LIVE vervolg Borreldebat. Pieter Omtzigt wil Functie Elders voor Mark Rutte en Sigrid Kaag
Hier door met het formatiedebat
Het lijkt er op alsof enkele (kleine) partijen nog steeds nieuwe verkiezingen verwachten, want een aantal sprekersbijdragen klonk als zendtijd voor politieke partijen. Die bijdragen werden vooraf gegaan door stevig vuurwerk, met name van de heer Wilders en mevrouw Marijnissen die zowel in hun interrupties als in hun eigen bijdragen van hun hart geen doofpot maakten tegen de coalitieplannen voor Rutte 4, en geen woord weglakten over Sigrid Kaag, die bovendien ook met haar eigen kussens gesmoord werd door Farid Azarkan. En Johan Remkes maar grinniken. Die lijkt het allemaal, in weerwil van wat Sjoerd Sjoerdsma allemaal over hem beweerd heeft, tamelijk nuchter te aanschouwen. Desalniettemin moet het ook nog ergens over gaan en daarom vervolgen we het livedebat - stream na de breek - met het sluitstuk van voor het diner, waarin laatste spreker Pieter Omtzigt de passie preekt die ons palaverende parlement zo node mist, maar die zelf ook de persoonlijke vraag niet kon laten liggen: Waarom in vredesnaam Wouter "sensibiliseren" Koolmees een coalitie laten smeden?
UPDATE: Afgelopen. Niks opgeschoten. Rutte 4 kan gaan bouwen, met Remkes en Koolmees.
GSTV. Formatiegefaal en een Belastingparadijs Elders
Reaguursels
InloggenGewoon door met dit kabinet, moet er niet aan denken dat vrouwtje Ploumen, Jasar Klaver of Hysteria Marijnissen aan de macht zijn, noch Wilder, Baudet spreken mij aan. Allemaal geen mensen die Nl kunnen vertegenwoordigen, willen een tafelkleed zijn, maar halen net de servetmaat.
Meeregeren moet kunnen hoor. Zie ik geen bedreiging in. Bij voorbaat uitsluiten ... dát vind ik veel bedreigender voor de democratie.
De naamgever van de Rutte-doctrine (liegen tegen gedupeerden, liegen tegen rechters, liegen tegen het parlement, liegen tegen onderzoekscommissie, liegen tegen het hele land, etc) heeft nog niet de maat van een half snippertje confetti.
Het nieuw te formeren kabinet beloofd het anders te gaan doen. Dat kan niet, want karakters (ego's) zijn nauwelijks tot niet te wijzigen. De oude meuk blijft zitten. Dus blijft alles het zelfde.
Het moet vaak eerst erger worden, voordat het beter wordt. Wellicht wordt het volk wakker als de gasprijzen onbetaalbaar dreigen te worden, met dank aan de faalhazen in Den Haag en Brussel. De groene droom najagen, en ondertussen dreigen ze alles te vernietigen wat in een paar honderd jaar is opgebouwd ..
Anders betekend in deze: ze zullen zich inspannen om een manier te zoeken dat deze zaken niet meer aan het licht zijn te brengen,door wie dan ook.
Wanbestuur is ook bestuur
@Harry.Langezwaal | 06-10-21 | 11:22: de groene kmehr is juit blij met de hoge gasprijs,reden voor hen om de idiote plannen te gaan verzilveren
Ik heb geen excuses uit Kaag gehoord. Alleen maar dat de uitspraken zijn teruggenomen. Waarom heeft niemand in het debat daarop in geha(a)kt?
De msm wil het nog niet inzien maar d66 is bij uitstek de partij die verantwoordelijk is voor de verrotte bestuurscultuur. De Remkes rel is het perfecte voorbeeld. Kaag geeft bijvoorbeeld geen antwoord op vragen die mevrouw niet bevallen. En dat noemt ze nieuw leiderschap. Holle campagne frasen zeg ik. En de msm sukkelt achter haar aan ipv dat ze haar het vuur ad schenen legt voor dit wangedrag.
Als het weer, meer dan slecht
‘msm’ etc. noemen betekent toch af., niet serieus te nemen hadden we toch afgesproken ? ..
@justinianus | 06-10-21 | 09:43:
Nee hoor. Alleen wat niet serieus te nemen trollen hadden dat afgesproken.
Daklozen onder de brug en COA gaat van onze belasting centen Afghanen in hotels huisvesten.
Daarom zat Bente gisteren ook in de kamer, het werk gaat gewoon door ook als ze het niet persoonlijk begeleid.
U heeft gelijk, charity begins at home, maar daar zijn geen brownie points mee te winnen. Schandalig die NL politiek.
Omzicht zegt eigenlijk hetzelfde als Wilders, ook Marijnissen, waarom gaan die niet samen?
Ook Omtzigt heeft als "democraat" de PVV al eens expliciet uitgesloten.
@Idiot Savant | 06-10-21 | 08:41: resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
@Idiot Savant | 06-10-21 | 08:41: Omtzigt kan niet relativeren, doet goed werk, maar kan geen land leiden. Veels te veel een kommaneuker.
Het is net als met een oude radio, je kunt wat knoppen vervangen (ministers) voor het aangezicht, maar het binnenwerk (het partij principe) veranderd niet. Dus gewoon oude wijn in nieuwe zakken wat Remkes nu probeert.
Digitaliseer, heel de zooi digitaliseren. Maak heel de overheid energie zuinig, ontsla 3/4 van de ambtenaren, scheelt veel ellende, instroom mensen kunnen in de dan vrijkomende gebouwen gaan wonen en om zijn van alle gedonder verlost, helaas niet echt, goede morgen overigens
Wareb het maar nieuwe zakken.Het is oude wijn terugschenken in hun oude zakken
Dit stopt niet vanzelf. Dit zooitje is rotter dan het gebit van een zwerver in de middeleeuwen.
het is een poppenkast van bijna 3/4 jaar, waarvan iedereen wist dat het zo zou gaan.
Wouter doet een plas.
Remkes denkt en glas.
En alles....
Drinkt*
Dus
Ja dames en heren. De vraag is, wat doen jullie nog met politiek? Als je in een relatie zit waarin je mishandeld wordt, ga je toch ook niet zitten hopen dat het anders wordt? Dan ga je weg!
Pieter zit vol met rancune.
Oef is een een kartellul. In Zwitserland naar ik me meen te herinneren.
Raar he?
Dat sensibiliseren is mislukt.
U kunt hem dat toch niet echt kwalijk nemen, wel?
Vind het overigens jammer, het beinvloedt de kwaliteit van zijn bijdragen wel en niet op een positieve manier.
@Graaisnaaiert | 05-10-21 | 23:37:
Eens. Hij loopt de laatste tijd als de grote populistische martelaar om zich heen te trappen en er komt nauwelijks iets inhoudelijks, laat staan constructiefs, uit.
'Functie elders' had ook een mooie kabinetspost kunnen zijn. Als Staatssecretaris van Financiën zou hij van binnenuit orde op zaken kunnen stellen bij de Belastingdienst. Maar besturen is aan meneer Omtzigt niet besteed.
@Graaisnaaiert | 05-10-21 | 23:37: het begint op te vallen, hij maakt geen progressie.
@van Oeffelen | 05-10-21 | 23:57: Volgens mij is die burnout nog aan het nasmeulen.
@de IJsman | 05-10-21 | 23:54: Ja want dat is precies wat ze bedoelden met functie elders: promotie (c.q. uit de weg ruimen). Proest.
Wie waren er nou rancuneus met "functie elders"?
Ondanks zijn burn out heeft Omtzigt afgelopen jaar trouwens meer werk verricht dan alle andere CDA-kamerleden bij elkaar afgelopen 10 jaar.
Heel veel Nederlanders zitten vol met rancune.
En nu komen waarschijnlijk de grootste leugenachtige schoften weer in de Nederlandse regering.
En die figuren klagen als er bedreigingen komen.
Die leugenachtige schoften worden in andere landen opgehangen of publiekelijk afgeschoten en dat is dan nog terecht ook.
In zal er geen traan om laten als figuren uit de VVD, D66, CDA en christenunie afgeschoten worden.
Als het niet benoemd word veranderd er niks, iedereen weet hoe het er aan toe gaat in the old boy’s network. Maar aanpakken van ingesleten gewoonte is en blijft lastig.
@loekdeleeuw | 06-10-21 | 06:44:
Koekoek! Neem je pillen even en geef je telefoon even aan je begeleider.
Feitelijk heeft Oeff hier gelijk.
Pieter zit vol met rancune. en terecht denk ik.
Verder oogt en klinkt de man nog altijd moe, maar heeft zéker een punt.
Hij heeft gelijk
Nee, aanstelling Moolkees is absurd. Dat is het punt.
Dat zitten wel meer CDA stemmers.
@loekdeleeuw | 06-10-21 | 06:44: nou Loek, dat is wel erg sneu allemaal.
@Ruimedenker | 06-10-21 | 07:34: Ik denk dat van Oef en u hier beide gelijk hebben. En m.i. ook logisch dat er nog rancune heerst bij Omtzigt. Of het hem verder gaat helpen, is wel de vraag. Ik zie Rutte goed opletten als Omtzigt praat, maar toch weer net zo makkelijk als altijd pareert. Ik denk dat het goed zou zijn voor Omtzigt om het achter zich te laten, liefst met een voor hem bevredigend eindresultaat.
In deze casus. Ik heb ten principale heeeel veel moeite met mensen die d66 stemmen of gestemd hebben. Mijn antwoord blijft hetzelfde, dat is de situatie. wat een walgelijke partij. Alles frustreren, manipuleren. Ga eens echte problemen oplossen. Ik en heel Nederland betalen daar elke maand voor !! btw ook VVD en CDA stemmers zijn schuldig aan deze klucht
D66 is verworden tot een cult.
Marijnissen zag er acceptabel uit vanavond.. Wilders sprak echter wat beter
In die paarse overall?
@van Oeffelen | 05-10-21 | 23:58: ja.. ik zou haar doen denk ik. Zonder overall
@deministerpresident | 06-10-21 | 00:21: pak je eigen vette wijf van de bank
Hadden we maar 50 Omtzigts in de kamer...
Omtzigt samen met Carolien, ik zou er op stemmen! Heerlijk, boerenverstand en oprecht keihard werkende eerlijke man, die kei en kei hard op komt voor de belangen van ons Nederlanders. Niet die egocentrische D66, VVD, CDA regenten. Die er m.i. enkel zitten voor hun eigen macht en ego. Hugo de schoenen, buiten kant en leugens, Waar is de inhoud. schandalig hoe je met Pieter bent omgegaan.
@Geenjoris | 05-10-21 | 23:24:
Ik begrijp die Carolien fetish niet zo goed. Wat heeft ze tot nu echt gepresteerd? Wat voor goed doordachte, concrete voorstellen heeft ze gedaan?
Ze lult een beetje leuk met verslaggevers en ze is een topwoordvoerder voor Vion, maar verder is het toch helemaal niets?
ja in de kamer ja, god verhoede in de regering.
Omtzigt is een grote opportunist.
Werpt zich nu op als hoeder voor de mensen in de toeslagenaffaire, maar heeft tijdens de Bulgarenfraude in 2010 als een dolle hond achter staatssecretaris Weekers aangejaagd om keihard beleid te formuleren rondom het terugvorderen van toeslagen. 180 graden gedraaid.
Maakt zich tijdens de algemene beschouwingen druk om de verhuurdersheffing die volgens hem zo'n beetje door de duivel zelf is uitgevonden, maar heeft hier als oppositie in 2013 gewoon voor gestemd. Wederom 180 graden gedraaid.
MH17 zal ik het maar niet over hebben.
Je kan om Rutte lachen, maar de kiezer heeft zelf ook nergens actieve herinneringen aan.
Kunnen we niet een paar oude politici invliegen. Mensen met eer en geweten. Die weg gingen als ze een fout hadden gemaakt.
Mensen mogen geen fouten maken?
@SaintNick | 05-10-21 | 23:06: Hoe vindt u dat het land bestuurd wordt momenteel?
@SaintNick | 05-10-21 | 23:06: Er zijn grenzen. Niet vreemd toch?
Mensen met eer en geweten. Dat veel zaken nu bekend worden is vanwege de steeds grotere en makkelijker toegang tot informatie. Gelooft u werkelijk dat het in -zeg- de jaren 80 met meer eer en meer geweten ging? Het enige verschil is dat toen het volk mondjesmaat wat informatie werd voorgeschoteld en de pers misschien nog mel strakker aan de leiband liep dan tegenwoordig.
Rutte die zonder moeite een verbond des kwaads aangaat met de heks. De heks die hem eerder heeft zwartgemaakt. Dan zie ik een jongen als Rutte iemand zijn zonder enige eigenwaarde en karakter. Een absolute slapjanus van een president die wrs ook nog eens denkt dat dit een kwaliteit is. En deze slapjanus gaat weer minstertje spelen. Wat een droefheid voor dit land.
Moet Rutte blijven? Wie is Rutte, Waar staat Rutte voor, Wat wil Rutte? Wat kost Rutte? Wat levert Rutte op? Ten koste van wat wil Rutte verder regeren? vragen vragen vragen?
Ik denk dat u Rutte onderschat. Deze man is heer en meester als het gaat om manipulatie en politiek gekonkel/overleven.
Kaag wordt gebruikt en zal bij de eerste de beste gelegenheid voor/onder de bus worden getrapt.
Rutte heeft de democratie gegijzeld, zolang hij blijft veranderd er niets.
Elsevier heeft zich ook vrij duidelijk uitgelaten over Rutte. Iemand die de democratie heeft beschadigd. Rutte als politieke autist. Als een schoonmaker in een steriele operatiekamer zonder dat hij vindt dat hij weg moet. Rutte, ga je tot in het diepst van je zwarte ziel schamen.
Ik neem aan dat Kaag tegen het koningshuis is? Kaag for president! Nadat Rutte Kaag vice heeft gemaakt en hij daar a opstapt.
Welnee, dat is zo 1966. D66 is net zoals de VVD voor het koningshuis tegenwoordig.
Kaag is voorstander van ieder elitair clubje waar ze een champi mee mag drinken.
Daar horen die clowns van Oranje zeker bij.
Ja wie zal zeggen waar D66 voor of tegen is? Net als alles met zichzelf in tegenspraak. Hun standpunt vandaag is dat ze voor het sprookje zijn maar tegen alles wat nodig is om het sprookje te realiseren. Maar dat kan morgen weer anders zijn. Hoe de vlag waait. Dus daarvoor kun je het best het weerbericht in de gaten houden.
Hoekstra kan zowaar charmant zijn. En waar hebben we het nou helemaal over. Wopke staat eventjes voor lul, we mogen hem allemaal uitlachen en dan weer over tot de orde van de dag, svp. Hier kan hij sterker uitkomen.
Tot de volgende beerput opengaat. Hij is vast nog wat vergeten.
Ik zou ‘m doen maar moet hij wel even naar een goede kapper met dat lelijke matje in zijn nek.
Dat Kaag een hautain misbaksel van een onmens is was allang overduidelijk. Hoe hoog spel ze speelde in de aanloop naar de verkiezingen en zich juichend op tafel dansend als de grote, nieuwe verandering stond te presenteren.
En als er sindsdien 1 diep door het stof is gegaan dan is zij het wel.
Kaag, wat een miserabele tuttebel van een dito miserabele partij Debielen66.
Ik kan het met minder woorden nog beter omschrijven maar dat mag niet.
@lamlul007 | 05-10-21 | 22:41: Laat me raden. Woord van drie letters, begint met K, eindigt op T en U in het midden??
Het mooie is eigenlijk dat Rutte achterover heeft kunnen leunen en toezien hoe Kaag met haar hoogmoed haar politieke graf heeft gegraven en blijkbaar nog steeds aan het graven is.
Eerst de joker in handen hebben, daarna de mond vol over fatsoen, scheidende wegen... vervolgens af gaan als een gieter als Min BuZa (dááág topdiplomaat), Christenunie in hun smoel spugen en daarna toch weer als klein keffertje bij Rutte op schoot kruipen.
En passant nog eens van die smeerlapperij uithalen/gedogen van lui als Sjoerdsma.
Ze weet ook wel dat als er nu verkiezingen komen dat ze bij voorbaat al kan opstappen. Overigens denk ik dat haar positie na de eerstvolgende lokale verkiezingen al heel lastig gaat worden.
Sorry niet kapot van.
Het café is open...
Hoekstra (CdA) volkomen afwezig, overbodig en uitgespeeld. Zonde van de tijd aan hem besteed.
149 'man' en één heer.
In les 2 gaan we behandelen: er zijn ook andere mensen dan mannen in de 2e kamer.
@TheseDays00 | 05-10-21 | 21:58:
Hence the 'man'....
Positie Kaag: baan elders
Positie Kaagbaan: elders
Zuip Remkes onder tafel.
Het was niks en het wordt niks
En het kost klauwen vol geld
*Koolmes
Wat een spraakwaterval, zeg. Is het mogelijk het tempo van die afraffelende tekst van Hermans op 45 toeren te laten galmen...
De rijen van Rutte IV zijn alweer ferm gesloten. Geen motie die ook maar op iets van waardering van wie dan ook uit de formerende partijen kon rekenen, ook niet de moties om tot fatsoenlijke afwikkeling van het toeslagenschandaal te komen. De nieuwe bestuurscultuur is niet dezelfde als de oude, zij is erger. In de oude werd tenminste nog toegegeven dat het zo werkt, nu veinst men er alles aan te doen opener te worden. Wat een stelletje pisvlekken bij elkaar dat demissionaire/aanstaande kabinet.
Helemaal raak !
Ik zal u een pikant geheim vertellen. VVD en D66 zitten in een partij in EUropa. Deze hele circus is een leugen. Slaap lekker straks.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 21:46: Dat kan je hier honderd keer vertellen maar dan komen ze weer VVD rechts D66 links. Nee het is een toneelspelletje, beide partijen zijn 1 pot nat. U moet denken dat er verschillen zijn.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 21:46:
Dat is de trieste constatering en alle grote zaken worden ook door de ongekozen kliek in Brussel beslist. Drain the Swamp !
Poppenkast gonna poppenkast.
Lees net op de Telegraaf dat het kabinet per ongeluk het lobby-verbod heeft afgeschaft "foutje".
En vervolgens de EU verkeerd inlichten.
Wat een ongelofelijke prutsers. Er gaat ook werkelijk niks goed.
Het gaat juist uitstekend, ze volgen volstrekt hun eigen plan. Daar komen u en ik alleen niet in voor. Ik geloof er niets van, dat er maar wat ‘geprutst’ wordt.
Toch knap wat Omtzigt in zo'n korte tijd feilloos duidt en ook nog die goede vraag aan Kiolmees die ook al niet vrijuit gaat met roddel en achterklap. "Het wordt niets", ook niet met die zogenaamde nieuwe bestuurscultuur, het is verzuurde wijn in een nieuwe zak.
Het doet me denken aan Beste zangers. Daar moet ik ook zo van huilen
Dezelfde zelfbevlekking?
Door al die borrelpraat twee vingers Bowmore Twelve ingeschonken.
Het kartel kartelt gewoon verder...
Alle moties verworpen.
Waarom zijn zo weinig mensen tegen nieuwe verkiezingen??
Huh, weinig tegen? (Te) weinig voor?
iedereen is voor, behalve VVD, D66, CDA en CU. En zij hebben een meerderheid dus motie verworpen..
omdat het allemaal konten kruipers vriendjes van vvd en d66 zijn
Ik ben tegen nieuwe verkiezingen. Dat gaat maanden duren. Maar belangrijker is dat er verkiezingen zijn geweest. Nu moet er een regering worden gevormd. Dat dit zo lang duurt komt hoofdzakelijk door de versnippering. Nieuwe verkiezingen gaat dat probleem niet oplossen.
Ja dat bedoel ik!!
@Red shirt | 05-10-21 | 21:31: mijn verwachting is dat Rutte 4 een uiterst instabiel kabinet zal blijken te zijn en dat wij binnen de kortste keren weer naar de stembus mogen. Omzigt heeft m.i. gelijk door de stellen dat Rutte en Kaag het stel in de buurt zijn waarvan iedereen weet dat zij gaan scheiden terwijl zij hier zelf nog geen notie van hebben.
@Watching the Wheels | 05-10-21 | 21:28:
71% voor, aldus peiling Maurice de Hond.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:31:
Bij de vorige verkiezingen wisten we nog niet dat Rutte Omtzigt op een zijspoor wilde zetten, we wisten niet dat Rutte een motie van afkeuring aan zijn broek zou krijgen van de Kamer, we wisten nog niet dat Kaag een motie van afkeuring o.i.d. aan haar broek zou krijgen, we wisten nog niet dat de minister van Financien diverse financiele constructies opgetuigd heeft om belastingen te ontwijken. Het is gewoon een kliek die zonder het benodigde respect van de bevolking verder gaat de komende vier jaar. Dat is toch wel een reden om nieuwe verkiezingen te houden, zeker als de combinatie die niet voor niets afgetreden is en die al maanden rollebollend over straat gaat nu weer geforceerd gaat samenwerken zonder enige toezegging over een meer betrouwbare overheid. Het is voorbij, maar ze gaan nog even door.
@drs.Nee | 05-10-21 | 21:36:
In de peilingen wel, maar daarom willen die "democraten" ook geen nieuwe verkiezingen.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:31: Dat het zo lang duurt heeft gelukkig dan niets te maken met het feit dat ze elkaar de kamer uitvechten. De ene na de andere valse uitspraak richting elkaar. Enige die daar niet aan meedoet en het allemaal blijkbaar langs zich af laat glijden is Prins Teflon. Zijn partij plukt de vruchten, alleen heeft hij geen vrienden meer om op de andere hoek van het speelplein te gaan spelen. Hij moet wel met deze armoede verder. Het worden nog 4 zware jaren, voor de Nederlander, maar ook de management competenties van Mark zullen flink aangesproken gaan worden.
@Peerkeoud | 05-10-21 | 21:39:
Maar Rutte haalt zijn record en daar gaat het hem om. Durf te wedden dat hij als het even kan vier jaar (iedereen in de weg) blijft zitten, zodat het extra lang duurt voordat zijn record weer verbroken kan worden. Iemand die Geschiedenis gestudeerd heeft, vindt dat soort dingen belangrijk.
Ha. Geen nieuwe verkiezingen ook niet
@Happy People | 05-10-21 | 21:45:
VVD en in mindere mate DDR666 houden dezelfde zetelaantallen dus inderdaad verkiezingen helpen niks want ALDE moet de regering vormen.
@Peerkeoud | 05-10-21 | 21:39: Binnen het kartel zijn ze allemaal lid van dezelfde sekte. Die sekte is niet vóór het volk.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:31:
Er zijn nogal wat dingen gebeurd na de verkiezingen. De verhoudingen liggen nu totaal anders. En dat weet jij ook. Als je nu tegen bent ben je voor het behoud van de status quo.
@therealbraindump | 05-10-21 | 21:36: Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Dat wordt dan exit Rutte waarop de VVD impliceert. D66 wordt dan waarschijnlijk de grootste bestuurderspartij. We moeten van Rutte af. Hij gijselt de formatie. Iedereen wil, behalve Rutte.
Watching the wheels;
Inderdaad! Voor de verkiezingen hielden ze het volk een grote bos geurende bloemen onder de neus om dan na de verkiezingsuitslag bakken met strond te lozen!
Nieuwe verkiezingen zijn prima!
Omtzigt als een soort nieuwe Jezus neerzetten, aldus van Roosmalen op NPO 1 is wel erg veel eer aan de man. Het heeft Omtzigt kennelijk een langdurige burn-out moeten kosten om erachter te komen dat de CDA idealen waarvoor hij vocht hem beloond hebben met messteken in zijn rug. We hebben Omtzigt veelal zien strijden als een leeuw om vervolgens braaf in zijn mandje te kruipen en mee te stemmen met degenen die hem vervolgens rücksichtslos in zijn graf hebben getrapt.
En nu hij zich ten lange leste heeft bevrijd van het schijnheilige CDA geboefte en de daaraan klevende bagger coalitie is hij opeens de man die datgene doet wat ik al veel eerder van hem zou hebben verwacht, namelijk de coalitie het graf in trappen.
Zijn burn-out was mijns inzien de kwelling die hij zichzelf heeft aangedaan door niet de rug recht te houden als het er werkelijk om spande. Pieter is een rechtgeaarde man die nog een lange weg te gaan heeft om zijn eigen misstappen recht te trekken. Of hem dat lukt, ik twijfel, hij is kennelijk goedgelovig........
Goede tegel.
U en @nostyle gaan ervan uit dat Omtzigt een debiel is en een goedgelovige Thomas. Nou nee, hij wist jarenlang wat hij deed toen hij meestemde met het partijkartel en toen hij zich liet vernederen na een NRC hitpiece inzake MH17.
Een meer geslepen figuur vind je niet in het Haagse. Zelfs meer geslepen dan Rutte en Kaag vermoed ik. Hij moet mij in ieder geval nog erg veel overtuigen dat hij van het partijkartel wil breken want ik geloof (lol) er helemaal niks van.
Er is wel iets tussen "de nieuwe jezus" en zichzelf een burnout aandoen, misstappen, en goedgelovigheid. Hij is niet perfect, en zijn politieke standpunten staan mij veelal niet aan. Hij zat dan ook bij het CDA met een goede reden. Maar ik zie hem als een integer man, een zeldzaamheid in de politiek, en ik denk dat zijn integriteit uiteindelijk de oorzaak van zijn burn-out is geworden. Moegestreden tegen de Rutte-doctrine, op elke manier tegengewerkt, en in de rug gestoken door zijn eigen partij.
Prijs Omtzigt niet voor zijn politieke inzichten maar om zijn doorzettingsvermogen in het blootleggen van de rotte plekken. Zou ik op hem stemmen? Als eenmansfractie denk ik wel, maar als hij een partij opricht dan vraag ik me toch echt af wat het partijprogram wordt, de standpunten, en of hij de juiste mensen kan vinden en kan leiden. Ik vraag het me ten sterkste af. Nee, hij is niet de messias die ons uit het moeras komt trekken. Laat hem gewoon blijven doen waar hij wel goed in is: roeren waar het stinkt.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 21:43: Ik vrees dat Omtzigt op zijn laatste benen loopt. Tijdens Rutte 3 heb ik met stijgende verbazing kunnen aanschouwen dat hij zich al vechtend en scherp debatterend gewoon liet afmatten, zonder zich daarbij overtuigend te realiseren dat hij in zijn eigen nest poepte. Ik waardeer Omtzigt grotendeels omdat hij de man is die zijn werk serieus doet, daar kunnen velen in Den Haag nog een puntje aan zuigen. En hoewel hij een grote populariteit geniet en virtueel veel zetels zou kunnen halen, is hij geenszins de man die een partij aan zijn kop kan hebben. Een partij is een ballast die hij niet kan trekken. Ik verwacht dat dit zijn laatste termijn is als lid van de 2e kamer. De nieuwe coalitie zal hem aanhoren maar niet naar hem luisteren, laat staan hem tegemoet komen, integendeel ze zullen hem wederom compleet afmatten. Pieter is in tegenstelling tot Remkes wel 'aangeschoten'.
Ik vind het mooi dat ze elke x de spreker verkeerd hebben... benieuwd of ze met blackmagic werken voor de broadcast... hehehe
Pieter heeft een nieuwe tekstschrijver. Dat merk je. En hij is óf moe. óf nerveus of hij heeft een borrel gedronken met Remkes. Hooghoudt, euh, hooguit twee.
'Waarom wordt er nauwelijks meer gezopen in Den Haag? Nu ik Den Haag verlaat, probeer ik die vraag te beantwoorden. Wat betekent het voor de politiek en de journalistiek? Legendarisch nachtcafé
Eerst maar over hoe het ooit was. Iedereen die langer dan twee decennia heeft rondgelopen op het Binnenhof kan je vertellen: vroeger ging het er ruig aan toe. De fles kwam rond het middaguur op tafel. Kamerleden waren soms zo starnakel dat ze hun hand bij avondlijke stemmingen niet meer zelfstandig omhoog konden houden. Overal in het gebouw werd gedronken. In de koffiekamer en de rooksalon, pal naast de oude plenaire zaal. In het ‘rode café’, een barretje in de toenmalige PvdA-vleugel. In perscentrum Nieuwspoort. En als je echt wilde doorzakken ging je nog even naar het legendarische nachtcafé De Pijpela aan het Noordeinde.
Zelfs in de vergaderzaal werd heimelijk gepimpeld. Rob van ’t Hoff en Peter Verkoyen, kelners die al sinds begin jaren tachtig in dienst zijn van de Kamer, serveerden CDA-minister Fons van der Stee geregeld een theepotje gevuld met cognac: ‘thee van der Stee’. Stiekem. Rob: „We lieten expres een touwtje met een Pickwick-label uit het potje hangen.”
Iedere partij had zijn eigen alcoholische voorkeuren. Bier voor de PvdA, graanjenever of beerenburg voor het CDA, vermouth voor de SGP. Bij de VVD dronken ze sherry en wijn, emmers wijn. En dan specifiek één bepaalde bourgogne: Faiveley. Dat rijmde op VVD. 1977. Na overleg over de zetelverdeling van een nieuw te vormen kabinet van VVD en CDA nuttigen informateur Van Der Grinten en de fractieleiders Van Agt en Wiegel een hapje en een drankje in een Haags restaurant.
Met zo’n stevige inname konden brokken natuurlijk niet uitblijven. De ministers Smallenbroek en Pronk veroorzaakten verkeersongelukken, en ook premier Lubbers raakte met zijn auto ooit een Haags paaltje. Overmatig drankgebruik leidde zelfs tot een (tijdelijke) kabinetsbreuk: tijdens de ‘jenevercrisis’ in 1960 keerden beschonken parlementariërs van gereformeerden huize zich tegen hun eigen minister Jan van Aartsen (de vader van Jozias).
Verreweg de beruchtste drinkebroer van het Binnenhof was Henk Vredeling (PvdA), minister van Defensie in het kabinet-Den Uyl. Hij kon na een avondje slempen gerust een dag onvindbaar zijn. Op de ochtend dat Vredeling een contract zou tekenen voor de aanschaf van nieuwe F16’s, kwam hij niet. De Amerikaanse ambassadeur, enkele generaals en fotografen stonden vergeefs te wachten.
Hoe anders is het nu. Nachtcafé De Pijpela sloot zijn deuren. In het Kamergebouw zelf vloeit amper nog drank. Om met kelner Rob te spreken: „Wat we vroeger in een week schonken, schenken we nu niet eens in een jaar...'
www.nrc.nl/nieuws/2018/07/06/hoe-de-d...
@drs.Nee | 05-10-21 | 21:21:
De Pijpela, daar heb ik mooie herinneringen aan. Zal ze hier maar niet neerzetten.
Ik denk dat hij bewust niet "boos" wil worden en rustig wil spreken. Scherp, zonder stemverhef en to the point. Hij wil die zetels wel binnenharken.
@K1100 | 05-10-21 | 21:26:
Eens gelijk. Onlangs liep ik nog een oud-werknemer tegen het lijf, die wist me exact te vertellen welk muzieknummer ik eens op een laat avonduurtje bij hem aanvroeg.
@K1100 | 05-10-21 | 21:26: vooral de smalle streile trap achterin? Of ben ik in de war met een ander café?
"Ik schors de vergadering ongeveer tot 8 voor half 10 ongeveer".
Ja wat is het nou? En rond bij "ongeveer" dan op zijn minst af op vijftallen.
't Gaat helemaal mis daar.
Nee van Kaag moest ze 20 minuten schorsen dus dan is het 20 minuten en niet 18.
Dat mens weet van voren niet waar ze van achter mee bezig is, die Bergkamp.
Sorry, ik zat 8 maanden op de zuidpool als extern adviseur voor de gemeente Abliquearte. Heb ik iets gemist?
Is dat in de buurt van Niesjèr?
Opper Judas vd Staay vind dat de poppenkast geen poppenkast moet worden.
Een gore pluchklever!!!!
Van der Staaij even met een burn richting Wilders.
Ja nou. Poepoe, onder de indruk zeg
@SinisterNL | 05-10-21 | 21:12: Wilders had er in ieder geval geen reactie op. Nutteloze motie en tijdverspilling.
@Vula | 05-10-21 | 21:40:
De interruptie van van der Staaij kostte meer tijd dan het stemmen erover, over poppenkast gesproken.
Is wel zo wat Wilders zegt, de angst om afgestraft te worden bij nieuwe verkiezingen drijft ze samen. Kaag en Hoekstra verliezen 17 zetels.
Ik vind het heerlijk karma, hoe het CDA zichzelf in de voet heeft geschoten met het achterbakse lijsttrekkersgerommel en de functie elders.
Kaag die terwijl Omtzigt achter de microfoon staat aan haar nagels zit te peuteren. Hoe ongeïnteresseerd wil je het hebben...
daarom d66 en vvd uitsluiten en op nieuw stemmen gewoon ff nieuwe partijen
@out-of-de-box | 05-10-21 | 21:05: Wie gaat wie uitsluiten? Denkt u dat de overige partijen welke heel verschillende politieke achtergronden hebben, met elkaar een kabinet maken van 17 partijen? Nooit ofte nimmer, tenzij je puur afgaat op volksvertegenwoordigers.
Was door het papier gegaan bij het billen vegen.
Ontbinding! Lets go!
Graag zelfs, maar ik vrees dat die 4 partijen, eigenlijk 3 (want de CU verliest en wint weinig in peilingen), elkaar stevig vasthouden en ten alle tijden willen voorkomen dat er nieuwe verkiezingen komen, oke.... de VVD wint zelfs nog iets maar het CDA zijn ze dan als deel motorblok kwijt en wat zou Omtzigt gaan doen, met een nieuwe partij is hij goed voor 25 zetels schreef de Hond en neem dan BBB met 8 zetels, kortom we hebben dan een puinhoop in NL gekregen waar geen enkel kabinet meer van valt te formeren.
Woningnood, energietekort, maar de TK gaat het weer dagen over zichzelf hebben.
Die woningnood kun je redelijk snel oplossen. Stoppen met asielzoekers en degene die hier al zijn en niet deugen op een rubberboot terug sturen. Tevens een flink deel nietdeug mediterrane en het probleem lost in een aantal jaartjes op.
Wel geinig dat mevrouw Hermans bijna woordelijk de woorden van Rutte herhaalde, dat (nu dan) het (nieuwe) (oude) kabinet zijn uiterste best gaat doen het vertrouwen van de toeslagenouders te gaan herwinnen. Dezelfde woorden die Rutte sprak na zijn motie van afkeuring op 1 april. Is heel veel van terecht gekomen.
Sowieso kan ik me bij "herwinnen" van vertrouwen niet zoveel voorstellen.
Na een fout kan het, maar na systematisch langdurig liegen kan het niet.
Een vreemdganger, een kopschopper, een TBS'er; er zijn gewoon soorten mensen die niks meer te "herwinnen" hebben, omdat ze hebben laten zien dat hun fundament te los is om iets nieuws overheen te kunnen bouwen.
Wat mij betreft valt een pathologisch leugenaar die alles op alles heeft gezet om zijn sporen uit te wissen daar ook onder.
@Vage_eddie | 05-10-21 | 21:04: Het enige dat het oude kabinet betreurt is dat het boven water is komen. Maar ze staan nog steeds achter hun keuzes.
Ergens in filmpje van het stuk van azarkan waaraan gerefereerd wordt? In het filmpje waar naar gelinkt wordt zit hij niet namelijk en vind het altijd wel leuk om de knakkers van denk te zien als het eens niet over moslims gaat.
Ze Euht wel heel erg veel, die Hermans. Verder zegt ze niet zo veel maar verplaatst wel veel lucht.
Dat is als je iets heb ingestudeerd.
Altijd lastig als niks uit het hart komt en je je bij elk woord moet afvragen of je andermans boodschap wel goed genoeg verwoordt.
Die Sophie Hermans is hol. Het is alleen ingestudeerde vorm, geen enkele inhoud. Janine Hennis was ook zo'n omhooggevallen gevallen secretaresse. Waarom kiest de VVD voor deze leeghoofden vraag ik mij dan af. Hebben ze echt niets beters in huis?
@Red shirt | 05-10-21 | 21:16:
Waarschijnlijk omdat leeghoofden bij uitstek zeer volgzaam zijn, geen vragen stellen en je niet lastig vallen met eigen visies en verwachtingen.
Ik gok dat de VVD daarom ook zo krampachtig aan Rutte heeft vastgehouden. Het is een partij met één leider, en verder alleen volgers aan boord, die zich -de baas pleasend- langs elkaar heen naar de top willen slijmen.
De enige persoon die nog een beetje eigenheid had was prins carnaval, maar die vond men ongetwijfeld te ploerterig en die heeft eieren en heel veel bier voor zijn geld gekozen.
Kan dat mens niet wegvliegen en neem je zus gelijk mee.
Weer naar de slijter schuifelt voor nog maar een fles Jonge erbij.....
Die Hermans lijkt een uitstekende spreekpop van Rutte.
Hele sturende mimiek ook. Daar zitten wel een paar uurtjes NLP in.
Die sprekende handen.
Zou zij ook zo'n stemmenmagneet als Rutte zijn ?
@ademende aarde | 05-10-21 | 20:56: Dr handen. Het verwijden van de ogen. Het naar voren leunen en bevestigen wat de ander gezegd heeft.
Allemaal truukjes.
Zelfde gebaartjes cursus gedaan als rutte en de Jonge zo te zien.
Zit zijn arm er ook in?
Ik moest hier vanmiddag wel heel hard om lachen en het is de spijker op zijn kop.
www.nporadio1.nl/fragmenten/de-nieuws...
Volgens v. Roosmalen is Pieter Omtzigt "het jongetje wiens bal je niet mag lenen". Prima, rake observatie. Wat Marcel er niet bij verteld is dat Marcel het jongetje is dat steeds die bal leent en lek trapt en niet terug brengt. En een nieuwe kopen ho maar. Want zo is Marcel van Roosmalen, de zure rancuneuze kleinburger. Google maar eens op pannenkoekenrestaurant en sinaasappelsap. (hpdetijd).
@LD69 | 05-10-21 | 21:09:
Nee. Ik heb erom moeten lachen. Mooi toch?
@JJMS | 05-10-21 | 21:11: Marcel zeurt zuur. Als je daarom moet lachen ben je net zo sneu als hij.
Wat een geweldig cynisch stemgeluid heeft van Roosmalen.
Kon ik zijn stem maar downloaden als TTS voice.
@LD69 | 05-10-21 | 21:12:
Nou, dat doet pijn LD69. Nu kan ik niet slapen vannacht.
@JJMS | 05-10-21 | 21:16:
Nou ja, dan heb je tijd om te lachen.
kunnen we niet gewoon vvd d66 uitsluiten en dan gewoon opnieuw stemmen
we zijn bijna jaar verder en nog steeds niks manmanman
Bijna een jaar verder zou ik ook niet zeggen, 7 maandjes maar.
Heeft die hermans de blonde krullen opgeplakt,fake net zoals haar holle beloftes ?.
Voedt dan je familie, vrienden en overige omgeving op om eens anders te stemmen.
Een nieuwe bestuurscultuur, dan begint Remkes over de omgangsvormen in de kamer. Wat heeft dat met elkaar te maken? Het een gaat er over dat je helder communiceert, geen stukken zwart lakt, etc. Of je beleefd bent tegen elkaar is toch een andere kwestie.
Nou ja, dat dus. En daarom mag Wilders niet meespelen, want niet beleeft genoeg. Zelfs Omtzigt moet tegenwoordig op zijn woorden passen, want de beleeftheidsnorm wordt zo bijgesteld door D66.
@Peerkeoud | 05-10-21 | 20:53: Hou toch eens een keer op met te suggereren alsof de PVV wordt buitengesloten. Dat is niet zo. De PVV sluit zichzelf uit, bewust. Ze hebben het programma niet om te besturen, ze kunnen het niet en ze willen het ook niet.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:00: vast staat dat prutte en el quak het niet kunnen maar wel al te graag willen,bezig zijn met beeld vorming en oude politieke macht.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:00:
Mensen kunnen dom lullen maar jij spant de kroon. Manmanman.
@Red shirt | 05-10-21 | 21:00: Ze hebben het programma, ze hebben de mensen, ze hebben alleen een ondemocratisch links blok tegenover zich. Want Ja, ook de VVD is Links.
Dat doen ze altijd als er een moeilijke discussie over principes ontstaat. Net als bij de toeslagenaffaire. Verzanden in geneuzel over processen en details. "Het zijn niet de poppetjes, het is de cultuur / verkeerde regeltjes"
@doitdoit | 05-10-21 | 21:14: Voor zo ongeveer ieder punt van het programma van de PVV, als je het al een programma kunt noemen, moet de grondwet worden aangepast. Iedereen die de PVV serieus neemt vind ik buitengewoon naïef. Dion Graus op Economische Zaken? Kom op zeg. Daar moet u zelf toch ook om lachen?
@Red shirt | 05-10-21 | 21:00: Praktijk is dat ze worden buitengesloten. Dat ze dat mogelijk deels over zichzelf afroepen kan ik in meegaan, maar uitgesloten is wel degelijk de praktijk en zelfs beleeft luisteren naar een PVV-er doen regeringspartijen sowieso niet.
Wilders hamert op het ongelimiteerd binnen halen van mensen uit culturen die bewezen niet passen met die van de Nederlanders. Dat gaat ooit een keer echt fout lopen, maar dan is het kalf natuurlijk verdronken. De andere kant zijn onze fijne regeringspartijen, die het risico op dat verdronken kalf voor lief nemen omdat dat zo heurt.
Wegkomen met leugen na leugen na leugen. En als ik 1 vinkje verkeerd zet. Draaien ze elke kraan dicht. De elite voelt zich ongenaakbaar. En ze verbergen het niet eens meer.
Bizar he.
Als je een halve euro verkeerd gokt metopgaaf jaarinkomen ben je een fraudeur die tot de poorten van de hel achtervolgd mag worden.
Doelbewust het hoogste politieke orgaan een rad voor ogen draaien is echter compleet oké.
Hij zegt... glas plas was...
"Ik heb gezegd... Wat ik net heb gezegd".
@Nederlander1 | 05-10-21 | 20:48: Water is nat, sneeuw is wit, wind is onzichtbaar.
Glas, glas, glas...
@keestelpro | 05-10-21 | 20:57:
Haha
@keestelpro | 05-10-21 | 20:57:
Glas, glas, plas, glas, glas.
@keestelpro | 05-10-21 | 20:57: wat zit er toch in dat koffie mokje... hehehe
van je hart maak je doorgaans geen moordkuil. Dat voorkomt dat het in de doofpot gestopt wordt.
Als het gas op is straks. Dan gaan we wat beleven. Spaarboekjes via een sluis eiland gaan daar niet bij helpen meer denk ik.
Om te beginnen wil omtzigt, functie elders voor Koolmees. Koolmees heeft kort geleden nog als informateur de Kamer voorgelogen in zijn eindrapport (volgens het eindverslag van Koolmees was er geen sprake van functie elders Omtzigt). Waarom zou je als Kamer een leugenaar aanstellen als informateur?
Omdat het door en door verrot is.
Waarom zou je als volk naar liegende politici blijven luisteren? Dat is de enige vraag die gesteld zou moeten worden.
"Waarom zou je als kamer een leugenaar aanstellen als formateur"
Ik kan wel een paar redenen bedenken, en een paar mensen die er baat bij hebben.
Remkes gaat de 'Nieuwe Bestuurscultuur' Even downplayen. Dan kunnen Rutte en Kaag weer op dezelfde voet verder.
Wat een verachtelijke show.
Naar mijn mening komt ie redelijk nuchter over... die zal een lange dag hebben
"Waarom in vredesnaam Wouter "sensibiliseren" Koolmees een coalitie laten smeden?"
Heb je zijn voorhoofd gezien? Dat is zo groot, daar moet toch een enorm brein achter schuilgaan wat natuurlijk een enorm vertrouwen wekt.
Wat is Remkes SLECHT in het oplezen. Mastodont en fossiel met de uitstraling van twee lege pakken melk.
Beetje warrig.
Overduidelijk drank in de man.
@Wattman | 05-10-21 | 20:42: Hahaha, ja precies!
Uitstraling van twee lege flessen jenever! XD
Waarom zie ik alleen een witte ondergrond met volgende text: Tweede Kamer der Staten-Generaal na, smeden?
Moet ik ergens bij de cookies akkoord gaan?
Akkoord gaan dat u uw organen aan de staat afstaat.
Vader Abraham is vermist, signalement hoed, en grijze baard.
Als hij maar niet gesmurft is.
Hij heeft zich aangesloten bij het Leger van Werkelozen.
Zit zn verdriet weg te zuipen
in dat kleine cafe aan de haven!
Doe Omtzigt heeft dus als loopjongen van Sywert gefungeerd. Toch een pijnlijk puntje. Helemaal als je later zegt ‘ik ben op het verkeerde been gezet’. Hij heeft dus kennelijk nooit gevraagd hoe het precies zat toen hij ging lobbyen voor zijn maatje zonder enige ondernemingservaring bij Rutten en Van Rijn. Maar ik begrijp dat Omtzigt hier niets verkeerds kan doen, dus dit zal wel aan dovemansoren zijn gericht.
https://nos.nl/l/2400316
Hij heeft er in ieder geval een actieve herinnering aan, dat kan niet van elke politicus gezegd worden.
Een link naar het ultieme staatspropagandakanaal tegenover een uitspraak van mister honest....... wat denk je zelf.
Een grote misser van Omtzigt en toch is het geloofwaardig dat Sywert van Lienden ook Omtzigt heeft bedonderd en voorgelogen.
Of hij is er gewoon ingeluisd.
En Bob, jij over vier jaar gewoon weer een kruisje achter Kaag (als ze niet over een paar schandalen struikelt de komende jaren).
@Wattman | 05-10-21 | 20:39: ja maar dan zou hij hebben gezegd: ‘hij heeft keihard gelogen’. En dan laat je dat ook meteen weten. Nu zegt hij, maanden later, ‘ik ben op het verkeerde been gezet’. Dat is volgens mij een eufemisme voor ‘ik dacht dat hij het voor niets deed’. Oftewel, hij heeft het waarschijnlijk nooit op de man af gevraagd.
@JJMS | 05-10-21 | 20:43: is dit een stemadvies?
@BobDobalina | 05-10-21 | 20:43:
"Ik heb expliciet gevraagd of er sprake was van een non-profitorganisatie en dit heeft Sywert aan mij bevestigd", zegt Omtzigt.
@BobDobalina | 05-10-21 | 20:43:
A gentleman never tells.
@Wattman | 05-10-21 | 20:45: ja die was er ook. Maar de deal liep door de profitclub. De uitdrukking ‘ik ben op het verkeerde been gezet’ is toch wat zwakker dan ‘ik ben keihard voorgelogen’.
@JJMS | 05-10-21 | 20:43:
Er moest eigenlijk een vraagteken achter maar zo is het meer een misprijzende constatering. Dekt ook de lading.
Fijn nieuws voor die ministers die ondanks de aanstaande doorstart toch niet worden teruggevraagd, die kunnen veilig lobbyist worden en dan dus nog gewoon op de thee bij hun voormalige ambtenaren:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
JA21 bij voorbaat uitgesloten door VVD, CDA en of D66.
Fascinerend.
Waarom? Wat is hun track record? Juist.
Over de track record van de huidige partijen is ook niet veel goeds te zeggen.
-zelfgejorist-
Kan ook het gevolg zijn van anderhalve fles jonge klare zijn, geconsumeerd voor het eten.
@smdyasc | 05-10-21 | 20:32:
Ik snap de verwarring wel want af en toe wauwelt hij echt als een dronkaard.
@keestelpro | 05-10-21 | 20:37: Ik vrees dat Vera even een teiltje neer moet leggen voor Remkes, dit gaat niet goed, hij gaat zo over zijn nek moeten.
Netjes gesproken Pieter, en volgens mij de pijnlijke waarheid bij de juiste naam genoemd.
Een pikketanussie gaat er altijd in!
Remkes laat met een halve liter jonge achter de kiezen die VVD poedel nog alle hoeken van de fractie kamer zien.
Ketel 1 is zijn vrind!
Als ik Remkes was zette ik een fles jenever op mijn spreekgestoelte gewoon om te fukken.
Dat zou echt een geweldige sneer zijn! Eigenlijk zou een politicus dat gewoon eens moeten doen: zichtbaar maken waar het in deze om gaat en het schaamrood op die 66 kaken zetten.
En dan gevuld met water, maar tijdens zijn speech de hele fles leegdrinken. Even acteren dat hij echt dronken wordt en aan het eind roepen : haha pwnd!
Die Another Day is leuker en we hebben Wilders al gehad. Maar geniet ervan! Tot over een uur of 2.
Goede titel voor een TK debat overigens
@BobDobalina | 05-10-21 | 20:45: Met H. Berry, nr 1 Bondgirl
@R. Skickr | 05-10-21 | 20:55: geef mij maar die beetje suffige denise richards voordat charlie sheen er met zijn hiv-pik in zat.
@BobDobalina | 05-10-21 | 21:02: Haha. Da's mijn nr. 2.
Als je de kop van Remkes ziet, is het duidelijk dat hij er niet in spuugt, maar laat hem dat lekker zelf weten. Zolang hij niet bij Kaag op schoot valt, valt het ongetwijfeld allemaal wel mee, of zou het toch ...?
Er is voetbal vanavond? Nope.
Den Haag sleept ons er door heen!
Geef het volk brood, spelen en vechtpartijen in de 2e kamer!
*chips, nootjes en bier klaar zet*
Bedankt nog Kees.
’t Was toch een dompertje geweest.
Grappig hoe dat werkt.
Break free, beter laat dan nooit.
Ik check gelijk mijn voetbal app voor je Kees en ik zie:
Onze meisjes tot 17 spelen tegen Tsjechië, er is champions league voor vrouwen.
In the Engelse National League speelt Altrincham tegen Grimsby Town. Dat is het Helmond Sport van Helmond.
Maar politiek vuurwerk is bij vlagen ook heel leuk. Door werk nog niets gezien, maar hoop dat ons favoriete roze blog wat hoogtepunten verzameld. Zelf ook maar even checken op de livestream.
@Nuuk | 05-10-21 | 20:38:
Sorry nog van die tekst, ik had het niet verwacht.
REAGEER OOK