Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GELE KAART VOOR SANDER JENGELBENGEL!

Hypocriete haatkabouter slaat weer toe 

Jommes wat een tijden. Vroegah werden wij nog wel eens beticht van het rondcommanderen van boze roze hordes reaguurders op het internet, daarna was het Wierd Duk die volgens de Fatsoensfetisjerende Toonhuilers zijn ‘trollenlegers’ op Twitteraars afstuurde maar thans vandaag in het heden is het dat hele kleine zelfmoordlandmijntje van De Volkskrant, die bij iedere stap die hij op Twitter zet zichzelf detoneert. Kennelijk vinden ze dat in de Kamer van Klok allemaal prima, dat hun Kabouter Clickbait lieve concullega’s van het Dagblad van het Noorden van Twitter verjaagt met zijn razende tirades. Onze Arthur kreeg de ene gele kaart na de andere van Klokkie omwille van zijn cartooneske Twittergedrag, maar nu Sander Jonker Miniatuur Walcheren tot Madurodam een Tegelwinnaar van de Twit getergd heeft met echte platverbale agressie, hullen krant en columnist zich in de nevelen der hypocrisie. En dáár wijzen wij ons lieve zoete lezerspubliek dan toch graag even op. Want dat vliegtuig vol kleine verwijten gaat op Twitter toch wel, maar Sandertje de Scheldstewardess zit wel altijd aan boord.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind Schimmelpenninck nogal grof in de mond, cq ganzeveer

Dutch_Viscount | 27-04-23 | 01:56

Schimmelpenninck is best wel een beetje een ouderwetse, verzuurde linkse man zonder humor. Beetje zoals Stalin.

Jan Lange3373 | 26-04-23 | 23:50

Wie Sander Schimmelpenninck?

Boeddha18 | 26-04-23 | 22:47 | 1

David de kabouter maar dan de niet leuke versie.

timmey | 26-04-23 | 23:20

Weet niet hoor, maar zou Sandertje het gevoel hebben ergens voor te moeten compenseren of zo?

Eagle0511 | 26-04-23 | 19:14

Wat is dat toch, met die linkse BN'ers als Schimmelpenninck en Van Muiswinkel, dat ze opponenten meteen begin uit te schelden voor "extreem rechtse domme lul", respectievelijk "domme kankerlul".
Zichzelf grotelijks overschattende kwalletjes, dat zijn het.

KeesBruin | 26-04-23 | 18:51 | 2

Als ze voor je neus staan zijn ze meestal wel beleefd hoor, zulke internethelden.

Veepert | 26-04-23 | 19:36

Cocaïne waarschijnlijk, dat doet zulke dingen met de menselijke geest bij regelmatig gebruik. Van Muiswinkel was een grootgebruiker ging ooit rond.

Sinterbikske | 26-04-23 | 21:00

Blijf dan weg van van dat achterlijke nutteloze twitter. Jouw meninkje voegt net zo weinig toe als dat van Schimmelpikje.

Mark Smeeks | 26-04-23 | 18:46

Gefrustreerde kleine mannetjes proberen altijd het gebrek aan lengte met een grote bek te compenseren.

Piggelmee | 26-04-23 | 18:43

Uiteraard ben ik kamp Schimmelpenninck, maar ik heb het verder niet gelezen en de familie wil nog een maaltijd na de begrafenis van mijn moeder, dus kan ik ook verder niet reaguren. Nu, zittend in de entree van de Van der Valk bij Cuijk. Prettige discussie verder. Misschien kijk ik vannacht nog even in het nachtcafé.

cugel | 26-04-23 | 18:17 | 7

@Veepert | 26-04-23 | 19:40:
Ben ik het mee eens, ik had niet moeten reageren zonder alles gelezen te hebben.
@Dandruff | 26-04-23 | 19:06:
Je hebt gelijk Sander S. scheldt soms wat, maar ik dacht dat ik dat iha niet deed.
@dathoujetoch | 26-04-23 | 18:35:
Ja, ik ben kennelijk wel verslaafd.
@Zwizalletju | 26-04-23 | 18:19:
Ervaring: Sander S. verwoordt mijn mening meestal. Sorry, links op een rechts weblog.

cugel | 26-04-23 | 20:16

Zeg dan gewoon niets en geef al je aandacht aan je familie ipv dit nutteloze bericht. Begrafenissen zijn toch zeldzame gelegenheden dat je je voltallige familie nog een keer bij elkaar ziet en spreekt. Sterkte verder, we ( ik iig ) leven met je mee. Wij zijn er morgen ook nog.

Sinterbikske | 26-04-23 | 21:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik snap niet dat die grofgebekte dwaas nog steeds een pensioen mag aanprijzen in de commercials. Ik had 'm er al lang uitgeflikkerd. Veel mensen weten kennelijk nog steeds niet wat een ongelofelijke irritante, beledigende en hypocriete figuur dit is.

Zwizalletju | 26-04-23 | 17:46
-weggejorist-
Erectus Giganticus | 26-04-23 | 17:27 | 3

Ach gut, al die opgeblazen enorme ego's daar op twitter. Gaan voor de likes maar bij een vraag of weerwoord direct gaan schelden of blokkeren. Daar kunnen de D66 en VVD accounts wat van maar ook ene heer onder de schuilnaam Denkj... Werkelijk iedereen de maat nemen iedereen uitkafferen leuk willen zijn maar geen enkel weerwoord tolereren. Zinloze levens met zinloze bezigheden.

Zapata10 | 26-04-23 | 17:13

Tsja,dat tuinkaboutertje, 'correct me if I'm wrong1.62 ? ,moet z'n gebrek aan centimeters toch op een of andere manier zien te compenseren.
Dan maar met een hoop domme scheldwoorden..

roberto9715 | 26-04-23 | 16:58

Snap wel dat Sander pissig wordt, de aanleiding/context is hier weggelaten.

Diederik_Ezel | 26-04-23 | 16:54

Lekker belangrijk wat Bas en ene Sander S. vinden. Ga eens achter je computer weg man. Wat wil je nou met SM bereiken? Heb je ze allemaal, incl tiktok?

Oefs, spijt van de ??? antwoord boeit me niet.

dickwvf | 26-04-23 | 16:23 | 1

Da's toevallige Mr. Moore. Lees je bijdrage nu pas.

dickwvf | 26-04-23 | 16:24

Maar uh. Wanneer gaat die Sander nou eens gewoon weg?

Mr Moore | 26-04-23 | 16:02 | 1

20 keer per jaar is hij weg, met het vliegtuig naar Zweden.

small_town_dad | 26-04-23 | 16:09

Wat een chliché trouwens, om alles wat niet links is ‘facist’ te noemen, en van domheid te betichten. Zeker als je zelf een naïef jongetje zonder zelfreflectie bent, hoog gepriviligeerd bent opgegroeid en - aanname - nog nooit kennis gemaakt hebt met de onderkant van de samenleving, de zelfkant, de kutbuurten. Ik vermoed dat zijn levenswijsheid uit VPRO documentaires komt.

Hommel | 26-04-23 | 16:00 | 1

Loopbaan:
"Na zijn studie werkte Schimmelpenninck drie jaar als advocaat-stagiair op de Amsterdamse Zuidas bij advocatenkantoor Houthoff Buruma. Daarna begon hij met zijn studievriend Jaap Reesema pizzarestaurant Pink Flamingo in Amsterdam.[2]

In 2013 begon Schimmelpenninck als redacteur bij het zakenblad Quote. In 2016 volgde hij Mirjam van den Broeke op als hoofdredacteur.[3][4] Na ruim drie jaar kondigde hij zijn vertrek aan om zich te gaan richten op nieuwe projecten.[5][6]

Sinds 2019 is hij columnist bij dagblad de Volkskrant."

Ik denk niet dat hij veel ervaring heeft met die onderkant van de samenleving, misschien weleens mee geïnteracteerd, maar da's niet het zelfde als een werk- of ondernemer zonder vangnet van een rijke familie en achtergrond.

ReyNemaattori | 26-04-23 | 16:51

Ik snap wel wat Sander zegt: die Margriet Bult (ofzoiets) is natuurlijk gewoon een leugenaartje. Door nu net te doen als het ene woord net zoveel weegt als het andere woord legitimeer die leugens.
Ik ben het voor deze ene keer wel met Sander eens.

KritischeKrikker | 26-04-23 | 15:53 | 2

Marga Bult heeft geloof ik een keer een uitglijder gemaakt, al heb ik niet gevolgd wat er speelde, maar hoorde wel zoiets. Over het algemeen zegt Bult heel gewone en rake dingen. Dat kan je niet van deze Sander zeggen die niets anders doet dan onbeschaafd razen en tieren en mensen met een andere mening voor dom, extreem rechts, enzovoorts uit te maken.
Sander S hapt van alle walletjes mee, een profiteur puur sang. Een hoop deugende oneliners over racisme, het klimaat, sociale gelijkheid, maar het is een adelijke telg die echt met de gouden lepel in de mond is grootgebracht. Kan hij niet helpen, maar doe je dan niet anders voor. Hij maakt zonder gêne reclame voor beleggingen terwijl dat toch niet rijmt met sociale gelijkheid en waar wordt in belegd? Dat wil ik wel eens weten. Meneer vindt de rijen op Schiphol te lang en daarom moet niet iedereen kunnen vliegen. Hij zelf natuurlijk wel; naar Zweden en naar eigen zeggen blijkbaar 20 keer per jaar.

Sneuer dan Sandertje S gaan we nauwelijks vinden.

Nuuk | 26-04-23 | 16:15

De enige manier om leugens te betrappen is daadwerkelijk onderzoek doen, feiten te checken, metingen verrichten etc.

Wat Sander eigenlijk zegt is: 'Margriet is een nottoire leugenaares, en dus hoeven we die woorden niet te controleren / verifiëren.'

Maar da's natuurlijk de kar voor het paard spannen.... iets is pas een leugen als het bewezne onwaar is. Dat iemand in het verleden leugens vertelde wil nog niet zeggen dat ze nu niet meer instaat zijn de waarheid te spreken.

't Is niet alsof hier een miljoenenonderzoek voor nodig is of zo, diverse mensen in een draadje hadden al gechecked dat de saturatie en exif data wezen op bewerking.

ReyNemaattori | 26-04-23 | 16:55

Als je last hebt van dat gouden lepeltje waarmee je bent geboren kun je het uit je bek halen en zwijgend goed werk verrichten voor hen die het minder hebben in de samenleving. Maar keer op keer blijkt het aanlokkelijker om de ene macht in te wisselen voor de ander: die van luidruchtig deugende, morele autoriteit. Altijd maar prediken: van de SS-ers Günter Grass en Lucebert tot nazaat van slavendrijvers Akwasi en nazi-kleindochter Sunny Bergmann, ze hebben allemaal wat te compenseren maar doen dit zelden in de luwte.

kapoerewiet | 26-04-23 | 15:49

Het is Sander naar zijn elitaire hoofdje gestegen. Mijnheer walgt van de omgangsvormen van dom rechts, maar is zelf ook nogal een scheldkanon. Omdat hij van de “goede” kant is, krekels wat betreft commentaar op Sander daar waar Wierd Duk bij elke scheet op verontwaardigde reacties kan rekenen.

thanseeuwen | 26-04-23 | 15:44

Schimmelpenninck is een hardcore borderliner in dienst bij de VK, kunnen ze zeggen dat het vrijheid van meningsuiting is, wat het ook is.
Overigens vind ik het niet kies om dit sujet steeds maar met zijn geringe lengte af te zeiken!

lanexx | 26-04-23 | 15:43

Wist je nog, toen je nog "Ga es deaud" mocht zeggen, I member.

Blubberbuks | 26-04-23 | 15:35

Dat Sander Cornelis graaf Schimmelpenninck zich nog tot het klootjesvolk wil verlagen is op zich toch nog een positief ding.

Vesta | 26-04-23 | 15:33 | 1

Is er geen speciale exclusieve superdure Twitterversie voor adellijke ijdeltuiten?

Zeurders | 26-04-23 | 15:44

Gaat het nou weer over die engnek? Ik word kotsmisselijk van de ventje. Nog nooit wat gepresteerd in z'n leven, en maar blaten.

Klaas_de_Waal | 26-04-23 | 15:32

Zou Sander nog steeds bedwateren? #dtv

Conan de Rabarber | 26-04-23 | 15:31

Sander komt in de slaapkamer niet aan zijn behoeftes lijkt het

Kartelmaster2000 | 26-04-23 | 15:30

Om het eens op z'n jiddisch te zeggen, Wierd is een mensch en Sandertje, eh, niet.

uisge baugh | 26-04-23 | 15:30

Op tv komt hij altijd zo rustig en berekenend over. Weloverwogen woordkeus meestal en niet teveel stemverheffingen. Op internet daarentegen is hij het tegenovergestelde, een beetje een syndroom zoals Hiemstra ook heeft. Social media is helemaal niet zo social, vaker a-social.

small_town_dad | 26-04-23 | 15:29

Heeft Sander Schimmelpenis nog een tussenschotje of is die al kapotgesnoven?

whitechocolateface | 26-04-23 | 15:24 | 2

Zou me niet verbazen dat hij tot de hoofdsponsoren van de mocromaffia behoort, ook gezien zijn agressieve getwitter past dit wel in de diagnose.

Zeurders | 26-04-23 | 15:46

Mag Bas nu terug schrijven domme kabouterlul of is hij daar te netjes voor. In ieder geval heeft sander duidelijk last van schimmel in zijn hoofd.

jan huppeldepup | 26-04-23 | 15:24 | 1

Ik vermoed een variant van Cordyceps.
https://thegsaljournal.com/2020/05/01/cordyceps-master-of-the-zombie-apocalypse/

Zeurders | 26-04-23 | 15:47

Wacht, er was recent toch iets met journalisten fascist noemen?

Obleaumov | 26-04-23 | 15:20

Wat zou de volkskrant van het gedrag van 1 van hun columnisten denken? SS noemt een journalist "een domme lul". Het gescheld van SS lijkt me tamelijk ongepast.

De_fluitlokker | 26-04-23 | 15:09

Hé maar deze Schimmelpenninck is niet goed, hoor. Alles aan deze jongen ademt manisch doorgesnoven sociopathisch... heeft hij nog een leven in het echt, met gelijkwaardige, gezonde relaties of zo?

kapoerewiet | 26-04-23 | 15:05

Eén ding moet je hem wel nageven. Hij doet het tenminste niet anoniem, in tegenstelling tot een groot deel van zijn soortgenoten van zuigende intriganten. Maar wat is het een naar en eng mannetje.

Dubbelepunthoofd | 26-04-23 | 14:58

Is dat nou hate-speech?
Mijn "middle class" ouders hebben mij zo opgevoed dat je probeert netjes te blijven al je met iemand praat. Mijn opleidingen gaven ons opdracht ons bepaalde discussie- en vergadertechnieken eigen te maken, ordinaire scheldpartijen stonden daar niet bij, wel openstaan voor andermans meningen.

Ergens heb ik het gevoel dat we verkeerd afgeslagen zijn door iedereen te tutoyeren, alle discussie wordt gevoerd als op een schoolplein, respect verdween met u. zelfs in reclames, die ik probeer te ignoreren, wordt ik aangesproken of ik met ze op school gezeten heb. Hallo, x van autoglas, je dit en je dat.

Op de een of andere manier hebben ze dat verschil in het Engelstalig gebied wel ondanks you, in Frans en Duits blijf je vous of sie tot je uitgenodigd wordt tu of du te zeggen, tot je bewezen hebt je fatsoen te houden zullen we maar zeggen.

bergsbeklimmer | 26-04-23 | 14:56 | 5

Het gaat niet zozeer om tutoyeren of vousvoyeren. Ons "jij" is trouwens net als Engels "you" van oorsprong de beleefdheidsvorm; meervoud ipv enkelvoud thu/du en Engels thou.

Dit gescheld is volgens mij puur het gevolg van onmacht in het debat door onjuistheid van fel verdedigde standpunten. Het zijn vooral de "er is maar één Absolute Waarheid" roeperts die zich zo laten gaan. Links, rechts en religieus. Een dogmatische bevlogenheid bij het verdedigen van standpunten die feitelijk onjuist en onverdedigbaar zijn. Vandaar de frustratie.

De meeste Nederlanders gaan regelmatig met anderen in discussie. Binnen familie en vrienden; (buurt-) verenigingen en (sport-) clubs; op het werk; etc. Dan is tutoyeren ook geen punt.
Het hoort bij het leven dat we het niet altijd eens zijn, en daar mee om leren gaan.
Teveel mensen zitten in een te kleine bubbel.

Dandruff | 26-04-23 | 15:12

@Dandruff | 26-04-23 | 15:12: Tutoyeren is wel toegenomen, maar met deze scheldpartij heeft het op zich niet zoveel te maken inderdaad. Op de mededeling 'U bent een extreemrechtse domme lul' zullen ook niet veel mensen zitten te wachten denk ik.

Tashtego | 26-04-23 | 15:21

Hey jij! Heb je de nieuwe zakelijke rekening van ING al gezien? Of kijk eens een NOS story, mijn dochter van 11 vindt al kinderachtig. Man man man, wat is dit land afgegleden.

TurpinDick | 26-04-23 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Een plintladdertje met lijmtreden hiertegen vind ik dan weer inhumaan.

Dandruff | 26-04-23 | 14:54

Schelden is voor kleine jongetjes.

Rico Tampeloerus | 26-04-23 | 14:51 | 3

I see what you did there

Gaz21 | 26-04-23 | 14:52

Ja, want grote jongetjes kunnen daar niet tegen.

VBO_B_Niveau | 26-04-23 | 14:56

Het is het teckel syndroom, je korte pootjes proberen te compenseren met luid geblaf.

Sqbar | 26-04-23 | 14:58

Teveel elitaire dames op dat Twitter

Francine Fishpaw | 26-04-23 | 14:47

Dat Twitter is eigenlijk heel tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend.

Jan de Vries | 26-04-23 | 14:47

'Discussiëren' op Twitter is wel ERG suf. Sowieso is dat hele Sociale Media-gedoe nogal 'has been'...

m@rkus | 26-04-23 | 14:45 | 1

'Never ever was'. Maar kattenfilmpjes zijn vaak leuk, dat wel.

funda | 26-04-23 | 14:47

Blijkbaar heel moeilijk op Twitter om je een beetje behoorlijk uit te drukken?

Beste_Landgenoten | 26-04-23 | 14:40 | 2

99% van de Twitteraars valt prima mee te communiceren. Sander valt in de 1% categorie die compleet door de muskusratten besnuffeld zijn.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:43

Hangt van je doelstelling af. Halvering van de partij is blijkbaar niet het einddoel.

funda | 26-04-23 | 14:43

Eerst deel van discussie weglaten. Frivool artikeltje typen vervlochten met "net-niet" rancune vanuit de Portugese moestuin. Klikt op post topic.

Mooi leven.

Linkse Zakkenvuller | 26-04-23 | 14:39 | 21

@Linkse Zakkenvuller | 26-04-23 | 21:35:

Welke concrete voorbeelden dan?
Je noemt een paar irrelevante namen, maar geen concrete citaten van die (in deze discussie irrelevante) personen.
En over Bult waar het echt om gaat weet je helemaal niks.

Dandruff | 26-04-23 | 21:37
-weggejorist-
Linkse Zakkenvuller | 26-04-23 | 22:03
-weggejorist-
Dandruff | 26-04-23 | 22:16
▼ 18 antwoorden verborgen


Dat ordinaire scheldwoordengebruik vind ik onfatsoenlijk, niveautje middelbare schoolplein.

Onbegrijpelijk dat die ordinaire man zo'n groot podium krijgt, in tv-programma's, kranten en op Linkedin.

Ik herinner me dat Wilders Sophie Hermans "tassendraagster" noemde. De wereld was te klein.

Het kaliber van deze tweet vind ik vele malen erger. Die andere man blijft netjes, waarna hij nog meer gescheld over zich heen krijgt .

Roos | 26-04-23 | 14:39 | 3

Bij gebrek aan argumenten en intellect gaan mensen schelden. Zo ook deze dwaas.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:42

Helemaal mee eens Roos! Wat een niveau dit. Gewoon zwaar asociaal getwitter. En dan voelt hij zich ook nog ver boven het gewone "gepeupel" staan. Vind dit wel zo'n naar ventje.

lezeres | 26-04-23 | 15:05

Vroeger werden lui zoals die Schimmelpenninck thuis netjes opgehaald en in een dwangbuisje gedaan en vervoert naar een instelling voor de geestelijke gezondheid. Tegenwoordig lopen ze in het wild rond en zijn er allerlei platforms waarop ze worden toegelaten en hun waanzin mogen uiten.

Teluitjewinst | 26-04-23 | 14:38

Ik mis tweet 6/6 van die journo.

blikjegrolsch | 26-04-23 | 14:38 | 2

Haha, dat had ik ook!

anja | 26-04-23 | 14:49

Dus daarom: over vijf minuten publiceer ik mijn laatste tweet. Ik vond het mooi. Maar niet meer zo mooi. Probeer lief voor elkaar te zijn. En hopelijk ook wat verdraagzamer. En wie weet treffen we elkaar eens in het echt. 6/6

Wiezewalakristalix | 26-04-23 | 15:00

Schelden is verbaal geweld en daarmee een vorm van facisme. Kortom, Sander is een facist.

Colin.Fart | 26-04-23 | 14:37 | 1

En behalve dat, een extreem arrogant en vervelend mannetje die veel teveel aandacht krijgt.
-

Bernhard de II | 26-04-23 | 14:54

Ik herinner me een programma van Jort Kelder. Dat heette 'Hoe heurt het eigenlijk?' Daar ging hij bij de adel langs om te praten over etiquette.
Misschien kan Jort eens bij deze telg van een hoogadellijke, doch zeer foute familie langs gaan om deze eens wat manieren bij te brengen.

Haberdoebas | 26-04-23 | 14:37 | 3

Hem nu nog van Adel noemen? Onteigen zulk volk

upgent | 26-04-23 | 14:39

Onteigen = onteigenen. Stop de tijd.

upgent | 26-04-23 | 14:40

Schimmelpenninck is van adel
en zit bij de Volkskrant hoog in het zadel.
In feite is hij echter een proleet
en heeft hij van fatsoen geen weet.

MAD1950 | 26-04-23 | 14:55

*neuriet*
Everybody be glad
'Cause the sun is shining just for us
Everybody wake up
Into the morning, into happiness
In harmony
Let's show the world that we've got liberty

Kouwe Kees | 26-04-23 | 14:36

Schimmel Sanderpenninck komt nog eens de verkeerde tegen.
IK zou beledigingen van deze tuinkabouter nooit pikken.

Kilsdonk | 26-04-23 | 14:34 | 3

Mij heeft ie ook al eens uitgescholden op Twitter.
Echter kom je zo'n toetsenbordheld helaas nooit in het wild tegen.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:39

Niet de verkeerde, juist de goede!

Guy de Lombard | 26-04-23 | 14:51

@Guy de Lombard | 26-04-23 | 14:51: Een verkoper van muilperen zou hij moeten tegenkomen.

Usumani | 26-04-23 | 15:35

''Sander, je bent een eikel.''

''Wie ben jij?''

''Je bent een eikel, Sander.''

''Hoezo?''

''Sander de eikel.''

''Hou eens op?''

''Eikel.''

''Ik zet je op block hoor!''

''Is goed, Eikel.''

(andere nick in 3,2,1..)

''Sander?''

''Ja?''

''Je bent een eikel.''

''O, jij weer?''

''Nee, ik ben iemand anders. Iedereen vindt jou namelijk een eikel.''

''Dag!''

(andere nick in 3,2,1..)

''Hoi Sander!''

''Hallo?''

''Eikel!''

(andere nick in 3,2,1..)

''Sander eikel.''

(andere nick in 3,2,1..)

''Eikel, eikel, eikel, eikel, eikel, eikel!''

VBO_B_Niveau | 26-04-23 | 14:32 | 4

@Quasi_Quatsch | 26-04-23 | 14:42: Ik krijg er een stijfje van als mensen mij blocken. Ik ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt tegenover mijn volledig geautomatiseerde ''Eikel'' software.

*grijns*

VBO_B_Niveau | 26-04-23 | 14:50

Sander Schimmeleikel

Gaz21 | 26-04-23 | 14:55

Je bedoelt dus dat zijn eikel groter is als hijzelf?

bergsbeklimmer | 26-04-23 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Domme Schimmellul.

Conan de Rabarber | 26-04-23 | 14:32

Jacques Presser, 1947:
“Het nieuwe fascisme zal zichzelf anti-fascisme noemen.”

Motorkater | 26-04-23 | 14:31 | 1

Precies! Eng ventje dat Schimmel mannetje.

bqbq | 26-04-23 | 14:33

Zoals je niks te zoeken hebt in sommige café's, je beter weg kan blijven uit bepaalde buurten, sommige tv programma's maar beter niet aan kan zetten, moet je ook gewoon wegblijven van sommige social media accounts.

Twitter is top, ik gebruik het zoals ik het wil, het riool is mij vreemd. Word er doorgaans alleen mee geconfronteerd via derden.

En jezus, waarom reageer je überhaubt op een twat van Schimmelbak... wat anders dacht je te verwachten.
Iig, ik volg hem niet, ik lees zijn stukkies niet, waarom zou dat soort braaksel van wie dan ook mij moeten boeien. Er is al veels te veel wat WEL boeiend, inspirerend, intrigerend, etc is. Meer dan ik ook kan lezen/luisteren/zien.

Waarom kijkt men bijv. nog steeds Op1? Zoekt men het gewoon op zodat men weer een fittie kan maken op social media, weer wat te schrijven op je bloggie, etc? Jezus, aan wie ligt het nou...

Als we nou allemaal dat soort idioterie gewoon negeren, dan word het een en ander echt een stukkie beter, nietwaar?

Ancient internet regel, werkt ook IRL:
DON'T FEED THE TROLLS.

Klompz | 26-04-23 | 14:30 | 1

Zo is het precies: niet voeren maar af en toe een tikje in het voorbijgaan.

funda | 26-04-23 | 14:46

Dus intelligentie wordt tegenwoordig gedefinieerd als de sociaal gewenste meningen hebben?

ZonderNaam | 26-04-23 | 14:29 | 1

Onder andere. Het is maar wat je wilt. Alles valt te beredeneren, in de wondere wereld van ene Sander. Hypocrisie is eerlijkheid.

anja | 26-04-23 | 14:52

Het doet me eerlijk gezegd sterk aan sommige tegels hier denken.
Het zal toch geen hele roedel zijn?

funda | 26-04-23 | 14:29 | 4

Nanojort lurkt hier vast ook nog wel ergens rond onder een anoniempje. Hij was vroegah immers GS fan.

ZijkstraalDoetPlasje | 26-04-23 | 14:39

@Dandruff | 26-04-23 | 14:33: Piet Lekkerkerk is er ook zo een op Twitter. Binnen 1 of 2 tweets maakt hij al iemand voor nazi of fascist uit.

Ik heb de man maar geblokt. Net als schimmelpiet. Ik neem graag kennis van andere meningen op mijn tijdlijn (reaguurders kennen mij dan ook vooral vanwege mijn gevoel voor nuance), maar iedereen met een andere mening wegzetten als bruinrechtse nazi, op een gegeven moment is het genoeg.

Psycho Daddy | 26-04-23 | 14:53

Dat was mijn eerste gedachte toen ik het las Funda. Precies dat.

lezeres | 26-04-23 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Gasten van de ideologische overtuiging van Schimmelpenninck maken zich druk om de vorm en niet om de inhoud. Het gaat ze om welke figuren wel of niet "autoriteit" gegeven wordt, of je wel of niet een "loopjongen" bent, etc.
Het gaat ze niet om feiten of het waaróm van een bepaalde actie. Het gewenste narratief mag op geen enkele manier bedreigd worden en al helemaal niet door fact-checking.

Gladiator Fap | 26-04-23 | 14:28

Bas van Sluis: als je een doodnormale factcheck voorstelt, even controleren voor de goede orde en je krijgt gescheld en insinuaties retour (welkom bij de club trouwens :) die man scheldt iedereen onder), dan weet je dat er wellicht iets aan de hand is.

Kouwe Kees | 26-04-23 | 14:28

"Twitter niet, opdat gij niet getwitterd worde" Exodus 20: 35-36.

Kaal-dik-en-lelijk | 26-04-23 | 14:27 | 1

Twitter is een haat poel des verderfs.
Meedoen = fout doen.

Motorkater | 26-04-23 | 14:32

Iets zegt me dat dit niet het hele verhaal is.

BobDobalina | 26-04-23 | 14:25 | 3

Want?
SS reageert normaal gesproken elk jaar wel eens zonder scheldwoord?

Dandruff | 26-04-23 | 14:29

Ik zie het al. Die Bas is zo’n ‘ik stel alleen maar vragen-type’. Weg ermee. En ss moet zijn cool houden. GS laat weg dat Bas met een bewezen nepnieuws beschuldiging komt tav de door ss gebruikte foto.

BobDobalina | 26-04-23 | 14:29

@Dandruff | 26-04-23 | 14:29:
Robert Long - Beschaafde Tango

"Hé hoerenjager donder op met je verlopen pooierskop
Met je pokdalige gezicht, bezopen patser, vieze nicht
Kinderverkrachter, infantiele, impotente ouwe piemel!"

"Hé, vuile klootzak, parasiet, krijg toch de pleuris stuk verdriet
En ook de tyfus, kale neet, hé kankerlijer lik me reet
Langharig tuig, stuk onbenul, syfilislijder, hondenlul!"

Snuift den Cultuur op.

Motorkater | 26-04-23 | 14:35

Als je er nu pas achter komt dat Twitter een ernstige vorm van basaalkanker is, ben je toch niet zo'n hele goeie journalist.
Wel netjes hoe hij Schimmelpenis op z'n nummer zet, wat een mafkees is dat. Zo zie je maar dat de bezuiniging op GGZ toch wel degelijk serieuze gevolgen heeft.

4HoogAantWater | 26-04-23 | 14:25

Wie heeft die Schimmelpenis verteld dat hij interessant is? Kwestie van tijd dat iemand hem wat corrigerende manuele therapie geeft. Helemaal in de war die ordinaire kwast.

P. Breidel | 26-04-23 | 14:21

SS is bij mij al lang geleden achter de block gegaan. Ik hoef die bagger niet.

ole guapa | 26-04-23 | 14:20 | 2

Sydney Smeets? Ook achter de block?

dathoujetoch | 26-04-23 | 14:23

Nee, Sylvana Simons..

Colin.Fart | 26-04-23 | 14:33

Rutger Schimmelpenninck staat ook in het lijstje van Amsterdamse lintjes.
Geen familie hoop ik.

MorgenEenAnder | 26-04-23 | 14:18 | 1
-weggejorist-
martymcfly | 26-04-23 | 14:17 | 3

Een twitterfittie met S.S. Komt nog vaker voor dan Gordon’s nieuwe liefde van zijn leven (voor 3 maanden). Waarom blijven beiden toch aandacht genereren, het is iedere keer hetzelfde liedje: S.S. vindt iemand een domme lul en iemand vindt Gordon een domme lul.

_pacman_ | 26-04-23 | 14:16

Voor de minigraaf is schelden een bedrijfsmodel. De man is het voorbeeld van een zevenvinker die zich a la dominee Bregman voordoet als de wedergeboorte van Jezus Christus.

In de praktijk is het mannetje gesjeesd als hoofdredacteur van de Quote en moet bijharken bij het grootkapitaal om zijn vliegreizen naar Zweden te kunnen betalen.

Onderwijl te hoop lopend tegen erfopvolging, terwijl het familiekapitaal van de brievenadel Schimmelpenninck via de landgoederenwetgeving is veiliggesteld voor de successiebelasting.

Ieder verder woord gewijd aan Sander, Graaf Schimmelpenninck is te veel.

Glasgow Argus | 26-04-23 | 14:15 | 2

Ja precies... hij voelt zich door papa's geld zo groot dat hij anderen de maat gaat nemen.

Trekhaas | 26-04-23 | 14:19

Het eikelbijtertje loopt momenteel binnen dmv de handel in podcasts (podimo), dus die hoeft niet bij te harken. Verder geheel eensch.

paleface | 26-04-23 | 14:23

Allemaal mensen met meninkjes en daar heb ik geen tijd voor.

Risingson | 26-04-23 | 14:13

Zijn er nog mensen die niet uitgescholden zijn door de Deugnoom?

Nuchternederland | 26-04-23 | 14:12 | 2

Jawel, onder andere ondergetekende vanwege het niet aanwezig zijn op Twitter.

At_Dawn_They_Sleep | 26-04-23 | 14:14

Zijn stopwoordje voor andersdenkenden is steevast "Domme lul". Enige zelfreflectie is bij dwergmans ver te zoeken.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:36

Wat is dat toch. volwassen mensen die via twitter elkaar uitschelden en de loef afsteken. Het is een soort narcisme, een overtrokken zelfbeeld, dat wij dit allemaal maar mee willen krijgen. Ook in dit voorbeeld gaat het helemaal nergens om. Kleine kinderen op een schoolplein gaan nog verstandiger met elkaar om.

johnyl | 26-04-23 | 14:12

Ordinair tot op het bot.

dathoujetoch | 26-04-23 | 14:12

Een ad hominem, een vals dilemma, een cirkelredenering komen voorbij.

Sierstrip | 26-04-23 | 14:11 | 1

Bekend patroon hoor.

funda | 26-04-23 | 14:30

Boos zijn op Sander is een beetje als boos zijn op een muis, omdat het een muis is. Leg gewoon een lijmmat en je bent ervan af.

SterF... | 26-04-23 | 14:11

Dat Brand New Day deze zak hooi heeft ingehuurd voor haar reclamecampagne vind ik nog wel het grootste mysterie van de laatste tijd.

At_Dawn_They_Sleep | 26-04-23 | 14:11 | 3

Oud geld trekt nieuw geld aan

Risingson | 26-04-23 | 14:14

Niet alleen Brand New day. Bij de IMA Anual Conference in Amsterdam van vorige week mocht hij optreden als dagvoorzitter. Toen ik dat hoorde gelijk mijn deelname gecanceld.

Goofy Goofball | 26-04-23 | 14:30

Omdat 'fatsoenlijk rechts' nooit tot een boycot zal oproepen op datzelfde Twitter. In dit geval overigens zeer jammer, de beste manier om het klimaat te redden is Sander zijn jaarlijkse 20 vluchten naar Zweden afnemen.

Festen | 26-04-23 | 15:36

Ruzie maken via de sociale media of sowieso digitaal vind ik maar niks..

Geilbaard | 26-04-23 | 14:11 | 2

Wat is jouw probleem??? He? Nou?

Nuchternederland | 26-04-23 | 14:24

Stop toch eens met zeiken en boze aPPjes schrijven, Sander lijkt wel een wijf.

MargauxGrandCru | 26-04-23 | 14:25

Met zo'n tijdlijn kan je snel je extra pensioenpotje kwijt raken.

Ing. eslapen | 26-04-23 | 14:11

Wat doet dat onderkruipsel nog hier? Is een soort Gordon, daar komen we ook nooit van af ondanks beloftes. Lekker in Zweden de betweter uithangen...

redthehaghue | 26-04-23 | 14:09 | 3

Meestal blokkeert die kleine sujet iemand met een mening. Of gaat ie schelden die vervelende kwast. Het is in ieder geval een serieuze toetsenbordridder met een hele grote waffel.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:12

@Ommezwaai | 26-04-23 | 14:12: exact.. Ik sprak hem een op twitter enige tijd geleden aan op zijn hypocriete gedrag. Tegenover een ieder die een beetje bovenmodaal is gaat hij los, terwijl hij zelf zijn centen binnenharkt met boekjes, blogjes en lezingen over hoe het anders moet. Vond hij niet leuk. Eerst een scheldkannonade en vervolgens een block.

nietsdoenerT | 26-04-23 | 14:29

@nietsdoenerT | 26-04-23 | 14:29:
Dat is Sandertje ten voeten uit. Dit kereltje voelt zich boven alles en iedereen verheven. Opvoeding heeft ie nauwelijks genoten gezien z'n taalgebruik. Kortom, geen aandacht meer aan besteden, daar is het hem gewoon om te doen.

Ommezwaai | 26-04-23 | 14:34

Als die Sander altijd al zo'n onuitstaanbare onbeschofte hork is geweest dan moet die vent me toch een hoop klappen hebben gehad in zijn leven. In het echie zou je zo iemand 2 x waarschuwen en de 3e x kan ie een hengst krijgen.

Alfred E. Neuman | 26-04-23 | 14:08 | 3

Vroeger was hij 2.10m. Dit is wat er overbleef na een leven lang klappen.

marcoplarco | 26-04-23 | 14:10

Waarom denk je dat ie zo klein is? Altijd maar die klappen op je hoofd.

Nuchternederland | 26-04-23 | 14:10

Nee juist te weinig klappen. Zie mijn tegel hierboven.

JWZ_JMK | 26-04-23 | 14:36

Ken hem niet volg hem niet maar als ik schimmelaanmijnpik zou heten ging ik ook op alles en iedereen los. Voor de rest geen idee wie het is en die andere kan ik ook niet, boeie.

NLgaatnaardeklote | 26-04-23 | 14:07 | 1

Moet nochtans wel een klein pikkie zijn...

Louter Leuter | 26-04-23 | 14:13

Bas sluit de twittersluis. Micro-Sander blijft spuien. Wie heeft er gewonnen?

marcoplarco | 26-04-23 | 14:07

Kan ie niet om lachen.

Zaadstaaf | 26-04-23 | 14:16

@Patje: ik heb voor minder gewaagde uitspraken in de Sarcasme modus een Joris te pakken gekregen.

Zaadstaaf | 26-04-23 | 15:38

Hoogstaande argumenten gebruikt die Schimmelpenninck, wat een niveau.

Der Schnitzeljäger | 26-04-23 | 14:06 | 1

zijn goede komaf is ook wel klaar gelet op zijn reacties op Twitter. Zou hij te weinig neuken ofzo?

pibasso | 26-04-23 | 14:32

Dukfeut? Is dat om dufkut door de censuur te krijgen?

Osdorpertje | 26-04-23 | 14:06 | 2

Wierd dukfeut denk ik

BobDobalina | 26-04-23 | 14:24

@Osdorpertje
Drukfeut that is.
In tegenstelling tot Studenten kunnen tuinkabouters geen lid worden.

vliegende knorrepot | 26-04-23 | 14:59

Is het echt zo erg om zo klein te zijn of heeft Schimmelpenninck een ander probleem?

MargauxGrandCru | 26-04-23 | 14:06 | 1

Sander heeft het karakter van z'n kleine puienzeiker, zo'n hondje met warrig haar, een platgeslagen koppie en van onbestemde origine dat naar alles keft wat beweegt. Zo'n kuthondje dat altijd naar je enkels hapt.

FrankVeer | 26-04-23 | 14:35

Zou Sander echt altijd zo boos zijn, of is het een vorm van theater?

ZOMG | 26-04-23 | 14:06

Goed gevonden Rick!
Een geweldig nummer trouwens, dit valt helaas niet over Sander te zeggen en zijn trieste reactie. Klasse van Bas dat hij zo netjes blijft, als hij dit tegen de verkeerde zegt, kan de tuinkabouter wel eens wat klapjes krijgen.

pibasso | 26-04-23 | 14:29

Iedereen zat toch op Mastodont omdat het daar gezelliger is? Of is Sander Schimmelpenninck daar weggestuurd met zijn drekbek?

-PR- | 26-04-23 | 14:05

Die Sander toch... kan de discussie op argumenten niet winnen en begint dan maar te schelden. Kijk eens in de spiegel, jongen. Of hangt die te hoog?

Trekhaas | 26-04-23 | 14:05 | 2

Hij heeft vroeger niet genoeg klappen gekregen. Waarschijnlijk omdat mensen door zijn lengte dit zielig voor hem vonden. Jammer dat hij daardoor zichzelf gesterkt is gaan voelen in zijn eeuwige gelijk.

JWZ_JMK | 26-04-23 | 14:20

Wie is die Sander Schimmelpiemel eigenlijk?

Bakkeleures | 26-04-23 | 14:31

Chapeau voor Bas van Sluis die als een gentleman reageert op deze scheldende parvenu.

Nuuk | 26-04-23 | 14:03 | 2

Sluit ik mij geheel bij aan.

Louter Leuter | 26-04-23 | 14:12

Ook is sluit mij daarbij aan.
"Parvenu." Prima woord omdat sujet aan te duiden.

Basil Fawlty | 26-04-23 | 14:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl