Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil reaguurt een Volkskrant-pagina vol

jantjuhh100dijk.jpgWat krijg je als je een doorweekte hamster en een dossier-autist uit Brabant te lang tegen de haren in strijkt? Inderdaad, GeenPeil. En vandaag laten Dijkgraaf & Nijman zich INCORPOREREN DOOR HET SYSTEEM, want ze staan in De Azijnbode. Centrale boodschap die eigenlijk niemand leuk vindt, maar waar we toch maar een keer aan moeten geloven: GeenPeil is het D66 van weleer. Die vloek dragen Jan en Bart van Mierlo tot dusver overigens met verve want "Hij had geen internet. Wij wel." In het pamflet-achtige betoog met een mening komt een zaak naar voren die eigenlijk nog niet genoeg is benadrukt. "Nog één belangrijk punt: wie serieus denkt dat de 150 huidige leden van de Tweede Kamer stuk voor stuk meer weten dan de straks 20.000, 30.000 of meer leden van GeenPeil, heeft ten diepste minachting voor de kiezer. Wij geloven in de kennis van het collectief. En we geloven in het gezond verstand bij de kiezer." Of u het nou gelooft of niet, GeenStijlGeenPeil. Maar deze notie komt waarschijnlijk 1:1 voort uit GeenStijls decennia lange ervaring met het roze leger in de comments. De keren dat de collectieve kennis in de panelen, de mailbox en DM's een bescheiden vier tot vijf redacteuren die het allemaal ook niet weten, de juiste richting in dirigeerde, zijn gewoon niet te tellen. En er is geen team van fractiemedewerkers waar het gecombineerde roze leger zich niet aan kan meten, dat wedje durven wij lachend aan. Maar wat tot dusver te weinig naar voren komt in GeenPeils betoog, is het volgende. We leven in een land dat bestuurlijk is uitgeleverd aan een professioneel regentengilde. Zodoende huurt het volk hun plekje in de samenleving slechts van de landheren in Den Haag, en net als met een huurwoning, doet dit af aan de verbondenheid die u voelt met het dak boven uw hoofd. Door directe inspraak en de betrokkenheid die dat vergt, kan de bevolking de grond waarop het woont steeds meer als hun daadwerkelijke eigendom gaan zien, en zulke dingen versterken de sociale cohesie van een gemeenschap enorm. Maar goed, eerst maar eens aankijken of dat zeteltje erin zit.

Reaguursels

Inloggen

Echte referenda onder de hele bevolking zijn beter, maar 1 Kamerlid wat stemt zoals de leden willen is beter dan hoe het nu is.

Gewinflipt | 18-12-16 | 14:13

Als minarchist (libertariër) heb ik sinds dag 1 vol enthousiasme meegedaan aan alle GeenPeil-acties, meerdere malen geld gestort ook. Maar wat ze/jullie nu flikken doet mijn minarchistische maag omdraaien. Zum kotzen.

mygfisbrazilian | 18-12-16 | 11:42

Wisdom of the Crowd != Wisdom of the Echo Chamber

Herr_Kalashnikov | 18-12-16 | 10:57

Het eerste wat je zegt klopt, maar waarom dan het tweede waar zou moeten zijn, ontgaat me. Hopelijk is uw reactie geen voorbode van hoe wilderianen aan de macht gaan redeneren. Met tegenzin ,maar idd ik stem ook wilders. Sympathiek vind ik hem allerminst. Had liever een frisse persoon gezien die ook eens vrienden maakt ipv alleen maar vijanden. Echter ik snap waarom er geen betere wilders opstaat, immers dan is je leven niet zeker meer. Dus doen we het hier maar mee.
.
Laatste zin van @Bambi is mooi gezegd. Kolderiek als geenpeil politieke partij hier gespaard zou worden. Dat gaat gs dan lezers kosten, en een eeuwig predicaat '1potnat' Zouden ze toch misschien nog effe over moeten nadenken

Tirade | 18-12-16 | 09:07

GP gaat hem niet worden Jan Dijkgraaf,zonde van de energie.
Sluit je aan bij Wilders.
PVV gaat wel lukken.

swassannuf | 18-12-16 | 04:38

Ik ben al heel lang reaguurder, nog uit de tijd dat de Telegraaf kudt was en werd gepiepelt door GS.
GeenPeil heb ik gesteund en is in mijn ogen een groot succes. GeenPeil heeft de Nederlander laten zien dat hun stem niet telt en dat hun minister president een waardeloze kruiper is. Rutte had het gevecht aan kunnen gaan, maar hij heeft de ballen niet. Het is nu duidelijk: de keizer heeft geen kleren.
Dank aan GeenPeil. Voor mij is GeenPeil af.

"Of u het nou gelooft of niet, GeenStijl ≠ GeenPeil."
Ik hoop dat GeenPeil snel een eigen onderkomen vindt en dat GeenStijl nodeloos kwetsend zal zijn tegen GeenPeil.

bambi1970 | 17-12-16 | 22:42

Dank voor de moeite van een antwoord. Als ik het goed begrijp is een stem op gp een stem op jezelf ofzoiets. Dat snapt toch niemand, wellicht een paar, maar dat spreekt toch niemand aan. Ik ben niet anti-politiek, ook geen gedoe met elites, en Pechthold, klaver lijken me gewoon prima personen. Ben het alleen niet met ze eens. Is gp-politieke partij nou een gat in de markt ? Ik geloof er niks van. Het komt op mij meer over als iets voor koppige (witte) mannen die denken alles beter te kunnen. Mijns inziens zit niemand hier op te wachten.
.
Wat volgens mij wel een hiaat is in de politiek is een Wilders 2.0 , iemand met tact, intelligentie en niet wars van omgangsvormen. Maar die zijn niet meer te vinden. Want dan krijg je een fatwa over je heen. En daar zit het echte probleem. De islam houdt ons in een houdgreep. 'Noot meer charlie hebdo', nee idd , beledigen mag, maar dat geldt niet voor de profeet en zijn allahbedenksel. Iedereen is kennelijk bang. Dit fenomeen los je niet op met een ego-partij. Kijk mam, ik druk op het knopje, en dan gaat de vinger van jan dijkgraaf naar beneden. Dream on

Tirade | 17-12-16 | 19:44

@Tirade | 17-12-16 | 19:03
Ben niet met je eens dat het maar 1 zetel zou kunnen zijn, 5 kan ook, 20 ook en daarna is 150 the limit. Met 1 zetel kun je een alternatief laten zien, waarmee je automatisch de rest van de kruiwagen een stukje de goede kant op helpt sturen. Goed initiatief en dat geldt ook voor al die andere kleinere partijen. Volksvertegenwoordigers!

Watching the Wheels | 17-12-16 | 19:20

Waarom zou je zoveel energie steken in iets dat maximaal 1 zetel kan opleveren? Ik snap het niet. Maar ik ben dan ook geen idealist. Misschien daardoor

Tirade | 17-12-16 | 19:03

@Hetkanverkeren | 17-12-16 | 13:01
"Mijn beste atheistisch varken" Hierna gestopt met lezen
Als je niet het fatsoen hebt me normaal aan te spreken, heb ik liever dat je niets zegt. Tokkie.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 16:06

Of GeenPeil in de kamer komt en vervolgens gaat werken, moet nog blijken. Het is hoe dan ook een interessant experiment dat mijn stem krijgt. De VVD heeft mijn vertrouwen volledig verloren en er is geen alternatief. Zeker de PVV is dat voor mij niet: veel te links op sociaal economisch gebied en op het migratie en EU vraagstuk zal Wilders direct een ruk naar het midden (moeten) doen als de PVV de grootste wordt en wil regeren. Veel geblaat, weinig wol. Net zoals de gevestigde orde eigenlijk.

Antigoog | 17-12-16 | 15:05

"....doet dit af aan de verbondenheid die u voelt met het dak boven uw hoofd." Mooie zin. Moet gezegd. Poëzie.

Datkanjenietmenen | 17-12-16 | 15:00

En dan die foto bij dit bericht met dat tongetje heel groot langs de kant van de weg naast die beloften van Rutte, zeker nu! Ik vind dat Jan het goed doet. Overal waar ik hem voorbij zag komen was zijn verhaal reëel en duidelijk, ze doen het om iets ten goede te veranderen en heffen zich misschien over 4 of 8 jaar wel weer op als het ten goede veranderd is. Zelfs diverse degelijke voorheen CDA-stemmers die ik zo links en rechts tegenkwam waren niet negatief over Jan Dijkgraaf z'n verhaal, dus gewoon doorgaan zo!

Watching the Wheels | 17-12-16 | 14:36

Maak er anders PG van.

Watching the Wheels | 17-12-16 | 14:27

Hoop wel dat GS en GP nog uit elkaar te houden zijn op GS

komtdatschot | 17-12-16 | 14:25

"We waren ongerust, over de politieke situatie in ons land, over de verwarring en ondoorzichtigheid, over de tanende invloed van de kiezers, over de ontoereikendheid van de verouderde spelregels, over de onbeweeglijkheid en de verstarring van het partijenstelsel, over altijd maar weer hetzelfde gezeur en hetzelfde geharrewar in regering en Tweede Kamer. We wilden er wat aan doen. En we wisten hoe, en ... het is niet onopgemerkt gebleven."

Watching the Wheels | 17-12-16 | 14:24

-weggejorist-

Stoker | 17-12-16 | 13:08

Let's face it.... een stem op welke partij dan ook heeft geen enkele waarde in ons huidige 'democratisch'bestel ; partijbelangen,EU en islamknuffels gaan voor alles ,behalve bij de PVV. Bovendien vind ik dat Geert Wilders het verdient dat op hem gestemd wordt ;stel je voor dat je elke dag naar je werk moet en zowat alle 'collega's 'kijken je met de nek aan en maken je uit voor nazi adept . Wilders is tegen de gevestigde orden ,tegen de EU en tegen de islam.... wat wil je nog meer ? Geef die man een kans in maart,kijk het even af . GP is door iedereen te manipuleren.... rechts en links .
I saypeeveevee.

Koning BongoBongo | 17-12-16 | 13:07

Mijn beste atheistisch varken ( menig orgaanontvanger is uw soort dankbaar) wat vraagt u mij nu precies? Ik licht mijn standpunt inzake de grondwet graag nader toe. Grondwet en grondrecht, voelt u het verschil al een beetje omhoogkomen? Hiermee genoeg over lichaamsdelen.

Hetkanverkeren | 17-12-16 | 13:01

Lupuslupus | 16-12-16 | 23:31
Lieve Lupus,ben ook lid van GP geworden, en schuif ook af en toe, wat af aan Thierry en kornuiten, wat ik ga stemmen is nog de vraag, vermoedelijk Wilders maar dat ligt eraan, hoe de boel zich ontwikkelt.
Ben hondeblij dat na vele jaren ergeren, er een keer momentum is voor iets wat ik al roep vanaf de midelbare school.
Er is nu voor iedereen een alternatief voor als je niet op een policore partij wilt stemmen,maar als voorwaarde hebt NEXIT, en anti-Islam in Nederland.

PVV= PVDA
BFD= CDA
VNL= VVD
D66= GP

Niemand hoeft nog policor te stemmen, laten wij er nu gewoon met zijn allen ervoor zorgen dat er niet meer policor gestemd wordt.

corbiere | 17-12-16 | 12:50

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 10:09

Ik schreef toch ook dat er volidioten en belanghebbenden zijn die het probleem nog ontkennen. Het is islamprobleem reduceren tot IS plaatst u in de categorie volidioten.
.
U raaskalt een beetje....

Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 12:35

Mijn stem hebben jullie! Net als alle door mij verzamelde machtigingen van familieleden die denken dat ik CDA voor ze gaat stempen. #zinindetoekomst

Sliptong | 17-12-16 | 12:29

@Hetkanverkeren | 17-12-16 | 11:47
Niks mis met art. 1 van onze GW.
Reaguurder @Dandruff | 09-12-16 | 14:43 legt het mooi uit op dit www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/... draadje. (al hebben klassieke grondrechten wel degelijk ook een horizontale werking)

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 12:06

Een ingezonden brief van GeenStijl in een 'dode boom' en dan ook nog de 'azijnbode'. Mag ik dit topic nomineren voor het meest hilarische van 2016?
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=azij...

Dommelsch | 17-12-16 | 12:02

Voor alle Partij Voor Vrijheidshaat gelovigen: nl.wikipedia.org/wiki/Grondwet . Graag uw aandacht voor het begrip grondrecht: dat is waarom ons huidige Artikel 1 niet deugt.

Hetkanverkeren | 17-12-16 | 11:47

@necrosis | 17-12-16 | 09:48
Doordenkertje, leuk. Een pluspunt is dat ik zo'n grote smart-tv heb gekocht. Zo'n groot scherm maakt de trefzekerheid van mijn blikje Schultenbraü veel beter. Over de groter lijkende mond van Attje Kuiken zwijg ik maar, alhoewel me daar een extreem vulgaire grap over te binnen schoot.

Nivelleermarionet | 17-12-16 | 11:12

Goed stukje in de azijnbode. Wat je er ook van vindt, GeenPeil gaat de heren en dames politici wakker schudden en scherp blijven houden en dat is gewoon pure winst. Het journaille en de -mainstream- media hoeven we niets kritisch meer van te verwachten ( zie ook dat tenenkrommende interview van die Kokkelmans met MinPres gisteren tijdens de wekelijkse audientie met... ), de PVV wordt onofficieel geboycot en als u GeenStijl/TPO leest bent u een racist.
Dus ja, nogmaals, prima initiatief, het wordt wmb PVV of GeenPeil in maart...

Graaisnaaiert | 17-12-16 | 11:11

Maar dat zult u ook wel niet begrijpen.
@Lupuslupus | 17-12-16 | 10:21

Nee denk het ook niet.

Trap schoonvegen: hangt er vanaf wat hoe je er tegen aankijkt. Een berg (doel) beklim je weer van onderop. En als dat niet in een keer lukt, probeer je het in etappes.

Over A4. Ik heb geen probleem met de grootte, maar met de inhoud. Niet de kwantiteit, maar de kwaliteit. Ook dit heb ik al vaker gezegd. Zelfde geldt voor een aantal problemen die PVV aankaart. Niet mee oneens, de oplossingen heb wel bedenkingen bij.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 10:39

@Lupuslupus | 17-12-16 | 10:24

Volgens mij staat er een vette knipoog achter, maar goed...
Hoogste cijfer voor wat ? beste programma algemeen of op bepaalde punten ?
Daarnaast schoppen tegenstanders van de PVV dan ook weer tegen die berekeningen aan, zoals ik al zei de enige doorberekening die telt is die na de coalitievorming, het regeerakkoord en dat is amper te berekenen.

authentic | 17-12-16 | 10:39

Hmmm ok fair.
Stel ik stem op een andere partij dan Geenpeil. Dan heb ik mijn vertegenwoordiging in de kamer en kan daarnaast ook lid zijn van geenpeil en daar mij laten vertegenwoordigen.

Kaan78 | 17-12-16 | 10:35

@libertassimplex, mooie samenvoeging van twee fietsmerken overigens, u lijkt me een slim mens. U denkt vrij. Als ik u aan het denken mag zetten. Jaren geleden in Amsterdam was er een bijeenkomst tegen radicalisering in het onderwijs. Alle usuele suspects, zoals Elforkani cum suis waren nadrukkelijk aanwezig. Tijdens het tenenkrommende verhaal waarbij het net leek alsof ze een dans om de olifant in de kamer aan het doen waren en ik beelden kreeg van moslims die om de zwarte steen heen lopen in mekka, mompelde ik voor mij uit " dat kan bij ons niet, wat een onzin." Naast mij zaten twee geblondeerde trienen gekleed in het grachtengordelkostuum. Rood leren jasje, king louie jurkje, sendra laarzen of united Nude schoenen. Lippen rood gestift en steevast adviseur van linkse persuasie. Ze sisten op luide toon" hoezo! Dat kan niet. Het gebeurt bij elke school" na wat welles en nietes zei ik en weet je waarom? Ik heb geen moslims op school. Ik dacht dat ze explodeerden. Maar het is wel wat er aan de hand is.

ristretto | 17-12-16 | 10:35

@Tirade | 17-12-16 | 09:48
Helemaal mee eens, ik heb ook nooit echt begrepen waarom een "echte" arbeiderspartij als de sp niet kritischer staat tegenover islam en migratie in het algemeen, een nederlandse "arbeider" zit echt niet te wachten dat z'n volksbuurt verandert in een souk met schotels.

geenspam | 17-12-16 | 10:31

Volkomen onzinnig, dubbele nationaliteit, je kiest voor het een of voor het ander, dat kosmopolitisch geneuzel van D66 brengt ze echt geen stemmen op. Het schaamteloos faciliteren van de Turkse en Marokkaanse overheid moet ook maar eens ophouden.

bijna_raak | 17-12-16 | 10:30

De enige reden dat ik pvv ga stemmen is gewoon die vermaledijde islam. Ik geef in maart een signaal af. Mijn christelijk joodse goedheid gaat tot hier en niet verder.
Tirade | 17-12-16 | 09:48 Ultieme reden. Bij het vooruitzicht de democratie aan de islam te kunnen/zullen verliezen is al het andere slechts geneuzel in de kantlijn. Ook wanneer zal blijken dat de standpunten van de PVV nauwelijks uitvoerbaar zijn is het de enige partij die de olifant in de kamer ziet staan.

A.S. Perien | 17-12-16 | 10:28

@Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:53

Doorberekeningen van het CPB zijn niets anders dan "fake news" om de kiezers te beïnvloeden. ;)
authentic | 17-12-16 | 10:07
.
En dan geeft het zéér anti-PVV CPB de PVV de hoogste cijfers. Klopt niet erg met uw bewering hè?

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:24

maar na hun plannen (A4) was dat definitief voorbij. Wat dan weer niet automatisch betekent dat ik tegen PVV ben o.i.d.. {disclaimer zaterdag]
atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 10:06
.
Dat A4 tje was een grove schets. Er is nog geen nieuw verkiezingsprogramma van de PVV. U leeft gewoon bij de waan van de dag i.p.v. even te wachten op het PVV-programma. Ik heb dat niet eens nodig omdat de grootste ellende voor ons land zijn: de islam en Brussel. De trap moet van bovenaf geveegd worden en niet pas vanaf tree 15.
Maar dat zult u ook wel niet begrijpen.

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:21

Ah. Soros heeft overgemaakt, zie ik. Ik ben naar de soroskroeg!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 10:20

@Tirade | 17-12-16 | 10:11
Lol

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 10:14

FAQ. Mag je met dubbel paspoort en dubbele agenda lid worden en via GP stemmen ? - ja dat mag. Als GP het nieuwe D66 is, hangen er dan binnenkort weer touwtjes uit de brievenbussen ? Nee, alleen korte lontjes. Gaat Dijkgraaf dan ook kinderboeken schrijven zoals Jan Terlouw ? Ja, maar uitsluitend sprookjes met een open eind.

A.S. Perien | 17-12-16 | 10:12

@authentic | 17-12-16 | 10:04
Ik denk niet dat Asscher nog iets te zeggen heeft.
Het beleid van PvdA was een zoutloos compromis tussen hun en VVD, het leidde nergens toe.
Vervolgens de zetelrovers van DENK en later de interne strijd tussen Asscher en Didi, en het vertrek van Monasch.
En vergeet de tweede plek op de kieslijst niet van Arib, nu Samsom zijn spullen heeft gepakt
Ik zie parallellen met LPF na de dood van de goddelijke kale.
Het zal me verbazen als ze meer dan 10 zetels halen.

necrosis | 17-12-16 | 10:12

Enkele vragen over Geenpeil blijven onbeantwoord.
- Hoe gaat Geenpeil met het EVRM om? Is dat nog steeds heilig of niet? Bart Nijman vindt het maar gezeur, maar een eventuele heiligverklaring van het EVRM is een fundamentele poltieke keuze bij veel dossiers: twitter.com/BartNijman/status/8095381...
- Hoe gaat Geenpeil met het streven naar een begrotingsevenwicht om? Is dat streven er of niet? en zo ja, gaat een duur wetsvoorstel dan ook altijd gepaard met een evengrote of grotere bezuiniging elders? Of zien we wel waar het schip strandt bij onze kleinkinderen?

Zonder een antwoord op die vragen blijft Geenpeil onvolwassen en zelfs onverantwoord. Met het juiste antwoord, is Geenpeil echter een geniaal te maken referendummachine.

Ik wacht daar op voor ik lid word.

tipo | 17-12-16 | 10:12

@Atheïstisch stemvee, ik heb lang getwijfeld, maar nu weet ik het zeker. Je bent niets meer of minder dan een trol. Pvv is n one issue partij. En dan verontwaardigd doen als het programma op 1 A4-tje past. Sorry, ik negeer je vanaf nu. Ik heb je door. Je bent of door Jesse Klaver of door soros ingehuurd. Wat 'n faal

Tirade | 17-12-16 | 10:11

Waarom geen verbond met de PVV?
Voor de komende schokgolf in maart moet je de PVV niet in de wielen rijden, na de verkiezingen de samenwerking opstarten.

lanexx | 17-12-16 | 10:11

Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:46
Oh ja. Het Islamprobleem. Het door de Islamitische Staat gepropageerde idee, dat een rechtgeaard moslim aanhanger is van een fascistische veroveringsideologie.
Ook zo'n goed idee van Wilders. De koran verbieden en alle belijding van het geloof tot in strijd met de openbare orde verklaren.
Nou los van de theologische discussie. Ik spreek geen arabisch, en lach elke reaguurder die van zichzelf beweert het geloof door de koran te kennen zodat Wilders gelijk zou hebben, vierkant in z'n toesenbordsmoel uit.
Is het niet zeer onverstandig, onuitvoerbaar en onmogelijk te handhaven, zo0'n verbod en houding. Is het niet dat je ermee ook goede mensen dwingt tot jihad in de zuiverste vorm. Doe je dan niet hetzelfde als wat Erdogan's handelen zo onverstandig lijkt te maken, namelijk je eigen failed state creëren door strijd tegen alles en iedereen, ook je eigen moslimbevolking. Het zal allemaal.
Tfoe.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 10:09

politiek wordt dan een soort eurovisie songfestival begrijp ik? verder altijd gelezen dat in landen met een al dan niet beperkte directe democratie de meeste mensen de stem van de partij waar ze toch al op zouden stemmen gewoon overnemen, dus wat dat betreft voegt het veel minder toe dan door sommigen gedacht. lijkt me ook dat regeren een kwestie is van compromissen, vraag me af hoe de reaguurderspartij dat op gaat lossen zonder te kunnen "jorissen".

geenspam | 17-12-16 | 10:09

@Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:53

Doorberekeningen van het CPB zijn niets anders dan "fake news" om de kiezers te beïnvloeden. ;)

authentic | 17-12-16 | 10:07

@Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:53
Ik kom niet met die doorrekeningen als bewijs. Ik zeg slechts dat er selectief geshopt is in de resultaten.

Zeggen dat de resultaten sowieso onbetrouwbaar zijn, want anti-PVV. Is eigenlijk hetzelfde als iedere moslim bij voorbaat diskwalificeren, want taqiya. Waarmee ik niet beweer dat het onmogelijk is wat je stelt [disclaimer]

Het doorrekenfeest lijkt me inderdaad onvoorspelbaar, omdat CPB geen glazen bol heeft. Resultaten zijn een doorrekening van de huidige situatie, plus wat vaststaande/voorgestelde veranderingen. En dan gaat het ook nog eens uit van gemiddelden.


"Ik verwijt je niets, ik zeg alleen dat PvdA/ VVD kut is."
@necrosis | 17-12-16 | 09:53
Tja, helemaal eens. Ik voel me nergens meer vertegenwoordigd. Heb serieus overwogen PVV te gaan stemmen, maar na hun plannen (A4) was dat definitief voorbij. Wat dan weer niet automatisch betekent dat ik tegen PVV ben o.i.d.. {disclaimer zaterdag]

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 10:06

@necrosis | 17-12-16 | 10:00

Eens.
Ik zie Asscher liever helemaal niet...

authentic | 17-12-16 | 10:04

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:46

Die door berekeningen zijn er om elkaar om de oren te kunnen slaan, de enige doorberekening die wat uitmaakt is die na de coalitie vorming.
Want dan ziet dat plaatje er toch ineens heel anders uit...

authentic | 17-12-16 | 10:03

GeenPeil wordt de ideale bezigheidstherapie voor thuiszittende uitkeringstrekkende reaguurders. Wat een flauwekul. En die chagrijnige Jan Dijkgraaf die gun ik echt zo'n ruim salaris niet voor n partijtje niksdoen. Wees dan n held en stort à la sp 60% van je salaris in een stichting ter bescherming van afvallige moslims ofzo. Meer woorden ga ik er niet meer over vuilmaken

Tirade | 17-12-16 | 10:01

@authentic | 17-12-16 | 09:46
Asscher zou beter hard kunnen optreden tegen KANSLOZE asielzoekers uit veilige landen in (Noord)Afrika.
Gewoon naar Australisch model.
Bij de grens tegenhouden en zonder fatsoenlijke papieren (of een strafblad in land van herkomst) dezelfde/ volgende dag op het eerste vliegtuig naar land van herkomst.

necrosis | 17-12-16 | 10:00

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:46

In dit geval komen die doorrekeningen uit hetzelfde proces als die van andere partijen. In principe mag dus verondersteld worden dat ze dan dus in gelijke mate betrouwbaar zijn.
.
Voor wordt dit proces uitgevoerd door een voor de pvv ideologische vijandig instituut, het bloedrode CPB wat op zijn minst opmerkelijk is, eigenlijk wat extra validatie is.
.
Ik denk overigens de het doorrekeningenfeest soweiso een farce is. Het CPB zit eigenlijk altijd fout qua voorspellend vermogen. We zal al tot de heupen in de crisis voordat het CPB het in de gaten kreeg.
.
Maar toch. Opmerkelijk...

Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:53

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:43
Ik verwijt je niets, ik zeg alleen dat PvdA/ VVD kut is.
Wellicht is PVV ook kut, maar ze hebben nog nooit in de regering gezeten en hebben geen trackrecord van faal op faal stapelen.

necrosis | 17-12-16 | 09:53

@Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:46
"Veel mensen hebben echter problemen met PVV imago, retoriek, of andere ideeen."

Yep, mijn moeder (Groenlinks) vindt inmiddels ook dat dit hele vluchtelingenprobleem uit de hand loopt. "Maar ik wil niet dat mensen me in de PVV hoek zetten hoor" zegt ze er dan altijd bij.

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 09:50

@Nivelleermarionet | 17-12-16 | 09:36
Een oude grap in een nieuw jasje:
Toen Rutte zijn memo-met-nietje ging uitleggen op tv, werden er een dag later tienduizenden televisies verkocht.
En wie zijn televisie niet kon verkopen, smeet hem uit het raam.
*badum, tsjing*

necrosis | 17-12-16 | 09:48

Ik moet altijd zo lachen om mensen die beginnen over de 'andere' standpunten van de pvv. Economisch sociaal etc pas ik perfect bij groenlinks pvda d66. Alleen europa daar ben ik wat kritischer op. Maar daar lig ik 's nachts niet wakker van.
.
De enige reden dat ik pvv ga stemmen is gewoon die vermaledijde islam. Ik heb me daar de afgelopen jaren ingelezen. Ben tot de conclusie gekomen dat het gezegd moet worden. Groeiende islam in je land is op termijn funest. Stijging of daling van werklozen heeft daar niets mee te maken. De gematigde krachten binnen de islam zullen bij grotere aantallen altijd de strijd verliezen. Ik stem pvv omdat ik niet zonder slag of stoot dit wil laten gebeuren. Je komt er nooit meer vanaf. Zelfs minder minder roepen helpt niet. Ik geef in maart een signaal af. Mijn christelijk joodse goedheid gaat tot hier en niet verder.

Tirade | 17-12-16 | 09:48

@authentic | 17-12-16 | 09:39
Politici zijn handelaren in ideeën. Allemaal. Koketteren slechts met resultaten die goed uitkomen. Hoe die doorrekeningen precies tot stand komen weet ik niet. Te weinig opgelet tijdens economieles ook.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:46

Inmiddels is duidelijk dat vrijwel iedereen in Nederland deels of geheel de probleemanalyse rond Islam van Wilders deelt. Behalve een handvol belanghebbenden en dromerige volidoten.
.
Veel mensen hebben echter problemen met PVV imago, retoriek, of andere ideeen.
.
Opvallend aspect daarbij is dat deze mensen zelf geen oplossingen voor het ook door hen erkende Islamprobleem hebben en vooral heel druk zijn met het benoemen dat Wilders slechte oplossingen heeft. Echter, hij heeft in ieder geval voorstellen, meer dan zij zelf weten voort te brengen.
.
Ik wil al die mensen oproepen om dan eens tegenvoorstellen of betere voorstellen te doen voor het probleem.
.
Want zoals ik het bekijk. Niets doen is simpelweg geen optie, berusting is geen optie. Hangen in "ja maar dat is een slechte oplossing" zonder alternatieven aan te dragen. Willen wij vrijheid behouden dan moet islam staande gebracht worden. Punt.
.
Ik ben bijzonder benieuwd naar de voorstellen. Zeg nou zelf. Mensen die zich superieur, fatsoenlijker, en intelligenter wanen dan Wilders, pvv aanhangers en pvv stemmers hebben zo'n probleem dan toch in een handomdraai opgelost?

Parel van het Zuiden | 17-12-16 | 09:46

Ondertussen...

"Asscher opent de aanval op Wilders"
(PvdA-leider Lodewijk Asscher wil een ‘fatsoenlijk, sociaal alternatief’ bieden voor de PVV. In zijn eerste interview sinds zijn verkiezing haalt Asscher hard uit naar Geert Wilders. Ook de PvdA wil hard optreden tegen criminele asielzoekers.)

Hahahaha

authentic | 17-12-16 | 09:46

Die foto… ?!… Op zo'n man ga ik niet stemmen.

wingload | 17-12-16 | 09:46

@necrosis | 17-12-16 | 09:35
Tja, doordat ik vragen stel bij de doorrekeningen van het PVV-program, wordt mij nu het verwijt gemaakt dat VVD/PvdA het ook niet goed doen. Alsof ik dat ook ergens beweer. Jij weerlegt stellingen die ik helemaal niet heb geponeerd.

Zelfde gebeurt hier als ik bedenkingen heb of een Nexit wel zo eenvoudig is als vaak voorgesteld. Dan krijg ik verwijtende reacties met wat er allemaal niet deugt aan de EU. Alsof ik dan automatisch een Eurofiel ben.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:43

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:24

Tsja die doorberekeningen..., die spreken zichzelf vaak ook nog wel tegen.
Bij de SP zouden honderdduizenden banen verloren gaan maar de koopkracht het meest verbeteren, dat zou je wel tegen elkaar af kunnen strepen wellicht ?

Meer koopkracht zorgt meestal voor meer banen ?

authentic | 17-12-16 | 09:39

@WitteGrunneger | 17-12-16 | 09:33
Hier ook mijn stwm naar de PVV want die hebben een bekende koers. GeenPeil kan echt nog alle kanten op zwalken en daar wil ik dan niet 4 jaar lang spijt van krijgen als ik er op stem en het toch mis loopt.
Over 4 jaar zie ik dan wel wat het geworden is.

sinar2 | 17-12-16 | 09:37

Meerderen voor mij hebben mijn/ons dilemma al uitgelegd. Ik zou onmiddellijk voor GP kiezen als dat niet ten koste zou gaan van het aantal zetels dat de PVV krijgt. Ik ben niet per sé vóór de PVV. Ik ben tégen de volksverlakkende bandietenkliek die er nu zit. Gisteren het Gesprek met de MP gezien? Rutte weet zijn "gevecht vóór de Nee-stemmers" zo mooi in te kleden dat ik het bijna zou geloven. Daarbij zou ik bijna vergeten dat ik Nee heb gestemd omdat ik het hele verdrag niet wilde. Dat is psychologische oorlogsvoering tegen je eigen volk. Elke verdere versplintering maakt de huidige bandietencoalitie sterker. GeenPeil? Prachtig initiatief, maar nu even niet. Misschien over vier jaar. Eerst even Geert helpen om voor minder, minder, minder bedriegende juichcoalitie te zorgen. Ik wil die liegende lachebek van de buis en het helpt echt niet om de TV uit te zetten, al blijven sommige reaguurders hardnekkig geloven van wel.

Nivelleermarionet | 17-12-16 | 09:36

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:24
De plannen van de VVD/ PvdA hebben wel gewerkt, de afgelopen jaren?
Kortgeleden nog gelezen dat de werkloosheid enorm is gedaald.
Mag ik even overgeven?
Kledingwinkelketens en andere ketens (Halfords) die omvielen, duizenden mensen op straat wegens bezuinigingen bij banken en verzekeraars.
Enne... mensen wier WW afloopt, komen in de bijstand en tellen niet meer mee in de statistieken van de 'werklozen'.
Ja, VVD en PvdA doen het ge-wel-dig......

necrosis | 17-12-16 | 09:35

Leuke foto ook van Jan

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 09:34

15 maart gaat mijn stem wederom naar Geert Wilders en zijn PVV. Het initiatief van GeenPeil is lovenswaardig maar ik stem al jaren PVV vanwege alles wat hierboven al gezegd is door de collega-reaguurders. Het binnen halen van malsi-barbaren betekent een eeuw vol dood en verderf in Europa. Er staan dingen te gebeuren die ons voorstellingsvermogen te boven gaan als we ons mooie Nederland niet gauw bevrijden van den bezetter.

WitteGrunneger | 17-12-16 | 09:33

@rattenvanger XL | 16-12-16 | 23:44
Juist..... GP is een systeem in een systeem. We weten wat ons te doen staat, een groot blok vormen. Geen compromissen, anders hoeft het niet meer.

HouseMaster | 17-12-16 | 09:28

@necrosis | 17-12-16 | 09:23

Das waar, ik geef eigenlijk aan dat het al een klus ging worden zonder Geenpeil, VNL, FVD (zeg maar de nieuwe en versplintering op rechts)

En zie hier hoe velen al over elkaar heen buitelen, ik volg het met argus ogen...

authentic | 17-12-16 | 09:27

@Lupuslupus | 17-12-16 | 09:19
"De plannen van de PVV scoren op de korte termijn goed"

"De PVV doet het met name goed door forse bezuinigingen op overheidsuitgaven, zoals defensie, veiligheid, onderwijs en ontwikkelingssamenwerking"

"Op de lange termijn pakt het PVV-programma negatief uit voor de werkgelegenheid."
www.binnenlandsbestuur.nl/financien/ni...

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:24

Gogogo. Hoe meer rechts-realistische partijen hoe mooier!

K.A. Leneet | 17-12-16 | 09:23

@authentic | 17-12-16 | 09:16
Toen de Belgen een hele tijd zonder regering zaten, ging het daar economisch een heel stuk beter.
Doe de wiskunde.
In België ligt het trouwens een stuk lastiger dan bij ons.
Daar hebben ze een landelijke MinPres, maar ook aparte premiers voor Wallonië en Vlaanderen.

necrosis | 17-12-16 | 09:23

Wilders vindt verder dat de Eerste Kamer maar moet worden afgeschaft.
LibertasSimplex | 17-12-16 | 09:11
.
En Fortuyn wilde art. 1 van de grondwet afschaffen maar dat was helemaal prachtig. Omdat Fortuyn het zei. Kom op zeg.
.
Verder was het partijprogramma van de PVV - doorgerekend door het CPB - in 2012 het *beste* van alle partijprogramma's. Dus daar ga je dan met je 'Wilders heeft geen oplossingen'. Typisch dat daaraan nooit gerefereerd wordt maar ja, dat past natuurlijk niet zo best wanneer je aan t PVV-bashen bent.

Lupuslupus | 17-12-16 | 09:19

Misschien is het wel mooi als de boel zo versplintert raakt dat we net als de Belgen een aantal jaren aan het formeren raken en zonder regering zitten....

authentic | 17-12-16 | 09:16


Gaat Geenpeil meer of minder naar doen tegen vreemdelingen. Dan vind ik wel een belangrijk issue voor mijn stem.
@Kaan78 | 17-12-16 | 07:24
Dat ligt er aan of zo'n vreemdeling z'n handjes en andere lichaamsdelen thuis kan houden, zodat er geen dochters verkracht worden of van de stationstrap afgeschopt worden en zo nog veel meer duivelse misdaden plegen in allahakbar's naam. Jij vind het allahmaal wel mooi hè?

WitteGrunneger | 17-12-16 | 09:16

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:11
"Ik pas ervoor" Je hebt gelijk man. Zo'n gelijk.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 09:13

Wilders vindt verder dat de Eerste Kamer maar moet worden afgeschaft. Toevallig weer een als waarborg tegen een tirannie van het bestuur, het kabinet, ingericht instituut. De wetgevende macht.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 09:11

respecteer ik hem er om. Anders ook als mens hoor, maar nu ook als politicus.
@LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:53

Mijn kritiek richt zich altijd op hun voorstellen, hun plannen. Achterban reageert meestal alsof ik 'hun' Wilders persoonlijk aanval. Ik pas ervoor om bij ieder reaguursel een disclaimer te plaatsen dat ik PVV/Wilders respecteer en hun plek gun.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 09:11

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 08:57
Precies! Dat! Het willen afhankelijk maken van de rechterlijke macht! Geen enkele aanleiding of reden voor!

Waar overigens die mevrouw die Wilders moest berechten over had gesproken in het programma Kijken onder het Beffen.
Een mevrouw die er daarom nu van wordt beschuldigd zo'n D666-rechter te zijn.
Wat ik ook van dat waardeloze, en altijd oneerlijke strafproces mag vinden verder.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 09:07

Het commentaar zal er op neer komen dat het geen kwestie van brains maar of het uberhaubt mogelijk is dat de bevolking refendum-stemmer tijd en middelen heeft om de goede informatie te verzamelen voor een referendumkeuze waarvan zij denken dat het goed is voor ons land, kinderen, opa en hunzelf, zoniet de menschei, moderniteit van het westen etc.
Wat het rare aan dat argument is dat we ook naar het nieuws kijken, sommige mensen nog iets van kranten en 1 x per vier jaar kunnen stemmen. Gebaseeerd op wat? Dus er is wel informatie. Tada. Juist. Dus...

kloopindeslootjijook | 17-12-16 | 08:59

Je wil meedoen met het spel (tweede kamer, politieke besluitvorming), maar niet de geschreven en ongeschreven regels volgen..... Gedoemd te mislukken.

Los van alle praktische bezwaren (wie leest zich als geregistreerde stemmer in op het superspannende, ik noem maar iets..."dossier 3e tranche PGB problematiek", hoe overleg je vanachter je toetsenbord met andere kamerleden of mede GPmeestemmers over zo'n onderwerp?) bestaat kamerwerk uit lobbyen, coalitievorming, het spel van pick-your-battles, etc. De overige kamerleden hebben niks aan Jan Dijkgraaf of welke gekozen brenger van een boodschap van GP want je weet toch vantevoren de uitkomst niet en zo'n gast heeft geen mandaat want buikspreekpop van een internetpoll.

Leuk zo'n internetachtige constructie voor de grote vergezichten (willen we in of uit de EURO of EU?, willen we meer of minder geld naar defensie of juist cultuur?) maar voor het ambachtelijke politieke handwerk (lullen, vergaderen, uitruilen van mee- of tegenstemmen in bepaalde dossiers) is het onbruikbaar.

GP wordt het betweterige kindje in de klas die altijd gelijk heeft, overal een antwoord op heeft, maar met niemand mee mag doen.

pietje precies | 17-12-16 | 08:58

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:44
Ook dit is zoiets. Minimumstraffen, aanstelling rechters voor bepaalde tijd met mogelijkheid tot ontslag bij disfunctioneren.

Klinkt goed toch? Die wereldvreemde d66 rechters. Maar bedenk even hoeveel invloed de politiek gaat krijgen op de rechterlijke macht. Bedenk tevens dat ook Wilders op gegeven moment weer weggaat uit DH. Rechterlijke macht onder invloed van de dan heersende politieke wind.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 08:57

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 08:44
Ja. Eens. Als -ie iets wil, en de PVV praat niet in alles onzin vind ik, al staat ze een heilloze weg, vind ik, voor van vervreemding en metaforische oorlog met alles en iedereen, dan heeft Wilders meer nodig dan alleen zijn eigen kamp.
Ik meen te hebben gezien, ik kan me vergissen, dat Geert Wilders met z'n verkiezingsprogram, paar extremistische punten op één vel Avier, gekozen heeft om niet de Grote Leider uit te hangen, maar zo de weg vrij te maken voor andere initiatieven voor echte democratie. Dat hoop ik, en zolang ik dit vermoed, respecteer ik hem er om. Anders ook als mens hoor, maar nu ook als politicus.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:53

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:44
Niet verder vertellen, maar als ik asperges op mijn bord heb liggen, voer ik ze ook (ongemerkt) aan de hond.

necrosis | 17-12-16 | 08:51

De lol gaat er wel een beetje af. Begin de partij website even op geenpeil.nl of zo

merel veld | 17-12-16 | 08:47

Mijn bijdrage beperkt zich tot vermoedelijk tot lidmaatschap, wil het mede mogelijk maken. Maar mijn stem gaat anti-EU / anti-Islam. Daarvoor is nú echt het momentum, dit ben ik verplicht aan toekomstige generaties. Tis tegen beter weten in maar hoop dat GeenPeil nog voor de verkiezingen het Leger de belangrijkste items laat peilen om zo toch een standpunt mee te nemen...

de Voorzittert | 17-12-16 | 08:45

necrosis | 17-12-16 | 08:36
Mooie, met die spruiten erbij.
Maar even toch. Ik zie in de diverse programma's van Geert WIlders door de vijftien (?) jaren heen, een rode draad. En dat is, dat hij de rechtsstaat, dwz de twee machten buiten die van het politieke bestuur, naar eigen belang wil vervormen. En daar heb ik geen trek in. Dat hoef ik niet meer te proeven, want -godwin met opa in een kamp-
Snappie. Dat is mijn diepste overtuiging.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:44

Ooh wat zal men een spijt krijgen als straks een links "liberale" "christelijke" coalitie gevormd wordt. Oftewel Vvd/D66/Cda.
Dan gaat men piepen omdat ze 4 jaar niets meer kunnen.
Daarom stempt GP!

Dr. Frambozenjam | 17-12-16 | 08:44

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:30
Wil PVV zijn punten kunnen verwezenlijken op immigratie en islam, dan is de harde voorwaarde daarvoor een Nexit. Dat wil PVV ook (zijn ze eerlijk in). Vraag me alleen af welke partij zover het pad wil bewandelen met PVV. Verder zijn er ingrijpende grondwetswijzigingen nodig. Nieuwe verkiezingen dus, voordat deze wijzigingen in kunnen gaan.
Zonder deze punten valt ook voor een groot deel hun financiële onderbouwing weg voor bv. ouderenzorg. Dan moeten er ergens anders pijnlijke keuzes gemaakt worden.

PVV heeft weinig ruimte gelaten voor onderhandelen. Het is (bijna) alles of niets. Verder ligt het initiatief bij Geert als hij de grootste wordt. Andere partijen kunnen achterover leunen. Snap niet dat niet meer mensen dit zien. Het is geen hogere wiskunde lijkt me.

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 08:44

necrosis | 17-12-16 | 08:36
Precies. En dat terwijl spruitjes heel goed voor je zijn.
Voorlopig heeft Geert in slechts tien jaar de grootste partij van Nederland gebouwd. Vergelijk dat eens met de vijftig jaar oude zesenzestig Debielen.
Daarbij is hij de enige die de spreuk Regeren is Vooruitzien telkens waarmaakt. Denk aan de Aap van Erdogan.
Daarom Give Geert a chance... M³

Petrus Poortwachter | 17-12-16 | 08:41

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:30
Die afbraak is al jaren aan de gang, en raad eens: PVV heeft nog nooit in de regering gezeten.
Ik heb het al eerder geroepen: maak PVV de grootste partij en laat Geert MinPres worden.
Stel dat hij voor elkaar krijgt wat hij belooft, dan zal zijn electoraat alleen maar groeien.
Gaat het daarentegen helemaal mis en krijgen we LPF achtige toestanden, dan zal Wilders nooit meer serieus genomen worden.
Je loopt als een klein kind te mekkeren dat de spruiten op je bord niet te vreten zijn, voordat je ze hebt geproefd.

necrosis | 17-12-16 | 08:36

Lupuslupus | 17-12-16 | 08:19
Tuurlijk mag dat. Maar je krijgt geen reet te vertellen. En je krijgt er de rechtsstaat Nederland niet mee terug.

Die dikke vette geblondeerde kikker van je (ontmenselijking? strafbaar! vijfduizendvijfhonderd valse aangiften!) is helemaal niks goeds van plan met dit land. In plaats van de scheiding der machten een beetje terug aan te brengen, gaat hij, als -ie zijn zinnen krijgt, de boel en definitive afbreken.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:30

Net als alle door mij verzamelde machtigingen van familieleden die denken dat ik CDA voor ze gaat stempen. #zinindetoekomst
Sliptong | 17-12-16 | 08:02
.
Met bedrog machtigingen verzamelen. Grote klasse.

Lupuslupus | 17-12-16 | 08:23

Beter maar geen stem, vindt LupusLupus, alles op Den Leider!
LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:51
.
Nee ik zal mijn stem geven aan GP waar de kikkers alle kanten uit springen. haha.
En natuurlijk heb ik een stem wanneer ik het vakje voor de PVV rood kleur. Ben op de punten die er voor *mij EN de toekomst van mijn kinderen EN mijn kleinkind* toe doen(!) zeer tevreden met de PVV. Mag dat? Ja dat mag.

Lupuslupus | 17-12-16 | 08:19

[!]@Donkersloot | 16-12-16 | 23:01
Totaal ongepast, juffrouw.
Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 23:03

Ben ik op een lange teen gaan staan?

Donkersloot | 17-12-16 | 08:18

Het gaat er niet om wat iets is maar om wat het lijkt te zijn. Dat schreef Machiavelli 500 jaar geleden al, om vervolgens te concluderen dat het volk belazerd wil worden. Hij schreef over macht als een fenomeen op zich en de politicus die dat principe het beste weet te vermarkten, wint de verkiezingen.
In zijn tijd moesten media, marketing en internet nog uitgevonden worden. De boekdrukkunst, motor van de Verlichting, stond in de kinderschoenen. Informatie was eenrichtingsverkeer. Voor politieke informatie gold dat totaan de komst van het internet, een medium dat steeds volwassener wordt.
Nu de verzuiling op sterven na dood is en we als burger niet langer afhankelijk van krant of staatstelevisie, kunnen we onszelf naar wens informeren. Dat is gegeven alle bagger en desinformatie lastig, maar het valt leren.
De tijd is daarmee rijp om als kiezer ook volwassen te worden, om ons te emanciperen. Tijd om het feodale systeem van plichtsgetrouw naar de stembus sjokken en tegen beter weten in hopen dat de volgende Grote Lijder de democratische klus wel gaat klaren, te laten voor wat het is: kapot en corrupt tot op het bot. Ik ben wel toe aan verandering en voor de rest van de wereld kan het volgens mij ook geen kwaad.
Als we maar wel op onze hoede blijven voor het fenomeen macht.

Hetkanverkeren | 17-12-16 | 08:15

En moties van PVV worden standaard niet gesteund door de meeste partijen.
necrosis | 17-12-16 | 07:55
.
Daarom moet de PVV in maart de allergrootste worden. Laatste kans.

Lupuslupus | 17-12-16 | 08:12

@ atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 07:55
Mensen die menen voor politiek doorgeleerd te hebben zitten doorgaans vast in hun eigen elitaire bekrompen beeld van de werkelijkheid en staan nimmer open voor argumenten welke hier haaks op staan. Geldt voor de SP als voor alle andere partijen.
.
Weet niet of GP een succes zal worden maar ik verwelkom elke serieuze poging om dat over het paard getilde zooitje zelfpijpers in Den haag wat zich volksvertegenwoordigers noemt eens goed op te schudden.

normanius | 17-12-16 | 08:03

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 07:55
Hahaha

LibertasSimplex | 17-12-16 | 08:03

Mijn stem hebben jullie! Net als alle door mij verzamelde machtigingen van familieleden die denken dat ik CDA voor ze gaat stempen. #zinindetoekomst

Sliptong | 17-12-16 | 08:02

@atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 07:55
LOL.
Terechte reaguursel

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 08:00

@Lupuslupus | 17-12-16 | 07:47
Yep, dat is waar. Sommige kiezers raken minder gemotiveerd omdat hun mening blijkbaar niet gedeeld wordt door de rest.
Dat hoort erbij. Tegelijkertijd zullen er meer mensen zich aanmelden om de boel op de rit te houden. Vakbonden vs werkgevers, socialisten tegen kapitalisten.

Natuurlijk zal er een groep Geenstijl haters zijn die zich niet vertegenwoordigd voelen bij GeenPeil. Maar ja, shit happens

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 07:58

Ik weet het niet hoor. Ik word misschien wel lid, maar wat we nu absoluut niet kunnen gebruiken is verdeeldheid. GP zorgt voor versplintering op links. Terwijl SP nu het momentum heeft. De kans op een echt groot links blok tegen het faksisme. Ik heb GS hiervoor al eens gewaarschuwd. Maar luisteren, ho maar!

Daarbij, de SP-fractie heeft mensen die de hele dag de tijd hebben om keuzes te maken, hebben er voor doorgeleerd. Zij zitten beter in de materie. Bij GP moet ik nog maar afwachten wat de leden kiezen. Voor hetzelfde geld stemmen ze rechts op een voor mij belangrijk onderwerp.

Dus daarom stem ik SP. Ik wil ook dat iedereen hier weet dat ik SP ga stemmen. Om een vuist te maken tegen het faksisme! Had ik al gezegd dat ik SP ging stemmen? SP dus voor mij! Stop de versplintering!1
[ironieteken]

atheïstisch stemvee | 17-12-16 | 07:55

@Lupuslupus | 17-12-16 | 07:47
Veel moties in de TK halen het nu al niet omdat veel moties van PVV komen.
En moties van PVV worden standaard niet gesteund door de meeste partijen.

necrosis | 17-12-16 | 07:55

Lupuslupus | 17-12-16 | 07:47
Beter maar geen stem, vindt LupusLupus, alles op Den Leider!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:51

necrosis | 17-12-16 | 07:44
Ik hoop wel, dat de door onze goede premier, de psychopaat Mark R., gesteunde Verhofstadt zijn zo gewenste veiligheidstroepen erbij krijgt. Ik moet er toch niet aan denken dat de nieuwe Europese belastingen moeizaam zullen worden geïnd, zonder dat je daarbij bij je voordeur door een Oekraïner wordt doodgeschoten!

Want Europa is best belangrijk!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:50

Zodra andere kiezers hun eigen partijen weer zien draaien en GeenPeil gewoon doet wat de kiezers wil zullen ze meer en meer overtuigd raken van dit systeem.
Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 07:38
.
U doet nou net alsof de kiezers van GP allemaal eensgezind zullen zijn. Eén deel zal altijd verliezen omdat de meerderheid een andere mening heeft. Net zoals nu in de 2e kamer gebeurt: een motie haalt het niet omdat er geen meerderheid voor is.
Nou dat gaat bij GP een aantal keren goed omdat men denkt 'volgende keer beter' maar als jouw stem het steeds maar weer moet afleggen tegen de rest, houdt het snel op.
Gewoon logisch geredeneerd.

Lupuslupus | 17-12-16 | 07:47

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:38
Ik weet vrijwel zeker dat Nederland, het schoothondje van de EU, weer netjes gaat opzitten en pootjes geven.
Maw, we gaan gewoon meer betalen.
En vergeet die EU minister van belasting niet (plan: Verhofstadt) om Europese belastingen te gaan heffen.

necrosis | 17-12-16 | 07:44

necrosis | 17-12-16 | 07:23
Wat denk jij? Komt er ondanks Dijsselbloems praat, nog meer bij?

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:38

Ik hoop echt op drie zetels. Lijkt me voldoende om mee te beginnen, te wennen aan de Tweede Kamer en dan bij de volgende verkiezingen te groeien.
Zodra GeenPeil er met een zetel zit is er denk ik geen andere mogelijkheid dan groei. Zodra andere kiezers hun eigen partijen weer zien draaien en GeenPeil gewoon doet wat de kiezers wil zullen ze meer en meer overtuigd raken van dit systeem. Ik geloof hier echt in, maar dan moet er wel een zetel gehaald worden in maart

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 07:38

@ Kaan78 | 17-12-16 | 07:24
Geenpeil gaat uit zichzelf niets doen.
Alle onderwerpen welke ter politieke tafel komen worden aan de leden voorgelegd voor stemming waarvan de uitslag vervolgens het standpunt en inbreng in de 2e kamer zal zijn.
.
Het kan dus zijn dat er migratie en integratie onderwerpen aan de leden voorgelegd worden maar dat is afhankelijk van wat er in de 2e kamer op de rol staat.

normanius | 17-12-16 | 07:37

necrosis | 17-12-16 | 07:23
Ik herinner me Rutte, die zich liet verkiezen op onafhankelijkheidspraatjes tegen het federalisme van Brussel. Mark Rutte is een psychopaat.
Anders kan ik niet verklaren dat een gast die zo sympathiek blijft lijken, zo in en in slecht is, dat -hij met zijn daden zegt dat het hem niet kan schelen of wij dood zijn of levend.
Ik kan het anders niet verklaren. Oppervlakkige charme. Ik snap het anders niet meer.
Die vent is de joker.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:36

@Kaan78 | 17-12-16 | 07:24
Dat hangt van de stemmingen af. De leden loggen in, geven hun steun aan een bepaald wetsvoorstel of niet en that's it. De meerderheid bepaalt.

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 07:34

Ons staatsrecht bestaat voor het het overgrote deel uit ongeschreven, nauwelijks bij de onafhankelijke rechter afdwingbaar, recht.
En de staat, het Koninkrijk der Nederlanden, staat of valt dan ook met de betrouwbaarheid van degenen die in ons staatsrecht de belangrijkste rollen vervullen.
Het lijkt me niet heel moeilijk te zien, dat de jongens en meisjes van het kabinet en het parlement, schijt hebben aan ons staatsrecht.
En daarmee valt ons land. Zonder alternatief. Want Europa is geen rechtsstaat. Gaat dat ook nooit worden. Wie zich hier tegen afzet, in het echte landsbelang, wordt zwartgemaakt. Dom genoemd. Gevaarlijk. Fascist. Triumph des Willens weetik wat. De tiefus voor dat gevestigde tuig. Kapot moet hun macht.

Deaud aan Brussel.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:30

-weggejorist-

Kaan78 | 17-12-16 | 07:24

@LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:04
Weet je wie er ook een joker moet gaan inzetten?
www.telegraaf.nl/binnenland/27257469/_...

Ik herinner me nog Rutte die wel even 'met de vuist op tafel ging slaan in Brussel' om een korting te bedingen.
Dat wordt weer een natte scheet.

necrosis | 17-12-16 | 07:23

Trouw's Ger Groot in de bocht. http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/4435512/2016/12/16/De-democratie-ontaardt-in-een-karikatuur.dhtml

De democratie ontaardt in een karikatuur. In welke de 'opiniemaker' beweert dat de volkswil dom is, en ik beaam dat. Alleen vindt hij dat de politici, de bestuurders van nu, het beter zien en beter doen. Yeah right. Beter doen tegen de eerste levensbehoeften van de bevolking in, diezelfde bevolking tot slaaf van Brussel en haar achterliggende zakenbelangetjes makend.
We worden geofferd voor geld. En Ger Groot vindt dat beter dan inspraak. Trouw. Vrij, onverveerd, weet je nog? Klootzak.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:20

Tja, je kunt ook een partij voor domoren beginnen. De helft van Nederland heeft een beneden de gemiddelde intelligentie dus die groep moet ook gehoord worden. De PVD (Partij Voor Domoren) moet dan allerlei domme moties indienen zoals gratis geld voor iedereen ("geen gezeik, iedereen rijk") en het introduceren van een derde kraan in sociale woningen waar gratis bier uit komt.

kakkerlakgod | 17-12-16 | 07:19

Het kan niet fouter dan premier Mark Rauter! Pardon Rutte, en dan waar ik fouter zei iets met flutte stop de tijd. Flutter. Joker inzetten.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 07:04

Weg met het Cordon van Eric Corton!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 06:58

Wees geen laaf voor het Land van Aaf!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 06:57

Versplintering is overwintering!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 06:54

Ik denk dat dit initiatief geen deuk in een pakje boter zal slaan. Dat het niet de oplossing zal zijn die we nodig hebben.

Ik denk, dat dit initiatief de hele partijpolitieke teringzooi zal ontwrichten.

Nou. Dát is de oplossing. Leve Geen Peil. Deaud aan Brussel! Stemp op jezelf!

LibertasSimplex | 17-12-16 | 06:51

Bij de PVV weet ik waar ik voor kies. Als ik de helft van de overdreven punten neem, die helft die zal sneivelen in coalitieonderhandelingen, blijft er over waar ik voor kies. Bij geenpeil moet ik misschien 100% inleveren omdat een meerderheid niet mijn mening is toegedaan. Een grote PVV kan wat bereiken, 1 Baudet, 1 Roos en 1 Dijkgraaf bereiken op voorhand al helemaal niets.

Kiesdrempel van 5% please.

bergsbeklimmer | 17-12-16 | 06:28

Ik denk dat het niets uitmaakt dat er versplintering optreed doordat als een deel pvv kiezers straks voor gp stemmen, indien beide partijen zich bundelen misschien de sp nog erbij waarbij uiteindelijk zoveel zetels gebundeld dat er voor de andere partijen geen (s)links gordon sanitair tot de mogelijkheid behoord.

Koeienflat | 17-12-16 | 05:53

iemand nog naar Pauw gekeken?? Hehehehe.

miko | 17-12-16 | 04:29

een = den


stop den tijd, oh Joris den doorluchtige...

eerstneukendanpraten | 17-12-16 | 04:12

De Volkskrant, is dat niet iets waar Joop een Uyl een harde plassert van kreeg?

eerstneukendanpraten | 17-12-16 | 04:11

Denk dat het dit keer toch PVV wordt, gewoon omdat het moet.

eerstneukendanpraten | 17-12-16 | 04:03

PVV! Verder suc6 Bart

INH.30CL | 17-12-16 | 03:05

varkenskebab | 17-12-16 | 02:34: Je moeder is ongetwijfeld een schat van een mens, maar als groenlinks stemmer staat ze wel haaks op mijn ideeën. En als er veel meer van dat soort schatten van mensen mee gaan doen met GP dan zou mijn GPstem straks niet alleen maar verloren kunnen gaan maar werkt die zelfs tegen me. Mij niet gezien.

Hou zelf in de hand waar je op stemt: Stem PVV.

BokoHalal | 17-12-16 | 02:44

Het enige goede aan GeenPeil is dat mijn moeder, haar hele leven lang al Groenlinks, nu overweegt GeenPeil te stemmen. Verder vind ik het maar een verdere versplintering van rechts, ook al claimt GeenPeil een partij van iedereen te zijn.

varkenskebab | 17-12-16 | 02:34

@kat-de-kat | 17-12-16 | 00:51
Powned gebeurde ook, en daar kwamen ze ongeschonden voorbij.

Zoon van Boer | 17-12-16 | 01:43

bifferman | 17-12-16 | 01:12
De laatste zin van Spartacus is tekenend, eerst maar eens kijken of dat zeteltje erin zit.

de honden blaffen... | 17-12-16 | 01:23

Elke nieuwe partij die meelift op, en de hete kastanjes door Wilders uit het vuur laat halen, kan zich beter achter het oor krabben. Verblind door het succes van het Oekraïne verhaal is men likkebaardend naar zogenaamd nog meer macht gaan verlangen. Terwijl natuurlijk de echte macht ligt, valt of staat bij het meeneuriën van de reaguurders. Bewust buitendijks van de politieke arena

Tirade | 17-12-16 | 01:15

Excuus voor eventuele spel- en typefouten. Het is al laat.

bifferman | 17-12-16 | 01:13

de honden blaffen... | 16-12-16 | 23:54

Hoe kleiner de schaal hoe makkelijker het is om te kapen, niet voor niets zijn jouw voorbeelden uit de lokale politiek. Daarom is het ook zo belangrijk dat GP gaat groeien en een zo goed mogelijk afspiegeling gaat worden van de gehele bevolking in al haar verschillen en verdeeldheid. In de aanvangsfase dat GP klein is wordt het overheerst door Geenstijlers die een aantal ideeën met elkaar gemeen hebben. Maar naar mate het ledenaantal groeit verwatert dat meer en meer tot een punt waarbij niemand het meer echt kan kapen omdat de schaal te groot is geworden. GP is op termijn alleen te kapen met het overtuigen van grote aantallen verschillende mensen. De leden zullen in grote getalen overtuigd moeten worden van je gelijk als je als individu iets voor elkaar wil krijgen. En zo hoort het ook mijn inziens.

bifferman | 17-12-16 | 01:12

Zonder de aandacht op geenstijl is geenpeil kansloos. Dit gegeven alleen al, staat me zo tegen. Ja nu kun je natuurlijk daar tegenin brengen dat gp een neutrale partij is waar de leden de dienst uitmaken, dus het is geen reclame. Maar linksom of rechtsom het blijft een zoutloos geheel. Ik lees geenstijl omdat ze onafhankelijk zijn. Hebben ze hier eigenlijk wel over nagedacht? Belangenverstrengeling. Ik voorspel dat ik geenstijl minder zal gaan bezoeken wegens voorspelbaarheid. Jongens dit gaat niet werken. En als het dat eindelijk met veel gepush een zetel zal opleveren, dat lachen gs-tegenstanders in hun vuistje. Niet alleen wordt dat duidelijk hoe klein deze bozemannenpartij is, de groep is ook nog versplinterd en, zoals ik dus, uit elkaar gevallen. Deze geenstijl lezer heeft hier gewoon geen zin in. Dit gaat niet leiden tot macht of verandering. Dit is zinloos. Een psychologische analyse van de frontmannen zal ik achterwege laten, reaguurders voelen zoiets haarfijn aan

Tirade | 17-12-16 | 01:04

Heeft niemand iets te zeggen over het optreden van Jan Roos bij Pauw, of zit dat op een ander blog?

Organische evolutie | 17-12-16 | 00:52

Slecht plan gs...schoenmaker...leest...

kat-de-kat | 17-12-16 | 00:51

Directe democratie werkt alleen met een betrokken, goed geinformeerd electoraat.

I rest my case. Niet aan beginnen

cucamonga | 17-12-16 | 00:48

Verrassend positieve reacties bij de Volkskrant, zit geen Dunkeriaanse tussen tot nu toe

Bokito ergo sum | 17-12-16 | 00:41

Cuyahoga | 16-12-16 | 23:13

Ik snap buiten dat hij nogal fanatiek was, en hij de hardheid van de partij waar de SP vandaan kwam omarmde, zelfs de adoratie richting Jan Marijnissen niet.
Het is nu voltooid verleden tijd, maar ik heb ooit in zijn 'bijzondere' groepje van 30 gezeten, en de man vertelde dat de gehele groep hem niets kon leren, maar zij enkel konden leren van hem.
Allemaal leuk en het klinkt daadkrachtig, maar wat een onzin. :D
Ik ben geen politiek beest, spindoctors en dat soort dingen zijn voor mij ongedierte, maar er zal per ongeluk een raketgeleerde tussen zitten, en meneer die net als miljoenen anderen een paar jaar echt heeft gewerkt voor zijn geld gaat hem of haar vertellen dat ze niets aan hem kunnen leren. Toen was ik afgehaakt, al duurde het iets langer om echt afstand te nemen.

Robertdoesniro | 17-12-16 | 00:26

@bodemloos | 16-12-16 | 23:52
"Maar dan is er met GeenPeil erbij wél een situatie ontstaan dat de Wildersstemmers hun stem in het experiment kunnen laten horen."

Zo! Jij bent goed met drogredeneringen...

Johnweer | 17-12-16 | 00:26


Cuyahoga | 16-12-16 | 23:22 "Dan zijn we er toch?"

Met 200.000 a 300.000 ben je er nog steeds niet hoor, dat is omgerekend 4 a 5 zetels. Noemen we ook wel peanuts.

Johnweer | 17-12-16 | 00:24

Heb net even gekeken, maar tot mijn teleurstelling is de aivd puzzel nog niet opgelost.

Alquest | 17-12-16 | 00:19

Ik zag net Jan Roos bij Pauw. Ben ik nou de enige die iedere keer aan Hans Janmaat moet denken als ik Jan hoor mompelen? Landgenoten!

Optelsommetje | 17-12-16 | 00:14

En nog wat: GS wordt geen PVV platform gezien de reacties die ik lees. Er is meeeeer. VNL met ons Jan, kwestie van smaak. FvD met ons knapste intektuwelmijnvestje, ook een kwestie van smaak, GP zelf, mwa, innovatoef maar misschien iets te ver voor de muziek uit, en zelfs omtzigt kan punten scoren. En zelfs, zelfs, zelfs, neeuh, geen Mark en consorten, dat zou echt zot worden. nee, de huidige zittende zooi weg. Oh en DENK. I give up.

Kenneth Nietvatten | 17-12-16 | 00:11

@Cuyahoga | 16-12-16 | 23:26
Ik hoop het niet, ik heb er al 4

@Binnenbaan | 16-12-16 | 23:48
Denk jij dat de elite dit op gaat lossen?

Zoon van Boer | 17-12-16 | 00:07

Het gaat natuurlijk ook niet om de gecombineerde stem,maar gewoon om de meerderheid. Dus dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

roze_bril | 16-12-16 | 23:59

krab: geenstijl is niet hetzlfde als geen pijl, alleen kent hij de tekentjes niet.

Kenneth Nietvatten | 16-12-16 | 23:53

ben blij dat je zegt geenstijl<>geenpijl. hou dat wel vol. er zitten wat plusjes en minnetjesaan de huidge dynamiek. maar vooral belangrijk is dat er nu echt wel heftige dynamiek is. dus GS, blijf doen wat je doet en deed. GP, laten we eens zien hoe goed het wordt.

Kenneth Nietvatten | 16-12-16 | 23:53

Stel dat die 2 zetels van GeenPeil ten koste gaan van de PVV. Dan heeft Geert 48 zetels in plaats van 50.
Zou dat dan veel uitmaken betreffende zijn onderhandelingspositie? Dat lijkt me niet.
Maar dan is er met GeenPeil erbij wél een situatie ontstaan dat de Wildersstemmers hun stem in het experiment kunnen laten horen.

bodemloos | 16-12-16 | 23:52

Mooi initiatief maar GP is simpelweg te makkelijk te kapen door slechtwillenden.
.
Er is er maar èèn die onze verworvenheden, de toekomst van mijn kinderen, van ONS mooie landje, tot het uiterste wil beschermen en die daardoor al meer dan 10 jaar gèèn normaal leven meer heeft en 24/7/365 met bodyguards moet leven. De rest is bijzaak en gelul in de marge.
.
Uit de EU en een grote stop op alle verdere islamisering van NL. Genoeg = genoeg!
.
#teamWilders4sure

Veni_Vidi_Vici | 16-12-16 | 23:52

@ Zoon van Boer | 16-12-16 | 23:06

U denkt dat dit initiatief zelfs maar een deuk in een pakje boter kan slaan?

Binnenbaan | 16-12-16 | 23:48

Sorry maar met de decimering van de autochtonen en de islaminvasie met gezinshereniging en de daaruit komende kinderen hebben we eigenlijk de generaals en een bloed zuchtige leider nodig in ons kabinet, JA ik ben het beu om halve oplossingen te bekijken. Die religie van vrede mag vreedzaam een ander continent gaan opzoeken, en dat gaan ze niet doen. Ze blijven om ons te gaan overheersen en vervolgens te ons te slaven. De enige manier is uiteindelijk geweld. Kijk naar bosnie, kosovo. Hebben we aan ze gegeven, nu komen die albaneen met meer, meer, meer hierheen samen met de rest van de godsdienstwaanzinnige. Serven hebben toen het enige gedaan wat ze konden doen, terugvechten. Als dank werden ze gebombardeerd door navo/V.S in opdracht van mvr Clinton. Als min v buitenlandse zaken. No more Kosovo's zei ze toen. En dat moeten we anders gaan lezen in ons voordeel.

rattenvanger XL | 16-12-16 | 23:44

Het zou goed zijn als al die nieuwe initiatieven zich uit deze ronde van de verkiezingen voor de Tweede kamer zouden terugtrekken. Ook die zittende 1 of 2 manszetelmeenemers zouden dit jaar moeten overslaan. Beter nu één grote partij die het verschil kan maken, dan al die splinterpartijtjes, die het tussen elkaar doorgaans niet eens zullen worden, en die mede daardoor voor spek en bonen mee gaan doen de komende vier jaren. Er staat te veel op het spel aanstaande maart. Stem strategisch en stem PVV.

kweethetooknietbeter | 16-12-16 | 23:44

@knutsel | 16-12-16 | 23:33
Insgelijks :) mits je met anyone each other bedoelt.

Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 23:42

Johnweer | 16-12-16 | 23:19

Totaal onrealistisch scenario, is slechts in theorie mogelijk maar in de praktijk te verwaarlozen. Wat als VVD-ers besluiten massaal lid te worden van de PvdA en de partij kapen door stapje voor stapje hun mensen en standpunten daar naar binnen te loodsen? haha lololol.

Realistisch gesproken; in het begin zal GP voornamelijk bestaan uit Geenstijlers en na verloop van tijd steeds een betere afspiegeling worden van de samenleving. Op een gegeven moment zal de partij ook wel van naam (moeten) veranderen en een facelift krijgen om haar neutrale identiteit beter te benadrukken en zich los te rukken van Geenstijl en haar associaties. Maar het moet ergens beginnen en dat is hier.

bifferman | 16-12-16 | 23:40

Zorg dat je zo snel mogelijk het systeem werkend hebt zodat we alvast proef kunnen draaien. Dan hebben de kiezers ook een idee waar ze dadelijk voor kiezen, of juist niet.
Ludovic1764 | 16-12-16 | 23:24
.
Dat proefdraaien is te laat. De hele opzet is te laat 3 maanden voor de verkiezingen.
De aantallen die Spartacus noemt zijn mooi hoor, maar betekenen hoogstens 5 zetels. En ja, je moet ergens beginnen maar zoals gezegd, verkeerd tijdstip.

Lupuslupus | 16-12-16 | 23:40

@puslupus | 16-12-16 | 23:31 U bent een lieve oude mevrouw, uw vertrouwen in de politiek is bewonderingswaardig.

knutsel | 16-12-16 | 23:37

Ah, ze luisteren wel eens naar ons??

miko | 16-12-16 | 23:34

@Lewis Lewinsky | 16-12-16 23:13 Ik hou van je. Now let's go and kill anyone.

knutsel | 16-12-16 | 23:33

Stop de islam
Stop Brussel en op termijn: NEXIT.
.
Voor allen die dat het allerbelangrijkste vinden, is er maar één juiste keus: PVV.
.
Ik geloof geen seconde dat bovenstaande standpunten bij de leden van GP in goede handen zullen zijn. Het beste bewijs daarvoor is dat de meeste GP leden niet op de PVV gaan stemmen. Dat blijkt duidelijk uit de reacties van voorgaande dagen. Wellicht nu een enkeling maar als de groep straks groter wordt en personen van andere partijen ook lid worden (en dan hoeven dat niet eens 'valse' te zijn), kun je het helemaal schudden. Dan blijkt GP gewoon net als andere partijen een slaaf van Brussel.

Lupuslupus | 16-12-16 | 23:31

Jantje Roos zit GP lekker te bashen. Zorg dat je bij Pauw aan tafel komt GP!

;-)

Rimini | 16-12-16 | 23:29

Zoon van Boer | 16-12-16 | 23:21
Ben jij mijn broer?
In dat geval, neem je morgen even wat klapstoeltjes mee, anders heb ik niet genoeg plek.
Zo niet, je had mijn broer kunnen zijn.

Cuyahoga | 16-12-16 | 23:26

Ik heb al eerder hier gezegd dat het mij een interessant experiment lijkt. Zorg dat je zo snel mogelijk het systeem werkend hebt zodat we alvast proef kunnen draaien. Dan hebben de kiezers ook een idee waar ze dadelijk voor kiezen, of juist niet.

Ludovic1764 | 16-12-16 | 23:24

Mooi hoeveel koud water vrees er heerst in de panelen alhier.
Ben ik blij om. Dan geven mensen het een serieuze kans maar kijken ze eerst de kat uit de boom omdat ze weten dat het om serieuze knikkers gaat. Heerlijk die betrokkenheid.
Ook in de media is die koud water vrees goed zichtbaar. En veel onkunde, desinteresse en nog niet helemaal snappen.
Mag hopen dat de mensen die GP vorm geven hun creativiteit en inzet maximaal weten vorm te geven en een bijzondere zegening op hun werk mogen ervaren. Mocht de campagne los gaan zal ik hartstochtelijk dit initiatief ondersteunen.
Het zal misschien grof zijn in eerste instantie, het zal niet vlekkeloos werken in ene keer. Het is zelfs mogelijk dat het vroeg bekend zijn van de uitslagen van stemmingen andere partijen enorm helpt (echt niet ondenkbaar).
Maar ondanks alle mitsen, ondanks alle maren. Zo een uniek concept verdient het om een heel grote kans te krijgen, verdient steun.
.
Tegelijkertijd hoop ik van harte dat de nieuwe redacteuren bij GeenStijl hun rol met verve mogen uitbouwen. Dat ze vol passie en overgave ook kritisch, humoristisch, scherp en met hun eigen inbreng kunnen blinken als nooit tevoren.
.
Ik verwacht dus wel dat GS met de veranderingen zal wijzigen in hoe ze acteert. Helaas zijn de nieuwe redacteuren nog niet dermate goed met taal dat ze het foutloos bezigen. Desondanks hoop ik met dezelfde passie dat ook GS verder uitgebouwd word. Dat ook GS nog veel meer succes heeft. Weer mooie nieuwe scoops, mooie nieuwe prikkelende reportages. Misschien ook andere onderwerpen meer mee gaan nemen in plaats van het standaard geworden repertoire. Vernieuwing is noodzaak per slot van rekening op internet.

Helder Groentje | 16-12-16 | 23:24

Johnweer | 16-12-16 | 23:19
Mooi toch, voor mijn part worden het 200.000 a 300.000.
Of beter, 2.000.000 a 3.000.000.
Dan zijn we er toch?

Cuyahoga | 16-12-16 | 23:22

@Cuyahoga | 16-12-16 | 23:13
Er zit daar niemand meet met feitelijke kennis van zaken binnen landbouw. En dat stoort mij dagelijks, ik heb een andere opleiding, maar jaren lange ervaring met werk binnen de landbouw en directe verbinding met her vak via familie zie ik hoe hard men hier het probeert te slopen.

Zoon van Boer | 16-12-16 | 23:21

@Cuyahoga | 16-12-16 | 23:13

Ja, hoi. Leuk verhaal. Maar je weet dat straks (als GP bv 1 zetel zou krijgen) IEDEREEN lid kan worden van GP? En dat dus die 20.000 a 30.000 stemmen net zo goed DENK'ers kunnen zijn?

Nou, ik weet zelf al meer als 20.000 a 30.000 DENK'ers, en ik zit niet eens in de 2e kamer.

GP is een doodgeboren kindje. Je kunt het blijven wiegen, lief tegen praten, vasthouden en knuffelen, maar tot leven komt hij/zij helaas niet meer.

Johnweer | 16-12-16 | 23:19

Ik kan het echt niet begrijpen dat Mark deze move heeft gedaan. Natuurlijk hij heeft geen keus, hij is met handen en voeten gebonden aan de Eu, want Brussel is door overhevelen van bevoegdheden plus de munt euro hier de baas, en niet de volksvertegenwoordigers die wij burgers kiezen. Maar hierdoor word de tweesplijt van links rechts Hollands en emigrant alleen maar groter en groter. Als hij hart had gehad voor Nederland dan had hij zijn ontslag aangeboden bij de koning. Dat is courage tonen van ik kan niet waar maken dat ik voor mijn onderdanen sta. Nu verliest een groot gedeelte van de bevolking het vertrouwen in politiek, en nog ff dan hebben we een burgeroorlog.

poppetjepop | 16-12-16 | 23:17

Ik zeg niks

Graaiende Teddybeer | 16-12-16 | 23:15

@knutsel | 16-12-16 | 23:10
Ja, het gaat aan! Je weet hoe meedogenloos ik ben, toch?

Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 23:13

"Nog één belangrijk punt: wie serieus denkt dat de 150 huidige leden van de Tweede Kamer stuk voor stuk meer weten dan de straks 20.000, 30.000 of meer leden van GeenPeil, heeft ten diepste minachting voor de kiezer."

Even een terugkijktipje:
De slimste mens van vandaag.
Nou ja, eigenlijk was het 'de linkschte mens', met ongewassen trui van Rossem, Philip 'reiskostengeenprobleem' Freriks, deuglul Eric Corton, boosmeisje Aafke Romeijn en Lilian Marijnissen.
Die laatste staat dus op 3 bij de SP lijst voor maart 2017.
Manmanman, wat is dat kind dom zeg.
Structureel boos en verontwaardigd, op haar dertiende een t-shirt van Che Guevara gekregen en gaan met die jaloerse kop bij de lessen maatschappijleer en later in de gemeenteraad van Oss.
Schijnt zelfs politicologie gestudeerd te hebben, maar echt, te dom om te poepen.
Op 3 van de SP-lijst dus.
Heeft helemaal niks te maken met vader Jan, nee puur op kwaliteit.

Wat ik zeggen wil, ik weet in mijn eentje al veel meer dan die doos, laat staan een heel leger van weldenkende Geenpeilers, waardoor een stem in de tweede kamer van een Geenpeil-lid vele malen meer overwogen is dan die van de door de usefull idiots geplugde pluchezitters.
En dit is maar een voorbeeldje hè, we hebben ook nog schoolverlater Dijksma, ITO-er Marcouch, VMBO-er Klaver en diverse pretstudie-afgestudeerden, die niks weten van de boze buitenwereld buiten de randstad.
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit, kwa stemmen, maar dat Geenpeil geen losse flodder is, maar wel iets waar we naar toe gaan evolueren, is voor mij zeker.
We hebben ook eerst de Ford-T uitgevonden en vele jaren later kwam de Ferrari pas, maar je moet ergens beginnen.

Cuyahoga | 16-12-16 | 23:13

Weird Guilders | 16-12-16 | 23:07
Excuses, het was inderdaad 62 zetten, maar het gaat erom dat Kasparov won. Gaat een beetje tegen de Wisdom of the Crowds in.

kadoendra | 16-12-16 | 23:12

Glashelder initiatief, de stem van het volk is democratie de bagger en leugenaar(s) die nu regeert, weg ermee !
Ik ga voor Geenpeil & PVV

Koeienflat | 16-12-16 | 23:11

@ewis Lewinsky | 16-12-16 | 23:03 Zeg makker, je weet weet dat we de komende maanden oorlog gaan voeren he? Niets persoonlijks hoor wil ik alvast bij voorbaat zeggen :)

knutsel | 16-12-16 | 23:10

GP moet nog helemaal opgetuigd worden, de verkiezingen in maart komen te vroeg. Wel lid worden van GP maar iets anders stemmen is mijn advies. Ik weet alleen nog niet wat.. elke optie op rechts heeft zo z'n haken en ogen. Links en gevestigde orde sowieso niet.

bifferman | 16-12-16 | 23:07

kadoendra | 16-12-16 | 22:44

U gaat nogal selectief met de feiten om. Kasparov vs the World duurde 62 zetten en bovendien won Kasparov.

Weird Guilders | 16-12-16 | 23:07

@Binnenbaan | 16-12-16 | 23:05
Trek zelf gewoon de stekker uit de zittende elite.

Zoon van Boer | 16-12-16 | 23:06

Dat wereldheerschappij thema uit 2012 gaat het nog eens worden. Het roze leger gaat de leugens van de NPO slopen op een nationaal niveau.

Zoon van Boer | 16-12-16 | 23:05

GeenPeiling, GeenZetel. Wanneer trekken de visionairen van GS de stekker eruit?

Binnenbaan | 16-12-16 | 23:05

[!]@Donkersloot | 16-12-16 | 23:01
Totaal ongepast, juffrouw.

Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 23:03

"Moeilijk, moeilijk, de PVV is tactisch gezien denk ik de beste gok om van het establishment af te komen." lees ik hierboven. En dan stem je op kamerveteraan Geert Wilders die een jaar of tien eigenlijk precies hetzelfde zegt, daarbij gesteund door vooral vijftigers die in hem iemand horen die hun pensioen beschermt. Wat getuigt van een slecht geheugen, maar alla.

In de laatste drie jaar heeft flinkrechts het establishment overgenomen. Ze smijten met doodsbedreigingen, overheersen zowel het zwartepietengeneuzel als het asieldebat. En dan nog roepen dat ze onderdrukt worden en zich verzetten tegen de elite. Da's hetzelfde als een oud vrouwtje beroven en háár de schuld geven wegens uitlokking.

Donkersloot | 16-12-16 | 23:01

Net als de meesten die het zeggen: PVV! Stop de islamisering en uit de EU.

Günther Schneider | 16-12-16 | 23:00

boe geenpeil

Barre_de_k | 16-12-16 | 23:00

Above reproach...
.
Als je GP goed neer wilt zetten als alternatief voor de gevestigde orde moet je je zo zuiver mogelijk afzetten tegen het beeld van die gevestigde orde. Laat de inteelt van politieke partijen en media nou net een in het oogspringend aspect van die gevestigde orde zijn. Een kwalijk aspect, laten we duidelijk zijn.
.
Nijman zou er goed aan doen om een van zijn petten af te doen. Kiezen. Maak het zuiver. Je bent, of politiek actief, of redacteur. Zelfs de PvdA en VARA maken het niet zo bont.
.
Dus.
.
Ach. Ik ben ook maar een GS reaguurder. Ik mocht niet eens een poll invullen over of er wel behoefte is aan zoiets als geenpeil. Had ik leuk gevonden.... in het kader van veel weten meer dan een kleine groep mensen dan hè. Is nogal belangrijk naar het schijnt.

Parel van het Zuiden | 16-12-16 | 22:57

@JohnLocke | 16-12-16 | 22:52 Klopt, ik zou Bosma hebben gestemd. Maar ik wil gewoon dat dat GP die ene zetel haalt. Noem het wensdenken. Noem het loyaliteit.

knutsel | 16-12-16 | 22:56

Met of zonder GeenPeil: de PVV wordt 15 maart de grote winnaar. Maar ik hoop stiekem dat GeenPeil onverwachts ook hoge ogen gaat gooien! Alles beter dan stemmen op een van de gevestigde partijen.

Nibdib Niddib | 16-12-16 | 22:55

De enige echte GEENSTIJL manier om op Geenpeil te reageren is zo veel mogelijk Joop-ers, "kick zwarte pieters", de vrienden van de krakersbeweging, enz. lid laten worden. Geenpeil kapot trollen zoals we de lijstrekkersverkiezing van de PVDA pribeerden kapot te trollen.

just1more | 16-12-16 | 22:53

knutsel | 16-12-16 | 22:26
GeenPeil is helaas slechts een gimmick, hoogstens een zetel waarbij het kan vriezen of dooien en waar bij het gros van de onderwerpen (denk aan poepsaaie onderwerpen) uiteindelijk 20 man ja of nee stemmen op een website zodat onze echte Jan vervolgens ook vrij willekeurig ja of nee stemt.

PVV wil de grenzen dicht, de islam stoppen en de macht van de EUROPESE terugdringen. Het is maar waar je prioriteiten liggen maar bedenk goed wat je met je tweede stem in dit decennium doet.

Rest In Privacy | 16-12-16 | 22:52

Stap voor stap wordt GeenPeil deel van het establishment. Laten we het doel echter voor ogen houden: PVV de grootste laten worden en incontournable maken. De rest is spielerei.

Rest In Privacy | 16-12-16 | 22:46

"wie serieus denkt dat de 150 huidige leden van de Tweede Kamer stuk voor stuk meer weten dan de straks 20.000, 30.000 of meer leden van GeenPeil, heeft ten diepste minachting voor de kiezer."
Als autist die in de eerste zin wordt genoemd toch even het volgende:
Gary Kasparov heeft een keer democratisch tegen het internet geschaakt. Eerst hij een zet, en vervolgens werd de meeste gekozen zet van ca. 200 000 tegenstanders genomen, heel democratisch dus. Partij was in een zet of 20 afgelopen.

De enige reden dat GP nu "wollen sie der totale Democratie" kan roepen is omdat Josti's tegenwoordig, nadat ze bij alle sollicitaties te beperkt zijn bevonden, dan maar de politiek in gaan. Van kunsthistorici tot veilingmeesters.

kadoendra | 16-12-16 | 22:44

Versplintering betekent alleen maar iets als je er al van uitging dat dat iedereen het hier met elkaar eens is.

knutsel | 16-12-16 | 22:41

hehe, eindelijk een zinnig verhaal van/over SteenGeil/PenisSteil

Hemmenaar7 | 16-12-16 | 22:39

De bedoeling en het concept is duidelijk. Maar jullie hebben een uitlaatklep voor gefrustreerde mensen die een soort Apple-achtige adoratie voor de PVV hebben geschept.
Kijk naar mensen die constant het woordje 'versplintering' in de mond nemen.
Als je hoopt op een eerlijke democratie, is versplintering een vreemd woord, aangezien links of rechts zichzelf er niet toe doen, het gaat om democratie.
De bedoeling is goed, maar je richt je op het verkeerde publiek.
(Ironisch genoeg, je eigen publiek. Is dat trouwens ironie, of doe ik nu per ongeluk een 'Alanis Morissetteje? :) )

Robertdoesniro | 16-12-16 | 22:33

Nou, ik hoop inderdaad dat jullie je laten leiden door de comments, want die zijn redelijk eensgezind: dit is geen goed plan!!

De PVV is verre van perfect, maar is de eerste en enige partij die het momentum heeft gekregen om het 'professionele regentengilde' een echte slag toe te brengen.

Dus: kappen nu met deze versplintering!!!!

alexbl | 16-12-16 | 22:31

Straks bij Pauw nog Jan Roos. En wat Geen Peil betreft: ik ga Dijkgraaf niet aan een vorstelijk betaalde baan helpen.

Mannes | 16-12-16 | 22:31

-weggejorist en opgerot-

ulek | 16-12-16 | 22:29

-weggejorist-

ulek | 16-12-16 | 22:29

-weggejorist-

bocikam | 16-12-16 | 22:27

Wel zit ik er sterk aan te denken om, ondanks dat ik GP lid ben, dit maal op de PVV te stemmen. Ik ga voor Bosma.

vanBarchum | 16-12-16 | 22:26

Alrightie then. Ik ben om. Ik ga voor GP. Ik heb er nog eens over nagedacht met de PVV en alles. Over breekijzers enzo. We gaan gewoon die f*cking auto repareren terwijl hij rijdt!

knutsel | 16-12-16 | 22:26

Ik denk dat de versplintering op 'rechts' juist een goede zaak is.
Meer opties voor mensen die ook graag anders willen stemmen, maar hun stem nooit aan Wilders zouden geven.

Moriarty | 16-12-16 | 22:25

Ik ook, Lewis, maar ik heb ook de schrijfsels van waarde Van Rossem erg graag op de GeenStijls. Moeilijk moeilijk...

vanBarchum | 16-12-16 | 22:25

2017 kan HET Wilders jaar worden . Laten we ons daar op concentreren.

Koning BongoBongo | 16-12-16 | 22:25

@ snotferatu | 16-12-16 | 22:20
Dát is mijn grootste angst: dat dingen te veel door elkaar heen gaat lopen en dat GS zijn onbevangenheid kwijtraakt.
Een grote valkuil. Dit land heeft een onafhankelijke GeenStijl nodig. *Ik* heb zo'n GeenStijl nodig.

Lewis | 16-12-16 | 22:22

-weggejorist-

th3freeze | 16-12-16 | 22:21

Ik merk dat GeenStijl te veel met GeenPeil bezig is: geen topic vandaag over de moskee in Utrecht waar kinderen worden geïndoctrineerd.

snotferatu | 16-12-16 | 22:20

Nek uitsteken voor een groter goed? +miljoen miljard. Mijn zegen en hopelijk vele anderen met mij hebben jullie.

"If you build it, they will come"

Succes zal volgen, misschien niet gelijk maar met de tijd zal men beseffen dat er geen andere democratische oplossing is dan intergrale politiek.

Koning één oog | 16-12-16 | 22:18

Het idee, nogmaals, is niet verkeerd. Maar dit leidt tot verdere versplintering op recttrs en daarbij de onzekerheid: welke beleidsmatige keuzes zal GP uiteindelijk maken? Bij een politieke partij weet je dat grotendeels (partijprogramma). Bij GP kan het zomaar gebeuren, dat als jij voor wit gaat, zij voor zwart gaan. Al eerder gezegd: de sterke beinvloeding door ledenstemmen is naruurlijk mooi, maar kan leiden tot het kopen van politieke besluiten en dat is niet ongevaarlijk. Stel nou eens, dat een Erdogan ee miljoen beschikbaar stelt via diverse moslimorganisaties om personen lid te laten maken van GP. Ziedaar en fantaseer er eens over. Zelfs ISIS zou dat kunnen doen..... Kortom, voor mij geen GP maar een partij waarvan ik me het meest in het partijprogramma kan herkennen.

Kievit | 16-12-16 | 22:18

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 16-12-16 | 22:16

@Lewis | 16-12-16 | 22:07
Dit is inderdaad een goed verhaal van voorzitter Voorman en lijsttrekker Loofhutjes. Hulde, hulde, hulde!

Maar er zijn nog wat dingen onduidelijk. Ik bijvoorbeeld heb twee bankrekeningen, dus ik kan dubbel lid worden en tweemaal stemmen. Volgens mij is daar niks tegen te doen.

Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 22:13

Ik snap ook niet waarom burgers geen vertrouwen hebben in een directe democratie. Hoe erg moeten politici falen voordat dat gebeurd ? Nog erger dan nu ? Dat kan toch niet ?

Dreddie27 | 16-12-16 | 22:11

Tja, goed commentaar van FvD in de azijnbode, dat dan weer wel...

PeterSimons | 16-12-16 | 22:09

Wanneer gaan we launchen? Ik kan niet wachten. Nu alleen nog maar hopen dat die stomme pvv'rs hier blijven hangen...

vanderbilt | 16-12-16 | 22:08

Hoe zit het met het EVRM als leidraad?
Niet onbelangrijk.

Desmoulins | 16-12-16 | 22:08

We mogen vandaag van @Spartacus en GeenPeil een stuk van de concurrent Thierry Baudet lezen. Aardig! #link

Marie Curieux | 16-12-16 | 22:08

@ Lewis Lewinsky | 16-12-16 | 22:04
Thanks.
Goed verhaal. Sta niet overal achter, maar ik bewonder het initiatief. En ze proberen tenminste wat.

Lewis | 16-12-16 | 22:07

Pvv!

centre pompidoe | 16-12-16 | 22:03

@ Lewis
Het tweede woord had natuurlijk 'gun' moeten zijn.

Lewis | 16-12-16 | 22:03

Geenstpeijl

hfakker | 16-12-16 | 22:02

Ik GeenPeil uiteraard een of meerdere zetels.
Ik baal alleen, net als zeer velen hier, van de versplintering die ook GeenPeil veroorzaakt heeft.
Maar goed, de insteek is wel uniek en interessant. De gevestigde politieke orde MOET wakker geschud worden en veel dichter bij het volk komen te staan. Als GP daar een rol in kan spelen valt dat zeer toe te juichen.
Mijn stem zal naar een grote partij gaan die mogellijk iets kan betekenen tegen de massa-immigratie. Maar ik wens GeenPeil het allerbeste toen bewonder Bart Nijman om zijn inzet en visie.

Lewis | 16-12-16 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken