Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam start War on Snackbars

Lekker dan, woon je voor 350.000 euro op 60 vierkante meter zonder keuken, gooien ze ook nog ALLE SNACKBARS dicht

M. Bos was right

Alarmfase 1 voor inwoners van de hoofdstad, die wel van een snackje op zijn tijd houden. Dat mag dus ook niet meer van het stadsbestuur. Wethouder Kukenheim van D66 (goh) heeft gisteren haar handtekening gezet onder de zogenoemde City Deal, die inhoudt dat Amsterdam de strijd aangaat met ongezond (dat is beleidstaal voor: lekker) eten. "In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan." Gatverdamme. Je krijgt zo langzamerhand het idee dat onze elite niet zal rusten tot alle Nederlanders zijn veranderd in klimaatneutrale alcoholvrije niet-rokende genderkoekjes met een biometrische herkenningssensor op de plek waar vroeger hun hart zat. 

En denkt u maar niet dat het zo'n vaart niet zal lopen allemaal. De dystopie is reeds werkelijkheid: "Een extra shoarmatent op het Buikslotermeerplein in Noord? De kans is klein dat de gemeente hier nog een vergunning voor afgeeft." Pardon mevrouw Kukenheim? Hoe moet dat dan als je zin hebt in een vette hap op het Buikslotermeerplein? Dan kun je zeker alleen nog maar terecht bij de FEBO, de McDonald's, de Friet Plaza, de KFC, de Subway, Bakkerij Kwekkeboom, Has Bereket, de Smokey Burger (aanrader, red.), de Cigköftem, de Favori, New York Pizza, Snackbar 't Puntje of de Steakhouse Pizzeria? Moet je dan helemaal naar het Mosplein lopen voor de Chtir Chicken of de FEBO, of anders helemaal naar Pont Neuf op de Meeuwenlaan (ook aanrader, red.)? Okee heel veel zin in friet nu.

Trouwens, ook vette pech voor alle liefhebbers van Bram Ladage en omstreken: "Naast Amsterdam hebben ook Utrecht, Rotterdam, Almere en Ede hun handtekening gezet onder de City Deal." Wij zijn even een horizontaaltje halen om ons verdriet weg te eten. 

Reaguursels

Inloggen

Tabak is vegetarisch. Sterke drank is vegetarisch. Suiker is vegetarisch. Patat uit een frituur met "plantaardige olie" is vegetarisch.
Sinds wanneer staat vegetarisch automatisch gelijk aan gezond?

DutchLion33 | 18-10-21 | 01:27

Overigens los van het dictatoriale aspect. Het zint me totaal niet hoe veganisme nu voortdurend als "gezond" gepromoot wordt. De vaak herhaalde leugen dat we op puur plantaardig voedsel kunnen leven is onjuist, en dus gevaarlijk. Er zijn letterlijk kinderen overleden aan veganisme, ouders zijn daarvoor aangeklaagd. We kunnen miljoenen jaren evolutie niet zomaar eventjes terugdraaien met wat industriële vitaminepilletjes.

Er zijn afgelopen jaren heel wat diëten voorbij gekomen; Moerman, Atkinson, Montignac, Bakker. Al die hypes krijgen een paar jaar aanhangers die vaak openlijk zondigen, en op gegeven moment klaar zijn. En overstappen op de volgende dieethype. Met die mensen kan vaak ook normaal gesproken worden over de voor- en na- delen van hun dieet.
Alleen veganisme heeft een aanhang die vaak geen kritiek verdraagt, intern losgaat op "zondaars" en bereid is bedrijven plat te branden. Het is echt een fanatieke religie.

En fanatieke religies leiden vaak tot fanatieke ex-gelovigen. Op Youtube staan letterlijk duizenden filmpjes van ex-veganisten die naar eigen zeggen bijna stierven aan veganisme. Nou is Youtube natuurlijk geen wetenschappelijke bron, maar het is wel typisch dat geen enkel ander dieet zoveel losmaakt.
www.youtube.com/results?search_query=...

Op korte termijn heeft elk dieet positieve effecten, puur omdat je de echte rommel (saucijzebroodjes etc) laat staan. Op de langere termijn echter krijgen veganisten allerlei ernstige problemen zoals snelle veroudering, extreme vermagering, eczeem, haaruitval, voortdurende vermoeidheid, wonden die niet herstellen, rottende en uitvallende tanden, diabetes, onvruchtbaarheid, uitblijvende menstruatie, geestelijke instabiliteit, etc.

Veganisme is echt een vorm van structurele ondervoeding.
Dat zou niet door overheid en staatsmedia gepropageerd moeten worden.

Dandruff | 17-10-21 | 19:45 | 2

Nutrition was klaarblijkelijk niet uw hoofdvak.

Red shirt | 17-10-21 | 23:39

@Red shirt | 17-10-21 | 23:39:

Je weerlegt nochtans geen woord van de controleerbare realiteit.

Natuurlijk is de evolutieleer omstreden onder religieuze fundamentalisten. Aan de andere kant hebben jullie ook geen betere theorie die geloofwaardige verklaringen geeft voor de wereld om ons heen. Laat staan een die praktisch toepasbaar is in bijvoorbeeld de medische of forensische wetenschap.

Dandruff | 18-10-21 | 01:33

Strak plan. In mijn wijk ( Delfshaven) in Rotterdam hebben we 52 buitenlandse eettenten en 1 patat zaak zie zoals de naam al vermoed patat verkoopt en kroketten en frikandellen . Al het andere vette troep dient bij de lokale vreettent te worden gehaald dus... weg met al die vieze stink shorma tenten zodat ik gewoon weer me raam open kan zetten of gezellig op me balkon kan zitten zonder zuurstofmasker. Maar dat zal er wel niet inzitten ben ik bang want de Nederlandes cultuur moet zo snel mogelijk kapot .Ter bravoere van de mulitculti shit.

Rotterdams Geschut | 17-10-21 | 18:44 | 2

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar het valt mij op dat steeds meer "Nederlandse snackbars" van Chinese eigenaar zijn. Steden zijn een "war" on China begonnen. Met de aanval op "onze snackbar"

Geenjoris | 17-10-21 | 19:23

@Geenjoris | 17-10-21 | 19:23: Dat klopt wel maar liever een chineese patatzaak als geen patatzaak. Btw De chineese restaurants in Rotterdam zijn ook op een hand te tellen helaas. Die hebben natuurlijk hun national produkt ingeruild voor het nationaal product van het land waar ze nu leven. Mooi voorbeeld van geslaagde integratie, dat dan weer wel.

Rotterdams Geschut | 17-10-21 | 23:06

(groen)-links laat meer en meer zijn communistisch dictatoriale hart zien nu ze macht hebben

win | 17-10-21 | 18:37

Den 21e eeuwse linkschen met hun communistische waanideeën. De stasi zou er bij tijd en wijle jaloers op worden ...

Fi-Bu-Bla | 17-10-21 | 18:35

Achterlijke stad en dat moet door gaan als hoofdstad van Nederland. Is eigenlijk het afvoerputje van Nederland alleen maar idioten die er wonen. Hek erom en niemand meer eruit laten.

Limburgse-Harry | 17-10-21 | 17:42 | 2

ik ben amsterdammer. anti-links en geloof niet dat het geloof van de vrede vrede predikt. ben ik nu een idioot?

win | 17-10-21 | 18:44

@win | 17-10-21 | 18:44: U bevestigt de regel. Ondertussen geen last van claustrofobie?

Opblaas_boot | 18-10-21 | 01:39

Goede regel. Alle Amsterdammers vega. Dat zal ze leren.

Natuurlijk gaat dit niet gelden voor Shoarmashops, wel even woke blijven.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 17:36

Lekker maaltje hoor, hamburger van 250 gram en 250 gram patat (plantaardig). Is 50%, die Amsterdammers zitten goed met dit beleid.

HoniSoit | 17-10-21 | 17:36

Als je vorig jaar een snackbar hebt gekocht ben je dus binnen in Mokum, verder is het plan om onze mediterrane landgenoten vegetarisch te maken op zijn zachtst gezegd ambitieus.

JeanDragage | 17-10-21 | 17:10 | 1

Eet en neukt wat de profeet at en neukte, daar gaat voor de trouwe gelovigen geen verandering in komen.

Zeurders | 17-10-21 | 17:23

Hahahahaha... Moet je hier überhaupt iets over zeggen? hahaha, hahaha, wat een kut stad.. Je mag dit niet, je mag dat niet, je mag dit wel, je mag dat wel.. Vaarwel "Het vrije westen"

Geenjoris | 17-10-21 | 17:04 | 1

Van mijn part maken ze er een leuk binnenmeer van. Wat een verdriet, Mokum je wilt er nog niet dood gevonden worden

JeanDragage | 17-10-21 | 17:11

Van m'n geboorte tot m'n 40ste Amsterdammer geweest. Zo blij dat ik daar niet meer woon.

kikkererwt | 17-10-21 | 17:02

Wat ben ik blij dat ik niet in een stad woon, maar gewoon in een dorp!

Taatjen | 17-10-21 | 16:56

Echt een shitty deal

B.agger | 17-10-21 | 16:54

Zoals Klaus Schwab van het WEF al zei tegen zijn afgerichte minions.
This is the decade of action.

endofdays | 17-10-21 | 16:37

Geen zorgen. Er is al jaren een Febo op het Buiklsotermeerplein. Ook een McDonalds en een Smikkelhoekje en n KFC

Weerduivel | 17-10-21 | 16:05

ik mis Jacobse & Van Es die zouden nu vol in de illegale snackhandel van A'Dam duiken

isotope 465 | 17-10-21 | 15:42

U: "Politie Amsterdam?"
Meldkamer: "U belt om politie, waarvoor?"
U: "Mijn fiets wordt gestolen."
Meldkamer: "Meneer, u kunt aangifte doen tussen 8 uur en'-"
U: "En de dief heeft een frikandel in z'n borstzak!"

*Sirenes en blauw licht komen met ramsnelheid over de trambaan.*

GeheidEenGeit | 17-10-21 | 15:35

Met rode wangen, rood uitgeslagen ooghoeken, en een dikke pens--stel ik mezelf toch voor een vette hap te pakken. Oh ja, uit solidariteit ja. Niet omdat ik het plaatje zag.

GeheidEenGeit | 17-10-21 | 15:28

1 % v.d. voedselconsumptie komt uit de snackbars, pak de supermarkten aan, maar ja dat zijn grote jongens waar je het van verliest. Dan maar de patat bakkertjes aanpakken, laf gedoe.

Uw Verzekeringsadvis | 17-10-21 | 15:18

Goede zaak. Er moet meer verboden worden en strenger gehandhaafd worden

thanseeuwen | 17-10-21 | 15:01 | 3

Haha, mijn GroenLinks buurvrouw moest eerst haar brommer weg doen, toen haar oude auto en nu mag ze bij haar tuinhuisje de houtkachel niet meer gebruiken.. Zo iets wordt dan zacht binnensmonds gezegd. Als lesbienne wordt ze ook nog lastig gevallen door Marokkaantjes. Maar verder fantastische partij dat GL.

bitterpete | 17-10-21 | 16:04

@Dr.Utker:
En in dit geval maar goed ook.
Als het vee wat er op gestemd er last van krijgt en tussen wal en schip komt te zitten -want meestal te lui om te werken en geen cent te makken- dan heb ik totaal geen medelijden ermee. Integendeel.

Nostra da Mus | 17-10-21 | 18:53

Het zal mij niet verbazen als we over een paar jaar door de Staat gereguleerde eetgelegen, horeca en restaurants hebben waar via de dan alom geaccepteerde de QR-pas controle en sturing plaatsvind.

Kwakjeszalver | 17-10-21 | 14:41

De linkse D66 elite en VVD graaiers zijn alle realiteitszin van wat er speelt in de budgettering van de onder en lage middenklasse volledig kwijt. Nederland kan op dat hele kleine stukje aarde de tweede groente en fruit producent zijn op aarde. Maar een zak diepvries friet insigne steeds een stuk goedkoper dan een pandje gezonde groente. Natuurlijk krijg je wel gratis koffie bij de super om je pleasen ipv betaalbare gezonde producten .

Deugnie | 17-10-21 | 14:20

Dat worden binnenkort dus sprinhaanburgers en madenballen op het haramsterdamse snackmenu

Dr.Utker | 17-10-21 | 14:14

Oh no's! Straks krijgen we nog snacktouristen uit A'dam hier in Brabant voor een Frietje Oorlog, Supertje speciaal, Jos Brinkie of een Waterfiets.

Ome_Damiaan | 17-10-21 | 14:12 | 1

Barricadeer de bruggen. Pontjes uit de vaart!

JanVergoor | 17-10-21 | 14:32

Straks BOA’s aan de deur in A’dam om te controleren op aanwezigheid van illegale frituurpannen.

Onleefbaar Nederland, iedere dag een stapje dichterbij.

Nostra da Mus | 17-10-21 | 14:04

Amsterdam, de linkse kutstad, deughel. Compleet onleefbaar gemaakt. Ik wil er niet dood gevonden worden.

Old_Spice | 17-10-21 | 14:03 | 1

Heee, das mijn reaguursel!

Kernsplijter | 17-10-21 | 22:54

Die woning in de eerste zinnen; 6000 euro per vierkante meter. Goedkoop hoor. Waar staat ie?

Risingson | 17-10-21 | 14:00

50% moet plantaardig zijn. Dus dan mag 50% vlees zijn. Vind ik nog best veel vlees

Fijn_dat_je_er_bent | 17-10-21 | 13:49

Net het parool artikel gelezen:
Het valt allemaal wel mee, en met een mindering van aanbod fastfood rond scholen ken ik het niet oneens zijn. En zolang wouter koolmees nog frikadellenkoning is bij d66 verdwijnt de snackbar echt niet zomaar

Schwanzeleber | 17-10-21 | 13:36 | 3

Hoezo? Waarom mogen kinderen niet lekker een patatje halen, of een frikandel? Het is een enkeling die zich dik vreet. Moeten alle andere kinderen daarom een lekkere snack ontnomen worden?

Old_Spice | 17-10-21 | 13:58

@Old_Spice:
Zo werkt het als het lef om iets te handhaven ontbreekt. Compleet verbieden en wegvagen, hoef je ook niet meer te handgaven. Dat de gematigde meerderheid moet lijden onder enkele uitzonderingsgevallen is collateral damage om het meer eens in goed Nederlands uit te drukken.

Nostra da Mus | 17-10-21 | 14:08

Waarom leg jij de schuld bij de ondernemer neer?

Mr_Pikibelly | 17-10-21 | 15:00

Plantaardig wordt weer eens volledig willekeurig in de categorie “gezond” gestopt.

Een glas sojaolie is dus beter dan een glas halfvolle melk volgens deze redenatie.

Dat die sojaolie dan vervoerd moet worden vanuit zuid-amerika en de melk van je buurmans koe komt maakt blijkbaar ook niet uit voor het klimaat.

benerkloarmet | 17-10-21 | 13:35 | 4

@Schwanzeleber | 17-10-21 | 13:37: klopt, helaas is dat feit zeer onbekend en gaat de opmars van plantaardig voedsel helaas gepaard met ongezondere voeding

benerkloarmet | 17-10-21 | 13:50

Juist! Men wil wat doen aan al die calorieën en dat staat volgens mij los van het gegeven of iets vlees bevat.
Martijn Kartan beweerd dat een broodje kroket gezonder is en minder energie levert dan een broodje kaas.

bitterpete | 17-10-21 | 15:08

Patat is ook plantaardig. Evenals de sla en tomaat bij de hamburger.

Boeloeboe | 17-10-21 | 17:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn met dat gevreet van Kentucky Fried Chicken door moslims en BLM'ers; het is je reinste 'cultural appropiation'.

Peter Emile | 17-10-21 | 13:29

Dit is toch gewoon een verkapte maatregel om de eentonigheid van witwasserijen in de steden aan te pakken?

area78 | 17-10-21 | 13:27 | 1

Zoals om de 15 meter een kapper of theehuis met een omzet van 1 miljoen per jaar gerund door neef, wollah.

I.P standing up | 17-10-21 | 18:17

Wat staat er precies in die "city deal"? En waarom kan een wethouder of andere ambtsbekleder dat gewoon tekenen? Gaan ze hun mandaat niet een beetje voorbij..

Schwanzeleber | 17-10-21 | 13:25

Koeien zijn we.
Levend op plantaardig voedsel, opgekropt in een stal.
Als we een keer op vakantie mogen, huppelen we even in de wei, Even maar.
Om 6u en om 16u sjokken we heen en weer naar de automatische melkmachine, dag na dag.
Op een dag zijn we uitgemolken tot we geen drup meer geven en dan het einde...
D666

Jan Lange3373 | 17-10-21 | 13:22 | 1

Wees blij dat je dood kan man , stel je voor voor eeuwig hier uitgemolken .
Dat zou de hel zijn .

alexanderpechtold | 17-10-21 | 13:54

Ik koop heel af & toe snacks. Maar niet bij de snackbar. Ik ga dan naar patisserie Holtkamp aan de Vijzelgracht alhier. Daar verkopen ze geen kroketten, maar Croquetten. Lekkerderder kun je ze in 020 (en misschien wel in heel Nederland) niet krijgen.

Peter Emile | 17-10-21 | 13:15 | 3

Oeh, had ik maar beter niet kunnen googelen, ziet er allemaal zeer, zeer smaakvol uit! Ook die croquetten!

Jan, Leiden | 17-10-21 | 15:17

"Nochthans geen enkele reden om naar 020 af te reizen" /Polygoon journaal stem

Grijskijkert | 17-10-21 | 18:12

Holtkamp is een legende. Cultureel erfgoed.

Red shirt | 17-10-21 | 23:43

Als ze maar met hun poten van de baklavaverkopers afblijven.

aflaatverkoper | 17-10-21 | 13:12

Doe mij dan maar een broodje biomassa.

echtpaul | 17-10-21 | 13:11

Bier is plantaardig, dus geen probleem als dat de helft van je dieet is.

small_town_dude | 17-10-21 | 13:11 | 1

Patat is ook plantaardig. En waarschijnlijk gebakken in plantaardig vet.

naglfar | 17-10-21 | 13:24

Let even op die zinsnede..."In 2030 MOET het dieet voor Amsterdammers....". Ik moet dus helemaal niks (behalve deaud gaan en belasting betalen). Amorf en dodelijk vet volk (en allemaal "last van de schildklier natuurlijk) proberen aan gezonder voer te krijgen ("good luck with that") kan ik ergens nog snappen. Maar een overheid met dwingende vreetregels ? Dachut effe niet. Tegelijkertijd kijk je ook nergens meer van op tegenwoordig. Misschien dat ik nog mee ga maken dat je stiekem op zolder met je airfryer bezig bent terwijl er iemand de straat in de gaten houd om te waarschuwen als de frituur NSB om de hoek komt zetten.

Grijskijkert | 17-10-21 | 13:05 | 1

Ja dat. Of dat je ergens uit een donker hoekje hoort "psst wil je frikadellen kopen"?

Aap van Eva | 17-10-21 | 16:58

"In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan."

We hadden al de milieu-taliban, de klimaat-taliban, de "Me Too"-taliban, en de BLM-taliban. En nu gaan de Amsterdamse vegan-taliban mij dwingend vertellen wat ik niet mág, maar wel hóór te eten.

Linkse quinoa-bijters, selderie-knagers en vegan-colporteurs die zich nog brutaler aan mij & mijn privé-leven opdringen dan fucking Jehova's Getuigen, en mij gaan voorhouden wat ik "moet" eten?
Überhaupt kunnen mensen die mij vertellen wat ik "moet", voorgoed achter het behang geplakt worden. Met montage-kit.

Ik ga nooit naar snackbars omdat ik ze zo deprimerend vind (nou ja, misschien één keer per half jaar, omdat het dan zo uitkomt) omdat het eten dat mijn partner & ikzelf dagelijks klaarmaken veul lekkerderder is, maar ik krijg nu zin om bij mij om de hoek een kilo frieten te halen, al was het maar uit pure recalcitrantie.

Laat die moralistische druifluizen uit die vervloekte Stopera voorgoed naast hun mede-herkauwers gaan liggen in de wei.

Peter Emile | 17-10-21 | 13:00 | 1

je vergeet nog de Vaccin-taliban

small_town_dude | 17-10-21 | 13:03

Dat wordt een bitterballengevecht in de buurt van het huis van Halsema.

Jos Tiebent | 17-10-21 | 12:57

Dus Amsterdam wil het ongezonde eetpatroon aanpakken door de verkoop van snacks aan banden te leggen.
Is theoretisch iets voor te zeggen.
Wat ik niet begrijp, is dat ze in dezelfde adem zeggen dat ze dus de vleesconsumptie willen minimaliseren.
Volgens mij zit er in snacks echt niet zoveel vlees, dat met de regulering van de verkoop ervan je bijna vegetariër wordt.

Kwakjeszalver | 17-10-21 | 12:52

Dat we nog steeds luisteren naar al die halve garen...daar kan ik met mijn pet niet meer bij hoor.

Den-Pol | 17-10-21 | 12:52

De groene Kmer slaat weer toe

WatZalIkErvanZeggen | 17-10-21 | 12:47

Het begint hier steeds meer op een Stalinistische sovchoz te lijken

Roos | 17-10-21 | 12:43

Lekker liberaal, die paupers van Dwang66.

Cannabooze | 17-10-21 | 12:35

Het beleidsplan zoals beschreven in het Parool is te belachelijk voor woorden. Er wordt herhaaldelijk gesteld dat "plantaardig = gezond", terwijl dat om heel veel redenen natuurllijk helemaal niet waar is. Een biefstuk is veel gezonder dan een kunstmatige vegaburger; en een frikadel is gezonder dan hetzelfde gewicht in patat.
Het is ook onzin dat af en toe een snackbar bezoeken kwaad kan. Het is de combinatie van stuctureel teveel eten en te weinig bewegen die tot overgewicht leidt. Een snackbarverbod lost dat niet op. Mensen met een ongezond eetpatroon kunnen thuis nog steeds elke dag vegaburgers frituren.

De verschillende dogma's spreken elkaar ook tegen.
- Een suikertax omdat suiker ongezond is, en meer fruit propageren...
Maar fruit zit vol suikers, een glas appelsap bevat 6 suikerklontjes.
- Meer plantaardig eten om overgewicht en diabetes tegen te gaan...
Maar juist een dieet met meer eiwitten kan overgewicht en diabetes tegengaan.

Ook een rare stelling; in 2030 moet de helft van de voeding plantaardig zijn. Maar hoeveel mensen eten nu meer dan 50% vlees? Je doet een dun plakje ham op een veel dikkere boterham; een paar plakjes salami op je pizza; in je stamppot zit spek, klapstuk en/of rookworst; maar vooral aardappels en groenten.
Ze bedoelen ongetwijfeld 50% van de maaltijden geheel plantaardig. Maar juist het weglaten van die paar eiwitten in verder koolhydraatrijke maaltijden is een ongezond plan.

Het is jammer dat een algemene ontwikkeling boven 0 verboden is in alle linkse partijen. Juist als links echt zou geloven dat pakweg 2% van hun plannen tot een werkelijke verbetering van de wereld zou kunnen leiden, dan zouden ze iemand op zo'n plan moeten zetten die echt weet hoe het zit. Niet allerlei gesubsidieerde dieetgoeroe's die hun persoonlijke religie boven miljoenen jaren evolutie stellen.

Dandruff | 17-10-21 | 12:26 | 4

Goed verhaal Dandruff, eiwitten zijn broodnodig. Denk dat Keukenheim dan ook supermarkten wil verbieden, die verkopen veel meer vlees dan snackbars. Denk zelfs dat ze terug wil naar de hongerwinter, zodat we bloembollen moeten gaan eten, blijkbaar vind ze dat veel gezonder.

Doerak | 17-10-21 | 12:48

Overtuigend & fraai geformuleerd verhaal, Dandruff.

Peter Emile | 17-10-21 | 13:07

@Roos | 17-10-21 | 12:41:

Het is inderdaad puur napraten. Neem dat "veganisme = gezond".
Nee, veganisten moeten vitaminepillen slikken om in ieder geval aan B12 te komen, maar er zijn ongetwijfeld meer probleempunten.
Onze aapachtige voorouders aten al vlees lang voor we tot de homo sapiens behoorden. Het is naïef te denken dat zo'n ingrijpende verandering in het dieet onschadelijk is, vooral voor kinderen die nog in de groei zijn.

Dandruff | 17-10-21 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmm, ik ben normaal gesproken niet voor dergelijke socialistisch aandoende wetgeving, maar schrijver dezes is eens op vakantie geweest in Noord-Amerika en weet daardoor hoeveel van dergelijke vreettenten er daar staan én hoe de mensen er daar gemiddeld uitzien. Een beetje regulering lijkt me daarom niet verkeerd.

Sytsevandekameleon | 17-10-21 | 12:18 | 1

Maar deze aanpak gaat niet werken, de Noord-Amerikaanse ketens waar u op doelt zullen blij zijn dat de markt op slot gaat

HD50 | 17-10-21 | 12:23

Alles wordt zo duur in dit land dat Jan met de pet straks sowieso geen vlees kan kopen.

Nietgek | 17-10-21 | 12:17

Mensen eten te veel vlees.
Ja, behaaaalve tijdens het Offerfeest. Dan maakt het niet uit.
Want dat hoort bij hun kultuur, daarmoet je respekt voor hebben.

Asteroid-B612 | 17-10-21 | 11:59 | 1

ja klopt.. en omdat de Nederlanders geen cultuur hebben kunnen zij lekker aan het g(r)as.

habemuspapam | 17-10-21 | 12:22

Overigens raadt ik iedereen die thuis friet bakt aan om ossewit als frituurvet te gebruiken.

Rhenium | 17-10-21 | 11:57 | 6

Friet in ossenwit bakken. Een keer gedaan: niet te vreten. Rijstolie! Redelijk neutraal en kan grote hitte weerstaan. Kost wel wat meer maar dan heb je ook wat. En de friet helmaal zelf maken natuurlijk van het gebin tot einde.

aflaatverkoper | 17-10-21 | 13:17

@de SENSEI | 17-10-21 | 12:13: Nee, ik ben een Hollander.

Rhenium | 17-10-21 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

kom toch lekker op het platteland wonen. Daar heb je geen last van die woke censuur cultuur

bimbam | 17-10-21 | 11:57 | 1

Het platteland begint geloof ik bij Delfzijl want de rest van Nederland is wel zo'n beetje verstedelijkt, en ja, dat vind ik geen optie eerlijk gezegd.

habemuspapam | 17-10-21 | 12:25

Je zu chris tus, wat een idioten ten top. Als je denkt dat het niet gekker kan. Het is een sport om elke dag weer een overtreffende trap van de vorige complete debiele regel te verzinnen. Ik wil emigreren en geen 1 cent belasting aan die staatsmongolen nog af te staan.

Gaat het niet dan? | 17-10-21 | 11:56

Bij een ribeye van rond de 200 gr eet ik doorgaans ook iets van 200 gr broccoli of asperges, of gewoon een salade met wat avocado. Ik eet dus voor de helft plantaardig, mij krijgen ze niet.

JJMS | 17-10-21 | 11:55

Het maakt natuurlijk allemaal geen enkel verschil als je moeder elke dag een trog baklava en een jerrycan muntthee met tien kilo suiker erin voor je neus zet.

Rhenium | 17-10-21 | 11:50 | 1

Dat geldt inmiddels voor bijna de helft van de bevolking in Nederland.

habemuspapam | 17-10-21 | 12:29

" In Zuidoost bij de Arenapoort moet meer eten komen dat ‘aansluit’ bij de bewoners en bezoekers van dit gebied." Waarom ? Wie zegt dat ? Wat wordt daar precies mee bedoeld, "eten dat aansluit" ? Definities graag meneer( m/v/x) de bestuurderT. Vermoedelijk wordt hiermee bedoeld ethnisch, multi kulti diversiteitsvoer. Roti for everyone ! Wat op zich grappig is voor een buurt die meermaals in het nieuws kwam nadat jonge meisjes bereid bleken om er in garageboxen seksuele handelingen te verrichten in ruil voor... een cheeseburger van McDonald's.

Asteroid-B612 | 17-10-21 | 11:48 | 4

Wel eens geweest? Je kunt er al alles krijgen! Hoe ze de menukaarten willen aanpassen, echt geen idee, misschien via gunning door de verhuurder ozo. Stank daargelaten is er geen wettelijk kader om een horeca tent een menukaart op te leggen.

dugo | 17-10-21 | 12:09

Klinkt racistisch, want er wordt gediscrimineerd op soort eten.
"Leuk bedrijfsplan, maar jij mag niet want poffertjes zijn te autochtoon. Weg! En wat heeft u daar? Iets uit de Tajine? Komt er maar bij meneertje, welkom welkom!"

Roos | 17-10-21 | 12:29

Gaat het niet om wijken waar naar verhouding meer ongezonde mensen zijn? Dat is al sinds er mensen zijn verbonden aan lagere inkomens. Juist daar willen ze hun grachtengordeliaanse waanzin opdringen in de veronderstelling dat die mensen er op zitten te wachten. Geeft gelijk totale desinteresse en onbekendheid weer van blanke deugers met allochtonen (want die wonen in Amsterzuela) in deze beoordeling wijken. Die mensen willen dit echter helemaal niet. Die willen shoarma, kebab, friet enz. Ik lach mij rot als ze daar in opstand komen en de racisme kaart gaan spelen!

Nuuk | 17-10-21 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Q: Mag ik een pizza peperoni met extra salami?
A; Daar heb ik geen vergunning voor. Wilt u onze vegetariana met bloemkoolbodem proberen?
Q: Heb je daar extra kaas op?
A:. Helaas mag ik van de Omgevingswet niet afwijken van de menukaart zonder scriftelijke toestemming.
... even later..
Q: Waar staat het het zout&peper? Oh, laat maar...

dugo | 17-10-21 | 11:48 | 3

@ Dugo. Bij New York Pizza kan je vragen om extra ham. Die is dan wel van kalkoen. Als reden geven ze op dat varkensvlees vet is. Weet je hoe vet een pizza is? De huichelaars

bitterpete | 17-10-21 | 15:19

@bitterpete | 17-10-21 | 15:19: Een pizza bestaat uit meel, water, gist en olijfolie (plantaardig vet). Eventueel dierlijk (ongezond) vet kan alleen in de ingredienten zitten, waarbij kalkoen wezenlijk minder vet is als varken

bergsbeklimmer | 17-10-21 | 18:32

@bergsbeklimmer | 17-10-21 | 18:32: Jij benoemd een ideale theoretische pizza. Misschien als je het zelf maakt. Heb je wel eens een pizza gegeten in Manhattan? Men houd de slice een tijdje schuin om het vet er uit te laten lopen. Enne, in kant en klaar pizza zit snel richting 1000 calorieën. Dat beetje kalkoen aanvoeren vanwege de energie is onzin. En vooral, kalkoen kan NOOIT ham zijn.. En, waarom doen ze dit werkelijk?

bitterpete | 17-10-21 | 19:23

De terreur van het goede. C.S. Lewis zei hier als eens wat over. Vrij vertaald is de terreur van het goede erger dan die van het kwade. Want wie denkt goed te doen zal werkelijk geen moment stoppen.

Allemaal | 17-10-21 | 11:46

Omdat sommige te dik zijn volgens kukeneheim mag de rest niet afentoe een snackje halen. In de bouw wordt ook gesnackt die jongens hebben de calorieën nodig omdat ze niet de hele dag achter een bureau zitten.

voldemort | 17-10-21 | 11:44 | 1

Je hebt binnenvetters en buitenvetters. Maar dichtslibben doen aderen wel bij vette zoute happen.

Jan, Leiden | 17-10-21 | 11:53

Oké, snackbar dicht en broodjeszaak, die ook friet en snacks verkoopt, open. Snacks altijd (op papier) verkopen met een los broodje erbij, anders ben je natuurlijk een snackbar in plaats van een broodjeszaak.
Achterlijkheid stimuleert de ondernemersgeest.

Zoelense Hobbyboer | 17-10-21 | 11:43

Nou die Kukkeheim is ook weer zo'n typisch zweverige nietskunner van de NX66.
Beleid en ambtenaren kosten geld, geld dat moet worden opgebracht door de burger. Daarvoor dien je een stad te besturen en bepaalde zaken gewoon te regelen en bepaalde zaken nadrukkelijk niet.
Dit is weer zo'n loze kreet, waar je je in je vrije tijd druk om mag maken maar niet in de baas z'n tijd (de baas is de burger).
Het hele plan staat haaks op het principe van vraag en aanbod. Misschien voor mevrouw Kukkeheim even een vergelijk met het progressieve cocaïne beleid. Het mag niet, maar het gebeurt toch.
-
Nou Koekoe da's nou het principe van vraag en aanbod. Dit is weer een niet realistisch plan voor in de prullenbak, doe de groeten aan je dinnetjes bij de waardeloze adviesbureautjes die dit voor hebben gemaakt voor prachtige facturen.

bananabanana | 17-10-21 | 11:41

Een pizza donor is dat vegetarisch genoeg? het vlees dat erop zit is toch al wat vaag.

voldemort | 17-10-21 | 11:41

Je kunt alleen maar hopen dat veel Amsterdammers tot bezinning komen en in maart afrekenen met dit laffe linkse college. Al was het alleen maar om dit soort belachelijke maatregelen, maar ook o.a. om nutteloze bruggen over het IJ, ziekelijke autohaat, onnodig opknippen van doorgaande wegen. Ook de eigen achterban van GL krijgt het nu immers voor de kiezen...

Hendrick9999 | 17-10-21 | 11:37 | 1

De helft komt niet opdagen en het deel wat wel komt opdagen komt uit de periferie uit binnen- en buitenland. En die stemmen extreem (s)links.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:39

Gisteren oktober fest jezus de bratwurst met currysaus en sauerkraut was vet. Maar lekker en voor het danstopic geen seconde gezien. Fijne zondag

dedwarsligger | 17-10-21 | 11:32

In Eindhoven is deze oorlog ook al een tijdje aan de gang.
Zonder resultaat overigens; het aantal D66-ers groeit nou eenmaal niet door een groter aanbod aan gezonde vreetschuren.
Het vette-hap-publiek is nou precies het publiek wat door de overheid moeilijk te bereiken is.
En de rest, die kwam toch al heel weinig bij dit soort toko's.

jemagookniksmeer | 17-10-21 | 11:32

Gelukkig zijn alle andere problemen inmiddels deskundig opgelost...

SimpeleZiel | 17-10-21 | 11:31

En ja hoor. Komen ze weer aankakken met hun plannen voor een "suikertaks".
Dit gaat net zo als met het verbod op vuurwerk en zoals ongetwijfeld zal gaan gebeuren met het strafbaar stellen van "islamofobie" : steeds dezelfde club die dat keer op keer op de agenda blijft zetten, steeds maar weer om hetzelfde blijven zeuren, Zeuren zeuren zeuren, totdat het er eindelijk keer door komt. Al of niet voorafgegaan door een "proef", die per definitie alijd slaagt wanneer daar geld mee wordt binnengeharkt.

Asteroid-B612 | 17-10-21 | 11:31 | 1

Demense stemmen er zelf voor. En nee niet alleen Amsterdam. Heul verNederlandje. Door op VVD, D66, CDA, PvdA, GL, CU, PvdD, VOLT te stemmen. Dan krijg je dit. Wen er maar aan en lappen met je bakkes.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:37

Val weldenkend Nederland niet lastig met die waanzin uit 020. Adam is FUBAR. Hek erom en niks meer aan doen.

nieuwe_Deen | 17-10-21 | 11:31

"Amsterdam start War on Snackbars"

Maar vreemd genoeg heeft dat Amsterdamse bestuur dan weer helemaal geen probleem met al die Allah Akbars....

michelpen | 17-10-21 | 11:31 | 2

Allah Snackbar

Roos | 17-10-21 | 11:32

Lees stuk Parool, jazeker willen z we ook niet meer shoarmazaken.

Jan, Leiden | 17-10-21 | 11:55

Het communistische model begint toch steeds aantrekkelijker te worden. Heppie meer vrijheid.

De_dorpsgek | 17-10-21 | 11:27 | 2

Uw beteren en hun slippendragers hebben meer vrijheid ja. U plebs leven straks in een geleende wereld, met de factor slavernij.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:29

U bent bekend met het feit dat het huidige GL voor een groot deel is voortgekomen uit de toenmalige CPN? Een partij die de liefde keer op keer verklaard had aan Stalin en de Sovjet-Unie. Stalin was trouwens net zo erg als Hitler, maar stond aan de goede kant, namelijk aan de kant van de Geallieerden. Dan wordt er veel bedekt met de mantel der liefde, nietwaar?

Hendrick9999 | 17-10-21 | 11:48

Mag de snackbar niet meer?
Wat een onzin en betutteling zeg!
Voor veel mensen staat dat gelijk aan " uit eten", hoeven ze een keertje niet te koken maar zijn ze niet meteen een halve maandsalaris kwijt.

En mogen frituurpannen thuis wel?

Wie had dit gedacht.
Patat wordt de nieuwe softdrugs van de toekomst.
" Pssst... Patatje mét? Loopt u maar onopvallend mee de hoek om"

Roos | 17-10-21 | 11:26 | 8

@Asteroid-B612 | 17-10-21 | 11:34:
Ik denk het niet mn beste. Terwijl bij jullie de patat verboden wordt, eten we in het zuiden nog lekker friet. Jullie laten het jezelf gewoon afpakken. Kansloos.

JanVergoor | 17-10-21 | 12:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Van mij mogen ze die cornflakes, muesly dingen wat goedkoper maken.

Adriel | 17-10-21 | 11:25 | 1

Dat is dus de grap en hoax, het is een groot verkapte belastingmaatregel. Straks krijg je vet tax en suiker tax. Maar groente en fruit wordt niet goedkoper of belastingvrij (the horror, denk aan de arme overheid!).

En demense trappen er maar in. Straks knagen mijn medelanders nog meelwormen omwille ons kolonialisme en slavernij verleden.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:32

Dit beleid kan alleen maar ontstaan omdat het gros van de Amsterdammers enorme niet voor hun eigen gezondheid zorgende vetzeugen zijn geworden de laatste 30 jaar.

JanVergoor | 17-10-21 | 11:22

Een broodje kroket en een patat met kost ongeveer 6 euro.

Voor die 6 euro kan mijn zoon bij de, lidl naast zijn school, 2 frikandelbroodjes, 3 energiedrinks en 2 zakken chips kopen.

Wat nu snackbar?

thekolere | 17-10-21 | 11:16 | 2

Denk dat je bij Lidl voor 6,- wel 40 frikandellen kunt kopen, thuis ff bakken. Heb je misschien nog geld over voor een potje mayo ook.

_pacman_ | 17-10-21 | 11:30

Voor 5 gulden kon ik in 1999, een patat mayo kopen, een kaassouffle, een bamihap en een blikje cola.

rachid82 | 17-10-21 | 13:06

Patat

Klompz | 17-10-21 | 11:14 | 8

Trekker

SinisterNL | 17-10-21 | 11:33

@_pacman_ | 17-10-21 | 11:32:
Bah. Wat een hoop kufar in de panelen. Ik zie dat het land nog flink opgevoed moet worden. Misschien als we honderdduizenden nieuwe medelanders tegelijk importeren en dumpen op het platteland ipv de stad dat dan een beetje beschaving terugkeert...

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:36

@JanVergoor | 17-10-21 | 11:18: Friet is slechts een ander woord voor frituren. Frikandellen en kroketten kun je ook frituren.

koeberg | 17-10-21 | 12:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ga pas de barricades op als ze aan mijn vlees en vis komen. Fast food boeit me niet, vreet ik ook niet. Maar de war on meat zal hierna ongetwijfeld volgen.

Graaisnaaiert | 17-10-21 | 11:09

Foodtrucks zullen uitrukken om te voorzien in de vraag.

HankHill | 17-10-21 | 11:08 | 2

Elektrische trucks dan wel, anders komen ze niet eens binnen de ring.

Muxje | 17-10-21 | 11:09

Foodtrucks zijn al aan het overstappen op vega.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-21 | 11:34

Al die nagemaakte vlees- en melkproducten vallen volgens mij onder ultrabewerkt voedsel en dat moeten we toch zoveel mogelijk vermijden? Nog afgezien van de energie die het kost om een hamburger van kweekvlees op je bord te krijgen terwijl de natuur ons gewoon alles kant en klaar op een presenteerblaadje geeft. Dat je iets wilt doen aan het milieu en dierenwelzijn is prima, maar eet dan gewoon minder vlees. Zo'n Valess ding ga je toch ook niet 5x per week eten voor je plezier? Eet één of twee per week een echt stuk vlees en geniet daar lekker van.

Lomo | 17-10-21 | 11:07 | 4

Precies. Ik ben niet bekend met alle vegaburgers, maar bij veel zit er nogal wat bedenkelijke troep in om de smaak en houdbaarheid op peil te krijgen. Dezelfde troep die in veel kant-en-klaarmaaltijden zit, en sinds ik die niet meer eet voel ik me een stuk beter. Die dingen zijn misschien beter voor het klimaat, maar echt gezond zijn ze niet. Kook gewoon af en toe vegetarisch, er zijn zat echt lekkere gerechten die de ingredienten in hun waarde laat in plaats van net te doen alsof er toch vlees in zit.

Muxje | 17-10-21 | 11:12

Eens, als je vega wil eten prima, maar eet dan ook gewoon plantjes en niet allerlei overprijsde verwerkte marketingproducten.

Zeurders | 17-10-21 | 11:54

@letopuwzaak | 17-10-21 | 11:09|
"Vega" zit boordevol zout, vet en suiker om het maar een te pruimen smaakje te geven. En het is ook nog eens stervensduur. Ikzelf wissel vlees af met vis, eitjes, tofu/ tempé. Die kunstmatige fabrieksmeuk van Valess etc. komt er hier niet in. En het vlees dat ik eet komt hier van de lokale boer waar de koeien een 3-sterren leven hebben gehad. De slacht gebeurt onder auspiciën bij een lokale slager die er ook gelijk verse worsten etc. van maakt. Beter en gezonder wordt het niet.

Sjefke7807 | 17-10-21 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Heel vroeger, toen ik nog klein was, waren er nog bijna geen snack bar's, toen kwam een soort SRV wagen op vaste tijden naar een parkeerplaats en dat was een rijdende snackbar.
Misschien ook weer een oplossing voor straks als er geen vaste snackbars meer zijn.
Aan de andere kant, als je vrijwillig in Amsterdam gaat wonen dan verdien je het gewoon om als een kleuter behandeld te worden.

B_Roekvol | 17-10-21 | 11:06 | 1

Aldus de volwassen klinkende nick B_roekvol....

Lorejas | 17-10-21 | 11:16

Ede!? Kijk, dat Amsterdam haar burgers tot op het bot treitert met ge- en verboden, afijn. Maar Ede, dat komt gewoon dichtbij!

koeberg | 17-10-21 | 11:04

Wat gaan we doen tegen diepvriespizza´s, -kroketten, -frikandellen etc.. Gaan we dr. Oetker internationaal verbieden, Kwekkeboom, Mora, McCain of eigen merk van Jumbo, Aldi, Lidl, AH? Iedereen honger, duizenden in de WW maar Jesse en jetten vreten stiekum thuis uit het frietkot.

bergsbeklimmer | 17-10-21 | 11:03

Niets enger dan bestuurders die denken dat ze het beter weten.

Muxje | 17-10-21 | 11:00

Hoe willen ze dan al die hart specialisten en chirurgen uit Syrie en Afghanistan aan de bak houden?

Beertjealchoholakol | 17-10-21 | 11:00 | 1

Gewoon de overheidsheffingen verder verhogen waardoor menigeen gezondheidsklachten ontwikkelt.

HankHill | 17-10-21 | 11:11

Broodje kroket is minder ongezond dan een broodje gezond. Laat A-dan cs dat maar eens tot zich doordringen.

_pacman_ | 17-10-21 | 11:00

Denk dat het gevaar van een suikerverslaving veel groter is. Af en toe een frietje is nix mis mee net als af en toe een biertje of af en toe vreemdgaan. Daarin tegen mogen drugs, wapens bij de burgemeester, mensenhandel op de wallen, liquidaties, cocaïne gebruik, je suf blowen en tegelijkertijd de mafia subsidiëren etc geen probleem. Waar liggen je prioriteiten?

Schilder58 | 17-10-21 | 10:59

Voor de helft uit plantaardige voeding? Nou ik denk wel dat ieders dieet daar al wel aan voldoet. Ben wel benieuwd naar de cijfers achter dat foponderzoek (Uva?). En friet is toch ook gewoon plantaardige voeding? Wat is dat Amsterdam toch een kudtstad, en wat een geldverspilling daar door al die bureaucraten van het stopera planbureau. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod en je kunt het aanbod van die quinoa havermelk sjit wel vergroten, maar zolang de meeste mensen er niet op zitten te wachten wordt dat natuurlijk helemaal niks.

Wim_Kut | 17-10-21 | 10:59

Gewoon BMI QR invoeren. Op de testlocaties een weegschaal neerzetten en meetlint aan de muur hangen. Kosten 50 euro per locatie. 1x per kwartaal moet voldoende zijn.

Indien BMI hoger dan 25 dan enkel peen en bleekselderij. Easy peasy!

Remi A. | 17-10-21 | 10:59 | 3

Ik weet dat u het sarcastisch bedoelt maar peen en bleekselderij is verrukkelijk in de curry, ideale drager om toch voldoende verse groente binnen te krijgen.

Graaisnaaiert | 17-10-21 | 11:11

Maak je niet druk over 10 jaar is dat het geval. Als je een keertje door een rood stoplicht loopt heeft dat gevolgen voor je sociale paspoort. Dat kan lastig worden als je een krediet nodig hebt of gaat solliciteren voor een baan.

EmilioEsteves | 17-10-21 | 11:25

Uitmuntend plan, je mag pas weer naar de snackbar als je een negatieve obesitas test QR code kunt laten zien van minder dan 24 uur oud.

Zeurders | 17-10-21 | 11:56

Interessante zin: 'Het Waterlooplein is ook aangewezen als locatie waar voedsel diverser moet worden, terwijl in Bos en Lommer het fastfoodaanbod teruggeschroefd moet worden. In Zuidoost bij de Arenapoort moet meer eten komen dat ‘aansluit’ bij de bewoners en bezoekers van dit gebied.' Het is gewoon allemaal links racisme. En de vastgoedontwikkelaars steunen het project ook. Waarom?

grietmetgroenefiets | 17-10-21 | 10:59 | 2

Het kan die vastgoedontwikkelaars niets schelen wie of wat er straks in die gelegenheden zit. Maar als je doet alsof je bij de club in de Stopera hoort, dan maak je meer kans op toekomstige projecten, en krijg je wellicht ook die lastige vergunningaanvraag erdoor.

Muxje | 17-10-21 | 11:08

Als 'eten' niet aansluit bij bewoners en bezoekers is zo'n tent binnen no time failliet. Dat is dus echt een kulargument. Wat speelt hier nu echt?

Bataafje | 17-10-21 | 11:18

Ik weet zeker dat wanneer je een afhaal opent die normaal warm eten maakt (stamppot, pasta, rijst, gehaktbal of worteltjes) dat veel mensen die geen zin hebben om te koken - maar ook niet uit eten willen- daar de voorkeur aan geven. Thuisbezorgd en snackbar is toch een soort onbevredigend alternatief voor de luie mens. Die ik zelf ook wel eens ben.

letopuwzaak | 17-10-21 | 10:57 | 2

Normaal warm eten maken als afhaal zal te duur blijken.

DeCynischeAmbtenaar | 17-10-21 | 11:00

Ik ga kapsalon bestellen. Ik zou naar die Turkse horeca kunnen gaan, maar omdat ze horeca zijn en dus om QR-code kunnen vragen bestel ik het.

Adriel | 17-10-21 | 11:00

D66 bedreigt de gewone man.

zokanhetookja | 17-10-21 | 10:57

War on snackbars. Wat een kutland.

Sjakkie van de Hoek | 17-10-21 | 10:56

Werk je 40 tot 60 uur de week, moet je voor een volle tank een lening afsluiten en voor een pakkie sigaretten betaal je bijna 20 gulden.
Kan je straks ook nergens meer een snackie halen omdat er eng volk in NL rondloopt dat gelooft dat mensen door een overheid in een pasvorm gedrukt kunnen worden.

Fuck dat

Transgender-Airlines | 17-10-21 | 10:55 | 2

Waar kun jij nog sigaretten afrekenen met guldens?!?

koeberg | 17-10-21 | 11:07

Ik heb een niet onverdienstelijk inlevingsgevoel en een rijke fantasie, maar werkelijk geen idee wat er bedoeld wordt met 'een horizontaaltje halen'. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Mijn eerste ingeving is dat het om een dame uit de sex industrie gaat, maar wat heeft dat te maken met de snackbar? Om haar nu te frituren lijkt me enigszins overdreven. Een boomstammetje kan het ook niet zijn, die staan rechtop en niet horizontaal.

quigg | 17-10-21 | 10:54 | 1

De automaat van de FEBO van links naar rechts leegtrekken tbv een gevarieerd assortiment vette zooi voor na het bieren.

_pacman_ | 17-10-21 | 10:57

The f*ck? 420k voor 56m2? Wie de neuk koop dat?!

Adriel | 17-10-21 | 10:54

Maar deze woningen zijn nog mét keuken. Dan betaal je meer.

koeberg | 17-10-21 | 10:59

Hoe lang nog? Niet lang, maar dat heb ik altijd door de sterk stijgende zorgkosten elk jaar gezegd: op een gegeven moment wordt toch voor u bepaald hoe u leeft en wat u eet. Of u dat leuk vindt of niet doet niet ter zake. Gezond leven zal worden beloond en niet gezond ooit afgestraft door hogere premie.

Dat mensen erfelijk zaken overkomen valt niet te voorkomen, maat ongezonde levensstijlen wel. En ook daar komen ze op een gegeven moment bij u achter de voordeur.

Jan, Leiden | 17-10-21 | 10:50

Het dilemma is of de overheid vanuit een zorgplicht mensen moet motiveren om gezonder te leven, denkt bijvoorbeeld aan de veiligheidsgordel in de auto, en verkooppunten van slecht voedsel te beperken, of dient de overheid de keuzevrijheid van burgers te respecteren. En bestaat die keuzevrijheid wel wanneer grote groepen mensen amper kan koken en mensen aangewezen zijn op slecht eten? En wanneer ik door de supermarkt loop zie ik gangen vol slecht eten: witbrood, snoep, chips en and er e snacks, snoep enz. Meer dan de helft van de eetbare producten in een supermarkt is slecht eten. Gaat de overheid ook daar ingrijpen?

Red shirt | 17-10-21 | 10:48 | 4

@Jan, Leiden | 17-10-21 | 10:53: Wow, D66 in Leiden gaat wel heel ver dan!

2Little2Late | 17-10-21 | 11:06

Even denkend aan alleen al een Unilever? Nee, de overheid gaat niets met dat slechte eten in de supermarkt doen...

BadPatNL | 17-10-21 | 11:22

Bruinbrood is gewoon witbrood met toegevoegde mout om het een bruine kleur te geven. Het ene is niet gezonder dan het andere en het is zeker niet ongezond.

threebees | 17-10-21 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Een jos brinkie. Die wil ik. Of een Frietje Paay. Gewoon, wanneer ik het wil. Niet wanneer jij zegt dat het mag. Wat een een land…

Happy People | 17-10-21 | 10:47 | 2

Curry is idd goor.

_pacman_ | 17-10-21 | 10:58

Frietje Paay? Wordt er dan overheen geplast? Of was dat die andere troela?

SinisterNL | 17-10-21 | 11:30

Het afvoerputje van Nederland?

Adriel | 17-10-21 | 10:47 | 2

En dit terwijl Limburg hiermee wordt aangeduid, en Limburg in feite toch echt een mooie provincie is.

Nederlandop1 | 17-10-21 | 10:49

yup Amsterdamned is het afvoerputje van Nederland.
Alle inclusieve hedonistische debielen die denken niet zich zelf te kunnen zijn in de provincie spoelt daar naar toe.

captain-caveman | 17-10-21 | 10:58

Prima wat mij betreft, in Amsterdam wonen toch allen maar net-niet-mooie achterkamers die vinden dat ze hip zijn omdat ze in Amsterdam wonen en wortel-bitterballen à €2,50 weghakken bij een hip IPA’tje die ze eigenlijk niet kunnen betalen.
Amsterdam is al lang Amsterdam niet meer, en een wappiebestuur is daar het gevolg van, niet de oorzaak. Laat ze maar lekker moeilijk doen, dan leven wij gewoon lekker door.

Homer P. Simpson | 17-10-21 | 10:44 | 3

Wat zin iPhones ook een kut dingen met hun domme correcties. Achterkamers=achterlanders

Homer P. Simpson | 17-10-21 | 10:45

Kun je gewoon uitzetten. Vertrouwen op je eigen spelling!

Lorejas | 17-10-21 | 10:49

Niet alleen Amsterdam, er zijn al een paar plaatsen meet, zie link naar artikel.

Jan, Leiden | 17-10-21 | 10:55

Nou, dat is toch heel simpel. Dan bestel je dit eten toch gewoon via Thuisbezorgd? Of men gaat snacks via Facebook aanbieden, zodat de mensen die nog wel een keuken hebben dit thuis gaan maken.

Schrodingerskut | 17-10-21 | 10:43 | 1

Buiten dat heb ik via Google Agendastad gevonden (mag na een paar maanden nog steeds geen link plaatsen, sorry daarvoor). Hierop staan alle citydeals die zijn gemaakt. Hierop zijn nog meer controversiële deals te vinden, zoals de samenwerking op het werven van zoveel mogelijk expats, het bouwen van woonwijken waar je geen eigen auto meer kunt hebben of het samenwerken aan de Big Brothersamenleving onder de noemer van "slimme stad". En dan zijn er nog iets van 3 lopende projecten om kwetsbare wijken aan te pakken. Het idee om mensen in huurwoningen tochtstrips aan te bieden zou zomaar uit een van deze projecten kunnen komen.

Dit samenwerkingsverband tegen ongezond voedsel in de stad is trouwens al 5 jaar aan de gang, maar hiervoor was er alleen een project waarin vooral het probleem in kaart werd gebracht. Deze site goed in de gaten houden dus!

Schrodingerskut | 17-10-21 | 11:00

D66 noemen zichzelf een liberale partij toch? Even opzoeken wat liberaal ook al weer betekent?

JvNB | 17-10-21 | 10:43 | 1

Er zijn geen liberale partijen meer: ze willen allemaal uw leven tot in detail bepalen. Vroeger zouden we zulke mensen “communisten” noemen en ze negeren. Nu, struikelend over onze eigen on-geïnformeerd- heid en correctheid hebben we het niet eens meer door.

Homer P. Simpson | 17-10-21 | 10:48

Woningdeal. City Deal.... is Buddy Vedder onze nieuwe MP?

Mark Bouwman | 17-10-21 | 10:42

Typisch Nederlands weer. In plaats van het goede te stimuleren (gezonde voeding goedkoper maken, allemaal (flink) korting op de sportschool, ik noem maar wat dingen), gaan ze dingen verbieden. En dan moeten er straks weer 5000 Gezondheids-BOA's "opgeleid" worden die alle winkels langsgaan om te zien of ze niet stiekem iets ongezonds aanbieden.

2Little2Late | 17-10-21 | 10:42 | 4

@NiCeY | 17-10-21 | 10:50: Welk soort mensen kampt veruit het meest met overgewicht? Juist, de lagere sociale klasse, die toch al niet veel te besteden heeft. Zij geven hun geld uit aan goedkope rommel (qua eten) en hebben geen geld meer voor sportschool-activiteiten.

2Little2Late | 17-10-21 | 10:59

@NiCeY | 17-10-21 | 10:50:
In dat soort sporrscholen komt volk die het heeft over Ekkies. Ik snap dat veel mensen zich daar juist niet tussen willen begeven.

JanVergoor | 17-10-21 | 11:23

"Gezonde" voeding is supergoedkoop! Echt! 5kg aardappelen voor 2,99 euro, eet je een week van. Wortelen 69 ct / kg, koken of raspen, koolvis (diepvries) 400 gram, 1,79 euro rode kool 1 euro/stuk, liter melk 89 ct, de helft van Coca Cola, 10 verse eieren 1,69. Het lijkt wel hoe goedkoper des te gezonder.

AlexanderVissers | 17-10-21 | 16:04
▼ 1 antwoord verborgen

Heeyyy …. Psssst … jij daar……. Frikadel kopen??

Beertjealchoholakol | 17-10-21 | 10:39

Gelukkig hebben wij in ons dorp met 9000 inwoners nog gewoon 12 snackbars.
Tevens is de PVV erg groot hier. Toeval? Dacht het niet!

BekiekUtMoar | 17-10-21 | 10:38 | 2

En hoeveel hartspecialisten? Of komt daar ieder jaar zo'n bevolkingsonderzoekbus waar men hun kransslagaders kan laten schoonschrapen?

Red shirt | 17-10-21 | 10:57

@Red shirt | 17-10-21 | 10:57:
En ongeacht vaccinatiegraad slaat Corona er ook nog steeds keihard toe.

JanVergoor | 17-10-21 | 11:24

D66 houd zich niet aan de gemaakte afspraken gemaakt tijdens de laatste D66 Wannsee conferentie. Immers gezond eten betekent langer leven, en daarvoor hebben ze nou juist een pilletje bedacht omdat te voorkomen…

Aan de andere kant claimen ze de lhbtq

club van nederland te zijn , maar ook voor de onbegrensde import van homo haat ….

Confusing ?

Beertjealchoholakol | 17-10-21 | 10:38

Ondergrondse snackbars, dat heeft ook wel wat. Overigens zijn die typische snacks als frikandellen en vleeskroketten een van de weinige zaken die ik mis hier in het VK. Ik droom er zelfs over. Ik heb laatst wel een kebabzaak ontekt hier die de "kapsalon" op het menu heeft staan, dolgelukkig ben ik ermee.

Zeebonkus | 17-10-21 | 10:33 | 1

Kroketten kan je zelf eenvoudig maken, frikandellen ook.

bees-t- | 17-10-21 | 11:28

Zat ik al te denken wat ik zou gaan lunchen en blijkt dat ik nog wat oven bamihappen in de vriezer heb. Dank voor de tip Geenstijl!

Sinclair | 17-10-21 | 10:33

Waarom altijd die aandacht op GS voor 020? Daar wonen toch al lang geen normale mensen meer? Fijne mix van D66 woke bakfiets-trutjes, expats en finnen. Laat ze lekker in hun diesel-, snackbar- en levensvreugde-arme kudtstad. Maken we gewoon elders lol.

Azijnist | 17-10-21 | 10:31 | 2

"Naast Amsterdam hebben ook Utrecht, Rotterdam, Almere en Ede hun handtekening gezet onder de City Deal." Binnenkort ook in uw stad/dorp!

2Little2Late | 17-10-21 | 10:43

Het probleem is, dat veel van die bakfiets-trutjes het wokeïsme aanhangen, tunnelvisie verkrijgen, en het marxisme (Met onderdrukking van vrije meningsuiting) aanhangen - En op hun beurt nogal veel zendtijd beschikbaar krijgen in #fakenews mainstream media.

En het gaan hierbij dan ook vrijwel altijd over vrouwen, al dan niet voorzien van overgewicht, roze/paars/blauw gespoten haar, een knalrode broek, een gammele pet, etc. Zielige vluchtelingen in de 40m2 in huis nemen, dat doen ze dan weer niet.

Want, oh - "Wij zijn Amsterdam. Wij hebben de grrrachtengordelll." Alsof de rest van het land, niet mooi is overigens. De economie van Amsterdam stortte tijdens de lockdowns het hardst van allemaal in elkaar ..

Nederlandop1 | 17-10-21 | 10:45

Dan ook geen “old amsterdam” kaas meer. Amsterdamse uitjes in zuur.
En die kwekkenboom kroket steken gewoon lekker in famke dr kippenhok

Beertjealchoholakol | 17-10-21 | 10:30 | 3

Waarom zou je Old Amsterdam eten? Sedert 1985 ofzo. Eet dat lekker zo'n halve marketingtruc?

Lorejas | 17-10-21 | 10:38

Lore heeft een punt. Ik dacht ook dat dat echte ouwe kaas was, totdat een kaasmeisje mij vertelde dat die chemisch wordt gemaakt.

Art Vasch | 17-10-21 | 10:52

Old Amsterdam is sowieso ranzig. Maar er gaat niks boven een blokje echte oude kaas, waar je jeuj van krijgt in je bek, met een Amsterdams uitje er op.

bees-t- | 17-10-21 | 11:30

Maar als de CEO van CocaCola op werkbezoek komt rollen ze de rode loper uit. Suiker en niet bewegen is de boosdoener. Die vette hap mag best een keer. En trouwens. Die die hard snackbar bezoekers hier in het dorp lijken meer anorexia te hebben dan obesitas!

Kutwielrennert | 17-10-21 | 10:30 | 3

Idd, cola, red bull, monstermeuk

Canis.bonus.es | 17-10-21 | 11:09

Suiker is idd veel slechter dan vet. Steeds meer laat onderzoek zien dat vet helemaal niet ongezond is.

JanVergoor | 17-10-21 | 11:26

Mogelijk vitaminegebrek?

AlexanderVissers | 17-10-21 | 15:59

Volgens mij is Ramadannen ook niet zo heel erg gezond.

Haberdoebas | 17-10-21 | 10:29 | 1

Zeker het suikerfeest erna niet.

Sinclair | 17-10-21 | 10:31

Mensen met weinig opleiding leven relatief kort, o.a. door slechte eetgewoonten. Prima dat lokale overheden wat doen om aantal verkooppunten te verminderen. Dan moet je maar wat verder lopen voor je vette hap.

Diederik_Ezel | 17-10-21 | 10:29 | 5

@Transgender-Airlines | 17-10-21 | 10:33: Net als tijdens de Corona-pandemie, toen al die ongezonde dikzakken beademing in de IC weigerden, omdat ze lekker kort wilden leven. Oh nee, toch niet. Als puntje bij paaltje komt, vinden de dikzakken ineens dat ze 'recht op zorg' hebben, en telt iedere dag.

Festen | 17-10-21 | 10:47

@Festen | 17-10-21 | 10:47:
Die dikzakken betalen mee aan de zorg, ook als jij je poot breekt met skiën.

Der Schnitzeljäger | 17-10-21 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon goede maatregel. Er blijven echt wel genoeg van die vreetschuren open

jeweettochniet | 17-10-21 | 10:29

Bizar..
Maar tegenwoordig kan een overheid alles flikken als het maar om “gezondheid” gaat.
Zelfs bemoeien met een vrije markt.

Transgender-Airlines | 17-10-21 | 10:28

Ben benieuwd of ze de Fernando (AA drink voor zwarte mensen) durven aan te pakken…

Joris Klam | 17-10-21 | 10:28 | 2

Fernandes.
Lekker hoor, drink ik ook regelmatig, niets zwarts aan.

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:30

En zelfs de naam niet juist hebben.....

Lorejas | 17-10-21 | 10:53

Arrogant, neerbuigend en beledigend. Ooit, vroeger, toen alles nog beter was, wilde men een terugtredende overheid, subsidiairiteit en vrije beschikking over eigen goed en lijf. Nu, vandaag, wil het bestuur iedere vierkante millimeter van je leven invullen en voorschrijven. Het volk is immers te dom, te verblind en niet links genoeg om zelf deugende keuzes te maken. Hoe je wil wonen, wat je wil eten, hoe je je vervoert, hoe je je kinderen opvoedt: Er is een elitaire bestuurder die het beter weet en die het je gaat voorschrijven.
Vrijheid, met een overheidsvrije ruimte, het was ooit een mooie gedachte.

Zeddegeizot | 17-10-21 | 10:28

We hebben altijd nog de thuis-frituur tegen deze anti-frituur dictatuur.

Der Schnitzeljäger | 17-10-21 | 10:27 | 2

Off grid dan maar. Vetpan op de houtkachel.

schijtzat | 17-10-21 | 10:40

Politici, zeker ter linkerzijde, zijn vaak types die een bepaald soort psychologische behoefte hebben aan controle over andere mensen. Daarom zijn ze vaak alleen voor oplossingen die een vorm van dwang inhouden.

Gewinflipt | 17-10-21 | 10:25 | 1

In de psychiatrie wordt dit ook wel Messias complex genoemd

BASinnic | 17-10-21 | 10:28

Drugs, alle soorten, moet kunnen, maar een frietje met, levensgevaarlijk. Dat is het amsterdamse bestuur 2021, in en in triest.

Ko Ranzig | 17-10-21 | 10:25 | 1

Toch leuk voor al die Engelse weekend toeristen... Die hebben geluk, hashbrownies zijn plantaardig en met een beetje je best doen zijn ze ook nog veganistisch te maken. Alleen bijzonder kut als je dan met je 5 maten een vreetkick krijgt en alles wat er nog is, is een veganistisch kuttentje waar je voor 9 euro een met linksdraaiende yogurth belegde tofu rijstwafel kunt krijg krijgen...

peterdh | 17-10-21 | 10:33

De middeninkomens verlaten Amsterdam al massaal. Deze emigratie neemt alleen maar toe. Wie moeten straks deze onzin gaan betalen?

goedverstaander | 17-10-21 | 10:23 | 1

Ik krijg regelmatig de indruk dat Amsterdam als enige gemeente in Nederland geld zat heeft.

Duwbak_Linda | 17-10-21 | 10:27

Water drinken, gras vreten en de hobbies van die ranzige linkse bloksnorren betalen...

hoffrevisited | 17-10-21 | 10:23

Is daar in Amsterdam vanuit de bestuurders een soort opvoedingsrevolutie gaande? Een soort …. culturele revolutie?

BASinnic | 17-10-21 | 10:23 | 1

Culturele teloorgang? Rampspoed? Race naar de rock bottom? Tja... Maar revolutie? Nahhh....

peterdh | 17-10-21 | 10:26

Dan gaan we het op de allochtonen manier doen: thuis op brakke gastoestellen die levensgevaarlijk zijn en waar je niet naar hygiëne hoeft te kijken en dan lekker bezorgen! Maar dan deug je wel als D66’er want dan heb je er “alles” aan gedaan.

Behangdelul | 17-10-21 | 10:22

Zou graag willen dat er iemand bij mij in de buurt een snackbar opent.
Die geile "fish and chips" of een "saveloy sausage" komt ook mijn neus uit.

ditotje | 17-10-21 | 10:22

60 m2 voor 3,5 ton? Prijzen van 2018 zeker.

Gewinflipt | 17-10-21 | 10:20

Dan gaan toch gewoon even verderop naar Zaanstad.
De goorste gemeente van heul de wereld.
youtu.be/zu7c-wTJObg

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:19

Heeft Blokhuis ook een dikke vinger in de pap in Amsterdam dan?

pibasso | 17-10-21 | 10:19

Meer, meer, meer! Graag meer van dit soort maatregelen door extreem links! Da's de enige manier om stemgedrag te veranderen....

U moet van D66 zoveel mogelijk belastinggeld genereren zodat zij nog meer "hun wereld" kunnen inrichten.

Odin | 17-10-21 | 10:19

Eerder dit jaar mocht in Utrecht Overvecht geen Oud-Hollandsche poffertjeskraam worden gevestigd met als argument dat de plaatselijke jeugd massaal obesitas blijkt te hebben. Echter tegen ranzige shoarmatenten lijkt dan weer geen bezwaar te zijn als je daar rondkijkt. Verder wil de gemeente ook helemaal geen verband leggen met bevolkingsgroepen die op de corona-IC oververtegenwoordigd zijn.

Zeurders | 17-10-21 | 10:16 | 2

Terwijl de oliebollenkraam er al ruim een maand staat.
Als ik op donderdag over de markt ga, zitten om 9.00 al die Turkse / Marokkaanse vreettenten nokkievol.
Stiekem neem ik zelf wel ‘s zo’n spinazie-feta broodje van de Turk.

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:24

Alsof de obese jeugd uit Overvecht de doelgroep is van de poffertjestent. Het Mao-isme waarbij de staat bepaalt is steeds meer zichtbaar in met name de steden, waar alle studenten nog dromen en links stemmen.
Ze zouden eens de overlast en criminaliteit in die wijken moeten aanpakken, of gewoon het vuilnis ophalen. Want dat gebeurd ook maar slecht als ik in bepaalde wijken kijk. (Wekelijks Stapels vuilniszakken naast de ondergrondse containers omdat ze niet dinsdag worden geleegd) maar hè! Een poffertjeskraam, daar moeten we echt een stokje voor steken..

oh nee he | 17-10-21 | 10:27

Laat Amsterdammers verplicht de bermen leegvreten. Is gezond en lekker, en levert een forse besparing op groenonderhoud op. Het is soms zo simpel mense!

Cor Netto | 17-10-21 | 10:15 | 4

@oh nee he | 17-10-21 | 10:19: vaccineren schijnt toch de hersenen aan te tasten.

TonAlias | 17-10-21 | 10:25

@TonAlias | 17-10-21 | 10:25: opvallend genoeg ligt de vaccinatiegraad in de grote steden juist laag .. dus als we verbanden zoeken ouwe Zwitsal

oh nee he | 17-10-21 | 10:28

Wel wat laten staan voor de vega vossen in de stad.

AlexanderVissers | 17-10-21 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk heeft de Freule wel een punt, maar ze is wel twintig jaar te laat.
Het aantal vreettenten is schrikbarend hoog. Ieder station met een beetje statuur is een vreetschuur geworden waar je ook nog een trein kunt pakken. Met een supermarkt, met snacks.
Kennelijk ga je tegenwoordig naar het winkelcentrum voor je culinaire ervaring, niet om iets te kopen.

Analia von Solmsch | 17-10-21 | 10:14

Luister nu naar podcast waarin Hans van Willigenburg stelt dat onze elites (zoals dit soort grootstedelijke d66 bestuurders) continu het reptielenbrein willen onderdrukken en de maatschappij uitsluitend nog willen vormgeven vanuit prefrontale cortex. Terwijl mijn reptielenbrein natuurlijk gewoon af en toe een lekkere vette bek wil halen.
tpo.nl/2021/10/16/hans-van-willigenbu...

Duwbak_Linda | 17-10-21 | 10:14 | 1

Hmm, had het over neocortex. Voor de volledigheid.

Duwbak_Linda | 17-10-21 | 10:41

Dan is straks de stap om overlast aan te pakken ook makkelijk gemaakt:
Vervang alle alcoholhoudende dranken door alcoholvrije varianten.
hmmm limonades met prik dus.
Doe er nog wat extra suikertaks overheen en de horeca hoeven hun verkoopprijzen niet eens aan te passen.
Niet dat ze nog wat zullen verkopen, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat we allemaal gelukkig zullen zijn, met minder (of geen) bezittingen.
En wie wordt er nu niet gelukkig van een vega-kroket met vega-sausje en een limonade drank met bier-smaak?

Delfts Blauw | 17-10-21 | 10:10

De één zijn dystopie, is de ander zijn utopie. Mij kan het allemaal geen reedt meer schelen, als Ajax maar wint.

Von Knarrenstein | 17-10-21 | 10:09 | 1

WZAWZDB

Moeimaker | 17-10-21 | 10:17

Dat hele begrip "ongezond" en wat daar onder valt is sterk modegevoelig en voornamelijk volstrekt onwetenschappelijk, Maarten het Hart en Midas Dekkers hebben daar een 15 jaar gelden al hard op gehamerd. Lees maar eens onderzoek naar eetgewoonten voeding en gezondheid en de tranen springen je in de ogen. Redelijk stabiel en nog steeds opkomend is suiker, in de vormen glucose fructose en sacharose die ook worden aangewezen als belangrijke bron voor de diabetesgolf. Verder staan transvetten nu in het verdomhoekje. Rood vlees, eieren, boter, dierlijke vetten en zout mogen weer. Voor het gevaar van excessieve suikerconsumptie lijken voldoende aanwijzingen te zijn, maar verder is vooral de hoeveelheid en niet de aard van het voedsel bepalend. Overgewicht komt niet door frieten frikadellen tofu of gevulde koeken maar door te veel eten. Een stoornis van de sturing van het hongergevoel. Alleen als dat besef doordringt kan aan een oplossing worden gewerkt. En als mijn zoon van 201 cm en 93 kg als blanke Usain Bolt twee broodjes kebab wil eten dan moet hij dat vooral niet laten. Usain Bolt leefde overigens op Chicken Fingers omdat in de VS broodjes kebab moeilijker te verkrijgen zijn en maakte best een gezonde indruk op de atletiekbaan.

AlexanderVissers | 17-10-21 | 10:09 | 3

Het gaat ze dan ook alleen maar om het opdringen van het vegetarisme.
Zij willen geen vlees meer eten dus mag jij dat ook niet meer.

sinar2 | 17-10-21 | 10:16

Suiker wordt niet genoemd in het Woke Testament. De hoge priesters en evangelisten willen alleen het Woke evangelie opleggen. En als je niet wilt, dan dwingen ze je. De Woke inquisitie heet nu cancel cultuur.

oh nee he | 17-10-21 | 10:18

Mee eens, er bestaat niet zoiets als slecht voedsel. Het gaat om hoeveelheden en verhoudingen, eiwitten, koolhydraten, vetten en fysieke inspanning dat heb je allemaal nodig en dan is er helemaal niks mis met bv een delletje speciaal op zijn tijd.

HD50 | 17-10-21 | 10:40

Ik zag afgelopen avond een Aldi reclame van vegaburgers.
Rare kleur dus ik sla over.
Maar wellicht krijg je er een culinair orgasme van.
Geen idee.

jaja | 17-10-21 | 10:08 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Begin eerst maar eens met verbieden overal kaas over te pleuren.
Patat met kaas
HamburgerT kaas
Gyros kaas
Shoarma kaas
En natuurlijk gewoon broodje kaas.
Als ik zo’n kapsalon zie denk ik als eerste aan een bak hondenkots.
Ziet er gewoon goor uit, maar is vast heel lekker.

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:07 | 5

@EEGlivesagain | 17-10-21 | 10:09:
Leg dat maar eens aan Rachid of Bülent uit.
@Sin..
Zeker! Die kunnen vies vreten man.
Daar zie je in de steden nauwelijks een “normaal” restaurant.
En in de Wallmart is het pizza-vriesvak 2x een gemiddelde Jumbo.

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:15

Alle kapsalons, moeten ze ook verbieden.

Cor Netto | 17-10-21 | 10:16

Kaas zou ik toch meer missen dan het afvalvlees wat doorgaans de basis is van snacks.

Zeurders | 17-10-21 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Worden de energiedrankjes en frikandelbroodjes bij de supermarkt, soms in pallets aangeboden, dan ook aangepakt? Ben benieuwd hoe onze niet-westerse en zuid- en oost-europese medeburgers, met hun nogal vlezige eetculturen, dit vinden...

batvoca2 | 17-10-21 | 10:06 | 2

Zal ik u eens een geheimpje verklappen.
Vrijwel alles wat u hier in NL aan buitenlandse keukens kunt eten is aan de Nederlandse smaak aangepast en heeft in 85% van de gevallen helemaal niets te maken met het land of de eetcultuur waar desbetreffende keuken aan toegedicht wordt. Dus wie zijn nou eigenlijk de viezeriken?

normanius | 17-10-21 | 10:15

Onder Stalin mocht je ten minste nog zo veel vlees eten als je kon bemachtigen.

Sans Comique | 17-10-21 | 10:05

Ha, nieuws uit Amsterdam! Altijd leuk.
Alleen jammer dat mensen in het buitenland vaak denken dat de rest van Nederland net zo gek is.

Schmalz | 17-10-21 | 10:04 | 1

Beter lezen.

Von Knarrenstein | 17-10-21 | 10:11

Kijk uit naar de volgende gemeneenteraadsverkiezingen. Als links dan nog aan de macht blijft, in A'dam, dan verdienen ze al deze shit.

Blonde Nel | 17-10-21 | 10:03

Dus een salade met een kilo mayo is wel gezond.. maar gegrilde kip niet?

SinisterNL | 17-10-21 | 09:59

Ik heb even gekeken wie Kukenheim is.
Maar ik geef je op een briefje: als het heel hard gaat waaien, is zij de eerste die vanaf windkracht 5 niet meer de straat op kan zonder weggeblazen te worden.

TonAlias | 17-10-21 | 09:55 | 4

Als je dat gratenpakhuis penetreert in een drassig weiland kom je nooit meer los.

goedverstaander | 17-10-21 | 10:08

Bij gebrek aan gewicht omhooggevallen.

Cor Netto | 17-10-21 | 10:17

@Cor Netto | 17-10-21 | 10:17: Je zou zeggen dat die nog wel een extra snackbar kan gebruiken.

Kaposi_Sarcoom | 17-10-21 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen halen naast omdat een patatje lekker is het ook gewoon omdat de FEBO tenminste nog betaalbaar is. 2x per week je gezin vol frituur stoppen is goedkoper dan zelf koken en uit gaan met je kids. Die kijken daar de hele week naar uit. Moeten daar het beleid een keer laten vormen in samenwerking met mensen die armoede kennen of hebben gekend. Mensen leven niet van 50cent noodle pakketjes met blikjes tonijn omdat ze liever teringzooi eten dan een chia zaad avocado room dragonfruit komkommer salade binned hipster tent in het centrum.

Whmm | 17-10-21 | 09:55 | 5

De febo was betaalbaar. Het kroketje wat 10 jaar geleden nog 1.60 was kost nu alweer 2,30. En hoewel het erg lekker smaakt, ben je na een grillburger(3.20) en een satekroket(2.30) nog lang niet verzadigd.

Sufaoner | 17-10-21 | 10:35

@Von Knarrenstein | 17-10-21 | 10:05:
Ja waarschijnlijk wel. Lekker inhoudelijke reactie ook…

zonder_moeite | 17-10-21 | 10:49

@zondermoeite. Dat dus, voor minder dan 20 euro kook ik voor mijn hele gezin. Dat behelst 5 kinderen en twee volwassenen.

bees-t- | 17-10-21 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanaf Pont Neuf heb je overigens wel goed zicht op de afgeladen ponten die richting het ADE festival op de NDSM werf varen. Daar is blijkbaar geen corona. Verderop een rij wachtenden van 250 m bij de teststraat. Zijn dat allemaal ongeprikten?

Piet Karbiet | 17-10-21 | 09:55 | 1

NDSM is toch vaccinatie? Niet testen?

Lorejas | 17-10-21 | 11:15

Vraagje aan de reaguurders:
Bij mij om de hoek is een snackbar en die maken reclame voor stroganoff kroketten.
Zijn die dingen te vreten? En zo ja, hoort daar dan zo'n zakje mosterd bij of iets anders?

leo de pejo | 17-10-21 | 09:54 | 5

Zit Wodka in.
Dus die eet je met jus d’orange ipv mosterd.

Ruimedenker | 17-10-21 | 10:10

Pepersaus en een stevige rode wijn uit Puglia.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 10:23

*saté!!

SinisterNL | 17-10-21 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, ze raken hun eigen doelgroep of denk je dat er nog blanken een snackbar runnen? Daar gaan de donners en kapsalons. Ze doen maar, ik eet die shit toch bijna nooit. Zoveel leuke tentjes met lekker eten in Amsterdam. Laat ze de doelgroep maar flink in de portemonnee raken, dan worden zij ook eens wakker.

zonder_moeite | 17-10-21 | 09:53 | 3

De klanten van dergelijke zaken zijn overwegend blank. Moslims eten geen berehappen of varkensshoarma.

goedverstaander | 17-10-21 | 09:58

Bijna alle winkelpanden in de Bijlmer bestaan uit vreettenten.
Ben benieuwd of Dystopie66 daar ook de boel gaat saneren. De racismekaart is dan al snel getrokken.
Aangezien Dystopie66 bestaat bij de gratie van publiciteit en imago zullen ze daar wel een oogje toeknijpen.
Je zou voor de grap eens rond lunchtijd naar de Amsterdamse Poort moeten gaan. Lange rijen kantoorpersoneel voor allerlei vreettenten,.
Die moeten van Koekoekheim terug naar hun vega verantwoorde kantine in dat muffe kantoorpand van 20 verdiepingen.

leo de pejo | 17-10-21 | 09:51 | 11

Hoi collega!!

Piet Karbiet | 17-10-21 | 10:19

Theo van de Geest is al weg

dugo | 17-10-21 | 11:42

@ruimdenker daar heb ik ooit de vergissing gemaakt om hete saus op mijn broodje te doen. En ik smeer de sambals meestal als jam op mijn broodje pindakaas. Kapot lekker dat zeker! Soms mis ik Utrecht wel.

bees-t- | 17-10-21 | 11:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Wie denken ze toch dat ze zijn? Zich overal mee bemoeien.
Als mensen zich vol willen stoppen met rotzooi moeten ze dat zelf weten.
Al dat paternalistisch gedrag. Overigens is dit ook niets meer dan rookgordijnen opwerpen. De rest, de echt belangrijke onderwerpen daar maken ze een puinzooi van en dit zijn slechts afleiders.

benbenieuwd2021 | 17-10-21 | 09:50 | 1

Hier gaan het gemeentebestuur en de gemeenteraad helemaal niet over. Dit heeft niets met ruimtelijke ordening of met de eigen huishouding te maken. De zoveelste poging van Amsterdam landelijke politiek te bedrijven. Houdt de Raad van State ook weer bezig zullen we maar denken.

AlexanderVissers | 17-10-21 | 09:55

We moesten eens om 16:00 uur met 15 man in een bus richting het westen. Dus ik denk eerst maar even hier langs een cafetaria voor 20 frikandelllen, 20 kroketten en een berg patat voor in de bus. En wat sausjes natuurlijk. Dus ik bellen wat kost dat.
Cafetaria van Nederlanders:
(40x€1,60 snacks)+€15 friet + €6 sausjes = €85
Cafetaria Turk:
Zestieg eujro iesj goet vriend!
Deal. Kut Nederlanders.

Leptob | 17-10-21 | 09:50 | 4

Deal of geen deal, oude voc mentaliteit.

Zitvlak | 17-10-21 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

In principe maakt het me geen reet of iemand zich een hartinfarct vreet met een vette hap.Maar het is intens triest dat daar een hoop dierenleed achter schuilt.

Kowalski11 | 17-10-21 | 09:50 | 6

@Kowalski11 | 17-10-21 | 09:57: En jij denkt de wijsheid in pacht te hebben. Jij hebt blijkbaar niet goed opgelet tijdens de levenslessen.

Usumani | 17-10-21 | 10:09

@Leptob | 17-10-21 | 10:04: Er zullen er zeker zijn die er van genieten.Maar velen interesseert het gewoon niet hoe hun vette hap op hun bord komt.Slechts hun smaakpapillen zijn belangrijk. Onwetenheid is ook een factor.

Kowalski11 | 17-10-21 | 10:17

@Usumani | 17-10-21 | 10:09: Nee, maar de arrogantie die de mens zich aanmeet om te bepalen dat een dier beter af is in een hok, van al zijn vrijheden berooft en vaak onder erbarmelijke omstandigheden ipv van vrij in de natuur te leven is natuurlijk stuitend.Ja, de natuur is hard, maar wel eerlijk als het in evenwicht is.

Kowalski11 | 17-10-21 | 10:24
▼ 3 antwoorden verborgen

De bevolking wordt steeds verder onder drukt ,door de belastingen ,milieu clubjes en nu door patat hatende gekken zo langzamer hand worden de arme mensen nog armer gemaakt en onze regering maar lachen want die vullen hun zakken wel en de gemeentes beginnen nu ook al ,van Amsterdam is het wel te verwachten want daar heerst linkse terreur

gerrit5042 | 17-10-21 | 09:49

"Overgewicht op jonge leeftijd zorgt op latere leeftijd voor meer risico op hart- en vaatziekten, diabetes en mentale problemen."

D66 neemt een enorm risico met de mentale gezondheid van de jeugd door transgenderisme zo agressief te pushen. Voor enkelen kan het goed uitpakken, maar ik verwacht dat de meeste pubers die in de put zitten en dan grijpen naar transgenderisme, nog veel verder in de war raken. D66 is mentale ziekte.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:49 | 5

@MickeyGouda | 17-10-21 | 09:59: Inderdaad. Dan moet iedereen maar beperkt worden. Alleen vrees ik dat die doelgroep juist thuis een hoop doorgekookt en weinig voedzaam voer krijgt en waar vooral alles flink gesuikerd moet zijn.
Op een fiets zie je ze ook niet - alleen elektrisch aangedreven. Daarnaast natuurlijk scooter of luidruchtige pauperbak/bling-blinggeval.

benbenieuwd2021 | 17-10-21 | 10:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Er staat dat in A'dam Zuidoost aanbod moet sluiten en.plaats moet maken voor aanbod dat aansluit bij de bewoners en bezoekers.
Wat bedoelt D66/Groen Links daarmee? Zijn ze stemmen aan het kopen voor de GRverkiezingen?

Bataafje | 17-10-21 | 09:49 | 5

Daar ergerde ik me ook al aan. Het woord Diversiteit viel weer. De halallobby zit overal.

zeurmachine | 17-10-21 | 10:13

Als een zaak niet aansluit bij de bewoners/bezoekers, gaat die gewoon failliet.
Blijkbaar sluiten ze allemaal prima aan.
(Of het zijn witwasbedrijven natuurlijk)

BekiekUtMoar | 17-10-21 | 10:55

Antilope , Gnoe , Oryx burger???

Beertjealchoholakol | 17-10-21 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zucht… Wanneer gaan we de overheid afschaffen?

Mr Moore | 17-10-21 | 09:49

De provinciaaltjes zijn weer terug van de stal uitmesten hoor. Lekker losgaan op Amsterdam.

Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:47 | 2

Het gaat dan ook alleen nog maar over Amsterdam. Vroeger - toen alles beter was - had je bv nog De Rest van Nederland. Over de plaatselijke chinees en dingen.

Duwbak_Linda | 17-10-21 | 09:50

U voelt zich aangevallen omdat u in Amsterdam woont? Mocht u de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen op de huidige kongsi hebben gestemd dan is dat terecht.

goedverstaander | 17-10-21 | 09:54

shit, ook hier 2 van die bezorgzaken gesloten.. Ik heb er nog maar 480 over om te bestellen thuis.

pieterS | 17-10-21 | 09:47

Ze hebben nog nooit gehoord van bezorgdiensten? Ik heb begrepen dat supermarkten al bezorgen tijdens pauzes, omdat op school alleen maar gezonde snacks te krijgen zijn. Alles valt of staat met opvoeding. Het lijkt er steeds meer op dat de overheid die opvoeding moet overnemen, dat gaat nooit lukken

mok | 17-10-21 | 09:46

Beter nog meer kleurige snoepwinkels openen, dat helpt pas tegen overgewicht.

Doela | 17-10-21 | 09:45

Als je nou een bord pasta of stamppot kon krijgen voor 4 euro bij een snackbar of cafetaria, zou ik dat kiezen. Hoewel ik me afvraag of mensen die veel snacken überhaupt wel met mes en vork kunnen eten.

Diotima | 17-10-21 | 09:44 | 1

Als je het tv-programma First Date kijkt, zie je dat maar een klein gedeelte met mes en vork eet. Echt schokkend soms.

Normpje | 17-10-21 | 09:56

De meeste Amsterdamse jongeren eten worst. Met hun tasjes.

RickTheDick | 17-10-21 | 09:43 | 7

@jaja | 17-10-21 | 09:45: Maar des te meer andere dieren, die ook nog eens ritueel geslacht moeten worden

mok | 17-10-21 | 09:48

@mok | 17-10-21 | 09:48:
Ja.
Maar ik heb meer sympathie voor varkens dan voor geiten.
Want varkens zijn intelligenter.

jaja | 17-10-21 | 09:50

Drie keer raden wat deze steden gemeen hebben...

Badd Pritt | 17-10-21 | 09:57
▼ 4 antwoorden verborgen

D66, wij weten wat goed voor u is.

Keutels | 17-10-21 | 09:41

Niet veel mensen weten dat Ajax tot 1906 op het Mosveld speelde. Overigens vond ik de patat van Pont Neuf recentelijk nogal taai en hard.

Piet Karbiet | 17-10-21 | 09:41 | 1

Honkbal op het Museumplein.

Lorejas | 17-10-21 | 11:19

Hahaha. Die reacties. Jezus man. Alsof D66 hoogstpersoonlijk horeca gaat sluiten. Er worden niet zonder slag of stoot nieuwe vergunningen afgegeven voor snackbars etc. Dat is alles. Meer niet. D66 kan m'n rug op maar wat een stel jankende kleuters hier.

YoMoms | 17-10-21 | 09:41 | 1

U gaat mee in de vaart der volkeren.

Zitvlak | 17-10-21 | 09:43

Zonder de naam van een vreetschuur te willen noemen, eis ik wel het recht om wekelijks een paar McKroketten te mogen eten. Of wil Amsterdam dat ook landelijk verbieden? Rot op, gekke D666-Mokummernezen.

Nivelleermarionet | 17-10-21 | 09:40

Yammy, trek ik een pittig gekruid bamischijf nu.
Niet die flauwe van Mora of de Lidl.

steekmug | 17-10-21 | 09:40

Dus binnenkort moeten de Amsterdammers Merel, Sterre en Diederink-Jan in de bakfiets gooien om een snack te gaan halen in Amstelveen ofzo?

Mastermattie | 17-10-21 | 09:38 | 1

Achmed, Ali, Motju, gaan op de scooter.

Zitvlak | 17-10-21 | 09:41

Vet liberaal van de D66!

Gualtiero | 17-10-21 | 09:38

Als we nou gewoon eens toegangspoortjes voor die snackbars neerzetten van zeg 1meter90 hoog en maximaal 30centimeter breed, zodat die dikkertjes niet meer naar binnen kunnen, dan denk ik dat wel een groot deel van het probleem wel opgelost hebben. Nee ik denk dat we op dit gebied wel enigszins op 1 lijn zitten, het stadsbestuur en ik.

VanBukkem | 17-10-21 | 09:38 | 5

Waarom niet gelijk bmi koppelen aan de qr code app? Doe het dan goed, ouwe communist van me.

Isditandersgenoeg | 17-10-21 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wat wordt het dagelijks rantsoen voor chocolade?

Piet Karbiet | 17-10-21 | 09:37

Ik ben er wel blij mee. Steeds meer redenen om vooral niet naar Amsterdam te gaan.

En je hoeft er niet te wonen he. Echt onbegrijpelijk waar die fascinatie vandaan komt om er naar toe te willen verhuizen.

Gervano | 17-10-21 | 09:36 | 2

Was vroeger al. Veel onzekere types uit de provincie die naar het grote en grootse Amsterdam moesten. Vreselijk.

van Oeffelen | 17-10-21 | 09:38

Ik snap het ook niet. Ik woon heerlijk in een kutdorp en als ik in één van de vier grote steden moet zijn ben ik daar binnen een uur.

de IJsman | 17-10-21 | 09:49

Amsterdam , de dwingstad.
Inplaats dat ze wat aan de kades gaan doen, verbieden we weer dingen.
Hopeloos volksvertegenwoordiging, hopeloze bestuurders, hopeloze stad.

Zitvlak | 17-10-21 | 09:36 | 2

De toekomstig herstelde kades moeten niet opnieuw inzakken door zwaarlijvigen menen ze te denken.

steekmug | 17-10-21 | 09:43

"Een van de doelstellingen is dat het dieet van Amsterdammers vaker uit plantaardig eten bestaat: minimaal 50 procent in 2030 en 60 procent in 2040."

Dus verplicht friet ernaast, en in 2040 zelfs verplicht een grote friet.

omanders | 17-10-21 | 09:35 | 1

Maar godallejezus, snappen ze nu zelf niet dat dit geen taak van gemeentes is EN dat het niet aan snackbars ligt?

Gemeentes krijgen wat wel hun taak is al nauwelijks gedaan, maar de idealisten (Of in geval van D66, crypto-idealisten) willen koste wat kost voldoen aan hun heilige ideaal.

Verder: Het zijn niet de friettenten. Want die zijn zo vervangen door een frietpan thuis.

omanders | 17-10-21 | 09:41

Deugend Amsterdam bedient de inwoners met een migratieachtergrond, inmiddels zo'n 56%. Snackbars verkopen veel haram varkenszooi, shoarmatenten ook. Tegen jeudobesitas gaat het niet helpen want het grootste deel van de kids is islamigratiër en dat deel eet geen voer van tenten die niet 100% halal zijn. Die kinderen groeien dus dicht van wat die hoofddoek in de keuken hen voorschoteld.

goedverstaander | 17-10-21 | 09:35 | 1

Het Frikandellenbroodje is er ook al in een 100% halal versie. Met een lekkere staaf van kipgehakt.

muggetje | 17-10-21 | 09:41

Er is een groep mensen die ongezond wil leven en het niet erg vinden om dik te worden. En sommigen kan het ook niet meer schelen dat ze niet zo oud worden.
Omdat ze niet veel van het leven verwachten meer als ze zien de hoe de wereld draait met de grote graaiers. Ze hebben het opgegeven. Geen lange termijn plannen meer. Dan is veel snacken geen probleem.
Iets van je leven maken, moet je je wel kunnen veroorloven. Snappen ze bij de VVD niet. En maakt Wiegel er een keer een opmerking over, dan praat men er gauw over heen.

AdvocatusDiaboli | 17-10-21 | 09:35 | 3

Jij hebt een simpele kijk.
Waarom denk je dat alle mensen die niet elke dag bloemkool eten dik zijn?
Je moet opletten wat je naar binnen duwt en met mate.
Zo werkt het leven.

jaja | 17-10-21 | 09:38

@jaja | 17-10-21 | 09:38: Advocatus zegt dus dat het demense niet meer kan schelen wat ze naar binnen duwen en in welke mate door een gebrek aan perspectief. Reageer daar eens op, zo werkt een reaguursel onder een tegel...

IJschpegel | 17-10-21 | 09:52

Ze hebben het niet opgegeven, want dan lieten ze de maatschappij wel vallen. Ze laten het zich allemaal maar gebeuren. Het lijkt deels op elkaar maar er is een wezenlijk verschil.

zeurmachine | 17-10-21 | 10:18

De grote firma's kunnen wat mij betreft allemaal wegwezen. Meeste van die meuk is niet te hakken maar helaas zijn de meeste locaties te duur voor normale bedrijven.

FogerRederer | 17-10-21 | 09:34

Dag beste lieve D66 stemmertjes. Ja dat komt er van. Maar niet getreurd, ik heb nog een volle bak gras over van de laatste maaibeurt. Kunnen jullie toch nog een paar dagen vooruit. Laat het jullie smaken.

Waar-is-niets | 17-10-21 | 09:33

Moet, moet, moet, de kreet van milieu drammers.
Ik moet helemaal niks, het roept zo'n ongelooflijke weerstand en haat bij mij op.

shimanski | 17-10-21 | 09:32

Denk ook dat voor Dystopia66 friettenten synoniem zijn voor tokkietenten . En tokkies zijn untermenschen die tegen zichzelf beschermd moeten worden ,want dom.

Koning BongoBongo | 17-10-21 | 09:32

Het is een doorlopend, insluipend proces. Men heeft gaandeweg de wil van de mens weggepoetst en daar de wil van de overheid overheen gekat. De zoveelste bemoei slag is een feit; de overheid neemt bezit van uw dieet, eetlust en spijsvertering. En het verwekingsproces gaat maar verder en verder, en velen zien het niet. De combinatie D'66 en Groen Links is een van de meest giftige cocktails die er bestaat en die de mens knevelt en uitschakelt.

Broadsquire | 17-10-21 | 09:32 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus een niet gekozen burgemeester kan mij mijn picanto mayonaise afnemen?

MeneerGuggenheimer | 17-10-21 | 09:30 | 2

Waar lees je dat?

* Il Principe * | 17-10-21 | 09:31

Bedoel je daarmee dat je gedwongen transgender wordt gemaakt? Picanto mayonaise wink wink.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:31

Goedemorgen allen, tijd voor een frikandellenontbijt.

plamoen | 17-10-21 | 09:29

De schavuit die laatst 12 bevroren frikandellen anaal inbracht kreeg ze er niet meer uit.
Maar daar hebben we in Nederland ziekenhuizen voor.

jaja | 17-10-21 | 09:29

€ 350K voor 60 m2?? Dat is óf in Reigersbos óf in de Kolenkitbuurt. En dan is het wel een opknappertje met veel authentieke details.

BozeKater | 17-10-21 | 09:28 | 1

En de imposante buitenruimte het park verderop.

Piet Karbiet | 17-10-21 | 09:46

Ik dacht vroeger bij speelfilms met een dystopisch onderwerp dat het slechts makebelief was...... Staat die 'D' dan voor Dystopia66?

Koning BongoBongo | 17-10-21 | 09:27

In Amsterdam krijgen ze de woningmarkt niet onder controle, waarom zou het met snacks wel lukken?

Abu Bachouca | 17-10-21 | 09:25 | 3

In Amsterdam krijgen ze nikssss onder controle… fouilleren , azc’s, het klimaat, krakers, parkeren, niks niks niks, dan zal dit juist wel gaan lukken.

Themouse | 17-10-21 | 09:30

@Themouse | 17-10-21 | 09:30: Immigratie gaat hen goed af. Maar zeg nou zelf. U kunt naar de Bahamas en krijgt 3000 netto per maand. De grens staat wagenwijd open. Wat doet u?

goedverstaander | 17-10-21 | 09:44

@goedverstaander | 17-10-21 | 09:44: Gaan natuurlijk! Maar in tegenstelling tot de meerderheid van het tuig hier, zou ik mezelf normaal gedragen en mijn kroost wel opvoeden.

2Little2Late | 17-10-21 | 10:39

Hoe kunnen een paar stadsbesturen voor de mensen gaan bepalen dat minimaal de helft van hun eten uit groenvoer moet bestaan?

sinar2 | 17-10-21 | 09:25 | 1

Door van alles en nog wat te gaan verbieden. De Groenen in Duitsland wilden dit soort dingen ook en lieten daarbij ook duidelijk horen hoe. Door dingen te verbieden dus. En dat gaat heel wat verder dan verbod op vestiging nieuwe snackbar.
In Nederland slaat men niet aan op een overheid die zich steeds agressiever binnendringt in het leven. Begon al bij transities sociale domein.
Probleem is alleen, de overheid is niet zo competent meer als vroeger. En dat is een gevaarlijke combi. Zie toeslagen.

Bataafje | 17-10-21 | 09:37

Frituurlogica:
Junior viert verjaardagsfeestje. Ik pleur minifrituursnackjes in een bak. Moslimjochie wil de kipnugget niet want lag in de bak met varkenssnacks.
Volgende ronde: ik leg voor moslimjochie een paar kipnuggets apart op een bordje dat ik hem aanreik en is wel goed.
Heb gewoon alles samen gefrituurd in één shift. Beste Allah, wees genadig voor dit jochie. Is allemaal mijn schuld.

Leptob | 17-10-21 | 09:25 | 2

Waren de nuggets wel halal dan?

John McClane | 17-10-21 | 09:28

Gegeven dat men kinderen op pad stuurt met dit soort onrealistische instructies is het niet verwonderlijk dat zij zich een buitenstaander voelen in deze samenleving. Die ouders kweken de vervreemding waar we bijstaan.

MickeyGouda | 17-10-21 | 09:37

Alcohol hoor je D66 niet over omdat ze allemaal zuipen als dollen.

jaja | 17-10-21 | 09:24 | 1

D66 ook al 2 borrels bij de maaltijd?

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:30

Kroketten onder de toonbank. Net zoals de vieze boekies vroeger.

Pleegzuster B | 17-10-21 | 09:24

Welkom in de communistische heilstaat Amsterdam. De boven u gestelden bepalen voor u wat u mag eten. Nu nog op straat, als het aan uw plaatselijke leiders ligt straks ook achter uw voordeur.

Tietmier | 17-10-21 | 09:24 | 1

Hier in Breda is al de dwang om verplicht 6 stoeptegels eruit te trekken en er een rooibos perkje te planten…. We gaan niet eens meer over onze eigen achtertuin

Themouse | 17-10-21 | 09:37

Anyway, de lakmoesproef zal zijn of ze de strijd aan durven met de carnivore die-hards van hun meest beschermde achterban (donner./shoarma & noem maar op). Het lijkt me moreel dan ook wel zo kies geen produkten in de stad te willen waar onverdoofd slachten voor nodig is.

Galois256 | 17-10-21 | 09:24

Weer zo'n staaltje gekmakende betutteling. Alsof de groep die je voor zichzelf probeert te behoeden niet linea recta overgaat op substitutie en degenen die wel maat kunnen houden zijn weer eens de dupe. Om nog maar niet te spreken van de betreffende ondernemers.

MickeyGouda | 17-10-21 | 09:23

Vind buikslotermeerspek sowieso niet lekker

Martin007 | 17-10-21 | 09:23

Stel je bent Abdulhak en je komt net uit Syrië of uit Afghanistan en je krijgt het een smak subsidie de kans om Een Döner winkeltje te openen. Ik acht de kans zeer klein dat de vreetschuur op basis van de Citydeal wordt tegengehouden.

Anders is het waarschijnlijk als je Alfred heet en je zaakje Alfried gaat noemen.

Ik hoop dat de gemeenten alvast een paar extra citydeals hebben afgesloten met de bekende fastfoodreuzen, met vegaburgers, bloemkoolpizza,s courgettefriet, en de pompoenkroket.

muggetje | 17-10-21 | 09:22

In Amsterdam kijken ze zeker elke dag de laatste versie van Dik Trom. Daar willen ze uiteindelijk heen zeker..

miknic | 17-10-21 | 09:22

D66: iedereen mag zijn wat ie wil. Behalve vet. Iedereen mag zijn wat D66 wil. Heeft Asha al gereageerd?

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:20 | 4

Die probeert al de hele ochtend tevergeefs in een foetushouding te gaan liggen om uit te janken..

Conan de Rabarber | 17-10-21 | 09:22

Ik weet zeker dat de BMI van Kaag boven de 25 is dus waar lullen we over?

PolderTaliban | 17-10-21 | 09:22

@van Oeffelen | 17-10-21 | 09:22: Misschien. Maar bij CU niet in de zin van meesters in overheidsbetutteling. Overheidsbetutteling is het kenmerk van links.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

De soy boys werken verder aan totale assimilatie en weinigen die dit door hebben!

Piet Pielemuis | 17-10-21 | 09:19 | 2

"Ongeveer 20 procent van de kinderen tot 11 jaar heeft overgewicht. In sommige stadsdelen is dat bijna een kwart."

Ik kan wel raden in welke stadsdelen dat kwart zit. In die stadsdelen laten ze zich niet leiden door de overheden in Nederland. Ze luisteren niet eens. Illegale shoarmatenten gaan nog eens heel groot worden.

Rest In Privacy | 17-10-21 | 09:22

Over een jaar of 10 heeft de coke-maffia haar assortiment uitgebreid met frikandellen en croquetten.

wijsvinger | 17-10-21 | 09:19 | 1

Krijg je ze waarschijnlijk ook nog sneller en warmer bezorgd dan met thuisbezorgd.

Lorejas | 17-10-21 | 09:27

Prima plan.
Mijn patat haal ik toch niet in Amsterdam, maar gewoon hier in het dorp.
Misschien kan meneer Krokettenheim er ook voor zorgen dat alle vette snacks uit de supermarkt verboden worden.

Ruimedenker | 17-10-21 | 09:18 | 1

Daar komt dan na 20.00 uur een hek om het schap te staan.

Pretzel Logic | 17-10-21 | 10:34

"In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan."
Zit er nog vlees in een kroket dan? Met echte ragout met van die vleesdraadjes en zo? Het is gewoon deeg met meel met bindmiddel erin.

AdvocatusDiaboli | 17-10-21 | 09:16

Ik heb zo'n vermoeden dat de grote ketens net genoeg alternatieven aanbieden om wel een vergunning te krijgen. Want zeg maar eens nee tegen de plannen van een Mac. Tip voor kleine ondernemers, zet gewoon een heleboel veganistische meuk op het menu wat helaas net is uitverkocht.

NaughtiusMaximus | 17-10-21 | 09:15

Ze zoeken het maar uit in Amsterdam, alhoewel als ik zo lees is de hele Randstad al gek geworden...

Wijze uit het Oosten | 17-10-21 | 09:15

Links rattenvolk. Ze kunnen het gewoonweg niet laten om zich op te dringen in andermans leven. Wat een ongehoord walgelijke mensen zijn het toch. Altijd maar over een ander willen heersen. Dan dat quasi-bezorgde hoofd van Halsema erbij en je kotst die vette hap vanzelf wel weer uit.

Zwezerik | 17-10-21 | 09:13

Transvetten , zeer genderneutraal en toch nog janken in de wappie stad .

Castor12 | 17-10-21 | 09:12 | 1

Dank je, ik moest gniffelen

plamoen | 17-10-21 | 09:22

Gaat allemaal om geld. Er moet meer geld naar 'gezond eten'. Gezonde marktwerking is vraag bepaald aanbod. Dit beleid is net andersom.

Vegan vriendjes van de B&W krijgen zodirect subsidie voor hun vegan tentjes. Anders is het niet echt rendabel, dat concurreren met vette hap van de snackbar.

sjef-van-iekel | 17-10-21 | 09:12

Voor allen die zeggen: Het is maar Amsterdam:

Toen ze de gasgebruikers kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik gebruikte geen gas
Toen ze de dieselauto’s kwamen halen
Heb ik niets gezegd
Ik had geen auto die op diesel reed
Toen ze de benzineauto’s kwamen halen
heb ik niets gezegd
mijn auto reed op gas
toen ze het vuurwerk verboden
heb ik niets gezegd
ik hield toch niet van vuurwerk
Toen kwamen ze mij halen omdat ik een kroket had gegeten
En er was niemand meer om iets te zeggen

DrachiR | 17-10-21 | 09:11 | 2

Ze hadden u dus als eerste moeten halen als gasgebruiker voor uw auto. En Kaag zag dat het goed was.

Degrelle | 17-10-21 | 09:55

Gaan ze die plantaardige zooi op eigen grondgebied verbouwen? Gaan ze daar ook hun eigen schone stroom opwekken? Of mag dat van het deugende goedvolk weer bij een ander in de achtertuin?

goedverstaander | 17-10-21 | 09:11 | 2

Iets voor de grote steden en het gewoel aldaar. Hier aan de Costa is dat geen thema.

van Oeffelen | 17-10-21 | 09:14

@van Oeffelen | 17-10-21 | 09:14: Na 12 jaar Costa heb ik er niet eens zin meer in.

gato | 17-10-21 | 09:19

Ik hoop maar dat mijn lokale Chinese snackbar Seggema het overleefd.

Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:11 | 5

@Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:45: haha. Bij mij praten ze zowat beter ABN dan ik doe. De romantiek is ook meteen weg.

sjef-van-iekel | 17-10-21 | 10:13

@sjef-van-iekel | 17-10-21 | 10:13: Bij onze Chinees studeert het meisje achter de balie Economie op de Erasmus Uni. Helpt haar ouders in het weekend. Wat kan immigratie toch een verrijking zijn.

WhiteShark | 17-10-21 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Typisch autoritair links gedram weer. Hullie zijn dom en achterlijk en wij "slimme" elite zullen wel eens even vertellen hoe het moet.

Gregovic | 17-10-21 | 09:11 | 1

Nou ja, dat dom en achterlijk klopt niet helemaal. Want dik ontbreekt nog.

Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:12

Ben benieuwd of ze ook de McDonalds, Burger King etc. aan gaan pakken. Waarschijnlijk blijven die mooi buiten schot (veel geld / grote lobby). De kleine ondernemer zal hier vooral last van gaan hebben ben ik bang

HerrSaffie | 17-10-21 | 09:10 | 4

@Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:13: Ze hebben me een keer een veggie kroket gegeven, de hele nacht gekotst.

gato | 17-10-21 | 09:23

@Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:13: Ja, de vegetarische hamburger van de Mac is ook prima to doen. Het is geen echte hamburger, maar dat is die fast food zooi toch al niet. Dan kies ik liever vegetarisch dan zo'n zielig lapje industrieel bewerkt martelvlees.

Trekhaas | 17-10-21 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

Communisme 2.0. U mag alleen eten wat de staat u voorschotelt en u mag twee keer per jaar een nieuw outfit ophalen voor uw werkzaamheden bij de biogascentrale.

de SENSEI | 17-10-21 | 09:10 | 6

@Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:15: In China zitten er geen scheuren in?

marcoplarco | 17-10-21 | 09:44

@Bigi Bana Boy | 17-10-21 | 09:15:
Trainingspak en sportschoenen. Plus een hoody of een bomberjack. Ja, wij Nederlanders hebben stijl.

Graaisnaaiert | 17-10-21 | 11:07

Voor veel beroepen is het zeer terecht dat je je werkkleding krijgt van je werkgever.

naglfar | 17-10-21 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Straks moeten de supermarkten er natuurlijk ook aan geloven. Dat je als je een doos frikandellen uit het vriesvak wil halen je eerst uitleg aan de bedrijfsleider moet geven en je voedselkaart laten afstempelen.

sinar2 | 17-10-21 | 09:09 | 4

Voedselkaart? Zelfs ik als digibeet begrijp nog wel dat dat via je QR code bij wordt gehouden.

J-van-de-Bontekoe | 17-10-21 | 09:59

Het vriesvak gaat straks alleen nog open met een geüpdate Hugo-app.

naglfar | 17-10-21 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe stimuleer je als overheid kartelvorming en monopolisten? De gevestigde orde wrijft in zijn handjes, die vergunningen en locaties worden goud waard. Dankzij onnozele bestuurders niet alleen wonen maar ook vreten straks peperduur en monotoon.

HD50 | 17-10-21 | 09:09 | 2

Yep, dat dus. Dan kan je nog beter een vettax invoeren.

Trekhaas | 17-10-21 | 09:57

Gaat ze niet om gezond maar om het klimaat.

Joris Klam | 17-10-21 | 09:09 | 2

Gaat om geld en stemmen.

sjef-van-iekel | 17-10-21 | 09:16

Alles draait om macht
macht over de bevolking van een stad, een land

Tobi | 17-10-21 | 10:18

Dat gemeentebestuur hangt aan elkaar van totalitair gedachtengoed. Te ziek voor woorden dit.

Conan de Rabarber | 17-10-21 | 09:09 | 2

Ja, dat dus.
De burgert hoeft niet te denken, wij bepalen.
Hoe heet zoiets ook al weer?

J-van-de-Bontekoe | 17-10-21 | 09:57

Wethouder Kukenheim, ik ga er gemakshalve maar vanuit dat het Simone is, heeft net zulke praatjes als Kajsa Ollongren: Als de PVV de grootste partij wordt, roepen we Amsterdam uit tot republiek. Dat u het even weet als Amsterdammer.

De Pilsvogel | 17-10-21 | 09:06 | 4

Alsdannetje. Een nooitje.

Lorejas | 17-10-21 | 09:13

@van Oeffelen | 17-10-21 | 09:09: lijkt me een belangrijke kanttekening in de context van dit bericht. Niet zozeer de PVV, want dat is gecontroleerde oppositie, maar wel dat die stad gegijzeld wordt door een partij die het eigenbelang niet onder het burgerbelang kan stellen.

De Pilsvogel | 17-10-21 | 09:14

Lijkt me een prima reden om op Geert te stemmen. Hoe sneller NL van Mokum verlost is, hoe beter.

quigg | 17-10-21 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Jezus christus - dat eindeloze bemoeien in Amsterdam met welke winkel zich waar mag vestigen en wat ze mogen verkopen op welke locatie begint me echt de keel uit te hangen. Links micromanagement waarbij het stadsbestuur de vrijheid van ondernemers te veel beperkt.

Trekhaas | 17-10-21 | 09:06 | 1

Dus niet alleen in Amsterdam hè.
Je vraagt je zo langzamerhand af of onze overheid niet door dramt tot we gewoon allemaal aan de Soylent Green zitten.

J-van-de-Bontekoe | 17-10-21 | 09:56

Het leven wordt zo leuk in dat hell-hole.
Dus naast de drugs- en drankkoeriers heb je straks ook snackkoeriers.
Niet Witte Henk in je telefoon maar Vette Freddy.

de_beer_van_de_meer | 17-10-21 | 09:06 | 1

Lol.

Bataafje | 17-10-21 | 09:45

Ik voorzie dat er ondergronds patat gebakken gaat worden. Dat mensen een illegale frituurpan thuis gaan neerzetten. Wat een gezeur allemaal. Soms heb je gewoon ergens zin aan. En ik heb wel eens zin aan een broodje gezond. Maar ook wel eens aan een broodje kroket. Dat wisselt zich af. Ik hoef echt niet elke dag/week een broodje kroket. Of ben ik de enige die dan zogenaamd de verleiding of zoiets wel kan weerstaan om toch elke dag een vette hap te nemen?

Leptob | 17-10-21 | 09:05

Heel veel friet is gewoon plantaardig hoor dus ik zie geen probleem.

John McClane | 17-10-21 | 09:05

Allah Snackbar dicht ,de azan galmt door de straten.

Longhorn | 17-10-21 | 09:04

Ze kunnen in Amsterdam beter hun energie besteden aan het terugdringen van het eten van lood.

ja,diedus! | 17-10-21 | 09:04 | 2
-weggejorist-
antilasergun | 17-10-21 | 09:10

Oooooh. Een emoji! Hey psssst. Graag alleen op je tijdlijn die rommel. Niet hier.

Lorejas | 17-10-21 | 09:19

Het is imamsterdam maar

Munnie-talks | 17-10-21 | 09:03 | 1

Hele artikel gelezen? Nee he? Lees laatste alinea eens. Gaat je berenhap.

Lorejas | 17-10-21 | 09:05

Het lijkt wel een eindsprint van de Stoperaplakkers, want binnenkort gaan al die snackverslaafden naar de stembus.

marcoplarco | 17-10-21 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl