Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks: 'Marineschepen zijn meisjes'

vlag van de meisjesschool

Erg nuttig als de Russen binnen komen vallen!

De Russische kernonderzeeërs Voronezh en Tomsk hebben met dekking van de aanvalsonderzeeërs Krasnokamensk en Magnitogorsk het IJ afgesloten! Nu kunnen er geen latte macchiato's en flesjes Earth-water aan de GroenLinks Amsterdam-fractie geleverd worden! In het Buiten-IJ liggen de kruisers Varyag en Marshal Ustinov te wachten om in actie te komen! Bij het Gooimeer ligt vliegdekschip Admiral Flota Sovetskogo Soyuza Kuznetsov te wachten om luchtsteun te verzorgen voor de val van Amsterdam! Verderop in het Wolderwijd wordt het strategisch belangrijke Harderwijk onder vuur wordt genomen vanaf de fregatten Essen en Makarov uit de Grigorovich-klasse! AARGH NEDERLAND IS VERLORE...

... NEEN! DAAR IS DE NEDERLANDSE MARINE! GroenLinks heeft jarenlang keihard gestreden om de marine helemaal kapotstuk te bezuinigen maar nu bemoeien ze zich met hun grote bek wel met de namen van de schepen EN DAT IS OOK HEEL ERG BELANGRIJK!!! Daar is de Zr. Ms. Assepoester om samen met de Zr. Ms. Reet van Patty Brard te zorgen voor de verdediging van Harderwijk! De vier onderzeeërs uit de Castingcouchklasse, namelijk Zr. Ms. Yvonne Meulendijk-van Zelderen, Zr. Ms. Judith Teresa Jasper, Zr. Ms. Verona van de Leur en de Zr. Ms. Esther Kooiman vuren hun rubberen torpedo's af op de Rode Vloot! Tering wat een keiharde overwinning wordt dit! Het IJ wordt veroverd door twee M-fregatten (dat staat voor menstruatiefregatten), te weten de Zr. Ms. Asha ten Broeke en de Zr. Ms. Tromp! Huh maar de Tromp hadden we toch al? JA MAAR NU IS HET ELFIE TROMP HAHAHA BEDANKT GROENLINKS.

Reaguursels

Inloggen

Grappig; drammen voor vrouwennamen marineschepen door GL.... da's nie genderneutraal nie hè, Klavertje. Weer een (loop)plankje misgeslagen.

Nederlanddraaitdoor | 01-12-20 | 19:58

En 10.000 euro als die fregatten 18 jaar oud zijn!

TheGreatGrumbler | 01-12-20 | 19:55

Zr. Ms. Kauthar Bouchallikht

Proud Infidel | 01-12-20 | 18:58

Boéééhhh, wà-kós-dà-aollemaol-nie, héééjjj, gaat es boefe fange jónge!

Zenzeo | 01-12-20 | 18:19

Gewoon vernoemen naar geile wijven zoals het hoort. Mooie special paint op de boeg.

kleybeuker | 01-12-20 | 17:33

Alles goed en wel, maar wat vindt varende_reaguurder hiervan?

Cepalislam500mg | 01-12-20 | 17:31 | 1

Zie hieronder.

forecastle | 01-12-20 | 18:08

Maar schepen zijn vrouwelijk ongeacht de naam. Je zegt b.v, waar ligt zij binnen? het is nooit genoeg voor die linkse drammers. En trouwens, de schepen met de naam Juliana, Beatrix en zeker Maxima komen veelvuldig voor. Hoewel, waren/zijn dat vrouwen in de huidige zin van het woord? En gelden die namen die GL wenst alleen voor nog menstruerende vrouwen of zij die daar op lijken? Of alleen maar, wel zo veilig, dode vrouwen? En is het wel zo verstandig om een onderzeeër een vrouwennaam te geven? Ik zie de ranzige grappen al voor mij. Goed, destroyers en onderzeebootjagers. Daar kan je wel wat passends bij bedenken qua vrouwennaam. Florrie Rost van Tonningen b.v?

forecastle | 01-12-20 | 17:25

Dat fregat Ashatenbroeke plet moeiteloos zo'n Russische kernonderzeeër.

Cepalislam500mg | 01-12-20 | 15:13

Wat kost dat hele naamgevingscircus eigenlijk? Wiens salaris wordt hiermee weer aangevuld? Hoeveel ambtenaren gaan hier nu weer fte's aan kwijt zijn?

Zoveel vragen.

Abject | 01-12-20 | 15:03 | 2

Hoe dan ook zal de namencommissie divers moeten worden samengesteld, wat bij voorbaat al betekent dat de commissie te blank zal zijn. Dat betekent oa dat oude fregatnamen wegens dekolonisatie en cancelen van fascistische en racistische zeehelden herdoopt moeten worden (wat overigens groot ongeluk brengt op zee) en dat nieuwe namen ook inclusief moeten zijn (dwz uitsluitend gekleurde mensen). HMS Donald Jones bijvoorbeeld. In reactie kan de marine zich daarna ook altijd nog zelf defunden. Er komt hoe dan ook een EU vloot, uiteraard om de omvolking te bespoedigen. Houzee.

Cepalislam500mg | 01-12-20 | 16:06

GroenLinks grafhonden zijn te laf om überhaupt te dienen.

dooiestruik | 01-12-20 | 15:03

Even wachten tot Amalia de troon bestijgt. Dan hebben wij om te beginnen:
'Hr.Ms.' (Harer Majesteits') en dan kunnen wij altijd nog kijken of wij een paravaan naar Gretta Thunberg benoemen.

bisbisbis | 01-12-20 | 14:13

Net als in PyongYang aan de Amstel, je hebt voor dat soort dwangmatige clubjes gekozen, dan zal je ook doen wat ze zeggen, je zal denken wat er in hun dogma's staat, en je zal je gedragen naar hun verordeneringen. Want reken maar niet dat Links OOIT van karakter verandert. De goelag wacht voor de andersdenkenden.
Stem Geert.

Du-u-u-h | 01-12-20 | 14:06

Zr. Ms. Asha ten Broeke M-fregat? Dat is de naam van ons nieuwe vliegdekschip....

BadPatNL | 01-12-20 | 14:06 | 1

Reken maar dat iedereen maakt dat-ie wegkomt als dit aan komt varen.

Cepalislam500mg | 01-12-20 | 16:08

Ms. Kauthar BOUCHALLIKHT?

Wees_welkom | 01-12-20 | 14:06

Nu we het toch over ouwe wijven hebben, even roddelen over de Koninklijke Marine:
1) sinds wanneer zijn die nieuwe M-fregatten al besteld? Wist u trouwens al dat de KM eigenlijk nog maar twee fregatten tegelijkertijd in de vaart kan houden, vanwege personeelsgebrek en technische veroudering? Dat de marineleiding vanwege geldgebrek heeft besloten dat nieuwe reserve-onderdelen in 2021 niet aan de orde zijn? En dat er voor de jaren daarna geen zicht op verbetering is?
2) Dat is besloten dat Nederland tweederangsonderzeeboten gaat laten bouwen? Dat het bouwen van een nieuwe onderzeeboot, zeker bij een eerste ontwerp, meer dan tien jaar duurt? Dat de leegloop bij de Onderzeedienst, binnen de NAVO het meest gewaardeerde Nederlandse krijgsmachtonderdeel, enorm is? Dat alleen nog met de grootste moeite een tweede boot van de Walrusklasse in de vaart te krijgen is? En dat technici slimme mensen zijn, die niet met inferieur materieel hun leven op het spel gaan zetten? Maar dat Defensie voor de bühne een wervingscampagne is gestart? En dat ik daarom met een gerust hart durf te voorspellen dat de Onderzeedienst opgeheven gaat worden, zelfs zonder coronabezuinigingen?
3) Dat geen van de wel bestelde marineboten op dit moment over wat voor soort bewapening dan ook beschikt?
4) En de mooiste van allemaal: dat de Belgische hoofdaannemer voor de nieuwe mijnenbestrijdingsvaartuigen alle moeilijke dingetjes bij het Franse iXBlue heeft besteld, kind aan huis bij Naval? Dit terwijl IHC Caland bijvoorbeeld op apegapen ligt? Dat in hetzelfde artikel op het doorgaans zeer goed ingevoerde defensenews.com diezelfde Belgische hoofdaannemer een Frans bedrijf wordt genoemd? Het enige goede nieuws: de toenmalige premier Martin heeft nu een fijne baan bij de EU.
5) Dat alle civiele posities bij de KM wel voor meer dan 100% (!) zijn gevuld?

Maar desalniettemin gaan we de oorlog wel gewoon winnen. Wat industriepolitiek gezien misschien anders lijkt, is in feite wel degelijk boerenslimheid: www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/1...

Met excuses aan de agrarische sector, die overigens ook gouden tijden tegemoet gaat.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 13:58 | 4

@bisbisbis | 01-12-20 | 14:26: Die tijd heb ik zelf niet meegemaakt (bouwjaar 1965 hier) maar toch. Ik zie het allemaal met lede ogen aan. Drones, vooral ook onderwater, zijn de toekomst. Hoezeer het begrip moederschip tot niet zo heel lang geleden werd weggelachen, admiraals voorop. Nu faalt o.a. in de VS de LCS bunkerhard en ook elders kijkt iedereen naar elkaar in het onderwaterdomein.

En wat doet Nederland? Via België 2 miljard euro aan industrieel R&D goud naar Frankrijk. Een primair op gevechtsvoering onderwater, subs en mijnen, korvet is letterlijk een gat in de markt! Bescherming op korte en middellange afstand tegen doelen op zee en in de lucht (lees een goede dreun uit kunnen delen) en je hebt, desnoods met minder boten, een marine die wel wat kan! Vergeet die logge, grote capital ships, sitting ducks, en ga voor een allround fregat. Dat ook voor de kust zijn mannetje staat, inclusief amfibisch. Zie wat de Britten op dat punt voor ogen hebben.

Blijkbaar zit het RSV trauma wel heel erg diep. En, het allerbelangrijkst, wel gewoon aan mensen vragen om in hun leven in de waagschaal te stellen. Een wel heel erg gênant staaltje bureaucratische dapperheid.

Vliegdekschepen zijn passé . Zie de formidabele raketten van Rusland en India en in toenemende mate China. Het Westen lijdt aan terminale Legacy. "Klein", stiekem (lees tactisch) en veelzijdig. En heel erg dodelijk. En dan gewoon een omgebouwde viskotter als vlaggenschip voor de Admiraliteit. Maar wat weet ik nou.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 15:14

Daar schrik ik toch wel van. Wie moet er nou straks in maart de renaissancevloot beschermen als Nederland de EU verlaat en de wereldzeeën weer gaat bevaren? Dacht ik dat we alles wel gehad hadden...

Cepalislam500mg | 01-12-20 | 15:21

@Cepalislam500mg | 01-12-20 | 15:21: Het planten van oerbossen. En verder wat Sigrid Kaag over het vermarkten van ons klimafaatoffensief via de Brusselse Ardennen heb gezegd. De Rus tegenhouden met een paar roedels elanden. Wel goede Stoters trouwens.

Oh, en voor ik het vergeet: de Nederlandse handelsvloot, dat aanmerkelijk historisch staatsbelang der Zeven Provinciën, draait vooral op uitstekend opgeleide Filipijnse matroosjes.

Wellicht een idee voor de Koninklijke Marine: een soort van Ghurka regiment binnen de vloot, maar dan met Filipijnse matrozen. Ben je meteen van al dat wijvengelul af. Dat laatste slechts voor de afficionados.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hopelijk zijn de schepen uitgerust met megafoons om "PANG-PANG" te schreeuwen.

HenkyPanky | 01-12-20 | 13:56

Nu we het toch over ouwe wijven hebben, even roddelen over de Koninklijke Marine:
1) sinds wanneer zijn die nieuwe M-fregatten al besteld? Wist u trouwens al dat de KM eigenlijk nog maar twee fregatten tegelijkertijd in de vaart kan houden, vanwege personeelsgebrek en technische veroudering? Dat de marineleiding vanwege geldgebrek heeft besloten dat nieuwe reserve-onderdelen in 2021 niet aan de orde zijn? En dat er voor de jaren daarna geen zicht op verbetering is?
2) Dat is besloten dat Nederland tweederangsonderzeeboten gaat laten bouwen? Dat het bouwen van een nieuwe onderzeeboot, zeker bij een eerste ontwerp, meer dan tien jaar duurt? Dat de leegloop bij de Onderzeedienst, binnen de NAVO het meest gewaardeerde Nederlandse krijgsmachtonderdeel, enorm is? Dat alleen nog met de grootste moeite een tweede boot van de Walrusklasse in de vaart te krijgen is? En dat technici slimme mensen zijn, die niet met inferieur materieel hun leven op het spel gaan zetten? Maar dat Defensie voor de bühne een wervingscampagne is gestart? En dat ik daarom met een gerust hart durf te voorspellen dat de Onderzeedienst opgeheven gaat worden, zelfs zonder coronabezuinigingen?
3) Dat geen van de wel bestelde marineboten op dit moment over wat voor soort bewapening dan ook beschikt?
4) En de mooiste van allemaal: dat de Belgische hoofdaannemer voor de nieuwe mijnenbestrijdingsvaartuigen alle moeilijke dingetjes bij het Franse iXBlue heeft besteld, kind aan huis bij Naval? Dit terwijl IHC Caland bijvoorbeeld op apegapen ligt? Dat in hetzelfde artikel op het doorgaans zeer goed ingevoerde defensenews.com diezelfde Belgische hoofdaannemer een Frans bedrijf wordt genoemd? Het enige goede nieuws: de toenmalige premier Martin heeft nu een fijne baan bij de EU.
5) Dat alle civiele posities bij de KM wel voor meer dan 100% (!) zijn gevuld?

Maar desalniettemin gaan we de oorlog wel gewoon winnen. Wat industriepolitiek gezien misschien anders lijkt, is in feite wel degelijk boerenslimheid: www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/1...

Met excuses aan de agrarische sector, die overigens ook gouden tijden tegemoet gaat.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 13:54

Waarom zo weinig ambitie? Behalve de benaming dient ook de bemanning - ik bedoel bevrouwing - stoer vrouwelijk te zijn. 100% feminazis op die fregatten.

Kicksalot | 01-12-20 | 13:29 | 1

Verder uiteraard geen helmen, maar hoofddoeken. En er geldt bij elke gevechtshandeling een omgekeerde bewijslast wat betreft discriminatie en klimaatneutraliteit.

Kicksalot | 01-12-20 | 13:47

Dacht al dat dat hier terecht zou komen.

Neuth | 01-12-20 | 13:19

Geen slecht idee, ik vind echter dat de partij van de dieren ook wat te zeggen moet hebben, dus maken we een combo ( of voelt GL zich weer te goed daarvoor ? ). Dus dan krijgen we bijvoorbeeld Zr. Ms Nijlpaard Halsema , of Zr. Ms Hyena Klaver , of...

Kim-Jung-Un | 01-12-20 | 13:15

Defensie is al 60 jaar weggegooid geld. Behalve dan misschien goed voor de werkgelegenheid. Beetje dreigen en Nederland geeft zich over. Geleerd van Rotterdam, mei 1940.

Magmacarta | 01-12-20 | 12:49 | 2

Yep, paar dagen gevochten en volledige capitulatie. Nothing changed and nothing learned.

Omnisofos | 01-12-20 | 13:13

Wat een slap gelul. Na WO2 keurig aangesloten bij de NAVO en zo gezamenlijk het communisme buiten de deur gehouden. En in het kader van NAVO moeten we gewoon onze bijdrage leveren. De NAVO is nu het enige dat nog tussen ons en een EU leger staat dat Brusselse richtlijnen 'kracht gaat bijzetten'.

Ruif_Vuller | 01-12-20 | 13:25

Castingcouchklasse.. LOL.. De GS redactie weet van gekkigheid niet meer wat ze met hun tijd moeten doen.. mooie wankers..

Rest In Privacy | 01-12-20 | 12:40

Al die willen te kaap'ren varen, moeten personen met baarmoeders zijn. Janna, Petra, Jorinde, en Cornelia, zij hebben baarmoeders, zij varen mee

Zegmaaru | 01-12-20 | 12:35

Dit valt weer in het grotere plaatje van groenlinks: Alles wat in Nederland gebeurt en alles wat mensen gaan doen of gedaan hebben is heel slecht of op z'n minst racistisch of niet feministisch.
Maar gelukkig is daar onze Jesse, de messias. Hij is de zelfverheerlijking van de goedheid, hij is de man die ons uit onze slechtheid kan leiden naar het goede.

HoniSoit | 01-12-20 | 12:21 | 1

Daar zouden ze een TV-serie van moeten maken. Waarin de Messias-man door de schoorsteen een huis binnenvalt om de kindertjes te redden uit de klauwen van Zwarte Piet, die zelf over de knie gelegd wordt door Messias-man.

Reaguurdeskundige | 01-12-20 | 13:03

Groen Links probeert goede sier te maken met een gejat idee. Dit is in 2018 als voorgesteld door de VVD. Dus wat je er inhoudelijk ook van vindt, het is gewoon verkiezingsretoriek. Weer een doelgroep je aanboren.

EG61 | 01-12-20 | 12:15

Ik zie ook een grote genderongelijkheid bij het aantal gesneuvelden in de afgelopen decennia. Vrouwen moeten echt meer kansen krijgen hier.

ED-209 | 01-12-20 | 12:03 | 1

Scherp

Wees_welkom | 01-12-20 | 14:36

Wat ik niet begrijp is dat het koningshuis zoveel van hun kinderen naar boten en ziekenhuizen vernoemd.

een_mike | 01-12-20 | 11:57 | 2

En u denkt dat ze dat zelf doen??

strawdog | 01-12-20 | 12:18

Waarom niet geweun de O van onderzeeboot, O 1, O 2 etc zoiets dus als U571 of is dat weer te deutsch?

william7055 | 01-12-20 | 11:56 | 3

zo heetten de eerste onderzeeboten ook

Baytep | 01-12-20 | 12:13

@Baytep | 01-12-20 | 12:13: En gebouwd en afgevaren vanaf de werf alwaar familie Fens druk was met hun bijdrage aan de strijd voor een *kuch* vrij Europa.
Grootvader Fens en z’n broers mochten eens weten....

D-Fens_1963 | 01-12-20 | 12:28

Ms. Halsema. De horror. Slechts 3 weken per maand inzetbaar en dan ook nog eens in deeltijd. Uiteraard het recht om tijdens vredesmissies niet te hoeven handhaven.

Ruikbaard | 01-12-20 | 11:54

Vooral doen en laten gaan! Hier scheurt GL van (uit):
* De communistische bloedgroep: "‎Zr. Ms. Hannie Schaft!"
* Het pacifistische smaldeel: "Geen man, geen vrouw, geen cent én geen naam voor de krijgsmacht!"
Komen ze er niet uit, dan biedt hun pro-sekswerkdivisie uitkomst voor keuzes uit ruim 50 Nederlandse meesteressen:
www.klapjes.nl/meesteressen/nederland... (NSFW)

Organische evolutie | 01-12-20 | 11:50

Ik heb van horen zeggen, dat Verona van de Leur prachtige films maakt tegenwoordig en zeker wel een vernoeming verdient. Maar ik weet daar zelf uiteraard niets van hoor.

Quantum Suicide | 01-12-20 | 11:43

De meerderheid van ide slam fans vind hun religie belangrijker dan onze wetten.
Het is dus heel makkelijk een paar duizend mannen te vinden die geweld niet schuwen.
Daarbij is Lafland een makkelijke prooi voor iedereen.
Lage pakkans,lage straffen en eventueel een luxueus verblijf in onze penetaire inrichtingen.

pejoar | 01-12-20 | 11:36

Hoe weet Groenlinks of Tromp en Karel Doorman zich niet als vrouw identificeerden? Dat ze toevallig geen baarmoeder hadden zegt helemaal niks toch?

small_town_dude | 01-12-20 | 11:34 | 3

Hahah! Zoals met zoveel linkse stokpaardjes. Als je er consequent in bent klopt er geen kont meer van

MentalW | 01-12-20 | 11:37

It's Man's Man's World. In de jaren zestig werd er al een liedje over gemaakt.

Rdock | 01-12-20 | 11:38

@Rdock | 01-12-20 | 11:38:

But it would be nothing, nothing
Not one little thing
Without a woman to care
He's lost in the wilderness
He's lost in the bitterness
He's lost, lost and

Conifeer | 01-12-20 | 11:42

Zr. Ms. Thierry Baudet? Van de renaissancevloot (1 schip).

Sardirod | 01-12-20 | 11:33 | 2

Het nieuwe camouflage schema wordt een roze luipaard print.

Lt-Kol Kilgore | 01-12-20 | 11:30 | 2

Of de nieuwe meerkleurige vlag.

Rdock | 01-12-20 | 11:33

Als oud beroeps militair zeg ik: tijd voor een Europees leger.

JanAmsterdamEnzo | 01-12-20 | 11:22 | 10

Dat was bij de verdediging inderdaad een groot pluspunt, dat een Franse generaal een beetje onze F16's kon tegenhouden. Samenwerking ja, zoals nu binnen de NAVO, tussen landen onderling zoals Nederland doet met Duitsland en België, samen materieel inkopen, maar ik ben nog niet klaar voor een Europees leger. Daar zal teveel politiek drijfzand in de motor komen.

ches | 01-12-20 | 12:24

Als nukubu zeg ik; kan mij het schelen, kan vanmiddag toch gewoon boodschappen inslaan?

Xaffier | 01-12-20 | 12:31

Wat een onzin. Waarom heb je uberhaupt een leger nodig als je zonder slag of stoot wil capituleren voor de grootste vijand?

Reaguurdeskundige | 01-12-20 | 13:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Dus het simpelweg hébben van een flamoes is inmiddels al voldoende om geëerd te worden?

wilmeister00 | 01-12-20 | 11:21

Ik denken dat Nederland meer te duchten heeft van Russischè hackers dan van een onderzeeër. Defensie kan beter haar geld uitgeven aan cybersecurity. Russische hackers zijn geen puberende tieners op hun kamertje maar volledige bedrijven die onder overheidstoezicht staan.

Red shirt | 01-12-20 | 11:18 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Bloody Mary. Calamity Jane. Zo maar wat stoere vrouwen.

Aisie | 01-12-20 | 11:16 | 4

Jeanne d’ Arck. Kenau Simons Hasselaar. Hannie Schaft.

Leffe Blonde | 01-12-20 | 11:40

Hannie Lips

Tinie | 01-12-20 | 12:12

Xaviera Hollander

vokfeez | 01-12-20 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Prima om dat te doen bij nieuwe schepen die nog een naam moeten krijgen maar laat alles wat er al is gewoon met rust. Hetzelfde geld voor gebouwen, bruggen, straten, etc.

HerrSaffie | 01-12-20 | 11:10

Groen Links.... als je Groen met Rood mengt krijg je bruin.

Kijkeensaan | 01-12-20 | 11:10 | 1

Klopt, bruin is geen kleur maar een mengsubstantie.

biebop | 01-12-20 | 11:14

Uit dankbaarheid voor haar beleid vernoemt GroenLinks haar reddings bootjes naar Ankie .

Kijkeensaan | 01-12-20 | 11:07

GroenLinks doet wat het moet doen. Het westen verzwakken, net als denk. Klaarmaken voor de onderwerping. Wie gaan er straks het eerste van de flat?

Mart6037 | 01-12-20 | 11:03

Ik heb geen enkel bezwaar om schepen naar vrouwen te vernoemen, maar we hebben op dit moment nog geen vrouwen die zoveel eer verdienen. De 'eerste vrouw bij de marine' maakt je nog geen zeeheld... En what's next? De eerste neger? De eerste gay? De eerste tranny?

Stijlicoon | 01-12-20 | 11:01 | 3

Ik stel voor al de nieuwe fregaten de namen van Nederlandse porno sterren te geven.

Lt-Kol Kilgore | 01-12-20 | 11:11

Ayaan verdient een standbeeld

Rest In Privacy | 01-12-20 | 11:18

. Bij gebrek aan Nederlandse heldinnen. Maar dan liefst geen treurig schip dat ten strijde moet trekken tegen de Russen.
Liefst iets wel groots. Nederland en.. ten strijde... klinkt ietwat sneu.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 11:21

GroenLinks is geen partij maar een dictatuur

gerrit5042 | 01-12-20 | 11:00 | 1

Een sekte.

Graaisnaaiert | 01-12-20 | 11:12

GL , ga goddomme wat doen ipv dit soort onzin dingen te bedenken. Er is hier genoeg mis in NL. Toeslagen affaire, belastingdienst, Groningen, politie, de zorg.
Waarschijnlijk iemand met teveel vrije tijd, die het hele jaar nog niets gepresteerd heeft en nu op het einde van het jaar even een oprisping er uit moet laten.

Hebbiehemookweer | 01-12-20 | 10:59 | 1

Einde van het jaar? Je bedoeld einde van het termijn. Even in the picture komen voor maart.

Cannabooze | 01-12-20 | 11:13

Battleship "De 72 Maagden".

Lorejas | 01-12-20 | 10:58

Wacht maar tot Erdoturk zijn drones hier gaat loslaten op die meisjesboten, gefinancierd met eigen EU-gelden heeft het avondland de laatste twintig jaar naar de verkeerde vijanden gekeken.

grindbak | 01-12-20 | 10:56 | 1

Op Volkel staan nog wat ICBM's die Erdohitler dan de president van de grootste parkeerplaats ter wereld kunnen maken. Problem solved.

BoerKoekoek | 01-12-20 | 11:09

De prestatie om de eerste vrouw in de Marva te zijn lijkt mij toch niet helemaal te vergelijken met de prestaties van Michiel de Ruijter. Dat is als gaatjes prikken in het plastic en dan het bakje in de magnetron gooien, vergelijken met hetwerk van een kok in een 3 sterren restaurant.

Franker | 01-12-20 | 10:56 | 3

Exact. Ergens een vernoeming is misschien wel OK. Gebouw, of een zaaltje of zoiets. Maar een echt marineschip, sorry, dan moet je toch wel een honderdtal spanjaarden naar de kelder gejaagd hebben.

BBRDWR | 01-12-20 | 11:01

Dat is het probleem ook een beetje. Het voorstel om de schepen naar vrouwen te vernoemen is geen onsympathiek idee, maar wat worden de crtiteria dan? Nu moeten het zeehelden zijn, en daar hebben we er niet zoveel van in vrouwelijke vorm. Mag een verzetsheld dan ook? De eerste vrouwelijke militair is dan ook weer wat anders, da's geen held maar op zich wel een historisch figuur.

Zolang het maar geen deugorgie wordt. Geen Aletta Jacobs.

Muxje | 01-12-20 | 11:11

Ms Teena Lady

rein9576 | 01-12-20 | 10:55

Op verzoek van Kauthar opper ik de naam Zr. Ms. Aisha.

2voor12 | 01-12-20 | 10:54

Ja lach maar! Toevallig is de Zr. Ms. Asha ten Broeke wel onzinkbaar. Daar komt geen rakket of torpedo in de buurt.

EenGoedBegin | 01-12-20 | 10:53 | 2

De blijft altijd drijven ja.

Hemke-Valsema | 01-12-20 | 10:54

Maar ook moeilijk te missen. Moeilijk.

BBRDWR | 01-12-20 | 10:57

Zr. Ms. Kim Holland

ches | 01-12-20 | 10:51 | 3

Geil.

Hemke-Valsema | 01-12-20 | 10:55

Ze heeft genoeg diepgang maar meestal de onderliggende partij.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:56

bekt toch lekker

Lt-Kol Kilgore | 01-12-20 | 11:12

Mag ik dan eerst weten wat Francien de Zeeuw voor defensie heeft gepresteerd? Van Tromp, de Ruyter en de Wit weet ik het, maar na doorlezen van bijgelinkt artikel begrijp ik alleen maar dat zij de eerste vrouw was die dienst nam in het leger. Dat is opmerkelijk, maar niet te vergelijken met de daden van bovengenoemde heren en in het licht van hedendaagse genderneutraliteit zou het niet eens vernoemd moeten worden dat persoon de Zeeuw dienst nam bij de marine.
Bovendien wil ik eerst zeker weten of ze wel menstrueerde.

ches | 01-12-20 | 10:50

.. weet Groenlinks dit wel zeker... Moet het geen zwarte Afrikaanse lesbische vrouw zijn in het kader van inclusief.. en dan varen onder de regenboogvlag maar alleen maar groentes van Hak aan boord ?

Angie_Thomas | 01-12-20 | 10:50 | 1

en ook nog een beetje gehandivcapt en zwakzinnig, zeg maar HR MS Jette Kleinsma

vokfeez | 01-12-20 | 10:57

Waarom mogen de Russen ons niet over nemen? Lijkt me een betere move dan waar we nu naar op weg zijn. Kom er maar in Putin.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:46 | 12

@Capt. Iglo | 01-12-20 | 10:52: wat is het verschil met de inlegvelletjes fake democratie waar we hier in leven.
Leugen en bedrog regeert hier ook.

likdoorn | 01-12-20 | 11:59
▼ 9 antwoorden verborgen

Als ze tenminste kunnen uitvaren. Zonder wind kom je niet ver.

LucaBrasi | 01-12-20 | 10:46

We hebben al een marine schip met de naam Urania. Dat was nogal een powervrouw. Verder is een groot aantal schepen niet naar personen genoemd. Wat zit GL nou te zeveren?

JanVergoor | 01-12-20 | 10:46 | 3

Ja maar de HR MS ijmuiden kan toch ook Sumatra heten zodat we hun eren en excuses aanbieden voor onze koloniale bezetting

vokfeez | 01-12-20 | 10:59

Uranus is anders ook wel een mooie naam.

Lt-Kol Kilgore | 01-12-20 | 11:14

Op zich zou het vernoemen van schepen naar vrouwelijke uit de mythologie helemaal geen slecht idee zijn. Klinkt krachtig en je stapt niet op de tenen van beroepsgekwetsten.
Mag ik dan bij deze Minerva nomineren?
*duikt weg*

Graaisnaaiert | 01-12-20 | 11:16

Is het simpelweg als eerste in dienst komen echt een daad waardig om een schip naar die persoon te vernoemen? Zij was toevallig de eerste, had ook zomaar iemand anders kunnen zijn nadat er besloten was vrouwen toe te laten. Ze zal er best hard voor hebben moeten werken maar dat vind ik an zich geen reden om haar te verkiezen boven één van de velen die letterlijk hun bloed hebben vergoten voor ons vaderland.

Gregovic | 01-12-20 | 10:46 | 1

ik was de eerste roodharige bij de verbindingsdienst sedert jaren 80 , mag ik ook een schip?

vokfeez | 01-12-20 | 11:00

Adelborsten genoeg bij de marine.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:45

Waarom eert GroenLinks de Amsterdamse burgemeester niet met boot de Kaakklem?

herstelkous | 01-12-20 | 10:44

Jammer dat de discussie niet over het echte probleem gaat: waarom is de helft van de bemanning op marineschepen nog steeds niet vrouw? Discriminatie! Het is 2020 dus stel een quotum in! Pas daarna kunnen we die schepen vrouwennamen geven en ze roze verven.

whitechocolateface | 01-12-20 | 10:44 | 2

Vrouwen kunnen niet aanleggen. En weten het verschil tussen stuurboord en bakboord niet.

BBRDWR | 01-12-20 | 10:58

Beetje zure Mosterd.
Als er vrouwelijke Nederlandse krijgers zijn is het toch prima.

Lijkt me prima voor namen op torpedobootjagers.

Alleen om een schip een naam te laten dragen moeten niet de eisen aangepast worden. Al weet ik niet of er überhaupt eisen aan zitten.

Rotterdammert1965 | 01-12-20 | 10:43

"Ik parkeer mijn F16 even op de landingsbaan van de Hare Majesteit Maxima"... Geil zinnetje. Ik zeg doen! Overigens, ik heb even gemist dat alle belangrijke problemen zijn opgelost, dus dat we inmiddels bij dit soort triviale dingetjes uitkomen? Maar goed, ik let wel vaker niet goed op.

BBRDWR | 01-12-20 | 10:42 | 2

JSF

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:46

@Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:46: Oeh... Nice.

BBRDWR | 01-12-20 | 10:58

De Zr. Ms. Halsema gaat veel last krijgen van 'friendly fire'

van heinde en verre | 01-12-20 | 10:42

En wil GL nu wel 2% van het bnp aan defensie uitgeven zoals afgesproken in de NAVO?

de visser | 01-12-20 | 10:41

Het is natuurlijk speculatie maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat een Francien de Zeeuw of Hannie Schaft toch echt grotere ballen hadden dan de gemiddelde toetsenbordhooligan op GeenStijl.

Het is maar een vermoeden hoor. Ik heb geen bewijs en mijn advocaat zegt dat ik het daarom niet als feit kan poneren.

Theodorus.Goldbach | 01-12-20 | 10:41 | 2

Verzetshelden heten nu racisten.
Lastig verzetten hoor.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:48

Verzetshelden? Die joden helpen onderduiken? Daar hebben ze het bij het antisemitische GL niet zo op hoor.

BoerKoekoek | 01-12-20 | 11:12

Mag ik mijn buurvrouw nomineren?
Die kon met gemak 4 mannen aan.
Wel een hoop verschillende buurkindertjes maar das goed tegen de vergrijzing zullen we maar denken.

D-Fens_1963 | 01-12-20 | 10:39 | 1

Zm de Matras

likdoorn | 01-12-20 | 12:04

Wat is er mis met vrouwelijke verzetshelden eren door een schip naar ze te vernoemen? Ik wil dat wel weten eigenlijk. Vertel...

Theodorus.Goldbach | 01-12-20 | 10:38 | 7

Helemaal niets en Jos Gemmeke zou ik eerlijk gezegd ook nog wel mee eens kunnen zijn. Maar is van Zeeuw echt "speciaal" genoeg om een schip naar te vernoemen boven de andere opties?

Daarnaast gaat er er vooral ook over dat het weer zo'n politiek "kijk ons eens belangrijke topics aansnijden" aandachtshoererij politiek onderwerp is wat typisch bij groen links past. Ga wat nuttigs doen en laat de keuze voor benaming van schepen gewoon lekker bij de Marine. Vraag achter de schermen eens voorzichtig of ze misschien eens een paar vrouwen kunnen overwegen. Verder niet iets om zo uitgebreid in de media te "kijk ons eens deugen".

Gregovic | 01-12-20 | 10:53

Vrouwelijke verzetshelden is nog een argument voor te maken maar de eerste vrouw in dienst van de marine? Heeft ze heldhaftig gevochten en mooie resultaten behaald? Heeft ze grootmoedig leiding gegeven? Nee natuurlijk niet, niets van dat allen. Dan slaat zo'n vernoeming ook echt nergens op.

WatZalIkErvanZeggen | 01-12-20 | 11:02
▼ 4 antwoorden verborgen

En een marine blusboot genaamd de Zr. Ms. Patricia P.

2voor12 | 01-12-20 | 10:37 | 1

Je zal maar de naam dragen van het condiment dat wordt gemaakt uit gemalen mosterdzaden, azijn, water en zout en waaraan ook vaak suiker respectievelijk honing, kruiden en/of specerijen worden toegevoegd, zoals peper, mierikswortel, rozemarijn, knoflook of zelfs lavendel.

Als man zijnde.

Dr.Mabuse | 01-12-20 | 10:36 | 2

Man is een sociale constructie, mosterd is onzijdig.

P-unit | 01-12-20 | 10:38

Steeds als je denkt dat politiek niet belachelijker kan is daar gelukkig weer GroenLinks.

Cor Netto | 01-12-20 | 10:36 | 3

Groen = bakboord = links, rood = stuurboord = rechts.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:38

@de visser | 01-12-20 | 10:43:
Dan klopt het toch niet?

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:43

Als we de sluizen bij Ijmuiden, Den Oever en Kornwerd gesloten houden kunnen die Russen er niet langs hè .

de visser | 01-12-20 | 10:35

Valt me nog mee dat GroenRuft geen "gebroken geweertje" als vlag willen hebben hangen.
Is winst.

chicago river | 01-12-20 | 10:35

Vrouwen uit de 2e kamer met een nautische naam: Salima Belhaj (al hebben haaien geen telefoon)
Lilian Helder: kan mooi bij den helder liggen
Attje kuiken: want zeelui eten heel veel gevolgelte
Esther ouwehand: van al die dagen zonder je vrouw krijg je een ouwe hand

Middensteun | 01-12-20 | 10:35 | 4

Innovatief!

chicago river | 01-12-20 | 10:50

Over dat zeelui en gevogelt eten is wel waar.
Op meerdere boten meegevaren, en bemanning(!) bliefte steevast gehaktbal, kroket of een steak.
Niks geen vis, voor de visser.
Blijft een vreemd fenomeen.

chicago river | 01-12-20 | 10:53

Esther ouwehand: Van al die dagen zonder je vrouw gaat je hand ruiken naar een zure haring.

Osdorpertje | 01-12-20 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Papa Alpha Delta Echo en Papa Alpha Echo Papa waren twee prachtige schepen.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:35

Ik stel voor om de onderzeebootbasis Lorient om te dopen naar onderzeebootbasis Anouk, i.v.m. groot en nat.

Osdorpertje | 01-12-20 | 10:34

Dat vliegdekschip, dat er nooit gekomen is, vernoemen naar Kim Holland. Een vrouw die nergens voor terugdeinst en een harde aanpak met genot doorstaat.

3Xniks | 01-12-20 | 10:33

Groen slinks en hun rabiate gedachtengoed wordt van belang gemaakt door de VVD.
U weet wel, die verbindende middenpartij van de “weg met ons” koers.

D-Fens_1963 | 01-12-20 | 10:32

WAT is er mis met de reeDt van MS. Patty Brard?
Met name toen MS. wat voller was: een vliegdekschip om je vingers bij af te likken.
Ka-nonne.

chicago river | 01-12-20 | 10:30 | 3

Als die haar kont tegen de krib gooit, nou nou nou.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:31

@Mr_Natural | 01-12-20 | 10:31:
Kribben heb je alleen in binnenwater, landrot.
Daar hebben we de waterpolitie voor.

Kapitein Sjaak Mus | 01-12-20 | 10:33

Brard heeft koloniale roots dus foute naamgeving.

D-Fens_1963 | 01-12-20 | 10:34

Zr. Ms. Kauthar Bouchallikht, uiteraard in camouflage-kleuren geschilderd.

Schoorsteenveger | 01-12-20 | 10:30 | 1

Vooraan in de strijd op haar Moslimbroederschip.

Lorejas | 01-12-20 | 10:31

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn
Jan, Pier, Tjoris en Corneel, die hebben baarden, die hebben baarden
Jan, Pier, Tjoris en Corneel, die hebben baarden zij varen mee

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:30 | 5

Waar blijven Mo en Abdul in het lied?

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Was er op GS ook een artikel toen de VVD 2 jaar geleden iets soortgelijks voorstelde? Of hebben jullie het artikel waar jullie naar linken zelf niet gelezen? Lijkt behoorlijk compensatie gedrag, FvD is gesloopt, nu even balans brengen en los gaan op GL, kom dan wel met iets beters.

Capt. Iglo | 01-12-20 | 10:29 | 3

Op de blinde, zieke hypocriete landverwoesters van Groen Fascist kun je niet vaak en hard genoeg los gaan.

Eerst zij, ver daarna is pas de rest aan de beurt.

Realism Is All | 01-12-20 | 10:31

Ook GS kiest uiteindelijk voor het origineel, groen links, en niet de light variant van Groen Links, de VVD.

therealbraindump | 01-12-20 | 10:33

Mr. Realism. Precies. De slang bij de kop pakken.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 11:28

Al die emancipatisten hoor je nooit over dat er een eeuw lang vrouwenkoppen op ons geld stonden. Op de munten dan. Elke dag had ik vrouwelijke muntjes in mijn hand. Als het om het papiergeld ging stonden er belangrijkere zaken op zoals een vogel, een vuurtoren of een MH17-zonnebloem. Laat die boten dan lekker mannelijk.

Leptob | 01-12-20 | 10:27 | 2

Ik heb heel wat koninginnen gelikt aan de achterkant.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:28

@Mr_Natural | 01-12-20 | 10:28: Getver.
Iedereen die die postzegel vast heeft gehouden met de vieze corona vingertjes...

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:31

Soms gaat een man denken dat vrouwenemancipatie eigenlijk helemaal geen goed idee was. Wat later denk ik dan weer dat alle GL-communisten tegen de muur moeten worden gezet. Als ik wat kalmer ben zie ik in dat dat ook geen goed idee is. En ons land heeft eigenlijk toch geen krijgsmacht die die naam verdient, dus dit kan er nog wel bij.

JvanDeventer | 01-12-20 | 10:27

Twee grote kanonnen verplicht op elk schip.

Lorejas | 01-12-20 | 10:27 | 1

En dan pinda pinda roepen wanneer er geschoten moet worden.

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:31

Ho-ho-ho. Weet men wel hoe slecht die bootjes voor het milieu/klimaat zijn? De voortstuwing, het wapentuig, etc. Zullen we ons daar niet eerst druk om maken?!

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:26 | 1

Roeiboten! Deëscalerende dialoog, geld om te strooien en thee, veel thee.

P-unit | 01-12-20 | 10:36

Goh, Elfie bestaat ook nog steeds. Bijna vergeten haalt GS haar uit het linksdraaiende ranzige vet. En bedankt hè !

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:25

Zij moest komen in de kajuit
Voor een pak ransel, voor een pak ransel,
Zij moest komen in de kajuit
Trekken de bovenkleren uit.

Zij sprak: Kapteintje, sla mij niet,
Ik ben een meisje, ik ben een meisje.
Zij sprak: Kapteintje, sla mij niet,
Ik ben een meisje, zoals gij ziet.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:25

Ik vind dat Ien Dales wel een slagschip verdient. Die dwong respect af door er simpelweg te zijn. Genderdinges in een tijd dat daar helemaal geen punt over gemaakt hoefde te worden.e
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ien_Dales

Arnold Layne | 01-12-20 | 10:23 | 1

Vergeet ook Neelie Kroes niet.
Dat gelul over gender is ingeschoten door wijvon zonder capaciteit die een voornaam baantje willen. Vroegah werd je als vrouw minister omdat je iets kon, nu omdat het gendervakje nog afgevinkt moet worden en je in de carroussel aan de beurt bent.

JanVergoor | 01-12-20 | 10:37

Humor! Hulde @ mosterd

Jankvogel | 01-12-20 | 10:22

Van die vrouwelijke verzetsheld kan ik nog wel inkomen. Eerste vrouwelijke militair vind ik wat ver gaan.

Schepvogel | 01-12-20 | 10:22

Er zijn toch al moederschepen? Zeurpieten.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:22
-weggejorist-
tintel | 01-12-20 | 10:21

Mijn vriendin neeft een botervloot op haar nachtkastje staan, voor noodgevallen.

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:20

De rainbow warrior lijkt mij wel een toepasselijke naam.

therealbraindump | 01-12-20 | 10:20 | 3

Ja, zeker. Vorig jaar nog aan boord geweest van dat schip. De kombuis tochtte nogal, dat dan weer wel.

Glasgow Argus | 01-12-20 | 10:21

@Glasgow Argus | 01-12-20 | 10:21: u bent een begenadigd duiker begrijp ik :)

therealbraindump | 01-12-20 | 10:23

Na het overweldigende succes van Zeesluis Ijmuiden zijn we op het idee gekomen om marine schepen de naam mee te geven van 'Marine Schip" enkele modellen krijgen de naam 'duikboot' maar vallen wel binnen de categorie schip. Al met al zal hier een koste plaatje aan verbonden van ruim 3.3 miljoen en dat gaan de miljonairs betalen.

Sarcastica | 01-12-20 | 10:19

Zr. Ms. Femke Halsema. Heeft tenminste nog wapens aan boord.

Tietmier | 01-12-20 | 10:18 | 3

De kogel komt van links ofzo?

Lorejas | 01-12-20 | 10:19

ja, een dicht gelast toneel prop van iemand anders.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:21

Wat is groen links, een zeer kleine partij met niet goede ideeën. Vooral ideeën uit de vorige eeuw en dan vooral uit de tijd van lenin en stalin. Het idee van hen is altijd achterhaald. Wij zijn met meer. Rechts is steeds groter, links krimpt. Links is klote, stop links, donder op links. Ga linkse projectjes verzinnen die niet werken.
Die Jesse heet eigenlijk Yasser! En ik heb hekel aan alle Yassers! Net als een GL mafklapper die op Lenin wil lijken en ergens wethouder is. Die al de grachten laat instorten. enz.
Laat ze afblijven van onze nog steeds mooie en redelijk goed functionerende marine!

AMX pri | 01-12-20 | 10:18

Een fregat, Marine-rose van kleur, met de naam Zr.Ms. Marijke Helwegen.
Waarom niet?

Nefret | 01-12-20 | 10:18 | 1

Wel gemaakt van plastic dan natuurlijk.

Rennieflox | 01-12-20 | 10:19

Ik moest wel lachen. Renaissancevloot wordt hem dus niet?

SkanakinAyewalker | 01-12-20 | 10:17

grappig, notabene Trump himself wilde zich ook al met de namen van Marine schepen bemoeien.

Shortganger | 01-12-20 | 10:16 | 1

Tja, Bonkers ziet de bui al hangen. Als worst president ever zal hij de eerste zijn die geen vliegdekschip vernoemd zal krijgen. Het afvallen van marineheldfamilie McCain was 'the most stupid ever'.
Nu zal hij trachten het zelf nog te regelen. Misschien hernoemen ze de USS Thresher wel (die ligt veilig op de bodem van de zee, helaas)

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:20

Die boten moeten natuurlijk ook roze geschilderd worden...
En alle raketten enzo moeten eraf.
Want wapens zijn eng.
Milieu? Zeil erop, weg met die vervuilende motoren. En samen gebruiken met Denemarken, want EU.
Misschien inzetten in Mali.....

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:15 | 4

@Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:15 | Mali heeft geen zee!

AMX pri | 01-12-20 | 10:25

@AMX pri | 01-12-20 | 10:25: Maar we gaan wel op missie. Net zoals die duikboot die we stuurden in het kader van de strijd tegen de taliban in Afghanistan.
https://www.groene.nl/artikel/gevecht-in-troebel-water

Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:28

@Is dit nog nieuws? | 01-12-20 | 10:28: Ja wel op missie maar meestal met KL/Klu/Kmar militairen. Inderdaad soms (KM) Mariniers korps, maar zonder schepen.

AMX pri | 01-12-20 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Zr.Ms Laura B
Ook wel een stoere naam

Ronaldo Hache | 01-12-20 | 10:14 | 2

Zeilmeisje Laura Dekker is wel echt op zijn plaat.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:16

De Laura H.

Lorejas | 01-12-20 | 10:17

Ha, de Ms. World 1979

Sqbar | 01-12-20 | 10:13 | 1

corine rottschäfer heeft wel genoeg gepresteerd voor een mooi schip.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:15

Waarom zouden we de invasie door Rusland tegen willen houden? Het is allang geen streng communisme neer daar, dus veel wordt er alleen maar beter op.

Lekker eten en veul vodka, mooie en gewillige vrouwen die zich nog gewoon vrouw voelen/noemen en geen abcdefghijklmnopqrstuvwxyz-er...

En zo min mogelijk Islam, laat dat maar aan ome Vlad over.

Je zou uit principiële reden kunnen zeggen dat we ons nooit moeten laten innemen, door welk land dan ook, omdat het gewoon ons land is.

Maar dat soort principes houdt de door der Linkshund zo gewenste Islamitische Invasie tot nu toe ook niet tegen.

Realism Is All | 01-12-20 | 10:13 | 6

1. Rusland heeft de meeste moslims van heel Europa. De aanslagen in Frankrijk dit jaar waren veroorzaakt door Tsjetsjenen. Russische moslims dus.
1b. Zij hebben in plaats daarvan orthodoxe christendom. Ik weet niet of je daar blij van moet worden als Nederlander.
2. Ze hebben een issue met oligarchen. En die wil je echt niet hebben in de baantjescarrousel.

Alexander des Burgus | 01-12-20 | 10:20

Ik wil wel Russisch worden. Geen probleem. Liever Russisch dan Islamitisch.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:30

Rusland is leuk voor een vakantie ja. Er hier een Rusland van maken is een buitengewoon slecht idee. Veel in Rusland is façade. Ga eens in een gemiddelde stad kijken (niet Moskou, dat is goed onderhouden). Langs de hoofdwegen ziet alles er pico bello uit, ga je een straatje naar links of rechts zie je de achterkant van de gebouwen: vervallen. Het produceert nauwelijks nog iets zelf, het leunt vrijwel volledig op de olie- en gasexport (leg voor de gein eens de grafieken van de koers van de roebel en de olieprijs eens over elkaar). Eigenlijk is het land terminaal, zelfs Italië heeft een hoger BNP. Ik heb dan ook geen idee waarom zoveel mensen er bang of ongemakkelijk van worden. En al helemaal niet waarom mensen er hier net zo'n bende van willen maken.

Zwiebelsuppe | 01-12-20 | 12:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Zr. Ms. Siegfried Kaag.

Lorejas | 01-12-20 | 10:12

Eerst maar de namen van de dokken in Den Helder. De namen van de prinsessen zijn dan wel wat. Max krijgt een droogdok. De meiden natuurlijk een nat.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:10 | 1

Met van die enorme 'sluisdeuren'.

wijsvinger | 01-12-20 | 10:20

Ik word dat gezeik van de groenlinksers spuugzat.

langzullenweleven | 01-12-20 | 10:10

Er moet natuurlijk ook een transgender u-boot tussen zitten om het plaatje compleet te maken .

likmegaties | 01-12-20 | 10:10 | 2

Met een X in het paspoort van de U-boot.

Lorejas | 01-12-20 | 10:13

Voor een u-boot denk ik eerder aan de Hr Ms. Mata Hari of de Hr. Ms. Anna Frank.

Rennieflox | 01-12-20 | 10:25

Zr. Ms. Tara Singh Varma - draait meteen om en wordt uit de vaart genomen.

hangtiet met knoop | 01-12-20 | 10:08

De Kenau Simonsdochter Hasselaer lijkt me acceptabel. Alleen maar benoemen naar toffe wijven uit de VOC tijd.

Zatkniss | 01-12-20 | 10:08 | 3

Sexisme.

Lupuslupus | 01-12-20 | 10:09

Je kan ook denken aan Vrouw de Ruyter of Vrouw Tromp.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:12

Noem al onze schepen gewoon van 1 tot en met 3. Dan heb je ze allemaal wel gehad.

2voor12 | 01-12-20 | 10:08 | 1

U onderdrijft. De nummering gaat wel wat verder.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:12

Tha, net als Wilhelmina. Die is gevlucht met het eigen geld en goederen en zat alleen maar thee te drinken in een mooi huis ver weg. De familie zat nog verder weg. De fameuze toespraken kan niemand zich herinneren en in tegenstelling tot de populaire gedachte waren ze ook (gelukkig) zelden. Na de oorlog wilde ze eigenlijk een machtsgreep doen en toen dat niet ging lukken heeft ze de handdoek in de ring gegooid.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:07 | 2

je bent net zo'n zeikerd als die groenlinksers

langzullenweleven | 01-12-20 | 10:11

Dit in verband met de associatie met de Willemsorde van Wilhelmientje.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:13

Ik zou zeggen: word eerst maar eens kapitein of admiraal op zo'n schip, dames. En als je dan heldhaftig ten onder bent gegaan, of je eigen schip hebt opgeblazen om te voorkomen dat het in handen van de Belgen valt, dan zullen we eens na gaan denken over een eventuele vernoeming.
Eigenlijk ook gewoon weer te debiel voor woorden dit, dat dit überhaupt een issue is. Afijn, het kan allemaal in het Nederland van 2020.

Orkanen worden vernoemd naar vrouwen.

VanBukkem | 01-12-20 | 10:06 | 1

Hoe was het ook alweer? ze zijn nat en na afloop zit je zonder huis oid?

Joost Maghetweten | 01-12-20 | 10:10

De link zie ik wel. Groen-Links aanhangers zijn veelal bakvissen en soy boys. Waarom zouden we de onderzeeërs die toch al de namen van vissen krijgen niet gewoon de naam van een bakvis geven?
Mijn suggestie laten we een van de boten ‘Pearl’ noemen... vignette2.wikia.nocookie.net/nickelod...

ratelaar | 01-12-20 | 10:06

Waarom moet zo'n boot een naam hebben? Mijn auto heeft ook geen naam. Doe dan het Imca MarinaeFregat.

Leptob | 01-12-20 | 10:04 | 4

Lang geleden had ik zo'n duitse ford van 1300 kilo, die noemde ik de Bismarck.

wijsvinger | 01-12-20 | 10:17

Herbie. Kitt, general Lee,....

VanBukkem | 01-12-20 | 10:22

@A.S. Perien | 01-12-20 | 10:11: die wasvan Morris. Engels, daar rijdt er niet één meer van.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

De russen gebruiken engelse woorden in de naam van schepen? Admiral en Marshal? Zor gek zijn ze daar niet.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:03 | 3

Zo'n beetje alles wat met zeevaart te maken heeft, is in de Russische taal gebaseerd op..... het Nederlands. Het Nederlandse woord 'admiraal' is gepikt van de Franse term voor een bevelhebber op het water, die het op hun beurt weer gepikt hebben uit het (oud-) Spaans (almiraja de la mar) die het op hun beurt weer gepikt hebben van de Moren (amir al ma). De maarschalk, tegenwoordig de hoogste rang in het leger en aan koninklijke hoven, komt van het (oud-) Duitse woord voor 'stalknecht'.

bisbisbis | 01-12-20 | 10:11

@bisbisbis | 01-12-20 | 10:11: Je weet dat als je je eigen tegel leest dat je eigenlijk een case maakt dat het russische admiraal afstamt van de Moren en niet de Nederlandse taal? Tenzij je nu een opening hebt gevonden om over zwarte piet te beginnen natuurlijk!

(Ja ik weet van Ivan enzo, rustig maar)

Joost Maghetweten | 01-12-20 | 10:15

Als u nu even eerst rustig de tegel van AntiZanics leest - en daarna mijn antwoord?
-
Wellicht had ik er even bij moeten vermelden dat de beginnende Russische marine (Peter de Grote, enzo) , aan het eind van de 17e eeuw/ begin 18e eeuw, grotendeels dreef op Nederlandse bevelhebbers, kapiteins en bootslieden. De Russen hadden namelijk vóór die tijd geen 'zeegaande' marine, en de bemanningen en scheepsbouwers moesten door ' ínhuurkrachten' worden ingewerkt. Vandaar de overeenkomst in nautische termen.
-
cls.ruhosting.nl/dutch-russian-communi...

bisbisbis | 01-12-20 | 10:27

Kunnen we ze niet naar planten noemen? Madeliefje, de tulp etc. Is lekker neutraal.

Gandalph | 01-12-20 | 10:02 | 2

Zr. MS. Cannabis

A.S. Perien | 01-12-20 | 10:07

De Zonnebloem? O, wacht....

piloot47 | 01-12-20 | 10:08

Als GroenLinks het over stoere vrouwen heeft, dan gaat het om geforceerde compensatie, om het 'maken' van de samenleving. Dat werkt niet, net zomin als het geforceerd sleutelen aan straatnamen.

Schoorsteenveger | 01-12-20 | 10:02

de Zr. Ms. Rita Verdonk kan best: "recht door zee."

wijsvinger | 01-12-20 | 10:01 | 2

De Rode Zee?

Mr_Natural | 01-12-20 | 10:03

Die Zr. Ms. Asha ten Broeke heeft natuurlijk een eeuwigheid nodig om, amechtig hijgend, in de buurt te komen, maar is daarna wel onzinkbaar door het enorme pantser. Daar stuitert al het vijandelijke vuur van af.

TheEgg | 01-12-20 | 10:01

De Fatima Dagmar. Een spookschip.

P-unit | 01-12-20 | 10:00

"Tja, wat zal ik nu eens verzinnen om te laten zien dat ik ook menstruerenden met een vulva serieus neem? Er komen tenslotte verkiezingen aan." * ontbijt uitkotsen gaat*

LoesjeP | 01-12-20 | 10:00

De Engelsen hebben de Thatcher klasse.

Acidstain | 01-12-20 | 10:00

Elk nadeel hep zijn voordeel zullen we maar zeggen. Zolang ze zich met dit soort kwatsch bezighouden hebben ze geen tijd voor "klimaatbeleid".

knutsel_ | 01-12-20 | 10:00

Tom staat op een teleurstellende 22e plek op de GL lijst en hij moet zich op één of andere manier in de spotlights zetten. www.ad.nl/eindhoven/groenlinks-kamerl... Dat is de reden van dit voorstel. Geef die man geen podium want hij zit daar puur voor zichzelf, niet voor de vrouwen, niet voor de burgers.

BozePaarseMan | 01-12-20 | 09:59

Die schepen kosten een vermogen en doen helemaal niets. Dan is een vrouwennaam wel op zijn plaats ja.

Premier Trutte | 01-12-20 | 09:59 | 2

"... en doen helemaal niets". Ah, we hebben weer een toetsenbordexpert te pakken!

AmbtenaarInFunctie | 01-12-20 | 10:03

De maidenvaart zal dan door de Rode Zee plaatsvinden

laurentius | 01-12-20 | 09:59 | 1

Moest ik toch ernstig door grinniken.

LoesjeP | 01-12-20 | 10:01

Weer zo non inclusief. Namen non binaire helden van kleur maar weer vergeten. Overigens, moet de hoofddoek onder of over de marinepet gedragen worden ?

A.S. Perien | 01-12-20 | 09:58 | 1

De helft van onze vloot draagt de namen van onze provincies, steden en zeedieren, dus hoe genderneutraal wil je het hebben? www.defensie.nl/organisatie/marine/ee...

AmbtenaarInFunctie | 01-12-20 | 10:05

Uit het AD artikel: "De fregatten komen pas in 2028 in de vaart, maar Van den Nieuwenhuijzen zegt dat hij er ‘op tijd mee moet beginnen’. VVD-Kamerlid André Bosman hield in 2018 al een vurig pleidooi om een nieuw bevoorradingsschip – dat pas in 2023 af is – te vernoemen naar Francien de Zeeuw."

Hahaha!! Bevoorradingschip vernoemen naar een vrouw! Bevoorradingschip is maritieme variant van boodschappen doen en voor eten zorgen. De ironie! Hahaha!

Even de koffie van mijn scherm poetsen nu.....

Psycho Daddy | 01-12-20 | 09:58 | 2

Ja, tegen de tijd dat die krengen af zijn is er inmiddels een kamercommissie ingesteld die moet uitzoeken wie er verantwoordelijk is voor deze sexistische namen voor de keukenboten.

Joost Maghetweten | 01-12-20 | 10:03

Aan tafel de nieuwe strijdkreet.

Lorejas | 01-12-20 | 10:39

Asha ten Broeke kapitein van de nieuwe onderzeeër uit de walrusklasse bemenst met zwaarlijvige social justice warriors.

GroetenVanUrk | 01-12-20 | 09:58 | 1

Hoe moet die duiken met zoveel drijvend vermogen dan?

Zwiebelsuppe | 01-12-20 | 11:11

Zr. Ms. Simonsdochter-Hasselaar. Waarom niet?

De Eierbal | 01-12-20 | 09:58 | 1

Beetje lang.
Gewoon de Zr. Ms Kenau lijkt me voldoende om iedere Rus gillend te laten vluchten.

Kapitein Sjaak Mus | 01-12-20 | 10:03

Raar dat hier uberhaubt over nagedacht moet worden. Nou, stempel erop en doorrrrr.

John McClane | 01-12-20 | 09:58

We slaan internationaal weer een Playmobilfiguur.
Alhoewel de Zr. Ms. Aletta Jacobs voor verre haatbaardkusten dan wel weer episch zou zijn.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 09:57 | 1

Haatmoeftie: 'Vrouw ies parel!'
Zr. Ms. Aletta Jacobs: 'Hier, pak aan!'

Rest In Privacy | 01-12-20 | 10:04

M is menstruatie...? Nog nooit van de torpedojager ‘Kelly van der Veer’ gehoord? Big brother klasse.

P-unit | 01-12-20 | 09:57 | 1

En haar nautische tweelingzusje 'Nikkie de Jager'. Da's pas een echte strategische influencer!

Aristotalloss | 01-12-20 | 10:10

Make love, not war.

Mr.Crowley | 01-12-20 | 09:56

Ms. Holland vind ik wel een goede. Naar stoere Kim Holland. Op die boten wordt 90% van de tijd toch alleen maar of porno gekeken of porno bedreven.

sjef-van-iekel | 01-12-20 | 09:56

Noem zo'n schip dan gewoon Wilhelmina. Dat was een slagschip van een vrouw.

Mr. Bami | 01-12-20 | 09:56 | 2

Die vaart full speed naar Engeland als het zo ver is.

piloot47 | 01-12-20 | 10:11

Hahahah, Zr.Ms. Sylvana Simons. Die werkt niet, Ook nutteloos dus.

Gomezlopez | 01-12-20 | 09:55 | 1

Uit de Fatima-klasse.

Earl_of_Doncaster | 01-12-20 | 09:57

Ja! De pacifisten...
Die hebben ons ook zo goed geholpen in aanloop naar WOII!

Aristotalloss | 01-12-20 | 10:17

De Kim Holland 3 in 1.

Naall | 01-12-20 | 09:55

Uit de Zr. Ms. Reet van Patty Brard lijken anders toch dikke bommen te komen

Conabonita | 01-12-20 | 09:55

Wellicht dat er in de toekomst achtenswaardige vrouwen deel uit zullen maken van de roemrijke marinegeschiedenis en dan lijkt het me volkomen normaal schepen naar hen te vernoemen.
Symbool- en identiteitspolitiek zijn een prettig begin van de dag. Na de maag moet immers ook de onderbuik gevoed worden...

Diotima | 01-12-20 | 09:54

Het heet al MArine, het is ook nooit genoeg.

Mr_Natural | 01-12-20 | 09:54 | 1

Zolang er maar voldoende PAtronen voor de goalkeeper aan boord zijn, vind ik alles best.

Kapitein Sjaak Mus | 01-12-20 | 10:10

Elke benaming of het nou een straat, schip of whatever is moet altijd voldoen aan een van de twee regels:

1) je moet minimaal 10 jaar dood zijn (om uit te sluiten dat je niks op je kerfstok hebt)
2) blauw bloed hebben (want dan kan je niks verkeerd doen ofzo)

Helaas voor mevr de marinier, ze is nog maar 5 jaar deaud

PatrickD | 01-12-20 | 09:54

" is er geen enkele vernoemd naar een vrouw, constateert Kamerlid Tom van den Nieuwenhuijzen"
Die slaapt duidelijk al een week op de bank na een sexistische kutopmerking en mag misschien weer terugkomen in bed bij zijn vrouw als hij dit plan lanceert.

Zo doorzichtig die politiek.

Joost Maghetweten | 01-12-20 | 09:53 | 1

En Tom is blijkbaar druk druk druk. Dit diepgaand onderzoekje kan ie waarschijnlijk nog net even declareren als overwerk.

Lorejas | 01-12-20 | 09:56

Ik ben helemaal voor!! Tijd voor de Zr. Ms. Ijsselmuiden!

High speed duck | 01-12-20 | 09:53

Je zal toch de strijd in gestuurd worden met de SS Femke Halsema.

Lorejas | 01-12-20 | 09:52 | 2

Als de vijand rookgranaten afvuurt geeft De Femke zich over. Slecht voor het milieu.

Acidstain | 01-12-20 | 10:04

@Acidstain | 01-12-20 | 10:04: Denk ik niet, zij rijdt al jaren in een hele oude rokende Mercedes diesel door de binnenstad. Ik geloof niet dat vervuiling echt haar dingetje is.

Joost Maghetweten | 01-12-20 | 10:07
-weggejorist-
rapidoe | 01-12-20 | 09:51 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als een vrouwelijke admiraal net zo belangrijk is als De Ruyter of Tromp, of zo heldhaftig ten ondergaat als Karel Doornman, dan krijgen ze pas een naam hoor, of wilde ze gewoon graag de Femke Fregatklasse?

ikworstelengadouchen | 01-12-20 | 09:51 | 2

"Ik val aan, volgt mAAAAAAH EEN MUIS!!!!"

VanBukkem | 01-12-20 | 10:08

@VanBukkem | 01-12-20 | 10:08: haha. of zoiets als de Medway? was dat? ik ga liever over de Thames hoor! kan ik hartje Londen gaan shoppen!

ikworstelengadouchen | 01-12-20 | 10:24

Op zich zou Francien de Zeeuw wel kunnen voor een nieuwe schip, eerste Nederlandse vrouwelijke militair (tevens ook in Marine geweest).
Maar dan niet een fregat, want ze was geen heldin op zee.
Er zijn marineschepen vernoemd naar mannelijke verzetshelden, dus wordt de andere niet gebruikt.
Als er eentje naar Koningin Wilhemina vernoemd zou worden, dan zouden we een reeks hebben die vernoemd wordt naar koningshuisleden. Op het moment worden vooral Kazernes naar alle leden van het koningshuis vernoemd, man of vrouw.
Maar Groenlinks, als je jullie eens instemmen met een verhoging van ons Defensie budget, dan komt er vanaf wel een schip wat vernoemd wordt naar een vrouw. Deal?

Moskovitz v.d.Duivel | 01-12-20 | 09:51 | 1

Koningin Wilhelmina is wel de laatste waar een marineschip of welk militair object dan ook naar vernoemd moet worden. Met haar getetter vanuit het veilige Londen en het wegkijken van de holocaust.

De echte Stolwijker | 01-12-20 | 10:32

Tietanic vind ik wel een mooie naam voor een schip.

Mr_Natural | 01-12-20 | 09:51 | 5

Een Onderzeugboot. Of is die te grof?

Lorejas | 01-12-20 | 10:05

Es als die ten onder gaat wordt het hangtietanic :-)

hangtiet met knoop | 01-12-20 | 10:05

De Sharon Dijksma als bevoorradingsschip?

BoerKoekoek | 01-12-20 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat maakt die partij zichzelf toch irrelevant.

Rest In Privacy | 01-12-20 | 09:51 | 1

Maakt = is

Dirk III | 01-12-20 | 10:16

Wat moet je toch in een fantastische wereld leven, als je de luxe hebt om je daar druk over et maken.

Beeld je eens in, alle problemen opgelost, iedereen rijk, veilig en gezond je je alleen nog druk over hoeft te maken de namen van een paar bootjes.

James Lastig | 01-12-20 | 09:50 | 1

Zeur toch niet man, sommige mensen emigreren al als de assurantiebelasting 0,2% omhoog gaat. En dat keer op keer.

De echte Stolwijker | 01-12-20 | 10:30

Ik ken een lijst met namen van VOC schepen, misschien leuk ter inspiratie voor Groen Link?

DeCynischeAmbtenaar | 01-12-20 | 09:49 | 1

Er vaart ergens in de bruine vloot nog een 'Stedemaeght', geloof ik...

bisbisbis | 01-12-20 | 10:39

Zijn de belangrijke onderwerpen op bij GL? Of is dit een afleidingsmanoeuvre na al het geblunder met die Moslimbroederschapsmevrouw?

Koning Willy | 01-12-20 | 09:49 | 1

Men zit op de blaren vanwege de lynchmob die tegen cliteur optrekt.

kaasfondue | 01-12-20 | 12:48

Zr. Ms. Bobbi Eden
Inkoppertje natuurlijk

GuidoTheKillerPimp | 01-12-20 | 09:49 | 1

Die werkt alleen met mega torpedo's

Dirk III | 01-12-20 | 10:15

Stoere vrouwen... de naam Annabel Nanninga schiet me te binnen maar dat zullen de groenlinke politica's wel niet bedoelen.

keestelpro | 01-12-20 | 09:47 | 3

We hebben geen air craft carrier

Rest In Privacy | 01-12-20 | 09:51

Baggerschepen genoeg

Dirk III | 01-12-20 | 10:15

De SS Jesse Klaver is trouwens ook een prima meisjesnaam voor een schip uit de anti-semitische GL Marine.

BoerKoekoek | 01-12-20 | 09:47 | 3

Hij heeft in tegenstelling tot veel vrouwen in Nederland denk ik nog nooit een hamer vastgehouden. Wat dat betreft is zijn naam denk wel het meest truttige wat je een boot aan kan doen.

Dirk III | 01-12-20 | 10:14

De SS Sylvana Simons lijkt me anders wel geestig tegen de Russen of Chinezen.

Alexander des Burgus | 01-12-20 | 10:27

@Alexander des Burgus | 01-12-20 | 10:27: Ze is wel een SSer inderdaad.

Premier Trutte | 01-12-20 | 10:43

jankballen, man up!

Struikrover3 | 01-12-20 | 09:47

Verder alles goed, Mosterd? Diep ademhalen, langzaam tot drie tellen en uitademen... En nog een keer.

Wc-kip | 01-12-20 | 09:46 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl