Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Objectief' 'nieuwsplatform' NU.nl (PvdA): U BENT INSTITUTIONEEL RACIST, ALLEMAAL!

De NU.nl-redactie

Hoi Van Thillo, BIJ1 heeft je nieuwswebsite gegijzeld!

We hebben geen flauw idee WTF er gaande is bij NU.nl (een nieuwswebsite), maar het lijkt er op dat BIJ1 de redactie (zie pica) gegijzeld houdt. Het begon ooit met hinderlijk klimaatdrammen, toen werd er ineens genderneutraal over 'mensen met baarmoeder' geblaat en heute is elke blanke een vieze vuile geïnstitutionaliseerde racist. Want: "Om de slavernij goed te praten, werden mensen van kleur en niet-christenen tijdens het Nederlandse koloniale verleden door de machthebbers eeuwenlang neergezet als minderwaardig" (echt, WTF?) en daarom is heel Nederland zijn alle blanken nu institutioneel racist. Het betrouwbare nieuwsmedium NU.nl heeft een '''expert''' gesproken die het bevestigt! Maaaaarrrrrrr, wie is deze ongetwijfeld onafhankelijke en objectieve '''expert''' eigenlijk? Oh, wacht, het is Amma Asante. Dat is iemand die elleboogdiep in zowel de PvdA als in BIJ1 zit, dus dat zal dan wel niet zo'n heel erg onafhankelijk onderzoek zijn. Sterker nog, dat zal dan wel eenzijdige en bevooroordeelde politieke propaganda zijn van iemand met een ideologische agenda. Op een serieus journalistiek platform geef je dat natuurlijk niet kritiekloos de vrije ruimte. NU.nl doet dat wel en ze doen er gelijk 1863 schepjes eenzijdig antiracistisch geleuter bovenop, zonder ook maar een spoortje van kritische verslaggeving. De GS-factcheckers moeten helaas concluderen dat de '''journalistiek''' van NU.nl kapotstuk is en dat NU.nl geen nieuwsplatform meer is. Wel een doorgeefluik van antiracistische PvdA/BIJ1-propaganda. Zielig voor die DPG-Belg, heeft ie nét NU.nl en de Donald Duck (dat is een soort woke kinderkrant met lesbische eenden) gekocht , wordt het gekaapt door politieke activisten. Joehoe! Belg! Doet es ingrijpen! Straks is het vertrouwen in online journalistiek al net zo foetsie als het vertrouwen in NPO/dagbladjournalistiek! En dat alleen maar omdat gij zoveel goesting hebt in miljoenenwinst, awel zulle.

Reaguursels

Inloggen

Nupuntenel zou niet hebben misstaan in de DDR, met hun maatschappijkritische vooruitgangsgeloof, newspeak, doublespeak, doublethink en (bovenal) propaganda, uitsluiting van onwelgevallige meningen en manipulatie.

Hopenschauer | 30-06-22 | 23:40

Heb de nu-app van m'n telefoon verwijderd, kon het allemaal niet meer aan. Volkskrant app ook verwijderd. Moet ik blindvaren op GS voor m'n nieuws.

fatty | 30-06-22 | 21:21

Nepnieuws

Institutioneel racisme, als in "beleid en de regels van de overheid tot ongelijkheid leiden", is géén "rechtstreeks gevolg van het Nederlandse slavernijverleden".

Al 4000 - 5000 jaar geleden waren er al wetten die verschil maakten tussen burgers en slaven. Het vroegste bewijs daarvan gaat tot tot Mesopotamie. Andere landen en beschavingen volgden

Het artikel is nepnieuws en misleid door te beweren dat institutioneel racisme een rechtstreeks gevolg zou zij van het Nederlandse slavernijverleden.

Institutioneel racisme bestond al duizenden jaren vóór Nederland ontstond.

Wat deze wetenschappers doen heeft meer weg van het bekende zoeken naar een zondebok.

gaffelbaard | 30-06-22 | 20:10

De discussies op nu zijn wel interessant, bijvoorbeeld of herstelbetalingen ook van toepassing is op de aankoopprijs. Overigens zegt 97% van de nu lezers tegen herstelbetalingen aan nabestaanden te zijn (als er al een manier zou zijn om dat nu nog aan te tonen.)

W_F | 30-06-22 | 19:45

"Wel een doorgeefluik van antiracistische PvdA/BIJ1-propaganda."

Lijkt me beter als je zegt 'woke-propaganda' want A) wie is er nou niet tegen racisme?
En B) het gaat die woke-beweging en blm totaal niet om antiracisme want ze doen zelf aan racisme.

Het gaat ze om geld en macht, zoals wel vaker bij marxisten het geval is.
Gelukkig eet ook daar de revolutie zijn eigen kinderen op.

Tierelier | 30-06-22 | 19:28

Op de vraag: ben je racist? zijn er twee mogelijke antwoorden: ja of nee. Antwoord je: Ja, dan wordt je in dezelfde groep ingedeeld als genocidale maniakken. Antwoord je: Nee, dan kun je niet meer opkomen voor je eigen etnische groep zonder inconsequent te zijn.
Kortom, wat je als inheemse Europeaan ook antwoordt op deze vraag, je verliest altijd.
En terwijl inheemse Europeanen voortdurend in het defensief gedrukt worden en voortdurend moeten bewijzen dat ze geen racist zijn, kunnen andere groepen wel schaamteloos en zonder negatieve gevolgen voor hun eigen etnische groep opkomen en hun groepsgenoten voortrekken. Ter compensatie hebben inheemse Europeanen nu nog het voordeel dat we qua aantallen in de meerderheid zijn, maar gezien de immigratiecijfers zal dat voordeel in de loop van deze eeuw steeds verder verminderen.

DutchLion33 | 30-06-22 | 19:06 | 1

"Kortom, wat je als inheemse Europeaan ook antwoordt op deze vraag, je verliest altijd." Dat is een bewuste tactiek en geen toevallig effect, het is de bedoeling de Westerse samenleving onzeker en chaotisch te maken.

Blauwpetje | 30-06-22 | 21:05

Een voorkeur hebben voor mensen van je eigen groep, of die groep nu gebaseerd is op cultuur, religie, maatschappelijke klasse, politieke voorkeur, of op iets anders, is volstrekt normaal en een dergelijke voorkeur was bij vrijwel iedereen over de hele wereld over de hele geschiedenis aanwezig. Het wordt pas onethisch als dat voorkeur voor de eigen groep gepaard gaat met misdaden tegen mensen die buiten de eigen groep vallen. Zoals ook over de hele wereld door de hele geschiedenis gedaan is.

DutchLion33 | 30-06-22 | 18:53 | 2

Die voorkeur is in feite de basis van elke groepsidentiteit, en daarmee van elke cultuur. Het is pas vrij laat in de menselijke geschiedenis dat we ontdekten dat er sterke overeenkomsten zijn tussen culturen, en we in feite kunnen stellen dat verschillende culturen weliswaar verschillende uitingsvormen hebben, maar dat die teruggaan op sterk gelijkende oplossingen voor gelijkaardige problemen.
Zo heeft Goethe pas op latere leeftijd tot zijn grote verbazing ontdekt dat er gelijkenissen waren tussen de hoogste culturele uitingen van de Duitse cultuur en die van diverse Oosterse culturen.

Schoorsteenveger | 30-06-22 | 19:10

Als er geen voorkeur voor de eigen groep zou bestaan, dan zou de zwarte bevolking in Amerika al lang verdwenen zijn.

Blauwpetje | 30-06-22 | 21:07

Ik heb me eigenlijk tot voorkort nooit als racist gezien, maar omdat je het bijna dagelijks te horen krijgt ben ik me er maar naar gaan gedragen, dan hoef ik ook niet veel moeite te steken in het tegendeel te bewijzen. En nu ik er over nadenk moet ik nog iets racistischer worden, mijn humor kan nog wel wat donkerder, de beelden op opsporing verzocht bevestigen mijn vermoedens en ik las een tijdje geleden een artikel over een onderzoek van de UvA. Daar hadden ze het excuus gevonden waarom Marokkanen veel vaker in de criminaliteit terecht kwamen. En dat was omdat er toch al vanuit gegaan werd dat ze crimineel waren, dus zijn ze het maar geworden. Het zelfde geld voor mijn racisme, er wordt te vaak gezegd dat ik het was, dus ben ik het maar geworden.

brie-de-penis | 30-06-22 | 18:51

Aha, dan is er dus geen racisme in de Balkan. Die landen hebben geen kolonies gehad. Experts bewijzen het!

Lijkvocht | 30-06-22 | 18:29

Hèhè, eindelijk erkenning.

Cor Netto | 30-06-22 | 18:15 | 1

Jip, en nu opzouten, we hebben ruimte nodig voor onze boeren.

Ram_Ram | 30-06-22 | 18:47

Zogenaamd 'minderwaardige' mensen kon je achterstellen, was de redenering. Die verkeerde redenering op basis van een verkeerde aanname waart bijna 150 jaar na het einde van de Nederlandse slavernijpraktijken nog steeds rond in onze samenleving.

Dan heeft ze het over de huidige islamisering neem ik aan?

The Green*Machine | 30-06-22 | 18:09

Het is in Zweudse handen. Dat zegt genoeg, toch?

konjodebonjo | 30-06-22 | 18:09

Heb ooit een tijdje geprobeerd te reaguren bij die gare site. Werd om de haverklap gejorist omdat ik niet eens was met die onzin die ze schreven. Een ongevallen mening was daar niet welkom. Daarna nooit meer op die site geweest en ga het ook nooit meer doen. Sowieso beter voor je mentale toestand om die site de rug te keren.

honde | 30-06-22 | 18:07

maar begrijp ik nou Bert het niet begrijpt?

niet NU-punt-NL is gekaapt door marxisten.

DPG = marxisten
En de gevolgen daarvan zien we op nu-punt-nl.

Of misschien bedoelde de Bert dit ironisch.

Ir. Wilhelmus | 30-06-22 | 17:51

Ik zag laatst op een kaartje dat 87% van de Nederlanders het geen probleem vind als zoon/dochter thuiskomt met een persoon van beneden de Sahara, bij de ouders uit Marokko en omringende landen was dit 3%.

Dattis-Natoer | 30-06-22 | 17:39 | 1

Ook wel eens van een migrant gehoord: Er word in Afrika 10x meer gediscrimineerd tussen verschillende tinten bruin dan in heel Nederland bij elkaar. En daar is discriminatie geen sollicitatieplicht maar dat je dorp uitgemoord word.

W_F | 30-06-22 | 19:50

Die Amma Asante heeft ondanks dit racistische land met al die racistische blanke mannen toch een behoorlijk bestaan opgebouwd. En dat terwijl dit racistische land ook nog eens alle reden had om haar ongedocumenteerde vader niet te pardonneren maar gewoon uit te zetten. Plus aansluiting bij 2 politieke partijen, plus voorzitter van een Landelijk Overlegorgaan.
Mijn hemel, lieve schat, wat moeten we nog meer doen om je beeld van ons als stelletje smerige racisten te doen kantelen? Op de knietjes en "sorry" zeggen? Onszelf aan de ketting leggen en ons dan aanmelden als arbeider op Afrikaanse velden? Onze huilen ruilen met die hutjes in de Bijlmer? Zeg het maar, wanneer ben je tevreden? We zijn redelijke mensen die misstanden uit het verleden graag in de minne schikken.

Graaisnaaiert | 30-06-22 | 17:36 | 2

Ze vinden altijd weer wat nieuws. Neem een Simons die graag benamingen in de wiskunde wilde 'dekoloniseren'.

Aanbaklaag | 30-06-22 | 19:45

Het kan altijd verder gaan. De tijdindeling die we wereldwijd kennen is ook witte imperialisme. Het waren witte mannen die dagen, weken en maanden hebben bedacht.

martymcfly | 30-06-22 | 20:13

mogen jullie wel "nu-punt-nl" schrijven? niet eerlijk!

Ir. Wilhelmus | 30-06-22 | 17:34

Ik ben zelf fulltime racist maar niet blank of wit. Hopelijk mag dat.

ploppy | 30-06-22 | 17:27 | 2

Ja, nee, dat gaat zo maar niet. U bent wit dus racist of zwart dus slachtoffer. Echt, waar zitten uw oren? Het wordt je dagelijks door de diverse media ingepeperd. Dus u als niet wit/blank bent geen racist maar slachtoffer en terecht boos op die witte koloniale cismannen.

Graaisnaaiert | 30-06-22 | 17:39

@Graaisnaaiert; o, okee. Op zich best handig. Dank u.

ploppy | 30-06-22 | 17:52

Pure wetenschap, dit ontkennen bevestigt alleen maar dat U een racist bent.

thanseeuwen | 30-06-22 | 17:27

Zalig keti koti alvast!

kleybeuker | 30-06-22 | 17:26 | 2

Wat is dat keti kot?

Louter Leuter | 30-06-22 | 18:16

@Louter Leuter | 30-06-22 | 18:16: Het keta kot hebben ze een dorp verder.

brie-de-penis | 30-06-22 | 18:53

Of alle blanken racist zijn waag ik te betwijfelen, maar ik in ieder geval wel naar het schijnt.

aflaatverkoper | 30-06-22 | 17:03

Op zo een dag als deze voel ik mij door het nieuws aan handen en voeten gebonden.

Mokum Kosher | 30-06-22 | 16:57

Onder Dwang 66 en Gevaarlijk Links zijn we allemaal slaven. Dit land is een dictatuur. Van Tjeerd de Groot tot Laura Bromet. Dwang toepassen en zelf doen waar ze zin in hebben. Huichelarij ten top. En de Vip partij voor Verplichting en Dwang voert uit, het staatsbureau. Ondersteund door nu, ad, nrc, volkskrant, trouw , kortom die vuile slinkse woke Belgen van de pmg, en de npo. Onze staats tv met 1 miljard subsidie per jaar, geleid en bemand door dezelfde narcistische, graaiende en scharende bestuurders, alles cancelen en onder het tapijt vegen wat niet in het straatje past om Nederland helemaal kapot te maken. Op basis van valse metingen boeren onteigenen, de stikstof ammoniak problemen niet oplossen door techniek maar over de grens te flikkeren waar de uitstoot veel hoger is. We exporteren veel maar vreten ook dagelijks van import, die kosten zijn wereldwijd veel hoger. D66 plempt 1000 kanslozen op een boot in een sociaal-economische probleemwijk. De lijst is eindeloos. Nederland = boeren, wanneer stopt deze waanzin?

Lukiluuk | 30-06-22 | 16:53

Eerder vandaag in de Dorpstraat in Ons Dorp:
-juffrouw- Dag meneer, mag ik wat vragen?
-ik- Ja, natuurlijk.
-juffrouw- Weet u wat er gevierd wordt?
-ik- Wel wis en waarachtig.
-juffrouw, blij verbaasd- ow..?
-ik- Het is vandaag Rosj Chodesj Tammoez
-juffrouw- huh..?
-ik- Een prettige middag verder, mevrouw. (de juffrouw in diepe vertwijfeling achterlatend)
Kijk, daar kan ik nou zo van genieten.

Lu_Tze | 30-06-22 | 16:51 | 1

Wat is dat Roes in de Poes?

Louter Leuter | 30-06-22 | 18:18

Oh wat zijn we toch een racisten allemaal. En wat hebben we er toch voor gezorgd dat Amma Assante geen enkele kans kreeg in Nederland. Wat hebben we haar toch weggehouden van onderwijs, werk en publieke functies.
Misschien moeten we als boetedoening onszelf afscheiden van Amsterdam en als nieuwste deelstaat een Anschluss bij Duitsland zoeken. Dat zal ons leren.

JanVergoor | 30-06-22 | 16:44

De gamma wetenschappen werken heden ten dage door via een wetenschappelijk discours tot een consensus narratief te komen. Met andere woorden ze gaan in een kring zitten en gaan net zo lang slap zitten ouwehoeren tot ze er genoeg van hebben en elkaar maar gelijk geven zodat ze op tijd thuis zijn voor boer zoekt vrouw. En echt daar kun je hoogleraar mee worden.

Blauwpetje | 30-06-22 | 16:40

Het is altijd een handjevol slechte racisten dat het voor de grote groep goede verknalt.

Pretzel Logic | 30-06-22 | 16:18

Toegegeven dat ik, als heteroseksuele blanke man van middelbare leeftijd, niet weet wat de impact van discriminatie heeft op het leven van een, zeg, zwarte lesbische alleenstaande moeder van dertig.
Zij heeft haar bubbel, ik de mijne en 'never the twain shall meet'.
Ik kan dus ook niet bepalen dat de vrouw uit mijn voorbeeld wel of niet gediscrimineerd wordt. Theoretisch is er wat over te zeggen maar discriminatie is iets dat ook in de cultuur verweven zit en door degene die met die cultuur 'verweven' zijn als oprecht doodnormaal en niet discriminatoir ervaren wordt.
.
Het probleem is echter dat er door meerdere andere bubbels verwacht wordt dat ik mij aan ga passen aan hun cultuur. Omdat ik 'inclusive' moet zijn. Dat zij daarbij mijn cultuur daardoor tot de ondergeschikte verklaren en niet bereid zijn om inclusive naar mij te zijn dat wordt voor het gemakt vergeten.
Het gevolg is dat ik mijn cultuur lijk te verliezen en daardoor ga oversturen om deze te behouden.
Luister voor de grap eens nar de podcast 'God's president' over de opkomst van Trump in Amerika. En waarom met name evangelische christenen voor deze man stemden.
Zij werden allemaal gedreven doordat zij 'hun' Amerikaanse cultuur zagen verdwijnen dat ze massaal op Trump gingen stemmen met alle deregulerende zaken van dien.

Johanvb | 30-06-22 | 16:06 | 1

Ach denk maar zo. Dus alleenstaande lesbische moeder van kleur kan gratis naar de abortuskliniek. Daar zijn vrouwen van kleur graag geziene klanten.

Mokum Kosher | 30-06-22 | 16:58

Heel de website van NU bestaat alleen maar uit clickbait dat irritatie op moet wekken bij het Nederlandsche publiek. Ik heb daar ooit een accountje aangemaakt en simpelweg elke, met cijfers onderbouwde, in correct Nederlandsch geschreven reactie wordt weggejorist want het past niet in de extreme woke flow waarin de redactie daar zit. Volgens mij beginnen ze daar elke dag met 100 stokslagen voor het hele personeel om boete te doen voor eigenlijk alles wat volgens de woke hype verboden is.

Drek van Dilderen | 30-06-22 | 16:04 | 1
-weggejorist-
Flow82 | 30-06-22 | 17:04

Racisme is gewoon een ander woord voor een chronisch gebrek aan incasseringsvermogen...

Air van Boven Dorens | 30-06-22 | 15:49 | 1

Eerder net als met de stikstof, how can i make this about me. In beeld komen en blijven en dmv gecreëerde zogenaamde problemen dik vreten uit de staatsruif door daardoor eveneens gecreëerde dik betaalde onzin functies. Dat is de levensader van D66/GL. Geen problemen oplossen en besturen voor je land. Is op zich voorlopig nog een leuk model voor de nsb-ers/ graaiers, maar aan alles komt een eind.

Lukiluuk | 30-06-22 | 15:56

Racisme is een gevolg van in het verleden behaalde resultaten, die toch vaak een garantie bieden voor de toekomst.

Opgebouwd in eeuwen, afgebroken in jaren. Voor een droom van een groepje schreeuwers en wereldvreemden.

WernerT | 30-06-22 | 15:45

Ik was er al bang voor. Al een halve week NU-loos en onschuldig en nu blijk ik dan toch racist. Enfin, volgens de experts was slavernij dus geen gevolg van racisme (weet de exacte strekking van het artikel niet, heb per ongeluk gedrukt en niet verder gelezen). Ze draaien oorzaak gevolg telkens om. "Blank werd geassocieerd met rijn", "Blank werd omschreven als niet zwart" (of iets in die strekking). Als men wit had gebruikt waren al die associaties met wit gelegd. Dan was wit rijn, en wit niet zwart.
Het blijft een oneindig vernederen en complexen aanpraten van de inheemse Nederlander/Europeaan, op grond van huidskleur, niet op grond van zijn standpunten of zijn (of haar) daden. Het kan me gewoon geen reet meer schelen. Ik merk het wel als ze me komen halen wanneer ik ergens over een geniepig gecreëerde schreef ben gegaan.
Ik erken de Lgbthetc+/-beweging ook niet. Niets wetenschappelijks aan. Ben je ook niet toe verplicht. Op NU zijn vragen over het klimaat verboden. Ze zijn het strebertje in de klas om maar bij de groten te mogen horen. Om ook een kijkje in die enge agenda te mogen nemen. Ze kunnen je wetten op leggen maar ze kunnen je mening niet bepalen.
Ze kunnen natuurlijk wel intimideren door meer van hun te creëren/importeren. Door hun zorgen te uiten over de vormen die protesten aannemen, door tussen neus en lippen door je rechten in te perken en te dreigen met juridische gevolgen van de onaangepaste vrije mening.
Het is een realiteit in een utopische bubbel die ooit een keer moet imploderen onder de druk van de werkelijkheid, de buitenwereld; vol oorlog, vrouwenhaat en ongelijkheid die al die mensen deze bubbel injaagt om vervolgens mee te zeiken op een samenleving die tegenwoordig inderdaad best wel kut is, maar dan voornamelijk dankzij hun eindeloze inzet ieder beetje gemoedsrust de grond in te trappen.

nsfl | 30-06-22 | 15:45

Ok, dus de blanken kleineerden de zwarten om slavernij goed te praten, maar welke reden gebruikten de Afrikanen dan en zijn die dan allemaal oikoracist?

Blauwpetje | 30-06-22 | 15:44

Kijkend naar de cv van Amma Asante word ik niet vrolijk.
Heeft alleen maar overheidsinstanties gewerkt. In de politiek is het allemaal niet gelukt dus dan maar wat rommelen in de marge met adviescolleges en een raad van toezicht.
Vervolgens heel opportunistisch lid worden van de marxistische en antisemitische negerpartij BIJ1.
Bah.

leo de pejo | 30-06-22 | 15:43

Waar blijven voor mij de excuses van Rutte voor mijn overgrootouders die in onder erbarmelijke omstandigheden moesten werken en in plaggenhutten leefden?

O ja, dat is ook zo, zijn tellen niet mee omdat zij blank waren, je weet wel, White Supremacy.

jufrouw theelepeltje | 30-06-22 | 15:41 | 2

Die veenbrand van 1917 is voor mij ook nog een onverwerkt stukje verleden.

Blauwpetje | 30-06-22 | 16:45

Je hoeft niet eens zo ver terug. Als katholieke atheïst, of atheïstische katholiek (daar ben ik nog niet uit) studeerde ik op een refro gedomineerde faculteit waar nauwelijks een katholiek of atheïst bij de staf te vinden was... Of een ander voorbeeld. In de jaren 50 hadden verhuurders in Londen vaak de restricties: geen honden en geen katholieken.

Louter Leuter | 30-06-22 | 18:38

Die zeurders moeten zich eens in de geschiedenis verdiepen. Dan zie je de enorme achterstelling van katholieken in Ierland of dichtbij de uitbuiting van arbeiders tot diep in de jaren zestig van de vorige eeuw. Of hedendaagse achterstelling van de ‘provincie’ ten opzichte van de randstad.
Als ik terugkijk in mijn voorouderlijke geschiedenis en iedereen moet gaan aanklagen over wat me toch allemaal is aangedaan dan zou ik niet meer aan een normale werkdag toekomen.
Koester je verleden als een les, recht je rug, sta op en blijf geen slachtoffer.

Verbandmeester | 30-06-22 | 15:39 | 1

Had ik nog niet gezien... Ik ben een trotse katholieke atheïst (met de nodige goede! ervaringen met jezuïeten). Waarom? Ik ben gewoon een katholiek, houd van het leven, een feest, bier (in de hemel is geen bier, daarom drinken we het hier). Geen calvinistisch vrees de here gedoe. Toch was het in Nederland tot in de jaren 80 niet makkelijk als voor het katholieke smaldeel in het land (op de Brenninkmeijers na dan).

Louter Leuter | 30-06-22 | 18:47

Pink fluffy unicorns dancing on rainbows.
youtu.be/5wb5HWVh6Fs

jufrouw theelepeltje | 30-06-22 | 15:36

Ok, ben ik toch racist, wat jij wil.

sokkenpluisje | 30-06-22 | 15:30 | 1

In Polen hebben ze minder ruimte voor lange tenen.

Torquemada | 30-06-22 | 15:32

Ondertussen dondert heel BIJ1 uit elkaar wegens doctrine.....
Het is net als bij de islamitische scholen, die altijd weer betrapt worden op Fraude

Torquemada | 30-06-22 | 15:29

Zal wel een kern van waarheid inzitten, maar 99% v/d NL bevolking werd destijds (en langer!)ook al slaaf behandeld en wonende in bijzondere omstandigheden!. Gelukkig komt kabinet Rutte 1,2,3,4 ev met genoegdoening zoals Balkende zie “ na het zuur het zoet…”, even afwachten nog verwacht wel veel… wat een zurigheid!

Poespas | 30-06-22 | 15:28

Laat dat 'institutioneel' maar achterwege, volgens de PvdA ben ik gewoon een racist. Ik vind van niet, ondanks dat ik me 'niet helemaal' kan vereenzelvigen met het eeuwige zielige mensen met een kleurtje gepamper van PvdA-ers.

_pacman_ | 30-06-22 | 15:20

Ik heb een hekel aan Duitse herders.
Is dat ook racistisch?

Veepert | 30-06-22 | 15:20 | 1

Ik hou van negerzoenen.

Schoorsteenveger | 30-06-22 | 15:40

Wat ik lollig vind is dat ik onlangs heb geluncht met een (Creoolse) Surinaamse collega. Ze luchtte haar hart over aangetrouwde Hindoestaanse familie.
De (voor)oordelen waren niet van de lucht en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze van andere Creolen vaker heb gehoord over Hindoes.

Kortom: racisme, discriminatie, vooroordelen is niet voorbehouden aan de blanke mens.
Jammer dat nu-punt-en-el nog in de vorige eeuw leeft en deze wetenschap daar nog niet is doorgedrongen. Weinig divers en inclusief ook.

Roos | 30-06-22 | 15:15 | 13

Als kind kreeg ik in Lagos te horen "this is Nigeria, this is our country, you go home". Nigeria is een kruidvat van stammen die elkaar niet kunnen luchten of zien (de Yoruba, Igbo, Hausa, en al die anderen kunnen niet goed samen door één deur). Wij zitten dat niet van welke stam iemand is. Zij wel.

Louter Leuter | 30-06-22 | 18:52

@Louter Leuter | 30-06-22 | 18:52: ben jij het, JW?

Roos | 30-06-22 | 18:58

@Roos | 30-06-22 | 18:58:
Het spijt mij. Dat zijn mijn initialen niet (en ook geen relatie met Shell). Wel leuke avonturen beleefd daar.

Louter Leuter | 30-06-22 | 19:28
▼ 10 antwoorden verborgen

Dat "institutioneel" blijft een hardnekkig trucje. Het is de uitvlucht op de kritiek alle blanken als zijnde racistisch over een kam te scheren OOK generaliseren is. Het Het is om te kunnen zeggen: "Ja maar, alle blanken hebben minstens privilege domweg, door je huidskleur word je voorgetrokken ongeacht of je zelf racistisch bent of niet". Terwijl datzelfde vooroordeel dat de meeste blanken racistisch zijn dan alleen maar naar de werkgevers en anderen die het voortrekken kunnen uitvoeren wordt verlegd. Verder ook vaak verboden om andere mogelijke factoren zoals percentages van de bevolkingsopbouw, opleiding of daadwerkelijk culturele verschillen, überhaupt ter sprake te brengen.

een_mike | 30-06-22 | 15:15

GS wordt toch een te snel medium voor mij, vrees ik.

Duwbak_Linda | 30-06-22 | 15:09 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Als we Racisme heilig verklaren als levensovertuiging is het dan erger dan Islam?

HogeNood | 30-06-22 | 15:07

Heeft iemand trouwens een fijn alternatief? Waar je even vlot het nieuws van de dag kan bekijken, netjes weergegeven in categorieen? Maar dan zonder linkse kots eroverheen.

SeingaltUNo | 30-06-22 | 15:03 | 3

Beter dan GS gaat het niet worden ben ik bang

Vlasbaard | 30-06-22 | 15:09

Met nieuws kijk ik altijd een maand de andere kant op voordat ik me er enigszins in ga verdiepen.
Deutsche Welle vind ik trouwens wel aardig. Die heeft ook mooie documentaires.

HogeNood | 30-06-22 | 15:10

joop van de vara......

Teekje_Tippel | 30-06-22 | 15:23

De journalistiek is kapot.
Er wordt niets meer op waarheid onderzocht.

Dat een journalist niet doorziet dat deze Amma een AShanti, een berucht volk met een bloedig verleden, ook lang na afschaffing van slavernij.

Er zijn zeer veel blanken destijds tot slaaf gemaakt. De huidige schattingen liegen er niet om.
Waarschijnlijk 6x het aantal zwarte slaven.

Maar ook daarin worden de feiten onder het kleed geveegd.
Want je moet een zwarte huid hebben om zielig te mogen zijn.

Bolhoed | 30-06-22 | 15:03 | 3

Dat weet u, maar aan u komt een eind en dan komt er een hele nieuwe generatie die niet beter weet dat alleen Blanken verantwoordelijk waren voor de slavernij. Zij kwamen op het idee om de jungle in te trekken om de nobele zwarte man tot slaaf te maken, over de Atlantische oceaan te vervoeren en in de kolonie te werk te stellen. Dat is dan nog de enige vorm van slavernij die ooit bestaan heeft. Wie het heden beheerst, beheerst het verleden! En wie het verleden beheerst, beheerst de toekomst!

EenGoedBegin | 30-06-22 | 15:48

Net zoals Jerry Afriyie.

toetssteen | 30-06-22 | 15:52

Ik kijk nu punt nl dagelijks, want sommige stukken nieuws zijn alleraardigst. Die ideologische kant stoort mij ontzettend en besef daardoor dat het geen nieuwsmedium is maar een propagandakanaal. Maar welke alternatieven heb ik? Ad.nl is zelfde en soms betaald, telegraaf is leesmuur. Bij rtlnieuws kan io eventueel terecht maar ik kijk geen tv dus heb nietsmet het medium.

Ik heb even gekeken baar DDS, maar die Michael van der Galien is een religek geworden en een extremist nu met dat boerengedoe. Mensen van tpo heb ik altijd al ruk gevonden.

Ik wil best graag politiek neutraal nieuws afnemen maar kan dus nergens terecht.

En betreft mijn voorouders, dat waren turfstekers en leefden echt minimalistisch. Mijn voorouders hebben zich niet rijk gerekend in tegenstelling tot een stel Amsterdammers die sterk geprofiteerd hebben. Recentere voorouders zijn in de mijnen gaan werken en werden geregeerd door de driehoek mijn, kerk en staat. Dat was borderline slavernij. Belde de pastoor aan of je nog een vijfde kind ter wereld wilde zetten en als je niet meewerkte werd de kostwinnaar ontslagen uit de mijnen. Leuke tijden.

Dr.Platypus | 30-06-22 | 14:59 | 5

Op de jij tube zijn een aantal nieuwsorganisaties actief. Bijvoorbeeld TLDR, maar ook meer traditionele organisaties als BBC of DW News. Mijn persoonlijke favoriet is WION. Die organisatie heeft overduidelijk een sterke band met India, maar als je daar doorheen kunt prikken krijg je een perspectief op het nieuws dat je in Europa nooit zult krijgen (en dat perspectief wordt door miljarden niet Europeanen gedeeld).

EenGoedBegin | 30-06-22 | 15:55

Ik ben het grotendeels eens met je comment over de alternatieven. Alleen dat "mensen van tpo ruk zijn", die mening deel ik niet. Die Chris Aal sla ik natuurlijk over, maar die stukjes van Geert Dales zijn behoorlijk raak. Evenals de wat droge arikelen van Jan Omvlee (ik mag die stijl wel), Over Arthur van Amerongen mag u zelf oordelen, alleen jammer dat veelbelovende auteurs daar plotseling weg lijken te zijn (e.g. Freek de Swart) en jammer dat ik steeds meer van de inhoud van die site hier lees en andersom. (IK betaal tweemaal voor hetzelfde)

TeamTiger | 30-06-22 | 16:07

Ik heb ooit tpo opinie geleden en ben hard afgehaakt. Kan best zijn dat ze nu een goede auteur ertussen hebben, maar overal trekt het mij niet.

Ik cherry pick enkele conservatieve punten met enkele progressieve punten. Alles tegen elkaar weggestreept zit ik een beetje midden-rechts.

Dr.Platypus | 30-06-22 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Op de nu lees ik alleen nog maar de reaguursels voor zover dat kan zonder ingelogd te zijn, het zijn er nu 860, en zelfs de uitgelichte reacties zijn negatief over dit soort informatie.
De laatste is van 4 minuten geleden: 'Als ik termen als experts en wetenschappers lees, word ik de laatste tijd zeer alert en mijn wantrouwen staat zeer op scherp.'
Dat zou toch ook op GS niet misstaan?

grietmetgroenefiets | 30-06-22 | 14:54 | 1

Ik heb er speciaal een fakeaccount voor gemaakt, ik zou voor geen goud de legendarisch slechte bijdragen van Walter Fraans willen missen. Ik heb nog steeds het donkerbruine vermoeden dat dat onze eigenste Kaas is.

elfenstein | 30-06-22 | 14:59

De adblocker had ik allang aanstaan op die site, maar na deze week krijgen ze echt geen enkele pageview meer van me. Echt schandalig hoe die site naar de gallemiezen is gegaan over de jaren.

SeingaltUNo | 30-06-22 | 14:53 | 2

Adblock, disconnect en nog een paar obscuurderijtjes, ik moet altijd nog weer even gniffelen als ik die smeekbede bovenaan die site zie staan. NEE, krijg lekker de pip, die adblockert blijft aan en dat lulverhaaltje lees ik met satanisch genoegen. Iedere. Keer. Weer.

elfenstein | 30-06-22 | 14:57

privacy badger. de beste

Ir. Wilhelmus | 30-06-22 | 17:44

Slaaf, met zeven miljoen jaar één van de wat oudere beroepen. En natuurlijk ontstaan in Afrika. Afrika is een continent, geen land.

RickTheDick | 30-06-22 | 14:52 | 5

@RickTheDick | 30-06-22 | 15:08: Oh, ik hoopte op astronaut. Maar bedankt voor de interessante informatie, je hebt me een eind op weg geholpen.

Après toi | 30-06-22 | 15:18

@Après toi | 30-06-22 | 14:55: Een paar honderd jaar geleden linkse trollen en heksen onthoofden of verbranden. De beul. Daarvoor de Neanderthalers, die bij drammers en nsb-ers de sluitspier dagelijks wat oprekte. Beetje D66 hedendaags, kindermoord en verkrachtingen toestaan of onder het tapijt vegen, alles voor eigen gerief. Hoe noem je zo’n beroep eigenlijk?

Lukiluuk | 30-06-22 | 15:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Hee, mag Nupuntnul iets doen waar Ongehoord Nederland een boete voor kreeg?

MAD1950 | 30-06-22 | 14:49

Amma komt uit Ghana, net zoals Jerry Luther King en Akwarium. Zal dus ook wel nazaat zijn van slavendrijvers en slavenhandelaren.
Maar wat had je dan verwacht, Bert, na die aankondiging? Dit is een week van gepreek daar bij die site van wie we als reaguurder de naam hier niet mogen noemen, en van boetedoening. Ze proberen een week lang in onze kop te kruipen en ons ervan te overtuigen dat we racist zijn, ook al beweren we van niet. Want dat is waar de aanval van The Woke, zich op richt, op ons onbewuste. Of liever gezegd op een veronderstelde onbewuste, een geconstrueerd onbewuste, een van buitenaf opgedrongen onbewuste. Wij lezen:
"Het structureel bewust en onbewust onderscheid maken tussen bevolkingsgroepen is na vier eeuwen slavernij en vijf eeuwen kolonialisme nog steeds ingebakken in bijvoorbeeld organisaties, het onderwijs en op de arbeidsmarkt."
Dat woordje 'onbewust' is er schier ongemerkt ingezet, in die zin, maar essentieel als het gaat om de aanval die wordt geopend op de "witte" mens. Want al diegenen die met stelligheid ontkennen racistisch te zijn zullen worden gewezen op wat hen 'onbewust' beweegt, hen zal worden verteld dat ze racistisch denken en racistisch handelen, ook al menen ze zelf van niet. De veroordelingen zijn a priori al uitgesproken, en daar kun je, zo is het verhaal, met terugwerkende kracht niets meer aan veranderen. Het gaat om veel meer dan een erfzonde, het is iets waarvan verondersteld wordt dat het van generatie op generatie wordt doorgegeven en in onze koppen rondwaart, iets wat enkel onschadelijk kan worden gemaakt door The Woke, de mensen met het diepere inzicht, de mensen die een diepere waarheid aan kunnen boren enkel en alleen omdat ze denken vanuit een onderdrukte positie.
Amma komt uit Ghana, het land waar het eigen slavernijverleden volledig, maar dan ook volledig ontkend wordt.

Schoorsteenveger | 30-06-22 | 14:48 | 1

Haar achternaam Asante zegt genoeg.
De Asante/Ashanti waren zeer gevreesd vanwege de mensenroof uit omliggende streken om ze vervolgens te verhandelen als slaaf.
En dat migrantenkind gaat ons de les lezen?

leo de pejo | 30-06-22 | 15:37

Ik merk al een tijd dat mijn reacties op nujij wel heel extreem gemoderate worden. Kunnen best, maar liggen die admin daar dan niet denk ik. Misschien dat BIJ1 tijdens fractievergaderingen nujij mod.

TheOneTruth | 30-06-22 | 14:47 | 2

Je bent niet de enige. Ik heb vele malen netjes een reactie geprobeerd te plaatsen die goed onderbouwd waren en zeer objectief. Toch werd het niet geplaatst omdat het waarschijnlijk niet woke of links genoeg was. Ook een mail gestuurd voor een reactie maar ze konden zich natuurlijk niet herkennen in hun linkse gedachtengang.

bobby33 | 30-06-22 | 14:50

@bobby33 | 30-06-22 | 14:50: Ik mag heel soms een reactie plaatsen die niet eerst gecontroleerd wordt. En krijg daar dan vaak richting de 100 duimpjes op, maar daarna kan ik er vaak niet meer op reageren zonder moderatie en kan ik ook niet reageren (zonder moderatie) op anderen laat staan op een andere post op nu. Nee, er zit een akelig systeem achter dat hele nupuntnl. En ja uiteraard zeg ik alleen hele gekke dingen die supertje kwetsend zijn voor iedereen en ben ik een -ist 1e klas. Das logisch. Het enige waarom ik het nog doe is voor de reacties op mijn reactie (nee niet die duimpjes, diegene die duidelijk uit een andere bubbel zoals GS, telegraaf of tpo komen). Kostelijk. Dat dan weer wel.

mr_awesome | 30-06-22 | 15:01

Nou Kasja de kerstvrouw heeft er een cadeautje gegeven, mijnenvegers voor Oekraïne. Waarom ook niet, geef alles maar weg. Rusland kom er maar in...

Linke Soep | 30-06-22 | 14:46

Toen ze, al weer jaren geleden, begonnen met het wegjorissen van onwelgevallige klimaatmeningen heb ik besloten om nooit meer naar nu punt ennel te gaan. Lucht enorm op!

TheBigKirth | 30-06-22 | 14:46

Emma Asante, de achternaam geeft al aan uit welke stam ze voort komt.
' De Ashanti waren een machtige stam. De hoofdinkomsten kwamen eeuwenlang uit de handel in goud en slaven. De Ashanti waren slavenhouders die de slaven lieten werken in hun goudmijnen'
Mond houden meisje, nazaat van slavenhouders

miko | 30-06-22 | 14:43

Aan de reacties op die site te zien boomerangt al die wokekots prachtig mooi terug in het gezicht van de deuggeilende redacteurtjes. Niet dat ze er wat van gaan leren trouwens, het zal ze enkel aanmoedigen om nóg gekleurder en onderwijzender hun "nieuws" te brengen. Alsof je naar een treinramp in slowmotion zit te kijken, prachtig, genieten maarrr.

elfenstein | 30-06-22 | 14:42 | 2

Het schoolvoorbeeld van clickbait. Jammer dat het alles verziekt.

The-loopy-cowboy | 30-06-22 | 14:45

@The-loopy-cowboy | 30-06-22 | 14:45:
Die site was al verziekt. En overgenomen door activistenbelgen. Terwijl de wereld bol stond van het nieuws wisten ze daar de hele dag de verontwaardiging van de Kamer over Lientjes Populisme als voorpaginanieuws, mét foto en expertcommentaren vol te houden. Zo doorzichtig dat het lachwekkend wordt, is op zich ook best knap, alleen wel jammer dat het niet onder de rubriek "humor" staat maar als volwaardige nieuwsoutlet gezien wordt.

elfenstein | 30-06-22 | 14:48

Op zich heb ik niets tegen deze vrijheid van meningsuiting. Of dat gaat over slavernij, racisme, gendergeneuzel, klimaat, stikstof, allemaal prima, ieder z'n eigen levenen verhaal.

Het wordt alleen vervelend wanneer er naast een luisterend oor ook nog eens een financiële bijdrage wordt afgedwongen, linksom of rechtsom.

Zoelense Hobbyboer | 30-06-22 | 14:40

"Hoi, ik ben een verbinder tussen bedrijfsleven en overheid. Met mijn 7 vinken kom ik naar jou afgedaald om je te vertellen dat ik besef dat het anders moet. We houden je lang te jong en noemen snel te oud. Je bent wat ons betreft te geaard in je land en daarmee niet arbeidsmobiel genoeg. Je zou wel eens zelfverdiend spaargeld kunnen hebben of overgeërfd van je papsie en dat zit ons dwars. En dat houden we zo. Maar waar ik voor kom is jouw goede naam. Ik noem jou racist, viezerik, egoïst, graaier, ontkenner, fraudeur, gepamperd, calculerende burger en moslimfoob. Zonder goede naam ben je tenslotte wat makkelijker opzij te beuken door de massamigrant. Tristate weet je wel. Iedereen straks even kansloos. En niet zeiken, want ik kom er speciaal openlijk voor uit dat ik 7 vinker ben. Geen makkie, dat hek om mijn huis. Beveiliging kost wat. Ik kan straks niet meer op straat lopen. Alles met die beveiligde auto. Denk daar maar eens aan als een nieuwkomer je buiten verrot scheld. Jij kán nog op straat."

zeurmachine | 30-06-22 | 14:38

Ik las het al niet, maar heb voor de zekerheid die kloteapp verwijderd.

R. Skickr | 30-06-22 | 14:35 | 2

Jaren geleden al gedaan.

Lucifer | 30-06-22 | 14:37

Ze roepen maar wat ze willen. Bezoek die site nooit. Mijn browser schiet gelijk in de storing bij sites die minder dan drie letters in de naam hebben.

plaksnorhater | 30-06-22 | 14:35

Peter Stuyvesant had Nieuw Amsterdam nooit moeten laten overnemen door de Engelsen. Dan hadden we in de Verenigde Staten van Amerika geen hamburgers maar frikandellen gegeten, en had Suriname zich onafhankelijk ontwikkeld tot een modern gidsland van ongekende innovatie, weelde en gelijkwaardigheid met gelukkige mensen waar wij asiel zouden aanvragen in de hoop iets van die democratische glorie mee te mogen maken.

Taeckeltje | 30-06-22 | 14:35 | 4

Ja, Nederland heeft de domste ruil uit de geschiedenis op zijn naam staan. Nieuw-Amsterdam ruilen voor Suriname... We zouden ons eerder moeten schamen omdat onze voorouders zulke schlemielen waren dan omdat een miniem aantal van onze voorouders slavenhouder was.

MAD1950 | 30-06-22 | 14:58

@MAD1950 | 30-06-22 | 14:58: Onze hoezo onze? Mijn voorouders waren arbeiders en keuterboertjes die niet of nauwelijks een beter leven en vrijheid hadden dan de slaven. Maar ik ben schuldig want man en blank. Terwijl complete afrikaanse dorpen een heel goed leven hadden door slaven te jagen en te verkopen. Maar ja neger dus zielig.

Jafco | 30-06-22 | 15:03

@Jafco | 30-06-22 | 15:03: De mijne waren vissers, binnenschippers, boerenarbeiders en er zat dan ook nog een molenaar tussen. Maar ik heb de erfzonde omdat ik "wit" ben. Afriyie en Akwasi stammen af van slavenhandelaars, maar die zijn vrijgesteld van de erfzonde, want zwart en bovendien politiek correct. Zo hoor je te denken volgens onze staatsgodsdienst.

MAD1950 | 30-06-22 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het is ze toch weer gelukt om jullie er over te laten praten. Missie geslaagd.

Friepeltje | 30-06-22 | 14:34

Wij van wc- eend.......

pibasso | 30-06-22 | 14:34

Prima toch. Staat er ergens dat institutioneel racisme ook slecht is? Iedereen gaat er toch mee door en dit gezever heeft het alleen maar erger gemaakt. En dat slavernijverleden de oorzaak is, wat een onzin. alsof in landen zonder slavernijverleden (zijn die er überhaupt?) Geen racisme bestaat. Zo verkies ik bijvoorbeeld als bedpartner altijd blondines.

Hadena | 30-06-22 | 14:34

Als mijn donkere vriend tegen mij zegt dat hij een beetje moe wordt van dat gemekker over kleur dan denk ik , vent je bent een kanjer.
Wij samen hebben het er nooit over dat hij donker is en ik wit.
Bij ons lulpraatje voor de deur heeft hij het over,, ik ben zwart dus een neger.
Jij bent wit dus een blanke, so what.
Voor de duiding hij is een toffe kerel en ik mag hem graag.
Dus geen racismekaart van beide kanten.
Ps; hij wordt ook wel eens moe van mw, SS.

Zitvlak | 30-06-22 | 14:34 | 7

Wit?

mr_awesome | 30-06-22 | 15:07

@mr_awesome | 30-06-22 | 15:07: Ik ben wit/ blank, als ik de zon zit word ik een rode kreeft en daarna een beetje bruin.
Nooit zo donker als mijn maat waar ik over schreef.

Zitvlak | 30-06-22 | 15:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze hele rant snapt niet wat intitutioneel betekent en vraag me af of er uberhaupt wel gelezen is.

Institutioneel is net als bij de belastingdienst, heeft niks met individueel racisme van u of mij te maken. Of gaan we ontkennen dat wat bij de belastingsdienst gebeurt is niet gebeurt is nu we ineens op onze knee jerk pik getrapt zijn (net als mensen altijd roepen bescherm onze hulpverleners totdat de boeren boos worden, dan zijn het ineens klootzakken) en het weer persoonlijk gaan opvatten

menage | 30-06-22 | 14:34 | 3

In Vlaanderen is een (sociale) woningbouwvereniging die vooral aan Turken verhuurt, begonnen met een controle van onroerend goed en bezittingen in Turkije. Want om sociaal te huren in Vlaanderen mag je namelijk zelf geen vastgoed bezitten. Daartoe onderteken je een contract. Lang verhaal kort: meer dan de helft van de huurders heeft gelogen over dat vastgoed.
Is dat nou institutioneel racisme van de verhuurder of is het gewoon nuchter en verstandig beleid?

Après toi | 30-06-22 | 14:41

Zo institutioneel dat er ook bergen met blanken van hun kinderen zijn beroofd.

The-loopy-cowboy | 30-06-22 | 14:44

@The-loopy-cowboy | 30-06-22 | 14:44: Ze zijn niet van hun kinderen beroofd, het gaat bijna altijd om ouders/alleenstaande moeders die niet voor hun kinderen kunnen zorgen.

Après toi | 30-06-22 | 14:53

Woke, ik moet er niets van weten maar kan me voorstellen dat sommigen daar wel iets mee hebben. Maar waar komt toch die niet te onderdrukken (lol) drang vandaag om deze inclusieve evangelie de hele dag, iedere dag van de daken te willen schreeuwen?

Is het bekeringsdrang of toch meer een vitrine om de eigen deugdzaamheid in te etaleren? Of is het puur de angst zelf verketterd te worden? Waarom moet het zo gepusht worden?

Duwbak_Linda | 30-06-22 | 14:33 | 2

Hahaha, Duwbak die 'gepusht' zegt!

Okee, ik log mezelf al uit.

Bert Brussen | 30-06-22 | 14:41

@Bert Brussen | 30-06-22 | 14:41: Gniffel

Duwbak_Linda | 30-06-22 | 14:44

Is het ook mogelijk om vooraf al een herstelbetaling te doen?

ChatBot | 30-06-22 | 14:32

"U bent racist"
Ok.
"U moet betalen"
Nee, ik ben racist, weet je nog?

Wat is dat toch met die mensen, die denken dat je meebeweegt met ze, nadat ze je eerst verrot schelden?

IndoorexpaT | 30-06-22 | 14:32

Het gaat om herstelbetalingen. Trap er niet in.

RocketMan | 30-06-22 | 14:28

Eindelijk erkenning. Er waren natuurlijk al wat lieden in het extreemlinkse spectrum die mij verdachten maar ik ben blij dat het nu officieel is. waar bestel ik T-shirts?

HD50 | 30-06-22 | 14:26

Ik dacht eigenlijk ook dat racisme/discriminatie nauwelijks meer bestond in NL, totdat ik hier weleens de comments las op stukjes over institutioneel racisme /discriminatie bij de toeslagenaffaire.

Diederik_Ezel | 30-06-22 | 14:26 | 3

Zelfs jij leert nog eens wat hier!

ChatBot | 30-06-22 | 14:31

Dat zie ik wel iets genuanceerder: je hebt gewoon veel nieuwe Nederlanders die uit een land/cultuur komen waar sjoemelen de manier is om te overleven. Veel onderling wantrouwen en een erg onbetrouwbare overheid. Die mensen hebben de neiging om de cultuur uit het Land van Herkomst mee te nemen naar Nederland. Met als gevolg dat ze ook hier gaan sjoemelen en de boel gaan bedotten. Dat weten ze bij de belastingdienst ook wel, en daar is men dus op gaan controleren.

Après toi | 30-06-22 | 14:33

Natuurlijk bestaan racisme en discriminatie. En niet alleen in Nederland en door Nederlanders. En daar zit het probleem met dit gedoe: de meeste vluchtelingen zijn hier omdat ze in het thuisland gediscrimineerd of erger worden. En niet door Nederlanders. En de mening van veel nieuwe en oude medelanders (asielzoeker, arbeidsmigrant of expat) over de Nederlander is ook niet echt genuanceerd. Alsof wij de enige klootzakken op deze wereld zijn.

Vandeanderekant | 30-06-22 | 14:46

Ik herinner me nog deze (variatie op een) oude grap:

Ik heb aan 2 dingen een hekel: aan racisten en aan blanken.

Après toi | 30-06-22 | 14:24

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom racisme zo exclusief is voor blanken. Toegegeven het is natuurlijk wel zo. Vele vooral oudere blanken zijn of ze het nu goed of slecht bedoelen institutioneel racistisch. Of het nu gaat om negers of Aziaten. Ze kijken allemaal toch anders naar iemand die anders is. Veelal i.c.m. stereotypjes zoals; negers zijn lui, Aziaten hebben een kleine piemel, Arabieren zijn terroristen etc.

Maar... Dat doen negers ook. Vriend van mij, Amerikaan, neger, zegt dat hij commentaar krijgt van zijn "brothers" als hij met een blanke vriend ergens is. Japanners? Breek me de bek niet open. Die kijken neer op alles wat niet Japanner is. Arabieren? Die voelen zich ook superieur boven alles.

Ik vind het nogal hypocriet om het hele racisme gebeuren (hoewel terecht) af te schuiven op blanken alleen. Al die andere volkeren zijn ook racisten. Het is menseigen.

Theodorus.Goldbach | 30-06-22 | 14:23 | 12

Het ras-sis-tisch gesis naar blanke vrouwen komt ook uit een bepaalde hoek gewaaid.

Gebakschep | 30-06-22 | 14:39

Je hoort eigenlijk niks over de miljoenen blanke mensen die vroeger tot slaaf werden gemaakt door de islamieten.
En in heel Afrika en Azië wordt goed in de gaten gehouden wie met wie mag trouwen zonder dat het woord racisme gezegd wordt.
Alsof ze nooit bestaan hebben

pejoar | 30-06-22 | 14:52

@pejoar | 30-06-22 | 14:52:

Jawel hoor. Heel veel zelfs. Weet je waar je weinig over hoort? De Thralls van de Vikingen. Hoewel ik toch aardig onderlegd ben in de geschiedenis kwam ik daar pas achter dankzij een televisieserie en ik moest het opzoeken. Kan ook aan mij liggen.

Theodorus.Goldbach | 30-06-22 | 15:11
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 14:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En u punt NL ?
Was misschien in 1999 / 2000 vernieuwend.
Maar ik kom er al meer dan een decennia niet meer.

hangtiet met knoop | 30-06-22 | 14:22 | 1

decennium, dan toch.

Glasgow Argus | 30-06-22 | 14:28

En denk maar niet dat enig kritisch geluid door de moderatie heen komt daar. Eerder deze week daar al opgemerkt dat de achtergrondkleur van de website wit is en mijn huid niet en dat de verbanning van het woord blank uitsluitend van een vocale minderheid komt die van gekwetst zijn een verdienmodel maakt: reactie niet geplaatst.

Tapu | 30-06-22 | 14:22 | 5

@RandomAct | 30-06-22 | 14:24: Zelfs als je taalfouten e.d. vermeldt in een reactie, komt deze er niet door. Gewoon niet meer naar kijken.

JayJay | 30-06-22 | 14:45

Om die reden, en omdat ik ze niet financieel wil steunen, account aldaar verwijderd. Nu vragen ze regelmatig in een popup of ik ze asjeblieft wil steunen en een account aan maak. Nee dus. Bijkomend voordeel, ik kan nog maar een paar commentaren lezen. Beter voor het hart.

Vandeanderekant | 30-06-22 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

"U bent racist! Geef mij geld."
"Maar U krijgt toch al iedere maand geld als Uw uitkering wordt overgemaakt?"

Osdorpertje | 30-06-22 | 14:21

"Bijten in de hand die je voedt."
Zo'n gevoel krijg ik erbij.

SNAFU | 30-06-22 | 14:20
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 14:20

Je bent een onaangenaam persoon of niet.
Kleur heeft daar niets mee te maken.
Mocht je dat wel vinden , ben je een onaangenaam persoon.

Keukenmalloot | 30-06-22 | 14:19

Kijk uit als u het racist zijn ontkent; mensen vallen flauw of hebben ze woede uitbarstingen. Terwijl u op en neer naar werk ging naar werk hebben sommigen hun leven toegewijd aan dit wereldbeeld. Compleet ingezet op het idee dat iemand met lichte huidskleur in een soort imperfecte god is zonder dat zelf te weten. En net als dat u bij plots ontslag een rolling krijgt, stort hun wereld in wanneer u het durft om hun feitelijke mening te ontkennen. En terecht, heb je gezien hoe licht u bent? Dat betekend dat alles in uw leven makkelijker was. Een absoluut feit, geen interesse of mogelijkheid voor revisie. We zijn teveel spoken-word avondjes voorbij om nog van gedachten veranderd te kunnen worden. Ga maar huilie-huilie doen met je wijt priflitsch. Huidskleur is nu eenmaal alles.

GeheidEenGeit | 30-06-22 | 14:17

Mag je hier ondertussen complotten op los laten? Want dit begint de och steeds meer op de systematische afbraak van de man te lijken. Een agenda gepusht door overheden om zo het volk onder controle te krijgen, maar ach ik heb m’n alluhoedje nog op.

ikworstelengadouchen | 30-06-22 | 14:16

Go woke go broke.
Disney heeft een afwaardering van de aandelen van zeggen en schrijven 188 miljard dollar over de laatste kwartalen in de boeken staan en tenminste een groot deel daarvan is te wijten aan politieke (woke) meningen die in hun producten aan de consument worden opgedrongen.
Investeerders pruimen dit soort dingen niet, omdat het instabiliteit in de hand werkt. Mensen in een vrije maatschappij vinden het over het algemeen namelijk niet leuk als verteld wordt wat ze moeten vinden en zelfs -kots- hoe ze moeten denken.
Gelukkig is woke wereldwijd op zijn retour. De stemmen tegen dit op racisme baserend fascisme (want dat is het gewoon), vermomd als goede manieren, worden steeds luider. De luid schreeuwende 3-4% kloefkappers, die hier en daar nog proberen de complete westerse cultuur te gijzelen met hun krankzinnig gedachtengoed gaat daaraan niets meer veranderen. Gelukkig maar. Woke is zó 2021...

Gladiator Fap | 30-06-22 | 14:16 | 8

@Jan van Haerlem | 30-06-22 | 14:30: eens. Zie ook mijn laatste comment in deze draad. In denk in elk geval binnen de journalistiek te kunnen constateren dat het vooral de activistische redacteuren (millennials?) zélf zijn waardoor dit zo uit de hand loopt, terwijl de uitgevers en de aandeelhouders, en de lezers, er steeds minder op zitten te wachten. Maar nu het eenmaal zo is zal het, inderdaad, niet meer zo snel veranderen. En dat is wel eng.

Bert Brussen | 30-06-22 | 14:34

@Jan van Haerlem | 30-06-22 | 14:30: las bijvoorbeeld laatst nieuwsbrief van Bari Weiss over hoe nu ook binnen de advocatuur (in de VS) uit de monden van vers in de rechten afgestudeerde millennials is te horen dat bijvoorbeeld blanke mannen die van verkrachting worden beschuldigd geen rechtsbijstand meer verdienen en dat soort doodenge shit. Maar dit zijn wel mensen die over 15 jaar rechter worden. En we zien nu met Roe v. Wade wat voor fundamentele veranderingen daardoor mogelijk zijn. Nu zijn het de conservatieven die winnen, maar over nog eens 50 jaar moet je niet gek opkijken als 'wanneer een man wordt beschuldigd van verkrachting is hij schuldig tot het tegendeel wordt bewezen' van kracht is. In Zweden is zoiets eigenlijk al een feit (al is het iets genuanceerder maar toch).

Bert Brussen | 30-06-22 | 14:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Antwoord: dat is geheel correct. En?

BoerKoekoek | 30-06-22 | 14:15 | 2
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 14:16

@Boterzacht | 30-06-22 | 14:16: Geen probleem. Verrekenen we wel even de genoten uitkeringen, zorg, onderwijs en andere voordelen vanaf het moment dat u bevrijd was. Uitkomst: u bent ons nog een forse betaling schuldig. Betalen of we pakken uw paspoort af en sturen u als wanbetaler terug naar donker Africa. Eventuele bezittingen hier worden verbeurd verklaard. Verder nog iets van uw dienst?

BoerKoekoek | 30-06-22 | 14:36
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 14:14

"Dat zeggen experts tegen NU."
Ah kijk, de "wetenschappers" zijn al vervangen door "experts".

knutsel_ | 30-06-22 | 14:14

Ik ben blank. Wat betekent: " van alle smetten vrij". Best mooi eigenlijk.

streknek | 30-06-22 | 14:13 | 1

Scherp!

LoesjeP | 30-06-22 | 14:20

Wat mooi aan Nupuntanaal is, zijn de stellingen mbt racisme. Lach me scheef. Elke stelling die ze inbrengen en waarvan ze hopen dat een groot deel van hun lezerspubliek ze in een bepaalde richting beantwoordt, wordt exact het tegenovergestelde beantwoord, en met overmacht. Zo is 90 procent tegen herstelbetalingen, 85 procent tegen een feestdag voor keti Koti, 80 tegen erkenning slavernijverleden etc.

Mijns inziens voldoende voor de conclusie dat Nupuntanaal de doomscrollsite van Nederland is, het clickbaitwalhalla, de plaats waar mensen heengaan om met de riem te krijgen, om zich eens lekker te ergeren.

Niemand neemt die site dus serieus op dit gebied. Eea blijkt overigens ook uit de reacties, die in overweldigende meerderheid dus NIeT laten zien wat NuAnaal graag oplegt: 99 procent daarvan gaat in tegen wat die idioten willen overbrengen.

Tot slot: dat achterlijke wijf is uit Ghana hierheen gekomen. Wat zat er in fakking Ghana in het drinkwater zeg. Elke debiel uit dat konijneland komt hierheen om te janken over Nederland. Wat is dat voor een ongelooflijk dom stinkhol? Oh ja, ik weet het alweer. Ghana was het epicentrum van de zwarte slavenhandelaren. Zou zij, maar ook Akwasi, niet bezig zijn met een afleidingsmanoeuvre, om vooral niet te hoeven kijken naar het eigen verleden? Fakking domme hamster dat ze is.

The-loopy-cowboy | 30-06-22 | 14:13 | 4

We spreken dan ook over een minderheid ván de minderheid, die enkel zeer zeer luid schreeuwt, zodat het lijkt alsof het om de meerderheid gaat. 90% van de mensen heeft hieraan geen boodschap. We hebben het alleen een beetje te goed om ons over alles druk te maken. Op het moment dat het eventjes minder lekker gaat, ik zeg maar wat, pak 'em beet de gasrekening verdubbelt, dan reageren mensen iets geirriteerder op dit racistische geschreeuw. Je goed voelen is even niet belangrijk meer. De rekeningen moeten betaald kunnen worden.

Gladiator Fap | 30-06-22 | 14:20

Inmiddels, 14.20 uur: 97% .

LucaBrasi | 30-06-22 | 14:21

Hohoho, ze is hierheen gekomen in het kader van gezinshereniging nadat haar illegaal in Nederland verblijvende vader tijdens een generaal pardon Nederlands staatsburger werd.

Ze heeft hier een dak boven d'r hoofd, veiligheid, een opleiding en baankansen gekregen, maar is er desondanks vol van overtuigd dat we allemaal racisten zijn.

ReyNemaattori | 30-06-22 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Boterzacht | 30-06-22 | 14:13

Ik denk dat de chef redactie even aan het lunchen was en zijn passwords onbeheerd heeft achtergelaten.

BobDobalina | 30-06-22 | 14:12 | 1

Het zijn de chef redacties die dit doen. Allemaal zo woke als de tyfus en geschat niet ouders dan 29.

mr_awesome | 30-06-22 | 14:56

Ik ben ook wel een beetje een racist. Ik voel mij het meest op mijn gemak tussen Twentse en Achterhoekse leu. Heb even in de Randstad gewoond maar voelde mij nooit echt helemaal op mijn gemak tussen die blanke ABN-kakkende kakkeujrjtjes.

Leptob | 30-06-22 | 14:12

Was ik maar een neger met kroeshaar en geen blanke man die intussen langzaam kalend aan het worden is.

Brabeaulander | 30-06-22 | 14:10 | 2

identificeer jezelf als een neger met kroeshaar. Wanneer "gender" een sociaal construct is, dan zijn andere kenmerken zoals "leeftijd" en "ras" dat ook.

Glasgow Argus | 30-06-22 | 14:12

Afrikanen worden ook gewoon kaal. En worden vaak niet oud. Dar voorkomt kaal worden.

AntiZanicz | 30-06-22 | 14:31

Die hele woke poppenkast bestaat juist vanwege die nieuwsmedia. Zonder 'nieuwsmedia' had geen hond ooit van dat gewauwel gehoord en zouden nu niet zoveel jongeren depressief zijn omdat ze niet meer weten of ze een mannetjes- of vrouwtjesmens zijn. Postmodernisme is het gangreen voor iedere cultuur. En nu maar hopen dat de volgende generatie jongeren zich weer laat ombouwen tot cisgender.

Koekebakker | 30-06-22 | 14:10

Ik praat veel met verfpotten met diverse RAL kleuren. Ze zijn vredig en zwijgzaam. Ik vind ze best fijn. Rustige types. Luisterend oor. Ik kom tot de conclusie dat RAL kleuren niet geassocieerd zijn met dom zwetsen. Gelukkig. Waar kan ik promoveren?

nobodiesunmighty | 30-06-22 | 14:08 | 1

Dat gaat zo niet lukken. Eerst moet je die verfpotten flink tegen elkaar gaan opzetten en de witte potten voor racist gaan uitmaken. Dan kun je zo promoveren.

radiatorknopje | 30-06-22 | 14:25

Wiki: "Op 3 juni 2022 werd bekend dat de ministerraad heeft ingestemd met de benoeming van Asante tot lid van het Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding."

Dat 'huishouding' blijft toch wel een achtervolgertje, niet?

frankyw | 30-06-22 | 14:08 | 1


LOL!

LoesjeP | 30-06-22 | 14:13

Dat is geen antiracistische propaganda, maar propaganda tegen blanken. Onversneden racisme.

Muxje | 30-06-22 | 14:06 | 2

Antiracisme = racisme, omdat het niet de ongelijkheid oplost maar enkel de poppetjes omdraait.

ReyNemaattori | 30-06-22 | 14:16

Vraag aan twee spelende kindjes, een blanke en een donkere, wat hun verschil is. Ze weten het niet. Dat verschil wordt ze door de zgn. antiracisten er met de paplepel ingeslagen, want ze moeten zullen het verschil weten.

gemeentereiniging | 30-06-22 | 14:37
-weggejorist-
Jan_Pietersen | 30-06-22 | 14:05 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooi!

Ram_Ram | 30-06-22 | 14:05

Harstikke goed om aandacht aan racisme te besteden! Die straatrovertjes a.k.a. "jongeren" die zouden in hun werk veel meer diversiteit ten toon moeten spreiden. Ze beroven namelijk vooral (alleen) blanken.

Toede_Le_Dokie | 30-06-22 | 14:05

Die Amma Asante, die was toch van die onduidelijke geldstromen naar Ghanezen in de Bijlmer?

Moet ze zich zelf eens gaan verdiepen in de historie van de Ashanti en hun rol in de slavenhandel.

Glasgow Argus | 30-06-22 | 14:05 | 5

De vraag is of ze goed kan koken!

pibasso | 30-06-22 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Een expert hoort een wetenschapper te zijn, niet een activist. Activisten zijn blind voor feiten.

Hommel | 30-06-22 | 14:04 | 2

Dat is dan ook hun expertise.

nobodiesunmighty | 30-06-22 | 14:13

Een expert zou toch ook zien dat slaven juist hoogwaardige werkkrachten waren, onontbeerlijk voor de bedrijfsvoering. Er werd in geïnvesteerd en goed voor gezorgd. Middels een anti-concurrentie-beding werd ook voorkomen dat er verloop zou ontstaan.

AntiZanicz | 30-06-22 | 14:35

Blank, man en ouder dan 40 = racist, fascist, sexist enz.

Ik beschouw het als een Geuzennaam.

James Lastig | 30-06-22 | 14:04 | 4

Blank, vrouw en 60+, = raciste, fasciste, sexiste enz.
Of geldt het dan niet?

LoesjeP | 30-06-22 | 14:12

idem, bij die kwalificaties weet ik altijd dat ik het bij het rechte eind heb,

dinges_123 | 30-06-22 | 14:30

@LoesjeP | 30-06-22 | 14:12:
Nu nog niet. Komt nog wel. Blanke vrouwen zijn de volgende.
*iets mompelt van 'eerst kwamen ze voor de blanke mannen, en ik zei niets, want ik was geen blanke man*
Een reden waarom discriminatie altijd, maar dan ook altijd, bestreden moet worden, ook als het als 'positieve discriminatie', 'diversiteit' of 'inclusiviteit' wordt gepromoot en natuurlijk ook als het door blanken gebeurt.

radiatorknopje | 30-06-22 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

De holocast verbleekt erbij, las ik in het AD.

Mr_Natural | 30-06-22 | 14:03 | 3

Wait for it...

Bert Brussen | 30-06-22 | 14:09

daar stuurt men wel op aan terwijl de slavernij niet zo mooi was maar beslist geen eigen-bezit-vermoorden-festein. Wel gebruikt men handig het shoah-playbook om de blanke mens vanalles aan te praten. Mensen met een erfelijke messias doctrine zijn er wel gevoelig voor.

AntiZanicz | 30-06-22 | 17:04

hebben ze alweer stiekem weggehaald

Emmeraar7 | 30-06-22 | 18:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl