Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Establishment keert zich definitief tegen GameStop-strijders. Memes vandaag nóg leuker

Jongens de memes zijn niet bij te houden maar we proberen het toch.

Uitleg!

Hier werd de kwestie gister uitgelegd, en hier vandaag nog veel beter. En we snappen het nog steeds maar beperkt, maar reken maar dat we aan de zijlijn staan te juichen want dat doet iedereen. Autisten en reddit retards (zo noemen ze zichzelf hè) versus Wall Street. Corporate kiest natuurlijk voor Wall Street. Zo werd boosdoener wallstreetbets van Discord verwijderd wegens 'hate speech'. De CEO van de NASDAQ wil handel in bepaalde aandelen tijdelijk stopzetten zodat grote investeerders kunnen """herkalibreren"""" - ook al heeft zij daar niets over te zeggen omdat GameStop en AMC Theaters op de New York Stock Exchange verhandeld worden. Maar het zegt natuurlijk wel hoopjes over het sentiment in DIE CONTREIEN. Zelfs rebellen-platform Robinhood ("Democratizing finance for all") haalt GME uit het handelsregister, tot grote woede van het INTERNET.

Maar goed, de reddit bros hebben Elon. Want hij like't en tweet erop los. De centrale vraag lijkt nu te zijn: wat is beursmanipulatie? Als er online een groep ontstaat die besluit dat een aandeel hen heel veel waard is, en dat besluit vervolgens dekt met hun eigen geld. Is dat dan manipulatie, of gewoon waarde-allocatie? En is het erger als miljoenen kleine investeerders dat doen, dan wanneer een paar hedgefunds het doen? En natuurlijk is het een bubbel tenzij GameStop-winkels zichzelf weer daadwerkelijk terug gaan verdienen, maar wel een heel gezellige bubbel. Ach weten wij veel, maar de memes zijn uitstekend, en nu al zin in de Big Short-achtige film over deze anti-short.

Meer uitleg

Zo doen ZE dat

Social

Rugdekking

Rules for thee but not for me

Social
Social

That's how it's done boys

Gamestop CEO

Waargebeurd

is zo

Biden zit er bovenop

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Alle pogingen om de particuliere beleggers te weren lukken niet. Het aandeel is ook in Frankfurt genoteerd en staat alweer 56% hoger dan slotkoers gisteren.
Simpele uitleg wat gebeurd. Hedgefondsen hadden dit aandeel . Suf aandeel gebeurd niks, totdat er een nieuwe CEO komt die zegt bedrijf te gaan moderniseren. Hedgefonds niet blij willen rust in de tent en gaan aandelen massaal verkopen en ook aandelen die ze niet hebben gaan in de verkoop (short). Klanten Gameshop niet blij, kopen massaal deze aandelen in. Koers stijgt en Hedgefonds moet om verliezen te minderen aandelen kopen waardoor de koers nog harder stijgt en ze nog meer moeten kopen. Verliezen van twee hedgefondsen 50 en 70 miljoen dollar. Vandaag volgt meer.
Oproep op social media om aandeel te kopen is juridisch niet strafbaar net zo min Lakeman niet strafbaar is om op te roepen je bankrekening bij DSB op te zeggen. Rechtsom of linksom de particulieren hebben het voor het zeggen en dat vinden een aantal hottemetoten niet fijn.

Ds_Dre | 29-01-21 | 12:37

Ik hoop dat het stockmarketuitlegjuffertje meer snapt van anti-conceptie dan van stockmarkets...

loze stijl | 29-01-21 | 09:36

Aandelenhandel is al 25 jaar los van enige realiteit, heeft niks meer met financiering of reele waardering te maken en is net zo kapotziek als het politieke systeem.
Kapitalisme omgeslagen in asociaalisme.

Dima Beeline | 29-01-21 | 07:22 | 1

Mede dankzij de ECB, bezinnen zich op extra maatregelen om uw geld minder waard te maken dat is hun doel, stelletje k*t criminelen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-01-21 | 11:16

En het spel heeft weer een nieuwe stap: dogecoin. Even 400% in de plus gepompt in 24 uur. Snapte er eerst niet zoveel van, maar vanaf de zijlijn is dit wel grappig om te zien. Al die nerds door het geluid.

Behangdelul | 29-01-21 | 02:23

De echte les die de Robinhood gebruikers vandaag leerden was dat als je niet betaald voor het product, dat je het product bent...

Epistulae_Morales | 29-01-21 | 00:41

Broker Robinhood liet voor Piet Particulier enkel de mogelijkheid open om te verkopen, aankopen GME kon niet meer. De hedgefunds konden doorgaan met kopen en verkopen op meerdere platforms. Ongewijfeld ook in nanosecondes kopen en verkopen aan zichzelf om de prijs te drukken en op zoek naar stoplosses voor een groot dalingseffect.

Dit is een spel wat nooit eerlijk wordt gespeeld. Ik las zelfs een bericht van een man waarvan 4500 stuks GME werden verkocht uit eigen beweging door de broker tegen een prijs van 118 $ zogenaamd om hem te beschermen tegen de grote risico's van fluctuatie.

Wat verder kwalijk is dat brokers in het algemeen (bijv. ook de Giro) aandelen uitlenen van particulieren aan shorters. Men speelt onder een hoedje. Beleggen is vaak casino: Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.

finance.yahoo.com/news/this-is-unacce...

Cirkelred | 29-01-21 | 00:18

Het is ook veelzeggend om te zien hoe brokers zoals Robinhood, die juist ervoor opkwamen om de kleine man te laten handelen, voor de leeuwen wordt gegooid door de grote fondsen.

Eerst stoppen ze de Buy optie voor deze aandelen, later doen ze ze automatisch in de verkoop terwijl mensen ze vast wilden houden. Dit komt hoogstwaarschijnlijk tot een dikke rechtzaak waardoor ze een miljoenenboete krijgen en het bedrijf gaat sowieso op de schop door weglopende klanten.

Maar daardoor lopen de fondsen geen miljarden mis... en daar is het om te doen.

einz | 29-01-21 | 00:15 | 1

Veel andere brokers, bv eToro deden dit ook. Toen de koers naar beneden gemanipuleerd werd gisteren, kon je GME niet meer kopen, alleen verkopen! Zogenaamd om kopers te beschermen, eToro gaf de melding dat kopen op last van hun 'liquiditeitsverstrekker' was uitgeschakeld. En toen de markt sloot, werd kopen weer toegestaan. Bij iig RobinHood schijnt Melvin Capital een grote klant te zijn, die zal daar dus wel een flinke vinger in de pap hebben gehad.

nowomowa | 29-01-21 | 09:16

Oke nog een keer mansplainen voor mn 'muppet' vrienden :-)
.
Hedgefunds *ruineren* routinematig firma's door:
1 - eerst veel virtuele aandelen te verkopen (short gaan)
2 - dan nepnieuws verspreiden.
3 - dan wachten tot de koers daalt
4 - dan virtuele aandelen terugkopen.
Het koersverschil is dan de winst.
De firma is dan vaak failliet.
.
"RobinHood" koopt bij stap 3 veel aandelen via crowd sourcing.
Ze hebben zo veel meer kapitaal dan de hedgefunds gewend zijn van concurrentie. Dat is nieuw!
De koers gaat vervolgens omhoog ipv omlaag en hedgefunds
*moeten* de verkochte virtuele aandelen tegen een hogere koers terugkopen.
En lijden dan zwaar verlies.
.
Analyse:
Wat RobinHood doet is niet erg, ze slopen alleen de valsspelende aasgieren.
(Zo lang die aasgieren maar niet aan systeembanken vast zitten...).
.
Oplossing:
Hedgefunds moeten stoppen me gokken (short gaan) en gewoon echte aandelen kopen, die meer waardevast zijn.
Maar dat willen ze niet, want daar is veel minder snel geld mee te verdienen, dan met manipulatief gokken + valsspelen.
Maar ze zullen nu wel moeten, wat deze crowd sourcing truc heeft nu iedereen gezien. En Reddit is nog goedaardig. Landen kunnen dit ook gaan doen.....

hotmint | 28-01-21 | 23:53 | 1

PS
En denk je, ach, die short sellers doen toch gewoon aan marktwerking.
Laat ze toch, het is hun brood.
Ze hebben vorig jaar geprobeerd Tesla om te duwen.
En het was ze *bijna* gelukt....

hotmint | 29-01-21 | 00:01

Maar waarom zou je als bedrijf aandelen willen uitlenen als daar negatieve intenties achter zitten?

Sans Comique | 28-01-21 | 21:05 | 3

Omdat je dan nog wat geld krijgt?
Als je stocks bezit waar je niet actief mee handelt, dan verdien je sws geld door ze uit te lenen. Als ze in waarde dalen, dan krijg je iig 't geld voor 't uitlenen, waarmee je losses, mocht je ze ooit verkopen, minder zijn. Als ze in waarde stijgen, dan heb je niet alleen de winsten van een stock duurder verkopen, maar ook nog eens de profits van het uitlenen.

Als stock bezitter verklein je dus losses en vergroot je je winsten door ze uit te lenen tov ze gewoon op 'de plank had liggen verstoffen'.

ReyNemaattori | 28-01-21 | 22:09

De vergoeding daarvoor.

Pensioenfondsen hebben die aandelen toch voor de lange termijn. Ze tijdelijk uitlenen tegen een leuke vergoeding levert extra geld op. Als je dat verbiedt, gaan de beleggingsresultaten van de pensioenfondsen achteruit.

SkepticalRealist | 28-01-21 | 22:24

Dat doet niet het bedrijf zelf waar de aandelen van zijn, maar het ander bedrijf die aandelen VAN dat bedrijf in handen heeft.

SaintNick | 29-01-21 | 01:37

Zero hedge laat ook al zien hoe dat er verder aan toe gaat..

starbuck280 | 28-01-21 | 20:58

Ik heb eea een klein beetje gevolgd op Reddit en vermaak me kostelijk. David tegen Goliath, voelt alleen wel oneerlijk dat veel particuliere beleggers nu geen aandelen GME meer kunnen kopen. Prijs lijkt nu te dalen doordat alleen nog institutionele beleggers aandelen op margin aan elkaar verkopen?

Waar is Basil trouwens

Diederik_Ezel | 28-01-21 | 20:09 | 5

@Diederik_Ezel | 28-01-21 | 20:37:
Correct, en vervolgens zijn er veel mensen over gestapt om via andere brokers alsnog te kopen.

Rest In Privacy | 28-01-21 | 20:40

@TeeJee | 28-01-21 | 20:40: BLijft sowieso humor om 200$ voor een aandeel te betalen terwijl het bedrijf in hun beste jaar 3$ per aandeel winst maakte

Diederik_Ezel | 28-01-21 | 20:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Tof spelletje?
Lees eens na hoe AkzoNobel een paar jaar terug door het oog van de naald is gekropen door een gecombineerde aanval van dit soort hufters.
Stel je drinkt een kopje koffie op een plein.
Je burgemeester bepaalt dat je geen koffie mag drinken op het plein. De M.E. stuurt een paard, de politie ramt een knuppel in je nek, het leger knalt met scherp, de Belgen filmen de zooi, en een Poolsche brengt je je brood in de cel, waarna een rechercheur je twaalf uur uit je slaap houdt.
Iedereen apart was lekker bezig.
Niemand was schuldig.
Hedgers zijn vieze vuile hyena's.

geen koning | 28-01-21 | 20:00 | 1

Dat maakt het zo mooi mijnsinziens. Hedgefonds dik gepwnd door een stel degenerates van reddit. Epic!

Vanilla | 28-01-21 | 20:08

Hilarisch hoe dit verloopt.
Lekker boos op de slimme normale man, ipv op een hedge fund dat full retard short gaat.

frickY | 28-01-21 | 19:58

Hoe laat is de endgame morgen afgelopen? Ik las iig dat de shorters morgen met het sluiten van de beurs met de centen op de proppen moeten komen.

Vanilla | 28-01-21 | 19:41 | 9

@TeeJee | 28-01-21 | 20:02: Ik heb dat draadje op reddit een heel eind doorgeakkerd en de meeste komen vrij resoluut over. Zegt natuurlijk niks maar ik heb toch al aardig wat gekke dingen gezien in de krochten van het internet.

Vanilla | 28-01-21 | 20:06

Persoonlijk zou ik, als ik vroeg was ingestapt gewoon tijdig profits trekken. Want geheid dat GME weer terug valt als deze hele shitshow voorbij is.

Gelukkig gaat dit om miljoenen mensen gaat, dus de meesten raken hoogstens een paar honderd dollar kwijt. Aantal gasten op die subreddit hebben wel hun hele hebben en houden erin gegooit, ik zie echt bedragen van boven de 50k langs komen... dat is wel ballen hebben.

ReyNemaattori | 28-01-21 | 22:13

@ReyNemaattori | 28-01-21 | 22:13: Ik zou denk ik een deel verkopen om in ieder geval quitte te spelen. Dat is beleggingstechnisch niet handig - als het goed is om een deel aan te houden, waarom zou je dan een deel verkopen - maar psychologisch en slaaptechnisch wel handig.

SkepticalRealist | 28-01-21 | 22:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik geloof er pas in op zaterdag. Ben toch bang dat er een heleboel niet-zo-principiële figuren tussen zitten die vrijdag nog snel even cashen.

nieuwe_Deen | 28-01-21 | 19:26 | 1

Tuurlijk.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 19:31

Toch maar wat Doge coins gekocht. Stijgt lekker. Leuk spelletje (red)dit.

TimTheEnchanter | 28-01-21 | 19:26 | 1
-weggejorist-
Toedels | 28-01-21 | 20:55

Mutsje in auto vindt zich deskundig want zij heeft aandelen. bla bla bla ......". people have money, I think". Nou mutsje: tijd om je auto te starten en weg wezen.

Wat is dat trouwens voor onzin van die gasten die in hun auto filmpjes zitten te maken ?

loser | 28-01-21 | 19:20 | 3

Afgekeken van de brabonegert die nu geen brabonegert meer heet

amateurrr | 28-01-21 | 19:30

Als je niet doorhad dat dat filmpje grappig bedoeld was, ben je wel een echte loser.

a9b2b1 | 29-01-21 | 04:29

Voor iedereen die zit te lamenteren dat short selling een verdorvenheid is van het hedendaagse kapitalisme, Wallstreet en hedgefunds vulptures. In 1609 heeft onze eigen landgenoot Isaac Le Maire het shorten uitgevonden en hij deed het ook nog naked. Shorten is zuivere VOC mentaliteit en niks minder!
nl.wikipedia.org/wiki/Isaac_le_Maire

Joris Beltsin | 28-01-21 | 19:11 | 2

Denk je ook dat er een flinke correctie komt binnenkort ?

sprietatoom | 28-01-21 | 19:15

@sprietatoom | 28-01-21 | 19:15:
Vast maar het timen ervan kan ik niet dus we blijven zitten. Vorig jaar rond deze tijd stapte ik uit en twee weken later was het bal. Maar goed, toen moest je wel blind zijn om een crash niet te zien aankomen.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 19:33

Lachen, zo zie je maar dat de beurs en koersen snel de valse lucht kunnen worden die ze in feite al jaren zijn. Zo'n Tesla heeft in 18 jaar altijd verlies gemaakt... op dit jaar na... maar dat heeft niets met echte industrie/product te maken maar met een pseudo milieu-belastingtruc.

grindbak | 28-01-21 | 18:59 | 5

Je moet eens de P/E opzoeken van Tesla

Diederik_Ezel | 28-01-21 | 20:40

De beurs... : het grootste casino van de wereld

ikpislauwbier | 28-01-21 | 22:18
▼ 2 antwoorden verborgen

‘Big Short’ investor Michael Burry says Tesla isn’t GameStop – and Wall Street Bets shouldn’t be taken down.

www.businessinsider.nl/big-short-inve...

Deel wel dat het aandeel Tesla binnenkort helemaal instort, zo goed zijn hun auto's ook niet trouwens.

sprietatoom | 28-01-21 | 18:48 | 2

Data is het nieuwe goud. Tel de datapunten eens die een Tesla wagen heeft.

5gninja | 28-01-21 | 19:55

@5gninja | 28-01-21 | 19:55: ooit was internet het nieuwe goud, Worldonline en KPNQuest waren de oliepijpen waar het goud door heen zou stromen naar de beleggers.... we weten allemaal waar dat geeindigd is

ikpislauwbier | 28-01-21 | 22:21

Dit is toch gewoon een kwajongensstreek. Mooie stunt! En aangezien het om grotendeels kleine beleggertjes gaat, is het financiële leed te overzien wanneer het aandeel zijn reeële waarde weer bereikt. Maar voor het geld dat die gasten dan kwijt zijn hebben ze in ieder geval lol gehad.

de IJsman | 28-01-21 | 18:32 | 2

Een spelletje met geld, wie heeft er niet gekaart om grote bedragen ?

sprietatoom | 28-01-21 | 18:42

Het mooie van deze streek is dat er meer aandelen short zijn dan dat er aandelen zijn van GME, en het zijn ook nog eens shorts zonder einddatum, dus de kwajongens zullen niet degene zijn die geld kwijt zijn. Stick it to the hedgefunds...

Ff_afschakelen | 29-01-21 | 00:58

Ik begin honger te krijgen.
Bar dicht beurs open,waarom ?

pejoar | 28-01-21 | 18:04

Ik zie het betere gooi en smijtwerk bij dit aandeel om 3 uur op $468,00 om 17.19 op € 126,00 om 17.45 alweer op € 247,00. Dit gaat de shorters denk ik toch verliezen.

Ds_Dre | 28-01-21 | 18:01 | 8

@Ds_Dre | 28-01-21 | 18:56:
Tja. Als iedereen vervolgens een maand blijft zitten op die aandelen.
Volgende maand alsnog een feestje.

Rest In Privacy | 28-01-21 | 19:12

Gaan ze zeker verliezen.
Moge ze alles verliezen.
Wat de prijs ook zal zijn.. ik stap er in.

geen koning | 28-01-21 | 19:53

je hebt de short queeze, je hebt ook de long squeeze en je hebt de golf... ze wisselen elkaar lekker af. Niemand wint, bijna iedereen verliest, net als in het casino

ikpislauwbier | 28-01-21 | 22:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik dacht dat die meid uit dat filmpje een hersenbloeding kreeg. Niet.te.volgen.

Vanilla | 28-01-21 | 17:56 | 1

Ha, ik ook. Heeft ze iemand die voor haar zorgt? Zo nee, dat zou ze wel moeten hebben. Ik vind het gevaarlijk dat ze achter het stuur zit!

Der Lehrer | 28-01-21 | 18:53

Kortom, had nou maar een vak geleerd

Mark van Leeuwen | 28-01-21 | 17:51 | 2

Mja, Best wel.
Tegenwoordig komt elke "specialist" standaard met de stekker van de USB connectie in z'n hand , zoekend naar een plug in om zijn expertise in nullen en enen te laten zien. Maar wie zwaait er tegenwoordig nog vakkundig met de hamer?

Datgingniegoed | 28-01-21 | 18:07

Wallstreet, CNN, Hedgefunds, iedereen boos. Dan weet je dat je goed zit.
Vast houden die stocks zou ik zeggen. Dat zal ze leren. In theory kunnen ze niet alleen het hedge fund slopen, maar ook de clearing (baken) die er achter zitten.

Tronald_dump | 28-01-21 | 17:48 | 2

Het probleem is dat daartussenin eerst de brokers nog omgaan want die staan garant voor de shorts van hun klant. En die hebben nu de handel stilgelegd.

hustler01 | 28-01-21 | 18:03

De uitleg heeft een hoog cabaretier gehalte, geweldig ! Zijn er meer filmpjes van deze dame?

Sneerpoets | 28-01-21 | 17:48

Een beetje soort van hackers die gehacked worden en nu huilie huilie doen, voor de rest doen ze natuurlijk niets onrechtmatig.

smdyasc | 28-01-21 | 17:47 | 2

Hackers die hackers hacken die gehackt worden dan.

Binnenbaan | 28-01-21 | 17:50

Soort van humor. Wie het laatst lacht.

5gninja | 28-01-21 | 17:52

Er worden nu massaal aandelen gedumpt om de prijs te drukken. De retailers kunnen nu niet terugkopen doordat veel brokers dit bewust onmogelijk maken. Wanneer er weer gekocht kan worden zal de stock heel hard terugveren. Maar dan zullen ze de handel wel weer stil leggen om momentum te breken. Het is je reinste marktmanipulatie, dat lijkt me duidelijk.

FogerRederer | 28-01-21 | 17:47

Begrijp niet wat dit is, sorry.

Rest In Privacy | 28-01-21 | 17:47 | 1

Miem magie is echt

Phreack | 28-01-21 | 18:03

Ben vandaag te moe om me in deze materie te verdiepen, maar gelukkig ben ik geen gamer, scheelt vast ergenis. Maar begrijp dat voor aandeelhouders het nooit eens genoeg is?

Jan, Leiden | 28-01-21 | 17:46 | 1

Hedgefunds overtreden de wet wanneer ze ongedekte aandelen shorten, dit is op meer dan 140% van de vrije aandelen gebeurd. Nu hebben ze zelf nog al last van deze overtreding. Bloeden zullen ze omdat ze moeten leren dat voor hen de wet ook geldt.

FogerRederer | 28-01-21 | 17:51

Als ik buffet was had ik over getoept. Al die reddit kneuzen hun geld kwijt.

Gewoon nog dikker short gaan.

Burgers gaan dit niet winnen, dit was een lucky break.

Knufter | 28-01-21 | 17:38 | 5

Als ik buffett was had ik ook ingekocht. Als value belegger heb je als het goed is de schurft aan short sellers.

hustler01 | 28-01-21 | 18:02

@hustler01 | 28-01-21 | 18:02:
Buffett vindt short sellers bijzonder nuttig want ze dragen bij aan de snelheid waarin de juiste prijs wordt gevonden en nutteloze bedrijven worden uitgerookt.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 18:23
▼ 2 antwoorden verborgen

De shorters lijken alsnog te winnen, althans ze kunnen hun posities goedkoop coveren nu de daling is ingezet en de koers met zo'n 50 % is gezakt. Piramidespel. De mensen van Reddit hebben maximaal geprofiteerd van de hype en de shorters ontsnappen morgen als de opties expireren (prachtige samenwerking wellicht tussen shorters en Reddit). Als een Elon Musk bijvoorbeeld zo graag de koers hoog zou willen houden dan deed hij nu wel niets anders dan de koers stutten en alle vrijgekomen aandelen inkopen.

Cirkelred | 28-01-21 | 17:35 | 4

De koers stijgt alweer wat. Zou het? Zou het?

Deflatiemonster | 28-01-21 | 17:46

@Muxje | 28-01-21 | 17:42: Dat is nog een heel verschil inderdaad en natuurlijk zal het geld kosten, vraag is echter waar de shorters de stukken voor hebben geleend en in beginsel hebben verkocht. Als dat morgen dicht bij een koers zal liggen van $ 20,- is er niet veel aan de hand en is de schade beperkt gebleven. Ze zullen vandaag en morgen nog wel de nodige dump acties plegen en daarmee paniekverkopen gaan veroorzaken om tot een lage koers te komen.

Cirkelred | 28-01-21 | 17:50

@Deflatiemonster | 28-01-21 | 17:46: Dit is niet het werk van Elon. De koers veert nu terug (pullback), shorters zijn weer aan het coveren en halen aandelen binnen en drijven hiermee de prijs (ongewenst voor henzelf) op en enkele nieuwe kopers stappen in. Komt nog wel een throwback als ze weer aandelen gaan dumpen. Als het aandeel door een bepaalde steun gedrukt wordt voor sluiting van de aandelenmarkt dan zorgt dat psychologisch voor een knauw bij hen die bullish zijn en zullen de bears (shorters) daarmee terugwinnen.

Cirkelred | 28-01-21 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap hier dus niets van. En ga ook geen moeite doen om het te snappen.

Gokmaar | 28-01-21 | 17:33 | 9

@bowlfabriek | 28-01-21 | 18:00:
Dat klinkt logisch.
Maar als mijn vriend erachter komt dan heb ik ruzie en geen vriend meer.

Ik hou het wel bij me Dieseltje dan kan ik hem nog droog meenemen als bob ook...

Maar mijn vrouw verhuren voor 100 en dan voor 50 elders goede sex hebben. Mag dat ook.

Mocht dat vaudt gaan. Dan verdien ik bijna elke maand me salaris terug. En heb nog goede sex ook ...

Nodeloos Kwetsend | 28-01-21 | 18:26

@Nodeloos Kwetsend | 28-01-21 | 17:45: Je hebt die 50 eypo nodig om een maand later een fiets terug te kunnen kopen. Dus Die 45 euro zuip je op in de kroeg(als ide weer open zijn), die andere 50 laat je op je bankrekening om je schuld van 1 fiets te kunnen aflossen.

ReyNemaattori | 28-01-21 | 21:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb zojuist aandelen in Hugo de Jonge gekocht. Wie volgt?

Binnenbaan | 28-01-21 | 17:31 | 1

In eerste instantie las ik dat je sandalen voor Hugo de Jonge had gekocht.

Kowalski11 | 28-01-21 | 17:35

Er zijn meer opties op GameStop dan dat er aandelen zijn. Dus die prijs gaat niet gauw meer omlaag.

omanders | 28-01-21 | 17:26

Doe die Karen met die bril eens uit. Irritant wijf.

Elpefo | 28-01-21 | 17:23

Ik heb dat stuk op cnn over Trumpism en gamestop gelezen, maar ik snap niets van de stellingname in dat artikel. Soms lijkt het wel of het hele politieke spectrum op zijn kop gezet wordt.

Als ik het goed begrijp dacht een aantal wallstreet fatcats dat het aandeel van een bedrijf te hoog gewaardeerd was, speculeerden ze op een koersdaling, en probeert een zooitje internetters ze nu te trollen door vraag te creëeren zodat de koerst juist omhoog gaat en de fat cats veel geld verliezen. Die kerel van cnn schrijft dan:

"The point is that there is no real point beyond showing up the pros -- proving to them that they aren't as smart as they think they are and that they don't have the ability to control everything. Which, again, has its roots in Trumpism. The entire notion of Trump's candidacy and presidency was to stick it to the elites."

Maar betekent dit dan dat ze bij cnn voor de elite zijn, in dit geval dus professionele speculanten? Da's toch heel rechts? En volgens Vice heeft het dus zelfs te maken white supremacy. Moet je nou dus als je links bent ervoor pleiten dat de gewone man vooral de plannen van Gordon Gekko niet moet dwarsbomen?

Tashtego | 28-01-21 | 17:21 | 9

Kijk, de "goede jongens" moeten de "slechte jongens" worden. En anno de jaren '20 is dat racisme, Trump, white supremacy, etc. Dus breng je het een met het ander in verband en voila. De publieke opinie slaat, uiteraard want deugen, meteen om.

EnNouJijWeer | 28-01-21 | 19:06

Zoals Tientje | 28-01-21 | 18:01 | Bobdobalina en Deflatiemonster al aangeven hoort CNN bij de zgn linkse elite. De betekenis van "links" en "rechts" is helaas vaak inconsistent, omdat de wereld iets complexer is dan 2 dimensies. Je hebt vrije markt vs staatseconomie. Het eerste is typisch rechts, het tweede klassiek links. Je hebt echter ook vrijheid in algemenere termen, vrijheid tot zelfbeschikking, de hoeveelheid regels in een samenleving, dogmatiek (voorgeschreven worden hoe te leven), financiele vrijheid (het al dan niet verantwoording aan anderen moeten afleggen) - op deze punten scoort links en MSM waaronder CNN dus erg slecht. Acties als deze van Reddit kunnen deze hegemonie doorbreken.

Der Lehrer | 28-01-21 | 19:14

Dank allen voor de antwoorden, ik ben kennelijk niet de enige die af en toe politiek gedesoriënteerd raakt tegenwoordig. De links-rechts tegenstelling is lang niet altijd toereikend om alles te begrijpen. Het is voer voor verdere reflectie.

Tashtego | 28-01-21 | 20:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar jongens, hoe moeten we verder zonder al die hedge funds?

Binnenbaan | 28-01-21 | 17:14

Gouden tips, bedank me over een paar weken maar: Bed Bath & Beyond, Tootsie Roll Industries.

Binnenbaan | 28-01-21 | 17:12 | 3

Leg uit?

BobDobalina | 28-01-21 | 17:15

Rutte heeft weer een nieuwe bed, bad en brood voorziening geopend ?

sprietatoom | 28-01-21 | 17:19

@BobDobalina | 28-01-21 | 17:15: Simpel. Amerikaanse staples in het dagelijks leven daar. Als daarop geshort gaat worden krijg je hetzelfde.

LewsTherinTelamon | 28-01-21 | 17:20

Dat wijf kan voor geen moer uitleggen. Jesus wat een sufkut.

ik zei het toch | 28-01-21 | 17:12 | 2

Ik vond het geweldig en hilarisch... lag in en deuk.Ongelooflijk dat ze op de send-button durfde te drukken.

Kowalski11 | 28-01-21 | 17:22

@Kowalski11 | 28-01-21 | 17:22: Die meid is awesome , die MOET een eigen talkshow krijgen , ik ga zeker kijken , wat een talent !

Hurdy Gurdy Man | 28-01-21 | 17:28

Voor de kenners, haircut en margin calls are a bitch.

Nuchternederland | 28-01-21 | 17:10

@BobDobalina | 28-01-21 | 17:21: Die hedgefunds hebben ook geld geleend voor de shorts. Al ze stuk gaan, zijn er ook andere partijen niet blij.

Deflatiemonster | 28-01-21 | 17:29
▼ 1 antwoord verborgen

Heb er geen reet verstand van. Net als Biden.

5gninja | 28-01-21 | 17:07

+45% op mijn reguliere portfolio in het afgelopen dramatische jaar, met een paar trades en verder niks doen en dividend incasseren en zonder dit soort flauwekul. Ieder zijn ding.

Zwizalletju | 28-01-21 | 17:05 | 3

Zo is het hoor! Ik zelfde; flinke resultaten met stilzitten. Prrrrima!

Jimmydepimmy | 28-01-21 | 17:18

Nog kooptips?

mona-toetje | 28-01-21 | 18:20

@mona-toetje | 28-01-21 | 18:20: NL en US Blue Chips. Veel uit DJI (Dow Jones Industrial Index) en AEX , Nasdaq en ook op de indexes zelf. Zoek ze maar op , altijd goed.

Zwizalletju | 28-01-21 | 19:07

Fantastisch! Nu ze niet meer mogen handelen in GameStop stappen ze bij Reddit massaal over op DOGE coin. vandaag al meer dan 140% stijging. Bizar.

nerugaer | 28-01-21 | 17:01 | 6
-weggejorist-
Toedels | 28-01-21 | 19:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Pay back time voor wat er in 2008 is gebeurd en heel veel Amerikanen in armoede heeft gestort

seasicksteve | 28-01-21 | 17:01 | 2

Mooie nick trouwens

Datgingniegoed | 28-01-21 | 17:24

history repeats itself

ikpislauwbier | 28-01-21 | 22:55

Wat is het eigenlijk toch een verrot systeem. Winst maken op een aandeel dat keldert. Wie verzint er zoiets debiels?

PhallusObesitas | 28-01-21 | 16:58 | 13

In de basis is dit een instrument om je portefeuille te beschermen. Daarvoor is dit belangrijk. Dat er ook misbruik van gemaakt kan worden, geldt voor alles. Juist door deze actie van Reddit, is de kans dat het misbruik in de toekomst wat afneemt, omdat men nu beseft dat er een risico aan misbruik kan zitten - iets dat eerder in onvoldoende mate gevoeld werd.

Der Lehrer | 28-01-21 | 19:19

Wie dat verzonnen heeft? Wij Hollanders:

"Dankzij de VOC had Amsterdam de wereldwijde primeur van aandelenhandel. Als logisch vervolg hierop kreeg Amsterdam ook als eerste te maken met de keerzijde: speculatie en koersmanipulatie. Een ‘placcaet’ uit 1610 van de Staten Generaal verbiedt het wild speculeren op een koersdaling van het VOC-aandeel. Voorzover bekend is dit de eerste wet met betrekking tot aandelenhandel ooit."

zetje01 | 28-01-21 | 20:23
▼ 10 antwoorden verborgen

Dit spelletje waait vanzelf wel weer over.
Een hoop stapt te laat in en/of te laat uit en verliest zijn geld.

Op gegeven moment loopt de bubbel binnen no time leeg .

Keer geluk hebben kan iedereen. Winstgevend handelen is een vak apart.

Grolsche_Kater | 28-01-21 | 16:57 | 5

Winstgevend handelen is behalve voor zier specifieke en afgebakende gebieden, zoals professionele arbitrage, simpelweg onbestaanbaar. Het is vooral een verdienmodel van de handelshuizen maar vroeg of laat gaat ieder trader op zijn bek of stelt op zijn best vast dat buy and hold meer had opgeleverd. En in ieder geval veel meer tijd voor nuttige dingen.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 17:10

Een vak-apart? Hahahahaha hahahahaha hahahaha
Vak apart hahahahahaha... HAHAHAHAHA
HAHA

Dirk III | 28-01-21 | 17:14

Blijkbaar niet. Gewoon volle mep aandelen kopen met heel veel mensen tegelijk en het systeem stort in elkaar.

PhallusObesitas | 28-01-21 | 17:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat legt dat bovenste meisje het heerlijk uit. In Jip en Janneke taal.

DenBeert | 28-01-21 | 16:56 | 4

Ze hoort in een gesticht thuis.

Der Lehrer | 28-01-21 | 19:20

@Der Lehrer | 28-01-21 | 19:20: Ja, maar daar is al lang geen plek meer.
We zijn een beetje 'short' gegaan op gestichten, nietwaar?

geen koning | 28-01-21 | 19:46

@geen koning | 28-01-21 | 19:46: Natuurlijk wel. Waarom zou er geen plek meer zijn? Ik pleit voor een dolhuis uit 1900 met elektroshocktherapie. Een lelijke grauwe jurk aan (met de kleur heeft ze geen probleem zo te zien) en verder alleen maar wat dolen en schreeuwen.

Der Lehrer | 28-01-21 | 20:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan het klassieke verloop wel voorspellen. De Reddit-lui van het eerste uur gaan life changing money verdienen en hun volgelingen die later zijn ingestapt, die raken ook hun vrouw kwijt in de afwikkeling van het proces.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 16:53 | 4

Het doel is al bereikt. En inderdaad diegenen die er alleen voor de winst in zaten en geld hebben gebruikt was ze niet kunnen missen, houden er een flinke kater aan over.

Baizuo | 28-01-21 | 16:55

Het idee is dat de rekening word betaald door Melvin dat shorts sluit (dus de oorspronkelijk geleende aandelen terugkoopt om de schuld af te betalen). Meer dan 130% van de aandelen naked shorten gaat nooit goedkomen, en zoals WSB zegt, "we can stay retarded longer than they stay solvent"

Pot Vol Koffie | 28-01-21 | 17:04

Precies dit is wat er gebeuren gaat Joris.

Cirkelred | 28-01-21 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Zo hee, inmiddels $GME op -94 punten. Dat is nou jammer voor iedereen die toch wat nerveus begint te worden. Ik heb de afgelopen dagen wat bescheiden winsten eruit gehaald maar kijk nu vooral toe.

Pontius Vulgaris | 28-01-21 | 16:53 | 2

Die daggrafiek is insane. Ik blijf er vanaf.

Frits de Vriez | 28-01-21 | 16:57

Melvin kan buiten markturen handelen. Als je hebt gewoon lekker hodlen.

Binnenbaan | 28-01-21 | 17:15

Robinhood en Interactive Brokers staan handel in GameStop en AMG al niet meer toe.

Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:52

Er is een oorlog gaande.

Baizuo | 28-01-21 | 16:50

Voorspelling: nu gaan er wel nieuwe regels komen...

quantumcollider | 28-01-21 | 16:50 | 1

Nog los van de aantijging van "manipulatie".
Er zijn complete televisiezender die hun bestaansrecht ontlenen aan brallen over aandelen omhoog of omlaag, maar als het op Reddit gebeurt is het 'manipulatie?'

Pontius Vulgaris | 28-01-21 | 16:57

Kortom, het is een fop markt. Wist iedereen al maar mag kennelijk niet te vaak herhaald worden.

Jump, you fuckers.

Deflatiemonster | 28-01-21 | 16:50

Heb je vooral een hele snelle computer voor nodig van wat ik er van begrepen heb.

Datgingniegoed | 28-01-21 | 16:49

Maar goed, maar goed.... hij zakt nu tóch weer aardig in waarde op het moment, dus wellicht dat er nog steeds nu miljoenen worden verdiend door diezelfde hedgefonds die daar alsnog short op zijn gegaan. Dus tja, de éne manager verliest wellicht, maar z'n collega een cubicle verderop heeft het al weer goedgemaakt... ofzo?

Jimmydepimmy | 28-01-21 | 16:49

Ik snap er de ballen van, maar weet wel dat de handelaar er het meest aan verdienen. Toch? Kopen of verkopen, je moet altijd commissie betalen.

RickRD | 28-01-21 | 16:46

Het is toch wel weer bizar, dus niet het ongedekt opties schrijven is iets wat gestopt moet worden, want extreem hoog risico. Maar de mensen die gebruik maken van het mechanisme dat bedrijven dat risico nemen en dus op zeker moment die aandelen gaan kopen. Als ze gewoon de aandelen kopen en dan opties schrijven zijn ze gewoon gedekt en is er niet zo veel aan de hand, maar ja, omdat ze denken makkelijk geld te verdienen nemen ze risico. Maar ja, het risico ligt nu niet meer bij de kleine beleger, maar bij de grote investeerders. tijd dat er een keer echt gekeken wordt naar het ethische aspect van aandelen en hoe bepaalde partijen zich gedragen. het esteblishment beaten by a bunch of youngsters.

oh nee he | 28-01-21 | 16:46

Ik vind dit een zeer goed initiatief, want het raakt het hart van wat de aandelenmarkt op dit ogenblik is. Een spelletje voor mensen en organisaties met te veel geld. Dus gebruik hun eigen regels tegen ze. Prima!

m@rkus | 28-01-21 | 16:46

Het lijkt erop dat de handel is stilgelegd. Toch niet maar wel een flinke duik haha. Wat een gekkenhuis.

sprietatoom | 28-01-21 | 16:45

Die koers is nu in vrije val. Zie het in een half uur van +15% naar -5% gaan. Misschien tijd voor puts? Als het tenminste nog kan.

heldheino | 28-01-21 | 16:45 | 2

Gaat inderdaad hard nu

usb stok | 28-01-21 | 16:51

@usb stok | 28-01-21 | 16:51: -21% nu

heldheino | 28-01-21 | 16:54

Heel aardig dit.

Beste_Landgenoten | 28-01-21 | 16:42

Het is een leuk georganiseerde kwajongens streek met voor enkelen mega financieel succes, als ze verkopen op het juiste moment.
Maar ze vergeten wel dat short sellers ook een reinigend vermogen voor de markt hebben.
Juist nu zou ik short gaan op GME, de particulieren zitten er waarschijnlijk tot op hun financiële limiet in en gaan winst nemen.

Maya de Blij | 28-01-21 | 16:40

Zowel goud als zilver gaan nu als een speer omhoog omdat op r/wbs werd opgeroepen zilver op te kopen. In het weekend zullen banken en autoriteiten wel weer bekokstoven hoe ze de prijzen omlaag kunnen krijgen, maar ik hoop dat de geest definitief uit de fles is *achterover leunt en popcorn pakt*

Derkaderr | 28-01-21 | 16:40 | 3

Goud en zilver zijn makkelijker door centrale banken te manipuleren. Ze zijn zelf al de grootste eigenaren van het spul.

Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:45

@Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:45: Waarom zouden ze dan short gaan op hun eigen zilver?

geen koning | 28-01-21 | 19:42

@Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:45: Goud en vooral zilver is enorm geshort. Er zijn wel een hele hoop papieren zilverkilo's, maar als ze daadwerkelijk met de echte kilo's moeten komen dan hebben ze een groot probleem.

jantjeuitnederland | 28-01-21 | 22:14

Zitten er meer guurders in Ik heb een 20@50 call openstaan.

LewsTherinTelamon | 28-01-21 | 16:34

Pump and dump, dit is een prachtige link om te volgen bij dit soort acties: stocktwits.com/symbol/GME

Cirkelred | 28-01-21 | 16:33 | 4

@Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 16:38: Een short squeeze was het, maar het gaat gepaard met pump en dump. Op dit moment zijn de shorters nog eens aan het dumpen opdat de prijs weer zakt. Dit is gewaagd als er geen nieuw aanbod komt. Maar er zijn genoeg mensen die nu hoog zijn ingestapt met de gedachte om mee te profiteren en in paniek gaan verkopen nu ze zien dat de koers ook kan dalen. Daar profiteren de shorters van waarna de koers in vrije val is. De shorters drukken nog wel even door, al zullen ze niet tijdig hun posities gecoverd hebben.

Cirkelred | 28-01-21 | 16:57

@Cirkelred | 28-01-21 | 16:57: Als de groep die meedoet om een statement te maken.. zoals 30 euro storten op giro 555 in de hoop dat ooit iemand op Haiti een dakpan krijgt uit het 'fonds'.. als die groep groot genoeg is dan verliezen de shorters enorm.
Ik zie wel een leuke nieuwe goede doelen hobby ontstaan?
De hetze tegen Reddit bewijst wel dat de angst er goed in zit?

geen koning | 28-01-21 | 19:41

@geen koning | 28-01-21 | 19:41: Zou in theorie kunnen, maar dan moet er een goede beheerder komen van de gelden die ook echt de aandelen vast houdt (buy and hold). Aandelen handel is veel psychologie, angst bij daling of stijging afhankelijk van de positie die iemand heeft. Stalen ballen moet je hebben als individuele belegger. Als collectief sta je sterker bijvoorbeeld middels een door u beschreven fonds. Als dan het uitgangspunt/missie van het fonds is om shorters dwars te zitten om meer cash te genereren met de juiste strategie in de juiste beleggingen kan dat best wel eens in een aantal gevallen lucratief zijn. Echter schrijf de hedgefunds nooit af, dat blijven leperds.

Cirkelred | 28-01-21 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

De brillenmeid uit de video is retarded of heeft een brain freeze.
Denk hoe dan ook niet dat ze gaat winnen tegen de Wallstreet quants en dat is eigenlijk dat ook wel weer fair.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 16:33 | 2

"I have a pretty good understanding of the stock market"

Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:35

Haha is dat niet de Rian van Rijbroek van Wallstreet.

Reebensteeltje | 28-01-21 | 16:44

Word een beetje flauw van die lul in de lockdown.

Rest In Privacy | 28-01-21 | 16:31

Vroeger. Toen kon je nog naked shorten en gaf niemand een fuck.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 16:29 | 5

@Rolling_Ronny | 28-01-21 | 17:33:
Ach zo moeilijk is het niet. De som van de individuele aandelen is niet altijd gelijk aan het mandje waarin ze ook zitten. Van het verschil kun je profiteren.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 18:01

@Joris Beltsin | 28-01-21 | 18:01: Zelfs de simpele uitleg is nog best lastig.

geen koning | 28-01-21 | 19:36
▼ 2 antwoorden verborgen

De meeste Sozis hebben natuurlijk weinig medelijden met Gordon Gecko wannabe's die voor hedgefunds werken, of ze bezitten. Vandaar dat de corporate media dan maar wat SJW-jargon gaan spuiten om mensen in het kamp van het Grootkapitaal te krijgen. Zo doorzichtig.

drs. Levi Samsonov | 28-01-21 | 16:28

Ze googelen met geld. Wie? beide.
Korter is het niet uit te leggen.

letterzetter | 28-01-21 | 16:27 | 2

In dit soort topics hoop ik altijd dat Basil uitleg komt geven.

knutsel_ | 28-01-21 | 16:27 | 1

Ze zorgen ervoor dat eventuele voorspellingen in de markt niet uitkomen.
En dat zint de grote boef Wallstreet niet.
Zat Basil niet vaker in het avondcafe trouwens.

letterzetter | 28-01-21 | 16:30

Hahaha, die hedge funds manipuleren de aandelenmarkt helemaal naar de klote, maar een beetje tegengas en hun hele systeem stort in. Ik vind het wel mooi, laat die ratten maar kapot gaan.

PhallusObesitas | 28-01-21 | 16:25 | 12

@PhallusObesitas | 28-01-21 | 16:33:
Omdat men uitgaat van een verstandige markt, waar zaken de prijs kosten die ze logischerwijze waard zijn.
En een bedrijf dat niets waard is, zoals bijvoorbeeld een V& D was, moet dan ook een lage waardering hebben.
Als een koers in de ogen van een hedgefund te hoog is, het bedrijf is overgewaardeerd, dan gaat men in dat bedrijf short (verkopen wat je niet hebt), en hedged dat met andere zaken die men koopt.
Als nu mensen die geen verstand hebben van wat een bedrijf waard is, dat massaal gaan kopen, stijgt de koers.
De funds moeten op een gegeven moment hun positie sluiten, en moeten terugkopen tegen een absurde, ongefundeerde hoge koers.
Dat is pas een verrot systeem.

Nuchternederland | 28-01-21 | 17:07

@Nuchternederland | 28-01-21 | 17:07: Ik vind het top. Die hedge funds slopen doelmatig bedrijven die prima bestaansrecht hebben. Het zijn smerige parasieten.

PhallusObesitas | 28-01-21 | 17:20

@PhallusObesitas | 28-01-21 | 17:20: Precies. En die hufters werken ook nog samen met leegvretende opkopers.
Het oorspronkelijke doel begrijp ik wel .. tegengaan hype en bubbel.. de uitwerking is desastreus.

geen koning | 28-01-21 | 19:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Tsja, shorters... sommige zijn oprecht, anderen eerder kwaadaardig. De Asian Financial Crisis was volgens de Maleisische premier grotendeels de schuld van shorters "gaming the system", en dan vooral George Soros. Diezelfde Soros was volgens Paul Krugman verantwoordelijk voor Black Friday, de val van het Britse pond. "Nobody who has read a business magazine in the last few years can be unaware that these days there really are investors who not only move money in anticipation of a currency crisis, but actually do their best to trigger that crisis for fun and profit."

Opdat we nooit vergeten.

drs. Levi Samsonov | 28-01-21 | 16:23 | 5

@Nuchternederland | 28-01-21 | 16:27: Superdeugend? Die man is de duivel zelf. Hij doet alles om de ellende over iedereen uit te storten. In de naam van goed doen.

Hemke-Valsema | 28-01-21 | 16:33

De andere kant op gebeurt al tig jaren. Zit een of andere piemel bij H. Mens te verkondigen dat DSM nu echt heel laag staat, een mooi instap momentje om het niet al te cryptisch te omschrijven.
Waarom doet dat mannetje of vrouwtje dat?
Het voordeel hiervan was dat bedrijven door dit spelletje tenminste niet werden gesloopt.. Ieder bedrijf wil duurdere aandelen. Het nadeel.. waardoor die shortposities nu bestaan, was dat er soms teveel hype en bubbel ontstond waardoor een crash veel te hard was.
Nu beperken we wellicht die crash, maar, grote hedgefondsen slopen gemakkelijk bedrijven (dus je gaat zitten bij H. Mens en zegt: Ahold staat echt belachelijk onrealistisch hoog etc.) en werken dan ook nog eens achter de muurtjes langs met private equity die de boel daarna nog verder leeg vreten.
Heerlijk deze opstand.
.

Nu hebben we dus een probleem aan de andere kant gecreëerd wat veel destructiever is

geen koning | 28-01-21 | 19:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Gameshop nu 480 zegt mijn zoon die er gelukkig een paar van heeft, nieuwe kanshebber is Palantir Technologies vandaag alweer 7% mee gewonnen.

BoerinFrance | 28-01-21 | 16:21 | 7

@Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:32:
bedankt voor de uitleg, ja dan zijn de hedgefunds fucked

seasicksteve | 28-01-21 | 16:39

@Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:32:
Dank, duidelijk verhaal.

usb stok | 28-01-21 | 16:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Power to the Piemel! Zou Famke zeggen!

Geniaal dit!

Dit wordt trouwens de film die je wilt zien in 2022!

The Nerds of Wall Street!

MeneerGuggenheimer | 28-01-21 | 16:20

Het blijkt maar weer dat 'hate speech' een censuurmiddel is, van het establishment.

Free speech does not give you the right to yell 'fire' in a crowded theatre. En dat soort gelul. (een metafoor die overal op wordt geplakt waar het uitkomt.)

Rest In Privacy | 28-01-21 | 16:19

Wordt dat bril meisje buiten beeld soms gebefd? Iets leidt haar geweldig af.

P. Breidel | 28-01-21 | 16:19 | 2

Spann0nd!

Wijze uit het Oosten | 28-01-21 | 16:26

Haar ogen werden wel vochtig in elk geval.

Sans Comique | 28-01-21 | 21:02

Bitcoin praktijken dus.

Zack Hooi | 28-01-21 | 16:19 | 12

@Zack Hooi | 28-01-21 | 19:50: Mijn hele punt is juist dat het doorgeven aan de belastingdienst verkeerd is en onrechtmatig is. De BTC is juist bedacht om van die controle en dwang los te komen. Instanties die dat doorgeven, staan dus niet in de geest van de BTC. Wanneer deze het echter niet doorgeven, krijgen ze "bezoek". Precies zoals ik hierboven schrijf. Daarom moet je dus niet bij het door GS gepropageerde laitbit kopen, want dan is een BTC als een aandeel. Om serieus over te gaan op BTC moeten bedrijven als laitbit weg en werkt iedereen vanuit de eigen wallet. Het belastingstelsel moet op de schop en terug naar een ramen- en schoorstenenbelasting. We hebben nog even te gaan, maar het is juist het volgzame dat uit uw reaguursel blijkt dat doorbroken moet worden.
Fluctuatie is trouwens een kinderziekte. Wanneer er meer gebruik van gemaakt zou worden, dan is de invloed van 1 partij automatisch kleiner. Stel dat 1 satoshi 1 euro wordt. Dat idee. Bovendien - wat fluctueert? De koers van de BTC, van goud of van de euro? Twee van deze drie zijn maar beperkt aanwezig en kunnen niet bijgedrukt worden. Welke wordt gemanipuleerd en door wie en waarom? Twee van de drie staan voor een samenleving van vrije burgers, gebaseerd op bezit en niet op schulden, twee van de drie maken het onmogelijk om te leven op de toekomst en om de aarde extremer te belasten dan past bij de tijd.

Der Lehrer | 28-01-21 | 20:16

@Der Lehrer | 28-01-21 | 20:16: Een krat bier kost trouwens een kip. Een kip is 5 broden.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je zelfs met een fluctuerende waarde prijzen kunt vastleggen. Verdiept u zich eens in de prijs van goud. Die is jarenlang stabiel geweest, tot we gekke dingen gingen doen in de 20e eeuw. Daardoor veranderde de prijs van goud uitgedrukt in dollar - maar niet in koopkracht. Ga eens naar een museum en kijk wat in de middeleeuwen een paard kostte uitgedrukt in goud. Daar heeft u nu een kleine auto voor. Rekening houdend met het feit dat goud op dit moment kunstmatig laaggehouden wordt uitgedrukt in EUR en USD, is de koopkracht van goud dus niet veranderd. Idem voor voedsel, al kun je best nog corrigeren voor efficientere productiemethodes.
Bedenk overigens ook dat een Mango hier duurder is dan in Afrika.

Der Lehrer | 28-01-21 | 20:23

@Der Lehrer | 28-01-21 | 20:23: Klinkt mooi en klinkt ook als een zwart geld circuit.

Zack Hooi | 28-01-21 | 20:34
▼ 9 antwoorden verborgen

You'll own nothing, and you'll be happy.

Reebensteeltje | 28-01-21 | 16:17 | 2

Sje greet rieset

All_Anonymous | 28-01-21 | 16:20

Ik moet een heg kopen?

Mr_Natural | 28-01-21 | 16:17 | 1

Ja, maar pas op voor een buxus. Die mot je niet.

Zack Hooi | 28-01-21 | 16:20

fuck de hedgefunds. Alleen wat gaat het de rest van de financiele wereld kosten? wel een mooie Redpill weer dit.

ikworstelengadouchen | 28-01-21 | 16:17 | 1

De rest van de financiële wereld zou hier geld aan kunnen verdienen.
Helaas is er dus bijna geen rest van de financiële wereld meer.
Vandaar ook die stupide angstreflex ineens.. Zo lang mogelijk een verrot systeem instant houden.. En ja, grote kans dat vele pensioenen oa. meedoen aan deze onzin.
Had Ramses geweten dat de hele wereld ooit naar zijn graftombe zou leven?

geen koning | 28-01-21 | 19:09

Het is een soort pollfuck, maar dan met geld

Realisties | 28-01-21 | 16:16 | 2

Geenstijl Dorito"s. Mooi was die tijd.

DrumPiet | 28-01-21 | 16:20

Dit is een hele mooie uitdrukking! Je kunt de fat cats van al die hedgefunds gewoon met hun eigen middelen verslaan. Wat is kapitalisme toch een prachtig systeem :)

theo-is-dood | 28-01-21 | 16:35

Gaat toch gewoon over opties? Als je met een grote groep afspreekt om een kansloze optie te kopen (bijv een aandeel van 2 euro die niks doet) een optie nemen voor 20 euro kopen die zal heel goedkoop zijn omdat dit niet of bijna niet gaat gebeuren en met de groep ga je dat aandeel flink kopen en laten stijgen dan kan je die optie laten uitvoeren en heb je die aandelen voor 20 euro. Degene die die opties verstrekt moet de aandelen leveren dus ook kopen en dat laat het aandeel verder stijgen. Of niet? Ooit wat zitten kloten in de gratis aankoop tijd van de postbank.

AliBhaBha | 28-01-21 | 16:16 | 4

Je wilt niet alle aandelen van die callopties in bezit krijgen natuurlijk. Het idee is om een flinke optiepositie op te zetten en in een dunne markt de onderliggende aandelen te kopen en hiermee de aandelenprijs flink hoger te zetten en je casht door de opties te verkopen (want die hebben een hefboom). Die paar aandelen die je eraan overhoudt geef je na afloop aan je neefje.

Joris Beltsin | 28-01-21 | 16:24

@Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:20: de marketmaker in die bepaalde optie zet z'n prijs gewoon hoger als er veel vraag is. Soms wordt dus de correlatie met het onderliggende aandeel wat dunner

theo-is-dood | 28-01-21 | 16:38

Front running is verboten.

BrutusBosch | 28-01-21 | 17:12
▼ 1 antwoord verborgen

Wel typisch dat de media meteen weer de Trump kaart en de White supremicy kaart meent te moeten trekken. Snappen blijkbaar niet dat die trucjes achterhaalt zijn en mensen zich niet meer door laten afschrikken, beetje het verhaal achter "racist" of "nazi'.

Statix | 28-01-21 | 16:16

ik snap er niet veel van, en ik snap die obsessie voor wat er in Amerika altijd gebeurt ook niet helemaal. Of gaan we dit dan over een jaar hier ook zien?

small_town_dude | 28-01-21 | 16:14 | 4

@DrumPiet | 28-01-21 | 16:19: NL-ers 'beleggen' graag met CFD's via Bux. Da's namelijk supermakkelijk en supergratis. Jammer dat 89% van de speculanten zijn/haar inleg geheel/gedeeltelijk verliest omdat je als gratis consument altijd achter de feiten, waar je sowieso geen verstand van hebt, aanloopt.

_pacman_ | 28-01-21 | 16:22

Kijk is naar de prijzen van onroerend goed fondsen. Dit soort fondsen bezitten winkelcentra, kantoorgebouwen, bioscopen.
Wat denk je zelf als je naar de onderliggende waarde van hun OG portefeuille kijkt? Ik zou Unibail-Rodamco short gaan, maar de koers loopt flink op.

theo-is-dood | 28-01-21 | 16:40

@theo-is-dood | 28-01-21 | 16:40: Ja, en die houden de huren en pachten op papier hoog zodat ze niet hoeven af te waarderen.
Onder de tafel hoeft een evt nieuwe huurder dan de eerste 11 maanden geen huur te betalen.
Truus met haar aandeel heeft geen idee. De grotere spelers verkopen heel langzaam om de shorters niet in de kijker te spelen en zullen wellicht ook via wat short de risico spreiden. Hedgers winnen als ze erin stappen want hebben een vooruitgekiende mediastrategie om de boel te slopen.
Aan het eind is het bedrijf de lul, amateur fondsen met daarin Truus ook.. Truus krijgt een mooi briefje waarin ze wordt bedankt voor de mooie jaren.
En een paar ratten of slimmeriken lopen lachend weg.

geen koning | 28-01-21 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Uiteindelijk is het een pyramidespel. Zoals altijd zal een aantal mensen op weg naar het barsten van de zeepbel veel geld verdienen.

nick.name | 28-01-21 | 16:14 | 2

Klopt, short squeeze was altijd al een opzetje om de andere partijen uit te knijpen, vandaar ook de term.
Overigens is , jawelll, George Soros absurd rijk geworden door de squeeze van de GBP.

Nuchternederland | 28-01-21 | 16:25

Idd, vandaar de verdenking van sommigen dat het meer is dan Reddit. Dat op Wall Street wat jongens het spelletje meespelen.

drs. Levi Samsonov | 28-01-21 | 16:29

Mooie actie om de short-gangers eens een lesje te leren. Uiteindelijk zullen beide partijen bloeden.

_pacman_ | 28-01-21 | 16:13 | 3

Zo werkt het niet, 1 van de partijen zal zijn gelijk krijgen.

Nuchternederland | 28-01-21 | 16:22

Hahaha klopt, maar de hedgers vinden dit geen goede ontwikkeling, wedden?
Op Radio1 had een handelaar het net over criminaliteit ........ je verzint het niet.

P. Breidel | 28-01-21 | 16:22

Assuming no change in BlackRock’s position, the value of its stake would be worth $2.6 billion now, compared with $173.6 million as of December.
Die hebben er ook lekker aan verdiend.

hotnot | 28-01-21 | 17:03

Asseblief, laat Sassen van Elsloo er iets over zeggen. Het kan me niet schelen of ie er positief of negatief over oordeelt. Michael Burry baalt ervan, want die was short gegaan op dat aandeel. Een opgaande koers, waardoor ook veroorzaakt, is het risico wat erbij hoort als je de markt van de korte kant benadert. Dat is het spel.

hotnot | 28-01-21 | 16:13 | 2

Op een gegeven moment is voor die kinderen die aandelen gekocht hebben, de lol eraf, en gaan ze proberen die dingen kwijt te raken. Dan gaat die koers tzt alsnog door de knieën.

hotnot | 28-01-21 | 16:15

Michael Burry is een slimme vent, dat heeft ie laten zien. Lees 'The Big Short' van Michael Lewis

theo-is-dood | 28-01-21 | 16:41

Financieel systeem was toch al stuk. Nul en zelfs negatieve rente op spaargeld. Bij geld lenen geld gratis geld toe krijgen.

wie zal het zeggen | 28-01-21 | 16:13 | 4

Je zou het oplichting kunnen noemen.

trekarm | 28-01-21 | 16:36

Kan iemand me dat trouwens uitleggen? Waarom geld krijgen als je leent? Wobke voerde dat in zijn betoog aan "zodat de steunpakketten ons allemaal minder ging kosten en alleen maar geld opleveren".

Waar is van Oeff als je hem nodig hebt...

Remmersmaak1 | 28-01-21 | 17:05
▼ 1 antwoord verborgen

De dame in het eerste filmpje laat precies zien hoe het is - geen idee hebben, maar aan anderen willen uitleggen hoe het werkt.

Ik zou zeggen: meid, solliciteer bij het RIVM en de GGD. Daar zoeken ze dit soort mensen.

hangtiet met knoop | 28-01-21 | 16:12 | 2

Ik hoop echt dat dat filmpje nep is.

CzMichiel | 28-01-21 | 16:13

@CzMichiel
Wouldn't count on it

Tobi | 28-01-21 | 17:32

Hehe vond het al lang duren voordat jullie er eindelijk over schreven.

Dit is wel HET moment denk ik waar mensen eindelijk zien dat de overheden, regulators en grote wallstreet jongens allemaal tegen de gewone man zijn.

Als ze na honderden jaren de gewone man kapot maken één keer zelf verliezen, veranderen ze gewoon keihard de regels en naaien ze iedereen.

76435 | 28-01-21 | 16:11

Briljante actie. Fuck Wallstreet.

Do-na-zi | 28-01-21 | 16:10 | 2

Nee, men maakt er een piramidespel van zo, niets goeds aan.

Nuchternederland | 28-01-21 | 16:22

DasKapital wordt gemist.

der_feldwebel | 28-01-21 | 16:09 | 7

Eensch

Tobi | 28-01-21 | 17:30

Hier sluit ik me geheel bij aan.

Abject | 28-01-21 | 18:01

Eensch!

_Zweevers_ | 29-01-21 | 00:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik snap er geen neuk van.
Ik ga patat halen.

Wc-kip | 28-01-21 | 16:08 | 3

Neem voor mij een berenklauw mee!

Wijze uit het Oosten | 28-01-21 | 16:17

@Wijze uit het Oosten | 28-01-21 | 16:17: een bakkie patat met weinig zout en een knoepert van een frikadel is al maanden het vaste ritueel voor wc-kip

Wc-kip | 28-01-21 | 16:27

Ik loop wel even mee, want dit is chinees voor mij. Ik ga ook wel eens short, maar dit is toch iets anders. Geloof ik.

Deksmaat | 28-01-21 | 16:42

Hedge fondsen moeten kapodt.

Steve1234 | 28-01-21 | 16:08 | 3

En als het nu uw pensioenfonds is dat hierdoor ineens miljarden verliest?
Uiteindelijk gaat de gewone man de prijs hiervoor betalen.

Bakkeleures | 28-01-21 | 16:14

@Bakkeleures | 28-01-21 | 16:14: Ja dat is wel duidelijk zodra de kleine beleggers of de Reddit groep actie onderneemt tegen de hedgefondsen.
Gaat de senaat ineen zeggen dat het illegaal is en dat het hackers zijn.

Steve1234 | 28-01-21 | 16:17

Hedge funds hebben ook een normale taak, namelijk proberen wat nuchter verstand in de markt te houden.
En hedgen werkt altijd twee kanten op, anders is het geen hedgen.

Nuchternederland | 28-01-21 | 16:21

Wat een fantastische uitleg. Nu ook zoiets over Modern Monetary Theory en we begrijpen eindelijk wat er allemaal gebeurt, qua financieel geld.

Glasgow Argus | 28-01-21 | 16:07 | 1

MMT: een overheid kan ongelimiteerd geld lenen zonder het risico op inflatie want de munt blijft waarde houden omdat de belastingen ermee betaald moeten worden.
EINDE (sprookje)

Joris Beltsin | 28-01-21 | 16:16

It's all fun and games until somebody looses an eye.

Nu stapt dus Joe Sixpack en zijn moeder via Robinhood in (die het inmiddels niet meer doen).

En morgen komt iedereen er achter, dat Gamestop een kudttoko is. Dan willen ze allemaal verkopen, verliezen geld en gaan weer naar de overheid roepen.

hangtiet met knoop | 28-01-21 | 16:07 | 8

@4HoogAantWater | 28-01-21 | 16:13:
Weet ik allemaal, alleen denk jij, dat de meute redditusers lang zonder geld kan. Luister - de gemiddelde Amerikaan heeft geld tot het einde van de week. Dus die mensen gaan cashen zodra ze een handvol roepies meer hebben dan gisteren. Niks met HODL enz.
Het is een soort pump and dump maar dan geïnitieerd door de good guys. Alleen wie het eerst uitstapt maakt winst.

hangtiet met knoop | 28-01-21 | 16:24

@hangtiet met knoop | 28-01-21 | 16:24: Zolang ze de gelederen gesloten houden (in ieder geval meer shorts dan longs) is het een kwestie van wachten. En dat gaan ze doen. De short interest doet de rest. En reken maar dat ze kunnen wachten want voor velen is het een principe zaak omdat ook zij genaaid zijn door de hedgefunds.

Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 16:29

@Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 16:29:
Nou kennelijk niet. GME staat nu (16:52 65$ lager, 17% minder dan gisteren).

hangtiet met knoop | 28-01-21 | 16:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Edelmetalen die dreigen ook zo iets om hun oren te krijgen..

Niet_Van_Hier | 28-01-21 | 16:07

Heerlijk is dit, Wallstreet doet er alles aan om ze te stoppen Stock 27% hoger nu

alki | 28-01-21 | 16:06

allemaal in $ag aub.

Pimp my Voortuin | 28-01-21 | 16:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl