Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sander Dekker viel vanwege dit land is te vol

VOL = VAL

De Volkskrant reisde naar het Schelpenpad in het Zuid-Hollandse Monster om ter plekke forensische vragen te formuleren over het wie, wat, waar, waarom en hoe van De Val, of liever: de DOODSMAK, van voormalig vvd-minister voor rechtsbeperking en mitellakwesties, Sander Dekker. Ter plekke trof de krant sporen aan van een breder bekend fenomeen in een land dat steeds smaller wordt: niemand gaat nog voor elkaar aan de kant. Dat kan ook bijna niet, want het is overal druk, te druk, vol en zelfs wel eens overvol. Dat wreekt zich op plekken als het Schelpenpad in Monster, waar mensen trachten even aan de drukte te ontkomen door wat rust en ruimte op te zoeken, en vervolgens die ruimte geheel voor zichzelf te claimen. Maar als dat plan bij meerdere mensen op hetzelfde plek post vat, dan krijg je alsnog gedrang op de vierkante asfaltmeter, of in het schelpengruis, zo u wil. En als dan wandelaar noch wielrenner willen wijken - riskeer je ook nog eens straalwagens, notitieblokken en opdringerige vragenstellers in je steeds smaller wordende recreatiestrook.

Reaguursels

Inloggen

Gemiddelde wielrenner is een pak reuzel bijeengehouden door drie maten te kleine wielrenkledij. Remmen is voor deze ouwe lullen geen optie omdat het enorm veel energie en kracht kost om er weer een beetje gang in te krijgen. Want zeg nou zelf een beetje sportman houdt wel van een goede interval training.

B2 | 10-06-22 | 19:33 | 1

En stoempen met een trapfrequentie van 80… en maar verbaasd zijn over al die knieblessuren.

Dude heb je eten | 10-06-22 | 22:30

Zegt de Volkskrant nou dat dit land vol is???

Cor Netto | 10-06-22 | 18:55

Luchtfietsen lijkt me de oplossing.

squadra | 10-06-22 | 18:51

Als ie niet veilig kon remmen, dan ging ie kennelijk te hard.

Maak onderaan de helling een wildrooster in de weg en het probleem is verholpen.

happen_maar | 10-06-22 | 18:28

*zucht*
Cue Joop Visser maar weer.

UnderTheDevil | 10-06-22 | 18:18

Fantastisch om al die reacties te lezen van gefrustreerde bierpenzen die zelf niet meer in staat zijn om zichzelf op een fiets te hijsen en daarom vol op het orgel gaan over wielrenners die nog wel hun pikkie kunnen zien.

Los daarvan: het is wel de verantwoordelijkheid van wielrenners om hun snelheid aan te passen waar nodig. Als er verder niemand in de buurt is, en dat is ook best vaak, dan is er niets mis mee om windje mee 50 per uur op de teller te zetten. Dus hou op met je onzin over 'ga maar op een afgesloten baan fietsen'.

Eenzelfde reactie kan worden gedaan over voetgangers die, met een breed voetpad naast het fietspad, toch liever op het fietspad lopen en vinden dat je als wielrenner dan maar voor ze inhoudt. Het is namelijk precies dezelfde situatie als waar iedereen hier doorgaans los op gaat: wielrenners die niet op het fietspad rijden maar de autobaan. Wees consistent in je oordeel...

Rooie Kater | 10-06-22 | 18:06 | 4

@Zenzeo | 10-06-22 | 18:10: Ik dacht ik sluit mee een beetje aan bij de toon van het debat... Met een korreltje zout nemen!

Rooie Kater | 10-06-22 | 18:14

Er zijn nogal wat mannen met een bierpens die hun pikkie niet kunnen zien op een wielrenfiets in een strakke outfit.
Ik ga opzij want de impact overleef ik niet.

Analia von Solmsch | 10-06-22 | 19:52

Laat ik je wat aparts vertellen dan, in mijn woonplaats hebben we een tweebaansweg langs het kanaal, een heg, en daarachter een breed fietspad met gescheiden rijbanen. Mag jij eens raden waar je op zaterdag- of zondagmorgen zo'n groep losgeslagen in spandex gestoken hangbuiken of een snelle fiets aantreft -tip-; niet het fietspad!

me163komet | 10-06-22 | 22:51
▼ 1 antwoord verborgen

Help me even: wánneer is in Nederland ook weer precies besloten om van de openbare weg een racebaan te maken? Iemand? Staat me nog wel héél vaag iets van bij, maar kan het me niet meer zo heel duidelijk voor de geest halen...

Zenzeo | 10-06-22 | 17:59

Tijdens de aankomende autoloze zondagen kunnen de snelwegen door de wielrenners gebruikt worden. Dat lijkt me een prima compromis.

Frau Merkel | 10-06-22 | 16:58

Wat ik geregeld zie is een fietspad met ernaast een verplicht voetpad aangegeven met borden. Vervolgens zie ik hele gezinnen met een buggy's naast elkaar lopen op het fietspad, want dat is glad asfalt en het voetpad ernaast is schelpenpad, daar hebben die voetgangers dan blijkbaar geen zin in. Wanneer je daar vervolgens netjes en vriendelijk wat van zegt krijg je nog een grote bek terug ook. M.a.w.: laten we ons eerst eens houden aan de normaal geldende verkeersregels?

Dan nog fatsoen. Wielrenners dienen er rekening mee te houden dat op fietspaden ook recreatiefietsers bevinden. In sommige gevallen betekent dit dat wanneer van beide kanten fietsers aankomen je als wielrenner gewoon wel eens op de rem mag en achter de recreatiefietsers mag blijven. Gewoon fatsoen lijkt me, maar dat is best veel wielrenners blijkbaar niet meer gegeven?
En dan dienen wielrenners gewoon in recreatiegebieden waar ook wandelpaden kruisen gewoon op te letten. Niets meer of minder dan fatsoen. Natuurlijk is het altijd aan wandelaars op te letten bij oversteken, maar iedereen is wel eens niet scherp, zeker kleine kinderen niet

Jan, Leiden | 10-06-22 | 16:56 | 1

Wandelaars in combinatie met wielrenners op 1 pad lijkt me sowieso niet zo'n heel goed idee.

Zenzeo | 10-06-22 | 18:00

Op het wandel slash fietspad hier langs het kanaal vaak geïrriteerde wielrenners die schelden en hun hoofd schudden als ze eens moeten afremmen omdat er wandelaars elkaar kruisen en het fiets gedeelte even iets smaller is. Laatst gaf er 1 mijn vrouw een tik met zijn schouder en die had linea recta het kanaal ingegaan als ik hem te pakken had gehad. Wat een jankerds met hun dunne armpjes.

Misterspok | 10-06-22 | 16:51

Net als de meeste weet ik uiteraard niet wat hier gebeurd is, ik heb alleen een vermoeden.
En ik weet uit ervaring dat mensen steeds meer het recht in eigen hand nemen.
Op zich ergens ook logisch, gezien het feit dat ik eigenlijk vrijwel nooit politie zie.
Zelf meegemaakt dat ik in een buitengebied op een zandweg met de auto reed.
Ik mocht daar 60, maar reed 40.
In de verte wat gewone fietsers, die vlak voordat ik daar was ineens midden op de weg gingen staan en mij de weg blokkeerde.
Toen ik vroeg waarom, kreeg ik te horen dat ik te hard reed..........

helaas-nederlander01 | 10-06-22 | 16:30 | 3

40 op een zandweg...?

Zenzeo | 10-06-22 | 18:01

@Zenzeo | 10-06-22 | 18:01: Ja hoor, dat kan makkelijk.
Die wegen ( tenminste degene waar ik regelmatig rij ) worden gefreesd zoals ze dat noemen, dan zijn ze vlak en hard.
Je moet daar niet gaan rijden na een flinke regenbui en er veel auto hebben gereden. Dan kan je zelfs vast komen te zitten weet ik uit ervaring.
Dan moet je hopen dat er een bewoner is die je met zijn tractor uit de prut wil halen ( voor 5 of 10 euro, leuke verdienste voor ze ).

helaas-nederlander01 | 10-06-22 | 20:57

Ben benieuwd wanneer die qr codes weer van stal worden gehaald...

Brabeaulander | 10-06-22 | 16:23 | 2

Bij de Aldi moet je al met je bankpasje scannen...

nobodiesunmighty | 10-06-22 | 16:26

Die heb ik gisteren nog gebruikt... een ticket voor een concert.

Roos | 10-06-22 | 16:34

Vooropgesteld dat ik niets met Sander Dekker of met wielrennen heb vind ik het vrij bizar dat hij in de reacties voornamelijk de schuld krijgt.
Iemand in volle vaart aan zijn arm trekken lijkt mij niet goed te praten.
Vul voor Sander Dekker een andere naam in en ik vraag me af of de reacties hetzelfde zouden zijn.

Roos | 10-06-22 | 16:03 | 7

@BenZen | 10-06-22 | 16:28: o maar daar ben ik het ook volledig mee eens! Zelf kan ik me enorm ergeren aan pelotons of motorrijders op een dijk.
Ik verbaas me er alleen over dat men het ook normaal vindt dat iemand die zo'n snelheid heeft bij de arm wordt gepakt waarna hij zo'n smak maakt.

Ik zou dat niet kunnen. Een paar scheldwoorden is dan het hoogst haalbare.

Roos | 10-06-22 | 16:32

@Roos | 10-06-22 | 16:32: ja, motorrijders op een mooie dag op een dijk. Doodeng en ze blijven maar komen. Je zult er maar aanwonen....

BenZen | 10-06-22 | 16:36

Maar om daar poging tot doodslag van te maken slaat OOK HELEMAAL NERGENS OP. Waarschijnlijk gewoon een reflex van die vrouw toen ze voor de zoveelste keer geconfronteerd werd met een veel te hard rijdende wannebe wielrenner die kennelijk nooit remmen op hun fiets hebben....

Jafco | 10-06-22 | 18:39
▼ 4 antwoorden verborgen

In het AD vandaag staat een lijstje van kwetsuren die Dekker bij elkaar gefietst heeft. Deze man doet beslist niet onder voor Evil Knevil, of Eddy The Eagle. Of Hilbert van der Duim...

F. von Zeikhoven | 10-06-22 | 15:48 | 3

Maar waarom mag deze duikelaar nog op een reesfiets verkeren eigenlijk? De man moet een RM krijgen, als hij op zijn racefiets de paden op gaat en de lanen in, verandert er iets in zijn voorhoofdskwab waardoor hij een acuut gevaar voor zichzelf vormt! Het is helemaal niet nodig dat Sander Dekker nog buiten komt op zijn velocipede. Hij kan gewoon thuis pedaleren op een hometrainer p

F. von Zeikhoven | 10-06-22 | 15:55

Die internet of things heeft. Met een leuke 360° VR set erbij kan hij overal fietsen...

F. von Zeikhoven | 10-06-22 | 15:57

Twee maal sleutelbeen gebroken, pols, elleboog, een rib en zelfs zijn heup. Ja, sporten is gezond en voorkomt hoge uitgaven in de zorg. Toch?

wijsvinger | 10-06-22 | 16:03

Vanaf het Schelpenpad gaat een zijpad naar de Bloedberg, die maar liefst 9 meter hoog is. Misschien kwam hij daar vandaan?

wijsvinger | 10-06-22 | 15:27

Het gebeurt gewoon té vaak: zondagmiddag, druk op het fietspad, en dan tóch keihard over dat fietspad willen. Vaak nog twee man breed ook. Er zijn veel wielrenners die het keurig doen. Maar er zijn gewoon heel veel - té veel - hufterige wielrenners. Ga dan op maandagochtend wielrennen. Dan heb je alle ruimte. Maar natuurlijk, dan zitten ze op een kutkantoor vanwege hun kutbaan. Daar zal die frustratie wel vandaan komen.

Hommel | 10-06-22 | 15:18 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las ergens dat Dekker al een hele geschiedenis van ernstige ongelukken heeft opgebouwd. Ik denk dat de vrouw die de "oorzaak" is hem de boodschap wilde geven: doe 's normaal, joh.

J.P.Drapeau | 10-06-22 | 15:17

Racefietsers zijn egoïsten. Ze nemen bezit van de straat en iedereen moet voor hen wijken. Laatst had ik nog bijna zo'n malloot die de rotonde op wou racen, zijn hand recht vooruit stak (ten teken dat hij rechtdoor wilde oversteken), en mij op de rotonde rijdend geen voorrang verlenen. Aso's op de weg. Het wordt tijd dat racefietsers om op snelheidsovertredingen worden beboet en een gedragscursud krijgen opgelegd.

Harrie-Couvert | 10-06-22 | 15:17 | 1

gewoon het kapstokartikel toepassen "verkeer in gevaar gebracht" kunnen duizenden van deze "wielrenners" en mongolen op e-bikes mee worden aangepakt die fietspaden onveilig maken.

vranac | 10-06-22 | 15:30
-weggejorist-
Vrem | 10-06-22 | 15:04 | 2

Ik hou van hard fietsen maar heb een hekel aan mensen met een hond, een kat of kinderen

Dr. Pown3rt | 10-06-22 | 14:49 | 3

En die omgekeerd aan een sukkel op een fiets.

Uw Verzekeringsadvis | 10-06-22 | 16:27

@Uw Verzekeringsadvis | 10-06-22 | 16:27: Die 'Dr.' staat voor 'Druiloor'.

Zenzeo | 10-06-22 | 18:04

Zit je eigenlijk met een vaginale verzakking nog wel lekker op een racefiets?

Lukiluuk | 10-06-22 | 14:48 | 4

Zonder zadel blijf je als vrouw met altijd in de juiste positie zitten.

Harrie-Couvert | 10-06-22 | 15:18

Haha, wat grappig. Vanavond bij VI? Wat zal Reneetje zitten te gijpen!

Zenzeo | 10-06-22 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Bij twijfel altijd remmen. Je kunt als fietser nog alle gelijk van de wereld hebben: jij hebt de hoge snelheid, en maakt dus de harde smak als er iets mis gaat.

Peter_K | 10-06-22 | 14:41 | 2

Wat dacht u van de voetganger??

Zenzeo | 10-06-22 | 18:06

@Zenzeo | 10-06-22 | 18:06: Die voetganger komt er meestal goed vanaf. En gaat vaak niet opzij. Gemiddeld ervaar ik overigens een keer per jaar het volgende: twee personen lopen ieder aan een kant van het fietspad, zij zien/horen mij aankomen, en springen naar de andere kant zodat ze samen aan één kant lopen, echter doen ze dat dan beide tegelijkertijd.

Peter_K | 10-06-22 | 19:58

Mountainbikers, ook zo’n kutvolk.

Kwakjeszalver | 10-06-22 | 14:27 | 2

Iedereen behalve ik zelf is Kutvolk...

Nodeloos Kwetsend | 10-06-22 | 14:45

Jij bent inderdaad een kut*persoon*, geen kut volk. Tenzij jij het alterego van eenzame schizofreen bent, dan ben jij ook meervoud: volk dan dus

peterdh | 10-06-22 | 15:17

Nou zit ik zelf veel op de racefiets en ken het gebied waar Dekker ten val is gekomen heel goed. Zelf ben ik een zg 'mamil' (middle-aged man in lycra), maar met mijn 68 jaar inmiddels hard op weg om een 'vomit' te worden (very old man in tights).

Ja, ook onder mensen met racefietsen en mountainbikes zijn er ongetwijfeld asociale klootzakken te vinden, maar uit mijn rijke ervaring weet ik dat de meeste problemen toch echt door wandelaars en gewone fietsers veroorzaakt worden, en dat ook 'misverstand' meespeelt. Mensen klagen vaak over zg 'pelotonnetjes', die hard schreeuwen dat ze aan de kant moeten. Dat is een misverstand: de voorste van zo'n groepje hardrijders is de zg 'road captain', en die schreeuwt 'Voor!' of ''Tegen!' om de rest erop attent te maken dat ze iemand - - wandelaar(s) of fietser(s) - gaan inhalen/passeren of dat men goed rechts moet houden omdat er tegenliggers aankomen.

Zelf rijd ik altijd alleen en ga minder hard (veel harder gaan tegenwoordig die zg 'speed pedalics'), maar ik kom regelmatig fietsers tegen die breeduit naast elkaar het hele fietspad in beslag nemen, en bij tegenliggers wel dichter bij elkaar gaan rijden op de 'eigen helft', maar het niet verwachten en het eigenlijk irritant vinden om ingehaald te worden. Wandelaars - niet allemaal natuurlijk, maar wel een aantal - zorgen voor de meeste problemen: terwijl er vaak een parallel voetgangerspad naast het fietspad loopt, maar dat is vaak een stuk smaller, menen veel wandelaars er toch 'recht' op te hebben het fietspad te gebruiken. Maar dan gaan ze ook vaak breeduit met twee of drie naast elkaar het pad redelijk effectief blokkeren.

En daar waar Dekker ten val is gekomen, heb je twee oversteekplaatsen voor wandelaars, om vanaf de autoparkeerplaatsen naar het strand te komen; dit jaar heeft men op het fietspad grote witte waarschuwingstekens aangebracht (je ziet een voorbeeld op die foto in de Volkskrant) om fietsers voor die plaatsen te waarschuwen. Maar m.i. zouden die overstekers gewaarschuwd moeten worden omdat ze een druk fietspad gaan oversteken. Vaak genoeg zie je dat mensen onoplettend door banjeren, honden niet aan de lijn hebben die dan dus een gevaar voor een fietser vormen, en/of niet goed letten op kleine kinderen die ook zo maar dat pad oplopen. Dáár wordt het gevaarlijk door, niet door de fietsers die gewoon op het fietspad fietsen, en ja, in het geval van racefietsers, vaak met een behoorlijke snelheid. Ik vermoed dat Dekker ook het slachtoffer is geworden van een vrouw die daar onoplettend overstak, terwijl Dekker net passeerde, en zij, opzettelijk of onbewust, in contact is gekomen met zijn arm, die doodsmak ten gevolg hebbend.

Veel leed kan voorkomen worden indien mensen beter opletten en uitkijken, merk ik ook in het 'normale' verkeer in Den Haag.

Dr_Johnson | 10-06-22 | 14:27 | 9

Goed geduid Dr_J. Je vergeet nog de voetgangers die op het fietspad lopen aan de rechterkant en dus niet zien wat er achterop aankomt. Voetgangers horen in zo'n geval links te lopen.

Buurman | 10-06-22 | 15:56

@Joris Beltsin | 10-06-22 | 14:47: 68 is het nieuwe 65.

BadPatNL | 10-06-22 | 16:03

@Buurman | 10-06-22 | 15:56: een voetganger mag zelf kiezen om links of rechts te lopen. Wel gewoon de wet kennen.

Hiram | 10-06-22 | 17:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Geef dat wielrentuig een dagje op Zandvoort. Groot hek eromheen, geen ambulances en traumahelicopters toelaten.

Egerius | 10-06-22 | 14:24

ik zie een fietspad met een wandel pad ernaast, je kunt je afvragen wat die mevrouw op het fiets pad te zoeken heeft........

Habe das Gewust | 10-06-22 | 14:18 | 1

Ja, inderdaad.
"Capt. Iglo" had het over dat hij getuigen kende, toen ik dat las was ik spectisch.
Maar je kunt aan het filmpje op NieuwNieuws eigenlijk gewoon zelf makkelijk constateren dat een voetganger op die plek nooit kan claimen dat ze daar wat te zoeken heeft.
(omdat het een smal vervelend wandelpad is snap ik wel dat voetgangers daar over de asfaltweg lopen, maar het is duidelijk niet hun weg)

TheOtherWhiteMeat | 10-06-22 | 14:26

Die dekker is gewoon een wielren-tolkie. Lekker hard in de afdaling zeker boven de 30, waarschijnlijk boven de 40 km/h. Als daar een kind loopt te spelen rijdt ie het dood. Ik heb geen medelijden met wielren terrorisme.

gnidegna | 10-06-22 | 14:17 | 1

Je kinderen op een druk fietspad laten spelen is daarentegen heel verantwoordelijk gedrag.

_pacman_ | 10-06-22 | 14:21

Gezien het fiets verleden van Dhr Dekker adviseer ik het plaatsen van zijwieletjes en/of een Michelin pak.

Kilroywashier | 10-06-22 | 14:16

Wielrennen is een levensgevaarlijke sport, je moet je voeten vastzetten in een klem, wil je stoppen moet je eerst proberen uit die klem te komen (wat voor biginners niet mee valt( in dit geval val je dan juist wel als dat niet lukt) anders val je..

Geilbaard | 10-06-22 | 14:15 | 1

Een fiets heeft handremmen en je hoeft niet af te stappen als je stilstaat. Een beetje fietser weet zijn fiets zo ook wel in balans te houden.

Frau Merkel | 10-06-22 | 14:35

Het is walgelijk rijgedrag van die wielrenners die zich zo ijkt het steeds asocialer opstellen. Wandelaars zouden extra beschermd moeten worden. Dat die mevrouw niet aan de kant gaat is logisch. Dat ze zich onveilig voelt met een keihard fietsende wielrenner vlak bij haar maakt dat ze zich wil beschermen en zij deze logischerwijze deze van zich af wilt duwen is niet meer dan logisch. Wetgever zou de voetganger altijd moeten beschermen. Zij kan geen duw geven als de wielrenner voldoende afstand had gehouden.

Hypno2050 | 10-06-22 | 14:12 | 7

Met 40 km zo dicht langs iemand gaan dat je hem aan kan raken, asociaal. Eigens schuld, oprotten.

gnidegna | 10-06-22 | 14:19

@Diederik_Ezel | 10-06-22 | 14:17: Zij gebaarde dat men wat rustiger aan moest doen omdat er ander verkeer was. Wielrenner gaat verkeerd remmen en komt ten val. Mevrouw wordt opgepakt... OM is wederom eens lekker verkeerd bezig.

ffnietnu | 10-06-22 | 14:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zijn allemaal relwielers.

In-To-Graphics | 10-06-22 | 14:11 | 1

Wielrukkers.

Lorejas | 10-06-22 | 14:13

Dat "vol" geldt alleen voor bepaalde populaire plekken. Mensen zijn kuddedieren en iedereen trekt naar dezelfde plekjes, terwijl er genoeg nagenoeg lege polders zijn om lekker te wielrennen.

Diederik_Ezel | 10-06-22 | 14:05 | 3

Lege polders? Waaro? Zelfs in noord-oost groningen kom je nog regelmatig mensen tegen.

ffnietnu | 10-06-22 | 14:08

@ffnietnu | 10-06-22 | 14:08: Genoeg plekken! Bijvoorbeeld Land van Maas en Waal (tussen Pr. W.A. brug en de pont over de Maas). Of de Lekdijk is vrij breed en is prima fietsen alleen of met z'n 2en. Enz enz.

Diederik_Ezel | 10-06-22 | 14:10

Die Dekker mag wel uitkijken dattie niet met zijn l*l tussen de ketting komt!
Jeeez, Wat een onhandige sukkel is dat toch.

streknek | 10-06-22 | 14:04

Racefietsen zijn gemaakt om op een afgezet parcours of gesloten wielrenbaan lekker hard te kunnen gaan. Niet om keihard tussen mensen door te schieten. Langs mensen die een moment van rust zoeken in het buitengebied. Maar nee, die wielrenner moet en zal voorrang en respect krijgen... ook al is hij achteropkomend verkeer. Andere verkeersdeelnemers moeten de lycra junk maar faciliteren in zijn gejakker.
En in het AD vandaag wat schrijfsels over te volle fietspaden, geen woord over agressieve wielrenners op de openbare weg en gedeelde fiets/wandelpaden. Nee, auto is fout... elektrische fietsen zijn fout... etc.

ffnietnu | 10-06-22 | 14:03 | 2

@ffnietnu.
Precies.
Je mag ook niet met een racewagen of een offroad motor op de gewone weg.

Als iemand met een racefiets wil racen, doen ze dat maar op een parcours.

jufrouw theelepeltje | 10-06-22 | 14:14

@jufrouw theelepeltje | 10-06-22 | 14:14:
Of op de A4.

HijgentHert | 10-06-22 | 15:08

Wielrenners zouden zich ook wel eens mogen aanpassen.
Als je als voetganger en pad of rijweg met ze moet delen, schelden ze je vaak de huid vol terwijl je als voetganger daar net zoveel rechten hebt als zij.
Maaaaaar, de wielrenner denkt een status aparte te hebben dat alles voor hen moet wijken.
Ze zijn sportief bezig, maar gedragen zich daar niet naar.

jufrouw theelepeltje | 10-06-22 | 14:03

Bij Sander Dekker kan ik alleen maar aan George Constanza en de Penske files denken. Nog nooit een dossier afgemaakt.

Lorejas | 10-06-22 | 14:02

De snelheid waarmee de vrouw vooraf veroordeeld werd is kwalijk te noemen. Enkel omdat er een politicus bij betrokken is. Die mevrouw verdient excuses.

Casus Lou | 10-06-22 | 14:01 | 4

Excuus.
Mijn bericht was nog niet af.
Als jij als gewone burger in de kreukels ligt word er niemand aangehouden en mag je blij zijn dat je op een keiharde plank afgevoerd mag worden na uren.
Ik zie het niet zo snel gebeuren dat wij zo'n opblaasbaar matras om ons heen krijgen.

jufrouw theelepeltje | 10-06-22 | 14:08

Viel me ook op. Bijna alle media kozen direct de kant van de asociale Dekker. OM zou juist zijn gedrag moeten onderzoeken.

Hypno2050 | 10-06-22 | 14:14

Dat heet klasse justitie niet vreemd in ons doktrinale landje.
Een moordenaar die de politiek een plezier deed was binnen een paar jaar al weer vrij.

likdoorn | 10-06-22 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Schelpenpaadjes in duinen zijn voor langzame recreanten in bij-elkaar-passende ANWBjassen. Niet voor wielrenners.

* Il Principe * | 10-06-22 | 13:58 | 2

@Casus Lou hierboven :)
Lijkt mij ook, als je een volwassen wielrenner op flinke snelheid van zijn fiets kan trekken zonder zelf gewond te raken dan ben je bijzonder sterk.

ffnietnu | 10-06-22 | 14:07

Dat dus.

gnidegna | 10-06-22 | 14:22

Pittig kapsels en roken zou per direct verboden moeten worden.

Ongezien was dat wijf een nicotinejunk met pittig kapsel.

el burro | 10-06-22 | 13:58

Is Sander Dekker soms het debiele fietsfalende broertje van Erik Dekker, oud ploegleider van de Rabobank ploeg?? Fietsen kan Sander in ieder geval kennelijk niet! Oja geen medelijden trouwens.

Swaffelkaffert | 10-06-22 | 13:57 | 1

wat kon sandertje wel?

vranac | 10-06-22 | 15:34

Die Dekker is een brokkenpiloot 1e klas en zal ook wel stijf van de dop[ng gestaan hebben, hij zal wel " zwarte sneeuw" gezien hebben. dat hoor je wel vaker.
Toegift: ' Pijn is ook maar een gevoel". - Gerrie Kneteman -

streknek | 10-06-22 | 13:53 | 1

Pijn lijden doe je in je hoofd. Sta op en loop.

Lorejas | 10-06-22 | 14:03

Die wielrenners zijn echt schijtirritant, die zijn juist degene die denken dat alles maar moet wijken voor hun amateur uurtje sport. En vuil kijken als je niet snel genoeg bent, pleur ff op.

menage | 10-06-22 | 13:53 | 3

Ok een al jaren wiel, keurig inhouden, bellen voor de bocht, aan denktank als het moet,
Telkens blijken bepaalde wandelaars, toerfietsers, skaters en Boomers in het algemeen het complete pad, hoe breed ook, in te nemen. Als je belt totaal niet aan de kant gaand. Niet zelden chagrijnig reclamerend tot ronduit asociaal. Vaak ligt er een voetpad naast en weigert men dat te gebruiken met ‘ik loop hier ook goed’ als argument.

Braco.me | 10-06-22 | 13:57

@Braco.me | 10-06-22 | 13:57: Je hebt hufters aan beide kanten, maar als ik de hufter niet ben dan is het toch echt de ander, want ik ga echt wel uit de weg als ik de kans krijg.

menage | 10-06-22 | 14:12
-weggejorist-
small_town_dude | 10-06-22 | 13:50

Zoveelste keer dat Dekker dit overkomt.
Maar snelheid aanpassen ho maar.
De man heeft letsel opgelopen dat past bij letsel van een automobilist die met flinke vaart zonder gordel tegen vast object aanrijdt.
Kan je nagaan wat een snelheid hij moet hebben gehad.
Lijkt me stug dat een zwaaiend handje van wandelaar de enige oorzaak hier is van de hoeveelheid letsel.

chausson61 | 10-06-22 | 13:50 | 1

Hij heeft al meer gebroken dan Jumping Jack Middelburg.

Prieelvogel | 10-06-22 | 13:57

Ik heb ook een wielrenfiets.

Brabeaulander | 10-06-22 | 13:49 | 2

Maar ik ben geen wielrenner.

Brabeaulander | 10-06-22 | 13:50

Dus er komt een wielrenner ten val nadat ie bijna een voetganger overhoop heeft gereden en dan kan ie de voetganger nog aanklagen wegens doodslag omdat ie toevallig in de Tweede Kamer heeft gezeten en zijn lijntjes met het ministerie van Justitie en Veiligheid wat korter zijn?
Bij de gemiddelde ten val gekomen wielrenner zouden ze zeggen dat ie wat beter moet opletten in een wandelgebied, dat ie wat meer moet anticiperen, en dat ie best een wat vaker en wat eerder mag remmen als wandelaars zijn pad kruisen.

Osdorpertje | 10-06-22 | 13:48 | 3

Dit is al de vierde keer dat Sander een wielren-ongeval heeft gehad.

pibasso | 10-06-22 | 13:51

Zit er een rem op racefietsen?
Huh?

NiCeY | 10-06-22 | 13:52

Zou het ook zo opgeblazen worden als Sander de wandelaar was en de vrouw wielrenster?

Swaffelkaffert | 10-06-22 | 13:59

Ik heb ook een hekel aan dat wielrenvolk. Ben je rustig in de duinen aan het fietsen, hoor je geschreeuw van UIT DE WEG ! En ze passeren je met ca 50. Op 3 decimeter afstand. Of ze slaan voor je neus rechtsaf en schreeuwen IK GA RECHTSAF HIER !! en dan mag ik binnen de meter in de ankers. Misschien moeten er wat meer verkeersdrempels komen die bij 20 niks doen maar 50 of 60 onhaalbaar maken.

HijgentHert | 10-06-22 | 13:46 | 5

Hetzelfde op MTB routes. Vooral die met een E-MTB. Gillend als een speenvarken, rechts rechts of links links. En dat op een single track. Ja dan moet je maar begrijpen wat zo'n idioot bedoelt.

wakker worden | 10-06-22 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het oorspronkelijke artikel van de Westlander rept toch echt over een heel andere situatie dan die moord en brand schreeuwende Telegrof&co.
"Monster 07.06.2022 - De traumahelikopter, een ambulance, een paar voertuigen van de Monsterse reddingsbrigade en politie spoedden zich dinsdagavond naar het Schelpenpad.
Daar was rond 19:50 uur een ernstig ongeluk gebeurd met een wielrenner.
Twee wielrenners kwamen vanuit de duinen het Schelpenpad op fietsen richting de Haagweg. Het Schelpenpad loopt daar steil naar beneden en fietsers kunnen daar met een flinke snelheid naar beneden rijden.
Aan de rechterzijde liepen twee wandelaars, en vanuit tegengestelde richting kwamen ook een paar fietsers aanrijden. Volgens een getuige werd de weg zodoende wat smal. Eén van de voetgangers maakte een beweging met de hand dat de wielrennners was langzamer moesten fietsen, maar één van hen schrok daarvan en ging volgens de getuige 3 keer over de kop voordat hij op de grond viel.
De man raakte ernstig gewond, maar het traumateam hoefde niet te komen. De vrijwilligers van de reddingsbrigade hebben wat hand en spandiensten verricht waaronder het opzetten van een scherm. De betrokkenen bij het ongeluk waren flink geschrokken en er was sprake van (kwade) opzet ter plaatse.
Maar de getuige verklaarde aan Westlanders.nu dat hij die indruk niet heeft gehad, maar dat het een ongelukkige loop van omstandigheden is geweest. Het slachtoffer is na ingepakt in een vacuum-matras door ambulancepersoneel, met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Het overige fietsverkeer moest via het voetpad passeren.
www.westlanders.nu/nieuws/wielrenner-...

Abject | 10-06-22 | 13:45 | 3

Geschrokken en over de kop geslagen. Please, stop met wielrennen, totaal onbekwaam.

De_fluitlokker | 10-06-22 | 13:52

3 keer over de kop. Als een soort sneeuwbal ?

LucaBrasi | 10-06-22 | 14:03

Dit stukje suggereert zeker wat anders dan de Telegraaf?!

BadPatNL | 10-06-22 | 16:15

Uit hetzelfde stukje: “wie, bijvoorbeeld, pro-Zwarte Piet is, is doorgaans ook voor een streng vluchtelingenbeleid, gematigde klimaatwetgeving en soepele coronamaatregelen, en tegen een vleestaks, een vuurwerkverbod en het boycotten van Johan Derksen”. Verder polariseren ze niet…

bakker023 | 10-06-22 | 13:44 | 3

Het is wel de Volkskrant he, was te verwachten.

small_town_dude | 10-06-22 | 13:47

Ja maar dat is wel zo. Meningen over onderwerpen zijn niet onafhankelijk van elkaar maar komen in pakketten. Bij de linksen ontstaan die meningcomplexen door de peer pressure en bij normale mensen is het eh.. common sense?

Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:47

@Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:47: dan ben ik zeker de uitzondering

bakker023 | 10-06-22 | 13:52

Huisvest dan ook asielzoekers in tentje langs dat schelpenpad. Dan weet je zeker dat er geen (ex)minister meer langs gaat.

Schadenfreude | 10-06-22 | 13:44

Dat uitgerekend Sander van zijn fiets viel (was de 4e val in totaal, met heup en bekkenbreuken aan toe). Zou hij misschien als een idioot overal langsfietsen en heeft hij overal schijt aan? Als je 1x of 2x een val te verwerken krijgt als frequent fietser snap ik, maar 4x met steeds fracturen ten gevolg?
Overigens gun ik het hem van harte, want als onderwijs-stas in Rutte 2 heb ik hem regelmatig dom horen lullen over het onderwijs, en daar wist meneer geen reedt van. Val nog maar een keer van je fiets, al dan niet geholpen, pannekoek!

pibasso | 10-06-22 | 13:43

Als Wilders zegt dat het land te vol is wordt hij als racist neergezet. Schiet mij maar lek.

nietsdoenerT | 10-06-22 | 13:42

Ik heb een grafhekel aan wielrenners die vinden dat de openbare weg hun sportplaats is, ik ga daar ook niet tennissen.

Ray Skak | 10-06-22 | 13:41 | 3

Zelfde mening toegedaan over hardloper,s wandelaars, bootcampers, schaatsers, skateboarders, in-line skaters etc?

_pacman_ | 10-06-22 | 13:45

@_pacman_ | 10-06-22 | 13:45: Nog nooit meegemaakt dat die een deuk in je auto slaan of trappen omdat je niet de sloot inrijdt als zij er aan komen. Wel meerdere keren met wielrenners. Hetzelfde geldt voor gescheld, bedreigingen en een roggel in de nek.

ffnietnu | 10-06-22 | 14:14

Die Sander Dekker, dat was toch eigenlijk maar een halve minister?

Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:41 | 1

Hij kan niets echt goed, behalve van zijn fiets vallen

pibasso | 10-06-22 | 13:44

Al de derde keer dat hij zwaargewond raakt bij het wielrennen. In het verlengde van het vuurwerk verbod, pleit ik ook voor een algeheel wielrenverbod! Drie keer is echt teveel, we moeten de mensen in bescherming nemen.

Hersenletsel | 10-06-22 | 13:41

Die Dekker kan beter gaan motorijden , want fietsen kan hij niet, dat is nu onderhand wel duidelijk, dacht ik zo.

streknek | 10-06-22 | 13:41

Denkt u, beste mede meelzakken, er aan wat meer over te werken om het wachtgeld van Dekker op te hoesten?

Lukiluuk | 10-06-22 | 13:40 | 1

Ik heb nu net pauze

thanseeuwen | 10-06-22 | 14:15

Sander Wegdekker.

Ruimedenker | 10-06-22 | 13:39

Vaak schreeuwen die wielrenners “opzij lul”

apek00l | 10-06-22 | 13:39

Het valt me op dat sommigen nogal vaak op de weg in plaats van op het voetpad lopen. Ik heb er zelfs al op de snelweg gezien.

Patatter | 10-06-22 | 13:38 | 1

Dat zijn dronken Polen

Schadenfreude | 10-06-22 | 13:40

Bij sommige hardloopsters zijn deze rollende kamikazepiloten niet geliefd. Dat heb ik op internet gelezen, het roze internet.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:38

Waarom overkomt dit de liegende leugenaar nou niet? Als ik iemand een paar pijnlijke weken in een ziekenhuisbed toewens.

jansma28542681 | 10-06-22 | 13:38

Pelotons aggressieve wielrenners die met hoge snelheid tussen ouderen en gezinnen met kinderen en honden scheuren zijn associaal. En maar schreeuwen en schelden op iedereen die niet opzij gaat voor ze. Een fietsbel hebben ze niet want dat is te zwaar. Als de adrenaline door de aderen stroomt en de stopwatch loopt, is huftergedrag kennelijk geoorloofd. Ik heb jaren geleden in de Franse Alpen een akkefietje gehad met zo'n doorgedraaide balletdanser. Met fietsschoentjes aan, is het lastig evenwicht houden zonder fiets.

Patraque | 10-06-22 | 13:36 | 2

even met de kriksleutel door de carbon spaken heen?

ole guapa | 10-06-22 | 13:44

@ole guapa | 10-06-22 | 13:44: Ik beroep mij op mijn zwijgrecht.

Patraque | 10-06-22 | 15:29

Ik ken toevallig een echtpaar dat getuige was van dit ongeluk en volgens hen fietste Dekker gewoon op het fietspad waar mevrouw liep terwijl er ook een stoep/wandelgedeelte is. Mevrouw claimde in dit geval ruimte waar ze geen recht op had. Heeft niks met drukte te maken.

Capt. Iglo | 10-06-22 | 13:35 | 5

Zo simpel kan het zijn.

Roos | 10-06-22 | 13:40

Als er een echtpaar liep was het wandelgedeelte waarschijnlijk vol en aangezien het meestal leeg is wijkt men dan naar het fietspad uit. Totdat er een mafklapper zonder bel langs komt jagen, die niet kan fietsen.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:41

Het deel dat u wandelgedeelte noemt is een pad voor paarden. Het brede pad is een wandel/fietspad.

evert49 | 10-06-22 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Dekker is op zijn bekker gegaan, omdat er een epidemie aan Karen's en Gerda's door dit land raast.

Urotsokudoji | 10-06-22 | 13:35

Ik word lid van de club van 10 miljoen.

Chiant | 10-06-22 | 13:34 | 1

Donateur, maar verder een hele goede club die met redenen aangeeft wat overbevolking tot gevolg heeft. Zie hun website.

discriminazie | 10-06-22 | 17:35

Je hebt je snelheid aan te passen aan de verkeerssituatie. Er lopen daar vaker veel mensen en dus had Dekker daar niet zo hard mogen rijden. Als mevrouw geschrokken is of naar hem gebaard heeft zijn snelheid te minderen is duidelijk dat zijn gedrag niet paste bij de situatie en als zij hem ook nog eens kon raken is dat een aanwijzing dat hij hoe dan ook te dicht langs haar reed. Het lijkt mij sterk dat zij op hem afgerend is. Dekker heeft onvoldoende afstand gehouden, te hard gereden en kan niet fietsen.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:34 | 2

Ik dacht dat u niet meer in dit shitland woonde.

U-boot | 10-06-22 | 13:36

Meestal hebben ze de aërodynamica van een zeekoe en dan gaan ze de benen scheren. Bij de meeste amateurwielrenners zit wel een steekje los. Vaak doen ze het ook nog eens om af te vallen. Dan lijkt het mij dus zinvoller om de fietsroute af te leggen met een gewone fiets, want dan verbrand je meer calorieën.

Prieelvogel | 10-06-22 | 13:33

Was er ook nog een zandhagedis gewond geraakt?

Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:32 | 1

Wel een die heel erg geschrokken is van deze situatie. Arm beestje, misschien is hij wel aan de drank geraakt.

SterF... | 10-06-22 | 13:40

Twee keer eerder een ongeluk gehad en nog rijdt hij zo hard dat elke val flink lichamelijk letsel tot gevolg kan hebben. Wie is hier nu gek?

Deflatiemonster | 10-06-22 | 13:32

Tegemoetkoming
Mensen die in de periode tussen 1 juli 1985 en 1 juli 2014 aan de medische voorwaarden hebben voldaan die in de wet gesteld werden en de geslachtsaanduiding hebben gewijzigd in de geboorteakte, komen in aanmerking voor een tegemoetkoming van € 5.000 per persoon. Deze regeling is dit najaar opengesteld.

WillSchmidt | 10-06-22 | 13:31 | 1

Wtf! Gratis geld

pibasso | 10-06-22 | 13:57

Waarom is er nog geen maximum snelheid (25km/u) op fietspaden?! Dan kun je zeggen dat de wielrenner ook fout zat, zonder dat je iemand gelijk een poging doodslag aan de broek speld.

GeertStijl | 10-06-22 | 13:30 | 2

Goed idee, maar lastig handhaven en lastig bewijzen als er iets foutgaat als hier.

HijgentHert | 10-06-22 | 13:37

Er bestaat een algemene regel dat je het overige verkeer niet mag hinderen en dat je geen gevaarlijke situaties mag veroorzaken. is genoeg, als je als een idioot hard langs wandelaars wenst te racen val je hier in principe gewoon aansprakelijkerwijs onder.

dinges_123 | 10-06-22 | 14:05

De hypocrisie van de VVD verbleekt ten opzichte van de anti-racefietserij jn de reaguursels...

jcvjcvjcvjcv | 10-06-22 | 13:29

Je kunt niet wandelaars en fietsers op hetzelfde pad toelaten. Zo simpel is het toch echt. Doe je dat toch, dan zijn dit soort ongelukken gewoon een logisch gevolg van het beleid dat je voert.

KeesBruin | 10-06-22 | 13:29 | 1

Volgens artikel 4 van het RVV, als er geen voetpad is mag de voetganger op het fietspad.
Andersom niet.

§ 1. Plaats op de weg
Artikel 4
1.
Voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
2.
Zij gebruiken het fietspad of het fiets/bromfietspad indien trottoir en voetpad ontbreken.
3.
Zij gebruiken de berm of de uiterste zijde van de rijbaan, indien ook een fietspad of een fiets/bromfietspad ontbreekt.
4.
In afwijking van het eerste en het tweede lid gebruiken personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen, het fietspad, het fiets/bromfietspad, het trottoir of het voetpad. Zij gebruiken de rijbaan indien een fietspad, een fiets/bromfietspad, een trottoir of een voetpad ontbreekt.

Delfts Blauw | 10-06-22 | 13:50

"niemand gaat nog voor elkaar aan de kant" nee vooral door luitjes onder 30 en met name domme wijven die drie-breed met elkaar moeten kleppen.

Risingson | 10-06-22 | 13:29 | 1

Contact maken en proberen mee te kleppen. Werd het toch nog een leuke middag.

Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:34

Die arme Sander Dekker ligt dus in het ziekenhuis en leest dit allemaal. Wat zal er door die onfortuinlijke man heen gaan? Auw!

Amsterdamsko | 10-06-22 | 13:28 | 1

Hij inderdaad nog reaguurder ook. Al een paar dagen BL niet gehoord

skoftig | 10-06-22 | 13:44

Mannen van middelbare leeftijd die als een idioot gevaarlijk scheuren op voet- en fietspaden om zo hun Strava-segment te verbeteren. Ik vind daar wel wat van.

JohnLocke | 10-06-22 | 13:28

Die kutfietsers ( lees wielrenners) moeten gewoon niet zo idioot hard rijden. Raar volk

laurentius | 10-06-22 | 13:25

Er is veel (te veel) discussie over de gevolgen van de overbevolking.
Over de oorzaak wordt niet gesproken en juist die moet aangepakt worden, niet alleen over de huidige import cijfers maar ook over iedereen die minstens 180 moet worden (met het idee dat ze daar gelukkig van worden :-))
Iedereen heeft de mond vol over klimaat en milieu maar dat we de natuur volkomen vernietigen door de "natuurlijke" balans te verstoren wordt nergens vermeld. Stop maar eens 20 muizien in een bak die bedoeld is qua afmeting en voeding voor 10 muizen en voila.... the great reset met de huidige onderdrukking en agressie is een feit

Albatros | 10-06-22 | 13:25

Goh, Volkskrant, het is in Nederland, druk, druk, druk. Hoe zou dat toch komen?

evert49 | 10-06-22 | 13:24

Achteraf wonend kan ik bevestigen dat wielrenners héél irritant zijn en ze niet begrijpen dat daar ook mensen wonen. Gelukkig is een Mercedes G klasse met V8 (uitvoering zoals hij bedoelt is dus geen voetbaluitvoering) het ideale voertuig om ze flink te laten schrikken.

MargauxGrandCru | 10-06-22 | 13:21 | 3

Een tractor werkt nog beter. Vooral van die grote die ook lekker vette modder op de weg achterlaten, of die een wolk van stof en strootjes achter zich voortbrengen.

small_town_dude | 10-06-22 | 13:24

@small_town_dude | 10-06-22 | 13:24:

Ja klopt nog beter.
Natuurlijk al 30 meter van te voren in de berm rijden zodat ze flink moeten stofhappen.

MargauxGrandCru | 10-06-22 | 13:26

Wielrenners zijn maar al te vaak tuigh op de weg. Rijden als gekken op plekken waar ook wandelaars mogen komen, is vragen om problemen. Dat is vermoedelijk ook het geval geweest bij dit akkefietje.

KeesBruin | 10-06-22 | 13:31

Ik denk dat oud-minister Dekker vervolgd moet worden voor zijn roekeloze gedrag.

Kaas de Vies | 10-06-22 | 13:21 | 1

Ja, gooi er maar wat ironie tegen aan. Het was meteen al duidelijk dat die vrouw de schuld moest krijgen. Poging tot doodslag of zo, dat werd er gelijk al geroepen. Een ex-minister, dan weet je het wel wie de schuld krijgt.
Net als die man die Maxima vanuit een uitrit voor zich kreeg, of de melkrijder die prins Bernhard met zijn sportwagen voor de wielen kreeg. In beide gevallen kreeg de niet-Oranje blindelings de schuld. Zo rolt ons lieve landje, althans de lakeien van de macht die over dit soort shit gaan.

KeesBruin | 10-06-22 | 13:34

Ongezien tegen de racefietser..

Wijze uit het Oosten | 10-06-22 | 13:21 | 1

Ongezien tegen een ex-minister ook, wat mij betreft.

KeesBruin | 10-06-22 | 13:35

VVD-ers moeten dus niet fietsen maar autorijden. Daar gaat het dus fout. Een VVD-er die zich als een GroenLinkser gedraagt: dat kan nooit goed gaan!

Amsterdamsko | 10-06-22 | 13:19 | 1

Zo had ik het nog niet bekeken, maar u hebt denk ik gelijk!

KeesBruin | 10-06-22 | 13:36

Ze noemen het bij de Volkskrant ook een reportage, heerlijk.

Keutels | 10-06-22 | 13:19

Nare mensen, meestal mannen 40-50 met beginnend buikje en grijs haar. Die thuis niets te vertellen hebben en dan in hun spandex truitje ineens de koning van de weg zijn. Bah, op zondag is het hier in de omgeving bal. Fietsen van 8999 euro maar geen oog voor de werkelijke rijkdom van ons mooie platteland. En schreeuwen als de hond ineens oversteekt. Soms krijg ik de neiging om kopspijkers te strooien hier.

small_town_dude | 10-06-22 | 13:18 | 3

Uw lontje is waarschijnlijk net zo lang als uw piemeltje?

Red shirt | 10-06-22 | 13:25

@Red shirt | 10-06-22 | 13:25: Best lang dus. Ik woon hier voor mijn rust en wil dat mensen de omgeving en de andere bewoners/bezoekers respecteren. Is dat al te veel gevraagd tegenwoordig?

small_town_dude | 10-06-22 | 13:38

U verwoordt wat velen denken. Wielrenners zijn dikwijls een plaag op fietspaden, wandelpaden en smalle landwegen. Vooral van die oudere kerels met een grote muil, die zich in groepsverband gedragen als snotapen van een jaar of 15. Schaamteloos volk.
Die kopspijkers van u kan ik wel begrijpen. Idem met mountainbikers, daar zit ook gespuis tussen, de goede niet te na gesproken. Er zijn al valkuilen gegraven voor mountainbikers, of planken met spijkers ingegraven. Mensen gaan het recht in eigen hand nemen om dit probleem te bestrijden.

KeesBruin | 10-06-22 | 13:42

Vroeger veel gefietst. Het was en is gewoon te druk om continu zo hard mogelijk te fietsen. Net als dat gemotoriseerde voertuigen niet altijd zo hard kunnen als is toegestaan, want medeweggebruikers.

Duwbak_Linda | 10-06-22 | 13:18 | 3

Bovendien moet iedere weggebruiker anticiperen op het overige verkeer en het straatbeeld. Eisen dat de omgeving zich aanpast zodat jij er veilig op hoge snelheid langs kunt, geen idee waar dat vandaan komt.

Duwbak_Linda | 10-06-22 | 13:29

@Duwbak_Linda | 10-06-22 | 13:29:
Zo heb ik zelf nog ergens een fietsdiploma liggen maar ik zou niet weten waar. Ik denk ergens op de stoffige zolder in de doos met mijn tekeningen.

Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:43

@Joris Beltsin | 10-06-22 | 13:43: Denk dat de meeste wielrenners ook een rijbewijs hebben. Dan heb toch wel enig verkeersinzicht?

Voetgangers en fietsers kunnen schrikken, bejaarden op fiets worden dan vaak ook nog beetje wiebelig. Honden en katten hebben sowieso nul verkeersinzicht. Automobilist zou je misschien ook een keer over het hoofd kunnen zien. Wielrenners zijn toch geen debielen?

Duwbak_Linda | 10-06-22 | 13:52

Automobilisten die willen racen mogen dat op het circuit. Enkel logisch dat wielrenners hun hobby ook op het circuit gaan uitoefenen.

Ikbenbeteralsjedenkt | 10-06-22 | 13:16

Citaat VK: “ : ‘De amateurwielrenner is een beetje een lul. Overdreven hard rijden, schreeuwen dat ze erlangs moeten, rakelings inhalen en daarna op een terras speciaalbier drinken. Met helm nog op en de benen wijd, zodat iedereen kan meegenieten van hun balzakken. De amateurwielrenner is een cocktail van overdreven ernst, een gebrek aan zelfspot en misplaatst superioriteitsgevoel, opgediend in een te strak synthetisch tenue.’”

Gelukkig ben ik geen wielrenner

theo-is-dood | 10-06-22 | 13:16 | 9

Je vergeet de dik gepensde amateurs die ik weet niet hoeveel geld spenderen om het gewicht van hun fiets met zoveel mogelijk grammetjes beperken, maar op dat terras zich kilo's volvreten en zuipen.

gemeentereiniging | 10-06-22 | 13:39

ooit in een Engels programma de volgende opmerking, vol van zelfspot gehoord; "i dont like those MAMILs" .De ander MAMILS??? Ja Middle Aged Men In Lycra. Vond ik wel een pareltje.

Gallendebejaarde | 10-06-22 | 13:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Sander is gewoon een brokkenpiloot, een weinig stuurvaste wannabee wielrennert. Zijn trackrecord qua gebroken botten tot nu toe spreekt voor zich. Hij is een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. Ik heb zelf 20+ jaar gekoerst; in het peloton hield je minstens een fietslengte afstand van dergelijke zwabberaars.

Computer_says_no | 10-06-22 | 13:16

Hij is al veel vaker op zijn bek gegaan en zou zich dus moeten afvragen of hij beter niet kan stoppen met fietsen of in ieder geval zich niet meer als een wielrenidioot te gedragen.

2voor12 | 10-06-22 | 13:16 | 2

Zijwieltjes zou een optie zijn

laurentius | 10-06-22 | 13:27

U denkt dat het een patroon is? Hebben meer vvders last van

sgaapje | 10-06-22 | 13:32

Wielrenners, er is niks leuker dan een peloton wielrenners als ik m'n hond aan het uitlaten ben. Eerst roepen ze te 'OPZIJ' en daarna 'HOND!', en dan remmen ze altijd af. Weten jullie hoeveel scheldwoorden wielrenners kennen?

Mr_Natural | 10-06-22 | 13:15 | 1

Heul veul. 'Aso!' riep zo'n aso deze week nog.

Harry.Langezwaal | 10-06-22 | 13:19

Een wandelaarster die de minister en een andere fietsster zag komen afdalen vanaf de duinen, maakte een gebaar dat de wielrenners te hard fietsten. Naar het schijnt heeft ze daarbij de 47-jarige oud-minister aangeraakt waarna hij met de racefiets over de kop sloeg. Hij is zwaar gewond overgebracht naar het ziekenhuis met onder andere gebroken ribben, sleutelbeen en bekken.

De 42 jarige inwoonster uit Monster is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag en zware mishandeling,

Patje | 10-06-22 | 13:14 | 2

Is dat nou die Karen waar ik zoveel over hoor?

kibbesoeb | 10-06-22 | 13:25

Beste Sander,

Ik had je ook van je fiets af getrokken als je als een idioot over een LOOP en FIETSpad raced en (VVD karakter) het sociale gevoel van een pissebed hebt.

Ga iets anders doen, ga bij de BOVAG werken, of de fietserbond... doe iets passiefs, of gewoon niets en ga lekker naar fietsers kijken (die het wel kunnen), want daar ben je wat ik me kan herinneren nog het beste in.

Ik hoop dat je niet spoedig hersteld, voor de veiligheid van anderen

litebyte | 10-06-22 | 13:14 | 1

Ah, iemand op asociaal gedrag betrappen en hem daarom van zijn fiets rukken.
Raar.

Maytheforcebewithyou | 10-06-22 | 14:00

Door de menselijke bilnaad loopt een slagader die de hersenen van zuurstof voorziet en dat bloedvat wordt afgeknepen door zo’n smal zadeltje. www.frankjacobs.nl/wielrenners-en-agr...

Generaal P. | 10-06-22 | 13:13 | 5

@Muxje | 10-06-22 | 13:39: Daar heb je van die leuke vlaggetjes voor :-) Alleen daarom zou ik al een ligfiets willen.

Generaal P. | 10-06-22 | 13:47

@Muxje | 10-06-22 | 13:39:
Nee hoor. Drie wielen en breder dan 75cm en je mag gewoon op de weg.

jcvjcvjcvjcv | 10-06-22 | 13:56

@Generaal P. | 10-06-22 | 13:47:
Vlaggetjes worden geassocieerd met kleuters die 10 kmh fietsen. Misleidend om dat op je ligfiets te monteren.

jcvjcvjcvjcv | 10-06-22 | 18:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Te voet, op de fiets, of met de auto, mensen gunnen elkaar gewoon niks meer op de weg. Probleem is veel breder dan alleen de wielrenners.

usb stok | 10-06-22 | 13:12 | 3

ik gun iedereen de weg, behalve deze wielrenners. En ik ga altijd 30 rijden als er zo'n peloton achter me aanrijdt, veiligheid boven alles.

small_town_dude | 10-06-22 | 13:21

@small_town_dude | 10-06-22 | 13:21:
Je vooroordelen worden al duidelijk met de woorden "deze wielrenners". Ben het eens dat een peleton wielrenners enorm irritant zijn op de weg als er gewoon een fietspad naast is, maar er zijn genoeg amateurs die zich netjes gedragen en niemand tot last zijn.

usb stok | 10-06-22 | 13:28

@usb stok | 10-06-22 | 13:28: Ja, het onderscheid kun je makkelijk maken. "Deze wilerenners" als in de beschrijving van de krant die komen rumoerig, luidruchtig aan en nemen de hele weg in. Zlefs kinderwagens moeten maar even in het gras wachten voor deze heren. Rode stoplichten bestaan niet voor ze. Walgelijk, En aan de andere kant heb je heel nette mensen in een klein groepje of met 2, die netjes gedag zeggen en stoppen voor overstekende weggebruikers. Die op een bankje hun boterhammetje opeten en de zakjes netjes bij zich steken.

small_town_dude | 10-06-22 | 13:35

Valt me op dat het OM de tenlastelegging inmiddels behoorlijk heeft afgezwakt. Ook in de media gaat het inmiddels van een moordaanslag naar meningen over dat die wielrenners ook vaak best wel fout of vervelend zijn. Nu nog de scoop dat Dekker de vrouw misschien wel bewust omver wilde rijden…

Lafayette | 10-06-22 | 13:12 | 1

Uiteindelijk zal de conclusie zijn: 'Val is val'.

Keutels | 10-06-22 | 13:41

Ik snap het nooit zo goed waarom je op je wielrenfiets altijd zo hard moet. In je auto blijf je toch ook niet vol gas rijden als er de straat vol is met wandelaars en tegenliggers?

SailingDuck | 10-06-22 | 13:10 | 9

@_pacman_ | 10-06-22 | 13:25: Misschien moet je je reaguursel iets minder cryptisch neerplempen, het lijkt nu net of het je mening is.

gemeentereiniging | 10-06-22 | 13:32

@_pacman_ | 10-06-22 | 13:25: Vooral hufterigheid van de wielrenner, meestal. Wat mij betreft nummerplaat en verplichte WA-verzekering voor wielrenners.

Muxje | 10-06-22 | 13:32

@_pacman_ | 10-06-22 | 13:25: Het licht natuurlijk nooit aan inzicht, begrip en onvermogen van de wielrenner zelf. Dan kun je het gelijk nog zo aan je kant hebben het is gewoon al die gebroken botten en ander lichamelijk ongemak niet waard als je op je bek gaat.

SailingDuck | 10-06-22 | 13:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Dekker is toch al vier keer eerder van z’n fiets gestuiterd? Beetje makkelijk, dit.

Do-na-zi | 10-06-22 | 13:09 | 3
-weggejorist-
Nuria | 10-06-22 | 13:15

En vooral op drukke paden met voetgangers full speed door blijven jakkeren.
Die Dekker heeft evenveel schuld aan deze (alweer) valpartij als de dame in kwestie.

gemeentereiniging | 10-06-22 | 13:28

Er bestaan enorm veel vooroordelen over wielrenners. Lees maar hieronder en hierboven. Die vooroordelen hebben ook vooral betrekking op blanke wielrenners natuurlijk.

Leptob | 10-06-22 | 13:09 | 1

Hoe zouden die wielrenners toch aan die vooroordelen komen?

Boeloeboe | 10-06-22 | 13:43

Die vrouw wordt trouwens poging tot doodslag ten laste gelegd. De gemiddelde kopschopper slechts mishandeling. En dat terwijl het van de fiets rammen van een wielrenner op de openbare weg altijd geoorloofd is. Altijd.

Muxje | 10-06-22 | 13:08 | 5

Vond dat wel apart. Staan wel vaker ongelukjes in de krant, maar nooit gelijk met een pre-vonnis of eis.

nutsniet | 10-06-22 | 13:16

Tja. De minister van Rechtsbescherming... dus die vrouw is hoe dan ook de sjaak. Die zal weinig bescherming genieten, want in Den Haag is altijd alles het tegenovergestelde van wat het claimt te pretenderen.

Lafayette | 10-06-22 | 13:59

Klassenjustitie....sommige meer gelijk dan anderen.

Smeggel | 10-06-22 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hebt hier ook van die mongolen die op een wandelpad 30 km/h moeten rijden Daarom vind ik het niet erg als er is eentje goed op ze bek gaat.

jan huppeldepup | 10-06-22 | 13:08

Dat is al de zoveelste keer dat die paardelul van zijn fiets af flikkert. Aan wie zou dat nou liggen. Aan al die meelzakken die in de weg lopen zeker. Opzouten met dat klootjesvolk. Ga werken und bezahlen ja.

Lukiluuk | 10-06-22 | 13:08 | 1

Altijd hetzelfde doen en denken dat het nu wel goed gaat. Hij gedraagt zich als een VVD-stemmer.

gestoptmetroken | 10-06-22 | 13:22

Nou ja het is wel een fietspad, maar goed ik heb een hekel aan die wielrenners, maar ook aan die kort pittige kapsels. Dus eigenlijk niet het me niet zo. Het land is wel te vol dat dan weer wel. Maar dat is het al 20 jaar.

Linke Soep | 10-06-22 | 13:08

Wielrenners wil nog wel eens aso pedaalvolk zijn. Zo'n kluitje fietsende reclame zuilen voor wie mede weggebruikers enkel verstoringen voor het peloton zijn. "Die Strasse gehört uns"-proleten met vaak een grote bek als je niet heel snel aan de kant gaat. Nu is Dekker de l*l maar het omgekeerde komt dus ook voor www.omroepbrabant.nl/nieuws/1747215/w...

Grijskijkert | 10-06-22 | 13:07 | 1

U heeft gelijk, iedereen die wel eens een berg is opgereden achter een kudde rendieren weet ervan.

Zatkniss | 10-06-22 | 13:09

Racefietsers zijn levensgevaarlijk. Voor zichzelf en anderen.

Mahatma | 10-06-22 | 13:07

De krantenkop is wat vreemd. Eerst klagen dat er niemand opzij gaat en dan schrijven dat er iemand gevallen is. Op de fiets val je altijd opzij. Binnen een zin al tegenstrijdigheden.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:07

Niet alle wielrenners zijn asociale hufters. Wel alle bejaarden zijn stram, doof, eigenwijs en nauwelijks in staat de snelheid van hun gemotoriseerde fiets te beheersen.

_pacman_ | 10-06-22 | 13:07

Als ie maar geen voetballer wordt..

Kouwe Kees | 10-06-22 | 13:06 | 1

Maar liever dat nog
dan het bord voor zijn kop
van de zakenman,
want daar wordt hij alleen maar slechter van

MargauxGrandCru | 10-06-22 | 13:17

Om gek van te worden de drukte in Nederland en op de weg duidelijk merkbaar

Dr. Pown3rt | 10-06-22 | 13:06 | 2

Het ergste is dat er elke week 1000 fietsers bijkomen.

jan huppeldepup | 10-06-22 | 13:10

@jan huppeldepup | 10-06-22 | 13:10:
Nieuwe fietsen, geen tweedehandsjes. Daar nemen ze geen genoegen mee.

Keutels | 10-06-22 | 13:21

Hoezo vol??
Al die zakken meel staan rustig zonder morren op Schiphol 5 uur in de rij.

vliegende knorrepot | 10-06-22 | 13:06

Het lijkt dat steeds meer tour- en racefietsers het verkeer c.q. de openbare ruimte gebruiken als sportterrein. Op zich prima natuurlijk, alleen vergeten velen dat zij primair verkeersdeelnemer zijn; er zijn er heel wat die risicovol en onbehoorlijk gedrag gaan vertonen zodra er eens even geremd of gestopt moet worden. En dan kan je echt beter op een afgesloten terrein gaan fietsen.

Harry.Langezwaal | 10-06-22 | 13:05 | 2

@Harry: compliment. Deze zinnen kunnen zó in een nota over de verkeersveiligheid op fietspaden.

theo-is-dood | 10-06-22 | 13:24

Die groepen racefietsers attenderen elkaar op aankomend en achteropkomend verkeer. Ik irriteer me meer aan die zwermen scholieren die meer met elkaar en met hun mobiel bezig zijn en dan totaal niet op het verkeer letten. De voorste in de zwerm kan vaak nog net op tijd terug naar de eigen weghelft, maar de rest van de zwerm ziet jou veel te laat zodat jij alsnog de berm in mag.

De_GVR | 10-06-22 | 14:16

migreren naar Oost of Noord. Probleem opgelost.

geheelvergeter | 10-06-22 | 13:05 | 5

Nou dat is dan ook een eindige situatie en is iedereen niet blij. Ik gun onze fijne noorder en oosterlingen de rust die er nu is en mag daar graag recreatief vertoeven

Metaalenzo | 10-06-22 | 13:32

@MargauxGrandCru | 10-06-22 | 13:13:
Nemen jullie dan al die oosterlingen die naar het westen emigreren en hun linkse idioterie aan ons opdringen ook terug?

2voor12 | 10-06-22 | 13:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Een fiets zonder bel is geen fiets. Einde discussie.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:05 | 3

Eenvoudig dus. Als de politie op de fietsbelplicht gaat handhaven, dan schrijven ze makkelijk een paar duizend fietsbelboetes op een weekend

theo-is-dood | 10-06-22 | 13:27

@theo-is-dood | 10-06-22 | 13:27:
Het blijft wel leuk om wielrenners erop te wijzen dat de aanschaf van een bel een overweging waard is. Meestal treft dat een gevoelige snaar.

Frau Merkel | 10-06-22 | 13:36

@Frau Merkel | 10-06-22 | 13:36: Ja, maar de afwezigheid van die 15 gram moet die 15 kilo in strak spandex gepropte massa buikvet compenseren.

TheEgg | 10-06-22 | 15:15

Is er al een facepick van deze aggressieve Karin?

Kareldetweede | 10-06-22 | 13:04

Vol land is te vol. Goh!

Krultang | 10-06-22 | 13:03 | 1

Organiseer maar een redbull racefiets wedstrijd op Zandvoort. Spelregels: alles mag, de eerste bij de geblokte vlag wint.

Astroturfer | 10-06-22 | 13:35

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen