

Illustreert m.i. perfect hoe dit land rolt. Autochtonen die hopen op de carrière ladder wat te bereiken door zich in te zetten voor de "Vluchtelingen". Ondertussen zorgen die vluchtelingen ervoor dat de woningmarkt op slot zit en dat de werkenden onder steeds grotere lastendruk leven.

Maar als ik in gesprek hierover ga, dan ben ik een rechtse racist (ok, wordt niet met zo veel woorden gezegd, maar komt er wel op neer). Wat dat betreft heeft het onderwijs als nationaal brainwash instituut perfect werk afgeleverd.

Iedereen hobbelt gedwee mee richting de afgrond.

NV_2017 | 29-12-17 | 15:05 | 3

"Maar als ik in gesprek hierover ga, dan ben ik een rechtse racist"

Ain't that the truth? Lees ter illustratie van hoe "deugend" Nederland nog steeds denkt eens de column vandaag in de Volkskrant van Sheila Sitalsing. Over al die arme vluchtelingen die nu voor de derde winter- althans, dat wordt beweerd - vastzitten op die Griekse eilandjes, in dit geval Samos (was een reportage in de VK gisteren).

De "weldenkende" en "fatsoenlijke" Siatalsing geeft af op Europese politici in hun "verwarmde Torentjes en glazen kantoortorens", die het wel prima vinden dat die zielepieten daar gestrand zijn, want...... de aanzuigende werking.

Maar is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat indien die lui van die eilanden worden afgehaald om verder Europa in te trekken - met name naar de luilekkerlanden Duitsland, Zweden, en Nederland - met het komende voorjaar die eilanden weer precies dezelfde aantallen "vluchtelingen" zullen hebben als nu, maar dan dus verse? Natuurlijk is er sprake van aanzuigende werking, waarom willen die deugers dat nou toch niet inzien?

De EU moet zorgen dat die tsunami's eindelijk stoppen door de buitengrenzen te bewaken en afgewezen klaplopers zo snel mogelijk terug te vliegen naar hun eigen land.

De oplossing van de deugers? "Wij" moeten ervoor zorgen dat die mensen het dáár net zo goed krijgen als wij hier, dan hebben ze ggen reden meer om hierheen te komen. Mijn god, wat een naïeve dromer moet je dan zijn, zeg. Maar ja, ze hebben het allemaal wel heel prettig in hun hoofd, en dat is toch ook wat waard.

Dr_Johnson | 29-12-17 | 15:35

Yep, goed gezien, merk ik ook bij mijn jongste nu. We zitten inderdaad in de vreemde situatie dat we een goede boterham kunnen verdienen aan onze eigen ondergang. Of de jeugd kijkt niet verder dan zijn neus lang is, of de jeugd is totaal opportunistisch, na mij de zondvloed, of de jeugd denkt serieus dat deze exponentiele, neerwaartse functie op de een of andere manier zomaar opeens goed gaat komen. Ik weet t echt niet.

Magdat | 29-12-17 | 15:42

''It is like watching a nation busily engaged in heaping up its own funeral pyre''

Enoch Powell, al in 1968!
-On 20 April 1968, British Member of Parliament Enoch Powell addressed a meeting of the Conservative Political Centre in Birmingham, UK. His speech strongly criticised mass immigration, especially Commonwealth immigration to the United Kingdom and the then-proposed Race Relations Bill, and became known as the "Rivers of Blood" speech, although Powell always referred to it as "the Birmingham speech".-

theo-is-dood | 29-12-17 | 18:37

En het wordt meer en meer, want fokken als konijnen en allemaal familie overhalen. Gratis geld werkt als drugs voor hun.

Schepvogel | 29-12-17 | 15:02 | 2

En de rest van sub Sahara is nog steeds een puinhoop. Die willen ook allemaal nog naar het noorden. Als je dit erg vindt, het worden er nog veel meer. En nee ik ben geen doemdenker. De 1e Luchtbrug vanuit Libië is al een feit.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:05

Nou als je de hele dag niks te doen hebt, en niet voldoende geld krijgt om iedere dag in de Efteling te gaan zitten, dan is neuken natuurlijk ook best een vermakelijk tijdverdrijf.

Sjors W. | 29-12-17 | 15:06

Het straatbeeld is de afgelopen 2 jaar ook ongelooflijk veranderd. Ik heb afgelopen zomer nog nooit zoveel buitenlanders over straat zien zwerven. Iets wat je normaal haast nooit zag in het plaatsje waar ik woon. Op zich geen probleem, als ze zouden werken. Helaas is dat niet het geval.

je suis bier | 29-12-17 | 15:01 | 2

Gaan er in de toekomst alleen maar meer worden. Tij is niet meer te keren.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:03

Ook mijn gezellige Zuid-Hollandse dorp stroomt genadeloos vol met kop vodden dragende mama's die met grote kinderschare de stoep vullen. Dan ga ik maar netjes opzij want ik moet de volgende dag vroeg weer op om wel actief op de arbeidsmarkt te zijn en hun bijstand te bekostigen.

Montesquieue | 29-12-17 | 19:47

Niet jammeren mensen als je geen woning kunt krijgen; op jaarbasis zijn er woningen nodig ter grootte van de stad Utrecht om ook de nieuwe "aanwinst" en autochtonen te kunnen huisvesten.

meneer Q | 29-12-17 | 15:00 | 2

En links maar miepen over infrastructuur.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:05

Daarom is mijn plek op de sociale woningsmarkt in Amsterdam van 2015: 20 v/d 80 ongeveer gedaalt naar 900 van de 1100 give or take. 11 jaar inschrijving.

peterdh | 29-12-17 | 15:11

Neem een voorbeeld aan de vele Indonesiërs, Chinezen en andere Aziaten die hier wonen. Ze hebben allemaal werk, spreken Nederlands en houden niet hun handje op.

Paintertje | 29-12-17 | 15:00 | 4

Helemaal gelijk. Kleine toevoeging, de eerste generatie spreekt lang niet allemaal NL, bijna niet. Daarentegen heb je er nooit last van en spelen ze geen kakkerlak.

Schepvogel | 29-12-17 | 15:03

Dat ze de taal niet spreken die eerste generatie boeit ook nieteens zoveel. Ze hebben wel werkethos. En je hebt vrijwel nooit last ervan.

peterdh | 29-12-17 | 15:14

Ja helemaal mee eens! Nooit last van die mensen. Misschien hebben we ze ooit nodig als hier de pleuris uitbreekt.

Vespucci | 29-12-17 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

En de reden dat links ons ooit zo fijne land naar de gallemiezen wilde helpen is dat er gebrek was aan een onderklasse. Hierdoor was de communistische droom (revolutie) in gevaar gekomen. Een oplossing werd gevonden in het massaal importeren van zoveel mogelijk sloebers uit alle hoeken van de wereld. En ziedaar er is weer een onderklasse en hoop op een revolutie!

C. Rinkema8288 | 29-12-17 | 14:59 | 1

Jammer dat de revolutie in tegenstelling tot was destijds in frankrijk bewerktstelligd is nu leidt tot een kalifaat.

peterdh | 29-12-17 | 15:16

Ceterum censeo dat de limes van Europa esse dichtgetimmerdam.

Dr_Johnson | 29-12-17 | 14:58

Oh joh, gewoon een kwartje van Mo invoeren dan.

Papierversnipperaar | 29-12-17 | 14:58

Om dit verschijnsel waar te nemen hoef je niet persé uit Groningen te komen, wat ik je brom.
Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 14:53

Waarde, licht het dan eens toe. Toegegeven, er zijn gebieden in Groningen waar tijdens het eten waarschijnlijk een plas onder de tafel ligt, maar dat is in elke provincie. Ik noem een Noord Holland, daar bestaat het merendeel van de bevolking, tenminste van de hoofdstad ervan, uit inteelt.

GKJP | 29-12-17 | 14:57 | 5

Hebben die plaatsen ook allemaal een AZC? En is eventueel verband daarmee onderzocht? (Vraag het me gewoon af.)

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:07

@ Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:07

Oude Pekela en Delfzijl wel, Appingedam niet. Maar zelfs dan vind ik wel dat Nunc-aut-nunquam een punt heeft. 'Dankzij' de prestaties van geimporteerde problematiek blijft de structurele kansloosheid en overlast door lokale kanslozen een beetje buiten beschouwing. Als je kijkt naar blanke volkswijken in Den Bosch, Tilburg, Nijmegen, Utrecht.. daar loopt ook aardig wat rond dat in zowel economische als culturele zin heel weinig toe heeft gevoegd / zal voegen aan Nederland.

Sjors W. | 29-12-17 | 15:45

@sjors interessant.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 17:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ergste van dit alles is dat ons met frisse tegenzin opgehoeste belastingggeld TEGEN ons wordt gebruikt.
Er onstaat alleen maar meer overlast en haat door deze achterlijken hier toe te laten en te faciliteren.
Zover zijn we gekomen, door successievelijke landverraders zoals mprutte en zijn trawanten.
We zijn wettelijk verplicht om de ons aangedane overlast zèlf te financieren.
Gaaaaaaaaf land........

pennestront | 29-12-17 | 14:55

Bakkes houwe of je bent een racistische alt right nazi

tata1981 | 29-12-17 | 14:55

Mooi tweet wel, geeft wat perspectief voor degene die er niet over na heeft willen denken.

Ik weet niet wat de precieze verdeelsleutel is, maar x (1? 3? 5?) asielzoekersgezin in de straat betekent dat de bestaande structuur ze op kan nemen in de gemeenschap, én dat het gezin aansluiting moet zoeken met de gemeenschap. Y (10? 15?) gezinnen in de straat, betekent dat de bestaande school/vereniging/harmonie structuur de vraag niet aan kan en iedereen langs elkaar heen gaat leven. Mensen die dezelfde taal spreken gaan samenklonteren, etcetera.

Die les hadden we van vorige migratiestromen al kunnen leren, maar blijkbaar juist de partijen die zeggen zich voor onderwijs in te zetten niks leren van geschiedenis.

Sjors W. | 29-12-17 | 14:53 | 3

Sorry, paar zinnen beter gekund hadden.. ;-)

Sjors W. | 29-12-17 | 14:58

Klip klare onzin dat een laag percentage aan asielzoekers in een straat deze dwingt aansluiting te zoeken bij de bestaande structuur.
Ze zonderen zich doorgaans af van de bestaande structuur en zoeken juist een voor hen bekende structuur op of forceren die naarmate er meer gelijk gestemden in een straat gehuisvest worden. En dat is waarom je van die voor de autochtone bevolking totaal onleefbare stads-enclaves krijgt.

normanius | 29-12-17 | 15:10

@ normanius | 29-12-17 | 15:10
Je eigen betoog (naarmate er meer..) versterkt het punt dat ik maak. Absorptie van de gemeenschap wordt overschreden, en de precieze verdeelsleutel is niet bekend.

Prima dat je direct vanuit het oogpunt van een stad - ook voor Nederlanders een meer ontgronde omgeving - denkt. Ik had mijn geboortedorp in gedachten. Onze Marokkanen-familie (we hadden er 1, wel met meerdere gezinnen) deed redelijk mee. Papa werkte geloof ik altijd tot zijn pensioen, de tweeling zat bij mij in de klas op de Rooms-katholieke basisschool, zoontje zat op de openbare en voetbalde in de B1 toen ik in de A1 zat. Geloof niet dat ze gestudeerd hebben, en de mannelijke jeugd is nagenoeg over de hele linie met politie in aanraking geweest, maar er zijn autochtone kinders uit mijn basisschoolklas die harder geflopt zijn. Al met al denk ik dat ze redelijk opgevangen zijn, zich zelf ook redelijk hebben aangepast.. en er ook altijd een beetje buiten gestaan hebben. Qua maatschappelijk presteren: lager dan de mediaan, maar als je mijn groep 8 lichting als uitgangspunt neemt wel beter dan sommige autochtonen.

Ik vind de vraag wel interessant. Hoe kun je migranten enigszins succesvol opnemen en wat kan de gemeenschap wel, en niet, absorberen.

Sjors W. | 29-12-17 | 15:39

Maar owee als je er iets van durft te zeggen. Jij vuile racistische witte man dat je er bent.

je suis bier | 29-12-17 | 14:51 | 1

Daarom mag ik ook pas sinds 1 dag weer een tegel bakken hier. Die drie weken bezinning heeft mij goed gedaan, ik durf inderdaad nergens iets meer van te zeggen.

onesizefitsall | 29-12-17 | 15:03

Als je dan toch vluchteling bent, dan is het heel erg hopen dat je aan de gemeente Oisterwijk wordt gekoppeld. Zoals in 2016, toen deze gemeente zelfs het landelijke nieuws haalde. Per vluchteling-gezin: € 10.602 euro op een kaart, te besteden voor de woning-inrichting van de toegewezen woning. Ja ja, zeker als lening hoor ik u al roepen. Nee hoor, als gift, geen lening! Dat was in 2016 leuke tv, vooral toen bleek dat ze voor dat geld de plaatselijke kringloopwinkel "Kringlooplijn" volledig konden leeg kopen. Het is ze van harte gegund!

onesizefitsall | 29-12-17 | 14:50

2016/2017 een stad als Apeldoorn. En dat vele jaren lang..... Leuk als je BN-er bent, of op een andere manier succesvol bent en dus meer geld hebt. De meeste mensen hebben niet veel geld en kunnen niet in een buurt gaan wonen waar meer gelijkgestemden zitten. De meeste mensen krijgen niet een duur appartement in Scheveningen in de schoot geworpen voor bewezen diensten. De meeste mensen kunnen door de hoge belastingen, de lage lonen, de hoge huren of hypotheek hier al nauwelijks een boterham behoorlijk beleggen.
Het is voor een aantal mensen erg gemakkelijk om Mohamed en alleman maar uit te nodigen, welkom te heten en wat meer belasting te betalen. Dat gaat voor velen niet op. Dat is ook (een van de) reden(en) geweest waarom een PvdA zo is gedecimeerd. Nu is het nog wachten op andere partijen die hetzelfde lot ondergaan of een andere koers gaan varen.

El Rico Grande | 29-12-17 | 14:50

Duidelijk nepnieuws, deze "aanwinst" bestaat uit:
apothekers, chirurgen, raket-technici, it-mensen, advocaten, notarissen enz.
dus allemaal toekomstige VVD/D66-stemmers.

meneer Q | 29-12-17 | 14:50 | 1

Klopt. Roepen we hier al jaren. Meer, meer, meer!

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:01

Komt door de online apothekers, daarom vinden ze geen werk. En in de raket business is het ook al sappelen.

Chemokar | 29-12-17 | 14:50 | 1
-weggejorist-
Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 14:55

Niks nieuws.... iedereen weet dat, behalve in de haagse stolp niet. Maar het gepeupel is niet belangrijk, toch!?

PijlVader | 29-12-17 | 14:50 | 1

Die weten dat ook, maar het is electoraal niet handig om dit toe te geven en dat is het grote probleem in Nederland. Alleen bj GroenLinks vind je nog figuren die oprecht denken dat islamitische immigratie een verrijking is en dat de problemen daarmee vooral voortkomen uit discriminatie door autochtonen.

Bytemaster | 29-12-17 | 14:53

En al die hoger opgeleide immigranten hebben gezorgd voor een enorme brain drain in het land van herkomst.
Stuur ze terug wanneer het kan, NL minder kwijt aan uitkeringen en je doet wat aan ontwikkeling van het zielige land.

Earl_of_Doncaster | 29-12-17 | 14:50 | 2

Hahahaha!
Die hoger opgeleide immigranten zitten hier allemaal zonder werk omdat ze niet hoog opgeleid zijn!

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:00

Mwah dat is ook wel een erg nobel streven. Echte hoogopgeleide migranten zijn juist van toegevoegde waarde voor onze economie, dus die terug te sturen en wat daar ook niks kan hier houden... idealistisch maar rationeel onvoordelig.

Beter de echte hoogopgeleiden hier in multinationals opnemen, die multinationals in land van oorsprong een fabriek laten neerzetten, en dan de lager opgeleiden / minder cultureel aangepasbaren hier een goede training en dan daar een goede baan geven. De training mag wat mij betreft terwijl de bijstand doorloopt, en we kunnen ook de vlucht financieren. Geeft de multinationals een incentive om mee te doen.

Is voor Nederland, Nederlandse bedrijvigheid, en land van herkomst een goede oplossing. Een paar flinke fabrieken met voor de regio redelijk opgeleide en betaalde arbeidskrachten levert een opbouwend land veel meer op dan een ingenieur die wel wat kan, maar geen enkele structuur of middelen heeft.

Sjors W. | 29-12-17 | 15:04

Nederland ziet onderhand zwart van de mensen.
Letterlijk en figuurlijk.

Manus Olie | 29-12-17 | 14:48 | 1

Daarom is witte sneeuw zo racistisch; die dagen zouden verboden moeten worden.

meneer Q | 29-12-17 | 14:52

*bonk*

@Sjefke7807 | 29-12-17 | 14:42 |

Fraaie tirade, helaas helemaal kop-meets-spijker.

*bonkt mee*

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 14:48 | 2

@EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 14:48 |
*voorzichtig een kussen onder uw hoofd schuiven doet*

Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:29

Iets zegt me dat jij niet weet hoe een spijker er uit ziet

Ben Hetzat | 30-12-17 | 12:14

De voortekenen van vergaande inteelt beginnen zich reeds af te tekenen in Oost-Groningen.. ;)
DrumPiet | 29-12-17 | 14:39

Hoezo, Here Jezus. U komt uit Groningen?

GKJP | 29-12-17 | 14:47 | 1

Om dit verschijnsel waar te nemen hoef je niet persé uit Groningen te komen, wat ik je brom.

Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 14:53

Mensen die al in de bijstand zaten voordat de sprinkhanenplaag Europa begon te teisteren, zie je vaak aan de linker kant van het politieke spectrum.
Logisch want die linksen zorgen er wel voor dat de bodem van de schatkist zichtbaar blijft. Tenslotte, uitdelen (van andermans geld) zit hen nu eenmaal in het bloed.
Feitelijk stemmen die bijstanders hun eigen uitkering naar de gallemiezen , want die linkse politiek blijft maar uitdelen aan steeds meer vragende handjes.
En vroeg of laat worden die handjes minder gevuld, want al die biggetjes maken de spoeling alsmaar dunner.
Heb je dan even pech met die sociaiisten.

Memek | 29-12-17 | 14:47 | 2

Dat is ook de bedoeling van VVD/D66/CDA.
Ze vinden de uitkeringen toch al veel te ruim en het geeft ze een goed argument om te gaan korten.

meneer Q | 29-12-17 | 14:55

Premier Thatcher zei het ooit eens heel pakkend; "The problem with Socialism is that eventually you will run out of other people's money to spend..." En dat is een waarheid als een koe.

Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:17

Omvolken met SimCity snelheid op highspeed. Alleen in West-Europa! Onze kleinkinderen zullen in een Arabisch Europa wonen. En met 150 jaar is de boze blanke man niks meer dan een Aboriginal in een klein reservaat.

de Voorzittert | 29-12-17 | 14:45 | 3

Ik heb dat nooit gewild en tegen die tijd leef ik allang niet meer dus: na mij de zondvloed. Ben er helemaal klaar mee.
Wilders verdient een standbeeld dat hij nog steeds tegen de stroom blijft in roeien, nu weer op 20 jan. een grote demonstratie tegen het kabinet. Dagelijks vele malen met de dood bedreigd worden, 24/7 in een gevangenis met lijfwachten enz. Ik had allang het bijltje erbij neergegooid en gezegd 'jullie willen niet, nou goed dan. Bekijk het verder maar.'
Van FvD verwacht ik helemaal niets in zoverre het een vuist maken tegen de immigratie betreft. Waarom roept Baudet zijn stemmers niet op om samen met de PVV in Rotterdam te gaan demonstreren tegen het kartel? Want dáár gaat het toch om?! Nee af en toe een keertje met de PVV mee stemmen in de 2e kamer maar dan heb je de 'daden' van FvD ook wel gehad.

Lupuslupus | 29-12-17 | 14:59

@de Voorzittert | 29-12-17 | 14:45 |
Dat roep ik, en ook mijn oom (volbloed Oglala Lakȟóta indiaan) al járen. Mensen kijken je aan of je van een bietenkar bent komen donderen. Oom Wendell zei het aan het begin van het jaar nog via de Skype; "Als ze daar bij jou nu niet iets gaan doen, dan geeft ik het nog 3 tot 5 jaar. Dan is alles verloren." En in plaats van dat er een rem op gezet gaat worden omdat de problemen nu al door het dak heen gieren op allerlei vlak, gaat de poort nog wat verder open. Het is gewoon niet meer uit te leggen of te verklaren met gezond boerenverstand.
Die man zit zelf op een Reservaat weg te kwijnen omdat zij toen pak 'em beet 2-300 jaar geleden ook zo lankmoedig waren naar al die "zielige Europese vluchtelingen". Die, net als alles dat nu hier komt binnen spoelen, hun eigen onverdraagzame religie en denkbeelden (Manifest Destiny iemand?) met zich mee namen. Ze gingen op de vlucht voor de Inquisitie en religieuze vervolging, maar vergaten dat ze die mindset met zich meedroegen het Nieuwe Land in. En de inheemse volken van wat nu Amerika is heeft daar met heel veel bloed en dood voor betaald. Denken dat het hier anders zal lopen is de moeder aller zelf-decepties.

Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:15

G*dT, de tribalisering van de dras-delta gaat gewoon door!
Eens waren we ‘vreemdeling in Egypte’ volgens de sinistere slinkse dominees;-)
De solidariteit tussen netto-bijdragers en netto-ontvangers houdt eens op!
*CcMed*

kapitein oosterlng | 29-12-17 | 15:54

Dus de aanwas van alleen dit jaar kost ons de komende 30-50 jaar 1,5 miljard per jaar aan uitkeringen en indirect nog veel meer? Ik denk dat iedereen snapt dat je dat maar een beperkt aantal keren kan doen voor de pleuris uitbreekt.

noerg | 29-12-17 | 14:45 | 1

Vergeet dat bedrag, ik heb slecht gelezen.

noerg | 29-12-17 | 14:47

Dit gaat helemaal goed komen.
/Linksmodus uit.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 14:45

Het misselijke is dat gemeente Amsterdam die vooraan stond in het welkomscommitee relatief gezien maar weinig 'vluchtelingen' heeft opgevangen en bovendien ook nog eens de meest kansrijke gevallen heeft mogen uitkiezen.

Panos88 | 29-12-17 | 14:44

In en in triest....

Weet u nog? Syrische en andere asielzoekers die een kleine twee jaar geleden massaler dan ooit tevoren naar Nederland kwamen zouden een verrijking van Nederland zijn, ook in economisch opzicht.

Topambtenaren zeiden het, Bekende Nederlanders (acteurs, cabaretiers en tv-presentatoren) en andere deskundigen wisten het zeker – deze asielinstroom was het beste dat Nederland in jaren was overkomen. De sleutel lag bij het opleidingsniveau van de Syriërs. Die waren over het algemeen hoog opgeleid en zouden snel aan het werk kunnen om Nederland een impuls te geven.

Paintertje | 29-12-17 | 14:43 | 2

Diezelfde acteurs, cabaretiers en tv-presentatoren die pagina groot in de krant verkondigen een vluchteling in hun eigen huis op te nemen, en dat daarna dus gewoon helegaar niet deden, zouden ze nu dan weer liegen!!??

Plorkface | 29-12-17 | 14:48

Alsof die lieden met hun meningen verstand van zaken hebben.
En wij hier op Geenstijl die lachen om de "apothekers uit Aleppo" werden weggehoond. Want zij hebben gelijk en wij niet.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 14:59

Nederland heeft nu blijkbaar wel genoeg apothekers. Vanaf nu alleen nog echte vluchtelingen opnemen in *vet*tijdelijke*vet* opvang. Die, zodra er weer rust is in het land van herkomst, terugkunnen om hun land weer op te bouwen. Hebben wij, onze ouders en (over-)grootouders hier ook gedaan na '40-'45!

benjeallanggek | 29-12-17 | 14:43

Zo'n 200.000 immigranten erbij en al 72 jaar na WOII "nog steeds" woningnood doet ons vermoeden dat er in de toekomst alleen nog staanplaatsen te vergeven zijn. Analoog aan de onderlinge agressie die toeneemt met de groei van het aantal muizen, ongeacht hun pigmentatie, in ons terrarium, zien wij daarvan reeds de (eerste?) tekenen in dit land. Zou zomaar van Diederik Stapel kunnen zijn. De geschiedenis (wie leert dat nog) leert dat de oplossing hiertoe nooit geleidelijk zal verlopen. Wij wensen u een voorspoedig 2018. Cheers!

Een vrije paling | 29-12-17 | 14:43 | 1

"Zo'n 200.000 immigranten erbij en al 72 jaar na WOII "nog steeds" woningnood"

Bedenk je natuurlijk dat meer beschikbare huizen dan zoekende mensen de prijs doet zakken, en daar zijn projectontwikkelaars ook weer niet bij gebaat. En woningcoorperaties ook niet, want beetje verdienen is toch wel lekker ook al ben je non-profit.

peterdh | 30-12-17 | 08:05

Dit is er weer zo eentje in het kader van 'water blijkt tóch gewoon nat te zijn'. Iedereen die hier voor waarschuwde (o.a. Janmaat, Fortuyn, Wilders en nu ook Baudet plus nog wat deskundigen) is jarenlang in de hoek gezet met de meest ranzige betermingen. "Want we mogen niet uitrekenen wat mensen kosten." riep al het deugvolk in koor toen Wilders daarover openbaarheid van zaken wou hebben. Toen diezelfde kostenraming op de ouderen werd los gelaten was, héél gek, dat probleem ineens niet onoverkomelijk.

Er komt dus ieder jaar(!) een stad ter grootte van Apeldoorn aan klaplopende nietsnutten bij. Die dus voor het grootste gedeelte hun hele verdere leven op uw en mijn zak gaan zitten teren. En als dank krijgt de inheemse Nederlander op de koop toe te horen dat hij/zij/LBTQWERTY een vieze koloniaal en racist is die last heeft van 'white privilege'. Dit land barst zo langzamerhand uit haar voegen van de overbevolking en nóg is het voor het deugvolk niet genoeg. Inheemse Nederlanders staan nu al járen op de wachtlijst voordat ze iets bewoonbaars toegewezen krijgen. Niet iedereen kan of wil een huis kopen. En de huren in de Vrije Sector zijn voor geen normaal mens nog aan te fietsen. Maar alles dat hier met een sticker "zielig" op de reedT binnen komt heeft binnen no time een huis, inrichting etc.. En dan nog vraagt men zich af waar die scheve ogen en gevoelens van ongemak toch vandaan komen... *bonk*

Sjefke7807 | 29-12-17 | 14:42

Als je het in het extreme doortrekt is het net als een vlot vol drenkelingen die iedereen erop laten totdat ze met z'n allen ten onder gaan en het derhalve allemaal nket overleven.

devil13 | 29-12-17 | 14:42 | 3

Deze exacte vergelijking trok Douglas Murray in zijn sublieme "The strange death of Europe". Alleen was het daar geen vlot maar een schip (Europa) met ons (de Europese inheemse bevolkingen) als bemanning. Als we zo doorgaan zal het schip uiteindelijk kapseizen en ten onder gaan. En dan staan de inheemse bevolkingen voor een enorm probleem. Al die binnenstromers hebben namelijk nóg een thuis waar ze naar terug kunnen keren als hier de boel vergaan is. Die luxe hebben de inheemse Europeanen niet. Die zijn dus verloren want het enige huis dat ze hadden, Europa, is dan weg. Echt, als je te veel stil staat bij wat de boven ons gestelden ons aandoen, dan loop je gillend met je kop tegen de dichtstbijzijnde muur van frustratie en woede...

Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:02

Sjefke. Ik ben em nu aan t lezen. Zeker een aanrader dat boek!

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:09

@Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 15:09 |
Ik heb het boek. Daarom maakte ik de vergelijking ook^^ Douglas heeft een zeer diepgaande en goed doorwrochte analyse gemaakt. Zou in de 2eSlaapkamer verplicht leesvoer moeten zijn.....

Sjefke7807 | 29-12-17 | 15:27

Tja, en vroeg of vroeg komt er geheid een klein burgeroorlogje uit ontsproten, waarschijnlijk gefinancierd door de mensen die nog zo" je bent welkom, welkom in mijn land" stonden te zingen, als de islamitische ahzielige tegen hun eigen straattegels staan te klotsen.

Plorkface | 29-12-17 | 14:41 | 1

Pffft. Bij zo'n burgeroorlog delven "wij" het onderspit. Bijvoorbeeld door het Europese leger die onze "opstand" dan de kop in komt drukken.

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 14:57

En de inburgering dan? Wie van buiten de Europese Unie of Turkije naar Nederland komt moet binnen drie jaar een inburgeringsexamen doen. De asielzoekers die in 2014 in Nederland een verblijfsvergunning kregen hadden op 1 oktober 2015 nog maar in 0,5 procent van de gevallen dat inburgeringsexamen gedaan.

En hoeveel van die 0.5% is geslaagd?

Na aftrek van baten had de immigratie van niet-westerse immigranten in de voorgaande veertig jaar meer dan 200 miljard euro’s gekost. En alleen in het jaar 2009 al meer dan 12 miljard euro.

Wat een verruiming van de samenleving. Links heeft het over verrijken van bijvoorbeeld onze saaie culinaire Hollandse pot.
Nou. Joepie.
200 miljard. Wat je daar allemaal mee kan doen.....

Is dit nog nieuws? | 29-12-17 | 14:55

Volgens de EU en een hele reeks aan schurkachtige Gutmenschen, waarvan velen met een vet salaris als politicus of ambtenaar, beweren dat immigratie het enige is wat "ons" kan redden van vergrijzing en dergelijke rampen.

Ik wil helemaal geen moslim immigrant aan mijn bed wanneer ik straks hulpeloos ben, dan liever een pil die dat pijnloos doet en zonder alles te roven/slopen.
Bovendien produceren die mensen veel jonge kinderen die na schoolverlating beter maar direct AOW zouden kunnen ontvangen, hoeven zij dat in ieder geval niet op een andere manier te incasseren.

Jan Passant mk2 | 29-12-17 | 14:40 | 2

"dan liever een pil die dat pijnloos doet"
@ Jan Passant mk2 | 29-12-17 | 14:40 | reageer
Dat mag dan weer niet van Gert Jan Segers, die vind dat je naar zijn fabeltjesfiguur moet luisteren en maar moet creperen in je eigen ellende tot de dood er na jaren kasplantje geweest te zijn vanzelf op volgt.

normanius | 29-12-17 | 14:51

normanius | 29-12-17 | 14:51
.
In 90% van de gevallen willen die mensen helemaal niet dood maar een menswaardig leven. En dàt wordt hen onthouden! Deze Kerst meer dan 200.000 kerstkaarten verstuurd naar 'eenzame ouderen'. Is het geen godsgruwelijke schande??! Want wat heb je als eenzame oudere aan een Kerstkaart 1x per jaar!!
Heel goed dat Segers zijn been stijf houdt want door het gedram van D666 met hun moordplannen zal dit kabinet vallen. Hoera!

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:11

ze zijn inderdaad hartstikke gek hier.
meeste politici zijn politiek correcte schijthuizen.
zelfs als asielzoekers stelen en verkrachten,dan nog mogen ze hier blijven en moeten we (de belastingbetaler) ze onderhouden.
ze voegen niks toe,alleen overlast.
maar het ergste is dat ze (de overheid)niet weten wat ze moeten doen.
bijv. marokkanen willen ze niet uitzetten omdat ze geen medewerking krijgen van marokko.
oplossing is : jullie nemen iedereen terug of er gaat geen cent meer naar die zandbak. en die juridische drempels die steeds genoemd worden gewoon negeren en doorpakken.

pejoar | 29-12-17 | 14:40 | 1

Nah, met de export van geld naar achterlijke landen gaan duizelingwekkende salarissen gemoeid. De ontvangers daarvan krijg je met geen tien paarden naar de UWV.

Jan Passant mk2 | 29-12-17 | 14:44

Maar volgens Rutte gaan we er volgend jaar allemaal netto flink op vooruit! Wedden dat zijn neus straks weer gewoon een stukje langer wordt...

eerstneukendanpraten | 29-12-17 | 14:38 | 1

Die neus van rubberen Rutte is inmiddels lang en puntig, dat erdohitler hem als tandenstoker gebruikt.

Plorkface | 29-12-17 | 14:44

Dat van dat geld is pijnlijk, maar uiteindelijk betaal je met autochtone kinderen. We organizeren onze eigen afschaffing door de voorplantingsdrift van weinig begaafde mensen uit 2e en 3e wereldlanden te financieren.

Het eerste punt is de afschaffing van de verzorgingsstaat zodat mensen die niet mee kunnen komen weer wegtrekken of zoals vroeger door liefdadigheid worden gesteund. En met liefdadigheid komt ook de sociale controle die gebiedt dat je je integreert.

Gibbon | 29-12-17 | 14:36 | 3

Wanneer die liefdadigheid voornamelijk uit de eigen commune komt werkt het integratie juist tegen.

normanius | 29-12-17 | 14:47

Niet persé. Dat hangt af van degene of de organisatie die de liefdadigheid verstrekt. Natuurlijk neem ik aan dat in de meeste gevallen wel Westerse normen en waarden of een werkmentaliteit worden vereist. Of geen strafblad. Maar zelfs dat mag de schenker zelf bepalen.
Hoe dank ook, voor de verzorgingsstaat was er ook liefdadigheid buiten de directe sociale cirkel.

Gibbon | 29-12-17 | 15:00

Gibbon | 29-12-17 | 15:00
Het blijft me verbazen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat moslims op grote schaal westerse normen gaan aannemen. Dat is net zo onwaarschijnlijk als dat ze 'teruggaan naar eigen land'.

BlowingBubbles | 29-12-17 | 16:56

"... en dat kan bruintje niet meer trekken."

LOL! Ben ik nu racist?

Ichneumonidae | 29-12-17 | 14:36 | 1

Als er 'witje' had gestaan was het ook niet goed geweest. lol

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:14

Zo zie je maar die VVD'er Halve Zeikstraal heeft toch gelijk het is een verrijking die immigratie.

Memek | 29-12-17 | 14:36

Migranten, vluchtelingen, sprinkhanenplaag dekt de lading beter. Maar gewoon lekker in je deugbubbel blijven zitten, alles komt vanzelf goed.

Zwiebelmaus | 29-12-17 | 14:35

Statushouders zijn de mensen die met voorrang een huurhuis toegewezen krijgen, plus heel veel Euro om het huis in te richten op kosten van gemeenten.

tja.

lady blabla | 29-12-17 | 14:35

Mensen, denk niet dat dit binnenkort zal zijn afgelopen want in Brussel vinden de overbetaalde apparatsjik die groeiende diversiteit namelijk een godsgeschenk. Zou dit niet gescheiden dan ging Europa namelijk binnen honderd jaar tenonder aan de fysieke en mentale gevolgen van vergaande inteelt.

eerstneukendanpraten | 29-12-17 | 14:35 | 1

De voortekenen van vergaande inteelt beginnen zich reeds af te tekenen in Oost-Groningen.. ;)

DrumPiet | 29-12-17 | 14:39

Nou hoor.... pechtold had toch gezegd dat al die lieve zielige Immigranten allemaal gingen bijdargen. EN dat er zelfs tandartsen tussen zaten!!! Pechtold heeft toch niet gelogen, het zal toch niet???
--
Moeten toch wel consequenties zitten aan het opzettelijk voorliegen en bedriegen van de belastingbetalert. Of gebeurt dat niet meer in gave landen?

Mark_D_NL | 29-12-17 | 14:32

Tja, wat had je anders verwacht in een land waar tokkie zijn al voldoende is om voor een bijstandsuitkering in aanmerking te komen?

DrumPiet | 29-12-17 | 14:32

Er volgt toch echt een moment waarop dit niet langer betaalbaar en daarmee houdbaar zal zijn en dan? Er heerst nu al in bepaalde wijken complete anarchie en ik vrees het moment waarop al deze mondjes niet langer “gevoed” kunnen worden om de simpele reden dat het geld echt op is. Leger, laat staan politie, is nog instaat ons te beschermen. Zover ze dat al mogen; het lijkt er namelijk niet op de laatste tijd!

Waarom doen onze vertegenwoordigers ons dit aan? Wat is de achterliggende gedachte om ons kikkerlandje en heel Europa naar de afgrond te brengen? Want, dat wordt het als het zo doorgaat!

Claudia M. | 29-12-17 | 14:29 | 6

@Mark, inderdaad een naïef gekozen woord; vernietigers is beduidende beter op z'n plaats!

Claudia M. | 29-12-17 | 14:49

Ik voel me helemaal niet vertegenwoordigd door het tuig in deze 'Rutte3regering'.
En in 1 en 2 ook niet.

BosrandDirk | 29-12-17 | 14:52

Het gratis geld is nog lang niet op, de staatsschuld per hoofd van de bevolking is in Japan bijna 3 keer zo hoog als in Nederland dus onze fijne overheid kan voorlopig nog wel even voort met het uitgeven van geld dat ze niet hebben, met ons als onderpand.

witwas | 29-12-17 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is kwaadaardig wanbestuur! De EU en den Haag dwingt gemeentes om grote aantallen vluchtelingen op te nemen maar zodra de kosten de spuigaten uit lopen geeft men niet thuis! De gemeentes moeten het tekort dat ontstaat door al die bijstandsuitkeringen LENEN! Uiteindelijk is de OZB betaler het slachtoffer.

Max Headroom | 29-12-17 | 14:28 | 2

Maar dat vinden ambtenaren geen probleem hoor.. De werkende Nederlander draait wel weer hiervoor op. En anders verzinnen ze wel weer een extra inkomstenbron in de vorm van een verzonnen heffing...

Ommezwaai | 29-12-17 | 14:32

OZB is peanuts in vergelijk met wat de herinvoering van het huurwaardeforfait veel mensen zal gaan kosten.
Huur-belasting betalen voor je koophuis, hoe verzinnen ze het daar in Den Haag

BosrandDirk | 29-12-17 | 14:49

Aaaah, de gemeenten beginnen te jammeren omdat de asielio's teveel uit de bijstandsruif vreten (iets wat iedereen die z'n ogen niet in z'n zak had zitten allang wist), dus "het rijk" moet gaan bijspringen!

Dat 'het rijk' is kennelijk een grote oneindige geldboom, waar je eindeloos aan kan blijven schudden.

Oh... wacht. De burger betaalt nog niet genoeg belasting, ik snap 't.

GRENZEN DICHT!!!

Overigens, Jan van Beek, altijd interessant leesvoer. Die man kan nog iets wat NL zowat in z'n geheel verleerd is: rekenen!

EefjeWentelteefje | 29-12-17 | 14:27 | 1

Gemeentes beginnen ook steeds meer belastingen te heffen.Vorige week een brief van Vitens.Water wordt per jaar bijna 100 euro extra belast.Want Vitens is op gemeente grond en moet de gemeente hiervoor betalen

Lilia2 | 29-12-17 | 14:39

Gelukkig is de VVD al 7 jaar aan de macht.

Rest In Privacy | 29-12-17 | 14:24 | 3

Yep, en de VVD kost onze staat op termijn 70 Miljard Euro met haar beleid.

"Asielzoekers zitten zo ontzettend vaak een leven lang in de bijstand en betalen zo weinig belasting, die kosten over hun leven gemiddeld drie ton. Dus als je 100.000 asielzoekers binnenlaat, zoals onder Rutte II is gebeurd, dan kom je voor de eerste twee generaties uit op zo'n 70 miljard euro aan kosten: voor opvang, huisvesting, bijstand, ziektekosten, toeslagen, AOW. Voor die mensen betaalt de staat immers tot aan hun dood. En dan houd ik al rekening met remigratie in mijn demografische deel, gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek."

www.ad.nl/binnenland/stop-massa-immig...

Beroep = Boerenlul | 29-12-17 | 14:29

Mijn beste de VVD is van de laatste 33jaar al meer dan 27 jaar in de regering.
Het sloopbreekijzer van de WAO was ook eerst oneigenlijk vol laten lopen, om daarna te roepen er lijkt wel een burgeroorlog in Nederland.
Zo gaat dit nu met vluchtelingenstroom de bijstand in laten vloeien ook gebeuren, waarna daar ook de afbraak ingezet gaat worden, onze echte landgenoten in problemen kunnen de neten krijgen van VVD en Alexander Pechtold D66.

gebrokenvleugel | 29-12-17 | 14:30

@Beroep = Boerenlul | 29-12-17 | 14:29 |
En dan worden de kosten voor overlast, criminaliteit, detentie en rehabilitatie *proest* etc. nog niet eens mee genomen in die ramingen. Dus komt de rekening per saldo nóg iets hoger uit dan u en ik al dachten...

Sjefke7807 | 29-12-17 | 14:46

Ik zei het ook al in een ander topic: lees vandaag het interview in het FD met Paul Scheffer. Die trekt dezelfde conclusie. De cijfers voor Duitsland zien er overigens nog slechter uit.

Rest In Privacy | 29-12-17 | 14:23 | 1

Tx voor tip! Goed interview.

Basil Fawlty | 29-12-17 | 19:49

Treurt niet, jaarlijks vertrekken er ook weer een kleine 150000 Nederlanders dus op de balans maakt... oh wacht even.

Tuborg øl | 29-12-17 | 14:22 | 3

Op termijn trekken we van die 150.000 Nederlanders gewoon het paspoort in (ter voorkoming van dubbele nationaliteit) en dat trekt de zaak statistisch weer echt.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-video...
Het gaat erom wordt u expat bedenk dan dat u een serieus risico loopt uw NL paspoort kwijt te geraken in het buitenland.
Uiteraard geldt deze strenge regeling niet voor Turken, Marokkanen en Argentijnen.

Beroep = Boerenlul | 29-12-17 | 14:26

Kan ze inmiddels geen ongelijk geven.. De Nederlandse burgers mogen immers letterlijk en figuurlijk de tol betalen voor deze verrijking genaamd "Multiculturele samenleving". Tegen de tijd dat wij hulp of zorg nodig hebben, is de ruif compleet leeggevreten..

Ommezwaai | 29-12-17 | 14:29

En dan vindt men het onbehoorlijk om van omvolking te spreken.
Wat er gaande is, is pure omvolking. Rendabel volk er uit, onrendabel volk er in.

keestelpro | 29-12-17 | 14:55

200.000 immigranten, maar geen 50.000 extra woningen. Tja, dat geeft gezeik.

Feynman | 29-12-17 | 14:21 | 8

gebrokenvleugel | 29-12-17 | 14:34
Met andere woorden genocide.

VeelTeSteil | 29-12-17 | 14:52

Als die alleenwonende thuiswonende oudjes nu eens snel doodgaan, dan zijn er zo weer woningen vrij. Wel denken ze wel; woningen bezet houden. Hoe durven ze! En dan kan het dure zorggeld tenminste naar de statushouders. [/sarcasme]

Rest In Privacy | 29-12-17 | 15:07

kweethetooknietbeter | 29-12-17 | 15:07
.
Nou aan dat 'snel doodgaan voor oudjes' wordt hard gewerkt door D666. Ontneem hen al het plezier in het leven, laat ze in eenzaamheid verkommeren en ze willen vanzelf dood. De pil van Pia is dan slechts een laatste stap.

Lupuslupus | 29-12-17 | 15:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik had dit niet verwacht. Ons was verteld dat deze migranten(!) stonden te popelen om hun bijdrage te leveren. Nu blijkt dat niet te kloppen.
Ik voel mij behoorlijk in het ootje genomen.

Croxifoxio | 29-12-17 | 14:21 | 1

Tjeeee!

lanexx | 29-12-17 | 14:55

Een -werkeloze- stad ter grootte van Apeldoorn zelfs.

Conan de Rabarber | 29-12-17 | 14:20 | 1

Da's nogal een nuanceverschil inderdaad!

keestelpro | 29-12-17 | 14:53

Getallen en feiten noemen vervuilt het debat..... het gaat tenslotte wel om vluchtelingen!

*Jesse Klaver modus off*

Fatwabuster | 29-12-17 | 14:19 | 1

en om de toon van het debat he.

echtpaul | 29-12-17 | 15:19

Nou Jan van Beek, u gaat een shitstorm aan bedreigingen tegemoet van het goedvolk. Poep door de brievenbus, kinderen bedreigt enzovoort.
Want de dramatische waarheid over de asieltsunami mag niet zomaar openlijk gezegd worden.

2voor12 | 29-12-17 | 14:19

Je ziet het niet aankomen hè.

Nunc-aut-nunquam | 29-12-17 | 14:18

Ongelofelijk de politieke keuzes die gemaakt worden door de stemgerechtigde bewoners.
Daar kan "het land" niks aan doen.

D-Fens_1963 | 29-12-17 | 14:43

Watching the Wheels | 29-12-17 | 14:20
Ik vraag me af op welke manier je dat bedoelt? :-)))

Basil Fawlty | 29-12-17 | 14:54

Trouwens wat is die Barbie viesssss. Brrr. Pancake zit er 3 cm dik bovenop. Dat zijn van die vrouwen die heul veul goedkope parfum en deo gebruiken om te maskeren dat ze zich eigenlijk niet zo vaak wassen maar je ruikt het toch.

Basil Fawlty | 29-12-17 | 14:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Jaarlijks dus zo'n stad vol migranten erbij ....

Wekkertje | 29-12-17 | 14:16 | 7

@Claudia, dat hoeft niet zo te zijn. Al die 'vluchtelingen' gaan in de bijstand en sturen geld naar hun familie in het thuisland. Heb door mijn werk iemand gekend uit Guinee die een verblijfsvergunning had gekregen; die werd helemaal gek van het 'gezeik' van zijn familie om geld te sturen. Want die denken dat het geld hier aan de bomen groeit. Het werd zelfs zo erg dat hij na maanden zei: 'ik heb geholpen zoveel ik kon maar neem mijn telefoon niet meer op. Want dan moeten ze een paar schoenen, dan weer voor kleding, dan weer geld om medicijnen te kopen, ik kan het niet meer aan'.
Maar zulke verhalen hoor en lees je niet op de msm.

Lupuslupus | 29-12-17 | 14:39

D-Fens_1963 |
Daar heb u gelijk in maar het zou in ieder geval een signaal afgeven wanneer men nu eindelijk eens niet meer op de kartelpartijen zou stemmen. En dat volhouden voor de landelijke verkiezingen.
Als dat niet zo is, als b.v. FvD en PVV geen dikke vinger in de pap krijgen, zeg dan maar dag Nederland, erg leuk en fijn om je gekend te hebben als een geweldig mooi land. Succes verder met je rit naar het ravijn.

Lupuslupus | 29-12-17 | 14:47

Sorry, mijn reactie van 14:34 had daar niet moeten staan.
Ennuh @Lupusx2;
Niet van elastiek maar; dijkje leggen, leegpompen, klaar.

D-Fens_1963 | 29-12-17 | 14:47
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl