Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vandaag Zijn We Allemaal Lotte: "fulltime werken, 0 euro op de bank" (in welke stad zou ze wonen?)

Mag dit land al in de executieverkoop?

Lotte, laat in de twentysomething, theaterschool, actrice, callcenter, raad eens in welke stad ze woont en dan moet ze d'r nieuwe energienota nog afwachten. We vermoeden dat ze rond de €1.725 bruto per maand verdient en met een kale huur van 633 euro de neus is dat blijkbaar voedselbank-territorium.

Het Nibud maakt zich zorgen om haar en de haren. "Gemiddeld gaan we er dit jaar zo’n 40 euro per maand op achteruit. Dit blijkt uit nieuwe koopkrachtberekeningen van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud). Het Nibud ziet dat alle voorbeeldhuishoudens inleveren. De dalingen variëren van -0,5 procent tot -1,9 procent. In euro’s varieert het van min 9 euro tot min 116 euro. (...) Het Nibud maakt zich vooral zorgen over de lage inkomensgroepen. Velen van hen, zoals diegenen met een bijstandsuitkering en mensen met een hoge huur, zitten structureel klem."

En ja, dan kun je twee dingen doen. Stop being poor. Of verhuizen naar de provincie. Of zoals elk weldenkend mens dit land verlaten ZOLANG HET NOG MAG. Na de breek een collage van dit NOS-huisbezoek, video helemaal onderaan.

(...) maar je moet wel zelf de slingers ophangen

It's called the grindset sweetie look it up

Waar zou ze toch wonen?

Ah

Amsterdam is ook niet bedoeld om in te wonen

Gedeelde smart is nog steeds smart

Cultuur Onder Vuur!

Love the grind leave the haters behind

Acteren kun je leren

Je leeft ook in armoede

Maar geen normaal land

Het is toch godverdomme misdadig

Au

Rally round the flag

Social

De Film

Reaguursels

Inloggen

“Je moet doen wat je leuk vind” was jaren het gezegde. Je moet daarna niet gaan zeuren dat je het niet leuk vind wat je bent gaan doen. Dit zat ook in het pakketje.

dasechtgeenstijl | 20-01-22 | 08:53

Had dan n normale opleiding gevolgd. En neem n normale baan. Zorgpersoneel is vraag naar hoor ik. You match te profile...

Flow82 | 20-01-22 | 00:46
-weggejorist en opgerot-
monkey_boy | 19-01-22 | 21:45
-weggejorist-
Urbanus_2.0 | 19-01-22 | 21:22

Ga werken voor je geld kreng

24^7 | 19-01-22 | 20:36

€1266,00 huur per maand voor 46 m2....
Dat is ongeveer denk ik 6.75 m. x 6,75 m. aan totale woonoppervlak...
Volslagen absurd dat dit allemaal gevraagd kan worden aan huur voor deze oppervlakte. Is de vloer en plafond van marmer of zo?
Waarom wordt dit uitmelken niet eens begrensd?

Jan, Leiden | 19-01-22 | 20:27

Gisteren deze volwassen baby real-time mogen aanschouwen in haar klaagrubriekje. Het is natuurlijk allemaal de schuld van mensen die wel hard werken, die moeten haar feestjes, etentjes en vakanties financieren met belastingstraf, want mevrouw wil graag boven haar stand wonen. Ga ergens anders tranen lopen trekken, je bent niet arm, je kunt niet met geld omgaan.

deugallergie | 19-01-22 | 20:14

Wat een wokehoofd trouwens. Brrr.

Hommel | 19-01-22 | 19:33

In de jaren '50 kon je een gezin met tien kinderen onderhouden op het inkomen van 1 kostwinner. Vandaag de dag moet je al bijna tweeverdiener zijn om te kunnen wonen.
In 1985 kostte een huis in Nederland gemiddeld 3,5 modale bruto jaarsalarissen. Nu moet je gemiddeld al iets van 11 modale bruto jaarsalarissen neerleggen voor een koophuis. En de huizenprijs gaat nog steeds omhoog. En de huren stijgen natuurlijk mee.
Ik heb meerdere kennissen, goed opgeleid en met een prima baan, die naar het buitenland verhuisd zijn, omdat ze geen zin hadden om 20+ jaar te moeten werken voor een "stapel stenen", wanneer een vergelijkbare stapel stenen in het buitenland de helft of minder kost. En hun belasting betalen ze dan ook daar, en niet hier.

DutchLion33 | 19-01-22 | 19:25

Twee dingen:
1. Herkenning
2. "Stem nooit VVD" is overbodig te zeggen binnen haar bubbel of op dit platform. Het zijn de anderen, de partijgetrouwe VVD-kiezers die eens moeten ophouden met op hun partij te stemmen. Wellicht gebeurt dat niet en is er middels infiltratie een coup van binnenuit voor nodig,

mozaard | 19-01-22 | 19:21

Tja, ik vind dit niet triest of zo. Deze vrouw leeft gewoon boven haar stand, dat is toch echt het gevolg van haar eigen handelen. Je kiest voor de kunst, dan weet je dat je een flutinkomen zult hebben, dan kun je niet zo duur gaan wonen. Het heeft geen zin om te besparen op boodschappen.

Poes Fiep | 19-01-22 | 19:10

En dat terwijl er procentueel op de rijksbegroting maar zo weinig nodig is om deze mensen uit het slop te halen. Levensgeluk ligt al jarenlang bíjna voor het grijpen. Bijna dan. Bijna...

mozaard | 19-01-22 | 19:06

Een callcenter medewerker verdient gemiddeld 1,33 euro/per uur. In India, dus je kan je looneis verhogen met de kosten van een VoiP-verbinding van hier naar India, wat ongeveer 0,01 euro/per uur is. Misschien handig om een ander vak (geen hobby) te kiezen.

W_F | 19-01-22 | 18:55 | 4

@W_F | 19-01-22 | 19:04: Maar dat is geen normale huur. Allen in Amsterdam misschien. Maar hier in het oosten kan ik voor dat bedrag een appartement in een landgoed huren. Zij leeft boven haar stand, simpel.

Poes Fiep | 19-01-22 | 19:11

Het geld moest eerlijker verdeeld worden toch?

Hommel | 19-01-22 | 19:57

@Hommel | 19-01-22 | 19:57: Precies, minder naar Amsterdammers en meer naar Indiërs die hetzelfde werk doen maar dan in nachtdienst omdat ze voor uit bank uit Amsterdam werken.

W_F | 19-01-22 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

“When you find a waiter who is a waiter and not an actor, writer, musician or poet, you’ve found a jewel.”
— Andre Soltner

BASinnic | 19-01-22 | 18:07 | 2

+1
"Ober, mag ik nog een Corona zonder prik?"
-- Willem Uitschot

F. von Zeikhoven | 19-01-22 | 18:15

Een middelbare vrouw zonder workshop, een ondere vrouw zonder schildersezel, een hot babe zonder ex . . .

VolgendjaarkrygikAOW | 19-01-22 | 18:29

Tsja, op zich een plausibel verhaal. Echter naar alle waarschijnlijkheid is mevrouw een GL/D66 stemmer en dan is er van mijn kant 0.0% sympathie en/of medelijden. Dit is immers precies, en ze is nog maar bij het begin..., wat mevrouw wil (anders stem je wel op andere partijen): de verarming van Nederland door de extreme uitgaven die we doen aan allerlei RifRaf uit de 3e wereld dat hier voor de levenslange gratis vakantie komt binnenwandelen. Mevrouw wil zelf dat we ons land en onze verzorgingsstaat opheffen, dus waarom ze nu loopt te janken is mij een raadsel.

Grachus | 19-01-22 | 17:52

Lotte is alvast voor de helft miljonair met haar NUL Euro op de bank. Anderen in een soortgelijke situatie hebben namelijk ook nog een schuld en daarbij behorende aflossingsverplichtingen. Dan gaat die 200 Euro die Lotte per maand over heeft naar de schuldeisers en sta je dus elke maand meer in de min.

LinkeLotje | 19-01-22 | 17:34
-weggejorist-
Patjep | 19-01-22 | 17:07

Als je naar het goedkoopste hoekje in Zeeland of Drenthe verhuisd vanuit Amsterdam is je acteer carrière zo voorbij. Een paar keer op en neer rijden om te netwerken dat kun je proberen. Maar je valt steeds buiten de boot omdat jij veel te ver woont om mee samen te werken. Ik kende werkloze kids van bijstandsmoeders in Amsterdam die tig keer zoveel connecties hadden als mij toen ik vanuit de provincie aan kwam kakken. Die paar avondjes extra mee kunnen draaien in het uitgaansleven, de borrel, of zelfs iemand tegen het lijf lopen op straat en via-via. Daardoor krijg je herhaaldelijk kansen die je inkomen goed doen. Los van het solliciteren, waarmee je in de leuke/lagere beroepen constant je kans kwijt bent aan iemand die gewoon betere connecties heeft. Ik ken actrices die hun 2-4 jaar in LA geprobeerd hebben. Die gingen blut niet alleen op de hoge huur, maar ze konden ook geen serieus inkomen combineren met het 2-5 uur per dag rondreizen van auditie naar auditie in de ochtend. Veel acteerscholen kun je ook wel oprollen want die moedigen valse hoop aan, en zetten daar mooie schuldbedragen tegenover. De betere beroepskeuzes staan hier al in de panelen. Maar in de stad wonen helpt zeker bij beroepen die 80% draaien om wie je kent.

GeheidEenGeit | 19-01-22 | 17:06 | 2

Het is niet voor iedereen weggelegd om van je hobby je beroep te maken. Echter tegenwoordig als je als actrice aan de bak wil zijn er wel meer mogelijkheden om je in de kijker te spelen. Zoals TikTok, Intagram etc. Vier daar je creativiteit op los en zorg dat je echt opvalt en doe dat als hobby en verdien je geld ondertussen met een normale baan en dito opleiding.

Mijn oudste wil graag boeken schrijven en stripboeken creeren. Mooi zei ik, maar je volgt eerst een goede opleiding en zorg voor een baan, dan kan je dat als hobby doen en kijken of dan je beroep er van kan maken. En zo geschiede.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:17

@Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:17:
Van je hobby je beroep maken... Weet je wat het is, we leven in een land waarin de structuurberoepen een hobby zijn geworden. Van mensen die nooit een fatsoenlijke opleiding volgden omdat de grootste hobbyisten voor de klas staan. Tip voor je oudste, luister niet naar mensen die schrijven een 'hobby' noemen. Die kosten je alleen maar tijd. Ga ervoor, schrijf de blaren op je vingers. Negeer mensen die niet in je geloven en je alleen maar afremmen. Je ouders zijn in het stadium gekomen dat ze moeten gaan lobbyen voor een plekje in Avondrood. Daar hebben ze goeie brieven voor nodig. Maar ja, wie schrijft die dingen dan nog, als ze hun bloedeigen talent verkwanseld hebben aan een opleiding KantoorKoelie bij het NTI van die Prince de Lingac. Maar hoe dan ook, ik mag hopen dat ze alsnog goed terechtkomen, bijvoorbeeld bij Sonneburgh op de Slinge...

F. von Zeikhoven | 19-01-22 | 18:09

Sorry als ik wat bot ben. Maar moet nou werkelijk een type als dit getoond worden als armoe. Daar zijn wel makkelijke echte van te vinden die er werkelijks niets aan kunnen doen.

Deze trien woont in Amsterdam en hoogst genote opleiding is een fopstudie als actrice?
Had ze een opleiding tot stucadoor gekozen had ze nu dik 3K netto per maand gepakt.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 16:54 | 1

Zo te zien is ze zelf al aardig gestuct...
* Heel rap voor Joris zich in de meterkast verstoppen doet *

F. von Zeikhoven | 19-01-22 | 18:12

Wellicht wat seksistisch maar misschien is het in sommige gevallen beter om een vent te vinden die het zootje wil/kan onderhouden.

Huftert | 19-01-22 | 16:52 | 1

Volgens de video heeft ze een huisgenoot maar kennelijk is dat geen kostwinner.

W_F | 19-01-22 | 19:42

Nou, dan gaan we toch lekker om- en herverdelen, zodat Lotte (theaterschool “gestudeerd”) lekker in Amsterdam kan blijven wonen. Ik stel voor, dat ze het ontbrekende geld bij haar goedverdienende vakgenoten haalt, en niet bij de rest van demense, die wel iets winstgevends gestudeerd danwel geleerd hebben.

Pferdefotze | 19-01-22 | 16:51
-weggejorist-
Daemonis | 19-01-22 | 16:36

Amstujjdam, actreutel, theaterschool. Sja. Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid. Heeft de regering jaren en jaren miljoenen aan stukgeslagen, aan die slogan. Lotte had geen zin in economie, wis-, natuur- of scheikunde?

Graaisnaaiert | 19-01-22 | 16:32 | 2

U classificieert iederen die niets met deze vakken heeft als 'geen zin'? U heeft misschien geen talenknobbel?

Lafayette | 19-01-22 | 16:37

heerlijk om dit soort meuk te lezen, al die studies waar je niks aan hebt. ik heb mn Mavo niet eens afgerond en wilde ook zon studie gaan doen, mn moeder dwong me om een vak te leren, timmerman. wat ben ik blij deze jongen komt gewoon met 150K thuis per jaar. ja ik heb wel vieze klauwen, houdoe!

stubbie | 19-01-22 | 16:20 | 5

Dat is €75,- per uur. Smerige oplichter!

wijsvinger | 19-01-22 | 16:40

Vandaag de hoofdprijs. Over twee jaar ook niet janken als je geen werk hebt. Je kunt trots zijn op je keuzes, maar dat is toevallig goed of fout afhankelijk van het moment.

guldenmiddenweg | 19-01-22 | 16:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Helaas ken ik wel meer van dit soort gevallen.

Kijk ze is geen commerciele tijger maar deze situatie kun je niet helemaal haar eigen schuld noemen.

Schwanzeleber | 19-01-22 | 16:14

Waar krijgt Lotte, die volgens mij al in de 30 is, een fatsoenlijke woning voor minder dan de eur 622? Volgens mij doet ze op dat vlak concessies door op 45 m2 samen te wonen met een ander. Niemand gaat dat doen in de provincie op die leeftijd met een baan. Oftewel, dat ze in Amsterdam woont is niet het probleem. Wel dat ze kennelijk niet kan rondkomen van de EUR 1000 die ze overhoudt na de huur. Ik zou de rest van het huishoudboekje wel eens willen zien.

BobDobalina | 19-01-22 | 15:58 | 1

Call center. Zittend werk. Vreten. Passief vermaak. Hiphip. De meiduhn. Nou ja, vul maar aan.

Graaisnaaiert | 19-01-22 | 16:35
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 19-01-22 | 15:55

Voor haar callcenterbaan heeft ze alleen een telefoonverbinding nodig, ze kan dus overal gaan wonen. Bijvoorbeeld in Letland: 42,5 m2 voor 230 euro per maand:
www.rentinriga.lv/en/apartment/rent/5...

poppelepee | 19-01-22 | 15:48 | 2

Ze kan ook gaan poetsen in Zwitserland voor omgerekend 40 euro per uur. Dan gaan wonen in aargau en je houdt flink geld over.

Zatkniss | 19-01-22 | 15:59

Inderdaad, je kan dat werk overal doen en dus naar een goedkoper land verhuizen. Indiërs verhuizen daarom van Indië naar de Peilpijnen. Van Amsterdam naar Delfzijl verhuizen zet weinig zoden aan de dijk.

W_F | 19-01-22 | 19:47

Hoeveel verdienen actrices bij Kim Holland?

Rennieflox | 19-01-22 | 15:44 | 1

Daar verdwijnt het geld in een donker gat. Das ook niet handig.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 16:58

Feit blijft dat NL te duur aan het worden is voor de gewone mensen, mede dankzij de absurde bedragen die naar opvang vluchtelingen en het milieu gaan.
Argumenten dat Lotte zich maar moet omscholen of ergens goedkoper moet gaan wonen, doen daar niet aan af.

Ze is een de kanarie in de kolenmijn. Haar salaris is een indicatie van het minimum inkomen dat je in NL nodig hebt om te overleven. En dat bedrag neemt maandelijks toe.

ChatBot | 19-01-22 | 15:36

Het lijkt me een ontzettend lieve meid hoor, die Lotte, maar ze heeft wel een paar verkeerde keuzes gemaakt in het leven. Verkeerde keuze nummer 1: De toneelschool gaan doen omdat je zo nodig actrice wilt worden. We hebben al genoeg acteurs en actrices in dit land. En foute keuze nummer 2: In Amsterdam gaan wonen. Want je weet dat het leven daar voor niet-gesubsidieerde mensen onbetaalbaar is.

VanBukkem | 19-01-22 | 15:30 | 3

Niet alleen in Amsterdam hoor. Utrecht, Den Haag, Rotterdam ook pleuris duur tegenwoordig. Onbetaalbaar voor een starter, leraar, politie agent, etc. Exorbitante inkomenseisen voor hele normale huurwoningen. Je komt er gewoon niet tussen (tenminste, ik wel, dat terzijde).

superduperadmin | 19-01-22 | 15:40

Nou ja hoezo verkeerde keuzes, als jij gelukkig wordt van een opleiding op de toneelschool moet je dat vooral doen. Als je per se in Amsterdam wilt wonen moet je dat ook vooral doen. Nadeel is dat je dan veel betaald voor weinig, daar moet je dan niet over zeuren.

Stijlloze nick | 19-01-22 | 16:33

@Stijlloze nick | 19-01-22 | 16:33: Je moet doen wat je leuk vind idd, maar dan geen sobstory in de media houden dat t leven zo zwaar is als je per se boven je stand wil leven.

ReyNemaattori | 19-01-22 | 17:26

Theaterschool gedaan..., dan heb ik er geen medelijden mee.
Als jouw hobby je beroepskeuze wordt en die hobby is iets waarmee je weinig of niets aan de maatschappij toevoegt én waarvan je van te voren weet dat je je leven lang aan de subsidietiet gaat liggen, moet je niet janken als je inkomen laag is.
Ga maar een loodgietersopleiding of zo doen, of word verpleegster, godbetert.

L. Vis | 19-01-22 | 15:29 | 5

Teejee, niet denderend is wat anders dan op 23m2 voor 650 euro moeten wonen omdat de huizenprijzen hoog zijn, dat zijn prijzen voor studentenkamers en die krijgen huursubsidie. Tekort aan woningen, gestegen, energie prijzen gestegen prijzen voor primaire levensbehoeften. Terwijl er tientallen miljarden naar stikstof, klimaat, migratie en andere dingen gaan.

peterdh | 19-01-22 | 15:57

@peterdh | 19-01-22 | 15:57:
Lang niet alle studentenkamers komen in aanmerking voor huursubsidie. Deze dame woont in Amsterdam, dat is haar eigen keus, maar dan is het ook niet raar dat ze te veel kwijt is aan haar woning.

De discussie over al die overige zaken ga ik hier niet bij betrekken, dan trek je het zo breed dat de hele discussie vast loopt in 'ja, maar'-tjes.

TeeJee | 19-01-22 | 16:13

@peterdh | 19-01-22 | 15:57: Weet je wat waarschijnlijk nog is ook. Dat ze zelfs nog tijdens de verkiezingen op GL of D66 heeft gestemd ook.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Als een vrouw van 33 een lege bankrekening heeft, is dat haar eigen keuze.

Glas-Plas-Was | 19-01-22 | 15:25 | 1
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 19-01-22 | 16:02

Eigenlijk vond ik haar niet zeurderig overkomen. Accepteert haar situatie en probeert er iets van te maken. Ze werkt en probeert rond te komen en begint niet te eisen dat de overheid haar moet komen helpen. Prima toch.

Peerke Poep | 19-01-22 | 15:19 | 2

Jui

decaliter | 19-01-22 | 15:28

Juist.

decaliter | 19-01-22 | 15:29

Theaterschool. Nuff said.

Verbied dat soort opleidingen en laat mensen eerst een vak leren.

frickY | 19-01-22 | 15:17 | 3

Ze werkt toch fulltime ipv uitkering? Nuff said zeikerd

decaliter | 19-01-22 | 15:30

Dus mensen die in een call center werken en een dan in de week les geven moeten hun bek houden en in de achterhoek gaan wonen? En dat vinden we normaal? Dan komt haar huis iig weer vrij voor een expat.

peterdh | 19-01-22 | 15:53

Vakken vullen?

MistaRazista | 19-01-22 | 16:14

You will own norhing and you will be poor and miserabele.

Piet Karbiet | 19-01-22 | 15:17

Kan ze niet in de zorg of in het (basis)onderwijs gaan werken. Ik denk dat ze dan nuttiger is voor de maatschappij dan nu

Appelflaps | 19-01-22 | 15:16

Veel mensen die armoede lijden kunnen niet met geld om gaan.
Ik zag bij Lotte geen hond, geen sigaretten en geen kinderen. Ze is welbespraakt. Ze deelt de huur.
Dan moet het toch lukken wat geld over te houden zou je zeggen.

gestoptmetroken | 19-01-22 | 15:15 | 1

Niet als je in Amsterdam blijft wonen

naglfar | 19-01-22 | 15:19

I wonder what the poor people are doing today.

SoepKip | 19-01-22 | 15:14 | 1

uitslapen...

pieterS | 19-01-22 | 20:55

Als die arme drommels nou eens elke maand een paar tientjes investeren in crypto, dan kan je met een jaar of tien met pensioen.

baskb | 19-01-22 | 15:13 | 3

Ja net zoals de bitcoin anderhalf jaar geleden van 20k naar 8k duikelde.

peterdh | 19-01-22 | 15:15

Vertrouw ik niet. Wordt steeds meer aan banden gelegd.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 15:16

Wat een zooitje in dat huis of is dit nu Urban Jungle?

Keutels | 19-01-22 | 15:11

Ja moeten we dit nou zielig vinden? Ik woon op de duurste plek van Nederland en ik kan het net wel/net niet betalen, dan ben ik zielig.... nou sorry,..... nee?

Behangdelul | 19-01-22 | 15:10 | 5

@peterdh | 19-01-22 | 15:17: Eh ze doet callcenterwerk... thuis?
Of wacht, ze komt niet aan de bak als actrice, telt dat ook als werk waarvoor je in Amsterdam MOET zitten? In Almere kan ze prima voor de helft terecht.

Behangdelul | 19-01-22 | 15:23

@bhdlul
Ik vind het alleen heel wrang dat er wellicht duizenden asielzoekers met voorrang in de hoofdstad geplaatst worden op 70m2 alleen voor netto 300m2 die géén call center werk doen, geen enkel werk doen om precies te zijn. En dat jij het dan vanzelfsprekend acht dat de werkende Nederlander dan maar naarmate Almere uitwijkt.
Sure links actrice type, wss GL, dus eigenaar keuze in stemhokje. Eens. Maar principieel is het héél fout.

peterdh | 19-01-22 | 15:32

@peterdh | 19-01-22 | 15:32: Sure links actrice type, wss GL, dus eigenaar keuze in stemhokje. Eens. Maar principieel is het héél fout.

Maar waar ze dan zelf wel van overtuigd is dat het goed is.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien woont ze boven haar stand. Of ben ik pessimistisch

3Xniks | 19-01-22 | 15:07 | 1

Ja, ze moet met een huisgenoot op 26m2 wonen! Wat denkt ze wel niet. Gewoon 22m2 stapelbed, in de hoek van de 20m2 woning een eenpits camping brandertje en pissen en schijten in de dixi aan de andere kant van de straat. Dat red ze day makkelijk op 18m2. Wat denkt die over het paard getilde b... wel niet?

peterdh | 19-01-22 | 15:14

Lotte is dus niet makkelijk inzetbaar, heeft geen opleiding/beroep waar we er te weinig van hebben, of enige kennis van belang, en woont op een veel te dure locatie.

Begin met verhuizen Lotte, en daarna met omscholing.

TeeJee | 19-01-22 | 15:06 | 3

Precies dat. Acteur worden in Nederland met 4 films en 3 theaterstukken per jaar en vooruit 8 musicals, is natuurlijk totaal kansloos.

NUik | 19-01-22 | 15:14

Naja ze werkt nu gewoon als lerares en als call center gebeuren. Gewoon voltijd.

peterdh | 19-01-22 | 15:18

@peterdh | 19-01-22 | 15:18: Dat laatste is ongeschoold werl en kan prima outsourced worden naar India...

ReyNemaattori | 19-01-22 | 18:21

Ze kan toch in de offshore gaan werken. Betaald goed.

Rest In Privacy | 19-01-22 | 15:06 | 4

Het smurft goed.

peterdh | 19-01-22 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Komen mensen tekort in de bouw en zorg, maar nee we gaan een opleiding volgen waarvan we bij voorbaat al weten dat daar geen droog brood mee te verdienen valt.

Tip, zet je idealen opzij en laat je omscholen.

Keutels | 19-01-22 | 15:03 | 1

De installatietechniek schijnt veel (goed betaald) werk te hebben

Appelflaps | 19-01-22 | 15:18

2,20 voor een liter 95 net langs de snelweg en vreten op hotelkamers. Snap nu wel waarom de Nederlanders zo depri zijn. Ben blij als ik weer op het vliegtuig mag.

Zatkniss | 19-01-22 | 15:01 | 1

Dat is vrije markt. Multinational eethuizen langs de snelweg met drive-thru voor het gemak.

McCain | 19-01-22 | 15:05

Idealen mogen wat kosten. Gewoon betalen en minder zeiken.

DeterioraSequor | 19-01-22 | 14:55 | 1

(ervan uitgaande dat ze #opengrenzen stemt)

DeterioraSequor | 19-01-22 | 14:55

1266 voor 49m2? Ik betaal 910 voor 120m2. Koop en niet in de randstad. Maar hoe de hell kun je voor zo een woning in aanmerking komen?

Super Grover | 19-01-22 | 14:53 | 3

Inkomenseisen van drie keer de huursom is niet ongebruikelijk. Denk dat dat theaterwerk ook nog eens freelance is. Dus inderdaad knap dat ze dat überhaupt heeft kunnen krijgen.

JJMS | 19-01-22 | 15:02

430€ voor 160m2, hier in het gezellige Brabant. Nog 1jaar, daarna 210/mnd

Crankhead | 19-01-22 | 15:17

Naja is gewoon huur. Met huisgenoot, dus 1266 / 2 = 633. Zoals kom je ervoor in aanmerking.

peterdh | 19-01-22 | 15:21

Verbazingwekkend dat GS de prietpraat van het Nibud gewoon klakkeloos overneemt.
Het is niet zo dat mensen minder te besteden zullen hebben maar ze kunnen minder kopen.
Dat zijn twee bwhoorlijk verschillende dingen die onderaan de streep net zo k*dt zijn.
Maar ze zijn niet hetzelfde!

eilende Zebra | 19-01-22 | 14:48 | 3

Wat is het praktische verschil dan?

peterdh | 19-01-22 | 15:25

Volgens het nibud kost een warme maaltijd voor een vrouw (14-50 jaar) €2,09. Ik vraag me wel eens af in wat voor wereld zij leven.

Lompelul | 19-01-22 | 16:39

@Lompelul | 19-01-22 | 16:39: Klassiek AVG'tje is 200gr aardappels, 250gr groente en een stuk vleesch.
Aardappeltje, Broccoli en hamburgertje kost je dan pak hem beet €1,50.
Maar met wat 'luxer' vlees en andere groente kom je al gauw tegen de €3 euro.
Pasta/rijst gerechten zijn vaak weer wat goedkoper. Die €2,09 kan dus prima kloppen

naglfar | 19-01-22 | 17:20

Hoogstwaarschijnlijk lid van het " bloedende hartjes" smaldeel van de vaderlandse bevolking dat zich " solidair" voelt met iedereen op de wereld en vind dat die allemaal recht hebben om hier naar toe te komen om hun handje op te houden bij onze verzorgingsstaat.
Nul besef dat het die nu uitgesmeerde verzorgingsstaat was die in het verleden hun gedroomde leventje van " creatief bezig" mogelijk maakte,
maar nu de grote bulk van het geld ineens naar asieleisiers moet om bed, bad, brood en Miele te faciliteren, is het te laat, meid.

En daar zit je dan met al je idealen. Je hebt dat weggegeven of weg willen geven waar je zelf ooit recht op had om je dromen mee na te kunnen jagen: stukjes van ons sociale vangnet.

Echt nul medelijden met zulke types.

CynicalBastard | 19-01-22 | 14:48 | 2

Als we niet uitkijken zakt Nederland helemaal met sloppenwijken als toekomstbeeld. De koopkracht is uitgehold tot het bot. Dit komt misschien inderdaad door wat u beschrijft. Maar ik wens het niemand toe. Niet bakkeleien maar bouwen.

McCain | 19-01-22 | 15:01

heerlijk verwoord Bastard. Je eigen toekomst kapotstemmen in je morele gelijk.

Baytep | 19-01-22 | 17:36

Ik voel me altijd lekker vermogend bij het lezen van dit soort berichten. Dat dan weer wel.

quatro32 | 19-01-22 | 14:47

Misschien kan ze bij RTL/Talpa/DeMol een betere carrière maken/krijgen. Komt het allemaal goed.

grapo | 19-01-22 | 14:46

We groeien in een al veel te druk land met dik 40.000 zielen per jaar. En dan nog denken dat we de welvaart vast kunnen houden. Herverdelen gaat ook niet werken dan zijn we allemaal arm.

JamesYounger | 19-01-22 | 14:42 | 2

Dus als we die 40K per jaar niet meer doen is alles opgelost? Mag ik U wat vragen? (@JamesYounger) wat doet U om 15:42 voor werk waar o n s land beter van wordt? Ik ben AOW-er apropos.

Weethetallemaalniet | 19-01-22 | 14:51

Naja die 40k per jaar scheelt 40k woningen per jaar. Scheelt 40k * 30k euro per jaar. Scheelt dus wel wat.

peterdh | 19-01-22 | 15:28
-weggejorist-
StiffMeister1990 | 19-01-22 | 14:39 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik lees redelijk wat tegels waarin wat aannames gedaan worden over Lotte. Overigens kunnen die waar zijn, ik heb ook de neiging om de combi Amsterdam, culturele sector te verbinden met een bepaalde politieke kijk op de wereld. Dat dit niet altijd klopt is ook een gegeven.

Lotte had beter een andere studie kunnen kiezen.
Ze moet verhuizen.
Ze roept op tot niet VVD stemmen maar zal vast wel stemmen op het ware probleem gl en 66.
Maar is dit waar? We weten het niet.

Afgaande op wat ik hoor in het interview heeft Lotte een goed verhaal en ik vind haar niet klagen. Zij zegt letterlijk dat ze een normaal inkomen heeft en een huis. Toch spaart zij niets en zal een fikse stijging van de uitgaven aan energie, boodschappen, huur enz, voor haar een enorm probleem worden. Dat is dan een terechte klacht.
Zij is iemand die gewoon werkt voor haar geld, 4 tot 5 dagen per week, en dan heb je het over fulltime, of bijna. Dat is onvoldoende en dus moet zij er bij werken: acteerlessen geven enzo. Ze zet haar schouders er onder en dat mag je waarderen.

Lotte maakt letterlijk de opmerking dat zij niet zit te wachten op meer steun van de overheid, maar dat het van de gekke is dat de woon -en energielasten zo waanzinnig hoog zijn, en hard stijgen. Dat wil zij anders zien. Lotte noemt daarmee 100% normale dingen, een verhaal passend bij iemand die het normaal vindt te werken voor haar levensonderhoud, maar ook verwacht dat de overheid je leven niet moeilijk maakt.

Ik hoop dat zij met de oproep geen VVD stemmen niet het alternatief ziet in deugend links.
Misschien zit zij op de lijn van PVV, misschien JA21, SP zou ik mij kunnen voorstellen. Ik hoop dat zij dat doet en niet pvda, 66 en de groene khmer.

Nuuk | 19-01-22 | 14:38 | 12

@Nuuk | 19-01-22 | 17:14: Overgrote deel van al die acteurs en actrices zijn of het zoontje van, dochter van, neefje van, vriendje van. Uiteindelijk is het uitermate weinig vers bloed in een hele kleine vijver.

Zie al die zangshows als TVOH etc, zijn van al die shows maar een handvol (waar talent nog vaak ver te zoeken is) die verder komen een iets groter deel wat niet verder komt als zanger op een trouwerij.

Kortom, het is een hobby en met ontzettend veel geluk wellicht je beroep van kan maken.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:37

@Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:37:
Voor jou is zeker het motto, als jij het niet ziet dan bestaat het niet. Er werken in Nederland tienduizenden mensen in deze sector. De meeste mensen die op een of andere manier in entertainment, film, televisie, theater of toneel als artiest werken hebben overigens helemaal geen familielid als kruiwagen. Maar zijn gewoon hardwerkende mensen die net zo zeer carierre willen maken als een of andere kantoorklerk die ook ooit hoopt afdelingshoofd te worden. Je leest echt te veel de Story.

Lafayette | 19-01-22 | 19:16

@Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:37:
Wat Lafayette al zegt.
Natuurlijk zijn er kruiwagens, maar die heb je overal. In de politiek, binnen bedrijven, waar dan ook. Uiteindelijk is het hier nog zo dat de meeste mensen gewoon iets moeten kunnen. Van een kunstenaar heb ik wel eens gehoord dat het behoren tot een groep wel belangrijk is in die sector, maar het is niet zoals je stelt dat het vooral talentloze mensen zijn die toevallig iemand kennen.

Nuuk | 19-01-22 | 20:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Alsof het pepermuntjes zijn.

vanvandaag | 19-01-22 | 14:38

huilie huilie

haddem | 19-01-22 | 14:33

Nieuwbouw is vanwege de regels peperduur dus daar valt ook weinig soelaas van te verwachten. En door het leenstelsel zijn de huren voor studenten ook de pan uit gerezen. Er zijn echt betere woningbouwconcepten nodig om dit op te lossen nog maar los gezien van Urgenda. Want als er iemand schuld is aan de huidige miserie in Nederland is het wel Urgenda en natuurlijk de rechters die de wetgever buiten spel hebben gezet. Ons land wordt te veel geregeerd door activisten en rechters en die kunnen we helaas niet wegstemmen.

AlexanderVissers | 19-01-22 | 14:32 | 1

Ben het volledig met u eens. Flevoland ligt helemaal leeg. Cornelis Lely draait zich om in zijn graf. Het uitpuilen van de grote steden zagen ze 100 jaar geleden al aankomen. Door NIMBY regeringen is het een paradijs voor trekvogels.

McCain | 19-01-22 | 14:53

Met geld beter verdelen bedoelt ze zeker MEER subsidie naar cultuur zodat zij in een veel te duur appartement in die kutstad kan blijven wonen? Ondergetekende is 27 jaar jong en heeft gisteren een leuk huis in Maastricht gekocht, ook niet de goedkoopste plek om te wonen in Nederland. Zoek een normale baan en leer jezelf te bedruipen meissie!

JJMS | 19-01-22 | 14:30 | 5

@Nuuk | 19-01-22 | 14:49: en u vraagt zich nog steeds af hoe het komt dat een "normaal salaris" niet genoeg is om op "een normale manier op een normale plek te kunnen wonen" ?

Alles wordt duurder omdat mensen die wel echt werk doen voor hun geld een steeds groter deel van dat geld aan belasting moeten weggeven om de "welkom welkom" ideale wereld van zulke dromers te financeren. De producten die zulke werkenden maken worden daardoor duurder, mensen die zelf geen producten maar niet-essentiele diensten leveren merken dat het eerst en het hardst.
" It's the economy, stupid!"
En een overheid die steeds een laagje meer van die economie af kaasschaaft ... wat al een decennium niet meer kan.
We hebben een belastingdruk van boven de 75% in NL. Eerst up to 52% van het salaris af en dan nog eens ruim 22% via de BTW + andere accijnzen. Dat betekent dat van elke "normaal" bij elkaar gewerkte Euro zo'n 50 to 75cent gaat naar immigratie, linkse hobbies, klimaatgekwezel en gezondheidszorg. Voor defensie, politie of schadeloosstelling van gedupeerde (gas, toeslagen) burgers is al geen plek meer,. Maar laat rustig nog steeds maar elk jaar een stad zo groot als Kampen aan mensen bij ons naar binnen hoor! Gaat pri-ma!

CynicalBastard | 19-01-22 | 14:59

@CynicalBastard | 19-01-22 | 14:59:
Ik vraag het mij niet af, ik stel dat het zo is dat mensen met een in principe normaal inkomen niet meer kostwinner kunnen zijn.
Zeker dat laatste edelman je tegel is zeer juist. Het is die gekte van subsidies die maakt dat we een roverheid hebben en de regeltjes van die roverheid maakt dat mensen in armoede kunnen komen. In essentie is dat wat gebeurd is bij het toeslagenschandaal.

Over “mensen met een normale baan”. Er zullen altijd mensen zijn zonder “normale baan”. Kunstenaars zijn ook prima, maar een afstemming is wel wenselijk. Nogmaals: ik vind dat deze Lotte niet zeurt, ze zegt letterlijk geen steun van de overheid te willen maar dat de prijs voor energie en wonen normaal is. Zij klaagt niet over haar inkomen, maar over de inflatie.

Ze verdient haar geld in een helpdesk van een of ander (normale baan?) en verder acteerlessen geven en acteerklussen als die er zijn. Zeker een onzeker bestaan, maar ik denk dat u net als ik het ook wel leuk vindt om een serie, film, misschien een show te kijken. Misschien dat je graag leest of een museum bezoekt. Ik heb kinderen en vind het wel OK dat ze handvaardigheid en tekenen op school leren.
Bij deze zijn dus ook die beroepen ergens normaal.

Nuuk | 19-01-22 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze is actrice en woont in Amsterdam... geen medelijden

Heisenberg74 | 19-01-22 | 14:28 | 3

Nee, ze werkt bij een call center en wil graag een actricebaan en daarnaast theaterjuf voor 1 dag in de week. Ik heb er eigenlijk juist respect voor. Die kudtjob die ze voor de centjes doet is er zodat anderen kunnen klagen over wat voor goedkoop kudtproduct ze hebben gekocht.

Lafayette | 19-01-22 | 14:50

@Lafayette | 19-01-22 | 14:50: Als je nou even naar het negende plaatje kijkt met de tekst "Love the grind leave the haters behind" er boven, zou je weten dat Lotte voor Allianz Global Assistance werkt en dat bedrijf een internationale reisverzekeraar is en aan hulpverlening doet.

Lotte hoeft dus alleen te zeggen dat ze het voor de beller (m/v) heel vervelend vind en doet daarnaast ervaring op in drama die ze later ten tonele kan brengen.

HankHill | 19-01-22 | 15:22

@HankHill | 19-01-22 | 15:22:
Haha. Dat zeker. Voor de rest wat ik schreef. De shit van anderen moeten aan horen die vervolgens wel vinden dat ze maar een fatsoenlijk vak had moeten leren....

Lafayette | 19-01-22 | 16:27

Ze heeft in haar leven ook zoveel geïnvesteerd in haarzelf, haar kansen, haar intellect, handigheden en talenten waar mensen zouden voor betalen! Of in de realiteit volgde de haar passie en heeft leuke dingen gedaan met kunst. En nu langzaam wakker wordt en eist dat de wereld eerlijker wordt. Eigenlijk is een item uitzenden hierover een vorm van hate speech en criminaliteit. Want het roept op hetzij tot zieke gedachten (eens zijn) of haat (het krankzinnig vinden).

GeenAccount | 19-01-22 | 14:26

Een appartement van 46m2 en vanwege de hoge huur moet je ook nog een medehuurder onderdak bieden. Waarschijnlijk heb je dan twee mini slaapkamertjes voor privé en de rest is gezamenlijke ruimte.

Daarin moet je dan slapen, eten, schijten, douchen, koken, ontspannen én werken. Maand in, maand uit en aan het eind van die maanden geen euro op je rekening.

Wat compenseert het wonen in Amsterdam dan zodanig dat je dat woonleed draagt?

Zoelense Hobbyboer | 19-01-22 | 14:22 | 3

In haar geval mogelijke verbintenis met haar opleiding; theaters en acteurs. Omdat ze nog hoop heeft. Verder is er meer te beleven dan in Emmen of Kerkrade (vermoed ik)

Risingson | 19-01-22 | 14:28

@Risingson | 19-01-22 | 14:28:

Hoop is uitgestelde teleurstelling. In Nederland is er geen droog beschuit te verdienen in de theaterwereld, zoveel moet nu toch wel duidelijk zijn.

JJMS | 19-01-22 | 14:32

Was toch niet zolang geleden dat een D66 ers in Amsterdam dat tot norm wilde maken. Ben die gozer zijn naam effe kwijt. Die stelde dat al voor, om d ekeuken, badkamer etc met een paar gezinnen te delen, zodat de woonruimtes kleiner konden. Vervolgens niet vragen hoe hij zelf woont natuurlijk.

Rotterdammert1965 | 19-01-22 | 17:43

Splits de woning. Beide helften vallen dan onder de huurtoeslagrens. Kassa.

LD69 | 19-01-22 | 14:21 | 2

Voldoet niet meer aan de puntentelling en heeft waarschijnlijk geen eigen ingang. Bovendien moet een splitsing aangevraagd worden bij de gemeente.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 14:37

Die huur betaal je in Eindhoven ook.

Maar waarom studeren er ieder een x aantal mensen als acteur/actrice af als je altijd die zelfde klotekoppen op tv en in de film ziet? Alsof we maar 6 verschillende acteurs/actrices hebben.

Zueco | 19-01-22 | 14:16 | 4

binnenkort zijn dr wat vacatures in showbizland begreep ik

Dr.Utker | 19-01-22 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Gauw weg uit de zelfbenoemde (groen-d666) linksche volksrepubliek 020.

Fi-Bu-Bla | 19-01-22 | 14:14

Antwoord: Almelo? 3de generatie steuntrekkers? Maak wat van je leven, er zijn mogelijkheden genoeg.

A.Men | 19-01-22 | 14:14

Stop met VVD stemmen? Maar Groenlinks is aan de macht in Amsterdam, haar stad. Groenlinks en D66, en PvdA maken het leven duur: ze zullen de energieprijzen verder opdrijven met hun klimaatmaatregelen en grond en woningen nog duurder maken door de overbevolking nog verder te stimuleren. Teveel mensen die wel meeëten uit de ruif maar niet bijdragen. Snappen die linkse tutjes dat wel? Tuurlijk: Rutte staat erbij en laat het gebeuren want compromissen heeft hij nodig om op het pluche te blijven dus fuck het land. Maar in feite moet je klagen bij de linkse partijen.

Hommel | 19-01-22 | 14:13

Maar waarom blijf je in die kutstad wonen dan?

Woelige Wimpie | 19-01-22 | 14:11 | 3

Werk en de huizen liggen niet voor het oprapen.

Lorejas | 19-01-22 | 14:14

@Lorejas | 19-01-22 | 14:14: Onzin. In heel NL zitten ze te springen om mensen. Loodgieters. Schilders. Vrachtwagenchauffeurs. Zorgmedewerkers. Vacatures zat. Wil je liever blijven doorgaan als "actrice" ? Das een keuze. Net zopals 1300 per maand betalen voor een hok. Hou dan svp op met zeiken en accepteer de gevolgen van je keuzes.

BoerKoekoek | 19-01-22 | 14:19

@Lorejas | 19-01-22 | 14:14: ze werkt zo te zien online, en als wannabe actrice zit je ook niet aan A'dam vast.

trottle | 19-01-22 | 14:28

@AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 14:12:
Ja, dat is de sfeer tegenwoordig. Dat we allemaal naar het theater moeten om al die theatermakers aan de vreet te houden.

Schoorsteenveger | 19-01-22 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb alleen wat boodschappengeld op mijn bankrekening staan, fiat geld is toch een noodzakelijk kwaad. Vermogen zit natuurlijk in Bitcoin, grond, aandelen.

MargauxGrandCru | 19-01-22 | 14:05 | 1

Met de Binance card kan je ook je boodschappen betalen. Geen contributie. Geen transactiekosten.

Gezonde_Roker | 19-01-22 | 14:24

Bijna 1300 huur ??
Lekker verhuizen, en je budget stijgt met 800 euri per maand

Het leven is zwaar | 19-01-22 | 14:03 | 3

Ja vlug verhuizen want er is keus genoeg, toch??

wakker worden | 19-01-22 | 14:07

@wakker worden | 19-01-22 | 14:07: ja hoor, enkel wil niet iedereen overal wonen.

Het leven is zwaar | 19-01-22 | 14:14

Met zo'n salaris kom je in aanmerking voor ssociale huur, maar heb je wel 10 jaar wachttijd, zeker als je van een andere gemeente komt.

Sinclair | 19-01-22 | 14:22

Jan heeft een huis van één miljoen. Die heeft hij gefinancierd met een hypotheek van een miljoen waarop hij niet aflost. Piet heeft een inkomen van 40.000 euro, waarvoor hij zich de blubber werkt. Hij heeft geen vermogen. Een pingpongbal kost aan het begin van het jaar één euro. Nu komt er een jaar lang 6% inflatie, alle prijzen gaan omhoog. Even rekenen : Jan's bezit stijgt met 60.000 ( 6% van een miljoen), maar zijn schuld blijft gelijk. Hij is dus 60.000 euro rijker, en daarvan kan hij 56.603 pingpongballen kopen, want die kosten inmiddels 1 euro en 6 cent. Piet kan nu geen 40.000 pingpongballen meer kopen van zijn salaris, maar nog slechts 37.735. Piet gaat er dus 2.265 pingpongballen op achteruit. Merk op dat Jan's voorsprong geen enkel verband houdt met een economische prestatie die hij levert, zijn huis is dezelfde stapel stenen gebleven. Piet draagt nog net zoveel bij aan de reële economie, maar gaat erop achteruit. Kort gezegd is dit de manier waarop de Euro, dat mislukte megalomane onheilsproject ,inmiddels alleen nog overlevend dankzij overvloedige geldperspolitiek, de middenklasse van onze maatschappij uitholt. Het wordt steeds minder relevant om een werkende bijdrage te leveren. Zolang de economie niet helemaal instort, zal in een democratie als de onze, het sociaal minimum nog wel een tijd gehandhaafd blijven (bijstand, aow..). Maar : dat is wel een reëel (=prijsgecorrigeerd!) niveau ! Dus ; aan de onderkant van de maatschappij zal de sociale zekerheid duurder worden. En wie brengt dat op ? Juist de werkende middenklasse. Het is een tamelijk banaal feit uit de politieke theorie dat democratiën alleen werken als er een brede, geëmancipeerde middenklasse is. Ga nu nog maar een roepen 1) dat het toeval is dat de democratie in heel Europa onder druk staat (nb onder invloed van inflatie is de prille Weimar-democratie destijds ingestort) 2) dat de Europese (knoflook-) landen waar jarenlang de geldpers is gehanteerd tot de dag van vandaag de meeste ongelijkheid kennen 3) dat Amerika (het inflatieland bij uitstek van de afgelopen 50 jaar) vergeven is van de white trash trailerparks. "The best way to destroy the capitalist system is to debauch the currency" (keynes, in het boek uit de jaren 20 waarin hij de Duitse ineenstorting min of meer voorspelde).Niet voor niets heeft Thatcher zich altijd verzet tegen een Centrale Bank die zich aan elke parlementaire controle onttrekt. www.youtube.com/watch?v=4Q9vYjqQ5Ek

CeesCloosd | 19-01-22 | 14:03 | 4

"Jan's bezit stijgt met 60.000 ( 6% van een miljoen), maar zijn schuld blijft gelijk. Hij is dus 60.000 euro rijker, en daarvan kan hij 56.603 pingpongballen kopen, want die kosten inmiddels 1 euro en 6 cent."
Jan's vermogen op papier is hoger geworden. Maar hij zal een extra hypotheek af moeten sluiten om die 56.603 pingpongballen te kopen, hij zal dus extra schulden moeten maken. Als de bank daartoe al bereid is. Vervolgens zal hij iets met die pingpongballen moeten doen, want die kun je niet eten of structureel inzetten als betaalmiddel. Jij voert die pingpongballen in als een soort van "token" met een vaste waarde, maar dat is natuurlijk onzin. Als er geen vraag naar pingpongballen is, dan gaat de prijs omlaag en maakt Jan verlies, terwijl zijn schuld blijft bestaan. Voortst is ook de waarde van zijn huis fluctuerend. Het zou zomaar kunnen zijn dat zijn hoop stenen in waarde daalt, geheel onafhankelijk van de koers van de Euro of de gemiddelde prijs van de pingpongbal die ook fluctueert en eveneens kan gaan duiken, en dan hangt hij met zijn schuld en staat Piet er een stuk beter voor. Die heeft dan geen schuld en geen zolder vol pingpongballen die niemand kopen wil.

Schoorsteenveger | 19-01-22 | 14:18

Hoe kan je vermogen nu 60.000 stijgen als het inflatiecijfer 6% is ? Je vermogen van 1 miljoen is een jaar later 6% minder waard ! Door prijscompensaties zou je in de pas kunnen blijven lopen. Maar u zegt dat door inflatie je vermogen groeit maar het is precies andersom. U als econoom zou beter moeten weten.

johnyl | 19-01-22 | 14:23

Jan moet over die 60K wel belasting gaan betalen, dus Jan wordt even hard genaaid.

nieuwe_Deen | 19-01-22 | 19:27
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha eerst allemaal zeiken op economische migranten en dan ben je nu zelf aan de beurt, heerlijk!.
Die collum in de Revu van van Rossem zegt ik wil hier weg. Ofwel, iedereen is een economische migrant.

pane | 19-01-22 | 14:03 | 3

Karma

pane | 19-01-22 | 14:03

Nou er is een verschil. Van Rossem blijft zijn eigen centjes bij elkaar schrijven. En gaat dus niet in Portugal een uitkering aanvragen en om een Miele zeuren.

Knufter | 19-01-22 | 14:16

Ik denk niet dat v. Rossem in Portugal z'n hand op zal houden, nog afgezien van het feit dat ze daar wat minder pamperend omgaan met immigranten.

zwellevertje | 19-01-22 | 14:52

Ze werkt tenminste nog. Velen hebben dat idee al lang opgegeven.

Hadena | 19-01-22 | 14:02

"En geen VVD stemmen" .Is goed Lotte, dank u wel voor de tip, we gaan wel Pvda of d66 stemmen.

Trasnochador | 19-01-22 | 14:01

Is een opleiding tot IC-verpleegkundige niets voor Lotte?

poppelepee | 19-01-22 | 13:59 | 8

@McCain | 19-01-22 | 14:29: Voor mij niet. Bus, fiets, trein. Allemaal ook prima te doen. Purmerend. Beverwijk. Velzen. Zeer betaalbaar in verhouding tot 020. Fietsen is gezond Lotte. Succes

BoerKoekoek | 19-01-22 | 15:06

@BoerKoekoek | 19-01-22 | 15:06: Purmerend is bieden vanaf € 300.000 k.k. 73m2. Dat is de onderkant van de markt en moet je €340,000 bieden als je het echt wil hebben. Misschien dat jij het Lotte even wilt toe stoppen?

McCain | 19-01-22 | 15:10

@McCain | 19-01-22 | 15:10: Deze woningen gingen voorheen voor €90k. Er is echt wel een probleem in dit land en u loopt achter de feiten aan. Op €90k met de fiets, auto of bus klopt u verhaal echt wel maar niet als het 340k kost om 73m2 te kopen buiten de stad voor een starter als Lotte. Uw koopkracht word volledige door de VVD gesloopt.

McCain | 19-01-22 | 15:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Alvast een tip voor Lotte: trek een trui aan. Dat scheelt bakken vol met geld.

aflaatverkoper | 19-01-22 | 13:59

Lotte is ook ten prooi gevallen aan niks zeggende kutstudies waar geen brood in te verdienen valt.
Afgestudeerd op hoog niveau met een dikke studieschuld zodat kopen er nooit meer in zit. Freelance opdracht na freelance opdracht maar nooit een stabiel inkomen. Je kunt wel lekker hip doen bij de Starbucks.
Meid, word elektricien of loodgieter, de wereld staat te schreeuwen om vakmensen die tegenwoordig kunnen vragen wat ze willen omdat niemand nog weet hoe je een kraan moet vervangen...

DeKees | 19-01-22 | 13:58 | 4

De zakenwereld zit vol met acteurs.
Kijk ze eens glimlachen en manipuleren en mensen een voorstelling voor de neus laten zien.
Moet toch geen probleem zijn.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 14:09

Volgens mij kan je in den haag ook zo aan de slag met een hogere toneelschool opleiding.

Charred_Metal | 19-01-22 | 14:15

@spamzuiger | 19-01-22 | 14:01: die zwarte buit is flexibel... die moet je "dichtknijpen" met een lijmklem en je kan zo de hele bende losschroeven.

pieterS | 19-01-22 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vond het een best een OK item. Lotte is beetje naïef, maar ze was wel redelijk.
Ze werkt gewoon fulltime, ze doet gewoon haar best, dan verwacht je geen weelde, maar dat je gewoon het NIBUD geadviseerde buffer kan opbouwen is niet zo gek gevraagd toch.
Tuurlijk kan Lotte misschien iets pragmatischer zijn door te kijken of het misschien niet handig is om echt iets met haar talenten te doen (ze kwam over al een eloquente dame die best wat kan) ipv van je passie te volgen, maar wijsheid komt met de jaren.

MediastadInwoner | 19-01-22 | 13:58 | 1

Zij-instromer in het basisonderwijs is ook leuk.
Kan ze ook af en toe op het toneel staan.

En héé, in een beetje stad krijg je een sociale huurwoning als je in het onderwijs werkt.

Papa Jones | 19-01-22 | 14:00

Ik moest vroeger, ja ik word oud, een opleiding doen. Geen zin aan, maar het moest. Na diploma gaan werken, in de avonduren de diploma's gehaald in de richting wat ik wel leuk vond. Ondertussen een heleboel getuigschriften en certificaten kunnen bijschrijven, en 2 jaar geleden nog eens een diploma gehaald. Een leven lang leren. Kom op, je kunt het.

photto | 19-01-22 | 13:58

“Beter verdelen we het geld in de wereld wat eerlijker”

Waarom? Het is mijn geld.

Transgender-Airlines | 19-01-22 | 13:57 | 1

Eerlijke koekjes worden niet gebakken. Wat een ander eerlijk vindt, vind ik niet eerlijk. Eerlijk bestaat niet. Fair bestaat, maar dat is een cultureel bepaald gevoel voor verhoudingen.

Knufter | 19-01-22 | 14:18

Ze heeft ook niet echt een uiterlijk dat qua theatermaken geld in het laatje moet brengen. En met de attitude van 'het geld komt wel aanwaaien' heeft ze gewoon toevallig het verkeerde beroep gekozen. Ga direct uit Amsterdam en vestig je in een studio in Drenthe of zo.

Jos Tiebent | 19-01-22 | 13:57

Nivelleren is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

Timide_Aso | 19-01-22 | 13:56 | 1

Haar huur is veel te hoog. Ze zou moeten verhuizen. Maar dat is niet zo makkelijk meer.

En je kunt wel op haar bashen met haar acteeropleiding, maar Lotte is gewoon de eerste groep die in de problemen gaat komen. We gaan er steeds meer van krijgen.

We krijgen steeds meer werkende armen.
We zakken weg, we worden een 2e wereld land net als de UK.
Met pauperwijken met slechte huizen en slechte voeding en slechte scholen.
Met mensen die het hebben opgegeven en denken fuckit, dan maar drugs en drank en op je 55ste dood.

Kijk maar:
Zorgmijders hebben we al.
Mensen die geen OV kunnen betalen zijn er al.
Straks krijgen we warmtemijders en energiemijders.

Waarom hebben we eigenlijk huurtoeslag en zorgtoeslag nodig. Dat is toch absurd. Dan klopt er toch iets niet. Waar blijft al dat geld dan?

Omtzigt kwam hier een tijdje geleden al mee. Als je het begrip armoede steeds anders uitlegt, dan gaat het zogenaamd altijd goed.
Maar je kunt wel met cijfertjes goochelen, de harde realiteit is dat we steeds meer armoede krijgen. En meer rijke mensen ook, vreemd genoeg.
Blijkbaar zijn de cijfertjes belangrijker dan de echte ellende van echte mensen.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 13:56 | 1

En daarna huurmijders en voedselmijders.
De omwoording van onze maatschappij is in volle gang.

funda | 19-01-22 | 13:58

Op haar bio van insta staat een linkje naar de omroep zwart lidmaatschapspagina, dan begin ik nu een hoop te begrijpen.

BrutusBosch | 19-01-22 | 13:55

En ‘geen VVD stemmen’… hiermee bedoelt Lotte dat ze wil blijven doen wat ze nu doet (lanterfanten) terwijl ze daar vorstelijk voor betaald wordt. En dat door mensen uit de provincie die wel een fatsoenlijke studie hebben gevolgd en niet bij de gesubsidieerde voedselbank eten hoeft op te halen.

Dankzij de slachtoffervererende cultuur loont het zich om je zelf slachtoffer te voelen, in plaats van dat je het meest voor de hand liggende doet. Dat is niet goed.

JohnLocke | 19-01-22 | 13:54 | 4

@FordPrefect | 19-01-22 | 13:57: Nee ze doet haar best niet. Als je wat van je leven wilt maken ga je niet naar de toneelschool om vervolgens een woning van 1266 euro in Amsterdam te betrekken.

Jeggeworist | 19-01-22 | 14:07

@FordPrefect | 19-01-22 | 13:57: Zoals het filmpje laat zien doet ze nu werk waar je kennelijk niet een specifieke opleiding voor nodig hebt. Da's jammer, maar wel een gevolg van haar eigen studiekeuze. Er wordt heel veel belastinggeld van mensen zoals Lotte verknoeid aan opleidingen waarvoor te weinig werk is (en als er al werk is, dan alleen in de gesubsidieerde sector). Wie remt dit soort opleidingen eens af?

discriminazie | 19-01-22 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Het proces is al decennia gaande maar door covid is het voor meer mensen eindelijk zichtbaar dat Nederland een laag besteedbaar inkomen heeft.
Wat Bart Nijman in zijn Revu column schrijft had ik al veel eerder geconstateerd ben vertrokken en nog geen dag spijt gehad.
Woon nu in een land waar alles zeker net zo goed geregeld is en het goed toeven is.
De

polderaar | 19-01-22 | 13:54 | 4

Duitsland.

Jee-Dee | 19-01-22 | 14:00

Welk land?

Regreb | 19-01-22 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Dat moet particulier huren zijn. Want voor een sociale woning met die oppervlakte betaal je, ook in Amsterdam, veel minder.

J.P.Drapeau | 19-01-22 | 13:53 | 5

@BoerKoekoek | 19-01-22 | 14:12: u loopt echt achter op te feiten. Er is geen woning te vinden. Alleen als je moeder in het bestuur zit van D66 en meebetaalt lukt het nog. Zoals dat ook zo gaat in Lebanon.

McCain | 19-01-22 | 14:20

@McCain | 19-01-22 | 14:20: Een kleine 45.000 woningen op Funda. En ook ongetwijfeld nog daarbuiten. Lijkt me niet dat er niks te vinden is.

BoerKoekoek | 19-01-22 | 15:08

@BoerKoekoek | 19-01-22 | 15:08: Nederland moet elk jaar tussen de 50k en 100k huizen bouwen. Jarenlang zijn het er 10k geweest. En alles word er aan gedaan om bouw tegen te houden. Het aanbod wat u noemt ligt heel ver onder de vraag van de markt. Er zijn 1 miljoen mensen bij gekomen in 10 jaar. We hebben een akelige schaarste.

McCain | 19-01-22 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan ze niet acteren als iemand met een hoger inkomen?

Transgender-Airlines | 19-01-22 | 13:53 | 3

De bank zal de rekwisieten niet verstrekken.

BrutusBosch | 19-01-22 | 13:57

hahaha moet ze zich eerst in de rol inleven .. ;)

Smoelensmid | 19-01-22 | 14:00

Of misschien kan ze porno overwegen.

Trasnochador | 19-01-22 | 14:03

Niemand heeft recht op een leuke hippe baan en een goedkoop appartement, Lotte. Functie en woning elders en je probleem is opgelost. En zoek een vent (m/v/x).

JohnLocke | 19-01-22 | 13:51

Dit is het nieuwe 'het is allemaal de schuld van de Rabobank'.

Alca | 19-01-22 | 13:50

Je land of stad verlaten?????
Wat ben je dan voor angsthaas! Mietje!!
Je bent er zelf onderdeel van.
Fix je land, los het op, vluchten heeft geen zin.

pane | 19-01-22 | 13:50 | 1

Precies. Mij jagen ze niet me stad uit. Stem komende gemeenteraad JA21 of FvD om ze te stangen. Helaas ben ik wel een onderdrukte minderheid... misschien kan Silly Syl Simons me daarbij helpen.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:55

Waarom hebben die Gen-Z-ers allemaal zo'n lelijk brilletje waar ik in de 90s mee gepest werd?

Eduardo- | 19-01-22 | 13:50 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:53: Uiteindelijk als de de rapporten van UBS bank uit Zwitserland leest, worden ze de rijkste generatie ever want uiteindelijk erven ze alle vermogens van de Boomers.. volgens mij is het meer het aloude verhaal als je voor een dubbeltje geboren bent wat hier speelt....

Smoelensmid | 19-01-22 | 14:04

Ze is een millennial.

Mbovenka | 19-01-22 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

het kan altijd nog beter Lotte. De winkelketens, postorderbedrijven, bloemen en groente worden niet zomaar door kabouters bevoorraad. Begint 's nachts en eindigt 's ochtends in de diverse mega distributie centra. Onder andere Aalsmeer, Zaandam, Middenmeer, Amsterdam Westpoort. Aangezien dit lichamelijk te zwaar is en geestdodend voor bijstand en ww werkloos Nederland opgevuld door moelanders , voornamelijk Polen. Verdienen netto minder dan 9 euro/ uur. Slapen in een 'Polenhotel' als het meezit alleen in een 2 bij 3 meter kamer. Anders opgevuld met stapelbedden. Moeten huur afdragen maar kunnen blijkbaar wel een bmw of audi rijden en geld naar huis sturen

HetOorAakel | 19-01-22 | 13:49 | 2

Juist. Het is heel normaal dat men er van uit gaat dat het werk wel gedaan wordt, maar tegelijkertijd vinden ze de mensen die die kudtjobs doen wel losers en idioten die dan maar een goede baan hadden moeten zoeken...

Lafayette | 19-01-22 | 13:56

Niet waar vroeger werkten hier veel nederlanders
Maar volgens arbo wet die niet geld voor moelanders
En uitbetaald via louche uitzend buro's in een veel lager salaris dan inwonenden van nederland

Therrie | 19-01-22 | 16:13

Lotte wil graag in Amsterdam wonen en haar passie uitoefenen als actrice. Ja, dat heeft een prijs. Ander werk in een goedkopere omgeving en Lotte houdt geld over. Iets anders als een bijstandsmoeder in een achterstandswijk in Amsterdam, die geen kant op kan.

johnyl | 19-01-22 | 13:48

Waar ik mij het meest over verbaas is dat als een actreutel -net aan- drie keer in een film heeft gespeeld je ze op Instagram of in een paginabreed artikel in het Parool al ziet wonen in een huisje rond de grachten of in amsterdam zuid. Om dat vaak af te wisselen met instagrammable tripjes naar Ibiza en Thailand. HOE DAN ?

Dr.Hermannes | 19-01-22 | 13:48 | 2

Waarschijnlijk hebben ze dat huisje nog in betere tijden gekocht. Ik begon ook met een appartementje in Amsterdam à raison van 99.000 gulden.

kapoerewiet | 19-01-22 | 13:54

Ik ken iemand die huurt een appartement in de Kerkstraat voor 1500 kaal. Met z'n tweeen is dat best op te hoesten. Daar hoef je dus geen Brad Pitt voor te zijn.

Johnny_Hoogerland | 19-01-22 | 15:06

Gaaaaaaf landje Mark!

Habe das Gewust | 19-01-22 | 13:48

Delfzijl kan je heel goedkoop wonen heb ik gehoord.

IslamPislam | 19-01-22 | 13:47 | 3

Maar om daar werk te vinden?

Hadena | 19-01-22 | 14:03

@Hadena | 19-01-22 | 14:03: Je kunt in ieder geval beginnen met acteren of je werk hebt , dan ben je al een heel eind...

Smoelensmid | 19-01-22 | 14:06

@Hadena | 19-01-22 | 14:03: Ze zit de hele dag aan de telefoon. Daarvoor hoef je niet op locatie te zijn.

IslamPislam | 19-01-22 | 14:40

Zonder dikke baan of criminele carrière is het moeilijk leven in Amsterdam, dat is beleid toch?

Zeurders | 19-01-22 | 13:46

Jezus, bijna 1300 euro kale huur.

Maar met zo'n laag inkomen heb je toch recht op een sociale huurwoning, en dus óók nog eens huursubsidie?

O wacht...

Papa Jones | 19-01-22 | 13:46 | 6

@Ir. Wilhelmus | 19-01-22 | 13:49: Doe ik. Als ze allebéi het minimumloon verdienen hebben ze nóg recht op een sociale huurwoning. En huursubsidie.

Papa Jones | 19-01-22 | 13:51

@Papa Jones | 19-01-22 | 13:49: Precies, ik kan me voorstellen dat ze niet uit vrije wil in zo'n dure woning zit. En veel mensen zitten in hetzelfde schuitje: je kan kiezen uit huren in de vrije sector voor dit soort bedragen, of bij je ouders blijven wonen (voor zover mogelijk). De wachtlijsten zijn overal lang.

Maar weg uit Amsterdam is wél een vrije keuze. In Den Haag een ongeveer even groot appartement verhuurd voor €950 inclusief GLW en internet. Ja, voor die prijs zijn ze snel verhuurd maar ze komen toch regelmatig langs voor zulke prijzen. Verhuizen, en dan bespaar je direct zo'n €500 netto in je huishouden.

Muxje | 19-01-22 | 13:58

@Muxje | 19-01-22 | 13:58: De prijzen zij hard omhoog gegaan. Vorige maand zijn er in Zaandam een boel nieuwe appartementen opgeleverd in de vrije sector, 950 euro exclusief alles, dan heb je één slaapkamer.

Papa Jones | 19-01-22 | 14:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb even moeten opzoeken wat skeer is.

BrutusBosch | 19-01-22 | 13:46 | 3

Skere tata

FogerRederer | 19-01-22 | 13:50

Dan leef je weer helemaal in het NU.. mooie tijdmaschine..

Smoelensmid | 19-01-22 | 14:08

De arbeidsmarkt is ontzettend krap. Lotte is afgestudeerd en kan ondanks de flutstudie nu op heel veel plekken met een traineeship aan de slag. Waardoor ze over een paar jaar 3000 euro verdient. Dan nog verhuizen uit die nare stad en het komt wel goed.

Optelsommetje | 19-01-22 | 13:45 | 2

Klopt. Ze zou ook een STAP-budget kunnen aanvragen om zich te laten omscholen. Het is geen domme meid, dus er liggen betere kansen voor haar in bijv. de ICT, techniek of de zorg.

Kameraansteker | 19-01-22 | 13:57

@Kameraansteker | 19-01-22 | 13:57: ja, dat laatste lijkt me ook. Als je geen fatsoenlijk inkomen kunt verdienen als HBO'er ga je eerst toch verder zoeken? Er is niet zoiets als een recht op een baan in de creatieve sector. Met aanpassen aan de omstandigheden kun je het leven beter aan.

Bataafje | 19-01-22 | 14:12

Werken moet lonen, weg met de inkomstenbelasting.
De woningmarkt is verziekt door overregulering en het monopolie van woningcorporaties.
Privatiseer het beroepsonderwijs, ISAs werken als een malle. Als je dan perse actrice wil worden gaat het je gewoon heel lang een aanzienlijk deel van je inkomen kosten, de prijs van een onrendabele educatie.
Een alleenstaande met een modaal inkomen kan op bijzonder weinig plekken in NL een woning betalen. Een appartement is voor die groot ook meestal voldoende maar zelfs die zijn lastig te vinden in de steden en niet-bestaand in dorpen.
Op een andere partij stemmen is het antwoord niet, het maakt niet uit of je door een kat of een hond gebeten wordt.
Onze overheid moet niet anders, ze moet veel kleiner worden. Sterk afgekaderde mogelijkheden en doelstellingen moeten er komen.

niet-creatief | 19-01-22 | 13:44 | 4

Er dient zoveel meer te gebeuren dan alleen een belasting afschaffen. Maar helaas gaan mijn medelanders daar in geen 100 jaar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:46

Er moeten gewoon 150,000 huizen per jaar gebouwd worden. Infrastructuur en stedenbouw erbij. Flevoland was daar ooit voor bedoelt - maar nu dient de voormalige bodem van de Zuiderzee als een paradijs voor trekvogels en herten. Aan de slag. Niet bakkeleien maar bouwen!

McCain | 19-01-22 | 14:02

Mevrouw is echt geen netto bijdrager ofzo. Ze krijgt ook zorgtoeslag. De inkomstenbelasting is vrij laag. Haar probleem is dat ze ongeschoold werk doet en wel op de duurste plek van NL wil wonen.

Zander | 19-01-22 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta op het moment van plempen ook al weer €2179,11 rood. Het is allemaal voor iedereen kudt.

Leptob | 19-01-22 | 13:44

Wat een treurige reacties hier. Ze werkt, heeft meerdere banen, deelt een appartement in Amsterdam. Niks mis mee. Dan is het toch niet teveel gevraagd om een normaal leven te kunnen leiden. Maar we gaan de richting van de VS op, dat je meerdere banen moet hebben om je hoofd boven water te houden. En vaste lasten zijn meer dan huur alleen. Verzekeringen, lokale belastingen, internet, telefoon etc.

Nietdanjatoch | 19-01-22 | 13:44 | 3

Treurige reacties? Ik zou ook graag in een dikke villa willen wonen in plaats van mijn huidige tussenwoning, maar het verdubbelen van mijn hypotheeklasten zie ik niet direct zitten dus doe ik het niet. Als je te duur gaat wonen is het je eigen domme schuld, ga niet lopen janken over de VVD.

Alca | 19-01-22 | 13:57

Valt hier dan nog mee, in de VS zijn er werkenden die in een auto wonen.

spamzuiger | 19-01-22 | 14:06

Er blijft steeds minder op de broodplank liggen. Alleen Charlene Heineken blijft straks nog over zoals Carlos Slim in Mexico. Men wil dat hier op Geenstijl nog niet zo in zien.

McCain | 19-01-22 | 14:26

Ze werkt in ieder geval. En er is niets mis mee om werk te willen doen wat je ook echt leuk vindt, dit in tegenstelling tot het gros van de mensen die duf enkel nog werkt voor de centjes ook al vinden ze hun baan zwaar kudt. Ze heeft in ieder geval nog een soort passie en is niet te beroerd om daarvoor een kudtbaan elders te doen. Echter de bottom line is natuurlijk, maak de keuzes de bij je leven passen. Dat betekent dat je al snel die elitaire stad Amsterdam uitgedreven wordt.
Wat dat betreft neemt Nederland liever andere landen de maat en worden de mensen die amper rond komen af gedaan als losers.

Lafayette | 19-01-22 | 13:44

40 euro per maand minder, nou dan bestel je een keertje minder sushi.

John McClane | 19-01-22 | 13:44

Jankverhaal. En een les voor sneeuwvlokjes: doe een normale opleiding met kansen op de arbeidsmarkt. Zeikmuts.

RGV42 | 19-01-22 | 13:44

Young Gangster zijn in Amsterdam levert meer op.
Naast je Wajong uitkering en bijzondere bijstand.

laurentius | 19-01-22 | 13:43

Lieve GS redactie, willen jullie alstublieft onmiddellijk ophouden met mensen als Lotte op het idee te brengen om Mokum te verlaten?? Ik moet er niet aan denken dat Lotte zich in buurgemeente Zaanstad zou gaan vestigen. We hebben hier al meer dan te veel paupers en onrendabelen. We hebben hier ook types die zich "kunstenaar" of "actrice" noemen, ik ga geen verdere beschrijving geven omdat anders mijn lunch weer naar buiten komt.
Gaarne deze mensen aan de andere kant van het Noordzeekanaal houden.

Bij voorbaat dank.

Arnold Layne | 19-01-22 | 13:43

Veel reaguursels tonen aan dat men heel lang niet opzoek is geweest naar een huis of bij een makelaar is langs geweest. Het is totaal onbetaalbaar en er is geen aanbod(alleen als je geld mee krijgt van je D66 moeder Kaag). Zou het komen door dat de VVD het ministerie van volkshuisvesting heeft afgeschaft? Iedereen heeft recht op minstens een redelijke woning in Nederland. Wat er nu gebeurt met kamertjes verhuur lijkt meer op Mumbai, India.

McCain | 19-01-22 | 13:42 | 2

Das mooi McCain, maar als er een recht is op een redelijke woning, wie oh wie heeft dan precies de plicht die woningen te leveren annex te bouwen? U bent bekend met het enorme tekort aan vaklui - juist ook in de bouw? Dezelfde niet-bestaande vaklui die óók nog eens geacht worden onze 8 miljoen bestaande huizen en 1 miljoen bedrijfspanden flink te verduurzamen en gasloos te maken? Dus vertel het, maar hoe gaat u dat precies doen? Zullen we om te beginnen maar eens ophouden 100.000 asieleisers per jaar binnen te halen, degenen die reeds binnen zijn en hier niets te zoeken hebben eindelijk eens retour te sturen en de stikstof onzin terzijde schuiven? En dan nog moet als de wiedeweerga de aloude LTS in ere hersteld worden want die huizen bouwen zich niet vanzelf.

nobele wilde | 19-01-22 | 16:04

Onze dochter is in 5 jaar tijd na haar opleiding vier keer verhuisd naar een nog mooiere betaalbare huurwoning, nu zelfs met tuintje... ze heeft dus 4 x een courante huurwoning achter gelaten als aanbod voor een ander en kreeg geen schenking van haar ouders.. dat geeft me toch wel te denken over de klagers..

Smoelensmid | 19-01-22 | 19:06

Rutte4 is het allerbeste kabinet na de oorlog en dat is knap, want dat waren R1, R2 en R3 ook al.

Mokum Kosher | 19-01-22 | 13:41

Maar als Amsterdam zo duur is, hoe kan het dan dat er zoveel allochtonen wonen? Verdienen die dan zoveel?

Patatter | 19-01-22 | 13:41 | 5

Amsterdam is een paradijs voor rijken en (op papier) armen. Daarnaast vermoed ik dat veel sociale woningbouw onderverhuurd wordt in uitgebreide families, waarbij de oorspronkelijke bewoner al lang richting heimat van herkomst is en misschien een paar keer per jaar tataland bezoekt.

Het hele systeem dient op de schop te worden gezet. 20% minder sociale huurhutten naar vrije huur bijv, scheefwoners eruit bonjouren en wekelijkse controle annex meldplicht voor sociale woningbouwers.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:49

Onderhuur, gesjoemel met toeslagen etc..

johnyl | 19-01-22 | 13:50

Goeie vraag.

Jee-Dee | 19-01-22 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Rijke vent zoeken.

Harrie Nak | 19-01-22 | 13:41

Sommige liedjes blijven op eengrappige manier actueel. Tekst is spot on voor onze Lotte.
www.youtube.com/watch?v=ckWLW86bJKU
1977 LOUIS NEEFS annelies uit sas van gent

small_town_dude | 19-01-22 | 13:41

1100 p/m voor je overige lasten. En dan gaan je GWL waarschijnlijk ook nog door twee als je je huur ook deelt. Er zijn mensen die daar een heel gezin van voeden.

SailingDuck | 19-01-22 | 13:40 | 1

Lez0n: 1700 bruto.

Mbovenka | 19-01-22 | 16:30
-weggejorist-
Carnage | 19-01-22 | 13:40

1600 Euro aan vaste lasten daar hoef je niets bijzonders voor te doen. Gelukkig wordt uw geld ieder jaar minder waard en voert de overheid nieuwe regeltjes en belastingen in zodat je niet achterover hoeft te leunen.

Stonecity | 19-01-22 | 13:39

Lotte toch... "Stop met VVD stemmen"
Ja, de VVD is een ordinaire kutpartij, maar wat dacht je van alle partijen die nog verder aan de linkerflank zitten? Die het geld wat voor jou is bedoeld nog sneller overmaken naar corrupte regimes, uitkeringstrekkers, de zieligheidsindustrie en wat niet al.
Echt, hoe dom den Nederlander geworden is. Stuitend.

Derechtselutser | 19-01-22 | 13:38

Gelukkig kan de verhuurder goed rondkomen.
Dus het is beter voor iedereen, toch VVD.

Die hoge huur en huizenprijzen gaan andere uitgaven drukken. Dus dat is helemaal niet goed voor de economie.

Alleen voor de pandjes-sjacheraars en investeerders die helemaal niets maken, niets toevoegen, alleen maar met geld schuiven. En dat succes noemen.

Bah en gadver.
Wat gaan we toch raar met ons land en onze mensen om.

AdvocatusDiaboli | 19-01-22 | 13:38
-weggejorist-
Rachid_82 | 19-01-22 | 13:38 | 1

Gewoon even samen met een castingdirecteur of iedereen die familiebanden met de grootaandeelhouder heeft de de bezemkast inspecteren. Je moet er wat voor over hebben. Armoede is een keuze, toch?

Deflatiemonster | 19-01-22 | 13:38

Laat ze lekker met een rijke man trouwen.

Of een rijke vrouw. Probleem opgelost.

Calastir | 19-01-22 | 13:36

als ze groenlinks (of pvda of d66 of vvd) heeft gestemd mag ze niet zeuren.

Meer asielzoekers
Meer klimaatalarmisme
Meer geld naar de "allerkwetsbaarsten" (dus niet mensen die werken voor hun geld)
Meer geld naar EU
Meer geld naar klimaatsubsidies
Meer geld printen voor ontwaarding en inflatie bij gelijkblijvend inkomen.
Gaskraan dicht
De Enge Grote Bedrijven wegpesten (weg inkomsten NL)
Boeren wegpesten (weg inkomsten NL)
Schiphol moet weg (weg inkomsten NL)

Ja dan moet je op de blaren zitten. Helaas moeten ook mensen die wel met hun verstand hebben gestemd op de blaren zitten die de Nederlandse bankbintjes stemmer veroorzaakt.

Ir. Wilhelmus | 19-01-22 | 13:35 | 10

@Ir. Wilhelmus | 19-01-22 | 16:04: het is ook veel minder

AntiZanicz | 19-01-22 | 16:06

7.9% weggelegenheid agricomplex. Enorm veel export.
CBS:
"Het geheel van directe en indirecte activiteiten rond de primaire landbouw en de voedingsmiddelenindustrie wordt vaak gezien als het agrocomplex. De toegevoegde waarde van het totale agrocomplex bedroeg in 2018 circa 49 miljard euro. Daarmee draagt dit totale agrocomplex voor circa 6,4 procent bij aan het bruto binnenlands product (bbp)en 7,9 procent van de nationale werkgelegenheid. Van elke euro die het agrocomplex verdient, wordt 76 cent door de export opgebracht."

Ir. Wilhelmus | 19-01-22 | 19:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Die energieprijzen gaan best wel een dingetje worden denk ik.
Zelf zat ik bij Welkom Energie die failliet ging. Overgenomen door Eneco waar ik november en december heb gezeten en sinds januari zit ik bij Frank Energie.
deze maand betaal ik EUR 1700 aan energie. Frank stuurt me een nota van 650 voor januari, een week later de nota voor februari van 550 en Eneco stuurt een naheffing van 500 voor november en december. Ik heb mn spaargeld moeten aanspreken om de notas te kunnen voldoen, maar ik denk dat er veel huishoudens zijn die deze bedragen niet gaan trekken.

Johnny_Hoogerland | 19-01-22 | 13:34 | 11

@De Eierbal | 19-01-22 | 13:50: Via een vergelijkingssite. Volgens mij Independer.

Derechtselutser | 19-01-22 | 13:57
▼ 8 antwoorden verborgen

"Gemiddeld gaan we er dit jaar zo’n 40 euro per maand op achteruit."
Nou, niet als je daar in Vak K zit hoor, of elders in de TK. Dan kan je zelfs nog snoepreisjes naar de Oekraïne bekostigen.

Met_baard | 19-01-22 | 13:34

ik denk dat Lotte ook nog graag met vriendinnen wil afspreken in een kunstenaarscafe, en nog elk jaar naar Berlijn of Barcelona wil, en Biologische producten... Ga eens kijken in de Bijlmer, daar runnen ze complete gezinnen met zo'n bedrag.

small_town_dude | 19-01-22 | 13:34 | 2

Daar wordt dan ook flink zwart (lol) gewerkt. Snorders, wierieknippers, dealers, witwassers (lol), helers, katvangers, dat werk.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:35

Het alternatief is de techniek in (maar dan moet je wat kunnen) en Amsterdam uit (maar dan moet je dat willen).
Dan zou 116 euro per maand minder inhouden dat je het misschien moet compenseren met een rondje minder naar de boekwinkel.

Dezenaamhier | 19-01-22 | 13:34
-weggejorist-
General Dripple | 19-01-22 | 13:32 | 1

Lotte is een perfect voorbeeld van wat ons onderwijs van de laatste 25 jaar voortbrengt en stimuleert: Mensen die in hun jeugd op school altijd geholpen zijn na falen. Haal je je SE niet, dan mag je herkansen, wordt je een keer boos of ben je druk, dan heb je ADHD en wordt je geholpen. Haal je je examen niet, dan herkans je. En je krijgt steeds te horen "het geeft niet, het ligt niet aan jou, we gaan je helpen". Wat krijg je dan voor volwassenen? Mensen die niet hard willen werken, zonder ruggegraat en met een KUTmentaliteit. En veel daarvan heette Lotte (en haar naam is het enige waar Lotte zelf niet schuldig aan is). Vroeger kon je tegen zo'n Lotte zeggen "Man up!!" Maar dat mag geloof ik in 2022 niet meer. Uhm, "(Wo)man up!" dan maar?

JBKiller | 19-01-22 | 13:32 | 2

Inderdaad, wat je zaait zul je oogsten.

Wering | 19-01-22 | 13:51

Een prachtig Nederlands woord wat dit samenvat is: rubberentegelgeneratie.

nobele wilde | 19-01-22 | 15:56

Lotte, meid, zoek een echte baan. De vaste lasten die je omschrijft zijn gewoon prima te doen, zeur niet.

Vloberto | 19-01-22 | 13:31 | 2

1200 euro voor 46m2 - prima? Hier wordt iemand zonder er moeite voor te doen, schathemeltjerijk.

zevensprong | 19-01-22 | 13:43

Met je gezonde verstand wil niemand meer in Amsterdam wonen. Maar eerlijk is eerlijk, ook hier worden de grote boodschappen in Duitsland gedaan want goedkoper. Je moet gewoon steeds creatiever worden.. dat mijn werkgever maar geen CAO rond krijgt met de vakbonden helpt ook niet echt.

MadMedic | 19-01-22 | 13:31

Ik zal wel een lul zijn maar a) je wilt actrice zijn, en b) je betaalt 1300 euro voor 45 m2. Je hebt de fucking toneelopleiding gedaan. Wat verwacht je zelf dan? Wat was je plan? Ik ben het er mee eens dat de vaste lasten echt achterlijk hoog zijn [die gasprijzen, allejezus zeg] maar mijn god, dan zetten ze uitgerekend deze dame in de schijnwerpers.

Do-na-zi | 19-01-22 | 13:31 | 5

@small_town_dude | 19-01-22 | 13:37:
Nou er is nog wel een cottage industry in de cultuur sector (waar anderhalve man en een paardenkop op afkomt) die leeft van soepsidies. En uiteindelijk wordt Lotte ook "juf" of gaat bij een soepsidieclub aan de slag.

Het wordt tijd om alle soepsidies voor """cultuur""" af te schaffen. Dan voelen de Lotte's van deze wereld zich niet meer geroepen om hun stufi eraan stuk te gooien.

Maar dat je geld kunt verdienen zonder Famke Jansen te zijn in cultuur kan wel, zie de hubby van Fapke Halalsema. Krijgt tonnen soepsidie voor producten waar 20 man naar kijken.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:45

@small_town_dude | 19-01-22 | 13:37: Inderdaad. Sommige actrices verdienden bij als bardame, anderen werkten als escort en er was er ook ééntje die drugs ging verkopen op Tomorrowland.

Haberdoebas | 19-01-22 | 14:26

@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:33: Alle vrouwen hebben daddy issues in meer of mindere mate. Net zoals BPD geen afwijking is. BPD vrouwen zich precies hetzelfde als alle vrouwen, alleen gaat bij hen de turbo erop. Elke vrouw is in crisis in staat zich te gedragen als een ontspoorde BPD'er.

nobele wilde | 19-01-22 | 15:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Arme meid zag zichzelf al in de spotlight op broadway. De actrice van weleer. Lekker wonen in Amsterdam. Het leven leven, maar er kwam wat tussen. En dat ligt niet aan haar. Dat ligt aan het beleid van iedereen. Behalve die van haar. Nee we begrijpen je helemaal. Arme Lotte. Ik wens je een hoop realisme. Sterkte. Of zo.

sander3488 | 19-01-22 | 13:30

Misschien had Lotte iets moeten leren waar mensen wel behoefte aan hebben in plaats van een baggeropleiding en dan heel hard roepen dat geld anders verdeelt moet worden.

Proditor | 19-01-22 | 13:29 | 1

Het maakt even niet uit wat ze heeft geleerd. Het gaat erom dat als je in de range van het minimuminkomen en enkele honderden euro's daarboven zit, het water aan de lippen staat. De kosten van het levensonderhoud stijgt gigantisch maar het inkomen van mensen niet. Kortom, de route richting armoede is kort en dat gaat een probleem worden in ons land.

zevensprong | 19-01-22 | 13:40

gelukkig is ze wel erg inclusief #blm en #jijbentwelkom

dan heb je het zelf maar ff wat minder zolang je maar niet racistisch bent.

topgozert | 19-01-22 | 13:29 | 2

De heerlijke cognitive dissonantie die lefties tentoonspreiden is prachtige om te zien. De correlatie niet zien tussen massa immigratie en dat ze geen sociale huurhut kunnen krijgen.

Ach ja. Misschien dat Lotte eens Jan Schaefer eens kan opzoeken. De laatste half fatsoenlijke PvdAer. Die zei ooit, in gel*l kun je niet wonen.

Waar moeten de nieuwe medelanders wonen Lotte? In gel*l zeker niet. Dus... rijdt nog maar even een keertje naar de voedselbank. Je bent toch immers wel sociaal?

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:32

Dit vrouwtje is natuurlijk een slecht voorbeeld, maar het lijkt wel een groeiend probleem dat men met een fulltime baan toch niet altijd aan alle kosten kan voldoen, laat staan sparen. Dan werk je dus letterlijk om te overleven en geen stuiver meer. Leuk man.
Het leven is ook buiten Amsterdam duur + de meeste banen zijn nou eenmaal in de randstad. Er is een reden dat er veel vraag naar woning in/om Amsterdam is.

Gino Pietermaai | 19-01-22 | 13:29 | 2

Spijker op kop, zelfs met baan is de kans groot dat je geen klote over hebt.

Baksteenbakker | 19-01-22 | 13:32

Zo is het Gino

Dr. Worstenbroodje | 19-01-22 | 16:53

Mevrouw zegt dus "stop met VVD stemmen".

Maar mijn grote gok is dat mevrouw stemt voor partijen die liever het geld afstorten in potten aan de voet van de regenboog. Deze mevrouw, dat lijk ik zo te zien, wil milieu. En mensen helpen. En eerlijk. En duurzaam. En samen. En voor iedereen. En Europa.

Nou. Eerlijk zal je krijgen, dan.

Knufter | 19-01-22 | 13:28

Miljoenen Nederlanders zitten vast in deze groep; 1600 to 2500 euro per maand. Het leven is onbetaalbaar duur geworden voor deze groep. De gevestigde politieken partijen voeren decennia oorlog tegen deze mensen - waarom?

McCain | 19-01-22 | 13:27 | 7

Met 2500 zou je toch prima moeten rondkomen. Mits je bereid bent in een dorp in de provincie te gaan wonen. En niet in één van de peperdure steden.

Plaque-doctor | 19-01-22 | 13:35

@McCain | 19-01-22 | 13:34: Nee niet de oorzaak.. alleen dit is de grioep waar verhoudingsgewijs het meeste geld is te halen. Als er in Nederland 10 miljoen middeninkomens zijn die allemaal 10 euro inleveren, levert dat meer op als 4 miljoen 20 euro inleveren

johnyl | 19-01-22 | 14:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Tja het is triet. Merk ook dat in je eentje net boven modaal je ook niks kan krijgen. Maarja als woningen die ooit 95.000 waren ineens voor 200.000 gaan hier wordt het lastig. Denk je het ok voor elkaar te hebben en wil je een fatsoenlijke 55m2 ga je naar 240k, begin niet over een tuintje met schuurtje das vanaf 350k.

Gelukkig heeft de bovenkant van de markt er minder last van. Dan hoeft er ook niks te gebeuren en is het vooral van alle kanten profiteren.

Baksteenbakker | 19-01-22 | 13:27 | 3

Hier hetzelfde, bovenmodaal maar val overal buiten. Single, huurflat en kopen zit er gewoon niet in. Huizen die 8 jaar geleden voor 150k gingen nu bijna 3 ton en de media maar roepen dat de prijzen maar 10% zijn gestegen. Uitzichtloos is het en het begint mij meer en meer te storen. Zit verdomme in dezelfde wijk en situatie als uitkeringstrekkers en criminelen die niet 40 uur per week kwijt zijn aan werken, waarom doe ik het nog pff.

Statix | 19-01-22 | 13:39

@Statix | 19-01-22 | 13:39: Tsa u bent waarschijnlijk de hardwerkende belastingbetalende burger. Dan ben je altijd de sjaak.

johnyl | 19-01-22 | 14:03

@Statix | 19-01-22 | 13:39: hopen op een crisis man, mijn baan is daar niet gevoelig voor en ik hoop jij ook niet. dat is binnen 5 jaar voor ons denk ik de enige kans dat er wat veranderd.

Baksteenbakker | 19-01-22 | 14:37

Wel fijn dat we meer richting onze groter broeder Duitsland gaan en een klasse 'Working Poor' aan het vormen zijn. Gevolg hiervan is dat de ziektekosten weer stijgen, daar deze klasse (en daar wordt vanuit de EU veel over geschreven) mentale problemen ontwikkelingen en sociale uitsluiting ervaren wat natuurlijk weer opgelost moet worden. En ja, deze mevrouw kan ander werk zoeken of een andere carrière starten, maar we moeten niet allemaal op de snuifas willen werken.
Gelukkig zal Rutte doen wat hij altijd doet, het probleem verschuiven naar een andere partij, mevrouw Schouten kan weer aan de slag. Eens met haar geen VVD meer stemmen trouwens, .

keizeradmiraal4 | 19-01-22 | 13:26

Tja een generatie die alleen maar nutteloze zaken wil ‚studeren‘ zoals theaterwetenschap, genderstudies, media en communicatie en noem maar op, vervolgens in het centrum van Amsterdam moet wonen om dat dat hip is en dan maar zaniken en klagen. Leer een vak (loodgieter,elektromonteur o.i.d.) ga werken verlaat Amsterdam en geniet van het leven.

Sieg Hein | 19-01-22 | 13:26 | 5

vroeger gingen mensen ook naar allerlei accademies. Een levensvervulling voor velen.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:17

@McCain | 19-01-22 | 13:30: omdat velen denken slimmer te zijn maar gewoon stiekem in de tijd van de baas op internet zitten te klooien.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:17

Verlaat dan ook Nederland. Dan geniet je nog meer.

Haberdoebas | 19-01-22 | 14:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Netto zou ze ongeveer 1600 euro verdienen bij een fulltime baan. Dus na betalen van de huur ~950 euro over. Lijkt me sterk dat je daar niet je overige vaste lasten van kunt betalen en dan ook nog af en toe een cappucino kunt drinken.

Jammer dat bij dit soort items heel snel gezegd wordt dat iemand te weining geld krijgt terwijl het niet echt duidelijk waar het inkomen naar toe gaat.

MrTee | 19-01-22 | 13:24 | 7

Waarschijnlijk ontvangt ze ook nog wel wat toeslagen/subsidie.

Lompelul | 19-01-22 | 13:40

@Lompelul | 19-01-22 | 13:40: datr zal wel niet bij samenwonen (om te delen). Bij onbenul kunt u beter niet reageren.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze werkt dus bij Allianz. Normaal werkt ze dan in het kantoor aan de Poeldijkstraat. Dit kantoor is naast de dagbesteding voor junkies en zwervers en vlakbij het Middendelflandplein het het Confectiecentrum.

Ga eens slijmen bij de baas en vraag of je vanaf Brussel mag gaan werken.
In Sofia hebben ze ook een groot callcenter.

Alles beter dan dat klotegat op erfpacht.

Haberdoebas | 19-01-22 | 13:24 | 2

Is nog best een aardige suggestie

Diederik_Ezel | 19-01-22 | 13:32

huurders betalen geen erfpacht.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:15

Beste Lotte. Je hebt je stufi verknald aan een waardeloze opleiding. Nu moet je alsnog een vak leren. Of een rijke vent vinden.

Verder vind ik het nog wel meevallen, €1266 voor 46m². Tenzij je diep in west woont of de Bimre(Bims) woont, dan ben je misschien wel de sjaak.

Anyway Amsterdam is ook niet voor werkende middeninkomens. Alleen voor rijken en armen. Je hebt nu je les wel geleerd denk ik. En oh... de VVD bestuurt de stad niet. Dat was decennialang PvdA, en nu D66. En oh... het komt niet door kapitalisme dat je te weinig verdient om te kunnen wonen. Maar door de overheid. 50+% van de woningmarkt is sociale woningbouw. Dan raar vinden dat de prijzen zo stijgen Dat is niet door een gierige VVD fabriekseigenaar bepaalt, maar door dezelfde overheid bevolkt door partijen waar je waarschijnlijk op stemt.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 13:23 | 9

@McCain | 19-01-22 | 13:48:
Mee eens dat de VVD het land sloopt. Maar CDA, PvdA, GL, CU en D66 helpt daar vrolijk aan mee. Gesteund de laatste 10-20 jaar door partijen als 50plus en PvdD. Kans is erg groot dat Lotte en haar ouders op een van deze partijen hebt gestemd. Ergo, you get what you f*cking deserve.

Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 14:01

@Graaf_van_Hogendorp | 19-01-22 | 14:01: U heeft gelijk over stem gedrag en het politieke beeld. Dat Nederland steeds meer op Mexico gaat lijken is een heel groot probleem. We zouden niemand die toekomst moeten wensen ookal stemmen ze op de verkeerde partijen.

McCain | 19-01-22 | 14:11

@miknic | 19-01-22 | 13:31: Of in een koophuis van 96m² met een bruto hypotheek van €526. Mag jij bedenken waar (raad je waarschijnlijk toch niet).

Mbovenka | 19-01-22 | 16:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Verhuis dan!
Heb ik ook gedaan. In plaats van mijn oude torenhoge hypotheek betaal ik nu een extreem lage huur voor een appartement van vergelijkbare grootte. Plus: nul komma nul stookkosten, want op de een of andere manier is dit appartement zo warm dat er niet of nauwelijks gestookt hoeft te worden (tot op vandaag de kachel nog niet aan hoeven zetten). Tel daarbij een elektrische boiler en dito fornuis op, en je zit qua vaste maandlasten op rozen.

Kameraansteker | 19-01-22 | 13:22 | 3

Probeer maar eens een woning te krijgen..

miknic | 19-01-22 | 13:32

@miknic | 19-01-22 | 13:32:
Daar heb je absoluut een punt, dat besef ik ook. Maar kom, buiten de Randstad zijn er mogelijkheden waar Lotte actief op zou kunnen zoeken i.p.v. haar tijd te verdoen met klagen. Dat vind ik dan weer net iets te makkelijk.

Kameraansteker | 19-01-22 | 13:42

Ah VVD heeft ze het over, die partij die altijd voor massa immigratie gaat en tegen huizen bouwen is.
Laat me niet lachen..

hang-time | 19-01-22 | 13:22
-weggejorist-
mghammer | 19-01-22 | 13:21 | 2

De puinhopen van Paars.

de drijfsijs | 19-01-22 | 13:21

Misschien moeten ze deze video laten zien op de open dag van de theater school.

Diederik_Ezel | 19-01-22 | 13:21 | 1

Dit.

sander3488 | 19-01-22 | 13:34

Als acteur/actrice krijg je precies genoeg om je reiskosten te betalen.

Papa Jones | 19-01-22 | 13:20

Na die eerste vraag “in welke stad zou Lotte wonen”? Kom ik met de reactie; Stalinnerdam.

Ga nu verder lezen of ik een juiste gedachte heb.

Nuuk | 19-01-22 | 13:20

Ik word zo gruwelijk moe van die bakken vol crea tumoren die imago technisch in Amsterdam móéten wonen. De helpdesken in Nederland zitten inmiddels vol met afgekeurde acteurs, werkeloos horeca personeel en natuurlijk de niet te vergeten startup ondernemertjes.

Dr.Hermannes | 19-01-22 | 13:20

Wat minder moeite met deze dame en het feit dat ze ook bij een alarmcentrale werkt dan met een. asielzoeker die zijn/ haar hand op komt houden en de rest van zijn/ haar leven aan het staatsinfuus ligt en nul komma nul positieve bijdrage levert aan deze maatschappij. opmerkingen als dan moet je niet in Amsterdam leven is kul. Kennelijk is het dan wel ok dat we allerlei asiel hobby's bekostigen.

Briver | 19-01-22 | 13:19 | 1

Deels met je eens. Zij werkt inderdaad wel en probeert er wat van te maken. maar
- heeft wel een studie tot werkloze gedaan
- stemt deugpartijen die het land nog verder naar de afgrond helpen
- wil per se in Amsterdam wonen

Goofy Goofball | 19-01-22 | 13:40

Er zou een keurmerk moeten komen voor kansvolle opleidingen. Dan had de theaterschool een dikke rode E gekregen. (A tot F)

Maar goed, begin met weg te gaan uit Amsterdam. Een callcenter kan je ook draaien op plekken waar je wél leuk en veilig woont. Laat staan betaalbaar met ongeveer 2/3 minder.

Ja 116 euro per maand achteruit is echt wel veel, maar dát hoort niet onoverkomelijk te zijn. Dan spaarde je echt gewoon te weinig.

En niet sparen is een doodzonde voor jezelf. Elke euro telt daarin.

Tip voor elke armoedzaaier: vertrek uit de randstad naar leukere en betaalbare gebieden en ga tot een eurotje of 15.000 sparen voor je weer geld aan leuke dingen uit gaat geven. En ja het kan heel lang duren voor je zover bent als je maar een tientje p/'m kan sparen.

Warhead | 19-01-22 | 13:19 | 4

125 jaar om precies te zijn. En dan is er nog geen rekening gehouden met de kosten van je spaarrekening.

Charred_Metal | 19-01-22 | 13:56

zeldzaam gelul en wereldvreemde onzin.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:13

@AntiZanicz | 19-01-22 | 14:13: Astrazanikert voelt zich op de teentjes getrapt omdat Warheads opmerking iets te dicht bij huis komt. Astrazanikert vertelt er niet bij hoe Lotte dan wél haar woning in A'dam moet bekostigen. Astrazanikert heeft niet door hoe zijn tegel precies op zijn eigen bijdragen slaat. Wees geen Astrazanikert.

nobele wilde | 19-01-22 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

*the voice modus on* ik wil haar wel wat toestoppen.. echter niks voor niks..

broervandenhollander | 19-01-22 | 13:19

Kan Lotte niet bij de Mol aan de slag? Die schijnt goed te betalen.

herstelkous | 19-01-22 | 13:18

Realitycheck: Lotte is een callcenter medewerker en houdt van theater en cultuur. Ze droomt ervan om actrice te worden maar werkt nog maar 1 dag per week in haar vakgebied. Het huis waar ze woont is te duur voor haar. Lotte moet verhuizen maar dat wil ze niet. Lotte wil geen boer zijn. Wees geen Lotte.

Stijlloosadverteren | 19-01-22 | 13:18 | 6
-weggejorist-
Carnage | 19-01-22 | 13:30
▼ 3 antwoorden verborgen

theaterschool, actrice.

Daar gaat het al fout. De rest is logisch gevolg.

Gladiator Fap | 19-01-22 | 13:18 | 2

Precies dit.

de euro middenweg | 19-01-22 | 13:36

Maar is ze ook keurig vegan, blm, pro-eu en lgbqwerty?

nobele wilde | 19-01-22 | 15:38

Met een beetje technische opleiding verdien je dat per week.

Feynman | 19-01-22 | 13:17 | 4

@H. Caulfield | 19-01-22 | 13:49: Jaarcontracten obv zzp

small_town_dude | 19-01-22 | 13:53

90K/jaar, dan heb je meer nodig dan een beetje technische opleiding, en mag je ook redelijk carrière gericht zijn. Die theaterschool is mbo neem ik aan? Dan zijn dit soort bedragen nog iets verder uit het zicht.

Ananas Skaiwokker | 19-01-22 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Theater is een hobby, geen werk.

Linkshandig | 19-01-22 | 13:16 | 3

Dit dus.

Papa Jones | 19-01-22 | 13:21

Laten we het iets anders verwoorden. Theater is een hobby waar sommige hun werk van kunnen maken.

Viperke | 19-01-22 | 14:15

Het is wel degelijk een vak. Maar niet iedereen gaat er echt geld mee verdienen.

En Lotte is nu kwa lichaam niet de type die de flitsende rollen krijgt. Eerder de rol als dikke huisvrouw. Alleen zijn deze in de theaterwereld zeldzaam.

hangtiet met knoop | 19-01-22 | 15:42

Leer een vak en zoek een fatsoenlijke baan, anders niet zeuren dat je onrendabel bent in de stad. Terug naar Limburg is ook een optie, daar hebben ze ook theaters. Moe van al dat slachtofferschap in onze samenleving.

amateurrr | 19-01-22 | 13:16 | 2

Slachtoffer schap? Dit is een voorbeeld hoe twintigers die een huis willen steeds achterlijke kosten krijgen. En dat terwijl de rekening nog moet komen.

ikdenkwat | 19-01-22 | 13:20

@ikdenkwat | 19-01-22 | 13:20:
Dus ga je maar zielig voor de camera zitten doen? Onderneem actie, zoek een extra baan of een andere woning, ga bezig met een oplossing. Dat huurprijzen stijgen is van alle tijden, dan moet je maar anticiperen. Daarnaast zijn er genoeg twintigers die een eigen woning hebben, alleen dat is vooral niet in steden als Amsterdam. Go figure!

amateurrr | 19-01-22 | 13:23

Vakkenvullers zat gevraagd, of is dat te min met een theateropleiding... en met dat brutosalaris en die huur krijgt ze ongeveer 300 huursubsidie en 108 zorgtoeslag!

redthehaghue | 19-01-22 | 13:16 | 1

Kunnen ze gelijk de rest een beetje entertainen, Vakkenvul-clowns.

tiku99 | 19-01-22 | 13:49

Als je ergens geen fatsoenlijk inkomen uit kunt halen is het een hobby en geen baan.

_pacman_ | 19-01-22 | 13:15 | 5
-weggejorist-
Vanilla | 19-01-22 | 14:40

@Incitatus | 19-01-22 | 13:51: Aan de foto's te zien heeft ze ook minimaal 1 kind. En die kosten duur... Toch maar verhuizen dan naar een oord met wat meer schappelijke huren. Voor de callcenter baan is het geen punt. Voor het acteer werk dan maar wat meer reizen.

hotmint | 19-01-22 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor 1700 euro leef je in een ander europees land relatief "vorstelijk" en goed zelfs. Ik ben 3.5 jaar geleden ge-emigreerd en nam mn hele internet onderneming mee die ik voor 13 jaar overigens al draai. Guess what. Ik leef uitstekend, voel me goed iedere dag en belangrijker ik onttrek me van al die negativiteit iedere dag in Nederland. Laat het maar lekker imploderen. Heb gisteren een BBZ aanvraag voor een klant ingediend in Amsterdam. Door kleine lettertjes heen staat dat ze toetsen of je bedrijf levensvatbaar zou zijn. Ergo het is een shakedown van ondernemingen die weinig tot geen kans maakte en de overheid er gewoon vanaf wil. Laat het maar failliet gaan allemaal. Overheid zorgt wel goed voor zichzelf.

Krachtkoe | 19-01-22 | 13:15 | 4

Welk land dan. En verdien je daar 1700 in callcenters en wat acteerjuf-werk? Nee dus.

redanx | 19-01-22 | 13:21

@redanx | 19-01-22 | 13:21: Er zijn genoeg telemarketing bedrijven in grotere steden zoals Lissabon, Madrid en noem maar op waar je als nederlander confirm nederlands salaris zitten kunt. Zit je nog dik boven modaal inkomen. Je moet de schakel echter wel om kunnen zetten om Nederland te kunnen verlaten.

Ik verkoop m'n zaak in ~ 1.5 jaar en begin nu al in vastgoed.

Krachtkoe | 19-01-22 | 13:40

geen negativiteit maar u zit wel de Nederlandse websites bij te houden

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Nare situatie, maar kan ze echt geen intelligenter en beter verdienend werk zoeken dan callcenter medewerker? 1700€ bruto is wel erg weinig

Diederik_Ezel | 19-01-22 | 13:14 | 6

Een barvrouw verdient al bijna het dubbele, met fooien.

small_town_dude | 19-01-22 | 13:28

@Met_baard | 19-01-22 | 13:32: sorry dat is juist, ik verblijf thans in Brussel, alle horeca draait hier. Soms wel een QRcode nodig, niet in buurten waar de politie nooit komt.

small_town_dude | 19-01-22 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wel miljarden naar de stikstofflauwekul om d66, pvda en gr.links te pleasen.
Dat dan weer wel.

bqbq | 19-01-22 | 13:13 | 2

Hallo Theaterschool?! Als Lotte een echte opleiding en beroep had gekozen, dan was ze er wellicht minder bekaaid vanaf gekomen.

Miljarden naar stikstof en de EU, plus nog eens veel miljarden naar fondsen om de zwakke EU broeders drijvende te kunnen houden, daargelaten want dat mag ook wel eens wat minder...

Mensen met een bijstandsuitkering, anders dan WW/AOW/WIA, die moeten blij zijn dat de huur met G/W/L, zorgverzekering en het vreten betaald krijgen, voor de rest gaan ze maar werken.

BadPatNL | 19-01-22 | 13:22

onzin, pvda en groen links zitten niet in het kabinet en hoeven niet gepleased te worden.

AntiZanicz | 19-01-22 | 14:08
-weggejorist-
Transgender-Airlines | 19-01-22 | 13:12 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen