Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMT wil nieuwe maatregelen: Uitbreiding coronapas en horeca weer de sigaar

Daar komt de winterlockdown

Heeft u genoten van uw te korte kroegavondjes, uw net niet festivals en uw zogenaamde QR-vrijheid? Mooi, want een deel kunt u weer gedag zeggen. Welk deel weten we nog niet, maar daar babbelt het OMT vandaag over dus dat lekt binnenkort wel uit. Gisteren overlegde het OMT al met de pers, waardoor we weten dat nieuwe maatregelen hoog op de agenda staan. "Ik denk dat we het laatje weer open moeten trekken met de maatregelen die we al hadden", zo legde OMT-lid Andreas Voss de bal al voor het doel gisteren bij Op1. Het is nu aan Hugo en Mark om hem makkelijk in te schieten. Met welke nieuwe regels dit clownsduo hoopt te scoren is nog ""geheim"", maar de T meldt al dat naast een uitbreiding van de coronapas ook de horeca wederom de pineut is. Dus dat wordt weer braaf op een stoeltje zitten met uw zuippilsje en na twee biertjes weer stilletjes naar bed zonder te dansen. Ambtskettingdragers lopen lokaal al vooruit op de maatregelen door alle carnavalsfun te verbieden en ook Sinterklaas (kwetsbare oude man) is op steeds minder plekken welkom. Het mag duidelijk zijn: het wordt weer een gure winter. 
UPDATE: Vandaag 12.713 besmettingen. Weer net geen record. Ziekenhuizen: -8, IC: +8.

Goh! Hugo is flexibel met de feiten

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik hou het graag simpel bij super gecompliceerde problemen:
Dus 'we' kunnen twee strategieën ontwikkelen tegen corona:
1)vanaf nu moet gewoon iedereen verplicht de Pfizer vaccinatie nemen (Pfizer schijnt het best te werken), anders een boete van 750 Euro. Ook moet iedereen vanaf 55+ verplicht de booster vaccinatie nemen.

2)we laten alle maatregelen los, en iedereen neemt dan maar de consequenties dat hij ziek kan worden, en we laten gewoon de natuur en natuurlijke resistentie tegen corona zijn werk doen.

Uiteindelijk lijkt me optie 2) het beste, je kan niet altijd door blijven gaan met deze halve maatregelen, het is gewoon één extra ziekte erbij, bovenop de griep, AIDS, Hepatitis, en al die andere virussen en bacteriën die overal op ons loeren.
Het is een eeuwige strijd tussen (zoog)dieren en virussen.

King of the Oneliner | 11-11-21 | 03:00

OMT -Maid of orleans

Orchestral Manoeuvres In The Dark (yt)

dhrat | 11-11-21 | 00:20

Maar we zijn toch bijna allemaal geprikt? Hoe ken dat nou?

Vlasbaard | 10-11-21 | 21:54

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 09-11-2021 tot 10-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 7 personen
80-89 10 personen
90+ 6 personen
< 50 0 personen
Totaal 25
Waarvan 2 in het ziekenhuis
Waarvan 13 in het verpleeghuis
Waarvan 10 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 5 personen
10-19 1 persoon
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 1 persoon
50-59 5 personen
60-69 9 personen
70-79 17 personen
80-89 14 personen
90+ 4 personen
Totaal 58

mikes43357369 | 10-11-21 | 20:22

Geen idee wie die tweetende kerel is, maar leer eerst maar eens spellen, dat helpt je geloofwaardigheid te vergroten.

yokiamy | 10-11-21 | 17:29 | 1

Geloofwaardigheid.
Op Twitter?

Cannabooze | 10-11-21 | 20:43
-weggejorist-
Abject | 10-11-21 | 16:07 | 1

"De Jonge hamert nu op betere spreiding van patiënten en op naleven van de basismaatregelen."

Maar de groteske carnavalsopeningsfeesten in Brabant gaan gewoon door .En dan verwachten dat iedereen anderhalve meter gaat aanhouden in rest van het land...

chausson61 | 10-11-21 | 15:32 | 3

Ja

postbus51 | 10-11-21 | 15:48

De Deurzakkers zijn gevaccineerd dus het feest kan beginnen.

san-taa-tum | 10-11-21 | 17:34

Nee hoor die gaan niet door. Die worden al door de comité's zelf gecancelled één voor één, die wachten niet meer op Hugo en de rest. Of, misschien beter gezegd, die zijn al gedresseerd door Hugo en de rest, zodat die laatsten het niet meer hoeven te zeggen. Systeem werkt, is precies waar ze naar toe willen. Dat iedereen en zijn moeder zichzelf cancelt, opsluit en opvoedt. Hoeven zij het niet meer te doen.

Joyce | 10-11-21 | 18:15

In tijden van hoge virusdruk bewijzen de vaccins hun waarde.
En iedereen wordt zenuwachtig....

Krijgtheenenweer | 10-11-21 | 15:29

Niet-vaccineren is niet het probleem. Maar laat een ongevaccineerde dan ook zo moedig zijn om, zodra hij/zij/het besmet raakt, geen gebruik te maken van de zorg, maar thuis in quarantaine te gaan tot de ziekte over is of hij/zij/het overleden is. Dat is consequent.

Leffe Blonde | 10-11-21 | 15:21 | 12

@Casus Lou | 10-11-21 | 17:21: dus je kan je laten vaxxineren tegen verkeersongelukken? Das nieuw. Lutser.

BoerKoekoek | 10-11-21 | 18:31

Er is een capaciteitsprobleem wat nu weer duidelijk wordt door covid. Leestip: https://www.hpdetijd.nl/2021-11-05/niet-het-aantal-besmettingen-maar-het-gebrek-aan-zorgpersoneel-is-ons-grootste-probleem/

Waardoor is dit capaciteitsprobleem eigenlijk ontstaan? Graag het probleem bij de kern aanpakken. En iedereen die voor de beleidsmakers en dus voor dit beleid heeft gestemd mag zijn verantwoordelijkheid wel eens nemen en achter aan sluiten als het op de zorgvoorziening aan komt. Dát is pas mensen verantwoordelijk houden voor hun keuzes. Niet dan?

zegmaarwij | 10-11-21 | 19:10

Pfff weer zo’n een… ja best maak mij trouwens toch niet uit… kut land, kut wereld, dan maar thuis doodgaan… Zeker door zulke plempsels… Hoop dat jij niet op het IC drijgt te komen wegens iets waar je zelf ‘ook je verantwoordelijkheid’ had kunnen nemen maar daardoor achter aan de rij komt, of eigenlijk hoop ik dat wel..

MarzHimSelf | 11-11-21 | 01:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Kan niet wachten tot we weer twee dagen mogen dansen van Hugo in de zomer van 22.

Phreack | 10-11-21 | 15:09
-weggejorist-
Banaanrepubliek | 10-11-21 | 14:59

Tuurlijk, heeft vorig jaar ook uitstekend gewerkt. NOT

zoalsikhetzeg | 10-11-21 | 14:38

Tjah, wat anders,
- De ziekenhuizen liggen vol.
- Reguliere zorg is weggedrukt.
- Code zwart voor de ICs dreigt.
Kom op, twijfelaars, help graag een handje...
Alsjeblieft.

hotmint | 10-11-21 | 14:28 | 4
-weggejorist-
luistukvreten | 10-11-21 | 14:56

Er staan nog twee gesloten ziekenhuizen leeg….

De Blauwe Baviaan | 10-11-21 | 15:56

Haha ik twijfel niet .

Aap van Eva | 10-11-21 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

Omdat dansen met Janssen en Astrazenica zo goed zijn en ons de vrijheid geven, mag je er niet mee gaan skieén.

Bjorn19851111 | 10-11-21 | 14:22

Ik begrijp niet wat iedereen moeilijk doet, slinger die massa-productie bij Pfizer een beetje aan en vanaf december iedereen eenmaal daags na de maaltijd een boostershot erin.

breakingnews | 10-11-21 | 14:19 | 3

Is een Pfizer continu-infuus misschien de remedie?

squadra | 10-11-21 | 15:34

Kan het niet gewoon in het drinkwater?

Aap van Eva | 10-11-21 | 16:16

Ja, je kan zeggen wat je wil maar het is deze regering toch mooi gelukt om eindelijk eens eenheid te creëren in ons mooie kikkerlandje. Met z'n allen tegen de ongevaccineerden. Yeee-haa!

Teluitjewinst | 10-11-21 | 14:13 | 1

Ik heb mijn 2e hands NATO prikkeldraad weten te verkopen middels een Sywertje. Goede tijden breken aan
(*kuch... zuur... humorloos... kuch*).

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 15:22

Mooi man, de jeugd gaat nu al na het vroeg stappen bij elkaar thuis verder doordrinken in - naar ik aanneem - totaal ongeventileerde ruimtes. Straks wordt dat dan de hele avond en nacht. En als deze fake-maatregelen dan weer niet blijken te resulteren in 0 mensen in het ziekenhuis, mag u straks alleen nog tussen 10:00 en 12:00 met uw QR code en mondkapje buiten op een terras een kopje koffie doen.

RichardBandler | 10-11-21 | 14:11 | 1

Nu je het zegt. Er verandert inderdaad maar weinig.

luistukvreten | 10-11-21 | 14:23

Ik zou deze gast wel willen als minister en hem tijdens de persconferenties willen zien.
Die gast is een kijkcijferkanon.
www.youtube.com/watch?v=vC5UTUAxgpE

Hij leeft nog. Is ie al via Wit Rusland in Nederland gekomen? Kan ie nog dit jaar worden ingezet als Nationaal Quarantaine Coach Master Minister?

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 14:10
-weggejorist-
JdelaT | 10-11-21 | 13:56

Betekent dit Corona gebeuren een baan voor het leven van Hugo ? Ik mag het hopen voor de man ,want die vindt never nooit meer een andere publieke functie want ongeloofwaardig met al zijn gebroken beloftes. Then again... hij zit in kartelvaarwater..... en dan mag je nogal eens falen en doorgaan en doorgaan en doorgaan.

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 13:51 | 1

Hij kan alleen nog maar vooruit inderdaad. Veel plezier met hem Europa.

luistukvreten | 10-11-21 | 14:57

@De Blauwe Baviaan | 10-11-21 | 14:01:
LOL, dat wat een belachelijke mening.

De Eierbal | 10-11-21 | 18:54

@Lomo | 10-11-21 | 14:27:
Als er vandaag een vliegtuig neerstort is het niet logisch dat er morgen nog één neerstort en de dag erna twee. Iets met exponentiële groei.

De Eierbal | 10-11-21 | 18:55

@De Eierbal | 10-11-21 | 18:54: jemig, hij is zelfs gejorist. Ik waardeer altijd inhoudelijk commentaar. Nu kan ik niet inhoudelijk reageren op je commentaar. Overigens raar dat het weg is gehaald, want het is toch gewoon bekend dat zorgverzekeringsmaatschappijen de ziekenhuizen betalen?

De Blauwe Baviaan | 10-11-21 | 21:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Met een regering zoals de huidige en met het karakter van de gemiddelde Nederlander zal dit virus in ons land niet te stoppen zijn, nooit!

Eminent | 10-11-21 | 13:37 | 3

Wonderbaarlijk eigenlijk hoeveel zo'n virus eigenlijk weet van landsgrenzen en lokaal bestuur.

luistukvreten | 10-11-21 | 15:01

@luistukvreten | 10-11-21 | 15:01: Dit moeten wel kleine miniatuur chinezen zijn... kijk es wat beter door die electronenmiscroop....

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 15:24

Dat karakter heeft de regering zelf gecreëerd.

dennistegelwerken | 10-11-21 | 17:13

De R is in de maand, wat een paniek om wat voorheen gewoon bij het leven hoorde. Toen was je wat snotterig ,grieperig en hoesten en bleef je ziek thuis. Nu heet het besmettingen en schiet bijna iedereen in een kramp.

ja,diedus! | 10-11-21 | 13:36 | 2

Vroeger stond voor een verkoudheid een week thuis uitzieken, voor een griep wat langer, dat koste teveel en daarom werd er eigenlijk steeds meer van je verwacht toch te komen werken, want ziek zijn was een keuze!

Toen het een beetje bij de beleidsbepalers tot de botte hersens begon door te dringen dat deze uitspraak toch wel als kwetsend werd ervaren door mensen met kleine kinderen, die bijvoorbeeld iets verschrikkelijks als kanker hadden/kregen, werd het credo: Ziek zijn overkomt je, ziekmelden is een keuze!

En zo kan het ook gebeuren dat zelfs in deze tijden van een pandemie, van mensen met een vastgestelde COVID besmetting, verwacht wordt om te komen opdraven.

PieterC | 10-11-21 | 14:05

De mensen die thuisbleven waren zelfs de aanstellers. Gewoon doordraaien potdomme!

luistukvreten | 10-11-21 | 15:02

Alle ongevaccineerden in lockdown, de samenleving betreden op eigen risico. Geen ongevaccineerden meer opnemen. Een zuurstofflesje thuis op de bank kunnen ze krijgen! De rest gaat door met leven.

PIS-Alchimis | 10-11-21 | 13:27 | 28

@ Kwakjeszalver | 10-11-21 | 15:56 | De ongevaccineerde eitjes die de dood in de ogen hebben gekeken en nu iedereen smeken om zich toch maar vooral WEL te laten vaccineren.

PIS-Alchimis | 10-11-21 | 17:08

@PIS-Alchimis | 10-11-21 | 17:08:
En over een paar maanden zijn het de gevaccineerde eitjes die de dood in de ogen hebben gekeken en nu iedereen verwijten die hen overgehaald hebben om zich WEL te laten prikken.

Kwakjeszalver | 10-11-21 | 17:57
▼ 25 antwoorden verborgen

Ik heb het eerder gezegd: Het aantal gevaccineerden zal uiteindelijk de IC's gaan bevolken. Het omslagpunt zal binnen een paar weken worden bereikt. En begrijp me nu niet verkeerd, dit is geen "lekker puh" betoog want het probleem is te groot voor infantiele reacties zoals ik die veel voorbij zie komen.
Iedere opname is er één teveel, welke status je dan ook hebt. Dat de besmettingen oplopen is een gevolg de politieke keuze om niets te doen als het moet en iets te doen als het niet moet met alle gevolgen vandien. Zowel sociaal als economisch. Middelen zijn doelen geworden. Het oorspronkelijke doel is uit het oog verloren en dat was "het ontzien van de zorg", die door henzelf tot op het bot is afgebroken. De laatste grote griepepidemie hadden we exact hetzelfde probleem en toen was er geen Corona. Ik denk dat testen voor toegang voor iedereen oplossing biedt. Heb je corona of voel je je ziek: Blijf thuis of laat je resten. Geen QR onzin, niet doen alsof vaccineren de uitweg is, want dat is het duidelijk niet.

Opblaas_boot | 10-11-21 | 13:25 | 18

@ultraman | 10-11-21 | 13:36: Het is maar goed dat jij niet op de markt staat. Zo verkoop je natuurlijk nooit iets.

luistukvreten | 10-11-21 | 15:11

@BRAAP | 10-11-21 | 13:46:
Ja, dat verbaasde mij ook die uitspraak. Maar dat zegt genoeg hoe onze wijze-mannen erin staan.
Scherts vertoning de wal zal het schip wederom keren de waarheid dat de meeste positieve testen nu gewoon bij gevaccineerden zitten zullen ze niet lang meer kunnen ontkennen.

enra | 10-11-21 | 16:27
▼ 15 antwoorden verborgen

Het volk krijgt de regering die het verdient. Toen we er wat aan konden doen is er massaal weeeeeer gestemd voor de nixfixers die nu wederom totaal falen! De komende jaren lekker door met Hugo en Mark. Wat een enorme tragedie dit vooruitzicht.

PIS-Alchimis | 10-11-21 | 13:19 | 1

Elke situatie kent zijn eigen holle oneliner. Tragisch eigenlijk.

luistukvreten | 10-11-21 | 15:16

Er zijn 15 % ongevaccineerden en de besmettingen gaan als een idioot. Dat zijn nooit ongevaccineerden.
Al twee jaar blijven die mensen onbesmet, zal dat door hun levens wijze zijn? geen horeca en geen schoolgaande koters?
Ergens gaat er iets mank en wordt dat gebruikt om iedereen gehoorzaam te krijgen.
Mij maak je niet wijs dat het grootste gedeelte ongevaccineerd is.
Ziekenhuis idem, het lijkt mij dat de vaccins niet werken in oude lijven....

enra | 10-11-21 | 13:18 | 11

@Grijskijkert | 10-11-21 | 13:21:
Nee geen fassebook hier, lijkt mij gewoon onlogisch dat die 15 % nu hun levenswijze dusdanig veranderd hebben dat ze nu wel besmet raken en de afgelopen 2 jaar niet.

enra | 10-11-21 | 16:46

@enra | 10-11-21 | 16:46: Doe's uitleggen dan waarom de helft (de andere helft >70 jaar met onderliggend lijden, gevaccineerd + herbesmetting maar verminderde afweer) van de gasten met Corona die in een ziekenhuis belanden, niet gevaccineerd is (die dus zgn. niet besmet raakten in de afgelopen 2 jaar) ? <in afwachting van een plausible verklaring met vingertjes trommelt>

Grijskijkert | 10-11-21 | 17:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat ik dan wel weer heel erg goed vind, is dat ze het aantal IC bedden toch onmiddellijk opgeschaald hebben. Echt crisismanagement, Mark en Hugo wat een helden!

Teluitjewinst | 10-11-21 | 13:14 | 4

Gelukkig hadden ze ook nog wat centjes over voor extra boa's.

ceriel82 | 10-11-21 | 13:51

Schrijf jij soms stukjes voor de speld?

luistukvreten | 10-11-21 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

In China, waar de ‘zero tolerance’ strikt gehandhaafd blijft, waar inmiddels 75 procent van de bevolking volledig gevaccineerd is (en waar een enorm pak sneeuw gevallen is in het noorden) is in de afgelopen weken op de gekste en meest uit elkaar liggende plekken COVID voorgekomen. Van 17 oktober tot 5 november kwamen 918 nieuwe gevallen voor. Gisteren 65 nieuwe bevestigde besmettingen ( plus 34 asymptomatische) en vandaag 43 ( plus 46 asymptomatische), met een onderlinge geografische spreiding van duizenden kilometers, bij mensen die onmogelijk met elkaar in contact kunnen zijn gekomen. Er lijkt geen kruid tegen gewassen. De nieuwste maatregel is die tegen het ‘ruimte/tijd contact’: iemand krijgt een bericht op zijn mobieltje dat hij langer dan tien minuten in een vierkant van 800x800 meter van een bevestigde besmetting is geweest - op straat, thuis, op school- maakt niet uit. De QR code van deze personen gaat meteen van groen naar geel, hetgeen betekent dat ze niet meer kunnen reizen. Ze meteen in zelf-quarantaine en ze moeten twee negatieve professionele testuitslagen in de opvolgende drie dagen kunnen overleggen om de QR code weer op groen te krijgen. Als ze op het moment van notificatie niet in de buurt van huis zijn, zorgt de lokale overheid voor quarantaine tegen een redelijke prijs (zélf betalen...) in hotels. Er zijn gevallen bekend van hele restaurants die ontruimd worden en waar ALLE gasten en ALLE personeel door mannen in witte overalls naar omliggende hotels werden gedirigeerd, omdat hun restaurant binnen 800 meter van een besmettingsgeval lag. Verleden zondag is de complete hogesnelheidslijn tussen Beijing en Xi’an met daarop tientallen treinen met tienduizenden mensen stilgelegd... omdat er één ‘verdacht’ geval aan boord van één van die treinen zat. De lijn werd niet weer opgestart voordat de betrokkene een uurtje of drie later in een uiterst spaarzaam bevolkt gebied uit de trein was geplukt. En omdat wij dat soort fratsen in Nederland niet uithalen ( niet eens kúnnen uithalen!) is het zo langzamerhand de hoogste tijd dat wij met z’n allen eens gaan bedenken hoe wij door gaan leven met dit virus. Want: dit.gaat.niet.meer.weg.

bisbisbis | 10-11-21 | 13:14 | 3

Je kunt ervan vinden wat je wilt, het is elk geval geen zwalkend beleid.

Kwakjeszalver | 10-11-21 | 13:49

Nou, dan hebben wij het hier dus heel goed met die halfbakken qr maatregelen.

geheelvergeter | 10-11-21 | 13:53

hahahaha... het lijkt de middeleeuwen wel, maar dan met mobieltjes. "De Pest" versie 2.0.

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 15:30

Eerst maar eens de elfde van de elfde op ouderwetse wijze vieren.
De burgemeester van Den Bosch riep de carnavalsvierders op om dat vooral "op verstandige wijze" te doen....

Schoorsteenveger | 10-11-21 | 13:09 | 4

Z'n broers zullen wel kroegen hebben in DenBosch e.o.

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 13:29

@ofarim | 10-11-21 | 13:16:
Zo is de ellende ook begonnen dus waarom niet gewoon nog een keer?

geheelvergeter | 10-11-21 | 13:59

@ofarim | 10-11-21 | 13:Die Limburgers komen er niet in want ze hebben geen verplicht polsbandje van €11 per stuk.

Dr. Worstenbroodje | 10-11-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Indriya | 10-11-21 | 13:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Vorig jaar zaten we nu al lang in een lockdown, dus neem een prikkie.

SterF... | 10-11-21 | 13:04 | 3

Heeft ongeveer 90% al gedaan, lijkt niet heel best te werken.

keistad | 10-11-21 | 13:38

Prikkies werken niet zo goed m'n beste.

breakingnews | 10-11-21 | 14:03

werken steeds minder beste... volgens slecht observationeel onderzoek. Meer hebben we niet.

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 15:30

Heeft u klachten? Bleib zu Hause en laat u pesten.
Ja maar als ik naar zo'n pestlocatie ga dan kan ik toch niet thuis blijven?
Wie weet dat als ik gepest word ik anderen ook weer besmet?
Testen is de kern van de pest waar we in zitten.

keestelpro | 10-11-21 | 12:52 | 2

Dat gepest zou wel eens een bron van besmettingen kunnen zijn ook.

Situaties waarin mensen mogelijk besmet zijn geraakt:

1. 72,3% Thuis en bezoek
2. 15,1% Gezondheidszorg (vallen testlocaties hier ook onder?)
3. 8,6% Bijeenkomsten
4. 4,7% Reizen
5. 3,6% Werk
6. 2,2% Overig (ik heb daar beelden bij van orgies waar men elkaar in de neus zit te tongen, maar ik ben een wappie)
7. 1,4% Horeca
8. 0,7% School en kinderopvang

Bron: Coronadashboard > bron en contactonderzoek (alleen voor Drenthe, de rest van heel Nederland heeft de cijfers niet compleet (hoeveel is er naar de opschaling van dat bron en contactonderzoek gegaan))

SmurfenSlurfje | 10-11-21 | 13:12

Ik heb een stuk of 10 zelftesten van de apotheek in huis.
Om de paar dagen test ik, gewoon omdat ik het in de gaten wil houden.

Pietie | 10-11-21 | 13:26

Las in de krant dat zo’n 50% van de horeca vlgs Abnamro een schuld heeft gelijk aan een jaaromzet. De Belastingdienst is alweer aan het innen. Goude tijden voor deurwaarders. Die hoeven van de Hoge Raad ivm corona ook niet meer persoonlijk de stukken te overhandigen. Mag per post. Wel met dezelfde kosten vanzelfsprakend. Post- en maaktijdbezorgers kunnen de kolere krijgen. Nederland anno 2021.

Piet Karbiet | 10-11-21 | 12:50 | 1

50%!! Dat is heel veel. Nog maar eens de horeca aanpakken. Zucht.

zwartzondersuiker | 10-11-21 | 12:56
-weggejorist-
keestelpro | 10-11-21 | 12:47 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

I predicted it; horeca all closed, then the shops.
And what about Christmas? Just redo 2020.

Ik had heel graag ongelijk gehad......

MK27 | 10-11-21 | 12:47

QR-vinkje of geen QR-vinkje: Dit kon je van mijlenver zien aankomen. Om beleid te maken wordt nog steeds de volkomen ongeschikte PCR-test gebruikt, die ook de aanwezigheid van dode virussen (hallo immuunsysteem!) als 'corona-besmetting' aanduidt. Dus u bereidt zich best voor op een lange winter ( en wellicht nog vele winters).

Morgenstern064 | 10-11-21 | 12:46 | 6

@Papa Jones | 10-11-21 | 13:00: Maakt niks uit, de PCR test kan ook bij u een 'corona-besmetting' vaststellen....

Morgenstern064 | 10-11-21 | 15:14

@Morgenstern064 | 10-11-21 | 15:14: kan ie niet. de PCR test stelt een reeks moleculen vast die mogelijk grotendeels aan te treffen zijn bij een groot deel van een bepaalde (maar nog niet goed duidelijke) tak van de 11 corona viridae die vertebraten kunnen besmetten op de plek waar het watje ronddraait in uw keel. Meer zegt het niet.
Er is meer onbekend dat er bekend is, er wordt nog meer onbekendheid en onduidelijkheid gegenereerd door niet precies te associëren en te duiden. De discussies in de media/wereld zijn daarvan een mooi voorbeeld. De duidelijkste en meest logische taal die we kennen is de taal der wiskunde. Deze taal kent ook elementen die "niet te bewijzen kloppen" dan wel "onbegrepen" zullen blijven (Goedel). Deze taal duidt dit universum het minst slecht. Fysici gebruiken (o.a.) deze taal, extreem precies, maar merken ook, dat de juiste wiskunde zoeken om dit universum te begrijpen heel lastig is (Feynman). De medische wetenschap doet dit ook, veel minder precies. Heel veel minder precies. Het is moeilijk te bevatten dat dit zo tegenvalt, maar het valt heel erg tegen, vanuit het precisie perspectief. De onzekerheden zijn groot.
Wat nu gebeurt met de corona business is bussiness as usual: grote mate van onzekerheid, grote mate van onduidelijkheid, slecht onderzoek met grote conclusies, in een medische wereld die niet goed in staat lijkt te zijn de werkelijke waarde van hun onderzoek precies te weten en dit precies weet te duiden aan 'de mensen'. Geen gemakkelijk klus.
Gevolg: dit.

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 16:06
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ultraman | 10-11-21 | 12:46 | 2

De Ironie, ga je naar de huisarts om na 2 dagen gebeld te worden dat deze " gevaccineerde" arts positief besmet is. Of je even in quarantaine wilt gaan en een test wilt laten doen.

MoonBeebe | 10-11-21 | 12:44 | 8

@MoonBeebe | 10-11-21 | 13:38: Wat mij betreft niet ,het was sarcasme. QR code houdt helemaal niets tegen.....

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 13:58

@Koning BongoBongo | 10-11-21 | 13:58: Eensch! De reactie van papa Jones is voor mij echter 1 groot raadsel.

MoonBeebe | 10-11-21 | 14:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk dat we de 2e kamer en Euro parlement maar ff moeten sluiten. Hebben we toch niets aan.

Gaat het niet dan? | 10-11-21 | 12:40 | 3

Maar hier moet je wel een dag wachten voor zo'n test.
Te druk.
Te weinig capaciteit.

MK27 | 10-11-21 | 12:48

@MK27 | 10-11-21 | 12:48
Reactie staat verkeerd.
Sorry.

MK27 | 10-11-21 | 12:50

ff??

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 12:58

1/De QR code ondervangt helemaal niets ,is gevaarlijk binair ding dat schijnveiligheid creeert ,dus afschaffen.
2/Corona is niet te stoppen dus heeft complete lockdown geen zin ,want Corona begint na lockdown daar waar het bij begin lockdown on hold is gezet.
3/Dus... alleen grootschalige evenementen verbieden ,zoals die onzinnige feesten ,volle voetbalstadia ,protestacties ,Carnaval ,volle zalen ,vergaderingen etc.
4/Die boostershot moet en zal doorgang vinden ,dus waarom niet meteen er aan beginnen.
5/Thuis werken met max.30% bezetting bij de baas .

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 12:40 | 7

Ik zeg sowieso iedere maand een boostershot.

breakingnews | 10-11-21 | 14:13
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar waarom nog die QR-pas verder uitbreiden? Krijg daar serieus buikpijn van, al had ik wel al dunne stront begin deze week.

melkoerugzak | 10-11-21 | 12:33 | 3

Ik vandaag ook, zou er iets rondwaren?

Naall | 10-11-21 | 12:35

Joh, 2 collega's ook al.

Sjeintje | 10-11-21 | 12:42

Er heerst inderdaad iets buiten Corona veel mensen met maagproblemen.

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 12:44

Dit hele corona gebeuren is duidelijk niet fatsoen te bestrijden doordat er teveel vanuit politieke en economische belangen wordt gedacht. Hierdoor is elke nuchtere en fatsoenlijke discussie onmogelijk geworden en kan men kan ook nog eens niet leren van fouten die men maakte.
Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat vaccineren slechts tijdelijk helpt die bepaalde varianten. Maar dat het vaccineren niet helpt tegen overdraagbaarheid. Wat al die prikken op langere termijn betekenen is overigens ook (nog) onduidelijk.
Het enige dat wel blijkt te helpen is weersomstandigheden (voorjaar en zomer neemt kracht van virus af), ventileren en afstand houden. De vaccines schiepen de indruk (mede door overheden gepropageerd) dat de laatste 2 punten niet meer nodig zouden zijn, maar dat blijkt toch anders.
Het enige wat dus momenteel de verspreiding van het het virus kan indammen is ventileren en afstand houden. En natuurlijk als je je niet goed voelt: testen. En dat geld voor zowel voor on en gevaccineerden.

ultraman | 10-11-21 | 12:32 | 2

*Het enige wat dus momenteel de verspreiding van het het virus kan indammen is ventileren en afstand houden*
Ik moet wel zeggen uw smoelboek studie werpt zijn vruchten af.

botbot | 10-11-21 | 12:36

Maurice, is u dat?

Zbrodj | 10-11-21 | 12:46

Als ik mensen op elkaar geprakt wachtend in een rijtje op de QR vink zie en de vaak jonge mensen die het vinkje checken op 50 cm, vraag ik me wel af of daar de besmettingen niet ontstaan. Idem met testen. Oh ja en wilt u met hetzelfde potloodje allen even uw gegevens noteren .

2CVOcean | 10-11-21 | 12:32 | 2

Ja natuurlijk. Die pas ia nu de bron van alle nieuwe ellende. Iedereen mag door de pas lekker tegen elkaar aan gaan hossen. En gezien zij nu lekker virussen aan het uitwisselen zijn, brengen zij dit óók over naar ongevaccineerden die lekker extra banadeeld worden door de pro-wappies.

Warhead | 10-11-21 | 12:39

Oorspronkelijk was corona paspoort om verspreiding tegen te gaan. Dus als je wilt vliegen, of pas of testen. Nu blijkt dat vaccin transmissie via gevaccineerden niet tegenhoudt. Dis eigenlijk is pas obv vaccinatie onzinnig nu. Waarom wordt gebruik pas toch uitgebreid?

feiten_en _cijfers | 10-11-21 | 12:28 | 12
-weggejorist-
Roadblock | 10-11-21 | 13:15

@feiten_en _cijfers | 10-11-21 | 13:13: Dat gaat hij niet aan toegeven nog willen, want positief testen en het wekelijkse kaartje leggen in de kroeg missen is een onvoorstelbaar leed, en dat mag je een gevaccineerde niet aan doen. Het is allemaal de schuld van de niet gevaccineerden en Facebook!

PieterC | 10-11-21 | 14:29
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Banaanrepubliek | 10-11-21 | 12:27

Het wordt tijd dat het kabinet in lockdown gaat. Wel na een eerlijk proces uiteraard.

keestelpro | 10-11-21 | 12:26

ik ben in Scandinavië, Frankrijk, Duitsland en Italië geweest het afgelopen jaar. Daar klagen en protesteren mensen over en tegen de maatregelen. In Nederlanderland weten we het allemaal beter

wittedraak | 10-11-21 | 12:23 | 1

En terecht, wij zijn ook beter.

Egerius | 10-11-21 | 12:26

En nog blijft die louche 2e hands autoverkoper zeggen dat we bevoorrecht zijn dat we z'n prachtig goedwerkend vaccin tot onze beschikking hebben. Wees en vent zet je arrogantie opzij zeg dat het vaccin niet de uitkomst biedt waarop we hadden gehoopt. Werf verpleegkundifen zodat we over 2 jaar kunnen stoppen met lockdowns.

Cherrybouwdet | 10-11-21 | 12:20 | 8

Je doelt op Hugo en Mark neem ik aan?

Plaktong | 10-11-21 | 12:31

Het werkt minder goed dan gehoopt ja. Maar gevaccineerde zijn veel beter af bij besmetting dan ongevaccineerde. Heel simpel en daar kan jouw eigen onderzoek niets aan veranderen.

geheelvergeter | 10-11-21 | 14:06

@geheelvergeter | 10-11-21 | 14:06: Prima, hou de cijfers nog maar een maandje in de gaten. Het percentage gevaccineerden die het ziekenhuis en de IC opkomen stijgt zo'n beetje exponentieel.

breakingnews | 10-11-21 | 14:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik start een petitie: zorgpremie 10 euro per maand omhoog om extra ic-capaciteit te bekostigen.
Wie doet mee?

Amsterdamsko | 10-11-21 | 12:15 | 5

Corona kosten voor eigen rekening zonder vaccinatie en gratis met. Singapore aanpak.

Naall | 10-11-21 | 12:37

Eerst mijn pensioentje terug naar een acceptabel nivo brengen ,dus + 12% .

Koning BongoBongo | 10-11-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Had dan de laatste 2 jaar gewoon werk gemaakt van extra bedden en personeel. Maar dat zal wel veel te simpel gedacht zijn. Ik ben dan ook geen minister van volksgezondheid, die zal het wel beter weten.

Scepticus | 10-11-21 | 12:12 | 7

@Naall | 10-11-21 | 12:39: Een vaccinatie van een paar euro, per half jaar, voor 17 miljoen Nederlanders tegenover bedden van tonnen.

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 13:32

@Hans Kwalzan | 10-11-21 | 13:32: De eerste Pfizer vaccinatie stond voor 18,00 euro per prik in de boeken, totaal dus 36,00 euro. De boosterprik is al besteld en deze zijn al 20% duurder ingekocht, de prijs van de 2e boosterprik heb ik nog niet terug kunnen lezen, maar de contracten zijn twee weken geleden al getekend.

PieterC | 10-11-21 | 14:32

@PieterC | 10-11-21 | 14:32: Ja, vaccins zijn geweldig. Medicijnen verkoop je alleen aan mensen die ziek zijn. Vaccins kun je aan iedereen slijten. En dan nog eens, en dan nog eens. Iedereen!

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 15:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Als de ziekenhuizen te vol komen te liggen jaar in jaar uit zijn er te weinig ziekenhuizen. Terwijl we een verzorgingsstaat zijn en we gemiddeld de helft van ons inkomen afstaan aan de overheid.
Onze overheid is dus stinkend rijk maar weigert het geld uit te geven waar het voor bedoeld is. Als er ieder jaar 5000 mensen op de IC kunnen komen te liggen moeten er 5000 IC bedden zijn. Punt uit. Corona gaat nooit meer weg dus beter nu opschalen die zorg in plaats van de bevolking blameren, kleineren, opsluiten, straffen en hersenspoelen met leugens.

keestelpro | 10-11-21 | 12:10 | 26

@botbot | 10-11-21 | 13:43:
Toch opvallend.
U kan blijkbaar wel zeggen dat iemand stront in zijn ogen heeft, en als ik hetzelfde zeg word ik gejorist.

Roadblock | 10-11-21 | 15:20
▼ 23 antwoorden verborgen

Na 44 booster prikken in uw oogbal krijgt u uw vrijheid terug. Beloofd.

Tha Analyzer | 10-11-21 | 12:10

met 84% van de bevolking gevaccineerd en nu de herinvoering van zware maatregelen
begin ik met af te vragen, hoe effectief die vaccins nu echt zijn.
dat verhaal van hugo dat we enkel met het vaccin terug kunnen naar normaal. blijkt weer eens niet waar te zijn

janneman1977 | 10-11-21 | 12:08 | 5

84% van de 18+ bevolking, voor de totale bevolking ligt het daar ver onder (ongeveer twee derde). En dat is nogal laag voor een agressief virus. Vandaar ook dat het hier misgaat, en in Portugal niet,

Festen | 10-11-21 | 12:37

Wat voor bijwerkingen ben je nou bang voor? Dat we dood gaan?

Naall | 10-11-21 | 12:42

@Lomo | 10-11-21 | 12:25:
Let wel op; boostervaccin = derde prik = hetzelfde vaccin als prik 1 en 2. Is marketing dat ze het een booster noemen, verkoopt beter dan een derde prik.

BRAAP | 10-11-21 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Je loopt sowieso achter met je besmettingscijfers, de werkelijke aantallen mensen die straks in het ziekenhuis komen of op de IC, zij nog hoger, die patiënten van straks lopen nu al rond, alleen weten ze het nog niet.
Dus als je de grafiek doortrekt gaat het helemaal niet goed komen.
De besmettingen moeten dus nu tijdelijk stoppen. Anders wordt het een hele saaie kerst.

AdvocatusDiaboli | 10-11-21 | 12:04

Had iedereen zich maar moeten laten vaccineren, dan was dit niet gebeurd. De kans is veel kleiner dat je op de IC komt als je gevaccineerd bent en de kans voor ongevaccineerden is veel groter. Het gaat om de kans.

deoudererijperevrouw | 10-11-21 | 12:03 | 25

@deoudererijperevrouw | 10-11-21 | 12:35: Als u dat grappig vindt zou ik geen komiek worden.

Weet u trouwens dat wij als gevaccineerden helemaal niet bang hoeven te zijn voor ongevaccineerden?
Gewoon elke dag testen en je testuitslag aan de deur laten zien ipv dat QR dingetje. Werkt veel beter.

Bootvisser | 10-11-21 | 17:42

@Roadblock | 10-11-21 | 13:00: Zou ik wel doen als ik in die situatie zat. Lijkt mij een redelijk veilige oplossing. Maar voor sommigen is het bashen van een ongevaccineerde belangrijker dan zelf even nadenken en verantwoord handelen.

Bootvisser | 10-11-21 | 17:47
▼ 22 antwoorden verborgen

Grootste probleem van de tunnelvisiemaatregelen van Hugo en het OMT is niet eens dat ze discrimineren of de economie om zeep helpen. Nee. Het grootste probleem is dat ze geen bal helpen tegen coronabesmettingen. We stevenen dus hoe dan ook af op een zwaar zorginfarct. Dat is onnodig, sneu en bovenal ellendig voor iedereen die er door wordt getroffen. We gaan een zware periode tegemoet.

Ik ben er zelf klaar voor. En ik hoop heel erg dat aan het eind van het liedje dit incompetente stel eindelijk naar huis wordt gestuurd (de narcisten zullen dat zelf niet inzien). Omdat er dan misschien een kans bestaat dat de crisis dan door wel competente personen gaat worden aangepakt.

Denimativ1970 | 10-11-21 | 12:00

Wedje leggen? Over 2 maanden is je dubbele inenting niks meer waard. Dag QR-code!

Pferdefotze | 10-11-21 | 11:58

En dat komt allemaal door mij!

TonyMontana010 | 10-11-21 | 11:55
-weggejorist-
drs. Levi Samsonov | 10-11-21 | 11:55 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Op de een of andere manier word ik dat OMT ook wel behoorlijk zat. Een land geregeerd door virologen zal meer dan lijf en goed verliezen en nog meer geweldige poëzie.

Ichneumonidae | 10-11-21 | 11:53 | 1

The revence of the nerds.

Piet Karbiet | 10-11-21 | 12:40
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 10-11-21 | 11:50 | 2

Ik ben zelf gevaccineerd en geloof in het nut, maar is het ethisch verantwoord om mensen te dwingen een vaccin met noodtoelating te nemen? De toelating van de coronavaccins is gebaseerd op "less comprehensive data than normally required," aldus de EFSA.

Op wie kun je eventuele schade verhalen? Alvast niet bij de fabrikanten, maar wel bij de overheid?

https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory/overview/public-health-threats/coronavirus-disease-covid-19/treatments-vaccines/vaccines-covid-19/covid-19-vaccines-authorised#authorised-covid-19-vaccines-section

drs. Levi Samsonov | 10-11-21 | 11:49 | 2

Ook niet want die roepen dan snel dat het toch niet verplicht was je te vaccineren en het dus eigen risico was.

2voor12 | 10-11-21 | 11:57
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 10-11-21 | 12:15
-weggejorist-
chicago river | 10-11-21 | 11:44 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik zou mij als gevaccineerde toch aardig bedonderd voelen. Natuurlijk moet iemand daar de schuld van krijgen dus geeft u de ongevaccineerden maar de schuld. Dat de vaccins misschien toch iets minder goed werken dan u werd verteld gaat er bij u niet in.

Zorgcapaciteit opschalen vond het kabinet allemaal niet nodig want we hebben toch QR-codes. Laten we het leven van ongevaccineerden nog moeilijker maken want dat gaat helpen lijkt het devies. Gaat natuurlijk ook helemaal niets bijdragen, maar u voelt zich daar goed bij.

Veel plezier bij uw persconferentie en wel braaf luisteren naar wat de leraren u vertellen. Vooral niet logisch nadenken en vragen stellen over waarom men de zorg eigenlijk niet op kan schalen.

Rutte-naar-P.I.Vught | 10-11-21 | 11:43 | 2

De vaccins hebben een korte houdbaarheid qua werking dat was van het begin al bekend. Je krijgt een shot, je lichaam maakt antistof aan, je antistof zit op hoog niveau.. krijg je geen corona dan nemen die stoffen weer af. Want: niet nodig. Hoe het precies zit met het geheugen van je lichaam over een langere periode weet ik niet.
Voor hepatites b vaccinatie ben je na 3 shots meestal je leven lang beschermd.

timmey | 10-11-21 | 11:51

@timmey | 10-11-21 | 11:51: Idd, het gaat dan ook om noodtoelatingen, gebaseerd op veel minder data dan gewoon. We hebben geen idee hoe lang het werkt, en moeten "in de populatie" de fase 4-bijwerkingen (lange termijn) ontdekken.

drs. Levi Samsonov | 10-11-21 | 11:56

Voor alle burgers en journalisten die het de afgelopen 1.5 jaar mis hadden. Geen probleem. Je hebt verkeerd gegokt. Verkeerd gekozen. Zand erover.

Laat het achter je. Maak niet de fout om NOG harder de verkeerde richting in te schreeuwen om maar niet toe te geven dat je fout zat. Laten we vooruit kijken.

Ir. Wilhelmus | 10-11-21 | 11:40

Net te horen gekregen dat mijn maat, mede-eigenaar van een kroeg op de Groest in Hilversum, de toko gaat verkopen en het personeel zal moeten ontslaan. De koek is op.

The Green*Machine | 10-11-21 | 11:39 | 11

@Diederik_Ezel | 10-11-21 | 11:45:
En nu helemaal nu ondernemers hun situatie moeten onderbouwen of ze wel recht op dat geld hadden. Ik denk dat er een hoop zijn die al dat geld al opgemaakt hebben terwijl ze er geen recht op hadden. En nu zichzelf een faillissement insturen.

2voor12 | 10-11-21 | 11:56

In dit geval gaat het niet om faillissement of geld, maar om een uitzichtloze situatie die de bedrijfsvoering (feestcafé met dansvloer) nagenoeg onmogelijk maakt.

The Green*Machine | 10-11-21 | 11:58
▼ 8 antwoorden verborgen

Niet om Hugo te verdedigen, maar sinds wanneer zijn 'prognoses' 'feiten'? Laat staan 'feiten die je kunt weerspreken'?

konjodebonjo | 10-11-21 | 11:38

De overheid wil aantoonbaar geen geld uittrekken om de IC capaciteit structureel op te voeren
De overbelasting van de zorg is echter ook op een andere manier makelijk op te lossen, namelijk door een 2G toegangsbeleid in te voeren voor ziekenhuizen.
Kost niet duur en zo blijft er nog wat geld over om aan Sywert en kornuiten te geven.

JanVergoor | 10-11-21 | 11:37 | 1

Maar moet je dan zorgpremie betalen is de vraag?

Propositie | 10-11-21 | 11:38

Heeft dit zeer incontinente kabinet al weer gelekt ?

Der Schnitzeljäger | 10-11-21 | 11:37

Maar die vaccins waren er toch om van die maatregelen af te komen? Nu is het zover, en blijken we weer in dezelfde situatie te zitten. Rara wat klopt hier niet?

Snoess | 10-11-21 | 11:37 | 6

Het komt omdat er nog steeds grote groepen 50+ers niet gevaccineerd zijn (vooral biblebelt en achterstandswijken in de grotere steden) Daarnaast komen er ook jongere ongevaccineerden in het ziekenhuis terecht. En bijkomend lijkt het er op dat de groep 60-64 die met astrazenica gevaccineerd is minder goed beschermd is dan mensen die met Pfizer zijn geprikt (hebben dus snel een 3e prik nodig). Kortom: we moeten ons nog steeds uit de pandemie vaccineren.

bamitoren | 10-11-21 | 11:45

@bamitoren | 10-11-21 | 11:45:
Van AZ was al vanaf dag één bekend dat het een stuk slechter zou zijn maar toch werden uitgerekend de kwetsbare groepen er mee gevaccineerd. En zie nu de gevolgen.

2voor12 | 10-11-21 | 11:53

We hebben 2 miljoen ongevaccineerden die door het wegvallen van maatregelen die te snel te ziek worden. Via gevaccineerden, maar ook omdat de ongevaccineerden bij elkaar plakken op gezellige mopperfeestjes en in de kerk. Dus dat klopt wel.

AdvocatusDiaboli | 10-11-21 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Doug Asdown - Winter in America is cold.

https://www.bing.com/videos/search?q=winter+in+america+song&docid=608000256401551643&mid=BF4A89930603D91F3079BF4A89930603D91F3079&view=detail&FORM=VIRE

van Oeffelen | 10-11-21 | 11:35

Eindeloos onder het juk van een demissionair kabinet en een delusionair OMT. Kutland.

FirstAnnual | 10-11-21 | 11:33 | 7

@van Oeffelen | 10-11-21 | 11:40: Of je sterft groots en meeslepend. Kan natuurlijk ook.

FrikandelSpeciaal | 10-11-21 | 12:22
▼ 4 antwoorden verborgen

De gemiddelde corona-patiënt ligt drie weken in het ziekenhuis.
Drie weken besmettingen vermijden moet toch wel lukken. Dan komen er even geen nieuwe bij. Gewoon je boerenverstand gebruiken, even geen andere mensen ontmoeten een paar weken als even kan, buiten afspreken.
Daarna komen er wel weer nieuwe bij, maar dan is er weer ruimte. Intussen die booster erin raggen.

"Yes, we're tired. Yes, there is no relief. Yes, the cornona keeps coming after us time after time after time. And yes, we are still expected to do our jobs"

Maar de SEH gaf vorige week al aan dat die ook aan hun plafond zitten. En die kunnen we allemaal nodig hebben morgen. Ze zijn uitgewoond, onderbezet en staan standaard al op achterstand. Er vallen doden omdat ambulances onnodig lang moeten rondrijden. En dat wordt blijkbaar geaccepteerd in Den Haag.

En ja dat komt door Rutte en de overheid, maar we moeten nu iets doen.

Dus hoor je tot de lallende en brallende QR-fakers die zichzelf zo geweldig tof vinden omdat ze burgerlijk ongehoorzaam/onverschillig zijn, of links of rechts mensen die tegen alles van de regering zijn op gezellige verjaardagsfeestjes, doe het voor je land. Hou je even in.

AdvocatusDiaboli | 10-11-21 | 11:33 | 5
-weggejorist-
Ciniq | 10-11-21 | 11:49

Ik wil alleen maar minder doen voor dit land.

De Blauwe Baviaan | 10-11-21 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Mensen, haal die derde spuit en installeer die app. Werk thuis en doe niks leuks meer. In het kader van de veiligheid uiteraard. Iedereen die anders denkt is een wappie en krijgt de schuld van alles.

opblaasschaap | 10-11-21 | 11:33 | 6

@de IJsman | 10-11-21 | 11:49: wordt

Pietie | 10-11-21 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Aangezien een groot deel van Nederlanders niet zo'n probleem heeft met verplichte medicatie, stel ik voor dat we de gehele bevolking vanaf nu elke herfst + winter kunstmatig in coma houden/brengen. Kijken of dat virus het dan nog zo leuk vindt!

Fijne winterslaap allemaal, tot eind maart allemaal!

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 11:33 | 4

Winterslaap. Goed tegen hoge stookkosten ook.
Daarna kun je nauwelijks nog op je benen staan want al je spieren zijn weg, dat wel.

AdvocatusDiaboli | 10-11-21 | 11:36

Welterusten Hans, uw huis kan dan ondertussen gebruikt worden om asielzoekers te plaatsen.

small_town_dude | 10-11-21 | 11:38

Welke verplichte medicatie?

Sp1tz | 10-11-21 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Natuurlijke afweer opbouwen is de beste remedie,

Israëlische wetenschappers vergeleken een groep van haast vijftigduizend gevaccineerde burgers met vijftigduizend ongevaccineerde mensen die eerder van corona herstelden. Van de gevaccineerden raakten er afgelopen zomer 640 opnieuw geïnfecteerd, tegenover 108 bij de ongevaccineerden die eerder corona hadden. Ziekenhuisopname was nodig voor in totaal 25 mensen: 21 gevaccineerden, en 4 ongevaccineerden met natuurlijke afweer."
bron: Volkskrant

Bibop | 10-11-21 | 11:32 | 7

21 op 80% van de bevolking en 4 op 20%?

Wensbaar Denken | 10-11-21 | 11:40

@Wensbaar Denken | 10-11-21 | 11:40: Lezen is moeilijk

littlelebowsky | 10-11-21 | 11:57

Is niet waar, want wat is er gebeurt met de 50.000 mensen die eerst geen corona hadden.
Dat zijn er een aantal ziek van of gewoon overleden, dus zijn er minder dan 50.000.

Natuurlijke afweer is altijd het beste, maar dat geld alleen voor de mensen die nog leven!

VanderGeelen-Coppens | 10-11-21 | 12:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Vraagje:
Wat is eigenlijk het nut van een boostershot als dat niet aangepast is aan de nieuwste varianten?

Ben-Bataaf | 10-11-21 | 11:32 | 3

https://www.google.com/search?q=PFE

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 11:34

Booster is gewoon dezelfde prik opnieuw.

Net als je een broodje frikandel eet en daarna een broodje frikandel als booster.

sjef-van-iekel | 10-11-21 | 11:49

Een QR-bewijs om naar je werk te mogen. Dat is ook een manier om Baudet uit de Tweede Kamer te houden. En dan is de democratie helemaal stuk.

small_town_dude | 10-11-21 | 11:32 | 2

Zo ver is het al in Australië. En stemmen op afstand dan? Ook niet.

Ben-Bataaf | 10-11-21 | 11:34

Baudet heeft gewoon een QR hoor, op basis van herstel van…. En anders regelt hij dat wel. Dus dat zal dan na het afkappen van toegangstesten wel het volgende zijn dat sneuvelt om Hugo z’n farmaceutische contracten na te laten komen.

WibionFire | 10-11-21 | 11:35

Beter geen lockdown of avond klok, heb net een kerstvakantie geboekt naar Nederland.

rifraf | 10-11-21 | 11:31 | 1

Waarom zu je dat doen! je laat je familie maar naar jou komen

SinisterNL | 10-11-21 | 11:48

Al dat uitstellen van maatregelen kan maar één ding betekenen: er is een nieuwe coalitie aanstaande. De grote leider Mark Rutte wil nog wel de straat op kunnen om spontaan toegejuicht te worden door zijn onderdanen. Daarna uiteraard een strenge lockdown.

Lomo | 10-11-21 | 11:31 | 3
-weggejorist-
Zoethoudertje | 10-11-21 | 11:43

Oftewel, we nemen het er op donderdag en vrijdagavond nog maar even goed van! Corona krijgen we allemaal een keer, de een kan er tegen (middels bescherming of gewoon sterker) de ander niet (gewoon pech, of te dom om niet te vaccineren)...

pdvd | 10-11-21 | 11:31

Ik ben toch ambtenaar. Ik krijg toch wel betaald.

SinisterNL | 10-11-21 | 11:30
-weggejorist-
Indriya | 10-11-21 | 11:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Kan iemand me vertellen of het eigelijk nog uitmaakt of er nu 89 % of 100% is gevaccineerd?

aliealaaf | 10-11-21 | 11:29 | 20

@aliealaaf | 10-11-21 | 11:33: Klopt, maar is niet verplicht. Daar snappen ze wel dat dit alleen werkt als je het allemaal doet.

Clavo | 10-11-21 | 12:55
-weggejorist-
2Little2Late | 10-11-21 | 13:08

Da's eigenlijk wel zo'n beetje bekend. Bij 70% vaccinatie is de prognose dat het aantal ongevaccineerden vs gevaccineerden op de IC een factor 14 zal zijn. Bij 85% zit je op een factor 6 en bij 98% zit je op gelijke aantallen. Kortom vaccinatie en boosters zijn de enige manier om de angel uit het verhaal te halen. Grote groepen antivaxxers is een luxe die we ons niet kunnen veroorloven.

Prof_Bukmaar | 10-11-21 | 15:38
▼ 17 antwoorden verborgen

Bedankt antivaxxers.

Sitting_targets | 10-11-21 | 11:29 | 8

@Sitting_targets | 10-11-21 |11:29
Bedankt pro-vaxxers.

Nostra da Mus | 10-11-21 | 12:15

Bedankt China.

Reebensteeltje | 10-11-21 | 12:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik deed toch al niet meer mee met deze zwalkende prutsers. Gewoon de koelkast volgooien in het hotel en wat vrienden bellen voor een feestje. Doei!

Piet Karbiet | 10-11-21 | 11:29

Kwestie van tijd voordat verzekeringsmaatschappijen ongevaccineerden niet meer gaan uitkeren of niet meer accepteren. Of minder uitkeren.
Moest ook bij mijn levensverzekering opgeven of ik wel of niet rook.

laurentius | 10-11-21 | 11:28 | 8

@Roadblock | 10-11-21 | 12:07: Is niet waar en dom anti-vaxx gelul. Maar blijf vooral in sprookjes van YouTube geloven.

Diederik_Ezel | 10-11-21 | 12:09

@laurentius:
Mocht u niet te erg rieken voor die verzekering?

Nostra da Mus | 10-11-21 | 12:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Was er in “de kranten” eigenlijk al aandacht over het artikel in de Brittish Medical Journal over de vermeende onrechtmatigheden bij ontwikkeling Pfizer vaccin?

fokkewoelf | 10-11-21 | 11:26 | 6

@knutsel_ | 10-11-21 | 11:28: Ja die ja. Maar geen krant die dat oppikt. Geen letter! Kijk van de NOS kan ik het me voorstellen; een wetenschapsredacteur is veel te duur. Wel tig wielrenschaatvoebalcommentatoren. Dat wel.

fokkewoelf | 10-11-21 | 11:54

@Muxje | 10-11-21 | 11:45: Eh... slordig werk en vervolgens miljoenen mensen injecteren? Mkay....

knutsel_ | 10-11-21 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan inderdaad niet tegelijkertijd in de onzekerheidsmarge zitten en boven de prognose. Dat is tenslotte wat onzekerheidsmarge betekent.

Je valt in de zekerheidsmarge of
Je valt buiten de zekerheidsmarge en dan zou je boven de prognose kunnen zitten.

Anoniemtje | 10-11-21 | 11:25 | 1

Hugo leutert maar wat raak.
Net als zijn 80/20 bezetting van de IC past hij de feiten gewoon aan zijn doelstellingen aan.
Het opmerkelijke hiervan is, dat hij zich dat blijkbaar kan veroorloven.
De pers slikt zijn leugenverhalen als zoete koek.

Roadblock | 10-11-21 | 11:29

Ik eis een lockdown met avondklok

thanseeuwen | 10-11-21 | 11:24 | 6

Een intelligente?

Piet Karbiet | 10-11-21 | 11:30

referendum?

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Het kabinet zou in een lockdown moeten. Of eigenlijk nog beter, en gezien de toeslagenterreur meer dan terecht, in het gevang!!

Tha Analyzer | 10-11-21 | 11:23

Beste mensen, de ervaring met pandemieen is ook bij de experts en de regering beperkt. Pandemieen zijn geen dagelijkse kost. Men weet dus niet precies wat men moet doen, maar neemt beslissingen op basis van voorspellingen, steeds veranderende cijfers, verschillende visies en meningen. Dan verloopt het wel eens suboptimaal.
In alle landen gaat het ongeveer hetzelfde, dus u kunt er vanuit gaan dat we het best redelijk doen hier.
beetje relativeren is best helpend.

zeeman73 | 10-11-21 | 11:22 | 7

Er is pas bijna 2 jaar ervaring, dat is ook niet veel.
En bij de testen en onderzoeken van 5 jaar geleden (Gates...)ging ook niet iedereen dood.
Dus wat weten ze er nou van...
Gelukkig hebben ze wel de IC weer teruggebracht naar het niveau van 5 jaar geleden, dat scheelt wel in de ruimte. Dat was in die bijna 2 jaar gelukkig goed te doen.

Nuchternederland | 10-11-21 | 11:30

Vergelijk eens het aantal IC plaatsen per 100.000 inwoners, en de inspanningen van dit demissionaire kabinet om dat aantal te verhogen, en beweer dan nog eens dat het in alle landen hetzelfde gaat.

Roadblock | 10-11-21 | 11:32

We doen hetzelfde als zo n 500 jaar geleden, omdat we niet anders kunnen/snappen/we nu eenmaal zo geprogrammeerd zijn. Of dat wat we doen écht werkt, weten we voor het grootste gedeelte niet, wegens te lage kwaliteit medisch onderzoek. We rommelen ons er wel weer doorheen. Zoals als altijd.

nobodiesunmighty | 10-11-21 | 11:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Na gezellige feesten op sportverenigingen, ter ere van Halloween zijn hele klassen uitgevallen. Basisschoolleerlingen besmet met Corona. En die besmetten nu de ouders. Geloof mij, afstand houden in een flatje werkt niet.

El Rico Grande | 10-11-21 | 11:22 | 7

@zaaddodende pasta | 10-11-21 | 11:57: Wat niet wegneemt dat er onvoldoende aan kinderen testen wordt gedaan

littlelebowsky | 10-11-21 | 12:02

@littlelebowsky | 10-11-21 | 12:02: Wat heeft u toch een obsessie met het testen van kinderen? Lees alleen in dit topic al 5 keer van u exact hetzelfde.

2Little2Late | 10-11-21 | 12:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Druppeltje voor druppeltje totdat de pan overloopt.

zaaddodende pasta | 10-11-21 | 11:20

Na ruim 4-6 weken treuzelen - weken waarin besmettingen toenamen van 1,000/dag naar 12,000/dag en ziekenhuisopnamen verdubbelen nu elke 10 dagen - hebben ze in Den Haag weinig keuze meer. In de 1e golf werd vrijwel alle andere non-covid zorg afgeschaald om Covid patiënten op te kunnen vangen. Niemand wil dat meer, waardoor ziekenhuizen in Limburg (bv. Zuyderland waar er al zo'n 85 liggen) geen nieuwe Covid patiënten meer op kunnen vangen omdat dit ten koste zou gaan van oncologische zorg.
Het is niet meer dan terecht dat ongevaccineerde Covid patiënten geen voorrang meer krijgen op bv. oncologie patiënten.
Den Haag moet dus alsnog zsm ingrijpen met 1) snelle booster campagne 2) thuiswerken, QR code overal incl werk, en zo nodig 2G 3) elke Nederlander een zelftest laten doen 4) hameren op basisregels en mondkapjes terug.

Diederik_Ezel | 10-11-21 | 11:19 | 16

@Grijskijkert | 10-11-21 | 11:46:
Waar komt volgens u deze golf besmettingen en ziekenhuisopnames vandaan?
Allemaal van de niet-gevaccineerden?
Really?

Roadblock | 10-11-21 | 12:11

Ja en nokken met binnen evenementen, dat is toch maar onzin.

van Oeffelen | 10-11-21 | 14:28
▼ 13 antwoorden verborgen

Heb ik verdorie nét die prikafspraak voor Janssen gemaakt. Voelde als met rug tegen de muur dus ben gezwicht. (Tja toch 3 kinderen en een vrouw die niet overal geweerd willen worden) krijg je te horen dat die Janssen zowieso straks niet geldt en dat we weer op lockdowns afsteven.. ik ga die kutprik annuleren want ik hoef voorlopig toch nergens heen..

Snaajoe | 10-11-21 | 11:19 | 6

Gewoon weigeren. Ook geen coronacheck-app installeren, lekker thuiswerken.

accijnstoerist | 10-11-21 | 12:01

@van Oeffelen | 10-11-21 | 11:54: 3e prik reduceerde kans op ziekenhuisopname in Israel met 95%. Studie staat in NEJM van 7 October jl. "Protection of BNT162b2 Vaccine Booster against Covid-19 in Israel"

Diederik_Ezel | 10-11-21 | 12:08
▼ 3 antwoorden verborgen

De samenleving kan best met wat minder horeca. Waarom zou dat gebral en gehos geaccomodeerd moeten worden waarbij dan de hele maatschappij weer tot stilstand zal komen.

AntiZanicz | 10-11-21 | 11:19 | 4

U is al lang ambtenaar?

Piet Karbiet | 10-11-21 | 11:35

Ja, en al die alcohol.
Weg ermee. De moslims zullen u dankbaar zijn.
Waar kan de samenleving nog meer volgens u zonder?
Vlees eten?
Sex voor het huwelijk?
U bent nu toch bezig.

Roadblock | 10-11-21 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

De oplossing is testen op scholen, vanaf heden boostershots voor 60 plus en testen voor toegang voor iedereen. En dit kon je al vanaf juni zien aankomen.

littlelebowsky | 10-11-21 | 11:18

Ik ben voorlopig als ongevaccineerde al niet meer welkom bij de muziekvereniging. Ik mag zelfs geen Zwarte Piet spelen. Maar ik ga voor de Last Man Standing gouden medaille. Lekker oprotten alle ongevaccineerdenhaters!

Leptob | 10-11-21 | 11:18 | 5

Strijden tot het einde! Precies! Ik ga ook voor deze medaille, die prik komt er niet in!

TrickMeister90 | 10-11-21 | 12:54

@TrickMeister90 | 10-11-21 | 12:54: Trots om een egoist te zijn? Ook dat mag. Al die oudjes die ondanks dat ze gevaccineerd zijn nu naar adem liggen te happen komt voor het grootste deel door ongevaccineerde medeburgers. Dus de ongevaccineerden liggen op de IC en de gevaccineerden door de ongevaccineerden. Echt iets om trots op te zijn. En het komt natuurlijk allemaal door anderen? Het is stoer om een antivaxxer te zijn. Net in de supermarkt liepen er weer een paar "stoer" zonder mondkapje. Sneu volk.

dartfrogger | 10-11-21 | 13:39

@dartfrogger | 10-11-21 | 13:39: Dom ouwehoeren is blijkbaar wel iets om trots op te zijn. Als ik zo vol overtuigd van je eigen gelijk je post lees

Diepstrotje | 10-11-21 | 22:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben er van overtuigd dat regering er alles aan probeert om corona onder controle te houden. Probleem is dat grote groepen zich niet laten vaccineren of hygiëne maatregelen niet opvolgen.

meneer Q | 10-11-21 | 11:17 | 5

De regering doet er juist niet alles aan. Ze hebben nog steeds niet aan maatwerk gedaan. Door juist iedereen te pakken met maatregelen en ondertussen zelf de zorg verder af te breken, ondermijn je het draagvlak voor vaccinatieprogramma's. Het is net of ze het er om doen. Vind je het gek dat er wappies rondlopen?

Deflatiemonster | 10-11-21 | 11:21

De doelstelling van de regering is de QR code door onze strotten te rammen.
De QR code is een schijnveiligheid.
Als de regering het goed met de bevolking zou voorhebben, hadden ze het aantal IC plaatsen verhoogd.
En vooral: Eerlijke cijfers gegeven.

Roadblock | 10-11-21 | 11:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Als kluizenaar ga ik cursussen 'hoe overleef je een lockdown' geven.
Het is wel een zelfstudie.

Ik roep maar wat | 10-11-21 | 11:17 | 1

type E-learning

SinisterNL | 10-11-21 | 12:04

Is er ook een beetje root cause analysis gedaan waarom die besmettingen etc omhoogschieten? En zijn de maatregelen de juiste om de ‘root cause’ af te vangen?

Risingson | 10-11-21 | 11:16 | 1

Als een hond denkt voer te krijgen begint ie al te kwijlen. Zo heeft het coronavirus dat met carnaval.

Afschaffen dat carnaval. We trekken immers toch ook niet meer gans.

Van Urk | 10-11-21 | 11:20

Eerst dreigen met een lockdown en dan nu een specifieke sector aanwijzen als slachtoffer en met accepteert het wel.
"Ach, ik ging toch niet meer vanwege die prijzen." "Dat zal de horeca leren na die slechte service die ik ooit heb gekregen bij Sportcafé de Dijk in Boerenhol zuid." Hoe makkelijk laat men zich bespelen.
Maar goed, alle IC patiënten hebben dus Corona opgelopen in de horeca?

Deflatiemonster | 10-11-21 | 11:15 | 2

En dan te bedenken dat dikke allochtonen haast niet in de normale horeca komen, alleen in de moskee en het theehuis aan de achterkant ervan.

Nuchternederland | 10-11-21 | 11:18

Horeca zijn VVD stemmers. Worden vast wel gecompenseerd. Klanten boeien ze toch niet echt. Personeel al helemaal niet.

sjef-van-iekel | 10-11-21 | 11:20

Hoe vaak zou Hugo de Jonge het woord corona/COVID-19 al hebben uitgesproken en gehoord? Paar miljoen keer? Al daarom al zouden we de man een beetje moeten ontzien.

Normpje | 10-11-21 | 11:14

OMT wil ook klapvee en toeters terug.

Henri | 10-11-21 | 11:13 | 1

Ik hou van bier en ik haat dansen. Dus dat gaat goed.

Ivoren Toren | 10-11-21 | 11:13

Afgelopen week werd duidelijk dat er in het uitgaansleven volop gefraudeerd wordt met de QR-code. Daarnaast is algemeen bekend dat bezopen lui het minder nauw nemen met het betrachten van de corona-richtlijnen.

Al met al dus een logische voorgenomen maatregel.

de IJsman | 10-11-21 | 11:12 | 3

Dronken mensen en regels een zijn geen goede combinatie.

Roorda van Eyssinga | 10-11-21 | 11:13

Combineer nu die ontwikkeling met een faal overheid die maar bleef verkondigen >80 % vaccinatiegraad = maatregelen kunnen grotendeels de prullenbak in en je hebt de poppen aan het dansen. Of dansen met Jansen, ik weet het allemaal even niet meer.

bolwerk | 10-11-21 | 11:28

Tot nog toe is de QR code offline the scannen, nog even, en alles moet via een centrale server, waarbij je maximaal 1x per tijdseenheid een groen vinkje krijgt.

Wollweberi | 10-11-21 | 11:59

Jaarlijkse corona prik voor zwakkere doelgroep en vanaf 50 jaar samen met de grieprip en we kunnen verder met leven.

Maar het zal wel iedereen vanaf geboorte worden, met qr-code en later meer zooi gekoppeld aan die qr. "Wel makkelijk toch als een horeca verbod er ook aan gekoppeld is toch?" Zal iemand opperen. En tja, ALLES voor veiligheid, want wie is er nou niet voor veiligheid? En langzaam aan meer en meer. Totdat je met je qr moet inloggen op Geenstijl om een comment te plaatsen want anoniem op het internet krijg je kinderporno van enzo.

General Dripple | 10-11-21 | 11:12 | 6

@Slystar | 10-11-21 | 11:18:
Het hellend vlak argument is een meermaals bewezen feit wat er zeker gaat gebeuren.

2voor12 | 10-11-21 | 11:26

Volgens Jos B. krijg je inderdaad "zomaar" kinderporno mee als je iets downloadt. Is mij nog nooit opgevallen en geloof me, ik heb veel gedownload maar nooit kindjes. De goorlap.

Bakkeleures | 10-11-21 | 11:57

Die 2 prikken gaan niet samen moeten minimaal 2 weken tussen zitten

dedwarsligger | 10-11-21 | 12:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Andreas Voss is trouwens een leuke man. Duidelijk en verstandig en grappig.

Normpje | 10-11-21 | 11:12 | 2

Hij zat er vorig jaar naast in de aerosolenkwestie. Nogal fundamenteel. Dan vraag je je af wat die virologen wel weten.

Sitting_targets | 10-11-21 | 11:32

Wondervaccins en een hoge vaccinatiegraad, maar qua maatregelen zijn we er niks beter aan toe dan een jaar geleden. Sterker nog, met dat QR gezeik is het nog een beetje erger geworden.
En ze weten heel goed wat de beste aanpak is, boosters voor iedereen (die dat wil) boven de 60. Maar dat willen onze bazen niet omdat ze het veel belangrijker vinden dat de ongehoorzamen gestraft worden dan dat de zorg beschermd wordt.

C1O2 | 10-11-21 | 11:11

ik heb maar 1 verklaring, de mens is nog dommer dan ik dacht.

fabeltjesland | 10-11-21 | 11:10 | 1

veel volk is inderdaad erg dom. vooral uitbaters denken alleen maar aan de dagomzet. Eerst maar roken promoten omdat het gezellig was, nu de kuchers gewoon binnenlaten ook al vallen er doden.

AntiZanicz | 10-11-21 | 11:17

Het is niet meer dan rechtvaardig om bij voorbaat carnaval voor een jaar of dertig te verbieden. Het is immers dat kinderlijke verkleedfestijn geweest (niets mis met kinderfeesten, maar als volwassenen de polonaise doen, zich bezatten, vreemd gaan met de Ria de als kroket verkleedde caissière van de lokale buurtsuper, dan is er van kinderfeest geen sprake meer) dat en masse corona in Nederland heeft gebracht. Nog benevelende hossende losbollen die daarna via Schiphol of naar de zon, of naar de piste de ziekte de wereld hebben overgebracht. Nu is corona endemisch, niet meer weg te krijgen, is er tweespalt in de samenleving, is de benzine duurder en smelten de ijskappen. Dankjewel Brabant.

Van Urk | 10-11-21 | 11:10 | 6

En uitgerekend weer Brabant die totaal schijt heeft en vrolijk gaat feestvieren. En de ziekenhuizen in de rest van het land mogen de brabantse coronagevallen straks weer opvangen.

2voor12 | 10-11-21 | 11:24

Van Urk | 10-11-21 | 11:10 :
Kan het (deze keer) alleen maar met u eens zijn.

Penus Decoratus | 10-11-21 | 11:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan niet wachten tot Mark en Hugo "de mensen" weer de maat gaan nemen omdat ze zich "niet gedragen" en "niet aan regels houden".

Do-na-zi | 10-11-21 | 11:10

Ja, met dank aan de ongevaccineerden.

TheBigKirth | 10-11-21 | 11:10 | 5

Aantoonbare Bullshit.
Die bejaardentehuizen, waar iedereen gevaccineerd is, die krijgen zeker alleen maar ongevaccineerden op bezoek om ze te besmetten.
Wordt toch eens wakker.

Roadblock | 10-11-21 | 11:49

U vergeet de negers, de zigeuners en de joden.

keestelpro | 10-11-21 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

The beatings will continue until morale improves!

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 11:09

Stel voor dat het virus zelf zich ook eens aan de maatregelen gaat houden.

Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 11:09 | 1

Virus gonna virus

sjef-van-iekel | 10-11-21 | 11:28

«Tu l’as voulu Anti Vaxxer!»

wezen | 10-11-21 | 11:08 | 1

Jij hebt het gewild.

van Oeffelen | 10-11-21 | 11:55

En vanaf volgend jaar gaat ditzelfde verhaal ook voor de gewone griep gelden.

Gna

Stinkend_zadel | 10-11-21 | 11:08

Heb ik me mooi voor niks laten prikken.. mijn booster doneren ze maar aan Somalie.

Kris | 10-11-21 | 11:07 | 5

@nope | 10-11-21 | 11:11: Niet alleen in Oostenrijk hoor. Frankrijk doet ook mee: https://www.dw.com/en/coronavirus-digest-france-tightens-vaccine-restrictions-on-the-elderly/a-59773025?maca=en-rss-en-all-1573-rdf

Hans Kwalzan | 10-11-21 | 11:12

Het plan was toch 2 shots (of 1 DansenJansen) en dan alles weer OK???
Helpen dus inderdaad geweldig, die vaccins.
NOT.

vliegende knorrepot | 10-11-21 | 11:32

@nope | 10-11-21 | 11:11: ik ben nu een afgevallene... normalitair kies ik altijd voor de wetenschap maar als zij het ook niet meer weten.. tjsa..

Kris | 10-11-21 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Zei ik toch? De horeca en uitbreiding QR app.

DeCynischeAmbtenaar | 10-11-21 | 11:07

Die lockdown komt eraan. De vraag is natuurlijk, hoe? Sluiting van amateur sport? Nu ook jeugd, wegens de besmettingen onder hen vooral? Denk ook dat de cafés weer dicht gaan. Kontmapjes overal, dat werk. Tsja die Chinezen ook met hun gain of function onderzoeken..

Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 11:06

QR-code verplicht zodra je de deur uitgaat. Je kan er op wachten.

2voor12 | 10-11-21 | 11:06 | 6

@Leptob | 10-11-21 | 11:11:
Dat levert niets voor de staatskas op. Financieel is het veel beter mensen vrij te laten om ze dan op straat te bespringen voor controle en hopelijk te kunnen bekeuren.

2voor12 | 10-11-21 | 11:13

Door de qr code zitten we nu in de situatie waarop we zitten.. zegt nl helemaal niks over het heden maar is data uit het verleden. Doe warmte scans voor mij part wegzetten bij binnenkomst dan heb je enigzins real time monitoring.. is ook nog privacy respecterend. QR code draagt bij aan de verspreiding door de reeds bekende redenen.

mark' | 10-11-21 | 11:27

Ja zeg, er staat een QR controleur in m'n keuken die zegt dat er maar 1 persoon in de keuken mag zijn
en hij is niet bevoegd om een eitje te bakken

Tobi | 10-11-21 | 11:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach, leugens zijn het kabinet niet vreemd. Maar dat heet dan voortschrijdend inzicht.
Beter heet het voortschreiend inzicht.

Nuchternederland | 10-11-21 | 11:04

'Bagataliseren'. Ik ga er ook wel eens mee de fout in.

Leptob | 10-11-21 | 11:03 | 2

Onderschat het maar niet!

Beste_Landgenoten | 10-11-21 | 11:08

De zoveelste verrijking van onze taal. Amrish komt vast uit damsko.

wijsvinger | 10-11-21 | 11:30

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com