LEVENSLANG IS OOK ECHT LEVENSLANG maar niet heus: minister Franc Weerwind laat levensgevaarlijke killer Appie Abbenhuis vrij
Liever niet Franc
Weet u wie ook weer vrijkomt? Appie Abbenhuis. Volslagen gek Appie (nu 56) had al een reeks overvallen op zijn naam staan toen hij in 1990 bij een Albert Heijn in Oosterbeek twee medewerkers executeerde, alvorens naar Chili te vluchten. Appie werd gepakt, uitgeleverd aan Nederland en hij kreeg een LEVENSLANGE gevangenisstraf. U weet wel, levenslang, waarvan ze in Nederland altijd roepen: jaaaaa maar levenslang is ook echt levenslang. Weet u waarom dat is? Omdat we totale idioten als Appie Abbenhuis, die bij een Albert Heijn een riotgun heeft leegschoten op een club vakkenvullers, niet meer in de maatschappij willen hebben. Maar omdat Appie zo'n modelgevangene is komt hij vrij. "Levenslang gestraften komen na 25 jaar celstraf in aanmerking voor een nieuwe beoordeling. Ook A. heeft die gehad. Minister Franc Weerwind van Rechtsbescherming heeft besloten dat Appie A. mag worden voorbereid op een terugkeer in de samenleving. Het ministerie van Justitie heeft dat per brief aan de families van de slachtoffers meegedeeld." Iedereen boos, nabestaanden 'geschokt' en verdrietig, willekeurige vulploegmedewerkers in heel Nederland moeten over hun schouder kijken. Bedankt Franc Weerwind.
Reaguursels
InloggenTis toch ook een gotspe ook deze natte wind. Overal mag deze gast er een zooitje van maken zonder dat het ook maar 1 consequentie heeft, en waarom ? Alleen omdat hij een kleurtje heeft.
Als een dubbel nekschot op vakkenvullers niet mag worden bestraft met de guillotine, is dat nog geen reden die rukker om welk goed gedrag dan ook vrij te laten. Kerker dicht en sleutel weggooien.
Daarom doodstraf
D66 hé wat had je anders verwacht.
Goh, Weerwind, D66, verrassing
Weerwind gaat samen met Appie gezellig naar de Floriade.
Franc Stinkwind is niet fris in zijn hoofd.
Meerwind?
Die Weerwind.... dat is toch de 'excuus' minister van Rutte4; gekwalificeerd op het niet hebben van een juridische opleiding, geen factor 30 of 50 nodig in de zon, wel nodig te ondertitelen vanwege een bepaald soort dialect die alleen S.S [het wonder Syllie Simons] begrijpt..... o' die....
Ben oprecht benieuwd wat Weerwind er van gaat vinden als 1 van zijn kids ooit overhoop wordt geschoten en dat de gepakte dader[s] gewoon weer mogen her-intreden in de maatschappij.
Laat me raden... Bij vrijlating krijgt hij ook een woning +inrichting?
Trieste dag voor de nabestaanden... Sterkte..
Ja daaag zeg. Levenslang: weet je wel hoeveel dat kost! Er moet geld vrijkomen voor het klimaat, voor wapens, voor bedrijven ... Meer, meer, meer vrijlatingen to the rescue van Rutte IV en de begroting. Release Brian! (of ... Appie, the sequel waarmee Monty Python in opdracht van de NPO/ D66/ Shula nu bezig is)
Volgens mij dringt dat kut Europa met haar regelgeving er toch altijd op aan levenslang als strafmaat niet als levenslang te beschouwen.
Frrrrancie, wassup, faoaka broeder, Desi hier. Zeg, die broeder Appie…
De Glennis van de jaren 90. Hoe bedenk je het om een koelbloedige meervoudige tienermoordenaar die al een reeks van zware misdaden op zijn naam had staan, kans te geven op vollidige rehabilitatie? Mijn gedachten zijn bij de nabestaanden. Fuck al die sociale nepwetenschappers die menen hier iets over te kunnen zeggen.
Afgekeken van van Agt, die zich in 1972 ook drukker maakte om het lot van Fischer, Kotälla en Aus der Fünten dan dat van de honderdduizenden nabestaanden van hun slachtoffers.
Linksom of rechtsom is dat toch een Godwin
V Agt die ook ‘de Palestijnen’ steunt, omdat ze zo sympathiek begrip verdienen.
Wanneer krijgen we naast een minister van Rechtsbescherming ook een minister van Burgerbescherming???
Burgerbescherming lijkt me bij uitstek een taak die de Belastingdienst er wel bij kan doen.
Die foto.
Bromsnorren met petten, van beroep fulltime politieman en als hobby hadden ze een politiehond.
Nu heb je fulltime mountainbikers met flitsende lichtgevende kleding, die als hobby bij de politie werken.
Volgens mij staat Goose achter hem.
Waarschijnlijk was hij een van de eerste gebruikers van VPN om uit handen van de popo te blijven ?
Frank Weereenkind was waarschijnlijk te druk bezig met zijn buitenechtelijke relaties om zich goed te kunnen inlezen in het dossier.
Weggepromoveerd omdat hij er in Almere een zootje van maakte.
Als je na 25 jaar een straf moet herbeoordelen kun je toch gewoon oordelen dat zijn daden destijds buitengewoon wreed waren en dat de veroordeling tot levenslang terecht was?
Ja maar dan wordt er beoordeelt dat het eigenlijk de schuld van de slachtoffers is dus appie a is zielig
Voorlopig maar even niet naar de appie dus.
Zullen we PVV stemmen de volgende verkiezingen dan kunnen we dit soort onzin oplossen.
De PVV zal het alleen maar veel erger maken. Tijdens de laatste APB heeft heeft Wilders letterlijk tegen DENK gezegd alleen geïnteresseerd te zijn in het aanpakken van 1/3 van alle misdaden in Nederland, omdat Allochtonen daar verantwoordelijk voor zijn. www.youtube.com/watch?v=bWmkZyfMksE&a...
@Cobarde | 27-08-22 | 15:02: op welk tijdstip zegt hij dat?
@Deflatiemonster | 27-08-22 | 15:07:
Niet. Cobarde is een notoire jokkebrok.
Waarom, Franc?
Wat is daar het praktisch nut van?
De enige reden om levenslang gestraften niet daadwerkelijk levenslang achter tralies te houden zijn de kosten. De kosten om een oude en/of zieke gedetineerde te verzorgen zijn te hoog. Het is goedkoper om ze los te laten in de maatschappij. Gewoon een rekensom/kansberekening. Deze kosten: de kosten bij recidive en verzorging in de maatschappij vergeleken met de kosten bij verzorging in het gevang. Voor dat laatste moet je namelijk e.e.a optuigen en in stand houden.
Wat een kulredenering.
Waarom hebben we dan überhaupt gevangenissen?
@Papa Jones | 27-08-22 | 14:00: Zo'n kul is dat niet, langgestraften kosten de belastingbetaler zo'n 80.000,- per jaar. Of het de enige reden is betwijfel ik maar de rekensom erachter is zeker niet verwaarloosbaar als argument.
Goed argument. Apple is nu 56. Dus kerngezond en hij kan makkelijk nog 10 jaar brommen.
En wat kost het om zo'n figuur vrij te laten?
Voorrang op gratis huis, uitkering, toeslagen, begeleiding. Het zal de kosten van gevangenisstraf niet veel ontlopen.
Nog los van de kosten als hij weer los gaat op zijn medemensen.
@_pacman_ | 27-08-22 | 14:07: 80.000 per jaar.
Dat is een halve cent per jaar per inwoner.
Waar hebben we het over.
Deze minkukel is pas 56 jaar trouwens. Nog lang niet oud en ziek.
@Papa Jones | 27-08-22 | 14:00: gewoon een heropvoeding door D66 PvdA en groenslinks moet voldoende zijn
Ok, dan pas na de tweede beoordeling mogelijk los laten.
Dan is hij/zij/het ( !@#$%^begin ik nu ook al ) te oud om nog stoute dingen te doen.
@Papa Jones | 27-08-22 | 14:57: en nu met z'n alle hopen dat er een vuilniswagen, mag ook een strontkar of een ook vrijgelaten bestuurder van een eerder dodelijk ongeval terwijl onder invloed; er voor zorgt dat deze geen57 gaat worden.... nog mooier zou zijn dat Weerwind er naast loopt op weg naar een fijn avondje uit om de 'herintreding' te vieren.....
Kijk eens hoe de sfeer in de grotere steden is. Er loopt al zoveel gestoord zandvolk in de maatschappij rond. Een extra autochtone psychopaat in de maatschappij zal niet zoveel verschil uitmaken. En je weet wat ze zeggen: buiten lopen er meer gekken rond dan dat er opgesloten zitten.
Deze kerel gaat wel echt een cultuurshock krijgen trouwens. Het Nederland van 1994 was echt heel anders dan hoe het nu is.
Elke psychopaat die niet in de maatschappij rond loopt is gewoon pure winst!
Heeft Beatrix al een paard naar hem vernoemd?
Bizar. Ik lees even de wikipedia pagina van deze meneer. Alleen dat al zou voldoende moeten wezen om gratie af te wijzen. Compleet geflipt figuur.
Omdat levenslang ook levenslang is als alternatief voor de doodstraf. Ik begrijp dat minister Franc op deze afspraak wil terug komen? Dus herinvoering....
Dat is dan 10 jaar per persoon van de supermarkt...
En braindead Willy tekent het papiertje verder wel en gaat over tot de orde van de dag en bladert verder in de folder met de nieuwste speedbootjes.
Van Europa mogen we de sleutel nooit weggooien. Dan krijg je dit dus.
Niet zo raar, geflipte student Bestuurskunde (6 jaar en niet afgerond) en verder overheids(geld)baantjes. Dus buitengewoon gekwalificeerd voor een juridische topbaan. Zijn cv www.rijksoverheid.nl/documenten/publi...
Eigenlijk niet zo vreemd dat dit soort net niet figuren en masse de politiek bevolkt. Getalenteerde mensen gaan meestal het bedrijfsleven in.
Ik weet exact waar ik mijn stage zal doen! Even netwerken, voordeeltjes binnenhalen en levenslang gebruikmaken van het infuus van de overheid.
Als je zelf bestuurskunde niet haalt zou je niet verder moeten komen dan portier bij justitie...
@Kartelmaster2000 | 27-08-22 | 13:34: Dat gaat helaas niet, daar heb je zo een V embleem voor nodig, Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties art. 7.
Uitzicht op de binnenplaats, meer verdient ie niet.
Hoop dat Francie Draaiwind nog een plekkie voor hem heeft? In zijn schuur of op zolder, misschien staat er wel een leuk huisje van zijn buurman te koop?
Besluit vind ik niet heel raar. Knakker heeft er nu 28 jaar op zitten. Is niet in hoger beroep gegaan maar heeft zijn straf geaccepteerd. Op een bepaald moment is het ook klaar.
Zeg dat even in het gezicht van de nabestaanden...
Ook voor de blijvend invalide en de families van de slachtoffers. Nee Wapster, soms heb je je toegang tot de maatschappij definitief verspeeld. Dit is zo'n geval. Of had het moeten zijn.
Als hij sterft. Dan is het klaar.
Hij heeft echt ontzettend veel mensen zwaar mishandeld en ook nog twee in koelen bloede vermoord. En dat met een vechtsport achtergrond.
Wauw. Een rationeel geluid. Welkom!
@redthehaghue | 27-08-22 | 13:00: je beseft dat je nu over hun rug probeert te scoren?
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:07: Laat ik nou denken dat het gebrek aan enig besef door u gedebiteerd wordt?
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:07:
Hoezo over hun rug? Het is toch een feit dat het voor de nabestaanden onverteerbaar is om te weten dat zo'n gestoord onmens weer vrolijk buiten rondwandelt? En dan heb ik het nog niet eens over het beschermen van de samenleving tegen dit monster.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:07:
Wat een lulkoek jongen, jij bent net zo geschuffeld als Franc!
Nee. Gewoon nee. De man is een veelpleger, uitmondend in lukraak executeren van mensen met een riot gun.
Game over.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:07: Jij denkt dat de nabestaanden het eens zijn met wapster?
Lees je wel de artikels waar je op reageert?
Heb je zijn criminele carrière vóór die moorden gelezen op zijn wiki? Doe dat alsnog even en laat dan weten of je graag zou willen dat je dochter hem tegenkomt? Wat mij betreft waren alle zaken vóór die moorden al voldoende voor levenslang.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:07: Als dat je eerste reactie is dan is empathie iets dat je niet bezit! Ik denk dat red bedoeld dat het een klap in het gezicht is van de nabestaanden. Maar waarom leg ik het jouw uit? Dat heeft totaal geen zin
Ja het is klaar als ie deaud is.
Volgens wapster is deze man veranderd. Echt waar! En iedereen verdient een tweede kans toch? Daarom vind ik het een goed idee als Appie Abbenhuis bij zijn vrijlating een sociale huurwoning in de buurt van wapster krijgt. Kunnen ze samen optrekken en matties worden.
Dan hadden ze m destijds tot 28 jaar moeten veroordelen.
Wat een stelletje incompetente idioten in deze regering.
Wettelijke kwalificaties voor bestuurlijke topbanen; NL schap en 18 jaar oud. Aan een hamburgers flipper bij de BurgerKing worden hogere eisen gesteld.
Laat 'm vrij, geef 'm z'n riotgun terug om verplicht aan het front in Oekraïne te vechten tegen de Russen. Win-win ...
Er bestaat dus een overtreffende trap van het woord ‘bizar’…
En het woord levenslang..!
Een weerwind:
Duidelijk, geen lichaamswind of reetwind.
Geen kans op flauwe grappen, het is een weerwind, zo eentje die zich buiten voordoet, op de fiets door de duinen tegen de weerwind in.
En als je onverhoopt ruzie zoekt, krijg je onverwachts een S.B.D. in je face, en roept hij: "Dit. Dit is een weerwind! Nog nooit van een stinkdier gehoord?"
Oeh hoeee hoe hoe, oeh hoeee hoe hoe. Dat is een koekoek, maar ik ben d'r nog niet heel tevreden over.
@BoetoeVoetoe(btvt) | 27-08-22 | 13:04:
Maar is die koekoek wel tevreden met zo'n naam?
Dat Taghi binnenkort vrijgesproken wordt? Het zou zomaar kunnen.
Taghi is de eerste Marokkaan die Marokko wel terug wil hebben, maar dat is meer eigenbelang van een rechter wiens zoon is doodgeschoten.
Omdat RT zich bijzonder goed gedragen heeft, hoeft ie maar 5 jaar te zitten ipv levenslang.
@I.P standing up | 27-08-22 | 13:22: Oh. Ok. Dan verwacht ik van de Marokkaanse staat ook volledige medewerking in andere dossiers. Anders niet.
Appie Abbenhuis zat ooit in Scheveningen op de B3-afdeling (bunker) met Volkert van der Graaf en seriekindermoordenaar Koos Hertogs
Kwamen ze toch één man tekort om te kunnen klaverjassen.
Onmenselijk detentiebeleid.
"Er moet uitzicht zijn" aldus de "schaf levenslange gevangenisstraffen af" club.
Waarom eigenlijk ? Wie zegt dat ? Waarom zou dat moeten ?
De andere reden die wordt aangevoerd is dat het "niet meer van deze tijd is".
Ja zo ken ik nog wel een paar. Dat argument kan je natuurlijk toepassen op ieder willekeurig onderwerp. dat je wil afschaffen.
@Asteroid-B612 | 27-08-22 | 12:49: behalve reaguren!
@nietoftochwel | 27-08-22 | 12:51:
*reaguuren
@Asteroid-B612 | 27-08-22 | 12:49: halal slachten is ook niet meer van deze tijd
Dat begrijp ik ook nooit helemaal. Voor de nabestaanden is er ook geen uitzicht, waarom zou er dat voor de dader dan wel moeten zijn?
Uitzicht op de dood.
Precies dit.
Wat mij betreft moet het uitzicht vanachter tralies blijven.
Altijd.
Wat een land is dit. Totaal kansloos. Stem Geert, stem nooit meer kartel. NOOIT.
Tsja, Weerwind wil zo af en toe ook in het nieuws. Geheel in lijn met de rest van Rutte IV-acties is ook deze actie destructief.
Deze eikel krijgt meteen een huis al hij vrij komt , Ja ja
De overheid haat ons. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Inderdaad. Bij het vermoorden van 2 mensen hoorde en hoort levenslang, Eigenlijk de doodstraf en zeker geen tweede kans.
@Schilder58 | 27-08-22 | 12:38: Meneer die Pim doodschoot. Lekker vrij rondlopen. Achterlijk land. In Amerika was hij allang geëxecuteerd.
@Schilder58 | 27-08-22 | 12:38: Je krijgt in Nederland alleen levenlang 'als paria te worden behandeld' als je 'extreem rechts', lees niet kartel hebt vertegenwoordigd in de politiek. Slaven gehad in Syrië, mensen geëxecuteerd, noem maar op. Iedereen verdiend een tweede, derde of tigste kans. Alleen als je ideologisch verkeerd stemt, ben je levenslang onverbeterlijk een vuile vieze racistische nazistische (heb ik nog enkele standaard bewoordingen vergeten?) fascist, die een kogel verdient van een of andere veganistische, natuurvriend.
Sommige snobs (wil ze niet elites noemen, want het zijn er eigenlijk teveel daarvoor) die zijn inderdaad afkerig naar burgers onder hun denkbeeldige rang. Dat sijpelt wel door naar het gerecht, de hogere ambtenarij, en de vele commissies. Geweldsdelicten zijn onderdeel van de lagere samenleving. Of de schuldige nou achter de tralies zit of achter een vinex. Beiden een ver-van-m'n-bed-show voor een rechter die wakker wordt met een uitzicht op een theatergebouw of wijgaard. Er liggen leuke boekwerkjes en nieuwsbrieven klaar over humanitaire doelstellingen op het gebied van herintergratie e.d. Maar of Gerda uit de Klompen-laan nog kan slapen nu haar psychopatische buurman het trappenhuis komt delen, dat is slechts een beetje jammer.
@Adriel | 27-08-22 | 12:46: De kans dat Volkert van der G. in een Amerikaanse gevangenis vrij snel zou zijn omgebracht door een mede-gedetineerde is zeker reëel, omdat hij een high profile inmate is. Te bekend, en bovendien een watje in de daag geldende hierarchie. Je hebt plenty gevangenen die zelf niets meer te verliezen hebben omdat ze zelf al drie keer levenslang hebben, en die willen de geschiedenis ingaan als de moordenaar van een bekend persoon. De. zg. 'celebrity killers'. Bijv. Jeffrey Dahmer. Die was veel te bekend. Dus die werd al snel vermoord (ik geloof dat hij eerst half dood is gemept met een bezemsteel en daar vervolgens mee is gespietst).
Zoek-zoek: de andere dader was ook "onder de dertig en 1,70 tot 1,80m lang".
Van de SGP-site:
De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.
De opvattingen van de SGP stroken op dit punt met de bijbelse bepalingen over de zwaardmacht van de overheid.
+++
Helemaal mee eens.
Deze humbug is opgedrongen door die verschrikkelijke liberaal progressieve zonderlingen van het Europese Hof. Afschuwelijk kotstuig is dat toch. Overigen is doodstraf wel brug te ver voor mij
Je zou maar de bijbel moeten gebruiken om je standpunten op te baseren. Gevaarlijk pad.
Tot dat je een keer een onschuldige een spuitje geeft. Zegt de bijbel daar ook iets over?
Sowieso de bijbel nodig hebben om je ethiek uit te halen altijd -1
De bijbel gebruiken om de doodstraf te rechtvaardigen. Gekker moet het toch niet worden, hebben ze ooit eens het nieuwe testament gelezen? "Vandaag nog zult gij met mij in het Koninkrijk zijn" of iets in die strekking tegen een medegekruisigde. SGP is raar. Doodstraf is mij een brug te ver ook, levenslang moet wel levenslang blijven.
Oog om oog, tand om tand. Weet u waar dat gezegde vandaan komt? Juist.
@Jan, Leiden | 27-08-22 | 12:43:
Dat nieuwe boek is voor deze mannenbroeders te progressief.
Vroegah kon je het mensen niet kwalijk nemen dat ze christelijk waren, omdat men gewoon niet beter wist.
Tegenwoordig hebben we zoveel informatie tot onze beschikking. Het is algemeen bekend dat de bijbel in de loop der eeuwen is herschreven, zodat het als politiek middel gebruikt kon worden.
Mensen die vandaag de dag nog geloven dat de bijbel 100% waar is kan je gewoon niet serieus nemen.
Worden er in de gevangenissen in Nederland wel genoeg mogelijkheden aangeboden om zelfmoord te plegen? Soms denk ik van niet.
Patrick Haemers pleegde zelfmoord door zich te verhangen aan een radiator van 1m30 hoog. Mits enige creativiteit is alles mogelijk. Het lukte Epstein zelfs vanop minder dan 1 meter.
@Nonkel Frituur | 27-08-22 | 12:37: De Duitse oorlogsmisdadiger Robert Ley knoop (is het 'knoop' of 'knoopte' ?) zichzelf op aan de WC in zijn cel !
@Asteroid-B612 | 27-08-22 | 12:43: opknopen, knoop/kniep/knoopte op, opgeknoopt.
Goh, dat iemand na 25 jaar überhaupt weer de samenleving in kan. Hoe gaat dat figuur ooit nog een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Mag van mij best met goed gedrag naar een minder streng regime, lekker paperclips vouwen als dagbesteding. Maar dit gaat toch nooit meer wat worden buiten de gevangenis.
Haha. Heb je zijn wiki gelezen over zijn criminele verleden en agressieve omgang met doodgewone burgers. Dit is een ziek persoon.
@Leukerd | 27-08-22 | 12:42: nee, heb ik niet gelezen. Dat geloof ik zo wel als iemand levenslang krijgt in dit land.
Wikipedia belooft niet veel goeds, man zal ongetwijfeld paar jaartjes in vrede leven, totdat het leven even tegen zit. *iets knappen gaan doet* Heb er weinig vertrouwen in.
Op naar de volgende supermarkt!
Hadden we het gisteren nog over het gepruts van Rob Jetten, zegt zelfs Joop.nl ter Horst, konden we daar Kaag( financiën.. huh?) aan toevoegen, gaat het vandaag over die andere D66 prutser.
Heeft precies twee keer het nieuws gehaald, twee keer omdat ie criminelen vrijlaat.
Was je bij Narco Masmeijer al verbaasd, dan val je nu helemaal van je stoel.
Appie uit Bussum schoot gewoon voor de kick een paar mensen dood en een ander zwaar verwond.
Hoorde in de rechtszaal z’n straf lachend aan.
Kan ie ondertussen wel een ouwe lul geworden zijn, maar zo’n vent heeft niks, kan niks, dus het ligt voor de hand dat Ap weer iets doms gaat doen.
Wellicht dat D66 prutser, Weerwind, zich bedenkt.
Ouwe lul met 56? Dankjewel!
Met 56 jaren op de teller heeft hij nog genoeg tijd om de AH te bezoeken en zijn truukje te herhalen.
Yo, Franc! Wat fijn dat Appie Abbenhuis na al die jaren weer vrijkomt. U heeft vast een heel warm gevoel van binnen. Maar uhh.. die Michael Panhuis hé.. die zit nu ook alweer een paar jaartjes vast en laten we wel wezen, hij heeft maar één vrouw verkracht en vermoord. Wordt het geen tijd om over de vrijlating van Panhuis na te gaan denken? En wat dacht je van Willem Holleeder?
Willem kan je beter hebben dan Michael...
Die Panhuis heeft nog wel wat meer op zijn geweten. Volkomen hopeloos geval. Hoeveel er ook tegen de doodstraf in te brengen is, types als Abbenhuis en Panhuis moeten structureel uit de samenleving verbannen worden en als echt levenslang opsluiten niet kan dan maar een spuitje.
Moordenaars vrijlaten, hordes moslims er in laten via het asielgebeuren, wolven er in laten, boeren er uit gooien.
Nederland anno 2022 in een notendop.
Tja, 25 jaar geleden zou ik bij zo'n reaguursel hebben gezegd dat Kees knettergek is en niet spoort!! Helaas heeft de realiteit ons ingehaald en is je reaguursel om te janken vanwege de feiten. Je bent alleen vergeten te vermelden dat Nederlanders vandaag de dag 2de rangs burgers zijn. Nederlanders staan overal achteraan behalve voor het afdragen van belastingen. Een steeds kleinere groep werkenden helpt een steeds grotere groep aan uitkeringen en toeslagen, dit gaat al fout maar binnenkort kan dit gewoon niet meer
Hij kan terug Wachttorens gaan uitdelen. Of komen die gasten tegenwoordig niet meer aan huis?
Nu staan die idioten met hun uitgestreken smoelen op stations.
Deze handeling past wel bij het huidig bestuurlijk Nederland .
Wanbestuur is immers meer regel dan uitzondering in ons land .
Misschien een baan aanbieden in het AZC ter Apel? Win-win situatie.
Of als vakkenvuller. Maar zonder gekheid, mocht deze Appie echt vrijgelaten worden wat gaat die bijdragen aan de maatschappij? Ik zie eerder een kans op herhaling (recividist). En dat die een modelgevange zou zijn snap ik wel dat is namelijk zijn enige kans wat dus ook nu blijkt zoals het ernaar uit ziet
Dit land is stuk
................... ieder die die geen 2e kans verdient of hier niet thuis hoort ....... krijgt een gratis hypotheek van de overheid op uw kosten op een nieuw beter leven.
Há, een mogelijke marathonloper erbij. Is die tramschutter al in training?
Beste heer Weerwind, u neemt uw verantwoordelijkheid niet. U ben net zo’n pannenkoek als Appie.
Rob Jetten heeft nog wel ruimte vrij…
Wat een afschuwelijk verhaal (de moordpartij) en wat ontzettend pijnlijk moet dit zijn voor de nabestaanden. Ook al is het meer dan 30 jaar geleden.
Zijn andere misdaden zijn ook niet voor de poes, mishandelingen uit het niets; zelfs een vader met dochter.. maar het belangrijkste is natuurlijk om een crimineel weer terug te laten keren in de maatschappij. Zelfs na TBS is de kans op herhaling van een ernstig vergrijp 30% in 5 jaar!! Staat nog even los van waarom dit soort überhaupt de zuurstof waard is.
@PSYx | 27-08-22 | 12:20: Daarom!! Er zijn misdadigers die verdienen geen 4de kans! Zijn 2de en 3de kans heeft die gekregen maar niet gepakt. Hoeveel slachtoffers laat de (r)overheid deze misdager nog maken? Dit land was al gek maar het wordt steeds gekker
Waar stopt deze waanzin?
Wie weet gaan ze Joran van der Sloot ook nog terughalen en loslaten in Nederland.
We kunnen nog verder gaan en ze importeren, dus bijv Dutroux hierheen halen, vrijlaten en hem laten beloven dat ie in Nederland blijft.
@skoftig | 27-08-22 | 12:13:
Van de meeste asieleisers is de achtergrond ook niet bekend. Maar als ik mevrouw Sargentini mag geloven is dat geen enkel probleem.
Ik mag toch echt hopen (geloof daar nog wel in) dat Amerika hem voor de rechter sleept als die in Peru klaar is! Dan zou die daarna een verzoek mogen indienen om zijn straf hier uit te zitten na een X-aantal jaar gevangen te hebben gezeten in Amerika
Als Weerwind minister kan worden, waarom hij niet?
Franc en vrij
Euro en gebonden
Laat Frenkie Peeters dan ook maar los in dit gekkenhuis.
Overigens, over mensenrechten.
Ooit was homofilie strafbaar, nu niet meer.
Ooit was islamkritiek legaal, nu niet meer.
Kennelijk kunnen de doelpalen verschoven worden.
Waarom is het "onmenselijk" om een meervoudig moordenaar levenslang vast te zetten? Het ging hier niet om zelfverdediging, om een schietpartij tussen gewapende gangsters. Maar om het laf executeren van weerloos op de grond liggende gevangenen. Het zonder aanleiding afslachten van winkelmedewerkers wier enige fout was dat ze die dag op hun slechtbetaalde werkplek waren verschenen.
Die slachtoffers krijgen geen tweede kans meer.
Waarom zou Appie wel de kans moeten krijgen zijn oude leven weer op te pakken? Met alle risico's van dien?
Gezien Appies CV (een lange reeks zware mishandelingen, zowel tijdens overvallen als voor de lol) lijkt de kans op herhaling vrij groot. Hij heeft geen enkel geweten.
Die Weerwind vind ik iets hebben van de "Zwarte Cobra". Verder insinueer ik niets hoor.
D66 is lekker bezig!
Vind ik in principe ook: bejaarden verdelgen, mensen die niet binnen de ring van Amsterdam wonen als minderwaardig verklaren, allemaal prima, maar in dit geval slaan ze toch de plank mis.
Zo gaaf als een ambtsdrager je nog geen blik waardig gunt op straat, om vervolgens de Sywertjes, Folkerts, en Mohammed B's volop van kansen te voorzien.
Volkert had geen greintje spijt maar kwam toch na een fopstraf van 12 jaar weer op vrije voeten. Als de tweederde regeling altijd wordt toegepast heeft ze geen betekenis meer. Volkert heeft 12 jaar gekregen, niet "18 jaar". Die 18 jaar was nog een extra pesterijtje, want 20 was ook mogelijk geweest.
Het lijkt mij het beste als je Franc W. gewoon weer terugplaatst naar Almere. Kan die weer verder om zich heen neuken. Voor deze baan is hij niet geschikt.
Is wel waar. Hij is er wel verantwoordelijk voor geweest dat er weer wat "urgentie" gevallen bij de woningbouw werden aangemeld wegens "alleenstaand vrouwtje met kind".
De helft van de 'levenslangen' in Nederland zijn bezig met een reintegratie-traject. Ook die gast die in Delft een compleet cafe overhoop schoot. Mij verbaast niks meer.
Slechts 6 doden en een paar zwaargewonden. Viel reuze mee.
Waar onder een 12 jarig meisje.
Lul
weerwind is een natte multiculti wind. Hij werd ooit de eerste multiculti burgermeester van de gemeente niedorp. Een grote (financiele) puinhoop was het gevolg.. Dus wegens falen naar almere. Daar mede verantwoordelijk voor de floriade. Net op tijd weg om als minister te falen. Zo gaan de dingen in NL
Nieuwe Niedorp ...??
@neonreclame | 27-08-22 | 12:08: dat was onderdeel van de gemeente niedorp
Meer over deze zaak uit kranten van de dagen na de overval: www.delpher.nl/nl/kranten/results?col...
"In het gezicht geschoten met een riotgun, identificatie van de twee slachtoffers nam enkele uren in beslag." Ja prima, gooi maar weer in de maatschappij.
Qu'est-ce que c'est?
Veel te warm voor een David Byrne-jas.
Psycho Killer
Fa-fa-fa-fa, fa-fa-fa-fa-fa-fa, better
Run, run, run, run, run, run, run away, oh-oh-oh
* alvast klaarzet voor Stamcafé *
@Kapitein Sjaak Mus | 27-08-22 | 12:07:
Ah U heeft hem gevonden, zit al 10 minuten na te denken wat Mr_Natural bedoelde
@funda | 27-08-22 | 12:02:
Veel te warm. youtube.com/shorts/kiNMofkijA4?featur...
Weerwind is lekker bezig, nummertje 2 die hij op ons los laat.
En krijgt op kosten van de belasting betaler een ingerichte woonplek en gaat voor op kinderen van gewone mensen. Moorden en goed gedrag wordt in Nederland voor Nederlanders de snelste weg naar een ingerichte woonplek met begeleiding naar een uitkering en werk. Soms zelfs een nieuwe identiteit. Fijn weekend.
Ze zullen er niet mee adverteren.
In een groep van zo'n vijfig gedupeerde van een vastgoedfinancierings schandaal waren er een meerderheid aan het opgooien dat iemand de kwalijke wel aan zou pakken. Zo legde een dame aan mij uit die dat verhaal kwijt wilde. Haar companions die ieder voor tienduizenden belazerd waren spraken al over pervers over wat ze die man en zijn familie aan konden doen. Je haren staan dan overeind. Mensen zijn echt tot iets in staat, toch? Die kerel zou echt de verkeerde tegen gaan komen (of al tegengekomen zijn.)
Bijna 10 jaar later is dat verhaal niet spannender geworden. De groep gedupeerden flink gegroeid. En niet eens een steen is door een ruit gegaan. De dame is ondertussen nog een keer belazerd en heeft nu gezondheids klachten.
Ken daarmee nul voorbeelden waar huis-tuin-en-keuken volk meer doet dan een boos review schrijven of emotioneel inzakken in de rechtszaal. Wat dan deftig door het gerecht afgedaan wordt als logisch maar onproductief.
Hoop stiekem dat Funda z'n commentaar harder geld dan mijne.
Appie is inderdaad wel een mooie naam voor het nieuwe paard van Beatrix.
'Appie Heijn'.
De families van de slachtoffers zijn geïnformeerd....
Vergeten zijn de verder nog onbekende slachtoffers. Ik heb de zaak rond Oosterbeek -misschien omdat het onze achtertuin is- met belangstelling gevolgd vanaf het moment dat duidelijk was dat Appie zijn heil in Chili had gezocht. Toen in Nederland de discussie ontstond rond de vraag hoe ver je moet/mag gaan om een dader die in het buitenland verblijft hier veroordeeld wilt hebben. Het was toentertijd het 'veiligheidsgevoel van de burger' dat gediend moest worden en aanleiding was om de middelen vrij te maken Appie naar Nederland te krijgen om hem tot levenslang te kunnen veroordelen. Om die stap financieel te kunnen maken werd om 'budgettaire redenen' een aantal keuzes gemaakt. E.e.a. kwam er op neer dat het O.M. in een aantal andere zaken niet tot vervolging over ging, want 'te weinig middelen'. Je kunt je geld maar één keer uitgeven toch? Hoe zit het met de slachtoffers van die zaken waarin afgezien werd van verdere vervolging omdat Appie zo nodig hier naartoe gehaald moest worden? Hoe zit het met hun rechtsgevoel/veiligheidsgevoel? Deze 'totaalidioot', want zo mag je hem gerust noemen, had op geen enkele manier in aanmerking mogen komen voor terugkeer in de samenleving.
1. Hij hoort daar niet thuis.
2. Familie en nabestaanden van slachtoffers mag dit niet worden aangedaan.
3. De -wat ik dan maar noem- vergeten slachtoffers van tot 'plankzaken' gemaakte misdrijven mag dit niet worden aangedaan.
Basta.
Amen
Jumbo zoekt nog personeel
Geef ‘m maar voorrang bij het verkrijgen van een woning want hij zou maar achter je in de rij staan.
Als deze psychopaat nou een oud, breekbaar mannetje zou zijn, valt er nog iets voor te zeggen hem de laatste jaren enige vrijheid te gunnen. Maar dit monster is pas 56, dus hoezo toetsen of hij de samenleving weer in kan? Pure Russische roulette.
Nog nooit zijn mensen met de namen A. Abbenhuis t/m F. Abbenhuis in herhaling gevallen na een lange celstraf. Dus waarom zou deze A. Abbenhuis dat wel doen? Er is niet genoeg data verzameld. We kunnen het niet zeker weten en daarom is er geen gegrondheid om zijn rechten te ontkennen.
Ach, zolang het Russische Roulette met andermans leven is heeft de rechterlijke macht er weinig problemen mee.
Heb wel wat over hem gelezen, een gevaarlijke psychopaat.
Heldere uiteenzetting, bedankt.
Heeft Abbenhuis al een boek over Het Incident geschreven? En is hij voor het volgende Zomergasten al gevraagd?
Eerst Collegetour. Samen met Taghi.
Nee, wel voor collegetour.
"model gevangene" die TBS weigerde en ook weigerde de namen van de twee andere daders te noemen. Het berouw straalt er gewoon van af. Ik hoop dat hij buiten de gevangenis nog een paar vijanden heeft.
Werkelijk waar? En die twee anderen lopen dus nog rond? Wauw. Je zou toch zeggen dat dat wel als voorwaarde aan zoiets als een reintegratie-traject mag hangen. Je bent 'modelgevangene' maar heb niet je maten genoemd? Dan ben je dus geen modelgevangene, sorry hoor.
Besef goed, dus hier zet de koning zijn handtekening onder! Bedenk dat A hiervoor wel wat moet terug doen..
Nieuwe paard van Beatrix gaat straks Appie heten waarschijnlijk.
Misschien een politieke tegenstander uitschakelen?
@Crankhead | 27-08-22 | 11:55: Je was me voor :-)
Maxima laat de gang opruimen.
Willie kan toch ook een keer weigeren? Omdat het kan. Omdat zijn dochters t willen.
Misdaad loont.
Die lul heeft niet per ongeluk of in een driftbui iemand doodgeschoten. Hij heeft doelbewust nekschoten uitgedeeld aan winkelmedewerkers die de kluis niet open kregen. Twee van hen overleden, de derde is blijvend verlamd.
In de jaren daarvoor had de bewapende karateka ook al een lange reeks zware mishandelingen gepleegd. Bij overvallen maar ook "gewoon" uit verveling.
Waarom moet dat terug de maatschappij in?
Gaat hij ooit wat toevoegen?
Of vindt hij zijn gratis huis en uitkering hem te min en pakt hij straks zijn oude bezigheden weer op?
En wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Franc Weerwind en uiteindelijk Mark Rutte, niet dat zij er verantwoordelijk voor gehouden gaan worden...
@BadPatNL | 27-08-22 | 11:50: Het is een schande en dat is het.
Ach vacatures genoeg, Rutte heeft hem echt nodig voor zijn arbeidsmarkt.
Iedere Franc was altijd al gevoelig voor devaluatie.
Als je zo met de levenslange gevangenisstraf omgaat kun je de straf misschien maar beter afschaffen. Bij een tijdelijke gevangenisstraf weten nabestaanden tenminste wanneer dader weer vrij komt.
Dat is ook de bedoeling. De EU vraagt er al langer om. En als de EU vraagt of wij willen springen, dan zeggen wij alleen maar: hoe hoog?
Maar is hij nog steeds Jehova's Getuige?
Ja, dat was ook een vreemd detail.
@Après toi | 27-08-22 | 11:55:
Jehova's getuigen zijn ook geestesziek, dus zo vreemd is het ook weer niet.
Onder jehova’s relatief veel kindermisbruik. Ik ken iemand die voor “reclaimed voices” iets heeft gedaan.
reclaimedvoices.org/
Ja, en een gevierde. Zijn "pipa tussen de deur" levert meer bekeerlingen op dan de methode met de voet.
@Spring Bruissteen | 27-08-22 | 11:57:
Woon er al 40 jaar naast!
Aardig, maar knettergek!
Vrees dat onze Appie binnen een jaar weer toeslaat. En dan vermoedelijk opnieuw met dodelijke gevolgen. Gelukkig zijn dan onze politici ‘geschokt’, mag dit ‘nooit meer gebeuren’ en treedt Weerwind op in alle talkshows in Nederland.
Komkom, van Volkert is ook al een tijdje niets vernomen.
Die 'aanslag op onze democratie !1!' hebben we toch glansrijk overleefd.
@funda | 27-08-22 | 11:54:
Volkert is met pensioen.
Iemand vermoorden, paar jaar zitten en nu lekker terrasjes pakken. Aan de bak komt ie toch niet. Geen bedrijf dat hem aanneemt. Wat dat aan gaat is een levenslange straf icm werk/strafkamp wel goed, ga maar werken voor de maatschappij.
@timmey | 27-08-22 | 12:05: Hoe komt hij dan aan een boerderij van 800.000 euro in Ruurlo?
@Nietgek | 27-08-22 | 12:42: Dat verhaal bleek niet te kloppen.
dpa-factchecking.com/netherlands/2007...
Waarom is Frank Masmeijer eigenlijk vrijgelaten?
Die reden heb ik nog nergens kunnen vinden.
Omdat hij zo lelijk is, ze konden zijn kop niet meer harden.
Omdat Franc W. hem kent van de parenclub?
1990, als de dag van gisteren..
Ik las "Grapperhaus". Overigens wel een keurige Jehova's getuige, maar die voet tussen de deur heeft hij verkeerd toegepast.
1990, toen criminelen nog een Nederlandse naam hadden.
Niet zo somber, er zijn er nog steeds veel die Appie heten!
@Kapitein Sjaak Mus | 27-08-22 | 11:45: We gaan naar de Appie zeggen we hier.
@Kapitein Sjaak Mus | 27-08-22 | 11:45: Ja mooi, maar dat is dan de Nederlandse verbastering.
Maar het waren er veel te weinig om een echte impact op onze maatschappij te hebben.
De gevangenis is weer een stukje veiliger.
Dat is een goede observatie, die houden we erin. Punten op de vinkenlijsten.
Die hadden ze gelijk moeten executeren na een kort proces. Dan hadden nu de nabestaanden er geen verdriet van, het probleem was opgelost.
Dat was voor de dader zelf ook humaner geweest.
Ik vraag me al tijden af wat "onze" overheid toch tegen de werkende nederlander heeft. Werkelijk alles wat ze doen is tegen de eigen bevolking gericht. Bizar.
Diepgeworteld calvinisme: het volk dient te lijden om van hun zonden verlost te worden.
Jongens dit heeft niet met je stemkeuze te maken maar is een rechtstreeks gevolg van partij zijn bij het EVRM. Nederland is verplicht na 25 jaar een levenslange gevangenisstraf te toetsen.
Maar niet om hem daadwerkelijk vrij te laten.
Lijkt er toch wel ruimte te zitten om bij die toetsing tot de conclusie te komen dat eerdere vrijlating er niet in zit.
Zit zelf niet in het Sr., mogelijk of zelfs ws zie ik iets over het hoofd. Jij weet wat?
Ik begreep dat u 'meer dan gemiddeld' over dit soort zaken weet.
Dat er een dilemma ontstaat door een mens daadwerkelijk levenslang op te sluiten begrijp ik wel; hoe kan je het naar jezelf verantwoorden een ander voor de rest van zijn of haar leven 'uit het nromale leven te halen' omdat die juist dat gedaan heeft? Een OvJ en rechter hebben het niet eenvoudig.
ALs strafrechtadvocaat kan je, zo zie ik voor me, ook in conflicterende situaties komen en ik kan enkel diegenen sterkte en wijsheid toewensen; een oplossing is er niet voor.
Maar hoe vreemd is het dat het systeem stelt dat iemand na 25 jaar 'voorbeeldig gedrag' getoetst wordt?
In een gevangenis zit elk persoon, als het goed is, onder een vergrootglas. De handel en wandel wordt ernstig beperkt en gemonitort. Externe invloeden worden bijna helemaal weggehaald, er wordt hulp geboden, maar... hoe kan je zo'n model-gevangene dan weer in een inmiddels veranderde maatschappij loslaten? Wetende dat er een ernstig tekort is aan begeleiding en dat die hoogstwaarschijnlijk tekort gaat schieten? Dat de kans op recidive bij dit soort gevangenen, die niet voor niets de aller-aller zwaarste straf in het rechtssysteem krijgen, nooit afwezig zal zijn?
Ik vind dat een heel zwaar, moreel, en ethisch dilemma. Als eenvoudig mens ben ik blij dat ik die hele zware keus niet hoef te maken.
@Bob, zit er in die toetsing ruimte om iemand in het gevang te houden of is het een optelsom van voorwaarden en als iemand daaraan voldoet zal hij 100% vrijkomen? Een afvinklijstje oid.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-22 | 11:47: Recidive kan m.i. best afwezig zijn als je 30 jaar ouder bent geworden en heel anders in het leven staat. Als het werkelijk de bedoeling is dat iemand nooit maar dan ook helemaal nooit weer vrij zal komen, dan vind ik dat na 30 jaar in de gevangenis straf te hebben uitgezeten, iemand euthanasie moet kunnen aanvragen omdat de resterende tijd alleen maar bedoeld is om iemand vast te houden die niet meer welkom is.
@Leptob | 27-08-22 | 11:57: Ouder, dus minder testosteron.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-22 | 11:47:
Simpel.
Stel de gemiddelde levensverwachting van een mens in nederland is 75.
Je schiet iemand van 20 dood. Je hebt die 20-er mogelijk 55 jaren van zijn leven afgepakt. Dat niet alleen de partner, eventuele kinderen, familie, vrienden neem je ook iets voor hun leven af. Wat is dan 25 jaar brommen?
@Ichneumonidae | 27-08-22 | 11:38: ik heb me niet verdiept in de toetsing maar ik vermoed dat Weerwind daarin niet veel zeggenschap heeft. Als je de toetsing geen wassen neus wil laten zijn zul je moeten accepteren dat er mensen vrijkomen na 25 jaar. Ik ken te weinig van dit dossier om te weten of er mogelijkheden waren om de vrijlating af te wijzen.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-22 | 11:47: ik ben zeker geen criminelenvriendje en zie sommige mensen het liefst nooit meer vrijkomen.
@BobDobalina | 27-08-22 | 12:20: Dank voor je (eerlijke) reactie.
@Ichneumonidae | 27-08-22 | 12:26: open.overheid.nl/repository/ronl-4e95...
Voor meer info over de procedure. Eerst o.m. Pbc observatie en dan beoordeling via een gratieverzoek.
@BobDobalina | 27-08-22 | 12:21: Het is zeer zeker geen verwijt of vingerwijzing!!
Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe een jurist dit binnen zijn vakgebied ervaart, ook naast uw eigen visie.
Zo zie ik binnen mijn vakgebied (onderwijs) ook zaken die op zowel genuanceerde wijze als kort door de bocht kan zien en ventileren.
Persoonlijk is mijn korte interpretatie dat, gezien het volharden in het verzwijgen van de namen van de medeplichtigen, deze dader ondanks leeftijd, hormonen of wat ook nog meer, automatisch geen recht heeft op wat dan ook.
Vanuit oogpunt van de nabestaanden begrijp ik helemaal de woede en frustratie. Ik zou zelfs moeite hebben, mochten die de dader vergeven hebben; hij heeft naast levens wegnemen ook de samenleving schade berokkend.
De vraag is meer hoe juristen daar in staan. En ik vind uw reactie eerlijk en open.
@EEnzame SchizofrEEN | 27-08-22 | 12:46: de ene jurist is de andere niet. Ik vind dat mensen die dit soort delicten plegen op deze wijze en het gebruikmaken van het zwijgrecht inderdaad een reden om deze man in de cel te laten wegrotten. Ook in mijn beroepsgroep heb ik vaak de minderheidsopinie (net als hier). Binnen de huidige procedure wordt hier echter weinig tot geen rekening mee gehouden.
Franc Weereenkind is wel lekker bezig. Eerder die Masmeijer, nu deze Appie. Maar ja het verbaasd eigenlijk ook niet meer. Cevdet Yilmaz schoot 6 mensen dood in Delft en is ook een weer vrij man na gratie.
"... een riotgun heeft leegschoten op een club vakkenvullers,.."
Nee, hij heeft ze geëxecuteerd dmv een nekschot, omdat hij gefrustreerd was dat zij niet de kluissleutel hadden.
www.blikopdewereld.nl/rechtspraak/lev...
Lees hier meer over de volstrekte gewetenloze Appie
Naar mijn mening gewoon een psychopaat dus!
Lekker je druk maken om dit gedrocht, terwijl er wekelijks van alles en nog wat fluitend de grens over tippelt.
Dat Appie weer de fout in gaat kan je weddenschappen op afsluiten, Wie weet hoeveel type Appie's er in Ter Apel wachten op een woning?
in beide gevallen, de toekomst zal het leren.
Nou dit is wel een heel kwaadaardig stuk ellende. Reden genoeg om je druk te maken.
Als er 1 schaap over de dam komt volgen er meer, want wie weet wat we nog hebben zitten wat nog wacht op ‘herevaluatie’ om terug te komen in de maatschappij.
@timmey | 27-08-22 | 12:06:
Kijkt eens op levenslang veroordeelden in Nederland
Volgens mij is Frankie Peters van de bende van Venlo aan de beurt
Zou hij ook op een wachtlijst komen voor een woning of schrik je je morgen de tering als Appie naast je komt wonen aan de rechterkant en aan de linkerkant woont al een IS broedkip die zo nodig terug naar Nederland moest. Gaaf land.
Als ex-gevangen voorrang krijgen op asielzoekers dan zijn er toch nog mogelijkheden voor autochtone woningzoekers.
Ze waren met zijn drieën, Appie is dan wel zo’n fijne vent dat hij zijn maten niet verraad. De andere twee zijn dus ongestraft voor deze brute daad gebleven. Dat feit alleen al maakt voor mij dat gratie niet aan de orde is.
Grenzen dicht kan niet en levenslang is niet levenslang.
De staatspropaganda heeft je stevig te pakken, kolonel. Ga zo door en een lintje zal je deel zijn !
Wel goed van hem dat ie 25 jaar geen vuurwapen meer heeft gebruikt.
Dit.
Hij is 25 jaar ernstig belemmerd in zijn eigen keuzes en mogelijkheden. En op basis van wat hij in die tijd doet terwijl hij gedwongen niets kan, gaan juristen hun tijd spenderen om te bespreken of je dit mens nog in de maatschappij los wil laten. Omdat hij zo voorbeeldig op de bank zat.
P.S. in België willen ze de vrouw van Dutroux ook gaan vrijlaten.
Dat roept daar uiteraard zeer heftige reacties op. Ik weet niet of Belgen net zo dociel zijn als Nederlanders in dit soort kwesties.
De ex-vrouw van Dutroux is afgelopen week zonder verdere restricties vrij gelaten.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5328664/michelle-martin-ex-vrouw-marc-dutroux-vrij-zonder-voorwaarden
Interessant ook was hoe de NPO haar droogjes beschreef als 'de vrouw van Marc Dutroux', in plaats van 'medeplichtige aan onvoorstelbare gruweldaden met jonge kinderen.'
Misschien was ze in de ogen van de NPO wel genoeg gestraft.
Cevdet Yılmaz schoot zes mensen dood. Kreeg gratie want levenslang is zielig. Hij geniet momenteel waarschijnlijk van het mooie weer in Turkije.
Met een AOW-uitkering?
@RickyLaRue
Appie bij de Appie kan ik mij niet herinneren (was toen 21 en waarschijnlijk met andere dingen bezig) maar die Yilmaz wel. Was toch in dat cafe?
café 't Koetsiertje te Delft
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cevdet_Y%C4%B1lmaz
@Basil Fawlty | 27-08-22 | 11:44: Toen je 21 was, ging je heel vaak naar moeilijke films zonder ondertiteling.
@RickyLaRue | 27-08-22 | 11:54:
Inderdaad. Dank voor link!
@Après toi | 27-08-22 | 11:59:
Hahaha! Dat dus.
Meneer kon ondanks zijn "gevangenis"straf gewoon een gezin stichten. Vanaf 2010 begeleid verlof en vanaf 2014 onbegeleid.
@Après toi | 27-08-22 | 11:59: En het Filmhuis zat diagonaal tegenover het Koetsiertje, meen ik. Week in week uit Fellini, Godard, vermoeiend gewoon.
@Mr_Natural | 27-08-22 | 11:36: AOW-uitkering? Daar zeg je wat. Wat mij betreft zou de opbouw van AOW-rechten gestopt mogen worden tijdens gevangenisstraf. Gek eigenlijk dat dat al lang niet geregeld is.
Is die Weerwind dezelfde die drugscrimineel Frank Masmeijer gratie verleende ? Erg verwarrend omdat hij minister voor Rechtsbescherming zou zijn maar het lijkt meer op minister tegen Rechtsbescherming
Ik verwacht ook niet anders van iemand die lid is van D66 (Weerwind).... en hoe vaak hebben we het hier al niet gehad over al die D66-Rechters?
Er is een tekort aan bananen handelaren
In de moderne geschiedenis is levenslang nog nooit levenslang geweest. Tot een paar decennia terug. Ministers durfden geen gratie te geven uit angst voor populistische diarree zoals het stukje hierboven. Toen kwam er een stelselwijziging, waarbij helaas de minister nog steeds het laatste woord had. Dekker durfde ook geen verantwoordelijkheid te nemen, uit angst voor de eerder genoemde spetterpoep. Weerwind lijkt een minister die een zaak op zijn merites beoordeeld en schijt heeft aan wat geroeptoeter. Hij heeft zelfs gezegd dat hij er helemaal niet meer tussen wil zitten, maar dat deze keuze bij een onafhankelijke rechter behoort te liggen. En daar heeft hij volstrekt gelijk in.
Vox Populi = Vox Deo
Welke populistischr diarree heb je het over?
Deze man is een gangster en heeft levenslang gekregen.
Laat dit dan ook levenslang zijn.
Als je rechtshistorisch hier naar kijkt ben je ook super selectief.
Doe je dat hier vaker?
Waarmee wij voor het volgende dilemma komen te staan: waar tover je in dit land nog een onafhankelijke rechter vandaan?
@theo-is-dood | 27-08-22 | 11:29:
-
'dei', alstublieft. Het gaat hier niet over okselstinkerts.
@Kaas de Vies | 27-08-22 | 11:30: Dit soort populistische diarree dus. En leg maar eens uit waar ik selectief ben.
@bisbisbis | 27-08-22 | 11:31: De rechter zijn onafhankelijk in Nederland en laten niet de oren hangen naar wat iedereen er van vindt. Dat u met bepaalde beslissingen niet eens bent, wil niet zeggen dat ze onafhankelijk zijn.
@johnyl | 27-08-22 | 11:46: "dat ze niet onafhankelijk zijn"
@Komjehier…: Wat een technocratisch geleuter. Welke ‘merites’ bedoel je ? Formeel-juridische ? Gezien de voorgeschiedenis van A. is het de vraag in hoeverre de maatschappij gebaat is bij zijn terugkeer in de samenleving. De kleine persoonlijke ongemakken van een voortdurende levenslange opsluiting zouden daar ondergeschikt aan moeten zijn. En blijven.
@Lubbberrtt | 27-08-22 | 12:05: Dat vind jij, maar dat is niet hoe we in Nederland dit soort zaken beoordelen. Sowieso hoeft de samenleving geen baat te hebben bij eventuele gratie. De straf moet vooral nog in verhouding staan met de strafdoelen (waaronder vergelding, bescherming, afschrikking, etc.) leesvoer: www.adviescollegelevenslanggestraften...
Koos Hertogs is horizontaal naar buiten gegaan..
@Arnold Layne | 27-08-22 | 12:16: wel meer, het gaat er om dat gratie een werkelijke optie moet zijn als het aan de orde is. Dat was het lang niet.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 12:15: Dat deden we wel. En dat weet jij ook best. Dat jij het vrijlaten van totaalverknipten een goed idee vindt betekent nog niet dat het dat ook is.
@Mbovenka | 27-08-22 | 14:32: dat deden we niet. Gratie was geen werkelijke optie meer, en dat was nou juist het probleem. Rechters voelden zich zelfs gedwongen om dan maar 30 jaar en tbs op te leggen. Nu is de mogelijkheid er wel weer, al schort er nog steeds veel aan het systeem. De rest van je stropop duw je maar in je holletje.
Deze aanpassing van levenslang is er 100% gekomen doordat rechters dat wilden. Politiek was tegen. Maar kennelijk denken rechters dat het normaal is dat zij de facto wetten veranderen. Laatste stap is dat ze minister er tussenuit willen halen en rechters ook gaan beslissen wanneer levenslanggestraften worden vrijgelaten.
Wat een gelul. Onze praktijk bleek in strijd met mensenrechten. Daarom is het terecht aangepast door de wetgever. Rechters hebben louter gezegd dat ze geen onrechtmatige straf op kunnen en willen leggen.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 11:28:
Er zijn wel meer uitspraken van het EHRM die twijfels oproepen
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 11:28:
Waar blijven de mensenrechten van de slachtoffers? En van de mogelijk toekomstige slachtoffers?
Owja, mensenrechten. Maar dan enkel de rechten beschermen van de daders, niet van de slachtoffers en nabestaanden.
Levenslang moet gewoon levenslang zijn, tot je erbij neervalt. Je rechten heb je als moordenaar vrijwillig opgegeven.
@HijgentHert | 27-08-22 | 11:33: Je kan emotionele drek erbij betrekken, maar het slaat eigenlijk nergens op.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 11:34:
Als mensenrechten er voor iedereen zijn, dan moeten die rechten er ook zijn voor slachtoffers. Bescherming van de samenleving moet voorop staan en hier dus: levenslang.
@HijgentHert | 27-08-22 | 11:47: je roept maar wat. Slachtoffers hebben die rechten, net als iedereen. Er gaat een vrij intensieve procedure aan dit traject vooraf waarbij kans op herhaling zo'n beetje op nummer 1 staat van het beoordelingskader. De panelen druipen van het emotionele gelul. Van de daadwerkelijke nabestaanden snap ik volkomen dat ze hier geschokt door zijn. Maar de buitenstaanders liften goedkoop mee op hun leed.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 11:58:
Nee, rechtvaardigheid tegenover het onzeglijke leed en bescherming van de maatschappij moet voorop staan. Dat is geen "drek" of "gelul".
@HijgentHert | 27-08-22 | 12:59: goedkoop en drek en gelul zelfs. Lees eerst dit maar eens. www.adviescollegelevenslanggestraften...
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 13:08:
Een lang verhaal, dat echter naast de realiteit van de samenleving staat.
@Komjehiervaker | 27-08-22 | 11:58: Ga eens lekker weg? Er zijn nu eenmaal personen die je niet langer in de samenleving wilt hebben, en in behandeling van dat soort volk geloof ik niet. De doodstraf heeft als praktisch probleem dat je justitiële fouten niet recht kunt zetten. Dus levenslang wat ook echt levenslang is. Zoals het hier ook terecht gewoon was, totdat de huilebalken van het EHVRM er zich weer mee moesten bemoeien.
@Mbovenka | 27-08-22 | 14:30: ver voor het evrm werden levenslanggestraften gemiddeld na minder dan 20 jaar vrijgelaten. Als je nou zelfs eens weg ging, richting een bibliotheek?
Ik begrijp de regering wel, weet je wel wat dat kost zo'n dagje gevangenis. Dus weer een weg dat ruimt op.
Maar dat HOEFT het niet te kosten. Laat ze in hun eigen onderhoud voorzien (moestuintje, werk wat niemand anders wil doen, chaingang voor schoonmaak stranden etc) en doe maar wat minder luxe (na 21:00 geen stroom meer, geen warmwater, minder verwarming, minder "klachtenprocedures", minder sport en "vrije tijd" en waar slaat dat op dat er schoonmakers ingehuurd worden?).
Is er een keer een rechter die een terechte straf geeft, en dan ...........
Dit is echt mijn land niet meer.
Ooit geweest, maar al heel lang niet meer.
We hebben ook geen idee wat voor figuren elke week hier weer binnen komen rollen.Compleet geschift hier.
Ja Nederland waar iedereen meer dan 2 kansen heeft, behalve de slachtoffers.
Wij hadden hier aan boord een weddenschap lopen.
Ik zei dat binnen een kwartier dit non-argument op tafel zou komen. De bootsman zei dat het langer dan een kwartier zou duren.
Ik heb gewonnen.
Dank, Cash!
En daarom ben ik voor de doodstraf. Dan maar af en toe wat "onschuldigen" ook ter dood veroordeeld. Als je dusdanig schuldig lijkt, dan ben je sowieso geen frisse, dus opgeruimd staat netjes. Kost de maatschappij ook veel minder geld en de nabestaanden krijgen geen trap na, zoals hier nu gebeurt.
Helemaal mee eens!!
Ook mee eens. Wel een voorwaarde: de verhoren moeten gefilmd worden, want daar zijn in het verleden al vaker grove fouten gemaakt.
En wat mij betreft: al vaker veroordeeld voor soortgelijke feiten? Dan eerder tot de doodstraf veroordelen. Zoals die lul die dat meisje Faber omgebracht heeft of deze Appie.
Oh, bijna vergeten: smoesjes als ontoerekeningsvatbaar, onder invloed, geestelijk onvolwassen, kortsluiting in de gevoelens, culturele achtergrond, gelden niet meer. Wat is het verschil voor de maatschappij tussen een tikkende tijdbom vanwege "niet goed snik" of "bewuste daad"?
@langelat | 27-08-22 | 12:00: niet goed snik is dus niet in staat mee te doen aan de maatschappij dus weg ermee
@timmey | 27-08-22 | 12:15: Is dat een vraag? Antwoord: "niet goed snik" is op zich geen reden voor "weg ermee" (wie is er nou wel goed snik?), maar geen excuus om de straf aan te passen of achterweg te laten.
En als Appie recidive pleegt, is iedereen weer geschokt, en heeft Weerwind dit niet zien aankomen
Ja en de kranten schrijven dan weer " bij de politie was hij bekent en werd in het oog gehouden".
Zou ie dan 60 jaar moeten zitten als ie gewoon maar niet dood wil gaan? Dat is wel erg lang. Ga er wel een beetje vanuit dat er van de criminele vriendschappen destijds niks meer over is, net zoals van de redenen waarom ie dit ooit heeft gedaan.
Levenslang is tot je dood gaat. Daarom heet het levenslang en zo is het destijds bij de invoering van deze strafmaat ook bedoeld.
Ja dat is levenslang.
De reden? Iemand die dit doet is gewoon knettergek en verdient het niet te leven. We zijn met zat mensen op deze wereld, laten we alleen moeite doen voor de leuke en lieve exemplaren a.u.b.
Hij weigerde TBS. Is dus nooit behandeld. En gaat nu vrolijk de Albert Heijn in stappen waar hij mensen geëxecuteerd heeft.
Ik zou daar persoonlijk geen probleem mee hebben.
Citaat: “ Het personeel van de supermarkt werd eerst redeloos grof bedreigd, geslagen en getrapt. Appie A. was gewapend met een zogenoemde riotgun, die was geladen met munitie die een verwoestend effect zou hebben. Hij was met die uitwerking bekend, omdat hij had geoefend op een koe. Bovendien had Appie A. op koelbloedige wijze twee weerloos op de grond liggende mensen afgemaakt, nadat duidelijk was geworden dat de overval was mislukt. Geen van de aanwezigen in het filiaal bleek over de sleutel van de kluis te beschikken. Een derde personeelslid, dat aan de executie trachtte te ontkomen, werd tot twee keer toe van achteren in de rug geschoten met het oogmerk ook hem te vermoorden. De rechtbank zag voor deze geweldsexplosie geen enkele aanleiding. 'Gevaar voor belemmering van de vlucht of voor herkenning was er niet. De slachtoffers lagen weerloos op hun buik en verdachte en zijn mededader waren gemaskerd.”
www.blikopdewereld.nl/rechtspraak/lev...
@theo-is-dood | 27-08-22 | 11:28: Ook leuk zo'n rechter, Hoewel de rechtbank erkende dat geen normaal mens op zo'n gewelddadige wijze tekeergaat, verwierp ze de conclusies van de justitiële observatiekliniek.
@de Voorzittert | 27-08-22 | 11:27:
Juist dat moet toch de rede zijn om hem niet vrij te laten
Hij is nog net zo gestoord als 25 jaar geleden.
Een executie is een uitvoering van een (dood)vonnis, dus 'vermoordde' lijkt me hier meer op zijn plaats.
Nou, die vonissen zijn in Oekraïne niet te vinden.
Van welke partij was die Weerwind ook alweer?
Google is uw vriend : D66.
@Keyboardspeler | 27-08-22 | 11:50: Dank. Google zei u?
Het is hard maar waar: wat hebben al die nabestaanden gestemd de afgelopen decennia? We krijgen het beleid dat we zelf in meerderheid hebben gefaciliteerd. Zelfde verhaal bij de fopstraf voor verkrachting. Het zou je gebeuren dat je vrouw of dochter verkracht wordt door iemand die over 1,5 jaar weer vrolijk rondloopt. Het gebeurt dagelijks.
En bedankt Franc, droplul.
Ik hoor Rutte nog zeggen: Volkert van der Graaf komt niet vrij zolang ik premier ben....
Twee jaar later was hij vrij. En Rutte won sindsdien elke verkiezing. Het volk schudt het hoofd maar doet er verder niets mee.
Ze waren hem veels te dankbaar.
Rutte heeft zijn premierschap misschien wel indirect te danken aan Vdrg.
Want als Pim nog leefde was Rutte zijn kansen veel kleiner.
@timmey | 27-08-22 | 12:17: als Pim nog had geleefd.. kijk, was ook groot fan van Pim, maar we hadden hem echt niet 20 jaar lang geweldig gevonden. Als hij überhaupt al een regering had kunnen smeden.. Dan had GS nu stukjes zitten tikken dat Pim nu toch wel over z'n houdbaarheidsdatum heen was.
Het eeuwig gezeik met ‘tweede’ kansen. En natuurlijk hebben de psychiaters deze man goed onderzocht dus dan weten we dat het goed zit.
Nee hoor, appie weigerde mee te werken aan een PBC onderzoek en is ontoerekeningsvatbaar verklaard. Eigen rechter spelen mag niet, maar soms is het welvongelofelijk verleidelijk.
“…. Hierop begint een overvaller één voor één de personeelsleden met een nekschot te executeren. Eén van hen ziet dit twee maal gebeuren en probeert te vluchten. In zijn vlucht wordt hij twee keer in de rug geschoten…”
Fijne vent
Deze man komt vrij om plaats te maken voor opvang, geregeld door het COA.
Zo wast de ene hand de andere.
En zo tobben we maar aan in Nederland. Belachelijk dat deze man vrijkomt
Wat zou het mooi zijn als Weerwind bij Appie in de cel werd gezet als Appie opnieuw een moord pleegt. Maar het is Nederland, hè. Hier is nooit iemand ergens verantwoordelijk voor.
Lekker bezig die Weerwind, eerst Masmeijer, nu dit sujet. Opmaat naar Taggi? Vragen, vragen, vragen...
Ik gok op Mohammed Bouyeri. Dat wordt de volgende.
@MAD1950 | 27-08-22 | 11:18: Dat zou zo mogelijk nóg walgelijker zijn. Maar tegenwoordig ook heel Nederlands. De andere wang - linkse mensen denken veel Christenlijker dan ze zelf weten.
@MAD1950 | 27-08-22 | 11:18: Dat zal nooit gebeuren. Bouyeri is niet blank.
@Cobarde | 27-08-22 | 11:28: Verrek, daar heeft u een goed punt. Waarom is deze arme drommel überhaupt gevangen genomen? Een taakstrafje past hem beter.
@Cobarde | 27-08-22 | 11:28: Zouden moslims niet vervroegd vrijgelaten worden, is dat je punt?
Heeft nog een eigen Wikipedia pagina ook. Konden ze zijn bio niet kwijt bij "gezwel"?
De podcast van AD is een aanrader.
En idd, sommige mensen voegen niets meer toe aan de samenleven en de samenleving moet tegen hen beschermd worden.
Dat doen we door ze levenslang op te sluiten. Als we dat niet meer doen, dan heeft de samenleving ook geen zin meer. Dan is het ieder voor zichzelf.
Stel dat Appie weer wat uitvreet is Weerwind dan ook verantwoordelijk?
Da's een goeie. Zoiets zou gekoppeld moeten worden aan het lot van diegene, die het besluit neemt om zo'n kille moordenaar vrij te laten. Die smeerlap heeft het recht niet om te leven. Twee mensen dood en een derde tot aan zijn dood gehandicapt. Dit heeft niets meer te maken met tweede kansen. Wat een shithole is Nederland toch geworden.
Er zijn ontwikkelede landen die Appie Abbenhuis allang hadden geëxecuteerd.
Ben zelf geen voorstander van de doodstraf, maar dan moet levenslang wel levenslang zijn.
Met voor de gevangene de optie of hij al dan niet liever de doodstraf krijgt dan wel levenslang zitten.
Die herbeoordeling na 25 jaar moet gewoon afgeschaft. Hoe moeilijk is het ook om je als 'modelgevangene' te gedragen en de gewenste antwoorden te geven aan de shrinks van dienst.
@Ichneumonidae | 27-08-22 | 11:25:
Er wordt gekeken naar hoe de gevangene zich gedraagt. Het punt is, is er draagvlak bij de familie en in de samenleving.
In mijn optiek komen de gevoelens van de gevangene op de allerlaatste plaats.
@J.Cash | 27-08-22 | 11:28: Huh? Gevoelens?
@J.Cash | 27-08-22 | 11:28: Of er draagvlak is bij de familie en in de samenleving speelt geen rol.
De gevoelens van de gevangene interesseren me ook geen reet. Levenslang moet gewoon levenslang zijn. Wel zo duidelijk.
De VS vind ik niet zo’n heel ontwikkeld land meer. Eigenlijk ieder land waar abortus en euthanasie niet en de doodstraf wel is toegestaan is een beetje backwards.
@Ichneumonidae | 27-08-22 | 11:32: Als "draagvlak bij de familie" een criterium is, zou dat betekenen dat een moord op een alleenstaande /familie-loze minder zwaar gestraft wordt, dan op een lid van een familie. Waarom zou daar onderscheid in moeten zijn?
@BobDobalina | 27-08-22 | 11:32:
De doodstraf bestond er al lang voor de ophef du jour die u aanhaalt.
En staten kunnen gewoon zelf hun abortusbeleid bepalen.
Bovendien is Nederland helaas niet minder hard afgegleden.
Hier ook onmiddellijk herinvoeren.
@Ichneumonidae | 27-08-22 | 11:25: Ben wél voorstander en mijn zoon is vakkenvuller
REAGEER OOK