Show komiek Andrew Doyle gecanceld door club tijdens Edinburgh Festival Fringe
Goedemorgen het is 2017!
Komiek Andrew Doyle (die u kent) en collega Graham Linehan zijn per het onderstaande 'persbericht' van de club Leith Arches verwijderd uit Edinburgh Festival Fringe. Ze hebben namelijk meningen - dat er maar twee geslachten zijn en transitie je enkel van gender, en niet van geslacht verandert - en dat kan natuurlijk gewoon niet. Het persbericht sluit af met: "We are an inclusive venue and will not allow such views to violate our space." Wat er vorig jaar op hetzelfde festival natuurlijk uitdrukkelijk wel mocht is vragen of JK Rowling de duivel is. Maar ditmaal hebben ze zich even mooi verslikt, want acteur ROB - voice of reason - SCHNEIDER mengt zich in de discussie - na de breek.
HUMOR VERBODEN!
Schneider enters the chat
Social
Reaguursels
InloggenDoyly Doyle is hilarisch. Ik kwam laatst iets tegen wat ik hier graag delen wil: Als er iets gecensureerd wordt of als je iets niet mag zeggen dan gaat het in de meeste gevallen om de waarheid.
Het wordt steeds zieker in de wereld. Je mag alleen nog jaknikken. Jawohl.
Doyle heeft al eens middels een alter-ego op Twitter de totale zelf-destructie van woke-links laten zien. De verdere uitwerking van die (hilarische) interacties op Twitter tot een toneelstuk leverde ook vrij snel een annulering op van die voorstellingen.
(Longread) mb.t. dat hele verhaal:
thecritic.co.uk/issues/january-februa...
Het is even doorbijten maar laat al die lui zich in woke'snaam willen ombouwen, dat dan ook grondig doen, dus; piemul een theelballen weg, vla-moes dicht, en na één generatie zijn we er vanaf.
Dat is dan de silver lining, het vermenigvuldigt zich gelukkig niet.
Een paar dagen geleden stond er op GS een link naar een essay door Ian Buruma in de Groene Amsterdammer, genaamd "de verkeerde klassenstrijd". Hierin beschrijft hij woke als "erfgenamen van de protestantse moraal". De vergelijking die hij maakt sneed best veel hout en ook deze actie past precies in het beeld. Woke is een nieuwe religie en wie niet publiekelijk zijn/haar devotie betuigd is een kind van de duivel en gaat in de ban.
Als een dergelijke geestestoestand, die van losers die gelijkgestemden zoeken om in de veiligheid van de groep anderen te gaan lopen vertellen wat ze moeten doen en laten, in verschillende culturen en in verschillende gedaantes terugkeert, zit het vast diep in de menselijke (groeps-)psychologie gebakken.
Cancellen.... Het equivalent van de middeleeuwse brandstapel.
daarvoor al Damnatio memoriae
https://nl.wikipedia.org/wiki/Damnatio_memoriae
Zelfs de "rechtsgang" (trial by twitter door mensen die het betreffende boek/lied/film/commentaar/mening/etc zelf niet hebben gezien) doet denken aan de Middeleeuwse heksenprocessen.
Of de parodie daarop in Blackadder.
Compleet met de redenering dat wie voor de verdachte (= bij voorbaat schuldig) opkomt *dus* ook schuldig is.
@TurpinDick | 16-08-23 | 12:17: dat wat je nu ook ziet gebeuren met de zeehelden van weleer
Edinburg Festival Cringe mirite
Relevant:
Cancelling our comedy show proves the point - Andrew Doyle
unherd.com/thepost/cancelling-our-com...
Dit dus:
Quite how a venue can claim to be “inclusive” when it excludes performers who do not subscribe to the ideology of its staff is anyone’s guess. Those who complained to the venue could simply have refrained from buying a ticket. Instead, they sought to prevent the audience members of a sold-out show from making their own decisions.
Hoezo 'customers'. De afbrekers van Sint en Piet vierden Sinterklaas toch ook niet? Lege persoonlijkheden die door een tik in hun harses alleen maar reactief kunnen krijsen zijn echt geen 'customers' van een festival. Zolang er nog één functie hoe en waar dan ook niet vervuld wordt door een wokese medestanders valt er namelijk voor hen niets te vieren.
Het blijft verbazen dat deze groep mensen denken aan de juiste kant van de geschiedenis te staan, terwijl ze zichzelf manoeuvreren in een rijtje van onmenselijk draconisch terreur en uitsluiting. Wat daarop verder verbaasd is de meegaande houding van zogenaamd progressieve vrije geesten die ons cultureel proberen te verrijken met hun festivals en programma’s. Het beste is als er geen hond meer speelt op dat festival, want vroeg of laat word je zelf weg gecensureerd.
Je zou bijna denken dat de culturele sector overbevolkt wordt door rijke tattas met een schuldgevoel over hun eigen positie.
Ik ken mensen die streng zijn op dat gender een maakbaar dingetje is. Die mensen zijn stuk voor stuk talentloos en borderline. Ze kunnen niets, maar hebben zich door emotionele chantage in relaties gewurmt, en met emo-politieke manipulatie zich uitgenodigd bij instituten en managements. Ze slaan altijd de onderkant van de ladder over. Werken en inlveren zit er voor hun niet in. Vanaf dag 1 staan ze te beslissen hoe het moet, en als iemand niet luistert dan geen seks, of drie dagen lang huilen en dreigen. Makke jongetjes in pak of met havermelk staat daar tegenover, en die gaan toch niet nee zeggen tegen een meisje? En voila, zo krijgt een IND, een festival, of een uni te maken met een politieke agenda waar amper 1.5% van de bevolking warm van loopt.
Cluster B loont,
tijdelijk.
Op naar de volgende vernietiging.
Iedereen die het heeft over 'our community' en die niet begrijpt dat dit is hoe segregatie begint is af.
Eens met de geest van je reaguursel, maar iedereen behoort tot een of meerdere ‘communities’, of je het leuk vindt of niet. Jij en ik ook. Waar segregatie begint is waar de ‘community’ in het politieke wordt getrokken en tot hoger goed wordt verklaard dat niet mag worden belemmerd, aangetast of zelfs maar bekritiseerd. Maar goed, misschien bedoelde je dit al.
@Hopenschauer | 16-08-23 | 16:41:
Eerlijk gezegd wel, maar ik ben intrinsiek lui. Dank voor de aanscherping.
Aan de club van Ricky Gervais en John Cleese kunnen we dus ook Rob Schneider toevoegen.
Niet qua humor, wel qua ballen.
Rowan Atkinson, JK Rowling en ik dacht Morrissey, zitten er ook al bij. Er zit daar iets meer moet en opstandigheid dan in Nederland.
Het publiek zou zich eigenlijk ook moeten laten horen; ‘boe’ roepen op het festival, een shirt met “I’m with Rob” wat Dan ook.
We weten dat het een erg kleine minderheid is, die echter wel zeer activistisch is en die sterk vertegenwoordigd zijn in kunst en media. Daardoor kunnen ze veel aandacht krijgen.
Tegenwoordig moet je ballen hebben om je uit te spreken tegen de quasi toleranten? Wat een waanzin. De Russische communisten hanteerden dezelfde methode.
@donkieshot | 16-08-23 | 10:46: het is bizar maar de werkelijkheid.
@Nuuk | 16-08-23 | 10:35: op een gegeven moment implodeert zo'n bubbel en komt er geen hond meer naartoe.
Everything woke turns etc.
Zielige figuren de cancel klunzen.
Ga een stier melken.
Is net zoiets als naar een manege gaan en eisen dat alle paarden naar de slacht moeten omdat je allergisch bent.
Gelukkig zaterdag naar Dynamo Metal Fest. In de metalwereld zijn we wat conservatiever, vriendelijker en worden we niet echt met die woke shit geconfronteerd.
Nouuu... Behoorlijk wat bomenknuffelaars aldaar mijn beste.. Maar goed veel plezier daar. (satansignemoji)
@Remus McMillan | 16-08-23 | 10:18:
Bomenknuffelaars in de metal? Nee, hoor.
@letopuwzaak | 16-08-23 | 10:50: Toch wel, Gojira bijvoorbeeld.
@letopuwzaak | 16-08-23 | 10:50: autocorrect denk ik, moet ws bomenswaffelaar zijn
Kalmer en aanvaarden mensen gemoedelijker (tot een hele ruime ver van hun ego verwijderde grens.
Ik denk dat er zeer zeker enthousiasme voor de natuur is in de metalwereld, maar ook dat is inderdaad vaak conservatief van aard: het bos en de natuur als heidense symbolen, vol mystiek en geschiedenis en de mens als onlosmakelijk onderdeel daarvan. Zie talloze metalsongs en fantasygames populair onder metalheads.
Ps:
Alternative Leith Arches statement :D
pbs.twimg.com/media/F3l47zyXIAADXiH?f...
LOL!
*Sunshine on Leith neuriën doet*
"Is this the right room for an argument?"
'No, this is Abuse'.
De bijtende, hilarische en toonaangevende Britse comedians.... das war einmal.
Zelfspot, politici afzeiken tot op het bot, de spot drijven met absurde zaken en rauwe grappen maken.
Met dank aan de Rode Khmer.
O.a. John Gleese, Rowan Atkinson, Ricky Cervais geven wel degelijk tegengas.
En wat Schneider (Amerikaans) hier doet is denk ik de enige juiste wijze: aan de kaak stellen, afzeiken en de spot drijven met absurde zaken.
Luca. Dit zijn oude witte mannen.
Denk je echt dat die drammillenials iets om hun mening geven? Het is net als met de zwarte Piet.. Uiteindelijk verdwijnt het..
Bottom, Not the 9 o clock news, Young Ones, etc.
Puriteinse tijden. Nog even doorzetten en alle vrouwen zijn weer gewoon de ouderwetse werpmachines die alleen onder begeleiding van een man uit de familie naar buiten mag, verder haar mond moet houden tenzij een man haar iets vraagt, niet alleen in openbare gelegenheden mag komen zonder chaperons en weer ouderwets ‘auw’ moet zeggen als ze een pak rammel krijgt ipv terug te rammen.
Zo doen ze het nl ook in Saudi Arabië en iedereen weet dat daar nooit ongepaste grappen worden gemaakt.
Die hele woke cultuur MOET wel door islamieten bedacht zijn.
@Acidbrain | 16-08-23 | 10:53: Hahaha... en dat zijn hun gewillige dienaren... dan is Allah écht knettergroot!
De lhbtiq+ is voor het Westen wat Allah en de koran zijn voor de Islamieten.
Volkomen Heilig.
Geen kritische vragen, geen grapje, niks.
Dit is dus die ene keer per jaar dat ik het eens ben met GS
Misschien volgend jaar twee keer, en kunnen we spreken van voortschrijdend inzicht?
We are an exclusive venue. Dus geen inclusive venue.
Ze kennen niet qouteh.
Entartete kunst in de naam van diversiteit en inclusie. Onze open, vrije en liberale samenleving moet oppassen dat zij niet te zeer wordt aangetast door autoritair en allesbehalve tolerant woke links.
Cancel culture is een verzinsel van extreem rechts zeggen die zelfde mensen ...
Klassieker:
I was offended - Steve Hughes
www.youtube.com/watch?v=ceS_jkKjIgo
Dank voor linkje, lol.
"I went to the comedy show last night and he said something about the Lord and I was offended! And when I woke up in the morning, I had leprosy!"
Dan ook dominee Gremdaat,
youtu.be/VNWmzwHCIRE
youtu.be/csN4BDFrgGc
Dat is een heerlijk stukje lachen! Wel met de serieuze ondertoon.
Top. Genoten.
@steekmug | 16-08-23 | 09:40: Ik ben een minkukel, ik ben een minkukel.....
Haha... dat lucht op!
We zijn een inclusief evenement, behalve wanneer u een mening hebt die anders is dan de onze. Dan mag u kapodtdood.
Comedians will offend anyone, activist look for ways to be offended. It is a real team effort. -Ricky Gervais.
Erg mooie samenvatting.
"We are an exclusive venue and will not allow such views to violate our space."
Dat is dus het bizarre. Dat ze zelf expliciet toegeven één waarheid te belijden en niets wat die waarheid niet volledig onderschrijft toe te laten in de eigen ruimte. Dit is het zich opsluiten in de eigen als 'safe space' beleden verstikkende bubble, waarin geen zuurstof van buiten meer wordt toegelaten.
Wat we hier in alle kracht werkzaam zien is juist het geloof in de Waarheid en niets dan de Waarheid en de overtuiging die enige Waarheid zélf in pacht te hebben. Wat we hier ook zien is de wil om die Waarheid op te leggen aan de ander, aan ieder ander, het streven om het Kalifaat van Woke te vestigen.
Lieden als James Lindsay zijn ervan overtuigd dat Woke in het verlengde moet worden gezien van poststructuralisme en postmodernisme, dat figuren als Foucault en Lyotard debet zijn aan de teloorgang van de waarheid, dat het postmoderne denken de waarheid niet meer zou willen aanvaarden en een wereld van 'alles kan, en alles mag' zou voorstaan, een wereld waarin enkel nog sprake is van machtseffecten zonder waarheden, maar het tegendeel is het geval. Woke klampt zich op krampachtige wijze vast aan de eigen waarheid, het eigen Goed en kwaad, het eigen perspectief dat al enig ware perspectief wordt beschouwd, als een Waarheid die alle andere waarheden overstijgt en in zich op zal nemen: "we will not allow such views".
Woke heeft een onwrikbaar geloof in de eigen waarheden, is juist een terugdeinzen voor datgene wat de postmoidernen te berde brachten.
En wat is er nou anders aan dan bij allerlei geloven? Die moeten we toch ook respecteren?
In de geschiedenis zie je eindeloos dezelfde fouten herhaald worden.
@Hadena | 16-08-23 | 09:17: Ik respecteer geen enkel geloof, vind het grote onzin, of het nu een religieuze of seculiere basis heeft - de verschillen zijn dikwijls miniem.
Dat gezanik om respect vind ik volstrekt bizar.
@Hadena | 16-08-23 | 09:17: Inderdaad ze zeuren net zo en zijn net zo vervelend als allerlei geloven.
Bij het postmodernisme wordt alles in twijfel getrokken en is alles relatief, behalve de leerstellingen van het postmodernisme zelf, die zijn waar en absoluut.
@Hadena | 16-08-23 | 09:17:
Wat anders is, is dat Woke zich presenteert als juist een bevrijding, een afwerpen van ketenen, een zich ontworstelen aan oude waarheden, een weg naar de ultieme individuele vrijheid. "I identify as.." klinkt als een nooit bestane mogelijkheid om geheel naar eigen inzicht te bepalen wie en wat je bent, alsof je een 'tabula rasa' bent die vrijelijk kan worden ingekleurd. De suggestie wordt gedaan dat met Critical Theory de absolute vrijheid wordt bewerkstelligd. Het is een religie incognito, barstensvol priesters en hogepriesters die bezig zijn met het structureren, kanaliseren, bouwen en vestigen van een geloofssysteem: "we will not allow such views", alsof je de plaatselijke Imam of dominee zijn preek hoort afsteken. Maar het wordt niet als zodanig herkend, met name niet door de gelovigen zelf. Die maken zichzelf wijs dat ze hun eigen keuzes maken.
@therealbraindump | 16-08-23 | 09:33:
Dat is de karikatuur ja.
Simpel gezegd, de postmodernist durft zich de vraag te stellen "is waarheid absoluut?", tegenover een door het Christendom gedomineerd denken "er is één Waarheid en één God, en daaraan mag niet getwijfeld worden".
De postmodernistische houding ligt niet al te ver af van die van kritisch rationalisten als Carl Popper. Dat postmodern denken op dit moment niet al te lekker ligt komt naar mijn idee voornamelijk door ons onvermogen om Woke te duiden.
www.frontiersin.org/articles/10.3389/...
@Schoorsteenveger | 16-08-23 | 09:48: dank voor de linkjes schoorsteenveger, waardeer ik.
Woke heeft geen axioma. Daarom is hun vaste grondwaarde, waarden-loosheid, te destilleren uit al hun formuleringen.
@therealbraindump | 16-08-23 | 09:57:
Het is een complex thema, maar het lijkt zich te versmallen tot een al te simplistische tegenstelling tussen rationalisme en postmodernisme, in de platte betekenis van "laten we redelijk blijven" versus " ratio is een machtseffect". Dan wordt er al gauw geclaimd dat postmodernisten de waarheid zouden ontkennen en rationalisten nog zo verstandig zijn om te willen onderscheiden tussen waar en onwaar, culminerend in discussies over de vraag of 2+2 altijd 4 is of ook 5 als uitkomst kan hebben
De kern van de discussie zou moeten zijn wat de waarde van de waarheid is, welke rol de waarheid in ons bestaan speelt, en hoeveel positie we die waarheid dan moeten geven. Foucault, die door Lindsey cum suis duidelijk wordt afgefakkeld als de grote duivel achter Woke., heeft zich die vraag gesteld, wat is de positie van de waarheid, zich baserend op een kerngedachte die Nietzsche in Zur Genealogie der Moral heeft neergelegd, en proberen aan te tonen dat elk 'discours', elke collectief aanvaarde manier van praten, zijn eigen perspectief en daarmee zijn eigen waarheden creëert, met uitsluiting van andere waarheden. Ook heeft hij benadrukt dat mensen of instituties die met dergelijke waarheden aan de slag gaan als vanzelf daarmee een machtspositie verwerven. De platte uitleg van dergelijke inzichten is dat Foucault daarmee elke waarheid zou hebben weten te reduceren tot enkel een machtseffect en dat zijn denken daarmee synchroon liep met de doctrines van het Marxisme. Voilà, de verklaring voor de opkomst van Woke. Lees: Cynical Theories van Lindsay & Pluckrose. Woke zou als volgt redeneren: alle waarheden zijn machtseffecten, alles is macht, niets is waar, dus staat het ons vrij om welke waarheid dan ook vrijelijk te kiezen. Peterson's kritiek op Woke is soortgelijk, dat Woke uit een oneindig aantal mogelijkheden vrijelijk zou kiezen en er zich dus bewust van is in een wereld zonder waarheden arbitrair een passend narratief te kiezen.
Maar wat wij zien is iets heel anders, namelijk een ideologie die wel degelijk hamert op de eigen waarheid en die waarheid in het centrum plaatst, een ideologie die méér ideologie is dan gedacht, die de twijfel die de postmodernisten zaaiden juist afwijst en zich met nadruk niet in staat acht in een wereld zonder waarheden te leven. Critical Theorie zegt niet "wij realiseren ons dat de waarheid kapotgedacht is, dat niks hoeft en dat alles kan", nee, Theory zegt "uw oude waarheid is een leugen, en daarvoor in de plaats komt onze, absoluut geldende, alles in zich opnemende waarheid".
Woke, zoals ik het zie, is een post-postmoderne revival van het oude Christelijke denken, een radicalisering van het ressentimensdenken dat binnen het Christendom nog gereguleerd en in toom gehouden werd maar nu zich vrijelijk uit. De nieuwe priesters zijn degenen die juist olie op het vuur van de haat en de gram gooien, hard roepende "de waarheid is aan ons".
Om terug te komen op de postmodernen, zij hebben de waarheid niet de nek om willen draaien. Nietzsche heeft dat ook niet willen doen, Foucault evenmin. Ze hebben zich een vraag gesteld die kennelijk nog steeds angst inboezemt: wat is de waarde van de waarheid? Die vraag mag, volgens veel rationalisten niet gesteld worden, en volgens Woke ook niet. Ze geloven allebei in de waarheid, onvoorwaardelijk.
Als je met een kit een Volkswagen Kever ombouwt wordt dat een echte Porsche.
Als jij je op 5 December insmeert met zwarte schmink dan wordt je een echte neger.
En transvrouwen zijn echte vrouwen met een vrouwenpenis en mogen in wedstrijden tegen natuurlijke vrouwen uitkomen en winnen.
Ik snap dat niet. Een Kever IS een echte Porsche...
@Louter Leuter | 16-08-23 | 09:24:
Zelfde ontwerper. Dat maakt het ombouwen ook zo makkelijk.
Begrijp best veel van links, maar deze flauwekul gaat echt een deurtje te ver voor me. Wie niet inziet dat cultuur en kunst en vooral komedie en satire niet beperkt moet worden omdat er *mogelijk* mensen zich geketst gaan voelen (zo ongeveer de essentie van kunst, komedie en satire) gaat toch echt een probleem krijgen met een totalitair aandoend systeem van uitsluiting en afwijzing. Bij deze eenheidsworst steekt de Hema-rookworst af als een frivool gevarieerd festival van haute cuisine.
ik ken iemand die zich ook geketst voelt.
@uisge baugh | 16-08-23 | 09:15:
Yolanthe Cacao van Ketsbergen?
@uisge baugh | 16-08-23 | 09:15:
Eeeh... Ah juist! Meer mensen zouden zich geketst moeten voelen. Behalve trans-vrouwen dan weer.
Ik voel me gekwetst. Ga eens gauw zelfjorissen....
Lachen om elkaar brengt meer mensen bij elkaar dan elkaar zuur negeren. Dit werkt alleen maar averechts
Ik ga nog een stap verder. Humor moet over grenzen gaan want zo weten we als maatschappij waar de grenzen zijn.
Cancelen of schelden of je oren in je vingers stoppen en heel hard LALALA! schreeuwen doe je als je iets te horen krijgt wat je niet kunt weerleggen met argumenten. Oftewel je krijgt een waarheid te horen die je liever niet hoort.
Volwassen mensen, verlichte mensen accepteren dan hetgeen gezegd is als de waarheid, tot er nieuwe inzicht alsnog hetgeen men eigenlijk niet wil horen met argumenten onderuit haalt.
In dit geval is wat al eeuwen bekend is en tijdelijk op uiterst wankele gronden is weerlegd met een enkel zinnetje onderuit te halen.
‘dat er maar twee geslachten zijn en transitie je enkel van gender, en niet van geslacht verandert’
Ergo dat moet dan wel de waarheid zijn.
Je zou toch bijna denken dat je in een Bommel-strip bent belandt...
Cringe fest
Best wel lastig al die abc genderdingen.
Hoeveel van deze figuren willen we nog.
Het eenzijdige geluid van dit volk tart de meningen van andersdenkenden.
Dat mag niet, dus kalt stellen is de volgende stap.
Blijft er nog wat over voor de andersdenkenden?
Vervelende tijd, denkt terug aan de oude tijd.
Als het podium links is, zullen niet-linkse performers worden gecanceld. Dat geldt in de media al voor niet-linkse journalisten en cartoonisten, op scholen en universiteiten voor niet-linkse docenten, in de politiek voor niet-linkse politici en natuurlijk op festivals voor niet-linkse comedians. Hier toont zich altijd weer de ware aard van deze liefde en harmonie predikende stroming want inclusief betekent dat alle neusjes dezelfde kant op moeten; ook de jouwe!
Probleem: Zowel Doyle & Linehan zijn links.
Dus er is meer aan de hand dan simpel links/rechts gelul. Veel meer. En dat is intussen al vrij lang bekend.
@Klompz | 16-08-23 | 08:56:
Het nadeel van dogmatische gelovigen is dat zij op gegeven moment niet alleen iedereen met een andere religie gaan vervolgen. Maar ook iedereen met precies dezelfde religie minus 1 minuscuul detail. Zie de geschiedenis van het christendom en de islam, maar ook alle interne partijzuiveringen in het socialisme.
Gelovigen die niet gewend zijn andere meningen te respecteren doen dat nooit. Zelfs een ruzie om het laatste plakje cake wordt dan een religieus schisma.
Denk dat het niet "links" als zodanig is maar een bijzonder beperkt rederenerd deel van links, dat het idee omarmd heeft dat niemand zich meer gekwetst mag voelen en iedereen geaccepteerd, behalve dan natuurlijk iedereen die buiten de categorie valt die dit idee ondersteunt. En dat is het paradoxale, iedereen is inclusief, behalve iedereen daaraan niet zelf inclusief wil zijn. Dat is dan de Grote Vijand. Het bijzondere is dat ze hun eigen onverdraagzaamheid niet inzien, aangezien hun inclusiviteit nogal exclusief is.
@Dandruff | 16-08-23 | 09:12:
Voor deze ene keer ben ik het met je eens Dandruff.
@Dandruff | 16-08-23 | 09:12: & @Beste_Landgenoten idd. Had geen zin omdat zelf in te vullen. Om eerlijk te zijn heb ook de neiging om steeds kribbiger te worden van dat soort beperkte denken. Voel je vrij om te zeggen of dat terecht is of niet.
Iig, het is veel meer autoritair vs libertair, anywheres vs somewheres, elitairen vs de rest. Control freaks vs leven en laten leven.
Ik vind ook dat steeds meer dat een groot deel van de oppositie tegen woke/regressieve politiek/etc net zo problematisch word. De constant links dit & links dat roepers, owning the libs volk, links/liberalism is een ziekte opportunisten. Ja maar de MSM dan/ja maar Biden dan/ja maar Schimmelpiemel dan schreeuwers.
@Beste_Landgenoten | 16-08-23 | 09:13:
Ook eens.
Omarm Woke en je gaat failliet.
Orange man's versie loopt lekkerder
"There is more fun in a Glasgow funeral than in a Edinburgh wedding"
- Schots gezegde
Overigens is dit gezegde gebruikt door Billy Connolly, naar mijn bescheiden mening de grootste Schotse komiek, die nu hoogstwaarschijnlijk gecancelled zou worden.
@Kapitein Sjaak Mus | 16-08-23 | 08:44: Dat weet ik inderdaad ook wel zeker.
@Kapitein Sjaak Mus | 16-08-23 | 08:44:
Billy Connolly doesn’t give a shite.
Neem eerst even een bakje koffie, Bobo.
Kennedy Jr. beste democratische kandidaat.
@Verpulfert | 16-08-23 | 08:49: blijkbaar ben je een klapmongool. Ik ook, maar dat terzijde.
Wel lachen met die club.
Woke is het eind van elke humor: bouwstukken.wordpress.com/2021/11/10/...
Wat apart toch steeds weer dat als het
Om het "veiligstellen" van progressief linkse meningen gaat
Het toepassen van fascisme opeens oke is...
Mondriaan sloeg op de vlucht voor de Nazi's toen zijn werk gecancelled werd.
Hmmm
Woke = nazi kulturkammer?
Da's ook een godwin. Maar ik snap de vergelijking wel. Zo gedragen ze zich wel.
De kunst in NLse musea, dat schilderij van rokende mannen, meerdere standbeelden van historische figuren, eeuwenoude tradities ... zelfs geschiedenis wordt vervalst, als dat ze zo uit komt.
Prachtig nog even de verantwoordelijkheid afschuiven ("an outside organiser was responsible for the lineup"). Nou, hoe kan je dan cancellen als je niet verantwoordelijk bent for the lineup?
Festival waar ik niet naartoe ga: check. Mensen die ik niet ken: check. Meninkjes die me niet interesseren: check.
Zo nu eerst koffie.
Heb het ook in m'n datingprofiel gezet: "Ik doe niet aan woke, gender, klimaat, corona, censuur, oorlog, vegan, piercings, tattoos." Of ben ik nog wat vergeten?
slavernij?
Ik zou piercings er uit halen.
Want als de piercings op de juiste plek en manier geplaatst zijn kunnen je spelletjes erg leuk uitpakken....
@Hadena | 16-08-23 | 08:30: Goeie! Ja 't is ook zo'n ver van m'n bed show, daar denk je dan niet meteen aan he.
Groen haar?
@Nodeloos Kwetsend | 16-08-23 | 08:32: Nee ik vind dat zelf niet mooi of leuk. Maar ieder het zijne/hare hoor.
@knutsel_ | 16-08-23 | 08:33: Ja, maar dan breder.
Regenboogspoeling of zo. Nog even uitdenken.
@knutsel_ | 16-08-23 | 08:33: Of valt dat onder 'vegan'?
"moeilijk haar"
@W_F | 16-08-23 | 08:38: Ik gooi 'raarhaar' onder 'vegan'.
Ja: ik ben een vervelende boze vent.
@JJMS | 16-08-23 | 08:48: Vanzelfsprekend toch.
En toen reageerde Raisa?
@Beste_Landgenoten | 16-08-23 | 09:05: O ja, 'blonT', goeie!
Elektrisch rijden
@Hadena | 16-08-23 | 08:30:
Ja maar die leren SM gasten dan?!?
Havermelk?
@MorgenEenAnder | 16-08-23 | 09:14: Klopt. Hou het bij m'n 16 jaar oude 1,4 liter 4-cylinder benzinebak die 1:17 doet met 2,5k op de teller.
@juan Kroef | 16-08-23 | 09:19: Gooi ik ook onder 'vegan'.
@pollens | 16-08-23 | 09:21: Oei, verschrijving, moet natuurlijk tweeënhalve ton op de teller zijn.
Staat de organisatie wel voor 100% achter de persoonlijke meningen van alle overgebleven deelnemers?
Ik ben gewoon een gelukkig getrouwde blanke hetro man..... mag dát nog wel eigenlijk?
Nee
Getrouwd met wat? Dat maakt wel uit natuurlijk.
@Hadena | 16-08-23 | 08:29:
Een Oempaloempa mag inmiddels niet meer.
"You will own nothing and you will be happy."
Check.
Gelukkig getrouwd? Fake news
Ach binnenkort cancelen zij zichzelf.
Want na zo een actie staan de grote namen vast niet meer te trappelen om op zo een exclusief woke feestje te gaan staan. Want complete vrijheid in artistieke expressie weegt uiteraard zwaarder dan een solide inkomen voor de dames en heren artiesten....
Of zou ( voldoende ) geld deze vrijheden in expressie toch met een smoes van het is het grootste podiumpje of het is een eer gevraagd te worden toch sturen en dus daar gewoon weer te gaan staan....
Nou, dan zal het gender verhaal dan ook wel ongemoeid worden gelaten op het festival.
Ja dus niet, elke artiest zal r zeker naar verwijzen maar neem aan dat er ook zijn die er snoeihard overheen gaan.
Hoe leg je dat volk het Adam, Eva, appel, en slang verhaal uit.....
Ik ga nog maar even een genderneutraal kopje koffie halen, weet iemand eigenlijk hoe de koffiebonenplant zich identificeert?
-edit-: "De meeste koffieplanten hermafrodietisch, wat betekent dat ze zowel mannelijke als vrouwelijke voortplantingsorganen"
En ik vraag me serieus of die lui wel eens boeken zoals 1984, this perfect day, 452C fahrenheit, brave new world gelezen hebben.
Staan die boeken ergens op insta?
Weer zo'n voorbeeld van ZUIVERING door radicaal-extremistisch links.
Die wokies zijn als een soort van ISIS, maar dan met schotels in de lip en regenboogvlag, of zoiets.
Woke is op zó veel terreinen een gevaar voor verworven vrijheden..
Binnen mijn eigen kring heb ik er al een paar uit de vriendenlijst gegooid. Dat voelde als een bevrijding! Het waren nare geesten, waar ik na hun bekering tot woke nog véél té lang mee om ben gegaan.
Dus eigenlijk creëer je dan weer een eigen bubbel met gelijkgestemden.
Dan doe je hetzelfde van hetgeen je verwijt.
Ik weet het, het is moeilijk op vandaag.
@shimanski | 16-08-23 | 08:28: wat een idiote vergelijking. Een bewuste keus omtrent mensen met wie je omgaat of het bijwonen van een bijeenkomst van iemand met een andere mening.
Net als dat je niet naar die bijeenkomst gaat als je dat niet aan staat hoef je ook geen vrienden te zijn met mensen die je niet aan staan
Ik heb er ook een paar maar ik blijf wel vrienden alleen al om mee te krijgen hoe hun gedachte wereld en standpunten zijn. Ik erger me er soms kapot aan maar soms is het ook wel vermakelijk om te lezen.
@shimanski | 16-08-23 | 08:28:
"Dus eigenlijk creëer je dan weer een eigen bubbel met gelijkgestemden."
Nee, maar ik haal de mensen die daar niet op een normale en volwassen manier mee om kunnen gaan er zo wel uit. U heeft geen idee! Hoe agressief die mensen kunnen zijn! Schreeuwen, dreigen, vuisten hard op tafels, scheldwoorden, verwijten, verwensingen en zelfs fysiek worden. Ik heb superveel geduld met mensen, en een zeer diverse vriendenkring, maar als IK vind dat je agressief doet, door jou anderen niet meer vrijuit kunnen spreken over wat ze denken en/of ze een onveilig gevoel geeft of een agressieve sfeer creëert ... dan lig je eruit.
Leuk! Dus je hebt ze gecancelled?
Het salafisme en woke-isme hebben toch erg veel gemeen met elkaar.
Zo nu eerst een koffie.
Ik zit al aan mijn 2e bakkie. Goedemorgen, soepje!
Woke is liefde, 88 is racisme!
@eerstneukendanpraten | 16-08-23 | 08:16:
Mijn vader is dan gezien zijn leeftijd racistisch.
@eerstneukendanpraten | 16-08-23 | 08:16:
Nee hoor.
Woke = haat
88 = heel veel oma's en opa's
@Nodeloos Kwetsend | 16-08-23 | 08:27:
Bescherm hem maar tegen woke, want die willen alles dat 88 is dood hebben.
het is meer op hol geslagen anglo-saxisme. Al die mafkezerij komt uit Engeland of USA (en andere gemenebest landen met blanken). We moeten gewoon een mediastop instellen om zo te zorgen dat het hier niet verder kan woekeren onder yank-adepte OMG roepers. Beter zou men onderwijs-besturen ook vrij houden van de mafkezerij-golf. Het probleem is dat het zomaar niet meer weg gaat als de sex-obsessie van de media er een beetje af gaat.
REAGEER OOK