Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: EUcharistieviering NPO olv ds Timmermans

Het heerst...

Landgenooten. Het is vijf over twaalf. Schakelt allen uw Philips-breedbeeld in.  Want de Glorieuze Semi-Leider is met een metalen adelaar uit zijn Brusselse miljardenbunker nedergedaald om door zijn trouwe vazallen van de NPO bevraagd te worden over de islamitische aanvallen op synagoges in Zweden, de Kristallnacht in Amsterdam op een koosjer restaurant, de D66-orgaanfarms in Noord-Libië, de moord op Kerstverlichting ("seizoensverlichting") door belastingontduiker IKEA, en de tsunamisering van betonblokken in Het Avondland. Intunen op Germania1. Niet kijken = strafkamp. Uw tv weet waar uw huis woont. Voorwaartsch!

Update: "Binnen 10 jaar Verenigde Satan van Europa."

Social

Reaguursels

Inloggen

Ons dikke trommeltje de dramaqueen blijft er op los babbelen

hotcake | 11-12-17 | 11:42

Witte Europese mensen die moeite hebben met moslims die joden aanvallen wegens hun afkomst/ras/geloof is racisme!

ILF2 | 11-12-17 | 11:37

Mijn TV denkt dat ie in het buitenland staat door de VPN. Dat weet ik omdat ik een buitenlandse EULA ineens voor mn kiezen kreeg na installatie van de VPN. Dat voelt goed. En dat hou ik dus zo. Ze kunnen de boom in met hun sleepnet-wet. Ik moet geen pottekijkers, ook al heb ik niets te verbergen. Mijn en mijn gezin's privacy is me te belangrijk.

prakkie | 11-12-17 | 01:43

veur bami #knoflook

Pedro el Negro | 11-12-17 | 01:13 | 1

#wachtgeld #malia

Pedro el Negro | 11-12-17 | 01:14

Zelden zag ik zoveel haat uitgestort over één man. Maar hij spreekt wel zijn talen.

JvanDeventer | 10-12-17 | 23:49

We moeten grote stappen zetten naar de Superstaat. Dat is wat Timmermans zegt, tussen "anders verwoorden, niet handig" en "de lidstaten verdwijnen heus niet hoor" door.

LibertasSimplex | 10-12-17 | 19:47

Binnen tien jaar WO III ... en ,hoe kan het ook anders,wederom ontstaan in EU(ropa)

Loebas | 10-12-17 | 18:46

Ik heb niet gekeken. Hoor ik nu bij het verzet?

spamtarget | 10-12-17 | 18:16 | 1

Yep. Zoals er al in het artikel staat: ze weten waar je TV staat. Dus bereid je maar vast voor. Binnenkort word je op een kwade dag belachelijk vroeg van je bed gelicht, geboeid afgevoerd naar een groeve om de komende jaren in een streepjes-pyama steen te hakken met een stalen bal met ketting aan je enkel. Neem maar vast afscheid thuis.

prakkie | 11-12-17 | 01:46

Visegrad landen willen geen islam, het is zoals Karl Lagerfeld onlangs opmerkte; Duitsland is er in geslaagd om in nog geen honderd jaar het Europese jodendom bijna volledig uit te roeien en vervolgens de grootste bewonderaars van deze genocide en masse te inporteren...

fred upstairs | 10-12-17 | 18:15 | 1

Vergeet niet dat ze het christendom ook hebben gesloopt, door middel van Karl Marx en Friedrich Engels.

spamtarget | 10-12-17 | 18:18

Snapt iemand anders hier die philips breedbeeld referentie? Benieuwd of dat over die rembrandttoren-aktie van een jaar of 8-9 terug gaat waar een ontspoorde buschauffeur compleet van r padje een complete (verkeerd nota bene, had bij de buren moeten wezen) kantoortoren gijzelde omdat ie wilde weten van Philips CEO kleisterlee wat er voor manipukatie achter de zwarte balken op de philips breedbeeltv schuilde. Setieus, geen woord gelogen, heb zelf zijn 'persverklaring' nog naar anp gefaxt en toen.

F#ckingAwesome | 10-12-17 | 18:10 | 1

Philips, dus blank-nationalistisch. fout dus.

prakkie | 11-12-17 | 01:49

Hoe kan het dat van alle landen/nationaliteiten op aarde, er zo weinigen zo open, vrijgevend, barmhartig zijn als het Westen? Simpel: omdat evolutie daar snel korte metten mee maakt. Daarom zijn er ook nooit legers met (veel) vrouwen geweest, als strategie is dat op de lange (en ws. ook korte) een gegarandeerd verlies voor de maatschappij. 1 man en 10 vrouwen naaien zo weer een dorp bij elkaar, 1 vrouw en 10 mannen is vragen om problemen.

liggend_streepje | 10-12-17 | 18:03

@adjudant, Grazie voor al uw tegels. Nu weet ik weer precies waarom ik zo tegen Europa ben. Megalomane luchtfietserij in het verlengde van de Romeinen, napoleon, hitler en Stalin. En nu schultz, Juncker, Verhofstadt, Mogherini en Timmerfrans.

ristretto | 10-12-17 | 17:22 | 1

De Romeinen verwezenlijkte hun rijk tenminste. De Romeinen hadden in het westen hun rijk pakweg vanaf 52 v.chr. t/m 410 ad. In het oosten bleef het rijk bestaan totdat de Turken deze vernietigde in 1453ad.

Helaas schiepen ze een precedent voor vele megalomane potentaten sindsdien. Want ook de Duitsers willen wel zo'n Romeins rijkje. Want vergis je niet, op de verschillende Chinese en Britse rijken na zijn er niet zoveel landen geweest met zoveel blijfkracht als de Romeinen. Er waren grote rijken zoals het Mongoolse rijk van Ghengis en Kublai Khan, maar blijvertjes waren dat uiteindelijk niet.

Waar onze huidige potententen zich in vergissen, is dat toen Rome furore door Europa maakte, ze tegenover stammen stonden zonder eenheid en beperkte militaire middelen (behalve dan veel mankracht af en toe). De verschillende Keltische en Germaanse stammen waren alles behalve verenigd, en als ze verenigde waren ze effectiever in plundertochten dan in landen permanent bezetten. Iets wat de Romeinen wel erg goed konden.

SPQR war einmal, Europa is sinds de hoge middeleeuwen verder ontwikkelt dan een paar losgeslagen stammen tegen elkaar. Er zijn naties en culturen gevormd. Dat platstampen gaat niet meer zomaar (weten onze potentaatjes ook nog wel). Afscheid nemen van het Romeinse rijk door de boven-onsjes zou veel schelen, maar helaas is de droom van Rome nog altijd springlevend. En wacht ons duistere tijden tegemoet wanneer de zoveelste iteratie wordt voorbereid om een nieuwe Rome te creëren.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-17 | 17:58

Ligt het aan mij of tekent het structurele liegen en onzin verkopen zich steeds meer af in de homp klei die het lichaam is van "de heer" Timmermans? De schouders steeds meer opgetrokken, de bovenrug rigide en strak van de vele knopen. Het lijkt godbetert wel of hij het knaapje in zijn colbert draagt!

kleinklauw | 10-12-17 | 17:20

Ik las euthanasieviering van Frans Timmermans...

Rest In Privacy | 10-12-17 | 17:04 | 1

Ik ook , helaas te vroeg gejuicht , zal wel iets Freudiaans zijn - je leest wat je wilt lezen of zo iets

enorme sukkelzak | 10-12-17 | 17:23

Ik ruik de frituurlucht door mijn beeldscherm heen.

zweeperover | 10-12-17 | 16:53

Daar zit voor 25000 euri's per maand te zwammen

minder_minder_minder | 10-12-17 | 16:46

Dus geen Europese staat wat Timmermans betreft? Ja, maar dan worden we uit de club gegooid! Schulz heeft het zelf beloofd en belofte maakt schuld.

JvanDeventer | 10-12-17 | 16:31

Immer kritisch ondervraagd door het onafhankelijke Buitenhof, slaagt de aimabele en kundige Bourgondier er steeds weer in een duidelijk antwoord te formuleren. De hetze tegen deze vriendelijke Limburger is volkomen onterecht. De VSE gaan er niet komen met Timmermans.

Rest In Privacy | 10-12-17 | 16:07

Het is zo ie zo raar dat politici hier over durven praten:

Er is geen enkele nederlandse politici die via een nederlandse verkiezing via een verkiezingsprogramma en/of mandaat toestemming heeft gekregen van de kiezer om NL in een unie op te laten gaan.

Elke politici die hier over denkt of spreekt is verdacht.

Wetgeving moet aangepast worden zodat politici persoonlijk aansprakelijk worden als ze zich niet houden aan de kaders welke ze toegewezen krijgen door de kiezer.

Uiteindelijk moeten ook politici gecorrigeerd kunnen worden door de kiezer inzake ingrijpende besluiten. Helemaal is het erg dat types als Timmermans met minimale kiezerssteun over andere landen macht hebben via het Brusselse geitenpaadjes circuit.

Tee Of Cup | 10-12-17 | 15:55 | 2

@teapot
Het opheffen van de natiestaat kent risicos: zie de zaak Catalonie. Een politicus die dit voorstelt loopt kans dat de natiestaat[*] dat niet wil en hij vervolgens een gevangenisstraf tegemoet kan zien voor seditie, opruiing en wie weet wat voor fraais nog meer. De straf op het gooien van waxinelichtjes moge als indicatie dienen; nationale politici durven het simpelweg niet aan.
Dat er geen afzettingsprocedures en/of andere sancties bestaan voor falende parlementariers en overige ambtenaren in ons democratisch bestel is overigens inderdaad een ernstige tekortkoming.

[*] Het koningshuis bv heeft geen enkel belang bij het opheffen van de natiestaat.
Politieke partijen verliezen de greep op het toewijzen van baantjes en toegang tot snoeppotten enz enz en zullen ook terughoudend zijn.

kindapaas | 10-12-17 | 17:20

Correctie @tee of cup LOL

kindapaas | 10-12-17 | 17:28

Je zou een individuele Europese lidmaatschap kunnen invoeren,dan kan elk individu zichzelf inschrijven bij de EU en daar belasting/contributie over betalen.Dan hoeven de genen die daar geen zin in hebben dat niet te doen en blijven ze in hun nationale indentiteit leven ,met de beperkingen die daar bij horen.

kzegje | 10-12-17 | 15:23 | 2

Praktisch lastig uitvoerbaar, maar een zeer interessant concept. Heb je meteen een draagvlak van wie wil. Ben alleen bang voor de #EU dat %-ge dat EU steunt zeer laag zal uitvallen.

Overrijp | 10-12-17 | 15:45

@Kzegje: beter is gewoon om nederland dan op te splitsen: bureacraten krijgen een stukje nederland en kunnen zich laten op gaan in een unie en zich laten regeren door het BGC (Brussels Geitenpad Circuit) en de rest van Nederland blijft gewoon als zelfstandig land over.

Tee Of Cup | 10-12-17 | 16:04

Oninteressante man, Roda oninteressante club.

van Oeffelen | 10-12-17 | 15:23

@Berbaar | 10-12-17 | 14:55, adjudant | 10-12-17 | 14:52 | reageer
De grootste uitdaging is het benoemen van de lasten. Actuele massaimmigratie is een last; daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar misschien vindt ooit iemand dat de meer en meer éénzijdige samenstelling van bijvoorbeeld de Randstad bevolking of de Parijse banlieues een last is die verdeeld moet worden; veel uitkeringsgerechtigden, sociale spaningen, bottlenecks bij alle belangrijke voorzieningen.
Men weet de EC te overtuigen; er komt een Europeesche wet die via het verdrag van Lissanon uitgevoerd MOET worden. De gedwongen verhuizing van nader te bepalen bevolkingsgroepen is tegenwoordig een administratieve peulenschil; we hebben geen Hollerith kaarten meer nodig. Iedereen gewapend met niet meer dan een laptop kan dat vanaf de keukentafel coördineren. Niemand zal omgebracht worden maar met het lekkere luie leventje is het wel gedaan. Hebben jullie overtuigde EUpeanen daar al eens over nagedacht?

kindapaas | 10-12-17 | 15:14 | 1

Ik had sowieso al geen lekker lui leventje. Ik moet WERKEN voor mn geld. En hard ook!

prakkie | 11-12-17 | 01:55

Duw het eens niet door de strot. Laten we daar eens mee beginnen.

tragic1911 | 10-12-17 | 15:03

Project EU loopt tot op heden juist goed, we hebben allen te eten,dak boven het hoofd,voldoende vrijheden, geen oorlog is wel het belangrijkste argument om Project EU te blijven steunen,

adjudant | 10-12-17 | 14:52 | 6

Wat een grappige bot! Nog wel even werken aan die komma op het einde,

LiniaalRectaal | 10-12-17 | 15:24

Als je dit als grap bedoelde vind ik hem leuk

enorme sukkelzak | 10-12-17 | 17:29

Het idee is goed, maar helaas een paar duizend jaar te vroeg. Kom rond het jaar 4000 nog maar eens terug met je project europa. Misschien dat het dan wel lukt. Nu is de wereld er nog niet klaar voor en wordt het prille europa aan alle kanten geplunderd en kaal geplukt door de jaloerse bevolkingen van andere landen die ook een graantje mee willen pikken. Doe hier wat aan of je project is nu al mislukt.

prakkie | 11-12-17 | 02:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo zielig dat Timmermans gaat lopen jammeren over #metoo en zijn eigen voorgeschiedenis. Het is duidelijk dat de destijds aangerichte geestelijke schade permanent is bij deze man, als hij zo genoemd mag worden.

Irnerius | 10-12-17 | 14:50

Ineens besefte ik mij dat politieke macht eigenlijk is zoals het weer: gebonden aan plaats, veranderlijk, allesomvattend. Iedereen is er aan onderhavig, enkel in eigen huis bepaalt men de invloed van het weer op zichzelf, tot op zekere hoogte. Bekende politici zijn als meteorologen op televisie, en onbekende politici als meteorologen in een instituut. Zoals in Nederland de winter zo wisselvallig is als de zomer, zo draaien politici hun weerpraatje af -dag in dag uit-. Het maakt toch niet uit wat ze zeggen, of uiteindelijk doen; zij voorspellen alleen maar. Het weer beïnvloedt ons allemaal meer dan wij het weer kunnen beïnvloeden. En toch, zonder ons was het weer geen onderwerp van gesprek. Zonder ons zouden meteorologen niet nodig zijn. En toch luisteren we naar de weervoorspellers om ons te doen geloven in onze invloed op het weer. Code Oranje.

Luivend | 10-12-17 | 14:50

Natuurlijk ziet Timmermans een Verenigde Staten van Europa niet gebeuren, want dat zou betekenen dat hij door het volk gekozen zou moeten worden en we weten allemaal wat er dan met Franske gebeurd.

Dutch_Holland | 10-12-17 | 14:39 | 2

Een gekozen president, de gedachte alleen al.. De EU lijkt meer op China dan op de USA.

Wasbakplasser | 10-12-17 | 14:42

Een gekozen president is niet haalbaar lijkt me. Iedere kiesgerechtigde gaat eerst op zijn/haar kandidaat stemmen. En daarnaast ook nog eens op zijn/haar partij. 28 landen 28 meningen. En het worden er straks meer. Uiteindelijk gaan bevolkingsaantallen dan de dienst uitmaken. Dus Duitsland, Turkije (straks), Frankrijk en Italie gaan straks bepalen wie de staatshoofd wordt voor de rest. De kiesgerechtigden in kleine landen stemmen voor spek en bonen.

Ik denk dat ze dat ze het huidige systeem houden, of het Duitse systeem gaan toepassen. Kiesgerechtigden stemmen op partijen in coalitieverband. Waarbij de winnaars een regering vormen en een president leveren.

Het probleem voor kleine landen blijft hetzelfde, die hebben maar een paar zeteltjes in vergelijking met de grote landen. Maar door de coalitievorming binnen partijen wordt dat nog een beetje gemaskeerd.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-17 | 15:05

De poging tot damage control lukt maar gedeeltelijk. Hoe goed hij ook zij best doet de juiste woorden te kiezen, hij verraadt zichzelf.
"Ik ben er ten diepste van overtuigd dat je niet Europa kunt maken ten koste van de lidstaten. Je hebt de lidstaten daarbij nodig, je hebt... eh.. de lidstaten moeten samenkomen om verdere stappen te zetten in Europa. En die lidstaten gaan daarbij niet verdwijnen. (...) Je hebt de lidstaten nodig maar de lidstaten hebben Europa net zo hard nodig."
"Dat je niet Europa kunt maken..." Dus, Frans, jullie zijn Europa aan het maken? Hoe vanzelfsprekend is het kennelijk voor jou, dat je dat zonder hakkelen uit kunt spreken. "Europa maken", "één Europa maken", "één Europees Rijk maken", het komt waarschijnlijk bij al die copieuze diners herhaaldelijk langs, want "een Europa maken" zit behoorlijk in je kop. Je zei niet "je kunt geen Europa maken", want dat "één" in "één Europa" ligt al te zeer voor in de mond, ook al spreek je het niet uit. En je zei ook niet "je kunt Europa niet maken", gewend als je bent om de nadruk op dat "één" te leggen, en dat had dan wel heel mank geklonken in je hoofd: "je kunt één Europa niet maken. Nee, zonder haperen krijg je er "dat je niet Europa kunt maken" uit.
Voorts, wie is dat "je" in dit zinnetje? Jij? Juliie? Brussel? De EU? Of misschien toch nog een beetje de lidstaten? Npu, dat laatste niet, want je neemt meteen positie in, en creëert een tegenstelling tussen "je" en die lidtstaten: "je hebt de lidstaten nodig". Het lijkt, Frans. alsof je verdomd veel moeite hebt hier om het "nou eenmaal" dat in je hoofd rondwaart te onderdrukken, want je wilt verder gaan op die gedachte maar weet je nog nét in te houden met een "eh". "Je hebt... eh.." Wat wilde je eigenlijk toevoegen, Frans? "Je hebt hun stemmen nou eenmaal nodig om je zin door te drukken, om meters te maken."? Nog net op tijd gooi je het perspectief om, maar dat lukt ook maar weer half. "De lidstaten moeten samenkomen om verdere stappen te zetten". Wie zet hier de stappen, Frans? Zijn het de lidstaten? Of Zet "je" die stappen? "De lidstaten gaan daarbij niet verdwijnen" komt er dan weer lekker zeker achteraan, je hebt het weer op de rails, Frans, je hebt je er doorheen geluld. In je hoofd klinkt nog een "... was het maar waar" maar daar ben je aan gewend, aan dat stemmetje, dat creëert al lang geen ruis meer.
"Je hebt de lidstaten nodig, maar de lidstaten hebben Europa net zo hard nodig" komt er als afsluiting obligaat achteraan. De echo in je hoofd klinkt "Je hebt de stem van de lidstaten nou eenmaal nodig, dus moeten we ervoor zorgen dat de lidstaten van ons afhankelijk worden."
Belangrijkste punt: je stelt "je" in die laatste zin gelijk aan "Europa", vindt jezelf dus Europa en je praatjes het verhaal van Europa? Zou je niet een stapje terug doen en overal waar je Europa zei slechts EU invullen? Of liever nog Brussel, of die klerkenkliek in Brussel? Dan klinkt het heel wat gepaster. Je bent Europa niet.

Schoorsteenveger | 10-12-17 | 14:28

Het grote probleem van de EU is duidelijk. Het is een overheid met daarachter liggende bureaucratie, centrale bank en veel beslissingsbevoegd... zonder bevolking. En leger. Nu gaat daar wat aan gedaan worden. Met overheid zonder bevolking is zoiets als een kattenluikje in een olifantenhuis.

Vandaar dat de ongekozen bureaucraten van deze overheid momenteel in sneltreinvaart tempo "hun" bevolking wil annexeren. En gezien het stemgedrag van 15-3 gaat het zo nog lukken ook. Althans om tata's de knechten. Er zijn delen van Europa die wat minder happig zijn voor de definitieve horigheid aan deze overheid. Maar daar hebben we straks... een leger voor. ;)

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-17 | 14:27

Retepsteeltje | 10-12-17 | 14:13 | reageer
In februari is de emigratie beurs weer in Houten, een ware aanrader en pak de twee dagen. Een schat aan informatie van overheden, bedrijven en de belasting dienst

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:26 | 3

Top tip.
Waarom jankeballen op de Internetz als U een hele wereld wacht waar het allemaal veel beter is.
Doen mensuh!!

Berbaar | 10-12-17 | 14:58

Ik zit al in Dl., maar hetzelfde laken een pak. Voorstel? Denemarken, net als duitse herder?

A.Men | 10-12-17 | 15:13

Waar is die eigenlijk gebleven?

nikolaos | 10-12-17 | 16:15

Op de een of andere manier waren we erbij toen we van kolen en staal afstapten. Daarna is het alleen maar heuvelafwaarts gegaan....

Mazoeza | 10-12-17 | 14:24

Geen gekke Henkie, maar gekke Frans.

oliebolletje123 | 10-12-17 | 14:24

Klein stukje gezien
Ik weet nu hoe het voelt om aangerand te worden.
#metoo morgen een afspraak met je jurist maken moet schadevergoeding

Jacktheflipper | 10-12-17 | 14:20

Wat een absolute nachtmerrie deze vent en z'n EUSSR. Er zijn imo maar twee uitkomsten, of de eussr stört de komende jaren vreedzaam in, of we krijgen weer oorlogen in Europa. Ik hoop op het eerste, maar vrees dat het laatste waarschijnlijker is. Ik ben ons vertrek reeds aan het voorbereiden. Twee keer hoogopgeleid 1 studente, 2 gymnasten en 1 nog op de basisschool.

Retepsteeltje | 10-12-17 | 14:13

Ontspannen Timmermans met goede analyses. Europa zal op een aantal terreinen meer moeten samenwerken, waarbij landen verplicht zijn afspraken (bijvoorbeeld rondom de vluchtelingendeal) wel na te komen. Doen ze dat niet, dan korten op de subsidies of in het uiterste geval ze eruit gooien. De EU is teveel politiek geworden en daar hebben de burgers een hekel aan. Bovendien, en dat kwam niet aan de orde, zal er iets gedaan moeten worden aan de geldverslindende bureaucratie in Brussel en Straatsburg. Misschien dat de Brexit laat zien hoe het ook kan.

Mannes | 10-12-17 | 14:13 | 2

Eens!
Korten op subsidies is één maar het opschorten van het vrije verkeer van goederen en mensen is een logische volgende stap.
Als de Visegrad inwoners ineens niet meer mogen reizen, wonen, werken in de EU dan staan de pleinen vol aldaar.
Delen in de lusten (en subsidies) dan ook delen in de lasten.

Berbaar | 10-12-17 | 14:55

"De EU is teveel politiek geworden en daar hebben de burgers een hekel aan." Timmerfrans doet, zoals ik het hoor, geen enkele poging om daar verandering in te brengen. Integendeel. De lidstaten moeten, zo zegt hij, op komen draven om hun stem uit te brengen, zodat "je" verder kunt bouwen aan "Europa". Klinkt heel anders dan dat de lidstaten zonder hun soevereiiteit te verliezen alles op alles moeten zetten om met elkaar goede afspraken inzake het vluchtelingenprobleem te komen. Hij waant zich reeds in een Groot Europees Rijk en is nauwelijks nog in staat om dat perspectief te verlaten. Klinkt door in alles wat hij zegt.

Schoorsteenveger | 10-12-17 | 14:56

Good cop, bad cop tactiek.

MaxiCosi24 | 10-12-17 | 14:06 | 1

de meesten trappen er gewoon in...

Oepsie1234 | 10-12-17 | 15:54

Welbespraakt, objectief en evenwichtig.
DrumPiet | 10-12-17 | 12:08 | reageer
En niet te vergeten een zwaargewicht. Letterlijk. Rico en die mocro van gisteren zijn vedergewichten vergeleken met ons Frenske. Als hij op ze gaat zitten is het binnen een ronde over.

Voor de verdere rest, ach. Degenen die buitenhof uberhaupt kijken zijn pro EU en het dus roerend met hem eens. De rest van de bevolking weet niet eens meer wie Frenske eigenlijk was laat staan wat ie doet. Ze krijgen niets van buitenhof mee. De enige die wat meekrijgen zijn wij reaguurders. Die sowieso grotendeels anti-EU zijn.

Het schiet pas op wanneer de grote meerderheid zich wat verdiept in de lariekoek die Frenske, Druncker, haatdwerg Schulz etc. verkondigen. Maar helaas doen ze dat niet en stemmen ze pro-EU omdat ze geen flauw benul hebben wat daar gebeurd en wat die enge dictatoriale bureaucraten met ons van plan zijn. Ze lezen zich niet in en halen slechts de schouders op en gaan verder netflixen, tinderen en sport kijken. Ze slepen ons reaguurders wel mee richting Sovjet Unie 0,5. Want reken maar niet dat we ooit een grondwet krijgen zoals in de VS, waar de vrijheid van meningsuiting en het recht van burgers om zich te bewapen wordt gegarandeerd.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-17 | 14:01 | 5

Gelukkig krijgen we nooit een grondwet gelijk die van de VS.
Als ik zie hoe debieltjes met een toetsenbord omgaan dan ben ik zoooo blij dat men geen toegang tot wapens heeft.

Berbaar | 10-12-17 | 14:52

@adjudant | 10-12-17 | 14:13
Nou, vertelt u ons blootvoetse hillbillies dan maar eens hoe het wél zit waarde trol. En dan niet met lege platitudes komen, maar met echte goed onderbouwde argumenten die hout snijden graag. Voorlopig heeft de Graaf het bij het rechte eind Dit gaat uitdraaien op de Sovjet Unie v2.0 met een toefje "1984" van George Orwell. Echt iedereen met een onsje werkend verstand en die zijn geschiedenis en klassiekers kent ziet het van mijlenver aankomen.

Sjefke7807 | 10-12-17 | 14:56

@Adjudant.
Wat ik al dacht. Lekker feitenvrij trollen en maar wat blaten maar als u voor het blok gezet wordt en met echte info of argumenten moet komen; niks, noppes, nada, njente.

Sjefke7807 | 10-12-17 | 20:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Af en toe zit ik wel eens op de twitter-accounts van de grootste EU-zeloten. Laatst zag ik een tweet van Guy V. dat de mensen het zat zijn...

En meer EU willen. Als ik één dag de gedachten van anderen kon lezen dan zou ik naar Brussel gaan.

nikolaos | 10-12-17 | 13:59

De Europese landen waren net zo lekker bezig om in het kikkerbadje tot 1 kokende EU soep te vergaren, komt Martin Schulz kokend water erbij gieten.

witdusracist | 10-12-17 | 13:51

Sorry, ik pas. Als de man iets verrassends uitkraamt hoor ik het graag, maar Timmermans kennende zal het zwaarwegende argument vooral meer, meer, meer EU zijn. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

Als ik hier lees dat hij meer EU nodig vindt wegens klimaatverandering en migratie is dat werkelijk een gotspe. Een circus van handophoudende politici die continu van tweede woning in Brussel naar hun derde woning in Straatsburg laveren op kosten van de belastingbetaler, die dankzij hun ruime vergoedingen waarvoor ze hoogstens even komen aftekenen bij stemming een CO2-voetafdruk hebben van tig keer modaal, die expres cultuur- en welvaartverarmende gelukszoekers bestempelen als vluchteling en die onder dwang door de strot van de paar lidstaten duwen die nog wel een gezond gevoel voor proportie of eigenbelang hebben, moet ons daartegen beschermen? Straks roept hij nog om meer EU om de wereldvrede te bevorderen terwijl we tegelijk van de EU lekker in Oekraïne en Syrië en het Midden-Oosten moeten blijven roeren en rondslaan als een honinggeile masochistische dronken beer naar een bijennest. En daar dan weer flink wat gemankeerde "vluchtelingen" uit opnemen, want de gevolgen daarvan kan je niet voorspellen natuurlijk.

Maar ja, misschien moet ik me juist verheugen. Hoe meer probleemgevallen de EU opneemt en dwingend oplegt aan lidstaten, hoe meer macht en geld ze naar zich toezuigt, hoe meer die derde laag overheid bovenop de lokale en nationale zichzelf spekkende lagen en hun ambtenarij wanstaltig uitdijdt en uitpuilt voor het aangezicht van heel Europa en de wereld, des te meer de lokale bevolking een afkeer van de EU krijgt. Des te minder geld er overblijft om aan de EU of andere overheidshobby's te schenken, des te eerder loopt de economie van de EU overduidelijk achter ten opzichte van landen die migranten opnemen die wél iets positiefs bijdragen (of ze allemaal buiten de deur houden om de probleemgevallen te weren) en des te eerder is dit megalomane, onzalige "Vreedzame" Vierde Rijk ten einde. Of het wordt oorlog misschien, als wanhoopsdaad of uit pure arrogante klunzigheid, maar hopen van niet.

Helaas is falen van overheden voor hen altijd reden voor meer overheid. We hebben uw geld verspild, dus er is meer geld nodig om dat op te lossen. We hebben onze macht misbruikt, dus geef ons meer macht om dat te voorkomen. We hebben problemen veroorzaakt, dus die moeten wij oplossen. Er zijn teveel ambtenaren en politici, dus we hebben er meer nodig om eens grondig te onderzoeken waar het fout is gegaan... Er zijn teveel regeltjes en teveel bestuurslagen, er is teveel machtsconcentratie, dus laten we een centrale commissie instellen om richtlijnen en beleidskaders op te stellen over hoe we dat kunnen verbeteren. Treurig...

Wol | 10-12-17 | 13:48 | 6

adjudant | 10-12-17 | 14:17
Dat zei Neville Chamberlain ook toen hij het verdrag van München in 1939 ondertekende, nadat Hitler hem persoonlijk beloofd had dat dit het laatste landjepik van de Duitsers zou zijn.

jemagookniksmeer | 10-12-17 | 14:50

jemagookniksmeer

het landjepik van de Engelsen was velen malen groter in de wereld, ze hebben vriendelijke verzocht om een plaats onder de zon, helaas wilden de Britten de wereld ook alleen beheersen net als de Oostenrijkse idealist,

adjudant | 10-12-17 | 14:55

adjudant | 10-12-17 | 14:17
De EU is toch echt een bestaande entiteit, en niet een spookbeeld.

Ik zie het ook niet als een bijzonder iets, noch positief noch negatief. Eerder als meer van hetzelfde, maar dan met meer (teveel) macht. Nog een extra laag overheid en ambtenaren op een laag die al te groot is. Zodat je nog minder kunt stemmen met je voeten en de dictaten van de meerderheid van Europeanen (of hun nauwelijks verkozen regenten) moet volgen. Nu kun je qua regelgeving of belastingdruk nog enigszins kiezen tussen verschillende lidstaten. Of vluchten naar een buurland als het in eigen land echt ontspoort. Als het in Brussel ontspoort en de macht ligt volledig daar, of het duurt twee jaar voordat je de nooduitgang bereikt, heb je een groter probleem.

En zoals we aan het gedrag van de VS, Rusland of China kunnen zien, of de voormalige grootmachten uit Europa zelf, leidt machtsconcentratie meestal vroeger of later tot ellende. Ik zie werkelijk geen reden waarom de EU daar een uitzondering op zou zijn.

Wol | 10-12-17 | 19:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Morgen ziet Timmerfranzl alles weer anders, heet opeens dan voortschrijdend inzicht pfff

william7055 | 10-12-17 | 13:46 | 1

Ja, maar dat inzicht lijkt vaak op strategische momenten te zijn en behoorlijk vluchtig te zijn.

nikolaos | 10-12-17 | 14:04

Het echte gevaar is en blijft natuurlijk Rusia ( kan het niet laten ) ..!

aardv@rk | 10-12-17 | 13:46 | 3

Klopt voordat je 't weet gooien ze polonium in je kjoffie.

VeelTeSteil | 10-12-17 | 13:49

En daar snap ik dus helemaal niks van. Alsof het US-Congress zich druk kan maken over een paar twitter berichtjes in Nederland. Of over mensen die een alt-news site opzetten en hun eigen visie op de wereld geven ondersteund door agitprop van Rusland. Als je je daar druk over moet maken... dan ontbreekt het je aan bestuurlijke kwaliteiten en hoor je sowieso niet een leiderschapsrol te hebben. Niet raar dat 1 van Nederlands meest gerenommeerde bedrijven in Russische handen is gevallen. Gebrek aan bestuurlijke kwaliteiten.

Príncipe | 10-12-17 | 14:06

Als een Russisch bedrijf in Nederland cruciale infrastructuur mag aanleggen. En de Nederlandse regering maakt zich druk over twitter berichtjes. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd als de Russen de vijand zijn. Als ik als Russisch bedrijf gewoon voor de Nederlandse defensie mag werken... Ehm... ??? Of mee mag helpen met de bouw van het Nato hoofdkantoor... En dan totaal van god los gaan op een paar twitter berichtjes??? Waar zijn die unieke bestuurlijke kwaliteiten van het Nederlandse bestuur???

Príncipe | 10-12-17 | 14:19

Ik heb het exact 8 seconden volgehouden. Dat filmpje dus. Ik ga nu even naakt in de sneeuw liggen om mij een stúk beter te gaan voelen.

Kameroudste | 10-12-17 | 13:44 | 2

Ik heb zojuist Heil Franz in de sneeuw staan te pissen.

gemeentereiniging | 10-12-17 | 13:56

Wel op de rug mag ik hopen? Anders bent u binnen 8 seconden een meisje.

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:15

@ Basil Fawlty | 10-12-17 | 13:20

Waldviertel zeker? Is ongetwijfeld echt familie van Onkel Wolf, google maar eens op Johann Georg Hiedler :)

HoogToontje | 10-12-17 | 13:35 | 1

Kijk! Hier kan ik wat mee. Dank! Niks beter dan zinlose trivia. :-))

Basil Fawlty | 10-12-17 | 13:51

Een grondwet zoals de Amerikaanse, met vrijheid van meningsuiting, dat gaat Europa nooit krijgen.

Angel_eyes | 10-12-17 | 13:34 | 2

wat heb je aan deze grondwet als je elke wet aan je laars lapt?

adjudant | 10-12-17 | 14:18

Het raamwerk voor die grondwet[*] is er al dankzij het verdrag van Lissabon maar ze durven hem nog niet volledig in te zetten want er zijn nog geen ordetroepen.

[*] Europees recht gaat vóór nationaal recht. Waar de grenzen liggen is niet bepaald.

kindapaas | 10-12-17 | 14:57

Zweden niet ter sprake gekomen? Ligt anders vlakbij Europa.

Lewis Lewinsky | 10-12-17 | 13:32 | 1

Ssst, nothing happened in Sweden last night, and the night before, and...

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:13

Veeltesteil: binnen 10 jaar Franz Zimmermann onder de guillotine.

VeelTeSteil | 10-12-17 | 13:31

De totale faal van dit soort topics zit hem voor wat mij betreft altijd in dat flauwe overschakelen naar Duitse taal en faal.
Ik vind dat daarmee vaak de problematiek geridiculiseerd wordt.
Bovendien; in het verleden behaalde resultaten bieden vaak bladiebladiebla.
Und soweiter.

D-Fens_1963 | 10-12-17 | 13:31

Eens was dit schepsel een baby,nkan mij er niets bij voorstellen.

hetoog | 10-12-17 | 13:28 | 1

Hoezo niet, doe je ogen half dicht en je ZIET een baby.

mallekater | 10-12-17 | 13:35
-weggejorist-
pindarinda | 10-12-17 | 13:26 | 2

Lees Paul Nielsen: “Frans Timmermans a dangerous lunatic who is destroying the people that he is supposed to be representing and protecting”

Sgt. Pepper Spray | 10-12-17 | 13:24

Ik snap er geen bal van. We leven toch al in een Verenigde Staten van Europa? Wat maakt het zo anders? Alleen een nieuw naampje erop. Dat is alles. Toch?

mozaard | 10-12-17 | 13:22 | 4

Sjefke7807

de volkeren gaan niet kapot binnen de EU,

adjudant | 10-12-17 | 14:57

nu nog het Angelsaksisch verwijderen en we kunnen eindelijk vooruit met de bouw van het nieuwe huis EU,

adjudant | 10-12-17 | 15:00

@adjudant | 10-12-17 | 14:57 U spreekt uzelf gruwelijk tegen:
"de eenwording had ook al eeuwen gelden moeten gebeuren, we lopen hopeloos achter op dit continent, de nationalistische gevoelens zijn anno 2017 achterhaald, de Europeaan is voldoende als aanduiding,"
adjudant | 10-12-17 | 14:25

Wat denkt u dat er van een volk overblijft wanneer haar unieke identiteit, die haar maakt tot wat ze is als volk, afgenomen is? De cultuur en tradities weg gegumd alsof het er nooit geweest is? Ik zou u een verhandeling kunnen geven over de desastreuze gevolgen aan de hand van de geschiedenis van mijn Lakȟóta familie en waar ze tot op de dag van vandaag met de gevolgen zitten. Maar iets zegt me dat ik beter tegen de wind in kan gaan staan pissen. Is net zo nutteloos.

Sjefke7807 | 10-12-17 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Weet iemand trouwens wat het Arabisch is voor "Mohammed onbevlekt ontvangen"? Dat lijkt me namelijk best wel geil. Overigens even off topic: wat Frenske zegt klopt helaas als een zwerende middelvinger.

Rest In Privacy | 10-12-17 | 13:38

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:1 Theresa May?! Die Victorianen toch: nog te beroerd om aan hun wijfies het fenomeen opvliegers uit te leggen.

Rest In Privacy | 10-12-17 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zag de aankondiging al op teletekst, compleet met misplaatste bejubeling.
Sorry, maar ik bijt liever mijn eigen lul af dan daar 1 minuut naar te luisteren.
Mocht Timmerfrans voor het eerst van zijn leven iets zinnigs zeggen dan hoor ik het hier wel.

Wat zegt u, niks zinnigs gezegd?
Goh.

Dandruff | 10-12-17 | 13:17

Het "Amen" ontbrak nog aan de preek van deze prediker van de "Europese" religie.
Geloof me dan kom je in de Europese hemel terecht. Gelukkig zijn er in Oosteuropa
landen die een ander geloof hebben. Ik kijk uit naar 2019 waarin ik verlost wordt van deze zelfgenoegzame socialist.

Goedzo | 10-12-17 | 13:10 | 2

Polen en Hongarije zijn totalitaire landjes met gevaarlijke idioten in de regering,

adjudant | 10-12-17 | 14:21

aldus de adjudant van Frans.

LiniaalRectaal | 10-12-17 | 15:19

Het was stuitend.
Meneer Timmermans oreerde dat we de EU nodig hebben om problemen zoals migratie en het milieu op te lossen.
Nou, laat dan eens zo'n oplossing zien?
Alleen maar mantra's die al eonen geleden achterhaald zijn.

Rico Tampeloerus | 10-12-17 | 13:07 | 1

Heeft Timmerfrans nog aangegeven, hoe de EU dit allemaal gaat doen....... #hoedan?

Fatwabuster | 10-12-17 | 13:13

Gvd. Ik heb een Philips breedbeeld tv. Nu moet ik em wel aan zetten

HipsterBrood | 10-12-17 | 13:06 | 2

90% van Nederland heeft geen Philips breedbeeld.
Wellicht schuilt daarin ook wel een deel van het probleem; Weg met ons!

D-Fens_1963 | 10-12-17 | 13:22

90% van de Nederlanders is een mix van volkeren

adjudant | 10-12-17 | 14:22

Bek houden en doorlopen mensen...!

Johan_Voorhaar | 10-12-17 | 13:05

Het sneeuwt! Stuur uw ervaringen naar noordkorearules@joop.nl, heerlijk toch al die sneeuw. I luuuuuv wit, daarom mijn witte onderbroeken keus.....

FasiscovanJole | 10-12-17 | 13:03

Schade, geen TV, dus geen dikke witte man, geen operatie Bratwurst, geen leider van Einsatzgruppe EU. Dan maar naar een Konzentrationslager.

RickTheDick | 10-12-17 | 13:00

Die simplistische gelijkstelling van Europa aan de EU is stuitend. En dan te bedenken dat Schultz, Juncker en Verhofstadt nog vele malen erger zijn.

dulcinea | 10-12-17 | 12:59 | 3

Precies. Europa is een mooi continent met interessante culturen, jammer dat Europa in al zijn verwardheid nog wel eens een doodlopende weg inslaat. Drie keer alweer, sinds 1914. De laatste twee keer uit de troep geholpen door de Amerikanen.
Nu zitten wij op het doodlopende pad van de EU. Een nieuwe 0bama en dat is dan definitief het einde.

Jan Passant mk2 | 10-12-17 | 13:05

de eenwording had ook al eeuwen gelden moeten gebeuren, we lopen hopeloos achter op dit continent, de nationalistische gevoelens zijn anno 2017 achterhaald, de Europeaan is voldoende als aanduiding,

adjudant | 10-12-17 | 14:25

@adjudant | 10-12-17 | 14:25
Ontdaan van nationalistische gevoelens rijst de vraag welke nu de idealen/belangen combinatie is die we geacht worden zelfs gewapenderhand en dienend in het Europeesche volksleger te gaan verdedigen tegen een EXTERNE vijand. Dat de EU interne vijanden heeft is voor iedereen wel helder denk ik, maar hoe men denkt ons burgers te motiveren is vooralsnog onduidelijk. Wat gaan we verdedigen en waarom: de monarchie, het belastingstelsel, belangen van andere EU staten? Persoonlijk sta ik niet te trappelen.

kindapaas | 10-12-17 | 14:52

Zijne excellentie Timmerfrans spreekt.
Dat is mogelijk bij de NPO, waar uiteraard alleen de pro-islam, anti-Trump en de hosanna voor de EU sprekers hun zegje mogen doen, zonder een panel plus gespreksleider dat daar doorheen interrumpeert.

Jan Passant mk2 | 10-12-17 | 12:59

Hebben ze ook nog twee opponenten uitgenodigd zoals bij Buitenhof gebruikelijk is?

Rest In Privacy | 10-12-17 | 12:56

Deze man is al lang niet meer serieus te nemen. Destijds bij de PvdA, al niet. Maar sluw en slinks is hij, en zijn kompanen, wel. Manipuleren, de halve waarheid vertellen, en bedriegen. Alles is geoorloofd om the one en only, te promoten en dat is: jawel "Franske Timmermans". Waarschijnlijk vroeger als kind altijd gepest, was niet sportief dus bleef er maar een ding over, leren en studeren. Theoreticus in hart en nieren. De samenleving, nog nooit van gehoord. Wie wonen daar eigenlijk stelt Franske, zich dagelijks in het Engels, Frans en Ghanees, de vraag. Ja mensen Franske, is een linquist. Goed he. Sluit nu maar weer de gordijnen Franske en leef verder in je eigen fantasiewereld, maar vermoei ons niet met je egocentrische redevoeringen.

De Evangelist | 10-12-17 | 12:55 | 2

of Frans heeft de juiste visie en jij leeft in oude denkbeelden,

adjudant | 10-12-17 | 14:26

Frans lult uit zijn vette nek. Eerst zelf de problemen creëren en dan Europesche samenwerking als oplossing opdringen.

Jij mag denken wat je wil adjudant. Utopia bestaat al en is een kudtprogramma.

ristretto | 10-12-17 | 17:16

De antisemitische moslimterrorist in voorheen Mokum is vrijgelaten.
Het waren maar joden, aldus justitie.

Lewis Lewinsky | 10-12-17 | 12:49

Trump basher draad kwijt.... stralings kanon.

Onzegrotebroer | 10-12-17 | 12:48

Alles is een fait accompli volgens deze clown.

Onzegrotebroer | 10-12-17 | 12:47

FF off-topic: Gaat GS nog aandacht besteden aan het weer?
Ik zit hierin 010 goddomme volledig ingesneeuwd! En ik kan, niet zoals veel andere reaguurders, maandag thuis gaan werken of een snipperdagje nemen...
Of gaat onze heiligheid Sint Timmermans daar ook nog over oreren?

EEnzame SchizofrEEN | 10-12-17 | 12:47 | 8

Basil, vandaag zou ik kijn nick moeten wijzigen in "winter is here". Past ook meer bij mijn gevoel voor de tijdgeest. Helaas is het GS systeem niet zo flexibel.

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:31

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:31
Mijn naam voor vandaag:
Tuborg øl tømmermænd.

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:08

@Tuborg øl
Wegdrinken die kater. Is het beste wat je kunt doen! ;-)) Heb hetzelfde gedaan vandaag om 1 uur, gewoon een bloody Mary. Werkt altijd.

Basil Fawlty | 10-12-17 | 17:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Glorieuze Semi-Geleider?! Deze woordspeling ontgaat me helaas. Semi-Glijder, Semi-Lijzig, Semi-Heilig (maar dan wat minder halfhartig), de beste man is maar wel mooi weer op tv. Het is ons blijkbaar van harte gegund.

Rest In Privacy | 10-12-17 | 12:46

Kortom, volgens Goebb.. Timmermans hebben we geen problemen in Europa, maar 'vraagstukken'.
Ach so..

Kandidaten voor de rol van Marinus van der Lubbe in dit toneelstuk kunnen zich aanmelden bij Franz of de NPO.
Joop is ook goed.

Mike2054 | 10-12-17 | 12:46 | 2

begin met denken over nieuwe tijden, je oude verhalen zijn uitgewerkt,

adjudant | 10-12-17 | 14:28

@adjudant
Een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt.
Bye.

Mike2054 | 10-12-17 | 15:13

De man die ingehuurd is om Trump te bashen is z'n tekst kwijt.

B0bBer | 10-12-17 | 12:46

dat ie zegt wat ie zegt snap ik.
maar waarom zijn er geen presentators die wel kritische en scherpe stellen.

pejoar | 10-12-17 | 12:44 | 2

Die zullen er vast wel zijn. Maar niet bij de NPO of veel van de commerciëlen.

EEnzame SchizofrEEN | 10-12-17 | 12:48

Dit is zo georkestreerd, geen tegengeluiden toegestaan

boerk | 10-12-17 | 13:12

Vroeg aan Sinterklaas een burgeroorlog in mijn schoentje, maar heb niets gekregen,
waarschijnlijk door al dat sneu Piet gedrag.
Nu ga ik full op de Kerstman voor mijn burgeroorlog, ook hij krijgt al veel meer tegenstanders, maar ik heb de melk al binnen
en zie op televisie dat ie ook van cola houd, check dus. M'n sok hangt al aan de radiator,
1 burgeroorlog graag Kerstman, zodat we bevrijdt kunnen worden van een enorme range van opkomende vijanden die vrijheid verkwanselen en dictatuur promoten.

Plorkface | 10-12-17 | 12:41 | 4

Gerucht gaat dat dat zwarte piet zijn taak was maar die is inmiddels onder druk van enkele idioten ontslagen.

Basil Fawlty | 10-12-17 | 12:57

@Plorkface
Je realiseert je dat je wifi en 4g er dan waarschijnlijk ook uit ligt?

atheïstisch stemvee | 10-12-17 | 13:13

Nein Danke!
Het leven is veuls te mooi om het door een oorlog te laten verpesten.

Berbaar | 10-12-17 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

Nee. Kan mijn hoofd niet aan.

Dagdief | 10-12-17 | 12:41

Witteman legt hem echt het vuur aan de schenen hoor.

B0bBer | 10-12-17 | 12:41 | 1

Marcel van Dam protegée - gold ooit als één van de beste interviewers van Nederland. Inmiddels verworden tot tandeloze, jammerlijke holkruiper. Het is natuurlijk ook een hemeltergende gótspe om twee partij- en geloofsgenoten op deze manier voor de camera te zetten - maar ik denk zó maar, dat Timmerfranz anders niet gekomen was.

bisbisbis | 10-12-17 | 14:08

Heel veel meer van alles joehoe

rein9576 | 10-12-17 | 12:37

Ik lees de reacties wel achteraf op twitter en hier

Mesmer | 10-12-17 | 12:35

De Muur van Mussert zou een mooi decor zijn voor Timmerfranss en zijn propagandageblaat.

gemeentereiniging | 10-12-17 | 12:35 | 3

Wat een bagatelliserende vent is het ook he. Hij zegt weer dat met andere woorden de ‘nationalistische partijen’ die verlangen naar een goude eeuw zoals we die gekend hebben dan ook maar tegen vrouwen zijn, en alleen rijke mogen stemmen (omdat dat in die tijd ook zo was). Wat een lul is het ook, eng.

MoltisantiBeer | 10-12-17 | 12:37

Yep, lekker simplistisch de zwarte lijn in alles doortrekke .. we hebben dan ook geen auto's meer en geen tv! We deden nog veel aan ruilhandel en ja, ook toen was slavernij heel gewoon..

boerk | 10-12-17 | 13:13

kijk minder Hollywood

adjudant | 10-12-17 | 14:30

Beangstigend en walgelijk! Timmerfrans maakt hier sluw en onbeschaamd misbruik van om de EU te promoten, en dat de landen toch beslist niet zonder het prachtige "Europa" (hij bedoelt de EU) kunnen.
Wat een (alweer) smerige hersenspoeling
Hij vertelt ook nog even dat Rutte dhr.Drunker een "romanticus" noemt
Mijn teiltje is al vol

telelezer | 10-12-17 | 12:35 | 2

Yep en een romanticus kan altijd alles heel mooi verbloemen en slaat met alles wat ie zegt nog kant nog wal, want een romanticus is niets meer dan een player die jou kei hard in de kont wil nemen.
Zijn alle mensen in zuid Europese landen ook niet romanticus?

boerk | 10-12-17 | 13:15

de juiste worden op het juiste moment, Frans weet dat de EU de enige overlevingsgarantie voor dit continent is,

adjudant | 10-12-17 | 14:31

Zo nutteloos om dit soort onzin te kijken. je moet wel een heel kut leven hebben wil je vrijwillig naar die dikke obesitas harses van timmerzwans gaat kijken.

Mark_D_NL | 10-12-17 | 12:33

Sorry. Zondag is mijn EU-vrije dag.

Zeddegeizot | 10-12-17 | 12:32 | 1

Toch heeft u zojuist een eurootje of 20 overgemaakt.

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:03

Het is net als bij Harry Mens. De gasten mogen hun promotieverhaaltje opdreunen en de interviewer stelt de bijgezochte , passende ‘vragen.’

Normpje | 10-12-17 | 12:32 | 1

Inderdaad- alleen kost het dit maal u en mij geld, in plaats van de klanten van Mens.

bisbisbis | 10-12-17 | 13:17
-weggejorist-
jacques | 10-12-17 | 12:30

Buitenhof is een prima programma om mensen zonder familie of sociaal leven of hobby bezig te houden.

De rest van Nederland zit gezellig aan de brunch, in een museum, op het sportveld of, zoals ik, in de jacuzzi. #yolo

Bakito | 10-12-17 | 12:29

Ik trek dat psychopatische manwijf heel slecht. *pil van drion op tong legt*

VeelTeSteil | 10-12-17 | 12:29

Vandaag is het exact vijf jaar geleden dat aan de EU de Nobelprijs voor de Vrede werd toegekend.
Die prijs werd in ontvangst genomen door Herman Van Rompuy, Martin Schulz en José Manuel Barroso.

Heeft Timmermans en zijn kompaan Cecilia Malström al gereageerd op die illegale en schandalige jodenhaatdemo in haar thuisland? twitter.com/JPY_Kurdish/status/939676...
Blijkbaar vonden ze de tijd rijp om hun uit hun hoofd geleerde teksten te blèren op de openbare weg in Malmö.

Soortgelijke vuilspuiterij werd tot tweemaal toe gebruld in de Schilderswijk op het Hobbemaplein en de Hoefkade voordat justitie ingreep en de gangmaker Azzedine (alias Abou Moussa) in het Haagse jihadproces achter gaas werd gezet in de EBI in Vught.

drs.Nee | 10-12-17 | 12:28 | 3

Dat waren nog mooie tijden. Drie EU-mannen voerden oorlog om de vraag wie van hen de vredesprijs mocht ontvangen namens de EU. De tijd dat Rompuy, de ongekozen preisdent van de EU, 5 miljard gaf aan Egypte om het te helpen bij het democratiseringsproces. We hebben toen gelachen en dachten dat de EU echt wel haar dieptepunt had bereikt. Maar Schultz is weg en daarvoor in de plaats hebben we een Italiaanse clown die het EU-budget wel even wil zien verdubbelen. Barroso is weg, en nu we Juncker hebben ben ik hem nog gaan missen ook. En nu we een Pool hebben in plaats van Rompuy zal het Berlaymont vast gloednieuwe wc's hebben.

Zeddegeizot | 10-12-17 | 12:41

Israël mag annexeren ? de Krim mag niet geannexeerd worden? de arabieren hebben weinig keuze in dit verhaal van de bezetter?

adjudant | 10-12-17 | 14:36

@drs.Nee | 10-12-17 | 12:28 |
Heb dit pareltje gisteren al via de Twitters mogen vernemen ja. Iedereen die nu nog zegt dat er geen problemen zijn met de massale influx van deze lieden, moet eens heel lang en hard in de spiegel kijken. Want wat daar gezongen wordt laat echt niets aan de verbeelding over wat betreft de intenties. En degenen die dit weg bagatelliseren moeten zich eens gaan afvragen waar het zo fout is gegaan met hun eigen denkwijze. Dat ik gedurende mijn leven dit soort abjecte haat door de straten zou zien marcheren had ik nooit geloofd als je het tegen me gezegd had tijdens mijn tienerjaren.

En wat in 2014 in de Schilderswijk gebeurde is van zo'n absurd gehalte dat je verstand er bij stil staat. Van al-Aarschloch vond toen dat er geen, ik herhaal géén grenzen waren overschreden. Ik heb de foto's van de politieauto waar de IS vlag(!) overheen gedrapeerd lag en de video's aan mijn familie en vrienden in de States laten zien. Die konden collectief hun kaken van de grond rapen in opperste verbijstering.

Sjefke7807 | 10-12-17 | 14:38

Ik heb geprobeerd te kijken. Heb het welgeteld 20 seconden volgehouden en toen moest ik kotsen.

Linkse allergie | 10-12-17 | 12:27

Migratie moet niet opgelost en verdeeld worden, migratie moet gewoon gestopt worden. Gooi de buitengrenzen nou eens dicht. We kunnen niet de hele wereld opvangen en dat willen we ook niet.

osolemio | 10-12-17 | 12:27 | 8

@Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:29
Of het is tijd voor dat soort landjes om op te rotten uit de EU.
Wel de lusten, niet de lasten?
Dacht het niet! Toedeledokie!

Berbaar | 10-12-17 | 14:15

Zullen ze niet doen want ook Visegrad weet wat hen voor een "toekomst" rest afgescheiden van de rest van de EU.
Wat dat betreft is/wordt het VK een toepasselijk voorbeeld.

Berbaar | 10-12-17 | 14:18

Winter_is_coming
ze kunnen ook de EU weer verlaten niemand die ze een strobreed in de weg zal leggen, alleen parasiteren en nationalistisch handelen is verwerpelijk, Polen en Hongarije is een schande geen zegen

adjudant | 10-12-17 | 14:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Buitenhof is ook een prima programma voor mensen met een te lage bloeddruk.

Feynman | 10-12-17 | 12:26

Buigen, buigen,... U moet buigen naar Brussel. En betalen!

Feynman | 10-12-17 | 12:26 | 2

Geen probleem. ;-)

Príncipe | 10-12-17 | 12:37

Brussel ligt in het zuiden, niet in het oosten.

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:12

Toen plofkop over #metoo begon en over De Vrouw die gekozen is in Times als persoon van het jaar ben ik afgehaakt. Timmerfrans liep helemaal leeg en begon emotioneel te worden. #metoo en verslikte mij bijna in een stukje kerstkrans.

Kertsbal | 10-12-17 | 12:26 | 3

#metooplease

Watching the Wheels | 10-12-17 | 12:27

Het viel mee dat er geen zuurstofkapje uit het plafond viel.

Tuborg øl | 10-12-17 | 14:00

Één ding moet je Franske nageven: hij wist ditmaal van zijn ring af te blijven. Dat zal een hoop coaching met zich hebben meegebracht.

bisbisbis | 10-12-17 | 14:12

Vijf minuten volgehouden. Ik vind het knap van mezelf.

Luivend | 10-12-17 | 12:25 | 1

Zelfde hier. Ik heb het echt geprobeerd maar mijn bullshitmeter sloeg te lang en te ver door.

Basil Fawlty | 10-12-17 | 12:35

??? Buitenhof?? Die goed-nieuws show bekijk ik al vele vele jaren niet meer. Dat programma is volstrekt irrelevant geworden.

theo-is-dood | 10-12-17 | 12:25 | 1

Mee eens.

Watching the Wheels | 10-12-17 | 12:28

Stijlloze schedelopmetingen nemen geniale vormen aan. LOL. Wanneer komen de hondenblikanalyses van de Teevjes en Opsteltige Einsteinwenkbrauwvergelijkingen? Niet vergeten een wedstrijd vuil kijken, waarbij Zweedminister Oll als ABBA's Waterloo reeds zeker is van haar zege. Of een krachtmeting in Pechtoldse neusoptrekkingen omdat hij, zoals zijn hele trolpartij, het meeste lijdt aan arrogantie.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-12-17 | 12:25

Orgaanfarm = orgaankwekerij
Intunen = afstemmen
Verder niets dan lof.

JvanDeventer | 10-12-17 | 12:24 | 2

Organzuchtbetrieb.
Einschalten.

(Gern geschehen.)

Stormageddon | 10-12-17 | 12:27

Soms klinkt het in het Duits toch pittiger :-)

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:11

De kern van het vluchtelingenprobleem is Hongarije volgens der Franz.

B0bBer | 10-12-17 | 12:24 | 1

Terwijl iedereen toch weet dat de kern van het vluchtelingenprobleem is gelegen in te weinig en te kleine veerboten...

bisbisbis | 10-12-17 | 14:13

Juncker heeft 'm al lang geleden vol gegoten en genomen. Nu is ons welbespraakte maar arme Fransje moreel gekneveld en mentaal beneveld; hij kan niet anders meer, zelfs al zou hij willen.

Fijnstoffer | 10-12-17 | 12:23 | 1

moreel gekneveld en mentaal beneveld

Goede text voor een rap, misschien kan dat liefje 'broem' van gisteren er wat mee.

Tuborg øl | 10-12-17 | 13:58

Sometimes satan comes as a man of peace......

Mazoeza | 10-12-17 | 12:23 | 1

The road to hell is paved with good intentions.

Tuborg øl | 10-12-17 | 13:57

Gelukkig heb ik geen keuze geen tv meer. Anders was mijn vrije zondag volledig naar de klote.

bigs | 10-12-17 | 12:22

Frans Timmermans is één van die dingen waardoor je begrijpt dat er in dictaturen zo ontzettend veel gezopen wordt.

Stormageddon | 10-12-17 | 12:21 | 1

dit is de redenen voor het gedrag van Trump de alcohol

adjudant | 10-12-17 | 14:43

Dan liever 100 keer strafkamp.

Zeg maar | 10-12-17 | 12:19

Ik ga bijna over m'n nek van die rot stem en irritante intonatie...

B0bBer | 10-12-17 | 12:18

Timmermans vindt gelijkheid mannen en vrouwen belangrijk. Daarom is hij ook zo dol op de islam.... Trap er niet in! Deze man is samen met Rutte de grootse landverrader van onze eeuw.

Rheia | 10-12-17 | 12:18

Jezus wie geeft die mafkees even een ‘red pill’?

MoltisantiBeer | 10-12-17 | 12:17 | 1

Ehm... die krijgt een overdosis groene pilletjes ($$$)..

Príncipe | 10-12-17 | 12:24

Ik hoef niet kijken. De oplossing is meer EU en meer immigratie..

Steinway | 10-12-17 | 12:17 | 4

Inderdaad de oplossing. Kan Zuid-Europa gewoon haar gekoesterde hoge werkeloosheid behouden. Wat is er mis mee om te roepen: "Eigen (Europees) volk eerst!"

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:10

de oorspronkelijke bevolking blijft Germaans ook naar een vereniging,

adjudant | 10-12-17 | 14:44

@me,myself and IK
Quatsch. Maar iedereen moet 2 auto's, 2x per jaar op vakantie, allerlei plastic rommel voor kinderen, mobieltjes, tablets en god weet dies meer. Als mensen meer kinderen wilden, en minder (persoonlijke, materiële) welvaart dan kunnen ze prima nog een kind of twee erbij nemen. Maar het is kiezen of delen...

liggend_streepje | 10-12-17 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het woord "cringe" is wel toepasbaar hier

Kees.kwarktas | 10-12-17 | 12:16

Oh gottegot, dan denk je midden in een sneeuwbui even naar een fatsoenlijk programma te kunnen kijken en dat krijg je die plofkop van Timmermans voor je neus.

Ik doe nu maar even een flesje open.
Ik hoef niet meer.,

mallekater | 10-12-17 | 12:16

Ik haak af als er nog meer van die glimschedels hun kop opsteken op GS. Gadverderrie.

medusa324 | 10-12-17 | 12:15

effe niet zeg! I en die vent spuugzat ( net als Juncker, Rutte, Pechtold, Dibi, Kok, Buma, Klaver, Peter de Vries, Pauw, Sargentini en zo meer)

langzullenweleven | 10-12-17 | 12:15

Al jaren geen TV meer.
Vanwege staatspropaganda zoals dit.
Fuck het hele zooitje.

Ars Vivendi | 10-12-17 | 12:15

Overigens wordt die aanval op dat restaurant wel heel erg uitgemolken. Als jood zou ik beledigd zijn door de term "kristallnacht".

DrumPiet | 10-12-17 | 12:13 | 8

Stelt ook niets voor hoor om ruiten in te slaan bij Joden.

boccelullus | 10-12-17 | 13:08

Kristallnacht is inderdaad wel een beetje overdreven voor 1 mafklapper die een paar ruiten inslaat.
Maar ach, alles voor de bühne.
Verder prima dat Timmerfranz zijn verhaaltje eens komt doen, vraagstelling had wat scherper gemogen maar ik heb liever types die het in een gesprek komen uitleggen dan schijtluizen die zich achter Twitter verschuilen.
De man ziet er trouwens niet best uit.

Berbaar | 10-12-17 | 13:17

Winter_is_coming

wat schieten we met dit soort gedrag op?

adjudant | 10-12-17 | 14:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Alle reden om verder te zappen. Deze onechte oetlul op mijn kostbare zondag dank u.

ouwe treurniet | 10-12-17 | 12:12

Die kop is zo dik geworden dat alleen superbreedbeeld nog past.

Glasgow Argus | 10-12-17 | 12:09 | 2

Sterker, alleen het hersenloze deel is nog zichtbaar.

Granduciel | 10-12-17 | 12:12

Als je de moed en de kracht hebt om het fragment af te kijken, dan zie je na afloop een vage schaduw onder zijn neus. Het begin van een snorretje.

marcoplarco | 10-12-17 | 13:30

Wij kunnen hier in de panelen blijven schrijven, of we kunnen met zijn allen de straat opgaan en demonstreren tegen deze dictators die ons nu naar de afgrond leiden. Als het aan mij ligt een enorme demonstratie! Wie kan zoiets opzetten? Is hier geen dominante rol voor GeenStijl weggelegd?

kommabijmebinnen | 10-12-17 | 12:09 | 5

Neem me niet kwalijk, ik werk vijf dagen in de week. Wie heeft er nou tijd om te demonstreren?

theo-is-dood | 10-12-17 | 12:51

GS blijft een onderdeel van een commerciele tent. Die zullen nooit zo'n actie starten. GeenPeil was al een hele uitstap. Helaas.

EEnzame SchizofrEEN | 10-12-17 | 12:52

In een zin kunnen oproepen tot Revolutie en tegelijk om iemand/organisatie die de heten kolen uit het vuur mag halen... kansloos.

liggend_streepje | 10-12-17 | 17:55
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Glasgow Argus | 10-12-17 | 12:08 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Een waardig ambassadeur voor ons land. Welbespraakt, objectief en evenwichtig.

DrumPiet | 10-12-17 | 12:08 | 6

Hij spreekt naar eigen zeggen veel talen. Maar niet de taal van het volk. Tijd voor een njieuwe taalcursus Timmerfrans?

Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:04

Eeerlijk is eerlijk en slechts weinigen beseffen dit, maar Timmermans en Balkenende zijn juist degenen geweest die gas terug hebben genomen bij het verdrag van Lissabon: zij wilden de natiestaten behouden waar anderen veel te ver wilden gaan. Uiteraard niet omdat de belangen van het volk dreigden te worden geschaad maar vermoedelijk omdat ze bang waren de greep op de landelijke snoeppotten&baantjesmachine te verliezen.

kindapaas | 10-12-17 | 14:33

@ Winter_is_coming | 10-12-17 | 13:04

Dat de proleet hem niet begrijpt wil nog niet zeggen dat de 80% der natie die wel enigszins gecivilsieerd is dat niet kan!

PeterD | 10-12-17 | 14:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Gooi hem maar in de ring bij Rico. Dan kijk ik wel.

Febofiel | 10-12-17 | 12:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl