Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En Francisco van Jole zag dat het goed was...

Op Joop.nl is het al de hele dag feest, maar in Hamburg worden inmiddels "Kitas" (Kindertagesstätte, kinderdagverblijven) ontruimd omdat zelfs deze safe spaces voor peuters niet meer veilig zijn voor "anti"-fascistisch fascistentuig dat rellend door Hamburg schuimt. De politie kan de veiligheid niet meer garanderen. Vanuit Hamburg bereikt ons het volgende ooggetuigenverslag: "Beste redactie: Het nieuws over de tumultueuze omstandigheden in Hamburg buitelt over elkaar heen - ik sta er op dit moment met trillende handen en benen midden in. Er is eerder vandaag een melding gemaakt van de ontruiming van een kinderdagverblijf een paar straten verder. Helaas is het kinderdagverblijf waar ik als leidster werk ook ontruimd, maar helaas nog voordat deze door zwart-gemaskerde mannen en vrouwen gewelddadig de ruiten ingeslagen werden en daarna bruut de deuren in hadden getrapt - twee mensen zijn helaas ook het pand deels binnengetreden en hebben een rookbom afgestoken. Parolen als - vrij vertaald - "de kinderen moeten ook maar leren wat weerstand is" en "kinderen zijn de toekomst van het kapitalisme"... Mijn collega's en ik hebben de kinderen daarna in het binnen-paviljoen geëvacueerd en via een aangrenzende supermarkt hebben ze veilig de omgeving kunnen verlaten. De politie heeft het pand daarna - gelukkig - weten af te sluiten. Er is aanzienlijke schade. Ik heb geen mogelijkheid gehad beeldmateriaal hoog te laden - dat kan ik later eventueel doen. Het is geen groot kinderdagverblijf (zogenoemde 'Kinderladen'), wij zijn met 20 kinderen, waarvan een deel - uit voorzorg door de ouders of door de onmogelijkheid naar de locatie te komen - al 7 kinderen niet aanwezig. Met 6 leidsters hebben wij gelukkig de 13-tal kinderen zoveel mogelijk buiten het gekrakeel kunnen houden. Wij zijn nu aan het bijkomen met een ijsje - gekregen van de supermarkt... maar helaas woed om ons heen nog steeds een grimmige sfeer. Ik ben boos en teleurgesteld. Is oorlogje spelen dè manier van demonstreren? Moeten de mensen die zich naar Hamburg begeven (vanavond kennelijk een delegatie van de SP) en daar vreedzaam willen demonstreren - maar evenwel een of andere Anne Fleur die veel aandacht krijgt in de Nederlandse media - nu ook niet een keer zeggen: "wij komen niet, want wij staan NIET achter het geweld"? Is het niet een keer een signaal dat ook de linkse mensen (waar ik ook deel van uit maak) gewoon wegblijven... dat ook de dappere mensen van de politie en de brandweer en de ambulancedienst (de laatste groep zelfs met stenen bekogeld toen een tweetal broeders kwamen kijken naar de situatie met onze kinderen) zich kunnen focussen op de mensen die zelfs een vreedzaam protest willen verstoren... want, lieve mensen, dit is echt krankzinnig. Sorry voor deze aderlating uit Hamburg..." [Naam bij redactie bekend]
Ook NRC zag dat het goed was..

Reaguursels

Inloggen

Maar oh je al er bij een pvv demonstratie de Prinsenvlag opduikt

Progresievelng | 08-07-17 | 12:31

Ach kom, mensen, niet zoveel aandacht geven aan de rioolrat van Jole.
Die komt dezer dagen vanzelf met zijn harsens tegen de muur.

mallekater | 08-07-17 | 11:44

Mag ik dit topic samenvatten met dat we het gedeeltelijk wel met dat linkse tuig eens zijn, al hebben we een enorme afkeer van wie ze zijn en welke middelen ze menen te mogen gebruiken ?

Bigi Bana Boy | 08-07-17 | 10:06

Dertien arrestaties nu, gedurende de hele avond en nacht. Een klap in het gezicht van iedereen die schade heeft geleden en angsten heeft uitgestaan. De politie heeft zwaar gefaald in haar taak om de orde te handhaven en de burgers en eigendommen te beschermen. Wat een beschamende vertoning.

Wedstrijdkrokodil | 08-07-17 | 09:28

Anne Fleur Is een Jihadist. Ze roept op tot de heilige oorlog. Niet zeiken als je dan ook de verbale oorlog terug in je porem krijgt.

ristretto | 08-07-17 | 09:13

die raddraaiers das niks ,maar die rechtse hufters die oorlogen starten ook niet.

pedro300 | 08-07-17 | 09:03

Toch wel een succesje voor de linkse kerk.\
--------------------------------------------------------
De wereldverbeteraars, de Gutmenschen, de geweldige mensen die vrede nastreven, het klimaat willen redden en de economie menselijker willen maken hebben het helemaal voor elkaar.

--
Hamburg is in staat van oorlog, qua luchtvervuiling is het klimaat er momenteel stevig naar de kloten en de economie is menselijker verdeeld nadat winkels zijn uitgeroofd en de dames en heren de buit in hun inmiddels lege rugzakken hebben gepropt.
------------------------------------------------------------

Ondanks deze "hulp"lukt het de leiders van de 20 belangrijkste landen ter wereld toch nog op het gebied van wereldvrede, klimaat en economie echte verbeteringen aan te brengen, en dat vind ik verdomd knap.

De politie heeft zich nog ingehouden, ik had WEL geschoten namelijk, maar gelukkig ben ik geen politieagent.

Nou, gefeliciteerd dus, links front.
Jullie hebben vrienden gemaakt.
Toch??

mallekater | 08-07-17 | 06:28

Rommelende Onderbuik | 08-07-17 | 05:22
Ach ja, lees wat meer nu via de buitenlandse media en begrijp nu wat meer. Waar ik dacht dat de demonstranten een bepaald ideologisch doel kenden, is de waarheid ontluisterend kleuterachtig. De aanwezigheid van Trump is de spreekwoordelijke rode lap voor de AFA-stiertjes.
Kennelijk is hem liquideren een serieus doel.

Dan weer eens de conclusie AFA is tegen democratie is en daarmee in de kern juist fascistisch ofschoon ze claimt daar tegen te zijn.

Maar goed, ze zullen het zelf wel als een fase zien op weg naar een communistisch utopia. En dan volstaat de conclusie dat alle initiatieven tot socialistische heilstaten zijn uitgemond in vervelende dictaturen zonder vrijheid van meningsuiting.

Rommelende Onderbuik | 08-07-17 | 05:37

Misschien dat Frans Timmermans deze geweldsorgie kan duiden?
Historisch gezien komt naar mijn smaak meer overeen met de politieke nihilistische beweging, dan een door de islam geïnspireerde zelfmoordterrorist.

Jammer eigenlijk dat het zo moet. Demonstranten hadden zonder dit geweld best een punt.
Kapitalisme is door globalisering inderdaad weer een issue aan het worden waar men terecht zorgen over moet maken. En als het gaat om geopolitieke machtsspelletjes, ben ik het hartsgrondig met de proteststem.

Begrijp het eigenlijk ook niet. Ze trappen rotzooi en dan? Stel dat de politie niet optreedt.
Gaan ze de G20 onthoofden? Of slopen ze dan nog wat en gaan ze dan tevreden naar hun gesubsidieerde thuis om nog even na te genieten van hun acties op het staatsjournaal o.a. mogelijk gemaakt door een groot-kapitalistische kabelboer ?


Rommelende Onderbuik | 08-07-17 | 05:22

Het moet zo rustig mogelijk verlopen, dat is de inzet.

Patje2011 | 08-07-17 | 02:32

Hoogste tijd om antifa op de terreurlijst te plaatsen. Aanpakken dat tuig.

koosnaam | 08-07-17 | 02:19

Je ziet inderdaad veel groepjes als een peloton voorbij wandelen. In Nederland zie je eigenlijk altijd 1 of 2 linies, waarbij de agenten vrij ruim uit elkaar staan om paarden er tussendoor te kunnen laten, of de stillen die vanaf de andere kant komen met arrestanten. Tussen de linies staat dan de hondenbrigade.
Die Duitsers komen over als een ongeoefend zooitje.

wapster | 08-07-17 | 02:04

Wedstrijdkrokodil | 08-07-17 | 01:49 er was wel een draaiboek om het vredig te laten verlopen.... alleen heeft men geen rekening gehouden om het sondereinsatzkommando (SEK ) in te zetten met scherpe wapens om de politie en burgers te beschermen.

kereltie_ut_drenthe | 08-07-17 | 02:02

Er is blijkbaar geen strategie. De politie is hopeloos slecht georganiseerd. Ze lopen elkaar in de weg, sjokken wat van hot naar her. Een ander groepje loopt dan weer verdwaasd terug. Ze staan wat met hun armen over elkaar of in de zakken. Totaal niet effectief. Wie daar de leiding over heeft zou een andere baan moeten zoeken. In de tussentijd zijn er tig winkels geplunderd, is er voor een enorm bedrag schade aangericht en hoeveel arrestaties zijn er verricht? Één tot nu toe? Dat is prutswerk!

Wedstrijdkrokodil | 08-07-17 | 01:49

Ik begrijp de strategie ook niet. In Nederland wordt op een zeker moment gewoon de straat schoongeveegd en krijgt iedereen die niet opdondert een mep van de ME. Die Duitsers staan geloof ik nog te kijken of ze de rotte appels eruit kunnen vissen.

wapster | 08-07-17 | 01:32

Daarom heet die druiloor egenlijk Fascisco van Jole.

Nelis SplitBloes | 08-07-17 | 01:28

Geen hondenbrigades, geen bereden politie. De waterwerpers zit zo weinig druk op dat ze vooral de plantjes water geven. Daardoor ook geen effectieve charges. Geen wonder dat ze geen overwicht krijgen.

wapster | 08-07-17 | 01:25

-weggejorist-

hoogstetijd | 08-07-17 | 00:39

-weggejorist-

kereltie_ut_drenthe | 08-07-17 | 00:34

tweetybird | 08-07-17 | 00:17
Ik denk dat die agenten nog wel aan hun trekken komen vanavond, waarschijnlijk zal het zogenaamde kat- en muisspel doorgaan tot de betogers te dronken en moe zijn om nog CO2 te roepen. Nogmaals hulde voor de polizei!

Patje2011 | 08-07-17 | 00:28

Net dit geprobeerd op Joop te posten (naïef ik weet het), maar natuurlijk gecensureerd...

(...)
Dit vind ik een typerende quote, die aardig past bij het steeds radicalere gedrag van Anne-Fleur en haar vrinden:

"Protest is when I say this does not please me.
Resistance is when I ensure what does not please me occurs no more."

Met de intelligente bedenkster van dit vlugschrift, is het overigens niet zo best afgelopen...
(...)

GnoepGiechel | 08-07-17 | 00:26

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Der Paulie | 08-07-17 | 00:17

Ja was opdracht van hogerhand. Mochten zelfs de knuppel niet eens klaarhebben. Moest in holster blijven. Zijn daar ook ondertussen aardig gefrustreerd omdat ze bijna niks mogen en moeten toekijken hoe alles gesloopt wordt.

tweetybird | 08-07-17 | 00:17

tweetybird | 08-07-17 | 00:10
Precies, ik heb uren gekeken en ze waren nogal coulant. Ik ben benieuwd wat Anne Fleur morgen weer gaat verzinnen om tot een mooi sluitend fantasietje te komen wat ze kan en mag braken op Joop.nl

Patje2011 | 08-07-17 | 00:15

Eigenlijk zouden ze daar de ME van nederland moeten hebben. Die grijpen tenminste wel in en vegen het in 1 keer schoon. Maar mocht daar niet van dat kudtwijf Merkel. Ingrijpen op harde manier.

tweetybird | 08-07-17 | 00:13

En ze hebben zelfs niet geprovoceerd die ME.

tweetybird | 08-07-17 | 00:10

En voordat ze op JOOP weer gaan roepen polizei heeft zelf geweldadig opgetreden en zo. Nee. Heb hier kunnen zien dat dat niet zo is. Werd zelfs gezegt wat een softies dat ze niet al ingegrepen hebben.

tweetybird | 08-07-17 | 00:09

Kirkolson die lopen daarmee om straks op filmbeelden daders te indentificeren. Die dan van hun bed geligt gaan worden

tweetybird | 08-07-17 | 00:06

A.Vis | 07-07-17 | 22:34,

Je kunt hier de hele wereld bijslepen, maar dat weerlegt niet jouw ongelijk.
Schande dat een PvdA-er tot burgemeester wordt benoemd. Inderdaad.
Maar dat is geen reden om in Arnhem of Den Haag willekeurige auto's in brand te steken. En valt het je op; de PVV-aanhang doet dat dus ook niet. Die demonstreren een keertje vreedzaam tegen Marcouch, en gaan daarna naar huis. En hopen dat ze de volgende verkiezingen wèl wat meer democratie in kunnen voeren.

Jij zegt dat het wel normaal is om auto's in brand te steken als je je zin niet krijgt. Je legt de schuld zelfs bij de slachtoffers; "hadden ze maar een paar dagen uit Hamburg weg moeten gaan".
Doet me denken aan wat Zweedse socialisten zeggen over gewelddadige groepsverkrachtingen; "eigen schuld, na zonsondergang moeten vrouwen gewoon binnen blijven. Dit is immers al bijna een islamitisch land".

West Europa gaat compleet naar de klote, door jouw soort.
Dat heeft niks Obama of wie dan ook te maken.

Dandruff | 08-07-17 | 00:05

Bizar dat vrijwel iedereen loopt te filmen met zn mobiel. Zelfs de politie sjouwt een soort selfie-sticks mee.

KirkOlson | 08-07-17 | 00:05

Kan alleen achter in die straat de knokpartijen niet meer zien. Die linkse hebben de journalist van reuters aangevallen en zijn camera kapotgeslagen

tweetybird | 07-07-17 | 23:49

Gaan een gebouw binnenvallen waar gemaskerde zwarte block zitten AFd

tweetybird | 07-07-17 | 23:47

Daarom duurde het zo lang. Ze moesten nog 'Polizei' borduren op die groene uniformen.

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 23:46

Gewapende politie zoekt nu naar plunderaars. Gewapend met machinegeweren.

tweetybird | 07-07-17 | 23:45

Die punker werd mooi weggespoten! Pak de popcorn er maar bij, dit wordt een veldslag.

Patje2011 | 07-07-17 | 23:33

Spuit ze van die bouwsteigers af!

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 23:28

Ik denk dat het nu ongeveer wel los gaat.

Patje2011 | 07-07-17 | 23:24

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 22:41
Ik zag een stelletje romantisch kussend poseren voor het "kampvuur" zodat er een mooie foto kon worden gemaakt voor later. Het zou mij overigens niks verbazen als er doden gaan vallen deze nacht.

Patje2011 | 07-07-17 | 22:43

Patje2011 | 07-07-17 | 22:38
Het zou tijd worden. Ze lopen met gevulde mandjes van de supermarkt over straat.

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 22:41

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 22:31
Het lijkt of ze het op die plek "gecontroleerd" laten gebeuren om zo niet op teveel plekken in de stad vuren en geweld te hebben. Politie zal straks wel bikkelhard ingrijpen neem ik aan.

Patje2011 | 07-07-17 | 22:38

@A.Vis | 07-07-17 | 22:34
Jij bent het type dat onmiddellijk huilie huilie gaat doen als iemand jouw spullen stuk maakt. Uitvreter.

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 22:38

-weggejorist en opgerot-

A.Vis | 07-07-17 | 22:34

En dat gemaskerde tuig blijft maar vernielen en plunderen, want de politie doet helemaal niets. Onbegrijpelijk.

Wedstrijdkrokodil | 07-07-17 | 22:31

KirkOlson | 07-07-17 | 21:16
Thanks, wat een asociale bende zeg.

Patje2011 | 07-07-17 | 22:14

@KirkOlson | 07-07-17 | 21:16
Dank voor de link.

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 22:00

tweetybird | 07-07-17 | 21:01,

NOS teletekst pagina 128 besteed -uiteraard- vooral aandacht aan die 11 zwaargewonden die van een steiger afvielen. Van de 3 alinea's zijn er 2 gewijd aan de 26 gewonde relschoppers.
De 160 gewonde agenten worden terloops genoemd.
De derde alinea spreekt over "onrustig" en "confrontaties met betogers".

Betogers?
Die gasten gebruiken dodelijk geweld. Dat kan niet anders als je 160 agenten verwond; ondanks schilden, helmen en beschermende kleding. Vraag me daarom af of brandweer- en ambulance- medewerkers ook tot de politie gerekend worden. Zij worden namelijk ook met stenen, staven en vuurwerk bekogeld.

Dandruff | 07-07-17 | 21:13

Reuters app op google play. Doenloaden. Kun je live meekijken. Hebben door de hele stad camera's

tweetybird | 07-07-17 | 21:11

Iemand een livestream linkje? Hou wel van een goeie oorlogsfilm.

KirkOlson | 07-07-17 | 21:10

tweetybird | 07-07-17 | 21:01
Link?

Roadblock | 07-07-17 | 21:06

Zijn nu bexig een gebouw in de steigers aan het afbreken rn op de straat te donderen. De ME wordt eindelijk wakker zo lijkt.

tweetybird | 07-07-17 | 21:01

Nou dat wordt een heftig avondje. De stenen worden al uit de stoepen getrokken. De barricades worden neergedonderd door de zwarte maskers. En de eerste vuren branden al weer. De app van reuters en u heeft een betere tv avond als bij de npo en rtl met hun films uit de steentijd.

tweetybird | 07-07-17 | 20:58

-weggejorist-

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 20:56

@Roadblock | 07-07-17 | 20:43
Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 20:56

Ach, het gaat niet lang duren voordat burgers zelf gaan ingrijpen, het wordt er wel makkelijker op met al die zwarte hoofddeksels. De politie beschermt jouw eigendommen en zelfs je kinderen niet, dus heeft de burger het recht om het zelf te doen. Duidelijker kan niet.

Markuz2661 | 07-07-17 | 20:47

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 20:32,

Ik gok dat a.vis nog nooit in zijn leven een dag heeft gewerkt. Altijd alles van zijn ouders gehad, en van de overheid gehad, en verder van alles bij elkaar gejat. Was die kraakleus niet "eigendom is diefstal"?

Dus natuurlijk interesseert het hem geen ene reet als andermans spullen in de brand staan. Hij gaat er blindelings van uit dat iedereen altijd alles gratis krijgt, net als hij.

Dandruff | 07-07-17 | 20:43

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 20:32
We hebben te maken met een zogenaamde linkse gelovige.
Iemand die is blijven hangen in het communistische jargon.
En voor wat hij hoofdzaken noemt, mogen best wat bijzaken sneuvelen.
Alles wat er gebeurt en totaal niet door de beugel kan, zijn false-flag operaties van de politie, of kleinburgerlijk gezeur.
Kom, je kan geen omelet maken zonder eieren te breken wat?
Vis kletst eigenlijk als een extremistische moslim, maar dan links.
Er wordt mij wel een heleboel duidelijk waarom die het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Een geloofsplaat voor de kop en gaan, voor de goede zaak mag je natuurlijk moorden.

Roadblock | 07-07-17 | 20:43

A.Vis | 07-07-17 | 20:19,

Niet zaniken als je kinderen in de fik worden gestoken, zeg je.
Goed punt.
Voor jouw doen althans.

Weet je wat werkelijk "feitenvrij" is?
Jouw gewauwel dat 0,000001% van het linkse geweld niet van linkse relschoppers, maar van "agents provocateurs" afkomstig is.
Je hebt 0,0 bewijs, 0,0 aanwijzing, en 0,0 motief.

Dandruff | 07-07-17 | 20:37

@A.Vis | 07-07-17 | 20:19
Jij bent een idioot. Auto's in brand steken is volkomen fout. Hoezo weet jij dat niet, dude.

Lewis Lewinsky | 07-07-17 | 20:32

Collega van mijn zus is Hamburger. Hij is nog nooit in zijn leven zo bang geweest. En zijn zoon van negen heeft letterlijk in zijn broek gepoept.

RickTheDick | 07-07-17 | 20:21

-weggejorist-

A.Vis | 07-07-17 | 20:19

A.Vis | 07-07-17 | 19:33
"De kleinburger" Ah, diegenen aan wie uw socialistische idealen verspilt zijn.
Het komt niet in uw hoofd op dat de zwarte straatterreur benden die brandstichtend en vernielend door de straten van Hamburg trekken het spoor wel eens goed bijster zouden kunnen zijn.
Ik zie zwartgeklede gemaskerde lieden die o.a. met katapulten stalen kogels op de politie afvuurden.
twitter.com/PolizeiHamburg/status/883...
Alles in de naam van het ideaal toch? dan mag er best geweld gebruikt worden...
Ik zie nog steeds weinig verschil met de SA.

Roadblock | 07-07-17 | 20:17

Peter Emile | 07-07-17 | 19:52,

"Het Understatement Van De Dag, in De Telegraaf"...
Lijkt mij nu al De Understatement Van 2017.

Al geef ik toe dat het dagelijks negeren, bagatelliseren en goedpraten van islamitisch (seksueel) geweld door de MSM, vast ook nog wel wat kanshebbers voor die titel zal opleveren.

Dandruff | 07-07-17 | 20:00

Nogal stil ineens over dit nieuws. Stilte op GS, de MSM, en die relschopper-met-behoud-van-uitkering op Joop heeft ook al een tijdje niets geschreven.

Muxje | 07-07-17 | 19:59

Het Understatement Van De Dag, in De Telegraaf:

"Onze verslaggever in Hamburg ontdekt dat veel mensen last hebben van het rellende tuig dat door de straten trekt."

Peter Emile | 07-07-17 | 19:52

A.Vis | 07-07-17 | 19:33,

Als je gewoon de reacties gelezen had, had je al lang gezien dat vrijwel niemand hier achter de G20 staat. Gewoon eerst lezen. Voor je je achterhaalde stalinistische slogans de wereld in slingert.

Iedereen hier is boos over het linkse geweld.
Jouw suggestie dat 0,0000001% van het linkse geweld in Hamburg mogelijk door "agents provocateurs" zou kunnen zijn gepleegd is nergens op gebaseerd. Sterker nog; waarom zou de politie 4 auto's in brand steken, als er al tientallen in brand staan?
Als de piloot van een helikopter bijna blind raakt, en peuters in een kinderdagverblijf met stenen en rookbommen worden belaagd?

Ondertussen zijn bijna 200 agenten gewond, sommigen ernstig.
Jij doet alsof niet de Pol Pot aanhangers, maar de politie daarvoor verantwoordelijk is.
Stapelgek; en kwaadaardig bovendien.

Dandruff | 07-07-17 | 19:52

Inmiddels elf zwaargewonden " op de vlucht voor de politie". Hoezo vlucht? Omdat zij een bedrijf binnen wilden vallen. Tja, Karma.... .

www.faz.net/aktuell/g-20-gipfel/g-20-p...

redanx | 07-07-17 | 19:40

@Lewis | 07-07-17 | 16:07

Tja. "Droom zacht".

Kijk eens naar die video's van het 'Black Block'. Types die met brandende toortsen rondlopen en dus met voorbedachten rade andermans auto's in de hens steken. Achteloos, in het voorbij lopen. Willekeurig auto's in de fik steken, ruiten inmeppen van willekeurige huizen & gebouwen, straatmeubilair vernielen. Hooliganisme met een even hoogdravend als vals politiek motief. En dan wordt die bende ook nog vooraf gegaan door een paar leden met een spandoek. Alsof een spandoek met whatever tekst erop, ineens die gore ellende die ze aanrichten, legitimeert.

Ik verplaats me dan in de eigenaar van zo'n auto. Die wellicht, zoals ik, jaren heeft zitten schrapen & sparen om voor zes, zeven mille eindelijk, na tien, twaalf jaar, een nog mooi uitziend tweedehands exemplaar van zijn lievelingsmerk te kunnen aanschaffen. En dan rent er zo'n zak stront voorbij en steekt hem in de hens. Zomaar. Omdat ie een stijve krijgt van de opwinding dat ie dat zómaar kan doen. Of zoiets. Omdat zijn piemel strak gaat staan van het machtsgevoel dat door zijn ene hersencel stroomt. En dat alles ongestraft, ook nog.

Daar krijg ik inderdaad dromen van. Bóze dromen. Wóedende dromen. Over leger-eenheden met scherpe munitie. Over honkbalknuppels met spijkers erin. Over het met een paar man vastgrijpen van zo'n stuk verdriet, hem van zijn o zo sinistere zwarte kleding ontdoen, zodat ie in zijn blote, schonkige, puisterige kont terug moet rennen naar zijn kraakpand.

En die boze dromen, mijn beste Lewis, zijn helaas niet zacht.
Ook niet realistisch, weet ik wel.

Maar ik weet ook, dat mijn woede groeit; als het niet het getraineer, gedreig & gezeik van moslims is, is het wel het linkse geschreeuw, gedram en dit soort straatgeweld. En fascisten die roepen dat ze anti-fascisten zijn.

Ik krijg steeds meer associaties met de Weimar-republiek. En ik ben bang dat de geschiedenis gaat doen wat ze wel vaker doet: zich herhalen.

Peter Emile | 07-07-17 | 19:37

-weggejorist-

A.Vis | 07-07-17 | 19:33

Kom nou, deze mensen zijn "fatsoenlijk" volgens linksch.

meneer Q | 07-07-17 | 19:28

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:51,

Wat een onzin.
Ten eerste geef je zelf al aan dat linkse demonstraties altijd en overal tot geweld leiden. Dus maakt de locatie niks uit.
Ten tweede, links mag toch ook bijeenkomsten organiseren in "rechtse" bolwerken?
Hoe groot zou de verontwaardiging zijn als een SPD-feestje in door rechts-radicalen zou worden aangevallen.
Het linkse geweld is het probleem, ongeacht de locatie.

En dan de meningen over de G20. Ik kijk diep neer op Merkel, Erdogan, Poetin, Trump en de EU. Maar ik ga geen peuters in een kinderdagverblijf aanvallen, geen agenten halfdood slaan, geen ambulancepersoneel met stenen bekogelen en ook geen auto's van forensen in brand steken. Het veelgehoorde argument dat 0,01% van deze Pol Pot aanhangers goede bedoelingen heeft is daarmee volkomen irrelevant.

Nog los van de vraag of parasitair levende gemeenschappen als de Linkse Kerk überhaupt weten waar ze voor of tegen relschoppen. Ik hoef van een beroeps-uitkeringstrekker niet te horen dat de EU mijn inkomen in gevaar brengt. Dat is alsof een inbreker mij komt vertellen dat ik mijn spullen niet goed opberg; en om dat duidelijk te maken steekt hij mijn auto in brand.

Dandruff | 07-07-17 | 19:24

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 19:11
Je gaat voorbij aan het feit dat links dan blijkbaar een vrijbrief heeft om geweld te gebruiken.
Waarom?
Het gebruik van geweld deugt niet. punt.
Stel je de situatie eens omgekeerd voor. Als er een links congres in een rechts bolwerk wordt gehouden zouden die dus geweld.. Ik hou al op, het is niet eens voor te stellen.

Roadblock | 07-07-17 | 19:18

Roadblock | 07-07-17 | 18:5
Ik snap je dilemma en argument, maar in verzekeringstermen is er ook nog zoiets als "risicoaanvaarding". Want ze moeten weten dat ze zich in het hol van de leeuw begeven.

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 19:11

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:55
Ik kan een club die zaaleigenaren bedreigt, en politieke tegenstanders het demonstratierecht met geweld ontzegt. en de woningen van mensen die een andere mening hebben bekladt toch niet anders als fascistisch noemen.
Zie jij verschil met de SA?
Oh, ja dat vergat ik, dan vragen ze er zelf om...

Roadblock | 07-07-17 | 19:03

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:51
Hm, zeg je nu dat, als je in een links bolwerk iets organiseert wat hen niet zint, je automatisch brandende auto's en gewonde politieagenten krijgt?
Ik ben erg gevoelig voor dat: "Dan vraag je er zelf om".

Roadblock | 07-07-17 | 18:56

Ramsesz | 07-07-17 | 15:38
En daar gaan we weer. Dit is misquoten van Churchill, hoe vaak moet ik dat nog uitleggen ? De man had het over het Rusland van Stalin okay ?

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:55

Franker | 07-07-17 | 18:39
Provocatief is het natuurlijk niet, ontzettend dom wel. Hamburg en Berlijn zijn van oudsher linkse bolwerken. Niet dat je in München geen rellen zou krijgen, maar je kunt er ook om vragen natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:51

Ons staatsjournaal en Nieuwsuur:
Alle aandacht voor de gewonden bij de demonstranten.
Geen enkel bericht over het aantal gewonden bij de politie wat inmiddels meer dan 160 is.
Als dan ziet hoe de oproeppolitie gepansert rondloopt, zegt dat mij genoeg over wie hier onnodig geweld gebruikt.

Roadblock | 07-07-17 | 18:46

Bij een aantal linkse media (VK en Trouw in dit geval) wordt het provocatief genoemd de G20 in een linkse stad te organiseren. Dus het iedereen is welkom van links geldt volgens deze kranten niet als je een andere politieke mening bent toegedaan.
Dan maar meegaan in deze redenatie: om als moslim naar een christelijk of atheïstisch land te gaan is regelrecht provocerend, dus logisch als de bevolking zich daar tegen keert. Als neger naar een blank land idem.
Bedankt voor dit extra argument tegen migranten VK en Trouw.

Franker | 07-07-17 | 18:39

En vergeet Merkel niet, de directe schuldige van de ongekende migratie invasie. En de dronkelap Juncker. Ik keur dit, overigens typisch Duitse, geweld zeker niet goed, maar moeten we dit tuig dat zich wereldleiders noemt dan maar ongestoord hun gang laten gaan ? Ondemocratische,mensenrechten schendend en andere landen binnenvallende maffiosi ?

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:37

Ik vind het bewonderenswaardig hoor, jongen mensen die hun vrije dagen en hun energie besteden aan protesteren tegen globalisering, grootkapitaal en wat dies meer zij aan verderfelijke moderne stromingen.

Edoch... De manier waarop staat mij tegen.
Kan het ook niet positief gedraaid worden.
Dat je iets laat zien hoe het ook kan, of zo?

Rommelende Onderbuik | 07-07-17 | 18:32

Ja, laten we Putin, Erdogan, Trump en de Saoedi's vooral niet storen met hun onfrisse zaakjes. Nee, laten we vooral los gaan op
linkse aktivisten.

Bigi Bana Boy | 07-07-17 | 18:25

Binnenkort van Jole zijn auto in de fik. Karma voor die eng nek van een jole.

franck7020 | 07-07-17 | 18:23

Een agent heeft een schedelbasis-fractuur opgelopen nadat er met een ijzeren stang op zijn helm werd ingeramd.https://www.welt.de/politik/deutschland/live166211930/Neue-Eskalation-Schwarzer-Block-unterwegs-Polizist-erleidet-Schaedelbruch.html#live-ticker-entry-12337

dysdiadochokinese | 07-07-17 | 18:22

Ondertussen heeft Polen een gasdeal met de USA en is Polen de nieuwe gashub van Europa. Buiten Brussel om. Buiten G20 om. Dus over een aantal jaren zijn wij gastarbeider in Polen dankzij de laffe en domme anti-Trump houding van NL en blind staren op mooie banen en pensioenen in Brussel. Amateuristisch, opportunistisch, corrupte en pedofiele bende alhier.

logicavanhetgevoel | 07-07-17 | 18:19

als er één misdadiger/Joloïst/fascist/linkse terrorist/protestmeneer zijn pink beschadigt schreeuwen het NSB blad, Klaver c.s. en Jolo tezamen hel en verdoemenis. Als deze misdadiger annex... een politieman beschadigt juichen zij de communistische victorie.
Wie verlost ons van dit linkse tuig!?

langzullenweleven | 07-07-17 | 18:17

Iedereen heeft het over de AFD. Dat is tich de "Alternative Fur Deutschland". Wat is de rol van de AFD in deze?

swapper | 07-07-17 | 18:16

Er lopen er ook zwarte met een onranje vestje. Ik denk nou vast aanhangers van ons koningshuus. Kijk ik gied staat ee werkelijk waar achter op hun hestje riot medic. Hahaha
tweetybird | 07-07-17 | 16:29

ze werken volgens het principe van wat zij noemen: de vijf vingers. er zijn 5 soorten eenheden, die allemaal een ander gekleurd hesje aanhebben en die worden (door wie?) gestuurd naar een bepaalde locatie om daar een van te voren bepaalde actie te gaan voeren.

B. Randnetel | 07-07-17 | 18:04

Van Jole mag wel beginnen met achterom kijken!

XaaD666 | 07-07-17 | 18:01

Links populist Vandermeersch is een valse, achter de elleboog Vlaming om zo een foto toe te laten op de voorpagina.
"Kijk die militaire rechtse fascisten toch eens tekeer gaan tegen dat voor gerechtigheid demonstrerende meisje."
Hier kom je op een gegeven moment niet meer mee weg NSB Belg.

Peniskokertje | 07-07-17 | 18:00

Muxje | 07-07-17 | 15:43
Bespaar je de moeite om op die site van Jolo de Klojo te reageren. Je reacties worden of geweigerd of geaccepteerd maar dan krijg je later wel een ban.
Van Jole is een onverdraagzame gek...

knerf | 07-07-17 | 17:50

andalucia | 07-07-17 | 17:13
Inhoud zou zeker interessant zijn. Ben bang dat we niet meer informatie krijgen dan nu al op de persmomenten naar buiten wordt gebracht. Maar die vindt je ook al elders www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/a...

Law of the Land | 07-07-17 | 17:45

Brandende auto's, huizen en winkels die worden vernield. Behalve tegen het geweld van migranten wordt de Europese burger dus ook al niet beschermd tegen het linkse tuig. Tijd voor zelfbescherming en eigenrichting want de overheid laat keer op keer zien de gewone burger niet te willen beschermen.

Franker | 07-07-17 | 17:42

Godverdomme, op deze manier stevenen we af op een Europese of zelfs globale burgeroorlog. Interessante tijden om in te leven.

Manneke Pislam | 07-07-17 | 17:41

Shees, wat vallen onze linksdraaiende media weer door de mand.
Zodra het criminele geweld van links komt, wordt het vergoeilijkt (NRC)
Of genegeerd, Volkskrant.
Bij de laatste staat nu op de voorpagina dat het gesprek van Putin met Trump wat langer duurt dan gepland... Goh wat een nieuws..
Flapdrollen zijn het.

hotmint | 07-07-17 | 17:40

Telkens weer maken de antifa en anarchistische zich hieraan schuldig. Die carte blanche moet gewoon getekend worden om deze achterlijken door midden te zagen met een MG3, dit zijn de beroeps betogers en sloper, grotendeels in de ban van Marx en andere rommel. Mensen die bij voorbaat niet in bezit of rechten geloven, alleen in hun eigen revolutie waarin ze de macht kunnen krijgen en voor het partij bureau kunnen werken.
.
Het zou me niks verbazen als het de kleinkinderen van vorige generatie linkse ratten is, de RaRa's en RAF minderwaardigen, helaas grotendeels de dans ontsprongen.

HaatAth3ist | 07-07-17 | 17:38

Allemaal de schuld van GeenStijl

Kartelmaster2000 | 07-07-17 | 17:32

necrosis | 07-07-17 | 16:49
Wat staat er dan verkeerd sukkel, ga jij mij een gele kaart aansmeren? Terwijl ik niets verkeerd neerzet, volgens mij ben jij van Joling himself, bah matennaaier.

Havenwerker | 07-07-17 | 17:30

@ andalucia | 07-07-17 | 16:31
Wat jij wilt: Fascisco van jole staat te juichen en is dronken van geluk dat hij zoveel aandacht krijgt door AFD (die compleet van het pad is) voor de trein te gooien ten gunste van zijn eigen blog (klik er niet op: help het om zeep door wegh te blijven).

TheseDays00 | 07-07-17 | 17:30

andalucia | 07-07-17 | 17:22
Ik ben het met u eens.
Gedachten uitwisseling en het kennis nemen van elkaars standpunten is alleen maar positief.
Met argumenten het eigen standpunt proberen duidelijk te maken zorgt voor het verschaffen van meer achtergrondinformatie. Worden we allemaal beter van.
Maar u weet ook dat hier reaguurders rondzwalken die, ook al is hun stellingname aantoonbaar onjuist, reageren met het maken van arrogante en denigrerende opmerkingen, of gewoon het ronduit beledigen.

Roadblock | 07-07-17 | 17:29

Als het nu Wilders was met een bordje "Weg met de islam", dan was het natuurlijk extreem-rechts, fascistisch, geweldadig racisme. Nu Hamburg wederom (hallo Godwin) met de grond gelijk wordt gemaakt zijn het slechts betogingen..

Steinway | 07-07-17 | 17:26

Annafleur die weer tegen het weekend op zag?

Mark van Leeuwen | 07-07-17 | 17:25

@Roadblock
Het is een interessant fenomeen dat als een reaguurder afwijkt van het gangbare patroon van kort door de bocht, schuimbekkend, uit de heup schietend comments plempen en juist op sommige onderdelen de nuance zoekt; of in dit geval opmerkt dat Joop- zowel als GS-reaguurders redelijk eensgezind negatief over het blog van AFD schrijven, er altijd mensen zijn die dit als trollen opvatten of als een zucht naar aandacht. Ik kan daar wel om grinniken, net als u geef ik 'my two cents' in een lange discussie. Een discussie is echter alleen een discussie als er meerdere stellingnames worden geponeerd, waarover kan worden gesproken. Zo niet, dan resteert een droevig collectief mantra.

andalucia | 07-07-17 | 17:22

Tjesus niet normaal hoe linkse fascisten.. want dat zijn het menen burgers de oorlog te verklaren. oppakken dat tuig, registreren en voor het leven geen uitkering o.i.d. meer. Kunnen ze zelf voor het levensonderhoud gaan zorgen en bijdragen aan de kosten die ze hebben veroorzaakt.

fikkieblijf! | 07-07-17 | 17:20

Waarom waarom waarom? Afschieten die lui!

Behangdelul | 07-07-17 | 17:16

Law of the Land | 07-07-17 | 17:09
inderdaad die valse, uiterst misleidende fotokeuze van NSB Handelsblad is tekenend voor de eenzijdige, lafhartige nep- berichtgeving van dat blad.

krelus | 07-07-17 | 17:16

TheseDays00 | 07-07-17 | 17:05
Och, er zijn wel meer reaguurders (the useal suspects), die hier alleen schijnen te komen om door hun stellingname zo veel mogelijke reacties te genereren.
Ik ben niet zo naief om te denken dat geenstijl hier niet zelf een vinger in de pap zou kunnen hebben.
Dan hebben we nog de DENK jongens, en de AFA/JOOP adepten.
De pro-VVD reaguurdersclub zie ik alleen rond de verkiezingen.(Ja, die social media jongens kosten best wel veel geld).

Roadblock | 07-07-17 | 17:14

het is mij zo langzamerhand compleet onduidelijk waar deze gasten mee bezig zijn, hoop dat ze het zelf wel weten

eriksweet | 07-07-17 | 17:14

Het moge duidelijk zijn wie tegenwoordig de fascisten zijn. Dezelfden als 70 jaar geleden. Linksen/socialisten dus.

Poekieman | 07-07-17 | 17:13

@Law
Daar ga ik in mee. Wanneer gaat GS trouwens inhoudelijk aandacht aan de G20 besteden, vraag ik me af. Benieuwd of er, en zo ja wanneer en in welke mate, nog aandacht komt voor de besproken onderwerpen. Geldt voor alle media trouwens, momenteel hijgt men vooral achter de brandlucht aan.

andalucia | 07-07-17 | 17:13

@these days
Deze troll reaguurt al sinds 2007 op dit platform. je mag het oneens met me zijn, maar kom dan met een inhoudelijke reactie svp in plaats van een vage aanname.

andalucia | 07-07-17 | 17:11

andalucia | 07-07-17 | 16:50
Ik ben het voor een groot deel met de kritiek van Pritt eens. NRC en Volkskrant heb ik lange tijd met plezier gelezen, maar ze zijn veranderd. Het lijkt soms wel te flirten met propaganda. Neem nu weer die fotokeuze van het NRC voor #Hamburg (zie topic). Kwetsbare vrouw (zonder bivakmuts en wapens) tegen een groep grote sterke gepantserde mannen in uniform. Boe!

Law of the Land | 07-07-17 | 17:09

Operatie Libero (A.Vis en andalucia) is hier nog niet opgeheven zie ik, of is dit een typisch gevalletje, " ik van joop kom even trollen"?

TheseDays00 | 07-07-17 | 17:05

Sponsort Soros ook deze demonstratie?

DE actievoeders zijn het zelfde. Het motief ligt nu wel wat gevoelig voor Soros.

Vedor | 07-07-17 | 17:04

Wat haat ik dat gvd linkse tuig... je zou ze allemaal naar de .... schieten!

Erdee | 07-07-17 | 17:03

andalucia | 07-07-17 | 16:50,

Het gaat niet om *wat* de ander vindt.
Het gaat er om dat de ander het platbranden van een stad *oké* vindt.
Maar wel jankt over "virtueel verkrachten" of "reeten".
Dat is buitengewoon hypocriet.
Het is niet hypocriet om daar wat van te vinden, ook al heet je Pritt.

En inderdaad, linkse rellen lopen altijd uit op grootschalig geweld. Alleen daarom al zijn claims als "ich habe das nicht gewusst" door een enkele "vreedzame demonstrant" niet serieus te nemen.
Zolang er in hun eigen kringen geen principiële afkeer van fascistisch geweld is, zal de linkse kerk altijd net zo gewelddadig als fascistisch blijven.

Zelfde verhaal als met de islam; het zwijgen van de gematigde meerderheid legitimeert het geweld van de "extremisten". Die bij nader beschouwing dus niet zo extreem zijn als we vaak hopen.

Dandruff | 07-07-17 | 17:03

Zo Merkel. Flink door het ijs gezakt. Je wilt wereld-leider zijn, maar het lukt je zelfs niet om de stad Hamburg te managen. En binnenkort verkiezingen, je politieke dagen zijn geteld. Maar het zal een halve generatie duren om alle schade die je hebt aangericht te neutraliseren.

Ci Ty33 | 07-07-17 | 17:02

Maar waar gaat die nu precies om? Lijkt mij gewoon mensen die kicken op geweld en kapotmaken. Kortom deze lui zijn niet veel beter dan hooligans. Elk geval staat Merkel goed voor paal dat ze haar eigen burgers niet in de hand kan houden. Of is dit bewust laten escaleren en dan rechts en Trump de schuld geven?

cocktailsmaak | 07-07-17 | 17:00

Wat een eenzijdige en slecht geïnformeerde onzin dit stuk. Groot gelijk die demonstranten...
@ A.Vis | 07-07-17 | 16:36
-
Enerzijds ja groot gelijk om te demonstreren.
Maar anderzijds NEE beslist niet om smerig geweld te gebruiken, brand te stichten en kleuters in hun dagverblijf in levensgevaar te brengen.
Laffe ziekelijke bende.

telelezer | 07-07-17 | 16:59

Merkel vraagt er zelf om met die bijeenkomst...
A.Vis | 07-07-17 | 16:36
En dat is uw rechtvaardiging van geweld?
Links straatgeweld van demonstranten deugt volgens u.
U heeft een mooie functie als SA-Fuhrer gemist als u wat eerder was geboren.
U heeft de mentaliteit al.

Roadblock | 07-07-17 | 16:58

@A.Vis | 07-07-17 | 16:36
Ik ga het even proberen te begrijpen;
Jantje nodigt Pietje uit in mij stad. Henk heeft een hekel aan Pietje en steekt mijn auto in de hens. Dan is Jantje dus de eikel in dit verhaal? Toch? Duidelijk.

Ruti | 07-07-17 | 16:58

Dat deze mensen zich 'links' noemen is moeilijk te begrijpen. Het zou ook kunnen dat zich agent provocateurs onder de demonstranten hebben begeven, om de publieke opinie in het nadeel van de demonstranten te doen uitslaan.
Aan de andere kant, zo'n antifa bike lock attacker uit de VS (die men onlangs heeft ontmaskerd) lijkt me toch iemand die zichzelf serieus als links en progressief beschouwt.

lekgoot | 07-07-17 | 16:58

Links gaat nog eens de vruchten plukken van de haat die ze nu zaaien. Gewone mensen terroriseren. Ik zie geen verschil meer met andere terroristen. Wie wind zaait zal storm oogsten.

Manneke Pislam | 07-07-17 | 16:55

loerelau,

Dit filmpje is inmiddels al "oud'
Volgens mij van gisteren, of eerder vandaag

Vedor | 07-07-17 | 16:55

Maar ja het is wel makkelijk herkennen nu. Een popcorn moment. Eerst zie je wat in het zwart geklede meest gemaskert op verschillende plekjes staan die zich ineens bijelkaar voegen en dan kun je aftellen.

tweetybird | 07-07-17 | 16:52

@Law of the Land
@Dandruff
Uiteraard lees ik zowel het blogvan AFD als de commentaren. Eerstgenoemde zakt knetterhard door het ijs in haar onvermogen om uit de eigen bubbel te treden. De Joopreaguurder ziet dat nu ook, en daar kan ik wel vrolijk van worden. Wat betreft oproepen etc tot geweld: ik heb inderdaad (gelukkig) geen voorbeelden voorhanden dat dat op GS ook zou gebeuren door een van de bloggers. Waar ik echter nogal moe van wordt, is het eeuwige wijzen naar wat "de ander" vindt, met name door Pritt in zijn eeuwige kruistocht tegen voormalig werkgever Volkskrant en alles ter linkerzijde van het mediaspectrum. De heilige verontwaardiging die daaruit spreekt, is juist datgene wat we 'hier' zo irritant vinden. Er is een mooi woord voor: hypocrisie.
OT: bij iedere bijeenkomst van de G8, G20 of welke variant dan ook zien we dezelfde rituelen. Uitlokking, geweld en vervolgens janken dat de politie terugslaat. Om te kotsen.

andalucia | 07-07-17 | 16:50

@Havenwerker | 07-07-17 | 16:37
Het feit DAT je hier iets kan posten, wil niet zeggen dat je dat ook gelijk moet doen.
Eerst nadenken, dan op 'post' drukken, of heroverwegen of het geschikt is om op GeenStijl te zetten.
*may Joris have mercy on your soul*

necrosis | 07-07-17 | 16:49

De 3 robotregels van DEZE linkse activisten:
1. Links komt in allerlei vormen voor en is altijd goed. Rechts is uitsluitend extremistisch en altijd slecht.

2. Deze linkse activisten bepalen wie links of rechts is.

3. Ongenuanceerd, ongefundeerd en feitenloos generaliseren, discrimineren of geweld toepassen is altijd slecht, behalve als dat in tegenspraak is met 1 of 2.

een_mike | 07-07-17 | 16:47

Communistenrood moet dood, hang AFA

Hemmenaar7 | 07-07-17 | 16:46

Jammer he Theodor Holman van die Anne Fleur? Zit je daar met je derectie..

Patje2011 | 07-07-17 | 16:45

Captain Pervert | 07-07-17 | 15:22
Erm captain oblivious, wellicht is het een vertaling?

Cobalt bomb | 07-07-17 | 16:44

@witwas | 07-07-17 | 16:15
Demonstranten!?

Roflol.

Dit zijn terroristische fascisten, en die dien je preventief te ruimen.

Parsons | 07-07-17 | 16:44

BTW, ik moet gewoon werken voor mijn centen op vrijdag. Hebben die losers een vrije dag opgenomen?

Leo* | 07-07-17 | 16:40

AFD krijgt straks een podium op het Pinkpop festival,
samen met die haakneus,
om wat krom is recht te praten en,
natuurlijk samen eens flink te janken,
over hoe zielig ze wel niet zijn.

Kanarie_Geil | 07-07-17 | 16:39

andalucia | 07-07-17 | 16:29,

Het gaat niet om de reaguurders, maar om de site zelf.
Daarin wordt, oa door Joop-columniste Dekker, dit geweld genegeerd, vergoelijkt dan wel bejubeld.

Op GS ken ik geen columnisten die geweld van gelijkgestemden negeren, vergoelijken dan wel bejubelen.

Dandruff | 07-07-17 | 16:38

-weggejorist-

Havenwerker | 07-07-17 | 16:37

Ambulancebroeder stenigen, het lijken wel Finnen. Het wachten is op de video uit het kinderdagverlijf, ik heb nog een halve zak chips (tortilla, plus dip) klaarliggen, en het witbier staat koud.
En zet die video op youtube, met titel in het Engels. "Antifa attacks daycare centre" oid, gaat geheid viral.

KenJijDeSwaffelman | 07-07-17 | 16:37

andalucia | 07-07-17 | 16:31
Heb je wel gelezen hoe dat wicht (ons Anne-Fleurtje) op Joop bericht over deze burgeroorlog? Hoe fout wil je het hebben?

Law of the Land | 07-07-17 | 16:36

-weggejorist-

A.Vis | 07-07-17 | 16:36

Hebben ze een keer betonblokken tegen autoverkeer gezet, staan ze in de weg...

echtpaul | 07-07-17 | 16:36

tweetybird | 07-07-17 | 16:29
Yup, deze militie is gewoon bezig met de uitvoering van hun plannen.
Enige lichtpuntje is dat iedereen dat weer eens goed kan zien en het buitengewoon lastig wordt dit te framen als vreedzaam protest. (al zullen nrc, nos etc het vast alsnog proberen.)

noerg | 07-07-17 | 16:35

witwas | 07-07-17 | 16:22,

Wie opgepakt wordt krijgt een proces; maar in het heetst van de strijd kun je niet de rechten van fascisten boven de rechten van burgers zetten.

Ik heb het niet over standrechtelijke executies, maar over zelfverdediging.
Er zijn 200 agenten gewond; dat zegt nogal wat, gezien hun uitrusting. Een piloot raakte zijn oog kwijt door een laserlampje, bedoeld om die helikopter neer te laten storten.
En ik had het over verdediging van de burgers.
Van kinderen in een kinderdagverblijf die zwaar gewond hadden kunnen raken door glasscherven, of hadden kunnen stikken door die rookbom. Het gebouw had ook af kunnen fikken, zoals dat hotel in Kedichem dat door linksfascisten werd aangevallen, waarbij Schuurmans haar benen verloor.

Gedogen dat mensen in brand worden gestoken heeft niks met jouw rechtsstaat te maken.
In Frankrijk werd bij soortgelijke "demonstraties" een auto in brand gestoken terwijl er nog een kind in zat.
Ik ben het niet met je eens dat de politie dat moet stimuleren, door daar niet tegen op te treden.

Dandruff | 07-07-17 | 16:34

Ik begin er een beetje jeuk van te krijgen dat die communistische knokploegen van antifa steevast worden afgebeeld als vredelievende hippies.

His Lordship | 07-07-17 | 16:33

Angela, stuur het leger en mep ze tot orde.

Leo* | 07-07-17 | 16:31

-weggejorist-

andalucia | 07-07-17 | 16:31

En hop de oorlog is weer begonnen. De stenen vliegen . Het traangas ook. Live te volgen op ruply.

tweetybird | 07-07-17 | 16:31

Hamburg is blijkbaar een 'linkse stad'. Waarom slopen ze hem dan?

noerg | 07-07-17 | 16:29

Komt weer een popcorn moment aan. De zwarte bende met maskers hebben zich weer verzameld. Tenminste de zwarte gemaskerde bende. Maar wat schets mijn verbazing. Er lopen er ook zwarte met een onranje vestje. Ik denk nou vast aanhangers van ons koningshuus. Kijk ik gied staat ee werkelijk waar achter op hun hestje riot medic. Hahaha

tweetybird | 07-07-17 | 16:29

Het meest opmerkelijke van de dag(en) vind ik dat de teneur van het gemiddelde commentaar op Joop onder het blogje van AFD nauwelijks afwijkt van de plemps hier op GS: vrijwel unaniem afkeurend ten aanzien van het tuiggeweld. Ik heb niet de indruk dat Joop sterk modereert (wellicht worden commentaren die oproepen tot standrechtelijke executie daar wel gejorist, in tegenstelling tot hier). AFD heeft zichzelf en haar kompanen in 'de strijd' een slechte dienst bewezen, ze wordt verbaal geslacht door de meeste lezers daar.

andalucia | 07-07-17 | 16:29

Goed, ik heb gisteren nog wat sympathie hier opgeschreven voor de betogers, maar na het zien van het slagveld is de lol er wel af.

TegenBeterWetenIn | 07-07-17 | 16:25

Mega-industrie. (sorry hoor, nu eindelijk goed)

Vedor | 07-07-17 | 16:22

@Dandruff | 07-07-17 | 16:17 Voor mensen die kinderdagverblijven in de brand steken hebben we de rechtsstaat, en standrechtelijke executie zonder proces maakt daar gelukkig geen deel van uit. Al is dat blijkbaar uw ideaal.

witwas | 07-07-17 | 16:22

ik bedoel Megaindusrie.

Vedor | 07-07-17 | 16:20

Voor de booslims moet dit ook een eye opener zijn want ze weten nu wat er kan gebeuren als die linke hun zat zijn, tot die tijd geven die precies aan hoe het ook kan, maar die lui die die "kindergarten"te pakken genomen hebben moeten de gewoon de knieschijven verwijdeerd worden en dan niet naar door de staat betaald ziekenhuis, gewoon oplappen door eigen mede standers.

Umberto die trotzoni | 07-07-17 | 16:20

sorry even een aanvulling op een tegeltje van mijzelf. (extra vraag op het eind)

Ik begrijp de zogenaamde Anti-globalisten niet meer.
Ik dacht dat die bij de rechtse politieke partijen hoorden.
(macht E.U.) (ttip) enz.
Dus eigenlijk denken deze demonstranten hetzelfde als menig reaguurder hier, met als grote verschil, dat volgens links alles aan globalisering slechts is, behalve de internationale vluchtelingen opvang.
Waarom stemmen linkse partijen dan VOOR de E.U. met zijn megeindustrie??

Vedor | 07-07-17 | 16:19

Ligt het aan mij of is extreem links nu gewoon veel gewelddadiger dan extreem rechts? Laatst genoemde zie of hoor ik zelden in zulke massale vechtpartijen

MoonBeebe | 07-07-17 | 16:19

Om 15.00 het NOS-journaal gezien. Kort item over Hamburg: groepje demonstranten in het zonnetje zittend op straat, wat politie in de buurt. Volgende onderwerp.
Verbijsterend. Kijk zelf maar eens, straks om 5 uur. Zien hoe ze al het geweld totaal uit beeld houden.
En vanavond natuurlijk een interview met Anne-Fleur: "zij begonnen".

piloot47 | 07-07-17 | 16:18

witwas | 07-07-17 | 16:15,

Jij vindt mij af?
Daar kan ik heel goed mee leven.

Goed dat je niet op de argumenten in ging.
Heb je meer tijd om kinderdagverblijven in brand te steken.
Voor je "idealen".

Dandruff | 07-07-17 | 16:17

Als ik de comments op joop.vara.nl lees weet Van Rossum niet wat een feest is.

hhmariavanempel | 07-07-17 | 16:15

@Dandruff | 07-07-17 | 16:08 Met scherp schieten op een groep demonstranten, waarvan een gedeelte ernstig geweld gebruikt, noem jij zelfverdediging?? Geweld is nooit goed te praten, maar geweld op een dergelijke manier beantwoorden is nog veel erger. U bent wat mij betreft af.

witwas | 07-07-17 | 16:15

Loebas | 07-07-17 | 16:08,

Dat gegraai en die uitbuiting zijn uitgevonden door links.
Alle socialistische landen met hun armoedige bevolking en hun stinkend rijke elite zijn het bewijs. De linkse EU trouwens eveneens.
Maar ook het gegraai van de PvdA-baantjes-carrousel in Nederland. Waarbij GL, D'66 en het gematigd linkse VVD en CDA overigens qua graaien niet onderdoen voor de PvdA.
En dan heb ik het nog niet eens over de linkse subsidiesector, waar tienduizenden "werkzaam" zijn.

Dandruff | 07-07-17 | 16:14

In welke hoeveelheden kan bearmace geleverd worden? Als ze daar nou die waterkanonnen mee voltanken...

Ad Hominem Tu Quoque | 07-07-17 | 16:13

Loebas | 07-07-17 | 16:08

Ik ben ook geen voorstander van het alles omvattende hebzuchtsysteem. Het is een kwaadaardig destructief piramidespel waar de wereld aan ondergeschikt is gemaakt, maar dat maakt mij nog niet een naïeve linkse idealist/fascist zoals die AFD doos.

XaleX_2 | 07-07-17 | 16:12

De ME heeft vandaag een aardige grap voor ze in petto. Worden de links extreme door een straat gejaagd waar ze in de zijstraten er van waterkannonen hebben ogesteld en ze aan het eind van de straat zeiknat zijn.Mooi man. Lach mij hier rot. Vind het wel een geslaagde grap

tweetybird | 07-07-17 | 16:12

Ik begrijp de zogenaamde Anti-globalisten niet meer.

Ik dacht dat die bij de rechtse politieke partijen hoorden.
(macht E.U.) (ttip) enz.

Dus eigenlijk denken deze demonstranten hetzelfde als menig reaguurder hier, met als grote verschil, dat volgens links alles aan globalisering slechts is, behalve de internationale vluchtelingen opvang.

Vedor | 07-07-17 | 16:12

witwas | 07-07-17 | 16:02,

In dat geval heet het "zelfverdediging", flapdrol.

Godverdomme; 200 gewonde agenten.
En gewelddadige gekken die een rookbom afsteken in een kinderdagverblijf, nadat ze de ruiten en deuren hebben ingeschopt.
Denk je dat die kinderen de komende weken goed zullen slapen?

Die fascisten kiezen er zelf voor om onschuldige mensen en hun bezittingen te slopen. De gewone Hamburgers doen niet meer fout dan dat ze wonen in een stad die ooit van hun was.

Dandruff | 07-07-17 | 16:08

Ik ben niet links maar snap wel dat een groot deel van de bevolking het gegraai , de uitbuiting en alle andere misstanden die ,onder het mom van globalisering ,vrije markt en de geweldige EU plaats vinden, zat zijn.

Loebas | 07-07-17 | 16:08

@ Peter Emile | 07-07-17 | 16:05
Droom zacht...

Lewis | 07-07-17 | 16:07

Als een fundamentalist met een zelfmoordactie onschuldige jongeren de dood injaagt, dan heeft dat niet met de vredelievende Islam te maken.
Als een anti-fascist auto's in brand steekt en kinderdagverblijven in puin slaat, dan heeft dat ook niks met vredelievende demonstranten te maken.
Dat is hier de redenering van de Anne Fleurtjes.
Maar elke politieman is een fascist, elke politicus is een fascist, elke kapitalist is een fascist. Zonder onderscheid.
Dat is ook de redenering van de Anne Fleurtjes.
Zo is het onmogelijk voor de sterke arm om de orde te bewaren. Is de politie te lankmoedig, dan rukt de horde anti-fascisten op, gaat de politie er te hard in, dan wordt daarmee het 'bewijs' geleverd dat het één groot fascistisch complot is.
Over eieren lopen dus maar, wat ook altijd verkeerd uitpakt.

Schoorsteenveger | 07-07-17 | 16:07

Antifa.. de fascisten anno 2017.. In sommige staten in Amerika al aangemerkt als terroristische organisatie.. Tijd om in de EU deze organisatie ook als terroristen te zien!

WellusNietus | 07-07-17 | 16:06

@ witwas | 07-07-17 | 16:02
Ik heb het (uiteraard) over de topics.
Bovendien is wat jij noemt iets anders dan het goedkeuren of zelfs toejuichen van geweld dat daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Lewis | 07-07-17 | 16:05

Intussen diverse filmpjes bekeken & verslagen gelezen over het optreden van "Die Schwarzen". Of het "Black Block", of hoe dat cohort gedegenereerde schoften ook mag heten.
Ik zie geen enkel verschil met de verslagen, foto's & filmbeelden van het optreden van de bruinhemden van de SA (Sturm Abteilung) in de jaren '30 en tijdens de Kristallnacht.

Gore fascisten zijn het, die oorlogs-omstandigheden creëren in een vreedzame stad vol hardwerkende mensen. Wie oorlogs-omstandigheden creëert en dus levensgevaar voor burgers en zelfs kinderen, mag wat mij betreft een passende repliek verwachten van scherpe munitie.

Vervolging is uiteraard onmogelijk, omdat ze, net als die lafbekken van IS, allemaal gemaskerd en gesluierd zijn.
Maar wie kaatst moet de bal verwachten. Gemaskerd of niet. Die bal mag wat mij betreft van lood zijn. Er moet maar eens een eind gemaakt worden aan dat gevoel van onaantastbaarheid van lieden die hun laffe smoel verstoppen onder een bivakmuts of zwarte doek.

"Ik kan lekker doen wat ik wil, auto's in de fik steken, ruiten ingooien, winkels plunderen, kinderdagverblijven vernielen, want ik ben toch onherkenbaar, dus kan er niets tegen mij bewezen worden".

Mooi niet.
Moet maar eens afgelopen zijn.

Wil je oorlogje spelen? Dan kun je het krijgen ook. En dan serieus. Dus: bij een volgend aangekondigd optreden van dit 'Black Block" gewoon het leger inzetten. Mariniers en special forces, vooral. Het moet ze eindelijk eens dun door de broek lopen. Stinken doen ze toch al.

Peter Emile | 07-07-17 | 16:05

Op joop.nl zijn dus imbecielen die dit onder het kopje kattekwaad zetten.
marcoplarco | 07-07-17 | 15:22
Niet alleen Joop hoor. Het NOS berichtte nog dat er veel wapens in beslag zijn genomen van de 'linkse' demonstranten. Zwaar bewapend een hele stad op zijn kop zetten valt onder demonstreren bij de NOS. Als je een varkensmuts opzet en je staat met z'n vieren op een pleintje dan noemt het NOS journaal het een 'extreemrechtse demonstratie' van de 'extreemrechtse' Pegida beweging. Je bent alleen extreem als je een varkensmuts opzet, als je zwaarbewapend met je zwarte bivakmuts een oorlogsgebied van een stad maakt dan ben je gewoon een linkse demonstrant.

XaleX_2 | 07-07-17 | 16:04

@Lewis | 07-07-17 | 15:54 Ik heb hier anders vandaag al heel wat keren de oproep gelezen om met scherp op de demonstranten te schieten veelal gecombineerd met 'tussen de ogen'. Erg jammer, maar blijkbaar past het binnen de huisregels. Joris?

witwas | 07-07-17 | 16:02

Gewoon uit elkaar slaan en verbieden gezichtsbedekkingen te dragen.Mijn god Europa is verworden tot het continent van de mietjes.

Hettiet | 07-07-17 | 16:01

Bedankt Volkskrant.

Panos88 | 07-07-17 | 16:01

Stormageddon | 07-07-17 | 15:51,

Welnee, die gasten hebben helemaal geen idealen.
Ook de zogenaamd "gematigden" niet.

Men kan niet decennialang kwispelend achter Stalin, Mao en Pol Pot aanrennen, en "idealen" hebben.
Met een Che Guevara T-shirt/vlag/portemonnee... Che was een massamoordenaar die het geil vond om familie van zijn slachtoffers te verplichten de rommel van de executie op te ruimen.

Men kan niet stelselmatig blind zijn voor het eigen geweld, èn tegelijkertijd zo gefocust op "fascisten" die geen vlieg kwaad doen; Fortuyn, van Gogh, Hirsi Ali, Wilders, Ellian, Baudet.
En die "dus" met geweld bestreden mogen worden.

Dandruff | 07-07-17 | 16:00

De scheidslijn tussen activisme en terrorisme blijkt maar weer flinterdun te zijn. Hersenloos tuig kan dat blijkbaar niet onderscheiden van elkaar. Jammer, maar het stigmatiseren wordt zo wel heel makkelijk gemaakt door de rechter kant van de samenleving.

dorstig! | 07-07-17 | 15:58

@ Homer P. Simpson | 07-07-17 | 15:54
Ik dacht even dat je over mij had.
Maar je zult 'demonstranten' bedoelen.

Lewis | 07-07-17 | 15:57

en ineens snap je waarom er meer mensen om zijn gekomen door de hand van het goede links dan door die van het kwade rechts.....

Bread_Pitt | 07-07-17 | 15:57

Onlangs werd een stukje gras bij een moskee in brand gestoken, fascisme, racisme, moord en brand werd er gebruld door de hypocriete imbecielen op Joop.

Castor12 | 07-07-17 | 15:55

Ik begrijp het gewoon niet: Op deze manier demonstreren drijft zelfs de meest verstokte oprechte socialist in de armen van oppositie.
Blijven de volgende mogelijkheden over:

-Protestanten zijn te stom om te poepen. (Plausibel, want ze weten overduidelijk niet wat fascisme is)
-Het zijn eigenlijk extreem rechtse fascisten die het socialisme een slechte naam willen geven. (Logischer, maar vereist tactisch inzicht, iets dat rechtse fascisten dan weer niet hebben)

Raar verhaal, zeker niet goed voor de linkerflank: die wordt er alleen maar ongeloofwaardiger van.

Homer P. Simpson | 07-07-17 | 15:54

Ik kom hier al heel wat jaartjes.
Nog nóóit heb ik GeenStijl op zien roepen tot geweld.
Steker nog, ik heb hier nog nooit geweld goedgepraat of genuanceerd zien worden.


Ik neem aan dat er al een adverteerdersboycot bij Joop is opgestart?

Lewis | 07-07-17 | 15:54

'Rot lackierte Fascisten' werden ze in Duitsland van voor de oorlog genoemd en na de oorlog is daar (en hier) er niet veel veranderd.

Linkse nazi's.

RenHoek | 07-07-17 | 15:54

En ondertussen worden militairen met extreem-rechtse neigingen weggezuiverd uit het Duitse leger. Hoezo, lekker je ogen sluiten voor de werkelijke vijand!

Tollebol | 07-07-17 | 15:52

Een belangrijke reden waarom rechtse demonstraties nooit een succes zijn is omdat niemand zich wil associeren met de onvermjdelijke kaalkopjes van NVU en andere rechtsextremistische malloten die er altijd bij willen zijn, ook als ze niks kwaads in de zin hebben. Alleen al het feit dat ze er zijn lokt de AFA uit hun krakersholen en dan weet je dat het matten wordt. Daar wil je niet bijhoren.
En dan zijn rechtse mensen natuurlijk ook nog eens veelal individualisten die zich niet zo makkelijk laten verenigen. You can't herd cats. De linkse roedel is als een wolfpack. Gedwee mee in de meute voor het grote ideaal. En nee, echt niet alle demonstranten... maar ja, de "vreedzame" geven dekking aan de gewelddadige. Het is net als in de islam. De gematigden zijn het probleem. De vreedzamen associeren zich met de raddraaires en oorlogszuchtigen en verdedigen hun acties omdat het uit dezelfde idealen ideologie of religie voortkomt. En het doel heiligt de middelen, zelfs als die middelen principeel diametraal tegenover de idealen staan en zelfs de idealen diametraal staan tegenover datgene waarvoor ze demonstreren. Ze protesteren tegen iets war ze zelf voor zijn. Opn grenzen, vrije wereld... een einde aan ongelijkheid en geen importbeperkingen voor zielige Afrikaanse boeren. Globalisering, dat willen ze. En ze protesteren tegen de wereldleiders die daar aan werken. En hoe doen ze dat? Door kleine middenklasse autootjes in Hamburg in de fik te steken. Echt... hoe verzinnen ze het?

Stormageddon | 07-07-17 | 15:51

mattijs van de wiel (nos) zag een anti globalistische crimineel ( want: gezichtsbedekking) aan pulp geslagen worden door de DEUTSCHE m-e. vraag me af wat die demonstrant daar dan ook doet ? Heeft vast iets te verbergen, anders draag je geen gezichtsbedekking bij een demo.
Jammer dat mattijs zich dat "toevallig" niet afvroeg, sukkeltje.

Anjin Mohammed | 07-07-17 | 15:51

@General McAuliffe | 07-07-17 | 15:44 Natuurlijk, Volkert was eigenlijk ook extreem rechts, RARA, RAF allemaal extreem rechts.

witwas | 07-07-17 | 15:49

Venezuelaans socialisme waar ze ratten zoeken in de rioloen om te eten is niet veer weg meer.

We hebben nog een decennia of 1-2 max 3 waar het relatief goed zal gaan.
Daarna leven we allen in een totalitair socialistisch regime.

Tot in de politieke gevangeniskampen mede reaguurders! Ik ga nog proberen wat te maken van dit weekend met de restanten vrijheid die ons nog rest.

KutFilosoof | 07-07-17 | 15:49

Vreemd. Dat tuig weet mij nou nooit te vinden om "te leren wat weerstand is". Ik zou ze graag een lesje willen leren.

balustrade | 07-07-17 | 15:49

virtueel verkrachten % dumpert reeten is toch veel erger dan een halve stad fysiek slopen, snap dat nou eens hier!

Stortkoker | 07-07-17 | 15:49

In ieder geval staat Duitsland er nu gekleurd op bij de 'wereldleiders'.
Poetin zal wel blij zijn dat hij morgen weer naar huis gaat. Hij zal denken: 'wat een teringbende hier zeg'. haha

Lupuslupus | 07-07-17 | 15:48

Heb een paar keer op de Joop geplempt dat het gewoon linkse terroristen zijn maar dat wordt uiteraard niet geplaatst.

eerstneukendanpraten | 07-07-17 | 15:47

Joop = Vara ... goh dat die omroep nog adverteerders heeft. Schande!

doskabouter | 07-07-17 | 15:47

Een kinderdagverblijf in puin slaan en roepen "kinderen zijn de toekomst van het kapitalisme". Anti-fascisten? Nou, schap dat 'anti' maar.

Schoorsteenveger | 07-07-17 | 15:47

En zoals voorspeld krijgen rechtsmenschen online alweer de schuld. Het zouden aanhangers van rechts zijn tussen vreedzame linkse gutmenschen.
Zoals gebruikelijk, bewijs ontbreekt voor deze aantijgingen, maar he, zo rolt linksch.

General McAuliffe | 07-07-17 | 15:44

Extreem rechten zijn untermenschen
Extreem linksen zijn ubermenschen

Aldus de verschillige VARA

Onderbuik2 | 07-07-17 | 15:44

Francisco zit nu in zijn gesubsidieerde ivoren torentje.

Zoals hij 20 jaar geleden ook in een flatje zat. Kwam nooit de straat op trouwens, Zat altijd in z'n donkere kamertje te "schrijven" lees; te masturberen.

Eigenlijk is Francisco een Oldtime reaguurder pur sang. :)

Fukallahalholland | 07-07-17 | 15:44

Alsof het niet triester kan

Bokito ergo sum | 07-07-17 | 15:43

GerMonster | 07-07-17 | 15:38,

Klopt.
Vandaar dat Hitler en Stalin zo goed samen konden werken; ze hadden Midden Europa al onderling verdeeld, voor de 2e wereldoorlog uitbrak. Vervolgens reden de Duitse tanks op Russische olie Nederland, België en Frankrijk binnen.

Sterker nog, ook de stroming "fascisme" is bedacht door Benito Mussolini, een overtuigd socialist;
nl.wikipedia.org/wiki/Benito_Mussolin...

Dandruff | 07-07-17 | 15:43

De Heilige Linkse Kerk en het Islamofascisme: 2 handen op dezelfde buik. Het Westen moet kapot.

Ales | 07-07-17 | 15:43

Dit gepost op Joop na de opmerking van Anne Fleur dat de stadsbewoners de politieaanwezigheid en de controles zat zouden zijn: "Die politieaanwezigheid zou niet nodig zijn als jullie daar niet waren. Of liever: als het 'zwarte blok' er niet was. Heb je trouwens al afstand genomen? Want het is wel gebruikelijk om elke rechtse demonstratie en elke deelnemer daaraan af te keuren als er foute lui van Pegida of whatever meelopen". Reactie is uiteraard geweigerd.

Anne Fleur, "activist en blogger". Oftewel gesubsidieerde beroepsnietsnut.

Muxje | 07-07-17 | 15:43

Net even op ZDW gekeken, die Duitsers zijn echt lief en naïef, niet te geloven.

Uw verz advs | 07-07-17 | 15:42

Het NOS journaal maakt er geen melding van. Alleen het journaal van 12.00 uur had er een paar tiental seconden voor ingeruimd. Daar spraken ze van een kat en muisspel tussen demonstranten en politie. Volgens de NOS waren de demonstranten voornamelijk bezig om de straten te blokkeren om politici niet door te laten.

artie | 07-07-17 | 15:41

Met al dat verniel van andermans spullen bevorderingen ze juist het kapitalisme; het moet immers allemaal vervangen en gerepareerd worden.

kweethetooknietbeter | 07-07-17 | 15:40

Nog maar een keer; kijk hier eerst eens naar en dan naar wat er gebeurt.( en uiteraard zitten er wel malloten bij)https://www.youtube.com/watch?v=XnfHldMHUXg

pfffft! | 07-07-17 | 15:40

Als Geert Wilders met een treurig spandoekjes staat (sorry, Geert) dan buitelt heel links in paniek over het internet. Nu heel Hamburg aan puin wordt geslagen vinden ze het prachtig. De SP roept ook op om vooral te komen en betaald de helft van de buskosten. Helemaal geflipt die Sp'ers.

osolemio | 07-07-17 | 15:40

VARA copycat moslimextremisme, alles mag kapot zo lang het doel maar heiligt.
Sweetlakecity | 07-07-17 | 15:25
.
De een bid in een moskee, de ander in de linkse kerk. Beiden gaan helemaal los op de bestaande samenleving om een fictief paradijs te verwezelijken.

quantumcollider | 07-07-17 | 15:40

Graag een website opzetten met de adressen van al het tuig dat daar aanwezig was/is en/of adressen van mensen die dit goedkeuren.

Dikkerd108kg | 07-07-17 | 15:40

En nog steeds is deze vrouw links... gewoon lekker volgende keer weer op de spd stemmen in Hamburg... want laten we wel wezen in Hamburg mag de politie al jaren niet optreden en door pakken tegen bekende groepen in even zo bekende kraakpanden can de hamburgse stadstaat regering. Nu huilt zij, idd kut voor die kinderen. Maar misschien snapt nu de 1 of andere linkse huilie dat linkse subsidies dit soort tuig financiert.

Wilders Spamaccount | 07-07-17 | 15:39

Ach, gekke van Jole.Door helemaal niemand meer serieus te nemen en overal genegeerd, behalve op Joop.Weet hij veel.

mallekater | 07-07-17 | 15:38

Nazi's waren socialisten, niet voor niets heten ze "National socialisten", alleen het nationale is komen te vervallen. Dat afval wat in Hamburg oorlog voert zijn de nieuwe Nazi's, links is het kwaad. Altijd al geweest :

Hitler, Mao, Polpot, Stalin, Lenin, die gek in Noord Korea, ALLEMAAL socialisten.

Als Merkel ballen had, zette ze het leger in, 10-20 doden en al dat gespuis gaat naar huis.

GerMonster | 07-07-17 | 15:38

"De nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen"

Ramsesz | 07-07-17 | 15:38

Zou dit dan toch de schuld van GeenStijl kunnen zijn?

Mijn handen jeuken om deze laffe honden te pakken. Het ergste is nog dat ze moreel boven ons denken te staan. Met ze bedoel ik onder anderen Francisco van Jole en Anne Fleur Dekker.

ristretto | 07-07-17 | 15:37

Joop.nl en de rest van 'links' bij het restafval en recyclen...

ZwarteDag | 07-07-17 | 15:37

"Gelukkig waren dit linkse actievoerders en geen rechtsextremisten, anders waren die kleuters nu dood geweest", aldus E. van Muiswinkel.

spanarchist | 07-07-17 | 15:36

Volgens Erich von Mauswinkell is rechts véél gevaarlijker dan links.

Cuban8 | 07-07-17 | 15:36

De knokploegen van links. Toegegeven dat systeem van ze werkt tot nu toe vrij aardig. Vertegenwoordigd in de kamer onder een nette mantel, daarnaast de media en goede doelen industrie om het geheel een feel good sausje te geven en daar weer onder de soldaten voor de acties, rellen, bedreigingen, vandalisme, terreur, intimidatie tot moord aan toe. Allemaal gesubsidieerd en betaald door u en mede mogelijk gemaakt door instanties als de postcodeloterij. Allemaal een grote doodenge kliek.

Lucifer | 07-07-17 | 15:35

Stikt het in Hamburg niet van de Turken?
Waarvan het merendeel rechts-fascistisch?
Zou mooi zijn als ze op elkaar los gingen.

Maar helaas. Op de Joop wordt terecht opgemerkt dat socialisten en islamisten dezelfde doelstellingen hebben;
- politie uitschakelen;
- critici vermoorden;
- joden vernietigen;
- verkrachting legaliseren;
- Duitsland omvormen tot een heilstaat waar 1% elite rijk is en de rest verhongert in concentratiekampen.

Maar hoewel van Jolo gelijk heeft dat (nationaal-) socialisten en islamisten dezelfde doelstellingen hebben, is hij naïef als hij denkt dat het linkse streven naar slavernij en genocide tot een langdurig bondgenootschap met de islam zal leiden.
In Iran dachten de socialisten rond 1978 ook dat ze samen met de moslims de sjah konden verdrijven. Zo gauw dat gelukt was, werden de Iraanse van Jolo's met duizenden tegelijk opgehangen.

Dandruff | 07-07-17 | 15:35

Echt, wie zou er moeite mee hebben als er met scherp op dit menselijk afval geschoten zou worden?

spanarchist | 07-07-17 | 15:34

Dat kun je die linkse knakkers wel mee geven,ze zijn bereid ver te gaan voor hun idealen.

kzegje | 07-07-17 | 15:34

Ik heb geloof ik even iets gemist... gigantische en geweldadige demonstraties vanwege de G20-top door links tuig? Waarom? Ik dacht dat ze zo beschaafd waren?

kanon0503 | 07-07-17 | 15:34

Dirk III | 07-07-17 | 15:31
Zodat ze daar alles kunnen slopen?

Is dit nog nieuws? | 07-07-17 | 15:33

Waarom dan ook in een stad organiseren zoiets. Neem een eiland ergens en alleen vliegverkeer van de top wordt toegelaten die dagen.
Volgende keer maar Malta of Texel doen?

Dirk III | 07-07-17 | 15:31

Als het oorlog is moet je terugschieten met scherp en niet met een waterkanon.

GerbenW | 07-07-17 | 15:30

Beste VARA, Van Jole is een doorgesnoven oude gek met een rode wijn fetish, die hij van dit absurde salaris kan betalen, kap dit.

ikdenkwat | 07-07-17 | 15:27

Met scherp schieten op dat tuig! T was van te voren al duidelijk dat ze er weer een puinhoop van wilden maken.
www.welt.de/regionales/hamburg/articl...
Schüler werden mit Polizeischutz nach Hause geschickt.

Is dit nog nieuws? | 07-07-17 | 15:27

En vandaag gaan er dooien vallen, zolang ze lang haar hebben kan ik daar ook niet mee zitten

Bali Lovert | 07-07-17 | 15:26

Volgende keer geen Google Translate meer gebruiken.

kapotte_stofzuiger | 07-07-17 | 15:26

Van Jole en zijn kliek staan nu zeker op de radar van de veiligheidsdiensten.

Patje2011 | 07-07-17 | 15:26

Rellen zoals dit geven de overheid alleen maar nog meer reden voor meer controle. Bij de eerste in de brand gestoken auto hebben ze al verloren.

''The limitation of riots, moral questions aside, is that they cannot win and their participants know it. Hence, rioting is not revolutionary but reactionary because it invites defeat. It involves an emotional catharsis, but it must be followed by a sense of futility.'' - Martin Luther King, Jr.

Usefullidiot | 07-07-17 | 15:25

VARA copycat moslimextremisme, alles mag kapot zo lang het doel maar heiligt.

Sweetlakecity | 07-07-17 | 15:25

Verontwaardigde commentaren van onze volksverlakkers op Der Twitters in 3...2...1...


2 weken later: and not a single fuck was given.

h3* | 07-07-17 | 15:25

Nogmaals: rellen om het rellen.
Huisvaders veranderen tijdens voetbalwedstrijden in hooligans.
Hangjongeren veranderen tijdens conferenties in "linkse activisten".

kapotte_stofzuiger | 07-07-17 | 15:24

Je moet het zien als een voetbalwedstrijd met supporters. Zo heeft slinks ook zijn lolletje.

boccelullus | 07-07-17 | 15:24

ziek ziek ziek!!! Alles is ziek daar in duitsland!

Bali Lovert | 07-07-17 | 15:24

Heel vervelend maar zo rollen uw linkse makkers nu eenmaal.

drs. P | 07-07-17 | 15:24

Is het woord amok al gevallen?

TheseDays00 | 07-07-17 | 15:24

Het is duidelijk waar het verzet tegen fascisten vandaan zal moeten komen: bij de gewone mensen. Zij die nu claimen het verzet te zijn, zijn feitelijk de bruinhemden van deze tijd: links volk, Gutmenschen, Antifa. De nazi's van deze tijd. #wearetheresistance.

Alexis de T. | 07-07-17 | 15:23

Ik heb zo een vermoeden dat binnenkort het bericht op joop en vanuit extreemlinks gelanceerd gaat worden dat er extreemrechtse nazi's zich onder de pacifistische-oprechte-leuzenroependen hadden verschuild en dit gedaan hebben.

TheseDays00 | 07-07-17 | 15:23

Op joop.nl zijn dus imbecielen die dit onder het kopje kattekwaad zetten.

marcoplarco | 07-07-17 | 15:22

Ik kon geen beeldmateriaal 'hoogladen'. Hoe lang woon jij al in Duitsland zeg? :)

Captain Pervert | 07-07-17 | 15:22

Gelukkig zijn de commentaren op joop ook negatief over de jubelverhalen van de fascist AFD. Daar zal door van Jole wel flink in gesneden gaan worden want op de joop is linksfascisme tenslotte het beste wat er is.

sinar2 | 07-07-17 | 15:21

Booslims van de ene kant, Antifadibladibla anderzijds. Mensen allemaal net niet slim genoeg om te beseffen dat er een lijntje ligt tussen idealisme en extremisme.

Rollins | 07-07-17 | 15:21

Als de vara nog iets van kloten heeft dan doeken ze die Joop-site per direct op en wordt Van Jole bij 't grof vuil gezet. But hey.., what am I thinking.

Coyote | 07-07-17 | 15:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken