Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Drie maanden formeren

"Eindelijk is er bewijs dat men op het hoogste niveau alles wist, en dus opzettelijk handelde. Dat vraagt om een heroverweging om tot een strafrechtelijk onderzoek over te gaan"

Komende week gaat de teller door de 100 dagen heen. Beetje vreemd, want het demissionaire kabinet won genoeg zetels om direct door te regeren. Je zou zelfs denken dat in tijdens van crisis desnoods een coalitie van nationale eenheid gevormd wordt. Informateur Hamer wist te melden dat men het op de meeste inhoud allang eens is, het gaat dus louter om de poppenkast. 

Helaas vechten D66 en ChristenUnie elkaar de tent uit rond uw voltooide leven. D66 diende in strijd met het regeerakkoord toch een wetsvoorstel in, zelfs de artsen zijn tegen. D66 wil dat onderwerp graag buiten een nieuw regeerakkoord om afhameren, de ChristenUnie weigert deel te nemen aan een nieuw kabinet onder leiding van Magere Hein. 

PVV, FvD en andere partijen worden uitgesloten. De VVD wil niet regeren met twee linkse partijen samen, PvdA en GroenLinks willen alleen samen. De stoelendans loopt vast. De partijen die tien jaar aan ongekend onrecht hebben gedoogd, en nu twee jaar niet hebben opgelost, gaan nu plotseling principieel doen tijdens de formatie.

Een proces wat verder bemoeilijkt wordt met partijen vol in de campagnemodus. Het nationaal programma onderwijs van 8,5 miljard loopt vast op het lerarentekort. De klimaattransitie loopt vast op een gebrek aan vaklui. Het demissionair kabinet probeert uit alle macht Sinterklaas te spelen, wat zonder personeel helaas eindigt met een eenzame demente bejaarde op een schimmel. 

Mark Rutte gisteren tijdens de coronapersconferentie: “We zetten de grootste stappen in Europa terwijl we qua aantal besmettingen nog steeds aan de top staan.” Hij is trotser op zijn wanbeleid dan Donald J Trump. Voor de zomer juichen, na de zomer het gelach betalen. Zuip zolang het kan: de kater komt later! Al dit lastminute micromanagement geeft vooral extra onzekerheid.

Social

De premier keek niet naar de problemen die nu spelen in het twee keer zo goed gevaccineerde Verenigd Koninkrijk. Positieve testen zijn daar gestegen in bijna droog en nogal warm weer. De delta-variant steeg zelfs met 79% in een week en vormt nu 90% van het totaal. Verdubbelt ongeveer iedere week. Regeren is vooruitzien, helaas zit de andere kant van de Noordzee al voorbij hun horizon. 

De vaccinatiecampagne blijkt pas weken na de tweede prik adequate bescherming te geven tegen deze nieuwe delta-variant uit India. Laat de ministers liever dat netjes benadrukken, in plaats van de indruk te wekken dat het allemaal al weer meevalt en alles weer kan. De helft van de bevolking is deels gevaccineerd, jonge volwassen en kinderen zoeken het maar weer uit.

Hugo de Jonge rent van vaccinatie naar vaccinatie, van fotomoment naar fotomoment om het beeld te cultiveren dat hij eigenhandig de draak uit Azië bevochten en geslacht heeft. Er moet zo veel mogelijk getest worden, want daar heeft hij ruim een miljard aan uitgegeven. De 9 miljoen van Sywert is kleingeld. Hugo vergeet dat vaccineren goedkoper is dan testen hoe het misgaat.

Je kan discussiëren of dit virus een biologische aanval was, laten we alvast concluderen dat het handig is ons ietsje beter op zo`n ramp voor te bereiden. Besparen op defensie is een beetje dom. Sinds 1990 kennen we de fundamentele methode voor mRNA vaccins, al langer voor vector-vaccins, vaccinatie is een duizenden jaren oud principe. 

Dus Mark & Hugo, hoe gaan we genoeg vaccins produceren voor de hele wereld? Hoe gaan we dat sneller doen dan er nieuwe varianten ontstaan? Stel vaccineren wordt een jaarlijks feestje, hoe gaan we dat regelen? Want een klein dingetje is nogal zeker: er komt geen nieuwe lockdown om Rutte IV de kans te geven hun huiswerk in te halen.

Het is goed dat de IC-capaciteit tijdelijk wordt afgeschaald. Dan kan het huidige personeel uitzieken, bijkomen, zich voorbereiden op het wegwerken van wachtlijsten dankzij uitgestelde zorg en hopelijk ook nieuwe collega`s opleiden. Een besluit om de zwakste schakels in de zorgketen op te lossen, ligt er helaas niet. 

Oud-CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt werd door Wobke Hoekstra weggezet als ziek. Lekker makkelijk als iemand kapotgemaakt thuiszit. Pieters analyse van 76-pagina's werd geparkeerd als het product van een zieke geest. Het document onderbouwt iedere stelling, inclusief bronvermeldingen en bewijs. Pieter Omtzigt kreeg ook nog even de schuld van het lek. 

Er is geen moment besteed aan het oplossen van de genoemde problemen. Die 76-pagina's waren ook incompleet. Er ontbrak een explosieve memo die bewust was weggemaakt. Eindelijk is er bewijs dat men op het hoogste niveau alles wist, en dus opzettelijk handelde. Dat vraagt om een heroverweging om tot een strafrechtelijk onderzoek over te gaan. 

Het is interessant hoe daar mee om wordt gegaan, binnen een week is het een non-issue, volledig van de radar. De Rutte-doctrine was ook in dit deel van de affaire springlevend. De beeldvorming is leidend, iedere vorm van falen is te maskeren. Zo lang mogelijk demissionair blijven lijkt wel een nieuwe methode om geen verantwoording af te leggen.

Deze crisis wordt op alle controversiële onderwerpen verlengd.

Social

Reaguursels

Inloggen

Rutte mist iets, noem het een manco. Zijn trein dendert door. Veel dossiers half afgemaakt, wegbezuinigd en een catastrofale puinhoop inclusief de kindertoeslagaffaire. Het ligt reeds ver achter hem en Kristie Rongen krijgt gelijk. Het wordt niet opgelost zoals niets opgelost wordt en het glijdt moeiteloos van hem af. Teflon Mark geniet van problemen als puzzeltjes om op te lossen, maar maakt het nooit af. Daar scheept hij z'n vakministers mee op. Probleem opgelost nietwaar? Een MP die de meeste ministers en staatssecretarissen binnen zijn kabinetten heeft versleten. kusje, schouderklopje en doorgaan. Geveinsde empathie! Nee Mark Rutte heeft zo z'n manco's als briljante geestelijk gestoorde MP, maar wie doet hem wat?

Een vrije paling | 20-06-21 | 17:37

Hou toch eens op over die Delta variant...

Ja de besmettingen in het VK lopen op. Maar als je enkel dát noemt, ben je wel héél selectief bezig.

IC patienten
UK: 3,06 ppm; trend: licht stijgend
NL: 15,7 ppm; trend: sterk dalend

Covid-19 patienten in ziekenhuis:
UK: 16,9 ppm; trend: héél licht stijgend
NL: 23,6 ppm; trend: snel dalend

De nieuwe besmettingen zijn hoofdzakelijk van bepaalde bevokingsgroepen, uit de regio waarnaar de Delta variant oorspronkelijk vernoemd was.
Tevens de bevolkingsgroepen die nogal 'reluctant' zijn om zich te laten vaccineren.

Darwinian | 20-06-21 | 13:58

Deze formatie is inderdaad poppenkast, 1 april hadden ze de kans om Pipo Rutte de laan uit te sturen maar nee. Dan komt het grote globale Agenda 2030 in gevaar.

Rutte de pion van Brussel moet zijn karwei afmaken kosten wat het kost. Gelukkig wordt het volk heel langzaam maar zeker wakker.

Er komen steeds meer kijken uit de kast betreft kindertoeslagen belastingdienst.

Er is nog een kleine hoop dat dit kabinet toch nog gaat vallen. Dit zal een totaal andere samenstelling kunnen gaan worden van het kabinet nu er meer partijen op rechts zijn. PVV, FVD, Ja21 en Groep Van Haga.

lex63 | 20-06-21 | 13:51

Ik zou wel voorstander zijn van een minderheidsregering. Een paar partijen die het eens zijn op hoofdlijnen en vervolgens op allerlei dossiers moeten zien in wisselende samenstelling een kamermeerderheid te vinden voor voorstellen. Geeft meer macht aan de kamer en voorkomt een volledig dichtgetimmerd regeerakkoord van tientallen pagina's, waarmee het beleid voor de komende 4 jaar is dichtgemetseld.

ches | 20-06-21 | 13:41

Vrij naar Einstein: "Ik weet niet met welke middelen we de Epsilon-variant gaan bestrijden. maar de Zèta-variant bevechten we met aderlaten en bidden.

HeelStijl | 20-06-21 | 12:16

Wat een stelletje moerasnymfen in die tub.

Asteroid-B612 | 20-06-21 | 12:10

Toen Rutte enige tijd geleden tot grote schrik van voorzitter Arib zei als demissionair MP nu eigenlijk meer macht te hebben dan voorheen, daar niemand hem nog weg kan sturen, omdat hij reeds demissionair is. Zie Art 43 Grondwet + Toelichting. Voor Rutte zelf zou de demissionaire periode dus niet lang genoeg kunnen duren. Daarom een aantal prangende vragen: Is er een protocol in dit land waarbij een MP wetenschappelijk zowel fysiek en mentaal wordt beoordeeld ook daadwerkelijk "fit for duty "te zijn?
Bestaat er een protocol, zoals bv. de scheepsraad op zeeschepen, die het juridisch mogelijk maakt in het landsbelang een fysiek en/of mentaal gestoorde MP af te zetten en uiteraard van de juiste medische verzorging te voorzien? Waarom deze vragen? Omdat ik werkelijk steeds meer overtuigd raak met een briljante geestelijk gestoorde MP te maken te hebben.

Een vrije paling | 20-06-21 | 11:59 | 4

@peterdh | 20-06-21 | 14:47: U begrijpt mijn vragen niet, want er is n.m.m. geen protocol een demissionair briljant geestelijk gestoorde MP tegen het licht te houden om het busje met de mannen in witte jassen voor te laten komen en hem af te doen voeren "to the funny farm where life is beautiful all the time". De USA kent die medische "fit for duty" test wel. Een leemte in onze wet.

Een vrije paling | 20-06-21 | 17:19

@Een vrije paling | 20-06-21 | 17:19:
U bevestigd mijn vermoeden. Ik dacht dat ik gestoord was om dit te denken.
Rutte is in mijn ogen een egoïstische psychopatische narcist.

Dwarsdenker | 20-06-21 | 18:40

@Dwarsdenker | 20-06-21 | 18:40: Vermoedens? Een bevestiging: Kristie Rongen van de kindertoeslagaffaire heeft met meerdere benadeelde ouders een gesprek met Rutte. Hij toont grote empathie en belooft er werk van te maken. Afgesproken data en gemaakte beloften komen niet uit. In het slotdebat voor de Kamerverkiezingen wordt hij wederom geconfronteerd met haar en zij zegt hem recht in zijn gezicht te voorspellen dat er niets van terecht komt. Rutte wringt zich in allerlei empathische bochten om haar te overtuigen. Ze gelooft hem niet meer. Data en toezeggingen worden wederom geschonden. Omtzigt en Leijten des duivels. Zwartgelakte bladzijden en een weggemoffeld rapport/notitie Palmen. Gekonkel in de ministerraad/Catshuisoverleg. Kortom tegenwerking. Dan spoor je toch niet als MP van alle Nederlanders. Dit was maar één voorbeeld. Nee u bent niet gestoord. Mark heeft al heel lang een manco.

Een vrije paling | 20-06-21 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Een minderheidskabinet gaat er nooit komen, volgens mij. Dan is de kans veel te groot dat er beleid moet worden uitgevoerd, waar je niet achter staat, maar wel op wordt afgerekend. Achterkamertjespolitiek wordt dan alleen maar meer en de controle is weg.

The_Black_Knight | 20-06-21 | 11:53

Nou, klimaattransitie.. Het voor veel immens veel geld ombouwen van ons energiesysteem op basis van angst voor de uitkomsten van modellen.

Harry.Langezwaal | 20-06-21 | 10:26

Nou, klimaattransitie.. Het voor veel immens veel geld ombouwen van ons energiesysteem op basis van angst voor de uitkomsten van modellen.

Harry.Langezwaal | 20-06-21 | 10:26

Het is dat Feynman onderwerpen aansnijdt die interessant zijn, maar dat springen van de hak op de tak. Moeilijk een touw aan vast te knopen soms. Ik krijg de neiging om deze stukjes ongelezen te laten zoals dat feuilleton over het UWV.

Heurtebise | 20-06-21 | 10:22 | 1

Keuzestress, er is zoveel dat fout gaat en alles wilt hij aandacht schenken. Je kan niet in 1 week een onderwerp behandelen want er zijn alweer 5 nieuwe onderwerpen/problemen bijgekomen.

EmilioEsteves | 20-06-21 | 11:55

Ik blijf het zeggen, nu ook onder verwijzing naar Israel, waar een nieuwe coalitie Netanyahu buiten de deur heeft gezet: 150 - 34 = 116. Uit een totaal van 116 zetels kan gemakkelijk een VVD-loze coalitie van 76+ worden geformeerd. Is die Leugenaar met ernstige geheugenproblemen heilig of zo?

J.P.Drapeau | 20-06-21 | 09:35 | 1

Nee, maar het zegt wel heel veel hoeveel de oppositiepartijen zijn op het delen van de macht, samen met Mark Rutte.

Als oppositie zou je kunnen zeggen, zoals jij ook voorstelt om een (oppositie-)coalitie te vormen van 76+ partijen. Dan blijft er voor markje niks anders over dan een minderheidskabinet.

Even rekenen, wie zullen we uitsluiten?

150 - VVD (34) = 116
116 - palliespionne Kaag van D66 (24) = 92
92 - een functie elders voor het CDA (16) = 76

Dus, ja het kan. In theorie. In praktijk? Is dit is een realistisch scenario?
Nu mevrouw 'hier-scheiden-onze-wegen' D66 liever gaat voor de macht dan voor het uitrangeren van dictator Rutte, nu haar woorden niets waard blijken te zijn en zij daarmee heeft getoond een minstens net zo'n grote leugenaar als Rutte te zijn, en het CDA meer van zijn eigen slangenkuil dan van zijn eigen volk houdt, en ze alledrie elkaar stevig in de wurggreep houden ... Nee, dat is niet echt een realistisch scenario.

Rutte zal, als hij niet anders kan, er voor kiezen dat minderheidskabinet te vormen met 74 zetels.

Oh nee, 73 zetels want Omtzigt stapte uit het CDA en heeft -lekker puh voor het CDA, ze hebben het zelf veroorzaakt - zijn zetel meegenomen.

gaffelbaard | 20-06-21 | 10:04

Is er een psychiater in dit land die de geestestoestand van Rutte kan beoordelen? Feynman, bestaat er buiten het vallen van een kabinet en het wegsturen van de premier d.m.v een motie van wantrouwen c.q. het afkeuren van de begroting een protocol, zoals de scheepsraad op zeeschepen, die het juridisch mogelijk maakt in het landsbelang een (geestelijk) gestoorde premier aan de kant te zetten en van de juiste medische verzorging te voorzien? Is er een jurist in Nederland die ons dit aub. kan vertellen?

Een vrije paling | 20-06-21 | 09:11 | 3

Nee, dat is er niet.

gaffelbaard | 20-06-21 | 10:07

Je dicht psychiaters meer kennis en kunde toe dan ze bezitten. Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat Rutte gestoord is, zolang ik niet weet waar zijn echte loyaliteit ligt. Ik vermoed dat Rutte loyaler is richting onduidelijke internationale machtshebbers dan richting de Nederlanders. Maar in verband met terugkerende verkiezingen is het niet verstandig dat al te hardop te zeggen.

DutchLion33 | 20-06-21 | 14:27

@DutchLion33 | 20-06-21 | 14:27: Bedankt voor de reactie. Rutte mist iets, noem het een manco. Zijn trein dendert door. Veel dossiers half afgemaakt, wegbezuinigd en een catastrofale puinhoop inclusief de kindertoeslagaffaire. Het ligt reeds ver achter hem en Kristie Rongen krijgt gelijk. Het wordt niet opgelost zoals niets opgelost wordt en het glijdt moeiteloos van hem af. Teflon Mark geniet van problemen als puzzeltjes om op te lossen, maar maakt het nooit af. Daar scheept hij z'n vakministers mee op. Probleem opgelost nietwaar? Een MP die de meeste ministers en staatssecretarissen binnen zijn kabinetten heeft versleten. kusje, schouderklopje en doorgaan. Geveinsde empathie! Nee Mark Rutte heeft zo z'n manco's als briljante geestelijk gestoorde MP, maar wie doet hem wat?

Een vrije paling | 20-06-21 | 17:35

Copy edit paste van de afgelopen 5 jaar:

Rutte weg, Kaag weg. Centrumrechts met VVD, PVV x66, ja21 en BBB.

Jos Tiebent | 20-06-21 | 09:03 | 3

Wat heeft D66 bij zo'n conservatieve club te zoeken?

* Il Principe * | 20-06-21 | 09:20

@* Il Principe * | 20-06-21 | 09:20:
Eigenlijk helemaal niets, maar ja, useful idiots voor een meerderheid!

DRUCKIE1 | 20-06-21 | 09:46

Nee, joh. Gewoon dit doen: alle partijen - VVD, D66 en CDA en dan heeft de oppositie de meerderheid en Rutte een minderheidskabinet.
En dat kan prima!
Een minderheidskabinet is vaker in de NLse geschiedenis voor gekomen. Een stuk of 5 a 6 keer, als ik me goed herinner. O.k. het komt niet vaak voor en is weliswaar niet gebruikelijk, maar het kán wél!!

gaffelbaard | 20-06-21 | 10:12

Vooral door laten regeren en vooral altijd vvd stemmen. Dat gaat zo goed.

Jezus_Boeddha | 20-06-21 | 08:48

Stel nou eens dat je als brave burger (een NuKuBu Nutteloze Kut Burger) hebt gestemd... Vinden dan al die NuKuBu's zich nu dan niet ongelooflijk hard en diep zonder glijmiddel of condoom in de poepert genomen? Hoe kan je nieuwe verkiezingen afdwingen? Weet iemand hoe dat werkt? En zou het dan eens tijd worden om het hele poldermodel af te schaffen en de drie grootste partijen met elkaar te laten regeren. Niemand uitsluiten, maar met iedereen samenwerken.

de Jager59 | 20-06-21 | 08:04 | 1

Ik ben het met je eens.
Als je als politieke partij niet om kan- of om wil gaan met de verschillen of de verschillen in standpunten van een andere (potentiële) coalitiepartij, dan kan en wil je de macht niet delen met die andere DOOR-HET-VOLK gekozen partij.
En dan is zo'n partij imho ongeschikt als coalitiepartij.

Ja, ik ben helemaal voor een systeem waarin de huidige procedure rond de formatie wordt afgeschaft en vervangen door een systeem waarin het verplicht is een coalitie te vormen met de partijen met de meeste stemmen. Uitsluiten wordt daarbij verboden, maar -natuurlijk - blijft het voor een partij wel mogelijk zich zelf uit te sluiten door te besluiten geen deel uit te maken van de coalitie.

Maar ja, aan de andere kant ..
Dat zou voor nu betekenen dat we dan opgescheept zitten met de coalitie VVD, D66, PVV en CDA. En dat zitten de notoire leugenpartijen alwéér in de coalitie, alleen dan samen met PVV, en ik wil eigenlijk helemaal niet dat VVD en CDA opnieuw de macht hebben. En dat nog los van dat ik geen vertrouwen in palliespionne Kaag van D66 heb, die bij hun verkiezingsstandpunten duidelijk hebben gemaakt dat ze NL compleet kapot willen immigreren door het hervestings migratiequotum te vertienvoudigen van 500 naar 5000 per jaar. Ter vergelijking; voor de hele EU, die uit 27 landen bestaat waarvan de meesten meer landoppervlak dan NL hebben, is dat 30.000! Verder hebben ze allerlei plannen voor "tijdelijke verblijfsvergunningen", wat een dom idee is omdat we zo'n systeem nu ook al hebben en omdat we weten dat dat tijdelijke steeds een leugen blijkt omdat die mensen niet uit vrijwillig vertrekken en met dwang en desnoods proportioneel geweld het land uitgezet moet worden (als het herkomstland mee wil werken aan de uitzetting, that is).

Dus, voor nu is denk ik het meest verstandige een monsyercoalitie van alle partijen behalve VVD, D66 en CDA. Of anders, dan toch maar nieuwe verkiezingen.

Hoe dan ook. Ons land is een zooitje. Met een corrupte, nepotische, leugenachtige en criminele regering. Dat is de schuld van Mark Rutte.

Ik vergeef hem dat niet.
Miljoenen andere Nederlanders vergeven hem dat ook niet.
En iedere partij die met Mark toch nog samen wil regeren, vergeef ik dat ook niet.
Miljoenen andere Nederlanders vergeven hen dat ook niet.

gaffelbaard | 20-06-21 | 10:43

Die gek moet weg! Nieuwe verkiezingen! aub mensen

CleaudeSacke | 20-06-21 | 02:17 | 2

De optie van nieuwe verkiezingen wordt zorgvuldig genegeerd door de MSM

NPOlitiekgekleurd | 20-06-21 | 08:59

@NPOlitiekgekleurd | 20-06-21 | 08:59:
Dat komt omdat een hoop MSM bobo's zelf óók lid zijn van een van de demissionaire politieke partijen, óf van een van de politieke partijen die nu o zo graag in een coalitie met Pinokkio willen zitten (GL, D66, SP, PvdA).

gaffelbaard | 20-06-21 | 10:46

Verander de titel in: "Feynman frustreert van zich af" en overigens mag hij nog wel een paar lessen spelling, grammatica volgen en zich iets verder bekwamen in het opstellen van een voor anderen, mij bijvoorbeeld, logische verhaal-lijn. Overigens is het "Het gelag betalen" met een g dus. Het gelach betalen doe je als je naar het cabaret gaat.

bdn01 | 20-06-21 | 01:15 | 7

@halfvolle glas | 20-06-21 | 08:08: glas is onzijdig. Ik zou gaan voor 'halfvol glas'.

Jos Tiebent | 20-06-21 | 09:07

Twee keer ¨overigens¨. Stijlloos!

squadra | 20-06-21 | 09:11

@halfvolle glas | 20-06-21 | 08:08:
Och, negeer dat soort mensen toch! Het zijn de types die iemand die in nood verkeert en letterlijk schreeuwt om hulp (zoiets als bijvoorbeeld 'Help, bel snel de politie! ... hier ligt iemand in levensgevaar of 'Help, bel een ambulance Die stint daar is overreden door de trein') met opgezette borstkas, een boze blik en een vermanende stem toe spreken op hun volume of stemgeluid en - héél belangrijk voor zulke mensen - 'dé toon'!
En géén hulp in zouden schakelen met als excuus 'Meneer/mevrouw, pas als u zachtjes en rustig praat, en u uw handgeschreven excuses aan mij aanbiedt en een rustige toon aanslaat, pas dan zal ik -misschien - overwegen hulp (politie of brandweer) voor u in te schakelen.

Hoed je voor de mensen die de 'toon' belangrijker dan de inhoud vinden. Mijn persoonlijke ervaring is dat zulke mensen een zeer laag tot geen ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel hebben, en in de meeste gevallen leugenaars en onbetrouwbaar zijn.
Hoed je voor zulke mensen. Hou ze op afstand. Dat type mensen doen meer kwaad dan goed.

gaffelbaard | 20-06-21 | 11:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Een herhaald liegende minister-president, cda-perikelen waarbij integriteit en eerlijkheid in ieder geval niet bovenaan stonden, een overvol land waarbij kennelijk nog veel meer mensen bij kunnen, politici die hun moeder nog verkopen voor eigen gewin, criminaliteit die zeer loont, onderwijs dat zienderogen achteruit holt, overheidsdiensten die hun basistaken gewoon niet naar behoren uitvoeren, etc etc. Wat een land !

Stratum | 20-06-21 | 00:59

Ik verheug me er nu al op. Die VVD´ers die dadelijk het GroenLinks programma moeten gaan etaleren. Hun besef dat ze nu gewoon openlijk een hoer zijn voor hun opportunistische zakkenvullerij, en straks, alsof ze het menen, al die GL meuk gaan verdedigen. Heerlijk. VVD stemmen is ernstige vorm van masochisme.

Lafayette | 20-06-21 | 00:59 | 1

Het wordt genieten wanneer de VVD-kliek met de verliezers GL aan tafel moeten zitten en met het beleid worden geconfronteerd. "Schadenfreude" wordt dat ook wel genoemd. De kiezers krijgen wat ze verdienen.

stiffy | 20-06-21 | 08:41

Sigrid Kaag mag geen moeilijke woorden meer gebruiken van Lientje. Ik kan daar zo van genieten. Sigrid ploft dit weekend.

Twee Jeetjes | 20-06-21 | 00:40 | 1

Die Kaag is erin getraind. Er zou veel vaker moeten worden gevraagd: ¨Mw Kaag, vreemde apostel van een valse religie. Wat zegt u eigenlijk? Wat bedoelt u precies? Ik vermoed mistbanken rookgordijnen dubbele bodems onwaarheusheden omkeertrucs in uw betogen. Wie bent u? Wie is uw meester?¨

squadra | 20-06-21 | 09:28

Vraag aan Feynman: Bestaat er buiten het vallen van een kabinet en het wegsturen van de premier d.m.v een motie van wantrouwen c.q. het afkeuren van de begroting een protocol, zoals de scheepsraad op zeeschepen, die het juridisch mogelijk maakt in het landsbelang een (geestelijk) gestoorde premier aan de kant te zetten en van de juiste medische verzorging te voorzien?

Een vrije paling | 20-06-21 | 00:37

Delta-variant? Wat is dat nou weer? Laatste wat ik hoorde was de Indiase variant, maar ik kijk te weinig naar Paulus de NOS-kabouter kennelijk.

Magna Carta | 19-06-21 | 23:55 | 3

@Magna Carta | 19-06-21 | 23:55 |
De Delta-variant is de Indiase variant. Maar we mogen ze zo niet meer noemen vanwege de CRT waanzin die nu rondgaat. Dus nu hebben we de Alfa-, Beta-, Gamma- en Deltavariant.

Sjefke7807 | 20-06-21 | 00:54

@Sjefke7807 | 20-06-21 | 00:54: dan straks de ETA variant, iets van extra-terrestrial Alliance, en dan komen die buitenaardsewezenswappies weer meedoen.

Jos Tiebent | 20-06-21 | 09:06

Heeft de man serieus het lef gehad om zichzelf integer te noemen ?! Schrap de betekenis dan ook maar uit het woordenboek.

DrachiR | 19-06-21 | 23:34

Hoezo "Hij is trotser op zijn wanbeleid dan Donald J Trump". Het beleid van Trump wordt door Biden voort gezet. Het beleid wat Biden wijzigde leidt direct tot problemen zoals de open grens of de pijpleiding die niet door mag gaan. Populistisch Trump bashen zonder enig verstand van zaken.

eerlijke joop | 19-06-21 | 23:21 | 3

En dankzij Trump’s operation Warp Speed zijn onze ziekenhuizen nu leeg. Maar ach, het bekt lekker.

JohnLocke | 20-06-21 | 00:05

@JohnLocke | 20-06-21 | 00:05: Neen dus, alle goed werkende vaccins, op dat van Moderna na, zijn ontwikkeld zonder enige bijdrage van Trump.

bdn01 | 20-06-21 | 01:19

Elk jaar 2 prikken, 2 keer beetje ziekerig zijn. Terwijl ik normaal nooit ziek ben, en zeker niet na inentingen. Zet naast vaccins ook in op ivermectine of ander medicijn eventueel in combinatie met sneltest thuis. Waar ik voor vrees is dat vaccinatie slecht bestand is tegen de zoveelste variant, dat politiek en omt in de herfst weer in paniekstandje gaan en de boel weer dichtjanken. Vervolgens moeten we weer zoveelste prik halen want anders mogen we niet meer bewgen in de QR code maatschappij. Dat voltooid leven van d66 zou over een paar jaar toch nog wel van pas kunnen komen in de aankomende dystopie.

Ir_HardGelag | 19-06-21 | 23:08 | 3

UV lampen ophangen in klaslokalen en kinderen en jongeren zich een paar keer per dag in laten smeren met zonnebrand crème. Klinkt misschien vergezocht en stom, maar het is wél degelijk een manier om dit virus te bestrijden op scholen, kantoorruimtes en andere werkplekken. Iets met voorkomen is beter dan genezen. En laat de overheid inderdaad onderzoek doen naar een medicijn i.p.v. een vaccin, want elke huisarts in Nederland kan ons vertellen dat de griepprik de laatste paar jaren allesbehalve effectief bleek tegen griep. Niet dat ik dit virus één op één vergelijk met de griep, maar ik doel natuurlijk op toekomstige mutaties die er ongetwijfeld bij zullen blijven komen, en het aantal vaccinaties per persoon dat realistisch haalbaar is. Of wil iedereen zich in de toekomst tachtig keer per jaar in laten enten tegen elke mogelijke variatie van dit virus? Want dan redt je het met tachtig vaccinaties namelijk nog niet. Maar goed, let niet op mij. Ik ben, zoals al veelvuldig aangegeven door menig medereaguurder, volkomen debiel en snap het allemaal niet meer zo goed. En alles wat ik zeg is onzin.

VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 23:29

@VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 23:29: geloel. Je kunt UV-C lampen ophangen maar dat werkt tegen de aerosolen, niet tegen de grotere druppels waarmee corona zich verspreid. Tot ca 60% luchtvochtigheid. Je wilt mensen niet met UV-C bestralen en wat dacht je vd ogen ?
Covid stopt vanzelf weer, en dan komt de volgende. Kansen zijn te verkleinen maar de oorzaak blijft. Dat is de mensheid zelf.

Nichtsneues | 20-06-21 | 11:09

@Nichtsneues | 20-06-21 | 11:09: het gaat om R onder 1. Als je de aerosolenweg stopt dan zorgt de druppelweg (die slechts klein aandeel heeft) voor onvoldoende besmetting. Nou lijken uv lampen mij niet meteen een oplossing, maar goed ventileren zal zeker rol spelen.

Ir_HardGelag | 20-06-21 | 12:21

Spindoctorpraatje, trap er niet in. Als hij echt zo jofel was, hadden we al een kabinet gehad. Dit is allemaal net zo'n stofwolk als bij de Von Amsbergs. Ze hebben allemaal hun eigen agenda. Is WA al in Griekenland gesignaleerd, en houdt iemand dat vliegtuig in de gaten?

dathoujetoch | 19-06-21 | 22:50 | 1

Hij is wel jofel. Dat is zijn charme. Daarna draait ie je de gehaktmolen in, vriendelijk en jofel, want, dat is zijn taak en hij heeft wat last van je. Hij zal waarschijnlijk nog lachend roepen: "zeg, goeie reis daar zo en doe ze de groeten" , tewijl jij in de gehaktmolen versplintert.
Daarna heeft ie geen actieve herinnering aan jou.

nobodiesunmighty | 20-06-21 | 09:10

Individuele autonomie, het hoogste goed. Als je dood wil, dan helpen we je erbij dat levensdoel te realiseren. Ook al ben je nog maar 50 en nog lichamelijk gezond. Geen schok, geen verdriet, alleen maar de kille berekening van D66, de partij van de eenzaamheid. Die de totaal onmenselijkte hel op aarde wil brengen. Als mijn ouders in goede gezondheid mij ooit eens mochten vertellen dat ze hun leven voltooid vinden, en als ik dat dan beaam, dan is de mislukking van mijn leven volledig voltooid.

Sitting_targets | 19-06-21 | 22:49 | 5

@Sitting_targets | 19-06-21 | 23:02: snap dat je een zekere verantwoordelijkheid voelt. Echter deze verantwoordelijkheid zal ook gezonde grenzen moeten hebben.

Ir_HardGelag | 19-06-21 | 23:10

@Sitting_targets | 19-06-21 | 23:02: op het moment dat iemand zelf ervoor kiets uit het leven te stappen, wat is dan het "waardige" of "de verantwoordelijkheid" in deze? Het euthanasie traject is niet een pilletje dat naast de tandpasta in de super ligt. Er zal altijd wel een psychologisch gesprek plaatsvinden.

boerk | 20-06-21 | 08:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte is een wolf in gezellige schaapskleren, onderschat zijn sluwheid niet want hij blijft zomaar 20 jaar minister president.

Roze_bril_drager | 19-06-21 | 22:41 | 1

Er komt eens een einde aan. Dat stemt me weer vrolijk.

halfvolle glas | 20-06-21 | 08:12

Maar ja, wat gaan en kunnen 'wij' er aan doen?

Polycynisch | 19-06-21 | 22:35 | 1

Ik heb wel een paar ideeën, maar die neemt niemand serieus.

VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 22:51

Laat het 4 jaar zo, De schade is dan te overzien
Ik moet er niet aan denken dat dat akelig Kaagmens samen met klavertje 4 gaat regeren.

Nico_the_Sparrow | 19-06-21 | 22:33 | 1

Mijn gedachten. Laat maar mooi zo.

Pietie | 19-06-21 | 23:16

In sommige landen heb je een deadline waarbinnen de coalitie een nieuwe regering moet vormen en anders moeten er nieuwe verkiezingen komen.
Zoals in Israël waar de gehele oppositie besloot om samen een nieuwe regering te vormen om Netanyahu zijn premierschap te onthouden na diverse schandalen.

Osdorpertje | 19-06-21 | 22:25 | 1

Wat goed dat dat hier ook gebeurt. Oh wacht...

VoltaireJohn | 19-06-21 | 22:26

Ik wil eigenlijk wel nieuwe verkiezingen. Voortschrijdend inzicht geldt niet alleen voor politici denk ik dan maar.

Quib | 19-06-21 | 22:14 | 3

En dan? Het is toch al duidelijk welk regeerakkoord er komt, ongeacht verkiezinguitslag. Meer dan een ritueel dansje zijn verkiezingen niet meer.

Bataafje | 19-06-21 | 22:30

Ik heb aan Sinterklaas gevraagd of hij alle VVD en D66 stemmende kutkinderen even mee wil nemen naar Spanje. Naja, baat het niet dan schaadt het niet. Mooie dromen..

VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 22:31

Nog even wachten, na de zomervakantie maar als de Indiase variant van de Chinese griep toeslaat een iedereen het onvermogen van Rutte echt goed gaat zien. Anders zitten we weer met een VVD van 35 zetels.
En natuurlijk Omtzigt even de kans geven iets op te bouwen of om zich elders aan te sluiten om het CDA leeg te trekken.

klaas24 | 20-06-21 | 00:35

Ik was best bereid Rutte een fout te vergeven.
Na zoveel gefaal is het echter een keer klaar.

TeeJee | 19-06-21 | 22:14

Het Nederlandse volk koos overwegend rechts, dus rechts heeft gewonnen, zo gaat dat in een democratie. En Rutte van de VVD - die te boek staat als rechtse partij - wil wel samen regeren met de gifmengers van D66 en Groenlinks. Is dit nog uit te leggen? Ja ja het land moet geregeerd. Beste Mark dat kan ook met een minderheidskabinet of een zakenkabinet over rechts! Ideetje misschien?

Rdock | 19-06-21 | 22:13

"Besparen op defensie is een beetje dom." Wat is dit nou weer voor onzin? Waar is defensie überhaupt goed voor?

Neuth | 19-06-21 | 22:13 | 12

@Ir_HardGelag | 19-06-21 | 22:58: China valt Taiwan niet binnen want dan valt bijvoorbeeld de chipproductie van TSMC stil en zijn de gevolgen voor de wereld, maar ook Intern voor China niet te overzien. Soort economische meervoudige atoombom. Ik schat dat er wereldwijd bijvoorbeeld geen auto meer geproduceerd kan worden door chipgebrek. Best grappige situatie voor Taiwan. Die zijn op heel nette manier razend sterk.

chefren | 20-06-21 | 02:39

@peterdh | 19-06-21 | 23:21: Ik denk dat vrijwel alle landen die recent, 100 jaar, oorlog hebben gehad op hun grondgebied er wel klaar mee zijn. Een klein land als de onze is sowieso kansloos tegen grootschalige invasie. Laat de a.i.v.d terrorisme in de smiezen houden daar helpt een jsf niet tegen.

Neuth | 20-06-21 | 11:38

@Neuth | 20-06-21 | 11:38:
Je snapt het niet he. Jij kunt als land wel klaar zijn met oorlog, omdat je er net 1, 2 of 3 hebt gehad in de afgelopen honder jaar. Maar dat betekend niet dat anderen klaar zijn met oorlog voeren met jou. Dan kun je wel achterover gaan zitten zeggen: "Ik heb geleerd van het verleden" maar als er kogels jouw kant opvliegen, of vliegtuigen richting jouw torens kogelen, dan maakt het allemaal geen donder uit hoeveel jij geleerd hebt van het verleden. Bovendien, bijna al die landen die volgens jouw zoveel geleerd hebben van oorlogen op hun grondgebied, zijn ook nu, op dit moment bezig met oorloge voeren op andermans grondgebied. Tegen een IS, tegen een Assad, tegen wie dan ook.

peterdh | 20-06-21 | 19:56
▼ 9 antwoorden verborgen

Rutte heeft nog nooit zo relaxed ons land kunnen leiden als nu de regering demissionair is. Hij kan doen en laten wat hij wil en zolang de formatie loopt, heeft hij een stok achter de deur. Mocht er een hobbel opduiken dan zegt hij gewoon "denk eraan, we zijn een nieuwe regering in elkaar aan het zetten, dus niet tegenstribbelen als je straks mee wilt doen".

Lomo | 19-06-21 | 22:13

Tja, als de hogere burgerij en bijbehorende regeringen van de afgelopen twintig jaar Nederlandse vaklui nu eens hadden gerespecteerd en eerlijk behandeld hadden, dan had Nederland heden ten dage waarschijnlijk iets meer vaklui gehad dan wat er nu nog van de voormalige arbeidersklasse over is. Niet echt veel, kan ik jullie wel mededelen. Leraren tekort? Echt waar? Nou, misschien moet je zij-instromers eens wat meer kansen aanbieden, of toch maar eens een paar bijstandsgerechtigden of andere kansarmen die wél over hersens beschikken dan toch maar eens opleiden i.p.v. laten creperen bij de voedselbank of het UWV. Maar ja, ik ben dom en zo. Dus let vooral niet op mij. Ga vooral lekker zo door met z'n allen. Delta variant? Wat heb ik nu al meer dan duizend keer gezegd jongens? Ik zeg het nog maar een keer: Dit virus gaat niet meer weg en dit virus muteert duizenden keren per dag, en de enige reden dat het nu even minder is met het virus is omdat het virus niet zo goed tegen UV straling kan. De cijfers zijn nagenoeg identiek aan vorig jaar. Maar goed, ik zie jullie van de winter weer. En reken maar dat ik jullie tot vervelens aan toe blijf vertellen hoe ik het zie, van mijn part tot ik tachtig ben, want zo te zien is dat héél erg hard nodig! Sorry voor de boze ondertoon hoor, maar ik kan niet erg lang meer aanzien hoe mijn land verneukt wordt door een stelletje hoogbegaafden die massaal aan de coke lijken te zitten. Investeren. Huisvesten. Opleiden. Vaste contracten. Moeilijk hè?

VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 22:10 | 3

Ze zitten aan de coke, wellicht, maar ze zijn Woke, allemaal.

Rdock | 19-06-21 | 22:17

Ik denk er precies zo over. Jammer genoeg is aan de totale ondergang niet meer te ontkomen, vermoed ik. Het is te laat. Het kantelpunt is al ruim gepasseerd. Mijn tijd zal het wel duren. Zielig voor mijn nageslacht, maar ja, mijn start direct na WOII was ook niet optimaal, zal ik maar zeggen.

isitsoornot | 19-06-21 | 22:46

Als het virus slecht tegen UV straling kan, waarom hebben dan landen als Brazilië en India zulke problemen? Of de Caribische eilanden? Of Suriname? Of weet ik veel welk land met veel zon uren?

Eagle0511 | 20-06-21 | 00:54

Heel goed mogelijk dat er van corona, net als bij de griep, ieder najaar een nieuwe variant komt. Bij de griep wordt vooraf een vaccin bereid, in oktober gevaccineerd en dat werkt meestal voor ca. 50%. Als dat bij het aan de griep verwante coronavirus ook zo gaat blijven we dus van lockdown naar lockdown gaan. Tenzij we accepteren dat we met corona moeten leren leven. Maar die wijsheid verwacht ik niet. Terwijl er tot nu toe door corona in totaal slechts 192 gezonde 70minners zijn overleden. Je zou bijna aan een dubbele agenda gaan denken.

Axolotl | 19-06-21 | 22:07 | 1

Bijna?

The7thGuest | 20-06-21 | 16:33

Na het lezen van de stukjes van Feynman voel ik me altijd een beetje als de Ezel van Buridan. Er is zoveel om op te reageren dat ik meestal maar niet reageer. Opeens voelt het reaguurdersbestaan leeg en zinloos. Terwijl ik diep van binnen heus wel weet dat wat wij hier doen heel belangrijk is.

C1O2 | 19-06-21 | 22:07 | 5

Briljante tegel weer, mijn zeer gewaardeerde medereaguurder!

*keihard op enter drukt*

VBO_B_Niveau | 19-06-21 | 22:41

Ga aleen voor de comments in de stukjes van Feynman. Makkelijker te volgen.

klaas24 | 20-06-21 | 00:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd speelt nooit en rol in ons polder denken.
Of het nu een kabinet maken betreft.
Of het tijd is om iets aan de instroom van aanwaaiers te doen of het nu betreft dat uitkeringen eeuwig mogen duren.
Met alles nemen ambtenaren en regenten genoeg tijd omdat het kan en ook omdat de NPO het leuk vindt dat ze wat te zwetsen hebben
Alles wordt vooruit geschoven, ze zien wel.
En het volk?
Die denken,het zal wel.

pejoar | 19-06-21 | 22:00

De partijen die tien jaar aan ongekend onrecht hebben gedoogd, en nu twee jaar niet hebben opgelost, gaan nu plotseling principieel doen tijdens de formatie.

Groenlinks heeft zijn principes niet geschonden in de toeslagenaffaire. Voor Groenlinks is het gewone volk alleen maar biomassa. De haat en het dedain worden niet onder stoelen of banken gestoken.

Sitting_targets | 19-06-21 | 21:59

Zo'n verhaal als van Kristie Rongen maakt duidelijk wat er met de slachtoffers gebeurde/gebeurt.
Ik kom nog steeds mensen tegen, die als de toeslagaffaire ter sprake komt, ongenuanceerde kreten beginnen uit te slaan in de trant van:
-De meeste zullen de boel wel belazert hebben.
-Die belastingdienst doet dat niet voor niets.
-Er waren zelfs mensen, die geen kinderen hadden die geld kregen.
-Die Omtzigt met zijn socialistische plaatjes, laat hij naar zijn vriendjes van de SP gaan.
Het typische is, dat het mensen zijn, die geen notie hebben wat het is, om aan het eind van de maand niet uit te kunnen komen, omdat zij zelf een riant inkomen hebben.
Het typische is ook, dat het mensen zijn die trouw CDA stemmen. .

Roadblock | 19-06-21 | 21:59 | 3

Blind aannemen dat mevrouw Rongen geen enkele administratieve misser heeft gemaakt is het andere uiterste. De houding van de belastingdienst is zeer laakbaar, dat staat buiten kijf. Maar de gedupeerden bestaan niet louter uit heiligen. Dus biet blind met geld strooien maar gepast compenseren.

Jazeetie | 19-06-21 | 22:11

@Jazeetie | 19-06-21 | 22:11:
Geen enkele administratieve misser van mevrouw staat in verhouding tot wat de belastingdienst over haar afgeroepen heeft.
30.000 mensen als fraudeurs aanmerken, waarvan 94% onterecht.
Ik spuw op zo'n overheid.
Het resultaat van straffeloos de burger kunnen breidelen.
Het resultaat van 10 jaar Rutte doctrine.
Van mij mag zo'n meinedige, liegende topambtenaar voor jaren achter de tralies.

Roadblock | 19-06-21 | 23:57

@Roadblock | 19-06-21 | 23:57: Dat is het hele probleem in Nederland. Nooit zal een ambtenaar of welke overheidsdienaar dan ook verantwoording af hoeven te leggen. Alles is straffeloos...

The7thGuest | 20-06-21 | 16:24

Een miljard aan testen... En toen we in een situatie zaten waar testen nog wel zin had (weinig infecties maar stijgende) deden we het niet meer.

Stel dat we met dat miljard extra Pfizer hadden ingekocht, tegen de (hoge) prijs die Israël ook betaalde. En stel dat de Jonge in juni vorig jaar al was begonnen met het optuigen van de vaccinatiecampagne. Dan hadden we in januari / februari allemaal onze eerste prik al in de arm kunnen hebben.

Muxje | 19-06-21 | 21:59 | 3

Mocht niet van de EU. Nederland werd teruggefloten door de EC toen het zelf vaccins in wilde kopen (oa met Duitsland als ik het me goed herinner). EU says no...

Bataafje | 19-06-21 | 22:40

@Bataafje | 19-06-21 | 22:40: Nederland sloeg die deal volgens mij zelf af, en Duitsland heeft ze wel gekocht. Hoe zou de EU dat tegen moeten houden?

Muxje | 19-06-21 | 22:51
-weggejorist-
GrandMechantLoup | 19-06-21 | 21:59 | 2

Na de zomer komt er een kaagcoalitie met vier partijen. Pvda en groenslinks zijn bezig met het voorbereiden van een fusie; dan kunnen ze elkaar niet eens meer loslaten.

Pierrepoint | 19-06-21 | 21:57 | 5

@All_yall | 19-06-21 | 22:13: die waren toch al lang over de uiterste houdbaarheidsdatum heen. Hiermee krijgt Nederland een groenslinks op anabolen; en dat geeft hele wrange vruchten.

Pierrepoint | 19-06-21 | 22:30

@Pierrepoint | 19-06-21 | 22:30: nu de partij van de dieren echt sekteachtig begint te worden (partijleden mogen in het openbaar geen dierlijke producten meer gebruiken) komt dat electoraat er voor een groot deel ook nog bij. NieuwLinks haalt hiermee straks de helft van de stemmen onder de milennials en genz en nog flink wat bij de rest. Goed voor 30 - 35 stemmen en altijd salonfähig; daar zorgen de belgen wel voor....

Pierrepoint | 19-06-21 | 22:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Fakkels&Hooivorken? boze menigte de straten door? burgerpatatjeoorlog?
niets van dat en dat al vele jaren!! Zolang het overgrote deel van demense niet direct de financiële gevolgen voelen gebeurt.er.niets.

TijdelijkOptimist | 19-06-21 | 21:56 | 1

Ongeveer de helft is direct of indirect in dienst van de roverheid; die gaan nog lang helemaal niets merken hiervan.

Pierrepoint | 19-06-21 | 21:59

En DE OLIFANT IN DE KAMER DAN? De immigratie? Met geen woord! De instroom van ongewenste culturen, lees: moslims en negers, gaat gewoon door tot we naar de bliksem zijn. Het is om krankjorem van te worden!

Norbert Tijhuis4442 | 19-06-21 | 21:55

Het fundamentele probleem, en ik blijf het herhalen, is dat de media in handen zijn van de staatsomroep en een paar activistische Belgen. De "regering" gaat gewoon verder waar ze gebleven is, zonder mandaat, tegen de alle grondwetten in. En ze komen ermee weg, want democracy dies in darkness. Het zwarte gat van de totaal falende media.

TheEgg | 19-06-21 | 21:54 | 1

Maar de mensen die op hen stemmen boeit het gewoon niet. Die zijn te druk met BLM, klimaatactivisme en andere tijdrovende zaken. Nederland heeft nog steeds kernproblemen, maar die worden niet aangepakt maar aangemoedigd. Het helpt niet als NPO een links bolwerk is. Die representeert Nederland niet, alleen een ideologie.

VoltaireJohn | 19-06-21 | 21:59

Nou, doe dan maar een minderheids-kabinet van PVV/FvD/v Haga/JA21 en gedoogpartij BBB.

Die worden het sneller met elkaar eens, dan dat hele kartel-gebeuren, ik weet wel een paar fijne hoofdpunten te noemen.

Keyboardspeler | 19-06-21 | 21:51 | 1

U vergeet het ambtenaren apparaat en de MSM. Die zullen bakken zand in de machine gooien om alles kapot te maken.

Kukooo1 | 20-06-21 | 12:49

Feynman heeft de vinger opnieuw op de zere plek gelegd. Het is elke week een verademing om zijn column te lezen. Net als die van Nausicaa Marbe in De Telegraaf overigens, die vanochtend de NPO fileerde vanwege het schandalige wegwerken van Fidan Ekiz.

Feynman en Nausicaa Marbe zijn voor mij dé uitblinkers onder de NL-columnisten.

hoogstetijd | 19-06-21 | 21:50

Niet zo paniekerig doen, hoor.

Baardvansinterklaas | 19-06-21 | 21:48

Een narcostaat met verslaafde pluchezitters.

Sexopolis | 19-06-21 | 21:48

We wachten ook nog steeds tot onderste steen boven is. Meerdere onderste stenen zelfs.

Yor_Kok | 19-06-21 | 21:47 | 3

Een hele zandbak.

VoltaireJohn | 19-06-21 | 21:49

De bovenste steen onder bedoel je waarschijnlijk?

Quib | 19-06-21 | 22:17

@Quib | 19-06-21 | 22:17: Ik denk dat onze aarde niet diep genoeg is voor die onderste steen.

squadra | 20-06-21 | 09:31

Het is beter om geen regering te hebben dan een regering zonder PVV, Ja21 of SGP.

rectormagnificus | 19-06-21 | 21:43 | 3

Het is beter om geen regering te hebben dan een regering met PVV, Ja21 of SGP.

Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 21:46

@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-21 | 21:46: Conclusie is dus dat het beter is geen regering te hebben.

C1O2 | 19-06-21 | 22:00

Het maken van de ik-cultuur is toch een meesterzet geweest. Niemand interesseert het ook maar iets van wat er in dit land gebeurt.

Gervano | 19-06-21 | 21:41

Deze Feynman heeft voor ieder wat wils, zo lijkt het.

All_yall | 19-06-21 | 21:40

Kaag is de boosdoener. Kaag.

Normpje | 19-06-21 | 21:39 | 4

@All_yall | 19-06-21 | 21:42:
Kaag weegt even veel als een eend wat bewijst dat ze van hout gemaakt is en dus een heks is.

Osdorpertje | 19-06-21 | 22:15
▼ 1 antwoord verborgen

En vooral minzaam glimlachen naar het Volk als we over het binnenhof paraderen.

grapjasz | 19-06-21 | 21:37

GelaG betalen. Ik wil me bij dezen graag aanmelden als proof reader voor Feynman.

kingrichard | 19-06-21 | 21:35 | 7

Goed van je want ik zie deze fout steeds vaker

Risingson | 20-06-21 | 08:55

lachen die fout

ches | 20-06-21 | 13:39
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos