Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gruwelijke videobeelden van de massamoord in Las Vegas + Paddock met een kogel in z'n rotkop

Ziehier. Kan iedereen roepen dat deze beelden en foto niet getoond mag worden, maar dit is nieuws. Dit krijg je namelijk als je met je zieke harses vanaf de 32ste etage 10.000+ kogels over een mensenmassa sproeit. Hieronder ook de eerste beelden van de hellekamer van Stephen Abu al Dinges Paddock, met in de linkerbovenhoek van de rechterfoto ook de hamer waarmee hij de ruiten van zijn kamer insloeg. En verder hulzen. Veel hulzen. Ook een video van de aftermath in de hotelkamer (met een briefje?) en een video van de bodycams van de politie. Hier nog meer beelden. En hier een draadje over die zogenaamde tweede schutter. Na de Lees verder tevens een foto van Paddock met een stuk lood in z'n verminkte rotkop. Eerst croissant doorslikken, daarna klikken.

Social
Social

Of zoals de Daily Mail het allemaal uitermate subtiel omschrijft met kop en ondertitels:

Dan de guns. Er werd op social media aanvankelijk gesproken over M60's, maar dit was er volgens de Daily Mail in ieder geval aanwezig, voor de gelegenheid opgesomd met bullets:

4x een Daniel Defense M4
3x een FN America FN-15
1x een AK-47
1x Colt AR-15
een boel bump stocks.

En dan doen we verder maar even zwijgen.

Reaguursels

Inloggen

Wat een gek die deze vid heeft gemaakt en ook nog eens online zet. Met zijn dronken kop mensen aanraken en optillen. Walgelijk gewoon. Wat n LOSER!

JuliusGretten | 04-10-17 | 22:15

Wat staat er op het briefje van het filmpje op zijn kamer?
Je zou toch denken dat het zijn motief bevat.
Wordt dat ooit vrijgegeven?Ook als het een boodschappenbriefje is?

Lilia2 | 04-10-17 | 19:28 | 2

Waar zijn de beelden van al de camera's die in hotels in Las Vegas hangen, zelfs op het toilet in die casino's wordt meegekeken.

Theo-Pim-Riv | 04-10-17 | 19:42

Op dat briefje staat de groeten van Isis.

Jetstream | 04-10-17 | 20:14
-weggejorist-
Baron Clappique | 04-10-17 | 17:27 | 3

Last but not least: kogels = patronen. Een kogel zit in een kogellager. Magazijn = patroonhouder. In een magazijn bewaart AH zijn voorraad.

LanzVonLiebenfels | 04-10-17 | 17:14 | 2

Kogens maken onderdeel uit van een schietklaar patroon, derpie. Patroon = huls + slaghoedje + lading + kop.

Schwanzkekse | 04-10-17 | 19:06

Kogens?

Baron Clappique | 04-10-17 | 19:54

Paddock was een man van 64 die van de goede dingen van het leven hield. Geen sportjock, ofzo.
Hij had geen militaire achtergrond of training.
In totaal lagen er 23 wapens op de kamer van waaruit hij heeft geschoten. Of zou hebben geschoten.
Twee ramen waren eruitgeslagen. Was dat een kamer? If so, dan is het wel een bijzonder grote suite.
In 4eneenhalve minuut heeft hij, nogmaals iemand zonder militaire achtergrond, 570 mensen verwond of gedood. Een slachtoffer per 2 seconden, afgerond.
.
Het komt mij merkwaardig voor dat iemand die daar fysiek niet direct voor geschikt lijkt en niet de militaire achtergrond had bijna 600 mensen kon neermaaien. Het schieten met automatische wapens is niet zomaar iets. Weleens een terrorist gezien met een AK 47 en de moeite waarmee iemand op zelfs een korte afstand wordt geraakt? Youtube staat vol met wannabe schutters die alleen maar lucht raken.
.
Hoeveel kogels kan je met het type wapens dat op de foto’ s staat worden afgeschoten? Naar berekening zijn dat er 360 in vier minuten zonder magazijnwisseling. In ieder magazijn zitten ws 30 kogels, dus om aan die 360 kogels te komen, moet je al 13 keer van wapen of magazijn wisselen.
.
En dan zijn er 600 slachtoffers, waarvan er ook ongetwijfeld mensen zijn die door meer dan een kogel geraakt zijn. Kogels die ook nig eens ongericht op een menigte werden afgevuurd door een ouwe man in het donker op een afstand van meer dan 100 meter.
.
De assault rifles die in de amerikaanse wapenhandels te koop zijn, zijn sinds 1986 beperkt tot semi-automatische wapens. Wat is er waar van berichten dat hij met full autimatic weapons heeft geschoten? Dit zijn dure wapens, niet vrij verkrijgbaar - typisch leger, politie, homeland security. Niet voor hobbyschutters.
.
Dit is een ongeloofwaardig verhaal. Om het vriendelijk te stellen. Maar de politie heeft bepaald wat er is gebeurd, daarbuiten wordt niet meer gekeken.

Glasgow Argus | 04-10-17 | 15:44 | 4

Ben zelf mag schutter geweest. Zo moeilijk is het niet om een volautomatisch wapen af te vuren. Daarnaast vergeet je een detail. Er stonden 2 statieven geplaatst. Die man had al het gemak om te richten op het centrum van die mensenmassa. Het was een eitje voor hem on zo veel slachtoffers te maken.

Dam Schreeuwer | 04-10-17 | 16:10

Zie Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 13:59 voor specifiekere uitleg.

Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 16:54

Sorry, da's onder Opaopa | 04-10-17 | 10:09

Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 16:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik dan weer niet berijp is dat.
A) hij had geld zat
B) wilde er een grote moordpartij van maken.
C) had alles goed voorbereid.
D) waarom dan geen granaatwerpers (rpg) geregeld die doen veel meer schade (lees doden en gewonden)

Umberto die trotzoni | 04-10-17 | 15:21 | 2

Heel simpel: omdat je daar niet zo makkelijk aan kunt komen en zeker niet zonder dat er vragen gesteld worden.

Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 16:52

A) hij had geld zat omdat hij wapens verkocht
B) hij werd tijdens de deal in zijn kop geschoten.
C) zijn moordenaars (terroristen) hadden het goed voorbereid en schoten eroplos
D) de aangetroffen wapens kunnen makkelijk in drie koffers vervoerd worden.
E) moet op camera beelden staan van dat hotel.

Theo-Pim-Riv | 04-10-17 | 19:46
-weggejorist-
Umberto die trotzoni | 04-10-17 | 15:04 | 2

De volgende keer als een witte man om zich heen begint te schieten koop ik snel wat aandelen in aluminiumfolie.

Wasbakplasser | 04-10-17 | 14:52 | 1

Witte? PC-speak.

issieookweer | 04-10-17 | 22:28
-weggejorist-
Mich2007 | 04-10-17 | 14:36

Waarom staat die revolver niet in het lijstje met gevonden wapens? Heeft hij zich daarmee door z'n hoofd geschoten?

Ales | 04-10-17 | 14:20

Jeuh, alle aluhoedjes, conspiracythinkers en zwamneuzen op een stokje, is er dan niemand die iets van die scavenger vindt die dat eerste filmpje gemaakt heeft?

D-Fens_1963 | 04-10-17 | 14:07 | 6

@BonHomme Nog 1 die te dom is om te poepen. Succes met je onderzoekje hoor.

suqmadic | 04-10-17 | 15:42

@suqmadic
Je bent weer het typische toonbeeld van iemand die zichzelf zo geweldig vindt dat, wanneer hij zelf geen enkel tegenargument weet te verzinnen, hij ieder ander dan maar voor dom uitmaakt. Hoe dom ben je dan suqurdic?

BonHomme | 04-10-17 | 16:37

@BonHomme Ach hou toch op man. Je bent totaal de weg kwijt met je prive onderzoekje. Misschien dat je jezelf een geweldige detective vindt maar het komt niet echt zo over. Met je meerdere plekken theorie, zo makkelijk te weerleggen. Echo, richting, afketsen van kogels. En als er meer waren, waarom zouden ze dat dan geheim houden? Waar je op doelt is dat de overheid zelf dit soort aanslagen pleegt. Knettergek en ja, dom.

suqmadic | 04-10-17 | 16:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zag door alle troep bijna niet de mensen liggen.

owikzegmaarwat | 04-10-17 | 13:55

Een beetje psychopaat loopt de straat op en begint willekeurig mensen de vermoorden in een opwelling. Dit is echt iets totaal anders: Tot in de puntjes voorbereid, datum geprikt, drukste tijdstip gekozen, cameraatjes op de hal en in de kamer, hamertje mee voor het raam, belachelijk veel wapens en ammo en vrouwtje in Japan. Het zou mij niets verbazen dat het uiteindelijk toch een IS dingske is. Past uitstekend binnen hun vakgebied. Voor een opwelling lijkt mij het best wel toevallig. Kan mij ook voorstellen dat Trump dit onder de pet wil houden.

salsaparilla | 04-10-17 | 13:49 | 1

Ik denk dat iemand ook tot veel narigheid in staat is, als diegene erg depressief is. Een kat in 't nauw maakt rare sprongen. Slechts een veronderstelling. Afwachten maar.

Mastodont Zombie | 04-10-17 | 14:17

10000+ kogels in 10 tot 15 minuten, dan is er met een ander wapen geschoten of er moet een nulletje vanaf.

MogeWijEveOvergeve | 04-10-17 | 13:35
-weggejorist en opgerot-
Klaasina | 04-10-17 | 13:23 | 1

Helemaal knettah.

Ectoplasma | 04-10-17 | 13:26

Alu hoedje of niet. Het zaakje stinkt want er was, zoals de politie in eerste instantie zelf ook meldde, meer dan 1 schutter. Zie deze video's www.youtube.com/watch?v=kRjLIzNSRoE
Als je naar de 2e opname in deze video kijkt, die vanuit een taxi is genomen, dan kan je (aan het mondingsvuur) zien dat er iemand op de overkapping van de entree voor auto's voor het hotel staat te schieten. Hij schiet dus niet vanuit het Hotel, maar vanaf de overkapping voor auto's voor de entree van het hotel.
Vergelijk het beeld vanuit de taxi met streetview op google maps met de afrit die vlak voor de ingang van de overkapte entree rechts af slaat.
Dat in combinatie met de (zelf?)moord van alleen de veronderstelde dader die blijkbaar niet genoeg had aan 2 of 3 wapens met voldoende munitie, maar daar 29 wapens voor nodig had maar dit zaakje wel uiterst merkwaardig. Waarom pleegt alleen de ene dader zelfmoord en de andere(n) niet?
En waarom zou de veronderstelde dader in vredesnaam zoveel moeite hebben gedaan om zoveel wapens het hotel in te smokkelen terwijl hij met 2 of desnoods 5 stuks het klusje ook makkelijk had kunnen klaren. Waarom dan 29?

BonHomme | 04-10-17 | 13:21 | 6

@ Bonhomme: je hoort duidelijk dat het hier of om echo's gaat of anders om goed getrainde synchroonschutters.

Binnenbaan | 04-10-17 | 14:39

@binnenbaan.
Als je goed luistert dan zit er wel degelijk verschil in de schoten.
Maar goed denk er van je wil. Dan zijn de flitsen van het mondingsvuur zeker vuurvliegjes die op het geluid van de schoten ronddansen en daardoor licht afgeven.

BonHomme | 04-10-17 | 15:00

De amateur detectives hebben weer een velddag hoor. En maar roepen dat MSM fake is xD

suqmadic | 04-10-17 | 16:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Over de massa schietpartij, het zal niet de eerste en niet de laatste zijn, ongeacht welke wetten veranderen. Met de aangekondigde veranderingen in wetgeving is de wapenverkoop in Amerika de laatste dagen booming, de NRA heeft niets te klagen.
Wat ik fascinerend vind is hoeveel moeite de overheid heeft om de computerbots in de media te bestrijden. Met het juiste programma zou zo maar een burgeroorlog gestart kunnen worden.

the Jackdawn | 04-10-17 | 13:09
-weggejorist-
bunkertje | 04-10-17 | 12:05 | 1

Het valt me tegen hoeveel alu-hoedje-reacties onder dit bericht zijn geplaatst.

mirvink3478 | 04-10-17 | 12:00 | 1

Dat valt mij ook weer op. Houtje touwtje amateurpsycholoog meets infowars.com. Lekker kritisch naar de zogenaamde MSM kijken maar ondertussen..

Rest In Privacy | 04-10-17 | 12:06

Automatische wapens zijn alleen legaal als ze voor 1986 gemaakt en geregistreerd zijn en zijn daarom schaars en ongelooflijk duur. Zo'n legaal automatisch wapen zal je dus niet snel bij particulieren vinden.

Zepstar91 | 04-10-17 | 12:18

IS, Fa or AntiFa? That's the question.
Er is in deze aanslag geen enkele logica te vinden. Daarom staat het hierboven vol met samenzweringstheoriën.

Orakel1958 | 04-10-17 | 11:42 | 2
-weggejorist-
letters_of_cijfers | 04-10-17 | 12:47

... maar neem niets te serieus want wij weten nog niet wat waar is en wat 'fake' is.

letters_of_cijfers | 04-10-17 | 12:53

Zijn kamer lag blijkbaar vol ANTIFA meuk, maar dat hoor je niet in de MSM want links. De gemiddelde reaguurder twijfelt echter niet aan het waarheidsgehalte van het officiele verhaal merk ik. Lijkt me heerlijk om m'n kop lekker in het zand te kunnen steken en vast te houden aan het wereldbeeld dat ik als tienjarig jongetje had.

Er zijn nog 2 vragen die me bezig houden:
- Waarom hoor je op sommige video's meerdere salvo's (nee, geen echo)
- Wie heeft de bezoekers vooraf bedreigd/ of gewaarschuwd voor een massaslachting?

caspert79 | 04-10-17 | 11:42 | 2

Bron van je verhaal over antifa?
Meerde salvo's? Slechte opname, echo tussen gebouwen, misschien schoot hij wel met 2 wapens tegelijkertijd spray and pray.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:25

www.infowars.com/fbi-source-vegas-sho...

en filmpje van de ooggetuige die vertelde dat een vrouw mensen op de voorste rijen +-45 minuten van te voren had gezegd "you're all gonna die tonight". Beide berichten vrij snel na de aanslag al op internet.

Verder vrij snel gemeld: geen 2e schutter, gewoon echo. Zogenaamde 2e schutter scheen een stroboscoop achtig iets te zijn. Zelf iig nog niets overtuigend gezien waar je van kan afleiden dat er een 2e schutter was.

Binnenbaan | 04-10-17 | 14:17

Teveel geld hebben, veel gokken, wapens verzamelen, angstig in je hoofd, hij had blijvend pillen moeten blijven nemen.

Doe mij maar twee ! | 04-10-17 | 11:39 | 1

Ja die van drion.

Joffri | 04-10-17 | 12:42

Overigens, zijn 'vriendin' schijnt vannacht te zijn teruggekeerd op amerikaanse bodem. Die gaat een aantal flink slapeloze nachten en een hoop vragen tegemoet..

starbuck280 | 04-10-17 | 11:37 | 1

Tja, die zal er ook niet op hebben zitten wachten.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:22

Er is één meneer hieronder die schrijft dat mijnheer Paddock een enorme hekel moet hebben gehad aan country- and westernmuziek. Dat zou heel goed een reden kunnen zijn voor dit bloedbad. Een andere eveneens voor de hand liggende reden is, dat liefhebbers van deze muziek wat meer te vinden zijn aan de rechterkant van het Amerikaanse politieke spectrum en dus de Republikeinen; misschien had hij wel gewoon ontzettend de schurft aan Trump en diens volgelingen? Mocht dit zo zijn, dan wordt dat een leuke kluif voor de NOS om daar een "knol" aan te draaien.

oliebolletje123 | 04-10-17 | 11:35 | 3

Stel dat hij een uiterst linkse terrorist is, en dus Trump stemmers viseerde, dan loopt dat niet goed af in de us of a, dan is het best te begrijpen dat ze dat zo stil mogelijk willen houden.

Lt-Kol Kilgore | 04-10-17 | 12:06

Of gewoon oppertunist om daar die aanslag te plegen. Gaat makkelijker dan bijvoorbeeld op straat om je heen knallen.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:21

De evolutie van de mens is volledig mislukt. Oorlog, vervuiling, religie, macht, hebzucht. Het beste wat de aarde kan overkomen is het uitsterven van de mens. We zijn al aardig op weg.

Willemdrie33 | 04-10-17 | 11:10 | 4

Het is altijd zo geweest. Het komt nu alleen steeds meer voor omdat de wereldbevolking zo veel groeit en het een taboe blijkbaar is om het in te perken waar het het meest groeit.

letters_of_cijfers | 04-10-17 | 12:39

Aardig op weg met uitsterven ? Heb je überhaupt de moeite genomen om te kijken met hoeveel mensen we op de planeet zijn ? Dan valt alle ellende nog mee.

GerMonster | 04-10-17 | 14:44

Bij gebrek aan een (nucleaire) wereldoorlog, pest, of spaanse griep, alle kleine beetjes helpen.

Willemdrie33 | 04-10-17 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
NoRacistJustRealist | 04-10-17 | 11:09

Dit is toch duidelijk geen head-shot hoor. Als je goed kijkt zie je bloedvlek bij z'n borst, daar is de kogel daarbinnen gegaan. Door inwendige bloedingen komt dat er via de mond weer uit, laat dus ook zien dat hij wel even heeft mogen leiden.

Er zijn in het verleden al vele onderzoeken geweest naar het brein van (massa)moordenaars. Ziet er dus naar uit dat Paddock ook zijn hersenen onderzocht wilt hebben.

waterpistool | 04-10-17 | 11:07 | 3

Dit is een schot met de loop in de mond. Dat zie je ook

schalwijk023 | 04-10-17 | 11:11

Dat hangt allemaal af van het gebruikte kaliber. Bij een .45 acp zal er een groot gat vanachter te zien zijn en plakken zijn hersens aan het plafond en de muur achter hem. Als hij een kleiner kaliber gebruikt heeft, zal het gaatje wat kleiner zijn. ook de hoek bepaald de schade natuurlijk. helaas is de exit wound niet te zien op de foto. (alhoewel helaas, leuk is dat niet. )

Lt-Kol Kilgore | 04-10-17 | 12:12

Duidelijk shot through the mouth en ws ketchupvlekken op zn shirt.

Binnenbaan | 04-10-17 | 14:20

Ik vind dat er ook zoiets moet komen als oneervol begraven! Deze vent moet openbaar door de hakselaar worden gehaald en de stukjes van zijn kutlijk aan de piranha's worden gevoerd.

Rdock | 04-10-17 | 11:06

Het waren de vast drugs, zijn er niet ook pakketten vol met drugs erop gevonden? Met het label FBI er nog aan. Made in the Netherlands.
Dr. Vigilante | 04-10-17 | 10:49 | reageer
Deze knakker was waarschijnlijk ook geen onbekende voor de veiligheidsdiensten natuurlijk. Familie van psychopaten wordt natuurlijk ook gewoon gevolgd.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 11:04

Vreemd. Hij had ook met een volgetankt vliegtuig midden op het terrein kunnen crashen. Dat was veel minder moeite geweest met waarschijnlijk nog meer slachtoffers.

Wedstrijdkrokodil | 04-10-17 | 11:01 | 2

Een verbod op vliegtuigen stond mogelijk niet op zijn agenda. Een vliegbrevet misschien ook niet.

Jan Passant mk2 | 04-10-17 | 11:04

Tja, erg logisch is het inderdaad niet. Maar een logische component moet niet perse aanwezig zijn.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 11:06

Interessant om te lezen dat zijn vader een psychopaat was die 8 jaar op de FBI's most-wanted list doorbracht.

Jammer dat dit soort daden altijd direct tot een golf van populisme leiden. Als de dader een moslim is eist men dat alle buitenlanders het land uit worden gezet om de boel weer veilig te maken, gebruikte de dader een vuurwapen eist men meteen dat vrijheden en het recht op zelfverdediging worden ingeperkt, enz.

Dr. Vigilante | 04-10-17 | 10:49 | 2

Link met vader boeit niet, er zijn ook massa's psychopaten met normale ouders.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:20

Dat boeit dus echt wel. Dit soort geestesziektes zijn erfelijk. Wil niet zeggen dat je ouders het moeten hebben of je het altijd zou erven. Maar er is een duidelijke correlatie.

Arijane | 05-10-17 | 08:37

Rare wereld geworden.

Meneer Paddock moet toch wel een enorme hekel hebben gehad aan mensen die van country en western muziek houden. Sinds vorig jaar 8 november leeft dat sentiment helaas heel sterk aan de dichtbevolkte oost- en westkust. Net als de wens de bevolking te ontwapenen. Mevrouw Hillary wilde politiek al cashen.

Voor moslims die zich niet houden aan de knellende leefregels en kledingvoorschriften van de Boze Profeet is er dus ook hoop voor een mooi leven na den dood. Zelfs een ongelovige decadente westerse miljonair kan binnen een uur een ereplaats verdienen in het paradijs van Allah de barmhartige.

Dolle boel.

Jan Passant mk2 | 04-10-17 | 10:45 | 1

Mwoh, festival naast hotel is wat makkelijker dan bijvoorbeeld een football stadion. Kan ook een reden zijn, dus niet perse hekel aan die muziek, maar oppertunist?

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:18

Als ik al de bovenstaande comments lees, denk ik dat de reaguurders en Klaas Dijkhof het mysterie gaan oplossen. Ik heb de FBI reeds gewaarschuwd dat het motief waarschijnlijk te maken heeft met de verdwijning van necrosis en de terugkeer van Bakito.

Viezepoes | 04-10-17 | 10:43 | 1
-weggejorist-
Piet-Bundy | 04-10-17 | 14:11

De vraag blijft: Waarom ? De man was op leeftijd en multi-miljonair dus wat is je beweegreden. Die moet mentaal helemaal wappie zijn geweest.

wattenstaafje | 04-10-17 | 10:40 | 1

Wat in dit geval nog belangrijker lijkt; Waardoor is ie dat geworden?

starbuck280 | 04-10-17 | 11:18

Goede kans dat hier de onderste steen niet op de 32 verdieping komt.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:38

Even voor de mensen die zich afvragen hoe het arsenaal ter plekke kwam.
De man was miljonair, waarschijnlijk kind aan huis in dat hotel, meeste geld vergokt en had een hekel aan country.
Motieven en gelegenheid zat, dacht ik zeau.

Mastodont Zombie | 04-10-17 | 10:37 | 2

probleem is alleen dat ie mogelijk ook een ander festival op het oog heeft gehad..

starbuck280 | 04-10-17 | 11:10

jammere is dat de isis idioten nu wellicht een idee hebben gekregen. Maar ja, dat zijn net zulke idioten als deze kerel was. Denk dat hij alles had in het leven, en nu wereld beroemd wilde worden. Zoals die kerel die Lennon vermoorde, of heel vroeger degene die bij de Spartanen verraad pleegde ( even uit het hoofd, kan er dus naast zitten ).

Helaas-Nederlander | 04-10-17 | 10:33
-weggejorist en opgerot-
NoRacistJustRealist | 04-10-17 | 10:24 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zenzeo | 04-10-17 | 10:14

Vragen komen hier automatisch. De wapens op de foto zijn nou niet echt van het kaliber dat je zou verwachten. Sommige vuursalvo's zijn daar toch echt wat langer dan dat deze magazijnen geven m.i. Vuurwapen-experts hier?

Opaopa | 04-10-17 | 10:09 | 3

Het is waarschijnlijk dat hij ook magazijnen gebruikte met een capaciteit van >30 patronen. Surefire 60 round bijv. Of een drum magazine.

Vula | 04-10-17 | 10:15

Inderdaad. Zie het twitterbericht van Bart Nijman rechtsboven. 100 patronen in een 'gewoon' magazijn lijkt me erg veel, dat zou al gauw 40 cm lang zijn, maar de schutter schoot vanaf een verhoging. Dan komen 1.000 kogels per minuut inderdaad in zicht.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 10:22

Modificaties (2 wapens hadden een bump stock) plus hi-cap magazijnen (lang of trommel, zoals de Beta C-Mag) en een bi-pod. Daarmee maak je van (bijvoorbeeld) een AR15 een soort M249 SAW, een 'full auto' licht machinegeweer dat gebruik maakt van dezelfde 5.56x45 NATO munitie.

Daar is het betreffende wapen echter niet voor gemaakt, dus abnormale slijtage, grote kans op blokkering en snelle oververhitting van de loop zullen het gevolg zijn. En dat nog los van het onvermijdelijke 'klimmen' van de loop door de terugslag, wat wrang genoeg juist geen nadeel is als je van zo'n hoogte op zo'n grote menigte schiet. SAW staat eigenlijk voor Squad Assault Weapon, maar in dit geval zal het wapen inderdaad als een zaag door de menigte gegaan zijn.

Daarnaast was Paddock zich er van bewust dat hij niet onbeperkt de tijd had, aangezien hij een camera op de gang gericht had. Hij wist dus dat hij binnen afzienbare tijd bezoek van SWAT kon verwachten. Dan ga je geen tijd verspillen aan het deblokkeren van wapens of zelfs maar het herladen ervan. Grof gezegd: elke seconde is een potentiële dode.

Dit alles verklaart vermoedelijk waarom hij zo'n enorm arsenaal op zijn kamer had liggen. Hij was nog meer van plan (er zijn ook explosieven gevonden), maar de rook/gas ontwikkeling in zijn hotelkamer door het afschieten van de wapens schijnt het rookalarm te hebben geactiveerd. Daardoor vonden ze hem sneller dan hij vermoedelijk had gepland.

Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 13:59

Waarschijnlijk zal nu het gemiddelde iets van 'klootzak' gaan roepen. Maar daar hebbie dus niets an. We willen de camerabeelden zien. Maar die -et ploplá!- zullen nevertenooit komen. Het draait immers om de pure sensatie, hè? Is ook entertainment. Nou... nog een Hollywoodje fulmpje dan maar? Tsjakkalakka! Peng peng boem boem

Mastodont Zombie | 04-10-17 | 10:07

Iemand die beschreven wordt als rustig en stabiel, die het voor elkaar lijkt te hebben in het leven (miljonair, 2 vliegtuigen, plenty ander bezit), en die nooit betrapt werd op enige ideologie (religieus, politiek, of anderszins). en niet bekend stond als "wapen enthousiasteling", gaat 'plotseling compleet door het lint'. Ok, vooruit - misschien had hij al zijn geld vergokt of zo. Maar als je 'plotseling' door het lint gaat, waarom zou je dan de paar weken die je ongetwijfeld nodig hebt om zo'n arsenaal aan te leggen nog afwachten? Hoe kom je aan het geld ervoor als je failliet bent? En waarom heb je uberhaupt zoveel wapens nodig? Eentje, met een grote hoeveelheid kogels, is genoeg. Misschien een tweede als backup. Maar tientallen? Waar ben je dan precies mee bezig, wat voor doel dient dat?

En dan zelf een camera aanleggen op de gang? In zo'n casino, waar op elke vierkante centimeter al vijf camera's gericht staan? Wel makkelijk dat hij dood is, kan hij tenminste geen antwoorden meer geven...

Opslag Medium | 04-10-17 | 10:03 | 2

Ach camera aanleggen... Misschien gewoon een GoPro met een zuignap. WiFi naar laptop, klaar. Niet te moeilijk denken.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:15

Wapens overhitten aardig snel, loop krom of je boel ontploft in je gezicht, je heb er aardig wat nodig voor een aanval als deze als je wilt blijven schieten.

GerMonster | 04-10-17 | 14:48

GeenStijl is het nieuwe bestgore. Dat filmpje is niet best. Zo ben je op een festival en een paar uur later staan je laatste ademteugen op internet. Zijn er eigenlijk ook mensen doodgedrukt in de chaos?

Vula | 04-10-17 | 10:01

Is de kans op grootschalig geweld de laatste 10.000 jaar nou toegenomen of afgenomen?
Ik denk dat daar een grafiekje uitrolt met een exponentiele curve die door het dak gaat.

bodemloos | 04-10-17 | 09:57 | 5

Dan bent u slecht geïnformeerd. Er gaan streeds minder mensen dood in grootschalige conflicten.

Vula | 04-10-17 | 10:10

En Cro-Magnon dan?

Mastodont Zombie | 04-10-17 | 10:10

Vula | 04-10-17 | 10:10
En dat is ook gelijk het probleem.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Yipp headshot: IsIs

Of doe die allen ig keelstrotknipsnedes

Centauri3 | 04-10-17 | 09:48

Maar nu de vraag: wie zou hem doen?

lovekila | 04-10-17 | 09:45 | 1

Parsons. Volgende vraag.

Deksmaat | 04-10-17 | 09:47

Postzegels en munten verzamelen, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar wapens...?

RenHoek | 04-10-17 | 09:44 | 1

Verboden wapens.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:44

Allemaal leuk en aardig, die foto met die kogel door zijn harses (waarom deze wel, en de foto van Bin Laden niet?), maar liever zie ik de bewakingsfilmpjes van het hotel waarop te zien is dat die mafketel op z'n dooie gemakkie al die wapens in zijn kamer krijgt. Dit moet hij al dagen, zo niet weken hebben voorbereid. Dit verhaal krijgt nog wel een staartje.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 09:43 | 3
-weggejorist-
NLmomus | 04-10-17 | 09:46

Gewoon in koffers. Het is een erg groot hotel. Het is Las Vegas met een hoop rijke toeristen. Zullen er wel meer zijn met 10 koffers in een suite. Die maak je niet standaard open als personeel. Wellicht leidt dit tot scanners bij de ingang maar ik vermoed van niet. Op 300.000.000 Amerikanen flipt er zo nu en dan één met dodelijke afloop. Zelden zo succesvol als deze keer. Doe je niks aan in dat land.

de Voorzittert | 04-10-17 | 09:48

Bin Laden had/heeft een hele schare fanatieke volgelingen. Paddock is een eenling. Het publiceren van de foto's van Bin Laden zou ze alleen maar in de kaart hebben gespeeld. Vandaar dat men ervoor heeft gekozen het niet te doen.

koter | 04-10-17 | 12:34

Rotkop? Zullen we even netjes wachten tot de complotdenkers hun werk hebben gedaan?

wingload | 04-10-17 | 09:42

Die bloedplek rond zijn hartstreek kan dat ook een kogelinslag betekenen?

Vloekende Vlaming | 04-10-17 | 09:41

Vraag me af wanneer ze dit gaan koppelen aan Trump/Alt-right?

Moeten wel een paar daagjes overheen gaan om het organisch te laten lijken natuurlijk.

KutFilosoof | 04-10-17 | 09:38 | 1

Lijkt me nogal vergezocht, aangezien de slachtoffers voornamlijk blank waren. Onder de personen met wat meer melanine is Country nou niet echt het meest populair.

coolvibe | 04-10-17 | 14:29

Als je ziet wat hij voor het grijpen had vind ik het aantal slachtoffers nog meevallen. Meer dan zichzelf aan gort schieten was natuurlijk niet nodig, maar hij had minstens 5 zware wapens omgebouwd naar volautomaat met duizenden kogels. Als je een youtube filmpje kijkt wat zo'n ding in 2 min. aanricht dan ben ik toch verwonderd dat er geen honderden slachtoffers gevallen zijn.
Heeft dit te maken met de afstand, de ligging van de kamer en zijn ze ondanks de vele slachtoffers toch nog relatief goed weg gekomen?

Damoos | 04-10-17 | 09:35 | 4

58 mensen dood op de 1000-en die er stonden. Ik ben het met @Damoos eens hoor. Dit is nog relatief goed afgelopen. Paddock was zijn granaten vergeten. Dit had nog veel gekker gekund.

de Voorzittert | 04-10-17 | 09:54
-weggejorist-
Piet-Bundy | 04-10-17 | 14:12

@Damoos | 04-10-17 | 09:35/datzouzomaarkunnen | 04-10-17 | 09:42
Ga er maar vanuit dat er onder die 600 mensen ook nog een flink aantal zwaargewonden is; het dodental kan nog verder oplopen. Dat er niet meer dodelijke slachtoffers te betreuren zijn is waarschijnlijk te danken aan het feit dat hij lukraak geschoten heeft. Een deel van de gewonden zal gevallen zijn door afketsers en door de ontstane paniek.

@de Voorzittert | 04-10-17 | 09:54
Stel dat die gek een M203 had gehad, of een M79...

Jezus van Nazareth | 04-10-17 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Lichaam dumpen in de mestput, met zn allen erover heen zeiken en nooit meer zijn naam noemen.

ratelaar | 04-10-17 | 09:33 | 3

Voor de zekerheid dan wel de mestput van een varkens-farm.

Glasgow Argus | 04-10-17 | 09:36

En dan? Daar krijg je geen doden mee terug.

Vula | 04-10-17 | 09:38

Nee, maar het lucht wel op.

RenHoek | 04-10-17 | 09:45

De link naar ISIS zullen ze heus nog wel vinden. Follow the Fielippienetje en the money. Wat ik je brom.

Deksmaat | 04-10-17 | 09:32 | 2

Nee joh. Murica. Niks geen Isis.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:12

Eerste berichten over haar inzake bigamie en identiteitsfraude druppelen binnen. En waarom zat ze in een rolstoel?

Deksmaat | 04-10-17 | 17:28

Vraagje: Waarom heeft hij 2 ramen ingeslagen?

Mr_Natural | 04-10-17 | 09:31 | 4

Ah, vandaar ook 16 wapens.

Mr_Natural | 04-10-17 | 09:35

Nee hoor, omdat hij zo vanuit meerdere hoeken zicht had op het terrein. Bijkomstigheid zou kunnen zijn om zo te doen alsof er meerdere schutters waren. Maar lijkt me het eerste vooral.

de Voorzittert | 04-10-17 | 09:44

@Guido | 04-10-17 | 09:34
Ken uw klassiekers: Arendsoog en Witte Veder

Watching the Wheels | 04-10-17 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Een beter pleidooi voor het afschaffen van vrij verkrijgbare wapens is er niet.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 09:29 | 3

Ach, een keukentrapje is gevaarlijker.

TheEgg | 04-10-17 | 09:32

Een volauto is niet vrij verkrijgbaar.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:46

Waar een wil is, is een weg. Een wetje meer of minder houd een crimineel niet tegen.

coolvibe | 04-10-17 | 14:33

Als het echt een false flag was, dan hadden ze een meer waarschijnlijke dader genomen dan deze man. Dus juist omdat het zo'n raar geval is, is het waarschijnlijk wel waar.

du Roi Soleil | 04-10-17 | 09:29 | 2

Of ze denken 1 stap verder.

Gibbon | 04-10-17 | 09:45

Jij weet helemaal niet wat het plan is achter de false flag. Hiding in plain sight is altijd wel succesvol.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:48

Het is ook niet heel moeilijk om deze wapens te kopen in Nevada. Alleen al in Las Vegas zijn er meer dan 50 gun- en aanverwante shops (eerder 100 zelfs). Maar hij kon ook gewoon om de hoek in de gitaarwinkel zijn wapens kopen.

Controllos | 04-10-17 | 09:28 | 1

Je kan nog steeds geen volautomatische wapens kopen. Illegale wapens zijn illegaal. Een crimineel heeft schijt aan de wet. Je kan beter reguleren en registreren in plaats van verbannen (aangezien verbannen niet werkt ivm zwarte markt)

coolvibe | 04-10-17 | 14:34

Ik dacht dat er vanaf de vierde verdieping werd geschoten.

Jezus Caesar | 04-10-17 | 09:26 | 2

Euh, maakt die persoon op de bovenste foto nou het onder duikers welbekende gebaar voor "oke"?

Hem | 04-10-17 | 09:26

Dus òf de Amerikanen worden nu eens wakker, òf ze gaan een interne wapenwedloop aan.
En aangezien dat laatste goed voor de economie is, ook de wereldeconomie, lees: wij, man, vrouw, zwart, blank, lbtguqea whatever, houd ik m'n hart vast.

Magdatkandat | 04-10-17 | 09:25 | 2

Het wapenbezit in de VS is sinds 1994 met 56% toegenomen. Het aantal moorden met wapens is in dezelfde periode met 49% afgenomen. In Europa zijn wapens verboden en toch weten de bad guys de weg naar de wapens te vinden. Alleen mogen wij ons er niet mee verdedigen. Geen enkele wapenwet gaat dit voorkomen, ik weet zeker dat deze wapens niet in de winkel op de hoek zijn gekocht. Dit zaakje stinkt heel erg. Iedere debiel snapt dat deze man dit niet in z'n eentje gedaan kan hebben. De hoeveelheid wapens, kogels, de logistiek van de hele operatie.... dit moet maanden vantevoren gepland zijn met militaire precisie uitgevoerd. Met alles wat we van deze man weten komt het niet logisch over. Er is ook geen enkel motief bekend terwijl als je zo'n operatie plant je naar ik aanneem een statement probeert te maken en daar open over bent door brieven of opnames achter te laten. Als er geen enkele reden naar buiten komt maar de politiek en Media blijven drammen over terugbrengen van wapenbezit dan ga ik er vanuit dat het is opgezet met dat doel en dat de dader een 'patsy' is die de trekker wellicht niet eens heeft overgehaald.

TheOneWhoKnocks | 04-10-17 | 10:20

TheOneWhoKnocks | 04-10-17 | 10:20

Mijn jeugd in Amerika doorgebracht. Zaterdag altijd schieten met m'n vriendjes. Ik kan je vertellen dat ik op m'n twaalfde al met een arsenaal over straat liep waar ze bij het KC tegenwoordig alleen maar van kunnen dromen. En dan hebben we het over een beschaafde, oostkust staat.

Magdatkandat | 04-10-17 | 10:31

Die 'bump stocks' zullen dit jaar nog wel verboden worden. Tijd voor een nieuwe vinding.

Guido | 04-10-17 | 09:25

Die man heeft een gaatje in zijn hoofd.

maar toch | 04-10-17 | 09:25

Is het Paddock? Gisteravond was dit nog niet bevestigd.. En geen dank voor de tip.

Ommezwaai | 04-10-17 | 09:24 | 2

Het ging om de dode Paddock op de foto....

Ommezwaai | 04-10-17 | 12:34

NRA spokes-meneer: jezelf verdedigen tegen dit soort long range mafkezen kan dus alleen als je raketwerpers mag dragen. Plus, je moet met een M109 op route 66 mogen rijden en, hell, met een F35 naar je werk..
#2ndamendment

Magdatkandat | 04-10-17 | 09:22

Het is volmaakt onbelangrijk, maar meer dan 1.000 kogels per minuut met standaard magazijnen (30 patronen): u schertst maar voordat dat een eigen leven gaat leiden. Het enige wapen dat deze neukfout had moeten gebruiken is die revolver op het onderste plaatje en wel vooraf aan deze gruweldaad.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 09:19

De voorgestelde situatie doet mij te werkelijk aan. Ik ruik iets verdachts.

kwark001 | 04-10-17 | 09:18 | 1

Wat ruik je dan?

Bill Cosby | 04-10-17 | 09:23

Zal de gebruikte kamer nu tegen een spotprijsje af te nemen zijn?

Croxifoxio | 04-10-17 | 09:17

Dit. Plus nog eens $100.000 overgemaakt naar zijn lieve Pielipienetje. Says it all.

Deksmaat | 04-10-17 | 09:17

Hoe zat het ook alweer met de tijdlijn.
Schutter opent vuur op de 32ste verdieping en pakweg 5 minuten later staat de pliesie al aan de deur op de 32ste verdieping.
Pliesie verzamelen en dan nog met de lift naar boven en dat allemaal in pakweg 5 minuten.
Dat riekt naar voorkennis of de tijdlijn klopt van geen kanten.

komtdatschot | 04-10-17 | 09:17 | 6

Elk groter resort heeft eigen 'politie', gewapend. Met kennis van de locatie. Grote kans dat daar door ellende van afgelopen jaren inmiddels een specialisten / SWAT-team uit is gevormd, al dan niet met steun van overheid. De snelle aanwezigheid lijkt me hierom geen raadsel. Wel een raadsel is hoe het kan dat die schutter z'n hotelkamer tot compound heeft weten om te bouwen zonder dat de security dit in de gaten had...

Lepo | 04-10-17 | 10:41

Groot festival, swat was daar al aanwezig als voorzorgsmaatregel.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:10

Okee en nog bedankt voor de informatie.

komtdatschot | 04-10-17 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

al zijn geld en bezittingen in beslagnemen en verdelen onder de slachtoffers. zijn lijk verbranden en de as verstrooien op zee. dit wezen was geen mens, hij was ook geen dier. een dier doodt niet voor de lol.

langzullenweleven | 04-10-17 | 09:16 | 6

Katten doden niet voor de lol. Het zijn roofdieren. Tja, als je ze te eten geeft wordt dat anders. Logisch, hè?

Mastodont Zombie | 04-10-17 | 10:22

Van Urk | 04-10-17 | 09:29
en een mens is een dier met grote hersencapaciteit. Gedrag blijft hetzelfde.

Cobalt bomb | 04-10-17 | 10:52

Veel dieren doden voor de lol. Niet alleen katten hoewel katten misschien wel de meest sadistische zijn.

Avondlander | 04-10-17 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
4Schwanz | 04-10-17 | 09:15 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Intelligente moordenaars zijn eng. Ik ben wel benieuwd of er ooit nog een motief wordt ontdekt.

Vula | 04-10-17 | 09:15

Als ik het goed begrijp heeft een SWAT team in een minuut of 5 à 10 verzameld, de juiste kamer bepaald & bereikt en de deur opgeblazen. Wat zou de reactietijd van onze Nederlandse politie of militairen zijn? Uren?

Feynman | 04-10-17 | 09:14 | 5

De totale schietpartij van die gast heeft 9 minuten geduurd. Tussen de 9 en 72 minuten heeft tie enkel bewakers/lokale sherrif beschoten en is daarna in relatieve stilte gewacht op Swat team. Weet niet wanneer hij de eigen headshot precies gedaan heeft.

de Voorzittert | 04-10-17 | 09:27

Die moeten eerst de moordenaar om een id vragen, of die wel meerdrjarig is en of hij een ongelukkige jeugd heeft gehad want anders worden ze na 30 jaar gesewed door nabestaanden.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 10:04

the Jackdawn | 04-10-17 | 09:19
de Voorzittert | 04-10-17 | 09:27
10:14 PM was de eerste agent al op de 31ste verdieping onder een schietende Paddock. Die bedoelde ik. Idd niet de SWAT.

Dan vraag ik me af wat voor Paddock de aanleiding was om te stoppen met schieten. Lichten uit op het festivalterrein? Kogels op?

Ook is het dan vrij snel hoe Paddock als (enige) dader wordt aangemerkt. Daarvoor zou ik eerst alle beveiligingsbeelden willen laten bekijken.

Ik zou toch wel testen willen zien of je in je eentje zo veel kogels kunt afvuren. Bumpstocks leveren 400 tot 800 kogels per minuut. Dat is exclusief wapens herladen of wisselen. Het kan, maar zit vrij dicht op theoretisch mogelijk, misschien er voorbij. www.nytimes.com/interactive/2017/10/0...

Feynman | 04-10-17 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Raar dat niemand zich vragen heeft gesteld bij het bezit van zoveel wapens door één individu. Gunshoppen als een bezetene. De uitkomst kàn gewoon nooit goed zijn.

Notenkraker | 04-10-17 | 09:13 | 1

Pfft, murica. Genoeg mensen die een arsenaal aan wapens hebben, dat is niks speciaals.

Is dit nog nieuws? | 04-10-17 | 12:31

Ok. Zelfs in Las Vegas in het Mandalay moet het toch wel iemand zijn opgevallen dat iemand 10 zware koffers binnensjouwt en dan vervolgens ook nog eens binnen en buiten zijn kamer een stel camera’ s gaat aanbrengen.

Glasgow Argus | 04-10-17 | 09:12 | 1

Ja want in een hotel valt het zo erg op als een oude vent met een koffers op een karretje naar een hotelkamer gaat. En wie zegt dat ie 10 koffers in een keer doet?

peterdh | 04-10-17 | 09:26

Toch benieuwd naar het motief.
Zo'n hekel kan je toch niet aan country music hebben.

spoilerfreak | 04-10-17 | 09:09 | 4

Zonder te willen insinueren dat het zo is: stel je voor dat deze meneer dit gedaan heeft omdat er vooral "conservatieven", dus Trumpstemmers op zo'n festival afkomen. En stel dat de autoriteiten dit motief weten te achterhalen, zou het dan naar buiten worden gebracht of zou men zwijgen of er een ander verhaal van maken?

jemagookniksmeer | 04-10-17 | 09:59
-weggejorist-
vanBarchum | 04-10-17 | 11:42

VanBarchum, vuile gek,

Mather | 04-10-17 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Headshot altijd +1

Rest In Privacy | 04-10-17 | 09:08
-weggejorist-
Piet-Bundy | 04-10-17 | 09:08

Wel eerst de meeste kogelhuzen opgeruimd voordat de foto's gemaakt zijn. Netjes.

Pimp my Voortuin | 04-10-17 | 09:05

Wat een psychopaat zeg.

keestelpro | 04-10-17 | 09:05

hij ligt er netjes bij.

Rest In Privacy | 04-10-17 | 09:05

Ergens in mn achterhoofd houd ik ook nog een beetje rekening met de optie ´false flag´. Zeker weten zal ik dat wel nooit doen......

nope | 04-10-17 | 09:04 | 7

Waarom? Om dat bezopen wapenbezit af te schaffen... je zelf verdedigen met zwaar militair geschut.. slaat de plank een beetje mis, niet? Tis goed om je als bevolking te (mogen) bewapenen tegen slecht voorzitterschap in de politiek (2de amendment), maar dit gaat toch wel erg ver. 35000 dooien in USA elk jaar tegen nog geen honderd in gemiddeld EU land...

lovekila | 04-10-17 | 09:44

kijk eens naar zwitserland. elke burger standaard een wapen, laagste getal gun related homicides. Grote voordeel is alleen al dat elke burger met een wapen kan omgaan. Scheelt weer wanneer je leger uitgehold is.

Prutsert3368 | 04-10-17 | 10:12

pedro300 | 04-10-17 | 09:08
Dit ziet eruit als zelfmoord. Hij heeft gewoon de loop van zijn pistool/geweer in zijn mond gelegd en de trekker overgehaald.

Wasbakplasser | 04-10-17 | 10:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een vreselijke klootzak. :(

Bernhard de II | 04-10-17 | 09:03 | 4
-weggejorist-
NoRacistJustRealist | 04-10-17 | 11:01

NoRacistJustRealist | 04-10-17 | 10:59

Ach man, rot toch op met je conspiracy gedachten... Zo kan ik overal wel iets achter zoeken, paranoia much???

Vasjir | 04-10-17 | 11:06
-weggejorist-
NoRacistJustRealist | 04-10-17 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Klootzak

Pablo Discobar | 04-10-17 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl