Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pitbull neemt leven van chihuahua

Kef kef kef *gloep*

Hartverscheurend nieuws uit de rode hoek van boksring dierenrijk. Twee leden van de canis lupus familiaris kregen het in Capelle aan den IJssel met elkaar aan de stok en het bleek een nogal eenzijdig onderonsje: een pitbull heeft het leven van een chihuahua beëindigd. Alsof je Rico Verhoeven in de ring gooit met een natte pannekoek. Het lijkt ons ook heel leuk een hond te hebben die alleen naar buiten mag met een muilkorf om zijn bek. En dan breekt de muilkorf en nu is de chihuahua ermee gestopt. De pitbull is meegenomen voor een gedragstest MAAR ZE ZOUDEN HET BAASJE EENS MOETEN MEENEMEN VOOR EEN GEDRAGSTEST. Wat wel zo is: een klein groepje pitbulls verpest het weer eens voor de rest. RIP, kleine hond.

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat een verschrikkelijke dingen maak je mee als "taakaccenthouder" bij de politie. In ieder geval een nieuw woord geleerd

batvoca2 | 21-04-21 | 07:22

Dat er nog steeds zielig naïef tokkie volk is dat met zo'n hond zijn geestelijke achterstand wil compenseren. Zielig volk.
En maar smoesjes ophangen. Helaas is het gros van deze "trotse hondenbezitters" niet eens in staat een krant te lezen, laat staan deze tegel.

strawdog | 21-04-21 | 00:52

Leuker zijn die verhalen waarin mensen door hun eigen shitbull worden aangevallen. Dan klinkt: dat doet ie anders nooit, toch even anders....

Het brein erachter | 21-04-21 | 00:24

Waarom willen mensen toch dit soort k.. honden hebben? Wat moet je met zo'n agressief best dat alleen met een muilkorf om uitgelaten kan worden?

JP1973 | 20-04-21 | 23:28 | 1

Zelfde reden als eenn audiof bmw. Compenseren.

Draaikontje | 21-04-21 | 07:56

Kennis van mij idem dito. Ze had een piepklein handtas-hondje dat aangevallen werd door zo'n gestoorde pitbull. Het beestje werd doodgebeten.

Gravin v Kippenbouth | 20-04-21 | 23:22
-weggejorist-
Gokmaar | 20-04-21 | 23:17

Hondenras gewoon verbieden. Veel teveel eigenaren zijn niet capabel. Punt. Wellicht dat dit ras ook kapot gefokt is, slechte bloedlijnen dat flink wat afwijkingen in de bovenkamer heeft veroorzaakt. Betutteling? Nee, het gaat veel te vaak ernstig mis, kan je nagaan dat het nog vaker net goed gaat en niet de krant of media weet te bereiken.

Hollandse_blauwe | 20-04-21 | 22:57

Pitbull kan hier niets aan doen, het is het baasje. Ik heb een Owcharka reu van ruim 100kg, super lief, trouw en speelt met alle honden. Deze hond is gevaarlijker dan een Pitbull als je hem niet opvoed. Maar hij luistert prima, nooit problemen, alle honden, ook pitbulls, hebben van nature respect voor hem. Hij vecht nooit, neemt het altijd op voor kleinere honden. Honden zijn niet slecht, het zijn de eigenaars.

MX-DADDY | 20-04-21 | 22:55 | 8

Van mij mag dat dier van je toch ongezien tegen de muur. Nou begrijp ik heus wel dat jij wat betreft honden Superman bent - dat denken al die kneuzen met vechthonden - maar er kan iets fout gaan en zo ja dan gaat dat op een verschrikkelijke wijze. Neem een hamster.

SergeantPierlala | 21-04-21 | 09:11

deze honden zijn gefokt om te doden, de kaakdruk van zo'n hond is abnormaal sterk

jeanette | 21-04-21 | 13:16

het gaat teveel fout met of dode of sterk getraumatiseerde honden en eigenaren tot gevolg, ze zitten massaal in de asiels en niemand die ze komt ophalen, dat is ook zielig

jeanette | 21-04-21 | 13:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Domme doorgefokte beesten. Laat gewoon weer wolven toe in Nederland als je een wat minder tamme natuur wil, die vangen af en toe een schap of kip maar zijn verder heel vriendelijk.

W_F | 20-04-21 | 22:09 | 2

Haal meteen die ondeugdelijke muilkorven uit de handel, voordat het volgende slachtoffer geen dier is.

W_F | 20-04-21 | 22:12

Dat rechtse mormel met die grote ogen, daar begint een wolf niet aan, heeft ook zijn trots.

P. Breidel | 20-04-21 | 22:41

In mijn buurtje zie ik regelmatig een tenger vrouwtje met twee sterke volwassen pitbulls rondlopen. Zij is duidelijk niet de sterke alfaleider die deze honden nodig hebben. Misschien haar man wel. Meestal luisteren ze wel, maar niet altijd en dan blijft ze maar roepen. Levensgevaarlijk.

zxcv | 20-04-21 | 21:39

Dit is het het hondje van mijn broer, het is een nachtmerrie. Muis, zo heette ze, was al 14 jaar zijn hondenkind, zijn alles. Zijn hart gebroken, we zijn er allemaal kapot van. Dit verhaal in de krant klopt ook niet, de eigenaar van de pitbull liep met de muilkorf in zijn hand. Mijn broer zat op een kleedje in het park en Muis lag naast hem te slapen. Zohuist is het echte verhaal in het AD geplaatst. Mijn broer is vandaag geïnterviewd.

Iris | 20-04-21 | 21:29 | 4

Zielig verhaal, veel sterkte. Arme hond.. Hoop dat de pitbull een spuitje kruigt. Achterlijke beesten.

Norbert-Oreply | 20-04-21 | 22:07

Vreselijk, En sterkte allemaal. Zowel pitbulls als hun bazen zijn vreselijke beesten.

Nuchternederland | 20-04-21 | 22:48

vreselijk

jeanette | 21-04-21 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Je hebt duidelijk iets te compenseren als je met een pitbull rondloopt. Zowel voor hond als baasje is uitsterfbeleid de juiste weg.

Papa Jones | 20-04-21 | 21:24 | 3

Onzin! Wij een chica ding, dochter een pitbull , chicading is de pitbull in deze en dochter hoeft niets te compenseren!

Magerder | 20-04-21 | 22:01

Gedragstest? Hebben ze nog een stuk of 6 chihuahuas voor z'n neus gezet en gekeken wat er gebeurde?

puszuiger | 20-04-21 | 20:56 | 1

Hahaha! Ik moest hardop lachen... niet leuk natuurlijk!

Magerder | 20-04-21 | 22:02

Ik heb zelf ook een pitbull, uit het asiel.
Over het algemeen zijn het super lieve beesten, maar ze hebben ongelofelijk veel energie en zijn vrij zenuwachtig en onrustig van aard en snel getriggerd.
Als je daar niet goed mee omgaat en ze niet veel aandacht geeft kan dat echt tot problemen leiden.
De mevrouw in het asiel vertelde dat er mensen zijn die in 2 jaar tijd 6 keer een hond naar het asiel komen brengen.
Het is onbegrijpelijk dat na alle incidenten van de afgelopen jaren en de overvolle asiels we nog steeds geen wetgeving hebben die verplicht om met een hond op cursus te gaan en die mensen verbied om ooit nog een keer een hond te nemen als ze hun vorige hond naar het asiel hebben gebracht.

Fele | 20-04-21 | 20:42 | 4

Keffertjes in de buurt die continu aanslaan...... wat een ellende.

ger1306 | 20-04-21 | 21:55

@fubarmf | 20-04-21 | 21:13:
Dat je geen verstand hebt van honden is wel duidelijk, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Ik denk dat je hier Fele voor tokkie uit aan het maken bent, terwijl hij uit liefde voor dieren zonder vooroordelen een hond uit het asiel heeft gehaald die anders misschien de rest van zijn leven daar had gezeten.
Dus de enige tokkie hier ben jij, sneuneus.

tsjajaja | 20-04-21 | 22:07

de muilkorf is verplicht, maar ja weer eens geen handhaving

jeanette | 21-04-21 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

"Dat doet hij anders nooit!"
Foute hondenrassen met foute eigenaren, slechte combinatie.

Reebensteeltje | 20-04-21 | 20:26

Website RTL: ‘Klein, doodnormaal beestje’

Ook Alice Vos schrok zich de blubber toen haar trouwe huisdier uit haar slof schoot. "Een kruising tussen een lhasa apso en een shih tzu, een klein, doodnormaal beestje dus", vertelt ze. Toen haar dochter zes maanden oud was, deed haar huisdier iets totaal onverwachts. "We lagen met zijn drieën op bed, toen ze ineens naar het gezicht van mijn dochter hapte. Ik was erbij dus ik kon gelukkig direct ingrijpen. Mijn hond was goed opgevoed en mijn dochter deed niets geks."

Waarom haar hondje ineens zo agressief reageerde, weet ze nog steeds niet. "Hoe goed je je huisdier ook denkt te kennen, een dier valt nooit helemaal te vertrouwen. Je kan niet in het brein van je hond kijken. Ik denk dat het te maken had omdat mijn dochter inmiddels groter was geworden dan de hond. Misschien voelde ze zich bedreigd."

Een maand na het incident besloot Alice haar hond weg te doen. "Ik heb er nog steeds pijn in mijn hart van. Maar het vertrouwen was geschaad."

Laten we ons druk maken over kinderen die soms voor hun leven verminkt raken door een hondenbeet!

theo-is-dood | 20-04-21 | 20:26 | 3

Pijn in mijn hart, ze spoort niet.

Papa Jones | 20-04-21 | 21:28

Een hond op de slaapkamer. Dat is dus wat er mis ging bij Alice. Geen verstand in het hoofd wat betreft opvoeden van honden. Ze zegt zelf van wel, maar dan had de hond dus nooit in de buurt van het bed kunnen komen.

Peerkeoud | 20-04-21 | 23:14

Honden aan de lijn houden. Zeker het soort dat met een muilkorf over straat moet. Vind sowieso dat mensen die een dier willen eerst maar door een instantie als geschikt aangemerkt moeten worden. Want helaas zoekt soort soort, en dan krijg je dus van dit soort beesten waarvoor je als normale honden eigenaar dan toch maar liever een blokje om wandelt.

Norbert-Oreply | 20-04-21 | 20:24

Gewoon een foei gesprek met de hond en daarna wat buurtcoaches en het komt allemaal weer goed.

A.I. van Dee | 20-04-21 | 20:21

Zie website Bureau Beke: “ Staffordshire-achtigen, Pitbulls en Rottweilers: deze hondenrassen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van bijtincidenten. Maar het zijn niet de enige veelbijters, blijkt uit een eerste inventarisatie van bijtincidenten.

De herdershond, die geen zogenoemde hoog-risico hond is, wordt ook genoemd als belangrijke veroorzaker. De herder maakt vaak andere dieren, zoals schapen en katten, tot slachtoffer; bij hoog-risico honden zijn het andere honden en mensen. Dat staat in het rapport 'Hoog-risico honden, een bijtend probleem?' van Bureau Beke en de Universiteit Utrecht.”

Toch typisch dat zo’n volkse krant als de T aandacht besteed aan een doodgebeten keffertje.
Terwijl er jaarlijks kinderen door hondenbeten in het ziekenhuis belanden. Honderden schapen worden doodgebeten. Daar lees ik zelden wat over.

theo-is-dood | 20-04-21 | 20:14

Wat is er eigenlijk met dat muilkorfgebod gebeurd? Een totaalverbod op bepaalde rassen mag natuurlijk ook. Nu was het een chihuahua (arm beestje), volgende keer is er misschien weer een kind de pineut.

MickeyGouda | 20-04-21 | 20:13 | 3

Nederland kent duizenden geboden en verboden. Maar handhaven...?

theo-is-dood | 20-04-21 | 20:15

Als je wilt weten waar de plaatselijke achterbuurt is, moet je kijken waar de meeste pitbulls lopen. Op zich reuze handig.

SergeantPierlala | 20-04-21 | 20:08 | 2

Dat is allang weer geweest, al die pitbulls zitten nu in het asiel.
En al die aso’s hebben voor hun vriendin nu zo’n harige pluisbol gekocht want dat past beter bij hun neppe bontkragen.

Fele | 20-04-21 | 20:46

@Fele | 20-04-21 | 20:46: Nou ja, zo'n flinke hond houdt anders de bontkraagjes wel uit de buurt hoor.

Peerkeoud | 20-04-21 | 23:17

Honden, een delicatesse. Vraag het de Zwitsers in Appenzell en Sankt Gallen.

P. Breidel | 20-04-21 | 19:58 | 2

Zou van Oeffelen ook hond op het menu hebben?

IkwilJinekwel | 20-04-21 | 22:22

Fokverbod voor hondeneigenaren
Dan zijn we er over 70 jaar vanaf

Ambiorix | 20-04-21 | 19:57

Een chihuahua is zo groot als een kroket en als een pitbull er per ongeluk eentje doorslikt duurt het 48 uur voor ie hem aan de andere kant weer uitschijt en dan is zo'n chihuahua natuurlijk allang gestikt.

Osdorpertje | 20-04-21 | 19:55 | 1

Ach kijk, humor om te lachen.

Von Knarrenstein | 20-04-21 | 21:57

Ben paar geleden naar hondenschool geweest,was erg leerzaam voor baas en hond.
Wel geschrokken van hoe veel bazen en bazinnetjes totaal geen controle hadden over hun hond.
Grommen naar eigen kinderen enz.
De instructrice moest soms hard ingrijpen,en dat vond men dan zielig en kwam niet meer opdagen.

De Profundus | 20-04-21 | 19:41

Slechte baas vooral. Dergelijke beesten moeten echt verboden worden. Vind ik.

Pieterman | 20-04-21 | 19:40 | 4

@Kabila de stijlloze | 20-04-21 | 20:07: totdat 'ie aan je arm hangt.

Berend_Breedreet | 20-04-21 | 20:21

Het aantal incidenten met pitbulls is vele malen minder dan bijv. met herdershonden.
Het probleem is dat hun beet zo krachtig is dat de schade meestal vele malen groter is.
Ik heb zelf ook een pitbull uit het asiel, maar ik ben het op zich wel met je eens, moet je honden die in potentie levensgevaarlijk kunnen zijn zomaar de “vrije hondenmarkt” op gooien.

Fele | 20-04-21 | 20:51

@Fele | 20-04-21 | 20:51: probleem is dat uitgerekend tokkies en kut Marokkanen een krachtige grote hond nemen. Puur als status symbool. Beest krijgt nog wat klappen en geen opvoeding. Dan is een “incident” zo gebeurd.

Er moet een wet komen dat tokkies geen kinderen en huisdieren mogen hebben na een curcus.

Eentje die minimaal 2000 euro kost.

fubarmf | 20-04-21 | 21:20
▼ 1 antwoord verborgen

(Waarom gedragstest? Toch niet meer nodig? One strike, out.) Nee, pitbullie slechte jeugd gehad, jaaa, wil je nog een stukje chihua, braaf, braaf. Ga maar poepie doen bij de buurman,, goed zo. Braaf.

dathoujetoch | 20-04-21 | 19:27

Dieren horen in het bos.

Boerenlogica | 20-04-21 | 19:19 | 3

Zeg dat maar tegen de walvis.

sjef-van-iekel | 20-04-21 | 19:40

En Indianen. Die schieten met bananen.

TaliSepatu | 20-04-21 | 19:55

Deze is heel gemakkelijk. Met een hond haal je een gedomesticeerd roofdier in huis en dat gaat in 99% van de gevallen goed. Soms gaat het mis en bij een chihuahua heb je dan wat krasjes op je enkel, bij een pitbull ligt je arm eraf (of erger).
Honden en honden houden prima, maar wel onder voorwaarden. Je krijgt een vergunning voor een hond en mocht dat beest ook maar één keer uithalen naar een andere hond (laat staan een mens) is het einde hond en einde vergunning (werkhonden daargelaten). Hond krijgt een spuitje en eigenaren zijn hun vergunning kwijt.
Ik heb liever te maken met een opgevoede pitbull (echt geweldige beesten) dan met die onopgevoede kut keffertjes die nooit eens 'nee' horen.
Laat 99 van die mini's maar eens los tussen een goed opgevoede pitbull. Je hebt uiteindelijk nog maar één spuitje nodig en die is niet voor de pitbull.
Anyway, honden liefhebber hierzo en zeker geen pitbull fan (ridgeback it is) en ik weet wat het zijn. Bij onbekenden ben ik er altijd bij en pas als ik zeker weet dat hond en de ander door één deur kunnen laat ik het los.
Honden zijn de liefste en trouwste maatjes die er zijn maar alleen als je niet alleen de eigenaar maar ook de baas bent. Zodra een hond ook maar een beetje het idee krijgt dat hij/zij ergens mee weg kan komen gaat het mis. Houdt ze bezig, beloon ze voor goed gedrag en ben heel duidelijk met grenzen en dan gaat er ook bij een pitbull niets mis (sterker nog, die luisteren wel).
Dit geval is duidelijk; niet opgevoed keffertje legt het af tegen een net zo goed niet opgevoede pitbull. Keffertje verliest, pitbull krijgt een spuitje en beide eigenaren mogen opnieuw hun best doen voor een vergunning... ownee, dat is er nog niet

Gampel | 20-04-21 | 19:13 | 6

@nieuwe_Deen | 20-04-21 | 19:31: Die verhalen zijn er ook maar maakt ook geen verschil. Zodra een hond bijt is het klaar, bij zowel de hond als de eigenaar. Einde verhaal voor de hond (we doen ook geen gedragsanalyse bij koeien) en einde vergunning. Een hond bijt niet en als hij dat wel doet (behalve uit training of pure zelfverdediging) is er iets mis. Of met de hond zelf of met de opvoeding.
Met de hond zelf... spuitje
Met de opvoeding... einde vergunning en spuitje voor de hond want voor wie of wat wil je dat beest nog rehabilliteren?
Nogmaals, het is niet de schuld van de hond maar een psychiatrische kliniek voor beesten met een trauma gaat me veel te ver

Gampel | 20-04-21 | 20:00

@Dr.Platypus | 20-04-21 | 19:46: Ik heb twee keer gezien dat een Weimaraner (=staande hond) een kind beet. Meer precies, dat waren twee verschillende Weimaraners en twee verschillende kinderen. In casu jachthonden waarmee gejaagd werd. En toch gaat het fout

theo-is-dood | 20-04-21 | 20:34
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
JeMotWat | 20-04-21 | 19:10

Dat doet ie anders nooit hoor.

Braboblanke | 20-04-21 | 19:07 | 2

Beetje flauw.

aamert | 20-04-21 | 19:14

Gedragstest moet spuitje zijn.

Pitbulls (én hun baasjes) svp allen overrijden indien je ze tegenkomt met de auto.

Schwanzeleber | 20-04-21 | 19:02 | 2

Generaliseren is ook een vak

TaliSepatu | 20-04-21 | 19:57

Oproep: Voor de gedragstest wordt nog een vrijwilliger met een chihuahua gezocht.

obominotie | 20-04-21 | 19:02

De eigenaar van die pitbull hoeft niet naar een gedragstest, hoor, dat kan ik hier ook wel:
- trainingsbroek
- witte sokken in badslippers
- als het mooi weer is zet ie zijn autoradio op 10 en gaat er met een krat bier naast zitten zuipen. Barbecue d'r bij
- Als het geld op is laat ie weer een nieuw veldje planten groeien op zijn zolder.
Ik hoop met dit beeld van een blanke tokkie op een column bij Joop uiteraard

skoftig | 20-04-21 | 19:01 | 1

Maw: tuig. Volk dat helaas net niet dom genoeg is om zichzelf voort te kunnen planten.

Norbert-Oreply | 20-04-21 | 22:16

snap het niet, is die chihuahua door een hartstilstand overleden van de schrik, volgens mij lees ik dat die pitbull een muilkorf om had?
Of was de chihuahua degene met de muilkorf om, en kon die 'm niet op tijd afzetten om terug te bijten?
Zomaar een vraag hoor

Stijlloser_from_NL | 20-04-21 | 18:56 | 2

oh wacht muilkorf brak af, effe leren lezen voor ik post

Stijlloser_from_NL | 20-04-21 | 18:57

De muilkorf brak, als mijn ogen me niet bedriegen.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:57

Ooit hadden wij een soort Jack Russel Terrier achtig hondje, ik ken die rassen allemaal niet. Was super enthousiast en blij hondje. Maar altijd goed opletten dat de deur niet open bleef want dan ging ie er als een speer vandoor. Hier voor op het enorme grasveld zitten 's avonds in het donker altijd een boel konijnen en dat vond ie interessant. Op een avond rond 23:30 uur lukte hem het om de voordeur uit te rennen richting die konijnen. Had geen nut dat beest te roepen. Heb de voordeur maar open laten staan. Eerst waren we bezorgd of ie wel terug kwam. Gewoon maar even afwachten. Kwartier later kwam ie hijgend weer binnen. Heb 'm uitgelachen, hij had niet eens een konijn meegenomen.

Leptob | 20-04-21 | 18:56

Guns don't kill people, people do.. Ok zo'n slap zinnetje. Zijn gewoon psychiatisch patienten die honden. D'r kan gewoon wat knappen en hun aanval is desastreuzer dan de gemiddelde hond. Verbieden, neem maar een Golden Retriever.

Forwaards | 20-04-21 | 18:55

Wat me betreft alle pitbulls preventief een gedragstest afnemen. 9mm tussen de ogen als ze dan niet agressief worden mogen ze weer mee terug met hun baasje.

Sr Semtex | 20-04-21 | 18:55

De hond in de Pit vinden.

Ruimedenker | 20-04-21 | 18:54

Chihuahua uit z’n lijden verlost was een betere titel. Er is vrijwel geen hond die zover doorgefokt is op uiterlijke kenmerken dat iedere dag van z’n leven een pure naar adem snakkende hel is.

johoost | 20-04-21 | 18:53

Mijn vrijgezelle tante had op haar 75e een hondje gekocht voor de eenzaamheid, zo'n klein wit bolletje. Beestje was 3 maanden oud toen hij tijdens het aangelijnd uitlaten vermorzeld werd tussen de kaken van een ontsnapte herder. Die herder dacht waarschijnlijk dat het een tennisbal was.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:53

Het is te gemakkelijk om de pitbull hier de schuld te geven. De meeste chihuahuas zijn on opgevoede gestoorde beesten die weinig gebalanceerd honden gedrag vertonen. Ben zelf niet er blij met de pitbull want killen zit in de genen, vaak dioe verstopt. Maar nogmaals chihuahuas misdragen zich vaak alleen zijn de gevolgen daarvan natuurlijk wel kleiner.

gnidegna | 20-04-21 | 18:52 | 1

Yep. Chihuahua eigenaren socialiseren die kleintjes ook nooit. Zodra er een wat grotere hond (bijna alle honden dus) aan komt wordt het kleintje opgepakt. Zo verkeerd.

Peerkeoud | 20-04-21 | 23:27

Ik beschouw mezelf als Darwinist, maar ben er nog niet helemaal uit qua stellingname hierin..

Frits_Binkestein | 20-04-21 | 18:52

Dat is trouwens geen hond, maar een Chinchilla.
Chinchilla, Chihuahua, Chiquita..

Ruimedenker | 20-04-21 | 18:51 | 2

.. Bananen, DelMonte, perziken, meloenen, kwarktassen.
Zo.

Montgomery Burns | 20-04-21 | 18:57

Chaquira

ariedeknaller | 20-04-21 | 19:36
-weggejorist-
PradoPerez | 20-04-21 | 18:47

De familie vd chihuahua zal genadeloos wraak nemen.
LickBull hangt binnenkort aan een viaduct.
Dat scheel een bull kartel.

Ruimedenker | 20-04-21 | 18:47

Ze zouden het baasje ook verplicht moeten laten lopen met een muilkorf? Weten we meteen dat die niet wijzer is dan de hond zelf.

Jan, Leiden | 20-04-21 | 18:47 | 2

Daar hebben we tatoeages voor uitgevonden.

johoost | 20-04-21 | 19:00

@johoost | 20-04-21 | 19:00: Gast, serieus. Lang geleden klopte zo'n typering misschien maar als je nu nog zoiets roept ben je hopeloos ouderwets.

TaliSepatu | 20-04-21 | 20:01

Altijd hetzelfde liedje, van die gasten met een te kleine pik die dat moeten compenseren door met zo'n trieste pitbullachtige rond te gaan lopen. Aanpakken dat schorem.

Spring Bruissteen | 20-04-21 | 18:47

Was het nou een westerse of niet westerse allochtone hond. Is belangrijk voor de statistieken heb ik begrepen.

Eddy67 | 20-04-21 | 18:46

Ja precies.

Sinterbikske | 20-04-21 | 18:48

Ik zie vaak van die potige kerels een chihuahua uitlaten, dat is wel een grappig beeld.

FogerRederer | 20-04-21 | 18:42 | 3

Heb je wel eens in de spiegel gekeken en jezelf de vraag gesteld wat de zin van het leven is?

Sinterbikske | 20-04-21 | 18:46

Lol ik denk dat potige kerels heel adequaat is.

knutsel_ | 20-04-21 | 18:47

De meeste bijtincidenten met een pitbull zijn tussen het moment wanneer je hem een bandana omdoet en hem een zonnebril probeert op te zetten.

BrutusBosch | 20-04-21 | 18:40

Pitbull aan de lijn van een geschoren vent met tattoos en trainingspak. Een verlate abortus is op zijn plaats.

Normpje | 20-04-21 | 18:39

Je moet tegenwoordig gewoon een blaffer meenemen als je de hond uit gaat laten.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:38 | 2

Nice.

Patje | 20-04-21 | 18:38

Knap.

Normpje | 20-04-21 | 18:40

Nu is het klein hondje. Volgende keer een klein kind

zuurtjeregen | 20-04-21 | 18:37 | 1

Nog niet gedood maar vaak (zwaar) verwond.

Buiswater | 20-04-21 | 18:41
-weggejorist-
Tonythelonley | 20-04-21 | 18:36 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind het racistisch om maar steeds dat hondenras te benoemen. Het CBS is er ook mee gestopt. Vanaf nu heten pitbulls, kuttelikkertjes en platsnuitjes gewoon “[doe een voorstel]”.

Zeddegeizot | 20-04-21 | 18:35 | 1

Viervoeter?
Dan pakken we meteen een groot deel van het dierenrijk mee.

MooseNL | 20-04-21 | 18:46

Lijkt me eerder een Franse Bulldog op die stairway to heaven. Doet me er trouwens aan denken dat ik uien en knoflook op het boodschappenlijstje moet zetten, ga morgen gevulde paprika’s eten, dat heeft dan weer niets met Frankrijk te maken maar wat maakt het ook uit.

Sinterbikske | 20-04-21 | 18:35 | 1

Uien en knoflook op het lijstje? hebben wij standaard altijd in huis.

uisge baugh | 20-04-21 | 18:48

Klein kutkeffertje daagt grote hond uit?

Tater salad | 20-04-21 | 18:35 | 2

Klein hondje wordt uit elkaar getrokken door een doorgefokte kutvechthond. Lijkt me meer accurate beschrijving.

Knitty | 20-04-21 | 18:42

NOS app: honden en hun baasjes: waarom sterven kleine honden in de buurt van grote honden?

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:46

69% van fatale incidenten in VS is met Pitbull. Gevolgd door 13 % mixed breed, die in meeste gevallen Pitbull genen bevatten. Dan komt 8% Rotweiler en daarna lage percentages andere honden. Mogelijk bijten sommige andere honden meer (argument #1 pitbull eigenaar), maar als een Pitbull gaat bijten houdt hij niet op en kent geen genade. Ik zie ze vaak los lopen. De eigenaar maakt zich geen zorgen want zij hond redt zich wel, maar als mijn hond slachtoffer is dan zit die pitbull die avond niet meer op de schoot van de eigenaar.

Tapioca pudding | 20-04-21 | 18:34 | 3

Klopt. De fatale aanvallen van vechthonden in de VS betreffen niet alleen honden en katten helaas. Ook menselijke slachtoffers, vaak kinderen. Wellicht dat teckels vaker een hapje uitdelen. Wat een pittbull/stafford doet is echt iets anders.
Aanvallen om te doden en uit elkaar te scheuren en ze 'lossen'niet. Ik heb het meegemaakt, compleet waanzinnig wat er gebeurt. Mijn hond heeft het ternauwerdood overleefd. Afschaffen die rassen.

Knitty | 20-04-21 | 18:40

Precies de eerste de best pitbull die mijn hond aanvalt wordt ter plekke ontweid.

WeirJack | 20-04-21 | 18:51

Pitbull laten inslapen, samen met de baasjes.

Ad Hominem | 20-04-21 | 18:34

Weet je wie ook dood is?

hoejeheette | 20-04-21 | 18:33 | 4

Hoe heette ie ook alweer?
Was vandaag z’n Geburtstag?

Sinterbikske | 20-04-21 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Beste GS redactie. Laat jullie wederom van je beste kant zien en start een crowdfund voor de aanschaf van een nieuwe chihuahua.

Plintenladder | 20-04-21 | 18:33 | 3

Ik betaal niet mee aan dat soort gedrochten.

BobDobalina | 20-04-21 | 18:40

Ja hoor, dat is iemand zijn kindje! Zullen we de volgende keer ook geld inzamelen als iemand zijn zoon is doodgereden zodat hij een nieuwe zoon kan adopteren?
(mijn excuses, ik overdrijf graag)

Patje | 20-04-21 | 18:43

Den Haag heeft een rattenprobleem. Gratis op te halen, lijken er heel veel op.

Forwaards | 20-04-21 | 18:53

Bij die foto moest ik aan dit harpduo denken met hun versie van stairway to heaven, waarbij ze aan het eind als engeltjes de trap oplopen www.youtube.com/watch?v=2U7TDOtfxts

IndoFortuyn | 20-04-21 | 18:32

Is er al een crowdfundingsactie gestart?
Wanneer is de stille tocht ?
En wie stelt kamervragen?

laurentius | 20-04-21 | 18:32

Veel kinderen zijn veel gevaarlijker en die lopen gewoon los rond op straat.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:31 | 1

Als die kinderen volwassen worden...dan krijg je pas gezeik.

nobodiesunmighty | 20-04-21 | 18:48

In beginsel huldig ik natuurlijk het principe: hoe minder chihuahua's hoe beter... Maar proactief optreden is beter dan reactief. En dan kunnen we het ook nog hebben over een pittbull als middel.

ikbenhet | 20-04-21 | 18:31

Beide beesten zijn gewoon kudt. Neem gewoon een tor of een vlinder. Nooit problemen.

Lochos | 20-04-21 | 18:31 | 7

Lochos | 20-04-21 | 18:31
Neem eerst een wandelende tak alvorens je aan een tor begint.

van der g | 20-04-21 | 18:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo moe van dat het ligt niet aan de hond maar aan de baas geneuzel. Tis een combinatie van speciaal gefokte vechthonden die niet stoppen en tokkie baasjes die er op kicken. Gewoon weer verbieden dat soort verknipte honden. En die baasjes verbieden dieren te nemen.

Omzwicht | 20-04-21 | 18:29 | 2

Ja. Ook voor tokkie azen vaak een te moeilijke hond. Ga maar, asielfoto's kijken.

Otto Normal | 20-04-21 | 18:33

Het ligt inderdaad aan de rassen die speciaal gefokt zijn om te vechten. Waterhonden zwemmen graag, retrievers retrieven, border collies drijven schaapskuddes. Daar zijn de rassen voor gefokt. Maar vechthonden zijn gefokt om op de kinderen te passen als nanny dog, aldus de tokkie baasjes.

Knitty | 20-04-21 | 18:48

chihuahuas lijken ongevaarlijk maar ze vliegen zo naar je strot om je hoofd er af te bijten.

Gulliver | 20-04-21 | 18:29 | 3

U bent in de war met witte konijnen.

Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 18:35

Niet helemaal: je doet je mond open en de chihuahua spring in je luchtpijp: deaud ben je.

ZoekEenVrijeNick | 20-04-21 | 18:47

@Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 18:35:
A rabbit? One rabbit stew coming right up!

Basil Fawlty | 20-04-21 | 18:49

Alle honden zijn fascisten.

hoejeheette | 20-04-21 | 18:29

Die doorgefokte moordwapens moeten weg. Ik heb niks met die kleine handtashondjes, maar ik heb nog nooit een normale vent zien lopen met een pitbull.

Zeddegeizot | 20-04-21 | 18:28 | 2

Onzekere mafklappers die hun hond als wapen gebruiken.

zuurtjeregen | 20-04-21 | 18:39

Zo is natuur

FogerRederer | 20-04-21 | 18:28 | 2

Huh? Honden bijten elkaar niet dood. Alleen rare honden doen dat.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:30

Nee, ik voel mij veiliger tussen een roedel wolven dan 1 pitbull op mijn lippen.

van der g | 20-04-21 | 18:33

Ben al lang van mening dat Pitbulls verboden moeten worden, want het is een buitengewoon agressief ras dat in het verleden al zo vaak dood en verderf heeft gezaaid, dat er nu maar eens paal en perk gesteld moet worden aan het bezit hiervan. Tevens het feit dat dit hondenras een bepaalde aantrekkingskracht heeft op mensen die je niet snel vindt op de plaatselijke hockey of volleybalvereniging, maakt het al helemaal doodeng.
Weg met de Pitbull!

van der g | 20-04-21 | 18:28 | 1

Liefst ook met de baasjes, maar ja dat kan niet helaas.

Kattie | 20-04-21 | 18:55

Als je het over de schutting kunt schoppen is het geen hond.

Brabeaulander | 20-04-21 | 18:27

Een poes is a joy forever.

Ernst Oosters8389 | 20-04-21 | 18:27 | 2

Hoe dan, die krengen zijn nooit thuis.

Penus Decoratus | 20-04-21 | 18:30

Wat voor een poes bedoel je?

matatwork | 20-04-21 | 18:57

In 100% van de gevallen hoort er een halftamme, ordinaire tokkie bij de Pitbull. Wat er leuk is aan die hond weet ook niemand. Bovengemiddeld aanwezig in Vogelaarwijken. En enkel in het nieuws met incidenten. Al decennialang. Weg met dat ras joh.

de Voorzittert | 20-04-21 | 18:27

Doet ie anders nooit. Eindeloos zeiken over halvering van de veestapel, maar de helft van de hondenstapel ruimen ben ik voorstander van, scheelt enorm veel milieubelasting en voer. Kunnen ze normale gewassen verbouwen die je naar Afrika kan exporteren dan komen ze hopelijk niet naar hier. Ongedierte moet je opruimen, zeker pitbulls en die kleine keffertjes van Patricia Paay ook.

IndoFortuyn | 20-04-21 | 18:26 | 5

@ole guapa | 20-04-21 | 18:32: + nog veel meer.. afknallen

MooseNL | 20-04-21 | 18:50

@ole guapa | 20-04-21 | 18:32: En ze poepen in andermans tuin.

Knitty | 20-04-21 | 18:50

Een woningbouwvereniging kan eenvoudig verbieden dat zijn huurders honden houdt in woningen of flats van die woningbouwvereniging. Dat ruimt lekker op. Je weet dan ook dat de kans op trainingspak tokkies in jouw flatgebouw afneemt.
Meteen mee beginnen door heel Nederland

theo-is-dood | 20-04-21 | 20:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De enige die hier goed over zou kunnen oordelen is Cesar Millan.

kweethetooknietbeter | 20-04-21 | 18:26 | 4

Vergeet Martin Gaus niet.

Usumani | 20-04-21 | 18:33

Cesar Milan zit er vaak compleet naast, bovendien had hij zelf een vechthond. Alleen dat al maakt hem ongeloofwaardig.

Knitty | 20-04-21 | 18:51

Choke chain Cesar

P-unit | 20-04-21 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het slaat echt nergens op dat je zonder enige vorm van vergunning zo'n vechtmachine mag houden. Laatst ook weer zo'n tokkiekind van 40 kilo met zo'n reuzachtig stel kaken op poten. Alsof zij die hond houdt als ie ergens achteraan wil. Het zijn sowieso vaak de randfiguren die zo'n vechthond kopen, want stoer.

ZureKoek | 20-04-21 | 18:25
-weggejorist-
wapster | 20-04-21 | 18:24 | 2

Ik dacht dat dit soort dingen alleen maar gebeurden in films als A Fish Called Wanda.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:24 | 1

Ach ja, u is een cultureel verantwoord iemand.

J-van-de-Bontekoe | 20-04-21 | 18:43

Zag laatst een hond gras eten. Serieus. Nou, dan geloof je niet.

RickTheDick | 20-04-21 | 18:23 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou heb ik hier in de panelen al best vaak verteld over mijn contacten met vrouwen die het oudste beroep ter wereld uitvoeren. En dat begint natuurlijk wel een keer saai te worden. Maar als het over chihuahua's gaat, moet ik meteen weer denken aan een blonde hoer die ik kende, die er zes had. Hoeren lijken wel de rode draad in mijn leven.

Leptob | 20-04-21 | 18:23 | 8

@Penus Decoratus ; yep, als ik wil wel!

Snaajoe | 20-04-21 | 18:38

Die dag werd het wereldrecord gemengd doggy style verbroken.

I.P standing up | 20-04-21 | 18:56
▼ 5 antwoorden verborgen

De een mag met een levend moordwapen op straat lopen en een ander wordt opgepakt als hij een vlindermesje heeft.

Patje | 20-04-21 | 18:22 | 1

Vlinderhond of vlindermes, allebei verbieden.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:26

Waarom nemen ze de eigenaar niet in beslag voor een gedragstest?

SaikOo | 20-04-21 | 18:21

Ik ben een honden man maar het blijft lastig om honden die duizenden jaren door mensen zijn gefokt voor bepaald gedrag, in het geval van de pitbull bijten en aanvallen. Voor de drijfjacht, om mee de strijd en conflict in te nemen of te bewaken. Om die in de bebouwde kom te houden. Dat er in gefokte gedrag. Genetisch bepaald. Is gewoon niet zomaar onder controle te krijgen of te houden. Die beesten zijn gereedschap, wapens. En dan heb ik het nog niet over de types die vaak dit soort honden leuk vinden.

P-unit | 20-04-21 | 18:20

Verschrikkelijk. Mijn Ridgeback werd een keer achternagezeten door een Chihuahua. Ik zie het weer voor me, zijn baasje en ik kwamen niet meer bij. En van Pitbulls moest mijn hond niks hebben, net als ik. Lag niet aan de honden maar aan de baasjes natuurlijk.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:18 | 2

Ridgebacks moesten toch de boerderijen in Rhodesie beschermen? Als ik ze hier zie komen ze heel vriendelijk over. Geen Boerboel of Rottweiler. Laatstgenoemde figureert nog al eens in films zoals The Omen of Pink Floyd The Wall.
Ridgebacks lijken mij heel relaxed.

Arnold Layne | 20-04-21 | 18:27

@Arnold Layne | 20-04-21 | 18:27:
Zolang je ze niet als een hond behandelt zijn het de meest relaxte honden die er bestaan. Ze hoeven ook niet zonodig om 7 uur 's morgens al uit, ze slapen liever uit. Maar je kunt alle honden vals maken.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:29

Ja sorry hoor. Dit maakt mijn verhaal weer los. Zelfde meegemaakt. Maar heb toen die pitbull verzopen. Pokkebeesten.

hotnot | 20-04-21 | 18:17

Chihuahua Lives Matter!

Louter Leuter | 20-04-21 | 18:16 | 1

Je Suis Chihuahua

Usumani | 20-04-21 | 18:39

Het CBS zou dit niet een pitbull noemen maar een hondje... zo generaliserend weer dit.

Datzullenwenogweleen | 20-04-21 | 18:15 | 1

Anders moedig je hondendiscriminatie aan! Veronderstel dat zo'n hond daar onder moet lijden.

Knitty | 20-04-21 | 18:54

Capelle a/d IJssel.

Nuff said.

Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 18:15

Het is tijd voor totale vermenging van alle hondenrassen.

RickTheDick | 20-04-21 | 18:15

Beide rassen zouden beter niet bestaan (inclusief hun eigenaren).

mr_awesome | 20-04-21 | 18:15 | 2

Dank je wel. Hier twee ex-broodfokteven
(chihuhuas). Beesten hebben hier een goed leven zonder dat het puppy-legmachines zijn.

ZoekEenVrijeNick | 20-04-21 | 18:54

Pitbulls zijn een stuk liever als hun tanden zijn verwijderd.

Gulliver | 20-04-21 | 18:13

Bij stap 1 ging het al fout.
"Procedure: 1. First kill the dog as humanely as possible."
Tja pitbulls staan nou niet bekend om hun culinaire talenten.

keestelpro | 20-04-21 | 18:15

Ik kan het over het algemeen goed vinden met honden. Met pitbulls heb ik voor zover ik weet geen ervaring. Ben opgegroeid met een Duitse herder en heb jarenlang een krantenwijk gehad in het buitengebied. Dus als ik in de buurt van de brievenbus kwam, kwamen er vaak een, twee of drie waakse honden op mij afgerend. Die liet ik rustig aan mij snuffelen, gaf ze wat aandacht en vervolgde mijn route. Het waren allerlei soorten honden. Geen idee of daar ooit een pitbull tussen heeft gezeten. Om maar even tot de kern van de zaak te komen: ik ga een brief naar het CBS sturen om voortaan geen onderscheid meer te maken tussen soorten honden.

Leptob | 20-04-21 | 18:11 | 3

Fijn. Dat interesseert echt geen hond

Montgomery Burns | 20-04-21 | 18:15

Mijn hond heeft een tijdje verkering met een pitbull gehad. Bruno was een super lieve hond maar was te klein voor haar. Ik had sowieso het idee dat mijn Nina lesbisch was.
Op een dag was Bruno verdwenen.
De huiseigenaar was bang voor hem en ik vermoed dat hij hem met zijn machette een kopje kleiner heeft gemaakt.

Gulliver | 20-04-21 | 18:16

Kees, je bent een beste vent. Maar zo een libelle afbeelding.... Een handtashond met vleugeltjes? En een regenboogje, op een wolkje? Wel echte edelkitsch.

ole guapa | 20-04-21 | 18:36

Word Nederland niet te klein om een hond te bezitten in een grote stad?

Patje | 20-04-21 | 18:10 | 5

een 1 hond per gemeente beleid lijkt me wel wat. Er zijn van die plekken in de stad waar alle honden moeten pissen en godskolere wat ruft het daar. Je zou maar op de vekeerde dag naar je huis van 3.5 ton gaan kijken en op de dag dat je daar intrekt blijkt er 50 meter verderop zo'n pisplek te zijn.

Wollweberi | 20-04-21 | 18:31

@Patje klopt in ging een beetje los. Maar het antwoord op je vraag, nee wat mij betreft niet.

Snaajoe | 20-04-21 | 18:33

Mensen vergeten wel eens dat honden ruimte en beweging nodig hebben. Anders worden het gestoorde agressieve vetzakken. Honden zijn wat dat betreft net mensen.

thanseeuwen | 20-04-21 | 20:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een verschrikkelijk nieuws, en dat op Dogeday.

Montgomery Burns | 20-04-21 | 18:09 | 2

Is dat de nieuwe naam van Hitler?

lekgoot | 20-04-21 | 18:26

Tja, volgens mij mag je in Nederland ook geen wolf, hyena of puma als huisdier houden om vrolijk op het hondenuitlaatveldje los te laten. Al "dat doet ie anders nooit!" roepend.

Timide_Aso | 20-04-21 | 18:07 | 3

Deze was "ontsnapt" en de "muilorf afgebroken".
Of gewoon zonder dat ding op losgelaten. Dat kan ook.

2voor12 | 20-04-21 | 18:12

Wolf, hyena of puma zijn niet gedomesticeerd hè. Hondjes kun je doen luisteren, baasjes vergeten dat soms en zijn lui in het opvoeden van hun hondje.... Moet je niet doen bij een pitbull al noemen ze dat 'Nanny dogs'.

Zwezerik | 20-04-21 | 18:14

@Zwezerik | 20-04-21 | 18:14: ja super "gedomesticeerd", als ze zonder die opvoeding niet van nature al een chill karakter hebben. Een labrador zie ik dit bijvoorbeeld niet zo snel doen, wat voor flut opvoeding die ook gehad heeft.

Timide_Aso | 20-04-21 | 18:28

een klein groepje *pitbull-baasjes* verpest het weer eens voor de rest.

Andiamo | 20-04-21 | 18:07

Die chihuahua was vast irritanter dan die pitbull.

joajoa | 20-04-21 | 18:06

Gedragtest; kogel door kop en geen gedrag daarna waargenomen. Zaak gesloten.

Risingson | 20-04-21 | 18:06

Ze hadden nooit chihuahua`s uit moeten vinden.
Dat is tegen de natuur.

Mr.Crowley | 20-04-21 | 18:05 | 2

Het zijn ook geen ho den, maar gaan door het leven als kuttelikker.

Astroturfer | 20-04-21 | 18:16

Ik heb wel eens ergens gelezen dat ze constant koppijn moeten hebben omdat hun brein te groot is voor hun schedel.

knutsel_ | 20-04-21 | 18:42

Ik dacht dat er jaren geleden al een fokverbod en uitsterf beleid was ingesteld voor dit soort tbs dogs.

Trumme | 20-04-21 | 18:05 | 3

Helaas kunnen tokkies gewoon door blijven fokken...

Remi A. | 20-04-21 | 18:07

@Remi A. | 20-04-21 | 18:07: seks met dieren is verboden, ook voor tokkies.

Astroturfer | 20-04-21 | 18:17

Dat heeft Carola Schouten weer opgeheven.. Je moet naar 'het individu' kijken en niet zomaar generaliseren over een ras met ingefokte eigenschappen.

Knitty | 20-04-21 | 19:00

Een kudtbull.

Conan de Rabarber | 20-04-21 | 18:05

Die foto van die kleine hond onderweg naar de hemelpoort roert me tot tranen.
Zo zielig.

keestelpro | 20-04-21 | 18:04

Goh, je verwacht het niet. Pitbulls zijn zulke lieve honden. Gewoon verbieden dat ras. Dit speelt al decennia. En ja, ik geloof best dat als je de hond goed opvoedt de kans heel klein is dat dit gebeurt, maar dat is hetzelfde met vuurwapens: we verbieden ze niet vanwege de bezitters die er verantwoordelijk mee omgaan.

BobDobalina | 20-04-21 | 18:04 | 3

Je kunt prima een vuurwapen krijgen als je voldoet aan een hele hoop eisen.

JWZ_JMK | 20-04-21 | 18:42

@JWZ_JMK | 20-04-21 | 18:42: Een hond en z'n tanden hoef je niet thuis in 2 verschillende af te sluiten kasten te bewaren, maar daar mag je in veel gevallen zo mee naar buiten.

Dezenaamhier | 20-04-21 | 18:50

chihuahua's verbieden, zo kapot gefokt dat ze met niesen een oog verliezen. Of je neemt een handtas, of je neemt een echte hond. Allemaal kutwijven, die een chihuahua hebben.

Hemmenaar7 | 20-04-21 | 19:52

13 procent van de pitbulls is verantwoordelijk voor 50 procent van de bijt incidenten

Icewallowkum | 20-04-21 | 18:03 | 2

50 % van de chiwawas zijn verantwoordelijk voor de overige incidenten. Iets met uitlokking en slachtofferrol

Astroturfer | 20-04-21 | 18:20

@Astroturfer | 20-04-21 | 18:20: Probeer het woord chihuahua eerst eens goed te spellen voordat je uit je nek gaat zitten lullen.

Knitty | 20-04-21 | 19:01

Zo zonde dat zo'n prachtig hondenras kapot gemaakt is door tokkies....

Aatje | 20-04-21 | 18:02 | 6

Chihuawei prachtig?
En die is toch kapot gemaakt door dat Pitbier ehh pittbull, niet door tokkies?

Hemmenaar7 | 20-04-21 | 19:51

Dit hondenras is ter wereld geroepen door tokkies.

Berend_Breedreet | 20-04-21 | 20:39

Stopt de continue aanwas in de jeugdzorg meteen. Goed idee, wat ik ook al jaren vind. Maar veel te radicaal voor ons polderlandje

pibasso | 20-04-21 | 21:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom kiezen ze een zwarte Pitbull ter illustratie?

AntoniusVeenstra | 20-04-21 | 18:02 | 2

Dat komt vanwege wit kolonialisme. Je ziet ook dat de chihuahua wit is. De zwarte hond zó af te schilderen is puur racisme. Dat de witte hond dood is is geen racisme.
Heb ik het zo goed gedaan, Sylvana?

Ceristimo | 20-04-21 | 19:18

Damn..u is erg sterk in uw uiteenzetting, zo had ik het nog niet bekeken...#racismiseverywhere.

Kale-gek | 20-04-21 | 21:25

Je zou zeggen dat hij die test al heeft afgelegd....

alivandewegenwacht | 20-04-21 | 18:02 | 2

Juist!

pibasso | 20-04-21 | 21:02

De pibull is wel duidelijk, die test is voor het baasje.

W_F | 20-04-21 | 22:10

Ik snap die pitbull wel. Ik ben ook dol op Mexicaans eten.

keestelpro | 20-04-21 | 18:01 | 1

Pitbulls zijn ook gek op Keeshond, pas maar op.

Mr_Natural | 20-04-21 | 18:20

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos