Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Balie-Syriër spreekt: 'Ik ben geen IS-strijder'

Social

Het plot wordt dikker. Na de berichtgeving in de Volkskrant en Nieuwsuur aangaande de Syrische filmliefhebber die volgens bronnen een IS-strijder en een 'zwaar geval' zou zijn van enkele weken terug, publiceren de Volkskrant en Nieuwsuur nu een interview met de Syrische filmliefhebber die volgens bronnen een IS-strijder en een 'zwaar geval' zou zijn. Want Aziz is IS-strijder noch zwaar geval, aldus Aziz. Wel jammer dat die lichtinstellingen van de Nieuwsuur-camera een beetje brak zijn en we niet zelf kunnen bepalen of wij Aziz op zijn blauwe apothekersogen moeten geloven. Dus zegt u het maar... Alles en iedereen voor de gek houdende IS-boef die het Nederlandse rechtssysteem krom in zijn gezicht uitlacht en zonder blikken of blozen een belletje naar Huib Modderkolk doet om zijn naam te zuiveren? Of zielig slachtoffer van ouderwetsch nepnieuws danwel hysterie? 

HIER IS DE CLOU ALVAST

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik herinner mij nog goed dat Dick Schoof zei, dat er weinig syriegangers terugkomen, omdat de kans op vervolging in Nederland hen afschrikt (Proest).
Oh ja, hij zei toen ook dat het ook onwaarschijnlijk is, dat terroristen de vluchtelingenstromen veel gebruiken. Het gevaar dat ze ontdekt worden, is daarvoor volgens hem te groot.
En de man is Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) dus hij had kennis van zaken. Nee mijn vertrouwen is weer helemaal terug.
Oh wacht even, dat zei hij voor de aanslagen in Parijs.
nos.nl/artikel/2068063-geen-jihadiste...

Roadblock | 13-12-17 | 16:58

Het nut van dit itempje? De terrorismedeskundige die zegt dat het ongelooflijk ingewikkeld is om vast te stellen welke verhalen uit en over Syrie kloppen.
Het is dus niet meer dan terecht dat vluchtverhalen van veel Syriers en andere vluchtelingen moeilijk of niet geloofd worden.
Dat is winst! Weliswaar tig dagen na 'wir schaffen das', maar toch....

Amsterdamsko | 13-12-17 | 16:18

Bij twijfel. Niet doen. Uitzetten. Jammer dan, risico van het uitreizen. Ga maar lekker wonen in een islamitisch land waar je zoveel binding mee hebt

letopuwzaak | 13-12-17 | 13:54

Tijd voor een multiple choice dilemma: a) De mensen die hem herkend denken te hebben zijn in de war met iemand anders. b) De media hebben geen flauw benul maar hebben gewoon kijkcijfers nodig. c) De AIVD zit er faliekant naast en deze Syrische meneer is eigenlijk best heel lief. d) Deze Syrische meneer is een jokkebrok van de takkiaanse persuasie. Nou, zegt u het maar! *microfoon in je smoel douwen doet*

Tegelbakker | 13-12-17 | 13:47 | 1

e) De mensen die de filmavond organiseerden wilden deze klokkenluider er liever niet bij hebben, anders is hun verhaal niet geloofwaardig meer.

happen_maar | 14-12-17 | 00:18

What happened in the Caliphate stays in the Caliphate.
Zoals ik hier al vaak beweert heb; er gaat hier geen een gemaskerde terugkeerkoppensneller een douw krijgen.
Ja of het zou in een overvolle tram moeten zijn.

D-Fens_1963 | 13-12-17 | 13:42 | 1

*deetje omhooggooien doet*

D-Fens_1963 | 13-12-17 | 13:44

Ja , je bent *nu* een uitkeringstrekker.
Maar gelukkig ook nog steeds strafbaar.
Dus graag sofort oppakken deze sprookjesverteller.

hotmint | 13-12-17 | 13:40

Neem zelf een geweer/pistool o.i.d., voor de zekerheid. De overheid gaat je niet redden als het gevaar te groot wordt door het toenemend aantal moslims.
De overheid gebruikt je alleen maar als slaaf.

watergeus | 13-12-17 | 13:15

Hij deed een Alexander Pechtoldje. Een vraag krijgen en dat 'beantwoorden' met een of andere voorbedachte, zogenaamd inspirerende, speech.

GroetenVanUrk | 13-12-17 | 12:59 | 1

Oeps, verkeerde artikel.

GroetenVanUrk | 13-12-17 | 13:00

De waarheid zal zo als altijd wel weer in het midden liggen, hij denkt dus maar aan 1 ding en dat is namelijk zichzelf, want zeg nou eens eerlijk hoelveel uitgemergelde kindjes komen er nu aan in een AZC hierin Nederland, nee die zijn alleen goed voor de geldronsel machine, de rest komt goed doorvoed en voorzien van alle electronische snufjes hier zich melden voor nog meer gratiz.

Umberto die trotzoni | 13-12-17 | 12:57 | 1

Shaggy : who was that slave trading, it wasnt me! Who was that raping, wasnt me! Who was that behading, wasnt me!

Gast werdt daar herkent door journalisten die films maken over de misdaden van is vervolgens neemt hij de benen. Hallo RVD zit hij ondertussen in Quantanamo Flevoland?

P-unit | 13-12-17 | 12:39

De Balie-Syriër spreekt: 'Ik ben geen IS-strijder'
Ohhh!!! Storm in glas water. Gelukkig maar.
*struisvogelmodus aan*

Is dit nog nieuws? | 13-12-17 | 12:31

Een schoolvoorbeeld van taqiyya.

De luis | 13-12-17 | 12:25

Lijkt mij zekers dat de eeuwige Islam stammenstrijd doorgaat in de EU met of zonder Daesh of Al Qaeda.

steekmug | 13-12-17 | 11:55

De hamvraag is natuurlijk: HOE VEEL van deze Azizen lopen er inmiddels in Nederland rond - al dan niet met stilzwijgend medeweten en instemming van overheden?
-
... ik vermoed zó maar, dat ons aller onvolprezen edoch ondergefinancierde AIVD daar geen enkel benul van heeft.

bisbisbis | 13-12-17 | 11:43

Zo was Eichmann achteraf ook 'niet meer dan een kantoorklerk', naar eigen zeggen. Mega-zwakke reportage trouwens weer, de man (Aziz dus) was toch herkent in de Balie? waarom die mensen niet hun kant laten horen.

Ijsbrandtsz | 13-12-17 | 11:39 | 1

Misschien dat die mensen uit de Balie alle vertrouwen in een AIVD, die beweert dat deze man in beeld was, maar wel toelieten dat hij zijn neus in de Balie liet zien, verloren hebben.

Roadblock | 13-12-17 | 12:38

Alle geregistreerde gegevens uit alle geautomatiseerde prcocessen worden gekoppeld aan de identiteit van het ene paspoort; wat je onder je andere identiteit uitvoert is niet voorzien in het datamodel. Dus daarop kunnen we geen data-analyse verrichten; kunnen wij niets aan doen.

Met vriendelijke groeten,
De Surveillance Staat.

Het via Europeesche aanbesteding zorgvuldig geselecteerde software bedrijf:

In het ons overhandige programma van eisen is niets vastgelegd over het inrichten van meervoudige identiteiten per te volgen object. Wij aanvaarden geen enkele verantwoording voor de gevolgen van niet tijdig, volledig of juist doorgegeven wijzigingsvoorstellen.

Met vriendelijke groet,
[naam verwijderd] BV

kindapaas | 13-12-17 | 11:38 | 1

Ah, u bent bekend met het zakendoen tussen de overheid en softwarebedrijven.

Roadblock | 13-12-17 | 11:48

Strekking van het verhaal:er werd in de uitzending aangestuurd/ingemasseerd op ''geef toch maar verblijfsvergunning want verhaal is oncontroleerbaar maar zielig ondanks vals paspoort want hij zocht zo lief spontaan contact met ons van de NPO,dan ben je toch goed''

Realiteit :wist dat uitzetting niet lang meer ging duren en zocht dus de vlucht voorwaarts met mediaoffensief.

pga | 13-12-17 | 11:29

@bisbisbis | 13-12-17 | 11:08 | reageer

En daar sluit ik me volledig bij aan.

Dr_Johnson | 13-12-17 | 11:15 | 1

welkom!

bisbisbis | 13-12-17 | 11:20

Nou, dit geleuter van Nieuwsuur en de Volkskrant is zo ongeveer een vrijbrief voor elke krankzinnige sadistische ISIS-slager om naar Nederland te komen. Als onze "terrorisme-expert" al toegeeft dat er heel weinig te bewijzen is, zit je hier op rozen. Je hoeft alleen maar te zeggen, dat je het niet gedaan hebt, en de media-imbecielen geloven je al, en presenteren je als een slachtoffer.
Wat is dit land van God losgezongen.

Roadblock | 13-12-17 | 11:14

"Want Aziz is IS-strijder noch zwaar geval, aldus Aziz."

En zo zullen er de komende paar jaar nog vele dozijnen volgen: Syriërs en natuurlijk onze eigen "home-grown" jihadisten, die allemaal graag naar het goddeloze, decadente, haram westen willen - geen één wil naar een vroom islamitisch land, waar er toch behoorlijk wat van zijn - en ze zullen allemaal ontkennen ISer te zijn geweest, of, als dat wat lastig wordt, dan zullen ze beweren alleen humanitaire hulp te hebben verleend aan vrouwen en kinderen, pleistertjes te hebben geplakt in ziekenhuizen; de vrouwen hebben alleen het huishouden gedaan en kindertjes gebaard (zie die Ilham uit Gouda; Laura H. uit Zoetermeer), en de mannen wilden natuurlijk al de hele tijd breken met IS, maar dat ging niet, want dan werd je vermoord door IS.

Kortom, het zijn allemaal, zonder uitzondering, "slachtoffers". En bewijs jij maar eens dat het anders is. Je kunt moeilijk ter plaatse onderzoek gaan doen; getuigen zijn vaak dood, en ja, de levenden kunnen zich ook vergissen, hè, dat zie je met deze Aziz, die in de Balie herkend is.

Daarom, ik blijf het herhalen, moet je die jihadgangers allemaal hun Nederlandse nationaliteit afnemen, zodat ze niet terug kunnen keren - en als ze het illegaal toch doen, dan kunnen ze hier nergens aanspraak op maken, en kunnen ze er meteen uitgeschopt worden naar het land van hun andere paspoort - en moeten we eindelijk eens stoppen met het toelaten van al die derdewereldlanders; opvang in de regio, EU buitengrenzen dichttimmeren.

Maar ik schijn een roepende in de woestijn te zijn, volgens het SCP, want Nederlanders zijn de afgelopen 25 jaar véél positiever gaan denken over "vluchtelingen".

Dr_Johnson | 13-12-17 | 11:12 | 2

*naast @Dr_Johnson gaat staan roepen*

Sjefke7807 | 13-12-17 | 14:02

Ik heb toch mijn bedenkingen met mee te gaan staan roepen. Voor je het weet staat Gloria Wekker haar dreadlocks naast je uit te schudden.

Roadblock | 13-12-17 | 16:36

Any doubt > No Go !!

We moeten ons verschoont houden van dit soort zielige types .................... wie weet hoeveel meisjes / vrouwen hij daar verkracht heeft of de strot doorgesneden.

Ervaringsdeskundige | 13-12-17 | 11:09

Het gaat PRECIES uitkomen zoals zo'n beetje iedere reaguurder in de afgelopen jaren veronderstelde:
-
Ze zijn 'slachtoffer van idealisme'. Ze krijgen een 'inkeerregeling'. Hun kinderen zijn 'zielugh' en 'kunnen er niets aan doen' en die moeten wij als eerste binnen laten (met het recht op gezinshereniging, uiteraard). Ze krijgen een uitkering (voorzover die niet al die jaren is doorbetaald) , ze krijgen huursubsidie, ze krijgen alle denkbare hulp bij het vinden van 'passende arbeid', ze krijgen gratis psychiatrische begeleiding (al dat onthoofden gaat je niet in de kouwe kleren zitten) en 'scholing'(door schimmige adviesbureautjes uit Osdorp) aangeboden (ik zie de 'succesverhalen' in de Azaanbode al voor mij) ze krijgen een 'islamitisch aangepaste' huurwoning voor een schijntje en ze krijgen ondersteuning bij het vinden van een 'passende' mevrouw. (als het om baardmansen gaat, is de gemeente plots niet meer zo genderneutraal...) ergens achter uit de achterste Anti-Atlas (gezinshereniging...) . Ze behouden hun burgerrechten: ze kunnen stemmen en zich verkiesbaar stellen.
-
Ze zullen met alle égards en ambtelijke voorzichtigheid worden omringd (ze zullen in de praktijk voornamelijk in aanraking komen met ambtenaren met een Turkse of Marokkaanse achtergrond...) , er zal geen enkele in de praktijk toepasbare harde eis tot aanpassing of omdenken aan ze gesteld worden.
-
Er zal hier en daar gemopperd worden dat onze bejaarden niet gedouched worden, dat dit nogal schríl afsteekt bij de onmenselijke behandeling van de Nederlanders die in de Spaanse burgeroorlog hebben gevochten, en dat het toch wel raar is dat deze paar mensen ons zeven miljoen achteraf niet meer achterhaalbare Euro's per persoon hebben gekost - maar er zal niéts - maar dan ook letterlijk: he-le-maal niéts veranderen.
-
En als bij de eerstvolgende dodenherdenking op de Dam (OF in de Efteling, OF de EO-jongerendag) de dampen van de hakbaraanslag zijn opgetrokken en er tweehonderd doden en gewonden 'te betreuren' zijn, dan komt de Minister-President ingevlogen om te onderstrepen dat ze ons nóóit klein zullen krijgen, dat het 'business as usual' is - en dat het domme klootjesvolk toch vooral niét moet willen denken dat een slachtpartij te te wijten zou kunnen zijn aan dat ene woord dat begint met een ' i '.
-
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond." (MP Hendrik Colijn, na de bezetting van het Rijnland door Duitse troepen in 1936)
-
Mene, mene tekel

bisbisbis | 13-12-17 | 11:08 | 4

@roadblock
-
Er bestaat -nog- zoiets als kiesgeheim in dit land (ga nóóit accoord met stemmen via internet!> De PVV is in dit land nog steeds de op één na grootste partij dankzij brave, aangepaste, iedere-dag-op-tijd-uit-hun-nest-komende, belastingbetalende mensen, die voor het overgrote deel niet rondbazuinen op wie zij stemmen.
-
En sinds Marokkanen, bij wijze van bizar en grotesk gelegenheidsargument als 'ras ' worden aangemerkt, ga ik 'racist' toch wel zo'n beetje als Geuzennaam beschouwen.

bisbisbis | 13-12-17 | 11:39

@bisbisbis | 13-12-17 | 11:39
Ik maak er helemaal geen geheim van dat ik al jarenlang PVV stem, en bij meerdere demonstraties aanwezig ben geweest. Het zet alleen niet zo veel zoden aan de dijk.

Roadblock | 13-12-17 | 11:52

@bisbisbis en @Roadblock. Ook ik sluit me aan bij u beiden en deel uw woede. Doordat ik de geschiedenis van twee volken met me mee draag (Nederlands en Lakȟóta) heb ik nog iets meer bagage om aan te refereren. En ik zie hier dezelfde voortekens als de voorouders van mijn oom zagen toen half Europa daar aan spoelde.

Even wat parallellen;
- Toen: de Lakȟóta tradities werden eerst belachelijk gemaakt en toen dat niet genoeg hielp verboden.
- Nu: Nederlandse kinderen worden voor racist weg gezet als ze gewoon blij zijn als ze Sint en Piet zien. En dat verbod komt er nog wel, mark my words.

- Toen: de Lakȟóta cultuur werd belachelijk gemaakt en als inferieur weg gezet. Uiteindelijk werd het strafbaar om nog rituele voorwerpen te hebben of te maken. (Mijn Huŋká broer zat in de gevangenis voor het hebben van een traditionele tabaksbuidel...)
- Nu: er wordt ons voorgehouden dat de Nederlandse cultuur óf inferieur is óf helemaal niet bestaat (hoi Máxima!). Dingen die eens vanzelfsprekend waren worden nu weg gemoffeld (doe maar geen kerstboom meer want....) of vervangen vanwege de meters lange tenen van zekere nieuwkomers. (denkt u aan kerststol---->feeststol, kerstfeest--->winterfeest, paaseieren--->verstopeieren)

Zelfs kinderen worden al een schuld-/schaamtegevoel aangepraat omdat ze blank en Nederlands en dus per definitie slecht/minderwaardig (Hoi Gloria Wekker!) zijn puur alleen daarom. Je ziet het in het steeds verder buigen voor de grillen en eisen van met name de islam. In de UK en Frankrijk wordt al openlijk gesproken over het legaal(!) toelaten van Sharia rechtbanken. Het feit dat sommige onderwerpen gewoonweg niet meer bespreekbaar zijn. Als de voorspelling van mijn oom uitkomt hebben we nog 3 tot 5 jaar voordat het echt naar de gallemiezen is....

Sjefke7807 | 13-12-17 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen


Die Syriers zijn veel slimmer, die maken gebruik van deze slappe overheid. En die Nederlanders blijven zich maar als gewillige slaven opstellen... En maar janken, maar hullie overheid jullie moeten mij helpen, helpen, helpen!! Kom op zeg... ga eens als een man je eigen boontjes doppen. Stelletje watjes...

Mark_D_NL | 13-12-17 | 11:07 | 1

Oh, En hoe stelt u zich dat voor? Die eigen boontjes doppen? Ik ben benieuwd.

Roadblock | 13-12-17 | 11:29

Hij was opgepakt in Syrië omdat hij bij een verboden boekenclubje zat.
Over welke boeken gaat het?
Zijn het boeken die verband houden met het vrije westen?
Of zijn het boeken die een fascistische religie promoten?

Arausio | 13-12-17 | 11:05

Dat onze overheid nog steeds weigert te snappen hoe het al na al die eeuwen werkt, is bar en boos.

hoochee | 13-12-17 | 11:04

Stel 'm de vraag hoe je aspirines maakt en deze apotheker gaat wel praten. Ja , het is wreed maar het moet.

nemeton | 13-12-17 | 10:58

Hij beschikt inmiddels wél over een Nederlandse ID kaart !
Die ID kaart is afgegeven op basis van een vals paspoort.
Je zou zeggen: fluitje & cent, toch?
Maar..... dat zal wel weer niet.

demaup | 13-12-17 | 10:54

@Ca12ny | 13-12-17 | 10:34
Dat is voor iedereen beter. Qua cultuur passen ze hier niet en dat alleen al zorgt voor meer onveiligheid en spanningen. Daarnaast zitten de meesten hier niet voor hun veiligheid maar omdat hun uitkering hier betekent dat ze niet hoeven te werken en met niets doen op onze kosten een beter leven hebben dan daar. Ondertussen zuigen ze als bloedzuigers ons sociale systeem en zorgstelsel leeg.

Rheia | 13-12-17 | 10:48 | 2

Niet helemaal. Maar je hebt ook geen ongelijk. Er zijn genoeg mensen hier die wel iets bereikt hebben doordat je die kans krijgt. Eigen zaak ofzo.
Mijn probleem is eerder dat je echt in de regio moet opvangen. Dat maakt ook de kans op integratie groter in de betreffende plek van opvang. Doordat de cultuur verschillen minder groot zijn.
Bv. het aanbod van Rwanda om afrikaners op te vangen die in Libië in slavernij terecht zijn gekomen vindt ik een goed initiatief. Op die manier komen we er. Niet door hele volksverhuizingen te bewerkstelligen en alles maar naar Europa en de VS te transporteren.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:53

Die z.g.n eigen zaken zijn niet zelden een dekmantel voor illegale praktijken en het wit wassen van crimineel geld. Deze winkels worden zelf opgezet met subsidie van onze regering. Van geld van de belasting betaler dus en daarmee worden we onbedoeld medeplichtig aan de misdaad.

Therapietje | 13-12-17 | 11:07

Grote witwas-operatie van Nieuwsuur en Volkskrant. Echt ziek! Media die mede-schuldig zijn als er straks -kwestie van tijd- bloed gaat vloeien onder onschuldige Nederlanders.

Roy020 | 13-12-17 | 10:48 | 1

Zodra ze in Spanje, Italië en Griekenland gaan schieten op bootjes weet je dat de shit aan is. Geloof me dan heb je wel een wapen in huis nodig.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:54

Met dit soort lui zit het Yugoslavie tribunaal vol.

TheseDays00 | 13-12-17 | 10:43

Met een vals paspoort een verblijf vergunning ???????
Nederland is zo lek als een zeep.
Welk een risico neemt de overheid hier met haar burgers.
Ongehoord, die lui horen hier niet.

Rest In Privacy | 13-12-17 | 10:42 | 4

Ik ben geen burgert van deze overheid. Ben toevallig hier geboren, heb die keus niet kunnen maken. Dus houd daar eens mee op. Je moet gewoon voor jezelf zorgen. En heb je daar wapens voor nodig omdat de situatie daar om vraagt dan doe je dat.
--
NL overheid zal langzaam nutteloos worden en dus verdwijnen, geld is op, steeds meer mensen vinden overheden nutteloze vehicles. De. EU zal proberen nog wat macht te grijpen, maar daarvoor zijn ze te laat en hebben ze niet de juiste middelen, support en kennis.
--
Ik hef geen enkele support van deze "overheid". Dat marketing verhaaltje was voor mij al een farce toen ik een jaar of 7 was.

Mark_D_NL | 13-12-17 | 11:04

@oranjerood De essentie is dat je een echte slaaf bent. O help, help overheid, help , help...

Mark_D_NL | 13-12-17 | 11:05

@Mark_D_NL | 13-12-17 | 11:04
Voor jezelf zorgen is volgens u blijkbaar uzelf bewapenen.
Los van dat het niet zo slim is om dit op internet te roepen, lost dat weinig op.
Ok, je kan van je af slaan, maar zoals u inmiddels weet, kiest de andere zijde zijn slachtoffers zorgvuldig en/of willekeurig.
U moet ook een keer eten halen (Supermarkt overval)
U wilt ook wel eens gaan eten met de vrouw (Overval Restaurant)
U moet ook wel eens met het openbaar vervoer. enz enz

Roadblock | 13-12-17 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Bij taqiya altijd het nadeel van de ‘twijfel’ geven.

Kapitein Stijlvol | 13-12-17 | 10:42

Zonder deze useful idiots had Nederland geen legitieme reden om Syrië te bombarderen.
Dit achteraf geneuzel is dan ook uitsluitend voor de bühne.
www.volkskrant.nl/buitenland/kabinet-...

Mike2054 | 13-12-17 | 10:40

Mijn conclusie: het maakt geen flikker uit. Er zijn zoveel groeperingen (geweest) dat Syriërs elkaar zullen blijven beschuldigen fout te zijn. Maakt niet eens uit of dat fout voor of na de oorlog was/is. Het vervelende is dat ze dat hier doen en zullen blijven doen. We hebben alle plaatjes van het album 'Conflicten, verschillen, stammen en hersenspinsels uit de zandbak' nu al compleet. Met alle gevolgen van dien.

Voor de kans op aanslagen en andere vormen van terreur maakt het ook niks uit. Die kan van elke moslim uit wat voor land dan ook, om allerlei redenen komen.

Poesmobiel | 13-12-17 | 10:39 | 1

Was ook 1 van de redenen dat de Romeinen het niet innamen toen Syrië in elkaar storte. Je hebt geen zin in al die ellende van na een burgeroorlog. Deden ze later.
En het is zowieso niet echt een land. Veel te veel verschillende groeperingen in dat land. Naast de religieuze onderscheidingen.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:50

Als die man ergens van beschuldigt wordt dan zal dat bewezen moeten worden. Zo simpel is het. Als ze nu al aangeven dat dat niet kan of lastig is dan is er in beginsel al eigenlijk geen zaak. Vraag me dan af waarop de mensen die beschuldigen zich baseren. Dat iemand waarvan de hele familie in Syrie woont naar Syrie gaat lijkt me te begrijpen. Dat er zaken spelen in Syrie waardoor je niet bekend wil zijn snap ik ook. Helemaal als jij in Nederland zit en je familie daar nog zit. Zonder bewijs is dit een dingetje voor de buhne.

Mesmer | 13-12-17 | 10:38 | 4

Het is vrij simpel. Het kalifaat is gevallen. Dus heel die IS meuk moet toch ergens heen. In Syrië krijgen ze gewoon een enkeltje naar de maagden die ze zo graag willen.
De meesten zullen dus naar Europa vluchten. Dus de kans is reeël dat er een paar tussen zitten.
Wat we niet hadden moeten doen is ze hier binnenlaten, Syriërs of wie dan ook.
We hebben geen "morele plicht". Dat is een verzinsel van linkse zemelaars in villas die het gewone volk opschepen met het probleem. De enige morele plicht die een burger heeft is dat hij z'n tuintje schoonhoudt, kinderen netjes opvoedt en werkt voor zijn brood. Verder ben je niks verplicht. Ik hoef geen geld te geven aan vluchtelingen. Het is een gunst als ik dat doe. En daar zit de crux. Waar linkse mafklappers continue bij mensen drammen dat het een plicht is terwijl ik het een gunst vindt en het ook is.
Het verschil is dat een vluchteling bij een linkse kan zeuren om meer en beter. Bij mij gewoon zijn mond moet houden of anders oprotten.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:46

Je heel bewust aansluiten bij een terreurgroep van wie de gruweldaden je bekend zijn, is voldoende voor vervolging. Iedereen die zich aansluit had weet van de gruweldaden op de IS filmpjes. Sluit je je dan aan, ben je allerminst onschuldig.

marjen | 13-12-17 | 10:48

Zolang de bak vol zit met onschuldigen niet te veel waarde aan hechten… Alsof je naar je familie wilt net als de Islamieten hun bloeddorst lessen, yeah right! De verdenking is van dien aard dat preventief opsluiten nodig is totdat onderzoek afgerond is. Is pas afgerond als onomstoten onschuld vaststaat.

PIS-Alchimis | 13-12-17 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

"Héél moeilijk om te controleren"

Fijn! Zovéél mogelijk van deze 'héél moeilijk te controleren' gevallen binnenhalen dus.

echt_links | 13-12-17 | 10:37

Volgens onze islamitische vrienden was IS een set up van de Zionisten en de CIA, die zijn dusallemaal al lang terug naar de VS en Israël.
Al die arme Syriers en Europese moslims die valselijk worden beschuldigd; ze verbleven allemaal in IS gebied voor het opzetten van ziekenhuizen, het uitdelen van voedsel, geven van onderdak aan vluchtelingen, enzovoorts.
Blijkbaar is al dat nobele werk klaar, want anders komen ze niet hier geen, dus hoeft er ook geen ontwikkelingshulp meer heen.
En kunnen we al deze nobele Syrië gangers nu inzetten in andere islamitische landen, hier zijn ze namelijk niet nodig.

Franker | 13-12-17 | 10:36 | 1

Ze zijn meester in het spelen van onschuldig slachtoffer. Maar staan wel te juichen met z'n allen als er een vliegtuig een toren binnenvliegt.
Zegt mij genoeg.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:38

Wij van WC eend… Ja natuurlijk vindt hij zich onschuldig, remeber; wir haben es nicht gewusst! wat moet een Raqqa zandneger uitvreten om gestraft te worden? Het policor gelul is grenzeloos!

PIS-Alchimis | 13-12-17 | 10:36

Hij weet exact welke media hij moet benaderen. Uitgekookt...

BozePaarseMan | 13-12-17 | 10:35

Dus hij zat bij IS of Al Quaida. En dat vindt Links Tuigh ok. Maar wel protesteren als Lukkassen of Bosma ergens optreedt.

dr Rechts | 13-12-17 | 10:32

@Ca12ny | 13-12-17 | 10:28
Dan heeft hij hier niets te zeken. Opdonderen. Assad heeft gezegd dat Syrië weer veilig is dus hij moet terug. Punt. Waarom betalen wij voor dit soort terroristen? Stop de waanzin!

Rheia | 13-12-17 | 10:31 | 1

Ben ik het niet mee oneens. Overigens kunnen vluchtelingen ook een andere plek opzoeken ipv "niet islamitische landen".

Ca12ny | 13-12-17 | 10:34

Isis is verdreven, weer lekker terug naar Syrie dus.

tata1981 | 13-12-17 | 10:28 | 2

Driekwart van Syrië heeft nooit last van de oorlog gehad. Ieder syriër uit oorlogsgebied had in zijn eigen land kunnen blijven.

2voor12 | 13-12-17 | 10:34

2voor12 | 13-12-17 | 10:3
Rabiate onzin.

DrumPiet | 13-12-17 | 11:01

Hij beland niet zomaar in de gevangenis. Grote vraag: wat deed hij daar. Antwoord: hij had er niet moeten zijn. Conclusie: schuldig aan strijden voor vreemde mogenheid, Dus hoort hij te worden vervolgd en opgesloten. Deze man heeft wapens in zijn handen gehad en deze gebruikt. Hij is hoe dan ook een gevaar want hij staat niet aan onze kant. Hij zou in een oorlogssituatie alle Nederlanders zonder meer af knallen. Laten we er nou eindelijk eens mee stoppen om lief te zijn voor slechte mensen.

Rheia | 13-12-17 | 10:27

Nou zeg, wat een verassing. Hij heeft het niet gedaan. Zegt ie zelf. En het is niet te controleren. Maar het zou allemaal best kunnen kloppen. Zat-ie dus alleen maar bij al-nusra aka al-qaida. Goh nou zeg. Niks aan de hand dus. Die vlogen alleen maar het WTC in op 9-11 maar dat is sowieso allemaal fake news. Deze meneer is een slachtoffer. Van ons! Door onze white privilige. Dus geef hem snel alles wat we hebben. Alles!

medusa324 | 13-12-17 | 10:27

Die zou het goed doen in een lobby

Pedro el Negro | 13-12-17 | 10:26

Ooit komen we er wel achter. Tot die tijd: pamperen, begeleiden, adviseren, coachen, stage laten lopen, praatgroep beginnen. Toeslagen uitkeren en vrijstelling van sollicitatieplicht. Anders is de kans op afglijden naar nog radicaler gedrag aannemelijk.

Normpje | 13-12-17 | 10:24

Het is niet te controleren en dat is meteen waar "Links" en "Rechts" uit elkaar gaan.
Links: "Dus moeten we ze binnenlaten, want de zielige zijn het belangrijkst."
Rechts: "Dus moeten we ze terugsturen, want de risico's zijn onvermijdelijk."
Beiden hebben een punt, alleen is bij links "de gedachte" de motivatie en bij rechts "het resultaat".
"De gedachte" van links is aardig, maar het levert uiteindelijk geen resultaat. Soms kun je beter toegeven dat je aan bepaalde situaties niet veel kunt doen, of andere oplossingen moet zoeken.
Resultaat is wat telt.

ZegMaar | 13-12-17 | 10:23

Volgens Aziz was hij lid van een heel andere terreur groep met een heel andere naam, en is hij dus onschuldig. En hij was meestal niet op het stijdtoneel omdat hij liever Turkse pizza met döner at.

Osdorpertje | 13-12-17 | 10:23 | 1

Tja zodra ze hier komen en gewoon echt vrijheid hebben gebeurt er 1 van 2 dingen met ze.
1 Ze zien in uit wat voor khut zandbak cultuur ze daar komen. En dat het hier toch wel erg fijn is. Lekker naar de bios filmpie kijken leuke meiden en doe wat je zelf wil. Dus toch wel proberen om dat maffe zandbak verleden weg te proppen en het leven verder oppakken.
2 In het brein klopt het allemaal niet meer Alah en ploffen of vrijheid? En radicalizeren totaal. Tot gevolg dat ze een Bataclannetje doen. Of rondjes crossen met een gehuurd busje over het voetpad.
Je neemt als maatschappij een enorm risico, en dan vooral met andermans kinderen die het meest risico lopen op voetpaden en evenementen.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:33

Ze zitten daar dus met een moordenaar en verkrachter aan tafel maar kunnen het niet geloven want dat zou het sprookje waar ze in geloven om zeep helpen.

Rheia | 13-12-17 | 10:23

En dat is dus waarom dit soort mensen in de cel horen in Syrië of Irak. Daar kunnen ze dat controleren, daar lopen de nabestaanden. Je kunt als Nederland wel bijvoorbeeld helpen maar de berechting hoort daar plaats te vinden.

dyslexieman | 13-12-17 | 10:21

Het Nederlandse Rechtssysteem, hoeder van het Kwaad en staat hiervan ten dienste. Wie moet vrezen voor dit Rechtssysteem is de gewone burger. De brave borst. Die wordt genadeloos aangepakt en daar waar mogelijk bestraft. Een Syrierganger mag gewoon Nederland in. Heerlijk wandelen en gebruik maken van alle voorzieningen die het land te bieden heeft. Want hey, valt toch niet te bewijzen. Een beetje advocaat, hoeft niet echt slim te zijn, kan deze meneer zo vrijpleiten. En nog een fijne dag. Oh ja, mijn cliënt wil nog een schadevergoeding voor de dagen dat hij vast zat. Geen probleem. Wij horen van u de hoogte. Toch een Gaaf Land, Menschen.

De Evangelist | 13-12-17 | 10:20

Die veilgheidsdiensten lullen dus maar wat aldus Nieuwsuur , want zij en de Volkskrant vinden het een lieve jongen .

Castor12 | 13-12-17 | 10:19 | 2

Ik durf m'n hand wel in het vuur te steken dat die veiligheidsdiensten ook maar wat lullen. "zogenaamd niks aan het handje met terugkeerders toch?" Was niet alleen Sargentini haar verhaal maar gewoon algemeen standpunt van overheidsinstellingen.
Nu weten ze niet wat ze moeten roepen.
Maar nee de ene "amper nederlands sprekende" syriër roept dat de andere syriër een kophakjihadi is...
hadden zowel syriër A als syriër B nooit binnen moeten laten. Hadden we dit gezeur ook niet gehad.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:26

Ca12ny | 13-12-17 | 10:26
100% met u eens. Ik herinner me nog duidelijk een aantal uitspraken van Dick Schoof Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV):
nos.nl/artikel/2068063-geen-jihadiste...

Roadblock | 13-12-17 | 16:44

Als je naar Syrië bent gegaan ben je fout. Hoe moeilijk is dat om te snappen??? Per omgekeerde post retour. Geen cent aan uitgeven. Als ie dood neer valt is dat voor iedereen beter. Meneer kan de samenleving ook een dienst bewijzen door zelf een hoog flatgebouw te zoeken.

Rheia | 13-12-17 | 10:18 | 2

Al eerder gezegd btw maar herhaal het gewoon. Dit is geen "naar Syrië gegane hollandse snackboer". Dit is een echte geboren Syriër....

Ca12ny | 13-12-17 | 10:28

Ca12ny | 13-12-17 | 10:28
Dat kan wel zo zijn en terecht verbeterd worden, maar evengoed gevaarlijk.

Cobalt bomb | 13-12-17 | 13:17

Voorlopig woont hij lekker in Amsterdam de stad waar ik geboren en uitgeschopt ben vanwege de woningnood in 1965 .

blauwe zander | 13-12-17 | 10:18

Nou, Nieuwsuur zegt dat hij onschuldig is..... laat maar gaan dan. Dan zal het wel kloppen, Dr Clavan ook? Nou dan dikke premie voor schadeloosstelling.

Rico den Hollander | 13-12-17 | 10:16

Het zijn gewoon allemaal postzegelverzamelaars, die Syriërs.

eerstneukendanpraten | 13-12-17 | 10:15 | 1

Ja, bombrieven moeten ook worden gefrankeerd, tenslotte.

Glasgow Argus | 13-12-17 | 10:29

Welles-nietes spelletjes over de rug van duizenden slachtoffers.

van Oeffelen | 13-12-17 | 10:14

Moeilijk controleren!? WTF kun je daar doen tussen de analfabetische psychopaten? Wat heeft ie dan gedaan?? Alleen maar geschoffeld… echugggg waar. Luiers vervangen en douchedagen regelen voor bejaarden? Gelukkig dan maar lieve jongen, goed genoeg voor de grachtengordel. Zelf een TBSer wordt als betrouwbaar opgevoerd door de grachtengordelmaffia. De grachtengordelmaffia is de bijl aan de wortel van ONS. Laten we onszelf afschaffen!

PIS-Alchimis | 13-12-17 | 10:14

Problemen met het regime?Assad is gekozen, dus geen regime. Waarom interview en niet uitzetten met valse papieren?

am*dam | 13-12-17 | 10:13 | 1

inderdaad,geen risico anders krijgen we weer dat gedoe van, met de wetenschap van nu, enz

slotbert | 13-12-17 | 10:22

Enkele maanden geleden zei een advocaat van een ex IS-er ook dat je in Nederland niet kunt controleren wat zo'n IS-ganger precies heeft gedaan. De persoon die hij verdedigde beweerde dat hij niet had meegedaan aan geweld en terreur en volgens de advocaat was dat dus niet te controleren. En zo kun je met leugens niet vervolgd worden.
Want iedereen die zich aansloot bij IS wist heel goed dat het niet ging om de padvinderij, maar om een groep uiterst wrede en sadistische figuren.
Die personen kozen er heel bewust voor zich aan te sluiten bij deze wrede sadisten. Lijkt mij voldoende voor vervolging; je hebt je bewust aangesloten bij een terreurgroep en ze dus bewust gesteund in hun gruweldaden. Of je nu huis- tuin- en keukenhulp was of niet.

marjen | 13-12-17 | 10:13 | 1

Zekere voor ht onzekere nemen dus en iedreen die naar Syrië is gegaan is schuldig tenzij onschuld kan worden bewezen. en normaal mens reist niet naar Syrië af. Dit sujet lacht ons in onze bek uit en suugt er oojk nog een ker in. Mogelijk gemaakt door alle weekdieren vano.a. Nieuwsuur die niet kunnen geloven dat mensen slecht kunnen zijn,

Rheia | 13-12-17 | 10:21

Hij ontkent oud-IS strijder te zijn?
Want hij noemt zichzelf oud-Daesh strijder?
Of hij zat juist bij Al Nusra?
Is hem wel gevraagd of hij überhaupt strijder was?
Of was hij geen strijder maar kampbeul?

Hemmenaar7 | 13-12-17 | 10:13 | 2

Ja, dat zijn allemaal aspecten om rekening mee te houden. Je kan het hoofd van zo'n man niet even open maken om te kijken wat er in zit.

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:25

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:25
Een NMRI'tje doet wonderen!

Cobalt bomb | 13-12-17 | 13:14

Heel zielig verhaal van een zeer zielig slachtoffer die hier zit ondergedoken want ook al is hij herkend hij blijft moslim .
Misschien dat de Volkskrant samen met Nieuwsuur hem een beetje op weg kan helpen qua huisvesting en bewapening want zo vlak voor de kerst zal hij wel drang hebben .

Castor12 | 13-12-17 | 10:12

.. maar goed. Deze extremist is terug in Nederland en dus heeft hij met voorrang recht op alles waarop jonge Nederlanders nog maar even wat langer moeten wachten.

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:11 | 1

Hij is niet terug in Nederland. Hij is een Syriër. Maakt het nogal lastig omdat de man best een vluchteling kan zijn. Een terugkeerder is appeltje eitje. Dat zijn 100% IS aanhangers.
We hadden nooit de deur moeten openzetten voor al deze zooi. Lekker in de regio opvangen. Nu mogen we hier gaan uitpluizen of de man echt een vluchteling is of dat hij een alles bij elkaar gelogen mogelijke zelfontbrander is.
Ik heb zelf niks tegen echte vluchtelingen maar deze mensen hebben zo een andere kijk op het leven laat ze lekker in Libanon of Jordanië huisvesting zoeken.

Ca12ny | 13-12-17 | 10:17

Wat vindt Sargentini, ons baken in de mist?

Schoorsteenveger | 13-12-17 | 10:10

De naïviteit van de politieke kaste is onbeperkt.

Feynman | 13-12-17 | 10:09 | 4

Mwah, het woord naïviteit spreekt van een zekere onschuld, waarvan hier geen enkele sprake is.

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:13

Opzet. De burgert moet zich vooral niet bemoeien met het beleid en wordt beziggehouden met dit soort zaken. Die man is naar voren geschoven, die man is content. Niets meer en niets minder.

Mark_D_NL | 13-12-17 | 10:20

Het Volk verdelen en heersen.. Doelbewust, niet naïef.

echt_links | 13-12-17 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Blijkbaar hebben ze in Syrië ook een sleepnet nodig.

2voor12 | 13-12-17 | 10:09

Het probleem is, volgens de Gurmenschen, heel erg ingewikkeld en divers met vele aspecten die in vele richtingen wijzen. Zeg maar zelfs iets lastiger dan de organisatie van een kinderfeestje.

De enige mogelijke uitkomst om slagkrachtige Gutmenschen langs de blokkades vol problemen te loodsen is een wit bestelbusje vol geld (dat "de anderen" dus ter beschikking moeten stellen, maar dat spreekt vanzelf).

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:08 | 4

Drumpiet: Het jaar 1984 was ook net aan de lijn en wil wat meer aandacht voor het woord Newspeak..

Jan Passant mk2 | 13-12-17 | 10:15

DrumPiet | 13-12-17 | 10:12
UWV was aan de lijn ze vragen waar uw sollicitaties blijven.

VeelTeSteil | 13-12-17 | 10:21

Sinterklaas heeft gebeld. Alle drumpieten terug naar Spanje!

Lewis Lewinsky | 13-12-17 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het is natuurlijk wel nieuwsuur. Die geloven alles wat die muzzles zeggen.

Glasgow Argus | 13-12-17 | 10:08

Blijkt maar weer hoe goed onze opsporings- en inlichtendiensten werken. Deze man werd ook gemonitord.

DrumPiet | 13-12-17 | 10:08 | 1

Dan konden ze achteraf tenminste wel zeggen dat hij in beeld was

boerk | 13-12-17 | 10:15

Az-IS??
As if...

Hemmenaar7 | 13-12-17 | 10:08

Taqqia, kent U dat woord ?

Rob zwaag75248735 | 13-12-17 | 10:07

En dit is er 1 die wordt geïnterviewd.

De rest zit vrolijk aan de Syrische tapas in de Schilderswijk en zal nooit, maar dan ook nooit, enige last hebben van onze overheid.

Wize | 13-12-17 | 10:06

Dat is bij alle andere Syriërs niet anders.
Misschien moeten ze sargentini maar even vragen hoe het zit, die schijnt er meer van te weten #hysterie

Nuchternederland | 13-12-17 | 10:05

Judith Serengeti is scherprechter in deze. Vraag het haar.

TheseDays00 | 13-12-17 | 10:05 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken