Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC blijft wrijven in vlek: actiekrant linkt Omtzigt OPNIEUW aan 'Russische invloeden'-frame

tis gvd niet waar

Okee NRC. Nu kunnen jullie echt niet meer zeggen dat dat 'Russische invloeden' frame in de Omtzigt-haatcampagne een vergissing was en dat het jullie alleen-maar-om-de-feiten-en-die-kloppen-toch gaat. Want wat in dit stuk over de Ruslandconnectie van Wilders (die echt is en openbaar en waar iedereen van alles van kan vinden, maar dat terzijde) staat is toch minstens zeventien bruggen te ver. Wat heeft de steun voor Omtzigt in vredesnaam te maken met sympathie bij het electoraat voor Rusland? 

Ten eerste hebben jullie in jullie ophitsstuk geen flintertje bewijs geleverd voor wat voor Russische invloed op Pieter Omtzigt dan ook. Sterker nog, Wilmer fucking Heck heeft op de radio beweerd dat hij echt niet gelooft dat de Russen Omtzigt in hun zak hebben. En bovendien komt de steun voor Omtzigt volgens jullie zelf omdat het verder zo'n fijne kerel is en volgens de rest van de wereld die zich wel met feiten bezighoudt omdat er vrijwel niets overblijft van jullie beschuldigingen. 

HOE kun je dat in dit stuk dan linken aan 'steun voor Rusland'? Dan draait je journalistiek echt niet meer om waarheidsvinding. Dan ben je een echoput geworden van domheid, tunnelvisie & feitenhaat. Dan ben je niet eens meer een glimmende meubelfolder maar een papieren versie van Jalta.nl. Dit is geen wrijven in een vlek meer. Dit is gewoon je jasje bij het oud vuil flikkeren.

Reaguursels

Inloggen

Poetin is een held en een visionair, want hij is keihard anti islam!

reagierder | 26-11-17 | 10:13
-weggejorist en opgerot-
Artin | 25-11-17 | 14:29

2013 was het Nederland - Rusland jaar waarin de 400 jarige vriendschap werd gevierd en men nog parmantig handjes stond te schudden met de Russen, direct begon de (communistische) lange arm van de EU begon ineens heel hard te zwaaien...

De relatie met Rusland was historisch best wel complex, maar toen gingen voornamelijk linkse deskundigen (kuch kuch) alles wel even duiden: nrce.nl/nl/nederland-ruslandjaar-2013...

En nu is Rusland weer de vijand ? ammehoela !

iew | 25-11-17 | 13:15

De NRC heeft duidelijk tips gehad van CNN die doorlopend 'fake nieuws' naar buiten brengt dat daarna wordt ontkracht, maar desondanks gewoon door blijft gaan. Dat is de tactiek, als het maar de openbaarheid in wordt geslingerd. Het gros der mensapen zal geen moeite doen om de berichten naderhand tot zich te nemen, en dus blijven gewoon de leugens hangen. Hierop stapelt men nog meer leugens waardoor de onnozele NOS-kijker de indruk krijgt van 'waar rook is, is vuur'.
Ga maar een marktplein op, zoals men in de media zo graag doet. Gegarandeerd dat je onnozelaars tegenkomt die 'teleurgesteld zijn in Omtzigt' en 'dattie heult met de Russe'. De perfecte en genadeloze berichtgeving van GeenStijl en anderen ten spijt, berust de macht van het woord bij de mainstream media waar de NRC deel van uitmaakt. En dus gaat men gewoon door.

DearMud | 25-11-17 | 11:57 | 3

Een trieste, maar rake conclusie. Ernstig en zeer zorgwekkend dat we zo diep nu ook gezonken zijn in Nederland. Onafhankelijke media moeten zich bundelen en wapenen tegen nepnieuws uit eigen huis!

duh! | 25-11-17 | 12:00

Wie heeft NRC dan in de zak? Waar is die krant van afhankelijk dan? Alleen beweringen zonder bewijzen hebben we niet zoveel aan..

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 19:04

@ Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 19:04
De bewering is dat de schaamteloze werkwijze is geworden om flagrante onwaarheden domweg de openbaarheid in te slingeren. En dat een groot deel van de mensuh je dan zo gelooft en je denkt dat je niet eens hoeft te rectificeren. Het bewijs is de NRC en de beweringen over Omtzigt (en oa uw geloof daarvan). Dus..

duh! | 25-11-17 | 21:23

Dit lijkt wel op de communistenjacht uit de jaren 50/60. Een valse beschuldiging is genoeg voor de verwoesting van een carrière.
Het NRC blaast de koude oorlog nieuw leven in. Fact-free!

Analia von Solmsch | 25-11-17 | 11:30

O, ik dacht dat het interview met Baudet in de NRC van vandaag een goedmakertje was voor de fuck-up met Omtzigt. No such luck dus.

zwarte_weduwe | 25-11-17 | 11:13

De gemiddelde lezer van nrc zal na schuddebuikend lachen om matijs even serieus denken met pauw en dan met een frame om de kop naar bed.

28 | 25-11-17 | 10:07

Duh, de krant moet wel.
Het is duidelijke een dealtje met de politiek; wij maken omtzigt kapot (jullie laatste MH17 probleempje), en wij krijgen.... <mogen we hier een poll voor?>

mark1487 | 25-11-17 | 09:48

Ik heb de rotsvaste overtuiging dat het de Russische kant kiezen van Wilders, hem zijn partij (of zo u wilt beweging) zal kosten. Het kiezersbestand van Wilders bestaat meestal uit redelijk ontwikkelde, bejaarde dames en heren, die zich de tijden van het communisme uitstekend kunnen herinneren en al lang door hebben dat het Rusland van Poetin evenzeer een criminele organisatie is als het communistische Rusland. Dat kiezersbestand zal hij dus pijlsnel kwijtraken. Wat overblijft is de moeite van het vermelden niet waard; een ongelooflijk stomme streek van Wilders, die ik in het algemeen toch een goed hart toedraag.

oliebolletje123 | 25-11-17 | 09:27 | 7

oliebolletje123 | 25-11-17 | 09:27,

Wilders kiest helemaal geen partij voor Rusland, oliebolletje.
Wilders brengt alleen een bezoek aan Rusland, net als koning Willem Alexander en Rutte eerder ook deden. Dat doen politici vaker. Trap dus niet in het fake nieuws van NRC en aanverwant tuig.

Het is wel zo dat Wilders heeft gewaarschuwd voor het vele anti-Russische nepnieuws in alle linkse media de laatste jaren. Zoals je weet stonden de linkse media altijd achter de USSR toen die nog vol concentratiekampen stond, en zich voorbereidde op verovering van het Westen. Kritiek op de USSR werd in de jaren '70, '80 en zelfs begin jaren '90 nog afgedaan als "vijand denken". Dat woord is de voorloper van "islamofobie", waar links nu alle tegenstanders van islamitisch terrorisme van beschuldigt.

Maar goed, Rusland heeft geen concentratiekampen meer, en daarom is links nu heel erg anti-Rusland. Dat mag, maar Wilders mag mensen er op wijzen dat er niks mis is met de afschaf van concentratiekampen.

Rusland is niet onze vijand.
Het zijn geen pro-Russische activisten die in heel West Europa joodse scholen, supermarkten en musea leegschieten; die in heel West Europa treinen en concertzalen opblazen; die met geweld hele wijken overnemen, daar politie en andere hulpdiensten verjagen en overal *reeksen* massa-aanrandingen en groepsverkrachtingen organiseerden.
En als klap op de vuurpijl eisen dat wij onze feesten afschaffen, onze wetten aanpassen en ons land weggeven, "want anders".
Ik heb 1.000 maal liever Putin dan de door Rutte georganiseerde islamisering.

Dandruff | 25-11-17 | 12:25

Dandruff | 25-11-17 | 12:25
1000 x liever Poetin? Tssss. Misschien een idee om eens een jaartje in Rusland te gaan wonen en dan niet in de metropool Moskou maar gewoon is Kazan of zoiets, of Tula, een gemiddelde grauwe ex-sovjetstad, waar je om iets te willen regelen altijd smeergeld moet betalen aan corrupte ambtenaren. Ik denk dat je gilledn terugkomt en Rutte op je blote knietjes dankt voor alles wat hier 10 x beter is geregeld dan daar. ;-)

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:22

Dandruff | 25-11-17 | 12:25

"Maar goed, Rusland heeft geen concentratiekampen meer, en daarom is links nu heel erg anti-Rusland."

Die snap ik niet helemaal. Omdat links tegenn landen is zonder concentratiekampen? Eeeeh? Leg eens uit?

Het is veel simpeler: Poetin is - dat weet iedereen die de moeite neemt zich te verdiepen in de recente geschiedenis van dat land - een corrupte ex-KGB baas, die zijn staatsmacht gebruikt om concessies te verlenen en in te trekken aan zakenrelaties en politieke mede-dan wel tegenstanders. Die macht strekts zich uit tot alle geledingen van de samenleving aldaar en als burger maak je geen enkele kans daartegen iets te doen want Poetin heeft er alles aan gedaan die burger zoveel mogelijk weg te houden van inspraak of invloed.

Maar dat zoiets wrevel kan wekken is iets dat je blijkbaar niet wil inzien?

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 19:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Laatst een NRC onderin de kattebak gedaan. De kat wilde er niet meer op.

Steinway | 25-11-17 | 08:55

Haha, die sukkels bij de NRC maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Francieux | 25-11-17 | 08:11

Ze denken waarschijnlijk bij het NRC: als we het vaak genoeg opschrijven, dan wordt onze persbreidel vanzelf waar.
Pieter moet maar eens aangifte doen wegens laster.

Rommelende Onderbuik | 25-11-17 | 08:04

Het is zo lachwekkend hoe onze kartelpolitici en hun volgers in de media steeds maar weer Rusland benoemen als een gevaar voor onze veiligheid. Man, man, man. De Russen hebben een leger dan veel en veel kleiner is dan die van de Nato. De Russen zien dat hun invloedssfeer in de afgelopen 20 jaar door toedoen van EU en Nato honderden kilometers richting hun grens is gekomen. De Russen zien dat de defenisiebegrotingen bij ons omhoog gaan. De Russen zien dat er in Brussel en Den Haag met allerlei niet onderbouwde propaganda komen dat zij met allerlei duistere zaakjes bezig zijn en gevaarlijk zijn. Kortom, goed om te lezen dat FVD en PVV niet meedoen aan die agressieve propaganda. En Rusland benaderen als een land waar je prima zaken mee kunt doen.

Graaier | 25-11-17 | 08:02 | 3

Ach, ja, maar de russen hebben wel veel en goedkoop oorlogsmaterieel dat werkt en dat eventueel bij defecten met wat ductape en elastiekjes weer aan de praat te krijgen is.
Dat is wel wat anders dan ons high tech state of the art spul, waarvan 80% continu wegens onderhoud of upgrades niet beschikbaar is.
(Kan de JSF al vliegen trouwens?)

Rommelende Onderbuik | 25-11-17 | 08:41

De Russen zien dat de defenisiebegrotingen bij ons omhoog gaan.

Waarom denk je dat die omhoog gaan? Hoeveel denk je dat de Russische defensiebegroting omhoog is gegaan in dezelfde periode en wat het percentage BNP is dat Rusland spendeert? Oh, now we're talking..

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:24

Rommelende Onderbuik | 25-11-17 | 08:41
Je gelooft ooko de mythe van die T34 tank zeker, de schrik van de Wehrmacht? De feiten zijn dat die aan het einde van de oorlog zelfs, toen Duitsland al half op de knieen lag nog steeds werd vernietigd met een 3:1 ratio. Drie T34's waren nodig voor een Duitse tank. Maar goed, de kracht lag in de aantallen, niet in de kwaliteit.

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:26

Derk Sauer, is of was die niet de baas van NRC?
En geeft die niet gewoon een krant ui Moskou, het Moskou van Poetin?
Wie heeft er nu onvervalste verdachte connecties met de Russen als ik vragen mag?

mallekater | 25-11-17 | 07:45

In NAC, die R mag er echt niet meer in, een groot artikel over "modest fashion", ofwel hoe leuk en hip een pinguinpak met kopvod wel niet is.
Niet meer serieus te te nemen, nog niet geschikt voor in de kattenbak.

Zorc | 25-11-17 | 06:08 | 1

Nu weer een opvlieger dat een iman met verbiedsverbod de vrijheid van meningsuiting censureert, ze verzinnen het en drukken het af.

28 | 25-11-17 | 10:20

Nog een paar jaar en de papieren hoernalistiek is helemaal dood. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen.

caspert79 | 25-11-17 | 06:05 | 4

Uitstekende analyse van Van Wolferen, eea. incl NL journalistiek bekeken in het grotere plaatje van Navo Oekranie Rusland MH17 en vooral het gebrek aan durf om vragen daarover te stellen

HdJ | 25-11-17 | 09:39

Van Wolferen is een fascinerende man.
Hij doet haarfijn uit de doeken dat er maar 2 soorten mensen zijn: zij die complotten voor mogelijk houden (geframed als complotdenkers) en zij die complotten voor onmogelijk houden (in feite complotontkenners).
Vreemd genoeg geloven de complotontkenners ook in complotten: Omzigt werkt voor het Kremlin.
Zonder hard bewijs daarvoor is dat gewoon de zoveelste theorie en dat het in een krant staat maakt het niet ineens waarheid.
Ach, Rutte zegt "er bestaan helemaal geen complotten".
Maar waar blijft het vervolg op de beschuldiging aan Poetin's adres vanaf dag 1 na het neerhalen van MH17?
Als er iemand is die voeding geeft aan complotdenken inzake MH17 is het Rutte.

LuckyGirl | 25-11-17 | 16:11

LuckyGirl | 25-11-17 | 16:11
Nee die KvW is een ongelofelijke kletsmajoor. Die plakt echt elk Kremlin gerucht aan elkaar tot een kluwen aan complot-verhalen. Maar een heel mooie vondst van hem is wel de bewering dat niet-komplotgelovers OOK complotgelovers zijn. Hahahaha, wat een enorme druif die vent. Oh en lees ook even zijn 9/11 meningen. Helemaal om te lachen.

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

GS, Nijman, pluis ff uit wie baat heeft bij deze hele Omtzigt frame.
Follow the money, want we zijn het voordeel van de twijfel voorbij. Dit is duidelijk geen overmoedig broddelwerkje tot meer en eerdere glorie van zichzelf meer, maar pure kwade opzet.
Journalistiek onwaardige flutkrant.

Harry Turtle | 25-11-17 | 02:55 | 3

Ja, wat is het motief om Omtzigt kostte wat het kost te beschadigen? Zelfs als daardoor de integriteit van de NRC op de vuilnisbelt belandt? Wie, waarom, waarom nu? Wil ik ook weten.

tipo | 25-11-17 | 04:28

@harry&tipo
Men is mogelijk iets bijzonder stiekems van plan wat geen enkele dissentie kan verdragen en de kans op lastige vragen van Hr. O is groot

kindapaas | 25-11-17 | 04:46

Vroeg of laat zullen NRC betrokkenen of directe familieleden beloond worden. Een mooi voorlichtersbaantje op ambassade naar keuze, een hele trits aan overheids-scoops, een kerstspecial exclusive met Rutte, etc. Gezien de volhardendheid bij deze canard is er overduidelijk meer in het spel. Blijf roeren GS!

de Voorzittert | 25-11-17 | 07:24

Russische invloed is vreselijk maar islamitische haatbaarden die NL moskeeën aansturen vanuit Mekka en Teheran... da's helegaar OK.

TheDrivingDutchman | 25-11-17 | 02:54 | 2

Oh is DAT de vergelijking. Wat Poetin doet is oke omdat hij tegen de islam is. Maakt dan ook niks meer uit of daar ook onschuldigen bij zijn. Ik dacht al dat daar het raakvlak lag tussen nederlands rechts en Rusland.

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:30

@ Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:30
Nederlands rechts? U bent zelf van linkse signatuur? Interesting. Net als wat u schrijft over ‘dat daar onschuldigen bij zijn’. Alsof Poetin atoombommen dropt op islamitische landen. Of bedoelt u iets anders?

duh! | 25-11-17 | 21:30

De NRC heeft last van een Omtzigt-fobie.
En fobiën zijn schadelijk voor de maatschappij roepen de deugmensen dagelijks met de NRC voorop.

Jan Dribbel | 25-11-17 | 02:23

Het houdt niet op, niet vanzelf.

boeddhaat | 25-11-17 | 02:16

Veritophobia.
Veel media kanalen weten het kundig te "rebranden" naar politieke affiliatie of adverteerdersvoorkeuren maar in de kern is het vooral angst voor de waarheid.

kindapaas | 25-11-17 | 02:14

Eigenlijk ben ik al maanden ziek van het journaille gilde. Ze hebben totaal hun bestaansrecht verloren en zijn de koers volledig kwijtgeraakt. Wat is er geworden van de controle op de macht en de goed geïnformeerde burger? Journalisten liggen als dronken hoeren met de politiek in bed in hun eigen gecreëerde bordeel Haagsche kringen.

Graaf van Egmont | 25-11-17 | 01:35 | 3

Mee eens.

Watching the Wheels | 25-11-17 | 01:57

Doet GS ook hoor. Niets menselijks is hen vreemd.

DrumPiet | 25-11-17 | 03:13

De UN is bezig wereldwijd de duimschroeven aan te draaien, let er maar eens op. De houding is meer en meer opgeschoven naar pro-Islamitisch.
Intimidatie via de dreiging van allerlei vormen van strenge of zelfs militante Islam zorgen vervolgens voor de nodige zelfcensuur. Zodra je er op gaat letten wordt de omvang pas goed duidelijk.

kindapaas | 25-11-17 | 04:53

Neutraal. Rusland of de EU, er is geen verschil meer.

Mark_D_NL | 25-11-17 | 01:19

kijk, dit soort persberichten gaan uit van een bijzonder laag intellect/aandachtsspanne/inleesvermogen van de lezer. ze zijn simpel te lezen als een serie van keywords.

(insert national geographic voice)
"Rusland... Desinformatie .... Wilders... Putin .... Baudet .... Omtzigt ... "

Herhaal de leugen veel en lang genoeg, en mensen gaan het vanzelf geloven.

Ir. Wilhelmus | 25-11-17 | 01:15

Ahaaaa.... Er is een paralelle NRC! Eentje in een ander continuüm. Met een volslagen andere waarheid dan die wij kennen. En die lekt naar dat van ons. Want wat lees ik in de Beginselen: "Een auteur kan (...)eisen dat zijn naam wordt verwijderd als hij zich niet met een publicatie kan verenigen, ook al heeft hij die (...) zelf geschreven." Dus schrijf maar raak voor een knaak, zet je naam erbij, fluit het langs de eindredactie en vlak voordat de krant zakt, bel je de opmaak nog vlug om je naam weg te laten Jorissen. Verder vind ik dat de Tiendaagse Veldtocht natuurlijk nooit al op dag tien had moeten stoppen...

F. von Zeikhoven | 25-11-17 | 01:15
-weggejorist-
rijk | 25-11-17 | 01:14 | 2

Nog een voorbeeld van de hopeloze nepsjoernalistiek van kutkrant NRC. Het stuk met de titel "Regisseur kinderfilms in opspraak". Met als ondertitel "Karst van der M. werd dertig jaar geleden veroordeeld voor kindermisbruik."
Link hier: www.nrc.nl/nieuws/2017/11/22/regisseu...

Nee, NRC. Opspraak is de verkeerde term voor de verkeerde persoon. Het nieuws was dat Karst van der Meulen al in 1990 was veroordeeld voor het seksueel misbruiken van jonge kinderen en daar een fopstrafje voor had gekregen en dat justitie en werkgever NCRV dat stil gehouden hebben. Pedofilie, doofpot, waar zijn wij die combinatie eerder tegengekomen?

In opspraak horen te zijn zijn justitie, NCRV en zeehondenvrouwtje Lenie die na het vonnis met de pedo is getrouwd. En de zeehondencrèche waar het misbruik plaatsvond. Dat vonnis was trouwens geen 30 maar 27 jaar geleden, nepsjoernalist. Met je nepintegriteit.

Deze zaak is een van de grootste schandalen van nu en verdient uitgebreide aandacht in serieuze media. Ja, GeenStijl, met serieuze media bedoel ik jou. Please, kom met een topic. "Zeehondencrèche blijkt kinderlokkerij" zou de titel kunnen zijn.

Lewis Lewinsky | 25-11-17 | 01:10 | 5

Precies, heer von Zeikhoven. En dat geldt ook voor Lenie, de pedo-vrouw.

Lewis Lewinsky | 25-11-17 | 01:24

Fuck this shit.
Een tiental kinderen, zeven maanden voorwaardelijk.
In Saoedi-Arabië wordt je nog harder gestraft.
Dus om de kinderen te beschermen laten ze de dader lopen?
Je verzint het niet.

LuckyGirl | 25-11-17 | 01:27

@LuckyGirl
Een pedo krijgt zeven maanden voorwaardelijk voor het verkrachten van tientallen jonge kinderen. Een kritische journalist heeft een paar dagen geleden zes maanden ONvoorwaardelijk gekregen voor het beledigen van NOS-baasje Gelauf. Hij had Gelauf namelijk beschuldigd van het beschermen van pedo's.
Justitie en pedo's. Say nomore.

Lewis Lewinsky | 25-11-17 | 01:52
▼ 2 antwoorden verborgen

geenstijl, laat je nou niet zaken in de mond leggen. er is een verschil tussen: 1. "Wilders is niet zo anti-Ruslnd-herstart-de-koude-oorlog-houding als Hillary" en 2. "Wilders krijgt orders van de KGB".

Ir. Wilhelmus | 25-11-17 | 01:08

Ik zweer het. Bij de val van de muur en het uiteenvallen van de CCCP, waren de veiligheidsdiensten op zoek naar een nieuwe vijand. Wat denk je? Een maand of drie later kwam de NAVO met onze nieuwe vijand. De Islam. Kennelijk hebben ze op het verkeerde paard gewed en zette de democratisering in Rusland niet voortvarend genoeg door met die dronken Jeltsin en zijn opvolger Putin. Sinds die tijd ligt Rusland weer in de vuurlijn. Met als welkome sidekick de Islam.

Graaf van Egmont | 25-11-17 | 01:02 | 1

"kwam de NAVO met onze nieuwe vijand. De Islam."

Oh ik dacht dat Wilders iets tegen de islam had, maar dat was een stunt van de NAVO. Bedankt voor de tip. Nu snap ik het.

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 19:14

Ik snap nog steeds niet welk voordeel Europa/Amerika heeft bij het constant neerhalen van Rusland. Of er is echt wat aan de hand, maar dat gevoel heb ik niet.

Luckystriker | 25-11-17 | 00:43

#metoo
Ik ben een russische pion. Ze gaven mij wodka en fotos van russische vrouwen in ruil voor informatie over dingen en zo. Meestal via Gall en Gall en direct mail naar m'n persoonlijke email adres. Mijn contactpersoon heet Victoria en stuurt me twee keer per dag ongecodeerde berichten. Ik heb ons land verraden, vrienden van GS... Het spijt me heel erg. Ze gaven mij de aandacht die ik altijd wilde, maar nooit kreeg omdat iedereen mij maar sneu en raar vond. Rusland gaf niet om mijn daden en bijdrage aan de maatschappij en zo. Ik spioneerde altijd en overal; in de sportschool, de Jumbo en langs de A4 tussen Den Haag en Zoeterwoude Rijndijk. Ik heb overal foto's van. Stelletje mietjes dat jullie er zijn.

Kwijldraad | 25-11-17 | 00:15 | 2

Ik glimlachte.
Maar je bent wel een vuile vieze landverrader natuurlijk.

Lewis | 25-11-17 | 00:36

LOLsky.

Lewis Lewinsky | 25-11-17 | 00:39

Ah, dus NRC staat voor Nieuwe Russische Courant.

AdeBeuker | 25-11-17 | 00:05

Sinds kereltje Omtzigt z'n minachting voor z'n kiezers heeft laten zien door met het CDA mee te stemmen tegen erkenning vd Armeense genocide mag de flapdrol van mij door elke krant kapot worden geschreven. En als dat via een lulverhaal gebeurt is dat alleen maar een bonus.

RoBD=Skullfucker | 25-11-17 | 00:03 | 2

Zo laat in de avond nog een fles azijn weggewerkt? mmmm ik zou er hulp bij zoeken.

peterdh | 25-11-17 | 00:06

Amen Rob.

DrumPiet | 25-11-17 | 03:15

Ik snap echt niet waar die plotselinge Rusland-haat ineens vandaan komt. Sinds Trump president is doen alle westerse landen er echt álles aan om Rusland zwart te maken.

Rusland is natuurlijk niet onze bondgenoot, maar ik vind het echt heel triest om alles ot aan de dood van bambi zn moeder aan Poetin te wijten.

barryvantiggele | 24-11-17 | 23:55 | 5

Ken uw klassiekerts. Uit het oosten komen de Horden, Vandalen, Mongeaulen en straks de Noord-Koreanen. Oh, en de Jappanners, natuurlijk, die kwamen ook uit het oosten. De Enola Gay kwam ook uit het oosten. Verder was er Oost-Duitsland en was er een drukbezette dienstregeling naar het oosten. Enschede ligt trouwens ook in het Verre Oosten...

F. von Zeikhoven | 25-11-17 | 00:52

"plotselinge Rusland-haat"

Onder welke steen heb jij gelegen?

Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:31

@ Beste_Landgenoten | 25-11-17 | 18:31
U haat Rusland al langer? Sinds ze in WO II de hete kolen uit het vuur haalden in de strijd tegen de nazi’s waardoor uiteindelijk ook West-Europa bevrijd kon worden wellicht?

duh! | 25-11-17 | 21:33
▼ 2 antwoorden verborgen

sjezus. Meer kan ik niet er over zeggen. Tis niet best met de kranten in NL

Omebert | 24-11-17 | 23:52

Het NSB Handelsblatt is de D66-Bode... zelfs Goebbels zou het in 40-45 te ver vinden gaan met hun propaganda.

Keyboardspeler | 24-11-17 | 23:45

Sinds die linkse leipe lutsert P vd Meersch baasje mag spelen bij NRC is die krant langzaam maar zeker verworden tot een vod waar je je kat nog niet op laat schijten.
Een vod waar zg "journalisten" zijn verworden tot linkse beftekkels en kwalijke Lugenpresse, tot partijdige EU- en islamlovers.
P vd Meersch ontpopt zich steeds meer tot kwade genius in medialand, NRC: weg ermee!

appelvink | 24-11-17 | 23:40

"Europa doet wat het kan om zich af te schermen tegen ongecontroleerde migratiestromen en terrorisme".
Aha!
Dus de huidige migratiestromen en terrorisme zijn gecontroleerd!

LuckyGirl | 24-11-17 | 23:30

"Dus de huidige migratiestromen en terrorisme zijn gecontroleerd!"

Ah, dus ze weten daar wel degelijk wat ze aan het doen zijn?
Eindelijk eens goed nieuws over de EU.

*gerust slapen gaat*

Dandruff | 25-11-17 | 00:48

Wil iedereen trouwens alsjeblieft kappen dat met dat afschuwelijke 'het NRC'.
Voor eens en altijd: het is *de* NRC.

Lewis | 24-11-17 | 23:11 | 10

Jammer joh! De Nieuwe Rotterdamsche Courant ging samen met Het Handelsblad en voerde daarna alleen nog de initialen in de fusienaam, het NRC-Handelsblad. het voorzetsel de verviel... Dat gedweep met 'de NRC' is van hetzelfde pseudo-elitale soort al olumpisch...

F. von Zeikhoven | 25-11-17 | 00:58

De baan is NRC Handelsblad. Het blad. Niet: de blad. Ergo: afkorting het NRC.
Jammer voor jou.

Analia von Solmsch | 25-11-17 | 11:41

@ Analia von Solmsch | 25-11-17 | 11:41
Het is de Nieuwe Riool Courant, dus *de* NRC

duh! | 25-11-17 | 12:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik denk dat Mark Rutte hier achter zit. Die kan geen dissidenten gebruiken.

JanBrel | 24-11-17 | 23:10

shades of CNN

nomo | 24-11-17 | 23:02

Zoveel aandacht krijgt de NRC nooit meer.
En dan levert dat ook nog een afname van het aantal abonnees op, kostelijk.

Lewis | 24-11-17 | 22:56

Vroeger verkochten we nog wel eens wat kaas, tomaten, paprikaatjes, bloemen, televisies, bootjes, machines en talloze andere dingetjes aan Rusland. Leverde ook een leuke grijpstuiver op, en werkgelegenheid. Mag niet meer van de EU.
Dat lees ik nergens terug. Misschien is dat ook een bespreekdingetje? Hoe kunnen we weer gewoon handelen? Al dat gelul van geopolitiek en vijandbeelden. Zullen we weer gewoon een beetje VOC mentaliteit doen? Toch?

Stormageddon | 24-11-17 | 22:50 | 28

botbot | 25-11-17 | 00:23,

Over "bij de les blijven" gesproken, lees je eigen reacties nog eens na.
- Jij verdedigde het verlies van 3 miljard euro "want 99% van de ondernemers zijn klootviolen" (23:16).
- Jij verdedigde een boycot "want onderdrukking" (23:44).

Verder spreek je jezelf flink tegen. Eerst verdedig je een boycot, nu doe je of er geen boycot is?
Punt is; de meeste boycots zijn niet totaal, maar gelden slechts op bepaalde terreinen. Kon jij niet weten natuurlijk, maar toch; waarom verdedig je een verlies van 3 miljard, en roep je direct daarna "maar ze verkopen nog steeds olie en gas"?
Overigens, onze handel met SA draait ook niet alleen om olie. Wij verkopen de Saoedi's onder andere levend vee, vlees en zuivelproducten, luxeproducten.

Zeg maar het assortiment dat we ook aan de Russen kwijt kunnen.
Kan dus ook prima geboycot worden, als jij zo graag principieel wil zijn.

Dandruff | 25-11-17 | 00:44

@botbot | 25-11-17 | 00:23
Ga nou maar even graven in de nieuwsberichten van de afgelopen paar jaar wie er is begonnen met sancties op leggen, en welke sancties als reactie volgden waarop.

Beter voor je argumentatie.

TeeJee | 25-11-17 | 00:55

Juist hij heeft het tweemaal over zichzelf afgeroepen.

botbot | 25-11-17 | 08:40
▼ 25 antwoorden verborgen

Ook Trouw columnist Rob de Wijk nam klakkeloos de stelling van het NRC over dat Omtzigt de kant van Putin kiest.

Jan Dribbel | 24-11-17 | 22:50 | 1

rob de wijk... als er een lul met vingers is, dan is het rob '1Vandaag' de wijk.

litebyte | 25-11-17 | 00:00

Dat de NRC heel erg slecht is is niks nieuws, waren ze vroegah niet maar goed. Tijd voor échte journalistiek want er moet uitgevogeld worden van wie de NRC, of iig de werknemers van, de opdracht kregen. Hier ligt wél een groot verhaal, veel groter dan het bedroevelijke niveau van deze nariteitskrant

Bokito ergo sum | 24-11-17 | 22:42 | 1

Volgens mij is GS daar al mee bezig, voor de oplettende lezer,
Niet het scherpste mes uit de lade, Bokito.

Ongeblustekalk | 24-11-17 | 22:52

Weten jullie wie er ook een hekel aan communisten had?

LuckyGirl | 24-11-17 | 22:41 | 8

Fuck off CaO en hey there baby!

LiniaalRectaal | 24-11-17 | 23:07

Lewis Lewinsky | 24-11-17 | 22:58:
Tnx, good to be back.

Ongeblustekalk | 24-11-17 | 23:00:
Ik ook van jou.

LuckyGirl | 24-11-17 | 23:09

prostitutie en journalisten

Ongeblustekalk | 24-11-17 | 23:18
▼ 5 antwoorden verborgen

.. raar.
Vroegah, toen "De Russen" nog met honderdmiljoen tanks tegen de Oostgrens aanleunden, klaar om hun nakende bankroet aan te vullen door hier alle winkels te komen leeghalen, toen waren "onze" linkse kameraden van CPN en PSP nog vol lof over de vreedzaamheid van "De Russen". Hun grote socialistische vrinden.

Tegenwoordig is Rusland genezende van het socialisme en zitten "onze" socialisten en Gutmenschen bij de media en extreem Groenlinks. Daar praten ze met holle stemmen over het gevaar van "De Russen". Terwijl "De Russen" nu echt geen belang meer hebben om gezellig weer een keer mee te komen doen aan de zelfmoord van een Socialistische Heilstaat, zoals die enthousiast wordt aangemoedigd door "onze" linkse kameraden.

Jan Passant mk2 | 24-11-17 | 22:28

Trouwens, misschien spelen NRC en Geenstijl wel onder één (alu)hoedje! Leuke discussies over en weer, allebei blij met extra aandacht. Zijn tenslotte allebei (gedeeltelijk) van Mediahuis en de Van Puijenbroekjes!

Hadena | 24-11-17 | 22:26 | 1

Detective hadena, zit het plot echt zo simpel?

rattenvanger XL | 24-11-17 | 22:39

De laster tegen Omtzigt is vooral stuitend omdat het ongelijk van NRC in deze nu voor ruim 1.000% is aangetoond.
En dan toch *weer* herhalen dat Omtzigt voor de Russen werkt?

Je zou bijna vergeten dat ook Wilders en Baudet hier ten onrechte met de Russen in verband gebracht worden.
Maar Baudet flirt niet met Rusland, en heeft dat nooit gedaan.
En Wilders doet dat evenmin.
Wilders gaat even op bezoek in Moskou, net als onze koning en onze premier een paar jaar geleden. Politici zoeken voortdurend andere politici op, ook staatshoofden van dictaturen zoals Turkije (had Rutte daar niet een deal mee gedaan)?
Een bezoek is nog geen flirt.

Verder wijst Wilders wijst er wel op dat het vijandbeeld dat de EU en alle op Noord Koreaanse school gebaseerde Staatsmedia nu van Rusland scheppen, niet klopt. Tijdens de koude oorlog riepen linkse media altijd dat kritiek op linkse massamoordenaars "vijand denken" is, en derhalve ongepast. Nu er in Rusland geen concentratiekampen meer staan, roepen diezelfde linkse media ineens dat Rusland "de grote vijand" is. Want nu moeten we vriendjes worden met een religie die wereldwijde slavenjachten en genocides predikt. De Russen willen geen collectieve zelfmoord plegen, en worden daarom beschuldigd van "islamofobie".

Bizar hoe linkse "idealisten" in zowel media, politiek als axieweezen, al decennialang letterlijk in elk conflict, altijd voor de meest moorddadige partij kiezen.
Niet zo bizar als de leugenachtige gedachtekronkels die ze daarbij maken, maar toch.

Dandruff | 24-11-17 | 22:25 | 8

@langshetrandje,

Lijkt me duidelijk.
Als je iemand wil belasteren breng je hem niet in verband met heiligen, superhelden en / of mensen die de wereld hebben gered.
Dan breng je ze in verband met kwaadaardige types.

In de lastercampagne tegen Omtzigt werd hij weggezet als Russische spion en nep-nieuwsverspreider. Als NRC pro-Russisch was, zoals toen Rusland nog concentratiekampen had, hadden ze dat natuurlijk niet gedaan. Die beschuldiging werkt alleen maar omdat men Rusland verwijt "de vijand" te zijn.
Ook Wilders en Baudet worden zonder verdere uitleg beschuldigd van een "flirt met de Russen", en dat is echt niet omdat NRC beide politici steunt in hun sttrijd voor de beschaving. NRC heeft de afgelopen jaren vaak pal gestaan voor afschaf van de beschaving, en voor links-islamitische wensen als vernietiging van de joden en de democratie.
Vandaar ook de pro-EU opstelling van de krant; en het wederom *framen* van EU-critici als "betaald door Putin" zoals tijdens het Oekraïne referendum.

Dandruff | 24-11-17 | 22:48

Het is me een stuk duidelijker geworden (glimlacht) en de echte vijand is de Vlaming. Verhofstadt en Vandermeersch zijn wel de engste Europeanen. Ze zijn nog hautainer dan Frank Timmermans.

Rest In Privacy | 25-11-17 | 01:09

Baudet wil gewoon een normale relatie met Rusland, en terecht. Dat is heel wat anders dan dweepen met Poetin.

PresidenteDeConjovia | 25-11-17 | 05:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Het NRC heeft nu CNN status bereikt.

Mali | 24-11-17 | 22:23

Een beetje slinks, een weinig achterbaks, een tikkeltje doortrapt proberen om alsnog een gelijk te halen dat je op een fatsoenlijke manier onmogelijk ooit zult kunnen halen. Laag, schaamteloos, onbeschoft.

Schoorsteenveger | 24-11-17 | 22:22

Nou is het genoeg. Ongezien de vinkentering voor dat hele NRC-tuig. Als je na al het gefileer van afgelopen week dit nog durft op te schrijven ben je de risee aan het worden van de Nederlandsche journalistiek.

JosephKluns | 24-11-17 | 22:22

Heeft DKS een ban of zo? Sinds de NRC onomstotelijk door de mand is gevallen in deze zaak is hij ineens zo stil.

TeeJee | 24-11-17 | 22:17 | 6

Antwoord geven op jouw eigen vraag, het is zóóóó 2017 :-)

MarcS | 24-11-17 | 22:29

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-11-17 | 22:25
Het kartel begint behoorlijk zielig te worden.

Ongeblustekalk | 24-11-17 | 22:37

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-11-17 | 22:25
Dank voor het antwoord.

TeeJee | 25-11-17 | 00:49
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
070 | 24-11-17 | 22:15

Het kan niet anders dan dat sommige journalisten en column schrijvers bij dat NRC extra worden betaald vanuit bepaalde bronnen. Soros? EU ? Bellingcat ? Het is een gevaarlijke ontwikkeling en een stille aanval op nieuws en onze open democratie.

070 | 24-11-17 | 22:15

Dit laat weer zien dat nep-nieuws vooral verspreid wordt door kranten en omroepen die sterk onder invloed staan van de nederlandse regering.

watazooi | 24-11-17 | 22:08
-weggejorist-
Versnelling | 24-11-17 | 22:07

Het (ik hou het op het) NRC probeert het MH 17 dossier te futiliseren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-11-17 | 22:04

De zogenaamde kenners., de doctors Clavan zoals Vandermeersch & Co vertellen vaak dat Putin een vijand zoekt opdat het volk van de binnenlandse problemen wordt afgeleid.
Maar wat dacht u van de EU. Daar zijn zoveel gevaren opdat leden eens flink op de rem willen stampen of zelfs terugschakelen. Sommige landen is dele van de bevolking meer en meer bereid om een serieuze exit te overwegen.
Plus de Euro, de vele financiële problemen, migratie en het zich alsmaar zonder dat het volk het wenst meer macht toeschuiven.

Ofwel, de EU zelf heeft en dat blijkt overduidelijk een vijand nodig. Dat is Rusland en op de 2e plaats de migratie vanuit zuiden en oosten. En uiteraard het populisme en de reaal politiek.

Het framen van Wilders, daar trappen steeds minder mensen in hoewel dat anders lijkt omdat de PVV stemmen verliest aan FvD, VVD, SP.

Wanneer stelt men bij WNL dit niet eens aan de orde. Dat de EU van Rusland een vijand maakt wat het land absoluut niet is. Je moet ze niet zomaar vertrouwen dat ook niet. Immers via de NATO en de USA hebben we het land altijd als zeer gevaarlijk aangezien terwijl het andersom hetzelfde was.
Dan is het tijd om voorzichtig een andere weg in te gaan en te onderzoeken waarin we elkaar kunnen vinden. Europa kan erg veel baat hebben bij een beter band met de Russen, op termijn nog meer dan met de USA. En ik ben altijd vooral vroeger erg Pro USA geweest, daar ligt het niet aan.

Moneytron | 24-11-17 | 22:01 | 3

Ja maar het zijn ruziezoekers zoals deze upload.wikimedia.org/wikipedia/common... die niet gebaat zijn bij 'een andere weg'. Er valt immers veel geld te verdienen bij vijandschap voor schimmige entrepreneurs en hun vrindjes!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-11-17 | 22:11

Op heel veel punten goed betoog. Ik wil er nog even de suggestie aan toevoegen dat wellicht de Vs en Rusland beiden kracht van europa hoger inschatten dan de Europeanen zelf.

Rest In Privacy | 24-11-17 | 22:12

an-Joris-Jaap-Joop | 24-11-17 | 22:11 had u mij niet kunnen waarschuwen. Ik klik op de link en schrik me kapot. Dat wil je laat op de avond, nacht niet meemaken.

Langshetrandje | 24-11-17 | 22 Nou nee, bedien weten dat de Europese legers verzwakt zijn t.o.v. enige decennia terug. Verder is algemeen bekend in defensie kringen dat Europa momenteel de Russen niet kunnen blokken mochten ze binnen willen vallen. Dwz ze kunnen niet zonder de USA en Canada (NATO)

Rusland investeert meer en meer in moderne wapens waarbij ze inzake slagkracht en de eerste klap al sterker zijn dan Europa en over een 5-8 jaar vele malen steker. Ze investeren omdat de USA zijn koude oorlog politiek blijft handhaven, velen in Rusland zijn daar echt bang voor en Putin beschermt ze.
Ook weten ze dat Europa een hetze voert en gaat investeren en ze willen graag bij blijven, liefst voor blijven. En dan is er nog China wat groeit. Ook in militaire macht en te zien is al dat men een dominante rol wil gaan spelen. Zeker in hun regio,
Op zich is het niet verkeerd dat Europa zich in 5 jaar 50% versterkt en de slagkracht verdubbeld binnen 10 jaar.
We moeten een sterk leger hebben en los komen van de amerikanen die alles willen domineren, zie TTIP etc. In dit verdrag erkend men een arbitrage commissie met 5 leden, 1 overheid USA, 1 EU en 3 zakenlieden (CEO's). Nou dan weet je zo al hoer er beslist gaat worden in de meeste gevallen. Mexico betaalde er ook de tol voor inzake het suiker geschil aangaande de coca cola. Canada betaalde zich krom nadat een USA oliemaatschappij op een groot stuk land wilde gaan boren. Dit is natuurgebied tussen 2 rivieren in en Canada hield de poot stijf maar moest miljarden (ik meen ca 3 3,5) aftikken.
En daar wilde Rutte zijn poot onder zetten.

Wapenwedloop zou niet goed zijn maar men moet weten dat wanneer men je aanvalt de kans 95% is dat je er zelf ook aan gaat.
USA te vriend houden maar niet door laten sturen. Russen meer naar je toe trekken door meer samenwerking, mogelijk handelsakkoord e.d. opdat men weet wat onze werkelijke bedoelingen zijn. Kansen voor de Russen inzake zakendoen, volgens onze wetten o.a.langzaam samenwerking opvoeren op een gezonde manier levert enorme kansen op. Gas, Olie, en vele andere delfstoffen.
De Russen zullen daardoor ook al duurt dat heel lang liberaler worden en minder de tanden laten zien. Echter met ons vingertje wijzen helpt niet, de verandering aldaar komt van binnenuit door meer welvaart en uitzicht op vrede wat alle volkeren willen. Overigens willen de Russen ook een sterk leger hebben aan de zuidkant want de Turken. Daar weet je het nooit mee zo blijkt door meer dan 10 eeuwen heen.

Sprak hierover met een gepensioneerde marine kapitein van het Russisch leger een 2 jaar geleden in Oostenrijk op vakantie. De volgende dag kwam er nog een Rus met poen bij zitten en ook hij kwam met dezelfde kansen die we blijkbaar maar niet willen zien omdat we de USA achterna hollen. Deden we ook met de weapons of mass destruction in Irak.

Moneytron | 25-11-17 | 02:31

Wat is er dan mis met Rusland? Beetje gedoe met BUKs enzo, maar verder? NRC leidt af van de andere gemene vijand, het Mohamedanisme, misschien is dat het eigenlijke doel.

Hadena | 24-11-17 | 21:59 | 4

Wladimir 1928 | 24-11-17 | 23:14:
Je hebt me met "kinderloze Europese leiders".

LuckyGirl | 24-11-17 | 23:38

@wladimir
Goed verwoord! Terug naar de bron, dat verklaart een hoop.

kindapaas | 25-11-17 | 04:57

@Wladimir 1928 | 24-11-17 | 23:14
Putin niet 'deep state', hahahaha. Putin heeft natuurlijk een hekel aan de EU, zoals iedere maffiosi de grootste hekel heeft aan de concurrerende maffiaclan. Putin heeft van Rusland een redelijk efficiënte kleptocratie gemaakt, die dissidenten op efficiënte manier opruimt (letterlijk), maar ziet aan zijn Westerse grens een concurrerende club in de vorm van de EU. En Putin heeft geen enkel probleem met islamisering, je mag drie keer raden in welk land de grootste moskeeën in Europa staan.

En het is onzin om te mekkeren over dat de NL staatsomroep negatief is over Rusland, als je ziet welke shit de Russische media dagelijks over het Westen uitkakken.

Zware Guy | 25-11-17 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wie weet krijgt het NRC zelf geld van de Russen om Omtzigt bang te maken.

maSs | 24-11-17 | 21:58 | 2

My thoughts exactly!

JosephKluns | 24-11-17 | 22:22

Hé! Het is geen inception hier.

LiniaalRectaal | 24-11-17 | 23:01

Omtzigt moet aangifte doen van smaad en laster.

hotnot | 24-11-17 | 21:56

Lieve mensen. De NRC leest niemand meer. Het heeft dit nieuws nodig om zichzelf in stand te houden. Los van de provincie, er is geen Randstedeling die dit vlugschrift nog leest. Dit gaat dood. D.o.o.d.

Rollins | 24-11-17 | 21:53

Zorgelijk hoe de rest van de Nederlandse Journalistiek zich in stilzwijgen hult, men is zo bang dat mensen die twijfelen aan hun neutraliteit in het gelijk worden gesteld dat men gezamenlijk over gaat tot zelfcensuur.

Panos88 | 24-11-17 | 21:51 | 2

RTL, Telegraaf, Elsevier....??

Lood om oud ijzer | 24-11-17 | 22:03

Ik maak me daar ook erg druk over en heb een analoge brief ingestuurd. Erg zorgelijk.
Verder is het onbegrijpelijk wat jij wil zeggen, wat een kulverhaal.

Ongeblustekalk | 24-11-17 | 22:16

In naam van het grote geld dienen de Russen geboycot te worden.

zwaanshals | 24-11-17 | 21:49

Zelfs al zou het zo zijn dat Omtzigt onder Russische invloeden staat, dan is dat altijd nog vele malen minder kwalijk dan een 'krant' die niet objectief is en leugens verspreid ter meerdere eer en glorie van ... tja, van wie eigenlijk ?

Ron van Zon3948 | 24-11-17 | 21:44 | 2

Een 'krant' is nooit objectief. Dit heeft niets met objectiviteit te maken, dit heeft te maken met (proberen) iemand politiek kapot te maken.

Ik denk dat je ook gewoon moet afvragen - van wie kreeg NRC het verzoek/opdracht.

Aan de andere kant, dit is voor Omtzigt ook een perfecte manier door zich uit deze politieke klucht MH17 te laten 'schrijven.' Vandaar is het ook muisstil vanuit Omtzigt zijde.

litebyte | 24-11-17 | 21:51

@ litebyte | 24-11-17 | 21:51
Ik denk dat je het allemaal niet zo ver moet gaan zoeken, ze hebben helemaal geen opdracht gekregen. De redactie van het NRC is de afgelopen jaren in haar links-progressieve monocultuur zo ver doorgeslagen dat allerlei hersenspinsels nog maar nauwelijks zwaartekracht ondervinden. Men begint zich steeds meer in een eigen universum te begeven, dan tast je logica en realiteitsbeeld aan.

Panos88 | 24-11-17 | 21:59

Ja Rusland moet gewoon dood want doet niet mee aan de dollar en euro. Verder hebben die Slaven vierkante koppen en dikke tieten en heel veel natuurlijke grondstoffen. Vind je het gek dat hij dsocdn.akamaized.net/Assets/Images_Up... geil wordt en zijn maten ook? En dan het NRC: De baas woont in Brussel!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-11-17 | 21:40

Ik ben zo'n nono die een abonnement heeft. Maar ik ben er al een tijdje klaar mee, maar ja wurgcontract.
Ik wil nu online opzeggen en klik op de knop "opzeggen" in mijn Nrc account.

Weet je welke tekst ik krijg?

Opzeggen
Uw abonnement opzeggen? Wij helpen u graag. We zijn bereikbaar op 088-572 0 572, op werkdagen van 8:00 tot 19:45 uur en zaterdag van 11:00 tot 16:30 uur.

Misschien is er een ander abonnement beschikbaar dat beter aansluit op uw wensen. Wist u bijvoorbeeld dat het mogelijk is om op zaterdag de krant op papier te ontvangen, maar altijd online toegang te hebben tot al het nieuws? Overstappen is simpel en kosteloos, ook binnen uw contract. Onze klantenservice kan u ook hier uitstekend bij helpen.

Nee er is geen ander abonnement beschikbaar dat beter aansluit op mijn wensen.
En nee, ik wil niet een of andere NRC dominee uitleggen waarom ik het niet meer wil.
Gewoon een knop : opzeggen abonnement en direct een bevestiging.

Bon-sens | 24-11-17 | 21:38 | 2

Valt mee dat ze je niet naar sputnik loodsen. Haha

Tuborg øl | 24-11-17 | 21:46

Stuur ze maar gewoon een ouderwets briefje dan, met het verzoek om een schriftelijke bevestiging. Aan de telefoon blijven ze het proberen.

PresidenteDeConjovia | 25-11-17 | 05:08

Het is toch echt heel simpel: NRC-journalisten, columnisten, abonnees en iedereen in de nrc-deugbubbel leest Geen Stijl niet.(ik weet dat uit mijn virendenkring: ïk lees die tokkiebagger niet") We kunnen hier met z'n allen vinden dat we de waarheid hebben gevonden en deze elke dag in vele topics uitdragen, maar ook het Geen Stijlpubliek (en TPO-) leeft in een bubbel. Dus verbaas je niet als iets op deze plek van alle kanten bewezen is niet te kloppen: je zult in de NRC de volgende dag gewoon weer hetzelfde verhaal opgedist zien worden.
And never the twain shall meet....

piloot47 | 24-11-17 | 21:38 | 6

Als je echt gelooft dat niemand uit de NRC deugbubbel GS leest, dan weet je uberhaupt niet waarover je praat. Maar daarnaast is het niet enkel NRC tegen GS in dezen, maar zo’n beetje NRC tegen het soepie...

Lood om oud ijzer | 24-11-17 | 21:58

zeg mij wie u vrienden zijn, etc...

Versnelling | 24-11-17 | 22:08

Zolang ik nog regelmatig deuglieden met passie hoor of lees ageren (radio, tv, diverse kranten en sites) tegen GS geloof ik toch wel dat ze hier meelezen. Zal gerust selectief zijn maar men onderkent de impact zeer zeker.

Moresnetunited | 24-11-17 | 23:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Nogmaal een klein stukje van Sietske Bergsma that covers it all:
Of we het nou willen zien of niet. Die mensen vernietigen het debat, ze indoctrineren onze jeugd, infiltreren onze taal en gebruiken morele chantage (altijd weer: ‘racisten!’) om verder op te rukken met hun utopische gelijkheidsideologie. Het is een ideologie die leeft van leugens en die in het (communistische) verleden altijd, zonder uitzondering tot iets huiveringwekkends heeft geleid.

benjeallanggek | 24-11-17 | 21:34 | 1

Bijzonder mooi kwootje langgek!

Lood om oud ijzer | 24-11-17 | 22:04

Alle schaamte voorbij!

Lood om oud ijzer | 24-11-17 | 21:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken