Kwoot du Jour. Maar wie zei het?

B. AFA-leden geven een cursus Rellen & Opruiing in de Schilderswijk.
C. Martin Bosma werkt aan een nieuw boek.
D. Het is een nieuwe campagneposter van Stormfront en Voorpost.
E. Rapper Appa heeft weer staan speechen op een Gaza-demo.
88. Anders, namelijk... (Antwoord na de breek.)
Het goede antwoord is....
Knuffelrapper Typhoon!
“Laten we als land eens eerlijk zijn over onze zwarte bladzijdes. Steek die hand eens in eigen boezem. Herschrijf die geschiedenisboeken eens. Waar ik me bijvoorbeeld dood aan erger, zijn de geschiedenisboeken op school. Want hoe komt het bijvoorbeeld dat er een Tweede Wereldoorlog is gekomen? Dont come with that bullshit van een Adolf Hitler die het kwaad personifieert. Zo zwart-wit is het niet. Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
(Bron: Interview in HP/De Tijd, waarin Typhoon vooral laat merken zelf wel eens een lesje geschiedenis of maatschappijleer gemist te hebben.)
Reaguursels
InloggenPlemp bij een volgende gelegenheid -die komen er nog genoeg- deze info aan het begin van de draad, voorkomt een hoop verwarring. PS: thanks.
nuff said | 11-07-15 | 09:39
.
Er zijn nog mensen die op vrijdag werken.
Die geschiedenisboeken lijkt Typhoon inderdaad niet echt goed bekeken te hebben. Maar van de Arische rassenleer zoals de Nazís die hanteerden, kan ik toch ook weinig anders maken dan een witte superioriteitstheorie. Oud nieuws. Maarja, een negert zegt het, dus hij zal wel bedoelen dat WWII eigenlijk een oorlog tegen de Negert was...? :s
@Jan van Hoof | 11-07-15 | 07:21
Plemp bij een volgende gelegenheid -die komen er nog genoeg- deze info aan het begin van de draad, voorkomt een hoop verwarring. PS: thanks.
WO1 en WO2 vanuit Duits perspectief:
.
De 19de eeuw werd beheerst door Engeland omdat die als eerste grootschalig fossiele brandstoffen wisten in te zetten (stoommachine, stoomschepen, treinen, industrie, enz.). London was toen de hoofdstad van de wereld. Toen in 1871 gebeurde de ramp in Britse ogen: de Duitse eenwording. Opeens ontstond een land met aanzienlijk meer inwoners dan GB en die ook nog eens harder werkten. Tegen 1890 begon Duitsland GB te verdringen van de wereldmarkten. GB vond dat niet zo leuk en begon een samenzwering op touw te zetten om Duitsland een kopje kleiner te maken, mbv Frankrijk en Rusland. Douceurtjes: Elzas-Lotharingen c.q. Bosporus als oorlogsbuit. En zo geschiedde. Uiteindelijk werd Duitland, dat WO1 helemaal niet wilde, verslagen omdat GB Amerika bij de oorlog wist te betrekken, in ruil voor toezeggingen mbt de toekomstige staat Israel (Balfour Declaration). Een zekere ethnische minderheid was toen al de baas over de VS en konden dus Amerika in de oorlog sturen. Duitsland werd verslagen en gekortwiekt en onderworpen aan wurgende herstelbetalingen. Dat vonden de Duitsers niet zo leuk en probeerden daar onderuit te komen. On en ondertussen vond in 1917 de bolshevistische revolutie plaats in Rusland en zeer velen oordeelden dat dat hele maal geen Russische maar een joodse revolutie was. O.a. Churchill zei dat ook. In 1933 stond iemand op in Duitsland met een tweeledig programma:
1. Versailles terugdraaien en alle Duitse gebieden weer terughalen naar Duitsland
2. Verhinderen dat het 'joodse bolshevisme' ook voet aan de grond zou krijgen in Duitsland.
Duitsland was niet alleen. Net zoals nationalisten overal in Europa nu proberen om het multiculturalisme te bestrijden (opgelegd door de Amerikaanse overlords), probeerden een eeuw geleden de nationalisten het 'joodse communisme' te verhinderen, in Duitsland, Italie, Spanje en ook Nederland (NSB-kreet "Mussert of Moskou").
Inmiddels was Duitsland onder Hitler behoorlijk bezig te herstellen en begon met het terughalen van Duitse gebieden die van Duitsland waren afgesneden in Versailles: Saar, Rheinland, Sudetenland, Memel, Oostenrijk (in 1919 had romp-Oostenrijk gevraagd om te mogen toetreden tot Duitsland, maar dat wilden de geallieerden natuurlijk niet. WO1 was gevochten om Duitsland te kortwieken, niet om het groter te maken). Als laatste item op de todo-list van Hitler stond de Duitse stad Danzig, dat werd bestuurd door de Volkenbond, maar dat Polen eveneens wilde inlijven. Daarover ontstond een conflict dat escaleerde. Polen begon de Duitsers te vervolgen die gedwongen waren om in Versailles-Polen te leven en dat was de aanleiding voor Duitsland om te intervenieren, op vergelijkbare wijze waarop Rusland hun Russen steunt in Donbass.
.
Het waren de Amerikanen die de Britten en Fransen dwongen om de onafhankelijkheid van Polen te garanderen tegen Duitsland en daarmee gaven ze Polen in feite carte blanche om te beschikken over het Britse en Franse leger. Of in de woorden van PM Chamberlain, geuit inprive: "het waren de Amerikanen en 'wereld-Joden' die ons in de oorlog met Duitsland dwongen", zie Forrestal diaries:
.
www.yamaguchy.com/library/cikkek/forre...
.
Het is wel aardig om eens even te kijken naar de verdeling van GDP in 1940 in %:
USA 29
USSR 13
British Empire 11
France 5
Germany 11
Japan 6
Italy 5
.
Maw, de geallieerden hadden 56%, de Axis 22%. Dus een kind had van te voren kunnen uitrekenen wie er zou gaan winnen op de lange duur. In 1940 hadden de diverse Europese landen zo'n beetje de hele wereld gekolonialiseerd, maar het opkomende Amerika met zijn gigantische economie had niet zo'n zin om de rest van de 20ste eeuw langs de zijlijn toe te kijken en wilde zijn deel van de buit, gooide het in 1933 stiekem met de Soviets op een akkoordje, lokten een oorlog uit en verdeelden de Europese buit onder elkaar.
.
Maar goed, dat is de Duitse zienswijze en die van Chamberlain en iedereen weet dat Duitsland de wereld wilde veroveren. Per slot van rekening hebben de Amerikanen en Soviets het zelf gezegd in Nuremberg [kots].
Die oorlog is begonnen omdat een dom, niet kritisch denkend volk iemand met een hele grote bek en een gigantisch complex absolute macht gaf en die voor zijn machtsbasis een in heel Europa gehate en minachte bevolkingsgroep gebruikte.
De geheime agenda van VS - Frankrijk - GB.
En blijkbaar gewoon doorgegaan na de oorlog (zie Sebrenica).
Als het de "iet wat donkere medemens" uitkomt is die blank,anders doet hij huilie huilie.
Correctie.
derde alinea.
Lees ´´fascistisch´ in plaats van ´racistisch´.
Sorry.
Misschien zie ik 't helemaal fout.
Maar via dat absurde gedrag van moslims, sommige feministen, homo's en de 'anders-getinten', ontstaat steeds meer begrip voor wat nu nog islamofobie, seksisme, homofobie en racisme heet.
Dat al die gehospitaliseerde slachtoffergroepen veel te veel overdrijven; tot niemand ze meer serieus neemt. Dat 'ze' ongewild de discriminatie weer acceptabel maken, 'want zoals die moslims, feministen, homo's en negers beweren is 't helemaal niet'. (vanaf dat moment gaan we ook weer gewoon 'neger' zeggen)
Dat zal vervolgens door al die beroeps-verongelijkte klaag-verslaafden weer 'racistisch' genoemd worden, totdat ook dat woord helemaal niks meer betekent. Ik word zomaar optimistisch als de stemming gaat ontstaan, dat we in de toekomst weer ongecensureerd, zonder bijsmaak, 't beestje bij de naam mogen noemen. Dat deze mensen zwelgen in bij henzelf in stand gehouden zieligheid; dat ze dat doen om anderen te chanteren met schuldgevoelens, zoals kleine kinderen ook wel eens proberen.
Ben je moslim, vrouw, homo of neger en gebruik je dat als ´argument´ voor jouw standpunt dan ben je ´n kwezel.
Typhoons zijn de nieuwe joden!
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
Nee, rapper Thyfoon, de zwarte samenleving in b.v. Zuid Afrika is nu veel beter. Waar sinds de komst van het "superieure" ANC tienduizenden mensen willekeurig naar kleur of ras zijn omgebracht.
Het is eigenlijk best racistisch van Typhoon om alle blanken gelijk te stellen met Adolf Hitler.
Volgens Neerlands laatste(?) Stalinist Klinkenberg is de Tweede Wereldoorlog ontstaan door (ik citeer) "de wereldangst voor het communisme". Toen ik middels een ingezonden schrijven riposteerde dat de nationaal- en sovjetsocialisten - tot het moment dat ze als echte socialistische boeven niet konden nalaten elkaar te belazeren - prima door één deur konden (Verdrag van Moskou, gelukstelegram van Stalin aan Hitler bij de intocht van de Duitsers in Parijs, etc.) had hij de complete halve achterpagina van De Groene Amsterdammer nodig (echt waar!) om me de huid vol te schelden.
Durfde hij het nog niet aan Rusland of, beter nog, China de schuld te geven van WO2?
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/0...
De (s)linkse media als DWDD heeft hem ook in zijn greep zo te zien, wat een idioot...
Als de wereld niks van God wil weten en maar blijft zondigen is dit wat de wereld verdient,het kwaad!!!
@vaas klaak | 10-07-15 | 11:19
Waarom bevestigen deze mensen toch alle vooroordelen?
Waarom niet: "Typhoon komt uit een muzikale familie en is het jongere broertje van de cellist [normale naam], de flamencogitarist [normale naam] en de operazangeres [normale naam]."
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
Als je al zo de plank misslaat in deze zaak... Ik kan me niet indenken wat deze jongen hier nog doet.
Waarschijnlijk überhaupt niks ter zake, en hoogstwaarschijnlijk niets wat er toe doet.
@Zaagbaard | 10-07-15 | 12:27
Je hoeft het niet over rasverschillen te hebben in deze discussie, maar wel over cultuurverschillen. De westerse cultuur is aantoonbaar beter. Aan zwarte intellectuelen als Thomas Sowell en aan de geslaagde assimiliatie van Aziaten in de VS kun je zien dat de westerse cultuur openstaat voor iedereen. Dat ik dat nog moet uitleggen in 2015.
De homo sapiens is 1 ras, maar er zijn wel opvallende biologische verschillen op populatieniveau (zwangerschapsduur, kans op meerlingen, leeftijd eerste seks, eerste zwangerschap, aantal sekspartners, penislengte, prevalentie van bepaalde ziekten, uitblinken in bepaalde sporten enz.).
@Mahatma | 10-07-15 | 11:36
U vergeet dat de westerse cultuur niet bestaat uit een klein groepje begaafde vernieuwers, maar uit honderden miljoenen gewone mensen die de westerse (joods-christelijke) waarden uitdragen en op hun kinderen overbrengen. Vrijheid, verantwoordelijkheid, wederkerigheid en het geloof in de rede. Chinese en Japanse academici die de westerse cultuur hebben bestudeerd, hebben dit goed in de gaten.
@Ballenman | 10-07-15 | 11:24
Het gaat niet om superioriteitsgevoelens van individuen, maar om de vaststelling dat de westerse (joods-hellenistisch-christelijke) cultuur beter is dan de culturen van de niet-westerse immigranten. Niets staat de reppert in de weg te assimileren in onze cultuur.
In plaats daarvan bij hij in de hand die hem voedt, dat is waar Mme P. op wijst.
@Vogelbeest | 10-07-15 | 10:26
Nou, je vergeet de Arabieren, de slaven van Allah. Die kunnen er ook wat van en waren/zijn de grootste slavenhandelaren van de geschiedenis.
Onze geschiedenis en de geschiedenis van de 2e wereld oorlog is ook niet zo zwart wit.
Of adolf goed of slecht was is wel erg zwart wit (was gewoon een slecht mens, punt) maar hij was maar 1 man op het toneel van de 2e wereld oorlog
@wakkere_nederlander | 10-07-15 | 10:13
Het gaat alleen om aandacht. Deze over het paard getilde negert heeft maling aan de geschiedschrijving, kennis en intellect. Het is beroepsslachtoffernarcisme.
@Cuyahoga | 10-07-15 | 10:12
Volgens Wikipedia heeft hij een vwo-diploma. Zou het? Maar dan nog is het weggegooid belastinggeld geweest gegeven zijn racistische aluhoedjeskwakdenken.
@Desmoulins | 10-07-15 | 10:01
Idd. En waarom krijgt zo'n cognitief uitgedaagde narcist een podium op hp/deschijt? Dit soort serieus nemen, getuigt van weg-met-ons-denken. Dat stoort mij nog het meest.
Och Typhoon nog zo een vrijgevochten dobberneger met scheve tandjes.
ALLE typhonen terug naar the North Atlantic Ocean, the Northeast Pacific Ocean east of the dateline, the South Pacific east of 160E and the Northwest Pacific Ocean west of the date line.
"Doodergeren" mag letterlijk worden genomen.
Zoals een gelovige zijn boek letterlijk neemt.
Zolang doodergeren niet letterlijk wordt uitgevoerd is het een vuile leugen. Wat twijfels oplevert over de rest van het verhaal.
Er is een hele chinese samenleving die het idee van chineze superioriteit ondersteunde en ondersteunt.
Wadt! kijk! je?! Zoek! je! problemen! ofzo?!
@jawor36 10:35: Als je denkt dat WO2 begonnen is omwille van het idee van witte superioriteit, dan heb je echt zitten slapen.
Muxje | 10-07-15 | 10:44
Dat is dan ook absoluut niet wat ik zeg, dus dat maakt jouw comment compleet overbodig.
Jammer voor de racismeschreeuwers, maar om de feitelijkheden kun je niet heen:
Blank is superieur, en was dat al in de tijd van de Romeinen. Helaas leidde dat - ook in die tijd - tot met gescheld gelardeerde ontkenningen, satirisch gepersifleerd door Monty Python:
Revolutionary Jew: "All right, but apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, a fresh water system, and public health, what have the Romans ever done for us?"
Roman soldier: "Brought peace?"
Daar hebben blanken later aan toegevoegd: de microscoop, stoomtreinen, de verbrandingsmotor, electriciteitsbeheersing, gloeilampen, telegrafie, telefonie, de veiligheidsspeld, de radio, televisie, computers, het internet, luchtvaart, medicijnen, de wasknijper, telescopen ruimtevaart, MRI, enz., enz., enz., enz., enz., enz., en zo voort ...
Oja, de afschaffing van de slavernij - die sommige niet-blanken niet van harte ondersteunen - en de Universele Rechten van de Mens - die vele niet-blanken voor eigen gebruik hebben omgebogen tot sharia-vriendelijke 'Universele Rechten' zijn ook door zware inspanningen van blanken tot stand gekomen.
@Aristotalloss | 10-07-15 | 10:59 - Als hij ergens gelijk in heeft, dan is dat eerder toeval dan dat hij het begrijpt. Het hele woord "Versailles" komt niet in het interview voor. Het is gewoon weer de zoveelste luilak die De Witte Man de schuld van alles geeft en zijn handje ophoudt.
Joris, mag de link niet? Docu gezien? Is geen verheerlijking van Hitler of ontkenning van de gruwelijkheden die de nazi's hebben gepleegd, maar een andere belichting van de beweegredenen en een inzage in de gruwelijkheden die de bevrijders hebben gepleegd.
Vansavond zit Typhoon weer aan tafel bij Matthijs te janken, samen met Typhoon, want racisme is subsidie.
Tutsies
Hutus
-weggejorist-
Zonder wat haatvuurtjes op te stoken kan ie niet meer genieten van z'n slachtofferrol, hij doet gewoon weer 'n Quinsy'tje
Muxje | 10-07-15 | 10:51
ik zie het verschil niet tussen andere culturen achterlijk vinden en jezelf superieur
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
En daarom gingen al die witte mensen met elkaar vechten; om te laten zien hoe superieur ze zijn t.o.v. andere rassen.
In ander nieuws: "Man boos op buurman; pleegt zelfmoord"
Rapper Typhoon heeft zeker geschiedenis gestudeerd aan de universiteit en een PhD behaald door een analyse te maken van de geschiedkundige feiten die tot de tweede wereldoorlog hebben geleid.
Oh wacht het is vast een mongooltje die zijn MBO papiertje niet heeft en meent te kunnen voorschrijven wat binnen academische kringen moet gebeuren.
Nuff said.
Had deze knakker wat betreft Nederlandse rap altijd we hoog zitten, maar op deze uitspraken zit niemand te wachten. Overigens beschrijft Quinsy deze rapper als een theoloog..... Lekker met de titel rondbazuinen zonder t papiertje te hebben, das moeilijk zeg!
Zaagbaard | 10-07-15 | 12:35
'omdat wij ontwikkelingshulp plegen, omdat wij hele regio's kapot gekoloniseerd hebben en landengrenzen hebben getrokken die sindsdien onafgebroken tot oorlogen hebben geleid, en we zaken doen met corrupte regereingen,(...' Zaagbaard | 10-07-15 | 12:21
-
Asjeblief, daar heb je je verwijzing. Verder, je taalgebruik: 'ingegraven in je anti-loopgraafje, woorden kotsen, blaren'... maar zich wel moreel superieur voelen. Nee, jij bent lekker. Sorry, aan je schuttingtaalgehakketak doe ik liever niet mee, maar laat je vooral gaan hoor, het lucht zo lekker op hè.
Jezus
-weggejorist-
-weggejorist-
Wie?
Ik neem alles wat niet blank is al een tijdje niet meer serieus. Behalve als er wat te neuqen valt. En blank is superieur, en dat hoeft blank niet te profileren dat doet het gekleurde volk wel voor ze. Bite me.
Vroeger toen iedereen zwart was was er geen racisme. Maar de Afrikanen moesten zich zo nodig over de hele wereldbol verspreiden en toen kwamen er (o.a.) ook witjes en geeltjes. En toen was er racisme. Racisme is dus schuld van de expansiedrift van de Afrikanen. Dus hoezo koloniaal slachtoffer ?
Typhoon staat vanavond op het programma van Northsea Jazz.
Count Basie draait zich om in z'n graf.
Madame Poitiers | 10-07-15 | 12:04
Ik bevestig jouw punt helemaal niet. Die jongens waar jij het over hebt, maken hun school niet af omdat ze de motivatie niet hebben of krijgen van hun ouders. Er zijn genoeg blanke tokkies die hetzelfde presteren als deze jongens waar jij het over hebt.
Waarom doen bijvoorbeeld Marokkaanse dames het zo goed in Nederland? Omdat die niets anders kunnen/mogen. Het ligt dus nogmaals aan het onderwijs. Het is dus niet raciaal. Eerder cultureel.
@DANNY3960 | 10-07-15 | 10:34
En wat zou,mogelijker wijze, eventueel,misschien de oorzaak kunnen worden/zijn?
"kap toch is met dat racisme steeds op de blanke medemens te drukken, hoe los je het ooit op als je zelf het onderscheid blijft maken?
PSYx | 10-07-15 | 09:59"
.
Mooi gezegd, helemaal mee eens.
.
En ik dacht dat Typhoon niet dom was, maar wat mij betreft valt hij door de mand, ik kan nu moeilijk zijn liedjes/raps nog serieus nemen, als hij dit soort onzin uitkraamt.
1 luisteraar minder dus.
WO-2 was een Zionistisch complot (toch..?)
@ kicktherabbit | 10-07-15 | 11:44
Gast, hebbie je stukkie teruggelezen? Stop met blowen, en alles valt weer op zijn plaats, echt...
@ Boris die Sauertopf | 10-07-15 | 12:52
Ik kijk/lees/luister liever naar Germaine de Randamie !!
@Waakvlam. Mijn muziek is het niet, maar zoveel onzinnige onwaarheden over een algemeen gewaardeerd artiest in enkele zinnen is echt te triest voor woorden. Nergens zegt de man zich gediscrimineerd te voelen. Hij is geboren in Zwolle, opgegroeid in 't Harde. Welke zandbak moet hij naar terug in uw optiek, de Zandverstuivingen op de Veluwe? Hij is wel degelijk normaal opgenomen in de samenleving, getuige optredens in de HMH, op Lowlands en in het bezit van een gouden plaat. Gezien deze successen betaalt hij vermoedelijk voldoende belasting om meerdere uitkeringstrekkers in leven te houden. Kortom, uw vooringenomenheid doet bijna vermoeden dat hij in zijn uitspraak nog ergens een punt heeft ook.
Typhoon in zijn door THC getriggerde Pseudo Logica Fantastica. Niet iedereen kan tegen drugs. Laten we bij zijn naam die Typhus eraf halen, en hem gewoon Oen gaan noemen.
" Dont come with that bullshit van een Adolf Hitler die het kwaad personifieert."
.
Klopt.
.
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
.
Klopt niet.
@Jan Gerritsen9977 | 10-07-15 | 12:54
Ja, leuk vind ik die samenwerking van de westelijke Geallieerden met Stalin ook niet, maar je had hem helaas wel nodig om de nog grotere vijand van dat moment te helpen verslaan. Trouwens het was Roosevelt die ogenschijnlijk beter kon opschieten met uncle Joe dan Churchill.
En weer zielig zijn en zich gediscrimineerd voelen. Ga naar je zandbak als het hier zo slecht is. Beter is om je aan te passen aan het land waar je in verblijft. Ken ook buitenlandse mensen die dit wel doen en die worden keurig netjes opgenomen in de samenleving. Het kan dus wel, maar 90% weigert het te doen. En dan maar klagen, zuigen en treiteren. Westerse uitkeringen zijn heerlijk toch?
@Zware Guy | 10-07-15 | 12:01
Men gaat er tegenwoordig van uit dat ook aan het westelijk front zeer zware gevechten zijn geleverd tussen de westelijke Geallieerden en de Wehrmacht en de SS panzerdivisies. Het aantal slachtoffers loopt in de honderdduizenden (ook aan de Duitse kant maar daar heb ik geen boodschap aan). Trouwens de Gestapo en de Sicherheitsdienst hebben miljoenen west-Europeanen omgebracht in de Vernichtungslager in Polen.
Tyfoon, kankerhond die je bent!
Dat doe je toch niet | 10-07-15 | 12:55
Plemp+Nick, hoe treffend kan het zijn... loser.
ps. geen typo. XD
-weggejorist-
Het is inderdaad simplistisch om de om de oorzaak van WO 2 alleen maar bij Hitler te zoeken. Engeland wilde per se Duitsland klein krijgen. Toen Polen werd binnengevallen door Duitsland en de Soviet-Unie samen, verklaarde Engeland alleen aan Duitsland de oorlog... En later werkte Engeland maar wat graag samen met Stalin, van wie bekend was hoeveel miljoenen doden hij op zijn geweten had, terwijl noch niemand van de Holocaust had gehoord.
De pagina bron geeft het aardig weer; [<br>
<br><br>
<br><br>
<br><br>]
Zou Glenn de Randamie eigenlijk beseffen/weten dat zijn kortstondige 'bekendheid' enkel en alleen te danken is aan DWDD?
Ziet Typhoon misschien een zionistisch komplot achter de Tweede Wereldoorlog? Of laat hij zich influisteren door Dieudonné M'bala M'bala.
-weggejorist-
@BeunDeHaas | 10-07-15 | 10:04
Hitler zou boos zijn als hij niet verantwoordelijk zou worden gehouden voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Hij schijnt wel de indruk te hebben gewekt dat met Kerstmis 1940 alles wel klaar zou zijn en hij over heel Europa zou heersen. Dat heeft hij toch ook gedaan. Gelukkig liep hij vast in Rusland en lukte de verovering van Groot-Brittanie ook niet erg.
Net als vermoedelijk de meeste reaguurders hier, heb ik de link geopend en slechts het vrijegegeven stukje in HP gelezen, dus niet het hele artikel. Maar ik heb wel het idee dat de essentie een beetje gemist wordt in de commentaren. Hij geeft aan zich te verbazen over het feit dat een volk, dat net gedurende vijf jaar is bezet en vernederd, kort na die periode een apartheidsregime, dat op gelijksoortige leest is geschoeid, ondersteunt. Waarbij hij dat verklaart met de veronderstelling dat er dan wel sprake moet zijn van onderhuids superioriteitsgevoel en gedrag. Ik snap die redenering wel, hoewel enigszins kort door de bocht. Nergens lees ik dat hij klaagt over institutioneel racisme of dat hij de waarheid over WOII in pacht denkt te hebben. Kortom, lieve reaguurders, lezen we nu inhoudelijk of lezen we wat we willen lezen?
@Desmoulins | 10-07-15 | 10:04
Vooral die 'astrology' ook. Daar kan geen blanke wetenschap tegenop.
Sketcher|10-07-15|11:36
Ook niet echt gezellig om rijkdom alleen binnen je eigen groepje te laten circuleren. Deden ze dat ook in andere landen? Lijkt wel een complot. Misschien kwam die haat daar vandaan?
frank4444 | 10-07-15 | 11:41
Je mag me proberen in een hoekje van complot theorie gekkie te drukken maar dat zal je niet lukken.
Uiteraard was het geen complot. Gewoon een kwestie van gewoonte en gebruik versterkt door het wonen in een land met andere gewoontes dan jezelf. Dan steun je vanzelf op mensen uit je eigen cultuur. Ook dit was niet zwart wit aangezien er veel zaken werden gestart door joden en niet joden samen, Joods geleide banken deden zaken met allerhande bedrijven. Het was meer het geval op straat niveau, kleine winkels etc. Precies waar Joe public het elke dag zag.
@dutchman909
zoals u het beschrijft, die richting gaat het nu ook op toch?
Zaagbaard | 10-07-15 | 12:21
Jij wijst naar Bolkestein als wereldvreemd, ik naar jou, weliswaar niet zwart-wit: handelsbarrières opwerpen ten opzichte van Afrika vind ik persoonlijk ook erg onkies. Maar jij plaatst met verdacht cultuurrelativistisch gemak àlles onder de 'mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa' - noemer: werkelijk àlles ligt aan ons. Afrika is het rijkst aan grondstoffen en heeft talrijke vruchtbare voedingsbodems; toch bakt het er helemaal niks van, en dat ligt nog altijd aan ons? Get real. In de jaren 50 - dekolonisering - waren de vooruitzichten in die mate gunstig dat aangenomen werd dat Azië het probleemkind van de wereld worden zou - en in de jaren 60 wàren sommige Afrikaanse landen rijker dan pak 'm beet India en Korea. De verarming begon na de oliecrisis in 1973. Onze schuld weeral zeker? Schei toch eens uit met dat 'weg met ons'-gedoe, het roept dusdanig veel irritatie op dat het alle zin voor verdere dialoog opblaast. *gramstorig eten gaat*
Aardbewoner | 10-07-15 | 12:29
Volgens mij heb jij je al ingegraven in je anti-loopgraafje en loop je maar wat woorden te kotsen zonder te lezen waar je op reageert. Mag jij even aanwijzen waar ik enige schuld neerleg.
Ik betwist alleen dat wij géén gedeelde verantwoordelijkheid dragen. Dat is aantoonbaar niet waar. De rest waar jij zo simpel zwartwit over loopt te blaten is een strawman.
-weggejorist-
Zaagbaard | 10-07-15 | 12:21
Jij wijst naar Bolkestein als wereldvreemd, ik naar jou, weliswaar niet zwart-wit: handelsbarrières opwerpen ten opzichte van Afrika vind ik persoonlijk ook erg onkies. Maar jij plaatst met verdacht cultuurrelativistisch gemak àlles onder de 'mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa' - noemer: werkelijk àlles ligt aan ons. Afrika is het rijkst aan grondstoffen en heeft talrijke vruchtbare voedingsbodems; toch bakt het er helemaal niks van, en dat ligt nog altijd aan ons? Get real. In de jaren 50 - dekolonisering - waren de vooruitzichten in die mate gunstig dat aangenomen werd dat Azië het probleemkind van de wereld worden zou - en in de jaren 60 wàren sommige Afrikaanse landen rijker dan pak 'm beet India en Korea. De verarming begon na de oliecrisis in 1973. Onze schuld weeral zeker? Schei toch eens uit met dat 'weg met ons'-gedoe, het roept dusdanig veel irritatie op dat het alle zin voor verdere dialoog opblaast. *gramstorig eten gaat*
@Madame Poitiers | 10-07-15 | 11:06
Mooie aanvulling op mijn tegel, dank.
Iets dat vrijwel altijd onderbelicht blijft is het feit dat er significant "blanke" dan "gekleurde" mensen zijn. Van alle rassen is het "kaukasische" ras het meest succesvol.
Al dit gezeur is volgens mij een een vorm van vreemde jaloezie, zelfhaat bijna.
@Ballenman | 10-07-15 | 11:12
"Geen haar beter dan dat geneuzel van Typhoon."
Dat zijn FEITEN. Dat heeft niets met "groepsdenken" van een groep blanken te maken, dat is zo, dat is feitelijke geschiedenis.
Dhr. de Wit | 10-07-15 | 11:54
Nee, het zijn geen feiten. In de typische betekenis van het woord "ras" zijn er geen mensenrassen; het is dus geen feit dat er een succesvoller "ras" is. Dat ik dat nog moet uitleggen in het jaar 2015.
Overigens, als dat er wel was, dan zou alleen dat gegeven helemaal niets zeggen over de óórzaak van dat verschil, en dus ook géén bewijs vormen dat dat succes verband houdt met eigenschappen van die groep zelf. Correlatie is geen causaal verband, ook hiervoor moet je je schamen als je dat nog niet snapt.
"De Westerse samenleving ondersteunt het idee van witte superioriteit".
Het er als niet-blanke in blijven geloven dat dit werkelijk zo zou zijn is veel hardnekkiger uit te roeien dan de ware idee van de gemiddelde blanke. Het hele probleem met de zwartepietendiscussie in een notendop; een deel der niet-blanken voelt zich superieur aan de blanke, maar probeert vanwege dit gevoel de zwarte piet aan de blanke toe te spelen onder het mom van "geschiedenis". Bah. Zij die het hardst schreeuwen dat er sprake is van racisme zijn vaak de sterkst discriminerenden.
"Het is niet zo zwart/wit"
om vervolgens uit te leggen dat het wit/zwart is
Next, opzouten dommekloot
Wat een randdebiel zeg. Die heeft nog nooit een geschiedenisboek ingekeken.
omdat de nsdap ook socialisten waren in eerste instantie. Daar komt alleen maar rotzooi van.
zie pvda, gr links, sp, volkskrant, joop.nl, en niet te vergeten het staats oprui blad Trouw die willens en wetens valse berichten in zijn blad toelaat.
@ Vingerpriemende zwartlutsers: 'Europa is niet meer verantwoordelijk voor de onderontwikkeling van Afrika dan Rome was voor die van Gallia.' Eat that-tip van Frits Bolkestein ('De intellectuele verleiding, 6e druk, blz. 289).
Aardbewoner | 10-07-15 | 12:10
Die vergelijking gaat niet op. Europa heeft veel meer invloed op Afrika en andersom dan Rome op zijn omgeving. Dat heet globalisering. Omdat wij onze interne markt beschermen ten koste van Afrika, omdat wij ontwikkelingshulp plegen, omdat wij hele regio's kapot gekoloniseerd hebben en landengrenzen hebben getrokken die sindsdien onafgebroken tot oorlogen hebben geleid, en we zaken doen met corrupte regereingen, zijn deze situaties niet vergelijkbaar. Dat Bolkestein deze feiten ontkent is typisch voor zijn wereldvreemde ideeën.
Het is ook zeer curieus dat geenstijl het niet-controversiële gedeelte van de uitspraken van Typhoon in het kader plaatst. Wil geenstijl suggeren dat het wél zo zwartwit was en dat de enige oorzaak van WOII Hitler was? Dat is totále kolder. Geopolitieke ontwikkelingen in de voorafgaande decennia en maatschappelijke problemen als nationalisme en populisme zijn onderdeel van het conflict, daar is meer dan genoeg bewijs voor.
Dhr. de Wit | 10-07-15 | 11:54
Het is jaloezie en frustratie. Ze hebben roots in landen waar mensen er niet in slagen een fatsoenlijke samenleving met elkaar op te bouwen. Overigens is volgens mij het leeuwendeel van de Suri's erg content met hun gerieflijke leven in Nederland - er zitten genoeg normale tussen. Maar er zit toch een forse chunck, vooral bij de Arabische volkeren, die zich in hun trots voelen gekrenkt dat ze de blanken nodig hebben voor een fatsoenlijk bestaan.
.
Dat uiten ze met antisemitisme, haat, geweld, religieus extremisme, en aantijgingen die allemaal van het Down Syndroom niveau zijn - zei Appa, Jahjah, Quinsy en Typhoon.
@kapotte_stofzuiger
Dat is een van de redenen, de financiële situatie van Duitsland in 1919 was inderdaad niet best, mede vanwege de herstelbetalingen en het feit dat een oorlog een enorme wissel kan trekken op de economie.
Gek genoeg is het Adolfje niet gelukt om de macht te grijpen in 1923, tijdens de hoogtijdagen van de hyperinflatie.
In 1928 ging het al weer relatief redelijk in Duitsland, export kwam weer op gang, mede door het ingrijpen van de VS maar zeker ook vanwege het feit dat de Duitsers hun Begroting op orde konden brengen en het belastingstelsel saneren.
<ps. griekenland ff opletten hier>
In 1924 hadden de Duitsers de schuldpositie en de begroting op orde "mit Deutsche Grundlichkeit"
Pas de 2de klap in 1929, was de nekslag, die het prille Duitse herstel de nek om draaide, en daar ontstond de voedingsbodem die het 1933 mogelijk maakte dat Adolfje de macht kon grijpen. Overigens heeft het economisch herstel wat daarna kwam vooral te maken met plannen die reeds door de Weimar regering zijn opgesteld.
Wat nou ONZE zwarte bladzijde? Adolf was geen Nederlander, en heeft met geweld het land ingenomen. De enige zwarte bladzijde is dat dit hem mogelijk is gemaakt. En door wie? Dezelfde malloten die nu ook in de politiek zitten. Die mensen die denken dat heel de wereld volgens de regeltjes speelt. Die mensen die het Nederlandse volk in gevaar brengen voor hun eigen achterlijke idealisme. De beroepspolitici met nul kennis van zaken.
Leuk ook, zoals het weer gebruikt wordt om RASIES!111!1 te schreeuwen. Kameleonnetje, hoor, die Hitler. Als het uitkomt dan is het de grootste vijand van allochtonen, en moeten we ons allemaal schamen dat hij ooit het land heeft veroverd. Maar als het om Joden draait, is het opeens weer een grote held, en snelt de Moezelman wereldwijd naar de boekhandel om zijn broddelwerkje te kopen.
Dus wat willen die lui nou?
En kunnen we a.u.b. eens ophouden alsof muzikanten en acteurs daadwerkelijk verstand hebben van dingen? En dan al helemaal rappers, want ik krijg de indruk dat er niet één tussen zit die niet politiek radicaal is. En allemaal weten ze niks. Stel je eens voor dat ze wetenschappers lieten opdraven i.p.v. deze malloten. Maarja, dan zou de krant weer "te wit" zijn.
Had die man dan ook gewoon toegelaten aan de kunstacademie, zo'n slechte schilder was het nou ook weer niet. Geen ruimte voor pech.
@ Vingerpriemende zwartlutsers: 'Europa is niet meer verantwoordelijk voor de onderontwikkeling van Afrika dan Rome was voor die van Gallia.' Eat that-tip van Frits Bolkestein ('De intellectuele verleiding, 6e druk, blz. 289).
Mahatma | 10-07-15 | 11:36
Je bevestigt mijn punt. Aziaten doen het uitmuntend in ons onderwijs. Bij de jongens met roots in (Noord-)Afrika is de schooluitval alarmerend hoog en ze boeken relatief matige resultaten.
Typhoon, zo heet mijn grill pan, die is toevallig ook zwart.
Ik zeg protest! Kamervragen!
@BeunDeHaas | 10-07-15 | 10:09
De grootste groep slachtoffers waren uiteraard niet de Joden, maar de Slaven (die groep was natuurlijk wel weer voor het grootste deel blank). De oorlog in West-Europa was Kinderspiel bij wat de Nazi's en Marxisten elkaar in het Oosten aandeden.
Negers zijn overigens nooit vergast, hooguit zijn er "koloniale soldaten" in de Franse bossen afgeschoten, toen die na de overgave van Frankrijk op de vlucht sloegen.
Deze rapper heeft natuurlijk de historie op Marxistische manier succesvol gedeconstrueerd. Alle blanken zijn racisten, maar als Nina Simone zegt dat ze trots is op het feit dat ze zwart is, is dat natuurlijk geen racisme maar opkomen voor haar "vrijheid".
Stop calling me white! You racist! *
(*aangepaste versie van Morgen Freeman's quote)
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt."
Dit is het hé. Alles aan het westen is slecht. Ik ben een product daarvan, dus ook geïnfecteerd. Weg met mij!
Had je destijds geen gematigde nazis?
@Dhr. de Wit | 10-07-15 | 11:54
* significant MINDER "blanke" dan "gekleurde" mensen
@Meeroever | 10-07-15 | 11:06
Ja want de zonen van Noach waren blanke westerlingen. Ga nog eens goed de bijbel opnieuw lezen.
@Madame Poitiers | 10-07-15 | 11:06
Mooie aanvulling op mijn tegel, dank.
Iets dat vrijwel altijd onderbelicht blijft is het feit dat er significant "blanke" dan "gekleurde" mensen zijn. Van alle rassen is het "kaukasische" ras het meest succesvol.
Al dit gezeur is volgens mij een een vorm van vreemde jaloezie, zelfhaat bijna.
@Ballenman | 10-07-15 | 11:12
"Geen haar beter dan dat geneuzel van Typhoon."
Dat zijn FEITEN. Dat heeft niets met "groepsdenken" van een groep blanken te maken, dat is zo, dat is feitelijke geschiedenis.
Knuffelrapper Typhoon! moet nodig terug naar school zal wel een zwarte zijn geweest en meneer heeft in ieder geval niet echt opgelet.
kicktherabbit | 10-07-15 | 11:44
Ik denk dat AH juist gebruik heeft gemaakt van het anti-Joodse sentiment dat heerste om aan de macht te komen.
WW2 was iets iets complexer dan Witmannen tegen de rest.
Wat een mafkees.
en.wikipedia.org/wiki/Axis_leaders_of...
Ik doe al een paar jaar niet meer aan racisme. Ik kijk wie het meeste heeft gepresteerd, en dat zijn in mijn ogen de besten.
p.s. je had gewoon genuanceerde nazis als Hitler die niet veel te vertellen hadden en het hele volk, de echte nazis die heel zwart-wit dachten en met hun rechterarm omhoog langs de weg stonden te juichen.
Dat lees je allemaal niet in de geschiedenisboeken! Die je nooit hebt gelezen, Tiefoenus.
Owjee, iemand haalt het in zijn hoofd om het superieure blanke ras te bekritiseren. Want wij zijn super braaf en doen nooit iets fout. Haal je kop eens uit het zand. Typhoon zegt niks raars, die dwaze lonely wolf van een Hitler had zijn snode plannetjes nooit uit kunnen voeren als hij niet de steun van een groot deel van het volk had gekregen. Enorme mensenmassa's juichten hem toe omdat ze het eens waren met zijn gedachtengoed en dus ook zijn opvattingen over Joden. En de NSB was er ook niet opeens, nee dat waren onze bloedeigen Nederlandse landgenoten. Die nooit iets fout doen natuurlijk, want zo zijn wij superieure blanken. Europa was in de vorige eeuw een kruidvat, oorlog op oorlog, conflict op conflict. Er werd over Europa gepraat zoals wij nu over het Midden-Oosten en bepaalde delen van Afrika praten. En dat kwam mede doordat superieure blanke mensen die nooit iets fout doen als Afrikaanse stammetjes tegenover elkaar kwamen te staan. Maar dan met kogels en bommen ipv kapmessen.
frank4444 | 10-07-15 | 11:41
"De wereld is van iedereen"?
Waar meneer wel een punt heeft, is dat vele wegkijken voor het feit dat 1 persoon maar beperkte macht heeft. Wat er zich in de 2e wereld heeft afgespeeld was enkel mogelijk door de miljoenen 'brave burgers' die simpelweg hun werk deden. Want dan is het goed toch? Het is de schuld van de persoon wiens orders ik aannam, ik deed enkel mijn burger plicht, toch?
Voor huilnegers als Typhoon is alles zwart-wit.
The white man's burden...
Volgens mij zegt het geschiedenisboek juist het tegenovergestelde van dat, maar in plaats daarvan dat Hitler door een grote deel van de Duitsers gesteund en democractisch gekozen werd.
Over moslimland en christelijke kerken www.onlineqatar.com/living/christian-c... Nu is Quatar een van de grootste financiers van IS, Al Queda , de moslim broederschap en woont die Multimiljardair en Hamas leider er. Ook worden christenen in moslim landen zwaar vervolgd, maar om te zeggen dat in moslimlanden geen kerken zijn is onjuist.
@frank4444 11:18: Het is niet zo moeilijk om een zondebok aan te wijzen als je al een makkelijk te identificeren groep hebt waar iedereen al een beetje een hekel aan heeft. (De Japanse ambassadeur merkte dat destijds al op, en beklaagde zich over het feit dat zij in Japan niet zo'n groep hadden om hetzelfde mee te doen.) En als het slecht gaat is het ook niet moeilijk om een menigte mee te krijgen in dat idee. Niets nieuws onder de zon. Dit is ook de angst van de politiek heden ten dage: dat bepaalde groepen allochtonen tot zondebok worden gemaakt. In dit geval is daar wellicht nog veel minder voor nodig: een flink deel van die groep doet er namelijk al alles aan om zichzelf gehaat te maken.
Ik vindt het jammer en nogal kenmerkend dat ik kan zeggen : "typische neger"
Nou gelukkig dan maar dan is "ons" slavernij verleden ook niet zo zwart wit. Of dat dan weer wel Typhoon?
Madame Poitiers | 10-07-15 | 11:06
Je toont twee zaken aan. En zijn mensen die de blanke mensen in het Westen als superieur zien omdat een klein groepje mensen daar ervoor heeft gezorgd dat het Westen technisch en financieel voor loopt op de rest. Dat groepje was/is superieur. De rest lift mee en denkt onterecht dat zij ook superieur zijn.
De belangrijkste voorwaarde voor vooruitgang is onderwijs. In het Westen is onderwijs heel 'normaal'. Je ziet in landen die te druk zijn met religie en stammenoorlogen weinig tot geen vooruitgang.
Een negert die het jodendrama probeert te kapen.
Way to go...
'het idee van een witte superioriteit' is al net zo een kunstmatige holle frase als 'islamofobie'. Niet bestaande entiteiten uit de jankerdagenda. Met zulke domme onkundige uitspraken uit een gekleurd hoofd veroorzaakt en sanctioneert hij juist racisme. 'Zie je wel?'
Schoenmakertje blijf bij je leest. Zijn quote had moeten zijn: 'De Westerse samenleving bevestigt witte superioriteit' maar dan had ie een realistische wereldvisie gehad *proest*
weer zo'n media jankneger die een podium krijgt.. niet doen..
Eerlijk is eerlijk, die man met dat rare snorretje heeft het niet alleen gedaan. Er was een voedingsbodem maar verder gaat het verhaal wel wat mank
gut gut gut er blijken hier op Geenstijl toch nog taboes.
De man heeft gewoon (een beetje) gelijk. Ik ken de hele context niet maar wat ik hierboven lees klopt gewoon. Het is niet nuttig om A.H te zien als puur evil. Wat leren we daarvan?
Feit is dat antisemitisme weid verspreid was door heel Europa. Daar waren reden voor (die uiteraard niets van wat gebeurd is gerechtvaardigden) en dus kon A.H. zo snel opkomen. Frankrijk en Engeland hadden Duitsland naar de afgrond geholpen dus kon iemand die een sterk Duitsland beloofde snel aan populariteit winnen (Zie opkomst radicale partijen in Griekenland nu. Uiteraard was Hitler geen fijne man en dat zegt hij ook niet, de rapper heeft wel een punt. Bijna nergens wordt bv geschreven waarom er zoveel antisemitisme was, terwijl dat cruciaal is voor het begrijpen van de opkomst van Hitler. De joden zijn de slachtoffers (is ook zo uiteraard) en daarmee heilig maar om echt wat van de geschiedenis te kunnen begrijpen moet je soms ook pijnlijke vragen durven stellen. Wat was de rol van de joden (hoe onschuldig ook misschien) waardoor de rest van de bevolking zo tegen hun gekant waren.
De joden waren harde werken met zeker toen hechte gemeenschappen die succes en geld vooral binnen hun eigen kring lieten circuleren waardoor in tijde van pure armoede de rest van de bevolking er alleen naar kon kijken. Uiteraard heeft de katholieke kerk ook een grote rol in het demoniseren van de joden en dat werd vooral gevoeld in het zuiden van Duitsland en Oostenrijk. Niet toevallig de thuisbasis van die hele Nazi beweging.
Er is nog veel meer te vertellen maar terug komend op zijn punt is dat de geschiedenis boekjes inderdaad een grote aanfluiting zijn een een zeer oppervlakkige en dom makende geschiedenis beschrijven.
Aanleren de wereld in zwart en wit te zien is gevaarlijk omdat je dan snel in de war raakt als iets plots grijs tinten blijkt te hebben. Het maakt ook het zien van parallellen tussen gebeurtenissen uit het verleden(hallo EU - Laatste jaren Sovjet Uni, pre- 2de wereld oorlog Europa) en het nu onmogelijk.
"Hoe komt het dat we steeds meer met islamterreur te maken hebben?
Don't come with that bullshit van een koran die oproept tot geweld. Zo zwart-wit is het niet. Nee, er zijn bijna 2 miljard moslims die de brute jihad tegen de ongelovigen ondersteunen."
Grieken zijn ook negers.
Keerf II | 10-07-15 | 11:13
Volgens de schrijver van onderstaand artikel zijn Grieken Joden...
westerncivilisationamaic.blogspot.nl/2...
tis gewoon de waarheid de geschiedenis is niet zwart wit. De Nationaal socialisten zijn niet door Adolf Hitler opgericht. (zijn laatste zin ondersteun ik dan weer niet) maar geschiedenis is NIET zwart wit (en dan dus ook niet letterlijk naar ras voor de duidelijkheid) maar FIGUURLIJK
Typhoon? Een hoop STRONT,meer is het niet.
Het erge is dat soort mensen namens een heel volk lijkt te spreken. Deze meneer is onwetend en dom. Gelukkig ken ik genoeg donkere mensen die het wel gemaakt hebben in het leven en zich nooit hebben laten hinderen door de 'white privileges' die vooral door de niet witte mens in stand gehouden wordt. Het venijn zit 'm dan vooral weer in het feit dat deze mensen door hun rijkgepigmenteerde medemensen voor 'tattalikker' worden uitgemaakt, hetgeen zoiets betekend als; aan je hersenen kan het nooit liggen dat je 80K verdient dus wat heb je dán gedaan. Daar zit het werkelijke probleem. Wij kijken niet neer, wij kijken op; hoe ze zich elke keer weer opnieuw in een soort slachtofferrol wringen om de aandacht te krijgen. Nederland is niet racistisch, Nederland is gewoon niet meer naïef.
Volgens de AH-alcoholist hier in de wijk ligt de oorzaak van zijn drankprobleem aan de wereldpolitiek, die man kan wel in de volgende HP/De Tijd.
Volwassen worden is de schuld niet meer bij anderen neerleggen.
@Madame Poitiers | 10-07-15 | 11:06
Typhoon is (volgens wikipedia) opgegroeid in 't Harde.
Waar je dan op baseert dat 'wij' iets fantastisch presteren door hem hier te laten wonen ontgaat me.
Begrijp me iet verkeerd: ik vind ook dat Typhoon poep praat, maar je post is precies dat wat hij aankaart: blank superioriteitsdenken. Als blanken gemiddeld 10 iq-punten beter scoren dan negers, maakt dat je nog steeds niet automatisch beter dan een willekeurige neger alleen omdat je blank bent...
Zijn invalshoek is wat naïef maar nog altijd heel wat zinniger dan wat racistisch revisionist Bosman over Zuid Afrika te melden heeft.
soledad | 10-07-15 | 11:10
Wil je geloven dat die boeken van Piet Broos ook gewoon in Suriname gelezen werden ? Dat was utieraard een andere tijd, maar man man wat waren die boeken racistisch .... Niet van het kwaadaardige soort, maar toch. Ik kon en kan er wel om lachen maar er staan letterlijk zinnetjes in als "ze hadden een broertje dood aan school. Ze bleven liever dom. Echte domme pikzwarte nikkertjes". Staat er letterlijk in. Ik was in zoverre dom als klein ventje, dat ik het niet eens door had en de verhalen van de drie prachtig vond.
Natuurlijk zijn wij superieur. Maar daar hoef je de ander toch niets steeds mee te confronteren.
En daar gaan we weer... Zucht.
lolwiki: 'Typhoon komt uit een muzikale familie en is het jongere broertje van de rappers Blaxtar en O-Dog, en de R&B-zangeres Dinopha'.
Ik zou hier een deugdelijk onderbouwd betoog kunnen neerpennen over zwart opportunisme, achterblijvende culturen, een land met een veroordeelde dope dealer als staatshoofd, slachtofferschap met rascisme als troefkaart, achterlijke wereldbeelden enz. enz. Maar die ene wikipedia zinsnede heeft feitelijk alles in zich.
Na heel wat boeken gelezen te hebben over WW1, WW2, politiek in de 1900 jaren ben ik tot de voorzichtige conclusie gekomen dat de primaire reden voor WW1 (en uiteindelijk het logische WW2 als gevolg) lag bij de Engelsen die hun industrie wilde "beschermen".
Ging al mis met het Verdrag van Versailles in 1919 waar Duitsland met een niet terug te betalen herstelschuld werd opgezadeld. He Merkel, klinkt bekend niet? Iets met Souvlaki en zo.
Ik geef (wat simplistisch) de schuld van WOII aan de Belgen en de Fransen.
en.wikipedia.org/wiki/Occupation_of_t...
Als ze dat bij mij hadden geflikt had ik ook een Stahlhelm opgezet.
mariakerke | 10-07-15 | 11:07
Tut tut tut mevrouwtje. Deze Surinamert heeft netjes zijn ingelijste bul aan de muur hangen.
@awakened | 10-07-15 | 10:42
Stockholm syndroom... Hint: Balfour declaration!
Grieken zijn ook negers.
Ehh, voor het gemak vergeten dat Engeland en Frankrijk Duitsland de oorlog hebben verklaard? Ooit van de 'Sitzkrieg' gehoord? Veel acties van Nazi-Duitsland kunnen op gezien worden als reactionair. Maar goed, Hitler is nou eenmaal de duivel-in-persona geworden in de geschiedenis boeken.
Een kritische blik op de geschiedenis kan nooit kwaad. Alsof de Britten engelen waren... Dresden? De Franse vloot? Bewust hongersnood in India?
Hij heeft gelijk dat de tweede wereldoorlog niet zwart-wit was, het was gitzwart-zwart.
@Dhr. de Wit | 10-07-15 | 10:41
^^ Groepsdenken-award 2015. :(
.
Geen haar beter dan dat geneuzel van Typhoon.
En het sneue van het hele verhaal is dat ze het zelf nog echt geloven ook. Dat het in Afrika fout gaat? schuld van de blanken. Makkelijk zo'n verklaring.
pont amsterdam centraal station
vaart een cruise schip.
staat een negro naast mij,zegt grote boot.ik zeg ach maar een kleintje,er zijn er veel groter,past deze wel in het zwembad van zo,n grote boot.
echt waar zegt hij,ja hoor.
vroeger als kind had ik een boek,de school van meester brabelaar ging over 3 nikkertjes pim pam en poentje.
als ik zo,n rapper hoor dan denk ik aan brabelaar.
niks mis mee,maar geschiedenis herschrijven,je weet het wel,natuurlijk wel in het voordeel van pim pam en poentje,je kent ze wel,de uitkering vretende cultuur verrijkers,die een hekel hebben aan het sinterklaas feest voor de kinderen.
zuid africa,daar gaan ze weer terug in de tijd,alle beesten die harder kunnen lopen dan een neger kunnen overleven.
@ frank4444 | 10-07-15 | 11:04
Nu zal "De Jood" niet bestaan, maar Joden zijn handelaren. Bedrijfjes oprichten, handeltje opzetten, dat werk. En omdat het "geen volbloed Duitsers" waren EN ze konden hun eigen pantalon een beetje ophouden, werden ze het zwarte schaap.
Typhoon is waarschijlijk ook tegen zwarte piet neem ik aan!!
Nou heeft hij wel een punt dat er een witte mensen superioriteit is maar dat is gewoon de natuur jongens. Kunnen wij blanka's ook niets aan doen. In feite zijn WIJ gewoon zielig dat we hier geboren zijn en die zware last maar moeten dragen...
Moet je dom zijn om Surinamer te worden? Of krijg je er dat bij de geboorte gratis bij?
Een rare vraag. Geschiedenis is een opeen stapeling van oorzaak en gevolg. Er is niet 1 specifieke oorzaak voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog, het is een samenkomst van meerdere. In theorie zou zonder Hitler ook een conflict uitgebroken kunnen zijn.
Het idee van witte superioriteit en anti-semitisme is al eeuwenoud. De Grieken en Romeinen liepen er al mee rond.
De Romeinen kregen de maken met meerdere opstanden van de Joden en deden aan jodenvervolging. Rond 300 na Christus kwamen er wetten die huwelijken tussen Joxen en niet-Joden verboden. Systematische jodenvervolging is vanaf toen de standaard in veel gebieden geweest.
Het idee van blanke superioriteit vind je terug in de bijbel, bij de zonen van Noach. De islam predikt iets soortgelijks.
@kapotte_stofzuiger | 10-07-15 | 10:01
"Klinkt bekend, toch Guy Verhofstadt?"
Het verschil is dat de Grieken zelf besloten om geld te lenen, nog meer te lenen. De Grieken hebben jarenlang ver boven hun stand geleefd, en lopen nu te piepen dat ze het geleende geld niet kunnen terugbetalen. Dat is toch heel anders dan de reparaties die de Duitsers werden opgelegd na WW1.
Dhr. de Wit | 10-07-15 | 10:48
Beste de Wit,
Alles wat er is gebeurd en nu gebeurt in de wereld op het gebied van wetenschap, ontdekkingen, innovatie, astronomie, rocket science, wiskunde - al die knappe koppen waren en zijn zonder uitzondering blank. Nobelprijzen - allemaal blanken. En Joden. In Azië maken ze een inhaalslag met alle ontwikkelingen uit de westerse wereld en in samenwerking met de westerse wereld. Israel is een baken van innovatie in een achterlijke zandwoestijn.
.
In onze fenomenale westerse beschaving laten wij jochies als Typhoon wonen, en bieden hem een fatsoenlijk leven. Als dank bevestigt hij de vooroordelen over instinctief handelen, herseninhoud en afkomst. Tja. Dat had hij natuurlijk anders op kunnen lossen door zich eerst een jaar of 20 in WO2 te verdiepen en er dan iets over te zeggen. Die mogelijkheid biedt Nederland namelijk.
Maar Typhoon heeft geen boodschap aan kennis en onderbouwde meningen. Het had me trouwens verbaasd als dat wel zo was geweest.
Een allochtoon die white supremacy bullshit verkondigd kan ik nooit serieus nemen. Als die allochtoon gewoon meer tijd in zijn studie had gestoken ipv in zijn accent en racistische ideologie had hij gewoon een baan gehad. Maar nee nu is hij werkloos, heeft hij een achterstand en is hij crimineel. Maar het zal nooit aan de allochtoon liggen maar altijd aan de blanke man die er voor gezorgd heeft dat hij alles voor elkaar heeft.
Hitler had nooit moeten verhuizen, gewoon in Oostenrijk moeten blijven wonen. Stalin kwam uit Georgie, niet uit Rusland. Misschien raken mensen uit hun doen als ze emigreren? Je kan met filosoferen alle kanten op.
Knuffelrapper Typhoon! (vzmh) heeft gedeeltelijk wel gelijk.
Ik zag een keer een geschiedenisprogramma op de Duitse televee waarin gezegd werd dat er kort na het uitroepen van de eenheid van Duitsland in Versailles in 1871 (einde van de Frans-Pruisische Oorlog) een brief rondging tussen Duitse generaals waarin werd opgeroepen de Britse hegemonie van de wereldhandel i.c. het Britse Rijk aan te vallen. Voilà! Zie daar de reden voor een eeuw van oorlogen tussen Duitsland en het VK. En wie heeft gewonnen?
(Hint: wie is nu het machtigste land in de EU.................)
Weer zo'n domme zwartwit denker zonder enig historisch besef.
Hij kan zich beter bezighouden met zijn suffige kinderrijmpjes en voor de rest kop dicht.
@frank4444 | 10-07-15 | 10:52
etsel.infoteur.nl/specials/jodenhaat.h...
mislukkeling die vent.
Typh verder lekker op naar waar het dan wel allemaal beter is zou ik zeggen.
www.youtube.com/watch?v=ZTh94jraYpk
Ik word altijd woest als ik die tandjes van die gozer zie.
jaja, maar dan de Hunnen, daar hoor je dan niks over. Of het Ottomaanse Rijk. Stalin, Mao? Manmanan, inderdaad, de meest slappe Godwin van rappert nmr zoveel.
Hij heeft een punt, een verkeerd punt, dat dan weer wel. De oorzaak van de tweede wereld oorlog had vele oorzaken en Hitler was er één van, maar om weer over die kwade blanken te hebben is een natte linkse droom (net als A.H.'s natte droom over nooit meer joden).
Typhoon heeft blijkbaar een heel simplistische Donald Duck versie van WOII gelezen, want in vele wat dieper gaande boeken wordt uitgelegd waar Hitler zijn ideeën vandaan haalde en dat het nazisme een extreme variant is van ideeën die ook elders leefden trefwoorden: nationalisme, fascisme, racisme, sociaal-darwinisme, eugenetica. Het heeft er trouwens toe geleid dat we tegenwoordig van de weeromstuit haast masochistisch weg-met-ons zelfhatend bezig zijn om met massa-immigratie mensen en ideologie te importeren die heel veel haat en racisme met zich meebrengen en die algemeen destructief vijandig staan jegens de Westerse cultuur. Zie bijvoorbeeld maar Zweden, waar het er op lijkt dat het daadwerkelijk gaat lukken om met behulp van massa-immigratie een goed functionerend land binnen enkele decennia te reduceren tot een (corrupt, crimineel, racistisch, wreed, dysfunctioneel, failed state) derdewereldland. Wat betreft verkrachting en groepsverkrachting (van dus die blonde Zweedse vrouwen, door wrede koppen afkomstig uit meestal drie keer raden waar) staat Zweden reeds op nummer 2, net onder een derdewereldland. In Zweden is trouwens kritiek op kwesties aangaande de multiculturele samenleving verboden. Wat dat betreft lijkt Zweden tegenwoordig op de voormalige DDR.
HP/de tijd: "ja maar, meneer de rappert, dat beweert toch ook niemand, Hitler was wel de leider van Nazi-Duitsland, maar niet de enige foute in Europa. Er was een voedingsbodem en daarop heft hij een beweging georganiseerd. waar haalt u het vandaan dat er iemand, of 1 boek, is die dit vindt?" Is er nou werkelijk gvd niet 1 journalist die een kritische vraag durft te stellen in plaats van neer te pennen wat Cycloon-wervelwindje-orkaan uitkraamt aan stigmatiserende onzin?
Dat zo'n rappert die soort poep praat weten we. en van mij raaskalt hij maar zo veel hij wil want ik luister niet naar mensen met het IQ van mijn schoenmaat. Dat een voorheen serieus opniniebald als HP/De Tijd tegenwoordig dit soort randidioten een podium geeft, dat is pas een teken van verval in deze tijd,
@ frank4444 | 10-07-15 | 10:52
Hitler wees hen aan als boosdoeners. Zij hadden kapitaal, zij hadden werk, zij moesten dus wel kudt zijn. En omdat Hitler er nogal rigoreuze maatregelen op nahield, werden de Joden gehaat. Het is echter niet te onderzoeken of die haat ECHT was, of dat ze het speelde om zelf niet het haasje te zijn.
Zijn verhaal kun je projecteren op de machteloosheid die mensen ervaren ten opzichte van de macht van de EUSSR.
@hipocritisch 10:39: Ik voel me niet superieur aan die mensen, wel aan de achterlijke, destructieve culturen die velen van hen met zich meedragen en maar niet los kunnen laten.
Die verdraaide witmens ook altijd.
Als ik hem was zou ik geen booking meer doen onder blank management. Geen TV optreden zolang er kaas de knoppen bedient. Geen optreden meer geven wanneer er zo'n vieze blanke in het publiek zit. Geen technologie meer aanraken die door een tata bedacht is. Dat zal ze leren! die vieze witte rascisten!
Als je zegt dat je blij bent om blank te zijn dan ben je racist, als een neger zegt dat hij blij is om zwart te zijn, dan is het cultuur en volgt er applaus.
Weet je wat de term daar voor is?
Racisme...
Die zuigrapper had zijn mening ook al klaar over zwarte Piet afgelopen december. Volgens mij krijgt hij teveel aandacht van linksdragend Nederland. Vervelend mannetje.
Duitsland was de slaaf van Europa na de 1e wereldoorlog, volledig uitgeknepen en deels vergeven aan landen als Frankrijk. Dat is een stukje context dat je inderdaad mist op school. Ik kreeg te horen dat er op een dag een boze man was die heel Europa wou overnemen zodat hij alle joden kon doodmaken en het continent hullen in 1000 jaar duisternis. De jodenvervolging is natuurlijk schijtleip, al was antisemitisme nog vrij standaard. Maar die oorlog kwam niet uit de lucht vallen.
@bergsbeklimmer | 10-07-15 | 10:38
Ik ken een land in het zuid-oosten van de EU waar veel mensen momenteel nauwelijks te eten hebben.
Het land heeft echter wel een hoop tanks....
*help*
Ah joh we doen allemaal wel eens een bizar domme uitspraak met het IQ van een pinguïn. Zoals ik nu.
Also, also, also...
-weggejorist-
Ik ga in het dagelijks leven om met de wat zwakker begaafden dus ik begrijp wat deze (zeer bekende?) rapper probeert te zeggen. Volgens hem staat de Tweede Wereldoorlog gelijk aan de verheerlijking van het arische ras. Andere blanken bestaan in deze kwestie volgens hem even niet. Verder maakt hij de gedachtekronkel dat alle blanke, blonde en blauwogigen achter het idee van deze suprematie stonden en daarmee de oorlog van Hitler ondersteunden.
.
Desastreuze nasleep WO1??? Was er ook een eerste wereldoorlog zal hij zich afvragen.
.
Joodse blanke slachtoffers?? Nee!! Die waren allemaal zwart! Net zoals Anne Frank!
.
Annexaties van blanke landen?? Nee, vroeger woonden daar uitsluitend zwarte landen. Door de WO2 zijn daar vooral blanke mensen komen te wonen.
.
Inval Polen?? Same cookie!
.
Europa was voor de Tweede Wereldoorlog een overheersend zwarte samenleving. Duitsland was de enige samenleving in Europa waar er meer blanken dan zwarten woonden. Afgezien van de enkele volksverraders was iedereen zwart en slachtoffer van de oorlog.
.
Het is inderdaad jammer dat dit niet in de geschiedenisboeken staat.
@jawor36 10:35: Als je denkt dat WO2 begonnen is omwille van het idee van witte superioriteit, dan heb je echt zitten slapen.
Nog een opgeblazen KIND dat niet goed geinformeerd is. Ga eens terug naar school kikker!
Hij heeft gelijk! Al onze geschiedenisboekjes kunnen zo de open haard in. Zou mooi zijn als men dit eens zélf ging onderzoeken, er is informatie genoeg beschikbaar. WOII was een geplande oorlog, maar niet door Hitler. Hij was slechts een marionet. En... nee, niet gelijk (alleen maar)naar Amerika wijzen. Blijf gerust rondkijken in Europa, dicht bij huis.... Succes!
He Typhoon, noem 1 moslimland waar ( witte) Christenen een kerk mogen bouwen en niet worden gediscrimineerd, verjaard, vermoord enz.
Eentje maar..........
Geloof dat ik het met meneer eens ben, Hitler is democratisch gekozen en ook het buiten werking stellen van de grondwet was keurig met 2/3e meerderheid. In die tijd was rassen denken wat meer in zwang dan nu, dat varieerde van de superioriteit van het germaanse ras tot de zgnm 'white mans burden'. Verder is het een gigantische Godwin. Dacht dat de zwaarder gepigmenteerden last hadden van slavernij verleden en niet van WO II. Tegenwoordig hebben de afrikaanse landen gelukkig geen last van blanke overheersing en hebben zij onder meer Eritrea, Soedan, Nigeria, Congo, Rawanda in paradijzen herschapen, je begrijpt niet dat meneer hier nog steeds zit in het door white privilige geteisterde NL
Waarom doen zwarten dat eigenlijk, zo klagen? Ze zijn hier in Nederland met liefde in ons blanke land opgevangen. Als Nederlanders in aanleg racistisch waren dan hadden we er ook niet zoveel toegelaten. Maar ondertussen wel genieten van alles wat de "superieure blanken" hebben bereikt.
Het is een feit dat de welvaart waar we in leven is ontstaan omdat blanken zich het schompes hebben gewerkt om dit te bereiken. En dat begon al rond 1600 met de VOC.
Kijk eens naar Afrika. Sinds de blanke kolonisten dat continent hebben verlaten is het één grote teringzooi. Alle vooruitgang die was geboekt door handelslieden is volledig verpauperd of kapotgeschoten. Zelfs met blank ontwikkelingsgeld wordt Afrika nooit meer iets, hoeveel triljoen je er ook inpompt.
Als je rapmuziek zuigt dan ga je zo aandacht zoeken. Quinsy kan het ook.
Die gast z'n hele band is blond!
-weggejorist-
"Kom niet aan met de bullshit dat het witte ras het kwaad personifieert.Zo zwart-wit is het niet".Uitdagend stuk maar als witte zal ik bevooroordeeld MOETEN zijn.
Hitler had geen poot aan de grond gekregen als de mensen te eten hadden gehad. Dankzij herstelbetalingen en het instorten van de wereldeconomie leden de mensen honger. Hitler zorgde voor werk en daarmee voor voedsel. Moet je eens kijken hoeveel vriendjes je hebt als je mensen die honger hebben te eten geeft.
Als die rapneger een klompendansblanke was geweest dan had dit artikel op Joop.nl gestaan in plaats van op GeenStijl.
Negerrapperts. Dommer volk kom je nergens tegen.
Het is met rappers net als met voetballers, artiesten (nee daar vallen rappers niet onder), wielrenners, en andere BNers. Ze mogen dan bekend zijn, maar ze zijn net zo dom (of) slim als de rest van ons. Laat ze dus vooral hun ding doen, maar ga ze *in godsnaam* niet interviewen over maatschappelijke kwesties. Want dan krijg he dit soort troep.
-weggejorist-
@Rico Tampeloerus | 10-07-15 | 10:09
Nou die herstelbetalingen waren ook aflossing van schulden. Op een andere manier ontstaan, maar het effect was hetzelfde.
Trisomie is de oorzaak van het Syndroom van Down.
Welke genetische afwijking is de oorzaak van het Syndroom van Rapper?
En die joden waren allemaal niet wit?
Als je wat verder graaft over deze negroïde rapper dan kom je er achter dat hij zijn opleiding niet heeft afgemaakt, waarvan akte in dat interview. En het was ook nog eens een fop-opleiding, iets met religie.
Dhr. de Wit | 10-07-15 | 10:21
Prima, maar met dit citaat lijkt mij niet zo veel mis. Als GS wil beweren dat er nooit sprake is geweest van racisme in de westerse wereld zijn we wel heel retarded bezig. Adolf had nooit zo veel vriendjes gekregen als mensen het niet sowieso al (deels) met hem eens waren. Dus het klopt inderdaad dat het niet gewoon 1 dude was die het kwaad belichaamde en daarmee iets in gang heeft gezet.
Duitsland viel dus in 1939 Polen aan, Engeland en Frankrijk verklaarden daarop Duitsland de oorlog en Rusland viel vervolgens Polen, Estland, Letland, Litouwen en Finland aan. Tuurlijk begon Duitsland de tweede wereldoorlog, geen tijfel mogelijk.
Sneppie | 10-07-15 | 09:58
Nederland 70 jaar in vrede, nooit was er zo lang vrede in West Europa. Ik ben bang dat het geen 140 jaar gaat worden.
Zucht. Wordt wat moe van mensen die maar blijven brullen en stampvoeten wat anderen van hen schijnen te denken.
Dat we zulke idioten een podium geven, geeft naar mijn idee het intellectueel failliet van onze "elite" weer.
De oorzaak van WOII is rechtstreeks te herleiden naar de afhandeling naar WOI, welke op zichzelf weer te herleiden is tot het totaal verziekte politieke klimaat van begin 20e eeuw.
Dat laatste kan wel eens een indicatie zijn wat ons te wachten staat in de (nabije) toekomst. Verziekte internationale relaties, onstabiele landen dankzij grote etnische minderheden en despoten met teveel macht, WOIII is echt niet onrealistisch.
Daarom koop ik altijd HP/Tijd aanmaakblokjes. Ze roken wel een beetje, maar zetten de hele BBQ in de fik.
toch grappig dat je nooit iets leest in de geschiedboekjes over Bayer, IBM, Kodak, Ford, Siemens, Hugo Boss, The Chase National Bank (nu JP Morgan Chase), IG Farben, Standard Oil (nu Exxon).
Deze bedrijven hebben een zeer actieve rol gespeeld en hebben de Nazi's ondersteund.
En nee dit is geen Alu-Hoedje mening, de meeste bedrijven in dit lijstje hebben dit toegegeven in de pers.
Sommigen (zoals Siemens) hebben compensatie-fonds opgezet voor nabestaanden uit de oorlog.
Die zou je eigenlijk moeten negeren negerT kan nog wel een geschiedenislesje gebruiken. Zelfs als je de NSB gelijk zou willen schakelen aan de NSDAP, wat totaal overtrokken zou zijn, dan nog genoot die NSB weinig aanhang in Nederland...
Jodenhaat was er hier nauwelijks, er zijn er hoofdzakelijk zoveel afgevoerd hier omdat Nederland een te goede GBA had, waar de moffen dankbaar van hebben geprofiteerd. En natuurlijk omdat een hoop hoofdzakelijk Amsterdammers -daar woonden immers de meeste joden- graag een centje bijverdienden door hun buurtjes te verraden.
Typhoon haal de eerste wereldoorlog er ook maar bij. Kom maar door en alle stammen oorlogen in Afrika allemaal de schuld van de wit mensen.
Ken gelukkig gekleurde mensen die zich dood schamen voor dit gedrag, Door dit gedrag krijg je alleen maar Rascime.
Hij mag zelf weleens een geschiedenisboekje openslaan want de 2e wereldoorlog was volgens mij gewoon het gevolg van de 1e en de "strafmaatregelen" die de winnaars aan de verliezers hadden opgelegd. Het begint me ook steeds meer te irriteren dat gekleurde, blanke overal de schuld van geven. Iets bereiken doe je niet door je te spiegelen of af te zetten tegen in dit geval de blanken maar door gewoon te excelleren in wat je doet en bij tegenslag niet de oorzaak bij andere te zoeken of je daaraan vast te houden maar door dan een tandje beter je best te doen.
Die slavernij is zeer treurig geweest, maar toch twee kanttekeningen:
1) De mensen die als slaaf verkocht zijn, zijn vaak verkocht door hun eigen "rasgenoten". Maar daar wordt nooit over gezeurd.
2) Veel donkere medemensen claimen het alleenrecht op een slavernijverleden. Als je genoeg generaties teruggaat in de tijd, dan kan iedereen wel een voorouder vinden die op de een of andere manier slaaf is geweest.
@ Bisschop Berenbaffer | 10-07-15 | 10:24
Simpel, daar valt niet mee te scoren natuurlijk. Maar het maakt de hele discussie meteen dood als je erover begint.
eerlijkere joop | 10-07-15 | 10:01
BepaalT.
En een oorlog kun je winnen of verliezen. Dus niet overwinnen.
Voor de rest een prima opiniestuk. Wahahaha!
Zoals alle oorlogen (nu en in het verleden) worden deze gestart door het westen en met name de USA;
zapruder.nl/de-boogeyman-financiering-...
www.ninefornews.nl/verbijsterende-onth...
www.wanttoknow.nl/geschiedenis/hoe-naz...
www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/van-n...
USA "onze reddende engel" ..... alles draait om geld/macht en denk aub niet dat er 1 politieker is die echt voor u opkomt!
Slaap zacht medelanders.
Er zijn geen ergere racisten dan negers.
Meh, ik ga m'n laarzen maar eens oppoetsen voor het weekend.
Repper Taaifoen?
Wat is dit voor een halve zool. Weer een rapper die te veel naar ganstarap uit USA luistert en denkt daar ook zelf te wonen. Tip: ga naar een uitzendbureau, take a job en zet die uitkering eens stil voor de mensen die het echt zwaar hebben!
@BeunDeHaas | 10-07-15 | 10:22
Net zo min als je Quinsy ooit hoort over die Zwarte Piet figuur in Iran, die wél op de Werelderfgoedlijst staat. Of de uitbuiting van negers door negers.
"Nee, er is een hele westerse samenleving die het idee van witte superioriteit ondersteunde en ondersteunt"
Omdat er wellicht ook wel een ietsiepietsie sprake was en is van superioriteit op diverse vlakken? Ik vind het elders allemaal niet zo geweldig, hoor.
Er zit inderdaad meer achter dan 1 man die zeer charismatisch kon speechen. Maar deze tekstopzegger-op-monotone-kutmuziek is volgens mij een beetje de weg kwijt. Tja, dat krijg je als je te veel bezuinigt op geestelijke gezondheidszorg. Dan krijgen veel mensen niet meer de geestelijke hulp die ze dringend nodig hebben.
@ Rico Tampeloerus | 10-07-15 | 10:16
Nigeria: Boko Haram vs. Rest van Nigeria. Negers tegen negers. Hoor je Typhoon, Appa en Koewinsie nooit over.
*zwart
Als je wat verder graaft over deze negroïde rapper dan kom je er achter dat hij zijn opleiding niet heeft afgemaakt, waarvan akte in dat interview. En het was ook nog eens een fop-opleiding, iets met religie.
Goh, een negerT die en plein public even WO II kaapt en het gebruikt voor z'n eigen propagandistische doeleinden: de zwarts -vs- wit discussie. Ga toch handje vasthouden met Kwinsie, achterlijke kwibus.
Hij heeft n punt. Een enkele persoon, hoe charismatisch ook, veroorzaakt geen wereldoorlog. De voedingsbodem voor WO2 was de economische malaise and hopeloosheid waar Duitsland (en Oostenrijk) zich voor WO2 in bevond. Dit veroorzaakte sociale onrust die omsloeg in haat richting een bevolkingsgroep.
Staat ook zo in de geschiedenisboeken trouwens, geen herschrijven nodig, alleen wat beter leeswerk - het is voornamelijk Hollywood die Hitler als n demoontje weggezet heeft (wat ie ook was) en hoofdverantwoordelijk gemaakt heeft voor WO2 (wat niet zo was).
Vergelijk met de situatie in Griekenland is zo gek nog niet. Als ze daar last krijgen van een jarenlange economische malaise zou ik niet opkijken als dat omslaat naar haat richting zowel dobbernegers als de EU landen - wat alleen maar averechts zou werken omdat dan het toerisme van dat land ook plat gaat.
Zijn naam wel eens horen vallen, maar verder onbekend met deze mijnheer.
Het ongemakkelijke is dat er natuurlijk wel ergens een kern van waarheid in zit.
Verder begin ik bekaf te raken van dat constante gedram van een stelletje zwarte profiteurs die overige zwarten een slechte naam geven. En ja, dat noem ik simpelweg zwart, zoals ik mezelf wit of blank noem. Daar hangt geen waardeoordeel aan.
Ach ja zo'n rapper heeft een beetje succes en denkt meteen een groot filosoof te zijn. Dan zie je wel vaker in het media wereldje. Gewoon NEGERen verder.
Er is ook nooit een holocaust geweest. Dat is een verbastering van holle kast, waarin gezinnen belasting probeerden te ontduiken.
Nooit geweten dat de Joden niet "wit"waren.
Gelul, gekke rappert.
Het weg met ons moet weer aangewakkerd worden zeker?
Is het al weer bijna december?
'De Westerse samenleving ondersteunt het idee van een witte superioriteit'
Dat is natuurlijk een zwaar racistische aantijging zeker als je Hitler gebruikt om je stelling kracht bij te zetten.
Bovendien kan niets minder waar zijn! De Westerse samenleving staat juist veel te positief tegenover andere culturen en lijkt daarmee te vergeten waar alle welvaart en vooruitgang de afgelopen 100 jaar vandaan zijn gekomen.
Typhoon is waarschijnlijk boos op blanken omdat Anouk hem heeft afgewezen, want te lelijk om onder te liggen of zelfs maar naar te kijken.
Kan deze man het aub alleen bij "zingen" houden?..
De 'witte samenleving' wereldwijd neemt al decennia lang miljoenen gelukszoekers uit derde wereldlanden op en geeft hen gratis geld, huisvesting, school etc etc. En alsnog worden we uitgemaakt voor racisten.
En ik maar denken aan oplossing F: Dhr. G.Verhofstadt te Brussel heeft weer eens teveel alcoholische versnaperingen van de heer J-C.Juncker uit Luxembourg toegeschoven gekregen.
Rapper Typhoon? Nog nooit van gehoord. NEXT!
wiki uitleg; nl.wikipedia.org/wiki/Oorzaken_van_de...
Desmoulins | 10-07-15 | 10:04
Of de 5% nation. Ook al zo'n black-supremasist beweging.
en.wikipedia.org/wiki/Five-Percent_Na...
-weggejorist-
Mooi om onze geschiedenis te horen uit de mond van een blowende, donkere nietsnut.
Ik heb zin om 'm op de kop te zetten en als wc-borstel te gebruiken.
Dat is niet racistisch bedoeld maar puur functioneel.
Wie is rapper Typhoon en waarom krijgt hij een podium in HP/de Tijd? Nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is hij vanuit een racistisch motief opgenomen, in plaats van iemand die echt iets kan en iets te melden heeft wat de moeite van het lezen waard is.
'Een van de eerste daden na de Tweede Wereldoorlog, toen we ....'
Hoezo 'we'???
Flikker toch op man!
Zoveel onwaarheden, zoveel geschiedsvervalsing, zoveel domheid.. Je weet gewoon niet meer waar je moet beginnen met het weerleggen. Dus laat maar. Hij zal wel weer veel bijval krijgen van de usual suspects.
Na holocaustontkenning nu ook Hitlerontkenning?
Het moet niet gekker worden.
weet=wat
Typhoon (pseudoniem van Glenn de Randdebiel, 1984) heeft een mening en dat is goed voor hem.
Maar laat hem eerst eens vijf jaar onderzoek doen, een boek erover schrijven en kom dan nog eens terug voor een interview.
Welk belang heeft de media met de meninkjes van randdebielen met een IQ onder de 70 te publiceren?
Typhoon, dat is toch die gevallen rapper die tegenwoordig al in de zomer in achterafzaaltjes in de provincie loopt te janken dat hij zwarte piet zo kwetsend vindt? Wat een ontzettende sneuneus.
Hij heeft gewoon gelijk natuurlijk. Het is veel te makkelijk om te roepen dat het kwam 'vanwege Hitler' en dan zelf de handen in onschuld te wassen.
Maar zonder aanhang had Hitler natuurlijk niks voor elkaar kunnen boksen. En dat die aanhang allemaal keiharde jodenhaters en racisten waren is ook onzin: veel mensen steunden hem vanwege de werkverschaffingsprojecten.
Echt waar.
*trekt boetekleed weer aan en roept 'weg met ons'*
De Joden hebben het gedaan.
het had ook iets te maken met een andere groep de verantwoordelijkheid toeschuiven van de eigen problemen, dacht ik?
@kapotte_stofzuiger | 10-07-15 | 10:01
Het juiste antwoord. Maar dit mag geen reden zijn om die potverterende Grieken dan maar te ontzien.
Herstelbetalingen zijn weet anders dan geleend geld.
Overigens was de grootste groep die is uitgemoord in WO II gewoon blank, dat waren de Joden. Ja er zijn ook zigeuners en negers naar de gaskamer gegaan, maar onderaan de streep waren het voornamelijk blanken die door een blanke naar God werden geholpen.
Hoor je Typhoon verder niet over. Hij probeert het beeld te creeëren dat er alleen maar negers de gaskamers in zijn geduwd.
Tja, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit stukje een ongelukkige samenvatting is van een veel genuanceerdere serie uitspraken. Maar het lijkt alsof hij het niet helemaal begrepen heeft. De holocaust heeft namelijk niets met blank superioriteitsdenken te maken. Joodse mensen zijn namelijk ook voor het overgrote deel blank, dus dat slaat als een tang op een varken.
.
Maar hij heeft natuurlijk wel een punt dat WOII om veel meer ging dan alleen een Hitler als ultiem kwaad. ALs het namelijk alleen een zieke geest van Hitler was, zou er geen WOII uit gekomen zijn. Maar wat hij dan weer niet snapt is dat de geschiedenisboekjes die suggestie ook helemaal niet wekken.
.
Zoals zo veel "racisme" en "slavernijverleden!" roepers heeft Typhoon niet zo goed opgelet bij de geschiedenisles, en leeft onder de illusie dat ons onderwijs op dat punt beperkt is. Dat is het helemaal niet. Ik heb vroeger gewoon op school met geschiedenis les gehad over het blanke kolonialisme, de schendingen van wat we tegenwoordig de mensenrechten zouden noemen, de slavernij en de hollandse handel in slaven. Zelfs dat Nederland relatief laat was met het afschaffen. Wat ik NIET Heb gehad op school, is dat dergelijk racisme en slavernij in sommige delen van de niet-blanke wereld nog altijd bestaat.
Huh. ik meen mij dit EXACT dit gezegd te hebben en daarvoor ben ik toen weggesjorist door GS.
.. maar goed. De gebruikelijke verdachten zijn het nu juist die de geschiedenis in de simpele kleuren zwart en wit willen herschrijven.
- Waarin "Wit" dan het ultieme kwaad is en oorzaak van alle onrecht en armoede.
- en "Zwart" het Gute vertegenwoordigd, dat altijd slachtoffer is en benadeeld wordt in witte en/of zionistische complotten.
-weggejorist-
Hij slaat de plank ook mis. Het was ook niet alleen Hitler.
Na WO I moest Duitsland diep in de buidel tasten met herstelbetalingen. Het land ging naar de klote, door eigen toedoen natuurlijk. Alleen doordat er zoveel onvrede was in Duitsland, zocht Hitler het vrij bekende zwarte schaap, en gebruikte de financiële situatie van Duitsland om te profiteren. Dat is hem gelukt, hij werd de leider van Duitsland en kon vrij simpel al zijn plannen doordrukken.
Het is te makkelijk om de schuld bij Frankrijk en Groot Brittanië neer te leggen, maar die weigerde een soepelere regeling voor de herstelbetalingen. Onvrede in een land groeit, de haat naar het buitenland groeit, en in die voedingsbodem wist Hitler zich omhoog te werken. De rest is geschiedenis.
De tweede wereld oorlog onstond omdat er toendertijd hetzelfde gebeurde als nu! Het ging minder met de economie, men geraakte in een crisis, en de politiek was niet in staat het op te lossen! Hetzelfde staat nu te gebeuren met Griekenland en de EU! Uiteindelijk zullen hier en in ook andere westerse landen er andere regeringen aan de macht komen die iets extremer zijn, omdat de huidige regeringen hun eigen onkunde willen blijven doorzetten en niet willen luisteren naar het volk!
rense.com/1.imagesH/sharptonsi.jpg
Ook de 80e jarige oorlog onmiddellijk herschrijven evenals het slavernijverleden..
Wat? Oh nee. Pardon...
Ehhh, wie is Typhoon?
@Methylfenidaat | 10-07-15 | 10:00
Dat is de aluhoedjesvariant, maar alle moderne oorlogen gaan over geld (of het tekort daaraan), dat is een feit.
De winnaar bepaald de geschiedenis. De toekomstige overwinnaar van de huidige demografische oorlog is alvast bezig om de geschiedenis te herschrijven. Zo simpel is het.
Liever eens in de zoveel tijd een potje knokken dan de EU waar we nu mee zitten opgescheept..
De fascisten zijn weer onder ons, vermomd als lichtgetinte cultuurverrijkers en weldoeners van de Goededoelen industrie.
@ PSYx | 10-07-15 | 09:59
Hij wil he niet oplossen, maar juist opstoken. Weinig blanken die onderscheid op ras maken.
Gelukkig voor tiefoon is een IQ van +/- 75 geen beletsel om een bekende repper te zijn.
De zoveelste gebrainwashde negert die denkt dat de hele geschiedenis samenhangt van 'witte privileges'.
Dat krijg je vanzelf wanneer de geschiedvervalsers en race hustlers, hoi Quinsy, de overhand krijgen.
Dom, miezerig mannetje.
Gvd, wie heeft de deur vannacht weer open gelaten
en kom niet met die bullshit dat het aan een ander ligt
Goede vraag, verkeerde antwoord:
"De Tweede Wereldoorlog is gekomen, omdat Fransen en Britten hun superioriteit wilden laten gelden door Duitsland na de Eerste Wereldoorlog helemaal financieel uit te kleden".
Klinkt bekend, toch Guy Verhofstadt?
Het is dat de Grieken nog geen militaire grootmacht zijn.
Ik weet het, Goldman Sachs wil gewoon de hele aarde bezitten.
Gelukkig laten 'donkere' samenlevingen in Afrika, jaar in, jaar uit, zien hoe het wel moet. Toch, 'Typhoon'?
kap toch is met dat racisme steeds op de blanke medemens te drukken, hoe los je het ooit op als je zelf het onderscheid blijft maken?
Joden waren toch ook wit?
geen idee wie het is, maar ik denk dat hij nog nooit een geschiedenisboek heeft gezien.
En zou hij eigenlijk wel kunnen lezen?
Hoe lang kent 'het westen' al geen oorlog? En hoe lang de rest van de wereld?
88. This is RIFAPPA! Ghehe.
REAGEER OOK