Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Analyse van nieuwe George Floyd: agent schiet arrestant Patrick Lyoya in achterhoofd

Extreem pijnlijk weer over de hele linie

Wat:
Op 4 april 2022 stopte een agent van de Grand Rapids Police te Michigan de auto van Patrick Lyoya (26) omdat het nummerbord naar verluidt niet bij het voertuig hoorde. In de bovenstaande vrijgegeven body cam video zien we hoe de agent Lyoya aanhoudt en om zijn rijbewijs vraagt. Lyoya opent de autodeur, kijkt en mompelt vertwijfeld naar binnen, zegt dat zijn rijbewijs daar ligt, maar sluit de autodeur vervolgens weer. Vervolgens loopt Lyoya op 1:31 weg, waarop de agent overgaat tot arrestatie. 

Lyoya verzet zich tegen de arrestatie, maar daar blijft het tot beperkt. Hij ontloopt de agent, maar valt de agent niet aan. Tijdens dit voorval zegt hij meermaals "okay" als de agent hem sommeert zijn verzet te stoppen en zijn handen op zijn rug te doen. Maar ondanks zijn verbale instemming, volhardt hij wel in zijn verzet.

Op 2:51 valt te zien dat de agent zijn taser heeft getrokken en op Lyoya richt. Twee seconden later vuurt hij zijn taser, maar lijkt te missen. Op hetzelfde moment pakt Lyoya de taser om zichzelf te verdedigen, door de loop van zich af te draaien. Direct daarna verplaatst de schermutseling zich naar de grond, en daar gaat het mis. Lyoya houdt de taser vast. "Let go of the taser", roept de agent. Maar het lijkt erop dat Lyoya de taser vast blijft houden.

Vervolgens zien we in het onderstaande filmpje de fatale seconden die hierop volgen. Lyoya laat de taser niet los, waarop de agent waarschijnlijk protocollair toegestaan is tot geweldsescalatie, namelijk door zijn pistool te trekken. Maar dit alles gebeurt tijdens een chaotisch grondgevecht.

Het resultaat is dat de agent tijdens deze worsteling naar onze bescheiden inschatting zeer waarschijnlijk per ongeluk de trekker overhaalt, en Lyoya doodt met een politiekogel in het achterhoofd.

De politie meldt dat de bodycam "was deactivated during the struggle", vlak voor het fatale moment. Dat vinden we twijfelachtig, gezien hij volgens de politie "now on the ground, reactivated and captured the scene as responders attempted emergency life saving procedures". Maar goed.

Feit blijft dat we nergens écht een aanval op de agent zagen, maar enkel hevig verzet tegen arrestatie.

Wie:
Patrick Lyoya (26) komt oorspronkelijk uit Congo. Er circuleren onbevestigde berichten dat Lyoya een strafblad heeft, waaronder voor "assault of a pregnant woman", maar naar verluidt vooral in relatie tot gestolen voertuigen. We hebben deze berichten nog niet kunnen weerleggen of verifiëren. De politie weigert vooralsnog de naam van de agent vrij te geven, maar we vermoeden dat dit binnenkort uitlekt.

Het fatale nekschot

Een iets langere worsteling voorafgaand aan het nekschot

Nasleep

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Play stupid games, win stupid prizes.

WernerT | 14-04-22 | 20:12

Nou, sorry hoor maar deze meneer ( de Kongolees) heeft dit toch helemaal over zichzelf afgeroepen. Wat was het punt ook al weer?

Zwizalletju | 14-04-22 | 19:03

Had v/d week een aanvaring/discussie met 2 agenten, 3 x raaien, lachend uit elkaar gegaan, zo kan het ook.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-22 | 18:44

Ben wel benieuwd naar het 'how can we make this about Trump' gevolg

Johan1235 | 14-04-22 | 18:30

Gaat niet zo lekker in de VS.
De schietpartij in de NY metro was door een gek die een YouTube kanaal met racistische leuzen erop na hield.
nypost.com/2022/04/13/suspect-frank-j...
En afgelopen kerst was er ook al een situatie met een aanslag op een kerstoptocht waarvan de dader ook bekend stond om racistische uitlatingen:
torontosun.com/news/world/accused-kil...
Al met al gaat het niet helemaal lekker qua incidenten in de multiculturele samenleving aan de overkant van de Atlantische oceaan.

Barre_de_k | 14-04-22 | 18:10 | 1

Ja , maar in beide gevallen gaat het om donkere mensen die voornamelijk blanke mensen afmaken. Dan is het voor de woke brigades en antifa geen enkel probleem.

me163komet | 14-04-22 | 19:29

Tja, moet je daar medelijden mee hebben?
Die man werkt van geen meter mee.
Dat hele gedrag van die man is verdacht en ik kan mij voorstellen dat de agent genoodzaakt is zijn wapen te trekken.

Nu zal ik wel een racist zijn, maar ik denk dat ik hetzelfde jaar gedaan.

jufrouw theelepeltje | 14-04-22 | 18:03

De verdachte zal best een weggooier zijn geweest, maar dat nekschot was echt niet nodig, helemaal als je naar de pose kijkt: de agent zit al bovenop hem. In plaats van zijn pistool te trekken, had hij met dezelfde arm ook een elleboog tegen het achterhoofd van de verdachte kunnen geven.

Bulloch | 14-04-22 | 17:56 | 1

Overigens lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat hij per ongeluk heeft geschoten. Het is geen Hollywoodfilm hè. Deze getrainde professional zal niet eerder de safety eraf halen en zijn vinger op de trekker leggen, dan dat hij van plan is om daadwerkelijk te schieten.

Bulloch | 14-04-22 | 18:06

... vast weer een hele aardige gast die zich enorm inzette voor de maatschappij. Tot ziens!

JCDecaux | 14-04-22 | 17:46 | 1

Binnenkort een standbeeld naast George Floyd

Ride_On | 14-04-22 | 18:13

Met het risico om gejorist te worden, maar toch. Ik zou niet weten waarvoor de politie hier excuses voor zou moeten maken. Tenzij de verdachte doof was, maar anders eigen schuld, dikke bult.

Eminent | 14-04-22 | 17:41 | 3

Omdat het buitenproportioneel is? "Wie niet luisteren wil, krijgt een nekschot"? Mooi motto, schrikt wel af...

Bulloch | 14-04-22 | 18:09

@Bulloch | 14-04-22 | 18:09: ja precies, die agent had gewoon zijn taser moeten laten afpakken en als zijn pistool afgepakt wordt en hij vervolgens afgemaakt wordt door de verdachte is dat gewoon risico van het vak.

Barre_de_k | 14-04-22 | 18:12

@Barre_de_k | 14-04-22 | 18:12: dus als jij de bovenstaande video ziet, dan ben je van mening dat er geen andere uitweg was dan een nekschot?

Bulloch | 14-04-22 | 18:13

Beeldenstorm en applestores plunderen in 1,2,3.....

Veepert | 14-04-22 | 17:36

Oh neeeeeee, blijkt een taser afpakken toch geen goed idee bij een agent.

Barre_de_k | 14-04-22 | 17:34

Agossie, daar lopen ze weer met hun gebalde vuistjes in de lucht.

Von Knarrenstein | 14-04-22 | 17:26
-weggejorist-
likdoorn | 14-04-22 | 17:07

Tip; How not to get shot: LISTEN to the police. https://youtu.be/uj0mtxXEGE8

DontLookWhenIP | 14-04-22 | 16:14

en ondertussen de russen barbaren noemen

maasvlakte | 14-04-22 | 15:41 | 1

Ja, als je een neger zo noemt krijg je geheid gezeik.

Veepert | 14-04-22 | 17:32

Iemand enig idee wanneer de blm protesten voor de slachtoffers van Frank James zijn gescheduled?

Justin_Case | 14-04-22 | 15:40 | 1

Aanstaand weekend?
Mensen hebben immers veelal 3 dagen weekend.

MK27 | 14-04-22 | 16:22

Geweldige Congolese autodief, Opgeruimd staat netjes.

squadra | 14-04-22 | 15:34

Niet gek dat deze diender de trekker overhaald. Als de verdachte zich niet had verzet, laat staan die Taser vastgegrepen had, was er ook niet geschoten.

Toch vreemd dat ik een paar dagen geleden een filmpje zag over een agent die een blanke dreigde zonder aanleiding de cel in wilde gooien, en dáár geen ophef over gezien heb.... WIE kan mij dat even uitleggen?

Road Runner | 14-04-22 | 15:23 | 1

Colorfull people (DCTalk)

MK27 | 14-04-22 | 16:25

Als je al gewelddadig bent geweest t.o.v. een zwangere vrouw dan sta je al 1-0 achter, je weet dat je moet luisteren bij oom agent want anders...., zeker in U.S.A., dus waarom verzet bieden??? Ok iemand in het achterhoofd schieten gaat te ver maar ja, waarom verzet bieden als je niets hebt te verbergen??

dubbelicious | 14-04-22 | 15:21

Op een dag weet je het: je verkleed je als zwarte piet, maakt er een potje van en zegt als je vervolgens in de kraag gegrepen bent: racist! Ik identificeer me als Patrick Lyoya.

zwenkwieltje | 14-04-22 | 15:09

Wat gek, ik hoor nooit zoveel ophef over blanken die door agenten zijn doodgeschoten. Terwijl er procentueel meer blanken dan zwarten worden neergeknald door agenten in America.
Heel raar

Vlasbaard | 14-04-22 | 15:05 | 1

Niet alleen procentueel. Ook in absolute aantallen.

Asteroid-B612 | 14-04-22 | 15:27

Daar gaan we weer..

zwenkwieltje | 14-04-22 | 15:02

Eerst dit proberen: Een choke-out is een hand-tot-hand gevechtstactiek waarbij gebruik wordt gemaakt van een chokehold om syncope of tijdelijk bewustzijnsverlies te veroorzaken, waarna de choke wordt losgelaten.
Met je kutnummerbord.

RickTheDick | 14-04-22 | 14:53 | 1

Dit inderdaad. Het lijkt wel alsof deze agent nul training gehad heeft.

Bulloch | 14-04-22 | 18:11

Hij krijgt genoeg waarschuwingen toch?
- “Stop” 10x
- “Stop resisting” 2x
- “Let go of the taser” 6x
Wie niet horen wil, moet maar voelen…

Mark zit te Dutten | 14-04-22 | 14:47 | 8

Gevalletje “play stupid games win stupid prices”.

Vlasbaard | 14-04-22 | 15:59

Ja

TheBigKirth | 14-04-22 | 17:00

@* Il Principe * | 14-04-22 | 15:05: agent dacht waarschijnlijk voordat jij mij kan taseren schiet ik.

likdoorn | 14-04-22 | 17:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Kudo's voor de agent , je zal maar agent zijn voor 2000 eurie om jou leven op het spel zetten voor de maatschappij die verloren is

stef3094 | 14-04-22 | 14:39 | 1

Kudo's omdat ie per ongeluk de trekker overhaalt en iemand door zijn achterhoofd schiet? Geen kudo's voor jou.

Usumani | 14-04-22 | 15:12

Ah gezellig, volgende week weer samen met Femke een lekker potje protesteren op de Dam!

WillSchmidt | 14-04-22 | 14:29

prima dat gedarwin, ruimt op.

Ins0mnia | 14-04-22 | 13:32

Ik ga wel lekker de analyse van Brandon Tatum.kijken.

En zwart en ex-cop

SinisterNL | 14-04-22 | 13:29 | 1

Volg hem ook al een kleine 3 jaar. Geweldig karakter heeft die conservative negert. Meestal heeft hij het bij het recht eind en in het zeldzame geval dat hij dat niet heeft rectiviseerd hij dat op eigen initiatief -keurig. "Let's go Brandon!"

WijnVlekWrijver | 14-04-22 | 14:51

Ten eerste : Als die gast gewoon had geluisterd, de aanwijzingen had opgevolgd en zich niet had verzet had ie gewoon nog geleefd. Had is maar moeten luisteren.

Ten tweede: Die agent is alleen en gaat toch een grote vent te lijf, die hem de baas is. Hij verliest zijn taser, krijgt hem niet onder controle en grijpt dan tijdens de worsteling op de grond naar zijn gun.

Ik denk dat deze agent beter had kunnen wachten op backup. Na verzet, beter afstand had kunnen nemen met zijn taser en zijn wapen beter had kunnen pakken nadat hij was opgestaan en een paar meter afstand had genomen.

Kortom: Ook onhandig aangepakt van de agent. hij bracht zichzelf onnodig in een heel gevaarlijke positie.

Beste_Landgenoten | 14-04-22 | 13:16 | 3

Ja, precies: een perfect storm. Onhandige overijverige agent en nerveus crimineeltje. Wet van Murphy. Helaas pindakaas.

potverdriedubbeltjes | 14-04-22 | 13:36

@potverdriedubbeltjes | 14-04-22 | 13:36: Lijkt mij een prima samenvatting. Die agent was niet voornemens de arrestant te doden, maar helaas, big shit happened. Veel fouten gemaakt door beide partijen. Eentje gaat er naar huis.

Usumani | 14-04-22 | 15:15

Die man/vrouw die dit filmpje heeft geschoten had ook de agent kunnen helpen, met twee man kan je dit makkelijker af. Iemand doodschieten gaat wel te ver, hij had ook een kogel in zijn schouder kunnen mikken, wedden dat 'ie dan ook had meegewerkt? Toch vind ik dat de arrestant beter had kunnen weten, niet tegenstribbelen kan je een hoop ellende besparen, aan de andere kant had de agent ook beter kunnen handelen. Het is toch onnodig om iemand zó het leven uit te schieten, maar iemand die een zwangere vrouw heeft mishandeld verdient misschien ook niet beter, hoe kan je een zwangere nu belagen? Schoon van geweten was hij ook niet dus wat mis je er aan? Maar vind het wel zielig voor zijn ouders.

dubbelicious | 14-04-22 | 15:34

Ik ben ook eens aangehouden in de US. Gewoon ,yes officer en no officer zeggen, rustig en beleefd doen, niks aan de hand , Have a nice holliday! Thanks officer! Aardig volk.

streknek | 14-04-22 | 13:16 | 7

Precies. In alle George Floyd hysterie lijkt men zich hier niet te realiseren, hoeveel Amerikaanse agenten er jaarlijks worden vermoord door gangbangers en freaks op de meth enz. Die gangbangers schrijven er zelfs lovende rap-teksten over.
Als zo'n cop met iemand wil praten, weet hij niet hoe leip diegene is. Op wat voor drugs ze zitten, of ze bewapend zijn. Die smeris moet op alles voorbereid zijn. Dus hij wil eerst kijken of jij je normaal en rationeel gedraagt en in staat bent om rustig zijn vragen naar tevredenheid te beantwoorden. Hij zal ook in je ogen kijken om te zien of je high bent. Als je bijdehand gaat doen wordt het een kwestie van respekt. HIJ (m/v/x, de officer) is de autoriteit, maar als je laat blijken dat je dat respekteert, rustig blijft, niet vervelend doet of tegenstribbelt, is er in mijn ervaring eigenlijk weinig aan de hand.

Asteroid-B612 | 14-04-22 | 15:44

@dubbelicious | 14-04-22 | 15:41: Uhhh, bekeuring zou niet bijna 300 zijn maar bijna 400 euro. Als hij had geschreven dan was ik echt in mineur geweest. Hij maakte mijn dag goed, een beetje agent kan best een beetje coulance tonen, hij zag ook dat ik met een pakje sigaretten naar buiten kwam. Sindsdien nooit meer gedaan, ik sta werkelijk nóóit op zo'n plek, écht de eerste keer, ik houd mij gewoon aan de regels en toen ging ik een keertje fout..... tsja karma. En ter aanvulling; ik was toen ook al beperkt met lopen, nu héb ik een gehandicapten kaart, had ik toen ook al kunnen krijgen maar vond het niet écht nodig dus eigenlijk had ik daar wel mogen staan als ik die kaart had gehad maar dat heb ik ze niet gezegd. Toch maar aangevraagd en gekregen, die krijg je echt niet bij een pak koffie, je moet veel medische gegevens overleggen, fijn dat ik nu een plek voor de deur heb en kan parkeren op gehandicapten plekken zonder kenteken.

dubbelicious | 14-04-22 | 15:47

Er bestaat ook een fonds voor weduwen/families van vermoorde politiemensen.
En bij een bepaald bedrag krijgen donateurs een soort van sheriff's badge toegestuurd. Voor $ 500 krijg je een bronzen badge, voor $ 1000 een zilveren, en voor een hoger bedrag een goudkleurige. Op die badge staat dat jij een donateur bent voor het fonds voor de weduwen en kinderen van "officers fallen in the line of duty".
Mijn ex-vrouw (daar was ze dan wel weer heel slim in) dacht "fuck it, ik doneer gewoon 1000 dollar, dan krijg ik ook zo'n badge. Die badge deed ze in zo'n leren mapje naast haar rijbewijs. Dus iedere keer wanneer we werden over gepulld door een highway patrol, en ze haar rijbewijs moest tonen, keek die agent daar een halve sekonde naar en het was "that'll be all, it's fine. Thank you ma'm, you have a nice day now." Een geweldige ingeving. Die donatie was het echt waard want dit bespaarde ons een hoop gezeik (hadden altijd drugs bij ons).

Asteroid-B612 | 14-04-22 | 16:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Treurig incident maar nog veel treuriger is gelijk het massale BLM-geschreeuw alsof dit racistisch gemotiveerd zou zijn.

_pacman_ | 14-04-22 | 13:15 | 2

BLM is zelf racistisch gemotiveerd. Ongezien de typhus voor die luitjes.

Usumani | 14-04-22 | 15:20

Wat is hier treurig aan? Slachtoffer had het makkelijk kunnen voorkomen, LUISTEREN!

Eminent | 14-04-22 | 17:45

Men kan zich natuurlijk keer op keer als een mongool gedragen tegenover de politie, en vooral instructies vooral niet opvolgen...zal wel weer op racisme gegooid worden door woke-idioten.

Nederlanddraaitdoor | 14-04-22 | 13:15

Kan iemand tellen hoeveel keer er niet naar die agent wordt geluisterd? Het begint bij: stay in the car, (zie clip op TPO) laat papieren zien, handen op je rug, laat taser los enz enz

selectief verontwaar | 14-04-22 | 13:14 | 1

230

keensteyl | 14-04-22 | 14:16

Je weet toch dat men in de USA geen "Pang-Pang" roept maar direct schiet....

Dutch_Viscount | 14-04-22 | 13:08 | 1

Dit ging duidelijk per ongeluk. Hij schoot al voordat ie wilde schieten.

Usumani | 14-04-22 | 15:22

Is toch heel simpel? Wanneer de verdachte controle krijgt over de taser ben je als agent (met een wapen) uitgeschakeld en overgeleverd aan de "mercy" van de doorgesnoven gek. Dodelijk geweld is tuurlijk toegestaan.
Daarbij, een middagje Kaotic.com geeft veel inzicht in hoevaak agenten geconfronteerd worden met gekken die tijdens arrestatie ineens een gun trekken. Deze gekken vertonen opvallend veel overeenkomsten met bovenstaande gast.

Scheepskameel | 14-04-22 | 12:55 | 2

Waar haal je vandaan dat het slachtoffer een doorgesnoven gek was? En hoe kom je erbij dat je als agent bent overgeleverd aan de "mercy" van de taser-afpakkende arrestant? De agent heeft nog een gun.
Ennuh ... een middagje Kaotic.com kijken, lijkt mij tijdverspilling. Voor je het weet ga je allerlei rare teksten op GS zetten.

Usumani | 14-04-22 | 15:34

Dodelijk geweld??????? Serieus????? Je kunt ook iemand uitschakelen door in zijn schouder of knie te schieten, ook schade maar niet dodelijk. Waarom persé iemand moeten doden, het is wel iemands leven!!!! Of 'ie deugd of niet, uitschakelen hoeft niet zo nodig dodelijk te zijn, het gaat erom of je iemand onder controle kunt krijgen. Onnodig een leven nemen is niet ok.

dubbelicious | 14-04-22 | 15:51

Na een lange vlucht vanuit Nederland vergat ik mijn autolichten aan te zetten bij het wegrijden en werd ik aangehouden door een politieauto in Tempe AZ.

Ik bleef in de auto zitten, deed het raam open en plaatste mijn handen beiden zichtbaar op de bovenkant van het stuur. Ik legde de agent uit dat ik voor zaken in de USA was en net een lange vlucht achter de rug had en mijn lichten per ongeluk vergeten was.

Toen hij daarom vroeg overhandigde ik mijn rijbewijs en huurcontract. Nadat de agent nog een grapje had gemaakt over de roze kleur van mijn rijbewijs waar ik ook beleefd om lachte, kreeg ik alles terug en wenste hij me een veilige reis.

20 jaar later heb ik een dochter, ben bijna met pensioen en kan deze wijsheid met jullie delen.

Door het toegestane wapenbezit in de USA moet de politie met veel scenarios rekening houden, het is jouw taak als arrestant om hem zo snel mogelijk te overtuigen dat jij een weerloze en meewerkende burger bent.

KayakFun | 14-04-22 | 12:46 | 4

Precies.

civilian | 14-04-22 | 13:03

Kijk, precies dàt dus. Zelf nooit aangehouden in 'Murica (kan ook niet want zo vaak was ik er (nog) niet) maar met "be calm, be cool, be cooperative, be courteous" kom je bij de gemiddelde diender een flink stuk verder dan met "cop an attitude". En het feit dat ze een AR-15 plus shotgun ter beschikking hebben èn een Glock-17 dragen zou ook reden genoeg moeten zijn. Ga niet lopen dollen met de plaatselijke popo want je verliest geheid, het is geen NL diender die je straffeloos kunt gaan lopen zieken.

Gezien de dagelijkse hoeveelheid shit die een agent in de VS meemaakt zal iemand die zich vriendelijk opstelt op meer clementie kunnen rekenen.

Grijskijkert | 14-04-22 | 13:12

Je hebt 100% gelijk. Ik woon al meer dan 40 jaar hier in de VS, en dat is ook mijn ervaring, en je omschrijft precies waarom de politie hier zich zo opstelt. Ik moet het ook altijd uitleggen aan familie uit Nederland die op bezoek is wat ze kunnen verwachten. Bepaalde bevolkingsgroepen kunnen zich gewoon niet gedragen, en dan krijgt je dit.

Enrico Palazzo | 14-04-22 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ook Patrick Lyoya zullen we niet missen.
Als zijn voertuig gewoon in orde was geweest, dan had hij nu geleefd.
Als hij gewoon meegewerkt had, dan had hij nu geleefd.
Als hij niet alleen okay had gezegd, maar er ook naar gehandeld had, dan had hij nu geleefd.
Als hij die taser losgelaten had, dan had hij nu geleefd.
Als hij zich niet tegen arrestatie had verzet, dan had hij nu geleefd.

Stijlicoon | 14-04-22 | 12:43 | 5

Maar het was zo'n lieve jongen.

Snertjong | 14-04-22 | 14:34

Maar hij was zwart en dan is het opeens zielig en een uiting van institutioneel racisme…

Mark zit te Dutten | 14-04-22 | 14:49

Goddomme, je hebt helemaal gelijk!

Eminent | 14-04-22 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit lijkt toch meer op een executie dan op zelfverdediging of een uit de hand gelopen arrestatie.

Theodorus.Goldbach | 14-04-22 | 12:42 | 7

@Ray Skak | 14-04-22 | 13:04: Voor BLM is context, aanleiding, oorzaak en gevolg doorgaans maar lastig en contraproductief. Zit enkel in de weg en doet afbreuk aan het zelfdienend narratief. Wat dat betreft heeft de beweging duidelijk overeenkomsten met Antifa.

In nasleep van het gebeurde ligt het excuus voor de nodige excessen waarbij de "fons et origo" er allang niet meer toe doet.

Grijskijkert | 14-04-22 | 13:19

@TeeJee | 14-04-22 | 13:00:

Het komt mij voor dat de agent hem met hand waarmee hij ook het wapen vasthoudt tussen zijn schouderbladen op de grond wil neerdrukken. Als hij daarbij de vinger om de trekker had, kan het makkelijk mis gaan.

Octavio | 14-04-22 | 13:21

Dit ging duidelijk per ongeluk. Hij had ook zichzelf kunnen raken. Wat dat betreft komt de onhandige agent goed weg. Lullig voor die andere gast. Gewoon een beetje meewerken met oom agent en hij had nog geleefd.

Usumani | 14-04-22 | 15:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Bekijk het vanuit het oogpunt van randstad jongeren: Politie wil zwart dood want wit, verder is er nul complexiteit of informatie die d'r bij hoeft. Kapitalisme is slecht dus plunder je merk producten om te pronken en verkopen. Sociale media is de enige plek waar je een goed mens hoeft te zijn, dus dubbel aandikken die hashtags. Helemaal relevant om te benoemen: Vrede in Palestina (uitsluitend met een herkansing om de buren uit te moorden.)

GeheidEenGeit | 14-04-22 | 12:37 | 2

Medicatie al ingenomen vandaag ??

potverdriedubbeltjes | 14-04-22 | 14:12

Waar heb jij dat oogpunt van randstad jongeren vandaan gehaald? Ik kan het nergens vinden. Jij zo te zien ook niet, want man man/vrouw vrouw, wat lult gij uyt den neck.

Usumani | 14-04-22 | 15:42

Ik lees het al. Veel reaguurders hadden het anders gedaan. Die zouden een rennende target "gewoon" in de been schieten, zouden afstand houden, zouden..

Dat heet de koe in de kont kijken.
Alsof deze agent het prettig vindt dat hij een mens heeft doodgeschoten.

Roos | 14-04-22 | 12:36 | 2

De agent heeft, net als de achtergebleven familie, levenslang. Als je triggerhappy bent, moet je het leger ingaan en je laten uitzenden.

superb_de_lux | 14-04-22 | 13:07

@superb_de_lux | 14-04-22 | 13:07: En ook daarvan zitten er nu hele volkstammen met PTSS en allerlei andere problemen thuis. Trouwens, "triggerhappy?, dan leger in" is stierepoep.

Grijskijkert | 14-04-22 | 13:22
-weggejorist-
pdvd | 14-04-22 | 12:27 | 2

Ik heb medelijden met die agent.

L. Vis | 14-04-22 | 12:24 | 2

Ja mentaal gezien kan hij er niets aan doen.

litebyte | 14-04-22 | 12:32

Waarom zie je nooit iets van de plaasmoorden? o wacht dat zijn witte mensen.

Nietgek | 14-04-22 | 12:21 | 2

Blanke mensen...

Air van Boven Dorens | 14-04-22 | 12:29

Ook zwarte boeren zijn slachtoffer van rooftochten van zwarte criminelen. Daarbij worden de zwarte "knechten" van witte boeren ook niet bepaald ontzien. Het "frame" racisme is vooral te danken aan, hoe ironisch eigenlijk, Amerikaanse witte racisten. Het boeit de zwarte crimineel in Zuid-Afrika niet wie hij besteelt en verkracht. Statistisch gezien (en ook procentueel) zijn de grootste slachtoffers van zwarte criminelen de zwarte bevolking.

Theodorus.Goldbach | 14-04-22 | 12:48

Gewoon doen wat er van je verlangd wordt, moeilijker is het niet...

Air van Boven Dorens | 14-04-22 | 12:20 | 1

En zeker in USA, oom agent meent daar wat hij zegt.

Wattman | 14-04-22 | 12:30

Wat als hij gewoon direct zijn rijbewijs had laten zien?

Verder snap ik eigenlijk ook die agent niet. Laat hem lekker lopen. Kom jij veilig thuis. Kun je ook niet in een gevecht terecht komen. Welk gevecht ook (niet perse dit gevecht) de agent krijgt de schuld.

HoniSoit | 14-04-22 | 12:10 | 4

Vind ik ook. Weet je wat, we doen het anders, als een agent een overtreding of misdrijf constateert zwaait hij vriendelijk naar de verdachte en rijdt hij door. Bijkomend voordeel; de criminaliteitscijfers dalen tot nul en je hebt geen criminelen meer.

me163komet | 14-04-22 | 12:19

Denk dat hij in een gestolen auto reed? Daarom zo moeilijk gedaan maar we wachten af. Zaterdag demonstratie!Halsema al toestemming gegeven.

dedwarsligger | 14-04-22 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Schandelijke executie.

Ruimedenker | 14-04-22 | 12:10 | 3

Idd, fout op fout op fout van die agent

litebyte | 14-04-22 | 12:33

Agenthad gewoon moeten afwachten of die man een diorgesnoven gek was die graag een blanke agent wilde sarren.
Jaja en dan er te laat achter komen dat kleurmeneer een hekel aan witte agenten heeft
Agenten moeten voortaan alleen witmensen in zaakleaseauto's aanhouden die te hard ( 125kmh) rijden.( Click: sarc off)

strawdog | 14-04-22 | 13:19

Boeien.... Weer een misdadiger minder. Opgeruimd staat netjes.

Zef1581 | 14-04-22 | 12:09 | 1

Misdadiger? Dat moest nog blijken. Maar jij hebt een kristallen bol?

Usumani | 14-04-22 | 15:48

De ongewapende Trump supporter Ashli Babbitt werd tijdens de Capitoolrellen zonder waarschuwing doodgeschoten door een zwarte agent, wat tegen de geweldsinstructie is. De agent, Michael Byrd, was dezelfde die 2 jaar eerder een geladen pistool was vergeten in een toilet in het Capitool.

Maar daar ontstaat geen verontwaardiging over, want het slachtoffer was een Trump supporter, en de dader een zwarte agent.

www.foxnews.com/us/documents-ashli-ba...

thehill.com/blogs/blog-briefing-room/...

Gewinflipt | 14-04-22 | 12:07 | 1

Nuttige bijdrage

Dr. Worstenbroodje | 14-04-22 | 13:24

Familie maakt al een rondedansje....
wachtend op de miljoenen à la Floyd die ze tegemoet kunnen zien.

meneer Q | 14-04-22 | 12:06 | 3

Levert meer op dan auto's jatten.

Papa Jones | 14-04-22 | 12:37

En een levensgroot standbeeld in brons

nednied | 14-04-22 | 12:50

zoiets bedacht ik mij ook ja, lullig van die zoon maar kan er gif op innemen dat ze veel meer kinderen hadden dan 1

oblix | 14-04-22 | 13:01

Kan Burgervrouw Halsema niet daadkrachtig optreden en de Keizersgracht hernoemen naar deze kansparel? Keizers zijn ook iets van een andere eeuw - kies voor de Lyoyagracht.

McCain | 14-04-22 | 12:03

Misschien moeten ze de agenten ook eens leren om in voeten en knieen te schieten in plaats van hoofden en hartstreken. In dit soort gevallen dan.

small_town_dude | 14-04-22 | 12:02 | 1

Iemand in de voet of knie schieten maakt ze niet minder gevaarlijk in een worsteling. Dat is een beetje het probleem.

Los daarvan is het schieten op benen tijdens een vlucht (dan wel aanval) bijzonder moeilijk, en gevaarlijk voor omstanders.

Rest In Privacy | 14-04-22 | 12:14

Als de rechter die rechtspreekt namens de maatschappij en de agent hiervoor veroordeeld dan zou ik als agent de volgende keer denken: laat lekker gaan het is mij het risico niet waard om op te treden. Die maatschappij wordt dan onleefbaar.

Kaysersoze | 14-04-22 | 12:01 | 2

Als deze agent veroordeelt wordt zou het inderdaad leuk zijn als agenten in heel Amerika zich solidair verklaren en zich bij iedere verdachte terugtrekken als er enig risico van geweld is. Eens kijken hoe lang het duurt voordat de Amerikaanse burger -vooral in armere wijken- smeken of de politie aub weer aan het werk wil.

me163komet | 14-04-22 | 12:23

Na een zomer van BLM zijn we al zover hier in Seattle. Je moet eens zien hoe het er hier nu uitziet na een explosie van geweld en andere misdaad omdat de politie zich terugtrok na al die BLM riots.

Enrico Palazzo | 14-04-22 | 15:15

"Maar dit alles gebeurt tijdens een chaotisch grondgevecht." Meeste gevechten zijn tamelijk chaotisch.

Doctor | 14-04-22 | 11:56

Achteraf makkelijk praten, maar die broek hing al lekker "gangsta" half over z'n billen, trek die broek verder naar beneden en hij gaat al nergens meer heen. Vervolgens handboeien aan de enkels en wachten op back-up.

Sneerpoets | 14-04-22 | 11:55 | 2

Riemen en goed passende kleding zijn nog niet tot "the hood" doorgedrongen inderdaad.

R.F.Pickering | 14-04-22 | 12:04

@R.F.Pickering | 14-04-22 | 12:04:
Ja hoor, dat heet "sagging pants" en is zelfs mode. Dat komt voort uit het feit dat je in de gevangenis geen riem mag dragen en de broek dan afzakt.

me163komet | 14-04-22 | 12:25

Als ik een Amerikaanse winkelier was dan zou ik mijn hart vasthouden. We weten allemaal hoe het de vorige keer gegaan is.

Plaque-doctor | 14-04-22 | 11:55

Emotionele incontinentie over een uit de hand gelopen arrestatie. Arrestant gedraagd zich verwijtbaar tot escalatie, zoals zeer vaak gebeurt. Nu gaat het een keer fout.

Nu is het de kleuren langs elkaar leggen en weer rellen.

Ps assault of a pregnant woman? Weet je wie ook.... ?

Schwanzeleber | 14-04-22 | 11:54 | 1

Bedacht ik ook, what are the odds...

2tribes | 14-04-22 | 17:41

Risico van het vak. Niet luisteren naar de agent, vluchten en je vervolgens verzetten, dan kies je bewust voor het escalatiepad. De agent welke netjes zijn werk uitvoert zal wel weer de schuld krijgen want black lives matters. Is er al een demonstratie op de Dam aangekondigd?

Waargaathetheen | 14-04-22 | 11:51 | 1

Halsema is haar protestbord al uit de gangkast aan het halen.

meneer Q | 14-04-22 | 12:01

Darwin award. Kijken die mensen nooit naar het nieuws ofzo? Weten ze echt niet dat het niet helpt om je te verzetten, dat het geen zin heeft en alleen gevaar oplevert voor jezelf? En zeker als ze vinden dat ze niks fout hebt gedaan.

small_town_dude | 14-04-22 | 11:50 | 1

Is inderdaad een IQ dingetje. Niet het besef hebben dat wegrennen en je verzetten niets helpt en je verder in de problemen brengt. Het niet kunnen inschatten wat de consequenties van je handelen zijn. Het heeft hem in ieder geval alle van zijn circa 60 IQ punten gekost.

R.F.Pickering | 14-04-22 | 12:11

Wat als de agent een kleurtje zou hebben?

Spartaan1888 | 14-04-22 | 11:47 | 2

Dan was dit niet gebeurd zou Sylvana zeggen

Proud Infidel | 14-04-22 | 11:56

Dan was het geen nieuws.

Dr. Worstenbroodje | 14-04-22 | 19:29

Verrassend veel mensen vinden het normaal dat een agent je doodschiet als je niet meteen luistert. Dat zijn denk ik dezelfde mensen die vinden dat BOA's ook een wapen moeten krijgen. Immers, je hebt maar te luisteren en doe je dat niet dan zijn de gevolgen voor eigen rekening. Dat iedere klungel een badge en een pistool kunnen dragen komt niet op bij dit soort mensen. Obey!!

R. Skickr | 14-04-22 | 11:46 | 24
-weggejorist-
R. Skickr | 14-04-22 | 12:21

@R. Skickr | 14-04-22 | 12:20: Nèh, heb jij volgens mij helemaal geen tijd voor, druk als je bent met je eigen gelijk...

Grijskijkert | 14-04-22 | 12:23
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-04-22 | 12:23
▼ 21 antwoorden verborgen

Als hij gewoon luistert en doet wat er gezegd wordt, beter nog ook niet met vage kentekens rond rijdt, is er niks aan de hand.

rman | 14-04-22 | 11:44

Taser van agent proberen vast te houden is nou eenmaal risico. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon te luisteren. Maar waarschijnlijk betreft het de categorie te dom om te poepen, en dus hebben we deze shit nu weer aan.

Repliek_in_stijl | 14-04-22 | 11:42

Sneu dat het zo afloopt. Ook voor Lyola trouwens.

Patrick L. zet steeds een stapje hoger op de escalatieladder, die niet onbeantwoord kunnen blijven. Een serie onfortuinlijke keuzes...

Aap, Noot & Mies | 14-04-22 | 11:38

Laten we BOA's ook bewapenen! Aanhouding vanwege niet goed zichtbare nummerplaten: Pepperspray in je bakkes!
Fietsen op de stoep: Knuppel in je nek!
Boos je bon op de grond smijten: Taser in je rug bitch!

R. Skickr | 14-04-22 | 11:38 | 6

@Gen. Maximus | 14-04-22 | 11:55: Eens. Mijn vraag is of je dat hier ook zou willen. Gezien het aantal mensen die het toejuichen dat je wordt afgeschoten als je niet luistert, dus los van het strafbare feit waar je voor wordt ondervraagd of aangehouden, lijkt me de kans groot dat er een meerderheid is.

R. Skickr | 14-04-22 | 12:14
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-04-22 | 12:17

BOA's uitrusten met "non-lethal" spullen ? Helemaal mee eens. Lijkt mij een stuk beter dan je als BOA door elke doorgesnoven, flink bezopen, l'lonnetje lurkende prole(e)t(e) die compleet van het padje gedonderd is, onder te laten tuffen, in elkaar te laten rammen of geprikt worden (gelukkig heeft een BOA daartegen een mooi vestje aan) . "Ja maar, is nou eenmaal het risico van het vak...".

Complete stierepoep. Je hebt gewoon met je poten van een handhaver en/of hulpverlener af te blijven. En het zal ongetwijfeld een flink stuk schelen als je weet dat je als vervelio een tik met de knuppel kunt verwachten als je denkt moeilijk te kunnen blijven doen.

Grijskijkert | 14-04-22 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze zaak en ook die van Floyd hebben niks met racisme te maken.
Dat gs dit suggereert is al bizar.
Floyd had met een gekke agent te maken en hier lijkt het op ongelukkige omstandigheden en op eigenwijsheid.

pejoar | 14-04-22 | 11:36

Het "Incident" waar Biden op wachtte. Zeker na die aanval in de metro in new-york en die laptop van Hunter Biden die niet weg wil gaan en rare FBI bemoeienissen met die zogenaamde ontvoering van die gouverneur en aanval op het Capitool, waar toch echt wat rare dingetjes zijn gebeurt. Merendeel wel terecht gearresteerd, maar dat was het gevolg. De oorzaak lijkt wat anders in elkaar te zitten.

Maar nu kunne de zwarten dus weer gaan plunderen en Biden de "woke" held gaan uithangen

Snap_het_ook_niet | 14-04-22 | 11:36

Gewoon geen zwarte mensen meer aanhouden.

Ray Skak | 14-04-22 | 11:35 | 2

En ook geen Marokkanen. Probleem opgelost!

Proud Infidel | 14-04-22 | 11:54

Probleem is dat zwarte mensen bovengemiddeld in de crime stats vertegenwoordigd zijn (waar overigens de meest zwarte mensen dan weer het slachtoffer van zijn, "black on black crime" dus). En in Nederland vervang je (in de grootstedelijke banlieus) zwarte mensen door mocro's. Waarbij het feit dat mocro's doorgaans niet de eigen achterban onderschijten het verschil is met 'Murica. "Poppin' a cap in his black ass" ligt daar nu eenmaal niet zo gevoelig binnen de gemeenschap.

Grijskijkert | 14-04-22 | 12:55

Het schijnt dat er ergens anders in de wereld ook wel eens iets gebeurt. Het schijnt dat er in Afrika ook wel eens donkere mensen worden doodgeschoten door de politie. Het schijnt zelfs dat er ook wel blanke mensen door de politie worden doodgeschoten. Het schijnt.. Ik heb het van horen zeggen. Nu even terug naar dit oh zo belangrijke wereldnieuws ergens in kontgatdorp Amerika.

Mokum Kosher | 14-04-22 | 11:34

Die klojo had zich niet moeten verzetten tegen zijn arrestatie natuurlijk. Blijft staan dat iemand door zijn kanis schieten nou ook weer niet echt nodig is lijkt mij. Ik vind dat die agent derhalve wel degelijk onderzocht en mogelijk vervolgd moet worden. Als je boven op iemand zit en je niet direct in levensgevaar bent dan lijkt mij een beroep op noodweer exces niet toepasselijk.

Bigi Bana Boy | 14-04-22 | 11:32 | 3

Mee eens. De agent had (maar dat is makkelijk praten vanaf het typeboard....) ook gewoon weg kunnen stappen, afstand nemen en dan een pistool trekken. Die hebben een groter bereik dan de faser. Zowieso vraag ik me af als de faser afvuurt en je mist...kan het nog een keertje? Indien ja, had je gewoon nog een keer gekund. Indien niet is het niet van belang wie de faser heeft, je kunt hem toch niet meer gebruiken... En waarom was hij alleen? Moeten agenten niet altijd met z'n 2-en zijn? Of anders wachten op backup?

Die Lyoya zelf heeft natuurlijk ook wel een aantal domme besluiten genomen....

maar dit had wel voorkomen kunnen worden.

Is het rasictisch? Ik denk meer een ondergetrainde en wellicht onervaren agent die lichtelijk in paniek raakte.

Als_je_me_nou | 14-04-22 | 11:49

@TeeJee | 14-04-22 | 11:50: Onderaan de streep valt het niet goed te praten maar met zwarten oververtegenwoordigd in de crimi statistieken, kun je je voorstellen dat er aan agentzijde een soort van anticiperende vooringenomenheid ontstaat. Op zich triest en een gevalletje "moeten we niet willen met z'n allen" maar in menige Amerikaanse schijtholbuurt wel de dagelijkse realiteit. En daarom te makkelijk om vanuit de eigen veilige bubbel de moraalbaas over uit te gaan hangen.

Grijskijkert | 14-04-22 | 13:00

"Sir get in the car!' en vanaf daar is het geheel en alleen aan Lyoya zelf te wijten wat er gebeurd is.

Zegmaaru | 14-04-22 | 11:31

De advocaat van de nabestaanden spreekt van een executie. "De video laat zien dat er onnodig, buitensporig en fataal geweld is gebruikt tegen een ongewapende zwarte man die vreesde voor zijn leven."

De man is zwart. Maar dat woordje 'zwarte' zou niets moeten toevoegen, het zou niet relevant moeten zijn. Maar dat doet de advocaat wel. Advocaten kiezen hun woorden doelbewust. Dit zou je daarom ook opruiing kunnen noemen.

AdvocatusDiaboli | 14-04-22 | 11:21 | 1

Het is geen opruiing, het is voorbereiden van een schadevergoeding. De familie Floyd is multimiljonair en in de US werken schade advocaten op provisiebasis.

Blauwpetje | 14-04-22 | 11:42

Had die gast lekker laten rennen, wacht op backup en reken hem dan in.

tjongerschans | 14-04-22 | 11:20 | 5

@tjongerschans | 14-04-22 | 11:29: hey helder licht, wat denk je dat er dan gebeurt? Dat hij vrijwillig in de auto springt? Of dat er nu twee agenten zijn waarvan één met een knie in z'n nek

geenjagergeenneeger | 14-04-22 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

De auto had dus valse platen, de bestuurder doet dommig en weigert mee te werken, rent weg, worstelt met de agent....

Ik weet niet wat je dan verwacht van een jonge agent die alleen is? Tevens, meer dan genoeg film materiaal beschikbaar waar zelfs bij 2 of 3 aanwezige agenten er alsnog één gewond raakt of zelfs gedood wordt.

We zullen wel weer te horen krijgen wat een goede jongen die Lyoya was, maar er is dus al weer sprake van een strafblad. Moest hij daarom dood? Nee, natuurlijk niet, maar laten we nou net niet doen alsof het geen onfortuinlijke consequentie van eigen keuzes is.

Rest In Privacy | 14-04-22 | 11:17 | 1

Je zou inderdaad denken dat Amerikanen inmiddels wel weten dat er gemakkelijk geschoten kan worden. Willens en wetens verzet plegen is dan vragen om problemen. Telkens weer gaat het om 'lieve jongens' met een strafblad van telefoonboek formaat.

Monkey Cabbage | 14-04-22 | 11:23

Waar zit de racisme in deze eerlijk gezegd? Ik hoor alleen maar een agent die zijn werk met uiterst veel geduld doet en iemand die alleen maar verzet pleegt. Niet fucken met iemand met een pistool is les 1 en les 2 is: luister naar de agent.

Als het bij les 1 of 2 niet goed gaat, ja sorry, dan vraag je er om.

Behangdelul | 14-04-22 | 11:12

En natuurlijk deugen meteen alle politieagenten niet.
Of 80% ?
Of 50% ?
Of 1% ?
Of is het er maar 1 die ontspoord is de afgelopen jaren.
Niet onbelangrijk.
In de media wordt alles uitvergroot alsof het overal op van toepassing is.
Te simpel...

AdvocatusDiaboli | 14-04-22 | 11:11 | 1

99% deugt niet. Grijpen net wat te graag en te snel naar wapens en geweld of ze staan er bij en kijken ernaar. Kutvolk is het.

R. Skickr | 14-04-22 | 11:41

Als Lyoya die agent tasert en vervolgens zijn wapen pakt wat was er dan gebeurd ?

Der Schnitzeljäger | 14-04-22 | 11:10 | 2

En de agent daarna doodschiet of verwond? Dan had dat het nieuws niet gehaald hier, op zijn hoogst in Grand Rapids.

me163komet | 14-04-22 | 11:18

Dat speelt zeker mee, maar dan nog is een arrestant door zijn kop schieten buitensporig. Schiet hem dan in zijn schouder of een andere plek.

Bigi Bana Boy | 14-04-22 | 11:33

Tering hey, die agent zijn naam en van zijn vrouw staan al weer overal op de Twitters.

SoepKip | 14-04-22 | 11:09

Ik zit nog steeds te wachten op protesten in b.v. Chicago, en nationale verslaggeving ervan door MSM, als er weer een klein kind wordt neergeschoten door gang-tuig. Tot die tijd: *gaapt*

HerrSaffie | 14-04-22 | 11:09

Agent is ook wel beetje onhandig. Alles wat ie pakt raakt in handen van arrestant. Eerst zijn walkie-talkie, dan de taser. Waarschijnlijk was zijn pistool ook nog bij de verkeerde geland als het niet afgegaan was, maar dan hadden we filmpje niet gezien want dode agent.

Nescio73 | 14-04-22 | 11:09 | 2

Waarom is een agent alleen in dit extreem gevaarlijk land?

Peerkeoud | 14-04-22 | 11:18

Te verwachten, rellen en plunderingen door negers.... als dezelfde agent een blanke had gedood dan was er niets aan de hand geweest.

meneer Q | 14-04-22 | 11:06 | 5

Hoezo door negers? In de zaak Kyle Ritterhouse waren het drie blanke antifa meelopers die werden neergeschoten.

me163komet | 14-04-22 | 11:16

Nogal racistisch Inderdaad.

Zoelense Hobbyboer | 14-04-22 | 11:18

In absolute aantallen schiet de politie meer blanken dood.
Op zich logisch, gelet op de aantallen van de bevolkingsgroepen, maar dat komt inderdaad niet op het nieuws.

Rest In Privacy | 14-04-22 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Er wordt (hier) vaak op gewezen op het feit dat Amerikaanse agenten snel naar het wapen grijpen omdat de kans dat de arrestant ook bewapend is daar aanzienlijk is.
Waarom dan zo de worsteling opzoeken die uitloopt op dat gedoe met taser met fatale afloop.
Is dit voorschrift? Is het niet veel veiliger om hem wat meer op afstand te houden?

fokkewoelf | 14-04-22 | 11:03 | 8

@Versleten_Paddestoel | 14-04-22 | 11:18: Ja stom, je hebt me overtuigd. Het is inderdaad een stuk effectiever om iemand op NUL centimeter een kogel in z'n nek te knallen.
Ben zo benieuwd wat een NL plisieman van deze werkwijze vindt.

fokkewoelf | 14-04-22 | 11:38

@fokkewoelf | 14-04-22 | 11:38:
Groot deel van de NL agenten mag amper een wapen dragen, gelet op de resultaten van hun schietoefeningen.

Rest In Privacy | 14-04-22 | 11:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat mij betreft is dit een executie en gaat ook deze “agent” langdurig het gevang in.

Hoe hij zijn geweer pakt, in zijn nek zet en de trigger overhaalt, dan weet je dat je iemand gaat vermoorden.

Dr.Platypus | 14-04-22 | 11:02 | 7

@smirmoff | 14-04-22 | 11:17: Tijd. En doorladen met maar 1 hand beschikbaar is aanzienlijk lastiger dan met 2 handen. Plus 1 patroon extra beschikbaar bij naladen na doorladen.

Aap, Noot & Mies | 14-04-22 | 11:34

Geweer? Ik kom ingeweer tegen de term geweer door jou. Waar zie jij een geweer? Of snap je echt het verschil niet tussen een pistool en een geweer?

Mokum Kosher | 14-04-22 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah, gaan we weer. Rellen, plunderen, platbranden. Allemaal zo makkelijk te voorkomen, niet verzetten. Kan er geen enkel medelijden mee hebben. Voor hetzelfde geld had hij het wapen van de agent te pakken gekregen en was de agent eraan gegaan, iets wat ook gebeurd maar wat je dan niet krijgt te zien want geen ophef.
FEIT: Zwarten worden niet overmatig gedood door de popo. Gewoon aantoonbaar.
Zitten er een aantal kwalijke doden tussen per jaar? Zeker, en vrijwel altijd wordt de agent bestraft. De grote zaken die tot rellen leiden blijken bijna altijd anders in elkaar te zetten en gewoon terechte actie door politie. Opvallend is dan altijd het gelieg van de ''"getuigen""; 'Hij zat op zijn knieën met zijn handen in de lucht en werd van achteren neergeschoten'. Lijkschouwer en bodycam, werd van voren neergeschoten toen hij de agent aanviel.

TheBigKirth | 14-04-22 | 11:01

De grootste oorzaak van dit hele verhaal is simpelweg dat in de VS agenten vaak alleen op pad zijn, dat is vragen om ellende.
Als docent strafrecht/strafvordering en geweldsbeheersing roep ik altijd NOOIT alleen iemand proberen aan te houden. Dat is vragen om problemen.

Jafco | 14-04-22 | 11:00 | 2

Precies
Het blijven cowboys daar in de US of A

sjengster | 14-04-22 | 11:04

Beetje domme negert.

Porta | 14-04-22 | 10:59
-weggejorist-
MoslimMolen | 14-04-22 | 10:58

Racisme 2.0 is om zo te blijven letten op een huidskleur.

Roos | 14-04-22 | 10:57 | 2

Precies. Wat is er mis met 'agent doodt burger na uit de hand gelopen arrestatie'? Huidskleur is irrelevant en zou uit de discussie gehouden moeten worden.

SomsGenuanceerd | 14-04-22 | 11:26

@SomsGenuanceerd | 14-04-22 | 11:26: Is de dader blank, dan word dat vermeldt. Is de dader zwart, dan meldt men dat niet. Daarom wisten we gisteren al zo vroeg dat de dader van het metro-drama geen blanke was, anders had het er wel bij gestaan.

WijnVlekWrijver | 14-04-22 | 11:38

Behalve voor vrienden en familie van de dode man is er weinig te voelen. Als je met een agent gaat rollebollen en naar zijn wapen(s) grijpt speel je met vuurtjes. Zou de agent besloten hebben tot executie ter plekke? En wat dan nog, wat is het wereldwijde nieuws? Statistieken spreken al lang tegen dat kleur iets uitmaakt in de doodgeschoten arrestanten van de politie daar. Integendeel. Gecorrigeerd uiteraard naar locatie en allerlei geografische sociale ongelijkheid die complexe oorzaken heeft. Niet zwart/wit. Dus de grootste misdaad is hier nieuws van te maken en nieuws over dit nieuws te schrijven. Vind ik…

GeenAccount | 14-04-22 | 10:56

Weglopen, verzetten, worstelen met de politie.
En als er dan geschoten wordt is het racisme.

Osdorpertje | 14-04-22 | 10:56 | 1

Natuurlijk...... niet.

MK27 | 14-04-22 | 11:17
-weggejorist-
Jeggeworist | 14-04-22 | 10:55

Zou dit nu ook nieuwswaardig zijn geweest indien het slachtoffer blank zou zijn geweest en/of de agent zwart ? Uiteraard ziet de zwarte gemeenschap in Amerika direct een racistisch motief wat door de Nederlandse media klakkeloos wordt overgenomen. Het gewoon zien als een arrestatie met fors verzet (ongeacht huidskleur) die helaas fataal afloopt voor de verdachte is blijkbaar een moeilijk te accepteren optie. Of de (misschien onervaren) agent iets valt te verwijten zal uit onderzoek moeten blijken.

Ruikbaard | 14-04-22 | 10:55 | 5

@MickeyGouda | 14-04-22 | 11:10: De media is bijzonder selectief. Een blanke moeder van een peuter (Jessica Doty Whitaker, 24 jaar) werd vermoord met een schot in haar hoofd nadat ze met een groep zwarte mannen ruzie had gekregen over ‘Black lives matter’. In de Amerikaanse media is deze zaak bijna volledig verduisterd. De vader verklaart dat de dochter in het hoofd is geschoten nadat ze “all lives matter” tegen de zwarten had gezegd. Noch CNN, noch Fox News, die beide een landelijke dekking hebben, hebben enige interesse getoond in het melden van het incident. Dit ondanks het feit dat de daders nog steeds op vrije voeten zijn.

Ruikbaard | 14-04-22 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Maaaar met Joe Biden als president zouden alle problemen verdwijnen en zou de wereldvrede uitbreken! Toch?!

ikworstelengadouchen | 14-04-22 | 10:54 | 1

Wie beweert dat? Verzin geen dingen okay?

Bigi Bana Boy | 14-04-22 | 11:38
-weggejorist-
Schriever | 14-04-22 | 10:52

In Congo had zou hij dezelfde behandeling krijgen, met uitzondering van het gevecht.
Daar kun je kiezen, overgeven of in de berm.

Piet-Kietelaar | 14-04-22 | 10:51 | 2

Leuk land

Red shirt | 14-04-22 | 10:53

@Red shirt | 14-04-22 | 10:53: levert leuke mensen op

xylofoob | 14-04-22 | 11:18

Als je nou nog niet weet dat het negeren van orders van een agent in het geval van een staandehouding ernsige consequenties kan hebben.... tja....
Iedereen weet inmiddels wel dat je:
- In je auto moet blijven zitten
- geen onverwachte bewegingen moet maken in/naar de auto
- niet weg moet rennen
- een arrestatie niet moet tegenwerken.

ik heb medelijden met die jonge (onervaren?) agent.
Kijk maar eens naar zijn gezichtsuitrukking op het moment na het schot als hij zich realiseert dat hij de arrestant doodgeschoten heeft.
In deze video op 4:27 youtu.be/inuQELf75lo

Onkel Bratwurstbude | 14-04-22 | 10:51 | 2

negeren van orders, whahaa

xylofoob | 14-04-22 | 11:22

Dus die Lyoya viel een zwangere vrouw lastig?
Net als die gek van een George Floyd. Drong onder valse voorwendselen met kameraden een huis binnen. En drukte zijn pistool op de buik van een hoogzwangere zwarte vrouw.
Uitgerekend dit tuig heeft niets met BLM.

leo de pejo | 14-04-22 | 10:51 | 2

Maar BLM heeft blijkbaar wel heel veel met dit tuig. Ze zullen deze crimineel ook wel gaan verheerlijken.

2voor12 | 14-04-22 | 10:53

"Uitgerekend dit tuig heeft niets met BLM'

Jawel, ze dienen als 'useful idiot' en prikkel om een volgende ronde rellen uit te lokken.

me163komet | 14-04-22 | 11:00

Ik heb ook medelijden met de agent , wiens leven nu ook op de schop gaat , omdat dat figuur niet meewerkt.
Als het slachtoffer blank was geweest werd daar waarschijnlijk niet zo`n heisa over gemaakt...

Nico_the_Sparrow | 14-04-22 | 10:49 | 2

Zeker niet. Blanken worden twee keer zo vaak neergeschoten door de politie daar. Hoe vaak hoor je daar over?

coitus reservatus | 14-04-22 | 10:52

@coitus reservatus | 14-04-22 | 10:52:
Zelden tot nooit..

Nico_the_Sparrow | 14-04-22 | 10:54

Dat wordt weer 2 weken lang Sylvana in iedere talkshow!

Patrick-Haemers | 14-04-22 | 10:48 | 2

Gelukkig is die door C geveld.

Peerkeoud | 14-04-22 | 11:27

@Peerkeoud | 14-04-22 | 11:27: Bij1 was gister dan ook afwezig tijdens het racismedebat, want Silly Sil gunt Gario (de #2) geen voetlicht.

Abject | 14-04-22 | 11:44
-weggejorist-
leo de pejo | 14-04-22 | 10:47 | 3

Volgens mij alle mogelijkheid zich over te geven. Maar ja, zal wel weer niet genoeg training zijn van de agent.

Mali | 14-04-22 | 10:46

Btw. Waarom niet de filmpjes van agenten die bijna of helemaal regelmatig door de kop worden geschoten uit het niets? Daar zijn er veel meer van. Team wouten

horsteknots | 14-04-22 | 10:44

Als de agent nou alvast voor hem geknield had, had de crimineel nog geleefd.

Nuchternederland | 14-04-22 | 10:44

Het was zo'n lieve jongen. Hij handelde alleen wat in gestolen autos. En hij verzette zich bij zijn arrestatie, door te vechten met een gewapende agent. .

Beste_Landgenoten | 14-04-22 | 10:44 | 1

Eigenlijk een held door ongewapend te vechten met een gewapende.. , ...

Nico_the_Sparrow | 14-04-22 | 10:52

Zou Lyoya nog leven als hij gewoon zijn rijbewijs had gegeven en het probleem met meneer agent had besproken?
Weer hebben we er een die moet weglopen, niet wil luisteren, en in worsteling raakt met de politie. zijn niet echt goed in zelfreflectie die afro amerikanen.

usb stok | 14-04-22 | 10:43 | 1

En wat denken mensen te bereiken met in gevecht gaan met een agent? Ze laten je echt niet meer gaan en je maakt het alleen maar erger voor jezelf.

2voor12 | 14-04-22 | 10:47

tja, eigen schuld. Waarom is het toch zo moeilijk om gewoon netjes mee te werken? O wacht, hij wist natuurlijk allang dat hij die auto had gestolen en wilde voorkomen dat hij WEER naar de gevangenis moest.. alleen nu voor veel langer. Echt, wanneer gaan dit soort idioten het eens begrijpen?

richardsp1 | 14-04-22 | 10:43 | 1

Is wel gelukt...

SomsGenuanceerd | 14-04-22 | 11:37

Voorzitters van BLM wrijven zich al weer in hun handen, die kunnen binnenkort een tweede miljoenenvilla kopen. Goeie business!

Do-na-zi | 14-04-22 | 10:41

Nog altijd meer blanken die afgekogeld worden door de wouten daaro. En knokken met ze? Why? Je verliest altijd.

horsteknots | 14-04-22 | 10:41 | 2

Heeft u een linkje met cijfers die dat onderbouwen?

Kapitein Sjaak Mus | 14-04-22 | 10:57

Begint er nu toch wel erg op te lijken dat er aanvallen van zwangere vrouwen het goed doet bij BLM. Heb allen een bejaarde naast mij wonen. Ram ik die wel in elkaar om de bescherming van BLM te krijgen.

mono-culti | 14-04-22 | 10:41
-weggejorist-
Datzullenwenogweleen | 14-04-22 | 10:40 | 3

Waarom werkte hij niet mee. Was hij onder invloed van drugs of zo?

AdvocatusDiaboli | 14-04-22 | 10:38 | 1

Hij was niet zo braaf tijdens zijn leven.
PatrickLyoya werd doodgeschoten door een @GrandRapidsPD officier na gewelddadig verzet tegen arrestatie en poging om zijn taser te nemen, heeft een lange criminele geschiedenis die een veroordeling omvat voor het aanranden van een zwangere vrouw in Kentwood, MI.
Maar er komt wel weer een hoop gedonder van: Antifa en extreemlinks roepen op tot wraak.

MK27 | 14-04-22 | 10:42

Het tweede geval in twee jaar tijd. Dat begint behoorlijk "systemisch" te worden. /s
Wat begrijpen al die zich verzettende criminelen niet aan: Comply now, complain later?

J.P.Drapeau | 14-04-22 | 10:37 | 1

begint? Dit is al vele jaren het geval. Die ongelovelijke dombo's weten nl dat ze als crimineel het verbruid hebben als ze WEER opgepakt worden. Dus gaan ze hun geluk beproeven met hun domme harses. Valt mij mee dat er niet veel meer worden doodgeschoten door de politie. Lijkt mij dat daar voldoende aanleiding toe is nl.

richardsp1 | 14-04-22 | 10:45

Kan iemand menop de hoogte houden wanneer de selectieve verontwaardigingsrellen weer beginnen? Ik heb nog een nieuwe 75” flatscreen nodig.

Justin_Case | 14-04-22 | 10:37 | 1

De woke aanhangers lopen zich al warm om te rellen en winkels te plunderen. Houten platen om winkeletalages dicht te timmeren zullen ondertussen wel uitverkocht zijn in Grand Rapids en verre omstreken.

me163komet | 14-04-22 | 10:46

Opgefokt agentje.
Waarom voelt hij niet aan dat die Patrick Lyoya slecht / geen Engels spreekt en de situatie niet goed begrijpt?
"the plate does not match the car" Ja hoor, alsof die gast dan weet wat er aan de hand is.

Of zijn beurt had Patrick natuurlijk gewoon moeten meewerken.
Fucked up situatie.

Eduardo- | 14-04-22 | 10:37 | 4

Patrick probeert gewoon de Amerikaans versie van : Iekke niet begrijpe". Vervolgens rent hij weg en gaat een worsteling aan met de agent. Dus hij begrijpt dondersgoed wat er aan de hand is. Uiteraard spijtig dat het zo is gelopen, maar hij had dit zelf kunnen voorkomen.

R.F.Pickering | 14-04-22 | 10:48

@Nuchternederland | 14-04-22 | 10:39:
Yep,nog los van aangehouden,controle door politie.Zegt ook okay,als ie gevraagd wordt mee te werken.Het is nou ook niet bepaald rocket science als je zoiets wordt gevraagd.
Klein beetje je hersens gebruiken,kan in zulk soort gevallen iedereen, (ook dhr Lyola vooral) een hoop ellende kunnen schelen.

roberto9715 | 14-04-22 | 10:49

Agent: "Do you speak English"
Verdachte: "Yes"

Agent heeft dus gecontroleerd of hij verstaan werd. Begrepen is natuurlijk een ander verhaal, maar als je een agent niet begrijpt dan ligt de bal bij jou om te vragen wat er dan mis is cq. aan te geven dat je engels beperkt is... in IEDER GEVAL niet zonder wat te zeggen je uit de voeten te maken...

ReyNemaattori | 14-04-22 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

En dat moeten we dan weer dagen, weken, maanden aanhoren. Boeien wat daar gebeurt.

Zzzzooooffff | 14-04-22 | 10:37

Ik ga deze thread nog nite eens door, ik vemoed veel empathie en nuance, en geen whataboutisms of wat dan ook

menage | 14-04-22 | 10:37 | 1

Thread, nite, vemoed, whataboutisms geen punt.

Nuchternederland | 14-04-22 | 10:47

Die beelden dat ze hem nog proberen te reanimeren (rol-oog icoontje), van een nekschot, na .. 10 minuten? Of ze gebruiken 'm nu nog even als oefenpop, (heeft meneer als toch nog even 5 minuten nut gehad in z'n miserabele leven), of ze pompen bloed uit 't lichaam in een zakje, om te doneren...

Sneerpoets | 14-04-22 | 10:37

Gekopieerde tweet:
PatrickLyoya, the black man shot dead by a @GrandRapidsPD officer after violently resisting arrest & trying to take his taser, has a long criminal history that includes a conviction for assaulting a pregnant woman in Kentwood, MI. #Antifa & the far-left are calling for revenge.
(Vertaling: PatrickLyoya, de zwarte man doodgeschoten door een @GrandRapidsPD officier na gewelddadig verzet tegen arrestatie en poging om zijn taser te nemen, heeft een lange criminele geschiedenis die een veroordeling omvat voor het aanranden van een zwangere vrouw in Kentwood, MI. #Antifa en extreemlinks roepen op tot wraak)

Hier komt dus gedonder van....

MK27 | 14-04-22 | 10:36

Hoe maken we nu het onderscheid tussen een algemene politieactie en een politieactie ingegeven door racisme dan?

Er wordt meteen weer van alles ingevuld. De agent die George Floyd om het leven bracht handelde met buitensporig geweld. Maar was wel getrouwd geweest met een Aziatische, had twee mensen met kleur in het team en nummer 4 was een blanke jongen die vrijwilligerswerk deed door Somalische mensen taalcursus te geven. Kan het een druppel zijn die emmer etc., toch kleefde daar in de media via selectieve foto's een racistisch motief aan en was de geest uit de fles. Dat klopt toch ook niet dan.

AdvocatusDiaboli | 14-04-22 | 10:35 | 3

Tip: kijk gewoon niet naar de kleurtjes, maar naar de omstandigheden. Anti-racisme is het nieuwe racisme: bij alles wordt er eerst naar kleur gekeken en in die context geplaatst.

Muxje | 14-04-22 | 10:44

De essentie van de problemen van deze tijd. Propaganda via de (social)media. De geest is uit de smartphone en komt er nooit meer in terug. Sterker het wordt alleen maar erger. Framing, de katalysator van polarisatie.

Tiscali-2 | 14-04-22 | 10:45

@Muxje | 14-04-22 | 10:44:
Blijkbaar bestaat er een soort agressieve radicale groep van mensen die zich links noemen of rechts noemen of woke noemen of whatever en met Antifa of met Defenders Force gaat meelopen, aan deplatformen doet maar eigenlijk boven hun theewater zijn geraakt.
Een soort dronkenschap.
En vooral veel schreeuwen en weinig nadenken.

Bljkbaar laten mensen zich makkelijk opnaaien. Of vinden ze dat lekker.
Leuk voor ze, maar daar hebben we dus niets aan.

AdvocatusDiaboli | 14-04-22 | 10:58

Verzet je dan ook gewoon niet bij een arrestatie. Wat mij betreft geval eigen schuld dikke bult. Had hij gewoon de aanwijzingen opgevolgd, dan had hij nog geleefd.

Beste_Landgenoten | 14-04-22 | 10:35 | 2

Yep,eens!

Kowalski11 | 14-04-22 | 10:37

Er waren echt ongelooflijk veel kansen om te luisteren; bv "get in your car", "show your ID", "put your hands behind your back" etc etc

Diederik_Ezel | 14-04-22 | 10:46

Heel vervelend om zo'n lastige meneer te moeten handelen. Gevoelsmatig wil ik ook weleens iemand door het hoofd schieten om mijn zin te krijgen. De agent heeft zich ook door zo'n gevoel laten leiden. En dat is gewoon fout. Meneer het slachtoffer was enorm irritant maar niet gevaarlijk. En daarnaast had de agent ook gewoon in het been kunnen schieten ofzo.

Leptob | 14-04-22 | 10:35 | 2

Hoe dan. Tijdens een worsteling?

Beste_Landgenoten | 14-04-22 | 10:36

Het is toch (nog) niet duidelijk of hij hem opzettelijk of per ongeluk in de nek schiet?
Sowieso wat wil je nou bereiken met zo'n verzet tegen een arrestatie, daar komen dus gewoon ongelukken van. Je manoeuvreert daarmee zo'n agent ook automatisch in een situatie waar hij niet om vraagt.

Kowalski11 | 14-04-22 | 10:48

Nou, bereid je maar voor op weken van heftige rellen, brandstichtingen en plunderingen onder de woke blm vlag.

me163komet | 14-04-22 | 10:34

Doe es een jaartje op proef die agenten zonder pistool maar alleen de backup met pistool. Dat "verdachte moet en zal door de knieën" idee misschien wat bijschaven? Laat die man lopen, de politie kan zo iemand achteraf toch nog vinden? Die shooter in New Yorkse metro vonden ze toch binnen een dag?Als je daarmee doden voorkomt is het toch de moeite waard?

Iemand gaat auto's jatten en omkatten omdat hij elders niks kan verdienen want hij is niet in trek net als zovelen anderen. Ze hebben daar geen Marktplaats om wat bij te verdienen.

VolgendjaarkrygikAOW | 14-04-22 | 10:32 | 6

Iets meer uitzoeken alvorens je in de slachtofferrol kruipt kan geen kwaad hoor.
Die shooter (Frank James) uit de Metro heeft zelf gebeld toe-ie zat te vreten bij de Mac.
Deze lafbek zette vlak voor aankomst/zijn wandaas een gasmasker op en liet twee rookbommen afgaan voordat hij met een semiautomatisch vuurwapen 33 schoten loste.Tien passagiers werden geraakt door kogels. Vijf van hen liggen in kritieke, maar stabiele toestand in het ziekenhuis.

En PatrickLyoya, de zwarte man doodgeschoten door een @GrandRapidsPD officier na gewelddadig verzet tegen arrestatie en poging om zijn taser te nemen, heeft een lange criminele geschiedenis die een veroordeling omvat voor het aanranden van een zwangere vrouw in Kentwood, MI. #Antifa en extreemlinks roepen op tot wraak.

MK27 | 14-04-22 | 10:39

@VolgendjaarkrygikAOW | 14-04-22 | 10:39:
Zou een leuke boel worden als de politie iedere malloot die weigert mee te werken als hij aangehouden wordt moet laten lopen en dan maar hopen dat ze hem later nog terugvinden.
De politie heeft nou eenmaal bepaalde bevoegdheden en daar zul je je als burger naar moeten schikken. Dat spaart levens!

Spring Bruissteen | 14-04-22 | 10:48

@VolgendjaarkrygikAOW | 14-04-22 | 10:39: Ben jij in een ketel woke gevallen bij je geboorte ofzo? Laten we meneer maar niet arresteren want hij is momenteel druk bezig met criminele activiteiten, we komen later wel terug. Zo werkt dat niet. Meneer had gewoon moeten luisteren dan had hij nog geleefd. Zo simpel is het.

R.F.Pickering | 14-04-22 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

En de staatsradio ook weer heel suggestief met "dood geschoten terwijl de man op de grond ligt". Want waarom zou je melden dat er nog een flinke worsteling aan de gang was?

2voor12 | 14-04-22 | 10:32 | 1

Die beelden ga je op de staattelevisie ook niet zien, want te "schokkend". Zo ontstaat bij de meute het beeld dat er sprake was van een executie door een racistische agent. Dat past weer lekker in het narratief van witmans slecht. Dat er sprake was van een worsteling en dat je aan de agent ziet dat hij na het schot hiervan ook erg is geschrokken en een beetje onbeholpen "get back" schreeuwt zal je niet horen.

R.F.Pickering | 14-04-22 | 11:03

Leuk, nu iedereen weer zo’n BLM vlaggetje in z’n Twitter, achter het regenboog vlaggetje, Oekraïne vlaggetje etc..

Sinterbikske | 14-04-22 | 10:32

Wie trekt nu zijn wapen tijdens een worsteling ,dat is ook vragen om problemen.
Dit was een bewuste actie om hem te neutraliseren .

sjengster | 14-04-22 | 10:32 | 2

Dom inderdaad, je komt waarschijnlijk onder de hersenen te zitten en je uniform is naar de kloten. En dat allemaal door een lul met een iq van 70 en een pooierketting.

Mariner | 14-04-22 | 10:38

Vraag om versterking zou ik denken .
Hij is bang en handelt in paniek en maakt dan de een foute afweging met de dood tot gevolg .

sjengster | 14-04-22 | 11:09

Geen zin om filmpje te bekijken. Is die agent blank? Dan zal de sh*t wel weer aan zijn binnenkort.

Kees Maf | 14-04-22 | 10:31

En ‘plof’, weg is een leven.

Jimmydepimmy | 14-04-22 | 10:30

Patrick Lyoya:
Waarom niet luisteren?
Waarom niet doen wat van je gevraagd wordt?

Agent:
Waarom schieten?
Waarom geen stroomstoot(wapen gebruikt)?

Media:
Waarom hier wel volop aandacht voor?
Waarom bar weinig aandacht voor de Metro-schutter Frank James?
(Die zette vlak voor aankomst een gasmasker op en liet twee rookbommen afgaan voordat hij met een semiautomatisch vuurwapen 33 schoten loste. Tien passagiers werden geraakt door kogels. Vijf van hen liggen in kritieke, maar stabiele toestand in het ziekenhuis. )

MK27 | 14-04-22 | 10:29 | 3

Agent heeft een stroomstoot wapen gebruikt, alleen de verdachte wist dit wapen vast te grijpen waardoor hij miste.

ReyNemaattori | 14-04-22 | 10:51

Waarom geen stroomstoot(wapen gebruikt)?

heb je het filmpje en/of artikel wel gelezen?

MTB | 14-04-22 | 11:22

Je bent die carnavals parade vergeten in Amerika. Daarom dus zo weinig aandacht dan vergeten de meeste mensen het.

A.I. van Dee | 14-04-22 | 21:11

De andere uitkomst die vaker voorkomt is dat de man de agent weet te doden maar die fimpjes zie je nooit.

2voor12 | 14-04-22 | 10:28 | 3

Tuurlijk niet, zeker niet als het een white cop is....

MK27 | 14-04-22 | 10:29

Toen liveleak nog bestond zag je weleens dat soort filmpjes langs komen.

ReyNemaattori | 14-04-22 | 10:49

Congo scoort in internationaal comparatief onderzoek naar intelligentie-niveau' s plaats 178 van 199 landen, met een vergelijkbaar mediaan niveau van 64. Leve de verrijking.

worldpopulationreview.com/country-ran...

Glasgow Argus | 14-04-22 | 10:28 | 1

Jezus! Zijn er nog 21 landen waar ze nog dommer zijn dan in Congo!?

R.F.Pickering | 14-04-22 | 11:10

Het gebeurt andersom ook regelmatig, dan is de ophef een stuk minder.

Mr_Natural | 14-04-22 | 10:28

The west is the best
Get here and we'll do the rest

keensteyl | 14-04-22 | 10:27

Wegens personeelstekort is de opleiding voor agenten in Nederland van 4 naar 3 jaar ingekort. En noemt de rechter het gewoon een duwtrap met vrijspraak. Dat geeft de burger moed.

Piet Karbiet | 14-04-22 | 10:25 | 1

Haal er nog maar een jaartje af. De opleiding duurt tegenwoordig maar 2 jaar.

Cherrybouwdet | 14-04-22 | 10:35

Verzet bij een arrestatie en het grijpen naar een wapen van een agent. Hierdoor zou de agent in levensgevaar kunnen komen en heeft derhalve de trekker overgehaald en de waarschijnlijk toch al weinige hersenen van dit heerschap uit zijn kop geknald. Terechte keuze van de agent dus.

Ikblijfnietstil | 14-04-22 | 10:25 | 5

@Kowalski11 | 14-04-22 | 10:35: Ik vind juist de oplossing van die politieagent 'te makkelijk'. Hij ligt bovenop iemand en trekt zn wapen tijdens de worsteling. Ik heb dan een hogere pet op van bijv. de britse politie die rondloopt zonder pistool en dit soort gedoe (meestal) op een beschaafde manier weet te neutraliseren.

keensteyl | 14-04-22 | 10:44

@Kowalski11 | 14-04-22 | 10:35: daaraantoevoegend: 'per ongeluk de trekker overhalen' lijkt me zeer zwak gezien hij bewust zijn pistool erbij pakt. Wat wilde die dan bereiken? De kou van het ijzer in zn nek zou m wel stoppen?

keensteyl | 14-04-22 | 10:48

@keensteyl | 14-04-22 | 10:44:
DE kans dat een Britse agent een gewapende crimineel tegen komt is wel iets kleiner gok ik.

Anteros | 14-04-22 | 12:54
▼ 2 antwoorden verborgen

… en gaat over tot de orde van de dag.

wezen | 14-04-22 | 10:22

The heat is on.... euh... the shit is on... BLM en woke brigades incoming in 3, 2, 1...

Paaldanseres | 14-04-22 | 10:22

Dat zal mij, als blanke hoogopgeleide man, nou nooit gebeuren.

Vooral omdat ik altijd met de juiste kentekenplaten rijdt, nooit de taser van een agent zou vast grijpen, en na 3 waarschuwingen mee zou werken en een advocaat er later een schadevergoeding uit zou laten halen.
Weet niet meer precies waar in mijn opleidingstraject me dat is ingegeven, maar in Congo werkt dat mogelijk anders.

frickY | 14-04-22 | 10:21 | 4

Daarvoor waren er ook nog 3 kansen om in de auto te gaan zitten, normaal te reageren en ID te tonen.

Diederik_Ezel | 14-04-22 | 10:23

Juist dat dus! Agent valt niks te verwijten.

MargauxGrandCru | 14-04-22 | 10:24

Dat was je opvoeding niet je opleidingstraject. Als hoger opgeleide zou je dat moeten weten.

enfant_terrible | 14-04-22 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Akelig, maar agent lijkt aardig in het nauw te worden gedreven door een fysiek groter iemand die z'n taser afgepakt heeft. Die jongen lijkt wel onder invloed van drugs/medicijnen, zo traag als hij reageert en lijkt weinig te begrijpen.

Diederik_Ezel | 14-04-22 | 10:20 | 4

Die man is er zeker niet bij, gezien zijn vage bewegingen, blik in z'n ogen en z'n passief agressieve verzet. Geweldsmiddelen bouw je subsidiair op, dus na een taser komt zijn geval het vuurwapen. Alleen of dat proportioneel is, is de vraag.

Dewijzekat | 14-04-22 | 10:26

Alles leuk en aardig, maar echt deëscalerend gaan ze daar in de usa niet te werk. Gelukkig pakken we dit in Nederland anders aan. Maar zelfs dáár zien we dat het af en toe misgaat.

Jimmydepimmy | 14-04-22 | 10:28

@Jimmydepimmy | 14-04-22 | 10:28: Beide samenlevingen zijn niet echt te vergelijken, alleen al omdat de gemiddelde Amerikaan ook bewapend is.

Diederik_Ezel | 14-04-22 | 10:32
▼ 1 antwoord verborgen

Hoogstwaarschijnlijk een zware crimineel die zich hardnekkig blijft verzetten tegen arrestatie waarna een bedrijfsongevalletje volgt. NEXT!

Godsammekraken | 14-04-22 | 10:20

English Motherfucker! Do you speak it?

Sinterbikske | 14-04-22 | 10:20 | 1

What?........ Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!

oiled | 14-04-22 | 11:43

Over die schietpartij van eergisteren in de vs hoor je dan weer weinig, ook mbt motief.
Maar die schutter was dan ook niet wit, pardon blank.

laurentius | 14-04-22 | 10:20 | 1

Verschil wordt door u benoemd.
Verschil is de reden voor (het gebrek aan) aandacht.

MK27 | 14-04-22 | 10:22

Werk dan gewoon mee! Waarom verzetten tegen arrestatie? Werk gewoon mee, dan kan aan het einde van de dag iedereen weer vrolijk naar huis (of na een dag of wat in arrest).

ratelaar | 14-04-22 | 10:19

Verschrikkelijk voor alle betrokkenen en nabestaanden weer. Wat is dat toch in Amerika? Verzet je nou gewoon niet tegen een aanhouding. Omdat bijna iedere verdachte een pistool heeft begrijp ik ook wel dat een agent snel zijn vuurwapen trekt. Er zit toch een veiligheidspal op? Dus hoe kan dat wapen voortijdig af gaan? En ja natuurlijk wordt dit weer aangegrepen door de BLM. We zullen nooit in vrede met elkaar leven op deze manier.

Tiscali-2 | 14-04-22 | 10:19 | 1

Ligt aan het vuurwapen. Er zijn genoeg pistolen waarop geen veiligheidspal zit. Je vinger is de ultieme veiligheid. Daarom heeft een professional alleen zijn vinger aan de trekker als die van plan is te gaan schieten

ratelaar | 14-04-22 | 10:22

Tja, je kunt je ook gewoon aan de regels houden en gewoon meewerken.

Die keren dat ik ben "aangehouden", was 1x tijdens een routinecontrole waarbij gevraagd werd naar mijn ID-bewijs. Dat laat je zien en je kunt weer door met je leven, net als bij een aantal alcohol controles die ik in het verleden heb gehad.

Er waren ook mensen die met de politie in discussie gingen tijdens de routinecontrole, omdat ze niet "zomaar" hun ID kaart wilden laten zien. Tja, die mensen werden heel wat langer tegengehouden door oom agent dan ik.

Je kunt overal een mening over hebben en overal over janken, maar het hoeft niet...

Zoals hieronder al gezegd: play stupid games etc...

el burro | 14-04-22 | 10:18 | 2

Een aantal jaren geleden reed ik een tijdje rond in een beetje afgetrapte bestelbus. Toen ben ik binnen anderhalf of twee maand wel vijf keer aangehouden. En wat doe je dan!? Je werkt gewoon mee, beantwoordt alle vragen rustig en laat - hoewel je dat volgens mij niet verplicht bent - de agent even in je bestelbus kijken of je geen inbrekersgereedschap bij je hebt of gestolen spullen en... c'est ça! Iedereen weer rustig en blij en verder gaan met ons beider levens.
Dus: werk gewoon mee met de politie!

Aristotalloss | 14-04-22 | 10:35

Dit. Actie is reactie.

Roos | 14-04-22 | 10:58

Paniekreactie van een te onervaren agent. Moeilijk inschatten in hoeverre dit verdediging is. Alleen maar verliezers wederom.

laurentius | 14-04-22 | 10:17 | 3

Hij heeft zijn taser, wat moet hij doen? Wachten tot hijzelf uitgeschakeld wordt? Zou ik niet doen.... vechten met politie in de us? Tsja..

VolleBak | 14-04-22 | 10:20

@VolleBak | 14-04-22 | 10:20: De man staande houden, en om backup vragen.
Er lopen nog teveel Sergeant J.W. Peppers rond in de USA.
"Do you need assistance?" "Hell no.."
En dat staande houden: je parkeert gewoon je politiewagen, die meestal voorzien is van een hekwerk aan de voorkant, in het tot stilstand gebrachte voertuig.

hotnot | 14-04-22 | 10:45

@hotnot | 14-04-22 | 10:45: dat staande houden heeft hij geprobeerd, maar dat was deze man niet van plan. Op het moment van schieten had de verdacht controle over de taser van de agent en wilde die niet loslaten... dan zijn er niet veel opties meer. Je kunt ook gewoon niet vechten met de politie. Doe je dat wel, dan zijn de gevolgen voor jou.

VolleBak | 14-04-22 | 11:39

Vroeger waren helden mensen die, met gevaar voor eigen leven, een ander redde van de dood. Tegenwoordig zijn helden zwarte mensen die door crimineel gedrag en voortdurende weerstand tegen een arrestatie een kogel oplopen of buiten adem raken.

Sneerpoets | 14-04-22 | 10:17 | 1

Bedankt voor hun service!

Nuchternederland | 14-04-22 | 10:40

Kan het even weggestreept worden tegen het geweld in Zuid Afrika? zag daar gisteren wat ( verstopte ) nieuwsberichten voorbij komen.. gaan we vast op de Neppo 1 nog zien binnenkort..

broervandenhollander | 14-04-22 | 10:17 | 3

Dat ging over 300 doden door overstromingen. Natuurgeweld dus.

ChatBot | 14-04-22 | 10:28

Geweld tegen blanken kan NPO niet mee scoren

Smeggel | 14-04-22 | 10:59

Maar het maakt natuurlijk geen reet uit dat die gast zwart is. Wel voor de BLM-gillers, maar: wat doet het er toe? Is het erger wanneer er zwarte persoon wordt vermoord dan wanneer een witte persoon wordt vermoord?
Of moeten we (weer) geloven dat het was 'omdat hij zwart was'?

Hommel | 14-04-22 | 10:17 | 8

Blijf nou gewonn " blanke" zeggen. Anders krijgen die linkse idioten wéér hun zin.

Smeggel | 14-04-22 | 10:58

@Mbovenka | 14-04-22 | 10:48: Laten we het even anders bekijken: wat is de straf die staat op niet meewerken met je aanhouding. De doodstraf?
Of was het noodweer van de agent? Die lag bovenop de verdachte, die op zijn buik lag. Lijkt mij in de meeste landen niet te kwalificeren als noodweer. Poging tot zware mishandeling? Een nekschot heeft vrijwel zeker de dood tot gevolg. Moord? Geen voorbedachten rade. Dus nee, geen moord. Wel doodslag (althans in mijn beleving en zonder enige kennis te hebben van het Amerikaanse strafrecht).

Hommel | 14-04-22 | 11:01

@Hommel | 14-04-22 | 11:01: De verdachte heeft structureel verzet tegen aanhouding getoond. Vervolgens ontstaat er een handgemeen en neemt de verdachte de controle over de teaser uit handen van de agent. Dan ontstaat er een situatie waarin het leven van de agent potentieel bedreigd wordt omdat elke Amerikaan en zeker (waarschijnlijke) misdadigers over een wapen kunnen beschikken en de agent redelijkerwijs moest aannemen dat zijn leven mogelijk gevaar liep...
Deze agent wilde alleen 's avonds gewoon weer met vrouw en kinderen bij het avondeten kunnen aanschuiven.

Aristotalloss | 14-04-22 | 13:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Die obsessie met het meteen trekken van pistolen in dat land... Zal het nooit begrijpen. Je kunt iemand toch gewoon inrekenen, desnoods met hulp van collega's?

DeterioraSequor | 14-04-22 | 10:16 | 3

Je kunt toch gewoon meewerken als je aangehouden wordt?

Spring Bruissteen | 14-04-22 | 10:22

Wat daar mee speelt is dat de verdachte ook met een pistool rond kan lopen, dus dan wil je liever de eerste zijn die hem trekt. Dat mandaat heb je immers.

frickY | 14-04-22 | 10:27

In de VS is de kans dat de verdachte een vuurwapen bij zich heeft aanzienlijk groter dan in Nederland, aangezien die dingen daar, ook legaal, veel makkelijker te krijgen zijn. Een aanhouding pak je als agent aan met dat gegeven in het achterhoofd.

Kees Maf | 14-04-22 | 10:28

Na 10 seconden heb ik mn mening al klaar... er klopt iets niet en dat weet hij ook... daarna beetje dommig doen en niet luisteren en daarna wordt t alleen maar erger. Hoe fucking moeilijk is het nou om de situatie niet te laten escaleren.

Piet Pielemuis | 14-04-22 | 10:16

Wat een pech voor die knul. Ik bedoel, we komen allemaal wel eens in een grondgevecht met een agent terecht maar meestal loopt dat gelukkig goed af.

C1O2 | 14-04-22 | 10:16 | 1

Zo is dat. Vorige week nog pakte ik op een nogal bruuske manier de knuppel van een agent af. Kreeg gewoon volgens protocol een brief op poten van de commesaris, waarin ik werd gesommeerd dit niet meer te doen en de knuppel in bijgevoegde envelope te retourneren aan het politiebureau. De jongen in het filmpje heeft gewoon pech en krijgt naar alle waarschijnlijkheid een standbeeld, postuum een Nobelprijs en de achtergebleven familie is nu multi millionair. Gelukkig maar.

Lochos | 14-04-22 | 13:29

Nou , de middenstand in de Amerikaanse steden kan zijn lol weer op nu.
Een nieuwe TV is wel het minste aan herstelbetaling voor een BLM'er.

Nuchternederland | 14-04-22 | 10:14

Play stupide games etc.

Bierum | 14-04-22 | 10:13

Rellen! Rellen! Rellen! Rellen! (uitspreken met opgestoken hand en BLM vlaggetje: Re-Luh!)

DeKees | 14-04-22 | 10:12 | 3

en en passant even een nieuwe 65'' flatscreen halen bij de plaatselijke BCC.

Toeja | 14-04-22 | 10:23

Nondeju, wanneer en waar??
Kniebeschermers uit de kast natuurlijk, en ie-de-reen knielen op de Dam, Femke incluis.

MK27 | 14-04-22 | 10:32

BLM: "We are trained Marxists!"
Al dat BLM schorriemorrie gebruikt dit alleen maar om te suggereren dat er 'onderdrukking' is en om ons vervolgens die neocommunistische woke-/CRT-/gender-shit door de strot te drukken.
Don't buy it!

Aristotalloss | 14-04-22 | 10:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland