Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Flowchart. Medialogica na aanslag Charlottesville

Veelzeggend plaatje met flowchart zegt veel. Die nazi's in Charlottesville mogen allemaal aan het gas wegens geef hun zuurstof maar aan leukere mensen. Maar de mainstream media. Die kunnen ook wel een linkse fatsoenspolitie gebruiken.

De Flowchart die Alles Zag

We zijn een dag verder dan de dag ervoor. De nazi's zijn gelukkig weer opgetiefstraalt uit Charlottesville, Donald Drumpf is weer keihard door de mand gevallen als witte supremacisten-katalysator en ook het rechtse internet bedaart weer een beetje na een verhit weekend vol welles/nietes wegkijkerij & whataboutisms. Tijd voor reflectie en om eens naar de media- en commentarenlogica achter de aanslag in Charlottesville te kijken. Want de Fake News Media van de M5M lopen de boel weer behoorlijk hysterisch op te hitsen.

Allereerst. De ideologische mechanismen achter extremisme zijn altijd hetzelfde. Radicale moslims willen andersdenkende bekeren of uitwissen, desnoods met geweld. Radicale linksextremisten en hun SJW krijscoalities willen andersdenkenden het zwijgen opleggen, desnoods met geweld. En extremistische rechtsradicalen willen andersdenkenden uit hun bloedlijnen zuiveren, desnoods met geweld. Verschillende overtuigingen, zelfde aanpak, zelfde soort mensen: dogmatische extremisten met doodlopende eenrichtingsbreintjes die te dom zijn om het verschil tussen agressie en argumenten te zien.

Elke radicale groep heeft zijn eigen apologeten, maar de mediabenadering is bij elke groep opvallend anders. De twee grootste van de drie radicale zuilen komen er namelijk beduidend makkelijker vanaf dan de veel kleinere derde. Gelijke mechanismen, gelijke kappen gaat in de media niet op. De vuistregels, na de lees verder:

RADICALE ISLAM: Pleegt een moslim een aanslag, of marcheert er een groep door Westerse straten om jihad & sharia te propageren, dan kan er niet snel genoeg op de klanken van een hakkelend getokkeld Imagine in kranten, op televisie en in de struisvogelsecties van het internet geroepen worden dat het niets met de islam te maken heeft, dat de daders en demonstranten de islam misbruiken, dat je daar niet alle moslims op aan mag kijken en dat Onze Manier Van Leven geen enkel gevaar loopt want Wij Zijn Met Meer. De conclusie luidt altijd dat er eigenlijk niks aan de hand is en dat we gewoon een beetje respect moeten hebben voor andermans religieuze overtuigingen en laten we in de media vooral focussen op de reacties tégen moslims, waar we met een loep naar gaan zoeken om ieder non-incident uit te kunnen vergroten tot een vals verhaal van Zie Je Wel Het Is Allemaal De Schuld Van De Islamofobie En De Populisten. 

LINKSEXTREMISME: Breken gemaskerde, gewapende en hyperagressieve "antifascistische" fascisten een halve stad af omdat ze tegen kapitalisme en globalisering zijn, duiken overal in de MSM columnisten, commentaren en woordvoerders van die gevaarlijke extremistenkliek op om te vertellen hoe belangrijk hun strijd is en dat het geweld eigenlijk allemaal de schuld is van de politie. De conclusie luidt altijd dat die linkse "demonstranten" strijden voor een hartstikke nobel doel van een betere wereld van diversiteit en verbinding, en dat bij hun hakwerk nou eenmaal wel eens spaanders vallen. Dat geweld moet je maar een beetje door de vingers zien en dat mag je zeker geen linkse politici, media, organisaties of opiniemakers aanrekenen.

RECHTSEXTREMISME: Maar: als nazi's door de straten marcheren met Hitlervlaggen, antisemitische leuzen scanderen en hun eigen milities meebrengen, dan luidt de conclusie in de MSM altijd dat DE BURGEROORLOG OP HET PUNT STAAT VAN UITBREKEN, WANT DE SAMENLEVING IS EXTREEM VERDEELD EN DAT IS DE SCHULD VAN HET  WITTE RACISTISCHE PATRIARCHAAT DAT IN ALLE BLANKE MANNEN, ALLE SOCIALE MEDIA EN ALLE ONLINE INTERNETWEBSITES ZIT WANT KIJK MAAR NAAR TERRY BERDET EN GREET WIDLERS HET IS HUN SCHULD EN VAN ALL ANDERE RECHTSE PARTIJEN EN PRATENDE HOOFDEN EN BLOGGERS OP TWITTER OMG WE GAAN ALLEMAAL DOOD ALS WE NIET ONMIDDELLIJK INGRIJPEN EN DE WITTE RECHTSE NAZIFASCISTEN CASTREREN EN HUN GAS AFSLUITEN VOORDAT ER EEN DERDE WERELDHOLOCAUSTGENOCIDE KOMT!!1! [hele NPO Talkshowtafel en z'n online VARA-vehikel knikt instemmend].

Charlottesville toonde Trumps ware gezicht (hij wil of durft zijn racistische achterban niet openlijk af te vallen), maar ook dat van de media, die achter elke rechtsmens een racist zoeken. Geweld van AFA-demonstranten bleef bijna geheel buiten de berichtgeving, terwijl de hysterie over de militienazi's hyperbolisch werd uitvergroot - met opruiende tweets zoals deze trieste poging om de hard groeiende Amerikaanse verdeeldheid in de Nederlandse polder verder uit te doen zaaien - zoals we steeds vaker zien.

Hoe moeilijk is het om alle extremistische ideologieën te verwerpen, objectief te verslaan en met onderbouwde argumenten te ontkrachten, in plaats van de verdeeldheid verder op te stoken door middel van valse associaties, agressieve beschuldigingen en het aangrijpen van een tragische gebeurtenis voor je eigen ideologische strijd. Als de MSM zeggen dat het allemaal de schuld is van het internet, dan moet het internet maar eens zeggen: kijk naar je eige, hitsende haatzaaiers. Want in 1 ding had Trump wel gelijk, alleen zijn timing was extreem beroerd omdat hij alleen de nazi's die in zijn naam de victorie uitriepen had moeten veroordelen. Maar haat, racisme en geweld komen wel degelijk voor 'on many sides. On many sides'. Mainstream alsook fake news media, take note. En wees eens wat eerlijker, als je die almaar groeiende verdeeldheid niet verder wilt voeden.

Bonuspica's. Drie bordjes MSM-retoriek

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist en opgerot-
Factuality | 15-08-17 | 10:51

De whitenecks zijn nu ècht boos. 'Trump wordt door de Fake News media onder druk gezet om ons publiekelijk te bekritiseren! Dit is onze Donald niet!'
Komt wel weer goed, nationaalsocialistjes. Het Heim ins Reich bloed van Herr Trumpler kruipt volgende week weer gewoon waar het niet gaan kan. Nadat een schooltje vol kindertjes van democratische ouders in brand is gestoken, bevobbeld. Dan wijst hij beschuldigend naar de standup comedian Stephen 'Overrated' Colbert. Zo doe je dat, als president van Arisch-correcte afkomst en met een hoofd vol losgeraakte breinverbindingen.

dedeurs | 15-08-17 | 09:29

Net zolang zuigen totdat de ander in opperste frustratie uithaalt waarna maximaal uitvergroten en bij de hele goegemeente (MSN) tranen met tuiten huilen. Geleerd uit het handboek van ’n feeks.

Veluwse-Eikel | 15-08-17 | 01:57

Sinds wanneer heeft een willekeurige Groenlinksert bij deze informatie het nog over de inhoud? Dan zijn ze al overgestapt om het over de vorm, de methode of de procedures te hebben. Of zich boos uit te spreken dat er mensen zijn die asielzoekers de schuld geven omdat zij geen nieuwe heup krijgen. Alles om de ontkenning maar in stand te houden waaraan ze hun identiteit ontlenen.

Pompenkoning | 14-08-17 | 22:54

O dat eeeeeuwige gezeik en gezanik over Trump. Hier maar weer eens een inkijkje in de realiteit, nog van vorig jaar:
Uit de 'Daily Caller van 29-02-2016: "Despite mounting criticism for Donald Trump’s failure to disavow former Ku Klux Klan grand wizard David Duke’s support, Democratic front-runner Hillary Clinton once heaped praise for late Klan leader Sen. Robert Byrd.

In a video uploaded to the State Department’s official YouTube page on June 28, 2010, Clinton commemorated late Sen. Byrd by saying, “Today our country has lost a true American original, my friend and mentor Robert C. Byrd.”"

Tot zover andere nieuwsbronnen, terug naar de onze (en die stinken).

DearMud | 14-08-17 | 19:05

Ivanka Trump heeft de nazipraktijken ondubbelzinnig veroordeeld

lingo star | 14-08-17 | 17:45

Het wordt gewoon tijd dat de VS een tijdje een 3e wereldland wordt. En aangezien Europa aan de Amerikaanse navelstreng hangt, moeten wij ook maar eens de politieke broekriemen aanhalen en wat beleefder zijn tegen Rusland, China en de Galactische Raad.
"Every dog might wish to be Dog #1, but like us, most dogs want membership in the group even more than they want supremacy over others."
- Elizabeth Marshall Thomas

dedeurs | 14-08-17 | 17:28

Hebben ze op Dumpert al gereageerd dat de slachtoffermevrouw de overige demonstranten wel een heel nare dag heeft bezorgd?

ijsaartindeoven | 14-08-17 | 17:24

Elke extremist is per definitie een doorgeslagen idioot. Anders is het geen extremist..

Dit stuk is best hilarisch. Hypocriet gedoe over hypocriet gedoe op een site met regelmatig hypocriete stukjes.
Mag hoor, niets is de mens vreemd.

eigen-mening | 14-08-17 | 16:40

Gemiste kans van van Rossum om zich van de MSM te onderscheiden en dat juist op het punt waarop hij ze aanspreekt, nl. het met een andere maat meten voor links en/of islamitische hoek t.o.v. de rechtse roomwitte corner.

Van Rossum serveert Trump af op:
"Charlottesville toonde Trumps ware gezicht (hij wil of durft zijn racistische achterban niet openlijk af te vallen)"
De afgelopen 8 jaar heeft Obama ondanks niet een keer de Islam als bron van ellende benoemt ondanks:
Jaar 2009: During this time period, there were 2131 Islamic attacks in 40 countries, in which 9176 people were killed and 18612 injured.
Jaar 2010: During this time period, there were 2023 Islamic attacks in 48 countries.
Jaar 2011: During this time period, there were 1986 Islamic attacks in 57 countries.
Jaar 2012: During this time period, there were 2480 Islamic attacks in 58 countries.
Jaar 2013: During this time period, there were 2821 Islamic attacks in 48 countries.
Jaar 2014: During this time period, there were 3002 Islamic attacks in 55 countries.
Jaar 2015: During this time period, there were 2862 Islamic attacks in 53 countries.
Jaar 2016: During this time period, there were 2478 Islamic attacks in 59 countries.

Dat zijn 19783 aanslagen waarvan de Potus het niet belangrijk vond om de islamitische ideologie te benoemen en niemand die er over viel. Waarom dan nu Trump afzeiken omdat hij de rechtse ideologie ook niet benoemd?

Bron van deze cijfers: www.thereligionofpeace.com

HoudHetSimpel | 14-08-17 | 16:33 | 1

Wij zijn massaal suicidaal.
-
Wij zijn in rapido tempo bezig om alle verworvenheden sinds de renaissance en de burgerlijke revoluties van de 19e eeuw ongedaan te maken, wegens een acuut gebrek aan eigenwaarde en daaruit volgend cultuurbesef.
-
Der Untergang des Abendlandes, met een twist. Heeft er iemand iets in het drinkwater gestopt?
-

bisbisbis | 14-08-17 | 16:31

Van Rossem veroordeelt whataboutisms, schrijft een artikel wat één groot whataboutism is. Wat is het nou van Rossem?

IslamPislam | 14-08-17 | 16:27

Ik voel er helemaal niets voor om wat die lul in die auto deed goed te praten. Zet hem en de zijnen samen met de AFA's en andere terroristen op een onbewoond eiland met een emmer amfetamine. Verborgen camera, zak chips, borrelnootjes en een biertje en genieten maar.

boccelullus | 14-08-17 | 16:21

al is als.

komtdatschot | 14-08-17 | 16:20

Eigenlijk was het beter geweest al psycho clinton president was geweest van de VS.Was de burgeroorlog in de VS een tijdje geleden al begonnen en en werden de kuch vrijheidstrijders voor een vrij Syria weer volop bewapend.Zat IS weer stevig in het zadel en waren de spanningen met Rusland opgelopen tot op het randje.
Jammer, gemiste kans van de gutmenschen.

komtdatschot | 14-08-17 | 16:19

Ik kan er niet veel meer van zeggen dan wat Count Dankula niet veel beter heeft verwoord in z'n videootje van van de week: www.youtube.com/watch?v=PnkyqXpoLOw

PolarWolf | 14-08-17 | 16:08

Quote: "Elke radicale groep heeft zijn eigen apologeten, maar de mediabenadering is bij elke groep opvallend anders"..... en daar doet Geenstijl ook vrolijk aan mee.

cabrão | 14-08-17 | 16:07 | 1

Slim opgemerkt. Alleen is Geenstijl de enige die deze analyse maakt.

boccelullus | 14-08-17 | 16:14

Allemaal leuk en aardig, maar vRossem slaat zelf wat mij betreft de plank ook aardig mis met "Trump laat zijn ware gezich zien". Waarom zou Trump specifiek de "white supremacists" moeten noemen terwijl het geweld in charlotteville van beide kanten kwam terwijl normaal gesproken volgens deze zelfde mensen bijv. de Islam niet genoemd mag worden bij aanslagen waarbij het geweld van die ene kant komt?

Merkelfapper | 14-08-17 | 15:48

Een hoop boze mensen op die foto's.
Mag best, maar richt je woede op de echte daders, wees boos op je ouders.

kempenaer | 14-08-17 | 15:37

Youtube straft nu ook zwarte conservatieven af zoals Diamond and Silk:
youtu.be./I79JdtRL9JY

letters_of_cijfers | 14-08-17 | 15:32

De Nazi's zijn helemaal niet weg uit Charlottesville. Die lui hebben daar hun hoofdkantoor.

TeeJee | 14-08-17 | 15:22

De rellen begonnen met het verstoren door antifa elementen van een op zich rustige demonstratie tegen het verwijderen van het standbeeld van General Lee; een belangrijke leiden van het Zuiden in de oorlog met het Noorden (1860-1865). Die strijd is door links altijd afgeschilderd als de strijd tussen racisten in het Zuiden en idealisten in het Noorden.
Wat in feite speelde is dat de industriële revolutie de VS had bereikt. Dat beteent dat fabrieken in het Noorden snel opkwamen. De fabriekseigenaren ontdekten dat zij uit het Zuiden gevluchte negers nog minder konden betalen dan blanke arbeiders, veelal Ierse en Duitse immigranten. Daarom lieten zij hun arbeiders vechten in het leger van Het Noorden. Degenen die dat overleefden ontdekten bij thuiskomst dat negers hun arbeidsplaatsen hadden ingenomen en dat zij door de pers voor racisten werden uitgemaakt als zij daar bezwaar tegen hadden. De fabriekseigenaren in het Noorden hadden allerlei stichtingen opgezet om arme negers te helpen (blanken waren uitgesloten), teneinde zoveel mogelijk van de bevrijde slaven naar het Noorden te lokken.

JoopRe | 14-08-17 | 15:21
-weggejorist-
pejoar | 14-08-17 | 15:20

Goed video, maar zet aub een (korte) titel bij volgende keer.

letters_of_cijfers | 14-08-17 | 15:35

Inderdaad, verlichtend

Joostmochtnietsweten | 14-08-17 | 15:39

Dank je wel. Heb m gelijk gedeeld met mijn kinderen met het advies dit te laten zien tijdens een spreekbeurt maatschappijleer. Weten we gelijk hoe de groenslinkse hazen lopen in die onderwijsfabriek

spekpater | 14-08-17 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

De rellen begonnen toen een vreedzame demonstratie tegen het verwijderen van het standbeeld van Generaal Lee werd verstoord. Lee was een belangrijke generaal in de strijd van het zuiden van de VS tegen het noorden. Door links wordt die strijd nog steeds afgeschilderd als de strijd tussen antiracisten in het noorden en racisten in het zuiden. Maar dat is onzin.
Rond 1860 was de industriele revolutie in volle gang. De fabriekseigenaren in het noorden kwamen er achter dat bevrijden slaven eerder voor een hongerloontje wilden werken dan recente immigranten uit Ierland en Duitsland, en daarom wilde men dat arbeidspotentieel aanboren. De arbeiders in het noorden moesten vechten voor de strijd van de fabriekseigenaren en kwamen er later achter dat negers hun banen hadden ingepikt.

JoopRe | 14-08-17 | 15:08 | 2

Ieder zijn helden en heldenverering hoor, maar het is natuurlijk wel merkwardig dat je iemand die de oorlog heeft verloren vereert. Dat typeert wel de standvan zaken na de burgeroorlog (die overigens lang zo simplistisch niet was als jij suggereert, maar goed, dat laat ik even zitten).
De confederacy fetish na de verloren burgeroorlog is heel vreemd. Standbeelden van Robert E. Lee in de zuidelijke provinciestadjes zou hetzelfde zijn als standbeelden van Alva of Filips II in Oss, Waalwijk, Aalst en Leuven. De mythe van de roemrijke confederatie met alle parafernalia, zoals de oorlogsvlag en de nostalgie voor de periode van de slavernij is bijna bizar.
Wat de VS eigenlijk hadden moeten doen was in elk zuidelijk stadje een beeld van Lincoln of Ulysses S. Grant moeten neerzetten. Die hebben namelijk gewonnen. Die standbeelden en confedercy fetish is een soort hardnekkig ontkennen dat de oorlog is verloren.
Om in termen van Asterix en Obelix te spreken: "Ik weet niet waar Alesia is!"

Stormageddon | 14-08-17 | 15:34

Die Amerikanen ontbreekt het natuurlijk ook een beetje aan historie. Dus dat kleine beetje dat ze hebben vinden ze rete geil

Joostmochtnietsweten | 14-08-17 | 15:42

DrumPiet | 14-08-17 | 14:43
... dat je jeSelf verliest....?
Je maakt een grapje, toch?

necrosis | 14-08-17 | 15:07

Deze kunnen de D66/VVD/EU/MSM policortjes en GL/PvdA/SP/MSM/SJW'ers in hun zak steken. Maar dat doen ze niet, want ideologisch verblind, met alle gevolgen van dien (islamisering, VVM-uitmoording, ongebreidelde immigratie, omvolking). En daarmee stoken juist zij de onrust verder op. De reacties zullen niet uitblijven zolang de zittende kliek stug doorgaat met het onderdrukken van de hun onwelgevallige 'rechtse' meningen.

Fijnstoffer | 14-08-17 | 15:05

Linksen zijn de schuld van zo goed als alle narigheid.

Poekieman | 14-08-17 | 15:03 | 1
-weggejorist-
letters_of_cijfers | 14-08-17 | 15:39

Tja je eigen "base" afvallen is altijd lastig. Lukte de PvdA en GL niet met hun moslim kiezers, dus Trump ook niet met de boze blanke kameraden van David Duke c.s.
Wel knap dat ie toch weer een deel van de schuld op Obama wist te schuiven. Maar hij niet, dit is al tientallen jaren en hij zit er nog maar net. Toch?
Wel grappig oveigens dat White nationalism/White supremacy geen racisme of terrorisme mag heten want God Blessed. Toch?
Sinds 9/11 al meer doden en gewonden in de US door rechtse-staat hatende extremisten (119-106), waarbij de helft vd moslim slachtoffers in Orlando vielen, is het aantal aanslagen door rechts-blank 3x meer dan door moslims.
Dus goed besluit van Trump in febr dit jaar om de activiteiten van het "counter terrorism team" in de US nog maar uitsluitend op moslim terrorisme laat richten.
-
Wie wind zaait zal storm oogsten.

KomodoVaraan | 14-08-17 | 15:02 | 12

Joostmochtnietsweten | 14-08-17 | 15:33
je kan op verschillende momenten gaan rekenen. White nationalism/supremacy doden kun je ook de Indianen of de slavenperiode meenemen.
Maar waar is die moral supremacy dat ons moslim terreur (volstrekt terecht natuurlijk) doet verafschuwen en opeens als het wit-rechts-christelijk is (volstrekt onterecht)) doet vergoelijken of downplayen want dan komt het opeens van "many sides"?

KomodoVaraan | 14-08-17 | 16:08

KomodoVaraan | 14-08-17 | 16:08
Waarom leg je mij en anderen de woorden van Trump in de mond? Ik vergoelijk of downplay niets. Ik zei alleen wat over het retorische gehalte in je eerste tegel. Daarin lijk jij het bekende beeld neer te zetten dat blanken pas echt gevaarlijk zijn. Om dat punt kracht bij te zetten vergelijk je zelfs slachtoffers van aanslagen van extremisten uit beide groepen, terwijl de ene groep ontzettend veel kleiner is. Mijn vraag was, waarom doe je dat?

Law of the Land | 14-08-17 | 16:38

Law of the Land | 14-08-17 | 16:38
Ik leg u niets in de mond, noch beoog dat te doen. Het is nu eenmaal zo dat rechts nationalistisch gevoelens en de neiging tot fanatiek geweld helaas vele malen gewelddadiger en succesvoller is en onderhuis veel breder voorkomt in veel meer verschillende verbanden dan u suggereert of velen denken.(white supremacy tot anti-abortus/moslim/immigranten/federale staat/government in het algemeen etc. met de nodige militaire aspiraties en kennis en wapens in huis. In Europa kenden we zo de OAS in Frankrijk in 2 jaar tijd bijna 10.000 doden.
-
Ik verafschuw elk nationalisme vanuit welke superioriteits gedachte (ras, religie, sexe) dan ook. Trump heeft helaas zelfs voor US begrippen de overtreffende trap gevonden, met dit als resultaat.
kijktip, Doug Stanhope on nationalism.

KomodoVaraan | 14-08-17 | 17:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Die dame met dat bordje "White silence is violence" zette mij even sterk aan het nadenken.
Het bewijst eens te meer dat "white" altijd aan de verkeerde kant zal staan. Maar is ze zelf dan geen "white"? Hoe krijgt zij dit opgelost? Toch door die mentale en psychische gymnastiek van Stormageddon?

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 15:01 | 2

IK ga zo een potje schaken met iemand die zoals ze zeggen nogal deugd. Ik zal voorstellen om alle stukken in zwart of wit op te stellen.

meneer der meneren | 14-08-17 | 15:09

Ze lost het op met BBC

Joostmochtnietsweten | 14-08-17 | 15:44

Zoek bij Google images eens op:

White woman with children
White couple
European history people
European people art.
White man and white woman

Ja, er is een witte volksmoord aan de gang.

Roy_D | 14-08-17 | 15:00 | 1

Ik zie allemaal naakte vrouwen in vreemde poses. Maar dat kan komen door mijn zoekgeschiedenis.

sinar2 | 14-08-17 | 15:04

Zie die dikke trollen eens een mening hebben.

Brainder | 14-08-17 | 14:53

Voorlopig wordt er nog volop geframed., zolang dat niet stopt laait het alleen maar verder op. Wat mij betreft prima, laat het maar branden. Misschien dat we er ooit wat van leren.

MogeWijEveOvergeve | 14-08-17 | 14:52

Ik verbaas mij nog steeds hoe snel die gasten met pijpen dat achterraam van die auto inbeukten. Pijpen mee nemen naar een demonstratie is dat nieuw.Viel mij
zo maar op.

pegaje | 14-08-17 | 14:51 | 3

Is inderdaad vrij achterlijk maar als U even verder gekeken had dan zag U daar die nazi's in camouflagekleding en met volledige bewapening "demonstreren".
Ook opvallend voor de mensen zonder agenda.

Berbaar | 14-08-17 | 14:56

Automobilist wil naar rechtse demonstratie, raakt gefrustreerd door files vanwege linksgekkies, linksgekkies slaan met knuppels op zijn auto, automobilist draait door en geeft gas. In Nederland zou hij twee weekjes mogen schoffelen.

Kiwi45 | 14-08-17 | 14:59

GS is het aan haar stand verplicht om bovenstaande constatering te doen. Sowieso: goed wat mij betreft.
Maar er is een ander dingetje dat niet vaak in deze panelen en in de mainstreammediakolommen (scrabble!) voorbijkomt: de gemiddelde leeftijd van de, overwegend, mannelijke extremisten ter linkerzijde en die van de islam. Jonkies, dat zijn het, allemaal! Volgens mij zijn de rechtsextremisten gemeleerder in leeftijd.
Toen ik nog een écht jong Organisch evolutie'tje was, was ik een tamelijk opgewonden standje. Nog niet zo lang geleden hoorde ik een mooie korte uitspraak die ik destijds had moeten horen. En proeven. En uitproberen. Ik denk dat SIRE bijv zich daar eens op zou moeten richten ipv hun riedel te fluiten in het genderdebat. Welke uitspraak? Komtie -

(zelf)beheersing is de basis van (zelf)beschaving.

Organische evolutie | 14-08-17 | 14:51 | 3

Wiegel zei het al: Wanneer jongeren ouder worden en in de jaren van verstand komen schudden ze hun linkse veren af en worden verstandig.
Ik zie de scheidslijn dan ook liever benoemd als 'have's' versus 'have not's' .
Waarbij als het goed gaat en je ouder wordt je een 'have' wordt. Het blijkt nu dat een grote groep blanke witte mannen die boot gemist hebben.

KomodoVaraan | 14-08-17 | 15:09

KomodoVaraan | 14-08-17 | 15:09
Boot gemist of is de boot afgepakt?

Mark_D_NL | 14-08-17 | 16:08

Mark_D_NL | 14-08-17 | 16:08
Check, terecht punt, maar maakt het voor de frustratie echt iets uit?
Men verwijt het kennelijk sowieso 'hunnie'.

KomodoVaraan | 14-08-17 | 16:41

Maar wie koopt zijn/haar/zeur braadworst bij een vriendelijke, goed ingeburgerde en gematigde witte nazi-snackbarhouder/ster/zeur?

RickTheDick | 14-08-17 | 14:49

Men zegt dat ik een fascist ben omdat ik lid ben van FvD. Maar ik ben helemaal geen fascist. Ik wil alleen maar een betere wereld waarin de treinen weer op tijd rijden (nee, niet naar het oosten!).

Law of the Land | 14-08-17 | 14:45 | 9

@teejee Humor is ook kapot gemaakt. 1 pesterijtje/geintje sarcastisch, ironisch of uitvergrotend over Baudet of Wilders, en je bent een trol oid. Jammer hoor, vroeguh, kon je nog wel eens een belachelijke opmerking maken die werd begrepen. nu springt iedereen gelijk op de achterste benen.. het wordt er niet leuker op..
--
Dus uh, uh, Hup Baudet, i love you man... Zo iedereen weer tevreden?

Mark_D_NL | 14-08-17 | 15:37

Ja Mark, een trol. Dit zijn geen geintjes maar smerige insinuaties. Of zal ik proberen jou te linken aan iets verwerpelijks? Pedofilie of zo? Gebbetje Mark, gebbetje.
Verder is dit niet de eerste keer dat ik van jou zulke tegels tegenkom. En nee, je hoeft Berdet of die partij niet leuk te vinden. Dat is slachtoffergejank.

@Komo
Wederom maak je vergelijkingen die nergens op slaan. Sorry.

Law of the Land | 14-08-17 | 16:07

Komodivaraan ; ik wil helemaal niet dat mensen afstand nemen van iets wat ze niet gedaan hebben. Ik ben geen fan van Wilders, Therry, Mark of welke politicus dan ook. Ik heb voorkeuren voor een diversiteit van standpunten van links tot rechts. De partij die overall het meeste raakvlakt met mij krijgt mijn stem. Dus ik meld mij bij deze af bij jouw 'Wij'.
Ik ben ik. Basta.

Promedio | 14-08-17 | 16:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Eigenlijk weten wij helemaal niks van het geweld in Charlottesville. Op de bewuste dag van de aanslag hebben we wel uit drie hoeken de auto zien inrijden op de mensen, maar wat is de drie dagen daarvoor allemaal gebeurd? Het was al dagen onrustig in Charlottesville horen we van de NOS, zonder verdere duiding. Ik heb wat filmpjes van een handgemeen gezien, gevolgd door peppersprayen door links, maar dat dan weer niet op film. Dus, wat weten wij?

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 14:45

@ stormageddon
Als Mededrent of medeDrent vind ik het jammer dat je jeself verliest in het laatste deel. Staan wij Drenten er niet juist bekend om dat we recht voor de raap en bondig vertellen hoe we erover denken?
Doe dat dan, lul.
Inhoudelijk helemaal eens trouwens.

DrumPiet | 14-08-17 | 14:43 | 3

En verder: ik heb niks met identity politics, en ik ken een heleboel Drenten die ik absoluut veracht en ultieme klootzakken vind. Dus om mij aan te spreken als MedeDrent maakt op mij geen indruk. Want met hetzelfde gemak beroep ik me op mijn Groninger, Terschellinger of Twentse achtergrond. Als het zo uitkomt.

Stormageddon | 14-08-17 | 15:13

Ik vind jou misschien ook wel een klootzak, maar dat neemt niet weg dat je een dRent bent en dan ook als zodanig zou kunnen formuleren.

DrumPiet | 14-08-17 | 17:22

@superweep | 14-08-17 | 14:12

Laat me jou oplossing raden, niets meer kwetsends schrijven en niemand meer tegen spreken? Ik wordt schijtziek van weggezet te worden als racist, misschien moet ik er gewoon boven op timmeren als iemand het nog eens doet?

Zoon van Boer | 14-08-17 | 14:43

Merkel en haar Antifavriendjes smullen van de linkse msm retoriek

DommeNeger | 14-08-17 | 14:43

Kunnen we niet gewoon een oorlog uitroepen? Nemen we een groot stuk van de Sahara, groot hek erom heen en iedereen die een probleem heeft wat hij/zij met geweld wil oplossen kan er dan lekker heen. Gaarne net zo lang doorvechten tot iedereen daar op is.
Want volgens mij zit de overgrote meerderheid van de mensen, die gewoon rust wil, zich compleet op te vreten over problemen die veroorzaakt worden door fuckers die problemen maken om het problemen maken.

ZegMaar | 14-08-17 | 14:42 | 1

Die laatste alinea. Hoe waar........

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 14:47

Hoeveel Trumpaanhanges zouden ernog zijn onder de reaguurders?

Worst_kaas_scenario | 14-08-17 | 14:40 | 10

Koreaanse slet, de hetze tegen Trump maakt dat je de successen geïnterpreteerd krijgt als mislukkingen en de mislukkingen als blunders en de blunders als WO3. Trump nieuws moet je derhalve nemen met een kilootje zout.

Joostmochtnietsweten | 14-08-17 | 15:49

In vergelijking met Obama vind ik Trump een verademing, maar goed, Obama was dan ook wel echt een hele waardeloze president. Obama heeft een groot deel van het Midden-Oosten in de fik gezet waardoor de extreme ware islam meer macht heeft gekregen en er gigantisch veel menselijk leed is veroorzaakt bij niet-moslims in die contreien.
Obama zou aangeklaagd moeten worden wegens misdaden tegen de mensheid.
Als de man blank was geweest dan was de linkse kerk niet zo mild tegen hem geweest. Eigenlijk heel racistisch dus, van linkse dwaallichten.

kempenaer | 15-08-17 | 00:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb een hekel aan nazi's, aan extreem links, aan Islam, aan dobber negers in Nederland, ....... ik hou verder van mensen die zich hier inzetten voor een betere westerse maatschappij, ongeacht kleur.... helaas blijken dat wel vaker blanken te zijn.

Oepsie1234 | 14-08-17 | 14:39

Die man heeft niets misdaan. Hij vluchtte voor geweld van Links. Dat de man, in mijn ogen, een verwerpelijk idee aanhangt doet niet terzake, want VvMU... dusss.
--
Deze man wordt vrijgesproken, en dat lijkt mij logisch. Zelfverdediging, hij moest vluchten en linls staat nu eenmaal bekend als zeer gewelddadig, met als de Islam overigens. Dus die vreesde voor zijn leven.

Mark_D_NL | 14-08-17 | 14:39 | 1

haha och als ie het volhoudt tot de Supreme Court maakt ie idd een kans.

KomodoVaraan | 14-08-17 | 15:12

Het menselijk vermogen tot hypocrisie is eindeloos. Voor de regenboog goedmensen is het opeens overduidelijk waarom identity politics niet deugt als het om de "White Power" en "White supremacy" malloten gaat. En dan toch niet inzien, of weigeren in te zien dat de Black Power, LBGTQWTFBBQIKEA, Islam, Antifa bewegingen die allemaal identiteit centraal stellen exact hetzelfde is.
O wee als blanke mannen hun eigen safespace eisen, waar ze hun eigen moordenaars als helden kunnen vereren net als het dragen van een Che Guevara t shirtje. Dat mag natuurlijk niet. Maar niet inzien dat hun eigen identity politics net zo achterlijk en idioot is. Ik vind de mentale en psychische gymnastiek die daarvoor nodig is wel bewonderenswaardig. De ene groupthink verafschuwen en de andere bejubelen.
Fascinerend.

Stormageddon | 14-08-17 | 14:38 | 5

LBGTQWTFBBQIKEA
hahaha LOL

KomodoVaraan | 14-08-17 | 15:14

@Slet
"Want de Indianen zijn allemaal dood..."

Ik zal het mijn oom zo even appen. Wederom word u niet in het minst gehinderd door feiten. Er zijn op dit moment nog steeds over de 500(!) erkende Indiaanse volkeren in de States. Dus probeert u het nog eens maar dan met feiten....

Sjefke7807 | 14-08-17 | 16:40

Dat is het gevaarlijkste aan de Gloria Wekker-types van deze wereld. De blanke man heeft macht, dus kan hij niet onderdrukt worden en alleen als er onderdrukking plaats vind is het hebben van een groeps identiteit een goed ding. Dat type denken is al redelijke tijd in opmars en bij dit soort gebeurtenissen is het duidelijk wel doel het dient: Elke terugslag vanuit traditioneel blank Amerika als het ergste ooit zien. Er is ook al vele keren gewaarschuwd dat als je zo fanatiek identity politics bedrijft, met name richting zwart Amerika dat je dan ook kunt verwachten dat blank Amerika hetzelfde wil. Huidskleur-georienteerde studiegroepen zijn dan nog lief en onschuldig. BLM tegenover kaalkoppies niet meer.

Overigens waar ik het misschien nog wel het meeste aan stoor is de focus op nazistische symbolen. Ja, prima, kaalkoppies zijn kut, dat weten we allemaal ondertussen wel. Vanavond op Nieuwsuur een reportage over communisme? Toevallig afgelopen week nog een gesprek met een vriend die beweerde dat links totalitarisme altijd het beste voor heeft gehad met mensen. En dan ook nog geschiedenis hebben gestudeerd.

adanteh | 14-08-17 | 17:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het gebruik van "Drumpf" inplaats van "Trump" bedoeld als een goedkoop virtue signal? Een beetje MSM-kritisch tekstje schrijven maar wel laten zien dat je deugt door te Drumpfen?

solcama | 14-08-17 | 14:37 | 1

Precies, Van Rossem heeft ooit jaren geleden geroepen dat Trump een clown is die nooit president van de US kan worden en probeert nog steeds zijn gelijk te halen op die verkeerde inschatting.
.
Krijg je nu dus ook deze verwarde berichtgeving want in zijn eerdere artikel verweet hij Trump ervan de extreem rechtse gekkies het vertrouwen te geven die ze nodig hebben en daarmee impliceerde dat deze aanslag mede zijn schuld was. En nu dan dit. Vreemd soort pick and choose journalistiek.

Zijl5824 | 14-08-17 | 14:42

"Elke radicale groep heeft zijn eigen apologeten, maar de mediabenadering is bij elke groep opvallend anders."

Omdat we beter verwachten van 'rechts'. We weten al dat linkse ongewassen hippies rellen want 'Monsanto' en 'NWO' etc. We weten dat er een plaag is van islamisten wat wederom zieke psychiatrische patiënten zijn. Je verwacht gewoon beter van 'rechts' maar het blijkt keer op keer dat het verschil nihil is. Ik was gisteren nog eventjes bezig de aanslagen van 'rechts' (wederom tussen aanhalingstekens) te bestuderen en hemeltjeliefzzz. Wat een tuig.

Als rechtse lul stel ik hevig dat dit niets met rechts te maken heeft maar dat we het hier hebben over verwarde domme idioten met ernstige psychische problemen.

Het probleem is echter wel dat er kennelijk enkele duizenden zijn die dit soort ideologie aanhangen. Gelukkig zijn de meeste blanke christenen gewoon goede mensen.

De Koreaanse Slet | 14-08-17 | 14:35 | 3

Oh en showman 'president' Trump heeft natuurlijk niets te maken met dit soort validering van nazi's.

De Koreaanse Slet | 14-08-17 | 14:37

Ja dus? VvMU.... Geen enkel probleem dus. Laat die lui lekker schreeuwen, ze zijn met te kleine aantallen, om echt iets uit te richten. Maar ja, wel een mooie groep om uit te lokken en zeggen zie je wel!!!
--
En dat gebeurt nu, jaren waren ze gewoon een groep met een raar idee. Maar nu halen ze die groep expres naar voren om een effect te creëren. En wie denk jij dat een blanke conservatie amerikaan gaat steunen wanneer de poep de ventilator gaat raken... Die SJW', Antifa's of BLM lui, of zijn mede blanke broer. Ondanks dat hij een verwerpelijk idee ondersteunt... Juist.
--
"Hogere machten" willen dat dit uit de hand loopt. En jij ziet dat niet en gaat dus doen wat men graag wilt.. ophitsen en een kant kiezen. Je loopt zo in de val, je laat je weer gebruiken als sok poppetje.. sufferd.

Mark_D_NL | 14-08-17 | 14:47

"Het heeft niets met ***** te maken...."
Dat is wel de makkelijkste en en meest stompzinnige mentale rekstok-oefening om je eigen ideologie en jezelf te distantiëren. Ik begrijp de behoefte wel, om niet in de "guilt by association" valkuil te willen stappen, maar ontkennen dat het dan dus niets met ***** te maken heeft, omdat "No True Scotsman".... is stompzinnig.
Ik gun iedereen zijn "holier than thou" illusie, maar dat excuus is gewoon potsierlijk.

Stormageddon | 14-08-17 | 14:51

Hoe vaak werd Obama trouwens opgeroepen zich uit te spreken tegen de haat en terreur van 'black lives matter'?

WimCock | 14-08-17 | 14:33 | 2

Welk terreur dan? Als er een geflipte Neger mensen doodschiet is het terreur maar nu niet? Ik kan dit niet zo goed volgen.

Wanneer een 'moslim' mensen vermoord is het islam.
Wanneer een neger dit doet is het racisme.
Wanneer een blanke dit doet is het een incident.

Wat is er mis in je hoofd als je niet wil zien dat extremisten extremist zijn en dat alles wat ze doen, denken en willen een aanslag is op de westerse beschaving.

De Koreaanse Slet | 14-08-17 | 14:40

Welke terreur? Al die schietpartijen door BLM-aanhangers waarbij agenten zijn omgekomen misschien? En welke mensen beweren precies dat blanken geen terreur kunnen plegen? Zover ik weet worden Anders Breivik, Timothy McVeigh en Dylann Roof algemeen erkend als terroristen. Volgens mij ben je heel hard op zoek naar dubbele standaarden die er niet zijn.

WimCock | 14-08-17 | 14:45

De eerste idioten die zelfs Baudet hiervan de schuld geven zijn al gesignaleerd. Dit is gewoon betuttelracisme.

Rico Tampeloerus | 14-08-17 | 14:33 | 2

Omdat Baudet de kwaliteiten heeft van een bloedzuiger. Zijn narcisme zal dit land geen goed doen. Zie Donald Trump.

De Koreaanse Slet | 14-08-17 | 14:42

@De Koreaanse Slet
Onderbuikgereutel...

Rico Tampeloerus | 14-08-17 | 14:50

Cobalt bomb | 14-08-17 | 14:27
Niks vingers in de oren en lala roepen. Een overwogen analyse mijnerzijds.
Neo-nazi's bestaan al tientallen jaren in de VS en trekken er regelmatig op uit. Alles in het kader van vvmu in de VS. Hier in Nederland zou dat ondenkbaar zijn.
Het is niet mijn kluppie, maar ik ben er van overtuigd dat de rellen in Charlottesville ook waren gebeurd zonder neo-Nazi's. De afgelopen maanden hebben dat in de VS duidelijk aangetoond en ook in Hamburg nota bene.

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 14:33 | 2

Daar heb je natuurlijk geheel gelijk in. Ieder "excuus" is goed om de boel te komen vernielen maar wel met doel om het bewijs uit te wissen/veranderen.

Cobalt bomb | 14-08-17 | 15:17

KKK is ook niet serieus meer te nemen in de VS.
Compleet afgeserveerd sinds vele jaren.

Dwwolf | 15-08-17 | 19:27

Zo klaar als een klontje, neemt niet weg dat die nazi milities best aangepakt mogen worden.

Panos88 | 14-08-17 | 14:33

Ik ga vooralsnog uit van een lage bloedsuikerspiegel. Oh wacht de verdachte is geen moslim? In dat geval moet het een racistische terreuraanslag zijn!

WimCock | 14-08-17 | 14:31

Weet je ik vind dat die demonstranten met hun bordjes allemaal gelijk hebben. En ik zal direct het goede voorbeeld geven. Ik als witte man veroordeel de terreur van de white supremacists in de zwaarst denkbare bewoordingen. Laat er geen misverstand over bestaan, white supremacy is inderdaad terrorisme en ja het doodt mensen, al eeuwen lang. We moeten alles dat in onze macht ligt doen om groeperingen als de KKK en alle andere die worden geïnspireerd door white supremacy bestrijden met alle legale middelen die we daarvoor hebben.

Hierna geef ik graag het woord aan een willekeurige moslim.

Lood om oud ijzer | 14-08-17 | 14:31

Wat een ellende daar, en dat op zo´n mooie dag )de verjaardag van George Soros.

Pimp my Voortuin | 14-08-17 | 14:30

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 14:25
Een vorm van je vingers in je oren, ogen dicht heel hard lalala roepen. Alleen dan voor echte patienten.

Cobalt bomb | 14-08-17 | 14:27

6 maanden sloopwerk door Antifa en SJW en 4 dagen rechts geweld als tegenprestatie, dan mag je beide partijen daar op aanspreken en wat mij betreft ook de MSM.
Het is jammer dat uitgerekend de Nazi's en de KKK uit hun holen gekropen zijn en niet, wat ik zou willen noemen normaal rechts-conservatief, om enigszins tegengas te bieden tegen de linkse gekte.
Voor links had het allemaal niet uitgemaakt wie was komen demonstreren tegen het weghalen van een standbeeld van Lee. Zij hadden er toch wel op losgeslagen.
Overigens valt mij op dat altijd afgedwongen wordt om onwelgevallige beelden weg te halen of onwelgevallige symbolen te verbieden. Alsof links gewoon de geschiedenis koste wat kost uit wil wissen.

Graaf van Egmont | 14-08-17 | 14:25 | 3

Nou is "normaal rechts-conservatief" nogal een subjectief dingetje.
Kijk naar de afgelopen dagen in de commentaren, allemaal kaalkopjes die menen/meenden dat ze "normaal rechts-conservatief" zijn.
Verder prima stukkie Van Rossem, any extremisme is fout -> punt en er wordt inderdaad nogal gemeten met 2 of meerdere maten, zeker in de/een deel van de media.

Berbaar | 14-08-17 | 14:41

@Berbaar
Maar weinig kaalkopjes hier gezien en als ze er zijn zijn ze ook weer snel weggejorist. Maar dat komt omdat jij misschien iedereen die niet in jouw denkwijze past meteen voor kaalkopje aanziet.

sinar2 | 14-08-17 | 14:55

Welnee, ik ben het met velen oneens en betitel die zeker niet (allemaal) als kaalkopjes.
Ik denk wel, getuige de zomerschoonmaak, dat mijn opvatting over wat een kaalkopje is en die van Joris, nou niet zoveel uit elkaar lopen.

Berbaar | 14-08-17 | 15:04

@vanrossem, je vergeet nog de houding t.o.v. de politie in je equation mee te nemen: Als de linksfascisten een halve stad afbreken, komt dat door het te harde optreden van de politie: Als er nazi's demonstreren kan het opeens allemaal niet hard genoeg zijn. Quod erat demonstrandum.

Gajus | 14-08-17 | 14:24

keestelpro | 14-08-17 | 14:18
Wat dacht je van verkleede antifa's om de aantallen aan te dikken, het moet natuurlijk wel geloofwaardig zijn om je linkse militiets te kunnen verantwoorden.

Cobalt bomb | 14-08-17 | 14:24
-weggejorist-
tipo | 14-08-17 | 14:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De onderste foto met die bloed mooie "vrouwen" misschien iets voor de vrijdagmiddag?

xiuxiu | 14-08-17 | 14:20 | 1

Ga je toetsenbord spoelen!

Croxifoxio | 14-08-17 | 14:25

/sarcasm on
En er waren ook goede nazi's: Schindler, Von Stauffenberg
/sarcasm off

mrXL | 14-08-17 | 14:19 | 2

Nasi Goerring was anders ook heel lekker hoor!
/verwarde modus uit

Cobalt bomb | 14-08-17 | 14:25

En hoe hadden we anders zonder de autobahnen zo snel met verkansie in Italië kunnen zijn?
Dus.

sinar2 | 14-08-17 | 14:52

M-five-M, copyright JohnC Dvorak.
Goed om dat hier te lezen.
ITM everybody...

Pimp my Voortuin | 14-08-17 | 14:19 | 1

... and to you. From Gitmo Nation.

SDI | 14-08-17 | 15:41

SWJ's maken iedereen die maar een beetje vaderlandslievend is meteen uit voor fascist of nazi. Maar hoeveel nazi's zijn er nu nog echt wereldwijd? Ik denk eerder een paar honderd dan duizenden. Ik stond er al van te kijken dat er daadwerkelijk in Charlottesville anno 2017 nog heuse nazi's op kwamen draven.
Het nazisme is hooguit een soort van sekte in tegenstelling tot het islamisme en het links extremisme wat een groeiend wereldwijd probleem is.

keestelpro | 14-08-17 | 14:18 | 1

Dat komt omdat de pers al die SWJ's(lees: mensen met een psychische aandoening) serieus nemen.

acess | 15-08-17 | 08:41

Nou, als het toch al altijd mijn schuld is, wat weerhoudt me er dan nog van om het ook maar eens te doen?!?

marcoplarco | 14-08-17 | 14:17

Compleet doorgeslagen ultra-conservatieve gekkies die geloven in hun eigen gevaarlijke extremistische haat-ideologie. Daar hebben we de gemene deler. Nazi's, Jihadisten... een pot nat en heeft inderdaad niks te maken met Klaas de VVD-stemmer of Mohammed de Moskeeganger. Ook al zijn er genoeg ophitsers die dit proberen. Dus dat hele links/rechts gejank gaat wederom nergens over en komt alleen nog van pas wanneer politici of journalisten niet in staat zijn om inhoudelijk te kunnen discussiëren, want het klassieke links/rechts bestaat al lang niet meer. Laten we dat gejank daarom laten het thuishoort: de vorige eeuw.

Ardbeg | 14-08-17 | 14:16

Uhh als het niet tot rellen was gekomen omdat de tegendemonstranten weggehaald waren was er werkelijk waar niets gebeurd, een demonstratie zonder geweld is uitgesloten zodra de 'antifascisten' even stenen en andere zaken komen brengen met dit soort zaken als exces. Maar die burgemeester geeft met droge ogen de president de schuld, in plaats van zelf het boetekleed aan te doen om de abominabele afhandeling.

Bozepanda | 14-08-17 | 14:14 | 1

Ach ja. Die moet zijn eigen straatje schoonvegen. De politie terugfluiten na links geïnitieerd geweld is een makkelijk manier om stiekum je zin te krijgen.

Hij had tenslotte maar ca 1038 wetsdienaren beschikbaar om rellen te voorkomen / in te dammen. Er waren ca 550 mensen van de oorspronkelijke demonstratie ( die met vergunning ). Die hadden ook een veiligheidsplan afgesproken met de politie. Vervolgens heeft de politie toegestaan dat de rally compleet werd omsloten door "anti"fa.

Vervolgens is er van alles naar de rally gesmeten, oa poep en urine bommen, stenen, met traangas gespoten en zelfs met vuur gedreigd. Dit is aangegrepen door de burgemeester om de rally te verbieden en te bevelen te deze te verspreiden. De tegen demonstranten werden echter niet uit elkaar gedreven. De rally moest nu dus gedwongen in kleine groepjes tot alleen door de massa tegenstanders heen. Ook mochten ze niet in de richting van de parkeerplaats waar er eerst verzameld was. Is het raar dat de zaken nu kompleet in de soep lopen ?
De lokale regering had helemaal geen zin in de rally en had de eerst afgegeven vergunning ingetrokken. Het gemeentebestuur is na een rechtszaak,bijgestaan door de ACLU, door een federale rechter teruggefloten en had weer een vergunning afgegeven. Maar goed een vergunning afgeven en werkelijk meewerken zijn 2 verschillende dingen. Zeker als je diep in het landelijke (D) bestuur zit als de burgemeester van deze stad waar ca 85% op het (D) kamp stemde.....

Dwwolf | 15-08-17 | 19:25

En we zitten weer in de bekende Calimero-modus.

JTKDM | 14-08-17 | 14:13

trump staat tenminste achter zijn eigen racisten

eriksweet | 14-08-17 | 14:12 | 3

Onzin, hij heeft beide kampen verworpen. En terecht.

watergeus | 14-08-17 | 14:20

En juist omdat Trump beide verwerpt vallen ze over hem heen. Hij had alleen het blanke extremisme mogen verwerpen van de SJWs

sinar2 | 14-08-17 | 14:22

we zijn allemaal racisten, begrijp dat nou eens een keer

eriksweet | 14-08-17 | 16:03
-weggejorist en opgerot-
superweep | 14-08-17 | 14:12

Links, rechts, rechtdoorzee (R. Verdonk), wat het ook is: bepaalde machten zijn bezig bevolkingsgroepen tegen elkaar uit aan het spelen. Bij welke stroming zij horen is mij om het even. Zoals bij gelovigen, zijn zij gewoon een instrument om het doel wat anderen voor ogen hebben te bereiken.
Wanneer je zo dom bent om jezelf voor het karretje te laten spannen, moet je niet miepen wanneer er een auto 'per ongeluk' eentje te vroeg naar rechts is afgeslagen. Of links. Of gewoon recht door het midden.

Croxifoxio | 14-08-17 | 14:12

Als we nu gewoon alles volgens het rechter rijtje aanhouden, klopt er mogelijk meer dan als we het linker rijtje maar blijven volgen (hoewel de waarheid in het midden, maar net iets rechtser dan het midden ligt)

Bertie Wooster | 14-08-17 | 14:11

Guilty by association, Much? En dan je stukje afsluiten met gore lelijkerds.
Vervroegde vrijmibo zou ook welkom zijn zeg.

Cobalt bomb | 14-08-17 | 14:10

Tja, in een regenboog zit nou eenmaal geen wit.

Mr_Natural | 14-08-17 | 14:10

Kortom: het is altijd de schuld van de rechtse blanke man.
Niet in mijn wereld. Het op mensen inrijden is een islamistisch verzinsel dus de schuld van de islam. En dat het deze zomer te veel regent is ook de schuld van de islam. Denk ik.

keestelpro | 14-08-17 | 14:07 | 1

Waar de islam heerst is woestenij en woestijn, de schuld van Allah/Satan. Regen is een zegen, komt van God.

watergeus | 14-08-17 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken