Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PEILINGS: Rutte (plus coalitie) verder in vrije val, Judas Alliantie PLUS 13 (en dat enge Volt +10)

Ding-dong

TWAALF in de min voor Mark, nog steeds minus 9 voor de Partij zonder Pieter, bij de heksenwaag van Kaag verbranden vijf stoeltjes en ook de meloensabbelaars van Farisegers, die een tijd een +1 peilden, houden weer de nul. Collectief is is MINUS 26 zetels voor de Rutte Doctrine, wat het totaal op slechts een derde van de zetels brengt. Er zijn onderhand meer mensen die getekend hebben voor een onverdeeld open Nederland, dan er kiezers over blijven voor de vvd. Waar is de Dijkhoff van een jaar geleden die deze stormvloed kan keren? Want Sophie Hermans zal haar vinger in heel veel voordeuren moeten stoppen om kiezers te behouden - en dan mag ze hopen dat het niet harder gaat waaien, want dan is ze straks zelf als eerste uit haar stoeltje geblazen. Ondertussen staan JA21 en Volt op +13 (!) en +10 (!?). Maar ja, daar kopen ze bij de gemeenteraadsverkiezingen volgende maand weinig voor. Deze peilings lijken vooral goed nieuws voor lokale partijen. En dat is weer goed nieuws voor lokale democratieën.

Reaguursels

Inloggen

"Klaas? Kom alsjeblieft helpen?" Wacht eens. Willem Frederik Hermans schreef ooit een boek met de titel "Klaas kwam niet".

MAD1950 | 06-02-22 | 22:55 | 1

Dat wordt Nooit meer slapen voor colporterende Au pairs. Naar om het zwaard van damocles zo te moeten ervaren!

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:18

Wat een chaos.

Schilder58 | 06-02-22 | 19:08

Ach, wij van de elite kunnen genoegzaam achteroverleunen en minzaam constateren dat de rechtse splinters bij één meerderheid nooit een coalitie kunnen vormen door incompetentie, ego, ruzie en draaierij. Ze zijn er niet geschikt voor.

Beste_Landgenoten | 06-02-22 | 19:02

Ze kunnen de Fvd afbranden bashen maar het lukt blijkbaar niet om ze te minimaliseren.
Niet mijn partij, maar vind het wel opvallend.

likdoorn | 06-02-22 | 18:53 | 8

@Gladiator Fap | 06-02-22 | 21:24: Ga eerst maar na waarom JA21 ook alweer is ontstaan - maar als je het niet wilt zien, ook goed hoor.

Zeurders | 06-02-22 | 21:39

Sterker nog , die gaan alleen nog groter worden! Ik zal nu wel een ban krijgen

geenhakbar | 06-02-22 | 22:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu J21 en PVV fuseren, en zijn we in 1 klap van de Rutte maffia af.

Ray Skak | 06-02-22 | 18:48 | 1

Ik zeg: doen! Wilders een tik meer op zijn woorden letten en de partij leiden vanuit de kamer, Omtzigt toevoegen als Min. Pres., Bosma als Vice en Eerdmans op een belangrijke ministerpost. BBB mag graag in de coalitie. D'66, GL en PVDA kunnen bonen gaan plukken en CDA/VVD mogen op conditie dat Rutte de politiek verlaat en het gezondheidsministerium ontruimd wordt een balletje opwerpen voor deelname aan de coalitie. Op die manier is Nederland nog te redden, anders is het een verloren zaak.

Gladiator Fap | 06-02-22 | 21:31

Dat Volt maar snel moge vallen. Nietszeggende kut club waarvan de ware aard pas te zien is wanneer ze in de Europese lidstaten genoeg macht hebben verzameld om de plannetjes volle bak uit te voeren.

Landverraad.

Baksteenbakker | 06-02-22 | 18:41 | 1

Ze zijn veel en veel te naief maar ergens is het een D66 zonder stelselfetisjisme, machtslust, bastaardkinderen en tafeldansjesm

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:20

Volt een verstandige partij van bakfietsmoeders en consultants, wel te hoog gegrepen voor de rechtse reaguurders hier die op de EU maar al te graag afgeven

thanseeuwen | 06-02-22 | 17:43 | 2

Nou het is geen afgeven op de EU maar het benoemen van feitelijke situaties die plaatsvinden. Opsomming. Benzineprijzen hie

foxhunter | 06-02-22 | 18:27

Kan je mij de voordelen noemen. De nadelen zijn bekent. Benzine, vuurwerk, horeca, coronabeleid, kortom allen landen hebben hun eigen regels. Het reizen in de EU zou makkelijker worden nou succes. Dit is niet afgeven maar feitelijke problemen. Ieder land eigen soort mondkapje. Dat is EU

foxhunter | 06-02-22 | 18:34

Peilings plegen zonder Groep Omtzigt is zinloos. Ook dit lijstje zegt weer geen ene reedt. Op naar de volgende zinloze peiling...

De leugen regeert | 06-02-22 | 17:18 | 2

Omtzigt is lang weer vergeten door de meeste mensen. Zeker als de verkiezingen nog drie jaar duren.

Kattie | 06-02-22 | 20:58

Die moet er dan wel komen en ik geef het hem te doen het kaf van het koren te scheiden. Op alle nieuwe partijen kwamen tot op heden snel querulante zelfpijpers af.

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:22

Ach zolang GroenLinks, Pvda en SP nog gelijk blijven is er nog hoop in dit land! Die hebben dus echt geen bestaansrecht meer als ze zelfs nu geen zeteltjes winnen in de peiling.

MasterGully | 06-02-22 | 17:16 | 1

Natuurlijk is er nog hoop - maar voor wie?

Zeurders | 06-02-22 | 21:40

In Nederland zijn er vooralsnog genoeg plekken waar je naartoe kan vluchten als je niet tussen de Finnen en asielzoekers wil wonen. Zolang dat het geval is zullen mensen links blijven stemmen, omdat ze er in het dagelijks leven toch geen last van hebben.

Ook heb je serieus blanke enclaves in kansenwijken in bv. Rotterdam. Deze mensen blijven volhouden dat de import van "bepaalde" mensen goed is, ook al wonen ze zelf in een verkapte gated community om zichzelf te beschermen tegen deze "bepaalde" groepen mensen.

Dus nee, ik verwacht absoluut geen verandering qua stemgedrag.

Hefbrug | 06-02-22 | 16:10

Volt is de patatkraam tijdens de rustpauze. Als dadelijk Omtzigt ten tonele verschijnt liggen de cijfers heel anders.

Jos Tiebent | 06-02-22 | 15:19 | 3

Volt gaat dik winnen, dat geloof ik wel.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 15:36

Dat is wat we hopen inderdaad. Ik hoop dat Omtzigt niet zo veel druk op zich heeft, maar dat hij zichzelf voorbereid op wat er gaat komen, want ik neem aan dat hij heel bewust is van het feit dat hij minimaal twintig zetels kan scoren en hoger dan de VVD kan eindigen, maar ook dat zolang hij een individuele fractie blijft, hij met een zetel niet veel kan.

Adriel | 06-02-22 | 15:37

@VoltaireJohn | 06-02-22 | 15:37: Volgens de Kieswet (Art U-10) gaan de zetels die een partij niet zelf invult (door te weinig kandidaten) naar de overige partijen volgens het principe van 'restzetels'. Dit heet 'Lijstuitputting'. Dus als Pieter de enige blijft in Groep Omtzigt en 20 zetels scoort, gaan dus 19 zetels naar VVD, D66 enz.

Glas-Plas-Was | 06-02-22 | 18:19

Judas Alliantie?
Nee, eerder Jezus alliantie... Het begin van het Nieuwe Testament onder leiding van Annabel.

dickg | 06-02-22 | 15:08 | 1

Eerdmans is de profeet. Tante Bel is de Jan van Speijk van dienst.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 15:35

De laatste fase voor definitieve emigratie is aangebroken nu D66 op een haar na de grootste partij van NL is. Rutte in verval is prachtig, maar met D66 aan het roer wordt het NL klimaat dermate verstikkend dat de stikstofcrisis erbij verbleekt.

Thuinman | 06-02-22 | 14:51 | 1

Mooi man. D66 aan het roer. Dan wordt alles beter. Ook voor kansarme PVV'erts.

Beste_Landgenoten | 06-02-22 | 18:58

Maar de kanarie in de kolenmijn wordt gemist. De SGP had sinds de jaren 90 altijd 2 zetels. Toen een grote aardverschuiving naar 3. En nu peilen de op 4. Dit is de stille meerderheid, die een combinatie van rechts en bestuurlijke verantwoordelijkheid zoekt. De significantie kan niet onderschat worden.

Allemaal | 06-02-22 | 14:28 | 2

Je weet maar nooit in 2025. Straks krijg je in plaats van de CU, de SGP.

Adriel | 06-02-22 | 15:38

@VoltaireJohn | 06-02-22 | 15:38: cu en sgp verschilden vroeger in welke kerk. Nu wordt het steeds meer best wel links tegenover best wel rechts.

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:24

Vooralsnog hebben de hemelbestormers van Triple B, Volt en JA21 mij nog niet kunnen verbazen met enige conctreet inhoudelijk voorstel. Populair blaten en blazen, daar zijn ze wel goed in gebleken. Zeker dat JA21 in een afvalbak met politieke nikskunners.

de IJsman | 06-02-22 | 14:02 | 7

@de IJsman | 06-02-22 | 14:53: Volgens mij ben je niet helemaal goed bij je hoofd, vriend.

dickg | 06-02-22 | 15:09

Zeker ook als ze je een boete of gevangenisstraf willen geven omdat je niet gevaccineerd bent. Hele gevaarlijke partij

foxhunter | 06-02-22 | 18:23

In het land der blinden is eenoog koning.

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:25
▼ 4 antwoorden verborgen

De 17 zetels van VVD+D666 verschuiven 1:1 naar JA21+Volt. Wat enigszins raar is, dat er 2 volle VVD zetels virtueel naar Volt gaan. De peilingen nu hebben overigens niet bijster veel waarde: het moment dat Lijst Omtzigt daar is veranderd alles (daar krijgt nagenoeg iedereen last van).

Caparzo*Inc | 06-02-22 | 13:51 | 4

Niets raars aan. Veel VVD stemmers waren al liberale deugers, die echter niet vies waren van zelfverrijking en elitair gedrag zijn. Kortom Volt past daar prima bij.

Lafayette | 06-02-22 | 14:03

@jansma28542681 | 06-02-22 | 13:59: Eins vorab, voor mij is geen enkele politicus een St., hoewel ik de afgelopen keer wel op de persoon Omtzigt (niet op zijn toenmalige partij) gestemd heb. Los van wat je verder van hem vindt, staat vast dat hij waarschijnlijk een luis in de pels gaat zijn voor bijna iedereen vanwege zijn imago (daden komen als hij een mandaat vrij van partijbanden heeft).

Caparzo*Inc | 06-02-22 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat blijft er over van de PVV als Wilders ooit stopt in de politiek? Als zijn gezondheid het laat afweten na zo lang alleen met bewaking over straat te kunnen? Als zijn vrouw het zat is om altijd maar weer van de rest van de wereld geïsoleerd te zijn en zij dolgraag naar Hongarije wil om bij haar familie te zijn? Een combinatie van punt 1 en 2, waarbij Geert nog ergens een regeling krijgt aangeboden, waarmee hij zich geen zorgen hoeft te maken om zijn inkomen?

Een ander kapsel, onder de achternaam van zijn vrouw en een appartement in Eger, symboolstad van de strijd tegen de Ottomanen. nl.wikipedia.org/wiki/Eger_(Hongarije...)
Glaasje stierenbloed en een lekkere kolbaasj (soort Hongaarse hotdog)

Misschien een column op een Nederlandse blog, om toch zijn onvrede te kunnen uiten.

Geert zou het kunnen doen, dan mag Martin Bosma de kar verder trekken, samen met Fleur Agema. Hoe zou dat verder gaan?

Arnold Layne | 06-02-22 | 13:41 | 2

Dan valt die club uit elkaar door figuren als Dion Gauss die in zichzelf de ware opvolger van Geert zien.

Lafayette | 06-02-22 | 14:06

Ik maak me meer zorgen als Wilders blijft. Leuke ruziemaker en daarom weet je als kiezer: hoe erg deze man ook gelijk heeft in bepaalde zaken, hij gaat het nooit krijgen. Met Bosma als leider, krijgt deze club wel de geloofwaardigheid die ze nodig heeft.

ZoekEenVrijeNick | 06-02-22 | 14:30

Links : 73 zetels ( d66 volt pvda gl dieren sp cu denk bij1)
The Horror.

Zwizalletju | 06-02-22 | 13:31 | 2

U vergeet de VVD.

Cor Netto | 06-02-22 | 13:56

9 partijen en nog geen meerderheid. Die horror valt wel mee, of denk je dat er ooit een coalitie van 9 komt?

MasterGully | 06-02-22 | 17:18

Alsof Klaas in een troosteloze buitenwijk woont. En in een rijtjeshuis.

jansma28542681 | 06-02-22 | 13:24 | 1

Ja dat acht ik zeker mogelijk.
Hij heeft wel heel vaak een jacquetje aan: dat duidt op aquired taste, niet op smaak. Een beetje pakdrager laat dat jacquetje bij gewone bezigheden thuis en heeft zijn jasje openhangen. Dijkhoff traint graag zijn hart ofzo door overdressed met overgewicht geen fuck te willen lijken geven.

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:29

BBB en CDD kunnen het vergeten als de Omtzigtman ook in het overzicht ziu worden opgenomen.

Stijl_Loos | 06-02-22 | 13:24 | 2

*CDA

Stijl_Loos | 06-02-22 | 13:24

Ik snap niet waarom iemand zo wegloopt met Omtzigt. Ja hij kaart de goede dingen aan, maar wat voor een beleid, strategie heeft hij voor het land. Economisch, sociaal etc. Ik heb geen idee.

MasterGully | 06-02-22 | 17:20

Oeh, beter kan iemand dit niet verwoorden dan Jan. Nee, woorden voor haar zijn blijkbaar totaal betekenisloos!

Jan, Leiden | 06-02-22 | 13:35

Ach, wie neemt de dagelijkse virtuele natte ruft van die beroepsmislukkeling nou nog serieus?

de IJsman | 06-02-22 | 14:04

Jan die als een Drentse taxichauffeur oe oe oe gaat staan doen bij Marokkaanse vrouwen in zijn Roddelvlog? Laat maar

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:31

Als verkiezingen nog ver weg zijn, zeggen peilingen weinig. Respondenten roepen maar wat spontaans, afhankelijk van hun gemoedstoestand en wat er de afgelopen week gebeurd is. Dan krijgen de nieuwelingen veel stemmen. Het zegt weinig over waar men op zou stemmen als er daadwerkelijk verkiezingen zouden zijn nu.

zeeman73 | 06-02-22 | 13:17 | 1

Ze zeggen vooral de regeringsfracties iets, namelijk dat ze elkaar voorlopig goed vast moeten houden. Al jaren de strategie van de VVD: zorg dat je coalitiepartner zo snel mogelijk electoraal op enorme achterstand komt, dan wordt deze gedwongen om alle VVD-standpunten te steunen.

wapster | 06-02-22 | 13:20

Dat dat vreselijke VOLT en de dierenpoes zo hoog staan in de peilingen, geeft toch wel te denken over de realiteitszin van veel Nederlanders.

KeesBruin | 06-02-22 | 13:15 | 8

@Arnold Layne | 06-02-22 | 13:29: Met die nick denk ik dat jij op nieuwjaarsdag gezinsuitbreiding hebt gehad. En dan heb ik het niet over poes Luigi.
En met mijn nick had je het natuurlijk ook kunnen raden.

cugel | 06-02-22 | 14:37

Het hoeft geen keuze voor te zijn. Het kan een keuze tegen zijn bij een gebrek aan adequate alternatieven

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen idee wie of wat Volt is en waar ze voor staan.
Toch maar eens vaker op twitter rondkijken.

Crankhead | 06-02-22 | 13:14 | 2

Volt is niet anders dan een propaganda partij van de EU, het trekt veel enge mensen aan!

lanexx | 06-02-22 | 13:31

Volt is een EU partij en wil graag bij de verkoop van uw eerste woning de opbrengst gaan belasten zodat de overheid/Volt/EU uw geld kan afromen voor eigen doeleinden.

BadPatNL | 06-02-22 | 14:00

Nog 52 virtuele zetels voor de coalitie! Die gaan er alles aan doen om de rit uit te zitten.
Dus nog vier jaar gegarandeerde ellende. Tegen die tijd is de staatsschuld hopeloos hoog, en als de rente omhoog gaat, wat gaat gebeuren, dan kunnen we onze lol helemaal op.

KeesBruin | 06-02-22 | 13:10 | 1

Waarom dacht je dat Christine Lagarde van de ECB nog steeds vrolijk weigert om de rente in Europa op te laten lopen (waar de Fed in de VS zeker al vier verhogingen in het verschiet heeft)? Dat hele Europese kaartenhuis stort in elkaar als de rentes hier gaan oplopen. Dus 'Weimar zwei', here we come!

Hendrik Zeevaarder | 06-02-22 | 13:15

Omtzigt? Functie elders?

upgent | 06-02-22 | 13:09

Ah joh, regering doet vlak voor de verkiezingen wat versoepelingen er door drukken (hoi nachtclubs, sport, cultuur, horeca) en iedereen stemt weer op ze. Eind maart is het ‘helaas, we gaan weer op slot.’ Mompelt iets met brood, spelen, verdeel en heers.

Justin_Case | 06-02-22 | 13:06

Ik heb wat gemist geloof ik. Wie of wat is BVNL???

halfvolle glas | 06-02-22 | 13:02 | 2

Lijst Wybren.

Spaanders | 06-02-22 | 13:20

Dus er zou een zinnig blok kunnen vormen (per gelegenheid) tussen PVV(15), JA(13), BBB(8) en FvD(7) als het om TK ging tenminste (wie weet straks). Dat is 43 zetels. Voor rechts bewind heb je dan ook VVD, CDA en/of SGP nodig met de eerste twee onder nieuw leiderschap, if any. Voor de lokale verkiezingen is het interessanter natuurlijk. Realistisch gezien zal rechts de eeuwige oppositie blijven en alleen het kleffe WEFfe midden en de dealtjes makende groenen en christenen spinnen garen erbij. Niets zal dat veranderen zonder tribunaal sized schandaal.

GeenAccount | 06-02-22 | 13:00 | 2

VVD, CDA, CU, D'66: wat is dat anders dan een rechtse regering? Dat er nu allemaal partijen rechts van de VVD bij zijn gekomen, jouw gedroomde coalitie, toont alleen maar aan hoezeer links in het verdomhoekje is geraakt: niemand praat meer over een regering met de Partij van de Dieren of Groenlinks of de Partij van de Arbeid, hoewel die opkomen voor de natuur en rechtvaardigheid.
En het vreemde is dat arme mensen tegen hun belang in voor de rechtse partijen van uitsluiting stemmen omdat ze bang zijn gemaakt voor horden islamitische uitvreters. Hetgeen, ik moet het toegeven, een overtuigend cultureel argument is, overtuigender dan de verheffing van de arme massa's door het in stand houden van een (onbetaalbare?) verzorgingsstaat.

cugel | 06-02-22 | 14:31

Veranderd vrij snel wanneer er op rechts een verantwoorde keuze komt. Iets minder Baudet en Wilders, iets meer Omzigt. Iets minder onervarenheid en iets meer ervarenheid.

Allemaal | 06-02-22 | 14:33

Ach ja, peilings. Dieren en BBB zijn wel een beetje raar.

van Oeffelen | 06-02-22 | 12:59 | 5

Oh. Nu is het weer "ach ja, peilings"? Vorige week kirde je anders.

Lorejas | 06-02-22 | 13:09

Peilingen? Achter iedere taalfout, schuilt een denkfout.

dathoujetoch | 06-02-22 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel lullig, als we het programma van het vroegere D66 van Terlouw hadden gevolgd dan had Sophie overal zo naar binnen gekund door aan het touwtje te trekken om een praatje te kunnen gaan maken.
Helaas is het D66 programma onvoldoende tot z'n recht gekomen. De rauwe werkelijkheid is nu dat Sophie met daglicht aan moet bellen, omdat 's avonds zelfs de deur voor de man van PostNL niet meer wort open gedaan.
-
Het wensdenken van toen en de realiteit van nu, stem NX66 of hun pseudo club Volt.

bananabanana | 06-02-22 | 12:59 | 2

Zou wel lachen zijn als ze bij een of ander crackpand komt om even te praten en ze denken dat ze die shit komt brengen.

Flow_Snake | 06-02-22 | 16:45

VOLT is de nieuwe D66 en JA21 de nieuwe VVD. Nieuwe zakken dus. Maar ja zolang de PVV niet vernieuwd, moderner wordt is het logisch dat de nieuwkomers steeds groter worden. Er verandert weinig ben ik bang. BBB is interessant. Niet met alles eens maar toch.

Tiscali-2 | 06-02-22 | 12:53 | 4

@van Oeffelen | 06-02-22 | 13:00: wat origineel!

dathoujetoch | 06-02-22 | 13:56

Mogen we het CDA dan het afloopmodelletje noemen?

Lorejas | 06-02-22 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Komen de mensen er nu eindelijk achter dat Rutte een garantie is voor stagnatie, hordes asielzoekers, klimaatgedram en koopkrachtverlies?

wapster | 06-02-22 | 12:50 | 3

Nee

halfvolle glas | 06-02-22 | 13:02

NEE.

Jee-Dee | 06-02-22 | 13:18

NEE’25

Muzza | 06-02-22 | 18:01

Ik begin me wel af te vragen waar VOLT zijn aanhang vindt. Het waren vooral studenten die op VOLT stemmen. Maar dat geldt ook voor D66 en die verliest 'maar' vijf zetels, terwijl VOLT er 9 bij krijgt. Ook wordt het interessant waarom mensen op VOLT stemmen, terwijl de agenda van VOLT niet veel anders is dan die van D66.

De studenten die bij de laatste verkiezingen massaal D66 stemden en het mede aan D66 te danken hebben dat ze zich de schulden in studeren, protesteerden gisteren voor volledige compensatie van de basisbeurs. Misschien moeten studenten zich eerst eens beter in de politiek verdiepen en niet alleen op een positief onderwijs- of EU-imago van D66 of VOLT afgaan. Dan hadden ze daar gisteren niet hoeven te staan.

jochum1980 | 06-02-22 | 12:47 | 2

De lesstof wordt er op school in gestampt, NX66/PvdA/GL is goed alle andere partijen slecht. Gevoelsmatig ze zien dat de boodschap en het beleid deze partijen niet klopt bij de werkelijkheid.
Dan maar VOLT stemmen. Dat het hetzelfde is onder een andere naam valt blijkbaar niet iedereen op.

bananabanana | 06-02-22 | 12:52

Vermoedelijk omdat die studenten niet anders weten dan dat EU in hun lifetime altijd bestaan heeft en hen is wijsgemaakt dat ze alles aan de EU hebben te danken.

Asteroid-B612 | 06-02-22 | 14:47

CDA, VVD, D666, CU, GL, VOLT, JA21 = allemaal WEF. Het maakt geen zak uit op welk van deze partijen gestemd wordt. Allemaal 1 pot nat.
Stem aub tegen het WEF!

Goed-hardt | 06-02-22 | 12:44 | 7

@SterF... | 06-02-22 | 12:49: Schwab en trawanten, je weet wel, die van de "Great Reset". Geen alu hoedjes talk. Hij heeft er een boek over geschreven.

Asteroid-B612 | 06-02-22 | 14:48

Wefwefwef. Hoor ik daar nou Maurice?

Cor Netto | 06-02-22 | 15:16

Niks mis met dat WEF, zetten alle neuzen dezelfde richting op zodat er globaal wat meer coordinatie is voor grote vraagstukken.. anders blijft het blaffen in het luchtledige en ieder voor zich..... you will own nothing staat voor mij voor dematerialisation, een goede ontwikkeling bij steeds schaarsere grondstoffen en circulaire economie. We staan aan de ontwikkeling van een nieuwe industriele revolutie en die kan maar beter goed geleid worden door grote bedrijven , immers de apotheker de tandarts en de bakker op de hoek kunnen het niet.

Smoelensmid | 06-02-22 | 18:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Prima als de vastgeroeste carrouselpartijen een douw krijgen.

Zeurders | 06-02-22 | 12:42

Onverdeeld open Nederland petitie op 400k!

TheseDays00 | 06-02-22 | 12:39 | 2

Dat gaat harder dan het virus.

Harry.Langezwaal | 06-02-22 | 12:41

Enige duiding bij uw opmerking zal verhelderend zijn. Nu is het wel heel erg staccato.

Red shirt | 06-02-22 | 12:42

Ik vraag me elke week waarom er geen peiling is met een eventuele lijst Omtzigt. In het verleden wel gezien van maurice de hondt. Heeft het met censuur vd overheid te maken? Met deze overheid zou dat zo maar kunnen

sers1 | 06-02-22 | 12:35 | 2

Omtzigt moet eindelijk eens kiezen en zich aansluiten bij Ja21 of BBB. Dan kan hij iets betekenen en echt veranderen. Nu blijft het maar gerommel in de marge.

Blonde Nel | 06-02-22 | 12:43

@Blonde Nel | 06-02-22 | 12:43:
Dat is waar en het zou ook fijn zijn als meerdere partijen eens gaan kijken waar ze iets gemeen hebben ipv op enkele punten zich onderscheiden. Het zal vast zo zijn dat BBB meer op platteland, of “de provincie”, is gericht. Haga op ondernemers. JA21 zich richting wat vroeger vvd en cda was. Allen zien wel dat we in dit land in een bestuurlijke en democratische crisis zitten die alleen maar ernstiger gaat worden. Grondrechten worden met voeten getreden, tienduizenden mensen worden in de ellende gestort, inspraak verdwijnt door extreme schaalvergroting (alles “moet” van Brussel).

JA21, BBB, Haga, Omtzigt kunnen een brede en grote partij vorm geven die de heersende klasse kan breken.

@ Sers1 ik denk dat het statistisch wat onbetrouwbaar kan zijn wat meenemen van een eventuele lijst Omtzigt voor invloed heeft. Feitelijk bestaat de lijst nog niet en weten mensen alleen wat je aan de persoon Pieter Omtzigt hebt. Op zich wel belangrijk maar denk dat de onderzoekers het te veel onzekerheid binnen een meting vinden.

Nuuk | 06-02-22 | 12:51

Laat je toch niets wijsmaken. JA-dinges is gewoon een dependance van de VVD. Al voor en tijdens de afsplitsing van FvD werd Eerdmans dagelijks door VVD-strategen (Rosenthal, Weisglass) suf gefluisterd over de in te nemen standpunten. Dat gaat door tot de dag van vandaag.
Ook de hyper- eurofielen van Volt zullen na verkiezingen helemaal ver-D66-en; een onsje meer hier een onsje minder daar.
Wat wil je ook in een land waar de “liberale ondernemerspartij” al jaren lang een Groenlinks agenda uitvoert.
Nederland WIL dit gewoon … of het moet zijn dat het volk te lui, te moe of te murw is om zich beter te informeren.

fokkewoelf | 06-02-22 | 12:32 | 6

Mwah. Ik vind Nanninga toch wel regelmatig sterk uit de hoek komen in de A'damse Gemeenteraad. Niet op haar mondje gevallen en she tells it like it is.

Asteroid-B612 | 06-02-22 | 14:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Vlucht uit het centrum. In hoeverre is het continue Rutte bashing daar schuld aan? Willen wij eigenlijk een samenleving van de haat? En dan lijkt het mij een samenleving van de rechtse haat, want links hoor je nauwelijks.

In de jaren '80, Reagan en Thatcher, gaf links het op. Het moest de derde weg worden. Maar:

"Bij de derde weg hoort eveneens een nieuwe politieke stijl, meer gericht op consensus dan conflict; het Nederlandse poldermodel werd dan ook door de Amerikaanse president Bill Clinton als voorbeeld van consensuspolitiek geroemd.[3] Sociaal beleid wordt in deze stijl onderbouwd met moralistische argumenten, in plaats van afgedwongen te worden door politieke strijd. Volgens de Belgische politicologe Chantal Mouffe negeert de Derde Weg daarmee bestaande machtsrelaties en de emotioneel geladen conflicten die daaruit voortkomen, en geeft ze ruimte aan rechtse populisten en fundamentalisten om deze emoties uit te buiten.[4]"

Populisten:
afkeer van het partijestablishment (de 'elite');
het volk staat centraal en aan zijn wil wordt constant gerefereerd;
charismatisch leiderschap: Trump, Bojo, Farage.

populisme maakt gebruik van wat Taggart het heartland noemt: een fictief gebied, dat wordt bewoond door 'het volk' (overigens genoemd naar het werkelijk bestaande American Heartland, de centrale regio van de Verenigde Staten die beschouwd wordt als het productieve gebied van de Amerikaanse natie). Dit volk is een homogene groep mensen die hard werken, oprecht en moralistisch zijn, en die zouden lijden onder het leiderschap van de elite. Normaal zijn deze mensen niet politiek actief, maar ze worden gemobiliseerd door de populist.
In Nederland: de provincie is "zuiver" (BBB), Amsterdam is verdorven (de GL, hypocriete elite)
Uiteraard is dit allemaal rechtse spin, leugens.

cugel | 06-02-22 | 12:27 | 16

@cugel | 06-02-22 | 15:55: wat nu extreem rechts wordt genoemd is qua programma eigenlijk best links. oorspronkelijk was het extreem rechtse gedachtengoed ook een andere vorm van socialisme.. met kapitalisme of liberale denkbeelden heeft het niets te maken. Dus een erg liberale of kapitalistische instelling is verre van extreem rechts. (of wat daar momenteel onder verstaan wordt)

msg2 | 06-02-22 | 15:59

@msg2 | 06-02-22 | 15:59: De termen zijn verwarrend. In Amerika zijn Liberals de Democrats.
Kapitalisme heeft de ideologische strijd gewonnen omdat het welvaart oplevert. In ieder geval voor het land. Communisme kan inderdaad gewelddadig zijn (geweest) socialisme associeer ik meer met de vreedzame verdeling van de welvaart in Europa.
Wat betreft de PVV heb je gelijk: Wilders weet dat zijn achterban arme witte mensen zijn dus zijn economische stellingname is tamelijk links. Cultureel is hij tegen de "omvolking" en daarom wordt hij rechts van de VVD gepositioneerd.

cugel | 06-02-22 | 16:11

@cugel | 06-02-22 | 16:11: Dan zien we het min of meer gelijk :-) Alleen zie ik communisme meer als een wat meer extreme vorm van socialisme. Groenlinks en D66 nijgen in mijn ogen wel steeds meer naar dit communisme.

msg2 | 06-02-22 | 16:22
▼ 13 antwoorden verborgen

Haha Volt. Toch dus heel wat sympathie voor pro EU partijen. Allemaal enge deugers natuurlijk want Hollands patriotten van de grenzen dicht brigade zitten bij de comunicerende (deden ze dat maar eens) vaten FvD, PVV en JA21. Van die keurige Joost Eerdmans. Hoeveel baantjes bij hoeveel partijen heeft hij versleten? Pluspunt voor Joost is dat hij eigenhandig FvD te gronde heeft gericht met zijn muziek keuze op een cruciaal dineetje. Hulde!

Beste_Landgenoten | 06-02-22 | 12:27 | 2

Prima tegel weer! Hulde!

cugel | 06-02-22 | 16:14

Ik ben helemaal voor een volledig vrije immigratie, alleen kan dit eenvoudig niet samengaan met een verzorgingsstaat. Het is het een of het ander. Dus in het huidige nederland. Grenzen potdicht of schaf de verzorgingsstaat volledig af.

msg2 | 06-02-22 | 16:40

JA21, waarom niet? Ik vind het prima dat sommige Eerdmans saai vinden. Eindelijk niet een populistische clown op rechts. Ik hoop dat ze een goede screening hebben voor nieuwe kandidaten, dan kan er best iets moois ontstaan.

SterF... | 06-02-22 | 12:25 | 3

Als je wat verder leest zie je ook de standpunten van de andere prominente leden, dat zijn geen marionetten van Eerdmans. Die Dirk Epping, Nicky, Annabel en die gasten in de EU namens JA21 zijn geen lichtgewichten.
Dat is momenteel echt anders bij de VVD (CDA idem), neem een Ankie Broekers Knol, Sophie, Yelsin, die muts van die stevige tweets over immigratie die daardoor haar baantje misliep (naam even krijt). Maar de grote leegte is duidelijk.

bananabanana | 06-02-22 | 12:46

Vooralsnog ook mijn steun. Geert- en Terrybeu.

WhiteShark | 06-02-22 | 12:53

@bananabanana | 06-02-22 | 12:46: eppink zat al voor de NVA in europa. Een zeer reele partij, je zou hier op De Wever willen kunnen stemmen

Shoarmamasutra | 06-02-22 | 23:38

Benieuwd of ze de coronabeperkingen nog een paar weken kunnen rekken zodat ze die met veel bombarie net voor de lokale verkiezingen af kunnen schaffen.

Muxje | 06-02-22 | 12:23 | 1

Fans van de QR-draak hopen waarschijnlijk nog op een nieuw variantje om het circus weer op volle toeren te krijgen.

Veepert | 06-02-22 | 12:28

Zou de VOLT kiezer zo'n zwever zijn tussen GroenLinks en NX66?
-
Van die mensen die staan te juichen als er iedere week 1000 nieuwe immigranten binnenkomen om voor te zorgen. Tegelijk zitten die Volt aanhangers in het bos bij Borne om uitbreiding van de fabriek tegen te gaan. Om een week later te demonstreren tussen die vreselijke Amsterdammers tegen de woningnood.
Dan zijn VOLT mensen dus ook griezelige linkse mensen die geen verbanden kunnen leggen. Koekkoek, 1.000 nieuwe nieuwkomers om voor te zorgen, dan ook meer en grotere fabrieken. Ze moeten werken.
Daarnaast moeten die 1.000 nieuwe Nederlanders per week ook een huis hebben, daar kun je niet tegen op bouwen. Zonder het kappen van andere bossen. Dat is nu eenmaal een gevolg VOLT mensen, dat snappen ze bij NX66, GL, PvdA ook niet maar VOLT is dan geen oplossing maar oude wijn in nieuwe vaten.

bananabanana | 06-02-22 | 12:19 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ach.

Wie zijn toch die mensen?

Die mensen die zich rijk en gelukkig rekenen met (dit soort) peilingen.

Als er iets al vele jaren duidelijk is dan is het wel dat ze zelden tot nooit het ware beeld , het gehoopte en gehypte resultaat tonen.

Uiteindelijk blijft het veelal / steevast bij het oude liedje en wordt er door veel draaien, gretig kontlikken, dik stroopsmeren en naarstig buitensluiten lustig voortgeborduurd op de oude wijze.

Want weet u nog?

Hoort u nog, de recentelijk plechtig gesproken stoere woorden?

"Hier scheiden onze wegen, ik sta hier met een zwaar gemoed".

"Toetreden tot kabinet niet geloofwaardig".

En meer tenenkrommend gelul / gelieg voor de eigen bühne.

Het theater van de lach is het geworden. Maar dan van het laagste niveau..

Een corrupt en failliet circus met steeds meer beschamend slechte clownsacts en een maar voortslepende voorstelling die het laaggeëerd publiek allang niet meer lust.

Een freakshow van het meest bedenkelijke soort waar we allemaal niet meer van af zullen en kunnen komen.

“Phil: What would you do if you were stuck in one place and every day was exactly the same and nothing that you did, mattered?

Ralph: That about sums it up for me."

- Groundhog Day

Dr.Mabuse | 06-02-22 | 12:15

Nog ver weg die verkiezing dus slechts miniem signaal waar geen politicus wat mee doet.
Lokaal en vrouw stem ik op en dan de minst linkse eurofiele zoeken, zie liever dat kandidaten onderling wat meer uitgesproken zijn zodat kiezer richting kan geven.

28 | 06-02-22 | 11:59

U verdient Volt.

kleybeuker | 06-02-22 | 11:58 | 3

De vraag is: hoeveel volt verdienen de kiezers van Volt?

Rhenium | 06-02-22 | 12:08

De vraag is hoeveel Ampère.

Zeurders | 06-02-22 | 12:44

Tussentijdse peilingen zijn net zo zinloos als een glazen deur op de WC.

Wellicht zou het helpen als er een wet zou komen dat wanneer regeringspartijen in officiele peilingen 25% van hun zetels zouden verliezen er nieuwe verkiezingen zou moeten komen.
Partijen zouden hierdoor gedwongen zijn hun verkiezingsbeloften geen loze leugens te laten zijn. Dus eerlijke verkiezingsbeloften en deze beloften nakomen want anders loop je het risico 25% van je zetels te verliezen en dus weer verkiezingen.

Toeja | 06-02-22 | 11:58 | 3

Goed idee! Een soort BIG-registratie voor regeringspartijen

de drijfsijs | 06-02-22 | 12:06

TK-leden moeten zonder last hun werk kunnen doen. TK-leden worden in persoon gekozen en kunnen zich gedurende een regeerperiode, met behoudt van zetel, van hun partij afsplitsen. Daarnaast kent NL officiële peilingen en dat noemen wij verkiezingen. Tussentijdse referenda bestaan niet. Bovendien werkt uw voorstel populisme in hand wat ten koste gaat van de kwaliteit van het bestuur. Een regering moet soms maatregelen treffen die weinig mensen kunnen waarderen. Denk bijvoorbeeld aan de coronamaatregelen. Deze zouden dan niet genomen kunnen worden uit angst voor zetelverlies. Kijk eens naar de film Idiocratie en u zult zien wat populisme uiteindelijk zal brengen.

Red shirt | 06-02-22 | 12:10

Dan leg je erg veel macht in handen van de peiler. Je kunt met peilingen op allerlei manieren kloten, bijvoorbeeld door de steekproefgrootte aan te passen, dus als de peiler een bepaalde politieke voorkeur heeft, dan kan hij ervoor zorgen dat er nieuwe verkiezingen komen, of juist niet. Dan moet je daar een apart instituut voor oprichten dat op de een of andere manier gecontroleerd wordt.

Tashtego | 06-02-22 | 12:13

Eerdmans is eauwk een kakkejjrrrjjjtje eerste klas. Ben benieuwd wanneer hij eens een keer op klompen bij een willekeurige boerderij in Buurse de deel binnenloopt om te vragen wat hij kan doen om Nederland leuker te maken.

Leptob | 06-02-22 | 11:55 | 4

D'n deel, da's toch de hooizolder?

F. von Zeikhoven | 06-02-22 | 12:04

Nee meer een soort werkruimte in de stallen.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 12:08

Er gaat hier ook wel eens eens een dag voorbij dat ik geen politicus in onze straat komt bragen wat ze kunnen doen voor me.

Thomtidom | 06-02-22 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom belt ze eigenlijk aan, ze kan toch gewoon door de brievenbus?

Mr_Natural | 06-02-22 | 11:53 | 2

Zoveel waarheid in zo weinig woorden.

NeedIsaymore? | 06-02-22 | 11:55

Ja maar dan schrikken de mensen zich dood. Alleen spoken kruipen door een brievenbus.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 11:56

Wat zal Omtzigt doen in deze jaren tot de volgende verkiezingen? Competente mensen halen en dan een eigen partij oprichten, maar niet dat hij de lijsttrekker ervan is.

Adriel | 06-02-22 | 11:53 | 1

Ik denk dat dat teveel gevraagd is, een hele lijst samenstellen, mensen screenen etc. Hij zal zijn kamerwerk blijven doen tot de verkiezingen en dan uit de politiek gaan denk ik. Of zich aansluiten bij een andere partij, maar ik zou niet weten welke.

Tashtego | 06-02-22 | 12:09

Rutte, Kaag en Hoekstra zijn volstrekt ongeloofwaardig geworden na de val van Rutte 3. Kaag was zelfs tweemaal weggestuurd. Hun terugkeer laat zien hoeveel maling ze aan de ons, hun broodheer, hebben. 26 zetels verlies is nog weinig. Fijn is wel dat na de exit van de PvdA het nu ook met het CDA definitief afgelopen is als volkspartij. En met Rutte en Hermans is de vrije val van de VVD inmiddels ook goed ingezet. De onderzoeken naar het toeslagschandaal, Afghanistan, Groningen en Covid zullen de rest doen. ,

RWrw | 06-02-22 | 11:52 | 1

Helemaal niet, die verhevenen doen een glas,plas,was en gewoon door met netwerken in de wereld en een dikke middelvinger naar u geven...

DeKees | 06-02-22 | 11:55

Voor de 2e Kamer ga ik de volgende keer maar extreem-links stemmen. GroenLinks ofzo. Dat die de grootste worden. Om dan een kabinet te formeren moet er heel veel water bij de wijn om BBB, JA21, FVD, Omzigt en de PVV binnen te halen. Links wint maar een rechts kabinet. Dan krijgen we een realistisch migratiebeleid. Er is vast wel een gek te vinden die daar premier van wilt worden.
*verder dromen doet*

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:50 | 7

@Jezus_Boeddha | 06-02-22 | 11:55: Zeker. Maar zonder Rutte zal de vvd verschrompelen. Syp Wynia heeft dat mooi beschreven. Rutte heeft alle andere vvd-mastodonten om zeep geholpen of zien aftreden. De 1e was Rita Verdonk en de lijst is eindeloos.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:59

Dat klinkt als goed nieuws. Ouwe belegen beschimmelde partijen kan je beter weggooien en nieuwe kopen.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 12:04

@ZOMG | 06-02-22 | 11:54: De SP is wel te porren voor een strikt immigratiebeleid. Hogere lonen aan de onderkant van de arbeidsmarkt en meer huizen beschikbaar. Kan de AOW ook weer omhoog als er minder handophouders binnen wandelen. Salaris zorgpersoneel omhoog. De PVV is op die punten ook links.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Eventjes voor het Zondagochtend gevoel.. Sorry hoor...

Het is Pleuris weer hier..... Kacheltje aan, voedsel in huis....

neonreclame | 06-02-22 | 11:49 | 3

Voetbal van mijn dochter gelukkig afgelast. Scheelt weer 2 uur in die kudtregen staan. Met een kudtkantine met QR code.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:56

@Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:56:

Komt als een zegen nu...

Vroeger aan de radio horen welke velden er goedgekeurd waren.. Afgelast..?? neon janken..!!

neonreclame | 06-02-22 | 11:57

Jammer voor de dochter toch?

Rest In Privacy | 06-02-22 | 11:58

JA21 lijkt zich te willen opstellen als het redelijke alternatief voor FvD. Dat zou goed zijn, want dan krijgt dit deel van het electoraat tenminste serieuzere vertegenwoordiging. Ik kan mij wel goed voorstellen dat andere partijen met enig wantrouwen naar deze club krijgen, ze komen immers voort uit een totale wappiebeweging - ook toen de JA21-prominenten zich daar aansloten was het al een open inrichting. Dat BBB zoveel virtuele zetels krijgt.. tja. Je zou het platteland een wat inhoudelijkere volksvertegenwoordiging wensen.

Komjehiervaker | 06-02-22 | 11:49

De slogan van de Partij tegen de Burger:
Stem VVD, CDA of D'66.

Schadenfreude | 06-02-22 | 11:44 | 2

'Meer kutherrie, minder u!' geweldig filmpje

DeKees | 06-02-22 | 11:46

Je vergeet pvda.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 11:52

Zoals Groen Links eigenlijk het grootkapitaal dient (hallo Rosenmöller!) met hun groene plannen die vooral nieuwe markten moeten aanboren, dient Volt de antidemocraten van de Europese Unie. Linkse mensen zijn zo makkelijk voor een karretje te spannen met een mooi verhaal over een betere wereld met groen en vrede.

Trekhaas | 06-02-22 | 11:43

Eerst maar eens stemmen voor de gemeenteraad. POV!
Die zijn tenminste niet (milieu)wappie.

Papa Jones | 06-02-22 | 11:42

Volt is toch van "weg met Nederland want Europa"?
En dat stijgt met 10 zetels in de peilingen. Hoe dan?

Veepert | 06-02-22 | 11:38 | 9

Ja, want ik heb geen zonnepanelen.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 12:01

@Papa Jones
Watt?

hotbrasil | 06-02-22 | 12:10

@DeKees | 06-02-22 | 11:41: valt mij ook regelmatig op hoe "groen" en "divers" de jonge generaties denken terwijl ze zaken die er wel echt toe doen vanzelfsprekend vinden.

Veepert | 06-02-22 | 12:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Als die engerd van een Mark net voor de gemeenteraad verkiezing met ons geld begint te strooien, dan kun je deze voorspelling zo in de kliko kieperen…

Southpark | 06-02-22 | 11:38

De VVD wordt gegijzeld door de linkse clubjes, dat hebben ze zelf veroorzaakt door Wilders te demoniseren. Overigens slaat Wilders net te vaak te ver door, dus wordt het partijen als CDA en VVD ook wel makkelijk gemaakt.
Wel heeft Wilders vaak het gelijk aan z'n zijde.
-
FVD was de eerste partij van Nederland, net toen er eindelijk weer wat inhoudelijke kwaliteit de partij binnen stroomde ging Thierry helemaal #wappie. Dus verraadde de kiezer op zijn manier en zal nu in de marge moeten blijven tetteren en is een makkelijke prooi voor de zogenaamd veelzijdige staatsmedia.
Dus helaas weer afsplitsing, die de zaak proberen te redden als zo langzamerhand enige partij die zich op feiten baseert. JA21.
-
De linkse clubjes proberen via de toegeëigende staatsmedia het gevoel te bespelen van de kiezer (inhoud klopt niet, dus daar moeten ze verre van blijven).
Om de kiezer die op een gegeven moment gaat inzien dat de boodschap niet klopt is er veel verslpintering.
Communistische partij Nederland wordt GroenLinks, De idioten van NX66 gaan over in de wensdenkers van Volt (als de EU niet lukt, gewoon nog harder EU proberen). De PvdA heeft z'n naam behouden en moet wachten tot men de problemen die hun beleid hebben veroorzaakt vergeten zijn.
Het islamitische deel waar partijen als GroenLinks en PvdA zo mee pronkte, konden zich toch niet zo vinden in de zogenaamd progressieve waarden en begonnen als DENK en NIDA voor zichzelf. Nadat de zetels binnen waren.
Nu rest partijen niets anders dan de hard aanzwellende islamitische kiezersgroep te binden met islamitisch uitziende marionetten. Neem de prachtige voorbeelden in de kamer bij GroenLinks, NX66 en iets minder bij de PvdA.
-
Dan de VVD en CDA zelf, wat ze eigenlijk willen lukt ze niet meer omdat ze PVV en het FvD hebben uitgesloten. Daarnaast is de bezetting beroerd, neem even de toppers na Rutte bij de VVD. Ankie Broekers Knol, Sophietje, Yelsin en de lijst met niets kunners kan een ieder zelf verder aanvullen. Maar ze zijn wel lid van de VVD en mogen het nu daarom ook doen.
-
De hoop is gevestigd op nieuwkomers als BBB, Omzigt en JA21. Anders is het hoogst haalbare doorkabbelen en hopen dat het verdere verval niet meer zo snel gaat.

bananabanana | 06-02-22 | 11:37 | 3

Amen.

Adriel | 06-02-22 | 11:48

NIDA heeft zichzelf als partij opgeheven, dacht ik.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 11:49

Uitstekende analyse,niets aan toe te voegen! Misschien het woord... "helaas", omdat uw laatste zin ook mijn gevoel is.Hopen dat het verval niet te hard gaat.
Voor mezelf zie ik slechts 1 lichtpuntje,goddank heb ik geen kinderen...
Zou zelf Nederland over een jaar of 40 niet meer willen meemaken.

roberto9715 | 06-02-22 | 11:59

Nog even en D’66 is de grootste partij (ondanks verlies). Dus toch Kaag premier in eerstvolgend kabinet. Zeker als Rutte politiek verlaat en Hermans hem opvolgt.

Kattie | 06-02-22 | 11:35 | 3

Dat zou zomaar kunnen en 'n enorme nachtmerrie zijn...

Ome_BW | 06-02-22 | 11:39

Vreselijke gedachte, ik heb al steeds minder met dit gebied binnen de EU. Je zal dan maar in het leger zitten en voor het Nederland van Kaag moeten vechten. Brrrr.

bananabanana | 06-02-22 | 11:41

Je hoeft dan toch alleen maar heel hard pang pang te roepen!

Rest In Privacy | 06-02-22 | 12:06

hup volt

Satria | 06-02-22 | 11:32

Waar heeft dat Volt in godsnaam +10 aan te danken??

Woodywoodhacker | 06-02-22 | 11:31 | 9

@TeeJee | 06-02-22 | 11:38: Niet helemaal BIJ1 en DENK zijn nog net iets verder van de werkelijkheid afgedreven dan VOLT. Ze staan op gelijke hoogte als de nitwits van GL en PvdA.

bananabanana | 06-02-22 | 11:47

Aan Satria.

Mongeaulie waarsguwt | 06-02-22 | 11:51

Meedrijven op de linkse stroom en binnen de lijntjes kleuren.

Gravin v Kippenbouth | 06-02-22 | 12:00
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zapata10 | 06-02-22 | 11:26 | 3

Het probleem met de gemeenteraad verkiezingen is dat niet Nederlanders die niet op de TK mogen stemmen wel mogen stemmen bij de gemeenteraad verkiezingen.
Daardoor krijgen partijen als Denk en BIJ1 meer kansen.
Het is daarom belangrijk dat wij allen gaan stemmen! En aub niet op de coalitie meuk.

homieguerneville | 06-02-22 | 11:26 | 6

@ZOMG | 06-02-22 | 11:43: Ah, u heeft gelijk. Alleen dienen niet-Nederlanders van buiten de EU minimaal 5 jaar legaal in NL te verblijven. Voor de TK-verkiezingen heeft de kiezer de NL-narionaliteit nodig. Ik heb ooit de eerste oproep die mijn buitenlandse vrouw voor de waterschapsverkiezingen kreeg ingelijst. Wij zijn niet zo nationalistisch maar vonden het speciaal moment. In tegenstelling tot wat sommigen denken is het niet eenvoudig om in NL een verblijfsvergunning te krijgen. Ik kan mij herinneren dat we koffie met een Bosche Bol hebben gegeten om de ontvangst van haar ID-kaart te vieren. De IND zat toen in Den Bosch.

Red shirt | 06-02-22 | 12:39

@homieguerneville | 06-02-22 | 11:38: Hoezo vreemde luchtjes. Heel Nederlands wokt. Ook Surinamers, Turken, etc. Woon jij wel in Nederland? Ben je wel eens in een supermarkt geweest? Het meestal is Pasta of wokken waaruit men kiezen.

Cobarde | 06-02-22 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer ik die mevrouw van Volt zie en hoor, dan krijg ik echt het gevoel wat ik ook bij die mevrouw Hermans van de VVD heb. Nep, ingestudeerd, geen antwoord gevend en draaiend bezig zijn. Los van de onzin die zij uitkramen. Soort van kakelkip.

RGV42 | 06-02-22 | 11:24

Ik snap Klaas dondersgoed!

apek00l | 06-02-22 | 11:24

Op voorhand excuses voor tentoongespreid cynisme, maar electoraat NL is in mijn optiek soort van een zwaar dementerende kiezer. Anders is 12 jaar Rutte en ondanks alle stront die in die periodes aan het licht kwam zoals ,,ongekend onrecht,, volkomen uitgeklede instellingen als defensie, politie, justitie en de zorg wordt evenzogoed nu 16 jaar. Dus verwacht ik grote verschuivingen welneen komende gemeenteverkiezingen geven zelfs geen drastische wijzigingen te zien.

william7055 | 06-02-22 | 11:24 | 2

Excuses aanvaard. De demografische verdeling van ons land speelt zeker mee. Meer ouderen dan jongeren. En veel van die ouderen kijken alleen NPO. En gaan wel stemmen.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:29

Maar Rutte zei dat we de blik naar voren moeten richten, en dat hij het allemaal op gaat lossen.

amateurrr | 06-02-22 | 11:29

Zou dit de uitslag zijn van dekamerverkiezingen dan is het de ultieme teloorgang van de echte democratie. Om van zo'n uitslag een werkbaar coalitiekabinet te kunnen vormen moet er zoveel water bij de wijn gedaan worden dat er geen wijn meer over is. Het polderen zal niets meer oplossen. Steek dus de dijken maar door.

strawdog | 06-02-22 | 11:24

De gemiddelde kiezer zal over een paar jaar weer vrolijk op de VVD stemmen. Het geheugen van een goudvis is vele malen beter dan die van de kiezer.

Rest In Privacy | 06-02-22 | 11:22 | 1

De laatste letter weet ik nog, een D.
Kunt u die naam nog even herhalen?

Papa Jones | 06-02-22 | 11:40

Men is zo klaar met deze oude wijn in nieuwe zakken.
Het framen, het verdraaien van cijfers, het glashard liegen, de dubbele agenda's, het financieel kapot maken van onschuldigen, het polariseren, het machtsmisbruik enz.
Bah, de zittende macht heeft zijn ware gezicht laten zien de afgelopen 2 jaar.

LonelyWanker | 06-02-22 | 11:22 | 1

Ik vind de termijn van twee jaar die u noemt rijkelijk kort. Naar mijn mening heeft de huidige politiek al decennia lang laten zien dat men er niet is voor Nederland doch uitsluitend ter verrijking van zichzelf en vrindjes. Een grote schoonmaak onder politici is wat mij betreft meer dan welkom.

F. Jacobse | 06-02-22 | 11:27

Ja 21 is niet beter dan D666 light

stef3094 | 06-02-22 | 11:19 | 4

Geldt alleen voor Eerdmans, winden/waaien. Maar Annabellegie nie heur!

Normpje | 06-02-22 | 11:23

Mwah, een stuk realistischer zijn ze wel. Volt blijft een stel links idealistische luchtfietsers.

Trekhaas | 06-02-22 | 11:24

En Volt niet meer dan die verschrikkelijke VVD. Dat wordt over een paar jaar een van de regen in de drup coalitie. De zoveelste overigens.

Pieter Breydel | 06-02-22 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Los van verdere duiding, tel ik 49 zeteltjes rechts van CDA-VVD. De rest is volledig de weg kwijt. Tegenover de leegte van Rutte, een man die nog geen drie regels van z'n program in het regeerakkoord weet te krijgen, zal vroeg of laat de kiezer bediend moet worden met (1) assimilatie en Europese islam of mooi wegblijven, (2) klimaatkul fixen met kernenergie, (3) EU afschalen naar economisch bureau, rest kunnen we zelf veel beter. En dan graag ook weer wat ondernemers en economen in de Kamer, ipv praatjesmakers en ambtenaren die per saldo niks te melden hebben.

Misschien gaan de mensen de politiek dan weer een beetje serieus nemen ipv strootje trekken in het stemlokaal.

borderlijntje | 06-02-22 | 11:18 | 1

'... zal vroeg of laat de kiezer bediend moet worden met (1) assimilatie en Europese islam of mooi wegblijven...' Wat schrijft u hier?

Red shirt | 06-02-22 | 11:52

En het frappante is; de stijging van de “nieuwkomers” is niet omdat ze zo goed zijn.
De andere partijen zijn gewoon erg slecht.
Dat belooft wat voor de toekomst….zucht.

Ruimedenker | 06-02-22 | 11:17 | 4

@amateurrr | 06-02-22 | 11:21:
Hij riep daarvoor al rare dingen. Alleen dachten iets teveel mensen dat Tjer de nieuwe Pim was. Is hij niet, net zo min als Geertje dat is. Er is maar een Pim en die is deaudgeschoten.

Bedet is altijd al een rare vogel geweest. Hij heeft nu de Alex Jones / MAGA tactiek genomen, omdat hij weet dat hij nooit zal meeregeren. Heeft nu via zijn persoonlijkheidscultus een eigen niche gecreëerd. Op zich slim.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 11:24

Of de nieuwkomers goed of slecht zijn is natuurlijk hypothetisch. Het probleem is het volk dat stemt. Nu staan veel linkse partijen er tussentijds beroerd voor, maar wedden dat over 3 jaar, na een waar charme-offensief en valse beloften deze partijen mbv de MSM uiteindelijk toch weer de meeste stemmen krijgen.

Kowalski11 | 06-02-22 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Volt wil de overwaarde van huizen belasten na verkoop. Daarmee vervliegt de allerlaatste strohalm op een klein financieel steuntje in de rug als je als gezin in een kudtbuurt woont en met je modale inkomentje verbetering wilt, of, als je zoals wij graag zoveel mogelijk wil meenemen voor een tweede toekomst weg uit dit kapotgemaakt

Flip468 | 06-02-22 | 11:14 | 3

.. dit door VvD en d666 kapotgemaakte kutdland (moest er nog achteraan, maar de zendknop was me net even te snel af.)

Flip468 | 06-02-22 | 11:16

M.a.w.: Volt is een heel erg eng clubje om nog talloze andere redenen.

Flip468 | 06-02-22 | 11:18

Schandalig plan. Dat gaat mensen zo asociaal veel geld kosten. Om bang van te worden.

Lorejas | 06-02-22 | 11:30

Mijn gemeente kan je kiezen op; gristelijke landelijke meuk, vvd en plaatselijke progressieve d66 meuk.
Kan iemand mij vertellen of ik het stembiljet ook gewoon in mn jaszak kan steken en mee naar huis nemen? Is eens wat anders dan blanco inleveren.

General Dripple | 06-02-22 | 11:12 | 5

@General Dripple | 06-02-22 | 11:15:
Officieel als je niet stemt wordt dat niet meegeteld bij het resultaat annex zetelverdeling, maar omdat de facto er geen zetels leeg blijven, stemt u alsnog op de grootste partij en verandert er niks. Waarom denkt u dat ze opkomstplicht hebben afgeschaft en iedereen het prima vindt dat de opkomst van alle verkiezingen buiten de 2e kamer rond de 40-50% is?

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 11:20

@Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 11:20: Uw stem gaat dan helemaal niet naar de grootste partij. Is echt pertinente onzin. Geen flauw idee waarom heel veel mensen dat denken, klopt gewoon niet.

Rotterdammert | 06-02-22 | 11:38

@Rotterdammert | 06-02-22 | 11:38:
In feite wel. Zetels worden niet leeg gelaten. Leuk dat je niet of foutief of blanco hebt gestemd. Aan de eind van de dag boeit dat geen zak. Maw je helpt alleen de grootste partij ermee. Ook al gaat jouw stemmetje technisch gezien niet naar de grootste partij, wat ik dus zei.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 15:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp die Volt stijging niet... Wat maakt die partij zo populair?

Super Grover | 06-02-22 | 11:09 | 9

Het zijn hopeloze kiezers die geen VVD of D'66 meer stemmen.

Blonde Nel | 06-02-22 | 11:20

Mensen zijn klaar met de gevestigde partijen en willen niet “rechts” stemmen, want dat is guur bah eng. Dat hebben ze op school geleerd.

Trekhaas | 06-02-22 | 11:22

@Ridde Rogter | 06-02-22 | 11:13: Hun lijsttrekker die nuchter kan antwoorden op vragen op tv. Geen geblaat. Dat vinden veel inwoners herkenbaar.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Hier is een vrij logische verklaring voor.

Deze pandemie is kut, mensen balen overal van en dus stappen ze over van D66 naar VOLT (waarom is die partij eng?), van de VVD naar JA21 (het ver rechtse antwoord op neofascisme) en van het CDA naar BBB (de boze boerenpartij).

Het grote probleem van regeren is namelijk dat je (terecht of niet) overal de schuld van krijgt. Altijd. Schreeuwen aan de zijlijn is gemakkelijk en levert een mooi salaris op. Vraag maar aan Wilders, deze nestor van de tweede kamer doet het zijn hele loopbaan al.

Allemaal leuk en aardig maar kiezers zijn dus kennelijk dom. Het is namelijk wel gewoon zo dat noch VOLT, noch JA21, noch BBB de kwaliteit en ervaring in huis hebben om het ook maar ietsjes beter te doen dan VVD, D66 en CDA nu doen. Je kan janken tot je een ons weegt, meestal omdat je het niet snapt, maar enfin, de huidige coalitiepartijen hebben wel volk in de gelederen wat stukken meer kan dan praten (en zeuren, en huilen, en janken).

Dat is wel een kille realiteit. Oud Nederlands gezegde: ‘Die aan land van verren een schip in storm op de zee zien, plegen zich in te beelden, dat zy 't beter zouden terecht stieren en redden, dan die 'er in zyn, terwyl zy in zulk een ongeval meer raadeloos en bandeloos zouden staan’

En dat is waarheid als een koe.

GrandMechantLoup | 06-02-22 | 11:09 | 10

Kletskoek. Rutte IV is voortzetting van een team dat méér burnouts, lichtgewichten en onzichtbaren had dan ooit tevoren. Charismatische en welbespraakte politici (if any) zorgen voor koers en zeteltjes, voor de uitvoering hebben we een landvol vaklui die bereid zijn bij binnenkomst op het ministerie nog even een lidmaatschapsformuliertje te ondertekenen. Méér stelt een partij tegenwoordig niet voor, namelijk.

borderlijntje | 06-02-22 | 11:30

JA21 heeft de standpunten van de VVD van 20 jaar geleden. Daar is niets ver rechts aan. Dat is gezond verstand.

Pje911 | 06-02-22 | 11:34

Veel te simplistisch. Je zag tijdens de pandemie en bij de moeilijke maatregelen die genomen werden dat bijvoorbeeld de VVD ongeveer gelijk bleef en er zelfs nog wat zetels bij won. Aan het eind van de rit en zelfs na het gedoe rond functie-elders stond de VVD er nog prima voor. De vrije val is ingezet na presentatie van het regeerakkoord. Want ondanks dat men overwegend rechts gestemd heeft, is het een akkoord waar links zich de vingers bij aflikt. De VVD heeft er niets voor de achterban uitgesleept.

Muxje | 06-02-22 | 12:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Rutte realiseert zich nog steeds niet, dat hij zijn partij, en daarmee het electorale landschap, en daarmee het land, totaal uitgehold heeft. Wellicht denkt hij dat hij, als hij aan de macht blijft, het tij nog kan keren oid. Illusie.

konjodebonjo | 06-02-22 | 11:08

Volt. In mijn tijd was die Europese club AEGEE al heel populair onder studenten. Het platform om goedkoop in het buitenland te kunnen studeren. En goed voor je CV. Volt is een direct vehikel van Brussel. Dat ontkennen ze niet eens. Carrieretijgers die zich voorheen bij X66 melden. En de media geilt op ze.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:07 | 2

Juist. Jonge mensen die volledig gehersenspoeld zijn met het idee van een Europees Utopia. Eigenlijk een soort Denk, maar dan anders.

Trekhaas | 06-02-22 | 11:28

Met dank aan die verschrikkelijke engnek, Soros.

Paaldanseres | 06-02-22 | 11:46

Ja maar straks komt het zoet toch? Na verdriedubbeling van de energieprijzen, het kaltstellen van de cv ketel, eeuwige verhogingen van de ozb, brandstofaccijns, gemeentebelastingen, het onvermogen om Groningen of toeslagenslachtoffers te compenseren, zeer slap veiligheidsbeleid, matige aanpak pandemie, uithollen van de zorg, het onderwijs, defensie, politie, gegarandeerd proberen onder de uitspraak van de hoge raad mbt de vermogensrendementsheffing uit te glibberen, etc etc.

Homer P. Simpson | 06-02-22 | 11:07 | 1

Ho ho, de Btw-verlaging op groente en fruit komt eraan. Als de Belastingdienst over een paar jaar de ICT op orde heeft....

Piet Karbiet | 06-02-22 | 11:10

BTW mag ik de no future generatie pech even uitlachen die al tussen 50-100.000 euro schuld heeft opgebouwd met een bullshitstudie waar je niks mee kunt en wordt, en die nu lopen te mauwen, HAHAHAHA !!!!!!!!!!

2CVOcean | 06-02-22 | 11:06 | 1

Hoewel ik zoomers graag uitlach is het toch wel sneu dat boomers (de ekte ekte) dusdanig het westen hebben leeggevreten en verraden dat zoomers en daaronder niks meer hebben. Generatie X en in mindere mate de millennials schrapen de laatste restjes uit de pan.

En als klap op de vuurpijl willen ze zoomers de oorlog in rommelen in den oosten.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 11:09

Voor het land eindelijk een beetje licht aan het eind van de tunnel.

Harry.Langezwaal | 06-02-22 | 11:06

Als deze peiling klopt, dan moet je wel constateren dat de partij die met voorsprong de meeste MSM aandacht weet te verzamelen (FVD) bijzonder weinig opschiet met al die aandacht.

UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:04 | 2

FVD weet enkel negatieve aandacht te generen met absurde idioterie en nabij landverraad.

Je kan iemand die SP stemt vinden en iemand die VVD stemt en ze zullen allebei beamen dat ze het bijna nergens het over eens zijn behalve dan dat de FVD een enge fascistische partij is.

GrandMechantLoup | 06-02-22 | 11:17

Ach over 3 jaar verkiezingen dan is iedereen alles weer vergeten en krijgt vvd gewoon weer 30+ zetels. Er gaat niks veranderen alleen je koopkracht

Rocknrolla7372 | 06-02-22 | 11:02 | 1

Zelfs als we vandaag zouden stemmen kregen we weer VVD66 EN MoslimPvdAGL. Die willen niet samen, dus mogen CDA en CU weer aanschuiven, en veranderd er weer niets. Deze 4 gaan ALTIJD met elkaar verder als het kan, ongeacht of de kiezer iets anders wil of niet. Enige manier om hier vanaf te komen is niet op die 4 partijen stemmen OF op een partij die bij voorbaat wordt buitengesloten.

mr_awesome | 06-02-22 | 11:07

Die Sophie Hermans zat vorige (?) week bij WNL. Sprak enkel in algemeenheden en platitudes en kon op geen enkele vraag antwoord geven. Te treurig voor woorden. VVD gaat op deze manier de PvdA achterna zodra Rutte weg is.

Diederik_Ezel | 06-02-22 | 11:00 | 6

Mark Rutte blijft te lang zitten een heeft niet voor een fatsoenlijke oplossing gezorgd. Of Sophie Hermans is er enkel voor om hun publiek bij Mark Rutte los te weken. Maar dan heeft de VVD intern nog steeds geen opvolger. Dat betekend dat er iemand van buiten aangetrokken moet worden, maar wie dat mag zijn? Kabinet Jort Kelder 1? Het blijft een scenario dat de VVD niet kan winnen.

Red shirt | 06-02-22 | 11:12

@Red shirt | 06-02-22 | 11:12: Rutte heeft ten gunste van zichzelf gezorgd dat er geen sterke figuur in de kamer of partijtop zit.

Er is derhalve geen opvolger die klaarstaat.

Wijze uit het Oosten | 06-02-22 | 16:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja, in maart kun je dus niet op Omzigt stemmen. Het programma van de Piraten Partij maar weer eens doornemen.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 10:58 | 3

Stop met het zijn van een loser, die piratenpartij gaat je helemaal niets goed brengen. En is enkel voor gefrustreerde ruikertjes die niet meer vinden dat de SP overal tegen is. Echt man... de Piratenpartij. (hoofdschud)

mr_awesome | 06-02-22 | 11:05

Oude politiek is dood.
VVD kan zichzelf redden Rutte voor de bus te gooien.
Doen ze niet, dus zelfmoord.
Wat JA en Volt te bidden hebben ben’k nog niet helemaal uit.
Maar goed, de nieuwkomers kunnen bij lange na niet een coalitie vormen.
Is nu nog niet nodig, pas over 1,5 jaar.
Of toch niet.
VVD66 hebben nog 3 jaar om zichzelf te redden, ze zullen dom zijn het kabinet te laten vallen.
CU& CDA daarentegen hebben niets te verliezen.
Haha! Wat een zootje.
Hup SGP!

Ruimedenker | 06-02-22 | 10:57 | 3

Ongeveer een driekwart jaar voor de volgende landelijke verkiezingen, delen VVD66 weer wat kraaltjes en spiegeltjes uit en herhaald dit drama zich wederom.

Peerkeoud | 06-02-22 | 11:07

Misschien kan de VVD Rita Verdonk weer terughalen. Dan kunnen er ook wat zeteltjes op rechts teruggekaatst worden.

amateurrr | 06-02-22 | 11:08

Zonder dat we weten wat Omtzigt gaat doen is elke peiling zinloos. Kom maar terug over 3 jaar trouwens. Het geheugen van de gemiddelde kiezer is rond de 2 weken. Velen vullen avond van tevoren de stemwijzer in. Dus 2-3 weken voor de verkiezingen + situatie Omtzigt, dan kun je pas echt iets zeggen.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 10:56 | 8

@mr_awesome | 06-02-22 | 11:02: Wake up call: er is geen partij die wat kan veranderen binnen het systeem. Daar is Baudet inmiddels ook wel achter en vandaar dat toen Otten werd gedumpt en een radicaler koers werd ingeslagen.

UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:06

@UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:06:
Oh dat zeker niet nee. Maar change kan wel komen. Zie brexit, zie Canada, zie straks in 2022 en 2024 MAGA. Alleen is een massale protest bij de bevolking nodig, alsmede wijziging in het stemgedrag. En ik zie de medelander dat niet doen.

Graaf_van_Hogendorp | 06-02-22 | 11:17

Twee weken?

Optimist.

Wijze uit het Oosten | 06-02-22 | 16:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Volt blijft gewoon de Soros Jugend. Engnekken tot en met, geprivilegieerde jongeren die niks met normale mensen hebben.

ikworstelengadouchen | 06-02-22 | 10:53 | 1

Jawel hoor. Ze vinden dat ze zich namelijk in een dusdanig geprivilegieerde positie hebben gemanoeuvreerd dat ze zich heel erg moeten uitspreken over de zielige medemens.
Verder vinden ze ook dat ze zich heel erg moeten uitspreken voor de Europeaan. Dat de paar geprivilegieerde partijgenoten zich straks belastingvrij in Brussel mogen gaan verrijken.

Peerkeoud | 06-02-22 | 11:11

Ondanks dat JA21 een rustigere aanloop neemt, blijf je toch over met een enorm gat wat betreft politiek kundige mensen... Caroline groeit( * ) , ook te snel.. Daar heb je uiteindelijk niks aan...

Nahjah.. Wat @stofzuiger zegt dus...

neonreclame | 06-02-22 | 10:52
-weggejorist-
Project941 | 06-02-22 | 10:52 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat enge Volt wil de overwaarde van je verkochte huis belasten (voor zover je die überhaupt goed kan berekenen). Dat betekent dat als je je te duur gekochte huis met verlies (= negatieve overwaarde) moet verkopen (niet ondenkbeeldig in de toekomst en al vaker vertoond) je geld van de belasting terugkrijgt.

Colin.Fart | 06-02-22 | 10:49 | 8

De 'winst' die je maakt met de verkoop van je huis kan je natuurlijk prima berekenen: verkoopprijs - aankoopprijs staan beide netjes in het kadaster. Wel een stuk beter dan een jaarlijkse huizenbelasting op grond van de (dubieuze) WOZ.
Het domme van Volt is natuurlijk dat ze de fundamenten van de 'oververhitting' niet aanpakken: bij een inflatie van 5-7% zou bij een werkende markt de hypotheekrente nu 7-9% moeten zijn. En niemand betaalt €3000 euro per maand aan hypotheekrente voor een standaard rijtjeshuis, dus de prijzen zouden zich meteen normaliseren.
Verder houdt het plan van Volt geen rekening met de inflatie, die op dit moment vrij hoog is. Als je huis dit jaar 7% meer in euro's zou kosten, dan is dit helemaal geen 'winst', maar puur een inflatiecorrectie. Belachelijk om dat te belasten. Maar goed, het aantal Tweede Kamerleden dat ook maar iets van getallen weet, is op één hand te tellen.

Festen | 06-02-22 | 11:23

@UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:00:
Per direct een bouwstop in NL
Kappen met bouwen in het meest vruchtbare gebied vd hele wereld.
Niet bouwen, maar vèrbouwen (groente en fruit!)

Mongeaulie waarsguwt | 06-02-22 | 11:58

@Festen | 06-02-22 | 11:23: Dat verkoopprijs minus aankoopprijs (in het verre verleden) 'winst' zou zijn is wel erg simpel geredeneerd. Afgezien van de inflatie zal je rekening moeten houden met bouwkostenstijgingen, grondprijzenstijgingen, verbouwinvesteringen en onderhoudskosten (waarvan de bonnetjes nooit zijn bewaard). Plus dat je in de woonplaats waar je naartoe verhuist een zelfde huis met een zelfde woonoppervlakte nog moet terugkopen en er per saldo van je 'overwaarde' niets overblijft. En zelfs de kans groot is dat je erop tekort komt. Die mevrouw van Volt klets maar wat uit haar nek en rekent niks voor. De geplaagde belastingdienst zou dit ook helemaal niet aankunnen, het zou bezwaarschriften regenen.

Colin.Fart | 06-02-22 | 12:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Het schijnt dat JA21 bij de gemeenteraadsverkiezingen alleen in Amsterdam meedoet. Dus dan zal het voor mij als Hagenees nog lastig worden waar ik op ga stemmen; misschien dan maar Ries de Mos.

Ik hoop wel dat alle nuchtere Amsterdammers, de mensen met common sense - die moeten er toch ook zijn? Amsterdammers bij wie dat GL college en Halsema de neus uitkomen? - JA21 daar heel groot gaan maken.

We gaan het zien.

Dr_Johnson | 06-02-22 | 10:49 | 10

@Graaier | 06-02-22 | 11:01: De uni\s en hoge scholen hebben hun brainwash activiteiten met verve uitgevoerd,

UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:02

@UpdateAvailable | 06-02-22 | 11:01:

Nou goed.. Je kan van Annabel zeggen wat je wilt, ze is wel volhardend.. Het is niet de eerste die ze heeft rondhuppelen en blijft in mijn ogen nog echt stabiel over komen...

neonreclame | 06-02-22 | 11:05

@Lorejas | 06-02-22 | 10:56: Het blijft een studentenstad waar tijdelijke bewoners de politiek bepalen. En we weten, studenten zijn te paaien met een belofte van een paar honderd euro en zien totaal niet wat er over 2 of meer jaar gaat gebeuren ten gevolge van hún keuze. De meesten zijn dan trouwens toch de stad al uit......

BekiekUtMoar | 06-02-22 | 11:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Volt is een heel eng partijtje dat kritiekloos achter Brussel aanloopt. Dan weet je dus dat de belangen van de EU prevaleren boven die van NL. Achja, eigenlijk zoals het nu al is dus…

amateurrr | 06-02-22 | 10:48 | 1

Ja, Volt wil zo ongeveer het vierde rijk. Ze verkopen dat met linkse, “sociale” praatjes die zijn ingefluisterd door Brussel en ze zijn zo naïef dat ze het zelf geloven. Hele enge club.

Trekhaas | 06-02-22 | 11:38

Hoe dan ook; met nog meer partijen is VVD gewoon nog steeds de grootste. En iedereen overal maar roepen dat het anders moet en de ene populistische club over de andere struikelt. LOL

YoMoms | 06-02-22 | 10:48 | 4

@amateurrr | 06-02-22 | 10:50:
En daar kom je nu al achter. Heel knap. Hoe je het ook wendt of keert: VVD is de grootste en er verandert geen reet. Zoals altijd

YoMoms | 06-02-22 | 10:52

@amateurrr | 06-02-22 | 10:57:
Ja dat is waar. Bij echte verkiezingen vindt er qua beleid en zonder al die compromissen normaal altijd een aardverschuiving plaats.

YoMoms | 06-02-22 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Slechts vijf partijen (net) boven de tien zetels, interessant

Tobi | 06-02-22 | 10:46

Wat voor psychopaten stemmen er op volt.

van stampij | 06-02-22 | 10:45 | 4

Masochisten, idealisten en zelfverklaarde kosmopolieten.

amateurrr | 06-02-22 | 10:53

Jongeren, studenten, wat woke luitjes die nationalisme eng vinden. Ex PvdA, GL en D66 figuren die denken dat een andere Eurofiele club het wel beter gaat doen.

Zapata10 | 06-02-22 | 11:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga denk ik volgende keer CDA stemmen. Uit medelijden.

Lorejas | 06-02-22 | 10:43 | 2

Ik ga volgende keer op DENK stemmen. Gewoon omdat het kan.

VanBukkem | 06-02-22 | 10:52

Hahahaha!!

KeesBruin | 06-02-22 | 13:13

Volt groeit onder studenten omdat die beloven veel meer geld aan ze te gaan geven. Dat die partij ook veel meer EU wil dat nadelig is voor studenten zien die studenten dan weer niet in. Die worden dromen voorgehouden van buitenlandse carrières terwijl de harde werkelijkheid is dat een universitair opgeleide bulgaar voor 1000 euro voor hun in de plaats het werk doet.

2voor12 | 06-02-22 | 10:41 | 2

Leer mij de eerste student kennen die met beide benen in het echte leven staat en een normaal denkpatroon bezit.

swassannuf | 06-02-22 | 10:56

@swassannuf | 06-02-22 | 10:56: ik? In Leiden hoor ik niks van Volt, ik weet ook niet wie die studenten zijn die stemmen op Volt.

Adriel | 06-02-22 | 11:00

Jammer dat ik geen VVD heb gestemd. Ik kan de VVD nu dus niet afstraffen door op een andere partij te stemmen.

Leptob | 06-02-22 | 10:40

Plus 10, toch?

JohnLocke | 06-02-22 | 10:40

Met zo'n versplintering is er ook met geen mogelijkheid een coalitie te vormen. Kappen met partijen met minder dan 5 zetels... die verdelen gewoon niet mee of hou een tweede ronde, net als in frankrijk dat je alleen op de 5 grootste uit de eerste ronde kan stemmen!

pdvd | 06-02-22 | 10:40 | 8

Een zakenkabinet? Ja echte zakenmensen zijn een beetje gek voor zo'n aalmoes. Voor dat geld krijg je wat omhooggevallen kroegbazen en banketbakkers.

strawdog | 06-02-22 | 12:32

@LD69:
Heb je in ieder geval geen ellenlange formaties meer.

Nostra da Mus | 06-02-22 | 12:32

bedenk geen oplossingen voor problemen die je niet begrijpt.

dinges_123 | 06-02-22 | 12:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien is het tijd om eens naar dirt te gaan graven bij Volt...

Stijlicoon | 06-02-22 | 10:40 | 5

@uisge baugh | 06-02-22 | 10:43:
Dus als je een afbetaald huis erft word je dubbel gepakt door Volt. Eerst de erfbelasting eroverheen en dan nog eens de overwaarde.

seasicksteve | 06-02-22 | 11:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat betreft de gemeenteraadsverkiezingen hoeven we ons om Volt niet druk te maken.
In een aantal gemeenten doen ze uiteindelijk niet mee want ze willen lekker inclusief zijn en aangezien er te weinig vrouwen zich aangemeld hebben zal deze D66 kloonpartij niet op de kieslijst staan.

leo de pejo | 06-02-22 | 10:39

“Farisegers”, wat mooi!

Normpje | 06-02-22 | 10:39 | 1

Volgens mij al eerder in de tegels gelezen.

uisge baugh | 06-02-22 | 10:42

Opvallend. SGP stijgt 33% in de peilingen.

VanBukkem | 06-02-22 | 10:39 | 2

allemaal ex-CDA stemmers?

W_F | 06-02-22 | 10:41

Helemaal niks, nog meer deprimerend dan een kapotte stofzuiger.

uisge baugh | 06-02-22 | 10:38 | 1

Moest onderaan staan hè.

uisge baugh | 06-02-22 | 10:40

Vrouwe Justitia gelooft Rutte`s belastingdienst niet meer. nos.nl/index.php/artikel/2415881-hof-...

Mark Rutte is al een keertje afgetreden voor een gesloopte rechtstaat, maar zonder belastinginning gaat zijn kaarsje nog sneller uit.

Feynman | 06-02-22 | 10:38 | 4

Schoften. Ik stond ook ten onrechte in die databank Fraude Signalering Voorziening. Vorig jaar een excuusbrief ontvangen. Mijn advocaat is er mee bezig. Het speciale telefoonnummer voor gedupeerden is alweer uit de lucht. Lekker makkelijk voor de BL.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 10:49

@LD69 | 06-02-22 | 10:45: En dan heb je altijd van die types die roepen: Ja, als je schulden hebt moet je maar geen plasmascherm van 2 meter bij de Mediamarkt kopen. En shag roken. Onze overheid is erger dan Kafka.

Piet Karbiet | 06-02-22 | 10:53

Het zelfinzicht van de afgevaardigde van de belastingdienst in de rechtbank gaf een mooi inkijkje in het totale gebrek aan empathie van de verantwoordelijke inspecteur.

amateurrr | 06-02-22 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Geen Lijst Omtzigt ... dus peiling is nutteloos

parterretrap | 06-02-22 | 10:36

CdA nog altoos zes teveel.

dathoujetoch | 06-02-22 | 10:34 | 1

Ja, dat Flopster-effect mag wat mij betreft een kleine versnelling ingaan.

Lorejas | 06-02-22 | 10:40

FvD & JA21 zouden samen 20 zetels hebben nu. #JustSaying

keestelpro | 06-02-22 | 10:34 | 5

@Piet Karbiet | 06-02-22 | 10:44: Trek je daar het aantal idioten weer vanaf dan staan ze weer op nul. #JustSaying En het valt ook op dat de PVV ook door de sympathisanten van die club is afgeschreven.

Red shirt | 06-02-22 | 11:03

PVV erbij en je zit bijna op het niveau van de huidige coalitie.

Super Grover | 06-02-22 | 11:08

Dat klopt wiskundig.
Voor een coalitie met een meerderheid is het irrelevant.

hotmint | 06-02-22 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Er verandert niets:
VVD wordt Ja21
D66 wordt Volt
CDA wordt BBB

kapotte_stofzuiger | 06-02-22 | 10:34 | 7

kapotte_stofzuiger | 06-02-22
Zo zie ik het ook, helaas ....

Der Schnitzeljäger | 06-02-22 | 11:24

Eensch.
En als er op basis van dit "sentiment van de dag" geformeerd zou moeten worden, zijn de partijen in het linker rijtje ook nog nodig.
Oke, wellicht BBB ipv CDA.

hotmint | 06-02-22 | 12:10

Zoals je hieronder ziet wordt je analyse door veel reaguurders gedeeld.

cugel | 06-02-22 | 19:29
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl