Tijdsbeeld: Arbeider onderweg duwt klimaatlijers van weg, wordt staande gehouden door politie
En dan schrijft de organisatie nog het onderstaande ook
Arabisch gezegde: "Ze vermoorden je en rouwen om je op je begrafenis." En, Just Stop Oil spreekt vloeiend Arabisch. Maar goed, we schrijven "staande gehouden" in de kop omdat de politie schrijft dat "At around 08.25hrs, officers detained a male member of the public for common assault after an altercation between him and two Just Stop Oil protesters on Blackfriars Bridge this morning. There have been no arrests. Police are investigating the matter." Gelukkig maar, want voor het weet mag je niet eens meer mensen naar de politie gooien. Eind vorige week was het ook al raak, elders in Londen, zie onderstaand.
Eerdere ONLUSTEN, eind vorige week
just stop oil
Reaguursels
InloggenPolitie steunt en beschermt publiekelijk en veelvuldig de fouten. Ik noemde ze al spottend een legertje Luca Brasi’s.
Linkse zuigers en agressievelingen plus veel ander tuig: we begeleiden uw acties. Frustreer lekker, de politie zorgt wel dat u ongestoord uw gang kunt gaan.
Die XR lui denken zeker dat spouwmuurisolatie, zonnepanelen en een warmtepomp gratis zijn?
Rot op, laat me naar me werk rijden zodat 70%+ van mijn arbeid afgeroomd kan worden voor oorlog, asiel en klimaatmaatregelen, terwijl ik van de krappe 30% die nog rest, ik eerst de vaste lasten aftik en dan bin gods gratie een paar honderd euro kan sparen voor de volgende upgrade?
Ik snap die gozer wel. Tieft op, ik mot naar me werk halve zool.
Wat zou er gebeuren als neo nazis vreedzaam demonstreren tegen de massa immigratie en daarbij de weg blokkeren? Zou ze dan ook niets in de weg worden gelegd of is er echt sprake van rechtsongelijkheid en is onze rechtsstaat in gevaar?
Ik sluit me aan bij een demonstratie tegen de massa immigratie zolang er geen neo nazi's bij betrokken zijn.
@Bolhoed | 23-05-23 | 18:58: Voor de MSM is dat hetzelfde, omdat tegen massaimmigratie prr definitie een neonazi standpunt is.
Toeter tegenprotest, mag dan toch ook volgens de grondwet?
Vandaag of morgen stresst er een werkwillige met een scorpion of uzi door de drammers heen. Het zou me niets verbazen? Waarom nou werkende belastingbetalers lastigvallen met je ongevraagde mening ? Ga ergens op een pleintje staan voor een Mediahuis o.i.d.
De man die naar zijn werk wil, en daarin grondig gehinderd wordt door een stelletje actievoerders wordt gearresteerd. De illegaal op de weg aanwezige klimaatdrammers worden met rust gelaten door de popo.
De omgekeerde wereld, en een teken hoezeer de overheid de regie kwijt is.
Enfin, deze bouwvakker gaf het goede voorbeeld, en het is zaak dat burgers dit 'en masse' gaan doen. Gewoon van de weg schuiven dat 'aksie' gespuis.
De sfeer rondom dit soort zinloze “protesten” wordt langzaam grimmiger. De mensen pikken het niet meer. Volledig terecht. In Duitsland zijn inmiddels veroordelingen aan de orde van de dag, klimaatklevers zijn gewoon strafbaar bezig. Wanneer wordt het nu eindelijk duidelijk dat de toelaatbaarheid niet wordt bepaald door de heiligheid van het nagestreefde doel, maar door het wetboek van strafrecht? Tegen dat schorem kan ik alleen maar zeggen: met jullie domme kortzichtigheid protesteren jullie tegen het systeem dat jullie in leven houdt, omdat de brave belastingbetaler voor de gevolgen van jullie ideologie mag opkomen, terwijl dat niets anders is dan een verdienmodel voor opportunistische figuren die jullie gewoon als nuttige idioten zien die ze vrijwillig van een alibi voorzien om hun ongure praktijken verder ondemocratisch door de strot van onschuldigen te drukken.
Een kwestie van tijd en de XR sekte pleegt collectief zelfmoord.
Hoogste tijd voor een verbod van deze extremistische groepering.
Laten we met dat verbod dan wachten tot na de zelfmoord.
Ik zeg: verbod op zelfmoord voor deze kiezen. Laat ze zelf maar ondervinden dat over 30 jaar de wereld nog altijd niet ondergegaan is en stuur ze dan de rekening maar voor alles dat ze hebben veroorzaakt.
@Gladiator Fap | 23-05-23 | 18:07: kiezen = lieden
@Ride_On | 23-05-23 | 18:01: Lijkt mij ook wel zo praktisch, maar ik zie dat volk nog niet zomaar zelfmoord plegen. Zo hard geloven ze nou ook weer niet in hun eigen flauwekul.
@KeesBruin | 23-05-23 | 18:08:
Dat werd van De Peoples Temple ook niet verwacht.
Die agenten hadden de weg moeten vrijhouden van dit tuig. Maar nee ze pakken de werkende burger aan..De omgekeerde wereld. Waar moet dat heen??
Kan me heel goed voorstellen dat mensen super agressief worden als ze op weg naar hun werk door een stelletje werklozen/ uitkering trekkers tegen worden gehouden op straat die op niets anders uit zijn dan media aandacht.
Die kinderlijke ‘wij gaan zitten en jullie gaan het oplossen’ houding… En dan alles vastleggen met een apparaat vol uitbuiting en slavenarbeid. Zo moreel verheven en absoluut niet narcistisch.
Heb als werknemer in de "just oil industry" tegenwoordig, naast een bus pepperspray, ook een fles (wat wij noemen) "zuur water" mee in de auto.
Ik hoop voor de imbecielen van "just stop oil" (en eventueel agenten) dat, als ze een actie plannen tegen het bedrijf waar ik werk, ik op de motor ben.
Echt de omgekeerde wereld. Volgende keer maar met de auto opzij duwen. Wat een irritante gasten. Halen echt het bloed onder je nagels vandaan. Als je zo nodig wil protesteren doe dat dan zonder dat anderen er last van hebben.
Die gozer duwde een demonstrant tegen een politieagent, dan vraag je er wel een beetje om met je "lompe" aanpak. Het getoeter stopt als er een agent naar het busje loopt maar begint weer als de agent weg is. De bijrijder stapt nog uit maar is wijs genoeg zich niet met de aanhouding te bemoeien. De fa. Junkclean was weer goed in beeld, hahahaha. Leuk filmpje.
Agent moest even herinnerd worden dat 'ie de boel moest handhaven. Goed gedaan dus. Helaas nam de agent de verkeerde te grazen.
Die politieagent pakt de verkeerde.
Just stop oil..... hahahahaha. Oliedom.
Ik ben toch wel benieuwd welke straf die lui krijgen die zwarte verf in de Trevifontein hebben geflikkerd. Op pootjebaaien daar staat al 250,- boete ofzo.
Als ze nou gewoon alles inleveren wat van olie gemaakt wordt (kleding, mobieltjes, alles van plastic etc) en dan proberen te gaan protesteren zonder olie te gebruiken.... dan komen ze nergens meer
Ze worden gesponsord door miljardairs met een schuldgevoel. En een eigen fonds, want belasting moet je uiteraard ontwijken. Om vervolgens je eigen arrogante visie aan de massa proberen op te dringen. Beschaving heet dat, met een duur woord. Ook al duur.
Belangrijke aanvulling: ik heb daar vlakbij twee keer in een hotel gezeten. Prima locatie voor een city trip. Niet omdat het op loopafstand is van Tate Modern overigens, want dat museum is tijdverspilling en er zijn genoeg interessante andere musea die allemaal gratis toegankelijk zijn. Maar dat allemaal terzijde want het heeft werkelijk niets met het onderwerp te maken.
Inderdaad, dat laatste.
Maar wel ontzettend interessant, joh.
olieverfschilderijen?
@ParadiseLost | 23-05-23 | 16:03: 'Moderne kunst', oftewel rotzooi gepresenteerd alsof het relevant is. Duidelijk voorbeeld van 'de nieuwe kleren van de keizer'. Het is waardeloze prut maar omdat er interessant over gedaan wordt durft bijna niemand te zeggen wat het echt is.
@Frits de Vriez | 23-05-23 | 16:15:
Eigenlijk net als Crypto zeg maar.
In Tirol gingen een paar automobilisten door het lint, eentje goot zelfs zijn beker yoghurt over een asfaltklever. Nou daar is de politie gelijk op gesprongen, hij heeft even vastgezeten en kreeg een aangifte.
Na de kleefactie schijnen de klevers ook opgeschreven te zijn.
www.krone.at/3014177
Gewoon doorrijden dus.
Zoek eens op de express site van de UK naar,, Just Stop Oil's secret training sessions.
Na een infiltratieonderzoek vonden ze fulltime demonstranten die gewoon betaald worden om de maatschappij te ontwrichten maar ook worden ze volledig opgeleid om zoveel mogelijk effect te veroorzaken.
Welke boeven zitten hierachter.
In Friesland was er een info- avond van xr, over hoe actie te voeren.
Wie daar achter zit ? Onder meer activistenmiljardairs zoals mevrouw GETTY ! Klinkt bekend, de naam Getty ? Jawel, DIEZELFDE familie Getty, bekend van..... umm... de OLIEMAGNAAT Getty !
www.theguardian.com/commentisfree/202...
Ach in Amsterdam gebeurt wekelijks hetzelfde. Op zaterdag staan de vrienden van Hamas en Hizbollah te schreeuwen met hun Palestijnse vlaggen en leugens. Ga jij er staan met een Israëlische vlag word je opgepakt. Je mag gewoon als persoon een demonstratie houden. In groepsverband moet je een vergunning aanvragen. In Amsterdam blijkbaar niet en wordt de wet overtreden. Maar laten we vooral Turkije de maat nemen, want Nederland/Europa is zo heerlijk democratisch.
Nog een onderwerp dat nogal polariseert, op de staatssite bij uitstek.
nos.nl/artikel/2476167-ind-kan-aantal...
Maar, had er gister nog een korte discussie over met mijn directrice... wie zijn hier nou de schuldigen? Ook, klein duwtje: Wanneer, in vredesnaam, kan die procedure nu eeeeiiiiinnnnddddeeeellllijijijijijijkkkkkkkk eens worden ingekort?
Ps Maak je geen zorgen, bij ons thuis geen politieke discussies. Mijn schat stemt niet eens.
Gisteravond op WNL radio ook zo'n discussie: kern was dat we vastzaten aan regels en dat asielstop om die reden nimmer haalbaar was (want regels). Dat andere landen zich daar niets van aantrokken was niet relevant (want regels en NL zou geloofwaardigheid verliezen omdat we altijd andere landen de les lazen). Kortom: we moesten het maar over ons heen laten komen (want regels).
Over hoeveelheid en of er misschien geen ruimte meer zou zijn of andere toch wel steeds manifester wordende maatschappelijke problemen geen enkel woord.
@LucaBrasi | 23-05-23 | 15:31: zo waren ook regels (grondwet) voor beleid van Corona, regels voor archivering (Archiefwet), regels .. (toeslagenaffaire), regels.. (sleepwet), regels (zelfstandien inhuur).. regels.. Tsja Tsja, die gelden uiteraard alleen voor u
@LucaBrasi | 23-05-23 | 15:31:
Klopt, regels zijn idd de reden waarom dit land nu zo'n puinhoop is en we crisis na crisit hebben. Meeste regels nog opgelegd door de EU ook, waar andere landen het niet zo nauw nemen moet NL weer het beste jongetje van de klas zijn. Maar wat ik dan wel weer vreemd vind is dat als er dan regels zijn die ten gunste van NL kunnen zijn, zoals het dublin verdrag, dat die dan weer niet nageleefd worden.
Zie je die koppen van die kerels? Allemaal 'young men of fighting age', en vermoedelijk ook allemaal van de Mohamedaanse persuasite. Dat komt hier binnen en krijgt een gratis huis en een gratis maandgeld.
Het is verdomme te krankzinnig om te geloven, maar het is gewoon waar.
De Nederlandse politiek is stapelgek geworden. Vroeger werden vreemde indringers door het leger tegen gehouden, nu worden ze verwelkomd, en krijgen ze met voorrang boven eigen burgers een gratis huis.
Politie staat er dus gewoon bij te kijken.
Gewoon stapvoets doorrijden ze gaan vanzelf aan de kant ik moet de patser nog zien die een busje tegen kan houden je duwt maar een end weg denk ik dan.
Als ze het daar bij zouden houden is er weinig aan de hand. Misschien moet je eerst het filmpje kijken.
Mooie woordkeus 'arbeider onderweg' tegenover 'klimaatlijers'.
Bij arbeiders denk ik gelijk aan 'mijn' partij. De bedoelde persoon zal wel geen PvdA stemmen. En.... anno 2023 zijn er in NL niet heul veul echte arbeiders meer te vinden. Ja, 'met de bek zijn wij wel goed'. Schijnt altijd zo geweest te zijn.
Klimaatlijers is dan weer zo'n stemmingmakend woord waar ik persoonlijk nixxx mee heb. Maar als iemand dat wel heeft mag dat gelukkig wel in een vrij en democratisch land.
Ik las arabier. Snapte het al niet.
De valse keuze die wordt gemaakt is zo'n irritatie: 'Do we disrupt other ordinary people, like this man, arrested for lashing out today, or just sit back and watch everything burn?'
Dat is een winkeleigenaar die tegen een dief zegt: "Ik kan je vermoorden, of je laten gaan."
"Binnen 5 seconden neuken, of scheiden."
"Als je de hond niet wil uitlaten, dan vergiftig ik hem wel."
Echt, geen andere keuze..
Jammer , dat er niet een kaartje naast hangt, met wat je allemaal van natuurlijk afbreekbaar Hennep kan maken.
En dan uitleggen dat deze dingen niet meer van Hennep gemaakt mogen worden, omdat de Firma DuPont patenten en octrooien hebben sinds vorige eeuw, die dat verbieden.
En war moet die hennep gaan groeien? We hebben straks meer grond nodig om allemaal plantaardig te kunnen gaan eten. Komt er ook nog eens hennep kijken wat we nodig gaan hebben. Gelukkig wordt het hier warmer waardoor we minder kleding nodig gaan hebben
@brie-de-penis | 23-05-23 | 15:26: dat groeit prima in leegstaande hallen, op zolderkamers en kruipruimten
Is in Duitsland al langer aan de gang dat dan zelf maar de weg ruimen.
Omgedraaide wereld.
De omgekeerde togg?
uitkeringen stopzetten , pijn zit altijd in de portemonnee
Mwah. Dit zijn meestal geen uitkeringstrekkers, maar rebelse kinderen van een rijke pa/ma. Als je in de bijstand zit, dat heb je wel andere, meer direct noodzakelijke, prioriteiten dan aan het asfalt plakken.
Als ze nu een in alle Europese landen de ambassade van het land dat de meeste olie exporteert gaan blokkeren? 24 per dag en net zo lang totdat het land volledig is gestopt met het produceren van olie.
Dat zou misschien wel helpen.
Saudi Arabie gaat echt niet de hele basis van hun economie weggooien omdat je wat moeilijker je saoudische rijbewijs kan laten verlengen
De kwestie is wat mij betreft hier toch wel waar demonstreren overgaat in het moedwillig treiteren van de burger. Recht om te demonstreren, is dat ok recht om het levensritme van de ander stelselmatig proberen te verstoren? Want dat is wat er hier gebeurt, het is méér dan demonstreren, het is bruskeren, ergeren, dwarsbomen, irriteren, ophouden, blokkeren, lam leggen, hinderen, in de weg zitten, pesten.
En zich op de rijbaan bewegen waar dit niet, op deze manier mag volgens de verkeerswet. Alleen al daarom hadden die Bobbies deze onbenullen gewoon van de weg moeten verwijderen. En bij verzet weldegelijk arresteren en voor laten komen. Tenminste een dikke boete en bij recidive een (voorwaardelijke) celstraf. Dan is het zo afgelopen met deze onzin.
Maar dat is niet zoals de politieke hazen lopen.
Zijn er nog raakvlakken met KOZP-ers? Zou me niks verbazen.
KOZP doet dat toch ook? En dat mag gewoon. Sterker nog: als je KOZP maar een strobreed in de weg legt, word je vervolgd tot de poorten van de hel. Zie de Blokkeerfriezen en nu de Staphorsters.
Hysterisch klimaattuig kan niet hard genoeg worden aangepakt.
Ze gedragen zich als een stel jengelende verwende kinderen.
Misschien moet u zich eens een beetje verdiepen in het waarom deze mensen demonstreren op deze manier. Misschien vallen dan de schellen dan van de ogen maar in uw geval heb ik daar weinig hoop op.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55: Of u legt het in een beknopte vorm aan ons uit, wil ook wel weer eens lachen.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55: Net zo irritant als anti-abortusdemonstranten die bij abortusklinieken mensen lastigvallen. Verdiep je je ook in het waarom die mensen demonstreren op die manier?
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55:
Ach, dus het is voor 'de goede zaak', en dan mag je willekeurig welke medeburger gaan dwarsbomen? Vanuit welke meta-positie bepalen zij en bepaal jij dat dit gedrag toelaatbaar is?
Dat is immer het argument van de revolutionair of, liever gezegd, de salon-revolutionair, dat het doel de middelen heiligt.
@Schoorsteenveger | 23-05-23 | 14:59:
Zolang het water nog niet over de dijken klotst rijden, vliegen en consumeren we onbeperkt door en oh wee als iemand ons daarin belemmerd of een oponthoud van een paar minuten veroorzaakt.
@Eric356 | 23-05-23 | 15:07:
Hup, daar gaat-ie weer. "Dat oponthoud dat wij veroorzaken is gerechtvaardigd", is wat u zegt. Vanuit welke absolute waarheid kunt u dat de wereld opleggen?
@Schoorsteenveger | 23-05-23 | 15:11:
Vanuit de absolute waarheid dat het water over de dijken gaat klotsen.
Wanneer? Welke dijken? Zijn die dijken wel goed onderhouden? Welk water eigenlijk? Grote of kleine klotsen? Zout of zoet of misschien toch brak? Of worden er duinen bedoeld?
Zomaar wat vragen die opkomen bij de absolute waarheid.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55:
Leuk hoor dat beeld van jou over de wereld zoals die zou moeten zijn. Maar heb je in de wereld zoals die is het verkeer in Londen wel eens van dichtbij gezien? Dat staat de hele dag vol van gefrustreerde verkeersdeelnemers die elkaar nog net even proberen af te snijden of door het rode licht te knallen in de ijdele hoop ergens een seconde reistijd te kunnen winnen.
En dan verwacht jij dat die dan allemaal braaf stil gaan staan te wachten totdat je protest afgelopen is? Ik denk dat je speelt met je leven.
@ZonderNaam | 23-05-23 | 15:22:
Da’s juist het probleem; veel te veel auto’s.
@Eric356 | 23-05-23 | 15:25: Doel heiligt de middelen eindigt _altijd_ op dezelfde manier.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55: geldt dit voor alle demonstraties over alle onderwerpen?
Wie bepaalt dat de ene demonstratie meer gerechtvaardigd is dan een andere demonstratie?
Mag ik als Groen Rechts ook demonstreren op de weg tegen de vogel moordende windmolens?
@Eric356 | 23-05-23 | 15:27:
Die auto's rijden daar niet voor zichzelf, maar worden bestuurd door mensen die om wat voor reden dan ook van A naar B moeten komen. Het OV van Londen puilt zeker in het centrum nu al uit. Wat denk je te bereiken door mensen in hun mobiliteit te verhinderen?
Daarbij, in de wereld zoals die is loop je daarmee gewoon moedwillig grote risico's over jezelf af.
In de wereld zoals die zou moeten zijn zou ik rustig in mijn Feyenoord shirtje de trein naar Amsterdam Centraal kunnen nemen en vervolgens vrolijk een rondje door het centrum moeten kunnen lopen. In de wereld zoals die is zal het niemand verbazen dat zo'n plan heel erg naar voor mij gaat uitpakken.
Waarom worden mensen zo agressief op het moment dat ze in een demonstratie belanden en in hun voortgang belemmerd worden? Laat het aan de politie over dit op te lossen als dit niet legaal is en de weg ontruimd moet worden.
@ZonderNaam | 23-05-23 | 15:35: Met Feyenoord shirt in A'dam lukt nog wel. Andersom zou ik het zeker niet proberen.
@Eric356 | 23-05-23 | 15:42: Volkomen terecht natuurlijk, de meeste mensen zijn nog veel te lief voor die lui. Zo'n kloteklapper gijzelt mij op dat moment om mee te gaan in zijn delusionaire gedachtegoed. Daarnaast is er hoogst waarschijnlijk overtreding van de verkeerswet. Dat tuig hoort daar niet op de weg te lopen (alleen bij officiële aanmelding en in colonne). En het probleem met de politie is dat die instructies krijgen dat sommige zwijnen meer zijn dan andere zwijnen en die linkse stink-hippies komen overal mee weg, omdat de hele overheid vol zit met geestverwanten van die klimaatwappies.
@Grachus | 23-05-23 | 15:44:
Dat wil ik ook zeker niemand aanraden
@Grachus | 23-05-23 | 15:48:
“ En het probleem met de politie is dat die instructies krijgen dat sommige zwijnen meer zijn dan andere zwijnen en die linkse stink-hippies komen overal mee weg, omdat de hele overheid vol zit met geestverwanten van die klimaatwappies.”
Is dit een complot?
@Eric356 | 23-05-23 | 15:42:
Ze belanden niet in een demonstratie, ze worden moedwillig gehinderd in hun handelen. En waarom zou de één het aan de autoriteiten over moeten laten om conflicten op te lossen, terwijl die ander vindt het recht in eigen hand te mogen en moeten nemen? Je zegt twee dingen tegelijk: "laat het aan de autoriteiten over" en "kom zelf in actie". Of het één dan wel het ander geldt hangt voor jou af van maar één vraag, namelijk of het voor "de goede zaak" is of niet. Maar, en ik vraag dat opnieuw, wie of wat bepaalt in deze wereld wat de goede zaak is?
@Eric356 | 23-05-23 | 15:42:
Omdat die mensen met hun demonstratie jou gijzelen, daarom.
@Eric356 | 23-05-23 | 15:56: nee hoor. Ik zie voetbalsupporters die zich moeten verwijderen altijd in elkaar gemept worden (heel goed). Die Stinkhippies worden altijd keurig door 4 man weggedragen waarna ze in het busje ook nog eens een lekkere kop koffie krijgen. Is gewoon staande praktijk, helaas. De klimaatwappies zouden natuurlijk net zo aangepakt moeten worden als die voetbalsupporters. Gewoon flink de knuppel er over heen. Laat ze het maar voelen.
@Eric356 | 23-05-23 | 15:42: "Waarom worden mensen zo agressief op het moment dat ze in een demonstratie belanden en in hun voortgang belemmerd worden? "
Misschien omdat die bouwvakkers daar ook niet voor hun lol rijden en onderweg naar hun werf zijn? Als je zo nodig wilt demonstreren waarom doe je dat niet op een grasveld. Mag je van de meeste mensen een hele dag blijven staan, liggen, plakken of whatever. Maar maak alsjeblief niet jouw probleem ons probleem.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:55: Eric heeft niets in zijn bezit dat van olie is gemaakt? Zo ja, mond houden tot hij afstand heeft gedaan van zijn laatste aardolie produkt, inclusief telefoon, tablet of laptop.
Bijkomend voordeel: kan hij die oliedomme reakties ook niet meer posten.
@san-taa-tum | 23-05-23 | 16:33: Sta je daar met je vrachtwagen met beton wat ondertussen uit aan harden is… Zouden ze ook op willen draaien voor de schade?
@Eric356 | 23-05-23 | 15:07:
De komende 100 jaar klotst het water hooguit in de koppies van de klimaatdemonstranten.
Mocht je werkelijk bang zijn dat je spoedig gaat verdrinken in stijgende zeespiegels dan wordt het tijd dat je psychische hulp zoekt.
Oud-Hollandsch kinderliedje:
Wie er voor m'n voeten loopt,
die krijgt een schop,
en een klap voor zijn kop,
maar dan ben ik nog niet klaar,
want dan trek ik aan zijn haar!
Just stop oil. Allemaal een Noord Koreaans dieet
Dat wordt een probleem voor Asha. Lol!
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 14:56: die heeft 3 jaar gebufferd.
En China maar lachen. Die doen gewoon wat ze willen. Kapotte planeet of niet. En het westen? Die slaan mekaar de hersens in op de snelweg en hebben het heel druk met plastic draagtasjes, Shell en milkshake-rietjes..... mooi man.
€0,60 voor een plastic tasje, Appie lacht zich een breuk.
@WasHetMaarMakkelijk | 23-05-23 | 14:45:
'Winkels mogen al enige tijd geen gratis plastic tassen meer meegeven. Wanneer klanten toch gebruik willen maken van een plastic tas, moeten ze daarvoor betalen. De richtprijs is 0,25 eurocent, maar winkeliers mogen de prijs in principe zelf bepalen.'
'In Nederland gebruiken alle consumenten samen ieder jaar zo'n 3 miljard plastic tasjes.'
@Mr_Natural | 23-05-23 | 14:47:
Ik weet t, maar toch blijft het absurd.
Werkelijk, ik denk dat er van mij nog nooit een plastic tasje via de wind, het kanaal, de rivier, in zee, tot in de plastic soep gekomen is. Zeker niet als volwassene. Ze eindigen allemaal in:
1 een plastic tas vol plastic tassen die hergebruikt worden.
2. de PMD zak
3 vervangend zakje als de prullenbakzakken toevallig op zijn
Zouden meer mensen elders in de wereld moeten doen.
Verder sloeg ik hier even op aan omdat ik toevallig recent bij de Appie toch weer eens een tasje kocht. Hè, van 50 naar 60 cent... 20% graaiflatie voor het miljeu...
Dit tasje zit nu overigens in optie 1.
@WasHetMaarMakkelijk | 23-05-23 | 14:57: Ik woon naast een school, groep 1 t/m 8 plus opvang, Je wilt niet weten wat hier allemaal de schutting overwaait en bij mij in de struiken blijft hangen. Voeden ze die herrie makers niet meer op?
@NLgaatnaardeklote | 23-05-23 | 15:01:
Ik de mijne wel, maar dat lijkt steeds minder te worden.
Windmolens zijn de echte killers. Oil, cars, plastics... don't kill birds.
"Oil, cars, plastics... don't kill birds."
Echt wel, gisteren nog een duif aan stukken gereden..
Denk dat de ons wegennet meer dieren opruimt en uitdrijft dan die windmolens. En met genoeg van dat ellendige plastic in de natuur verstopt krijg je ook weer bijwerkingen en verarming van de natuur.
We zouden nergens zijn zonder onze infrastructuur. Maar we winnen geen er natuurdiscussie mee.
@normanius | 23-05-23 | 14:51:
Duiven tellen niet, dat zijn meer een soort gevleugelde ratten
Vogels hebben geen puppillen
Voor mij zijn dat een soort ondode zombies.
#teamzoogdieren
Heb mij laten vertellen dat de Kleine Ijstijd destijds veroorzaakt werd door een enorme vulkaanuitbarsting (meen Ijsland), welk zoveel stof en as tot in de stratosfeer stootte dat de temperatuur drastisch daalde. Kortom stel je toch voor volkomen fossielvrije samenleving trakteert Moeder Natuur deze pardoes op een Kleine Ijstijd2.0 zit je dan met je zonnepaneeltjes zucht!
Wat jij je laat vertellen is niet altijd waar.
De vulkaanuitbarsting waar jij het overhebt, heeft er voor gezorgd dat zee-ijs zich een weg van de Noordelijke IJszee door de Fram-straat en Groenland naar de Noord-Atlantische Oceaan wist te vinden.
Er is niet meer zoveel zee-ijs over als toen. Dus de kans op een nieuwe kleine ijstijd is wel heel klein.
nl.wikipedia.org/wiki/Uitbarsting_van...)
Op mijn volgende auto komt een waterkanon.
Vinden we dan dat je andere mensen mag mishandelen omdat ze een mening hebben die je niet aanstaat?
en mogen anderen jou dan ook mishandelen omdat jouw mening ze niet aanstaat? of geldt dit dan alleen voor jou?
en vinden we dan dan mensen recht op protest hebben voor een mening die ons niet aanstaat?
Ja, van mij mogen ze van de weg geduwd worden met enige kracht. Komen ze dan ongelukkig ten val, dan is dat voor eigen rekening en risico. Niet vanwege hun mening, maar omdat ze opzettelijk de boel blokkeren om aandacht te trekken. Of ze dat nu doen tegen fossiele subsidies of voor boerenbedrijven boeit verder niet.
Het doel bij deze acties is mensen irriteren, bij andere acties is dat een gevolg maar geen hoofddoel.
Valse vraag. Dom ook. Ze worden niet mishandeld. Laat staan voor hun mening.
Het gaat om gedrag dat ander gedrag tot gevolg heeft.
U heeft het over het mishandelen door de politie van iemand die een andere mening heeft?
Demonstreren is een grondrecht, ook in Engeland. Over de rijbaan lopen en het verkeer ontregelen is dan weer tegen de wet. Ga maar lekker op de stoep staan jeremiejere en laat andere mensen gewoon naar hun werk gaan.
Ik denk dat als je om wat voor reden dan ook het verkeer in een grote stad probeert op te gaan houden je een bovengemiddelde kans hebt om tegen een muilpeer aan te lopen. Die hele XR context had er in principe dus niet eens bij gehoeven.
Nee, je mag andere niet maltraiteren. Helaas doen die klimaatwappies dat wel met hun extreem opdringerige gedrag om anderen te gijzelen.
De alternatieven die de onheilvoorspellers promoten zullen op mondiale schaal alleen maar meer vervuiling en CO2 uitstoot veroorzaken. Om maar niet te spreken van een toename van mensonterende situaties bij de delving van grondstoffen. Aan een batterij zit ook een kostenplaatje.
Dat hele groene energie gebeuren is tot op heden slechts een exercitie in je eigen tuintje aanharken door alle rotzooi over de schutting bij de buren neer te flikkeren.
Mooi geformuleerd.
Exact! Het Nederlandse "klimaatbeleid" in een notendop. Tatasteel moet weg, want, o wat zijn die toch slecht voor mens en milieu. Onderwijl kopen Tatasteel producten dan maar in het buitenland. Het enige dat nederlandse "klimaat"beleid doet is om werkzaamheden af te stoten naar het buitenland. Maar iemand moet het geld verdienen, want de bijdrage van de D66'er met zijn "consultancy" bureautje aan de algemene welvaart is exact 0,0. Het is het stuitende simplisme wat zo gangbaar is voor GL/D66'ers: 'als het weg is (niet zichtbaar), dan is het helemaal opgelost'.
Al aan xr proberen te melden dat ze beter de jeugd kunnen gaan lastig vallen want die veranderen wat makkelijker van mening.
"More and more people are realising taking action is the right thing to do."
Inderdaad, actie tegen dat soort demonstraties, that is.
ja, als de politie het niet doet dan moet je als hardwerkende burger dus zelf ingrijpen. Maar dan komt je ineens in een verhaal van Kafka terecht.
De lezersvraag van vandaag:
Was het een Yuko, een Waza-ari of een Ippon?
Een Koka.
Mate. Het was buiten de mat.
Keikoku
In Friesland wordt je tot in de hel vervolgt als je een weg blokkeert.
Zijn die boeren met hun trekkers inderdaad allemaal vervolgd? Dat lees je dan weer niet in de msm.
En die eenmalige blokkade was dan ook nog juist bedoeld om te voorkomen dat dit soort fanatici een kinderfeest zouden verstoren.
@BobDobalina | 23-05-23 | 14:29: Zelfs op geschoten
@BobDobalina | 23-05-23 | 14:29: Ik had het over de 'Just stop kozp' beweging.
@BobDobalina | 23-05-23 | 14:29: www.politie.nl/nieuws/2022/augustus/1...
www.nrc.nl/nieuws/2022/08/15/politie-...
@Sinterbikske | 23-05-23 | 14:40: gerechtigheid!
En de politie kiest geen partij:
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn...
Maar ik had het eigenlijk over die lange colonnes jaren terug. Volgens mij zijn die niet aangepakt.
@BobDobalina | 23-05-23 | 14:58: Zet er dan de volgende keer even bij wat je ‘eigenlijk’ bedoelt. Wel zo makkelijk.
In Turkmenistan zijn zoveel aardas en methaanlekken dat de uitstoot ervan net zo hoog is als van een middelgroot Europees land. Zoek eens op 'the gates of hell' of Darvaza gas crater.
Superbruut is dat.
Van de andere kant, waarom gaat Nederland dat niet een keer poederblussen dan ben je boekheidkundig meteen vrijwel klaar qua CO2 en stikstof
Just stop waterstof. Gewoon weer eens wat kettingen spannen hier en daar. Olie. Het komt via via gewoon in de bovenste aardkorst voor. Net als bijvoorbeeld stikstof en CO2 en methaan (scheikundige samenstellingen even opzoeken) in de atmosfeer waarvan wij humanoïden afhankelijk zijn. Probeer gewoon eens 100% zuurstof anders. En dan een joint opsteken.
Zeg dan: just stop koolstof (carbon) , stelletje moderne fossielen. U weet wel, het element dat elke bekende levensvorm mogelijk maakt. Althans, op ons kleine stukje Terra.
perfecte beredenering. Geen speld tussen te krijgen. Koolstof komt voor in onze natuur. Wij leven daar, dus koofstof is goed?
@zeeman73 | 23-05-23 | 14:40: Wij zijn meen ik voor 90% H2O. Water. Edoch hebben zelfs wij een harde kern nodig. Mijn redenering kan niet perfect zijn, want ik weet veel te weinig van scheikunde.
Maar het is dat soort lineair denken versus de daadwerkelijke cybernetische levenscyclus die de mij gegeven levensspanne verre overstijgt. Wat je wilt is volgens mij het plunderen stoppen.
Dat heeft alles met de menselijke natuur te maken en niets met de al dan niet scheikundige symptomen ervan. Ik zie me al staan als minister van stikstof tegenover een panel van echte deskundigen.
En dat antwoord moet ik u schuldig blijven. . Ik zag haar schitteren, gisteren, met zeker 6 parallelle wetsinitiatieven tegelijkertijd (op het youtubekanaal politieknl, onder voorbehoud) .
Verdeel en heers. Dat verdelen is het simpelste, de vraag is waarover je dan precies wenst te heersen. Zijn we weer terug bij Mark Rutte. Kudt.
Klima-drammers zijn de kleuters die in de winkel op de grond lagen te schreeuwen omdat ze hun zakje snoep niet kregen. Nu zijn ze "volwassen" geworden.
Onderschat ze niet. Zoals veel "NGO's" (=actiegroepen) hebben ze machtige vrienden. Er is veel geld te verdelen (ons geld) in de klimaatindustrie.
Ze zaten ook helemaal voor in de klas, en riepen dan: "meester, er ligt een plasje water op uw stoel, en dat heeft small_town_dude gedaan"
@J.P.Drapeau | 23-05-23 | 14:28: Jazeker. De machtige vrienden stoppen ook veel geld in de nuttige idioten NGO´s.
Een tip voor iedereen die een keer door dit tuig dwarsgezeten wordt: jeukpoeder.
Een volledig zakje op iemands hoofd leegkiepen, gewoon als grap. Door de jeuk kunnen ze geen reet meer uitvoeren en ze worden helemaal gek (in zoverre ze dat al niet zijn natuurlijk).
Geen geweld, gewoon ludiek!
Nogal agressief dit.
@Eric356 | 23-05-23 | 14:49: Wel een uitstekende oplossing om een stukje genoegdoening en rechtvaardigheid te krijgen.
@Grachus | 23-05-23 | 16:01: chemische oorlogsvoering... Net als pepperspray en verwanten (CN, CS bijv.), in tijden van rust prima toepasbaar door politie- in oorlog een verboden chemisch wapen. Denk dat de ludieke jeukpoeder tot aan anthrax verheven zal worden in de media.
Kunnen we al die klimaatterroristen niet ook naar El Salvador sturen? Dan kunnen ze hun deugende gedram inzetten om die bendeleden te bekeren tot eerzame burgers.
Klimaatdrammers. Ze hebben alles al gekregen wat ze wilde hebben. Ja, te laat, maar we gaan iets doen. Wat is er mis met deze mensen?
Wat mij fascineert zijn de mensen die ons geld liever willen geven aan Russen en Arabieren.
Wie zijn die mensen toch?
Natuurlijk, we gaan niet per direct van olie of gas af. Maar waarom willen, gokje hoor, sommige mensen met grijs haar en zwarte zonnebril en leeftijd richting 60+, zo graag Russen en Arabieren betalen en zodoende letterlijk doden op hun conto kunnen bijschrijven om met de auto of caravan or camper te kunnen crossen?
Geen Russische olie kopen = geen Oekraïense doden.
Geen Arabische olie kopen = geen Jemenitische doden.
Voelt dat goed bij de pomp? Jouw geweten?
Verder zijn activisten zeikerds. Ze zeuren maar wat.
Sowell nog maar eens aanhalen: “Activism is a way for useless people to feel important”. Het gaat ze niet echt om de behaalde doelen. Ze krijgen een endorfine-hitje als iemand op ze reageert, of dat nu de media, een boze omstander of een politicus is die hun eis inwilligt. Voelen ze zich even happy, alsof ze een like krijgen, en dan op naar het volgende protest voor “the current thing”.
Bij de pomp denk ik werkelijk nooit aan Oekraïnse of Jeminitische doden. Wel ervaar ik een redelijk aangenaam gevoel omdat de prijs van een liter peut weer rond de enigszins schappelijk prijs van 1,75 ligt ipv 2,50. En als ik het verbruik van de afgelopen tank bereken en dat ik dan wat meer km/liter had dan gemiddeld.
Zo barst ik ook nooit in huilen uit wanneer ik een windmolen zie, ik bedenk me dan niet ter plekke hoeveel vogels er door gedood worden. Noch sta ik veel stil bij kindmijnwerkers als ik weer eens een elektrisch auto voorbij zie komen. Zie ik ergens zonnepanelen op een dak liggen, dan weent mijn hart niet ineens voor boeren die hun weilanden vol troep hebben liggen na een zonneweidebrand.
Als ik het mij goed herinner was het de EU die graag zaken deed/doet met Russen en Arabieren. Diezelfde EU met een grote mond over klimaat.
Ow ja, 3 vragen nog:
Waar is het te laat voor?
Wie zijn we?
Wat gaan "we" doen?
Geen Russische olie kopen is stoere taal van politici. Die Russische olie wordt gewoon omgekat naar olie uit een ander land.
@HoniSoit | 23-05-23 | 14:31:
Inderdaad. India doet dat dagelijks en wordt dan doorverkocht naar Europa. Nieuwe papiertjes van fictieve afkomst, officieel getekend en natuurlijk de "officiële" stempel (niks werkt in die landen met een "officiële" stempel). Geen hond die er moeilijk over doet. in het begin van Oekraïne oorlog deed men zo nu en dan nog een check maar nu mogen die tankers gewoon aanmeren. Moses is Moses, business is business.
Waar komt of kwam uw olieproduct bij de pomp vandaan dan? U deed tig jaar lang net zo hard mee als die grijs haar, zwarte zonnebril meneer. En die grijs haar, zwarte zonnebril meneer doet zowat net zo hard mee met de transitie als u. Alleen moppert hij erover. Misschien loopt u een jaar of 4 voor maar dat is eigenlijk helemaal niks natuurlijk die 4 jaar.
Voetjes op de grond, GML. Niet zo zweven.
@HoniSoit | 23-05-23 | 14:31: Reden te meer zo mogelijk.. helemaal geen olie producten meer te kopen;)
In Amerika was biodiesel ineens een hit toen ze het in redneckgebieden gingen verkopen als Terror Free oil. Geld naar hun boeren in plaats van naar vage sjeiks
Ben jij gek, mijn peut haal ik lokaal bij de pomp.
12 lieden ( nog te aardig uitgedrukt, wat zijn het eigenlijk ) roepen stop oil.. ongeveer 8 miljard zeggen go oil go.. zal allemaal wel meevallen dus..
Altijd weer de extreem rechtsen....
Nee, dit zijn linksextremisten. Je kan ze gemakkelijk onderscheiden van rechtsextrimisten en jihadisten en anders conservatief rechtse extremisten.
Er vallen bijna nooit doden.
Bij extreemrechts is de bedoeling juist zoveel mogelijk doden.
@GrandMechantLoup | 23-05-23 | 14:23: hoe krijg je het uit je muil hahahahaha Lenin, Mao, Pol Pot allemaal rechts extremisten
@GrandMechantLoup | 23-05-23 | 14:23: idioot
@GrandMechantLoup | 23-05-23 | 14:23: uuuhm... Pim?
Waterkanon op die ongewassen hippies.
"Just stop oil" maar wel lekker op twitter schrijven, dat weer gepowered wordt door electriciteitscentrales. Natuurlijk ook even de telefoon opladen en de tank vullen van je auto voordat je naar een hipster demo gaat aan de andere kant van Nederland.
Van mij kunnen ze een lift krijgen, ik neem tot ergernis van vrouw smoelensmid altijd lifters mee, gewoon omdat het kan ;)
@Smoelensmid | 23-05-23 | 14:41:
Vastgebonden op de imperiaal mag ik toch hopen. Lol!
@Basil Fawlty | 23-05-23 | 14:44: haha nee ik neem ze altijd mee, het kan ook wel eens tegenvallen maar ook waanzinnig boeiende figuren aan boord.. Ooit een keer midden in de nacht in een stortbui langs de A2 een wildvreemde catweazle figuur meegenomen naar Utrecht, was onvindbaar voor de belastingdient en deed freelance stukadoren en had net een megaklus handje contantje in Lanaken achter de rug, gaf me zijn nummer als ik ooit wat te klussen had.. rare vogel maar mooi verhaal;) Heb vroeger zelf veel gelift vandaar!
@Smoelensmid | 23-05-23 | 16:40: En veel gespaard...., toch? Toch?
En versturen via masten van de providers, je moet eens kijken naast hoeveel masten een diesel aggregaat staat te 'snorren' omdat ze op het normale stroomnet geen aansluiting kunnen krijgen....
Aangehouden betekent toch gearresteerd? Of heb ik het mis? Staande gehouden is de juiste term dacht ik. Edit: Ik zie het al, meneer is "detained" dus toch aangehouden, maar er zijn geen arrestaties verricht (bij de demonstranten dan). Gewoon doorlopen, sorry.
Weet je, helemaal gelijk, ik verander
Dichtbindstripjes Ab. Dichtbindstripjes !!
Hou je er buiten Cock.
Die zijn toch wel van herbruikbaar katoen gemaakt, he? Want anders koren op de molen van de Just Stop Oil roepers.
@Met_baard | 23-05-23 | 14:42: ik zag laatst iemand bij de bakker 200 clips op de toonbank storten voor hergebruik
'Give the guy a break, he's trying to get to work!' Ik deel dat sentiment wel, hij is niet gewelddadig, alleen getergd.
Hoewel ik deze man/jongen heel goed kan begrijpen, denk ik dat de politie ingreep vanwege de wel heel ruwe manier van verwijderen. Had hij ze weggesleept, denk ik niet dat de politie had ingegrepen. Door die activist zo'n slinger te geven, kan dat heel lelijk aflopen. Maar ik snap heel goed dat al die protesten een keer je strot uitkomen.
Ken je deze nog uit je jeugd? www.bol.com/nl/nl/p/15-stinkbommen-fl...
Worden zelfs gebruikt in Amerika en Israël om oproeren te bestrijden: nl.wikipedia.org/wiki/Stinkbom
ik weet nog exact hoe die stinken.
@small_town_dad | 23-05-23 | 14:32: D@mn, yeah.... geen grapje
@small_town_dad | 23-05-23 | 14:32:
Rotte eieren geur.
Werkt buiten niet zo of je moet liters hebben.
De "government" ofwel politie staat juist als enige nog tussen de hardwerkende burger en die demonstranten in!
Government en politie zijn twee verschillende begrippen. U gelooft beide nog. Best lief.
@dathoujetoch | 23-05-23 | 14:14: Oh god nee niet weer zo'n complotgekkie.
Misschien zou de politie die klimaatrukkers eens moeten oppakken.
Zo werkt de wetgeving al tientallen jaren. Je kan iemand geestelijk helemaal kapot treiteren, maar waagt het om over te gaan tot fysiek geweld. Die kerk van de klimaatgekkies weten precies hoe het balletje rolt.
Linkse logica: iemand blokkeren (of zelfs: in z’n woning of kantoor gaan zitten) is vreedzaam en geen geweld. Iemand vervolgens buiten zetten is wel geweld.
Tijd dat er een wettelijke wegsleepregeling komt.
dus als je als omstanders de armen in elkaar haakt en je veegt de klimaklevers van de weg dan zit je goed ?
@Lebowski72 | 23-05-23 | 14:18: Dat zou inderdaad een oplossing zijn als je met meerdere bent.
Inderdaad, uitdagen tot over het randje en dan hysterisch gillen als je een tegenreactie krijgt. Kleutergedrag en het standaardrecept van al die woke en klimaatdemonstraties.
REAGEER OOK