Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U rijdt 240, mag dat?

Waarschuwingsbord: Pas op Milieudefensie aanwezigSlecht nieuws voor de doorrijders onder jullie. Met 240 kilometer per uur over de Rotterdamse ruit zit niet meer in. Vanaf komende dinsdag wordt het 80 kilometer per uur rijden rondom de vier grote steden. De snelheidsverlaging moet niet alleen de uitstoot van CO2 tegen gaan, maar tevens het lawaai voor de stakkers die langs de rijksweg wonen verminderen. En denk nou niet dat je er onderuit komt met je radardetector, want die struikrover maakt gebruik van permanente trajectcontrole. Een zware opgave dus voor reaguurders met een zware rechter voet. Wel goed nieuws voor motoragenten, die de laatste weken meer tijd op het asfalt doorbrengen dan in het zadel…

Reaguursels

Inloggen

@trelis
De benaming voor Spee is Heydrich. Spee is namelijk de reincarnatie van Reinard Heydrich.

van der g | 01-11-05 | 18:05

Het werkt wel perfect, die 80 km/h. Nu al 10 km file voor R'dam centrum... normaal staat daar hooguit 4...

pimpampet | 01-11-05 | 08:37

Snelheidsbeperkingen, vooral de onlogische, hebben voor Gruppenführer Spee het voordeel dat je snel een kleine overtreding begaat. Ik voorkom dit door de 5 alleen nog op 120 km wegen te gebruiken. Voor 50 t/m 80 is de 3 een prima versnelling. Te hard rijden doe ik niet meer. Hoe het met het fijne stof zit... dat interesseert me geen fuck. Het is ieder voor zich geworden in dit apenland.

trellis | 30-10-05 | 20:43

Dit is hoop ik weer een luchtballon...
Wat een klotestreek! Wat denken ze wel? Dat ze hiermee het miljeu dienen?? In de spits haal je sowieso die snelheden niet. Er staat geregeld boven de weg 50km/u aangegeven, en je mag nog van geluk spreken als je al die snelheid háált! Nee, het stilstaan in de file, dát veroorzaakt veel meer miljeuleed dan dit plan.

Whitehouse | 30-10-05 | 00:31

Wat een kul dit allemaal. o.a. voor de geluidsoverlast ? Ring West in 020 is net ( afgelopen maanden )volgebauwd met geluidswallen....
zucht

Apollo | 29-10-05 | 19:55

Was altijd in de spits al sneller op via de stad van Zuid- naar Noord Den Haag / Rotterdam / Utrecht te rijden, maar nu ze deze achterlijke beperkingen invoeren is het nu permanent sneller om via de binnensteden van A naar B te rijden. Lijkt mij niet helemaal de opzet van de ambtenaren maar wordt wel de realiteit en de bewoners kunnen vanaf 1 november rekenen op EXTRA GORE GORDIJNEN door meer fijnstof. En Karren maar in de stad met 70-80 km/h want een beetje chauffeur weet dat ze op vaste plekken flitsen.

BitchSuperSoaker | 29-10-05 | 17:54

U probeert een motoragent te scheppen, mag dat?

tijdbalk loopt....

'T Gaat Om De Melk | 28-10-05 | 23:49

gelukkig. Ik kan nog net hard blijven rijden naar mijn werk :)

Overigens werk ik net voor de 80km zone bij overschie. De files staan er tegenwoordig vrijwel de hele dag, terwijl er vroeger zelden of nooit file stond. Dat door die flut 80 km-zone.
Ik vrees dus dat ik nooit meer op tijd op mijn werk aan kom, omdat de weg aansluit op een 80km-zone. Bah.
Welke regering moeten we dan kiezen?

Links zal benzine 5 euro per centiliter laten kosten en een rechtse regering doet dit.
Bedankt balkenbrij en kornuiten.

Bestaat die auto-partij nog?

Quacka | 28-10-05 | 18:28

Belachelijk, eerst bouwen ze alles vol langs de snelwegen met huisen, gaan die nieuwe bewoners lopen zeiken over die herrie. Zout toch op, je weet toch waar je aan begint als je daar gaat wonen.

kutjemuf | 28-10-05 | 18:15

Even een paar trucjes om de tracject controle op de A20 te ontlopen als je vanaf Schiedam komt en de A20 wilt vervolgen: 1. Volg tot 100m voor de splitsing (A20/A13) de baan richting Den Haag. Voor die baan hangt geen flitsinstallatie.
Daarna lekker doorknallen op A20.
2. Vanaf R'dam Alexander als je naar Centrum wil: Lekker doorknallen, bij afrit hangen namelijk geen flitsinstallaties.

Dit kan overigens alleen als het rustig is en de derde baan vrij is...

Stotteraar | 28-10-05 | 18:13

Spee je kan mn rug op vuile k.lootzak. Je bent het ergste soort Nederlander dat er is!

Rossie | 28-10-05 | 17:43

De N3 is ook zo'n mooie zuiger, immers deze weg heeft bijna over de volle lengte het aanzien van een autosnelweg maar is echter een autoweg, dus 100 KM/H en een kort stukje 80 maar nergens een bordje 100 als reminder.
.
Dus liggen de digitale struikrovers massaal achter de vangrails om hun dagelijkse schoonheidslaapje te doen en flitst het voortdurend als ware er ergens een steekje los in de energievoorziening.

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 17:04

Dicipline en tolerantie, wat overheerst bij vrijwel alle automobilisten, waarborgen harmonie in het verkeer. Dit wordt absoluut niet afgedwongen door 80km/h + trajectcontrole. Integendeel. De fixatie op snelheid is een gevaarlijke. Zolang we nog niet in treintjes achter elkaar aanrijden (wat in de verre toekomst gaat komen dmv aktieve door sattelieten gestuurde cruisecontrole) KAN je niet anders dan vertrouwen op menselijk funktioneren. Met asociaal lage maximumsnelheden schoffeer je de gediciplineerde automolilist, stel je hem op de proef. Ik voorspel: het verkeer wordt er hierdoor absoluut NIET veiliger op.

Deze waanzin moet stoppen. Altijd is een verhoging van maximumsnelheid afgewentelt als 'waanzin'. Echter, de maximumsnelheid is uitgevonden in 1972, en ook onder de omstandigheden van bijna 30 jaar geleden is de norm op 120 km/h gesteld. Alleen al om die reden zou je je twijfels kunnen trekken bij het nut en redelijkheid van die norm.
Binnen de bebouwde kom gelden limieten, die streng gehandhaaft zouden moeten worden. Daarover is iedereen het eens. De focus ligt in werkelijkheid heel anders. Op de snelweg, waar je je moet aanpassen aan het overige verkeer, waar nu eenmaal snel gereden wordt, maakt het geen bal uit of je nu met 120 of 146 rijdt, dood ben je toch wel als je tegen een muur botst, concentratie bij het rijden is belangrijker dan krampachtig niet boven een specifieke snelheid uitkomen. Maar juist op de snelweg wordt het grootste deel van de snelheidsboetes gescoord. Gezien alle financiele belangen die de staat hierbij heeft, heet dat de wet misbruiken. Dit moet ophouden.

Flexibele snelheidslimieten moeten zo snel mogelijk worden ingevoerd, 160 km/h is een mooie bovengrens. In veel andere Europese landen wordt de snelheidslimiet verhoogd. In Denemarken is na een verhoging van de maximumsnelheid van 110 naar 130 km/h het aantal verkeersdoden tot een record-dieptepunt gedaald. Een kwart (25%!) minder verkeersdoden! Theorie botst nogal eens met de praktijk.

Opzekers | 28-10-05 | 15:45

Tijd voor een GS-campagne?

"Doe mee, rijd 80 in z'n 2!"
Dat zal de miljø-nazis leren!

elal | 28-10-05 | 15:31

Laat maar komen, trajectcontrole, het zal vele verkeersdoden schelen (...) en het zal de luchtkwaliteit enorm verbeteren (...).

Dan heb ik tenminste weer alle tijd om mij minder op de weg te concentreren, en meer tijd vrij te maken voor het versturen van SMS berichten tijdens die onnodig lang durende stukken 80 km/h-trajectcontrole. Een wielrenner gaat bergaf nog harder.


Opzekers | 28-10-05 | 15:28

Zal niet lang duren voor de snelheid weer omhoog gaat.
Als namelijk iedereen in de file staat worden er geen snelheids overtredingen meer gemaakt.
Dat kost de staat dus teveel.
Kunnen ze geen miljarden meer over de balk gooien onder de mom van "kijk ons eens even sociaal zijn"
-
Misschien dat ze daarom hun nieuwe inkomstenbron, het bumperkleven, ook in de file gaan toepassen.
In een file wordt immers "gebumperkleefd" bij het leven.
-
Maar goed, vanaf volgende week zit het westen van NL potdicht, briljant idee weer.

Moi | 28-10-05 | 15:09

Geachte Landgenoten,
tot u spreekttttt neee schrijffffft neee bazeltttt. Jan doe ons een plezier en zet die spraakherkenningssoftware uit en schrijf zelf, maar bel mij niet. Dit topic gaat over verkeersmaatregelen niet over auto's die lopen op slaolie verdunt met waterstofgas en in de koeienstal opgevangen methaan houdende gasvormige ontsnappingen van tweehoevigen, enz.

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 14:55

@Sir EnemA
Ik help het je echt hopen hoor, maar zie het niet gebeuren zolang partijen als Shell weer zoveel miljard het jaar aan pure winst binnentrekken. En vergeet onze eigen staat niet, die jaarlijks zoveel binnentrekt aan accijnzen en onzinboetes.

Tobus | 28-10-05 | 14:50

@.tobus
Ik denk dat de hoge brandstofprijzen (oorlog iran, dichtgooien Perzische Golf) tot een wildgroei van alternatieve brandstoffen gaan leiden (zonnebloemolie voor 35 ct bij de aldi) Daar kan geen filter tegenop. Daar zal het over gaan, de rest is idd al verleden tijd.

Sir EnemA | 28-10-05 | 14:41

@Sir EnemA
Je bent zo te lezen op de hoogte, zie mijn eerder vraag: welk stopwoordje zal over 5 jaar gebruikt worden om ons de stuipen op het lijf te jagen, allemaal in het kader van "help het milieu de winter door"?. Ik zal u op weg helpen:
- Zure regen
- CFK's
- Fijnstof
- ......?

Tobus | 28-10-05 | 14:24

-edit das verkapte spam molendijk. dat vind ik niet lief-

Jan-Molendijk | 28-10-05 | 14:00

En jullie geloven ook dat Zalm elke belastingverhoging in eigen zak steekt?
Stelletje LPF-amalia's, verhuis lekker naar de provincie, als jullie daar al niet zitten (en dan moet je helemaal je mond houden).

Met 80 km/u is de opnamecapaciteit van een snelweg veel hoger dan bij 120 km; er zijn veel minder rembewegingen en minder botsingen (snelheidsverschil vrachtwagen - leasebak, bejaarde haalt in en dan...), het geluidsniveau is veel lager, en niet te vergeten slijten de banden veel minder, waardoor de fijnstofhoeveelheid enkele honderden doden daalt.
Per saldo stroomt 80 in de spits beter door (ring west 3 jaar terug met 70 km, remember anyone?) en ben je dus eerder thuis.

Eerder thuis is voor sommigen een argument, maar voor verstokte blij-dat-ik-rij amalia's is de illusie zelf te kunnen beslissen 280 te rijden in hun opeltje ereen die ze nooit op zullen willen geven.
Daarom: rot op naar de provincie, of rij lekker door naar Denemarken, ben je gelijk van de kloterige NL verlost.

Sir EnemA | 28-10-05 | 13:57

@Marruk
Te veel lood in de atmosfeer

Tobus | 28-10-05 | 13:56

@JackRandom
Jij denkt, jij vermoedt, en ga zo maar door. Maar de onderzoeken spreken heel andere taal.
Feit is dat in de randstad veel meer mensen wonen. Jij zit lekker in je "mooie" Friesland, maar wat nou als we eens een beetje gelijk gaan verdelen? Ik hoor je nou al schelden.
Ik woon in een kleinere plaats in de randstad, maar ik mag duidelijk doodvallen van de heren,

zweefvlieger | 28-10-05 | 13:33

@ Muxje
En passief hinderen van opsporing. Mag dat wel?

Marruk | 28-10-05 | 13:29

Deze regering heeft de
ziekelijke gewoonte om alle
records te breken in zielig
gedrag.

Vrij-H@rd | 28-10-05 | 13:25

@bwahaha 28-10-05 @ 13:02
Maak je toch gewoon een kacheltje achter je nummerplaat, is voor de verwarming van de nummerplaat mijnheer agent, oh dan ziet de infrarood flitser niets meer .... goh dat wist ik niet.

Kenny013 | 28-10-05 | 13:16

@Kees Balbet
Heb de staanplaatsen expres niet meegerekend om het comfort nog enigzins vergelijkbaar te houden. Staanplaatsen kun je dus niet serieus meerekenen, dat ze er toch zijn duidt op een capaciteitsprobleem bij de NS. Het is van de zotte dat je voor een staanplaats hetzelfde tarief betaalt.

Lucifer | 28-10-05 | 13:13

@bwa, het valt geloof ik onder de noemer van het hinderen van opsporing. Dat mag je niet actief doen... radardetectors waren vroeger toegestaan omdat je de opsporing niet hindert; je houdt je alleen snel even aan de wet op de plekjes waar ze controleren. Lasershields, "terugflitsers" en spray op de nummerplaat zijn nooit legaal geweest, omdat het actief de opsporing in de wielen rijdt.

Muxje | 28-10-05 | 13:10

@Tobus
Gefrustreerde automobilisten die elkaar afschieten in de file?

Marruk | 28-10-05 | 13:09

@Charlotte
ik zou je graag aan onderzoeksresultaten helpen over de luchtsituatie langs de hele A13 voor en na de invoering van trajectcontrole bij Overschie. Echter is, zoals al door iemand eerder aangegeven, het rapport plots 'zoek'. Flitsservice.nl heeft er een tijdje terug wel eea van uit de doeken gedaan. Het kwam er hoedanook op neer dat bij Overschie de luchtkwaliteit wel was verbeterd met (dacht ik) 15%, maar door de langere en langduriger files de luchtkwaliteit over de gehele lengte van de A13 ernstig hadden aangetast. Dit niet alleen door de uitlaatgassen, maar ook door fijnstof van remvoeringen. Dubbelprijs in een file dus, want zowel optrekken als afremmen leveren een dosis fijnstof op. Overigens het nieuwe fashion-woordje in boom-knuffel-land, dat 'fijnstof'. Er was een nieuwe nodig he, na het dalen in populariteit in woorden als "zure regen" en "cfk's".
Zullen we een poll opzetten? Raden waar we over 5 jaar nu weer dood aan gaan...

Tobus | 28-10-05 | 13:05

waarom is het verboden? laatst zag ik op het nieuws iemand die iets op zn kenteken sprayde. het zou niet verboden zijn omdat een kenteken niet 'fotogeniek' hoefde te zijn ofzo.

Wat is er precies verboden aan wat ik doe?

bwahaha | 28-10-05 | 13:02

Een belachelijke maatregel. In Italie geldt in plaats van alleen een maximumsnelheid ook een minimumsnelheid. Iedereen met 130 km/u over de snelweg en geen drang om in te halen. Begrijp deze onzin oprecht niet.

Spock | 28-10-05 | 13:01

@bwahaha
leuk, maar als je gepakt wordt kan dat oplopen tot een boete (hoe kan het ook anders?) van 25000(!) euri wegens het willens en wetens willen omzeilen van de wet.

Tobus | 28-10-05 | 13:00

@Bwa, dat is ver-bo-den. Dan krijg je Koos achter je aan. En wordt je streng (en neerbuigend) toegesproken. Met een opgeheven vingertje erbij.

Muxje | 28-10-05 | 12:59

Ha! Ik heb tijdens het plassen een geniaal idee bedacht!

Zo een trajectcontrole werkt met camera's die je nummerbordje aflezen. Deze camera's werken obv infrarood licht.

Zet er een infraroodlamp op dat m vet OVERBELICHT!

Ik weet niet of je zomaar een 'extra verlichting' mag opvoeren, maar het is toch licht dat je niet ziet. En iedere auto heeft standaard al extra verlichting tbv het kenteken.

bwahaha | 28-10-05 | 12:52

Oh ja, van die 1:33 uur reistijd is 26 minuten lopen :-S

BlackMagic® | 28-10-05 | 12:47

@JackRandom, 11:58. Plus de rest

7:13 tot 8:46... In die tijd rij ik met de auto heen en terug.Als je puur naar de reisrijd van de trein kijkt klinkt het leuk (is hetzelfde als de autotijd), maar daarna begint het gedonder. Het probleem met Openbaar Veevervoer is dat jij van A naar B wilt en het OVV brengt je van C naar D en laat tussendoor bij E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P,Q,R,S,T,U,V,W,X,Y en Z ook mensen in- en uitstappen.

BlackMagic® | 28-10-05 | 12:41

@Marruk, en ze zijn daar dan ook nooit meer mee opgehouden :) Maar alle gekheid op een stokje, ik vind de meer rabiate milieubaarden net zo eng als het gemiddelde kaalkopje. Enger eigenlijk omdat in tegenstelling tot de kaalkopjes, de milieumaffia erg goed is in activisme, in het zichzelf goed organiseren, en het bespelen van de publieke opinie.

Muxje | 28-10-05 | 12:36

@ lucifer 85 zitplaatsen ja. Ik weet niet wanneer ik voor de laatste keer in een trein heb gezeten, ipv gestaan, met m'n 2m .05. (off-topic: en al die vetzakken maar klagen dat ze niet normaal kunnen zitten omdat de stoelen te klein zijn. dat terzijde)
En dubbeldekkerwagons heb je zeker niet meegeteld. Ik zie op de perrons in de randstad zo rond de spits toch (alleen maar) volgepakte dubbeldekkertreinen.

En dan heb je nog van die lui hier die menen dat als de woonwijkpaupers niet tegen het lawaai kunnen, ze maar moeten verhuizen. Denk toch eens na!
Woonruimte is erg schaars, laat staan betaalbare woonruimte. Denk je echt dat als die mensen het zich konden veroorloven om te verhuizen, ze allang weg waren? En in de tussentijd heeft een schrikbarend hoger percentage van kinderen in dat soort buurten last van astma en andere gezondheidsklachten.
Denk toch eens een keer niet alleen aan jezelf, mensen, al was het maar voor één keertje.

Kees Balbet | 28-10-05 | 12:35

@ Bwahaha
Rechts heeft het uitgevonden. Milieu is oorspronkelijk een nazi issue (rechtser kan je niet gaan). De eerste milieu minister uit de geschiedenis was een nazi. Het waren ook de nazi's die als eersten met mileuwetgeving kwamen.

Marruk | 28-10-05 | 12:32

Ik ga even door met mn frustraties:
Zeiden ze niet tijdens de verkiezingen dat ze de maximumsnelheden op de ring, in de randstad zouden VERHOGEN naar 120?! Waarom is daar nooit meer wat van gekomen? Dat is toch zodanige kiezersbedrog, dat je een kabinet voor naar huis kan laten sturen?! Of is dat alleen in Amerika, dat dat zo kan!?

bwahaha | 28-10-05 | 12:30

@bwahaha: 105 rijd je in zn 1,
-Akrapovics jankt-

Charlotte | 28-10-05 | 12:30

@marteltor, daarvoor hebben ze dan weer ingevoerd dat ze te pas en te onpas je rijbewijs kunnen innemen.

adfundum | 28-10-05 | 12:29

Trouwens. Sinds wanneer is RECHTS zo milieubewust? Nog zo een niet-onderuit-te-halen argument dat het gelogen is, en om geld gaat! :D

bwahaha | 28-10-05 | 12:28

Ik geloof dat de snelheidsbeperking wel degelijk gubstig is geweest voor de kwaliteit van de lucht rond de snelweg.

Maar de doorstroming op de A13 is inderdaad dramatisch sinds de beperking is ingevoerd. Al kan dat ook liggen aan het feit dat het Kleinpolderplein al jaren zwaar belast is. Al het verkeer van het westen richting het zuiden moet daar over een 1 baans scherpe bocht, of een onhandige invoegstrook. Misschien is nu (eindelijk) het punt bereikt dat de capaciteit echt tekort schiet. (A4tje doortrekken dus, schiet eens op!)

Muxje | 28-10-05 | 12:25

@Charlotte: 80 rijd je in zn 4! :) -vroem-

bwahaha | 28-10-05 | 12:25

De Tegenpartij( Jacobse en van Es): Maximumsnelheid 80km?
Man, dat rij ik al in mijn achteruit....

Is die struikrover van een Koos Spee nog gesignaleerd?

prettything | 28-10-05 | 12:24

Om er maar zeker van te zijn voor het eind van het jaar het beoogde quotum te halen ?

rush747 | 28-10-05 | 12:24

Overigens, die 80kmph heeft al een paar keer aangestaan in 020-west. Waarschijnlijk is het toen al 'rechtsgeldig genoeg' geweest om mij een paar bonnen uit te delen!
Ik ben echt blij dat ik uit die klote West wegverhuis in het voorjaar. Duur parkeren, wel betalen voor een parkeervergunning maar geen plekken, hoogste gemeentebelastingen, ontiechelijk veel stadswacht. Bah.

Ik ga lekker naar Noord. Da's véél beter!

bwahaha | 28-10-05 | 12:23

.Echt He!
Hoor ik daar Joris aan komen rennen?

Charlotte | 28-10-05 | 12:22

.bwahaha
U heeft een 6-bak?

Charlotte | 28-10-05 | 12:20

@kaizerkoza:
GODVERDOMME GODVERDOMME GODVERDOMME GOMVERDONNER!

Ik dacht dat dit nog maar 'een idee' was. Maar het staat dus al vast dat 80kmph. En wel vanaf 1 novemer. :(

Dit is toch je reinste bedrog. Om 80kmph te rijden moet ik altijd een versnelling lager blijven. Gevolg is dat het toerental veel hoger ligt en dat het dus SLECHTER voor het milieu is.

80 kmph echt alleen om mensen meer te kunnen flitsen. Dit moet verboden worden!

bwahaha | 28-10-05 | 12:19

Willen de personen die beweren dat de luchtkwaliteit en doorstroming op de A13 bij Overschie SLECHTER is geworden sinds de invoering van de 80 km/u traject-controle dit staven met onderzoeksresultaten?

Charlotte | 28-10-05 | 12:18

-edit denk om je hart-

Echt He! | 28-10-05 | 12:15

als ik trouwens ooit nog eens veel geld heb en een boete van 10.000 euro met niks kan schelen, dan wist ik het wel...

marteltor | 28-10-05 | 12:14

Ik val altijd in slaap als ik 80 rij op de snelweg...

tripwire | 28-10-05 | 12:14

toch niet te geloven he.
80... paar kilometertjes naar het oosten knallen ze lekker met 280 door.

marteltor | 28-10-05 | 12:13

@Bwahaha
Heb 'm ook gezien. Dat zal wel de trajectcontrole zijn die vanaf dinsdag in gebruik genomen wordt. Max. 80 km/u. Dan ben je pas echt zuur

Marruk | 28-10-05 | 12:10

"milieu" is het masker om achter te schuilen, het gaat gewoon om geldverdienen aan NL's grootste melkkoe.
Neem de trajectcontrole op de A4 bij schiphol. Er rijdt nu kennelijk na ophanging van dit systeem nog maar 1% te hard. Jaarlijks zijn hier 5 miljard rijbewegingen, dat zijn dus jaarlijks 50 miljoen boetes van minimaal 35 euri! Naar verhouding: dat is meer dan de 3 hoogst "scorende" provincies op alle flitspalen bij elkaar flitsen.
In absolute zin gaat het ook nergens meer over. In NL wordt het meest beboet ter wereld op snelheid. Jawel, meer dan bijvoorbeeld in de USA, waar toch al gauw 220 miljoen mensen wonen ipv de 15 miljoen in dit poeplandje. En dat allemaal om snelheid, waarvan bewezen is dat een hogere snelheid de kans op ongelukken niet vergroot, alleen de schade en kans op letsel na een ongeluk.
ECHT onveilig/ongeluk-veroorzakend rijgedrag als bumperkleven, overmatig linksrijden, geen richting aangeven en dergelijke fratsen mogen het met kekke stickertjes doen, maar o wee als je 3 km/u te hard rijdt! En dat allemaal om de schijn op te houden dat we allemaal zo goed bezig zijn voor ons milieu.
Zum Kotzen!

Tobus | 28-10-05 | 12:10

@Jack
Een weg is 20 meter breed 4 rijstroken. per rijstrook 1000 auto's per uur capaciteit. Per uur 1,1 persoon in auto (schatting) capaciteit per uur 4.400 personen.
Trein ook 20 meter breed 2 sporen.
4 treinen per uur. 6 wagons 85 zitplaatsen. Capaciteit per uur 2040 personen.

Lucifer | 28-10-05 | 12:09

Sinds een tijdje hangt er iets trajectcontrole achtigs in 020 tussen S103 en s107. (west) Weet iemand of dit al in gebruik is? Zo jah, dan heb ik een ERG ZURE tijd om tegemoet te komen.

Weet iemand hier meer van af ?

bwahaha | 28-10-05 | 12:09

@JackRandom 11.58.
En met die geyle MILF'en in de trein vind jij het geen wereldschokkend verschil...

Ronny Teauber | 28-10-05 | 12:07

@Jan-M
Kwel ons niet langer, wat is je plan?!

ZI | 28-10-05 | 12:06

@Muxje: Nu ben ik confuus. Zijn er twee Jan Molendijken? Is er dan niets meer echt en origineel? Moet dan alles nagemaakt worden? :(

JackRandom | 28-10-05 | 12:05

Jan!! Godzijdank, met uw aanwezigheid zal deze discussie opgelicht worden. Vertel, wat zijn uwe plannen? :)

JackRandom | 28-10-05 | 12:04

De echte Jan is toch leuker.

Muxje | 28-10-05 | 12:03

@Lucifer: Ik denk, zonder over cijfers te beschikken, dat 1 vierkante km spoor efficienter gebruikt wordt dan 1 vierkante kilometer snelweg, qua personen per uur, in de Randstad.

JackRandom | 28-10-05 | 12:03

Beste Landgenoten,
Omtrent heb ik voor ogen `n geheel nieuwe vorm van,
wel te verstaan de voortbeweging dmv auto rijden.
Waarbij voor 99% van de ongevallen worden weggenomen.
Waarbij iemand die kan lopen auto zou kunnen rijden. (feitelijk)
Waarbij de file vorming voor 98% is opgelost.
Waarbij U snelheden kan bereiken van maar liefst 300 km p/u
Hoogachtend,

Jan-Molendijk | 28-10-05 | 12:00

@BlackMagic: Eens even kijken, van Zuid naar Centraal is het 5 minuten, van Centraal naar Utrecht is het 45 minuten, plus 5 minuten overstap tijd. Kom ik op 55 minuten, en dan misschien nog een kwartier naar Nieuwegein? Ik vind dat geen wereldschokkend verschil... Tel daarbij op dat je je in de trein nog kunt vermaken met een boek, wat in de auto niet kan...

JackRandom | 28-10-05 | 11:58

@Black
Kan allemaal. Ook 'Nightrider' versie geen probleem. Eventueel ook ludieke anti-Koos Spee stickers te verkrijgen.

Ronny Teauber | 28-10-05 | 11:58

www.autosnelwegen.nl/asw/frames.html?/...
Mooi om de cijfers eens naast elkaar te zien. Kom je er ook achter dat het aantal rijkswegen (lees snelwegen)in nl slechts 79 km² beslaat tegenover het spoor 99 km². Hoezo NL wordt geasfalteerd door meer snelwegen.

Lucifer | 28-10-05 | 11:57

@ Black: dat is inderdaad verschrikkelijk die reistijden. Het ov is alleen nuttig als je geen overstap hoeft te maken, of als de overstap netjes binnen tien minuten aansluit. Alleen directe aansluitingen werken en dan moet je werk ook nog eens niet te ver van het station zijn...

JBD | 28-10-05 | 11:56

@Ronny: lever je ook het "james bond"-draaimechanisme erbij? ;-)

BlackMagic® | 28-10-05 | 11:55

Iemand nog interesse in wat alternatieve nummerplaatjes...

Ronny Teauber | 28-10-05 | 11:53

@slimme schaduw
Een paar maand geleden werden er ook honderden automobilisten geflitst omdat ze 120 reden terwijl ze maar 70 mochten. Dat hebben ze massaal aangevochten, die max van 70 p/u zou niet duidelijk genoeg zijn aangegeven, en ze zijn door de rechter in het gelijk gesteld. Ik neem aan dat plaatselijke beperkingen van de maximumsnelheid nu overal duidelijk zijn aangegeven.
Met andere woorden: pech gehad, beter opletten

zum kotzen | 28-10-05 | 11:51

@JackRandom: ik rij in de spits in 50 minuten van Rotterdam Zuid naar Nieuwegein. Ik wil je niet laten doodschrikken door de reistijd per Openbaar Veevervoer te noemen.

BlackMagic® | 28-10-05 | 11:49

Crap, ik dacht ook al dat ik ze van die trajectcontrole-meuk op zag hangen laatst.

Zucht... laten we nou eens ophouden net te doen alsof we hier nog iets van milieu hebben

Muxje | 28-10-05 | 11:49

Gelukkig woon ik niet rond de 'vier grote steden' :-))))

broomstick | 28-10-05 | 11:49

Toch beginnen ze het al een beetje te leren:
Man probeert agent van motor af te trappen
NAALDWIJK - Een bijrijder van een bromfietser heeft donderdag op de Pijle Tuinenweg in Naaldwijk geprobeerd een agent van zijn motor af te trappen.
De nog onbekende personen onttrokken zich aan een controle, waarop de motoragent de achtervolging inzette. Bij die achtervolging bleef de bijrijder schoppen naar het voorwiel van de motor en probeerde de agent van de motor af te krijgen.

Dit mislukte, waardoor de verdachten met scooter en al op de grond vielen. Voordat de agent de mannen kon pakken, renden zij ervandoor. De politie is een onderzoek gestart naar het incident.

Puntenslijper | 28-10-05 | 11:49

@zweefvlieger 11.30: Nope, ik woon in Sneek, in het mooie Friesland, waar we het begrip file alleen kennen van het Randstedelijke nieuws. Het OV is hier idd kut, maar je kunt hier nog wel gewoon doorrijden met de auto.
Ik werk echter in de Randstad, en reis daar dagelijks met het OV. Ja, het OV is enigzins vol, maar nog wel ver te prefereren boven de auto, waarmee je 's ochtends nog niet eens 80 haalt, volgens mij.

Maar de oplossing voor file's is zo doodeenvoudig simpel...

JackRandom | 28-10-05 | 11:48

@Slimme schaduw: dan is je schaduw slimmer dan jij ;-)

BlackMagic® | 28-10-05 | 11:48

@ Amstel, dat laatse feitje veegt je betoog dan weer een beetje onderuit. Zodra een weg wordt ontlast door verbreding (meer asfalt) van een alernatieve route, is dat een argument voor snelheidsverlaging?

G. Temmes | 28-10-05 | 11:46

Prima maatregel.

Tiepe | 28-10-05 | 11:43

www.nos.nl

CPB tegen nieuwe verbinding A6-A9
DEN HAAG Het Centraal Planbureau vindt de aanleg van een snelweg tussen Amsterdam-Zuidoost en Flevoland geen goed idee. Zo'n weg tussen de A6 en de A9 is volgens het CPB veel te duur.

Dat komt omdat het natuurgebied het Naardermeer moet worden ondertunneld. Die ondertunneling kost 4,5 miljard euro, heeft het Planbureau becijferd.

Het CPB denkt dat de drukte ten zuiden van Amsterdam beter is te bestrijden met het invoeren van een spitsheffing op de bestaande wegen. Mensen kunnen dan immers kiezen om buiten de spits de weg op te gaan, de trein te nemen of bij te betalen. Een nieuwe weg is dan onnodig.

=`=`=`=`=`=`=

Leuker kunnen we het niet maken...

Dr.Grishnackh | 28-10-05 | 11:43

dat hele t*f*s snelheids beleid is alleen maar om de staatskas te spekken. Ik heb in de maand oktober EUR 480.- !!! aan bekeuringen betaald. en nu niet meteen van eigen schul dikke bult enzo, ik ben echt geen notoire hardrijder, maar ik ben door zo'n t*f*s hond geflits toen er op een 100km weg opeens een stuke 70 ingelast was van een paar hoderd meter waarna je gewoon weer 100 mocht. alleen hier voor 28km te hard al een boeten van 240EURO!!! ik lijkl gdvrdrdred wel een grotere crimineel als een kinderverkrachter.....

Slimme Schaduw | 28-10-05 | 11:43

@ Amstel
En ter onderbouwing van mijn verhaal. Zie deze link: www.vid.nl/top50.html. In 2003 stond de A13 op de 13e plaats. In 2004 (na invoering van de 80 km zone) stond de A 13 ineens op de 3e plaats. Een toename van 7000 kmmin. Inmiddels staat de A 13 op plaats nummer 1 omdat de A2 is verbreed.

Marruk | 28-10-05 | 11:42

Gezeik ook altijd over dat openbaar vervoer. Als we morgen de auto zouden afschaffen moeten we de capaciteit van het ov meer dan vertienvoudigen. Terwijl de files al meer dan halveren als we de capaciteit van het wegennet met 10% verhogen.

Lucifer | 28-10-05 | 11:42

Ferrarie komt straks toch met een 3 cylinder speciaal voor de Nederlandse markt...

HyBriD VorTeX | 28-10-05 | 11:41

Stelt volgens mij echt geen moer voor om iedereen in NL zich aan de maximumsnelheid te laten houden. Iedere auto een RFID-chip en op 5000 plekken in NL een RFID-ontvanger. Eén Pentium IV met line-printer moet voldoende zijn.

Puntenslijper | 28-10-05 | 11:40

@Amstel
Niet op het traject ervoor. Het is niet voor niets dat de file op de A13 voor Kleinpolderplein (waar al 80 km zone bestaat) ineens bovenaan de de file top 10 staat.

Marruk | 28-10-05 | 11:38

@. DJ Cubefanatic
O, rijden ze op water? Interessant! Maar zonder gekheid: wat denk je dat ze verstoken? Daar kan ik een jaar op rijden, hoor.

@Amstel
Ja, dat SCHIJNT. In de praktijk klopt het verhaal helemaal niet. Dat is al in onderzoeken gebleken, maar die worden onder de tafel gehouden, anders kunnen ze wel inpakken met hun asociale maatregelen.

zweefvlieger | 28-10-05 | 11:37

@G.Temmes
Nee hoor, meer dan 30.000 inwoners. En grotere plaatsen in de nabije omgeving. Dus waarom wij nou 's avonds binnen moeten blijven, is mij een raadsel.

zweefvlieger | 28-10-05 | 11:35

@Zweefvlieger, kleine correctie. Dat lijkt zwarte rook maar bestaat voornamelijk uit water. Daarbij scheuren die tractors in stukjes van 10 seconden dus dat is te verwaarlozen. Dan kun je het TT circuit in Assen ook dichtgooien omdat ze daar met de motor met 270 overheen razen...

DJ Cubefanatic | 28-10-05 | 11:34

Het schijnt dat, op drukke wegen zoals deze, 80km/u rijden minder files en snellere doorstroming geeft dan 120km/u. Dus wat dat betreft, iedereen blij, behalve de gekken die per sé snel willen rijden omdat dit stoer/leuk/opwindend/oerstom is.

Amstel | 28-10-05 | 11:34

@zweefvlieger 28-10-05 @ 11:28

Prachtige sport, toch? In de Superstock klasse heb je ook enkele teams die op lijnzaadolie rijden, dat rookt dan weer niet, en is vreselijk miljeubewust.

KaiserSoza | 28-10-05 | 11:34

@Heinrich Reifenblase 28-10-05 @ 11:13
Pas maar op, in een dorp hier in de buurt mag je op de hoofdweg maar 30, en zelfs fietsers die harder gaan worden op de bon geslingerd.

@kakbouter
Volgens mij zijn moderne motoren bij 100 zuiniger dan bij 80, ook in de 5e versnelling.

zum kotzen | 28-10-05 | 11:34

Zweefvlieger woont blijkbaar in een zogenaamd milieu paradijs, maar daar word je, gezien zijn reactie, niet echt vrolijk van.
Laat dit een waarschuwing zijn!

G. Temmes | 28-10-05 | 11:33

Gemakshalve wordt vergeten dat s-avonds de A13 al vanaf de A4 volstaat met stationair draaiende automotoren, met te weinig voeding voor de katalisator of het roetfilter en s-morgens de A 20 aan beide zijden. Wie verlost NL van al het politiek geboefte dat millieu beheer via belastingen wil regelen? PRDV? VVD? Pro-auto?

Ksi-Ziks | 28-10-05 | 11:31

@JackRandom
Jij woont zeker in Amsterdam? Met een uitgebreid openbaar vervoer? Nou, wij niet hoor. Om zeven uur 's avonds hebben wij al een avondklok, want er rijdt dan geen enkele bus meer. Hoezo even op verjaarsvisite?

zweefvlieger | 28-10-05 | 11:30

@Lucifer.

Klopt, uit dat onderzoek bleek dat de luchtkwalitiet bij Overschie inderdaad iets beter was geworden, maar over de gehele A13 door de langere en langduriger file vele malen slechter was geworden. Netto is de vervuiling dus hoger. Maar goed, het verdient zo lekker he, zo'n trajectcontrole.

Tobus | 28-10-05 | 11:29

Heerlijk, klagende automobilisten, daar kan ik eindeloos van genieten. Ga door, ga door... ;)

JackRandom | 28-10-05 | 11:28

We willen toch zo graag een schoon milieu? Kan iemand mij dan vertellen waarom het Europese hoofdkantoor Tractor Pulling uitgerekend in Nederland is? Wel eens gezien wat dan de lucht wordt ingeblazen? Maar daar hoor je geen enkele milieuterrorist over. Hallo Duivendak! Bent u daar nog?

zweefvlieger | 28-10-05 | 11:28

@JBD
Ja, prachtig he! Ik woon in Den Haag en zie elke dag de A13-file beginnen bij knp Ypenburg, die dus tot aan knp KleinPolderPlein loopt. Elke dag van 07:00-11:00 en van 15:00-19:00, stapvoets gegarandeerd!

Tobus | 28-10-05 | 11:28

Ik kan me nog een onafhankelijk onderzoek herrineren dat die 80 proef in Rotjeknor geen zak uitmaakte. Dat is onmiddellijk door afhankelijke onderzoekers afgeschoten en is nu onvindbaar. Zweefvlieger heeft gelijk.

Lucifer | 28-10-05 | 11:28

@Boris
Komt goed ouwe!Heb heb twee luchthorens om mn cabinedak zitten..

Kun je wel een leuke fuif mee maken.

roadrunner | 28-10-05 | 11:27

Ach ach, het is even afremmen voor die trajectcontrole, terugschakelen (naar 3), 1 km rustig aan doen en dan volgas er weer vandoor. Ben benieuwd welke bewoners en welk milieu daar voordeel van heeft... het werkt nu al zo op de A13. Alleen jammer van die extra files die ontstaan door het afremmende verkeer en de daarbij behorende stankoverlast.

BlackMagic® | 28-10-05 | 11:26

En het mooie is dat de NS volgend jaar gewoon zn prijzen weer eens verhoogt met 3.5% terwijl ze haar doelen (weer eens) niet haalt. Dus het ov is ook geen optie.. Mooi verhaal is ook dat de A13 van 120 naar 100 km/u gaat om "een betere aansluiting in snelheid te bewerkstelligen naar de 80 km/u zone bij overschie" Jaja, ik vraag me af of die mensen wel eens zelf dat stukje snelweg rijden. Doordeweeks staat het vanaf Delft tot de brienenoord helemaal vast. Hoezo snelheidsovergang?

JBD | 28-10-05 | 11:24

@Utopiad
Ik vrees van niet. Dan staat het nl toch al stil en dan wordt "investering" van die kleautzakken niet terugverdiend.

Marruk | 28-10-05 | 11:23

Neeeeeeeeee!!!!

100 is al zo langzaam, en die limiet geldt toch alleen als het druk is tijdens de spits enzo, toch?!?!

Utopiad | 28-10-05 | 11:22

Oh ja, en zo lang er nog niet zo'n trajectcontrole van *kuch* struikrover *kuch* Spee en zijn 40 milieumaffiozi hangt kunnen ze zowiezo m'n rug op. Naast de dure bordjes en energievretende matrixbordjes die mij tot 80 km/u manen veranderd er aan het gemiddeld rijgedrag waarschijnlijk geen zier.

Tobus | 28-10-05 | 11:22

Zweefvlieger's verhaal klopt als een bus. Ik stel derhalve voor om met ze allen massaal 80 in ze 2 te gaan rijden. Ik doe wel in z'n 1, dat moet mijn motor net trekken. Veel kabaal, luchtkwaliteit shot to hell. Of we doen het eens op zijn Frans/Belgisch? Gewoon een week het land plat, met 80% accijns op de benzineprijs keilt de staat meteen een financiele crisis in als er een weekje autovrij op het programma staat.

Tobus | 28-10-05 | 11:19

@zum kotzen (11:06):
Misschien dan een milieuvervuilende campagne dat je ook 80 in de 5de versnelling kunt rijden? (rijdt nog rielekster ook!)

Kakbouter | 28-10-05 | 11:17

Nederland, kutland. Vol struikrovers en andere bandieten.

Klukkluk | 28-10-05 | 11:16

om maar eens een nutteloos commentaar te geven, kunnen we niet nog zo'n actie doen als tegen de weblok van John Gibson? Die heeft z'n commentaartjes nog steeds uitstaan.

Antwerk | 28-10-05 | 11:15

@Zeus 28-10-05 @ 11:11
A13, inderdaad. Met 100 is het jammer genoeg minder makkelijk om de afslag van Ikea Delft te missen, dat dan weer wel.

KaiserSoza | 28-10-05 | 11:15

Ja hoor, dat zal helpen. Wat maakt de meeste herrie? Een vrachtwagen. Die dendert dus gewoon door. Maar ja, natuurlijk vervuilen die helemaal niks. Toch?
Effe rekenen: stel nou eens dat het aantal personenauto's tegenover vrachtauto's 2:1 is. Stel nou dat een verlaging van 120 naar 80 een uitstootverbetering van 30% oplevert. Dat is niet zo, want je mocht al lang maximaal 100 en de uitstootvermindering is veel lager dan hier gesteld.
Ga er verder eens van uit dat een vrachtauto een uitstoot heeft van 5 personenauto's (dat klopt wel ongeveer). Wat bespaar je dan? Nog geen zes procent.
Maar elke vermindering is meegenomen? Bedenk dan eens dat je nu ook 30% langer op die weg tuft. Dus er is gewoon geen verschil. Maar ja, de milieuterroristen hebben het in dit land voor het zeggen.
En steden die zich zo druk over die uitstoot maken, moeten eens beginnen te zorgen voor betere doorstroming en beter op elkaar afgestelde verkeerslichten. Vooral dat laatste zet veel meer zoden aan de dijk, want vrachtwagens die doorlopend stoppen en optrekken, gooien pas echt veel troep de lucht in!
Maar daar doen we fijn onze oogjes voor dicht, nietwaar?
Wacht maar tot het linkse gespuis aan de macht komt. Dan kun je je blauw betalen omdat je een auto hebt, maar je mag er nergens mee rijden. En dan maar gaan zitten kijken hoe de economie op zijn gezicht dondert.

zweefvlieger | 28-10-05 | 11:15

Ga toch lekker allemaal fietsen! Ben je straks eerder op je werk en doe je ook nog wat aan je conditie (40% tobt in NL met overgewicht, weet u wel). Én, 't kost bijna niets.

Heinrich Reifenblase | 28-10-05 | 11:13

Het CJIB gaat goede zaken doen

Agamemnon_NL | 28-10-05 | 11:12

@Boris
Goed plan!
Houd er allemaal maar rekening mee dat de files nog erger zullen worden op de trajecten ervoor.

Marruk | 28-10-05 | 11:12

Wel zeer typisch dat juist die milieu-maatregelen die bij overtreding eenvoudig te verbaliseren zijn, zo rap worden ingevoerd. Je zou haast denken dat het niet de milieu belangen zijn die hier prevaleren.

G. Temmes | 28-10-05 | 11:12

Wat kan mij dat milieu nou verrotten ....
Geef mij maar Amersfoort aan zee !

chucky | 28-10-05 | 11:11

Mho? Klasse oplossing, wat heb je eraan als je met 120 op een punt afsnelt waar je vervolgens nog maar 80 mag, das vragen om problemen.

Zeus | 28-10-05 | 11:11

Als je niet van herrie houdt, ga dan ook niet langs een snelweg wonen. Laat die stakkers verhuizen naar Varsseveld of Asch of zo.
Trouwens, als je op de snelweg niet meer door kan rijden, worden de sluiproutes wel weer interessanter. En daar staan meteen ook minder flitsers. Lekker op het gas door die woonwijken, zal die zeikers leren :P

GroteBekHengst | 28-10-05 | 11:11

@Boris 28-10-05 @ 11:04

Net zo kansloos als naast een kroeg in de binnenstad gaan wonen en dan klagen over de herrie, nee, in de omgeving van Schiphol.......

KaiserSoza | 28-10-05 | 11:11

dat word fraai..... word je met je liesbak daar strax ingehaald door een Jan L*L met z'n caravan en z'n '94 opel astra met 120 km/h

dan-nie.nl | 28-10-05 | 11:09

@Boris
*schroeft misthoorn alvast op auto

castamara | 28-10-05 | 11:09

Vlugge blik op de wegvakken leert me dat dit voornamelijk een aktie is om het huidige haagse pluche 'daadkracht' te doen veinzen...

In de media wordt makkelijk genoeg gesproken over " 80 km rondom de vier grote steden" in werkelijkheid zijn het, afgezien van erg logische, vooral vrij beperkte stukken.

KaiserSoza | 28-10-05 | 11:08

80 km p/u beter voor 't milieu? Bij 80 zal iedereen in de 4e versnelling rijden, is dat zuiniger dan 100 of 120 in 5? Dacht het niet...

zum kotzen | 28-10-05 | 11:06

Tijd is geld, graag alles naar 180 km/u.

Revolution | 28-10-05 | 11:04

De oplossing is inderdaad goed in de spits, maar daarbuiten????

Ideetje: de omwonenden hebben toch last van de herrie? Als we nu masaal onze claxon gaan gebruiken als we op die wegen rijden, kijken hoe lang het duurt.

Boris | 28-10-05 | 11:04

In de spits kan ik ermee leven, rij je zowiezo niet harder dan 50. Maar s'nachts op een verlaten snelweg nee dank je. Ik wordt helemaal gek van die milieunazi's in dit land.

Lucifer | 28-10-05 | 11:02

VVD'er Hofstra waar blijft U?

G. Temmes | 28-10-05 | 10:59

Beetje fucked vind ik.. Normaliter kon ik vanaf PB viaduct in 2 min, met 130 naar huis (centrum DH) knallen, daar doe ik dus nu minimaal 3x zo lang over....

Kakbouter | 28-10-05 | 10:58

In heel NL invoeren. Dat zal dat asociale geboefte leren.

Der Icebear | 28-10-05 | 10:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken