Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester Geldermalsen zegt NEE tegen AZC

geldermalsengeenazc.png Burgemeester Miranda de Boer (PvdA) van Geldermalsen is door de pomp en zegt 'AZC NEE'. Maar waarom deze plotselinge omslag? A. Het gemeentebestuur van Geldermalsen heeft haar eigen vergissing ingezien. Je kan niet op vrijdag beslissen dat je op woensdag het grootste azc van Nederland wil openen, voor 1500 pax in een dorp van 10.000 zielen, zonder de lokale bevolking daartoe te raadplegen. Bovendien is het niet kies om een verlieslijdend bedrijventerrein (*) alsnog rendabel te maken door de uitgestoken hand met poen van het COA als oplossing te zien. Deze 'snelle pijn methodiek' (*) werkt niet en is volstrekt opportunistisch gebleken. Daarom komt de gemeente terug op haar eerdere haastbesluit, om op een later moment op een andere manier over wel of geen azc in Geldermalsen te beslissen. Z. 6 rotjes en een hek omduwen. En klaar! C. Het is allemaal de schuld van de polarisatie en de haat en de xenofobie. [Antwoord: een beetje van A, Z & C natuurlijk.] (Geldermirror) Update: Persco video.

Reaguursels

Inloggen

Heeft er natuurlijk niks mee te maken dat het een bang nerderig links kutje is met kort pittig kapsel. Vrouwen in de politiek, dramatisch.

Maserati | 24-12-15 | 05:52

Alle landen zitten nu met dezelfde problemen. Omdat de UI (eu), de afgelopen jaren hier niets aan gedaan heeft.

Zou als nederlandse regering een brief schrijven aan de ui.

Dat deze mensen zeker opgevangen moeten worden in de hoofdkantoren van de UI. daar zitten nu mensen die ook gewoon thuis kunnen zitten. Wat deze mensen daar doen........ dat weet niemand! het resultaat is wel zichtbaar ......... -1

nononse | 23-12-15 | 23:34

burgemeester

nononse | 23-12-15 | 23:13

Kan iemand mij uitleggen waarom deze burgemeester niet eerder heeft ingegrepen. Is dit omdat de politiek in de Gemeente dit uitmaakt.

Heel Nederland wist al dat er rellen zouden komen, wat maakt dat de Burgermeester, deze vegadering door liet gaan en zeker op deze locatie ?

Je merkt ook goed dat ze niet tegen druk en is voor mij totaal niet geschikt.

Wat maakt haar tot bergermeester .....................

nononse | 23-12-15 | 23:12

Ik zat te wachten totdat burgemeester Miranda de Vries haar ontslag aanbood.

Ze dacht het voorstel er doorheen te kunnen drammen en heeft een volstrekt verkeerde inschatting gemaakt van de gevoelens van de bevolking. Tevens heeft ze de daarop volgende rellen niet goed gemanaged.

p3xxx | 23-12-15 | 21:37

Bizar hoe de ene groep terroristen de hemel in geprezen wordt, terwijl de andere groep terroristen de grond in gestampt wordt. Ofwel neem je afstand van geweld (zoals ik), en neem je afstand van zowel de hekkenomgooiers, vuurwerkafstekers etc. als van de ME, politie, politiek en alle andere geweldplegers, danwel vind je beide kanten wel prima, maar het kan niet zo zijn dat je geweld afkeurt en tegelijkertijd geweld prijst. Behalve als je politicus bent blijkbaar.

the sable guy | 23-12-15 | 21:02

Oftewel die 1500 asieleisers worden ergens anders geplaatst, wat een overwinning... Ze blijven toch wel komen.

Brad Clitt | 23-12-15 | 12:34

De Australiërs hebben bewezen dat resoluut terugsturen prima werkt.

Ravian | 23-12-15 | 19:51

Zegt u het maar, wat heeft u liever: een AZC of een extra wachttijd van 10 jaar voor het krijgen van een sociale huurwoning?

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37

Doe mij optie "c" maar, een enkeltje Turkije.

Ravian | 23-12-15 | 19:47

"Er komt dus voorlopig geen asielzoekerscentrum voor 1500 vluchtelingen."

Dus eentje voor 1499 kan wel.

En hoezo zitten er "vluchtelingen" in een Asielzoekerscentrum?
kwark001 | 23-12-15 | 10:38

Sterker nog, waarom zitten er ongewenste immigranten onder de noemer oorlogsvluchtelingen in een asielzoekers centrum...

Ravian | 23-12-15 | 19:34

""nu denken alle domme wilders adepten dat geweld helpt.""
@ Mather | 23-12-15 | 13:39
Als U de tijd zoudt nemen om U fatsoenlijk te informeren ipv als een kip zonder kop onderbuikje te spelen dan zou U weten dat Wilders herhaaldelijk en expliciet er op hamert dat protesten democratisch en vooral geweldloos(..!) moeten zijn.
Keer op keer herhaalt hij dat; ook in de T.Kamer en keer op keer vallen de weg-met-ons landverraders hem er op aan en zijn te doof blind en debeiel om te luisteren naar wat er gezegd wordt.
Maar ach ja, op die manier kun je immers weer wat naievelingen tegen Wilders hersenspoelen.

telelezer | 23-12-15 | 19:28

-weggejorist-

Barry P | 23-12-15 | 19:17

Wij passen ons steeds meer aan en plegen zo culturele zelfmoord. Maar de moslimslanden zijn niet zo krankjorum als onze regentenkliek; die jorissen gewoon kerstmis
www.telegraaf.nl/buitenland/24912816/_...

telelezer | 23-12-15 | 19:01

""U hebt zeker een Inholland diploma communicatie, wat een faal.""
@ Het Noorden | 23-12-15 | 18:09
Waarschijnlijk een diploma van het Ibn-Chaldoun college...

telelezer | 23-12-15 | 18:42

«Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.»
.
Dit land is ziek. Terrorisme loont en wanneer de politie een keer de kans krijgt op knieschijven te schieten (a la Wilders) laat die het na...

tokkiebuster | 23-12-15 | 18:10

Opzouten mevr. de burgemeester. U hebt zeker een Inholland diploma communicatie, wat een faal.

Het Noorden | 23-12-15 | 18:09

@Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:26
Zo is het. Stemmen helpt niet, stem verheffen wel.

ben kokhals | 23-12-15 | 17:36

Verzet helpt dus alleen met geweld. Dat is maar weer eens gebleken. Ik zou zo ook geen andere oplossing weten om een gemeenteraad om te lullen.

Graaf van Egmont | 23-12-15 | 17:26

@borrelende Boris, beste Boris, ooit al eens een asielzoekerscentrum van binnen gezien? Ik heb de moeite wel genomen. Ik kon zo naar binnen beveiliging was er wel maar druk met zichzelf bezig. Mannen, mannen en mannen en een heel klein beetje vrouwen en kinderen. Open tbc, nu onder controle heb ik begrepen, luis en schurft. Een onprettige plek om te verblijven. Eten is nog slechter dan ziekenhuisvoer. Mijn pleidooi om de grenzen dicht te gooien heeft te maken met een drietal argumenten.
Ten eerste is er onvoldoende goede opvangcapaciteit. Stop de instroom en regel met dezelfde energie goede en menselijke opvang.
Ten tweede is er door gebrek aan screening en controle sprake van instroom van de beulen en oorlogsmisdadigers van Assad. Vluchtelingen zijn hun beulen tegengekomen!
Ten derde is er door gebrek aan screening aan de grenzen een grote(re) kans op meeliften door terroristen van IS.

Je argument over de sociale woningen toont aan hoe fucked up het systeem is. Het zijn TIJDELIJKE asielzoekers. Heeft niets met woningen te maken. Het voorsorteren is begonnen. Oorzaak en gevolg zijn niet meer aan de orde.

ristretto | 23-12-15 | 16:58

Volgend jaar een nieuwe poging, anders komt die trut nooit in de 2e kamer.

Raider Twix | 23-12-15 | 16:46

In Amerika worden moslims gewoon teruggestuurd.
www.telegraaf.nl/buitenland/24911929/_...
Het is tenslotte een gunst van ieder soeverein land als ze je als toerist binnenlaten en geen plicht.
Zij bepalen zelf wat ze doen, en niet de internationale opinie, noch bepaalt een andere dictatorsclub voor hen wat ze wel en niet mogen en hoe ze moeten leven.
De USA is immers soeverein en het land is niet door hun leiders verraden en onderworpen aan een weg-met-ons dictatuur zoals de EUSSR,
vandaar dus!

telelezer | 23-12-15 | 16:05

Kijk Twee Zaken (zoals onze goede vriend Cruijff zou zeggen)
(1) "Voorlopig"!
Ergo: volgende maand (bijv.) kan weer wel, want dan is de boosheid wat geluwd omdat het gepeupel maar een herinnerings tijdspanne heeft van 3 dagen.
(2) "geen 1500"!
dus misschien wel 2000 of 3000..?

telelezer | 23-12-15 | 15:59

Gefeliciteerd Geldermalsen! Goed gespeeld. Nu weten we dus hoe we ze wél kunnen laten luisteren: vuurwerk gooien, een paar hekken omduwen en flink wat lawaai en we krijgen onze zin.

12ejordan | 23-12-15 | 15:58

Wat een truttebel is dit. De diepe wonden die in de samenleving en in de democratie worden niet geslagen door de protestanten, die worden geslagen door elitaire, buiten de werkelijkheid levende bestuurders die denken alles door de strot van de burger te kunnen duwen. Laat die 1500 man van Geldermalsen maar naar de Julianakazerne te Den Haag gaan, dat kan Rutte even snel met de achterban regelen, hij woont er om de hoek.

Nebuchednezzar | 23-12-15 | 15:39

we gaan opnieuw nadenken met onze samenleving.
zegt ze

er is helemaal niet nagedacht met de samenleving

Democratie is deaud

harries | 23-12-15 | 15:34

@Mather | 23-12-15 | 13:39
Ja, geweld helpt. Dat was vroeger al zo met links tuig en rellen rond de jaarwisseling.
Waar wijken rond de jaarwisseling werden afgebroken kwam de gemeente het daaropvolgende jaar met een zak geld om de wijk rustig te houden.
Geldermalsen laat zien dat geweld het enige middel is om gemeenten en overheid van gedachten te doen veranderen.

MogeWijEveOvergeve | 23-12-15 | 14:48

Ik vond direct al dat het gedoe om AZC Geldermalsen in scene was gezet door de linkse kerk als afleider van de blunder met de Teevendeal en het doorsluizen van het MH17 faalrapport naar de Kamer. Dat is er even tegelijkertijd tussen gedouwd, de smiechten!

VolgendjaarkrygikAOW | 23-12-15 | 14:28

Mather | 23-12-15 | 13:39

Ha weer een gutmensch die er van uitgaat dat het wilders aanhangers zijn. Nee lul het waren mensen uit geldermalsen en het heeft niks met wilders te maken. Maar de gutmensch wijzen altijd graag met een vingertje.Jullie blijven echt een stel achterlijke.Zelf de ellende veroorzaken en er dan andere van beschuldigen.Worden jullie jezelf niet eens zat met jullie onbezonnen onzin.

tweetybird | 23-12-15 | 14:23

@Nietvoordekat | 23-12-15 | 13:45 "Geen woord over dat die mevrouw heeft geprobeerd om in een fucking week de complete leefbaarheid en veiligheid van een dorp van 10.000 inwoners te vernietigen?"
.
Precies! Want dat is nogal wat. Het was in zekere zin zelfs een terreurdaad van de overheid om "de fundamentele sociale structuren te ontwrichten" en "de bevolking ernstige vrees aan te jagen".

ben kokhals | 23-12-15 | 14:18

Een fraai resultaat, dat hopend geen tijdelijk karakter heeft. Men ziet waar actie - vooral als het een beetje grimmig wordt - toe kan leiden. De wil van de plaatselijke bevolking kreeg een stem en met succes. We zien steeds meer een on-Nederlandse wijze van protest voeren die vroeger alleen bij extreemlinks werd gehanteerd, maar ja, die zijn van oudsher ook meer internationaal georiënteerd en weten hoe het èchte actievoeren behoort te gebeuren. Daarvan is nu kennelijk geleerd. Bewindsvoerders hebben niet langer het voordeel met mensen te maken te hebben die een beetje zeuren maar zich vervolgens neerleggen bij wat de elite dicteert.

Willibald von Klúúúk | 23-12-15 | 14:07

Rooie Miranda doet net alsof de burgers begonnen met amok maken, maar het is andersom. De overheid wilde een "Weapon of Mass Migration" op de mensen loslaten www.rsc.ox.ac.uk/news/weapons-of-mass-... en daar kwamen moedige burgers tegen in het geweer.
Terecht ook, want de invasie is in Duitsland al een enorm drama aan het worden, met een "spike in migrant-driven crime, including rapes of German women and girls on a shocking scale, as well as physical assaults [enz]" www.gatestoneinstitute.org/6668/german...
Houdt stand, tot hier en niet verder.

ben kokhals | 23-12-15 | 14:01

@Binnenbaan | 23-12-15 | 13:21

Ooit was Tokkie een scheldwoord, afgeleid van een bijzonder onaangepaste, geweld niet schuwende, roedel onbeschaafden. Toen gingen mensen zoals u het gebruiken om iedereen zwart te maken die uw mening niet klakkeloos nabalkt. Terechte zorgen, terechte kritiek, alles ging voor de politiekcorrecte bulldozer en werd on de noemer Tokkie geschoven. Over tijd is het dus een geuzennaam geworden. Laat 2016 dan maar het jaar van de Tokkie zijn. Als het maar de decennia van landverraad beeindigt.
.
#JeSuisTokkie

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 14:00

Fijn voor de dorpelingen maar, die gelukszoekers zijn daarmee nog niet het land uit.
Dus, iedereen geweldloos verzet plegen.

Rest In Privacy | 23-12-15 | 13:46

@Mather | 23-12-15 | 13:39
Allejezus, wat ben jij een ongelofelijke volksverlakker. Geen woord over dat die mevrouw heeft geprobeerd om in een fucking week de complete leefbaarheid en veiligheid van een dorp van 10.000 inwoners te vernietigen? Let wel: ik had het niet erg gevonden als dat AZC daar gekomen was, echter alleen als de burgers voldoende inspraakmogelijkheid hadden gehad.

Dat was niet zo. B&W hebben geprobeerd om het er heel snel door heen te drukken. Vandaar dat er even heel erg hard aan de noodrem getrokken moest worden.

Nietvoordekat | 23-12-15 | 13:45

Heerlijk, laat de COA en alle landverraders de pest maar krijgen! Wilders stemmen, moslims weer naar huis en uit de EU!

Lexus01 | 23-12-15 | 13:43

Mooi om te horen dat de burgemeester een stap richting een enigszins verstandig besluit heeft gezet. Ik vind echter dat ze hierbij ook haar nederige excuses aan zou moeten bieden voor de gang van zaken. Dat is de enige logische conclusie uit haar verhaal, en die weigert ze te trekken.

Nietvoordekat | 23-12-15 | 13:43

-weggejorist-

Mather | 23-12-15 | 13:39

Dat hoofd van die burgemeester.. Het straalt niets dan angst en onzekerheid uit. Totaal niet geschikt.

Claude_Vieaul | 23-12-15 | 13:38

Dan komt er een kleinere azc van 800 man en die overige 700 komen weer bij andere mensen in de tuin of in een vakantiepark. De stroom blijft maar binnenkomen en eerdaags komen ook nog eens tienduizenden via gezinshereniging boven op de instroom.

100.000 extra met een uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag enz is zo 3 miljard extra misschien wel meer. Dan nog 1,5 miljard aan AZC kosten.

De blanke racist mag die weer gaan ophoesten.

vinzDH | 23-12-15 | 13:28

En nou hoopt de burgemeester natuurlijk dat er rijke geldermalsenaars zijn die snel de grond willen opkopen om net als in ander gemeentes waar de rijken geen AZC willen in hun achtertuin snel die grond wegkoopt.Tsja.

tweetybird | 23-12-15 | 13:24

Fijne precedentwerking. 2016 wordt het jaar van de tokkie.

Binnenbaan | 23-12-15 | 13:21

Je hoort het policor gehuil al mijlenver aankomen....

notreehugginghippies | 23-12-15 | 13:20

Typisch dat een splinterpartij nog steeds overal partijpolitiek bedrijft en niet begrijpt dat ze drastisch van beleid moeten veranderen. Alleen dat lukt natuurlijk niet met types als spekman in de gelederen......

Tee Of Cup | 23-12-15 | 13:12

Waar is het Geldermalsense gemeenteraadslid dat een motie van wantrouwen indient tegen deze burgemeester? Een de bevolking van Geldermalsen onwelgevallig voorstel, er in drie dagen proberen door te jassen. De politieke intuïtie missen dat dit misschien wel eens protesten op kon leveren. En dan ook nog het totaal onnodig in gevaar brengen van het politiepersoneel.

FCDenBosch | 23-12-15 | 13:11

Goed besluit! Miranda moeten ze maar partijleider maken van die PVDA. Met slechts 6 zetels dat dan weer wel!
En voor diegenen die het besluit afkeuren.... U kunt allemaal de RAMBAM ontvangen.

Killroy49 | 23-12-15 | 13:04

Ik verwacht eigenlijk, dat ze van die AZC-nee demonstranten een voorbeeld gaan maken en die keihard aan zullen gaan pakken, om het volk in te peperen, dat alleen krakers, moslims, AFA en milieudefensie 'ludiek' mogen demonstreren.

vanhetvarken | 23-12-15 | 13:02

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 12:43
Het enige signaal dat wordt afgegeven is dat ze beter maar niet kunnen proberen om een groot azc in een kleine gemeente te plaatsen (zal waarschijnlijk ook niet zo snel meer gebeuren). Dus een paar honderd hier en daar, en dan weer een paar honderd, en dan weer...

Brad Clitt | 23-12-15 | 13:01

Ik ben benieuwd wanneer joop.nl een hand geschreven dreigbrief krijgt. Wat een sensatiekop kop. Telegraaf journalistiek. Ik vond een reactie onder het geschreven stuk er goed. Het gaat niet om het helpen van vluchtelingen maar de kas de speken met het bouwen van een ghetto. Vluchtelingen is nobel streven alleen moet men wel beseffen hoe je dit gaat doen. Burgemeester die denkt dat effe te doen leeft in een andere wereld.

franck7020 | 23-12-15 | 12:56

Familie bedreigen kan natuurlijk echt niet, maar heel stiekem vind ik het niet erg dat bestuurders weten dat hun wanbeleid consequenties kan hebben. De rellen keur ik gewoon goed er was een hele goede reden voor, dit was echt een monsterachtig idee.

Bokito ergo sum | 23-12-15 | 12:52

Ze had geen keus nadat door haar keuzes mbt politie-inzet een vrouw het ziekenhuis is ingeslagen. Waar zij verantwoordelijk voor is.

Rest In Privacy | 23-12-15 | 12:51

@gaffelbaard | 23-12-15 | 12:05
Grappig, 60% van de reacties van hun lezers, schrapten ze al en dan nog teveel 'onjuiste' reacties. Dan weet je als journalist tenminste hoe je gewaardeerd wordt.

Makkelijker is natuurlijk gewoon net doen alsof er geen kritiek is. Heeft die bud krant nog abbonee's, of draaien ze al volledig op subsidie ?

vanhetvarken | 23-12-15 | 12:50

Geldermalsen maakt deel uit van de z.g. biblebelt. Veel kerkgangers daar dus en de christelijke insteek staat voorop gezond verstand. Dat er nog pvda aan het roer zit is dan een complete ramp. Een partij die nagenoeg geheel gedecimeerd is. Zoals ze zelf al zegt, heeft de democratie gefaald??? PvdA en democratie gaan niet samen en als je ook nog religie erbij betrekt word het helemaal een puinhoop. Ze zal het blijven proberen vanuit haar positie en ik denk dat dorpsbelangen en Mevr.. de Vries beter haar biezen kan pakken. Dat ze het nu niet doordrukken komt simpelweg omdat ze niet voldoende manschappen tot hun beschikking hebben en dus de veiligheid niet kunnen garanderen. Dus om de feestdagen te overleven is dit eigenlijk het echte argument om eventjes pas op de plaats te maken. Na januari is er weer voldoende mankracht verzameld om alsnog poging 2 erdoor te drukken, al of niet met geweld.

Mr_Pikibelly | 23-12-15 | 12:47

Dat verzet helpt dus wel. Dat is dus goed nieuws. De tijd van praten ligt helaas achter ons. De politiek zet de juridische en bestuurlijke machtsmiddelen die zij heeft, op ondemocratische wijze in. De essentie van democratie is reeds lang verloren gegaan in dit land. Luisteren naar meningen, inspraak, is een processuele handeling geworden, wat aanwezig moet zijn om rechtsgeldigheid te verkrijgen. Maar luisteren naar argumenten doet men niet, indien die argumenten haaks staan op gewenst beleid. Het is een stukje theater. Een ritueel zonder betekenis. De overheid zal haar plannen gewoon doorzetten. Rechtstreeks tegen de belangen van haar eigen volk in. Het gepeupel weet immers niet wat goed voor hen is.

Blijft onverlet, dat i.c. deze bestuurders onder valse voorwaarden en motieven, met het vluchtelingen probleem als machtsmiddel, hun eigen falen proberen te verdoezelen.

Dat zij nog steeds zoveel steun genieten is een product van jarenlange indoctrinatie via media en onderwijs. Maar ook hier komt een einde aan. De jeugd is lang niet meer zo naief, als de veertigers en vijftigers. Je ziet het aan de reacties van links... steeds extremer en wanhopiger, worden de beschuldigingen. Steeds holler het geluid van de aanklacht. De wind draait...

Stadler and Walldorf | 23-12-15 | 12:46

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:50
Aanvulling.

Zwarte racisten.

Daar dacht ik aan toen ik net dit las. politiek.tpo.nl/2015/12/22/bussemaker-... (met foto van een paar andere asielzoekers / immigranten)
En dan zegt Bussemaker nog: 'Het staat een ieder in Nederland vrij om te demonstreren tegen ..”

Waar waren de zogenaamde anti-racisten van de AFA toen om te demonstreren tegen dit zwart racisme? Want die willen ze toch niet laten lopen???? (kots).

gaffelbaard | 23-12-15 | 12:44

Lijkt wel toespraak bij een begrafenis. Ik dacht dat zij ook haar functie zou neerleggen ivm falend amateur bestuur.

franck7020 | 23-12-15 | 12:44

Bedreigen van familie is wat laag, maar landverraders die zonder aanziens des belastingbetalers in hun eigen corrupte koepel leven en faalbeleid door de strot van diegene die dit land draaiend houdt duwen, die mogen inderdaad tot vervelens toe bestookt worden met 'dialoog' waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn. Daar valt ook het lastig vallen in de huiselijke sfeer onder. Daar is helemaal niks mis mee. Dat heet karma, de gemiddelde bestuurder valt de burger nl al deccenia in huiselijke sfeer lastig met hun ontzettend dom beleid. Bestuurders die in hun eigen kring en prive sfeer krijgen te voelen dat ze toch wel heel ver weg vd mening vd gewone burger beslissingen aan het nemen zijn, zijn meestal daarna wel beter luisterende bestuurders. Het zijn in feite door partijpolitiek gestuurde ingeslapen zombies die zelden contact hebben met de werkelijkheid. Ze worden nu wakker geschud. Daar moet niet krampachtig over gedaan worden met 'schande dit of dat', dit is gewoon een gezonde ontwikkeling op weg naar beter bestuur.

Koettoerk | 23-12-15 | 12:43

@Brad Clitt | 23-12-15 | 12:34

Van dorp, naar stad, naar land. Het verdedigen van onze grenzen is ons onvervreembaar soeverein recht. En langzamerhand beseffen meer en meer burgers dat de wereld zo in elkaar zit.
.
Het begon in de Betuwe.

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 12:43

Mooi zo, nu weten Nederlanders hoe ze dit soort Linkse dictatuur kunnen stoppen.

moitambien | 23-12-15 | 12:42

Polarisatie in GDM??? ik ervaar iets heel anders... de Geldermalsenaren zijn eensgezind.... de Vries MOET WEG~!

bArAbAts | 23-12-15 | 12:42

Mooi, een uitstekend bewijs dat wanneer burgers niet toegeven aan overheids-, politieke, en mediale terreur en blijven staan dat de burger kan winnen. Een mooie opsteker voor iedere Nederlander. Jammer dat het overheidsgeweld wel degelijk slachtoffers heeft opgeleverd om deze les te leren.
.
Ik verwacht overigens van een democratische rechtstaat dat verantwoordelijke politici en bestuurders strafrechtelijk vervolgd worden voor dit doelbewuste geweld tegen burgers. Alsmede de politieagenten die deze onrechtmatige marsorders hebben uitgevoerd. Ein befehl is namelijk al heel lang geen excuus meer. Rest ons alleen nog rechtswegen te verkennen om de continue stroom laster van de mainstream media jegens de gewone burger staande te brengen.
.
Beste medeburgers, sta op. U zult ontdekken dat u sterk bent. U zult voelen dat u niet alleen bent. U zult ervaren dat ZIJ (zelfbenoemde elite) niet opgewassen is tegen WIJ (het Nederlandse volk).
.
Dit is ons land. Dit is ons geboorterecht. Het is tijd om dat terug te nemen van degenen die het verkwanselen.
.
Dit. Is. Nederland!

Parel van het Zuiden | 23-12-15 | 12:39

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 12:37

Oftewel die 1500 asieleisers worden ergens anders geplaatst, wat een overwinning... Ze blijven toch wel komen.

Brad Clitt | 23-12-15 | 12:34

wat een onzin.... er is tweespalt DOOR DE GEMEENTE en de burgemeester... Miranda de Vries moet gewoon haar ontslag aanbieden! ze heeft het niet over de burgerslachtoffers... ze heeft het niet over de charges die zijn uitgevoerd op plekken waar niks ad hand was... ze neemt wederom niet haar verantwoordelijkheid! en als je dat niet doet als burgemeester... WEGWEZEN!

bArAbAts | 23-12-15 | 12:33

burgermeester zeker pvda de knuffel en kronkel club?

bekijket | 23-12-15 | 12:26

DouweDabbert | 23-12-15 | 10:35

U bedoelt natuurlijk de georganiseerde terreur door de burgemeester. Die nu buigt omdat de uitslag van het onderzoek pijnlijk zou worden.Wasruit blijkt dat zij rellen in de hand heeft gewerkt. Waar er alleen een kink in de kabel is gekomen door de ME die een onschuldige vrouw de hersens heeft ingeslagen. Oeps. Ja de gutmensch lukt het niet om een azc met geweld er door te douwen. Want dat is net een stapje te ver.Mevrouw de burgemeester had het al door. De vlekken in haar nek bij de persco gaven al genoeg aan. Of zag u die niet.Ze denkt nu dus gauw er van afzien zodat het opdroogt zodat ik burgemeester kan blijven want dit was toch wel een grove overschatting.Ja ja.Het was net iets te overduidelijk. Geregiseerd. Ik zij het gelijk toen ik de beelden zag.De politie stond er duidelijk niet om rellen te voorkomen maar puur om een aftocht van de burgemeester en kornuiten te garanderen omdat er al gerekent was op RELLEN.

tweetybird | 23-12-15 | 12:22

En weer maar eens de schuld afschuiven op een ander.U had eerst Uw bevolking moeten raadplegen en dit niet eerst in hun maag pompen.Hoe dommer hoe hoger op de politieke ladder!

Pempy Boludo | 23-12-15 | 12:20

Nee, Mevrouw de burgemeesterdoos,
U gebruikt "grof geweld" door te proberen ,zonder de bevolking fatsoenlijk op tijd te raadplegen, dat AZC erdoor
te jagen in zo'n korte tijd, idioot!
En mondje dicht over democratie; daar heeft u nog geen kaas van gegeten.

Foezela | 23-12-15 | 12:15

Mja. Aan de ene kant is het slecht dat een gewelddadig incident nodig is voordat De Gevestigde Politiek signalen uit de bevolking serieus neemt. Aan de andere kant weet Den Bevolking nu wel hoe ze De Gevestigde Politiek ter verantwoording kan roepen wanneer die er dus weer eens als regenten iets door proberen te drukken. Ik hoop dat de politie dit inziet en zich aan het voorbereiden is op de fallout van meer ondemocratisch gedrag van onze volks "vertegenwoordigers".

Als dit -echt- de enige manier nog is...

Aetje | 23-12-15 | 12:13

zie je wel, de enige manier die helpt. fuck inspraak, want dat is toch een wassen neus. maar je precies zo gedragen als het tuig gelukszoekers spul werkt!

mmkk | 23-12-15 | 12:12

Haar uiterlijk is ook een statement?

donkieshot | 23-12-15 | 12:11

"Wat in Geldermalsen gebeurt, gebeurt in Gelderland en wat in Gelderland gebeurt, gebeurt in Nederland".

Ja, duh.
Aangezien Geldermalsen in Gelderland ligt en Gelderland in Nederland is dat toch wel erg logisch....
Naja, het is een vrouw, bij dat deel van de samenleving is geografische kennis vaak niet de sterkste eigenschap...

happen naar de baas | 23-12-15 | 12:06

Je op een brutale manier verzetten werkt dus WEL.
Hoewel er ik tegen ben me onbeschaafd te gaan gedragen, lijkt het soms dat dit de enige manier is om iets gedaan te krijgen in dit land omdat de staat heel goed is om je onzichtbaar aan de kant te schuiven wanneer je lief, aardig en met 'respect' je stem laat horen.

Uitvindert | 23-12-15 | 12:05

Wat een pittig kort kapsel. Tja je wilt natuurlijk niet de meest gehate persoon zijn in je gemeente

Bokito ergo sum | 23-12-15 | 12:02

"WE blijven wél behoefte voelen om een bijdrage te leveren aan een oplossing voor de vluchtelingen".

"WE"?

Ik mag aannemen dat met dat "we" het kliekje incrowd-figuren wordt bedoeld dat de raadszetels ter plekke vult. En niet het gros van de inwoners van Geldermalsen.

Bovendien moeten "we" eens af van dat geneuzel over "vluchtelingen" die voor het overgrote deel geen vluchtelingen zijn, maar opportunistische geluk- en geldzoekers die hier onze met belastinggeld gevulde staatsruiven komen leegvreten. En als dank daarvoor onze beschaving, ons normen- en waardenstelsel en zo'n beetje alles waar onze samenleving voor staat, op onbeschaafde wijze komen onderschijten.

Ondertussen wordt bovendien onze leefwereld geïnfecteerd met domheid, onwetendheid, analfabetisme, primitief bijgeloof, al even primitief macho-gedrag met bijbehorende vrouwen-onderdrukking en een vijandige, intolerante en voor-middeleeuwse religie.

Peter Emile | 23-12-15 | 11:59

Wat een stakker die burgermevrouw, NL anno 2015.

Uw Verzekeringsadvis | 23-12-15 | 11:58

Maar het is bijna kerstmis en daarom een verzoenende smartlap dat nu helaas weer erg actueel is. Dit keer niet Mary maar een verdienstelijke cover van ene Muntz:
www.youtube.com/watch?v=1m7mGrmkUwo

Conan de Rabarber | 23-12-15 | 11:55

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:46

Kijkt u dan ook eens bij de R van Realiteit. Je kunt wel doen of ze er niet zijn, maar ondertussen zitten er wel 70.000 in Nederland.

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:53

@gaffelbaard | 23-12-15 | 11:40
De tegenpartij zou ook krachttermen moeten gaan gebruiken.
Landverraders, terroristenknuffelaars en linksfascisten zijn zomaar wat termen die dan in mij opkomen.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:50

Nilfisk | 23-12-15 | 11:42

Moet u niet bij mij zijn, probeer het eens bij de volksvertegenwoordiger waar u op gestemd heeft.

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:50

Zoals ik al herhaaldelijk heb gesteld:
Het VOLK, en niemand anders, bepaalt wat er gebeurt in dit land.
Onafhankelijk van wat corruptici daarvan vinden.

pennestront | 23-12-15 | 11:49

tijd voor die hysterische despoot om haar biezen te pakken en de gemeente pvda vrij te vegen.

jackindeboxstift | 23-12-15 | 11:48

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37

Geen van beide. Magda?

kwark001 | 23-12-15 | 11:47

Zegt u het maar, wat heeft u liever: een AZC of een extra wachttijd van 10 jaar voor het krijgen van een sociale huurwoning?
@Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37
* zoekt "chantage" op in van Dale

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:46

Overmorgen kerstmis. Komt van het woord kerstenen. Helaas worden we gekoraniseerd of zoal u wil geterroriseerd.

kwark001 | 23-12-15 | 11:46

wat heeft u liever: een AZC of een extra wachttijd van 10 jaar voor het krijgen van een sociale huurwoning?

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37

tja, de verantwoordelijke partijen PvdA/VVD gaan dit uiteraard voelen.
Ander volk eerst... ?? dat poets je straks met de verkiezingen niet zo makkelijk meer weg.

(c)ZWITSUL | 23-12-15 | 11:43

ik kan mijn belofte weer intrekken en mijn schoen aanhouden... en in de burgermoeder in haar bek tuffen hoef ik dus voorlopig ook niet.

Hoogmoed voor de val ofzoiets.

Geldermalsen; HELE FIJNE DAGEN GEWENST!!!

lefbak | 23-12-15 | 11:42

@Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37
Ik heb liever dat ze teruggetrapt worden. Kan zeker weer niet he?

Nilfisk | 23-12-15 | 11:42

Polarisatie en xenofobie.
=
excuuswoorden bedoeld om anderen de mond te snoeren, het debat te eindigen en mensen bang te maken voor het bezitten van een asiel-kritische mening.
En dan vervolgens niet de haatmoslims, maar de asielkritiekers beschuldigen van groepen tegen elkaar opzetten.

Arm Geldermalsen. Met zo'n burgemeester.
Dat komt nooit meer goed.

gaffelbaard | 23-12-15 | 11:40

@Vindefin 11:23
.
We leven alleen niet in een democratie, maar in een parlementaire democratie. Dat betekent dat politici na het tellen van de stemmen onder het motto 'fuck de burger' vier jaar lang ongeremd hun lusten kunnen botvieren op het volk.
.
Kennelijk is enkel een geweldsdreiging nog afdoende om deze politici diegenen te laten vertegenwoordigen die ze in eerste plaats aangesteld hebben.
.
Miranda de Boer geeft hier met haar rubberen ruggegraat dan ook een signaal af dat weinigen zal ontgaan: bij dreiging gaan we door de knietjes. Een voorbode voor things to come..

Randiaan | 23-12-15 | 11:38

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:29
geengemaar | 23-12-15 | 11:30
Professor Pollewop | 23-12-15 | 11:32

Deze mensen zijn er al. Ook al houdt iedere gemeente zijn poot stijf, dan nog zullen deze mensen ergens moeten worden opgevangen. Lees de lokale kranten er maar op na, overal is men druk bezig om de voorraad sociale huurwoningen op te krikken om zoveel mogelijk asielzoekers te huisvesten. Zegt u het maar, wat heeft u liever: een AZC of een extra wachttijd van 10 jaar voor het krijgen van een sociale huurwoning?

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:37

Is er iemand nog verbaasd over deze huichelachtige reactie van de gemeente. Ze voelen de behoefte om een bijdrage te leveren? Laat me niet lachen. Het enige wat ze voelen is een grote zak geld die klaarstaat voor iedereen die onderdak wil bieden aan de nieuwe kansenparels.

wandelende tak | 23-12-15 | 11:37

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 11:36

Wie riep daar: "Daar moet een piemel in" ???

Lichtstadfan | 23-12-15 | 11:36

Zal wel een goede afweging aan vooraf gegaan zijn. Want een beetje PVDA-er wijkt niet snel af van hun zieke powertrip.

ET007 | 23-12-15 | 11:34

Verademende zelfkritiek van een bestuurder, dat mag in de krant

Islamofiel | 23-12-15 | 11:33

-weggejorist-

Islamofiel | 23-12-15 | 11:33

Nou, m'n vriendin zit bij een kleine gemeente die ook 120 van die gasten op bezoek hebben gehad. Ik heb niet echt van problemen gehoord, afgezien van wat schurft en TBC, maar ze kon me keurig netjes alle kosten laten zien.

Voor 1 weekje, het bedrag van: 130.000 euro. Een kwart door het rijk betaald; de rest door de gemeente zelf van ongeveer 5000 inwoners.

En dan vraag ik me toch wel af of dit niet anders kan... BELACHELIJK gewoon!

mrXL | 23-12-15 | 11:33

Goh, het dreigen om haar hele familie uit te roeien heeft dus toch effect gehad. Dit is niet het verzet waar we over decennia trots op terugkijken.

Maaiveld | 23-12-15 | 11:33

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 11:32

@boris, idd ze verdwijnen niet zomaar in het luchtledige. De enige oplossing is de stroom indammen. Grenzen dicht dus

geengemaar | 23-12-15 | 11:30

@Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:23
Welnu, dat is toch positief dat ze snel een woning krijgen? Dan kunnen ze ook snel hun leven op orde krijgen, snel werk zoeken, veel belasting afdragen en snel doorstromen naar een koopwoning.
Kijk maar naar de Schilderwijk, dankzij asielzoekers de sjiekste en duurste villawijk van Nederland.

Oh nee, wacht even...

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:29

verstandige beslissing.

(c)ZWITSUL | 23-12-15 | 11:29

Men geeft dus letterlijk toe dat men niet luistert in de politiek. Men geeft hiermee dus verder aan dat men niet weet wat er in de samenleving speelt. Dit zou juist wel moeten als gekozen bestuurder.

trasiekok | 23-12-15 | 11:29

@Roy_D | 23-12-15 | 11:11
Hoera! voor u, maar nog steeds geen reden voor een capslock.

Meneert | 23-12-15 | 11:27

necrosis | 23-12-15 | 10:56
Volgens mij kregen ze niet eens geld voor de grond maar konden ze de grond tijdelijk beter op de balans zetten als er een groot AZC kwam. Het feit dat ze teveel voor de grond hebben betaald en dat ze een te groot industrieterrein hebben neergezet kon op deze manier een tijd lang naar de achtergrond geschoven worden, voor de periode dat het AZC er staat, daarna zou het alsnog afgeboekt moeten worden tot landbouwgrond.

kutsmurf | 23-12-15 | 11:27

"... maar hoe en wanneer komt later..."
Dealtje met het COA. Beetje uitstellen, geld toegezegd, Gemeente financieel uit de brand.

Schoorsteenveger | 23-12-15 | 11:26

Democratie betekent de wil van het volk. Het volk wil dit niet, alleen bestuurders en gekkies. Als het volk kennelijk geen grote aantallen asielzoekers wil, dan kunnen ze wel komen, maar mogen ze meteen weer gaan. Zo werkt democratie.

Vindefin | 23-12-15 | 11:23

Mooie Pyrrusoverwinning van het rellend volk. Deze 1500 asielzoekers verdwijnen niet zomaar in het luchtledige. Vooral doorgaan met protesten tegen AZC's, het zorgt ervoor dat asielzoekers nog sneller de sociale woningbouw ingaan.

Borrelende Boris | 23-12-15 | 11:23

Antwoord B: het is de schuld van Geenstijl.

ProAsfalt | 23-12-15 | 11:21

@Escovanity | 23-12-15 | 11:15
De overheid is begonnen met geweld, in dit geval bureaucratisch geweld. Terreur, zo je wilt.
Dan is de hamvraag: kun je een tegenreactie van de lokale bevolking dan ook achter de noemer terreur scharen? Ik denk van niet. De term terreur is lekker makkelijk, daarmee dehumaniseer je demonstranten en dan mag de politie er lekker op los rammen.

En u heeft gelijk dat je beter niet op de overheid kunt vertrouwen voor het beschermen van uw leefomgeving, dat is gebleken.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:21

Haastige spoed is zelden goed.

jip_86 | 23-12-15 | 11:20

Burgemeester die nu voor crisisopvang kiest in 1, 2, 3...

Roed | 23-12-15 | 11:17

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 11:17

Goh, dat had ik nou nóóit verwacht. En maar roepen dat onrust geen invloed heeft op de besluitvorming. Zo te zien zijn ze zich toch bewust geworden dat zij zelf die onrust veroorzaakt hebben, en dat boze burgers daar op reageerden. Het is niet goed te praten dat er ook onruststokers waren die echt te ver gingen, maar wie de bal kaatst…

Maar goed, beter laat dan nooit wakker worden. Luisteren naar de wens van burger zou stap 1 moeten zijn. In samenspraak mét de burger ga je vervolgens kijken naar een passende oplossing waar de knuffelende moraalridders én de wakkere burger mee in kunnen stemmen.

kanon0503 | 23-12-15 | 11:16

Op zich goed resultaat natuurlijk dat de raad nu meer tijd neemt en in overleg gaat met bewoners.
Maar het voelt wel erg wrang dat democratie met geweld afgedwongen moest worden.

koeberg | 23-12-15 | 11:15

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:04
Zowel de lokale bevolking als het gezag, hebben zich in casu genoodzaakt gezien geweld te gebruiken. De reactie op de eerste instantie was nogal voorspelbaar. In het geval van mijn leefomgeving vertrouw ik op mijzelf, mijn naasten en daarna pas autoriteiten.

Escovanity | 23-12-15 | 11:15

mooi!!!! protesteren helpt

laser1234 | 23-12-15 | 11:14

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 11:14

Ik vind het ook een vorm van (bestuurlijk) geweld om een dorp met 10500 mensen te overvallen door er 1500 mannen met een compleet andere cultuur te parkeren... voor minimaal 10 jaar.
En dat er met ongekende voortvarendheid er binnen drie dagen doorheen te willen drukken, waar ondernemers en burgers met maandenlange "procedures" worden getraineerd en getergd.

Dit onder "menslievendheid" te scharen, terwijl de eigenlijke drijfveer GELD is, dat eerder is verloren door fouten van diezelfde gemeente. En narcisme natuurlijk: om in achting en positie te stijgen binnen je gutmensch-clubje van regenten.

Het zou mij niets verbazen als Miranda kort na de komst van het AZC een andere, nóg beter betaalde baan zou krijgen.
In een mooie, elitaire omgeving ZONDER azc's en andere problemen waar "PVV-tokkies" door regenteske gutmenschen mee geconfronteerd en opgezadeld eh... racistisch tegen protesteren!

worden. Als dank voor haar bestuurlijke inzet.

klimgek | 23-12-15 | 11:13

@BoerinFrance | 23-12-15 | 11:07
Doorsturen naar Duitsland, Merkel schaft das....
*haar uitnodiging, niet de mijne*

necrosis | 23-12-15 | 11:12

Ach in Oranje zitten er 700 tegen 120 á 140 inwoners........ dat kon wel.Die maakten pas bezwaar toen men er 1400 wilde plaatsen.

mallekater | 23-12-15 | 11:12

Ik vindt ik dat burgemeester Miranda de Vries persoonlijk aangepakt moet worden omtrent de gevolgen van het door haar gevoerde beleid.
Zo'n belangrijke vergadering houden, en in plaats van een grote zaal waar iedereen toegang toe heeft te regelen, heeft deze vrouw hekken en de ME georganiseerd.
Dat is het bewust letterlijk en figuurlijk buitensluiten van hele groepen mensen, en als deze daar tegen protesteren daar met grof geweld tegen optreden.
Het zeer ernstige geweld tegen Saskia van Kessel, en het onnodig opsluiten van de 70-jarige Paul Purren zijn de burgemeester aan te rekenen.

Peter_K | 23-12-15 | 11:11

-weggejorist-

Roy_D | 23-12-15 | 11:11

Ik zat in de zaal, en voelde me niet echt prettig met het gedoe buiten.
Maar het heeft wel gewerkt blijkbaar, want aan inspraak zijn we niet toegekomen. Dus dat is de reden niet geweest.
De stem van het volk klonk buiten een stuk luider dan binnen...

Nuchternederland | 23-12-15 | 11:09

De enige die er wel bij varen zijn de vandermostjes e.d. en diegenen die ze in de binnenzak hebben. Dat daar maar eens een diepgravende onderzoeksjourno induikt.

Conan de Rabarber | 23-12-15 | 11:09

En ondertussen onder een valse naam nog even een auto winnen bij de Lidl.
Man man man, rupsje nooitgenoeg:
www.lidl.nl/nl/11857.htm

Cuyahoga | 23-12-15 | 11:07

Waar laten jullie die vluchtelingen nu?

BoerinFrance | 23-12-15 | 11:07

En nu een juridisch Generaal Pardon voor alle demonstranten in Geldermalsen. Het is duidelijk dat ze opkwamen voor haar eigen woonplaats. Hier werd het falen van de democratie bloot gelegd en overwonnen. Het protest was hiermee Noodzakelijk geworden en kan niet als simpelweg rellen worden uitgelegd. (Jammer Annabel Nanninga, maar je had in deze zaak ongelijk, en te snel verkeerd geoordeeld over de "relschoppers") Geldermalsen, jullie zijn helden. Jullie hebben Nederland geïnspireerd om voor haarzelf op te komen. Leugens overwonnen, en nu gerechtigheid.

rectormagnificus | 23-12-15 | 11:06

Maar ze is wel lief en hoeft geen respect af te dwingen door haar socialistische biesjes te pakken.

D.Ormin | 23-12-15 | 11:06

necrosis | 23-12-15 | 10:56
Ik weet het. Verliespost van 12.5 miljoen. Fijn bestuurd.

chicago river | 23-12-15 | 11:05

Miranda de Vries mag wat mij betreft vervolgd worden wegens uitlokking van geweld. Even heel geniepig proberen een voorstel binnen een week erdoorheen te jassen. Slechts omdat het uitlekte ontstond deze situatie.

Beroep = Boerenlul | 23-12-15 | 11:05

Ho, ho, niet alleen de schuld van xenofobie en haat en A&Z&C, maar natuurlijk ook van de GeenStijl. Dat we ons wel allemaal plaatsvervangend schuldig blijven voelen.

ole guapa | 23-12-15 | 11:04

Lof aan het verzet!

Megasuperpeter | 23-12-15 | 11:04

@Escovanity | 23-12-15 | 10:56
Haha, is het koud daar boven op je troon?
"De Terreur (Frans: la Terreur, letterlijk vertaald "Schrikbewind", met een hoofdletter), is een concept dat door historici gebruikt wordt om twee periodes in de Franse Revolutie aan te duiden waarin Frankrijk werd geregeerd door een uitzonderlijke uitvoerende macht die berustte op kracht, illegaliteit en repressie."
nl.wikipedia.org/wiki/Terreur_%28Fran...

De term terreur klopt in dit geval, als in, door de overheid en lijkt wel heel erg op bovenstaande omschrijving, niet? Als u opkomen voor uw leefomgeving terreur noemt dan bent u het wonen in een democratie niet waard.

Dhr. de Wit | 23-12-15 | 11:04

@Escovanity | 23-12-15 | 10:56
En hoe noemen we het als een meerderheid van de bevolking tégen is en de landelijke/ lokale politiek negeert die meerderheid?

necrosis | 23-12-15 | 11:03

Op Joop heet ze nog wel De Vries maar daar hebben ze er een man van gemaakt!

GeenTijdgenoot | 23-12-15 | 11:01

Met een beetje geweld zijn alle revoluties ooit ten goede vd burger begonnen. Men is veel te vies van gepast geweld. Dit was nog net gepast. Graag meer meer meer en massaler.

Koettoerk | 23-12-15 | 11:00

Dat woord "voorlopig" zegt alweer genoeg.

swassannuf | 23-12-15 | 10:58

necrosis | 23-12-15 | 10:38
Met een politiek oogpunt, angst zaaien d.m.v geweld heet nog altijd terreur. Alleen de allerzwakste debaters verlagen zich tot dat niveau.

Escovanity | 23-12-15 | 10:56

@chicago river | 23-12-15 | 10:46
Het was geen linkse keutel, maar een rechtse keutel van een linkse burgemeester.
Miranda staat bekend als burgemeester met een gat in haar hand.
Gemeente Geldermalsen stond aardig in het rood.
Het bedrijventerrein waar het AZC zou komen was tot dan toe verliesgevend.
Huisvesting van 1400 asieleisers levert aardig wat duiten op van het COA.
Zó werk je de roodstand van je gemeentelijk budget dus weg!!!!!

necrosis | 23-12-15 | 10:56

Tuurlijk, had niets anders verwacht. Was alleen een afleidingsmanoeuvre voor wat er zich in de 2e kamer afspeelde op het zelfde moment.

Death By Luchtbed | 23-12-15 | 10:56

neen, ze gaan nu direct naar Kaatsheuvel. Daar heeft het gemeentebestuur nav Geldermalsen het ridiculer aangepakt. Geen mens kreeg de kans tot protest en geen burger van buiten kaatsheuvel kwam er die dag binnen de Gemeentegrenzen.. In Vakantiepark Drooooomgaarde kunnen best meer dan 1200 vluchtasielmigranten tussen de reeds aanwezige OostEU arbeidsmigranten gepropt worden.

fikkieblijf! | 23-12-15 | 10:55

De besluitvorming in Nederland is dramatisch. Eerst de gehaastheid waarmee dit AZC werd aangekondigd en doorgezet, maar nu ook het blokkeren van de plannen na de rellen is een zeer slechte ontwikkeling. Eigenlijk zegt de overheid, naar redelijke mensen luisteren we niet, maar als je de boel kort en klein slaat dan wel. Dat is blijkbaar de staat van ons land.

DonGurgen | 23-12-15 | 10:54


necrosis | 23-12-15 | 10:43

Moet natuurlijk wel een beetje op de hoogte blijven van wat er in de wereld van de wereldvreemde islamliefhebbende linkse goedmensen leeft. En voor die bloeddruk heb ik een flinke hoeveelheid pillen op voorraad genomen...

eerstneukendanpraten | 23-12-15 | 10:53

Het volk zal overwinnen.

centre pompidoe | 23-12-15 | 10:52

chicago river | 23-12-15 | 10:46
Tenzij ze natuurlijk toch De Vries heet. Het PvdA ijskonijn.

chicago river | 23-12-15 | 10:52

Er is vast wel weer een andere extreem domme PvdA burgemeester die deze 1500 chirurgen graag overneemt in zijn dorpje.

Koettoerk | 23-12-15 | 10:51

(Voorlopig) Gefeliciteerd Geldermalsen.
Een beetje herrie schoppen keur ik vanzelfsprekend af maar het signaal dat wij die uitvreters hier niet moeten vond ik dan wel weer heel mooi.

Piet Karbiet | 23-12-15 | 10:50

De burgemeester wil gewoon een rustige kerst. Stel het pijnlijke maar uit tot volgend jaar, liefst vlak nadat ze is opgestapt, dan kan haar opvolger het oplossen en zij haar wachtgeld opbrassen.

Exii | 23-12-15 | 10:50

Blijven verzetten! De macht ligt, soms met moeite, nog steeds bij het volk! En blijf scherp, linkse staatsterreur zal het er ook niet bij laten zitten.

deepblue | 23-12-15 | 10:50
-weggejorist-
Lagging | 23-12-15 | 10:50

Het is geen wijs besluit, ze konden domweg niet anders. En terecht. Het volk heeft gesproken.

nee_toch? | 23-12-15 | 10:49

Om als bevolking gehoord te worden moet men dus helaas zo optreden tegen de terreur van de landverziekende COA/PvdA/VVD/zieligheids-maffia.

Fijnstoffer | 23-12-15 | 10:48

-weggejorist-

Professor Pollewop | 23-12-15 | 10:47

Positief dat die vuile slinkse PvdA tuthola ´Miranda´ d´r linkse keutel intrekt. Ben benieuwd hoe de telefoontjes vanuit het partijbureau zijn gegaan. Blijft over dat die 1500 nu hier en daar stilletjes verspreid hun liefde voor de Nederlandse samenleving gaan tonen.

Miranda is d´r achternaam niets waard trouwens.

chicago river | 23-12-15 | 10:46

Nou dat weten we dan voor de volgende keer. Vuurwerk gooien en hekken omduwen en vooral veel en hard schreeuwen.
.
Pleeg dus bijna geweldloos verzet (of hebben hekken ook gevoel?) en zie dat het wel degelijk werkt.
.
Gooi wel dat vuurwerk een beetje van de mensen af. Dat duwen en trekken met politie is vergelijkbaar met gewoon een beetje stoeien. Deden we vroeger op de basisschool ook. Toen kinderen nog buiten speelden ipv in beschermde thuis enclaves te zitten gamen. Niemand raakte gewond en volgende dag deden we het gewoon weer.

Neil_ Skywalker | 23-12-15 | 10:46

Trouwens die Kut van sirene la plaag op Radio1 wist niet eens dat de burgemeester een vrouw was.
Wat is die meid toch een domme trol.
Ze orakelt nog steeds door, reorganisatie bij de npo Nu.

diddley2 | 23-12-15 | 10:46

Ze blijft het geweld van haar eigen bevolking als gebrek aan democratie zijn. Niet haar eigen gebrek aan empathisch vermogen bij dezelfde bevolking. Deze vrouw van de Kroon heeft kennelijk nog niet begrepen dat demo, in democratie, het volk betekend. Deze PvdA-er is af.

Feynman | 23-12-15 | 10:45

Vrijdagavond een voorstel naar de gemeenteraad en de woensdag daarop een besluit. Een voortvarendheid die ik in Geldermalsen nog nooit gezien heb, om het even of het over de standplaats van een haringkar ging of een vergunning een boom te mogen kappen. Je hoeft toch geen hoogleraar in weet-ik-wat te zijn om te zien dat een termijn van drie werkdagen te zot voor woorden is? Gewoon boerenverstand mevrouw de burgemeester en niet PvdA-plannetjes doordrukken. Met een dergelijke feodale houding komen bestuurders anno-nu gelukkig niet meer weg.

DasNouJammer | 23-12-15 | 10:45

@ Willianus Wortelus | 23-12-15 | 10:44

Lol idd.. ik heb toch echt naar een De vries getweet :P

Voorbeeldige | 23-12-15 | 10:44

Prettige kerstdagen!

Nuchternederland | 23-12-15 | 10:44

"We kunnen het en we willen het"
.
Miranda de Vries, enthousiast bestuurder: wat gaan we je volgen in je carrière!

de Voorzittert | 23-12-15 | 10:44

De Boer?

De Vries toch?

Willianus Wortelus | 23-12-15 | 10:44

@eerstneukendanpraten | 23-12-15 | 10:40
Lees die digitale diarree dan ook niet, is slecht voor je bloeddruk.

necrosis | 23-12-15 | 10:43

necrosis | 23-12-15 | 10:41

Dat is moeilijk te zeggen mijn beste. Het ligt er geheel aan. Zij is van socialistische origine, dus dat zal wel eens een lang verhaal kunnen worden.

kwark001 | 23-12-15 | 10:43

Wanneer maakt ze bekent dat ze stopt als burgemeester van Geldermalsen?

General McAuliffe | 23-12-15 | 10:42

Niet te snel juichen.

diddley2 | 23-12-15 | 10:42

Waar is trouwens het nieuws dat ik opving dat iemand die niks met de rellen te maken had hun huis werd binnen gevallen en door de politie voor een nacht in het gevang werd gezet omdat hij op de beelden te zien zou zijn? Wat voor politiestaat leven wij in?
4nieuws.nl/binnenland/1636617/70-jarig...

dalskog | 23-12-15 | 10:42

Pleeg verzet werkt. Vooral doorgaan.

Koettoerk | 23-12-15 | 10:42

Er was van tevoren al aangegeven dat er 26 man opgevangen zou worden.
Op 15.000 inwoners.
Dus dat is een percentage wat voor heel Nederland uit zou komen op 26000 man( en wat vrouwen en kinderen).
Erg netjes lijkt me.
Maar een heel stuk meer dan die 7000 waar onze regering over praatte na het overleg in Brussel.

Nuchternederland | 23-12-15 | 10:41

C. Miranda is verdrietig want wil zo graag helpen maar ze mag het niet van al die rechtse extremisten die Geldermalsen bevolken. Zij kan er niks aan doen, stel je voor, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen falende acties als bestuurder in NL. Neenee zo gaan ZIJ niet met elkaar om.

Dutchbeaurouge | 23-12-15 | 10:41

@kwark001 | 23-12-15 | 10:38
Aansluitend op jouw comment een volgende vraag:
Wanneer treedt Miranda af als Burgemeester?

necrosis | 23-12-15 | 10:41

Binnen het uur op het islamofacistische weblog van van Jole: "Burgemeester Geldermalsen buigt voor rechtse terreur"...

eerstneukendanpraten | 23-12-15 | 10:40

Een bijdrage leveren aan het vluchtelingen probleem?
Nee proberen je eigen financiele probleem op te lossen. blijven liegen hoor. hoe kan je nou ooit hiermee respect verdienen?

BennieB1 | 23-12-15 | 10:39

Het is Geldermalsen niet aan te rekenen dat bewoners van islamitische landen niet aan geboortebeperking willen doen, noch aan economische planning en elkaar derhalve de tent uitvechten.

Madame Poitiers | 23-12-15 | 10:39

Klootvolk is dat ook daar bij de gemeentes.
"We blijven wel de behoefte voelen om een bijdrage te leveren"
Ja, daarom was de 1ste (niet 2e, 3e of laatste) reactie RELLEN

niemand specifiek | 23-12-15 | 10:38

@DouweDabbert | 23-12-15 | 10:35
Welke terreur?
Dat moet je me even uitleggen.

necrosis | 23-12-15 | 10:38

"Er komt dus voorlopig geen asielzoekerscentrum voor 1500 vluchtelingen."

Dus eentje voor 1499 kan wel.

En hoezo zitten er "vluchtelingen" in een Asielzoekerscentrum?

kwark001 | 23-12-15 | 10:38

Een prachtige overwinning, een van de eerste stapjes om de zeggenschap over de eigen leefomgeving weer terug te krijgen bij normale mensen.

Morgenhout | 23-12-15 | 10:38

Vox populi, vox Deï dan maar.

Conan de Rabarber | 23-12-15 | 10:37

Heeft Geert Wilders hiervan af afstand genomen?

GateKeeperNL | 23-12-15 | 10:36

Er wordt dus weer gebogen voor terreur.

DouweDabbert | 23-12-15 | 10:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl