Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwarte man in Memphis doodgeslagen door vijf zwarte politiemannen. Stilte op de Dam

Ja we gaan deze toch ff geweldloos inkoppen hoor

De zwarte drugsverslaafde draaideurcrimineel George Floyd crepeerde onder de blanke knie van Derek Chauvin in een video van dik acht minuten. De onschuldige Tyre Nichols kreeg na een zware mishandeling op 7 januari ook geen lucht meer, en overleed de 10e aan zijn verwondingen. In de VS werd een snelweg bezet, en bij een NBA-wedstrijd hielden ze een minuut stilte. Mostly peaceful protests dus, ditmaal geen brandstichtingen, plunderingen of een bestorming van het CNN-gebouw. Ook geen 10.000 mensen op de Dam, geen voorzitter van publieke omroep Zwart die met geweld dreigt en geen burgemeester die met geklemde kaken “Dit is té belangrijk” predikt. De vijf agenten die Tyre Nichols aanhielden en daarna zo hard mishandelden dat ie er aan overleed, zijn namelijk ook alle vijf zwart. En zonder racismehaakje, is een diepere analyse over de gewelddadige, lichtgeraakte inborst van (te) veel en (te) zwaar bewapende Amerikaanse agenten nou eenmaal niet opportuun om voor de straat op te gaan, zeker niet in landen die geen Amerika zijn. De doodgeslagen 29-jarige FedEx-bezorger met een fotografiehobby die leed aan de ziekte van Crohn, krijgt geen #Justice4TyreNichols - zelfs niet na de release van onderstaande bodycam-beelden door de Memphis PD. Zijn enige monument is een eigen Wikipedia. En door het defunden van the police na George Floyd, is de kans op dit soort “incidenten” alleen maar toegenomen. Samen met stijgende misdaadcijfers.

9 minuut 56 politiegeweld

Reaguursels

Inloggen

Heeft zijn familie die 27 miljoen afkoop al op hun rekening?

De Profundus | 30-01-23 | 07:41

Tja, blijken we gewoon allemaal hetzelfde. Aangedaan onrecht door iemand anders dan jijzelf of een buitenstaander komt nou eenmaal harder aan. Bij blanken wordt dit gevoel racistisch genoemd en wordt men uitgemaakt voor fascist. Men mag absoluut niet aangeven dat het onrecht door die 'ander' is aangedaan. Bij 'gekleurden' worden de blanke daders tevens uitgemaakt voor racist en krijgt men alle ruimte om te klagen over het aangedane onrecht door die 'ander'.

Kernkop68 | 30-01-23 | 07:35

Zo zie je maar weer hoe stuitend racistisch de anti-racisten zijn. De anti’s willen helemaal geen einde aan racisme, ze willen omgekeerd racisme én wraak.

Zeddegeizot | 30-01-23 | 07:19

Toch is het heel simpel. Negers en negers bij proxy (blanken die denken dat negers te dom zijn om zelf te denken en daarom "I am black" roepen) vallen negers niet af, dus gaat er niemand de straat op, zelfs Sylvana niet.

bergsbeklimmer | 30-01-23 | 06:10 | 1

Je hebt veel tekst nodig voor ‘hypocriet en opportunistisch’.

Risingson | 30-01-23 | 07:23

Kan t misschien nog gedraaid worden naar : 5 lichtgetinte agenten slaan zwarte man dood?

Swoop | 30-01-23 | 05:53 | 1

Nee want het waren donkergetinten. Lichtgetinten is een Europees probleem. En 'het verhaal draaien' is een eigenschap van woke. Maar in dat geval zou het verhaal gedraaid moeten worden naar 'witte agenten"..

Proud Infidel | 30-01-23 | 07:45

"Defund black police!"

funda | 30-01-23 | 03:34

Waarom hebben de meeste agenten in de USA zwaar obesitas ?

van Dam | 30-01-23 | 02:25 | 2

Donuts

Proud Infidel | 30-01-23 | 06:07

Het "Ze verdienen niet genoeg om gezond eten te kopen"-smoesje.

Zuurteregelaar | 30-01-23 | 06:46

Oooohhhh.... wat kijk ik uit naar die stille tocht naar het Slavernijmonument met Mevrouwtje Kaakklem in de voorste rijen ... starten op de Dam (met de Nationale Penis in zwart plastic gewikkeld...) en dan allemaal zwarte lelies leggen aan het eind. Wél real-time uitgezonden door de NOS, uiteraard.

bisbisbis | 30-01-23 | 02:02

Valt niet te framen op blanken, dus niet interessant (voor links). Dat de koekwous in kwestie roekeloos rijgedrag vertoonde (ergo, de complete context van het verhaal, en dus de reden waarom de agenten in kwestie zo "hard" optraden) wordt in alle media en rapportages zichtbaar voor het publieke domein verwaarloosd. Waarom zou dat zijn??

Nederlanddraaitdoor | 30-01-23 | 02:00

Ik zie een rode, of liever gezegd een zwarte draad.....

Nederlanddraaitdoor | 30-01-23 | 01:53 | 1

Wellicht is er nog hoop dat het allemaal racistische witte blackfacers waren.
Zo is Zwarte Piet tenslotte ook begonnen.

funda | 30-01-23 | 03:36
-weggejorist-
Stoeptegel | 30-01-23 | 01:17 | 1

Wie wil nu nog in Amerika een agent worden? -> iemand die nergens anders aan de bak komt... Wat krijg je als je mensen aanneemt die nergens anders aan de bak komen?

heldheino | 30-01-23 | 00:57 | 3
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 01:03

Check het loon maar eens

Harde Kopkaas | 30-01-23 | 03:09

In zijn algemeenheid b.v. een regering zoals die Nederland heeft met de Rutte/Kaag clan. En wat te denken van het aangestelde volk in Brussel dat de dienst uitmaakt in de EU? Maar dat terzijde. Het is niet zo dat wanneer je op een dag denkt, gho heb niets beters te doen, ik ga bij de politie werken. Je zal toch eerst door de opleiding moeten. En dan kom je in een wereld, voornamelijk de grote steden, die stijf staat van geweld. Waar geweld met geweld wordt 'bestreden' Waar het leven van een politieagent met welke huidskleur dan ook er weinig toe doet. Maar goed, ook hier in Nederland komen agenten om het leven door geweld, of belanden in het ziekenhuis omdat een 13 jarige de agent het ziekenhuis in slaat. Wie wil hier nog agent worden waar je met de armen op de rug gebonden (door de politiek) de uitvoerende macht moet zijn?

forecastle | 30-01-23 | 07:35

Maar BLM geldt dan even sterk voor de agenten, daarom geen ophef. Hun levens tellen ook, en streep je dan weg tegen het leed van de arrestant.

Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 00:52

Dit zou helemaal niet over ras moeten gaan.
Iedereen die werkt maakt fouten, al zijn de gevolgen niet altijd even ingrijpend. Een banketbakker die een gebakje laat vallen gooit een paar euro's in de prullenbak, maar een fout van een piloot kan honderden mensenlevens kosten. Politici die de waarheid spreken belanden in een cordon sanitair, voor de rechter of moeten levenslang onderduiken. Maar dat is een keus; politici kunnen er elk moment voor kiezen om weer gewoon NPO-onzin uit te kramen.
Agenten hebben veel minder keus. Het is hun werk om op gevaarlijke situaties af te gaan, en verdachten van uiteenlopende delicten *direct* te stoppen. Dat kan variëren van roekeloos rijgedrag tot doorgesnoven vechtersbazen, gewelddadige overvallers of moordenaars. Agenten moeten in minder dan een seconde inschatten of zo iemand gevaarlijk is of niet. Natuurlijk gaat dat wel eens fout.

Verkeerde inschattingen door agenten kosten in de VS vaker het leven van die agenten dan van verdachten. En dat is geen excuus voor buitensporig politiegeweld, maar het bewijst toch ook wel dat de politie niet uit is op het vermoorden van 0,00001% van alle zwarte criminelen, zoals BLM en andere misdadigers beweren.

Uit de statistieken blijkt zelfs dat blanke verdachten in de VS vaker worden gedood dan zwarte verdachten; zowel in absolute als relatieve cijfers. Alle media, politici en extremisten die het tegenovergestelde beweren kunnen dat alleen maar volhouden door de percentages gewelddadige criminaliteit buiten hun "berekening" te houden. Maar dat is natuurlijk wel de essentie; de politie wordt op gevaarlijke situaties afgestuurd. Dus als de helft (!) van de geweldsdelicten in de VS wordt gepleegd vanuit een gemeenschap die 13% van de bevolking uitmaakt. Dan is het logisch dat die 13% vaker met de politie te maken krijgt; en dus ook meer risico's loopt.
Dat de politie vaker mannen dan vrouwen doodschiet bewijst immers ook niet dat de politie uit radicale feministen bestaat, zoals de BLM-redenering stelt. Zo simpel kan het zijn.

Overigens is het ook zo dat pakweg 30% van de Amerikaanse politiemensen zwart is. Tel daar nog wat Latino's en Aziaten bij op, en dan zou de politie een KKK-bolwerk zijn? Belachelijk. Een echte racist voelt zich helemaal niet thuis bij de behoorlijk "diverse" politie; en wordt bovendien geacht zwarte mensen te reanimeren, uit brandende auto's te redden, te beschermen tegen criminelen, etc.

Als een echte racist zoveel mogelijk zwarte Amerikanen wil vermoorden doet hij dat niet bij de onderbetaalde en aan strenge regels gebonden politie. Dan is het veel veiliger, winstgevender en vooral effectiever om drugs en gangsterrap te verspreiden zodat de moordcijfers flink omhoog gaan.
En wat ook wel wil helpen; "defund the police" roepen zodat moordenaars vrij rond bijven lopen. Of dodelijke BLM-rellen organiseren in zwarte wijken; die ook aan zwarte winkeliers, beveiligers en agenten het leven hebben gekost. Of een cultuur van wantrouwen tegen de politie stimuleren, waardoor zowel criminelen als agenten steeds feller op elkaar reageren.

De feiten en de cijfers zijn duidelijk, dus waarom horen we die zo weinig?
Waarom draait elk incident om ras, nog voor een onderzoek begonnen, laat staan afgerond is? Waarom gebruiken zelfbenoemde "kwaliteitsjournalisten" voortdurend onvolledige statistieken?
De doelstellingen van de BLM-lobby zijn puur kwaadaardig.

Dandruff | 30-01-23 | 00:37 | 3
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 01:06

@Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 01:06:

Bladiebladiebla. Hoe "effectief" is een racistische wanna-be moordenaar die zwarte burgers en zelfs zwarte criminelen reanimeert? Hoeveel zwarte verdachten worden er jaarlijks door de politie gedood?
Nihil, inderdaad.

En hoeveel zwarten komen er jaarlijks om door black-on-black violence? Hoeveel zwarte mensenlevens gaan verloren aan drug- en rap- gerelateerd geweld; of aan gewoon drugsmisbruik?
Precies.
Verdien jij daar toevallig je brood mee, dat je dat geweld zo graag verdedigt?

Dandruff | 30-01-23 | 02:06

Dat bedoelde silly Syl natuurlijk met de-kolonialiseren van de wiskunde. Dat ging dus specifiek over statistiek.

Joffri | 30-01-23 | 07:19

Door een of ander algoritme op feestboek krijg ik filmpjes van Audit the Audit. Dat zijn lui die aanhoudingen analyseren en kijken of er sprake is van onnodig geweld, of de agent zich aan de regels houdt. In het algemeen zijn agenten wel een beetje mal. Iemand belt, verdacht persoon en ze gaan beserk. Iemand is gewoon thuis en wordt gearresteerd omdat iemand gebeld heeft. Tuurlijk de inbreker zit in zijn onderbroek op de bank TV te kijken. Die gast roept, dit is mijn huis, het is Zondag, ik zit TV te kijken, maakt niet uit, in de boeien en meekomen. Ik kan me wel voorstellen dat Amerikanen niet zo blij zijn met de politie. Ander filmpje, makelaar laat een huis zien aan een geïnteresseerde, hup gearresteerd. Deze gast Tyre, wordt uit de auto gesleept en gesloopt. Het duurt een half uur voor de ambulance komt en ze laten hem in de tussentijd gewoon creperen. Ik begrijp dit inhumane gedrag niet.

EmilioEsteves | 29-01-23 | 23:57 | 2

Jij en ik delen hetzelfde algoritme broer. Je vergeet nog de dominee die de plantjes van de afwezige buen water geeft en ook opgepakt wordt. Halleluja, de Amerikaanse politie is een verzameling gekken in uniforms met vuurwapens.

Mokum Kosher | 30-01-23 | 00:02

Ik kijk graag First Amendment-video's. Dan kom je er achter dat er genoeg geuniformeerde eikels rondlopen in de US die denken dat iedereen naar hun moeten luisteren. Ongeacht of er een misdrijf gepleegd is of niet.

Friepeltje | 30-01-23 | 07:21

Zou het misschien toch zo zijn dat de huidskleur niet de doorslaggevende factor is bij politiegeweld, en dat het meer te maken heeft met eventuele criminele activiteiten van de 'slachtoffers' ?

Zeurders | 29-01-23 | 23:27

Beste linke gutmenschen, als je deze casus anders benaderd dan "George Floyd" dan ben je dus een ... racist! Je maakt onderscheid op kleur van mensen voor de zelfde misdaad.
.
(En daarbij kan de dood van Floyd in mijn beleving nog steeds als een ongeluk beschouwd worden. Wel dood door schuld, maar met veel minder opzet dan deze.)

hotmint | 29-01-23 | 23:09 | 2

... linke...

schijtzat | 30-01-23 | 05:55
-weggejorist-
Friepeltje | 30-01-23 | 07:23

Bestaan er in de VS ook zwarte politiemannen z o n d e r aangezichtsbeharing, of is dat verplicht?

bisbisbis | 29-01-23 | 23:07

Typisch woke: het gaat helemaal niet om het slachtoffer. Het gaat er om dat blanken kunnen worden beschuldigd van racisme. In deze zaak valt dus geen winst te behalen. Dat deze jongen net zo dood is als George Floyd doet er blijkbaar niet toe. Woke laat hier haar ware aard zien. Woke is niet pro-black, het is anti-white.

Proud Infidel | 29-01-23 | 22:58 | 3

Woke is per definitie eigenlijk nergens voor. Woke is voornamelijk tegen. En zoekt actief aanstoot. Zelfs in een groep van mensen die allemaal hardop uitspreken dat ze woke zijn vechten ze elkaar in no time de tent uit. Er is altijd wel een of ander muurbloempje die zich gekwetst voelt en vervolgens overgaat tot het cancelen van de personen en instituten die niet meteen een knieval maken en het gedachtengoed van de gekwetste onderschrijven. Probeer er één nuance bij te plaatsen en de aanval zal worden ingezet. Uiteindelijk is woke om deze reden ook gedoemd om zichzelf te cancelen. Dat krijg je als iedereen altijd een medaille moet krijgen in de samenleving.

Blubberbazooka | 29-01-23 | 23:39

Eenvoudiger gezegd: ze hebben identiteitscrisis met zichzelf.

Tjemig | 29-01-23 | 23:43

Is beetje zoals met dode Arabieren, die zijn ook alleen interessant als ze door Israël zijn gedood.

Beste_Landgenoten | 30-01-23 | 01:08

Durfde niet te kijken naar het filmpje, maar Wikipedia gelezen, zeer excessief geweld dus die zeer waarschijnlijk tot de dood van deze man heeft geleid. Terecht dan ook dat ze verdacht zijn en vastzitten deze agenten.
Weet niet wat dit in de States met het vertrouwen van burgers doet in de politie, maar vrees dat dit niet ten goede werkt wanneer het nog vaker gaat voorkomen?

Jan, Leiden | 29-01-23 | 22:36

De media zend het niet uit. Niet alleen omdat het niet past binnen de extreem linkse politieke agenda, maar ook omdat ze weten dat het gewoon weinig clicks oplevert: de burger snapt de berichtgeving niet. De burger is gehersenspoeld dat witte mensen dader zijn en zwarte mensen slachtoffer. Om dan 5 zwarte agenten ineens als dader te bestempelen gaat er niet in bij de burger.

hetmoetdanmaar | 29-01-23 | 22:31 | 1

Toch jammer, ik had graag even zitten glimlachen als het in het 8 uur journaal zou zijn geweest.

Keyboardspeler | 29-01-23 | 22:33

Neejoh gewoon iets beter je best doen met zoeken naar racisme. Deze 5 slachtoffers werden zo agressief doordat ze hun hele leven onderdrukt zijn door witte boze mannen

jeweettochniet | 29-01-23 | 22:26

Als er ook maar één bleekscheet tussen had gezeten dan was het huis te klein geweest. En hadden we het moeten horen. ( Werkt hier net zo trouwens... bleekscheet mag je wel zeggen.. Maar gebruik bewoording die iets soortgelijks probeert uit te drukken wat ook maar een beetje neigt naar RAL8000 en je kunt wieberen ) Maar dit laat meer weer eens mooi de hypocrisie zien van die verontwaardiging. Ik heb geen idee wat allemaal aan de poging tot arrestatie vooraf ging. Maar deze chaos leek nergens op. 5 bozen RAL8000 types die van alles aan het schreeuwen zijn naar de verdachte/arrestant. Niemand die duidelijk de leiding heeft. Iedereen loopt te gillen. ( typisch RAL8000 dingetje ) Arrestant weet niet hoe die het heeft of naar welke opdracht hij moet luisteren. Hij lijkt zich amper te verzetten. Maar gewoon niet te weten wat hij moet doen. Tussen elk commando door worden nog wat fucks rond gestrooid. En dan dreigen met een taser. Deze powertrippende testosteron bommen duiken als een stel Hyena's op die gast. En iedereen houd zijn bek dicht. Nu word er niet geprotesteerd en gereld? Omdat iedereen toevallig de zelfde kleur huid had? Hypokriete klootzakken, Ze verdienen elkaar daar.

Blubberbazooka | 29-01-23 | 22:13 | 1

Amen. Maar je zou ze beter wensen. Alleen is dat al snel racistisch.

Zomaarwat | 29-01-23 | 22:25

Ach, het is pas bijzonder als je niet hypocriet bent

HetIsWatAllemaal | 29-01-23 | 22:13

Ratio en racisme zijn soms moeilijk te onderscheiden.

Maar als je van goede wil uitgaat, sta je er nooit.

Als je van kwade uitgaat, sta je er altijd.

Als je echter de ene keer wél komt schreeuwen en de andere keer niet, dan is dat een gevalletje onbegrijpelijke discriminatie.

Ergo, but what's new, blijken de BLM-mers zélf het grote racistische kwaad.

Zomaarwat | 29-01-23 | 21:59

Memphis is zowie zo enorm crimineel en gevaarlijk ,wat een puinhoop.....
Maar dat schoppen van die agenten verschrikkelijk
Zouden meteen de gevangenis in moeten
Wel maf dat ze nu stil zijn
Nekklem zoals bij de draaideur crimineel is ook omstreden,kan slecht aflopen
Vooral als persoon in paniek raakt
Maar dit is kopschoppen totaal niet te vergelijken

Therrie | 29-01-23 | 21:52

Prrt prrt print prrnt, alleen maar krekeltjes.

[[[Mad.doC]]] | 29-01-23 | 21:41 | 1

Tumbleweed.

Zbrodj | 29-01-23 | 22:25

Die kende ik nog niet, goud dit filmpje.

Verbandmeester | 29-01-23 | 22:48

Dank voor het delen, raar toch dat zijn betoog geloofwaardiger binnenkomt omdat de brenger van het nieuws zelf “black” is. Je zou haast denken dat we gebrai…… nee tuurlijk niet.

Tjemig | 29-01-23 | 23:53

“ A total of 331 cops were shot across the country in 2022, a 6% increase from 2020, according to a new accounting from the National Fraternal Order of Police.

Of officers who were shot in the line of duty, 62 were killed, up 32% from 2020, the police group said.”

Bron: nypost.com/2023/01/14/how-many-police...

theo-is-dood | 29-01-23 | 21:29 | 1

Dat os ook de reden waarom de politie daar eerst schiet en dan vragen stelt.

Toedels | 30-01-23 | 00:21

Was afgelopen zomer in Portland waar de politie ook is gedefund. Heeft in combinatie met het decriminaliseren van hard drugs geleid tot een absoluut shithole waaruit de middenstand, voor zover niet failliet, is weggevlucht.
Aanschouw de droom van Bij1, GL, D66..

bomenduwer | 29-01-23 | 21:28 | 3

Portland is erg links
Vondt het daar niet prettig

Therrie | 29-01-23 | 21:46

@Therrie | 29-01-23 | 21:46: daar heb je al jaren linkse politietop, burgemeester etc. en nu dus doorgedraaid links. Succes ermee.

Nichtsneues | 29-01-23 | 23:41

@Nichtsneues | 29-01-23 | 23:41: ze hebben daar een brug met bordjes met een telefoonnummer wat kan bellen als je het niet meer ziet zitten.

Tjemig | 29-01-23 | 23:56

Geen idee wat de man in de video heeft gedaan en waarom hij gestopt werd. Wat ik wel zie dat niet de verdachte opgefokt gedrag vertoond maar wel die ( dporgesnoven?) dienders van de wet. Bizar.
Zelf ben ik ook ooit onterecht hardhandig aangepakt door een stel agenten. Die waren trouwens ongepigmenteerd dus ik kon de racismekaart niet trekken.

hero_of_heaven | 29-01-23 | 21:26

Gedeelte van de video gezien en echt walgelijk hoe agenten onschuldige man aftuigen. In Nederland is het andersom. Van de week agent door 13-jarige knul zo in elkaar gemept dat hij voorlopig niet meer kan werken.

Cornelis12 | 29-01-23 | 21:20 | 4

Als je je als agent door een 13 jarige in elkaar laat meppen ben je wellicht niet geschikt voor de baan.zo simpel is het cornelis.

bowlfabriek | 29-01-23 | 21:47

Ja bizar

Therrie | 29-01-23 | 21:53

@bowlfabriek | 29-01-23 | 21:47: Gewapend met pepperspray, taser, wapenstok en een pistool én training én met meerdere agenten, dan komen er terecht vragen van geschiktheid.

ReyNemaattori | 29-01-23 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Joe "they wiped my butt" Biden al geroepen, net als destijds, dat de politie agenten langdurig de gevangenis in moeten voordat de rechtzaak is begonnen? Of komt dat nu minder goed uit?

At_Dawn_They_Sleep | 29-01-23 | 21:18

Ondertussen op de website van CNN:
... repeatedly beating the young Black man with batons....

Een zwarte (Ik vind neger veel vriendelijker klinken maar ik pas mij dus aan) is dus een Zwarte. Waarvan akte.

Jan Lange3373 | 29-01-23 | 21:13 | 5

@Komjehiervaker | 29-01-23 | 21:26:
Ik stel andere eisen aan een prima redenering.
Zwart met hoofdletter omdat alle zwarte mensen dezelfde culturele identiteit delen maar wit met kleine letter omdat... ach laat ook maar.

Joris Beltsin | 29-01-23 | 21:41

Neger vriendelijker? Geloof ik niet. Weet je zelf ook.

Adriel | 30-01-23 | 00:14

@Joris Beltsin | 29-01-23 | 21:41: Nee, leg aub eens uit. Ik snap de redenering niet.

Dr. Worstenbroodje | 30-01-23 | 03:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Al die zwarte agenten zijn Bounties, dat kun je zo zien!

De Treinende Rechter | 29-01-23 | 21:11 | 1

Net zoals doe koekjes.. bruin/zwart van buiten .. wit vanbinnen..?

grapjasz | 29-01-23 | 21:15

Maarrrrr.... wat zou er nu gebeurd zijn als er een blanke meneer door zwarte politiemannen zou zijn doodgeslagen?

bisbisbis | 29-01-23 | 21:10 | 7

Niets natuurlijk! Alleen blanken kunnen racistisch zijn dat weet ieder quinoa kauwende en haver melk drinkend kind. Zwarten, Aziaten, alles wat niet blank is zeg maar, is echt te minderwaardig, te dom om iets te doen zonder dat het in relatie staat tot wat blanken doen. Dat is het linkse dogma en dus is het waar, want een ander links dogma is dat alle linkse dogma’s waar zijn.

Doet een zwarte dus iets wat verwerpelijk is als blanken het doen, dan kan het niet anders dan dat dit veroorzaakt is door blanken.

Nuuk | 29-01-23 | 21:25

Op pagina 12 van uw krant staat een klein berichtje net naast de advertentie die u ook niet leest.

hero_of_heaven | 29-01-23 | 21:34

@Nuuk | 29-01-23 | 21:25: De wokes zien niet in dat het de ergste vorm van discrimi atie is die er is. Totale diskwalificatie van de gekleurde mens om zelf beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen resp te dragen. Daar zij n ze volgens de wokes blijkbaar niet mens genoeg voor. Dat soort zaken is altijd des blanken. Naargeestig superieurder kan ik het niet bedenken.

Zomaarwat | 29-01-23 | 22:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze zouden een goed buitenlandse eenheid in Oekraïne kunnen wezen die ontslagen agenten omdat ze al op elkaar ingespeeld zijn en met wapens om kunnen gaan.
Is er ook een amerikaanse versie van de russische Wagner groep?
Tevens voor andere criminelen die in gevangenissen in amerika zitten.

steekmug | 29-01-23 | 21:08

Er is een stroming die ervan uitgaat dat discriminatie alleen als eenrichtingsverkeer mogelijk is, d.w.z. van de dominante groep richting een onderdrukte groep. In dit geval gaat het om zwarte agenten richting een zwart slachtoffer - beide onderdeel van de zwarte gemeenschap - en daarom zou er geen sprake zijn van discriminatie. Echter, de agenten zijn ook lid van een andere dominante groep, namelijk de politie, en dan kan er wel weer sprake zijn van discriminatie, alleen is de dominantie dan niet gebaseerd op huidskleur. Omdat links Amerika alleen in huidskleurtinten kan denken noemt men politiegeweld een vorm van white supremacy, wat natuurlijk volslagen bezopen is.
Erg vermoeiend allemaal
plato.stanford.edu/entries/discrimina...

lekgoot | 29-01-23 | 21:06

Kan mij het schelen welke kleur je bent, als ik politieagent was in de VS nam ik geen risico's. Bij twijfel lig je met een knie in je nek.

(Nu ben ik helemaal geen held, dus politieagent in de VS zou ik ook nooit worden.)

SterF... | 29-01-23 | 21:06

“ Each day on average, 30 Black Americans are killed by guns and more than 110 experience non-fatal injuries. At least every other day, a Black person is shot and killed by police. These trends worsen in large cities, where Black Americans make up 68% of homicide victims.”

www.everytown.org/issues/gun-violence...

theo-is-dood | 29-01-23 | 21:05 | 8

At Sjors. Er worden pak hem beet 1000 mensen pr jaar neergeschoten door politie. Z'on 22 daarvan zijn ongewapende zwarte mannen (wat nog niet wil zeggen dat ze de poltie niet aanvielen. Korrom, een miniem percentage is discutabel. Het BLM narratief is echt gelul.
www.manhattan-institute.org/verbrugge...

TheBigKirth | 29-01-23 | 21:55

@TheBigKirth | 29-01-23 | 21:55:
Het klopt dus niet wat je zegt. 1000 cases waarbij een agent bij een dodelijk incident is betrokken per jaar, waarvan een kwart zwarte mannen betreft. 250 zwarte mannen, dus. 22 ongewapend geeft je link zelf aan, dus je 99.5% slaat nergens op.

Daarbij zeg je dat 99.5% een wapen trok. Dat staat nergens. Er staat tussen de regels dat een groot deel gewapend was, sure, maar dat is (mits een legaal wapen, en dat zal inderdaad niet altijd het geval zijn geweest) in de VS niet verboten.

Sjors W. | 30-01-23 | 00:21
▼ 5 antwoorden verborgen

George Floyd werd ongewild beroemd omdat de dader blank was., Tyre Nichols kreeg deze "eer" niet omdat de daders zwart waren. Wie is nou racistisch? Derek Chauvin of al die racismeschreeuwers op de dam?

panthoseen | 29-01-23 | 21:04 | 4

In ieder geval die demonstranten en ms kaakklem. Me dunkt. Of die agent racistisch is betwijfel ik maar dat hoj die Floyd, terecht, een gevaar en een lul vond, acht ik waarschijnlijk.

Zomaarwat | 29-01-23 | 22:20
▼ 1 antwoord verborgen

Als mensen zich niet verzetten tegen hun arrestatie maar meewerken, als ze niet naar een wapen grijpen (of iets doen wat daarop lijkt), dan brengen ze het er levend af. Zelfs in Amerika. Zo simpel is het, maar voor velen toch te moeilijk.

J.P.Drapeau | 29-01-23 | 21:03

Black fives batter!

Hadena | 29-01-23 | 21:03

Stukje teambuilding en intervisie was hier op zijn plek geweest.

Rattus | 29-01-23 | 21:01

Neger-op-neger crime wordt al vele decenia getolereerd. Kijk maar hoe ze elkaar afknallen overal.

inCol | 29-01-23 | 21:00 | 2

Ja.. de pliessies in Uganda ... dat zijn pas echte handhavers.

grapjasz | 29-01-23 | 21:02

Black Lives Murder.

Colin.Fart | 29-01-23 | 20:59

Toch wist gisteren een gekleurde woordvoerster daar de boel weer aan racisme op te hangen, iets met uniform-racisme of zo .... trek een uniform aan en je wordt een racist.

Der Schnitzeljäger | 29-01-23 | 20:55 | 2

Die pet past ons allemaal..

grapjasz | 29-01-23 | 20:57

Blue racism werd het genoemd

Toedels | 30-01-23 | 00:29

Her Divine Sillyness heeft nu wel iets anders aan haar hoofd, als ik hier rechtsboven zo lees...

Zenzeo | 29-01-23 | 20:54
-weggejorist-
Cornelis12 | 29-01-23 | 20:50 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook al,waren de agenten zwart, toch waren ze onderdeel van white supremacy. Aldus CNN.

Holein1 | 29-01-23 | 20:48 | 1

maw. "ze konden er ook niets aan doen.. ook slachtoffer.."

grapjasz | 29-01-23 | 20:54

Ik vind het taalgebruik van de politie daar ook stuitend.

"Hee vuile klootzak! Doe dat kutraam open en blaas op deze KK tuit. Of wil je dat ik je kop eraf knal, godver?"

Het zou wat zijn, zeg!

kleybeuker | 29-01-23 | 20:47 | 1

Ik ken verscheidene BOA's bij ons in het buurtje die dat heel graag elken dag&nacht op zich zouden willen nemen....

grapjasz | 29-01-23 | 20:56

Ik hoorde een paar dagen geleden zijdelings van dit geval en vroeg me al af waarom in hemelsnaam de hel niet over de USA en de rest vd westerse wereld was neergedaald....

Zwizalletju | 29-01-23 | 20:45

Los van het feit dat ik écht niet snap waarom elke Amerikaanse scheet ons hier moet interesseren, heeft het mij altijd verbaasd dat nooit bekendgemaakt werd hoeveel zwarten én blanken door zwarte agenten in Amerika worden doodgeschoten.
Voor zover ik me daar over moet druk maken, wil ik wel het totale beeld helder hebben. Aan opportunistische nieuwsberichten heb ik niks.

Amsterdamsko | 29-01-23 | 20:44 | 3

„ 37 Black-On-White Homicides in Gas Stations, Parking Lots, and Living Rooms: December 2022---Another Month in the Death of White America“

Via UNZ punt COM

theo-is-dood | 29-01-23 | 20:56

"We find no evidence of anti-Black or anti-Hispanic disparities across shootings, and White officers are not more likely to shoot minority civilians than non-White officers. Instead, race-specific crime strongly predicts civilian race”

allemansvijand | 29-01-23 | 20:57

Er gaat nu wel wat van de 200 miljoen af he? Eigen volk eerst (afmaken) lijkt nu het parool in V S. Vlaams Belang werd verketterd om die uitspraak.

dathoujetoch | 29-01-23 | 20:44 | 1

Blijft er meer over voor de overlevenden toch?

Andersdenkend | 29-01-23 | 20:45

Pas op, de ophef kan nog komen. Eerst moet het woke idee nog postvatten dat zwarte agenten uiteindelijk alleen maar door een wit racistisch systeem tot deze daad kunnen komen.

Joris Beltsin | 29-01-23 | 20:41 | 5

Ik heb al iets van die strekking voorbij zien komen. Niet zo vreemd, omdat sommigen nu durven te opperen dat het probleem bij de Amerikaanse politie misschien iets anders dan racisme is, en dat kan natuurlijk niet.

Muxje | 29-01-23 | 21:00

@Muxje | 29-01-23 | 21:00:
In sommige Staten duurt de politie-opleiding minder dan zes maanden.

theo-is-dood | 29-01-23 | 21:15

Een soort witwassen.

president osama | 29-01-23 | 21:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Tam filmpje.
Het meest schokkende is dat ze welgeteld 15 seconden gaan rennen, om dan de resterende 8 minuten van het filmpje nodig hebben om op adem te komen.

kleybeuker | 29-01-23 | 20:37 | 3

En daarom zou ik zeggen: Mensen, stop toch met dat Kentucky Fried Chicken

skoftig | 29-01-23 | 20:40

Dat was geen rennen. Dat was snelwaggelen.

BobDobalina | 29-01-23 | 20:47

Tyre Nichols video 2 of 4 bekeken. Bah bah bah, beesten zijn het.

Duwbak_Linda | 29-01-23 | 20:37

BLM heeft geen zwart tegen zwart geweld in haar businessmodel zitten

Ervaringsdeskundige | 29-01-23 | 20:36 | 1

Vast wel in het business model maar het communicatieprotocol zegt negeren.

Joris Beltsin | 29-01-23 | 20:44

Ik vraag mij af; wat zou Trump hier van denken.

Plukkieplukkie | 29-01-23 | 20:36

BLM alleen wanneer de black door een blanke wordt gedood.

homieguerneville | 29-01-23 | 20:35

NOS journaal wist het met dit item iig zo te woken met de opmerking dat er in de USA verhoudingsgewijs veel zwarte mannen door politiegeweld omkomen.

Cornelis12 | 29-01-23 | 20:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom trouwens de starting 5 van de New York Knicks op die. foto? Boston gaat veel beter nu.

skoftig | 29-01-23 | 20:31 | 1

Ik las de Jackson Five.

goedverstaander | 29-01-23 | 20:42

Dit zie ik graag terug in de Black Archives Month. Die subsidie is er niet voor niks.

Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:26
-weggejorist-
KingOfTheLoonyBin | 29-01-23 | 20:24 | 15
▼ 15 antwoorden verborgen

Na de moord op Pink Floyd was de ophef veel groter.

keestelpro | 29-01-23 | 20:24 | 5

@Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:27: ik snap deze!

King of the Oneliner | 29-01-23 | 21:25

Sinds Roger Waters weg is, is het inderdaad niets meer.

King of the Oneliner | 29-01-23 | 21:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Met die Derek Chauvin hè, kan je nu nog spreken van RECHTspraak als de jury zich al bij voorbaat misschien bedreigd voelt door de publieke opinie bij de gedachte dat ze hem zouden vrij spreken.

HogeNood | 29-01-23 | 20:23 | 1

Dat blijft gissen, maar ik durf te wedden dat hij geen advocaat kon vinden die op basis van "no cure, no pay" wilde werken.

Blauwpetje | 29-01-23 | 22:21

Dodelijk geweld jegens zwarten in de VS word nog steeds het meest gepleegd door andere zwarten. Zo ook nu weer.
Nr. 5 Cop heeft waarschijnlijk te lang met zijn hoofd in de tang gezeten tijdens zijn geboorte. Dus die heeft volgens zijn advocaat alvast een excuus.

Andersdenkend | 29-01-23 | 20:22 | 5

@KingOfTheLoonyBin | 29-01-23 | 20:27: Een probleem is er zeker. Maar als je het probleem niet juist benoemd ben je nog heel ver van een juiste oplossing verwijderd.

Andersdenkend | 29-01-23 | 20:29

En me oma houd niet van bloemetjes behang. Als het een blanke agent was geweest was se wereld te klein geweest maar nu het mannen van kleur zijn komt u met een mooi antwoord wat de boel weer netjes gladstrijkt zo is er altijd een antwoord die in uw straatje past.
Een beetje kortzichtig.

Zerocowtjuh | 29-01-23 | 20:55
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zwezerik | 29-01-23 | 20:22 | 1

Dan wordt het wel een stuk lastiger om het volgende "Incident" nog als racistisch te bestempelen. Tenzij er natuurlijk het "n"-woordje wordt gebezigd. Los daarvan, ik heb zo de indruk dat het niet een heel goed plan is om je in de VS te laten arresteren. En al helemaal niet als je een kleurtje hebt.

Graaisnaaiert | 29-01-23 | 20:21 | 1

Ja maar voor zijn omgeving was het zo'n lieve man. Zo'n beetje hetzelfde als die IS-ert die ze in Arkel opgepakt hebben. Hitler was voor zijn vrienden ook een heel lief persoon, alhoewel hij af en toe zijn grillen had, maar hij had dan ook de druk van de hele natie (niet te verwarren met nazi) op zich. Putin schijnt ook redelijk aardig te zijn voor liefhebbers. Het enige wat deze mensen gemeen hebben, ze zijn niet snel genoeg kapotgeschoten.

brie-de-penis | 29-01-23 | 20:26

Nieuws is pas nieuws met een dikke laag propagandasaus er over heen. Valt de gewenste boodschap niet te verkopen, dan zie je het niet in de MSM. Je zou maar andere verhalen horen over het klimaat … moeten we niet willen, aldus hilversum.

Analia von Solmsch | 29-01-23 | 20:20

Wat we allemaal al wisten. de crimineel wordt zonder kleur benaderd.

smdyasc | 29-01-23 | 20:16 | 3

Als ik US cop zou zijn, zou ik de trekker nog veel sneller overhalen als ooit van te voren.

smdyasc | 29-01-23 | 20:20

Er is maar 1 crimineel zonder kleur, en dat is Heino.

skoftig | 29-01-23 | 20:24

Toch wel heel erg jammer&vervelend dat het nou net zwarte agenten moesten zijn.. we waren juist op de goede weg....

grapjasz | 29-01-23 | 20:15

Teletekst pagina 129 is ook weer ouderwets onbegrijpelijk. Vermeld wordt de dood van een “zwarte man”. Waarom die duiding, overigens zonder vermelding van huidskleur van de daders? Waarom die duiding niet bij recente gevallen waarbij een “witte man” overleed?

nietzomoeilijk | 29-01-23 | 20:14 | 2

Dader huidskleur niet vermeld = niet blank
Slachtoffer huidskleur niet vermeld = blank
Zal ook wel onderdeel zijn van het blanke patriarchaat ofzo...

jcvjcvjcvjcv | 29-01-23 | 20:21

Simpel. Door de zieke, vergiftigde minds van kinderen, verpest door hun extreem linkse ouders. Die als stagiare aan de slag mogen in het Gooise Matras.

Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:37

Op zich wel een oplossing: zorgen dat de gehele politiemacht van de USA bestaat uit mensen van kleur, dan gebeuren George Floyd scenarios niet meer.

skoftig | 29-01-23 | 20:14

All animals are created equal, but some are more equal than others.
Hierbij is het morele faillisement van Bij1, BLM, KOPZ en alle andere anti-wit hatende clubjes definitief aangetoond. Nu ff doorpakken en verbieden. Geen cent er meer naar toe. Aanmerken als criminele organisaties is ook een optie. En als de Postcodeloterij ondanks alles toch geld overmaakt kan die vergunning ook direct in de prullenbak.

BoerKoekoek | 29-01-23 | 20:13

Derek Chauvin was niet alleen.

Zijn collega`s waren Zwarten en Aziaten, maar dat past niet in het plaatje.

De zoektocht naar veilig politiegeweld creëert alleen maar valse hoop en nieuwe slachtoffers.

Feynman | 29-01-23 | 20:12 | 2

Andersom zijn er veel aanvallen vanuit de zwarte gemeenschap op agenten en burgers, en vele moorden die door mensen afkomstig uit de zwarte gemeenschap worden begaan. In Chicago alleen al, bedraagt het percentage 70% of 80%. Het is belangrijk ook hier aandacht aan te besteden, en deze feiten niet te 'cancelen'. De situatie is veel complexer dan het beeld wat het wokedom probeert te schetsen.

Nederlandop1 | 29-01-23 | 20:16

de anderen zijn ook allemaal voor de rechter geweest. Dat Floyd een valse munter was weten ze alleen nog in de winkel met zwart personeel die hem er bij gelapt hebben, nadat ze slachtoffer werden.

AntiZanicz | 29-01-23 | 20:45

Waren er niet een aantal van die agenten aangenomen nadat de normen waren verlaagd voor die functies. Anders zouden er te weinig zwarten in die functie instromen.

BrutusBosch | 29-01-23 | 20:10 | 1
-weggejorist-
Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:09

Black-on-black violence boeit niemand in Amerika ene hol.

Do-na-zi | 29-01-23 | 20:08 | 1

Waar wel?

Veepert | 29-01-23 | 20:09

Ja, dat is dus de schuld van de peer pressure waar deze zwarte agenten mee te maken krijgen. Doordat witte agenten geweld gebruiken tegen zwarte onschuldige burgers moeten deze agenten dat dus ook doen anders liggen ze er uit bij de rest van de eenheid en krijgen ze geen back-up als ze die nodig hebben.
Ze zijn dus slachtoffer van het geïnstitutionaliseerde racisme van de blanken. Er moet dus excuses worden aangeboden aan deze heren vanwege foute gedrag dat zich door de witte collega's is opgedrongen.
Wel even vragen wanneer die excuses hen uit komt en hoe die geformuleerd dient te worden anders trappen we deze mannen nog meer in hun ziel.
En dat moeten we als witte onderdrukker toch echt niet willen.

Johanvb | 29-01-23 | 20:04

Er wordt geen heisa van gemaakt, hetgeen inderdaad tekenend is, maar desondanks worden kromme pogingen gedaan om dit incident als een racistische daad weg te zetten.
edition.cnn.com/2023/01/27/opinions/t...
"Black people are not immune to anti-Black messages....."
George Floyd moet de martelaar blijven die BLM van hem gemaakt heeft.

Schoorsteenveger | 29-01-23 | 20:04 | 3

Floyd was een valse munter en dat de popo toevallig blank was deed er helemaal niet toe. Als Floyd zich niet verzet had dan had hij gewoon zittend naar het bureau vervoerd kunnen worden.

AntiZanicz | 29-01-23 | 20:13

Ja verbazingwekkend, dit had ik gisteren ook meegekregen. Het is net zo kneedbaar als religie, ze vervormen het dusdanig dat hun eigen plaatje weer klopt.

Kowalski11 | 29-01-23 | 20:16

Sylvana SImons schijnt daar immuun voor te zijn.

goedverstaander | 29-01-23 | 20:45

Dit is toch ook weer een vorm van racisme?
Een soort bounty-gedrag.

Dus kom maar doorrr met die demo op De Dam.

Roos | 29-01-23 | 20:04 | 1

Wellicht identificeren die zwarte politiemannen zich als blanke politiemannen.
Heb je alsnog de poppen aan het dansen.

keestelpro | 29-01-23 | 20:06

Euh ... Lives Matter?

Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:04 | 2

Uh... Jezus vragen?

nobodiesunmighty | 29-01-23 | 20:13

Het treurige is eigenlijk dat ik, en ik denk velen met mij, hier niet meer raar van op
kijken.

Kowalski11 | 29-01-23 | 20:04

Ik wouw met mijn meisje nog altijd een keertje saampjes in een cabrio van L.A. naar NY avonturen.. met stoffige neonmotels.. hamburger diejeet.. cowboyhoeden/laarsjes... maarja.. met zulleke pliesies....

grapjasz | 29-01-23 | 20:03 | 9

Ik ben in veel Amerikaanse steden geweest (LA, Washington DC, Las Vegas, San Francisco, NY, Atlanta vond ik minder, maar dar hadden we onze vlucht.. In de meeste heb ik me stukken veiliger gevoeld dan in bv Amsterdam.
1 keer aangehouden door een State Trooper, Gewoon netjes en rustig blijven. En dan word je ook netjes, rustig en vriendelijk te woord gestaan. Zo moeilijk is het niet. tenzij je wat op je kerfstok hebt en denkt dat ze je gaan arresteren en daarop doordraait.

Andersdenkend | 29-01-23 | 20:51

@Andersdenkend | 29-01-23 | 20:51: Dito. Bij Miami moest ik er ooit af op de I-95 omdat ik wat in mijn keel had zitten en ik bijna stikte. Auto op de vluchtstrook en ja hoor de State Police binnen 3 minuten. Nooit gedacht zo vriendelijk bejegend te worden, want ik stond daar echt niet lekker. Topgast. Ook verder alleen maar goede ervaringen daar met de cops. Maar ja, blank kereltje met Europees accent, niet groot, niet breed. Dat helpt wel.

WhiteShark | 29-01-23 | 21:13

@WhiteShark | 29-01-23 | 21:13: Miami nog vergeten. ooit de verkeerde afslag genomen daar, en op iedere straathoek zag je gewoon bendes, dat was niet prettig. ZSM weer de I95 op gedraaid om door de wat betere wijken naar bestemming te kunnen rijden.

Andersdenkend | 29-01-23 | 21:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Een zwarte man die omkomt door politie geweld dan zou je toch denken dat ze op de Joop er direct bovenop zitten . Ze zullen toch niet zo tot op het bot hypocriet zijn dat .....

Castor12 | 29-01-23 | 20:02 | 2

Joop kijkt eventjes de andere diverse kant op....

grapjasz | 29-01-23 | 20:12

Ik heb even gekeken, en inderdaad, het wordt totaal niet genoemd. Terwijl het zo op het oog toch ook een voorbeeld is van uit de hand gelopen, excessief politiegeweld.

Dr_Johnson | 29-01-23 | 20:55

Amerikaanse toestanden.

De_fluitlokker | 29-01-23 | 20:02

Zo gaat dat, in selectief verontwaardigd Nederland.

NPOlitiekgekleurd | 29-01-23 | 20:01

Dat de ophef vele malen groter is als een zwarte crimineel sterft onder het geweld van een blanke agent dan als hij zou sterven onder het geweld van een zwarte agent, zie ik als anti-blank rascisme.

Sieg Hein | 29-01-23 | 20:01 | 1

Iemand die beetje handig is met fotoshop kan de vijf verdachte agenten blank maken. Zeg maar bleek maken, als racistische term. Dan kan heel deug links in Amerika en Europa als vanouds gaan demonstreren en rellen. Iedereen weer gelukkig...

Xbitt | 29-01-23 | 20:06

Black lives do not matter for blacks.

Nuchternederland | 29-01-23 | 19:59

Misschien waren ze het gewoon zat, dat er één de boel verpest voor de rest.

WasHetMaarMakkelijk | 29-01-23 | 19:59 | 1

het slachtoffer beging geen enkele overtreding,

AntiZanicz | 29-01-23 | 20:11

Black lives matter! Black lives mat….,, huh?

Ride_On | 29-01-23 | 19:58 | 1

Nou, dit black life matterde blijkbaar niet zoveel.

Bakkeleures | 29-01-23 | 20:36

Dit nieuwbericht mist gewoon diversiteit, daarom komtie niet door het deugfilter.

Sneeschuiver | 29-01-23 | 19:58 | 4

Exact. En ook niks over gender. Tsss.

Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:07

het is overal in het nieuws

AntiZanicz | 29-01-23 | 20:10

@Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:07: mannen. Weer.

Veepert | 29-01-23 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

In zou echt geen politieagent in Amerika willen zijn. Ook geen crimineel overigens. In Nederland wel. Daarom ben ik lid van de VVD.

Mokum Kosher | 29-01-23 | 19:58 | 2

Zeg. Ga je schamen.

Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:02

@Piet Karbiet | 29-01-23 | 20:02:
Hoezo Vereniging Van Dieven?

Louter Leuter | 29-01-23 | 20:14

Ik zei al tegen Schout-bij-Nacht-J dat ik blij was dat er geen blanke politieman bij betrokken was. Maar het is een gruwelijk incident. :-(

keestelpro | 29-01-23 | 19:57 | 3

Er werden fondsen opgezet door de democratische partij om borg te betalen voor de relschoppers destijds. Vraag me af hoe het zou zijn als er nu onder Biden dezelfde rellen uit zouden breken.

Sinterbikske | 29-01-23 | 20:35

ach, men heeft nu toch een weg gevonden om de blanken verantwoordelijk te maken door de popo als organisatie verwijten te maken. net als Floyd zullen de nabestaanden verdrietig zijn maar zeker met enige miljoenen afgekocht kunnen worden.

AntiZanicz | 29-01-23 | 23:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl