Moordende asielzoeker uit Soedan voor rechter

Stak in april Rik van de Rakt (18) overhoop
Voor de een is het vandaag gewoon weer een #goedemorgen #vrijdag, voor de ander is het de dag van de rechtszaak tegen de moordenaar van haar zoon. In april werd Rik (18) uit Heesch doodgestoken door de verwarde asielzoeker Abdallah A. uit Soedan. Gewoon, zomaar. Wat het voor de familie extra naar maakt, is dat Abdallah het - in tegenstelling tot zijn verschijning in Nederland - niet nodig vond te verschijnen op eerdere rechtszittingen. En nu, negen maanden later, wordt de zaak inhoudelijk behandeld. We weten al dat er fouten zijn gemaakt. Dat Abdallah reeds bekend was bij de politie bijvoorbeeld, en dat hij allang het land uitgetrapt had moeten worden door de lafhazen van de vvd met hun grote bek. Dat lezen we dan weer nergens terug, want Abdallah is zelf toch ook een slachtoffer. Abdallah is knettergek in z'n kop en het systeem heeft gefaald, omdat het systeem niet is ingericht op maatwerk. Dat het COA en de azc's de wankele toestand van Abdallah niet hebben gedeeld met de gemeente, vanwege privacyregels: "Als instanties niet langs elkaar heen hadden gewerkt en als de veiligheid van de samenleving had geprevaleerd boven de privacy van de vluchteling, de moord op de tiener wellicht voorkomen had kunnen worden."
En terwijl heel Nederland vriend Abdallah gewoon lekker in een hoekje wil laten verzuipen, geeft de moeder van Rik blijk van het allergrootste hart. "Hij was ziek, daarom zie ik dit niet als een daad. Hij heeft geen hulp gehad. Het systeem heeft gefaald, maar het COA of de GGZ staan niet voor de rechter terwijl ze wel mede schuldig zijn aan de dood van Rik. (...) Ik ben er vooral boos over dat hij geen hulp heeft gekregen." Tsja. Wat een vrouw.
UPDATE: Abdallah A. heet dus eigenlijk Ayoub Abdallah Y.
UPDATE: Volgens kuchende linksdragende man in regenjas heet de dader Ayoub Abdallah Yahya
LIVE, na de klik.
Social
Pijnlijk
SocialTweets by SaskiaBelleman
Reaguursels
InloggenHebben ze in Soedan eigenlijk tbs-klinieken? Goh, dat die vraag zomaar ineens bij mij opkomt...
Nee, in Soedan vast niet.
Maar wij wel.
Er zitten al diverse, zelfs illegalen, hier in de TBS kliniek.
Kosten tbs-behandeling €528,00 per dag.
Als hij nou toch met moordplannen rond liep, had hij beter een andere zwarte kunnen uitkiezen uit de groep rond KOZP. Hij had dan waarschijnlijk geen TBS gekregen, maar een lintje voor goed gedrag .
Je kan je drukmaken om een paar meubilairverbouwende QAnonners en tegelijkertijd dit soort kuttekoppen met hun foute religie en masse willen importeren.
Dat is mogelijk.
dit! Hoera voor uw tegel
@Gen. Maximus | 08-01-21 | 18:08: Hey, dank u.
Dus hij zou het land moeten verlaten naar nu tbs dus recht op verblijf????
Wie betaald dit allemaal joh
Jij en ik.
Kosten TBS-behandeling €528,00 per dag.
En na de TBS-behandeling van jaren, krijgt hij een verblijfsvergunning voor NL.
Want te veel aangepast aan onze cultuur.
Met dank aan de D66 en GroenLinks stemmers, dat dan weer wel.
Het systeem heeft misschien gefaald, maar de grootste faal is nog altijd ayoub addallah zelf. Waar komt de neiging vandaag om het nevelachtige `systeem' de schuld in de schoenen te schuiven, in plaats van de dader?
Dat wordt een taakstrafje, drie keer foei zeggen en klaar....
Hebben Dilan en Bente al iets geroepen?
Na het lezen van de aanhef en de nahef in de comments, blijft het voor mij nog steeds moord.
En over een maandje of 4 a' 5 lezen we in een klein 3 regels klein berichtje dat ie 3 jaar heeft gekregen maar niet gevonden is.
Dit is niet de eerste keer. De vader van een vermoorde jonge vrouw vond ook dat de dader een slachtoffer was en schreef in de gevangenis met de moordenaar van zijn dochter een boek over de zaak.
www.geenstijl.nl/2525111/alasam_samar...
Moet u zich eens voorstellen wat de nobele NRC- en VARA-klanten ervan zouden vinden als een Nederlander eens een 18-jarige asielzoeker uit Afrika doodstak. Om over BLM maar te zwijgen...
Waarom komt deze ellendeling niet opdagen bij zijn eigen rechtszaak ? Is dat vrijblijvend ? Dan dwing je hem toch ? Of is dat weer inhumaan ofzo ? Nee, laat me raden, hij loopt nog gewoon ergens rond ? Ik begrijp werkelijk niets meer van dit land.
Wat valt er te begrijpen met een kneiterlinks kabinet?
Doet mij denken aan de Democraten die nu aan de macht komen met een ultra links programma. Ach ze zijn allemaal zo zielig.
Ook deze mensen planten zich in meerdere maten voort. Over 20 jaar lopen er meer van deze barbaren rond. Tijd om de cirkel te doorbreken en deze man te verdrinken in de zee. Some people are not worth saving
Bedankt voor uw stem op de VVD.
Wat zijn we geprezen dat dit sujet straks na zijn celstraf en TBS een volwaardig, goed functionerend en zelfvoorzienend lid van onze gemeenschap zal worden. -teiltje-
Stop de volksverhuizingen en het binnenlaten van compleet gestoorden , zou je zeggen.
Maar ja , het is vechten tegen windmolens.
Laten we het eens omdraaien.
Als velen van ons het volstrekt normaal vinden dat verwarden vanuit Eritrea, Soedan of wat voor shithole-land dan ook zonder geld, zonder middelen en zonder vooropgezet plan (want mentaal geretardeerd, ongeschoold of verward) de weg naar Nederland weten te vinden, hoe kan het dan dat er geen enkele verwarde Nederlander zonder middelen en zonder vooropgezet plan naar zo’n shithole-land afreist?
Voor de gemiddelde verwarde Nederlander moet er daar ongetwijfeld ook iets goed te halen zijn: lekker warm, volop ruimte om buiten te slapen, veel zonneschijn, geen overheidsbemoeienis, lekker tussen geestverwanten zitten, je white privilege en toch voldoende geld want uitkering.
Nee, de komst van dergelijke mensen hiernaartoe is georkestreerd.
Dat klopt. En dat orkest bestaat uit VVD-stemmers. Zij genieten van dit soort berichten.
Omvolking is dan wellicht een beladen term, dat er met de bevolkingssamenstelling wordt gekloot lijkt me niet te ontkennen. Het is op geen enkele manier aannemelijk te maken dat we hier met een asielzoeker te maken hebben. We blijven netjes, het is een economische migrant. (Ook niet echt, dat waren bijvoorbeeld de Nederlanders die massaal naar Canada en Australie gingen om daar, hard werkend een bestaan op te bouwen)
@obominotie | 08-01-21 | 13:10:
Stem dan in maart NIET op een kartelpartij!
@theo-is-dood | 08-01-21 | 14:30: wedden dat dat wel gaat gebeuren, in grote mate.
Dit land is verloren:
je zoon vermoord, maar deugmoeder komt niet verder dan:
"Ik ben er vooral boos over dat hij geen hulp heeft gekregen"...
Zou me niet verbazen als ze in maart doodleuk CDA gaat stemmen. Of PvdA. Of iets dergelijks.
@obominotie | 08-01-21 | 13:13: Of ChristenUnie, die roepen nu op tot ' barmhartigheid' voor Bijstandiers die boodschappen krijgen (niet van voedselbank).
@DeCynischeAmbtenaar | 08-01-21 | 13:38: iets ander verhaal maar je hebt je punt gemaakt *applaus*
En als je die tweets van Saskia Bellemans leest dan begint het toch te koken? Waarom is zo iemand hier, waarom mag hij zelfstandig wonen, krijgt hij medische zorg etc. etc. Die ambtenaar die zijn verblijfsstatus heeft goedgekeurd mag wmb samen met deze jongeman op het eerste het beste vliegtuig richting Oeganda worden gezet. Als voorbeeld.
wat dacht je van eerst een weekje samenwonen met zijn vrouw en dochter
"Zijn problemen kwamen terug vanaf het moment dat hij in zijn woning trok. #Rik" Mijn kinderen zijn al jaren op zoek naar een woning en dat stuk stront wordt gewoon in een huis gezet inclusief Miele. Wat een ongelooflijk kudt land is dit!
En de ambtenaar die zijn status heeft gefiatteerd komt er fluitend mee weg. Nou, onbekende stempelzetter, ik hoop dat je je deze casus herinnert want je hebt dus bloed aan je handen.
soedanezen, somaliers,l eritreeers, is er geen een die heeft toegevoegd in al die jaren dat die groepen hier komen. Gevlucht uit landen waar ze elkaar al eeuwen vanwege tribale conflicten het leven zuur maken. Met stabiliteit had er allang iets gedaan kunnen worden aan de omstandigheden daar maar liever de hele dag quat kauwen. En wij mogen die getraumatiseerde uitvreters verzorgen.
Daarom liever gecontroleerd aziaten hierheen laten migreren (zij hebben wel arbeidsethos discipline e.d.) dan die eindeloze stroom hapsnurkers uit oost afrika en contreien
Een 'Green card' systeem zoals USA, en daarbij de nodige eisen (financien, opleiding, zelf verantwoordelijk voor het eigen onderhoud enz.) stellen (doet Canada ook, terwijl daar Trudeau aan de macht is).
In het midden-oosten doen ze het ook zo. Als er iemand uit Pakistan wil komen werken dan moet er iemand uit bijv Dubai borg voor staan.. één mistap en de “sponsor” is verantwoordelijk en de Pakistaan wordt het land uitgetieft.
Hebben we eigenlijk een Soedanees eethuis in Nederland? Want dat is toch een van de grote voordelen van de open grenzen en de multiculti waanzin?
Ja klopt, zo kennen ze bijvoorbeeld in Japan geen pizza want ze hebben daar geen migranten!
Ik dacht dat de nationale specialiteit daar een leeg bord was...?
Mocht ik doodgestoken worden door zo'n stuk verdriet uit Soedan of Eritrea, dan hoop ik dat mijn moeder niet dat zegt wat Riks moeder zei. Want wat zij doet met haar uitspraak, is niets anders dan pissen op het graf van haar dode zoon. Ben benieuwd hoe zij denkt over het beest Michael P. Is ongetwijfeld ook een slachtoffer van het systeem en instanties.
Klopt helemaal wat je zegt. Ik zie zo'n moeder voor me die in een koortje "welkom in ons land" staat te zingen. Je kind wordt doodgestoken en nog wordt er vergevingsgezind gereageerd. Sorry hoor, maar hoe gestoord kan je zijn.
@Waakvlam | 08-01-21 | 12:56: zo lopen er zat in nederland rond.
Die moeder heeft ook hulp nodig. Haar genade moet geen reden zijn Abdulla hier te houden en therapie te geven of TBS met uitzicht op vrijlating in 2040 ofzo.
Ik zie dat al weer fout gaan.
Het heeft niks met haar genade te maken. Het komt doordat ze weet wat een psychose is.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:17: ja zo had Hitler ook wel goeie kanten en eigenschappen....
@Hollandse_blauwe | 08-01-21 | 12:29: Alleen maar...
Heet die lul nou Ayoub of Abdallah?
Wat maakt het uit,al heet ie “ajoen in die grote klapperboom”hadden ze hem beter vroeger aan op kunnen hangen.
Ayoub is zijn broer, die wordt volgende week verwacht, met stip. Als zijn naam maar met A begint, de A van Asiel....
Wat zou het toch mooi zijn als ALLE verantwoordelijken nu eens voor het hekje zouden staan!
Ja he ? *plop*
Het COA is een uitvoeringsinstantie met te weinig financiële middelen. Laat de politiek die verantwoordelijk is voor het beleid dat er zo veel van dit soort idioten geïmporteerd worden terecht staan!
Pardon? Weinig financiële middelen? Die zak met geld waaruit ze graaien is altijd halfvol en nooit halfleeg. Miljarden euro's verdampen bij dit importbedrijf. (en een klein beetje export).
@pdvd | 08-01-21 | 12:04 |
Te weinig??? Waar er voor onze ouderen, u weet wel die mensen die het land door noeste arbeid groot hebben gemaakt, geen cent extra af kan klotst het geld bij het COA niet over de plinten, maar zo'n beetje tegen het plafond. Het is dankzij de onmetelijke lafheid van zowel de politiek als ook dit soort instanties dat deze jongen er nu niet meer is.
Ach, er zitten her en der wat nadelen aan de asielstromen maar vooral veel voordelen.
Hopelijk dat een meerderheid van de stemgerechtigden dit in gaan zien, of beter gezegd, dat bij verkiezingen dit prioriteit krijgt van de kiezer want dat is vooral het probleem.
Tot die tijd laat maar helemaap naar de x gaan.
kunt ui mij zomaar eens 3 van die voordelen opnoemen?
@Behangdelul | 08-01-21 | 12:13: Ehm, misschien dat mensen die anders worden gedood vanwege hun geloof nu wel een leven kunnen hebben?
@Behangdelul | 08-01-21 | 12:13: Ha, wacht, laat dat maar ff aan mij over....1.............2...........3.............?
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:18: volgens mij huppelde hij eerst door een stuk of wat landen om hier te komen,maar er was geen veilig land alleen Nederland.
@dirkdoorsnee | 08-01-21 | 12:22: De vraag ging niet over Abdallah, maar over asiel in het algemeen.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:27: Oh, abdallah maakt daar geen onderdeel van uit.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:27:
Vrouwen en logica. Zucht..
95% van Afrika is zonder meer veilig te noemen. En zoals al werd aangegeven: op weg hiernaartoe passeren ze al tal van veilige landen.
Zelfs de meesten van de zgn 'echte vluchtelingen' komen niet primair voor hun veiligheid helemaal naar Nederland.
Wordt wakker dame.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:18: Ik denk dat de groep asielzoekers die vlucht vanwege hun geloof niet zo groot is. Ik vind ook dat het niet aan Nederland/ Europa is om blijf-van-mijn-lijfhuis te worden voor mensen uit al die landen waar interne conflicten zijn. En, waarom mensen toelaten die juist vanwege hun geloof andersdenkenden doden, zoals Samuel Paty is overkomen?
De hele asielsector is ooit ontstaan uit humaniteit. Dat is gegroeid, er ging steeds meer geld in om en allerhande mensen, stichtingen en beroepsgroepen werden er afhankelijk van. Probleem is dat het nog steeds voelt alsof het mensen zijn die een hobby uitvoeren. Niemand is verantwoordelijk voor dit soort dingen. Vage termen als "verward" en alle betrokkenen doen het maar met de beste bedoelingen. Ja, dat geloof ik. En het kan altijd een keer fout gaan, maar in een professionele omgeving verwacht je enige reflectie zodat het niet nog eens voorkomt. Dat mist totaal, in die hele sector. Ook in de psychische gezondheidszorg. Ze vinden het allang best en trekken de la open met (standaard) slappe excuses, als ze het geld maar krijgen. En de politiek kijkt laf toe. Amateur hour met mensen die naar elkaar wijzen maar niet zelf in staat zijn om zaken te verbeteren. Tot Wilders een keer aan de macht komt en dan is men geschokt, hoe heeft dat kunnen gebeuren (het Trump-effect).
Deze burger vind asielopvang trouwens prima. Maar niet voor gelukszoekers, ontspoorde types en ander crimineel volk. Helaas geloof ik daar niet meer in want het is nog steeds een shitshow, dus zie ik graag een Wilders een eind aan dit circus van incapabelen maken. Minstens 10 jaar de kans gehad om een systeem op te tuigen dat voor de burger en de asielzoeker werkt, maar dat is dus niet gelukt.
Ik denk dat het grootste probleem is dat de asielindustrie het type werknemers aantrekt dat vooral bij voorbaat elke vluchteling zielig vindt en binnen wil houden. Ik geloof niet dat er een noemenswaardig aantal mensen werkt in deze industrie die zoveel mogelijk vluchtelingen terug wil sturen. Op die manier gaat dit nog tot in het einde der tijden door en verandert er niets.
@Wybe Wabes Abbema | 08-01-21 | 12:16: Alleen het deel in de asielindustrie wat vrijwillig werkt op de AZC's vindt asielzoekers zielig. De rest houdt alleen nauwlettend de bankrekening in de gaten. De opvang van één asielzoeker kost tussen de 40 a 50K per jaar. Gemiddeld zitten ze 3 tot 4 jaar in de opvang. Dus daar verdiend men grof geld aan.
Zoek voor de fun eens de jaarverslagen op van een paar clubs die betrokken zijn bij asiel aangelegenheden zoals vluchtelingenwerk etc etc. Een klein rekensommetje van een paar maanden geleden leerde mij dat een FTE daar gemiddeld 50.000 euro per jaar op de rekening mag bijschrijven. Dat is verdomme 1,5 x modaal. En dan heb ik het over een gemiddelde.
@Wybe Wabes Abbema | 08-01-21 | 12:16: nee hoor. Bij de IND werken vooral pas afgestudeerde juristen. Via een uitzendbureau. Die zo snel mogelijk proberen om daar weer weg te komen.
Hun tegenpartij bestaat uit asieladvocaten die volledig cynisch hun zakken vullen met belastinggeld. Want voor elk beroep- en bezwaarschrift, voor elke brief krijgen ze per verrichting betaald. Het systeem lokt dus uit tot door en doorprocederen.
Wat een lieve vrouw. Ik ben echter van mening dat de mantel der liefde het alleen maar erger zal maken met alle respect voor haar sterke karakter.
Dit soort gasten moeten hier niet eens verzeild kunnen raken.
Het hele midden oosten is verknipt met een klote ideologie als katalysator.
Laat ze daar blijven en laat ons hier onze eigen ellende oplossen.
Anders wordt het overal een hell-hole.
Ik vermoed dat de moeder zichzelf zo beschermt om dit drama te kunnen dragen.
Deze moordenaar met waanbeelden moet de bak in tussen andere ,,gewone,,criminelen zonder de verwardheidskaart te trekken.
Altijd proberen onder de straf uit te komen,het is zum kotzen.
PS hij veroorzaakte al overlast in zijn woonomgeving ws heeft hij hierover ,,het gesprek,, aangegaan met de woningbouwstichting!!!
Wat een tijd is het toch, tenslotte diegene die deze ernstige zaken aan de kaak durft te stellen wordt nog steeds monddood gemaakt met 40-45 argumenten en intolerant... door o.a. notabene een oud hoofdcommissaris... het zal wel komen door zijn naam Joop.NL van Riessen. Vanuit zijn politieke spectrum mag je wel miljoenen Nederlanders die zogenaamd de nieuwe samenleving in de weg staat op de trein zetten richting het Oosten. m.youtube.com/watch?v=IcptRQ24AIM Het blijft een “doodnormale reactie” en valt meer en meer samen binnen onze huidige politiek.
Wanneer krijgt dat anonieme COA een gezicht? Wie zijn die mensen die daar werken? Die willens en wetens kritiekloos de hele wereld aan menselijk pus hier uitnodigen en zich vervolgens distantiëren van alle ellende die ze over de autochtone bevolking uitstorten?
"Ich habe es nicht gewusst"?? Naming and shaming. Het moet!
Oud VVD topmannen. Geen grap, ga maar checken.
Dat is nu juist het punt. Eerst hadden we een minister die je aan de jas kon trekken. Sinds dat gedoe met harbers is het klaar met op de man spelen... nu leggen ze de verantwoordelijkheid neer bij een commissie, juist om die politieke rellen met holly en Lilly te voorkomen.
@Hollandse_blauwe | 08-01-21 | 11:53: Die twee kids en hun moeder hebben de hele wereld bij elkaar gelogen en gechanteerd. Dat die mochten blijven is een gotspe op zich.
Wat mij betreft zou iedere asielaanvrager één kans moeten krijgen om, desnoods onder ede, zijn verhaal te doen. Daarin volledig openheid van zaken, geen achteraf wijzigingen of toevoegingen.
- Lieg je in je aanvraag, dan ga je er uit
- Laat je informatie weg dan ga je er uit
- Bedonder je de boel dan ga je er uit
- Pleeg je een misdaad dan ga je er uit
- Pleeg je binnen vif jaar na verkrijg verblijfsvergunning een misdaad dan ga je er uit
En met 'er uit' bedoel ik een zeer karig *afgesloten* uitzetcentrum waarin je alleen eten en drinken krijgt om in leven te blijven, tot je uit jezelf vraagt om terug te mogen naar gat van herkomst.
Huh? Het COA gaat alleen over de opvang van deze mensen hoor, niet over het binnenhalen. Sowieso worden ze maar zelden 'binnengehaald', meestal rijden ze gewoon de grens over. En dan melden ze zich bij een asielzoekerscentrum. Als ze in hun eigen land vervolgd worden of als daar oorlog is mogen ze blijven. Dat heeft de volksvertegenwoordiging al heel lang geleden besloten. En ik heb zowel van PVV als van FvD nog nooit een wetsvoorstel gezien om dat te wijzigen.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:03: Als u werkelijk denkt dat een jaar lang vaste instroom van 500 asielzoekers per week uit eigen wil en toeval is in plaats van geregiseerd en opgehaald, dan heb ik nog een paar bruggen voor u te koop.
@marcoplarco | 08-01-21 | 12:14: Hahahahahaha, als jij denkt dat je als overheid stiekem vijfhonderd mensen per week kunt binnensmokkelen mag je misschien wel een keer bij Lange Frans aan tafel! Bedenk eens hoe vreselijk veel mensen in het complot moeten zitten om dat geheim te houden...
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:20: Lees:
www.rijksbegroting.nl/2019/voorbereid...
Er is niet stiekums aan. Er is een asiel begroting. Die rekent op 22000 - 25000 instromers per jaar. Elke week 400 - 500 die 'spontaan' binnenwandelen. U gelooft echt dat dat, onafhankelijk van weersomstandigheden, toestand in de wereld, lockdowns etc, helemaal stabiel is over het hele jaar? Je kunt er een grafiek van tekenen met één streep langs een lineaal. Dat is niet zomaar, dat is geplanned. En daar zijn mensen verantwoordelijk voor. Die moeten als de sodemieter ter verantwoording geroepen worden.
@marcoplarco | 08-01-21 | 12:01: Ah, u bent van plan om ons in het (voormalig) oostblok te vergezellen, prima hoor en vergeet de pindakaas niet en drop.
@marcoplarco | 08-01-21 | 12:01|
Inderdaad, en hier logen ze allemaal over:
- www.ewmagazine.nl/verhaal-van-de-dag/...
@serieusgenomen | 08-01-21 | 12:41: Mijn vrouw wil nog niet, maar ik heb er serieus naar gekeken inderdaad.
Vuilnis moet je ruimen. En daarna naar de afvalverwerking.
We zijn de controle volledig kwijt. Erin kan, eruit niet meer. Geen enkele inspanningsverplichting voor de asielzoeker omdat er niet wordt gehandhaafd. Het begint met rechten en zodra ze die allemaal hebben en we ze niet meer uit kunnen zetten begint de ellende pas goed. Geld blijft wel komen, ondersteuning en onderdak ook en als ze een keer voor de rechter komen zijn het vooral zelf slachtoffers want trauma, psychische problemen, angststoornissen en verward.
Waardeloos beleid, wat alleen maar tot doel heeft om de bevolkingsgroei te stimuleren en zo de economische groei/consumptie veilig te stellen. Dat je land en je continent erdoor naar de kloten gaan, ach. Dat is voor de volgende generaties...
Nou ja, '.... geld blijft wel komen...". Daar is steeds meer kunt- en vliegwerk voor nodig. En er kan blijkbaar niets veranderen 'want oude verdragen'. Dus 'nee' zeggen kan blijkbaar niet.
Dus moet de eigen bevolking nog harder werken en langer doorwerken; ook al zijn er verdragen/contracten uit het verleden. Tegen je eigen inwoners zeg je dan gewoon 'tja, tijden veranderen'.
.
Wat zijn deplorabele geestelijke toestand ook is, de arme man had hier nooit moeten zijn. Nooit niet!
Natuurlijk was hij in zijn eigen land compleet ten onder gegaan, zoals zo velen, maar hier in Nederland had hij niet moeten zijn. punt.
Nederland kan niet de ellendigen der wereld binnenhalen, onze maat muggescheet staat dat eenvoudig weg niet toe.
Ze hebben bij de VN ooit een mooi zinnetje bedacht: Responsability to Protect. In de praktijk niet uitvoerbaar, zeker niet voor ons en dan ook nog ten detrimente van de bevolking die merkt dat zij achtergesteld wordt t.o.v. de nieuwkomers t.b.v. het goede gevoel dat het ego van de beslissers over deze materie streelt
Iedere politicus die die hier bewust aan mee werkt pleegt een soort volksverraad.
Gatverdammuh. Evocatus
.
Dit is allemaal theorie hoor. Ik zeg niet dat het zo is. Wat nu als Abdallah heeft besloten om de eerste de beste blanke jongen neer te steken zodat hij niet meer uitgezet kon worden? Was een Nederlandse cel misschien een beter vooruitzicht voor Abdallah dan Soedan, of zou het misschien gewoon weer een Kaffir minder zijn in zijn ogen? Het valt mij namelijk de laatste jaren op dat de daders wel erg vaak verward zijn. Moeite mee.
Prachtige theorie. Ik kan er ook nog een hele hoop verzinnen. Gelukkig werkt de rechter niet zo, die gaat op zoek naar bewijs.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 12:05:
Nee, zo werkt het ook niet, de d66 rechter gaat op zoek naar verzachtende omstandigheden..
@overVolland | 08-01-21 | 13:28|
Waarvan akte:
- www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Doet me weer denken aan Dick Haveman die 5 jaar geleden werd doodgeschoten met z'n eigen dienstwapen door een gestoorde asielgek.
Wanneer stopt Nederland met het opvangen van verknipte malloten met het IQ van een duif en sociopathische trekjes? Deze zgn. asielzoekers worden geinterviewd door "deskundigen" bij het COA; gaan er dan daar geen alarmbellen af? Sneu voor die moordenaar dat hij de hulp niet gekregen heeft die hij blijkbaar nodig heeft, maar we kunnen toch niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van eeuwenlang inteelt en een verwrongen wereldbeeld? Grenzen dicht nu!
Waar heeft die duif deze sneer aan verdiend??
Soedan is te gevaarlijk om hem terug te sturen.
Dus meneer mag blijven, ook na veroordeling.
Welkom.
,,Ik weet het niet. Ik heb niemand vermoord", zegt Ayoub Y. #Rik
Dindu Nuffin ......
Hij wilde dit land voorgoed verlaten. Aan die wens kunnen we wel voldoen, toch?
Nope.
Horizontaal graag.
Hierdoor fiets ik niet meer over de mooie stille paden, waar ik mijn hele leven zoveel van hield. Ik zie nu her en der schimmige figuren rondstruinen met hun rugzakjes, en ik ben oprecht bang dat het een van die moordzuchtige verknipte gekken is die hier tegenwoordig rondlopen.
Ben niet bang voor de dood, maar ik wil de wereld rustig verlaten, niet overhoop gestoken door een krankzinnige omdat de linkse volksdeel zo graag wil deugen.
Daar is ooit eens een lied over geschreven, in een ver verleden, toen geluk nog gewoon was...
www.youtube.com/watch?v=CTrzuKEimA8
Ja. Op de meest vreemde plekken duiken ze op. Helemaal niet zichtbaar genietend van de natuur. Nu mijn hond echt oud wordt (en een beetje blind en doof) is het bos of het park, net als de binnenstad, nu ook een no-go area geworden.
Spiedend dwalen.
@Poesmobiel | 08-01-21 | 11:37: Zelfs woonwijken met parkjes. Zie mevrouw Chitanie, die haar dagelijkse loopje deed en werd verkracht en bewusteloos getrapt door een Eritreër die hier nooit had mogen wonen.
@Madame Poitiers | 08-01-21 | 11:44: Ik zou weleens willen weten hoeveel mensen hun leven hebben moeten aanpassen. Het is weer eens iets wat zich stil en onzichtbaar voltrekt. Tenslotte mist niemand me in de parkeergarages waar kerels met het uiterlijk van de tekeningen op Twitter bij Saskia Belleman achter een auto doen alsof ze hun veters strikken op hun klittenband schoenen. Niemand weet dat mijn buurvrouw niet meer naar yoga gaat 's avonds of dat mijn vriendin niet meer gaat hardlopen.
Als je de tweets van Belleman leest, wordt er veel gefietst in dit land.
Daders zijn slachtoffers. De bekende riedel.
' Collateral damage' , meer is het niet voor de politiek.
Het is ons overkomen....
Zet hem in een cel met Michael Panhuis, sleutel omdraaien in het slot en niet meer omkijken.
Als ik de vader van Rik was........
Dan had de moeder van Rik een andere man gehad ?
@serieusgenomen | 08-01-21 | 11:30: Je kunt deze op twee verschillende manieren uitleggen hè?
*grijns*
@VBO_B_Niveau | 08-01-21 | 11:36: Heel scherp, net als mijn nickname, 'tis maar net hoe je de klemtoon legt. Veel mensen voelen zich door "onze" regering niet serieus genomen. Nou ik wel.
@serieusgenomen | 08-01-21 | 12:14: ga je serieus jezelf credits geven voor je nick?
Ik vind het ongelofelijk knap van tante Bel dat ze op zo’n heldere manier kan verwoorden wat zich allemaal in de rechtszaal afspeelt. Alsof je er zelf bij zit. Dat mag ook weleens gezegd worden.
Ah, dus insecten hebben het gedaan.
Meschien op 17 maart het daarvoor geschikte vakje aankruisen voor wat veranderingen die daarvoor nodig blijken te zijn.
Ha ha ha ha ha ......
Ayoub heeft waarschijnlijk het iq van een 8 jarige. Is dus zielig en ontoerekeningsvatbaar en wordt vervolgens berecht volgens jeugdrecht. Dat is de huidige deplorabele staat van ons rechtssysteem.
Ja. We zitten weer met een gevalletje 'grote vogel'. Dit keer zijn het insecten.
Verwarde asielzoekers zijn er nog veel meer van. Gratis gezondheidszorg, gratis huis. En over een paar jaar steekt ie iemand overhoop. Wen er maar vast aan. Teringzooi in die landen wordt ook gewoon in ons land. c'est ca.
Wordt ? Volgens mij is het al een paar jaar gaande, maar dit geheel terzijde.
Hij had gewoon eerder een huis en een miele moeten krijgen, dan was dit niet gebeurt. COA zal er vast werk van maken
Als we nu eens gewoon die Miele's daarheen sturen, en die huizen daar gaan bouwen, dan hebben we die ellende die dat met zich meebrengt tenminste hier niet....... oh wacht....
@serieusgenomen | 08-01-21 | 11:28: ik ben voor icbm's ipv miele's.
Religie is een pracht middel om feitelijke misdaden achter te verstoppen. Selectief geheugen smeert stinkende zaakjes ook gegarandeerd. Ik begrijp de woede wel inmiddels.
En om het nog wat spannender te maken, wordt er ondertussen nog een andere "religie" binnengesmokkeld.
Dan had u nu, zittend achter uw toetsenbord, dit bericht niet getypt mag ik aannemen ?
@serieusgenomen | 08-01-21 | 11:22:
In de gevangenis mag je toch gewoon berichten typen?
Altijd maar weer die verzachtende omstandigheden... of redenen bedenken waarom die asielzoekers dit gedrag laten zien, het zal nooit in de aard van het beestje liggen of anderzijds het geloof of cultuur. Beetje mazzel dan geeft de D66 rechter deze parel bewust minder straf zodat uitzetting daarmee voorkomen is. Mogen die asielzoekers hier allemaal een eigen woning en hun hele leven aan het verzorgingsstaatinfuus hangen, ik ga wel een paar jaar later met pensioen...
Scafisme. Dat schrikt meer af.
Ook al een psychose.
En de Haagse messensteker ook al; zogenaamde 'stemmen'. Tramschutter ook al een stoornis.
Conclusie:
Ziek, zwak of misselijk (suikerziekte bijv) is heel erg populair onder terroristen.
Ik geloof er helemaal niks van. Een nep-psychose is het. Dit is terrorisme.
Van een overdoses ieslaaam ga je stemmen horen en zakt je suikerspiegel blijkbaar.
Tramschutter kreeg gewoon levenslang hoor. Net als Mohammed B. In tegenstelling tot wat jij doet kijken rechters wél naar de relevante omstandigheden. En zoals er soms blanke mensen ontoerekeningsvatbaar worden verklaard, gebeurd dat soms ook bij mensen met een kleurtje.
De enige verwarde persoon hier is de moeder. De asielzoeker had hier nooit mogen zijn en kan alleen hier bestaan onder de gratie van personen zoals die moeder. De manier hoe ze haar eigen geloof relativeert is ziekmakend.
Inderdaad. Verbijsterend dit.
Links is ontspoord gevoels'denken'. Als het maar goed voelt! Het aslim taslam klinkt wijd en zijd en de linksmens kirt 'wat een mooie taal is het toch ook!' en 'die baarden zijn zo modieus!'. Als het kromzwaard zoeft zal men nog steeds de poorten openzetten, de mensenrechten weet je, een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar en de wereld is van iedereen!
Goed gezegd. Ontspoord gevoelsdenken.
Alleen ben ik het nu niet helemaal eens met dat... gevoel! Ik zou gaan voor ontspoord rechtvaardigheidsdenken. Gevoel mis ik juist vaak bij deze kornuiten. Ja.. gevoel volgens de regels! Geen kritiek Toontje. Want Jan en iedereen weet wat je bedoelt bij 'ontspoord' gevoelsdenken'.
@CalamityJane | 08-01-21 | 11:39:
Mijn primaire punt is dat er heel veel mensen zijn die niet in staat zijn de werkelijkheid te zien, maar zich laten leiden door dat wat zij denken of vinden dat de werkelijkheid is. Het wonder van de westerse beschaving was nu juist dat we geloofden dat er een objectieve werkelijkheid is, en dat we die kunnen kennen. De afgelopen tientallen jaren wordt dat in razend tempo afgebroken (allemaal met de beste bedoelingen natuurlijk) - niet alleen maar wel vooral door linksdenkenden, en de gevolgen zien we continu om ons heen. Maar juist omdat er niet meer goed wordt waargenomen en geredeneerd wordt het juiste verband nooit gelegd.
Volledig eens Toontje!
Misschien moeten we eindelijk eens tegen vrouwen gaan zeggen dat we niet meer luisteren naar hun gemuts. Tijd voor de harde hand en gezond verstand.
Er lijkt op 28 september 1919 inderdaad een kapitale fout te zijn gemaakt. Helaas beginnen we daar nu de zure vruchten van te plukken.
Ik draag een muts! Alleen als het bitter koud is.
Het begint om de verantwoordelijken eens duidelijk te maken dat Nederland niet alle ellende van de wereld op haar schouders kan dragen. Er zijn miljoenen op de vlucht, hoe triest dit ook is. De eerder genoemde verantwoordelijken hebben geen idee wat ze Nederland aandoen door o.a. dit soort gasten maar ongebreideld op te vangen.
O nee ?
@serieusgenomen | 08-01-21 | 11:12:
Nee!
@Ommezwaai | 08-01-21 | 11:15: O.
Met soepsiedie, dat dan weer wel.
Als men een handvol mm's heeft voor kinderen, maar je weet dat er 1 giftige inzit, geef je het dan aan je kind?? Nope. Men zou dit moeten onthouden bij het onbeperkt binnenhalen van veilige landers(regio's) en booslims.
Hoezo ? *plop*
Onze kinderen krijgen 500 M&M's per week. Al jaren lang.
Ah, okee, dus we hadden Anne Frank gewoon de toegang tot Nederland moeten weigeren in 1933 want misschien zat er tussen al die joden wel iemand die ooit een misdrijf zou gaan plegen?
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 11:24: Ik bedoel niet te zeggen dat Anne Frank gelijk is aan deze Abdallah, verre van, maar ik bedoel te laten zien wat de consequenties zijn van je standpunt.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 11:24: Wat is dit voor een belachelijke godwin. Anne Frank schreef een dagboek, die liep niet met een mes rond om mensen dood te steken.
@knutsel_ | 08-01-21 | 11:26: Het gaat erom dat Schepvogel zegt dat je vóóraf moet beslissen die M&M's niet te nemen, omdat één van de M&M's giftig is. Maar trek die vergelijking eens door. Als er vijfhonderd mensen de grens over komen rennen die in hun eigen land zullen worden vermoord omdat ze joods zijn, gooi de de grens dan dicht voor alle vijfhonderd omdat er vast wel één persoon tussenzit die in de toekomst een misdrijf gaat plegen?
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 11:42: Die instanties die de giftige M&M's eruit moeten halen doen hun werk niet goed. Dat is één van de problemen. Als je hele ladingen binnenhaalt waarvan je weet dat er gegarandeerd giftige tussen zitten moet je de import van M&M's helemaal stoppen.
Nederland: het land van "als".
En van OOIT. Het land is aan naamsverandering toe.
@CalamityJane | 08-01-21 | 11:10: Nederals of Nederooit, wat wordt het nou ?
In Afrika ook wel bekend als "Het land van melk en honing". Waar een regering zit die je lachend binnenlaat, geld en een woning geeft en waar je de rest van je leven in weelde uit je neus kunt blijven frühstücken.....
Serieusgenomen. Dommerdandomland. Pompidom, hoe klinkt die?
Ziek ziek. Je kunt je afvragen of mensen die zo gestoord zijn wel in staat zijn om de middelen te verzamelen om hierheen te komen, en reis daadwerkelijk te maken. Wordt die gekte niet voorgewend?
Lalalalala.... geld.
Psychische problemen, verder een heel normale en aardige jongen. Dus volkomen begrijpelijk dat-ie het niet de moeite vond om aanwezig te zijn bij de behandeling van zijn rechtszaak.
Hier in de wijk zit er ook eentje, al een jaar of 8 in een sociale huurwoning met de gordijnen strak dicht. We zien hem nooit. Je zult begrijpen dat er op die manier niet veel van integratie terecht komt en in die woning kan ook een klein gezin.
Ik zou bang voor hem zijn. De verantwoordelijken moeten hem uit dat huis trekken en volwaardige hulp aanbieden. Als je mensen opneemt, doe het goed en laat ze niet als nog verzuipen.
alsnog
Herhaaldelijk anoniem melding maken dat je je zorgen maakt en er een rare lucht rond de woning hangt. Dan komt de politie even polshoogte nemen, en loopt gewoon zijn huis binnen als ze het niet vertrouwen, vind die vast niet leuk.
Ik zit ook altijd met de gordijnen strak dicht. Ik ben er niet. Lekker rustig! Dat gekoekeloer altijd..
Hij veroorzaakt dus weinig overlast. Deden ze dat allemaal maar.
Het lakse Nederlandse asielbeleid kost levens.
Maar levert de mensen die er werken wel leuk geld op, en daar draait alles nu eenmaal om.
Laten we toch z.s.m. De opgelegde straf afhankelijk laten zijn van de gevolgen die de daad heeft voor de nabestaanden of de maatschappij. Dus of je nu debiel, achterlijk, verslaafd of asielzoeker bent, maakt niet uit. De strafmaat wordt mede bepaald door de gevolgen die de daad teweegbrengt. Dat ruimt lekker op zou ik zeggen en dan komen we ook eens van die draaideur criminelen af. De asielzoeker die het hier betreft gaat dan voor minimaal 29 jaar in de bak. Dat is voor iedereen beter. Maar ja, helaas hebben wij hier een zogeheten geciviliseerde rechtspraak, dus het zal er niet van komen, jammer!
Lekker makkelijk, dan komt een falende overheid dus nooit voor het gerecht?
Of deze man ontoerekeningsvatbaar is, weet ik niet. Maar een cruciaal principe uit het strafrecht is 'Geen straf zonder schuld'. Logisch ook. Hoe kun je nu iemand straffen die geen schuld heeft?
Doet me denken aan die Eritreeër die een 68 jarige vrouw verkrachtte en vermoordde, zat recent lachend in de rechtszaal.
Consequent rouwkaarten sturen naar zij die verantwoordelijk zijn voor het asielbeleid.
@drs. Levi Samsonov | 08-01-21 | 11:06: Die zitten daar niet mee, die lachen er ook om.
Uiteindelijk is het allemaal onze eigen schuld. Met de slavernij haalden we al de eerste gastarbeiders binnen. Akwasi heeft gewoon gelijk.
Uiteindelijk lijkt het in zekere zin wel op ja.
Met dien verstande dat we voor veel "gastarbeiders" geen eenmalig bedrag betalen maar een leven lang.
Zijn familie is ook rijk geworden van de slavenhandel, hun eigen volk verkopen.Maar ok ,daar hebben we het liever niet over... Citaat:
Tegenwoordig is rapper Akwasi Owusu Ansah een enorme zogenaamde ‘antiracist.’
Maar weet je wat zo apart is? In 2017 gaf Akwasi een interview aan De Volkskrant. En in dat interview gaf hij aan totaal niet te geloven in de (racistische) erfzonde. Sterker nog, gaf hij toe, zijn eigen voorouders waren rijk in Ghana en verkochten árme Ghanezen aan Nederlandse slavenhandelaren. Als iemand daar iets van wilde zeggen zou hij woest reageren."
Er is een subtiele nuance tussen gastarbeiders en asielaanvragers, maar voor u 1 pot nat natuurlijk.
@Tjemig | 08-01-21 | 11:14: "Van gastarbeider tot arbeidsmigrant en allochtoon". nl.wikipedia.org/wiki/Gastarbeider
Er hat es nicht gewusst.
Moordenaars zijn ook gewoon mensen. Zij hebben alleen de pech dat het instinctieve het soms wint van het verstandelijke. En dat is aangeboren. Dat is gewoon natuur.
In Afrika is meer natuur.
Toch knap dat je zo in de war zijnde toch je weg weet te vinden van een hutje in warm Sudan naar een sociale huurwoning in het verre koude Nederland.
Komen af op gratis geld, als vliegen op een koeienvlaai, dat weer wel.
Kan zo in het rijtje met Els Borst en Joost Wolters. Het falen van de instituties.
Klopt, we hebben zelf al gestoorden genoeg, die hoeven we niet extra te importeren.
"hij was ziek", waar ze kwaadaardig had moeten zeggen.
Het lijkt wel alsof we zijn verleerd om kwaadaardigheid te herkennen. Voor het plegen van een moord, iemand neersteken, is meer nodig dan "ziek" zijn.
De kwaadaardigheid van de witte man is 100%
Da's wel lef hebben, dat jij het dan beter weet dan de vrouw die haar zoon verloren is. Er zijn psychisch zieke mensen die geloven dat ze Jezus zijn. Er zijn psychisch zieke mensen die overal dinosaurussen zien rondlopen. Er zijn mensen die denken dat de CIA achter hen aan zit. En je kunt praten tot je een ons weegt, maar ze zijn ervan overtuigd dat het zo is. Een heel klein deel van mensen in deze situatie pleegt misdaden. En soms zien die hen op geen enkele manier aan te rekenen, omdat hun ziekte de enige verklaring is voor hun gedrag.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 11:34: klopt helemaal heur.
En er zijn veel moeders. Er zijn moeders die niet werken. Er zijn moeders die parttime werken in een winkel. Er zijn moeders die fulltime werken als manager. En er zijn moeders die in de GGZ werken. Je kunt praten tot je een ons weegt, maar al die moeders zijn toch echt moeder. Een heel klein deel van mensen in deze situatie bagatelliseert de moord op haar zoon. En soms is het voor iedereen duidelijk dat dat haar als moeder valt aan te rekenen, omdat dat ziekelijk bagatelliseren te verklaren is vanuit haar werk: beroepsdeformatie.
@Mensdier | 08-01-21 | 11:43: Ik snap ook wel dat die vrouw ernaast kan zitten. Waar het mij om gaat is dat veruit de meeste reaguurders hier vooraf de mogelijkheid lijken uit te sluiten dat deze dader daadwerkelijk toerekeningsvatbaar is. En waarom? Omdat 'ie moslim is? Omdat 'ie uit Sudan komt? Omdat 'ie iets vreselijks heeft gedaan? Dat is onzinnig. Psychische stoornissen komen overal voor. En soms zijn die zodanig dat niet meer gezegd kan worden dat iemand verantwoordelijk is voor zijn daden. Ik spreek me niet uit over de vraag of dat hier het geval is, maar het vooraf uitsluiten is kwalijk.
@Diewijfvandielange | 08-01-21 | 11:57: - keurige theorie. Tot je zelf zo'n geval tegenkomt of een dierbare afgeslacht wordt als een dolle hond.
".... Maar u wilt het zo, want wij hebben een democratie"...
Volgens wikipedia: Democratie (van het Grieks δῆμος/dèmos, "volk" en κρατειν/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
Democratische elementen zijn iets goeds, maar directe democratie is al gauw ochlocratie.
Klinkt bekend, zoals die Eritreer die een vrouw van 68 verkrachtte en vermoordde in Amsterdam-Buitenveldert. En dan een asielzoekerscentrum met 75 jonge mannen tussen al die oudjes zetten. Hoe bedenk je het?
Abdullah doet gewoon wat zijn sprookjesboek hem voordraagt, maar dat mag niet worden benoemd
Precies. Hoe 'gek' ze ook zijn, ze handelen altijd conform hun jachtakte. Toeval? Als je dat gelooft is er iets mis met je vermogen tot het zien van logische verbanden.
Er is in deze zaak echt geen en-ke-le aanleiding om daar vanuit te gaan.
Dat er in die landen een tekort is aan GGZ verplicht ons niet die zorg dan maar over te nemen, lijkt mij. Het is tragisch in alle opzichten maar we kunnen onmogelijk de geestelijk gezondheidszorg voor de hele derde wereld op ons laden. Dan krijg je deze ellende. Heeft de opvang gefaald? Tsja. Wie weet. Maar deze jongens horen hier helemaal niet te zijn, ten eerste. En al helemaal niet als die landen het best een goed idee vinden ze hier te dumpen. Probleem opgelost.
Juist. Grenzen dicht totdat wij in staat zijn deze mensen adequaat op te vangen, en onze bevolking afdoende kunnen beschermen.
@Muxje | 08-01-21 | 10:58:
Ik moet op afstand stemmen. GEERT, je hebt mijn stem.
Ah, u had het antwoord toch zelf al gevonden.
Het systeem is er alleen maar op gericht de betalende, brave, werkende burger volledig klem te zetten in een alles-verstikkende wurggreep.
Want de massa-immigratie moet en zal doorgaan!
Die moeder kan gewoon gelijk hebben natuurlijk. Als je halve familie voor je ogen is verkracht en vermoord bijv kan dat wat met een mens doen. Daarmee praat je niets goed maar zullen de instanties wel op hun verantwoordelijk kunnen worden aangesproken zoals zij doet
Het probleem is dat tegenwoordig alles op "verwardheid" wordt afgeschoven, om vooral niet te hoeven toegeven dat er nogal wat crimineel of religieus tuig tussen zit. Je kan inmiddels niet meer vertrouwen op het officiële verhaal.
Het vervelende is alleen dat als we dat allemaal hier in Nederland op gaan vangen we met kogelvrije vesten mogen gaan lopen. Blijkbaar is er totaal geen controle wat er hier binnenwandelt.
@Muxje | 08-01-21 | 11:02: Dat is gelul. Gokmen T kreeg gewoon levenslang. Daar was niks verwards aan. En niemand heeft zijn religieuze motieven verzwegen.
Als je het hebt over preventie dan begint dat eigenlijk met het dichtdraaien van de kraan. Maar ja: dat is inmiddels zo'n taboe geworden dat je het beter (en fatalistisch) kunt schuiven op het systeem. Dan word je ook niet uitgemaakt als islamofoob of racist.
En toch. Het zal ongetwijfeld dat er veel getraumatiseerde mensen hierheen komen. Er is een oneindige hoeveelheid ellende in de wereld. De vraag is alleen of dit terechte asielzoekers zijn. Dat ze een probleem hebben is helder, maar of ze terecht aanspraak kunnen maken op een vluchtelingenstatus, ik vraag het me af.
@Beste_Landgenoten | 08-01-21 | 10:57:
Het antwoord op uw vraag is NEE.
Nou, dat scheelt u weer een hoop afvragen. Geen dank.
Advocaat betoogt dat de asielzoeker van ver is gekomen
Waarschijnlijk door zo’n achttien veilige landen gereisd voordat-ie eindelijk in het Beloofde (Neder-)land was. Da’s dan wel weer knap, voor een zieke/verwarde.
Met zo’n moeder heb je geen vijanden nodig.
De moeder heeft geen schuld.
Wat had ze volgens jou dan beter moeten doen meneer Cash?
@knutsel_ | 08-01-21 | 10:52:
Wat denk je gvd zelf? Een excuus zoeken voor de moordenaar. Ze had iemand moeten inhuren om met hem te “praten”! Wat een slappe blanke hap.
@J.Cash | 08-01-21 | 10:55: We hebben het over een moeder met mededogen, niet over wat jij en ik zouden hebben gedaan..
De vijanden zitten in Den Haag, Brussel en de coa...
@knutsel_ | 08-01-21 | 10:56:
Mededogen? Wat een Bijbelse term. Ik vind het verraad.
J.Cash. Eens met jou!
Doet me denken aan die Duitse vader van zijn door een asieler vermoorde dochter, die liet een collecte rondgaan voor de jongens. Ik vind het verraad.
Jongens, als mijn kind zou worden afgeslacht is mijn reactie daarop iets waarvoor ik permanent uit de samenleving zou worden gejorist.
Maar ik ben blij dat er nog andere mensen rondlopen die wat meer medelijden hebben (laten we het dan maar zo noemen). Anders zou het hier zo'n bloedige boel worden.
Gewoon FOEI in het Sudanees roepen. Daarna subsidie geven, huis, auto, opleiding en wasmachine. Het was niet zijn schuld, want hij had geen kans op een stageplek in Nederland.
Waarom niet bv Texel voor hem vrijmaken? Kan de schat er een eigen koninkrijkje beginnen.
@CalamityJane | 08-01-21 | 10:59: Hell no, Jane!!!!! Rottumerplaat misschien, maar Texel blijf je vanaf.
Hihi. Sorry man!
Plekje ergens tussen de eilanden beter plekje voor zijn koninkrijkje.
Als die moeder in deze uitleg troost vindt, prima. En inderdaad, al die instanties met hun rapportjes, vergaderingen, consultings en indrukwekkend geprietpraat zonder dat er ooit iemand eindverantwoordelijk is zijn medeschuldig.
Laat onverlet dat dit stuk menselijk afval toch echt de uiteindelijke moordenaar is, hoe ziek hij ook in zijn hoofd is.
Die extreme empathie met daders gaat de Westerse beschaving nog eens opbreken.
Dus Abdallah gaat misschien een jaartje de cel in, misschien nog wel minder, en wat dan daarna?
Wordt hij dan teruggetrapt naar Soedan of mag deze voorbeeldige asielzoeker dan gewoon blijven?
Die gaat nooit meer weg.
Die gaat nooit meer weg, heeft de rest van zijn leven hulp en begeleiding nodig en gaat onze samenleving dus miljoenen kosten.
Volgens GL en D66 is het wonen in de buurt van een AZC gewoon een risico dat u als niet-GL en niet-D66 stemmer maar moet accepteren.
Er zullen nog wel meer Nederlandse jongens en meisjes vermoord worden als we de moordenaars zielig blijven vinden en de grenzen nóg wijder openzetten. Ik begrijp mensen hier al heel lang niet meer. Dieren beschermen hun jongen toch ook?
Dieren hebben geen D66 rechters
Waarom hebben vluchtelingen recht op privacy? Je moet toch kunnen onderzoeken en openbaren of iemand een warlord, soldaat of terrorist is geweest?
Het vreemde blijft iedere vluchteling is slachtoffer en iedere staatsburger een opportunistische corrupte crimineel, althans qua behandeling.
Ook zo'n logica, die helemaal nergens over gaat.
[ ] U verklaart dat uw verhaal de waarheid is.
[ ] U verklaar dat tijdens uw tijdelijke verblijf alhier u zich houdt aan de Nederlandse wetten
[ ] U verklaart volledige medewerking met het onderzoek naar uw achtergrond.
[ ] U krijgt bij afwijzing 1 beroepsmogelijkheid voor second opinion.
Zodra we concluderen dat u zich niet houdt aan de afspraken gaat u naar Schiphol en wordt u op een zwarte lijst geplaatst. U bent NIET welkom in de EU / Nederland. Wij zijn niet verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld, zeker niet van frauderende criminelen als u.
Het is ons overkomen, sorry.
De moeder van Rik doet me denken me denken aan de moeders van de slachtoffers van Manchester en de onthoofde dames in mocroland.
Is dit wat Silly Syl en Gloria Kwekker bedoelen met witte privilege? Want alleen witte moeders uit middenklasse gezinnen praten zo ontzettend over vergeving valt me op. Terwijl hun kroost onder de grond ligt omgekomen door mossel geweld.
Of zijn witte mensen toch stiekem erg bang voor de mohammedaan? Of hebben ze een soort ontzag voor deze godsdienst en diens meest radicale volgelingen?
Stockholm syndrome Revisie 2?
Abdellah was toch niet zo knettergek dat hij de weg hier naar toe niet heeft kunnen vinden.
Hij kreeg nota bene woonruimte aangeboden als statushouder.
Islamitische imbeciel met groot mes VS toevallige voorbijganger 1-0
Bekende van de politie, check
Is zelf slachtoffer, check
Instellingen langs elkaar werken, check
Glas plas blijft zoals het was, check
Nederland bananenrepubliek, check
""""verwarde man"""", check
Ook deze "stakker"mag blijven!!!Het kost wel een mensenleven maar ja alles heeft zijn prijs.
Oorlog is zo erg. daar zouden we eens mee moeten stoppen. Kijk eens wat het doet met mensen. Zielig. Misschien helpt een PS5 en Miele.
@Co7699 | 08-01-21 | 10:45:
"Het kost wel een mensenleven maar ja alles heeft zijn prijs."
.... and still counting!
Het sociaal contract: Wij betalen belasting en geven een geweldsmonopolie aan de overheid. In ruil daarvoor zorgt de overheid oa. voor veiligheid.
Dat laatste verandert steeds meer in: Daarvoor schijt de overheid op die kutburger die zijn bek moet houden.
Ooit houdt het op....
Bente Becker en consorten hebben bloed aan hun handen..
Doorgeslagen mededogen, medelijden en empathie. Dat is de bottomline van ons asielbeleid en bij linksmensen. Alle mensen die vreselijke daden begaan kun je op een of andere manier wel als slachtoffer zien. En de mensen die een prima leven hadden en iets verschrikkelijks doen zijn psychopaat en daarom zielig. Het klimaat wat ontstaat is dat alle mensen met problemen veel makkelijker een uitlaat zoeken in misdaad of vreselijke daden. Want ja, je bent toch maar slachtoffer. Soms is voor dat soort mentaal zwakkeren, of mensen die inderdaad vreselijke dingen hebben gezien of meegemaakt juist duidelijkheid een prima leidraad. Een misstap en we sturen je terug naar waar je vandaan komt. Of ze je daar nou willen hebben of niet. Dan ben je niet meer ons probleem. Die duidelijkheid zou ze zomaar op het rechte pad kunnen houden. In plaats van al die wollige welzijnsmedewerkers die verder niks kunnen.
Ik ben ook moeder en als het mijn kind was geweest was ik de rest van mijn leven bezig geweest om plannen te smeden. En uiteindelijk zou het mij zijn gelukt,
Plannen smeden is dan ook voor iedereen mogelijk..
Maar of het iedereen lukt Epistel. Dat is de vraag.
"Het systeem heeft gefaald, maar het COA of de GGZ staan niet voor de rechter"
Tja, Het Systeem. Maar COA en GGZ hebben die privacywetgeving ook niet zelf bedacht. Dat heeft Het Systeem gedaan. En dat Abdallah hier kon komen, blijven en niet werd teruggestuurd, is ook te wijten aan Het Systeem.
Het Systeem kun je helaas niet wegstemmen, kennelijk ook niet veranderen. Niemand is ervoor verantwoordelijk. Het Systeem is leegte, een zwart gat. Het overkomt ons. Steeds maar weer. Sad.
Het Systeem kun je wel degelijk wegstemmen. Het gaat alleen niet gebeuren. Zeker niet in Nederland.
En als je zoals deze mevrouw, Het Systeem de schuld wil geven, dan moet je eigenlijk nog een stapje verder kijken en degenen de schuld geven die Het Systeem in stand houden.
Kartelpartijstemmers.
@jemagookniksmeer | 08-01-21 | 10:40: klopt helemaal. Maar dat systeem houdt ook heel veel mensen in leven. Iedereen zonder netto bijdrage aan deze maatschappij bijvoorbeeld. Al gauw 20-40% van de Nederlandse inwoners.. ben ik ook niet voor.. maar dat heet nivelleren of zoiets. In landen zonder systeem verhongeren dat soort mensen gewoon... want niet in staat voor zichzelf te zorgen.. geen geld.. geen eten.
@jemagookniksmeer | 08-01-21 | 10:40:
Misschien moeten we dan eerst een goed beeld krijgen wat Het Systeem precies is en of dat eenvoudigweg te vervangen of bij te stellen is met wat politieke wil.
Wat wel duidelijk wordt is dat het prima schuilen is in Het Systeem. Of het nu over verwarde moordenaars uit verre landen gaat, of over knevelarij bij de Belastingdienst, of ..
@Epistulae_Morales | 08-01-21 | 10:46:
Dat hebben "we" nu eenmaal zo afgesproken met elkaar.
Artikel 20, Grondwet:
1 De bestaanszekerheid der bevolking en spreiding van welvaart zijn voorwerp van zorg der overheid.
2 De wet stelt regels omtrent de aanspraken op sociale zekerheid.
3 Nederlanders hier te lande, die niet in het bestaan kunnen voorzien, hebben een bij de wet te regelen recht op bijstand van overheidswege.
Boos zijn op het systeem heeft iets weg van boos zijn op het baasje van een hond die een baby heeft doodgebeten. Boos worden op die hond heeft geen nut. En dat klopt. Het baasje heeft de hond niet goed opgevoed/getraind. En die hond snapt er toch helemaal niets van.
Hoe dan ook de hond krijgt een spuitje, want anders is het risico dat hij het nog een keertje doet, te groot.
Dat soort landen kunnen gewoon hun criminelen, psychiatrische patiënten en kostbare medische gevallen exporteren. Het is een puinhoop bij de IND (voorbeelden van misperen te over), daarnaast hoeft niemand zich illusies te maken over de politieke voorkeuren van leiding en medewerkers en voor asielzoekers en migranten is Nederland bereiken in feite genoeg. Je kostje is dan gekocht, de staatsruif lonkt, de uitzettingsprocedure is een wassen neus. Als je er eenvoudigweg niet aan meewerkt dan mag je blijven, illegaal of niet.
Moeder van Rik, hoe triest ook, is ook onderdeel van het probleem.
Alles maar goedpraten.
Voor alle vreselijke daden is er wel een verklaring op die manier.
Nee. De moeder is niet onderdeel van het probleem. Het probleem zijn de falende instanties. Daar heeft ze gewoon gelijk in.
Voor sommige mensen is dat de enige manier om zo'n groot verlies te kunnen verwerken. Harteloze tegel.
@DexterGordon | 08-01-21 | 10:40:
De sociale druk om te deugen begint extreme vormen te krijgen.
@Mr.Crowley | 08-01-21 | 10:47: Daar heeft dit vrij weinig mee te maken. Volgens mij kan niemand van te voren bepalen hoe je reageert bij zo'n bizar verlies. Misschien is dit voor haar de enige manier om nog door te kunnen gaan met leven.
@DexterGordon | 08-01-21 | 10:52:
Het klinkt niet als een natuurlijke reactie.
Blijkbaar moet ik mijn tegel wat nuanceren.
Natuurlijk zijn de instanties schuld, want deze man had gewoon nooit toegelaten moeten worden, of permanent worden opgenomen, hetgeen beide niet gebeurd is.
Maar om dan de dader vrij te pleiten "het was geen daad", gaat er bij mij niet in.
Een natuurlijke reactie is kwaadheid, niet vergeving van de dader , die volgens de moeder geen daad begaan heeft omdat hij ziek was.
Op die manier is iedere misdaad te verklaren: moeilijke jeugd, slechte vrienden, geen goed besef van goed en kwaad door cultuur, geestesziek enz.
Iemand als Dutroux is toch ook compleet gestoord? Die heeft in ieder geval een forse straf gekregen, en niet het predicaat "geestesziek en daardoor niet schuldig".
Ik vind het vreselijk voor de nabestaanden, maar als alle instanties en een rechter zo reageren, wordt er nooit iemand gestraft.
Vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen. Of zo.
@Nuchternederland | 08-01-21 | 11:15:
U begrijpt dus precies wat ik bedoel.
We verschillen alleen van mening er over.
@Mr.Crowley | 08-01-21 | 11:51: Ik heb uw reacties nog een keer gelezen, en zie echter niet waar wij van mening verschillen. Maar maakt niet uit wat wij er van vinden.
@Nuchternederland | 08-01-21 | 11:57:
In de middeleeuwen werd zo iemand langzaam doodgemarteld en werd zijn lijk bij de poort gehangen, met het bordje, dit doen wij met verwarde mannen.
het enige wat je "echt" kan doen is strakjes het PVV hokje invullen
Geert is juist de belangrijkste oorzaak van dit probleem. Als Geert zich een beetje normaal had gedragen stond de immigratieteller gewoon op nul..
maar ja. Normaal vreet zijn achterban niet, dus dat brengt zijn pluche in gevaar.. want hij weet wel dat er buiten de kamer niets voor hem rest.
@Epistulae_Morales | 08-01-21 | 10:52:
Ja, Geert moet gewoon roepen dat er twee keer zoveel binnen moeten komen. Dan gaat de rest precies het tegengestelde doen. Zoiets?
@Epistulae_Morales | 08-01-21 | 10:52:
Beetje 'Shoot the messenger' spelen he
Volstrekt de omgekeerde wereld 'betoog' om maar niet toe te geven
dat er al decennia geen enkele rem zit op immigratie
@Epistulae_Morales | 08-01-21 | 10:52: Ja, want in andere landen, waar ze geen Greet aan de macht hebben, komen die 'vluchtelingen ' er niet in. L*l!
@Epistulae_Morales | 08-01-21 | 10:52: Oh hebben Zweden, Noorwegen, UK enz enz ook onze Geert?
De grenzen zijn dicht!!!! Voor de werkende belasting betaler, tourist met geld dat uitgegeven wil worden.
Exact. Halsema wil alle toeristen met geld weren uit de Amsterdamse coffeeshops. 'Eigen Volk Eerst!', aldus Halsema.
U bent er ook ingetrapt? Grenzen zijn helemaal niet dicht gegaan. Er werd alleen niet gevlogen.
Als de immigratie met 80% daalt, maar het vliegverkeer personen met 95%.. dan is de immigratie relatief zelfs toegenomen,
@goedverstaander | 08-01-21 | 10:36: Ja, want die jonko's rokende backpackers staan bekend om hun rijkgevulde portefeuilles...
@Enter Yeti | 08-01-21 | 10:59: 1,5 miljoen buitenlandse toeristen die coffeeshops bezoeken. Per maand. Reken maar uit.
Grenzen dicht is zeker geen optie?
En alle AZC’s zuiveren van dit soort ongewenst uitschot door ze retour te sturen is zeker helemaal een brug te ver...
Sommige politici kunnen daar geen actieve herinneringen aan hebben...
@Ommezwaai | 08-01-21 | 11:02:
Dat kúnnen ze wel maar dat wíllen ze niet.
Laten we eens beginnen met het recht op privacy iets te maken dat is voorbestemd voor mensen met een Nederlands paspoort. We mogen toch best naam en rugnummer van iedereen die in Nederland komt wonen hebben? Aan de ene kant voor controle, aan de andere kant om mensen welkom te heten (niet sarcastisch bedoeld) in de wijk.
Zoals we hier reeds hebben kunnen vernemen gaan de grenzen óók voor de veilige landiers open.
*Iets met een brekende klomp
PVV stemmen is voor veel deugende Nederlanders een brug te ver, helaas.
Volgens een aantal reaguurders kunnen de grenzen niet dicht. Dat hebben ze lang kunnen volhouden tot corona arriveerde. Maar goed ze hebben een punt voor asieleisers zijn de grenzen nog gewoon open.
REAGEER OOK