Hee PvdA, rot op met 'swabben voor stappen'
Vlak voor de finish nog even 1G invoeren
Ok, toch nog even over dat coronadebat van gisteravond. Want waar in de Tweede Kamer eindelijk een groeiend verzet ontstaat tegen de corona-QR's varen ze bij de PvdA een compleet andere koers. Daar willen ze dat Ernst Kuipers de invoering van 1G overweegt om het nachtleven weer open te gooien. Oftewel, alleen nog binnen met een recente negatieve test. Swabben voor stappen. De sector ziet het wel zitten, maar die zijn de afgelopen twee jaar dusdanig hard gegeseld met verplichte sluitingen dat ze iedere strohalm aangrijpen om weer leven in de tent te krijgen. En wij willen ook gewoon de hele nacht doorhalen aan de bar of Alkemadiaans hard vuistpompen linksvoor, maar dan dus zonder die wattenstaaf in onze hersenpan vooraf. Het einddoel is en blijft volledig open zonder beperkingen, dus waarom zou je nu een stap terug doen en een complete nachtleventestinfrastructuur opbouwen om een stukje schijnveiligheid te veinzen bij de kroegtijgers? Want dit kunnen we niet aan de nu al overbelaste testcapaciteit van de GGD overlaten en moet los daarvan opgebouwd en gefinancierd worden. En echt veiliger wordt het niet, want veel jongeren die positief testen of niet willen testen sluipen alsnog binnen met een op de zwarte markt gekocht negatief testresultaat. Als er überhaupt al gecontroleerd wordt. Dat is wellicht niet de bedoeling, maar wel de praktijk. Dus vergeet die 1G waar we na invoering waarschijnlijk nog lang aan vastzitten en laten we strijden voor het enige doel dat er echt toe doet: volledig open zonder beperkingen. Het is er tijd voor.
Reaguursels
InloggenTijd voor Rutte om een stapeltje boekenbonnen te halen voor de OMT leden, en de club te ontbinden.
Dus ik dacht gisteren, keihard bierdrinken in de kroeg vandaag na het werken. Ik ben om 9 uur naar huis gegaan wegens koude rillingen, pijn in mijn knar en een algemeen lamlendig gevoel. Maar bovenal dat tweede streepje op de zelftest heeft mij doen besluiten vroegtijdig huiswaarts te gaan. Vandaag voel ik me kiplekker, maarja, nu een week huisarrest. In het oude normaal had ik mijn dagje werk, met wat lichte tegenzin, gewoon afgemaakt en van het weekend lekker bier aan het drinken geweest, in de kroeg. Dit laffe virusje is de ideale manier voor iedereen om op natuurlijke wijze je lichaam kennis te laten maken met covid19. Ik heb overigens wel 2 spuiten moderna in mijn lichaam. Mijn collega, iets ouder en vetter als mij, had overigens dezelfde ervaring 2 weken geleden, met het verschil dat hij nog niet gevaccineerd was.
PvdA, dat is toch iets uit de jaren 1970?
De achtergrond van de tweede kamer is zo smerig en zielloos. Kan er niet naar blijven kijken
Die achtergrond reflecteert datgene wat er voor zit.
Lol, omicron is al overdraagbaar voordat er een positief resultaat is.
Net in de teststraat geweest. Was geen kip. Momentopname, maar pandemie is voorbij?
De labaratoriumcapaciteit zit vol. In de teststraten zijn wel duidelijke piek en dalmomenten.
Kakelkip Kuiken. Vertelt hier weer een onzinvoorstel. Alles voor de kijkcijfers. Dat mens is bezig met een persoonlijk routekaart naar een post als burgemeester.
Het lijkt wel of de PvdA geen andere mensen in de kamer heeft. Oh, wacht, dat is ook zo. Er rest nog maar bijna niemand.
En als ik zo op het lijstje kijk dan zie ik een stoetje nono’s. Arib komt gewoon nooit meer, Ploumen kan niets en die andere enkelingen nog nooit gezien of gehoord. Wat een triest zooitje geestelijk daklozen.
Nou, hoho, Ploumen zou prima met een schoteltje bij het toilet van de Hema kunnen zitten hoor.
@Toede_Le_Dokie | 27-01-22 | 12:48: kan ze gelijk een bakkie doen met Gudrun.
@RGV42 12:29: Die Nijboer zit er toch nog ? Die heeft soms wel wat zinvols te melden.
Als ze hier in het dialect zeggen: Dom kuukn dan ben je niet van de meest geleerden.
Maar Atje verdient deze titel met glans.
Volkomen van de pot gerukt. Ze kunnen beter naar de politie luisteren, die roepen al een hele tijd dat de avondklok averechts werkt en lastig te handhaven. Zij zien liever een deurbeleid: je mag de hele nacht open, maar om 10 uur (of whatever) gaat de deur op slot en komt er niemand meer bij. Als je elkaar al 3 uur in de bek staat te hoesten, dan maken die extra uren ook niet meer uit.
Het kuikentje moet een stempeltje scoren op de stempelkaart voor een plekje op de lijst bij de volgende verkiezingen
Corona gaat helemaal nergens meer over: 249 patiënten op de IC, de daling is al ingezet op 15-12. En die ingezette daling was niet te danken aan boosters, lockdown of ctb. In dit tempo zal de 100 bereikt worden ca. medio februari. Een aantal dat anders alleen in de afgelopen twee zomers bereikt werd.
Corona is klaar, over, finito. Hoeveel meer BS moeten we nog accepteren van Kuipers c.s., met hun gemanipuleerde BS-tabellen en BS-cirkelredenaties.
Inderdaad, op 19 december meldt de TG dat al 14 dagen te zien was dat de cijfers naar beneden gingen. Ik schreef al eerder: een maatregel die al werkte voordat ie op 19 december werd ingevoerd.
Ja maar, nee maar, het OMT wist zeker dat er 10000 ziekenhuisopnames zouden komen. Per dag. De feiten komen niet overeen met het model. Negeer de feiten!
Het trieste is dat er toch nog hele volksstammen zijn die geloven dat boosteren nodig blijft en dat vaccinatieplicht er zo moeten komen. Dat is nog erger dan godsdienstwaanzin. Brede immuniteit komt nu juist van Omicron.
Bok maar lekker op met je 1G.
Burgerlijke ongehoorzaamheid volgt hardere maatregelen of handhaving, die op zijn beurt weer zorgt voor verdere ongehoorzaamheid.
Wanneer en hoe breekt die cyclus?
Je nickname lol
Wij zijn met meer?
@hotbrasil | 27-01-22 | 11:58: Was me niet opgevallen LOL
Als je de NCTV leest is er geen handhavingsoptie meer bij nog meer burgerlijke ongehoorzaamheid.
Booster werkt niet? Vertel.
Plaatje niet gezien met die mooie kleurtjes?
vorige jaar waren de wappies nog mordicus tegen de test-maatschappij.
Nu staan de wappies te springen om de test-maatschappij want vaccin-is-de-duivel.
Je kunt ook gewoon alles loslaten en niet testen. De niet gevaccineerden willen nu eenmaal niet gevaccineerd worden en accepteren een iets hoger risico op ziek worden.
Gooi alles open. Zonder "maatregelen"
De booster werkt wel:
www.nature.com/articles/s41591-022-01...
@Diederik_Ezel | 27-01-22 | 11:56: Ik lijd aan deuteranopia. Daar wordt dan door onze medische wetenschappers weer niet aan gedacht...
@JanVergoor Best, geen probleem. Dan wel graag exclusief een ziekenhuis voor "bewust" ongevacinneerden. Ga daar maar de zorg zien te halen waarvan je altijd riep dat jij dat nooit nodig zou hebben. Het wel geprikte patiëntenvolk hoort daar nevernooit en op geen enkele manier last van te hebben. Deal als niet geprikte fijn met je eigen shit
@TonAlias | 27-01-22 | 12:09: De studie waar ik naar refereerde laat heel iets anders zien dan u beweert. Ik zou dan ook graag een wetenschappelijk bron van u zien die dat ondersteunt.
@Grijskijkert | 27-01-22 | 12:12: We betalen allemaal verplichte zorgverzekering. Dan is het niet kies om iemand uit te sluiten in een ziekenhuis.
Ik ken geen geboosterde zieken, wel zieke gevaccineetden en de niet gevaccineerden die ik ken zijm vrijwel allemaal ziek of net ziek geweest.
Ook in de ziekenhiozen is het aantK geboosterden tientallen keten lager dan op basis van hun bevolkingsaandeel zou te verwachten zijn.
Boosteren werkt juist goed dus
@Shoarmamasutra | 27-01-22 | 12:56: Ik ken wel een persoon met booster die positief heeft getest, incl. ziekteverschijnselen. Als zeer waarschijnlijke reactie op aanwezigheid van verkouden personen met vaccinatie, nog zonder booster, en de dag erna een positieve test. Ondertussen zie ik dat er in de internationale politiek gesproken wordt over plicht, boetes en andere dreigementen, acties van landen als Oostenrijk, Frankrijk en Australië, Canada...
Ik heb in mijn omgeving meer gevaccineerde zieken ervaren, dan ongevaccineerde zieken. Ik heb er nauwkeurig op gelet omdat het verschil me begon op te vallen. Ook veel meer zieken cq. positieven in het najaar van 2021 om mij heen, dan het jaar daarvoor. Toen maar heel weinig.
Ik denk dat visies deels ook ontstaan uit persoonlijke perceptie en ervaringen - ook bij mij. Men kan mij van alles wijsmaken met cijfers; ik heb niet de mogelijkheid om te checken of de totstandkoming daarvan 100% correct is verlopen. Ik zie wat ik zie in mijn omgeving, en probeer zo zorgvuldig mogelijk een beeld te schetsen van wat er gaande lijkt te zijn. Maar durf daardoor nooit te beweren wat waar is, want ik kan het niet toetsen.
Er rest mij als burger denk ik ook weinig anders, gezien de m.i. deels onlogische beleidskeuzes en oppervlakkige - soms zelfs dubieuze voorlichting door mijn overheid. Door het handelen van de beleidsmakers en de censuur wordt mijn vertrouwen allesbehalve vergroot - hoewel ik daar als burger wel behoefte aan heb. Ik zou het zo graag anders willen ervaren.
Alleen mogelijk als de A-status verlengd wordt. Dit besluit (na een jaar achteraf besloten) was al discutabel en niet terecht op basis van puur technische parameters.
Maar dat zal kuiken worst wezen.
Twee jaar wedden op dezelfde paarden, zonder in te zetten op alternatieven. Steeds weer de rekening neerleggen bij de horeca en de middenstand, met een beschuldigende vinger naar de 'onachtzame burger'. Was deze pandemie eenduidig en makkelijk te makkelijk te tackelen? Bepaald niet, maar er is en blijft overduidelijk een gebrek aan creatief en oplossingsgericht denken.
Alternatieven? Bidden tot Jesus? Of toch de paardenstal maar weer in?
Dat lijkt me een mooie samenvatting van de afgelopen 2 jaar.
@42 | 27-01-22 | 11:53:
Inzetten op zorgcapaciteit met verkorte opleidingen en nascholingstrajecten post-pandemie, coronaziekenhuizen, doelgroepgerichte campagnes aan de hand van opnamestatistieken (coachen op leefstijl), inzetten op alternatieven voor vaccinatie. Op het hoogtepunt van de pandemie heeft de overheid actief meegewerkt aan tweespalt door ongevaccineerden een status aparte te geven, maar optreden tegen samenscholing van religieuze groeperingen was van rechtswege niet mogelijk. Kortom, er is en was ruimte voor verbetering van de aanpak.
@MickeyGouda | 27-01-22 | 12:03: Goed idee. Alleen is de werkeloosheid momenteel historisch laag. Zorgpersoneel vinden is normaal gesproken al moeilijk, laat staan op dit moment.
En alle initiatieven voor verbetering van levensstijl worden onder het mom van betutteling en vrijheidsberoving weggezet door de bevolking. Plus het feit dat vaccinatie gewoon bewezen werkt.
@MickeyGouda | 27-01-22 | 12:03:
Als we jou eens minister maken?
Ik roep ditzelfde al een tijdje en om mij heen hoor ik dit ook regelmatig, maar kennelijk is dit voor de Haagse ambtenarij te moeilijk om te bedenken.
@42 | 27-01-22 | 12:08:
Dus moet het salaris van zorgpersoneel omhoog. De markt liegt niet.
Dus ga je (flink) meer betalen aan belasting/zorgpremie. Geen probleem toch?
@Grijskijkert | 27-01-22 | 12:15:
Daarvoor is deels ook een oplossing: dan pompen we voorlopig eens wat minder geld in onrendabelen
@Grijskijkert | 27-01-22 | 12:15: jij denkt dat alle steunmaatregelen en testfaciliteiten etc gratis zijn? Ik denk dat je per saldo beter af bent met een wat hogere zorgpremie.
Stappen als in 2019 en anders niet, geen stokje tegen mn hersenstam aan, geen QR code of wat dan ook voor flauwecoronakul. Gewoon entree betalen zoals vroeger prima en anders bekijken ze het maar. Als heel Nederland die QR eens links zou laten liggen en ook de bedrijven/winkels/horeca etc die meedoen met QR uitsluiting boycotten is het snel gedaan met dit schijnveilige debiele beleid! Oja en als Rutte en Snuivers dan ook nog opstappen, wat zou dat een feest zijn!
Party like it's 2019
Wel lezen het al, jij weet dingen. En je staat overduidelijk met beide beentjes rotsvast in de realiteit. Al overwogen om je verkiesbaar te stellen ?
Haha, 1G.
Mijn vrouw is gevaccineerd en geboosterd, ik geen van beide.
Ze heeft het gedaan om een vinkje te krijgen zodat ze een bakse koffie kan pakken wanneer ze daar zin in heeft.
Haar zin gaat echter over bij de gedachte dat ze eerst een test moet laten doen.
Geen echtelijke ruzie in huize Alias, maar ik moest toch wel lachen toen ik haar verbaasde gezicht zag bij het lezen van een eventuele 1G, waarbij getest moet worden.
Prijs jezelf gelukkig met jullie communicatiemodel, Ton. Het kan gekker.
@MickeyGouda | 27-01-22 | 11:49: Bij ons kan alles, een kwestie van respect voor elkaar. Mijn vrouw is gelovig, ik niet. Nooit ruzie erover gehad. Je maakt het inderdaad maar weinig mee.
Wat fijn voor je Ton! Bekijk het ook eens van de kant van jouw vrouw. Ze heeft keurig het advies opgevolgd van de regering en wordt voor deze medewerking bestraft met alsnog een test. De regering laat de oortjes hangen naar de ongevaccineerden. Behalve dat de overheid zich hier (weer) onbetrouwbaar opstelt zal dit ook betekenen dat in de toekomst veel minder mensen zich laten prikken. Ik hoop dat je tevreden bent met deze nogal onsympathieke grondhouding.
@Valka | 27-01-22 | 12:15: waardeloos toch zo'n regering die zijn burgers niet durft te dwingen om een middeltje in te spuiten waarvan de fabrikant er niet eens vertrouwen in heeft dat het geen problemen gaat opleveren.
Zullen we eerst effe kijken hoe het op de IC's gaat ? Zorgvolk daar haalt al 2 jaar nachten door in de volcontinue. Die zijn het uitzichtloze omdraaien van longklotsers ook wel een beetje beu.
Dit dus.
Hear hear!
Precies dit; de tijd is er helemaal nog niet voor!
Stoppen met IC behandeling van covid gerelateerde ziekte. Weiger je te vaccineren dan neem je een weloverwogen risico. Kom je met drie boosters in je donder alsnog op de IC te liggen dan is het sowieso hopeloos met je gesteld. En hoeveel gewonnen levensjaren levert die IC ons eigenlijk op, en wat is de kwaliteit van die gewonnen levensjaren. Kortom, is het het allemaal wel waard?
Mensen blijven maar op de Kartel partijen stemmen die het zorgpersoneel willen uitknijpen. Niet gek dat het personeel schaars is, en dan is de belasting voor de achterblijvers groter.
1G wordt door Testen voor Toegang gedaan, niet door de GGD. TvT heeft momenteel nog capaciteit te over. Maar ik ben het toch met het artikel eens, want: Omicron. Simpelweg geen reden meer voor maatregelen, want het zorgt niet voor overbelasting van de zorg. Dat test-systeem is daarnaast toch al lek, zeker met Omicron merk ik in m'n omgeving dat mensen pas laat na besmettelijkheid een positieve test krijgen (ik was zelf de uitzondering). Kortom, ook deze kan in de prullenbak. Open met die handel, laat het maar rondgaan.
De meesten onder ons. Omdat ze denken dat de overheid het beste met ons voorheeft.
Wat dat betreft heb ik een gezond wantrouwen jegens de overheid.
Lijkt mij best wel logisch als winkel = verhoogde mensenconcentratie = verhoogde besmettingskans = grotere ziekenhuis/IC opnamekans = grotere kans op zorginfarct. Omikron variant laat een andere ratio besmettingen versus opnames zien. Afwachten wat een eventueel volgende variant voor uitwerking heeft.
Trouwens, waarom vind een marginale minderheid het normaal om de gevolgen/consequenties van de eigen vrije en gemaakte keuzes af te willen wentelen op een overheid ?
Vreselijk mens met vreselijke ideeën, bah.
Als iedereen het kan krijgen ondanks zijn status is het wel het meest veilige. Maar verder niet schaalbaar dus alleen daarom al niet haalbaar.
Het is zo langzamerhand wel duidelijk dat Kuiken geradicaliseerd is geraakt.
Ik vraag me af of de rest van de PVDA achter Kuiken staat.
Als dat zo is, dan voorzie ik bij de komende verkiezingen een ALT-F4 van de PVDA.
@TonAlias | 27-01-22 | 11:42: Vraag ik me af wat haar nu precies drijft om zo rabiaat te zijn. Namens welk specifiek deel van haar electoraat doet ze die uitspraken eigenlijk?
Als de overheid je denken en doen bepaald, wat heeft ons mens-zijn dan überhaupt nog voor nut.. Reden van bestaan.
Tegennatuurlijk dit.
Vandaar de groeiende onrust..
Hee PVDA, rot op.
In wat voor parallelle wereld leven die lui dat ze nog beleid willen maken met 1, 2 of 3G. Nog een paar weekjes en iedereen heeft het gehad en dan kunnen we weer doorrrr.
Of hebben we eindelijk een Nederlandse variant, daar hebben we inmiddels wel recht op met al die besmettingen.
Toen de IT nog open was, had je daar wel 365 G's.
Hoorde je niemand over.
Every day a G-day?
Langzaam maar zeker....
Maar komen gaat die vaccinatie- en testplicht.
Het intrinsiek enge van links: werkelijk alles onder controle willen krijgen. Weg met de zelfstandige burger. Inperken, kaderen, protocolleren. QR is de heilige graal van links.
Dus tot 22.00 uur is een (nietszeggende) QR code voldoende, maar om 22.05 uur moet een etablissement testen of testen gaan controleren. Wat is dat toch met die tijden? Functioneert het virus anders? Denkt het "shit weg hier ze gaan nu testen upv code scannen!"
Dit is echt al zo vaak uitgelegd dat het gewoon niet grappig meer is.
Om verspreiding tegen te gaan? Dan zou je het 24/7 365 moeten doen. En zolang besmettingen stijgen maar IC / ziekenhuisopname dalen is er nul reden.
@John McClane | 27-01-22 | 11:28: Het is nooit grappig geweest
@Super Grover | 27-01-22 | 11:36: ok nog één keer dan... om verspreiding te dempen. Minder tijd om contacten te hebben = minder besmettingen.
Volgens Struikrover is 1G vergeleken met compleet dicht een stap terug voor de nachthoreca. Logica? Vermoedelijk denken ondernemers daar anders over.
Ik zou eigenlijk ook een buurtwacht willen introduceren. Een team van mannen die gewoon iedere dag op straat maar ook met verrassingsbezoeken aan huis iedereen een beetje controleert op het virus en vaccinatiestatus. Niet zwaar bewapend maar bijvoorbeeld wel met pepperspray en/of een taser.
Leuk idee, maar geef dan de te overvallen burger ook die pepperspray en/of taser
het moet wel een beetje gelijk blijven he
Goed idee, jij als eerste je rondje kanaleneiland. Ik kom filmen. Dat wordt hilarisch
We zijn niet in staat voldoende te handhaven, dus daarom moeten we iets niet verbieden?
Mag ik dat een altijd-dom argument noemen?
Ja, dat mag ik.
Weet je wat het vervelende wel eens kan zijn, dat ook al is het coronavirus milder, het steeds dichter in de buurt komt van een griep. Misschien niet qua besmettelijkheid, maar wel qua overbelasting van de zorg. Dat is gewoon feitelijk al eens gebeurd in de afgelopen jaren vóór de COVID-19-crisis.
Als men dus nu een G-beleid gaat invoeren, dan is de kans natuurlijk erg groot dat het ook wel 'handig' is om te gebruiken bij een zwaar griepvirus. Je komt er nooit meer vanaf en er zal heel snel naar worden gegrepen om controle te houden/krijgen.
Andersom gedacht, als het virus qua dodelijkheid steeds meer op een (zwaar) griepvirus gaat lijken, waarom denken we nog na over een G-beleid? Of is hier al over nagedacht in het verleden en is het een voorop gezet plan om het sowieso in te voeren?
Ik wil weer gewoon vrijheid terug zonder dat burgers elkaar moeten controleren en scannen op codes voor een soort schijnveiligheid. Als het systeem er eenmaal is ben ik bang dat mensen het normaal gaan vinden en over tien jaar hangt er meer dan alleen je virusstatus aan.
Rutte staat nou niet bepaald bekend om zijn lange termijn visies
simpelweg omdat hij die op vrijwel geen enkel vlak heeft
Alles vooruit schuiven, een stel jaren, naar een volgend kabinet (waar hij ook weer in zit)
dit hele 2G/3G 'beleid' komt een beetje in de buurt van een termijnvisie
en laat dat nu net een plan zijn waar niemand op zit te wachten
Nee, dan even liever de oude, alles voor zich uitschuivende, Rutte van weleer
Ik ben nog altijd voorstander van 0G. Gewoon thuis blijven jullie allemaal. Dan kan ik tenminste in alle rust overal heen.
O G betekent dat iedereen overal zonder problemen naar toe kan.
Wel een goed idee van je, dat 0 G. Geen tweedeling in de maatschappij en iedereen al zijn/haar vrijheden terug.
Kan je weer met iedereen gezellig een biertje in de kroeg gaan drinken. Ben je gevaxed of geboosterd, kun je je veilig voelen. Ben je het niet, kun je je ook veilig voelen want het is inmiddels wel duidelijk dat omicron niet meer is dan een griepje.
Stop het linksfascisme. Je vraagt je steeds meer af in wiens diens Den Haag staat. Omnikron heeft ons zo goed als verlost van corona en toch wil de politiek ons de vrijheid niet teruggeven. Zou me niets verbazen dat PvdA in opdracht handelt om zo een soort van loyaliteit te tonen in ruil voor een zoveelste fooitje. Ik walg steeds meer van de politiek met hun smerige spelletjes.
Ik verbaas me meer en meer wat er allemaal gebeurd.... wat is er nu zo moeilijk aan enkel te kijken naar ziekenhuisopnames en het aantal positieve testen los te laten? Uk en Denemarken doen het al. We testen nu op iets waar je echt niet meer doodziek van gaat worden, maar wel de volledige maatschappij ah ontwrichten is en dan dit lezen..1G.... waar gaan ze die capaciteit voor testen vandaan halen?? Of is er weer een onderhands regerings vriendje die nog wat testen teveel heeft liggen die er nog ff vanaf moet?
Toevallig allebei landen die niet bang zijn om hun eigen koers te varen. Daarom bestaan bijvoorbeeld ook het Britse pond en de Deense kroon nog wel.
Het schijnt goed te gaan in Denemarken en zij lopen een beetje voor. Hopelijk binnenkort alles gewoon open.
Denemarken is Nederland 2.0. Alleen hun Nederlands is vrij belabberd, maar met een beetje moeite is het wel te doen.
Hoop het ook
In Denemarken hoeven ze alleen - letterlijk - niet zo dicht op elkaar te zitten...
Juist omdat de Denen hun testcapaciteit op orde hadden/hebben, lopen ze continu op ons voor. Maar laten we hopen dat omikron het laatste stuiptrekkinkje was en we ook alle maatregelen begin voorjaar af kunnen schaffen.
Ik ga voor BO.
Beter 1G dan 3G
1 Been amputeren is ook beter dan 2....
OG is nog beter
Volgens stap is een verplichte SOA test voor het stappen.
1g (Getest). eerlijker, nuttiger en minder onlogisch als 2g/3g.
maar ook slecht idee idd. Maar er zit iig enige logica achter.
Ik denk dat Kuipers binnenkort door het akkefietje met zijn grafieken, en het slecht rond de pot kunnen draaien, afgeserveerd wordt en dat we daar Jan Paternotte voor terugkrijgen. Volgens mij staat die al met een stijve in de startblokken.
Pffff dat is echt zo'n mannetje die je ook in het bedrijfsleven tegenkomt... enkel doen om een stap hoger/vooruit te kunnen komen.... maar volledig inhoudsloos verder en niks zelf kunnen toevoegen
Schwabben?
@tjongerschans: Dat is DNA afstaan voor de Schwab-database.
@Zoelense Hobbyboer | 27-01-22 | 11:20: Gekoppeld aan een CO2 tax?
De PvdA doet gewoon een een-tweetje met de regering zodat Mark Rutte straks kan zeggen dat er zelfs vanuit de oppositie steun voor is.
Precies smerige partij politiek over de ruggen van de burgers. Macht nemen is makkelijker dan teruggeven naar de ons de burgers. Walgelijk!
We kennen programma's zoals Over mijn lijk over mensen die doodgaan. Ben benieuwd of er ook een serie gaat komen over hoe het leven van ongevaccineerden eruit ziet. Met alle dilemma's waarmee ze te maken krijgen. En uiteindelijk een Big Brotherachtig programma met de laatste 20 ongevaccineerden in het land waarin steeds meer vaccinatiedrang en dwang wordt toegepast. De winnaar is degene die als laatst ongevaccineerd overblijft.
Soort van een Squid Game dus.
Dat ga ik winnen :)
Dit ongevaccineerde brok ellende heeft nog niks gemerkt van die hele corona pandemie alleen dat er overal over geneuzeld wordt.
En mis inderdaad mijn 2x per jaar uit eten gaan.
Heb maar een openhaard in de tuin gemaakt maak mijn eigen ribeye wel.
Doet denken aan Squid game inderdaad. Welke prijs krijgt de winnaar? Een QR code?
Laatste 20? Ik woon op de biblebelt.... zijn er wel meer dan 20.... Helemaal mooi om te zien dat juist deze groep nu bijna geen besmettingen meer heeft. Blijkbaar werkt auto immuniteit wel. Toch nog iets wat de regering helemaal in het begin juist had..
@Diederik_Ezel | 27-01-22 | 11:23: Nee, die mag met jou uit eten gaan, lekker dicht tegen elkaar aan, zonder mondkapje. En maar hoesten.
Het is net andersom er komen steeds meer mensen bij die de hele reeks prikjes niet volmaken. Jij denkt zo 2021
Moet ik ineens denken aan die docu (VPRO dacht ik, kan ook de Belg zijn geweest) over de laatste Jood in Afhanistan, Zablon Simintov.
Die is uiteindelijk toch maar geëmigreerd.
Stop met testen. Stop met rapporteren over aantal infecties. Bedankt OMT en RIVM voor hun diensten en focus enkel en alleen op IC-bezetting door Covid.
Kuipers heeft dan genoeg aan een parttime baantje en dan kunnen we het eindelijk weer hebben over de echte problemen in dit land.
Ah, de bekende "kip zonder kop" aanpak.
@42 | 27-01-22 | 11:14: aldus een angsthaas.
Onzin. Een weloverwogen keuze om iets niet te doen is ook een beleidsmatige aanpak.
@_pacman_ | 27-01-22 | 11:18: Sturen op enkel IC opnames terwijl we weten dat die 2 tot 3 weken achter infecties lopen is niets anders dan feiten negeren omdat die je toevallig even niet uit komen. Kip zonder kop dus.
@42 | 27-01-22 | 11:24: We weten tot 3 decimalen achter de komma hoeveel IC opnames we kunnen verwachten bij een Omikron infectie. Informatie negeren dat er sprake is van een structurele wijziging in de verhouding infecties en IC opnamen dat is pas als een kip zonder kop rondlopen. En dat is helemaal niet erg maar ga dat in een kippenren doen en niet als Minister of Minister-President.
@42 | 27-01-22 | 11:24: niet als de ziekte niet sterk genoeg meer is om iemand richting de ic te verwijzen.
wat, het hele corona risico is al 2 jaar opgeklopt om zoveel mogelijk mensen vrijwillig hun zelfbeschikkingsrechten op te geven.
Dan zullen er veel meer testlocaties bij moeten komen. Er staan nu al gigantische rijen buiten van mensen die wachten op de Swab.
Liever die onzin gewoon helemaal niet. Maar dat is gezichtsverlies hè, dat kan niet.
1G is de enige maatregel met effect zonder te discrimineren op vaccinatiestatus. Maar met een 500k-600k positieve testen per week tamelijk kansloos. Door de versoepelingen gaan we naar de 1 tot 1.5 miljoen per week (kan de GGD niet meten uiteraard) en is deze omikron golf over een week of 6 gewoon klaar. Nu victorie kraaien is misschien nog wat prematuur, maar voor de termijn van een maand of 3 kan prima worden voorgesorteerd voor het afschaffen van ALLE maatregelen en beperkingen. Tot die tijd niet rusten en alle proefballonnetjes in den Haag om dat niet te doen of anders te doen afschieten.
Ik denk dat heel wat labo's, Kluytmansen, Osterhausen, Farma en ministers er een flinke duit aan blijven verdienen. De burger, dus jij en ik, betalen achteraf wel.
@TonAlias | 27-01-22 | 11:18: het is net als oorlog, natuurlijk zijn er aasgieren die er goed aan verdienen en met allerlei drogredenen de pandemie zo lang mogelijk willen rekken. Daarom is het zo belangrijk een eindpunt te hebben.
@Incitatus | 27-01-22 | 11:28: En dat eindpunt wordt bereikt als er niets meer aan te verdienen valt.
1.5 miljoen positieven per week is natuurlijk wel het perfecte scenario. Ben je binnen een maand of 3 van alle problemen af want dan heeft de hele bevolking (17.5 miljoen) het tenminste gehad en kan alles gewoon open.
Dodelijkheid van omikron is ongeveer 1/3 van die van Delta. IFR van Delta, in ons land, is ca. 0.7%. Houden we, vooruit we zijn positief ingesteld, een IFR van 0.2% voor omikron over. Dat zijn dan 35000 doden en een veelvoud daarvan aan langdurig geïnvalideerden t.g.v. long covid. Dan hebben we het nog niet over de ca. 200.000 tot 300.000 mensen met een slecht immuunsysteem (veelal t.g.v. transplantaties, kanker en nierziektes) die vanwege het besmettingsgevaar zich helemaal in huis moeten opsluiten. Een kleine prijs om de kroegtijgers te laten kroeglopen toch? Open die handel, en snel een beetje!!!!
Die testjes zijn ook vrij willekeurig. Ene keer positief, andere keer negatief. Dus wat krijg je, stel er wordt getest bij de ingang? Behalve enorme opstoppingen van mogelijk besmette mensen, hoppende gasten die het na een positieve test gewoon nog eens proberen, en anders bij de volgende tent wel. Net zolang tot er eens een testje faalt, al dan niet terecht.
Spuit Elf geeft ook nog modder. Een toelatingsexamen voor leden van de Tweede Slaapkamer is zo'n slecht idee nog niet. Laat mevr. Kuiken zich maar concentreren op het BIG register.
Ja, fijn testen, om 12 uur s nachts, als alle testcentra al naar huis toe zijn, voorzover ze helemaal niet gesloten zijn wegens overwerkt, corona, te weinig toeloop overdag, teveel kosten, onderbezetting, onbetrouwbaarheid en vooral niet bereikbare locatie of dertig kilometer verderop zonder vervoer. Dankuwel meneer Rutte, meneer Kuipers en Hugeau.
Wel logisch dat na 2 jaar drama alle restricties niet volledig worden losgelaten. Als men te snel gaat en het gaat mis, is het ook niet goed. We bewegen de goede kant op. Een beetje geduld. Ok?
Nee.
@Meiosis | 27-01-22 | 11:06:
Schattig, mijn zoontje zit ook in die fase.
Nee! Kijk naar de data en de ontwikkeling van ziekenhuisopnamen (met én door corona!) en IC en gooi net als o.a. Denemarken, Ierland en Engeland de boel gewoon open.
1G is juist de verkeerde kant op.
@* Il Principe * | 27-01-22 | 11:08:
Haha. Geen argumenten dus.
@Meiosis | 27-01-22 | 11:11:
Beetje zinloos bij mensen van het niveau dwarse peuter.
@* Il Principe * | 27-01-22 | 11:13: hou dat vol, dwarse peuter
Afgelopen zomer ging Engeland los, Schotland niet (mondkapjes, 2m en limieten bleven). In Schotland gingen de besmettingen omhoog. Een maand later gingen de scholen open. Hel ende verdoemenis voorspelden de bonden. Het effect was niet te zien. Na omricron gingen Schotland en Wales in lockdown (die hebben daar van die linkse diktatortjes), Engeland niet. Geen wezenlijk verschil te zien. Gooi de tent open!
@* Il Principe * | 27-01-22 | 11:13:
Je moet geen gesloten vragen stellen als een dichotoom antwoord je niet aanstaat.
Swabben is paren met een slappe plasser.
Dat was wappen, hé, vast toeval.
@uisge baugh | 27-01-22 | 11:06:
Swaffelen?
Onbegrijpelijk dat er niet veel meer partijen aansturen op het loslaten van alle maatregelen, zoals in Denemarken. Die Kuipers heeft het zelfs nog over de besmettingen, terwijl het aantal ziekenhuisopnames relatief laag is. Iedereen heeft vroeg of laat het virus achter de kiezen, dus laten we alsjeblieft stoppen met deze poppenkast aan maatregelen waarvan ik het idee heb dat ze meer kwaad dan goed doen.
Misschien heeft u iets verkeerds meegekregen, maar Denemarken gaat open met QR-code (volgens sommige reaguurders hier).
Gewoon vaccinatieplicht invoeren. Zij die dat niet willen een enkeltje noordoost groningen.
@Degrelle | 27-01-22 | 11:34:
Vanaf? 30? 25? 21? 18? 16? 12? 5? 1?
Onder de 21 sowieso niet!
@VoltaireJohn | 27-01-22 | 11:09: Volgens mij niet:
"De coronapas, gesloten nachtclubs, gezichtsmaskers en restaurants die vroegtijdig moeten sluiten, moeten tot het verleden behoren. Aan de culturele en economische neergang wordt een einde gemaakt.
Terwijl de Duitse Bondsdag woensdagmiddag drie uur lang een algemene vaccinatieplicht gaat bespreken, wil de Deense regering een aanbeveling van de Epidemiecommissie volgen die het corona-virus zelfs qua categorie af schaalt. In de toekomst moet het corona-virus niet langer gezien worden als de oorzaak van een ziekte die onze samenleving bedreigt."
Dus...
@Degrelle | 27-01-22 | 11:34: Ben jij van de NCTV?
@TonAlias | 27-01-22 | 11:40:
Léon Degrelle was een Waalse nazi.
@TonAlias | 27-01-22 | 11:39: Goed dat ik zei "volgens...", want op internet kon ik niet vinden dat Denemarken met QR-codes open ging, dat zou heel raar zijn.
REAGEER OOK