Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toch nog even Een Ander Zwart Geluid over Floyd, Chauvin en 'institutioneel racisme' in Amerika

"President Biden is an idiot in my personal opinion"

Het is de week dat Derek Chauvin op alle aanklachten werd veroordeeld nadat de familie van George Floyd al 27 miljoen dollar schadevergoeding had opgestreken en president Biden iets deed dat moeiteloos in de top 10 van Meest Stupide Uitspraken van Donald Trump zou passen, namelijk hardop de hoop op een veroordeling van Chauvin uitspreken voordat jury en rechter hun oordeel velden. Maar Biden deugt, dus nul ophef in de M5M. Gelukkig vond BBC World een zwarte man - ex-agent, bovendien - die daar wel even wat over wilde zeggen. "President Biden is an idiot in my personal opinion", zei Brandon Tatum om precies te zijn. Voorts slingert hij ook nog wat waarheidsgranaten het interview in door te benadrukken dat het aantal (ongewapende) zwarten dat door de politie wordt neergeschoten in Amerika niet hoger is dan het aantal (ongewapende) blanken en dat zwarte Amerikanen meer dan de helft van het aantal geweldsmisdaden en meer dan de helft van het aantal moorden in Amerika pleegt, terwijl zwarten maar 13 procent van de bevolking uitmaken. 

Tatum: "We can agree that 13 percent of the population aren't all criminals, only a small fraction of the black community is doing this", met voornamelijk andere zwarten als slachtoffer. Daarmee is 'racisme' als (politie-) motief niet plotseling verdwenen of niet-bestaand natuurlijk, maar dit zijn counter-argumenten die chronisch onderbelicht blijven omdat je razendsnel zelf voor racist wordt uitgemaakt als je ze probeert op te werpen. Volgens Tatum komt dat mainstream media & politieke machthebbers allemaal heel goed uit, want "they are riding a wave of dead black people in order to make money and get political leverage." Als we even terugdenken aan wat Amerikaag (geen tikfout - red.) Nancy Pelosi eerder deze week deed, namelijk George Floyd bedanken voor zijn verdiensten, dan blijft voorgaande zin best lekker plakken. Net als deze punch in the policor plums van Candace Owens trouwens: "George Floyd is not and will never be a name that is synonymous with justice." (De naam van Chauvin ook niet natuurlijk, maar dat terzijde.) 

Na de breek nog een ander zwart geluid over een gebrek aan gerechtigheid.

Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Shocking hoeveel kinderen vermoord worden door verdwaalde kogels. Wat een ongelofelijke treurigheid.

Bataafje | 25-04-21 | 15:31

Heel dat gangster kansloze gedrag met primaire korte termijnoplossingen legitimeert het gedrag van de politie mijn inzien. Wat velen niet weten is dat agenten in the USA alleen rijden en backup pas later komt.

Als agent met een gezin die graag weer wil thuiskomen zal bij een op het oog kansloze gangster (kleding, gouden tand en oude roestbak) echt eerst aan zijn eigen veiligheid denken.

Waar gewerkt wordt worden uiteraard ook fouten gemaakt. Dat geld ook voor criminelen die een dure prijs betalen bij een aanhouding. En ja, heeeel soms hebben echt onschuldigen pech.

Alhoewel... Bij een aanhouding is het niet verzetten ook niet zo veel gevraagd zou je zeggen.

Remi A. | 25-04-21 | 10:29

Als je erin zou slagen om alle zwarten in de States te ontwapenen zo het aantal moorden met meer dan 80% dalen. Denk daar maar eens rustig over na.

streknek | 25-04-21 | 00:44 | 5

@menage | 25-04-21 | 08:36:

Dat kan ook iets met definities te maken hebben, worden bijvoorbeeld latino's gerekend als zwart of als blank of als latino. Ik ben in het verleden ook wel meerdere statistieken met flink afwijkende cijfers tegen gekomen. Ook jaartal of regionaal/nationaal kunnen uitmaken. Of er wordt omgerekend naar aandeel van de bevolking; statistieken scheppen soms meer verwarring dan ze verduidelijken.

Ander puntje; omdat zwart zijn "cool" is noemen mensen met zwarte vader en blanke moeder zichzelf doorgaans "zwart" (oa Insayno, Anousha Mfufu, etc). Maar in theorie kunnen ze in beide categorieën geschaard worden.

Dandruff | 25-04-21 | 09:38

Je moet de zwarte bevolking juist bewapenen. Denk je dat het eerlijker wordt als alle blanken / gangsters / politie een wapen hebben maar onschuldige zwarten niet? Give Blacks Guns!

Stijl_Loos | 25-04-21 | 10:51

@Dandruff | 25-04-21 | 09:38: Nou ja, als je alles met een kleurtje op een hoop gooit dan gooi de witte er dan ook maar bij. probleem is dat er maar wat geroepen wordt zonder onderbouwing, hup 30% erbij, voelt beter!

menage | 25-04-21 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Stuur dat filmpje naar Lewis Hamilton.

Tapioca pudding | 25-04-21 | 00:07 | 1

Haha inderdaad, die opper hypocriet. En doe maar meteen een cc 'tje naar Bij1, x66, pvda, GL en de rest van dat soort "weg met ons" racisten.

Ride_On | 25-04-21 | 10:38

Zolang zwarten in achterstandswijken van de VS de "Gangsta" levensstijl, taal, slachtoffer-gedrag, uiterlijk, houding, gewelddadigheid en kledij niet weten te ontstijgen, zullen ze altijd op de scope van justitie staan. Dit op racisme gooien, gaan rellen en plunderen maakt dit alleen maar erger. Er zijn zoveel zwarten die wel wat van hun leven weten te maken in dat land, maar deze antifa/BLM-golf verziekt het ook voor hun (en voor de zwarte bevolking in andere landen waar dit naar overwaait, zoals ons land). En de koers die Biden, Harris, Pelosi en de rest van de democraten varen helpt de zwarten daar al helemaal niet, het is alleen nog maar meer olie op het vuur. Het zelfde als de policor deugerts in Nederland doen trouwens...

Nederlanddraaitdoor | 24-04-21 | 23:46 | 2

Nee, wij moeten onze levensstijl, taal en houding maar aanpassen, niet zij, want wij zijn met zijn allen vuile racistische figuren.

Hupkeneuke | 25-04-21 | 09:21

@Hupkeneuke | 25-04-21 | 09:21: met het hele wij/zij-denken gaat het al fout. Black Lives Matter is bedoelt om mensen tegen elkaar op te zetten om zo 'voting blocks' te creëren. Zo te zien lukt het.

Stijl_Loos | 25-04-21 | 10:53

Zo simpel is het uiteindelijk. BLM rusten pas als er genocide is gepleegd op alle blanken.

piet7003 | 24-04-21 | 22:19 | 1

Pas Als iedereen in hun totalitaire regime vast zit. Ze geven niks om zwarte mensen. Het is slechts een stok om mee te slaan. Een middel om de maatschappij te ontwrichten. Te onderwerpen. Racist! Het moderne taboe en doodzonde. De Democraten hebben een deal met de duivel in deze critical race theory. Het doet denken aan Mao en zijn culturele revolutie, maar ook aan de manier waarop de nazis in de jaren dertig zich nestelde in de politieke bovenlaag. Van obscuur clubje tot partij die het voor het zeggen kreeg. Via rellen en een schrikbarende ideologie. Waar de gevestigde orde zich aan vast klampte met het idee dat het allemaal wel zou mee vallen en ze er wel even winst uit zouden slaan. Biden en zijn kliek spelen met vuur. Wat straks niet meer te doven is.

P-unit | 24-04-21 | 23:17

Floyd was een grote brede kerel en een meedogenloze crimineel, dus niet zo gek dat een agent daar wat voorzichtigen mee omgaat.
Daarbij begon hij in de politieauto al te roepen dat ie geen adem kreeg en werkte niet mee met zijn arrestatie, dus als hij blank was geweest had hij exact dezelfde behandeling gehad.
Dat BLM geschreeuw is een verdienmodel waar veel mensen beter van worden.

tsjajaja | 24-04-21 | 22:03

Detail. Maar de malloot is niet veroordeeld voor racisme. Niet relevant voor de Wokers natuurlijk.

mans6640 | 24-04-21 | 21:54

Weten we nog hoe de de stad Portland, Oregon een half jaar (!) lang in een soort anarchistische, smeulende battlezone werd omgetoverd door onze altijd redelijke, vrolijke vrienden van antifa ? Hoe de boel totaal werd leeggeplunderd tijdens onophoudelijke, gewelddadige "BLM" rellen waarbij meerdere doden vielen te betreuren, en desondanks door de Amerikaanse media systematisch omscheven werd als "mostly peaceful protests" ?

JA die dus ! Nou, diezelfde antifa figuren zijn eigenlijk al gegarandeerd van vrijspraak en fopstraffen : president "Bejing" Biden heeft alle federale aanklachten tegen hen laten droppen. Dat betekent dat de helft van de verdachten helemaal geen straf krijgt, want ze worden niet eens vervolgd/ De rest magen rekenen op foei! gesprekken en hooguit "community service" (taakstrafjes).

Ik kan geen links plaatsen wegens ui hoofdje (hoe lang duurt dat eigenlijk?) maar de bronnen zijn :
- Wall Street Journal (kop "Almost Half of Federal Cases Against Portland Rioters Have Been Dismissed")
- Daily Wire (kop "Biden Admin Clearing Remaining Federal Charges Against Portland Rioters, Most Get Probation, Community Service")

Asteroid-B612 | 24-04-21 | 21:46 | 2

Schande ja, zij worden bedankt voor bewezen diensten. Knokploegen van het grootkapitaal .

P-unit | 24-04-21 | 23:25

Portland wil zelf niet anders. Kijk naar de burgemeestersverkiezingen van 2020. Bij de gratie Gods hebben ze dezelfde onzijdige slappe washandje gekozen in plaats van helemaal direct een psychiatrisch patiënt op het antifa platform. Portland moet eerst helemaal tot de bodem toe afbranden voordat daar het licht aan gaat.

Mazzelstof | 25-04-21 | 09:27

27 miljoen! Als de familie een jaar terug in de tijd zou reizen en ze de gelegenheid zouden hebben Floyds dood te voorkomen zouden ze met dat bedrag in het achterhoofd hem gewoon laten stikken.

Boer Harm uut Twente | 24-04-21 | 21:27

Ik vind dit altijd een aparte discussie. Het heeft iets vreemds. Witte mensen gaan anders getinten vertellen dat er geen racisme is en dat ze niet moeten zeuren want zij hebben geen racisme gezien. En... Het mooiste pretenderen dat zij gediscrimineerd worden omdat ze weigeren na te denken over hoe kut het leven is als je zwart bent.

Het grootste verlies zijn trouwens wijzelf. I.p.v. mensen te beoordelen op wat ze kunnen willen kennelijk velen liever het blanke stuk tokkie Dion of Geert als buurman dan de nette keurige Mohammed of Quincy.

Is het echt zo moeilijk om mensen te beoordelen op wie en wat ze zijn en wat ze kunnen i.p.v. kleur?

Is het echt te moeilijk om schuld te bekennen en toe te geven dat wij niet zo netjes omgaan met de slaven die we hebben gehaald. De arbeidsmigranten. Noem maar op.

Is dat zo moeilijk?

Je kan niet zeggen dat je Trots Op Nederland bent en heimelijk smacht naar de 17de eeuw. En tegelijkertijd zeggen dat jouw voorouders aardappelboeren waren. OF je zegt, dat was niet netjes en we moeten problemen oplossen. OF je zegt fuck it ik ben er trots op. Kan niet beiden.

Dan nog iets he. Sociaal economisch zwakkeren zijn gewoon vaker crimineel. Of het nu kampers zijn (voormalige mijnwerkers uit het zuiden) of joden (gevluchte mensen uit Oost-Europa) of zigeuners (rondreizend volk wat overal werd weggepest of erger en nog steeds) etc.

Dat waren de doelwitten van Hitler. Tijden veranderen. Dus nu nieuwe doelwitten. Maar het lost niets op.

Theodorus.Goldbach | 24-04-21 | 21:15 | 15

Je hebt gelijk maar, ik vind als iemand zichzelf gediscrimineerd voelt je toe geeft dat je jezelf anders voelt dan anderen en dat is nou net wat we niet willen... toch!? Of toch wel want dat komt nu wel goed uit en dat voelt goed !

postbus51 | 24-04-21 | 23:50

BLM doet niets anders dan mensen beoordelen op kleur en dwingen en passant iedereen die dat niet doet dat ook te doen, anders zijn ze racist.

ReyNemaattori | 25-04-21 | 00:30

Zoals Madame Poltlers terecht opmerkt. Teveel zwarten (allochtonen, of meer in het algemeen lijfeigenen van progressieve bedilzucht) vinden dat je uit je nek kletst. En die enkelen die zich weten los te wrikken uit die slavenmentaliteit van gecultiveerde slachtofferschap die de progressieven eindelijk zijn gaan zien voor de grote obstakel die ze zijn, zijn wel de allergrootste vijand, een soort Sonderkommando's als we even compulsief als linksprogressieven aan ad Hitlerums zouden gaan doen.

Mazzelstof | 25-04-21 | 09:47
▼ 12 antwoorden verborgen

Racisme is dus blijkbaar ook maar een mening.

van Oeffelen | 24-04-21 | 21:13

Ik denk dat de juryleden een redelijk idee had van hun kansen levend het einde van de straat te halen als ze 'not guilty' hadden gezegd. Zijnde 0% exact.

Valse_nootjes | 24-04-21 | 20:46

Bedankt voor deze tip, het is een inspirerende toespraak.

Verbandmeester | 25-04-21 | 09:43

Zo is het. Prima statement.

Fi-Bu-Bla | 24-04-21 | 20:32

Oei, misschien dat we het CBS naar de VS moeten sturen om die kwaadaardige statistieken te verbeteren.

rman | 24-04-21 | 20:24

Spijker op zijn kop.

Schepvogel | 24-04-21 | 20:22

Als Nederlandse die niet van vreemde smetten vrij is heb ik in mijn jeugd, toen ik nog een vrij zeldzame soort was wel eens te maken gehad met vooroordelen, overigens net zo als mijn rooie vriendin en mijn hoogblonde andere vriendin. Ik heb me nog nooit een bijzondere diersoort gevoeld of als er een promotie aan mijn neus voorbij ging gedacht dat dat aan mijn kleur lag. Ik keek niet zo naar andere mensen en nooit gevoeld dat anderen zo naar mij keken. De boodschap van mijn ouders was dat er nu eenmaal domme mensen zijn die je niet kunt veranderen. Trek je er niets van aan en maak wat van je leven ook al moet je er harder voor werken dan een ander. De wereld is nu eenmaal oneerlijk en sommige mensen worden met een gouden lepel geboren of krijgen van nature meer mee. Heb het best goed gedaan in het leven. Erger me nu groen en geel aan alle " slachtoffers" van " discriminatie" die hun falen niet bij zichzelf zoeken en alleen maar maken dat mensen meer in kleuren gaan denken en kijken dan voorheen.

Mallenmoe | 24-04-21 | 20:20 | 7

Dat was een wijze les van je ouders. Ieder weldenkend mens zal het er mee eens zijn dat hoe eerder ECHT racisme de wereld uit is, hoe beter dat is. Maar ik heb nu het idee dat we in NL in een soort kollektieve hysterie zijn verzeild geraakt. Iedere week een "anti discriminatie" posteraktie, een "anti racisme manifestatie", anti racisme dit, anti discriminatie festival dat. Dit is al jarenlang aan de gang, het houdt maar niet op. De suggestie die ermee wordt gewekt is dat leven in dit land een tranendal moet zijn voor donkere mensen. En dat is gewoon niet zo. Als je 85000 organisaties gaat lopen subsidieren om (naar mijn mening grotendeels ingebeeld) racisme te bestrijden, ontstaat de paradoxale situatie dat racisme juist niet verdwijnt. Op papier althans. Want die organisaties moeten namelijk aktiviteiten ontplooien om hun organisatie zin te geven, en hun jaarlijkse subsidie veilig te stellen. En dan zijn we nu op het punt aanbeland dat victimhood ook een echt verdienmodel is geworden. Zoveel anti-racisme clubs houden al of niet ingebeeld racisme juist in stand, omdat ze niet zonder kunnen. Dat is een hele vreemde paradox.

Asteroid-B612 | 24-04-21 | 22:48

Mallenmoe | 24-04-21 | 20:20
Als je als juwelier tien keer wordt overvallen door een anders gepigmenteerde, ben je slachtoffer van geweld en misschien ook nog discriminatie (Marokkaan die Jood berooft) en dientengevolge ga je zelf terecht in hokjes denken. En dat geldt ook voor de zogenaamde ''Roof Koreans'' die door de zwarte gangs beroofd (dus gediscrimineerd, want Asians en dus geld) werden en de daken opkropen met shotguns om zich te verdedigen. Koreanen zijn zo racistisch als de pest, maar dat heeft een reden, namelijk zelfbehoud.

Je maakt van dat hele discrimatiegedoe nogal een infantiele generalisatie.

van der g | 25-04-21 | 00:24

@van der g | 25-04-21 | 00:24:

Even goed lezen wat Mallenmoe schrijft.
Ze zegt juist dat ze ook niks met dat slachtofferschap te maken wil hebben.

Dandruff | 25-04-21 | 00:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Volg deze man (Brandon Tatum) al sinds het begin van de BLM gekte en wist toen al wat mensen nu een beetje beginnen in te zien. Mooi dat dit nu een keer wordt uitgezonden op de BBC. Nu nog alle andere zenders. Om te beginnen met onze eigen NOS. Dat zou wel betekenen dat de NOS iets moet gaan uitzenden dat tegen hun eigen jarenlange beeldvorming ingaat. Matige hoop.

hetmoetdanmaar | 24-04-21 | 20:06 | 1

Misschien dat het bij omroep zwart wordt uitgezonden. Is immers een omroep voor alle Nederlanders

intrigant | 25-04-21 | 10:35

En bij al die kinderen 0 ophef door woke-Amerika.

Ingpe | 24-04-21 | 19:40 | 1

Collateral damage én zwarte daders. Geen blanke dader want dan was het bingo inderdaad.

Sliptong | 24-04-21 | 19:55

Virtue signalling en blm-wokeness is verschrikkelijk. Het werpt eerder barrieres tussen mensen dan dat het ze samen laat komen.

Schwanzeleber | 24-04-21 | 19:38

Zoals iemand op Twitter al zei,

"when Derek Chauvin was quilty he turned around and put his hands behind his back to be handcuffed. If only George had done tge same"

_washier | 24-04-21 | 19:37

Als George bij zijn aanhouding gewoon had mee gewerkt en zich niet had verzet, had hij nu nog geleefd. Kwestie van gegokt en verloren.

erwtje59 | 24-04-21 | 19:31 | 12

@Dandruff | 24-04-21 | 20:13: Op de bodycam beelden die wel in een Engelse krant zijn gepubliceerd is te zien hoe Floyd gevraagd wordt of hij drugs gebruikt heeft. Zijn antwoord was "I hooped it". Met de term "to hoop" wordt in straattaal bedoeld het rectaal inbrengen van narcotica, wegens de vermeende extra heftige uitwerking. Aangezien fentanyl een opiaat is dat 4 x zo krachtig schijnt te zijn als heroine, mogen we aannemen dat zelfs een reus als George Floyd kompleet uit zijn skull heeft moeten zitten bruisen met 1 of meer fentanyl zetpillen in zijn ass. Die vent was totaal van de wereld, zoals ook te zien is wanneer hem 17 x een andere vraag gesteld wordt, waar hij niet eenmaal rationeel antwoord op weet te geven. Het zal ieder duidelijk zijn dat er veel geweld is toegepast bij Floyd's arrestatie, maar hij was toch, door zijn eigen gedrag, drugsgebruik en gebrek aan medewerking een aktieve participant in de trieste gebeurtenissen die tot zijn eigen overlijden hebben geleid. Die politiemensen kunnen geen risico nemen. Ze weten gewoon niet hoe gek zo'n arrestant is, op welke dope hij zit, wat hij van plan is, en of hij ergens een wapen verstopt heeft, enz. Vreemd dat de NPO meteen de "racistischde moord op Floyd" overnam alsof het een vaststaand gegeven was. Overigens vind ik "Sugar Lee Hooper" wel weer een geweldige artiestennaam. Maar dat terzijde.

Asteroid-B612 | 24-04-21 | 21:10

@Asteroid-B612 | 24-04-21 | 21:10:

Drugs slopen mensen.
Wat in dit soort gevallen ook wel mee kan spelen is de tragiek van de tijd. Floyd en Chauvin hebben in dezelfde tent als uitsmijter gewerkt, en waarschijnlijk zullen ze elkaar wel gekend hebben. Uitsmijters zijn doorgaans geen pennelikkers, dus Floyd zal best een sterke kerel zijn geweest. Mede om die reden zal Chauvin geen risico hebben genomen.

Maar ja, ik zie ook in mijn eigen omgeving hoe oersterke jongemannen langzaam veranderen in ingezakte oudere mannen. Als je daar wat drankjes of blowtjes in gooit hebben ze wel weer ouderwetse praatjes, maar ondanks hun postuur slaan sommigen geen deuk meer in een pakje boter.

Floyd, de oudere junk was vast ook niet meer zo sterk als hij zelf dacht te zijn. Ook Chauvin zal zich in Floyds krachten hebben vergist. Tragisch voor alle partijen.

Maar hartstikke mooi voor de pro-racisme-lobby's, wereldwijd. Hun woordvoerders kopen daar dure huizen van. Ook Rutte staat nu achter racistische knokploegen zoals BLM en KOZP.
En vanwege de maandenlange rassenrellen met tientallen doden al ver vóór dit proces, kon de jury niet anders dan Chauvin veroordelen. Voor eerlijke rechtsspraak is geen plaats meer, dankzij BLM.
Het is ook opvallend dat de conclusie van de eerste autopsie (hartfalen, drugsgebruik) bij een tweede autopsie werd terug gedraaid.
Niemand wil die opgezweepte lynchmobs voor zijn deur hebben.

Dandruff | 24-04-21 | 22:31

@Asteroid-B612 | 24-04-21 | 21:10: Kom op, Floyd had handboeien om. Hij lag op zijn buik. Hij kon geen adem halen. Er waren vier agenten voor als er toch iets zou gebeuren.

Chauvin was in nul gevaar, op geen enkel moment.

Hij had geen enkele goede reden om negen minuten lang zijn knie op Floyd zijn nek te houden.

Omstanders waarschuwden hem dat Floyd zou sterven. Floyd smeekte hem en vertelde hem dat hij niet kon ademhalen. Zelfs een collega-agent waarschuwde hem.

Chauvin koos ervoor om negen minuten lang zijn knie op de nek van Floyd te houden. En al na vijf minuten bewoog Floyd niet meer, behalve een stuiptrekking van zijn been.

Chauvin heeft totaal gefaald in zijn verantwoordelijkheden, want agenten zijn juist ook verantwoordelijk voor het welzijn van diegenen die ze gearresteerd hebben.

Met zijn falen heeft Chauvin zijn eed geschonden, en het werk van zijn collega's veel moeilijker gemaakt.

Hij verdient het om zwaar gestraft te worden.

HarmenB | 25-04-21 | 00:03
▼ 9 antwoorden verborgen

Biden deed zijn uitspraak nadat de jury al afgezonderd was om tot een oordeel te komen, GS is soms iets makkelijk het FoxNews narratief aan het napraten.

RandomAct | 24-04-21 | 19:24 | 2

Het ging niet zozeer om de jury maar het feit dat een president zich niet moet mengen in raciale beladen rechtszaken om te kunnen scoren bij een bescheiden deel van de bevolking waar criminaliteit ook nog eens oververtegenwoordigd is.

GeenAccount | 24-04-21 | 19:32

Gewoon een oude senile debiel die wil deugen niks meer niks minder.

likdoorn | 24-04-21 | 20:05

We moeten eerst kijken naar de kleur en dan pas naar de mens, tis een gekke wereld

Eddy67 | 24-04-21 | 19:20

Heb destijds de podcast van Sam Harris beluisterd, waarin ook al die statistische gegevens voorbijkwamen. Het is inmiddels een vuil politiek spel geworden waar de Democrats volop in meegaan.
"We are the Woke, you will be assimilated, resistance is futile."

Schoorsteenveger | 24-04-21 | 19:18

Wijze woorden van deze man . Ik moest denken aan Joël Patrick ,

hero_of_heaven | 24-04-21 | 19:11

Weet je, het voelt lekkerder om de schuld bij een ander dan bij jezelf te leggen. Zwart schiet, maar blank heeft het gedaan. Je lost er alleen geen kut mee op.

Zeddegeizot | 24-04-21 | 19:08

Er is dus nog een sprankje hoop.
Ik kon tot nu toe, niemand van kleur vinden die de waarheid kon casu quo wil zien.
Deze video komt zeker bij mijn favorieten, hopende op een bestseller natuurlijk.

bigstone | 24-04-21 | 19:07 | 2

Het zijn er echt veel meer; Candace Owens, Larry Elder, Thomas Sowell, etc.
Dit is al weer wat ouder, Sheriff Don Lemon die bij CNN zijn gal spuugt over hoe het bejubelen van BLM leidde tot aanslagen op agenten. www.youtube.com/watch?v=QRen8nI8_aM

Dandruff | 24-04-21 | 20:00

Damn straight!

Willibald von Klúúúk | 24-04-21 | 18:48

En de skaapjes juichen als reactie op de veroordeling van de agent die iemand die onder invloed was, en vaak sterker dan normaal, in een houdgreep hield. Als je minutenlang kan roepen "i can't breath", heb je lucht genoeg.
Een veroordeelde recalcitrant die mee had moeten werken.
De echte woke heer uit het filmpje heeft gelijk.
Maar het heeft weer alle schijn van een verdeel en heersch strategie met een vleugje eigenbelang losgelaten op de bevolking.
Wat zit er toch achter het idee dat mensen verdeeld moeten worden en blijven?

NiCeY | 24-04-21 | 18:48 | 5

U was er bij begrijp ik?

tsjajaja | 24-04-21 | 22:18

@tsjajaja | 24-04-21 | 22:18: Het is allemaal op video. Maar ik begrijp dat je tot elke prijs zelfs de meest verrotte agent wilt verdedigen.

Ik weet niet waarom, want deze agent heeft het verpest voor zijn collega's. Juist als je de politie steunt wil je niet dit soort mensen op straat hebben die het verpesten voor hun collega's.

Maar goed, jouw vrijheid om dat te kiezen. Daar ga ik je niet in veranderen.

Avond.

HarmenB | 25-04-21 | 00:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze meneer zet even de feiten op een rijtje.

Datgingniegoed | 24-04-21 | 18:46

Negers zouden eens wat meer trots moeten zijn in plaats van steeds te miepen. De tijd dat ze zich willoos door andere stammen lieten verkopen aan Arabieren en anderen is allang voorbij. Rosa Parks was een totse vrouw en zie wat ze heeft bereikt.

metdedag | 24-04-21 | 18:45 | 1

En kijk eens in de wetenschap en in het bedrijfsleven, of in de kunst. Wat een prachtige bijdrage heeft de zwarte bevolking geleverd sinds de afschaffing van de slavernij

intrigant | 25-04-21 | 10:49

Die zwarte familie , (ik ben niet wit) die al het geld opstrijken zal dus netjes al dat geld in een fonds stoppen.
Oh wacht een beetje naïef van mij

Simpele Drenth | 24-04-21 | 18:24 | 2

3 jaar. Dan is het op, zijn er minimaal 4 overleden aan OD en heeft er minimaal 1 zelfmoord gepleegd.

BoerKoekoek | 24-04-21 | 18:27

Maar niet voordat Tyrone en Shaaniqua zich volgepropt hebben met Chicken McNuggets en een paar paarsgouden Lamborghini's

PikinhetBlik | 24-04-21 | 19:56

Deze man denkt als Thomas Sowell dwz. niet ideologisch maar rationeel. Het heeft weinig zin ergens de oorzaak van het probleem te zien waar het je ideologisch goed uitkomt. Je lost problemen pas op als je je richt op de werkelijke oorzaak. Als het lot van de zwarte bevolking van de VS wil verbeteren zul je toch echt iets anders moeten doen dan de politie aanpakken. En met een onzorgvuldige rechtszaak, zoals hier betoogd, is niemand gediend.

AlexanderVissers | 24-04-21 | 18:20 | 1

Thomas Sowell ongeveer een jaar geleden ontdekt,
wat is dat een ongelooflijke wijze man.
Heerlijk om hem te horen spreken. (Milton Friedman ook trouwens)

rommelpot1.0 | 24-04-21 | 19:06

Ondanks alle argumenten weiger ik tot schedelmeten over te gaan. Maar de geluiden uit de eigen kring zijn er al sinds M.Luther, Malcolm X, Eric Dyson etc. Het geeft je wel te denken, al het wapenegeweld. En eveneens hoe aanstekelijk het werkt op witte schuld.

horsteknots | 24-04-21 | 18:19 | 23

@HarmenB | 25-04-21 | 00:13:

Je weerlegt geen woord van wat ik schreef.
Goed van je om er dan maar een pseudo-psychoanalyse tegen aan te gooien. Een lange-afstandsdiagnose van iemand waar je niks van afweet, semiwetenschappelijk via je glazen bol. Brezjnev zou trots op je zijn.

Dandruff | 25-04-21 | 00:39

@HarmenB | 25-04-21 | 00:17:

Waarom eis jij dat Europa het meest moorddadig is?

Zelfs als je gelijk zou hebben (nee), dan nog blijft het een feit dat het Westen al eeuwen aan mensenrechten werkt. Met vallen en opstaan, inderdaad. Maar in grote delen van de wereld is slavernij pas in 1960, 1980 afgeschaft. Hier een eeuw eerder. In grote delen van de wereld wordt slavernij nog steeds gedoogd. Hier niet.

En wij erkennen inderdaad onze fouten en zeggen "dat nooit meer".
Terwijl Chinezen, Japanners, Arabieren, Turken, Berbers, etc trots op hun roemruchte, moorddadige verleden. Ook de linkse kerk loopt nog steeds achter massamoordenaars aan, zie het Lenin-feestje, of alle Che-prullaria.
Waar zou de kans op herhaling het grootst zijn denk je?

Dandruff | 25-04-21 | 00:48

@Dandruff | 25-04-21 | 00:48|
"In grote delen van de wereld wordt slavernij nog steeds gedoogd."

Waarvan akte:

- www.theguardian.com/global-developmen...

Maar daar hoor je de deugbrigade niet over want daar zijn geen punten te scoren.

Sjefke7807 | 25-04-21 | 01:03
▼ 20 antwoorden verborgen

Beste nieuws van deze week was de veroordeling van dat stuk stront dat Floyd vermoord heeft
Jammer dat sommigen het gedrag van dit vullis trachten goed te praten
Verder is de good ole U es of A een verziekt land

Mauritskade | 24-04-21 | 18:01 | 19

@Dandruff | 24-04-21 | 21:38:
"Die oude discussie ga ik niet nog eens nalezen. Ik heb jou alles heel duidelijk uitgelegd, dus nog een keer uitleggen geeft geen enkele meerwaarde."
Ik heb daar zoveel mogelijk jouw argumenten weerlegt, ten koste van veel te veel tijd mijnerzijds en nu zeg je dat je niet eens de moeite neemt mijn antwoorden te lezen! Waarom besteedt ik tijd aan jouw achterlijk geraaskal?

Oké, 1 stukje kopieer ik hier:
"dat we "aan het begin van grootschalig uitsterven staan". En dat is gewoon niet waar."
www.pnas.org/content/114/30/E6089
Dat is een link van de Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America.
Hoe officieel wil je het hebben? Quote:
The loss of biological diversity is one of the most severe human-caused global environmental problems. Hundreds of species and myriad populations are being driven to extinction every year. From the perspective of geological time, Earth’s richest biota ever is already well into a sixth mass extinction episode.

Waarom besteed ik tijd aan je als je zo opzichtig liegt, soms. De alinea hierboven bevat jouw leugen en de onweerlegbare weerlegging van je leugen. Misschien dat je op andere gebieden soms deels gelijk hebt, maar het is echt verspilde tijd om met jou te discussiëren. Ik hoop dat je dat inziet en me je reacties bespaart, want ik heb hier echt geen tijd voor.

Re het bovenstaande:
"Een BLM-activist riep daar trouwens ook letterlijk toe op, mits de slachtoffers blank waren en de daders zwart. Want zoals je weet draait bij links alles om ras."
Dus volgens jou roept BLM op tot het uitmoorden van witten door zwarten en links staat daar achter want bij links zou alles om ras draaien.
Ben jij wel helemaal goed snik, Dandruff, zit er niet iets scheef bij jou, in je hersenen?

De Pakistaanse pedo netwerken die voornamelijk op witte meisjes aasden was ook al 1 van mijn belangrijkste argumenten tegen de islam, dus het heeft weinig zin hier weer daarover te gaan praten.

"Bovendien is er al ver vóór dat proces aangezet tot wereldwijd geweld tegen politiemensen in alle democratische landen."
Dat moet je toch nog even verder uitleggen: wie zet er bijvoorbeeld hier in Nederland aan tot geweld tegen de politie? GroenLinks, de PvdA, een andere linkse organisatie?

cugel | 24-04-21 | 22:49

@cugel | 24-04-21 | 22:49:

Zoals gezegd;
- Greta had het over de mens, en haar generatie;
- biodiversiteit wordt bedreigd door overbevolking;
- temperatuur is geen bedreiging voor biodiversiteit;
- zie oa tropische regenwouden.
Lees. Je. In.

Zelfs onderzeese vulkanen bij plus 300 graden zijn niet onbewoond. www.youtube.com/watch?v=OeI9fZ44Jno
Verwonder je eens over het leven, in plaats van al die extremisten na te papagaaien.

En diverse BLM-activisten hebben inderdaad opgeroepen tot willekeurig geweld en zelfs genocide op blanken. Dat er ook gematigde BLM-activisten zijn die alleen een bloedige socialistische revolutie willen is mooi, maar het is maar de vraag wie die interne strijd gaan winnen. Elke revolutie eindigt altijd in een bloedige machtsstrijd.
Lees. Je. In.
Ook in NL hebben antifa, BLM, KOZP en diverse anderen meermaals opgeroepen tot geweld tegen politie, oppositiepartijen, zwarte Piet en Sinterklaas, etc. Groen Links was decennialang een personeelsbestand voor terroristen; Pormes, Karimi, Duyvendak, etc. Lag er geen halve kofferbom bij Dwars?
Lees. Je. In.

Alle feiten die ik noemde kloppen.
De leugens komen van de MSM die herhaaldelijk logen over politiegeweld, over BLM, over KOZP, over "Marokkanenverdelgers", etc. De voorbeelden heb ik je al tientallen keren gegeven.
En net zoals de moord op Fortuyn het gevolg was van een linkse hetze, kan iedereen zien dat de hetzes tegen de politie en tegen blanken ook tot geweld tegen de politie en tegen blanken leiden.

Minstens zo kwalijk als linkse leugens zijn linkse oogkleppen.
Als jij die Pakistaanse pooierbendes afwijst, hoe denk je er dan over dat de MSM daar decennialang niks over wilden schrijven? Dat ze zelfs toen de gruwelijkste excessen bekend werden, daar nauwelijks over berichtten?
Zwijgen is toestemmen.
Politiek en MSM vinden de dood van een crimineel vele malen erger dan het verbranden van kindhoertjes, dus binnenkort zullen die pooierbendes wel weer groen licht krijgen.

Dandruff | 24-04-21 | 23:59

Ik dacht dat Floyd nu juist het stuk stront was

intrigant | 25-04-21 | 10:59
▼ 16 antwoorden verborgen

Verfrissend om een keer een zwarte persoon te horen die een hoger prioriteit geeft aan eerlijkheid (zoals het hoort) dan aan zijn eigen ras.
Daar kan Sylvana wat van leren maar dat zal nooit gebeuren.

unshift | 24-04-21 | 17:53

13% en toch zo dominant in jazz, soul en blues.

RickTheDick | 24-04-21 | 17:46 | 4

Basketbal niet vergeten ! Atletiek. Crack gebruik. Tienerzwangerschappen.

BoerKoekoek | 24-04-21 | 18:29

Goed hè. Laten we hopen dat er nooit een zwarte beweging komt die de zielige blanke jazz, soul en/of blues muzikant gaat voortrekken. Diversiteit is leuk, maar het moet wel leuk blijven.

Peerkeoud | 24-04-21 | 18:41

En dan nog Tatum heten...

Argyronauta | 24-04-21 | 20:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het is wel moeilijk voor de familie van Floyd. Ze strijken 27 miljoen dollar op en moeten de hele tijd treurig blijven kijken. Nooit is een wild straatfeest vieren of met je miljoenen grote auto's en/of een jacht kopen. De msm zit je steeds op je hielen. En dan woon je tussen criminelen die allemaal weten dat jij een hoop geld hebt.

jan huppeldepup | 24-04-21 | 17:43 | 2

Floyd zal ook wel de favoriete oom geweest zijn. Of zorgzame vader ofzo. Hij zal enormgemist worden schat ik.

inCol | 24-04-21 | 17:49

Jan, toen ik mrs SDI vertelde dat ze 27 mil zouden krijgen was haar eerste reactie dat de familie zeer waarschijnlijk binnen de kortste keren door het geld heen blaast met dure auto's en huizen en daarna weer in het financiële verderf raakt. Misschien ook niet maar de media volgt ze echt niet hoor.


SDI | 24-04-21 | 18:04

Deze onzin gaat hier ook komen. Keiharde electorale machtstrijd... Ik schat alleen in dat ie hier over de moslim-as zal worden gevoerd. Te weinig Black Lives in Nederland om electoraal interessant te zijn...

Odin | 24-04-21 | 17:43 | 4

@grindbak | 24-04-21 | 18:23: Mijn tekenleraar was ook een donkere man op school en vond het nodig als je dwars lag , je een tik te geven met een liniaal op je hand.
Na in conclaaf hierover gegaan met mijn vader heeft deze er voor gezorgd dat deze het in in de toekomst dit wel uit zijn kop te laten.

Simpele Drenth | 24-04-21 | 18:31

@Simpele Drenth | 24-04-21 | 18:31: mijn vader zou ervoor gezorgd hebben dat ik me voortaan zou gedragen..

VolleBak | 24-04-21 | 20:08

@VolleBak | 24-04-21 | 20:08: Geloof mij , ik heb genoeg op mijn donder gehad van mijn ouweheer als ik dat verdiende , maar in zijn ogen had een leraar zijn poten thuis te houden .

Simpele Drenth | 24-04-21 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

De schutters waren vast en zeker geen jagers.

Mr_Natural | 24-04-21 | 17:43 | 1

Zeg ja tegen jagers.

BoerKoekoek | 24-04-21 | 18:30

Nieuws dat iedereen al wist maar uit angst voor de BLM-racisten wordt verzwegen. Hulde daarom voor deze man.

K. Westergaard | 24-04-21 | 17:40

"they are riding a wave of dead black people in order to make money and get political leverage."

Die is raak.

De Briemusketier | 24-04-21 | 17:39 | 2

Goh... opportunisme en politiek... wie had dat nou gedacht?

Odin | 24-04-21 | 17:40

@Odin | 24-04-21 | 17:40: Tuurlijk, maar dat er zat journalisten en hoogleraren zijn die weglopen met het BLM-gedachtegoed en dit uiterst serieus nemen is wel een beetje sneu.

staalvlechter | 24-04-21 | 19:10

De daders zijn geoefende schutters, om zulke kleine kinderen te raken moet je aardig kunnen schieten.

Mr_Natural | 24-04-21 | 17:38

RIP Tony Timpa!

van der g | 24-04-21 | 17:36

Negrofilie, het houden negers is op zich geen dsm-kwalificatie. Je kunt bijvoorbeeld een liefhebber zijn van muziek van bijvoorbeeld James Brown, Aretha Franklin of Mother's Finest. He kunt ook bewondering hebben voor sportmensen als Michael Jordan of de Gezusters Williams. Je kunt graag naar films kijken met acteurs als Eddie Murphy of Kira Noir.
Negromanie daarentegen is een serieuze persoonlijkheidsstoornis, die de laatste jaren pandemische vormen heeft gekregen.

Arnold Layne | 24-04-21 | 17:33 | 7

Kira Noir is leuk, maar Skin Diamond is leuker :-)

HarmenB | 24-04-21 | 20:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja. Je kan er van alles van vinden maar het (zeker in Amerika) ontkennen van systematisch institutioneel racisme waardoor zwarten steevast arm en hopeloos blijven helpt niet. Het is natuurlijk iets wat gewoon een feit is. Wat ook een feit is dat ze daardoor vaker crimineel/verslaafd zijn.

Vroeger toen wij nog bijna geen zwarten in Nederland hadden, en geen Marokkanen, en geen Turken enzo. Toen hadden wij kampers, zigeuners, joden, tuig uit de volksbuurten enzovoort die ook liepen te roven, stelen enzovoort.

Het probleem met sukkels zoals die Owens en Tatum is dat ze niet eens een politieke ideologie hebben. Ze zeggen gewoon wat de gemiddelde conservatieve witte racist in Amerika wil horen onder de #blexit motto en krijgen daar dik voor betaald. Het draait ze gewoon puur om de centjes.

Vroeger tijdens de slavernij had je ook zwarte opzichters die de andere slaven met harde hand in bedwang hielden voor wat extra privileges. Zo'n trut als Candace Owens en sukkel als Brandon Tatum doet niets anders dan dat. Ze laten de arme zwarte mensen stikken voor hun privileges die ze krijgen van witte mensen in ruil voor zeggen wat witte mensen willen horen. Namelijk dat er geen probleem is en dat negers niet zo moeten zeuren.

Je moet maar durven. Maar goed. In alle volkeren heb je goede en slechte mensen. Deze negers zijn gewoon best corrupte slechte negers.

Theodorus.Goldbach | 24-04-21 | 17:32 | 16

"Het is natuurlijk iets wat gewoon een feit is."
Het probleem zit 'm natuurlijk in dat woordje "natuurlijk". Als je bijvoorbeeld 'White Fragility' van Robin DiAngelo leest, dan knijp je je tenen bij mekaar vanwege die niet ophoudende stroom van als evidenties opgevoerde veronderstellingen. Het is één grote modderstroom van als absolute waarheden gebrachte total niet onderbouwde, uit de lucht vallende boude stellingen. "Het is gewoon zo" is het uitgangspunt van het Woke-denken. Enige vorm van kritische reflectie is, hoe klein ook, zul je niet tegenkomen.

Schoorsteenveger | 24-04-21 | 19:33

Jij hebt echt een probleem. Je eigen mening als feit zien. Ik heb medelijden met je. Zoek hulp!

Kees22639418 | 24-04-21 | 20:16
▼ 13 antwoorden verborgen

Agent schiet zwart meisje dood die ander meisje met mes te lijf ging. Agent is natuurlijk racistisch volgen main stream media:

youtu.be/i5lZe_iRln4

ED-209 | 24-04-21 | 17:27 | 4

@ReyNemaattori | 24-04-21 | 18:30:
2 keer mis het is lose niet loose
Ik snap dan weer echt niet dat mensen een taal gaan bezigen die ze klaarblijkelijk niet beheersen

Mauritskade | 24-04-21 | 19:16

@Mauritskade | 24-04-21 | 19:16: Zo hè! Maar ondertussen passen we de Nederlandse taal aan omdat die te moeilijk is voor de import-nederlanders.

Sinterbikske | 24-04-21 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dus 17 ongewapende zwarte kinderen die in 3,5 maanden zijn vermoord.
Het maakt BLM, NPO, "democraten" en andere linksextremisten de pis niet lauw.

Nee, dat er per jaar ongeveer 10 ongewapende zwarte criminelen worden doodgeschoten is veel erger. Dus hoe gaan we dat oplossen?
Met "defunding the police". Oftewel;
- minder agenten;
- lagere lonen voor agenten;
- slechtere training van agenten;
- slechtere uitrusting voor agenten.
Zouden die 10 ongewapende criminelen daar inderdaad mee geholpen zijn?
Ook, of zelfs in combinatie met;
- stelselmatig aanzetten tot haat tegen de politie door MSM;
- die van elke arrestatie een rassenkwestie maken;
- van elke dode crimineel een volksheld maken;
- en zo aanzetten tot meer verzet bij aanhoudingen;
- dus meer confrontaties en dus ook meer dodelijke confrontaties?

Dit zou geen rassenkwestie moeten zijn. Als een zwarte agent een blanke crimineel doodschiet dan kraait er geen haan naar, want er bestaat geen "WLM". Daar moeten we ook vooral niet aan beginnen.
En dat betekent niet dat een agent altijd vrijuit gaat.
Maar de juiste procedure in een rechtsstaat is als volgt;
Incident => onderzoek => proces => uitspraak.

Allemaal zonder bemoeienis of inspraak van politici, media of (racistische) actiegroepen.

Dandruff | 24-04-21 | 17:27 | 11

@redanx | 24-04-21 | 19:21: Dat is wel héél gemakkelijk gezegd. Wanneer ben je een crimineel? Als het systeem zegt dat je er een bent.

In heel veel landen zijn homo's onvergefelijke criminelen.

In veel westerse landen kan je miljoenen verwoesten als je in een bank werkt, en dan krijg je hooguit een tik op je vingers, maar als je een auto jat (waarde 10.000 euro?), dan ga je twee jaar de bak in.

Niet dat een auto jatten ok is, helemaal niet, maar we zijn wel heel soepel ten opzichte van witteboordencriminaliteit. Lijkt er toch echt op alsof de elites zichzelf beschermen.

Ook in Amerika speelt dat zo: een war on terror, waar een arm schoffie van 18 die marihuana dealt langer de bak in gaat dan een rijke corrupte klootzak die het systeem voor miljoenen manipuleert.

Dus ja, het ligt echt wel wat gecompliceerder dan je zo stelt.

HarmenB | 24-04-21 | 20:25

@HarmenB | 24-04-21 | 20:25: je bent een crimineel als je handelt in strijd met de wet. Zo simpel zou het moeten zijn.

intrigant | 25-04-21 | 11:23
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is weer typisch een betoog van een witte rechtse man die met allerlei drogredenen op komt draven op het racisme probleem te downplayen.
Chauvin is overtuigend schuldig bevonden en krijgt nog een aanklacht aan zijn broek omdat hij een 14 jarige zwarte arrestant 17 minuten lang met een knie in zijn nek onder bewang hield. Gewoon een racistische ex-cop. Dat kan fout rechts met talloze drogredenen niet goedpraten.

mocroGS | 24-04-21 | 17:27 | 27

@mocroGS | 24-04-21 | 18:35:

Je noemt wederom geen echte cijfers, alleen incidenten.
Je beantwoordt nog steeds niet DE vraag; wat als het andersom was.

Je verandert van onderwerp. Je vindt dat feiten en cijfers geen rol mogen spelen, en dat we alleen mogen kijken naar incidenten die door links-extremistische media zijn opgeblazen. Maar ook als we alleen naar die incidenten kijken heb je ongelijk.

Je zegt bijvoorbeeld dat sommige Rotterdamse agenten net zulke racistische dingen hebben gezegd als een willekeurige imam. Maar de achtergrond laat je heel slim weg; dat was het 1001e kopschop-filmpje. Steeds weer die "knokploegen-van-kleur" die met zijn vieren een blank jongetje of meisje of een bejaarde half dood schoppen. Dat leidde inderdaad tot wat felle reacties. Niet goed.

Maar wees eens eerlijk. Er zijn geen kopschop-filmpjes van groepen blanken die een Marokkaan aftuigen. Maar stel dat zo'n filmpje wel zou bestaan, zou geen enkele Marokkaan daar dan iets over zeggen?
We horen Marokkanen voortdurend schelden en spugen op "kk-kazen", "kk-joden", "kk-kechs", etc. Dus doe nou niet alsof dat in een fictief gevalletje andersom-geweld niet zo zou zijn.

Criminaliteit en geweld is het echte probleem. Niet de mening van blanke mensen daarover. Sterker nog; er zijn ook zat allochtonen die criminaliteit en (seksueel) geweld afwijzen.. Jij natuurlijk niet, maar bijvoorbeeld wel mensen als Arib, Aboutaleb en Marcouch; of de mensen uit het filmpje hierboven.

Dandruff | 24-04-21 | 19:02

Het grappige is dat deze zin: “Dit is weer typisch een betoog van een witte rechtse man die met allerlei drogredenen op komt draven op het racisme probleem te downplayen.”
inherent racistisch is.

Want de impliciete boodschap is: Van Rossem is wit én rechts en ‘downplayd’ racisme met drogredenen. Omdat hij wit en rechts is hij racist. Zijn witheid en politieke voorkeur zijn het probleem en maken hem racist.

Maar waarom moeten zijn huidskleur en (vermeende?) politieke voorkeur er bij betrokken worden.

Het probleem is volgens jou toch racisme? Dat moet stoppen. Oftewel, racisme moet serieus genomen worden.

Als de zin als volgt geformuleerd was: “Jammer dat racisme in dit artikel met drogreden wordt gedownplayd (gebagatelliseerd).”

Dan zou deze tegel, denk ik, minder kritiek ontvangen.

Maar dat is dus niet het enige punt dat je wil maken.

Kortom ik ben het met je eens als je stelt dat racisme wordt gebagatelliseerd.

ratelaar | 24-04-21 | 19:29

Dat is geen bewijs. Weet je zelf ook wel.

staalvlechter | 24-04-21 | 22:29
▼ 24 antwoorden verborgen

Als ik alleen van huisfilosoof Giesen van de Volkskrant mijn informatie zou krijgen over Biden, dan zou ik denken dat die Biden enorm energiek is en Amerika nu echt eens ten goede gaat veranderen. Wat een wannabe Goebels die Giesen.

Rest In Privacy | 24-04-21 | 17:24 | 3

Lekkere godwin

BobDobalina | 24-04-21 | 17:25

Het lijkt erop dat als je een gekke voornaam hebt je meer kans hebt op een onnatuurlijke dood.

Sinterbikske | 24-04-21 | 17:24 | 1

U weet in welke millieu’s dit soort namen in zwang zijn?

Verklaart al een hoop.

Wijze uit het Oosten | 24-04-21 | 17:29

Als een hond in een film wordt doodgeschoten vind ik dat zielig. Als mensen, ongeacht hun kleur, in een film worden doodgeschoten vind ik dat prachtig. Ben ik gestoord?

Leptob | 24-04-21 | 17:23 | 2

Nee, murw gebeukt. Je bent niet de enige.

Madame Poitiers | 24-04-21 | 17:28

Omdat het zo weinig gebeurt, 1 hond op de 10.000 filmmoorden.

Mr_Natural | 24-04-21 | 17:32

"The officer Tatum" is zijn youtube-kanaal en daarnaast heb je de Hodge Twins (tevens stand-up comedians tot covid kwam) en Anthony Brian Logan. Dit zijn allemaal zwarte amerikanen die soortgelijke meningen verkondigen.

Soms moet ik eraan denken dat dit ook misschien een beetje een verdienmodel is, maar dan als tegenpool voor de BLM- en deuggekte. En ze spreken normaal, in tegenstelling tot Al Sharpton die je ook steeds ziet terugkomen in interviews op TV, omringd een entourage van "goons".

SDI | 24-04-21 | 17:21 | 3

Er zijn er nog zoveel meer; Candice Owens, Larry Elder, Sotomayer, etc.
Het is niet zozeer een verdienmodel, want dan kunnen ze beter met BLM meel*llen. Dit zijn mensen die ook om hun gemeenschap geven, en geen zin hebben in minder politie, dus meer criminaliteit.

Dandruff | 24-04-21 | 17:36

@Dandruff | 24-04-21 | 17:36:

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb liever dat zij er wat aan over houden dan de BLM meelopers. Ik vraag me wel af hoeveel zwarten kijken die behoren tot de groepen waarover het gaat. Het blijft daardoor meer preken voor eigen parochie want "wij" zijn natuurlijk allang die mening toegedaan.

SDI | 24-04-21 | 17:47

@SDI | 24-04-21 | 17:47:

Wat "wij" denken denken ook maar weinig Nederlanders. Zolang de MSM zich als spreekbuizen voor de macht gedragen zal een grote groep mensen die linkse slogans blijven geloven. Stiekem denk ik wel dat internet zal aantonen wie er gelijk hebben. Dat zal alleen niet van de ene op de andere dag gaan.

Dandruff | 24-04-21 | 18:32
-weggejorist-
A.I. van Dee | 24-04-21 | 17:23

Deze man heeft natuurlijk helemaal gelijk. Glenn Loury en John McWhorter, beiden zwarte professoren, hebben ook altijd een verfrissende blik op dit soort zaken.

youtu.be/JpTqmfrFlHk

Zwarten worden niet vaker doodgeschoten omdat de politie zo racistisch is, maar omdat ze (veel) vaker bij criminele activiteiten betrokken zijn. Deze eenvoudige statische realiteit is een taboe bij de mainstream media.

ED-209 | 24-04-21 | 17:18 | 2

Zelfde geldt voor Coleman Hughes, een weloverwogen, rustige, eloquente man die het ook allemaal ff niet meer weet.

The-loopy-cowboy | 24-04-21 | 17:25

@The-loopy-cowboy | 24-04-21 | 17:25:
Coleman Hughes is inderdaad ook een held. Er moet toch een moment komen dat die racistische BLM retoriek niet meer serieus genomen wordt.

ED-209 | 24-04-21 | 17:43

Jammer dat deze bijzin er bij moet: “Daarmee is 'racisme' als (politie-) motief niet plotseling verdwenen of niet-bestaand natuurlijk”
Het komt toch een beetje over als je correctheid etaleren. Het illustreert ook mooi hoe hard de leugen van systematisch en institutioneel racisme dit tijdsgewricht domineert.
Van Rossem legt uit waarom deze disclaimer er volgens hem in moet: “... maar dit zijn counter-argumenten die chronisch onderbelicht blijven omdat je razendsnel zelf voor racist wordt uitgemaakt als je ze probeert op te werpen.“
Zo giftig is het dus, zo verziekt. En uiteraard is het altijd de Ander die zondig is.
Wat mij betreft kunnen ze de t*fus krijgen. Ik speel het spelletje niet mee. Want je kunt de vraag stellen wat is er mis met racisme, als het gaat om je los te komen van eeuwen van blanke overheersing?
Niets toch? In het verlengde daarvan zou beargumenteerd kunnen worden dat het beter zou zijn om uit elkaar te gaan en een plek voor een ieder te hebben. Europa voor blanken, Afrika voor zwarten. Zo zie je dat anti- racisme gewoon is wat het zegt te bestrijden: racisme.
Oftewel racisme, is virulent aanwezig.
Kortom, je kunt de t*fus krijgen, ik speel het spelletje niet mee.

ratelaar | 24-04-21 | 17:14

Verschrikking al die kinderen, groot onrecht, zij kiezen niet om op te groeien tussen schietgrage klootzakken en hun kogels. Een kind kan zomaar op een verkeerd moment op de verkeerde plek zijn zonder er iets mee van doen te hebben.

Jan, Leiden | 24-04-21 | 17:14

Mensen die schelden neem ik doorgaans niet zo serieus.

Panos88 | 24-04-21 | 17:12 | 3

Sterk argumemt. Not.

Mensen schelden weleens uit frustratie en/of machteloosheid en dat doen ze doordat ze emotioneel betrokken zijn. Onrecht is iets wat bij veel mensen (vrijwel iedereen?) emoties oproept, maar het is fijn om te weten dat u uw emoties onder controle heeft en u niet verlaagt tot schelden. Echt heel fijn.

ChupaChupa | 24-04-21 | 17:24

Klinkt meer als een zwak excuus om niet naar feiten te hoeven luisteren.

IslamPislam | 24-04-21 | 18:01

@ChupaChupa | 24-04-21 | 17:24: is geen argument maar een constatering. Als je overtuigd bent van je argumenten hoef je niet te lopen schelden.

Panos88 | 24-04-21 | 20:23

Die waslijst van neergeschoten kinderen, zeker ook allemaal neergeschoten door een blanke dader?

Nee?

Wijze uit het Oosten | 24-04-21 | 17:12 | 3

Neehee kuttekop. Dat is nu juist de bedoeling van die opsomming. Ganggeweld. Lezen vrind, of leren wat ironie is.

The-loopy-cowboy | 24-04-21 | 17:26

@Wijze uit het Oosten | 24-04-21 | 17:30: Sarcasme is iets voor vrouwen. Gewoon niet doen. Maakt je ongeloofwaardig.

Papa Jones | 24-04-21 | 17:36

Thomas Sowell, zwart (uit het Zuiden, arme komaf), libertariër, 90 nu - en werkt nog steeds - heeft daar ook schokkende getallen over. Uit wikipedia:

In several of his works ... Sowell challenges the notion that black progress is due to progressive government programs or policies. He claims that many problems identified with blacks in modern society are not unique, neither in terms of American ethnic groups, nor in terms of a rural proletariat struggling with disruption as it became urbanized.

Sowell also writes on racial topics, typically critical of affirmative action and race-based quotas. He takes strong issue with the notion of government as a helper or savior of minorities, arguing that the historical record shows quite the opposite.

Het ging goed met de zwarten in de VS totdat de Welfare State kwam.

Louter Leuter | 24-04-21 | 17:10 | 1

Hier valt wel een kanttekening bij te maken. Zwarte vrouwen zijn er sinds de jaren zestig aanzienlijk op vooruit gegaan (welzijn & welvaart). Zwarte mannen daarentegen zijn er sinds de jaren zestig aanzienlijk op achteruit gegaan. Dit geldt voor de VS. Ik ga er vanuit dat we deze ontwikkeling ook de komende 20 jaar in West-Europa gaan zien met de Afrikaanse import. Dat belooft wat!

Grachus | 24-04-21 | 18:01

Het duurde 4,5 maand, maar de audit van de verkiezing is bijna onderweg. In Maricopa county Arizona worden alle stembiljetten en enveloppen nagekeken, na een maandenlange strijd met rechters, verkiezingscomité en de gouverneur. Azaudit.org

KillerK | 24-04-21 | 17:08

Kan iemand even op het reset-knopje van Amerka drukken want dat gaat niet meer goed komen daar.

SoepKip | 24-04-21 | 17:05 | 1

Amerika is het bewijs dat een Verenigd Europa gedoemd is te mislukken, de Engelsen, Fransen, Ieren, Italianen, Spanjaarden, Nederlanders, Polen enz, hebben een waanzinnige puinhoop van Amerika gemaakt.

Mr_Natural | 24-04-21 | 17:09

Die statistiek over blanke vs zwarte doden is al vaak langs gekomen en dat punt is wel duidelijk. Overigens zijn er ook onderzoeken waaruit blijkt dat er mogelijk wel sprake is van een raciaal motief. Neemt niet weg dat politiegeweld in Amerika een probleem is. De politie grijpt veel te snel naar wapens en doet nauwelijks aan conflictbeheersing. Aangezien zwarten relatief vaak met de politie in aanraking komen, voelt dat niet lekker. Ik denk dat we hier in Nederland er net iets te ver afstaan om het goed te kunnen begrijpen. Natuurlijk is blm een typisch hysterisch amerikaanse beweging die een loopje neemt met de feiten. Candace Owen is overigens net zo dom als die beweging. Ik denk dat de belangrijkste les is dat agenten iets langer op police academy moeten zitten dan de 13-19 weken die er nu voor staan.

BobDobalina | 24-04-21 | 17:04 | 3

Politie geweld hangt samen met vuurwapen bezit lijkt me. Als de kans groot is dat je in aanraking komt met iemand die een vuurwapen draagt, neem je maatregelen om dat risico te mitigeren: Je gaat er harder in.

ratelaar | 24-04-21 | 17:18

Ik voel me niet zozeer verbonden met een ras (al dan niet superieur), maar meer met deredelijkemense. Dus hup Brandon Tatum, hup.

All_yall | 24-04-21 | 17:03

Even over dat zwarte geluid, valt een scheet daar ook onder?

Sarcastica | 24-04-21 | 17:03 | 1

En Paul Simon?

Papa Jones | 24-04-21 | 17:38

Als je wil weten hoe het tegenwoordig is in zwart Amerika dan doe je er goed aan het YouTubekanaal van Kevin Samuels te volgen. Gieren van het lachen en hoofdschuddend volg ik hem al een tijdje. Om kort te gaan: wat zijn zwarte vrouwen in Amerika ongelooflijk verknipt....

www.youtube.com/channel/UCLjodVTY_kZz...

Zwezerik | 24-04-21 | 17:01 | 1

Een deel van de zwarte vrouwen is verknipt ja. Die houden zich ook doorgaans op in BLM achtige beweging of soortgelijke op GL/D66 ideologisch gestoelde bewegingen. Er zijn echter ook een hoop zwarte vrouwen in de USA waarvoor je grote bewondering moet koesteren. Die koste wat het kost hun kinderen uit de ghetto en de hierboven GL/D66 achtige bewegingen willen houden. Dat soort vrouwen komen in de Nederlandse allochtone gemeenschappen toch erg weinig voor. en als ze er al zijn zullen ze wel weer door een of andere GroenLinkse/D66 progrom/razzia onschadelijk gemaakt worden (zie Hirsi Ali, zie Lale Gül, zie Shirin Musa).

Grachus | 24-04-21 | 18:09

Allemaal prima, die getallen die over de hele bevolking gaan - maar dat zegt niets over het goed of fout handelen in dit specifieke geval.

Mufrius | 24-04-21 | 17:01 | 7

@toetssteen | 24-04-21 | 17:15: Ach, ik ben niet perse tegen of voor vrij wapenbezit, ik zeg alleen dat ik wel snap dat je als agent in de US wat meer op je qui-vive bent. Maar een behoorlijke training, en beginnen met schieten op benen kan geen kwaad. Het gros van de wapeneigenaren in de US is ongetraind, en zal na een kogel in zijn/haar dij toch echt op de grond liggen kermen als een moederskindje. Net als ik overigens, ik maak mijzelf geen ilussies.

We hebben in NL (terecht) veel commentaar op onze eenstrepers, maar in de opleiding wordt hier tenminste wel wat aandacht besteed aan de-escaleren. Soms te veel, als het bijvoorbeeld gaat om de bijdehandste jeugd, maar in voorbeelden zoals bij dat zwarte grietje dat een paar dagen terug werd neergeschoten kan ik mij voorstellen dat een beetje rust en nadenken weer een dode had gescheeld. Plus een geknakte carriere van de agent in kwestie. Twee keer de moeite waard zou ik zeggen.

Bigaroque | 24-04-21 | 17:19

@Zonder erg | 24-04-21 | 17:08:
Protesten begonnen ook gewoon onder het mom: "Agenten komen altijd weg met dit soort dingen, dat moet anders". En daar hadden ze ook een punt namelijk. Pas laten kwam het hele BLM gedeelte erbij en werd het ineens zwart/blank, waar beide kanten debet aan zijn. Die man is inderdaad terecht veroordeeld en zou voorbeeld moeten zijn voor andere agenten of ze nou zwart of blank zijn. Als dat zo is, is er tenminste wat bereikt.

Erikjan79 | 24-04-21 | 17:22

@Bigaroque | 24-04-21 | 17:19: agenten worden, ook in NL, getraind om op de romp te schieten. Ben zijn een te klein doel. De kans op colleteral damage is dan te groot.

VolleBak | 24-04-21 | 19:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Zwarte mensen hebben slaafs gestemd op Biden.
Ze zijn misbruikt voor de macht.

Steve1234 | 24-04-21 | 16:59

BLM is tuig..... als je dat NU nog niet weet....... dan ben je echt dom!

Smeggel | 24-04-21 | 16:59

Het aantal fatale 'gewapende' zwarten ligt ook niet hoger volgens mij. 25% vh totaal, terwijl ze 50% vd serieuze, geweldige criminaliteit plegen (waarbij je een politie+pistool achter je reet aan kunt verwachten).

klimaatsloper | 24-04-21 | 16:58

Denzel Washington : 'it starts at the home'...
Is verwoestend eerlijk; legt uit dat er veel mis is, met name met donkere papa's,
die vaak meer belangstelling hebben voor een harem dan voor een gezin...

overVolland | 24-04-21 | 16:56 | 2

Dat is gemakkelijk he, zo kan je negeren dat Afro-Amerikanen tot eind jaren 60 meestal niet mochten stemmen en geweerd werden uit de betere scholen. Dat ze zeker tot in de jaren tachtig stelselmatig werden buitengesloten van hypotheken zodra ze in een wittere wijk wilden gaan wonen.

En dan geldt in Amerika dat de kwaliteit van je school heel erg sterk afhangt van de buurt waar je woont. De beste scholen staan in de blanke wijken, want daar wordt het meeste geld opgehaald met lokale belastingen.

En dus krijgen de armere mensen slechter onderwijs, en de rijkere mensen beter onderwijs.

Laat die rijkere mensen nou ook nog eens erven van papa en mama, en je begrijpt waarom witte Amerikanen tien keer zoveel vermogen hebben als Afro-Amerikanen.

En als je als Afro-Amerikaan het een beetje maakt, dan landt vaak een grote last op je: je opa en oma, die nog opgroeiden in de slechte oude tijd? Die hebben bijna geen geld, want sociale voorzieningen in Amerika zijn slecht. En dus moet jij hen uit de brand helpen. En daar gaat je kans om vermogen op te bouwen.

Afro-Amerikanen worden genaaid door het systeem, net zoals het systeem in Nederland te veel van ons naait.

HarmenB | 24-04-21 | 20:04

@HarmenB | 24-04-21 | 20:04: Wat een zeldzaam geleuter. Jij stemt zeker D666?
Jij doet het voorkomen alsof de meerderheid van de blanke (!) bevolking in de VS bestaat uit rijkaards. Niets is verder van de waarheid dan dat. Verreweg de meeste blanke Amerikanen zijn "average joe" en moeten sappelen om rond te komen. Toch gaan ze niet allemaal moordend en rovend de straat op, daar hebben ze ook geen tijd voor met hun 2 banen. Zouden die negers ook eens moeten proberen.....

Jafco | 25-04-21 | 11:31

Het was inderdaad zeer dom van Biden. Verbazingwekend daar de man met zo veel jaar wel beter weet.
Niettemin is het druk in de top 1000 van domste uitspraken van de 30.000 leugens van pres Bonkers Bonespur. Laat staan in de top 10. Daar zal Biden zich nooit kunnen meten.
De vraag is zeer terecht of Chauvin wel een eerlijk proces heeft gehad met het hel circus. Het is een omgekeerde OJ Simpson zaak. Die liep onder gejuich van de zwarte gemeenschap vrij terwijl die gemeenschap weet dat hij het had gedaan. Hier is het omgekeerde aan de hand en juicht men voor het hangen van een blanke man. Die de zaak ook maar overkomen is. Floyd had geen vals geld moeten uitgeven bij een zwarte winkel en hij had gewoon naar het bureau moeten meegaan. Dan was hij dezelfde dag weer vrij geweest in afwachting. Hij wist hoe het zou gaan.

MaarFeitelijk | 24-04-21 | 16:55 | 5

Ik vond de uitspraak zeer weloverwogen en de hele zaak zodanig duidelijk dat zelfs als Chauvin een zwarte agent was geweest, of zijn slachtoffer blank, dat exact dezelfde uitspraak had gevolgd. En dat is precies de bedoeling. Moord is moord

Epistulae_Morales | 24-04-21 | 18:22

@Jafco | 24-04-21 | 20:24: volgens Nederlandse wetgeving niet, maar volgens de Amerikaanse wel.. zucht..

Epistulae_Morales | 24-04-21 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Tatum is dus een racist.

Merkwaardeloos | 24-04-21 | 16:55

Die hele organisatie is feitelijk dus gebaseerd op bullshit. En linkse academici zagen dat het goed was.

staalvlechter | 24-04-21 | 16:55 | 1

justitie is vooral rechtse mensen aan het werk.

MaarFeitelijk | 24-04-21 | 17:25

Goed interview zeg, maar prime time op CNN ga je dit niet zien. En zou dat wel gebeuren worden de keiharde feiten over aandeel van 13% in de bevolking maar verantwoordelijk voor 50% van de delicten glashard keihard ontkent die hier door deze man worden geuit en de racismevlag gewoon weer gestreken. En dan gaan de democraten kijken hoe ze net als in Nederland ervoor kunnen zorgen hoe criminaliteitscijfers naar afkomst niet meer worden gepubliceerd, want zoals de man aangeeft: BLM is er alleen voor het publieke gewin.

Jan, Leiden | 24-04-21 | 16:53

Alsof Led Zeppelin het allemaal aan zag komen.
Sweet child in time
You'll see the line
The line that's drawn between
Good and bad
See the blind man
Shooting at the world
Bullets flying
Ohh, taking toll
If you've been bad
Oh Lord I bet you have
And you've not been hit
Oh, by flying lead
You'd better close your eyes
Ooohhhh bow your head
Wait for the ricochet

Mr_Natural | 24-04-21 | 16:53 | 7

* Deep Purple

Theodorus.Goldbach | 24-04-21 | 17:24

@Tikkie Terug | 24-04-21 | 17:00: Het staat op Deep Purple in Rock.

Rest In Privacy | 24-04-21 | 17:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Harde data en statistieken, daar houden die neo marxistische BLM'ers niet van.

Borghesia | 24-04-21 | 16:52

Tatum zegt ook eigenlijk niets nieuws. Ik heb dezelfde feiten en percentages waarover hij spreekt ook al uitgebreid in deze panelen en elders gelezen. Maar het is treurig dat het pas op TV komt als een zwarte man het zegt. IK had hetzelfde kunnen vertellen, maar mij vragen ze niks. Eigenlijk vragen ze me nooit wat. Allemaal omdat ik blank ben.

JvanDeventer | 24-04-21 | 16:52

De zwarte bevolking heeft inderdaad een geweldig pak boter op hun hoofd met hun racisme, geweld en dodelijke schietpartijen wit op zwart/bruin.
Agressie en andere handelingen zijn daar (USA, Afrikaanse landen en landen waar zij wonen) gewoon normaal. Zo worden problemen gewoon opgelost.

Ontwikkelde (voornamelijk witte mensen) gaan met elkaar in discussie en lossen het zo op i.p.v. "praten" met onze vuisten en wapens).

Kijk alleen al naar bekende video sites als worldstarhiphop fights en hoodsite etc. 99.5% zijn toch echt allemaal zwart/bruin. Niks racisme aan, gewoon objectieve waarnemingen.

TERUGVANWEGGEWEEST | 24-04-21 | 16:51 | 1

@Terug
Heel erg waar!

toetssteen | 24-04-21 | 17:31

Wij gaan deze gedragingen nog meemaken in NL.
Al die kinderen die ook doodgeschoten gaan worden hier in de auto of ergens anders, omdat papa een deal niet juist en correct is nagekomen.
Het begin is er al

Sjeintje | 24-04-21 | 16:50

De laatste Glenn Loury & McWorther episode ook een aanrader. Dat zelfs een Obama mee doet met de BLM race baiting 'not even supported by the data' is echt koekoek. Straks spiraalt het compleet uit controle als er weer iemand een zwarte kerk binnenloopt.

klimaatsloper | 24-04-21 | 16:49

Beetje jammer van dat "God bless you" aan het einde, maar wat een bijzonder sterk staaltje effectieve duiding van deze Tatum zeg. De man weet in de korte tijd die hij heeft in klare taal de juiste dingen te zeggen en de juiste toon te raken.

nietzomoeilijk | 24-04-21 | 16:48

Hij mag wel oppassen, straks pakken ze hem zijn kleurtje af.

Mr_Natural | 24-04-21 | 16:48 | 2

ik moest hardop lachen

Van Rossem | 24-04-21 | 16:53

hij is al half gekleurd.

MaarFeitelijk | 24-04-21 | 17:23

Generatie snowflake - Een gevaarlijk klein groepje linkse, veelal vrouwelijke, extremisten, die handelen op gevoel, in een "Alle witte mannen zijn van alles de schuld" verhaal. Is iemand nog verbaast ?

Nepnieuws, het bestaat wel degelijk in de Verenigde Staten (Ook al verguisden diezelfde mainstream media, voormalig president Trump)..

Nederlandop1 | 24-04-21 | 16:47 | 1

verbaasd wel.

MaarFeitelijk | 24-04-21 | 16:56

Oh en die kinderfoto’s van Rossem....
Kippenvel.
Ik begrijp dat je deze wel moet tonen om iets duidelijk te maken, maar toch......

Ruimedenker | 24-04-21 | 16:46

Onze treurbuizen importeren gretig het politiek correcte gemekker vanuit de USA. Sylvana’s kunnen met veel pers instemming doorgaan met irriteren. Ons rest alleen Gloria Trekker te steunen een van de weinige Galliërs die nog stand houden.

thanseeuwen | 24-04-21 | 16:44

Met de dood van Floyd is weinig verloren gegaan.
Strafblad als drugsdealer, zelf drugsgebruiker en heeft jaren in de bak gezeten vanwege een ernstig geweldsmisdrijf. Deed zichzelf voor als onderhoudsmonteur (of iets dergelijks) maar de vrouw des huizes vertrouwde het niet en voordat ze de deur dicht kont doen waren hij en zijn maten al binnen. Het hele huis werd doorgespit op zoek naar waardevolle spullen en toen dat niet aanwezig bleek te zijn drukte hij zijn pistool op de hoogzwangere buik van de vrouw.
En die vrouw was net als Floyd ook zwart.
Nee, Floyd zelf gaf geen zak om Black Lives.

leo de pejo | 24-04-21 | 16:44 | 14

@BobDobalina | 24-04-21 | 18:55: dat is ook niet persé de strekking.
Lezen!
Het is niet per definitie racisme.
Maar goed, als ik dat hier nog uit moet leggen, dom ja.
En dat niet omdat we het wel eens niet eens zouden kunnen zijn.

J-van-de-Bontekoe | 24-04-21 | 19:07

@Gelly P. Sprite | 24-04-21 | 18:29: het wordt er door de rechter en zelfs de aanklager helemaal niet bijgesleept. Motief wordt helemaal niet aan de orde gesteld. Er wordt aan de orde gesteld dat Chauvin Floyd ombracht omdat het hem schijnbaar helemaal geen zak uitmaakte. Gewoon.. omdat het kon, dus..
Dat dat weer kwam omdat Chauvin misschien wel in een ontiegelijke rascistische maatschappij opgroeide en zelfs niet beter zou kunnen weten, is a) geen excuus meer en b) zijn probleem.. als in: hij gast de prijs betalen.

Epistulae_Morales | 24-04-21 | 20:55

@Epistulae_Morales | 24-04-21 | 20:55: nu sleep jij racisme er weer bij. Houd toch op met dat framen, ook al suggereer je “misschien”. Heb je het toch weer genoemd. Goed gedaan hoor.

Gelly P. Sprite | 24-04-21 | 22:46
▼ 11 antwoorden verborgen

Nou wil ik ook een apostrof in m'n naam.

obi1 | 24-04-21 | 16:44 | 2

Dat is geen naam, maar een diagnose.

Wijze uit het Oosten | 24-04-21 | 17:14

Brit'knee?

SDI | 24-04-21 | 17:15

Waar is greta

rein9576 | 24-04-21 | 16:44 | 1

Is thuis haar leerachterstanden aan het wegwerken.

Vuurspuger | 24-04-21 | 16:53

Een verademing om Brandon te horen spreken.
100% eerlijk, nuchter en met feiten onderbouwend.
Engels bbc- deugertje probeert het nog, maar krijgt de antwoorden, van een zwarte man nb. die hij niet verwachtte en hoopte te horen.
Het lijkt op het eind wel of het interview snel afgekapt werd.
Bravo Brandon!

Ruimedenker | 24-04-21 | 16:44 | 3

BBC geeft hem flink de ruimte. Wat is uw probleem?

MaarFeitelijk | 24-04-21 | 17:22

@MaarFeitelijk | 24-04-21 | 17:22:
Of ik een probleem heb?
Nee dus.
Maar goed, of je spreekt geen Engels, of je begrijpt lichaamstaal en attitude niet.
Kijk nog maar ‘s goed.

Ruimedenker | 24-04-21 | 18:19

Deze man zal door zwarten en hun blanke meelopers waarschijnlijk gezien worden als een overloper en een "bounty" hoewel hij niets anders doet dan de feiten en de waarheid vertellen. Maar al die BLM idioten zijn niet geïnteresseerd in feiten en de waarheid...

Jafco | 24-04-21 | 16:43

Brandon Tatum laat het geluid van het gezonde verstand horen. Maar het is precies zoals hij zegt: het gaat om liegende en geldbeluste politici en er zal niets veranderen. Ik begrijp nu ook waar het spraakgebrek van Mark Rutte met zijn "systemisch racisme" vandaan komt. Ook dat is gewoon weer een Amerikaanse kreet, rechtstreeks overgenomen voor gebruik in Nederland. God, wat heb ik een hekel aan die mensen waar die Tatum het over heeft.

JvanDeventer | 24-04-21 | 16:43 | 3

Het woord "systemisch" komt vooral uit de gekke kruidenvrouwtjes hoek. De types die zich 'bewustzijnscoach' noemen e.d.

Grachus | 24-04-21 | 18:16

Systemisch is toch gewoon een Nederlands woord hoor. Voor velen wellicht een te moeilijk woord maar dat maakt het er niet minder om. Voortaan beter opletten bij de juffrouw.

Bakkeleures | 24-04-21 | 20:32

Amerikaag (geen tikfout - red.) Nancy Pelosi. Hahaha. Nu we het over politiegeweld tegen zwarten hebben en ook over president Biden die blijkbaar kaag (geen tikfout - Vuurspuger) voor de fanfare uitloopt, woorden als niger mogen niet meer worden gebruikt, tenzij je president Kaag heet. nl.wikipedia.org/wiki/Sigrid_Kaag#/me...

Vuurspuger | 24-04-21 | 16:41

Die 27 miljoen zullen ze wel aan een goed doel gegeven hebben, verwacht ik zo.

Rest In Privacy | 24-04-21 | 16:40 | 3

Dat hebben ze zo op hoor. Dat wordt een jaar lang feesten en Cadillacs kopen, gouden sierraden, dikke villa met all eluxe voorzien en dan gaat er natuurlijk drugs aan te pas komen. Foute neven en nichten komen ook hun hand ophouden en wanneer er niet met voldoende poen over de brug gekomen word zullen er wel de nodige schietpartijen, mishandelingen en andere ongein volgen. Ik geef ze 2 jaar en dan zijn er 6 doden gevallen en ligt de hele familie uitelkaar.

clockandhammergame | 24-04-21 | 17:43

Zou idd mooi zijn om over een jaartje eens te gaan kijken hoeveel goeds ze voor hun gemeenschap hebben gedaan met al dat geld. Verwacht een mooie nalatenschap in de geest van al het goede uit Floyd's leven.

Mr Ker | 24-04-21 | 21:55

USA is done, het is klaar. Geef het nog paar jaar en het is het nieuwe Zuid Afrika. Wetteloosheid regeert, en gangs bepalen hoe en wat. Degene die wel verstand en geld hebben wonen dan in gated communities.

tjongerschans | 24-04-21 | 16:35 | 5

Volgens mij is het al jaren een beetje hetzelfde soort maatschappij hoor.. als je niet rijk bent woon je eigenlijk gewoon in een kutland

Epistulae_Morales | 24-04-21 | 18:19

Nee, de USA zal uit elkaar vallen in een noordelijk democratisch en een zuidelijk republikeins deel. Dat is op zich alleen maar toe te juichen. Zouden we hier in Nederland ook moeten doen. Afscheid nemen van elkaar en de GL/D66/PvdA gekkies gaan maar lekker een multiculti land met hun import worden en de beschaafde mensen in het andere deel. Dat is de enige weg naar een oplossing, zonder dat het hele land ten gronde gaat.

Grachus | 24-04-21 | 18:19

@Grachus | 24-04-21 | 18:19: Nee. Het zal uit elkaar vallen in een schakering. Grote steden > links/liberaal, platteland en kleine plaatsen > behoudend. De republikeinen en de democratie zijn, volgens de Amerikanen, "the stupid party and the guilty party". Oftwel 2 zijden van dezelfde medaille, die graaien en vreten uitzelfde trog. Er zullen meerdere staten/landen ontstaan, zoiets als Europa.

Arachne | 25-04-21 | 00:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Spot on GS en bij deze de tip om de podcasts van Glenn Loury en John McWhorter te beluisteren

naxapinu | 24-04-21 | 16:34

Sylvana en Akwasi kom er maar in!

Verderkijkert | 24-04-21 | 16:33 | 1

Nee, dat is institutioneel racisme dat een witte man eist dat er een mening van een POC moet komen.

NaughtiusMaximus | 24-04-21 | 19:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl