Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS-prijs uit dienstregeling gehaald na complot

Thierry Baudet zet bussen in 

allemaal ontzettende kutboeken

De NS Publieksprijs wordt dit jaar niet uitgereikt"Er is geconstateerd dat het stemproces op grote schaal is gemanipuleerd.  Daardoor is het onmogelijk geworden een eerlijk verloop van de stemming  veilig te stellen. Hetzelfde geldt daarmee voor de uitkomst van die  stemming." Oftewel: domme verkiezingen over domme boeken zijn allemaal prima, behalve als het domme publiek massaal een slimme manier vindt om op het verkeerde domme boek te stemmen. Wij hebben nu al zin in de Alternatieve Boekenprijs van Ongehoord Nederland voor Het Coronabedrog van Thierry Baudet (recensie daarr). Heel zuur voor Claudia de Breij dit. 

TERREUR!

Social

NS bedoelde het metaforisch!

Social

Jullie hebben Claudia de Breij heel verdrietig gemaakt!

Social

Reaguursels

Inloggen

Druk ik op de roze recensie knop, kom ik bij die vreselijke Chris Aalberts terecht, pedant mannetje wat zijn stem ook nog es niet mee heeft.

timmey | 26-10-22 | 22:53

Wat nu wanneer met e-mailbevestiging die Baudet inderdaad de meeste stemmen zou hebben gekregen en dat dit nu verborgen zou worden gehouden? Dan zou het toch wel behoorlijk raar zijn.

Jan, Leiden | 26-10-22 | 22:03

Dit is er weer een in de categorie; de uitslag van de verkiezingen bevalt ons niet dus verklaren we de verkiezingen ongeldig.

Sieg Hein | 26-10-22 | 21:23

Claudia de Breij die het heeft over vrijheid en democratie en tegelijk mensen hun stemrecht wil afnemen. Een ietsje tegenstrijdig misschien?

Jooperishoop | 26-10-22 | 18:55

Kinderachtig. Maar heb net het kwaliteitsboek ; 'de Passagier' van Cormac Macarthy besteld. de Breij is het meest erge.

Vinquerev | 26-10-22 | 17:42

Gaat dit ook op voor de landelijke politieke verkiezingen?? Zou de VVD66 dan toch …..????

Leffe Blonde | 26-10-22 | 17:32

Waar en wanneer werden ook alweer boeken gecanceld?

Teluitjewinst | 26-10-22 | 17:26

Oh, de publieksprijs als wapen? Complotten verzinnen mag niet.
Claudia Brei wil mensen stemrecht ontzeggen. Want het is ook aan haar om deze uit te delen. Majesty rulez.
Het is sowieso onzin, want wie heeft er nu alle boeken gelezen en kan deze echt vergelijken.
Dus het is een stem voor de auteur en niet voor het boek en dat kan niet de bedoeling zijn.

MistaRazista | 26-10-22 | 16:33

NS Publieksprijs, sinds wanneer denkt de NS aan zijn publiek?

thanseeuwen | 26-10-22 | 16:14 | 1

De NS kan beter aan het dienstregelingen boekje gaan werken.gelukkig ga ik zo min mogelijk met de trein.

Coolcalmcollected | 26-10-22 | 17:39

Nu loop ik gvd de kans op een jaar gratis reizen met de NS mis.
Niet dat ik het al deed, maar het idee al vult mij met afschuw.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 16:04

Alle reaguursels gelezen hebbende constateer ik dat De Breij hoe dan ook van Baudet verloren heeft. Heerlijk, daarvoor ontkurk ik een fles mooie wijn. Genieten!

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 15:58 | 1

Lijkt wel een reclame voor botox,ziet er echt niet gezond uit Claudia.
Gelukkig is er nog wel een goed boek; het coronabedrog.

Coolcalmcollected | 26-10-22 | 17:17

Ik verwacht dat er volgend jaar geen vrije boeken meer mogen worden aangedragen. Net zoals in Hongkong voortaan China bepaalt wie zich kandidaat mag stellen. Oh Nederland let op uw zaak!!

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 15:50

Thierry zegt gewoon wat hij denkt en Claudia denkt vooral wat zij niet zegt. Met je democratie.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 15:16 | 4

@VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 16: Nee. Wokeness daarentegen wel. Net als deugen en knielen voor negors. Het lijkt wel een epidemie, alhoewel dat laatste wat uitdooft.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Nou op aanraden van de Breij ga ik dan eens genieten van het boek, genieten van de kunst, de cultuur, namelijk het boek 'het Coronabedrog'. Want dat is pas echte democratie. Dank voor de tip meid.

Teluitjewinst | 26-10-22 | 15:01 | 1

Lol

Bello de Hond | 26-10-22 | 15:18

Claudia de Breij verdrietig, dus ik sta achter de fraude

Don-Damsko | 26-10-22 | 14:59 | 1

Nou nou, ze heb wel een gratis ov-jaarkaart, en is 1250 euro rijker.

grietmetgroenefiets | 26-10-22 | 15:07

Hé, ik had nog wel zo netjes een keer gestemd op Thierry.

SailingDuck | 26-10-22 | 14:40 | 1

Ik ook en had ook netjes mijn e-mail adres bevestigd.

thanseeuwen | 26-10-22 | 15:43

En dit is dan het openingsonderwerp bij het staatsjournaal. Een prijsje van EUR 7500 voor een of andere minuscule inner circle. Om maar eens aan te geven waar de prioriteiten liggen in H’sum.

Lubbberrtt | 26-10-22 | 14:39

'Mensen niet meer mee laten doen met vrije eerlijke verkiezingen.'

De "inclusieve" de Breij ontmaskerd.

Wattman | 26-10-22 | 14:11

Hoe moeilijk is het om alleen de stemmen die ook daadwerkelijk zijn bevestigd per email te tellen?
Dat de hele verkiezing geschrapt wordt omdat dit niet mogelijk zou zijn stinkt dus naar de misdaad...

T. Rammel(l)an(d)t | 26-10-22 | 14:09 | 2

Ja dat lijkt me ook.
Al is het natuurlijk maar de vraag hoe "waterdicht" het bevestigen per mail is. Ik kan een ontelbaar aantal mailadressen gebruiken.

sioux_ | 26-10-22 | 15:27

Het doet wat denken aan de publieksprijs die Greet keer op keer won.
Bevalt de winnaar niet? Herroep de prijs of verander de voorwaarden.

funda | 26-10-22 | 13:40

Filmpje van clownia na 30 seconden afgezet met haar "mogen niet meedoen" wat een facist dat mens.

keistad | 26-10-22 | 13:36

Marginale prijs voor een klein, roomblank en politiek correct gezelschap, net als die Televizieronzin. Als dan iemand van buiten dat wereldje handig een paar duizend stemmen regelt, is het systeem in de war en gaat men dit soort dingen doen.

drs. Levi Samsonov | 26-10-22 | 13:34 | 1

Baudet is niet roomblank genoeg?

RandyBiel | 26-10-22 | 13:59

Niet de winnaar die ze willen. Dan maar geen prijs. Dat bleek van die malloot Rutger Bregman heeft ook eens meegedaan dan mag Baudet ook. Zijn allebei wereldvreemd
Vind het een beetje flauw.

polletjepiekhaar | 26-10-22 | 13:32

Hé balen is de prijs geliquideerd. Thierry beroepsslachtoffer staat weer klaar om te huilen dat hij zo zielig is. Die gast is net zo gestoord als een linkse woke kneusje. Wat dat betreft zijn extreem links en recht gewoon exact dezelfde type mensen enkel met een andere ideologie. Beide lekker opsluiten in het gesticht.

honde | 26-10-22 | 13:30 | 2

Jammer van die laatste zin / oproep.
Overigens heeft Baudet in dit geval wel degelijk een punt.

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 15:33

Okay... fijn dat je je mening deelt in de groep.

Bello de Hond | 26-10-22 | 15:34

Als dit betekent dat het nu afgelopen is met al die achterlijke flutprijsjes, ben ik het FvD-tuig zeer erkentelijk. De literaire wereld bestaat sowieso uit enge, snobistische figuren. Daarom lees ik geen fictie.

de IJsman | 26-10-22 | 13:26

Nee, dan de "recensies" op Bol.com van Baudets boekie.
Waarschijnlijk heeft hij zijn stoottroepen ingezet om alleen maar positieve recensies te plaatsen. En veel duimpjes omhoog.
www.bol.com/nl/nl/p/het-coronabedrog/...

leo de pejo | 26-10-22 | 13:24 | 8

Recensies bij bol.punt.com zijn altijd geverifieerd. Die kun je niet manipuleren.

Kwelbeller | 26-10-22 | 15:15

Dat hoeft hij niet te doen. Zat mensen in onze maatschappij die zijn uitspraken en allerlei andere wappie-theorieen als zoete koek slikken en dit boek echt fantastisch vinden.

sioux_ | 26-10-22 | 15:25

@sioux_ | 26-10-22 | 15:25: U heeft het boek duidelijk niet gelezen. Lees het eens zonder vooringenomenheid en oordeel dan pas. Het zal u verbazen.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 15:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooi hoor die verontwaardiging in deze panelen, maar waarom zou je op het laatste "boek" van die geparfumeerde Poetinpoedel stemmen? Wie heb je daarmee?

J.P.Drapeau | 26-10-22 | 13:22 | 1

Het is altijd leuk dat politiek correcte circus te stangen.

thanseeuwen | 26-10-22 | 16:05

Als de hele familie Oranje had gestemd, was Amalia ruimschoots nummer 1 geworden.

Mr_Natural | 26-10-22 | 13:14 | 1


Inclusief de nakomelingen van Bernhard in Canada wel, natuurlijk.

King of the Oneliner | 26-10-22 | 14:10

Waarschijnlijk heeft de NS bij het CDA gekeken hoe je een digitale verkiezing organiseert.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 13:10

De NS doet wat het CDA verzuimde te doen.

Schoorsteenveger | 26-10-22 | 13:08

Meestal hou ik wel van een poll fuck, in het geval van Baudet kan ik het cancellen alleen maar toejuichen. Bij een poll fuck maak je geen geheim van het fucken, gewoon omdat je wilt aantonen dat een stemsysteem lek is of omdat je gewoon duidelijk wil maken dat je loopt kloten. Gewoon omdat het kan. Baudet gelooft werkelijk dat hij hoort te winnen, zo niet dan komt de huilie huilie kaart. Wat een wezel.

Lafayette | 26-10-22 | 13:07 | 1

Volgens mij staat het huilie huilie doen bij jou nader dan het lachen.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 13:12

Bladeren op de rails, deze keer bladeren uit een boek.

Mr_Natural | 26-10-22 | 13:06

Natuurlijk gaat Thierry nu jammeren, maar hij wordt tot nu toe extreem mild aangepakt

JTKDM | 26-10-22 | 13:03

Geen Hilversumse zelfpijperij deze keer en ook geen legitieme prijsuitreiking voor Thierry's fopboek. Mooie win-win.

Geeft wel aan hoe weinig mensen er normaal op de NS publieksprijs zouden stemmen.

ZijkstraalDoetPlasje | 26-10-22 | 13:02

Ik Claudet, het boek van Thierry en De Brei staat niet op de lijst

RickTheDick | 26-10-22 | 12:58

Waarom zou ik al die moeite doen om op Baudet te stemmen en het email adres van Sylvana gebruiken?? Elk willekeurig fake adres, bv zxeuqq1@gmail, zou toch een stem opleveren, want authenticatie is voor beide niet mogelijk. Zou de NS zelf de fakemail van Sylvana hebben gebruikt om de stemming te kunnen afgelasten omdat Baudet aan het winnen was?

lijn6 | 26-10-22 | 12:57 | 10

@RandyBiel | 26-10-22 | 13:42: Pollfucken. Welke GS-reaguurder is er niet groot mee geworden (herinnert u zich de GeenStijl-chips nog?). Maar als de Foute Club het doet is er ineens ophef.

Mbovenka | 26-10-22 | 13:46

@JTKDM | 26-10-22 | 13:30: Is gekend, ik had voor mijn firma ook een catch-all email adres. Niks nieuws onder de zon. MAAR waarom zou ik al die moeite doen om op Baudet te stemmen en het email adres van Sylvana gebruiken??

lijn6 | 26-10-22 | 13:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Is Koolmees familie van Koolhaas?
Zo nee, niet met boeken bemoeien.

Mr_Natural | 26-10-22 | 12:55

Je zou wat mij betreft pas mogen stemmen als je alle boeken ook daadwerkelijk gelezen hebt. Inclusief schriftelijke overhoring.

AnitaDik | 26-10-22 | 12:55 | 2

Maar je kon toch elk willekeurig boek aanmelden voor de prijs? Je kon stemmen op boeken van de shortlist, of op boeken waarvan je vond dat die op de shortlist hadden moeten staan.

grietmetgroenefiets | 26-10-22 | 13:04

Ach. Salman Rushdies Duivelsverzen is ook maar door één niet-analfabete moslim gelezen en half Pakistan ging berserk. Het klakkeloos achternalopen van andere boekencritici komt op meerdere plaatsen voor.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 13:17

Deze stemprocedure is dus vrij gemakkelijk te misbruiken. Dan is dit vast niet het eerste jaar dat er misbruik van is gemaakt. Zal ook vast wel niet opgemerkt worden wanneer "iedereen" op Claudia had gestemd maar nu stemde iedereen op die staatsmongool. Wel grappig verder dat Thierry iedereen weer op de kast krijgt.

FogerRederer | 26-10-22 | 12:49 | 1

Misbruiken, stemmen is stemmen toch? Het is inderdaad dit keer een voor NS onwelgevallige schrijver die dit keer ruim aan kop ligt, dat zal wel ja.

VP732 | 26-10-22 | 12:52

Geen privacy bij design, geen controle...

Opmerkelijk dat het in de media alleen om het stemmen gaat en dat niemand over het data-lek valt. Als gebruiker zou ik een melding maken bij de autoriteit voor persoonsgegevens.

Roos | 26-10-22 | 12:47 | 5

@Roos | 26-10-22 | 12:58: Nee, zo werkt die wet niet. Deze 'data' (email adressen van politici) is al openbaar. De verantwoordelijkheid voor eventueel misbruik ligt bij de lekkende partij. Verantwoordelijkheid vd overheidsministeries/tweede kamer zelf dus

ZijkstraalDoetPlasje | 26-10-22 | 13:19

De mail adressen vind je gewoon op tweedekamer.nl.
Heeft niks met een lek te maken.

RandyBiel | 26-10-22 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Vreselijk! Vooral voor Claudia de Breij.
Claudia de Breij, de sokpop van deugend Nederland, die absoluut iedere gave mist om fatsoenlijk een cabareteske pointe tot een goed einde te brengen. Homosensueel zijn en je fatsoenlijk gedragen in de maatschappij is mooi, maar als je je moet spiegelen aan Claudia de Breij ten einde tot een dergelijk gevoel te kunnen komen, dan ben je ziek, zwaar ziek.

Overigens is het vertrouwen in Claudia de Breij's ginnegapsels en anekdotes 'die zo uit het leven zijn gegrepen' blijkbaar zo enorm, dat ook de Rijksvoorliegdienst (RVD) het meer dan aantrekkelijk vond om De Breij on-mid-de-lijk aan het pennen te zetten. Middels een dichtgetimmerd contract met wel 300+ clausules met randvoorwaarden en een heus mediadraaiboek, werd het onnozele wicht dan ook een ware juichrobot voor het Koningshuis. Dankzij Claudia de Breij zit het Koningshuis de komende 500 jaar stevig aan de troon verankerd!

Boris Poepnagel | 26-10-22 | 12:42

Als dit probleem zich dit jaar voordoet ,kun je je afvragen hoe eerlijk het de voorgaande jaren was....

Nico_the_Sparrow | 26-10-22 | 12:39

Misschien een domme vraag, maar waarom bestaat er een boekenprijs van de Nederlandse fucking Spoorwegen?

What's next?
Een TV prijs uitgereikt door de Nederlandse Bakkersvereniging?
Een prijs voor de lekkerste oliebol door de gereformeerde kerk in Linschoten?
Een prijs voor de best geklede burgemeester door de kantklosvereniging van West Kapelle?

James Lastig | 26-10-22 | 12:35 | 3

Jezus gast. Heet gewoon Publieksprijs voor het Nederlandse Boek. Literatuurprijs. Voor de NS dit sponsorde heette het Trouw Publieksprijs.

Lorejas | 26-10-22 | 12:49

@Lorejas | 26-10-22 | 12:49: Maar hij heeft wel een punt. Ons wordt niets gevraagd, behalve als er weer flink gedeugd kan worden door de woke kerk. Uitkomst bij voorbaat bekend. Zie laatst die enquête universiteiten. Ook gecanceld omdat de uitkomst niet overeenkomt met het beoogde doel. Flink deugen dus.

Lukiluuk | 26-10-22 | 13:27

De prijs is van de CPNB, de organisatie voor de collectieve propaganda van het Nederlandse boek. De NS ondersteunt dat financieel van uit de gedachte dat je tijdens het treinreizen fijn een boek kunt lezen. In een maatschappij waar boeken lezen steeds meer achteruit gaat en plaats moet maken voor simpel vermaak lijkt mij de CPNB nuttig.

Red shirt | 26-10-22 | 18:07

Eerst zwendelt de FVD aanhang door meerdere keren te stemmen met valse en andermans email adressen en nu gaan ze zeiken dat de Tjer zijn prijsje niet krijgt en is het plots de NS die corrupt is.
Het wachten is weer op de eerste mongol die om NS tribunalen roept.
Alsof die amoebes ooit een boek gelezen hebben.

JanVergoor | 26-10-22 | 12:35 | 6

Zijn ze ook. Na het opschonen van de stemmen en het instellen van emailbevestiging was er in principe niets meer aan de hand. Als je dan ineens de hele zaak afblaast staat de uitkomst je niet aan.

Mbovenka | 26-10-22 | 13:43

@keistad | 26-10-22 | 13:55: Ik denk de Candy en Chick van vroeger, de Donald Duck en mogelijk zelfs af en toe een stripboek.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 14:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Zaten de Russen hier ook achter?

Lochos | 26-10-22 | 12:34

Ik neem toch aan dat na dat er gestemd is, er actief bevestigd moet worden. Dus hoezo e-mail fraude obv andermans e-mailadres??

YesMan! | 26-10-22 | 12:33 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat bevestigen per email kwam pas nadat er onregelmatigheden waren geconstateerd, ontiegelijk treursmurf! Maar ga vooral vragen stellen.

-Edit Dat er pas later authenticiteit via email is toegepast getuigd ook niet echt van (technisch) realistisch inzicht. Volgende keer beter je best doen dan maar ?

Grijskijkert | 26-10-22 | 12:33 | 1

"Huh ? Authenticiteit ? Authenticatie zal je bedoelen..."

Grijskijkert | 26-10-22 | 12:35

De NS Publieksprijs constateerde dat vrijwel iedereen die op Baudets boek heeft gestemd vervolgens ook netjes heeft bevestigd. Thierry Baudet zou als legitieme winnaar uit de bus komen en dat zag de NS Publieksprijs niet zitten. Er is niet gemanipuleerd. Voor zover er al onregelmatigheden waren, zijn die er met de bevestigingsronde uitgefilterd. De winnaar stond ze gewoon niet aan. Het mag dan een publieksprijs zijn, maar de NS Publieksprijs houdt graag zelf in de hand welk publiek wint.

Stijlicoon | 26-10-22 | 12:32 | 6

@JTKDM | 26-10-22 | 13:09: Je moet natuurlijk wel die extra meters lopen met je sock accounts als je echt wilt winnen

ZijkstraalDoetPlasje | 26-10-22 | 13:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Wel grappig dat Tjerrie z’n boek zo weet te promoten terwijl het gros van zijn kiezers nauwelijks kan lezen.

Komjehiervaker | 26-10-22 | 12:29 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Heel erg! Ik verwacht een stevige tweet van Rutte, Kaag en Wopke.

Schmalz | 26-10-22 | 12:24 | 1

Je bedoelt dat de NS het proces geliquideerd heeft.

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 13:05

Ik heb gewoon gestemd en netjes bevestigd via de mail. Wat lopen ze nou te zeiken, ja stemde op het boek van Baudet, missie geslaagd lol.

keistad | 26-10-22 | 12:24 | 2

Ik ook, ook netjes bevestigd, allemaal heel keurig verlopen. Helaas moet ik wel bekennen dat ik het boek niet heb gelezen. Misschien komt dat nog.

grietmetgroenefiets | 26-10-22 | 12:42

@grietmetgroenefiets | 26-10-22 | 12:42: Ik ook niet hoor, was voor de lol/shitstorm. Maar misschien dat ik hem toch maar aanschaf. Als het echt niks is maak ik de openhaard er wel mee aan.

keistad | 26-10-22 | 12:50

Als ik nu eens al mijn tegels in een e-book verzamel, daar een hoogdravende titel bij bedenk, en dit ergens op het internet dump voor 1 cent per download, hoeveel downloads moet ik dan krijgen om ook een kans te maken op deelname voor de publieksprijs? Ga ik dat eerst even regelen. Daarna uiteraard de boel helemaal de moeder hacken om mezelf te laten winnen. Kan ik ook weer een paar maanden mijn huur betalen. Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

VBO_B_Niveau | 26-10-22 | 12:21 | 2

U bent een GS reaguurder, die hebben negens recht op.
Hackse , doet u ook een hackje voor me?

Zitvlak | 26-10-22 | 12:24

Nou moet me tóch iets van het hart.

Ik lees vandaag één grote klaagzang. Van de NS. Van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek. Van een hoop 'lezers'.

Maar ik mis zelfreflectie. Hoe gaan de betrokken organisaties dit voorkomen, volgend jaar? Is er nog wel een verkiezing, volgend jaar? Ik denk het niet. Want dit is toch wel érg knullig georganiseerd. En ik mis iemand die de hand in eigen boezem steek.

Ik wil doeners, geen klagers.

Papa Jones | 26-10-22 | 12:21 | 1

Ja precies. Dit is je fiets niet op slot zetten en gaan zeuren dat ie gestolen wordt. Je kunt wel uitgaan van de goedheid van de mens, maar echt slim is dat niet.

Trekhaas | 26-10-22 | 13:06

Al die nupuntnl-ers kruipen hier onder de steen vandaan: "Ik ben een groot voorstander van democratie, maar ik vind wel dat ... verboden moet worden".

ChatBot | 26-10-22 | 12:18 | 4

Dat zijn de democraten van de toekomst.
Heb je nix aan.

Zitvlak | 26-10-22 | 12:25

Het was een tijdje mogelijk om verschillend over dingen te denken en nog steeds met elkaar te blijven praten. Nu gaan we terug naar de tijd van ketters, inclusief de brandstapels. Waar vroeger de kerk de mening bepaalde is het nu de deugmensen kliek. Wie dat ook mogen zijn. Zie ook de stukjes van vandaag over het klimaat.

Vandeanderekant | 26-10-22 | 12:34

Wat dat betreft lijken D66ers en FVDers meer op elkaar dan ze zelf willen toegeven.

JanVergoor | 26-10-22 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Alles beter dan dat C de B die prijs had gewonnen

Jazeetie | 26-10-22 | 12:18

Boeken schrijven, ook zoiets. Als je denkt er zelf 1 te kunnen gaan schrijven en je komt aan bij een uitgever dan denkt die: "Heb je er weer 1." Niemand gaat je boek uitgeven; heb je een bekende naam voor nodig. Niemand koopt een boek met de naam "Boeren Lul" er op. Boeken zijn een manier voor mensen die al bekend zij om die bekendheid om te zetten in geld. Walgelijk eigenlijk.

Expert Homo | 26-10-22 | 12:17 | 1

Kan ik me voorstellen. Als alleen de titel van het boek al een taalfout bevat weet je wat je van de binnenkant kunt verwachten.

gatij | 26-10-22 | 12:39

Dom besluit. Het corona bedrog was hoogstwaarschijnlijk aan het winnen. Dit besluit is weer koren op de molen voor Baudet. Het verkeerde boek, de verkeerde mening en de cirkel is weer rond.

Oja, FvD en AfD gaan gezamenlijk eu commisie opheldering vragen over de 700% onverklaarbare oversterfte onder kinderen.
Allemaal nepnieuws natuurlijk, die 700% is onverklaarbaar, kan van alles zijn, maar het ligt zeker niet aan de spuitjes hoor.

hallofreen | 26-10-22 | 12:16 | 1

Moet gewoon een onderzoekje op losgelaten worden.
Zo blijf je op het pluchezitten.

Zitvlak | 26-10-22 | 12:21

Denkt een complotdenker nu dat Caroline en Sylvana wel op Baudet hebben gestemd en zeggen dat ze het niet hebben gedaan?

Roos | 26-10-22 | 12:14 | 2

Caroline lijkt mij niet het type dat boeken leest. Sylvana heeft ooit een boekenprogramma gepresenteerd, dus...

Egerius | 26-10-22 | 12:19

Ik laat me altijd voorlezen door de voorleesapp. Kan ik lekker doorgaan waar ik mee bezig was.

Plukkieplukkie | 26-10-22 | 12:09

Het is allemaal een complot aldus complotmarmot Gideon van Meijeren.

Ikblijfnietstil | 26-10-22 | 12:08 | 1

Albert Heyn marmot, complotmarmot, wat een marmotten allemaal.
Valt mee dat GeenStijl nog geen complotmarmot wordt genoemd?
NS , gewoon vervoer regelen, verder niks.
Owjah , prijsjes beetje fatsoenlijk houden.

Zitvlak | 26-10-22 | 12:15

In de top 2000 staan al jaren 50 misbaksel-liedjes die door stemmanipulatie de regio ontstegen zijn, stemmen via internet/mobiel is al 20 jaar troep, op alle fronten/onderwerpen.

hagelkruis | 26-10-22 | 12:06 | 1

Voortaan alleen nog maar per briefpost stemmen dan?

Wilde Slechtdoener | 26-10-22 | 12:15

Het boek van Baudet wat ik van iemand gekregen heb van iemand is grandioos. Ik had een tafel die wiebelde en laat dat boek van hem nou precies de dikte hebben die ik nodig had. Heb daarom nog op hem gestemd.

jan huppeldepup | 26-10-22 | 12:06

Overigens over dat met opzet "ontregelen" van een publieksprijsje dat eigenlijk niemand echt iets boeit is een teken aan de wand hoe erg het gesteld is met de geestelijke gesteldheid van FVD'ers.

Op de inhoud kunnen ze niet winnen en daarom doen ze aan sektevorming. Het is allemaal 'le parti, c'est moi' en 'mes opinions sont faits'. Alles is 'no holds barred' de regels, zelfs de regels van goed fatsoen, zijn niet van toepassing voor de FVD 'Camicie Nere' alles proberen ze verdraaien en verzieken. Of het nu een publieksprijsje is of een wetje raadgevend referendum, ze verzieken alles, met opzet, en dat gaat alleen nog maar erger worden. Stochastische terroristen zijn het. De vraag is waar trekken wij als land, als natie, als samenleving, als volk de grens? Artikel 97 Wetboek van Strafrecht?

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 12:01 | 9

"Op de inhoud kunnen ze niet winnen" Zijn niet alleen FVD'ers die daar last van hebben.

keistad | 26-10-22 | 12:39

@b@rry: geestelijke handicap, niet lichamelijk.

Ome_BW | 26-10-22 | 12:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Per brief stemmen, geheel fraudeloos, of is het fraudeleus? Nietwaar mevrouw Ollongren?

dathoujetoch | 26-10-22 | 12:01

Gelukkig is de NS veel beter in het leveren van een fantastische dienstenverlening met daarnaast een uitmuntende klantenservice. Die al het mogelijke doet om hun processen steeds maar weer te verbeteren. Dit alles om de reizigers een topervaring te leveren tegen de meest mogelijke scherpe prijs.

Hé Bogoris! Wakker worden!

Bogoris-le-Grincheux | 26-10-22 | 12:01

Mijn boek: "Hoe win ik de publieksprijs?", boordevol tips, hoe dit soort onzinnige prijzen te winnen via manipulatie, is niet eens genomineerd! Een schande!

Johnnie Hansome | 26-10-22 | 11:58

De boeken die ik dit jaar heb gekocht staan gelezen in mijn boekenkast of liggen ongelezen op mijn bureau. Op mijn nachtkastje ligt Totaal van Marcel van Roosmalen. Thierry Baudet heeft tot nu mijn interesse niet kunnen wekken. Ik vind hem inhoudelijk zwak en verdenk hem van effectbejag.

Red shirt | 26-10-22 | 11:56 | 2

Ik lees Marcel van Roosmalen's 'Nederland onder het systeemplafond". Legt op een geweldige manier de lulligheid van de Nederlandse samenleving bloot. Heerlijk!

Toos Bevergeil | 26-10-22 | 12:15

Maar u heeft het boek wel gekocht dus?

2Little2Late | 26-10-22 | 14:05

Roept stemfraude over verkiezing Amerika.
Pleegt stemfraude tijdens boekverkiezing.
Hilarisch.

Marmer | 26-10-22 | 11:55

De winnaar van de publieksprijs had in afwachting van het prijzengeld al een huis gekocht van €1.441.000,00

Osdorpertje | 26-10-22 | 11:55

Claudia de Brei en zuur? Ronde cirkel.

Normpje | 26-10-22 | 11:53

Dat is toch echt een duw in het gezicht voor alle stemmers. Sommige hebben zelfs twee keer of vaker gestemd.

AnitaDik | 26-10-22 | 11:52 | 1

Hallo Glennis Grace

miko | 26-10-22 | 12:51


Het werd een nek aan nek race tussen Mein Kampf en Das Kapital.

Uiteindelijk heeft De Koran gewonnen.

King of the Oneliner | 26-10-22 | 11:51

Dus nu kan hij roepen dat hij zeker de winnaar zou worden en dat het niet mocht van het kartel, de elite en het WEF.

oldandwise | 26-10-22 | 11:51 | 1

Hij zou kunnen zeggen dat hij op deze manier niet wil winnen.
Maar of hij dat dan ook meent...

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 12:07

Als het echt allemaal zo belangrijk was hadden ze het boekje van de Breij alsnog moeten laten winnen en hier een inlegvelletje in kunnen plaatsen. Dat schijnt legaal te kunnen.

phantom2 | 26-10-22 | 11:50

"Baudet schrijft in dit boek continu over zichzelf: hij realiseert zich dingen, heeft over van alles nagedacht en soms geeft hij zelfs een foutje toe. Het draait allemaal om hem."

Ook wel een unieke persoonlijkheidsstoornis als je zo gigantisch raaskalt dat jouw achterban zich genoodzaakt voelt om te stellen dat je geniaal geniaal bent en we allemaal te dom zijn om je te begrepen.

Dat slaafse in de ontkenningsfase zittende crypto-fascisme volk is nog enger dan de grote roerganger Thierry. Je kent ze wel ze noemen zich "vrijdenker", "noch links, noch rechts", "kritische denkers" en vooral "sociaal nationalistisch rechtsconservatief" een nieuw bedachte term omdat, nou ja, fascisme (wat het dus is) gewoon niet zo lekker in de markt ligt marketing technisch. Ik ben een sociaal nationalistische rechtsconservatief klinkt zoveel beter op een verjaardagsfeestje dan zeggen "eigenlijk hebben de fascisten op veel punten gewoon gelijk en daarom ben ik een openlijke neofascist".

Hoe dan ook wie wel eens gepoogd heeft om de drek van Baudet (of John of Joost e.d.) te lezen weet dat we niet met een grootse denker van doen hebben maar een knip en plak-clown die stapje voor stapje ervoor zorgt dat hij tegen Artikel 97 Wetboek van Strafrecht aanloopt tezamen met zijn FVD gespuis. Het scheelt niet veel meer wat ik je brom.

Theodorus.Goldbach | 26-10-22 | 11:47 | 3
-weggejorist-
LD69 | 26-10-22 | 11:59

Dat ze zich permitteren wat ze zich nu permitteren is al eng genoeg.
Want wat is het doel?

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 12:00

Standaard narcistische persoonlijkheidsstoornis volgens mij. Die raaskallen allemaal totdat niemand het meer snapt en vinden dan dat ze "gelijk" hebben. Niemand spreekt immers tegen. Domme of beïnvloedbare mensen trappen erin en hijsen zo'n knakker op het schild. De narcist voelt zich dan weer groter en spuit nog meer onzin etc.

Trekhaas | 26-10-22 | 12:19

Maar wie zijn nu de grote verliezers? De schrijvers? Het publiek want die weet niet wat ze moeten lezen? De boekwinkels want die weten niet welk boek ze moeten verkopen?

HaaiBaai | 26-10-22 | 11:47 | 4

Ik kan geen lijstje genomineerden vinden. Iemand een linkje?

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 11:51

@Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 11:51: Oh oh, ik was te snel gaan zoeken op de webstek van de prijs ipv bovenaan dit artikel te kijken.
Ik verwacht dat er volgend jaar geen vrije boeken meer mogen worden aangedragen. Net zoals in Hongkong voortaan China bepaalt wie zich kandidaat mag stellen. Oh Nederland let op uw zaak!!

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn God. Had de NS een stagiair op dit project gezet of zo? Wat een gestuntel.

Ik vond het een uitermate geslaagde grap trouwens, stemmen namens Sylvana.

Papa Jones | 26-10-22 | 11:46
-weggejorist-
stamcel | 26-10-22 | 11:45

Kom dat trucje voorgaande jaren ook al?

BeatsandRock | 26-10-22 | 11:43 | 1

Nee, maar wellicht kon het wel.

Dr. Worstenbroodje | 26-10-22 | 11:48

Meerdere mailadressen gebruiken, wel van mijzelf, doe ik ook bij stemmen op de Top2000. Bohemian Rhapsody moet wel op 1 blijven. Verder stem ik nooit, nou ja de GS polls maar dan op één account en dan nog niet eens alles.

De hele ophef toont wel de vooringenomenheid aan welk boek gekozen mag worden, en welke vooral niet. Mensen mobiliseren zou toch moeten mogen, het gebruik van een mail van iemand anders natuurlijk niet.

Nuuk | 26-10-22 | 11:43 | 5

@Roos | 26-10-22 | 12:10:
Het was toen wel een oproep om op een nummer te stemmen, op zich moet dat kunnen, maar de manipulatie zal er ook aanwezig zijn.

Ik vrees dat we binnenkort vanuit de organisatie zelf bewerkt gaan worden dat er meer zwarte muziek in de lijst moet komen. Van Nieuwkerk heeft er al eens over zitten somberen.

@ Red Shirt: maar HOE dan??!!

Nuuk | 26-10-22 | 12:31

@Nuuk | 26-10-22 | 12:31: Van Nieuwkerk lijkt nu zelf op de lijst te staan om gecanceld te worden. Mooi staaltje karma.

Roos | 26-10-22 | 12:39

@Roos | 26-10-22 | 12:39:
Dat is hoe cancelling uiteindelijk werkt; het is een giftige ideologie waarbij altijd iemand “fout” is en zo machtsspelletjes beslist worden. Zie de recente toestanden bij Bij1 waar zelfs Simons (terecht) van racisme wordt beschuldigd.

Het is niet anders dan hoe er binnen nationaalsocialisme en communisme gehandeld werd, en dat geeft te denken.

Nuuk | 26-10-22 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden ze bij ON hier aandacht voor hebben?

En het een kwalijke zaak vinden als bij de FvD er dit soort dingen gebeuren.
Vast niet.

Initiatiefnemers waren
de journalisten Arnold Karskens en Joost Niemöller,
acteur en schrijver Haye van der Heyden
en oud-VVD-Kamerlid Ybeltje Berckmoes-Duindam (opgestapt omdat omdat er volgens haar geen ruimte was voor "spirituele en andersoortige ervaringen")

Langzaam maar zeker gaan ze bij ON inzien dat ze gebruikt worden voor een zeer bedenkelijk ON-Nederlands doel.

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 11:42

Geen idee waar het boek van Thierry over gaat, maar het is gewoon onzin dat ze de prijs cancellen nu blijkt dat hij gewonnen heeft. Ze zeggen namelijk zelf extra bevestigingsmails te hebben ingevoerd, en meerdere stemmen van eenzelfde IP-adres zijn ongeldig verklaard.
Dus die manipulatie was er al niet meer, en de prijs is gewoon gecanceld omdat de winnaar niet bevalt.

usb stok | 26-10-22 | 11:41 | 2

Doet me denken aan D66 en het referendum.

MAD1950 | 26-10-22 | 11:47

@MAD1950 | 26-10-22 | 11:47: Bij wat verder lezen blijkt dat ik niet de enige ben die de overeenkomst is opgevallen. Excuses voor de overbodige opmerking.

MAD1950 | 26-10-22 | 11:52

De ns kan zich beter bezig houden met vervoerszaken.
Boekclubjes zijn er voor de al gekozen boekwerkjes.
Amalia, het boek zou ik nooit kiezen.
Amalia krijgt al, ik meen 1,8 miljoen, die heeft de medeopbrengst van het naslagwerkje niet nodig.
Direct of indirect hebben we er aan mee betaald.
Claudia en zo.

Zitvlak | 26-10-22 | 11:40

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo het verband tussen de NS en literatuur. Bovendien, een prijsje van 7,5K is toch ook drie keer niks?

Ichneumonidae | 26-10-22 | 11:40 | 5

Je MAG geen vlees en je MOET lezen in de trein! Begrepen? :)

knutsel_ | 26-10-22 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze hebben het boek misschien tegen kunnen houden, maar gelukkig hebben we de film nog: They Live youtu.be/ocKfLh45EFc

Osdorpertje | 26-10-22 | 11:38

Kan je niet beter stemmen via de blockchain? Waves heeft daarvoor een oplossing.

martymcfly | 26-10-22 | 11:37

Die NS-prijs is uiteindelijk ook gewoon marketing toch.

Gewoon wel weer jammer dat het verpest moet worden voor mensen die gewoon van boeken lezen houden.

Maar blijkbaar permitteren ze zich dat soort dingen bij FvD, vinden ze dat prima. Waarom eigenlijk?
Het is een spel om de macht.
Maar met welk doel.
Eng.

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 11:36 | 1

Het is de grootste ledenpartij van Nederland. Er is een mail uitgegaan naar alle leden. Als een tiende daarvan heeft gestemd is dat al meer dan de poll normaal krijgt. Dat zijn toch echt oprechte stemmen.

Daarbij vind ik trouwens dat Van Elk Waarheen Bevrijd best wat meer erkenning had mogen krijgen. Baudet is als essayist voorspelbaar en vermoeiend, maar als romancier vind ik 'm best heel goed.

FrikandelSpeciaal | 26-10-22 | 11:40

Kartel in volle werking.
Ze mogen dan wappies zijn daar bij de FvD, maar stippen wederom de dubbele moraal aan: Het vooral gaat om wie, of welke achtergrond of welk leed of de Toon, en niet over de inhoud, feiten of de realiteit.

Nu heb ik het coronabedrog niet gelezen, dus zet zeker vraagtekens bij de feitelijkheid, maar non-fictie kan die prijs ook winnen...

Legt iig precies bloot waarom het referendum is afgeschaft: het volk en de leiders verschillen radicaal van mening. Beeld je eens in dat er referenda werden gehouden tijden de pandemie, over 't stikstofprobleem, over de asielcrisis, of de energiecrisis? 't hele regeerakkoord gedevalueerd tot WC-papier...

Minder manipulatie uiteraard, maar de mening van het volk moet vooral beperkt blijven tot een keer per vier jaar.

ReyNemaattori | 26-10-22 | 11:35 | 2

Ik vermoed dat de meeste stemmers het boek niet hebben gelezen. Slechte opzet van deze verkiezing dus.

* Il Principe * | 26-10-22 | 11:39

@* Il Principe * | 26-10-22 | 11:39:
Laat 'het vermoeden' s.v.p. aan Goldbach over.

CLoVis | 26-10-22 | 12:10

Ik dacht al wat heeft die de Breijnaald ermee te maken... maar nu zag ik het. Dat literaire, onafhankelijke, eerlijke,inclusieve en diverse Ammedinges van haar staat er ook bij. Boeien dus die prijs.

Louter Leuter | 26-10-22 | 11:34

Er kon maar 1 boek winnen en dat is Lourdes aan de Maas van Van Egmond.

010waus | 26-10-22 | 11:33

“Het stemproces is op grote schaal gemanipuleerd”.
Het kan dus wel! Net als in de US of A twee jaar geleden?

Kwakjeszalver | 26-10-22 | 11:32 | 4

Je komt er nu pas voor het eerst achter dat dat te manipuleren valt?
Waar is je Zwitsal?

RandyBiel | 26-10-22 | 11:44

Krijgen de boekenstemmers een eigen stemoproep en een controle met een ID en zo?
En er was een bewijs voor manipulatie.
En ja, stemprocessen manipuleren komt voor. Kijk maar naar het recente nepferendum van Poetin in de Oekraïne.
Maar dat is niet genoeg om dan te concluderen dan de verkiezingen in de USA dus waren gemanipuleerd. Dan heb je meer bewijs nodig.
Maar het zou je goed uitkomen, blijkbaar.

AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 11:55

@AdvocatusDiaboli | 26-10-22 | 11:55: Je eerste zin zegt feitelijk alles over de afgelopen verkiezingen in de Verenigde Staten. Trump heeft niet voor niets heel vaak aangedrongen op een voters ID omdat deze eis vaak ontbreekt. In die zin kun je de stemming bij de NS publieksprijs wel enigszins vergelijken met de afgelopen verkiezingen in de Verenigde Staten. Fraude ligt op de loer en heeft massaal plaatsgevonden.

At_Dawn_They_Sleep | 26-10-22 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
stamcel | 26-10-22 | 11:31 | 2

U mag stemmen wat u wilt als u maar stemt op wat wij willen.

sub zero ice cold | 26-10-22 | 11:26 | 11

@sub zero ice cold | 26-10-22 | 11:41:
Een lul en een halve paardenkop heeft dat boek gelezen. De oplage is opgedreven door ieder lid een boekje te geven.

miko | 26-10-22 | 12:44

@miko | 26-10-22 | 12:44: Ieder lid kreeg niks, je moest het boek nog steeds kopen. En wie het boek gelezen heeft is niet relevant, het gaat immers om de stemmen.

sub zero ice cold | 26-10-22 | 13:30

@sub zero ice cold | 26-10-22 | 13:30: goed boek . Mijn ogen gingen in ieder geval verder open dan ze al waren .

Hetiswathetis | 26-10-22 | 14:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Ontregelen. Dat zijn de methoden van gevaarlijke partijen van links-, danwel rechts- extremistische aard. Doe er maar lollig om. Ik vind het levensgevaarlijk. Maar misschien hoeft een democratie niet meer zo voor een flink aantal mensen.

Bigi Bana Boy | 26-10-22 | 11:26 | 10

@Bigi Bana Boy | 26-10-22 | 12:02: Jij ventileert ook maar een niet onderbouwde mening. Dan moet je niet klagen dat je een soortgelijke reactie terug krijgt.

Mbovenka | 26-10-22 | 12:07

misschien hebben heel veel mensen het boek gelezen of willen ze het lezen .. ja , dan is het plots een complot !

Hetiswathetis | 26-10-22 | 12:26

@knutsel_ | 26-10-22 | 11:57: Als Baudet en co' een boekenprijs al de moeite vinden om de zaak te fucken dan ook andere dingen. mensen die vals spelen met sport,.. niet te vertrouwen. Ook zo iets

miko | 26-10-22 | 12:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Bekend persoon schrijft boek over nog bekender persoon had zeker gewonnen.
(En dat had idd nergens op geslagen!)

Einde van de Domheid | 26-10-22 | 11:22

Hee, Fortuna's kinderen. Die heb ik gelezen.

letopuwzaak | 26-10-22 | 11:21

Wat een achterlijk vooringenomen gedoe! Ik haat die Claudia de Breij, waarom gaat ze niet lekker bij een manege werken, en laat ze zich berijden.

Man-Bijt-Hond | 26-10-22 | 11:20 | 2

Manege a trois.

ChatBot | 26-10-22 | 11:34

"Wij zijn het niet eens met de uitslag, dus negeren we de uitkomst."

Ref Erendum draait zich om in z'n graf.

HerzlichWillkommen | 26-10-22 | 11:20 | 3

W. Oordgrap draait zich om in z'n graf.

RandyBiel | 26-10-22 | 11:36

Dat bent u toch gewend? De regering heeft dat ook al twee keer gedaan en niemand maakt daar een probleem van.

James Lastig | 26-10-22 | 12:29

Ach ja zoals de verkiezingen in China en de Democratische volksrepubliek Korea *proest* altijd juist en de wil van het volk zijn.

miko | 26-10-22 | 12:38

HBO diversiteitspeilingen zijn overal... Ghe

Louter Leuter | 26-10-22 | 11:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland