Ayaan over Sinterklaas en Zwarte Piet: "I loved it, it was fun, it's the sweetest holiday"
Ayaan was bij BNR
"Do not give in." Dat is de boodschap van Ayaan over Wokeism, in gesprek met Diane Matroos op BNR. Eerst beschrijft ze hoe de illiberale ideologie niets nieuws is ('In Nederland noemen we het al decennialang multiculturalisme'), daarna beschrijft ze hoe het zich dieper verankerd heeft in westerse instituten als de politiek en de universiteiten en tot zover leren we zelf ook niks nieuws. Wat ook niet nieuw is, maar wel uitstekend om zo luid mogelijk te verkondigen, is dat je niet moet toegeven. Wokeism bestaat uit boze donderwolken van gewauwel dat met veel donder en bliksem wordt opgedrongen, maar dat je met een beetje rede zo opzij blaast. Blanke autochtonen Nederlanders & Amerikanen & Westerlingen zijn niet foutloos maar zeker geen institutionele racisten, onze samenlevingen zijn niet institutioneel racistisch en de totalitaire standpunten van identiteitspolitiek bieden zicht op een gevaarlijke uitkomst: "Inclusiviteit" is een vriendelijk woord voor 'totale gelijkschakeling'.
Dus: Do. Not. Give. In. "This whole woke business is an elite business. [...] This woke philisophy is dangerous but it is easily defeated", horen we Ayaan vertellen onder de gele play-button hieronder. (Verzoek: dat 'niet toegeven' svp wel liever met woorden dan met de stormtroepen van MVV.) We zouden derhalve niet moeten vrezen voor clubjes eng-denkende activisten en partijen als D'66 en GroenLinks en DENK die daar politieke verlengstukken van zijn, of vrome Anton Kok-achtige bibliothecarissen die met schijnheilige splintersuggesties dat Zwarte Piet-minnende Nederlandse een soort 'fascisten' zijn de balk van hun eigen boekverbranding niet zien. Laat je niet in de luren leggen door Jesse Klavers lelijke "We've got your back"-retoriek, maar maak ruimte voor liberale vrije geluiden zoals die van vrijdenker Mohamed Mouman (pdf-mirror), en geef dáár rugdekking aan. Want de meest grauwe kleur die een samenleving kan hebben, is die waarin gelijkheid van uitkomst het wint van de veelkleurige vrijheid die de gelijkheid van kansen biedt.
"I would make a cultural to say: do not give in. They want to abolish all things joyful, all things of fun. They find fault with Shakespeare. They think reading Homer and Plato is racist. This is so incredibly maddening and dumb. Today they'll come for Sinterklaas and Zwarte Piet. Tomorrow they will say: 'we have to pull this statue down because this guy from 600 years ago had slaves'."
Bonus-onthulling: Ayaan speelde ook wel eens Zwarte Piet en "I loved it, it was fun, it's the sweetest holiday. Sinterklaas is what I miss most about the Netherlands because it's so sweet and so nice. Please. I hope that the Dutch as a society just say: 'We are going to have Sinterklaas whether you like it or not'. The poetry, the Zwarte Piet, the chocolate letters, all of it. And if the Dutch won't, I will!"
[Foto boven: de droefenis in Halsema‘s Heilstaat]
Oftewel: Fuck 'em
Reaguursels
InloggenDat het woord ‘knecht’ iets met slavernij te maken zou hebben slaat trouwens ook nergens op. Zo’n 50 jaar geleden was zo’n beetje half Nederland knecht. Bakkersknecht, slagersknecht, boerenknecht, eerzame beroepen waar men zijn geld mee verdiende. Na de jaren 60 moest iedereen ineens ‘medewerker’ heten en tegenwoordig zijn we allemaal management-assistent of erger.
Vice-president...
Dappere vrouw.
Oproep:
Maak een foto van je eigen aangebrachte sinterklaasversiering -met ZP uiteraard- (liefst iets wat vanaf de straat zichtbaar is) en stuur die naar Ayaan. Als bedankje voor de steunbetuiging en andersom ook als steunbetuiging richting haar. Ze heeft stichtingen en organisaties genoeg, dus een mail sturen met foto's of iets twitteren is snel genoeg gebeurd. Go reaguurders!
Prachtig interview met Ayaan.
Helder de hoofdlijnen uiteenzetten, en daarmee de talloze onzin uit het BLM/SJW verhaal te filteren. Alleen zo bestrijd je racisme.
En laat je de interviewster in verwarring achter.
Een Kale Piet? Wat heb ik nu weer gemist?
Nou dat ziet er daar wel heel feestelijk uit in Amsterdam! Een burgemeester aan de ene kant, een donker jongetje aan de andere kant (want blanke kindertjes zijn intussen in Amsterdam amper nog te vinden) en daar tussenin een verwaaide blanke piet en een klaas zonder kruis op de mijter en in plaats daar van andreaskruisjes. Halsema, ten Broeke, het rariteitenkabinet van Simons en al hun moslimvriendjes nog niet door dat ook de andreaskruisen in het wapen van Amsterdam uit een christelijke traditie stammen.
Heldin. Een echte.
Die bolle Ten Broeke wil alleen het vreten houden. See what you did there snackpack.
hahaha ... snackpack, made my day ;)
Ik mis de zure snoepjes in de snackpack.
Op haar twitter profiel staat: "Hunger only for a taste of justice. Hunger only for a world of truth.”
Je verzint het niet
Ayaan Hirsi Kanarie hopte van de PvdA naar de VVD en toen naar de USA. Motivatie ok, maar uiteindelijk alleen loyaal alleen aan de eigen carrière.
Ik geloof dat je iets gemist hebt wat betreft haar reden om naar de VS te gaan. Was niet helemaal vrijwillig.
Gelukkig is hier niet iedereen zo kort van memorie!!
@CarpeVagina | 16-11-20 | 11:06: Haha, precies. Ayaan moest gaan, haar radicale landgenoten mogen gelukkig wel blijven.
@Upendo | 16-11-20 | 10:57: Wilders vlucht toch ook niet naar b.v. Israel?
PvdA staat voor de gelovige islamiet, de afvallige kan een mes in zijn/haar donder krijgen. Ayaan is slachtoffer van de islam-inquisitie. We zullen het nooit vergeten.
Hadden we nog maar Ayaan in Nederland. Met plezier en respect haar autobiografie 'Mijn Vrijheid' gelezen. Maar ja, in Nederland is alleen plek voor de middelmaat.
Ayaan is fantastisch! Topvrouw!
Ayaan is altijd +veel.
Weerzinwekkend al die types die maar even publiekelijk willen deugen. Wát een hypocriet, misselijkmakend zooitje allemaal.
Helaas hebben ze de thans wind mee. Want het is een culturele oorlog die wordt uitgevochten op beeldvorming, en níet op feiten. En die feiten zijn bij velen in het publiek, dat zich nergens meer in verdiept en naar stompzinnige filmpjes op Tiktok zit te kijken, niet bekend. Dus zij zijn gemakkelijk te manipuleren door gelikt beeldmateriaal, geproduceerd door (zwaar gesubsidieerde) anti-Zwarte Piet activisten. En het (tevens zwaar gesubsidieerde) extreemlinkse tuig dat erachter zit.
De mensen die zich inzetten vóór Zwarte Piet doen dit omdat zij (terecht) het gevoel hebben dat hun cultuur wordt aangevallen. Zij krijgen trouwens geen subsidie. Hulde aan hen. Alleen, beste jongens (en meisjes), gebruik geen geweld en intimidatie. Doe dit nooit. Dat is namelijk waarmee de tegenstanders jullie keihard én effectief kunnen pakken in de beeldvorming.
Dat diezelfde tegenstanders zélf zich schuldig maken aan geweld en intimidatie wordt niet vermeld bij die ‘verschrikkelijke’ beelden in Maastricht.
Want Jesse,
Toen jij twitterde dat het “pure intimidatie” is dat mensen als Zwarte Piet verkleed bij Akwasi’s huis langs gingen, heb jij niet héél eventjes gedacht aan jouw eigen campagneleider en die brandende lap? Ambtenaren zijn ook mensen hoor, zelfs indien zij een beleid uitvoeren dat niet overeen komt met jouw politieke ideeën. En jij was het die Femkes beslissing ongedaan hebt gemaakt in 2013.
Trouwens, over brandende zaken gesproken. Toen meneer Kok, “directeur Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB)” (wat zal deze kwal zich belangrijk voelen op feestjes met zo’n lange functieomschrijving, terwijl hij van zichzelf genietend luidruchtig ten overstaan van iedereen politiek-correcte lulverhalen over anti-Zwarte Piet zit te brullen) verwijzingen maakte naar het fascisme in relatie met mensen die boeken over Zwarte Piet zouden willen blijven lezen, moest ik meteen denken aan door joodse schrijvers geschreven boeken, die juist in die tijd op de brandstapel werden gegooid door de nazi’s (nationaal-socialisten dus, en géén fascisten = geschiedvervalsing)
Tja,
Over gebrek aan kennis en een megagroot bord voor je hoofd hebben gesproken.
Gelukkig is daar dus onze Ayaan, om de zaken eens goed te duiden.
De Zwarte Piet-discussie is nog lang niet voorbij, en zéker nog niet verloren. Laat je niet intimideren of verleiden tot zaken die de tegenstanders tegen je kunnen gebruiken, en koop bij voorkeur Sinterklaasartikelen bij winkels (desnoods online) die wél met een zwárte Zwarte Piet in de etalage (of op de website) hun producten promoten.
Óók (en wellicht juist) als bij deze Zwarte Piet chocoladepoppen door voornoemd soort activisten de kopjes zijn ingedrukt (“in het gezicht getrapt”) om het product onverkoopbaar te maken!
Persoonlijk boycot ik bol.com om die reden al, genoeg alternatieven.
We doen alles.
We doen weg: Asha te Broeke en alles wat daar op lijkt.
Ik ga niet sjouwen, kost me mijn rug!
Als we het snoepgoed afschaffen is zij ook meteen weg...
In Afrika (bv Xhosa) en Australie (Aboriginals) zijn er ook nog veel rassisten die hun gezicht wit verven.
Gewoon alleen nog maar roomblanke pieten vanaf nu. Witte Piet.
Geen compromis. Grijs of roetverg, nee. Alleen roomblanke pietjes willen we. Zwart heeft haar kansen verspeeld.
@Eigenwijs | 16-11-20 | 09:36: Ik zie het opeens ook helemaal zitten. witte pakken, wit haar, witte makeup. Cool!!!
@SoepKip | 16-11-20 | 09:39: Uitstekend plan. Iedereen tevreden.
@Eigenwijs | 16-11-20 | 09:36: Geen Pieten geen Sinterklaas dan ook geen Suikerfeest en geen Surifesta . Dat zijn toch feesten waar ik me niet lekker bij voel en als minderheid zijnde eis ik dat die dus ook worden afgeschaft .Krijg ik mijn zin niet ga ik zorgen voor maatschappelijke onrust ...
Ik vind dit ook een top plan. Maar als er dan Surinaamse kinderen beginnen over "mama ik wil ook graag een pietje zijn" is het antwoord dan ook: Niks daarvan Sinterklaas is een wit feest jij bent zwart dus je hoort er niet bij. Dat is wat ze willen toch?
@Urbanus_2.0 | 16-11-20 | 10:20: neuj... ik zou zeggen "iedereen is welkom, doe gezellig mee" Anders zijn we geen haar beter.
@Urbanus_2.0 | 16-11-20 | 10:20: ja, klopt. Ze kiezen voor de 2 deling.
Ze maken zich op Twitter hier ontzettend druk over. Hebben natuurlijk niet nagedacht over de hedentijdse verkapte slavernij in de Chinese fabrieken waar hun Twitter smartphones gemaakt worden. Denk maar niet dat veel fabrieksarbeiders het in china zoveel beter hebben dan de slaven toen maar daar hoor je ze niet over. Ze kopen een smartphone en helpen zo de instandhouding hiervan. Toegegeven, ik ook maar ben dan ook. Iet zo hypocriet om Sinterklaas en Zwarte Piet wel te veroordelen.
Helemaal waar dit. Ook over de concentratiekampen in China hoor je ze niet. Als het niet Westers is waar ze op kunnen zeiken, houden de Twitterprinsesjes spontaan hun muil, opvallend altijd.
Halsema als enige een deugkapje in de hand. Wat een secreet.
Deugkapje. Mooi, geeft het goed weer. Net zoals al die mensen op FB of Twitter die fier pronken met hun staatsmuilbanden. Kijk mij eens deugen, kijk mij eens betrokken zijn, ik geef om andere mensen.
Als je als blankmensch complimenten geeft aan Ayaan en het met haar eens bent en van haar houdt, gaat het ronken en knetteren in de Linkshundische en Moslimmische bovenkamers bij het weinig hersens dat ze hebben.
Want je haalt daarmee in feite in 1x de hele racisme-beschuldiging van tafel. En dat moet en mag niet gebeuren.
Dus moet Ayaan in de blanken-hoek neergezet worden. Zij is 1 van ons, van de blanken. Blijft dat racisme-dogma mooi overeind in hun zieke hoofden.
Daarom werd Ayaan ook het land uit getreiterd, zwart, intelligent en in het bezit van gezond verstand. Dat gooide blijkbaar te veel roet in het eten.
Zwarte Piet discussie is een projectie van een onverwerkt trauma van je ouder of grootouder. Het is te belachelijk voor woorden dat we een kinderfeest psychologiseren. Iedereen herkent de roulerende rekening en dat je die niet extern maar intern oplost. Want na zwarte Piet komt de beeldenstorm. komt de boeken. En uiteindelijk moet de witte mens geruimd worden.....
Langdurig uitstellen van een trauma zorgt voor psychiatrische stoornissen namelijk.
Juist. Als we ZP inleveren komt er een week later weer iets nieuws. Het feit dat er in NL blanken wonen en dat deze zich niet van minuut tot minuut wentelen in het door zwart gewenste schuld is voldoende om te blijven “strijden” (lees zaniken) tot we de loonstrook bij Bij1 inleveren en zij bepalen hoeveel zakgeld je krijgt, wss dmv een deugpunten systeem.
Ik snap het wel wat ze zegt, maar zie niet dat het zo makkelijk gaat. De angst is bij het overgrote deel der Nederlanders zo ontzettend groot om 'fout' te zijn. Hoezo gaan we dat makkelijk omzetten naar een 'Nee, doe ff normaal, wat je zegt klopt niet'?
Het frame moet reëler worden, dat je fout bent wanneer je je niet uitspreekt tegen deze achterlijkheid die ons opgedrongen wordt door links, welke alleen maar gebaseerd is op zoeken van een slachtofferrol en daar manipulatief beter van te worden in de vorm van o.a. onterechte subsidies.
Tegenspraak dat wij -de meerderheid- zich (telkens weer) maar moet aanpassen aan een minderheid met lange tenen. Want dat is wat links doet en toe oproept en toe aanzet. De omgekeerde wereld.
Zelden iemand zo ongemakkelijk zien kijken als dat ventje helemaal rechts van Halsema
Die gepigmenteerde is ook alleen maar gekozen omdat Halsema geen hoofddoekje kon vinden dat wilde meewerken.
W.A. van Buuren voor een camera .
Ten Broeke weet met welke uitspraken ze uitgenodigd gaat worden voor talkshows op tv.
Alleen te ontvangen op breedbeeld.
Koffie -> tafelkleed en trui !
“Woke” is het tegenovergestelde van zelfreflectie. Je zoekt de oorzaak van je miserabele bestaantje niet bij jezelf, maar vlucht in wankele samenzweringstheoriëen, geholpen door positief gediscrimineerde wetenschappers als Gloria Wekker, en een jargon (zie tweet) waar de gemiddelde leraar Nederlands een hartaanval van krijgt.
Kaaskoppen zijn helemaal geen institutionele racisten. Hooguit functionele racisten. Een kroegbaas weet die er stront aan de knikker is als er teveel Marokkanen in zijn tent staan. De stagebegeleider weet dat Ali vaak een kort lontje heeft. En dat komt niet door Sinterklaas, en ook niet door Zwarte Piet.
Woke is extreemlinks . men weet alles beter en men staat niet open voor andere meningen.
Het is en blijft een mooie intelligente vrouw waar de politiek toentertijd vlotjes van af wilde. Het lot van Ayaan was minder dramatisch dan voor Fortuyn en Van Gogh. Gelukkig kunnen we haar geluid nog steeds horen af en toe.
Goed gesproken. Deze vrouw was te groot voor het Nederland, met zijn christelijke traditie van erfzondes en zelf-kastijding.
Ik wist niet wie Asha ten Broeke was. Maar even opgezocht. Toen ik haar zag begreep ik waarom ze toch maar koos voor het behouden van de pepernoten, kikkers en muizen.
Verder: we vieren gewoon sinterklaas met Zwarte Pieten. En al moeten we naar Friesland rijden om ze te zien: onze 5 december verandert niet wezenlijk.
Wat KOZP heeft bewerktstelligt is dat ik inmiddels iedere zwartgetinte die ik op TV zie en in de media wantrouw. Die komen daar niet om dat ze wat te vertellen hebben maar omdat ze zwart zijn en zielig. Ze hebben zichzelf op de kaart gezet, en ik heb -merk ik- een allergie ontwikkeld voor dit soort mensen merk ik.
Op het platteland overheerst de zwarte piet. De randstad is verloren.
Het is triest dat het zo moet gaan, maar ik merk het ook bij mezelf en in mijn omgeving. Ze hebben het aan zichzelf te danken.
" If you tolerate this, then your children will be next" : Manic Street Preachers.
De enige goeie asielzoeker hebben ze het land uitgeflikkerd...
"Inclusiviteit" is een vriendelijk woord voor 'totale gelijkschakeling'? 'Inclusiviteit' is een vriendelijk woord voor exclusiviteit en wordt gebruikt voor het invoeren van racisme.
Je hebt die MVV hooligans nodig als voorhoede van het tegengeluid. Net zoals de terreurbeweging KOZP doet. Eerst schreeuwend je laten wegdragen tussen de kinderen zelf in en dan de laag deug BN’ers + de Albert Heijn het laten afmaken.
Je suis hooligans. Al zijn zij schijnbaar veul erger lees ik overal. Maar jammer dan, het zal wel.
Ik zou in 40-45 ook voor de Russen hebben gekozen. Iets met my enemy's enemy is my friend enzo...
Ah.... naast een ongewassen blanke is op de foto ook de verplichte neger aanwezig zie ik . Duizend deugpunten !
Elke reclame op tv heeft tegenwoordig ook de verplichte neger ; wat goeeeeed om met Martin Meiland te spreken.
Bingo, Bongo.
Je ziet de gekste gezinssamenstellingen. Vooral de energiereclames zijn hilarisch.
en geen kruis op de mijter
@twents neuqkevertje | 16-11-20 | 07:38: Er is de afbeelding van een hoofd in de maak ; nog even geduld ,we zitten in een transitieperiode .
@de Voorzittert | 16-11-20 | 07:34: Haha idd, laatst zag ik een reclame met een moslimvrouw ( arabisch) en een donkere man ( hip en sportief). Ik kan u vertellen : daar zijn we nog 1000 duizdend van verwijderd.
@despee | 16-11-20 | 08:03: Elk bedrijf met deugreclames wordt door mij gelijk uit de kooplijst der favorieten geschrapt.
En dat is ten 1e pas echt racisme. Alleen dan richting blank dus dan mag het.
Plus, het is ook zeer denigrerend tegenover de zwarten die wel wat kunnen en willen, die worden hierdoor met scepsis bekeken. Niet terecht, alhoewel ook wel weer begrijpelijk vanuit de blankmensch bekeken.
Want wie kan zeggen of zij hun functie/baantje hebben gekregen door hun huidskleur of door puur omgekeerd racisme?
Je verzetten, niet meedoen is (nog) makkelijk. Het punt is dat heel veel mensen wél meedoen. De rancune groeit de haat richt zich namelijk ook tegen het neo-liberalisme, het cooperatie-isme ‘het systeem’ met rijke cnsumenten en arme (lage lonen) producenten. Denkers (kenniseconomie) en doeners (outsourcing).
Het middenveld wordt steeds verder ontmanteld en er blijven winnaars en verliezers over; de haves and have nots. Het ideaal dat je jezelf omhoog kon werken, dat je alles kon worden wat je wilde is gewoonweg steeds minder waar. De scholen en universiteiten zijn instituten die een continue stroom aan nieuwe radertjes van de machine uitbraakt, multiculturalisme is een leugen, de advocaten ervoor jubelen de tegenstanders moeten niets van buitenlanders weten. Net zoals er ambtenaren zijn bij het COA die elke uitzetting traineren totdat er niet meer uitgezet kan worden zo ook zijn er ambtenaren die ervoor zorgen dat een allochtoon nauwelijks kans maakt deel te nemen aan de maatschappij -institutioneel racisme. Het gaat er niet zo zeer om wie gelijk heeft of het beste en meest ‘humane’ idee het gaat om de valse beloftes, het gaat er om dat de beloftes nooit worden ingelost. Een groeiende groep raakt gedesillusioneerd en gedemoraliseerd. Het heeft allemaal geen zin meer. Dus mag alles kapot.
Het is voorbij het loopt op zijn einde, je euro is steeds minder waard, je (woon-)lasten nemen toe, je huis is in 10 jaar tijd van gemiddeld 185.000 300.000 waard met bijbehorende WOZ en verplichte verduurzamingskosten in het verschiet.
Wat er komen gaat dat weet niemand, we weten alleen dat het met de nodige ellende gepaard gaat en dat het zomaar jaren tot decennia kan duren of langer voordat er weer iets nieuws ontstaat.
Het gaat niet om zwarte piet of boertje pesten, om vuurwerkverbod of mondkapjesplicht, om radicale moslims of boze nationalisten om woketivisten of boze boeren. Het gaat er om dat iedereen gedesillusioneerd is en door de globalisering zal de schokgolf van het uiteenvallen van de status quo ook over de hele wereld gaan.
Doe je gordel vast en bereid je voor op een ruwe rit. Je wéét, je voelt aan alles dat het eraan komt. Je ziet het, je ontkent het hooguit nog.
Oef, het zal een vreemde week worden.
Volgens een bepaalde groep (linkse) mensen moeten we alle Nederlandse feesten en herdenkingen maar stoppen.
In plaats daarvan kunnen we suiker gaan gooien op sommige dagen en dieren de keel doorsnijden op een paar andere dagen.
Vreemde sektes hebben wij hier in bananaland inderdaad.
Prima betoog, jammer dat Ayaan nogal zenuwachtig lijkt.
Ook interessant, over woke gesproken. De Candace Owens show met Katie Hopkins. www.youtube.com/watch?v=klN1qYIFAos
Engeland is veel zieker dan Nederland, en zelfs de VS.
Dat is dan wel weer tof van, en kan ook alleen maar in Amsterdam: Een kale Zwarte PIet met sneakers en een spijkerbroek aan!
Geweldig
Er zou nu toch eens flink en hard ingegrepen dienen te worden in de debilisering van dit land. Het jarenlange gezanik en geram door marginale groepjes met een oeverloos grote muil om iets wat er niet was, is nu langzaam maar zeker een flinke steen des aanstoots aan het worden. Feitelijk roept de ‘woke gemeenschap’ op tot rassenrellen, en zoiets moet men ten alle tijden in de kiem smoren, anders is het leed straks niet te overzien.
Helemaal mee eens. Als die lui onze cultuur niet bevalt, dan zouten ze maar op.
Verder en heersch,daar draait het politieke spel hier Nederland op.
Hoog tijd dat alle neuzen naar de zelfde richting gaan staan.
D666, het blijft toch een eng communistisch splinterpartijtje, gelukkig zullen ze altijd klein blijven met hun extremistische ideeën..
Toen ik nog op fecesboek zat eens Ayaan een pluim gegeven voor een of ander rationeel standpunt over racisme en discriminatie. En Wat Er Toen Gebeurde Is Ongelofelijk.
Mijn linkse DB vrienden en familie (ik had er nogal wat in die richting) vielen over haar heen. Ze zat er warmpjes bij daar in de VS, dus waar hàd ze het over? Oftewel, ze was inmiddels onderdeel van de white supremacy en moest vooral haar snater houden. Het gemak waarmee ze totaal werd afgeschreven - ja werd gecanceld! - was stuitend. Niet de inhoud werd weerlegd, maar de persoon.
Ik diende al die mensen In één reactie van repliek door te wijzen op het feit dat zij als vluchteling hier in NL kwam, na zich te hebben ontworsteld aan een land waar vrouwenrechten niet bestaan. Dat ze zich jarenlang omhoog heeft geknokt om te zijn waar ze is. En dat het in de ogen van die mensen kennelijk zo is dat als dan iemand zich ontworstelt aan de ellende, deze geen recht van spreken meer heeft. Een succesvolle vluchteling wordt niet getolereerd.
Ik kreeg er 0 reacties op. Als je weet hoe graag die mensen normaal de discussie aangaan, weet je dat ik dat terecht als een overwinning beschouwde. Maar plaats voor blijdschap was er niet; ik vond het om te huilen.
Dat is ook het trieste van links, de hoofddoeken en gepigmenteerden kunnen het niet op eigen kracht en hebben links nodig. Dat is racistisch.
Ongezien de typhus voor Halalsema. En een plusje voor Ayaan.
Sinterklaas zijn kruis vervangen door hamer en sikkel komend uit Rusland met een sovjet trein. Lezend uit het rode boek van mao en begeleid door kleine Chineesjes.
Denk dat zoiets wel voor Amsterdam acceptabel is.
Ik heb het al eerder gezegd maar bij deze nogmaals: Ik wil dat Ayaan terug komt naar Nederland en dat ze premier wordt van ons land. Wie is het met mij eens?
Ik.
!00%, Maar ik denk ook aan haar beperkingen hier, ze zou bewaakt moeten worden, net als Wilders, mijn complimenten trouwens Krol.
Als ik haar samen met van Gogh op tv zag, was er nog hoop. hoorde je ook nog een beetje Fortuyn.
Dat zo'n vrouw ons moet duiden hoe laf en onnozel wij zijn.
Geef haar een standbeeld, in die paar jaar dat ze politiek geëngageerd was liet ze ons meer achter dan al die onbenullen om haar heen.
Daarna vooral vrouwen, ook onbenullen op het pluche omdat ze vrouw waren.
Maar heel Nederland vindt het normaal.
Het is vast een hele lieve vrouw die zinnige dingen zegt..
Maar om haar nou de mp te maken? ?
@Jemaintiendrai | 16-11-20 | 00:30: Zinnige dingen zegt, nou ja... Er zijn geen politici buiten PVV en FVD die het lef hebben gehad.
Ik ben al blij met iemand die niet liegt......
Elke dag opstaan en steeds letterlijk overal negativiteit in zien. Wat moet dat vermoeiend zijn en hun eigen levensvreugde ongelooflijk negatief beinvloeden. Deze 'woke' mensen zijn daarom eigenlijk best zielig en worden verbitterd oud. Vervelende is alleen dat ze anderen mee proberen te zuigen in die negatieve spiraal. Het zijn giftige mensen met giftige ideeen en dienen ook als zodanig te worden behandeld.
Het kruis op de mijter is ook verdwenen. Weg met ons, so say we all!
Zoals in het plaatsje Kruizigem.
Citaatje:
"Het verwijderen van de boeken met Zwarte Piet is een van de vele veranderingen die in de afgelopen jaren door activisten is afgedwongen."
Je kan het zo gek niet bedenken: alle waanzin & hysterie rondom het milieu, het klimaat, CO2, stikstof, fijnstof, zure regen, opvang van zogenaamde vluchtelingen, zogenaamd racisme, zwarte Piet, black Lives Matter, onze eetgewoontes, het Witte privilege, en de dram-matisch doorgedrukte veranderingen (of beter: culturele verarming, vernietiging van cultureel erfgoed, afbraak van ons zelfrespect, sociale polarisatie en economische malaise) zijn uiteindelijk getriggerd door linkse - en UITSLUITEND linkse - actiegroepjes die drijven op een zelf bereide soep van arrogantie, morele superioriteit, drammerigheid, opdringerigheid, morele chantage, intimidatie en geweld. Bij dit alles werden en worden ze gesteund door partijen als GroenLinks, de SP, D66 en de PvdA, en niet te vergeten door soms vette subsidies van ons belastinggeld.
'Links' heeft in de afgelopen halve eeuw een soort monopolie-positie op het gebied van "aksie"voeren en demonstreren verworven. Of eigenlijk: niet 'verworven' maar 'gegrepen'. En 'rechts' stond erbij, keek ernaar en liet het zich gelaten afpakken.
'Rechtse' demonstraties hebben sinds de Tweede Wereldoorlog een besmet blazoen. Want bij het duiden en etiketteren van alles dat fout, slecht, dictatoriaal, onderdrukkend, militaristisch, rabiaat of zelfs maar ouderwets was, stond 'links' op zijn tenen en met de kin in de lucht, te wijzen naar 'rechts'. En uiteraard werd daarbij gemakshalve weggekeken van alle dictatoriale, militaristische, onderdrukkende en moordende linkse regimes in de Sovjet-Unie, in Communistisch China, op communistisch Cuba, alle communistische regimes in Oost-Europa en alle communistische faalhazen in Zuid- en Midden-Amerika die tot op de dag van vandaag hun landen in sociale ellende en armoede storten.
Ik vraag me af wanneer de tijd aanbreekt dat 'rechts' - of laat ik beter zeggen: de strijders tegen vrijheidsberoving, framing, morele chantage en zwartmakerij, eindelijk eens de straat op gaan om een einde te maken aan de linkse claim op de openbare ruimte, het linkse monopolie op demonstreren & actievoeren en de linkse vordering op Het Morele Gelijk.
Hoe lang accepteren mensen met Gezond Verstand nog dat linkse schreeuwers met raar haar en neusringen de dienst uitmaken in dit land? Hoe lang laten we marxistisch gedeformeerden, moslims en hysterische emo-wijven nog bepalen hoe we dienen te leven? Wat we dienen te vinden? Wat we niet meer mogen vinden? Wat we moeten eten? Wat we niet meer mogen zeggen? Niet meer mogen tekenen?
Wanneer, kortom, pakken we onze vrijheden terug uit de klauwen van de vrijheidsberovers van links en hun opportunistische islamitische medestanders met hun dubbele agenda's?
En kan iemand even een strijdlied componeren?
Iets met "marchons", of "ontwaakt" of zo.
Ik heb op zolder nog een trommel liggen.
U gooit veel zaken op één hoop en ik ben het niet eens met uw analyse over dat het uitsluitend "linkse hobbies" zouden zijn. Zure regen was in de jaren '80 wel degelijk een groot probleem. Er zijn toen maatregelen genomen (onder andere verplichting van katalysatoren en ontzwavelingsinstallaties), waardoor het probleem zeer veel minder is geworden. Het speelt nog steeds, maar is beheersbaarder.
Fijnstof is wel degelijk een probleem en wordt ook gewoon gemeten. Het is geen fabeltje, waanzin of hysterie. Per jaar wordt geschat dat er in Nederland een paar duizend mensen overlijden als gevolg van fijnstof.
Bescherming van klimaat wordt geponeerd als een links probleem, maar juist aan de rechterzijde van het spectrum zou dit moeten spelen (en speelt ook steeds meer, lees onder meer www.orthodoxconservatives.uk/articles... ). Ook in de VS leeft dit onder de jonge republikeinen steeds meer. Ook dit heeft niets te maken met "moreel gelijk" en alles met behoud van landschap, natuur en zeker ook banen. Het uitbannen van onnodige pesticiden, het in stand houden van ecosystemen met economische waarden (bijvoorbeeld bestuivers van bomen en struiken) en verstandiger waterbeheer zullen een grote invloed hebben op de economie op lange termijn. Optimaliseren van de natuur en landbouw voor de korte termijn zal op de lange termijn problemen geven.
Waarom zouden we niet dat wat we toch al hebben gebruiken? Misschien wordt het tijd om geen aandacht meer te besteden aan mensen die elk debat blokkeren en saboteren met valse aantijgingen, geweld en de ergste scheldwoorden.
We hebben de feiten, de cijfers, de geschiedenis, de argumenten, de redenen, het toekomstperspectief, de redelijkheid, de integriteit, de beschaving, het verstand, het overzicht en de humor.
Niet meer af laten leiden, één wenkbrauw optrekken en door. Reclaim!
@ZOMG | 16-11-20 | 00:06:
Waar haal je de godvergeten arrogantie vandaan dat jij als mens het klimaat kunt beschermen?
Ben jij god of zo?
@de honden blaffen... | 16-11-20 | 00:19: Nee, ik ben geen god, dus u hoeft niet bang te zijn voor straf. Als individu kan ik het klimaat niet beschermen, collectief kunnen we dat wel doen. Ik ben er van overtuigd dat de kosten en moeite het waard zal zijn.
Mocht u trouwens op zoek zijn naar concrete voorbeelden dan raad ik u aan om eens met de boeren in bijvoorbeeld de Achterhoek te gaan praten over waterbeheer en het inklinken van grond.
@ZOMG | 16-11-20 | 00:33: Maar ging het in dit artikel over klimaat? Of toch over extreem linkse cultuur canceling? Beetje een vreemd zijspoor dit..
@ZOMG | 16-11-20 | 00:06: haha, zure regen, gat in de ozonlaag. Verdien modellen voor witte mannen met bergen goud. Ga toch fietsen, man.
@de honden blaffen... | 16-11-20 | 00:19: Dat is de humor van de hele klimaat politiek. Het klimaat is over de millennia zo veranderd dat niemand weet hoe het er precies uitgezien heeft. Feit is wel dat er bv in de mergelgrotten van limburg zeefossielen zijn aangetroffen die nog niet zo heel oud zijn waardoor het aannemelijk is dat nederland ooit niet bestaan heeft omdat het onder water lag. Ook is het zeker dat we bedolven waren onder ijs en dat er een subtropisch klimaat geweest is in het verleden. Waarom zouden we daar niet weer naar toe kunnen gaan en waarom moeten we dat tegengaan? Ding is wel dat er in die tijden van ijs en warmte veel minder mensen waren en het gebeurde ook, maar toen maakte niemand zich er druk om omdat er niets mee te verdienen viel.
Ayaan, we miss you.
Rzuaslan, waarom niet ook direct het kerstfeest aanpakken? Dat is immers gebaseerd op sinterklaas. Het is een evolutie. Beetje zwakjes. Dat feest ook gewoon afpakken van de kinderen in de VS lijkt me ook wel juist. Al zit het echte kwaad natuurlijk bij de Nederlandse kolonisten die even lekker de racist wilden uithangen in Amerika. #abolishchristmas
Kinderfeestjes bedenk je niet. Cultuur bedenk je niet. We zijn geen machines die je kunt programmeren en aan of uit kunt zetten.
Niet helemaal mee eens; cultuur, tradities en geloof zijn allemaal ooit bedacht en zijn meestal erg taai (denk aan stierenvechten). Maar het is maar net hoe sterk de bevolking er achter staat. Die kracht is in Nederland erg aan het verslappen. Ik denk dat het ligt aan de nieuwe leefstijl; minder samen, minder gemeenschap; we zijn meer individuëel bezig achter telefoon of computer. Bij meer traditionele culturen is de gemeenschap (en daarmee alle samenhangende gewoontes) veel hechter en houden ze als blok vast aan hun cultuur.
Ik ben nu echt misselijk geworden wat een echt volkomen randdebiel is die Halsema toch. Gatver het lijkt Hildegard Lächert wel brrr foute vrouw.
ach jah
was de Sint maar als vroeger
toen ging je mee, in de zak, naar Spanje
als je slecht was geweest
Top, die Ayaan, wat een helder verstand toch. De besten worden het land uitgejaagd helaas. Over NIET TOEGEVEN gesproken. Net nieuwe seizoen de Crown gekeken, met Margaret Thatcher. Daar kan Rutte nog een puntje aan zuigen.
Een puntje aan zuigen als in: "Je hoort me toch wel, bolle? Je-gaat-niet-naar-Griekenland!"... Zoiets?
@Rhenium | 15-11-20 | 23:45: Nu u ‘t zegt! Ik dacht meer aan zijn uitspraak uit 2013: “Zwarte Piet is nou eenmaal zwart, daar kan ik niets aan veranderen”.
@HoerieHarry | 15-11-20 | 22:43
Jouw probleem is vrij simpel. Je maakt bepaalde aannames richting GeenStijl die niet waar blijken te zijn. Vandaar je frustratie.
Neem een stap terug. Bekijk alles eens vanaf een afstand. Alles heeft een reden.
Ayaan is een heldin en ik hoor haar graag praten, behalve als het over Trump gaat
want dan valt ook zij over de vorm( bot ) en ziet ze niet de inhoud en dat viel mij dan weer tegen. Beetje het zelfde voor Gordon. Als iedereen Trump de grond in heeft getrapt , komt hij ook nog eens een keer. Slappe hap.
Los van de vraag hoe ik over Trump denk. Meningen mogen verschillen.
Zolang de discussie maar eerlijk is.
Mijn verwijt aan de linkse MSM is dat die aanstichters waren van links geweld, middels kwaadaardige lastercampagnes. Hetzelfde geldt voor "democratische" politici die Trump constant als racistisch gevaar hebben weggezet, in plaats van als mens-met-andere-mening. Terwijl er geen enkel bewijs van Trumps zogenaamde racisme is. Veel mensen beseffen dat; niet voor niets wijst Hirsi Ali er terecht op dat juist Latino's en zwarten massaal naar Trump zijn overgelopen.
Het zijn de lastercampagnes en de oproepen tot politiek geweld in de MSM en politiek die er toe hebben geleid dat veel mensen zich niet openlijk vóór Trump durven uitspreken. Dat werkte trouwens in zijn voordeel in 2016.
@Dandruff | 15-11-20 | 23:22: Tegen iedereen die Trump een botte hork vindt dus ook onze lieve Ayaan zeg ik: 'Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is". Omdat iemand " bot" is wil niet zeggen dat hij uit zijn nek kletst en dat zou Ayaan ook moeten weten.
@streknek | 16-11-20 | 05:08: Ayaan heeft gelijk, Trump is niet presidentieel.
Twee blanke haatheksen met een grote muil over racisme en witte mensen.
Asha is sowieso blank, maar de Koerdische Arzu ook. Het Koerdisch is een aan het Nederlands verwante taal.
En dan die slotopmerking van die isis-aanhangster; "bedenk een kinderfeest zonder problematisch fundament". Wat is er problematisch aan een kinderfeest, gebaseerd op;
- Sint Nicolaas, al 14 eeuwen de beschermheilige van alle slaven;
- zwarte Piet, de door Nicolaas bevrijde Ethiopiër Pitr;
- een kinderboek van Jan Schenkman, tegenstander van de slavernij?
Arzu gelooft dat zij van allah alleen kinderneukers en massamoordenaars mag vereren. Dat is haar goed recht. Maar waarom zouden wij dan een feest moeten bedenken dat zij niet problematisch vindt?
Laat Arzu lekker zelf een pedofiele oorlogsmisdadiger uitzoeken en daar een leuk kinderfeestje omheen bouwen. Er zijn er zat, in de 1400 jaar dat haar haatsekte de wereld teisterde.
Dank je wel. Prima betoog.
Man man man. Wat een fijne toekomst gaan we tegemoet in Nederland. Ik zou bijna weer gaan roken om eerder mijn graf in te kunnen.
Hoe denkt zo'n Asha? Hoe gaan die raderen? Valt ze elke avond vergenoegd in slaap?
Asha is altijd moe van het sjouwen en ze denkt nooit. Blaat alleen maar blaten en zuren.
Het meest gediscrimineerde ras is de werkende witte man. Zo, en nu een wijntje.
Ho ho wacht. Wokisme heeft helemaal niets te maken met D66. Verder geheel eens. Ik begrijp de haat jegens de anti-populisten op een webforum dat 3/4 bevolkt wordt door PVV en FvD, maar vraag wel een beetje accuraat blijven.
D66 neemt anders wel het taalgebruik over: "mensen met een baarmoeder".
D66;
- referendum afschaffen want volk is net zo dom en onbelezen als Pechtold;
- geweld tegen hulpdiensten niet bestraffen want "dat is populisme";
- aanzetten tot haat tegen oppositie want oppositie = fascisme;
- steun aan terroristen want joden hebben geen bestaansrecht;
- etc.
Nee hoor, niks mis met D66. Alleen populisten zoals PVV en FvD wijzen geweld tegen hulpdiensten, politieke tegenstanders en joden af.
Dan maar een populist.
Hoi Robot
Mevrouw Aslan heeft duidelijk veel moeite met het formuleren van coherente zinnen in de Nederlandse taal. Beetje lastig voor een onderwijzeres dacht ik.
Maar ach, de Nederlandse taal is ook maar een wit, koloniaal, patriarchaal concept en vast ook wel racistisch. Dus laten we allemaal overschakelen naar dat streetwise brabbeltaaltje. We hoeven elkaar tenslotte ook niet echt te begrijpen.
Bedenk eens een religie zonder problematisch fundament.
Ok, we houden... ehm. Ja. Niets, en de rest kan geheel in de vuilnisbak.
Wat een beroerde interviewer is die Diane Matroos. Ze laat Ayaan niet uitspreken, en komt met vooringenomen stellingen (aangaande de arme zwarte kindjes die ALLEMAAL depressief zijn door Zwarte Piet, aldus Diane).
Om nog maar te zwijgen over haar steenkolen Engels. Mevrouw Matroos zit ongetwijfeld te solliciteren naar een functie op de NPO.
Oh, en Femke kan ook de tyfus krijgen.
Het is inderdaad tenenkrommend. Ayaan is wel top: genuanceerd en zorgvuldig met woorden.
"Niet de radicale islam, maar de radicalisering van de Nederlandse cultuur is het grootste probleem waar we nu mee te maken hebben. Yes!"
Ach.
Die Asha ten Broeke roeptwittert al jaren er zo lekker op los.
Altijd lachen.
Maar, zou Asha wel zwarte drop (durven) eten?
Of liever veilig kiezen voor de zwart-witjes?
Dat zijn de ware dilemma's voor zulk soort wezens.
Wat een zwaar leven.
Oef.
Ooohhhh, ik ben toch zo blij. Ons hele slavernij verleden is hiermee gewist. Akwasi's slavernij verleden is gewist. Zijn voorouders kunnen nu vredig rusten in hun graf!
Asha: " we doen weg: de rest". Laten we dan beginnen met jou, Asha ten tuinbroeke.
Wat die vrouw vindt, dat boeit toch helemaal niemand.
@Rico Tampeloerus | 15-11-20 | 22:21: Nou, ik vind het behoorlijk belangwekkend.
Echt niet! Dikke pad.
Ik heb die foto boven aan artikel maar even opgeslagen. Het illustreert wel erg mooi tot welk een volslagen debiele samenleving we de afgelopen decennia afgezakt zijn.
Opgslagen?? Deleten zul je bedoelen!! Voor de rest, compleet eens met je.
Kan Chips. Nootjes. Bier. niet een keer met die Mohamed Mouman? Misschien kan hij de reaguurders ff uitleggen hoe hij denkt over Taqqiya, en over dat alle mensen zoals hij eigenlijk wolven in schaapskleren zijn.
Ik verheug me nu al op de ondergrondse, illegale Sinterklaasfeesten in 2025. Tot die tijd interesseert dat feest me niet.
Een belangrijk instituut staat in de weg: de NPO
De NPO is verantwoordelijk voor alle HAAT in de maatschappij, door HAAT een podium te geven en drukmiddelen te mobiliseren om hieraan toe te geven.
NL was ooit een vriendelijk land met een oog voor minderheden.
Totdat minderheden meerderheden werden, met name in de steden.
Beste Ayaan,
Zwarte Piet is ondertussen verdoemd tot de grootste vijand van deugend Nederland. Daarentegen loopt de ophitser die Mohammed B. aanzette tot de slachtpartij op van Gogh en ook U vervloekte nog steeds rond in ons kouwe kikkerlandje en spuwt nog steeds ongestraft zijn gif. Wilders stelde er in 2006 Kamervragen over. Is niets mee gedaan.
zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-20...
Jantje Beton krijgt van mij overigens ook geen geld meer:
twitter.com/Dave_Ensberg/status/13277...
Zo wordt elke organisatie uiteindelijk overgenomen door "busybodies": politieke partijen, vakbonden, goede doelen, enzovoort. Vooral heel erg veel praten, weinig doen.
Vind die tweet op zich nog wel geestig. Hij zegt in feite gewoon dat het waardeloze ideeën zijn maar dat hij het fijn vindt dat dit in een democratie kan. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
@C1O2 | 15-11-20 | 22:07: Ik hoop dat u gelijk heeft, maar ik vrees van niet. Bij andere tweets van de beste man gaat het zeer regelmatig over huidskleur en diversiteit.
En Arzualisszlan leer eens wat over de Nederlandse cultuur en ga weg uit dat giftige zieke 020.
KudtZooi
O Asha wat ben je toch een sneu eh, geval. Ga maar weer heel hard huilen en slaan op je kussen vannacht.
Zwarte Piet is zwart.
Zo zwart als roet.
Jaa.
Lekker zwart. Zwart vinden wij leuk. Het is ook een mooie kleur, zwart. De kleur die ik ook graag uitspreek: zwart zwart zwart zwart zwart. Zwart hoort zo bij zwarte piet, net als piet hoort bij zwarte piet. Zwarte piet gaat nooit weg. Nooit. Zwarte piet blijft altijd. Ik vind leuk, zwarte piet. Hij is zo zwart, zwarte piet. Zwarter kan het niet.
@Cepalislam500mg | 15-11-20 | 22:00: Correct, Zwarte Piet is zwart vanwege de zwarte schmink. Daaronder kan een veelheid van kleuren zitten maar de buitenkant is zwart. Waarom negers denken dat Zwarte Piet iets met hun van doen heeft, is dom. Negers zijn bruin - toegegeven in veel tinten - maar nog steeds bruin. En niet zwart.
Ayaan mag hier van mij achter mekaar die plurk van Rutte opvolgen als MinPres, met een dubbel paspoort, maakt niet uit. Ayaan ik zie u graag, ik houd van u! Kom alstublieft terug naar Nederland! Iedereen met half een brein stempt op u!
Ik zou weer op haar stemmen. Gegarandeerd.
"Verzoek: dat 'niet toegeven' svp wel liever met woorden dan met de stormtroepen van MVV"
Gaan we weer. Wees blij dat er iig nog iemand het lef en de guts heeft om z'n nek uit te steken. Beter dan de doorsnee Hollander die op een verjaardag met een borreltje op losgaat op KOZP enz. enz. maar ondertussen in het stemhokje veilig de VVD aankruist. Hypotheekrente is voor hem / haar het hoogste goed.
"MVV boys stand tall!"
De grens ligt bij geweld, zei iemand ooit.
@beldewouten | 15-11-20 | 21:54:
Bij in zijn bek trappen.
@beldewouten | 15-11-20 | 21:54: Chamberlain ?
@D.Onderop | 15-11-20 | 22:12: nee ,die had wapperend met een kladje in zijn hand "peace for our time "niet veel later brak de pleuris los .
Excessen bepalen uiteindelijk altijd het nieuwe midden Van Rossem. Er is dus wel degelijk een hardere (uiteraard geweldloze) toon aan de andere zijde van het spectrum nodig.
Die Halsema kan beter wat meer tijd steken in het opvoeden van haar eigen kinderen. Gatverdamme.
Dat doet ze ook. Die voedt ze op tot kleine egomane narcistjes zoals zijzelf.
Ik zou zeggen: we houden Sinterklaas en Zwarte Piet. Zeurpieten moeten dat maar slikken of anders verhuizen
De enige juiste benadering.
De Kaagjes, de Halsemaatjes en de Klavertjes van deze wereld zijn er mede verantwoordelijk voor dat de Nederlandse maatschappij afzinkt naar een tribale samenleving waar je juist wel beoordeeld wordt op je huidskleur, sekse en of je van autochtone/allochtone afkomst bent. Wie jij bent er waar jij als persoon voor staat doet er niet meer toe, alleen de groepsidentiteit is bepalend. Lekker inclusief heet dat..
therealbraindump | 15-11-20 | 21:44,
Denk niet alleen in Nederland, denk dat de gehele westerse samenleving straks goed moet oppassen.
Ik vrees dat de boel goed op springen staat ?!
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:51: Hopelijk gaat Trump het tij keren en laat hij de wereld zien met welk eng volk we te maken hebben. Onze kinderen zullen hem dankbaar zijn!
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:51: een burgeroorlog hier of daar zou mij niets verbazen. Met broeinest USA mogelijk als eerste.
@Harrie7949 | 15-11-20 | 22:05,
Volgens mij heeft hij dit juist al laten zien ( vandaar dat zij hem ook willen grijpen ), laten we hopen dat hij de President blijft, want met die Biden ( seniele viespeuk ) en die donkere " killerlady ", ziet het er voor ons in Europa ook niet best uit, want die " gekken" hier kopiëren alles over wat maar Democratisch is vanuit Amerika.
@Joostmochtnietsweten | 15-11-20 | 22:06,
Mij ook niet meer, klimaatgekken, veganisten, stikstof, boeren weg, grenzen blijven open, dus Islam terreur, Brussel, Turkije, Antifa, BLM, COVID-Nogmaals, bepaalde media, ongeschikte leiders.... etc.
Met zoveel en veelal " stompzinnige " ellende zit er ook geen logische oplossing meer in, lijkt mij ?!
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:51: wat je in ieder geval niet moet hebben dat groepen die nu zonder inhoudelijke discussie worden weggezet als racist en fascist hetzelfde primitieve gedrag gaan vertonen door individuen te beoordelen op hun vermeende groepsidentiteit. Politieke partijen moeten m.i. kiezers binden op politieke overtuiging los van huidskleur, sekse, enzovoort. Zo bekeken is het een gotspe dat Kaag stelt dat d66 een maatschappij nastreeft waar iedereen mee mag doen.
Je moet gewoon met een geloofwaardig verhaal komen waarom Sinterklaas geen Zwarte Pieten meer heeft.
Dat ze allemaal zijn ontslagen nadat er een gigantisch schandaal aan het licht kwam. Dat alle Zwarte Pieten niet met de vingers van de vrouwtjes konden afblijven. Een Me-Two schandaal van epische proporties.
En daarom heeft Sinterklaas dit jaar allemaal elfjes in gehuurd. Met spitse oren. In groene pakjes. En zijn paard heeft plotseling een gewei en een rode neus.
Dat geloven de kinderen vast wel.
Het interesseert die narcistische haatkabouters niets, zolang ze maar de cadeaus krijgen....
Of je zegt gewoon dat Zwarte Pieten niet meer mogen van boze negers . Klinkt als een sprookje dat je zelf niet kunt verzinnen dus dat geloven ze wel .
@Koning BongoBongo | 15-11-20 | 21:56: er waren eens vijf boze negers. Die boze negers wisten zeventien miljoen mensen te vertellen hoe ze in hun vrijheid hun gezelligheid moesten vieren.
Maar papa, waarom luisteren die mensen dan naar de boze negers?
Omdat ze bang zijn jongen.
Waarvoor zijn ze bang papa?
Ze zijn bang om nee te zeggen
Ze zijn ontslagen omdat ze het luie uitvreters zijn.
@Harrie7949 | 15-11-20 | 22:06: De bedoeling is toch dat het als een sprookje moet klinken ? Keiharde realiteit is niet leuk voor kinderen.
Zit nu Lubach te kijken, over de vrijheid van meningsuiting. Wat een smerige laffe hond is het toch ook. Waarom nu geen spotprent?
Lubach is erg gehecht aan het feit dat zijn hoofd nog aan zijn nek zit...
Hij is ook niet dom, 120k Nederlanders willen z'n bloed dan zien.
Islamisering in actie.
@Nederland80 | 15-11-20 | 21:50: 120k? Hoe naïef. Volgens mij hebben we 800.000 moslims in Nederland, maar daar buiten spreken ze ook graag Fatwa's uit...
Dat heet Youp al eens uitgelegd.
@bixiers: hij laat de cartoon waarover het ging niet meer zien, omdat de tekenaar daar zelf om heeft gevraagd, dat doet hij dus uit respect voor de maker. Die heeft er privé teveel last van.
@Joostmochtnietsweten | 15-11-20 | 22:09: Mochten we die 120k een enkeltje naar thuisland geven moet je eens zien hoeveel beter de blijvers zich gaan gedragen. Want dan realiseren ze zich dat ze de gevolgen van hun daden moeten dragen.
Eigenlijk is het een soort arbeidsdiscriminatie. SK produceert speelgoed en blijkbaar accepteert men de bezorgers niet. Als we dit zouden toepassen op de.pakketbusjes was het land te klein.
Negers worden bij postNL alleen aangenomen als ze eerst door een berg krijt rollen. "Krijtveeg loonslaaf"
Nog niet eerder een weerwoord op wokeism gehoord dat zo helder, inhoudelijk en treffend werd verwoord als dat hier van Ayaan Hirsi Ali. En tegelijk zo genuanceerd, vanuit een ongepolariseerde helicopterview.
Weet je wie er ook op ruiten kalkten van bepaalde winkels van eigenaren van bepaalde afkomst? Juist.
Is het je opgevallen dat niemand hier emoji's gebruikt?
Op whazzup kunt ge inderdaad veel zeggen met stomme plaatjes. Hier praktisch niets.
@evilette: uw emoji's kunnen een reden vormen uw berichten weg te jorissen. Ik zou het gebruik beperken tot nul.
SterF. Evilette is vooral verdrietig. Een beetje begrip ??
Zeur ik, minimaal gepigmenteerde, dat rijkelijk gepigmenteerden beter zijn in basketbal? Zeur ik dat rijkelijk gepigmenteerden harder en langer kunnen rennen? Zeur ik dat rijkelijk gepigmenteerden een hippere rapcultuur hebben? Zeur ik dat rijkelijk gepigmenteerden ritmischer zijn?
Is het de schuld van de minimaal gepigmenteerden dat ze slimmer zijn? Het antwoord is op alle vragen nee!
Dus waarom moet ik mijn zwarte pieten dan missen en leert mijn jongste dochter allemaal gekke nieuwe sinterklaar liedjes?
Kan dat gezeik over alle discriminatie gewoon een keertje klaar zijn? Ervaar je discriminatie, dan is het taak slimmer te zijn dan de rest en je gelijkgepigmenteerden aan een beter imago te helpen. Friezen zijn stug, Zeeuwen zijn zuinig en Marokkanen kunnen niet tegen kritiek. Als het je allemaal niet aanstaat, doe er dan wat aan ipv beroepsklagen tot verdienmodel maken en blijf gvd van mijn sinterklaasfeest af!
Het zal niet weg gaan zo lang woke links liberalen dergelijk slachtoffergedrag blijven belonen. De manier om vandaag de dag aandacht te krijgen is om jezelf als onderdrukte kleurling te profileren. Koppel dat vervolgens aan kapitalisme en kolonialisme en je hebt direct prijs.
Ex-slavendrijver Sinterklaas mag blijven. Rare jongens, die anti-racisten.
Sinterklaas moet van sommigen ook weg. Dat wordt nu al lichtjes geopperd.
Sinterklaas is een goedheiligman. Zwarte Pieten zijn altijd blij de Sint te helpen.
De haatzaaierij van KOZP, BLM en gelieerde clubjes gaat niet weg, niet vanzelf.
En Asha, beetje medelijden mee hebben. Zo'n typetje kan echt alleen leven in de meest extreem progressieve plekken op de aarde. Die zou nog in Malmö of Portland kunnen leven maar verder houdt het gewoon op.
Bij Ikea.
Zou ze het expres doen, die Asha? Dat ze zegt dat ze het snoepgoed wil houden?
Wat denk je? Natuurlijk wil ze het snoepgoed houden.
In onze grote stad die het verst vd grachtengordel af ligt Maastricht blijft zwarte Piet gewoon zwart.
Staat er nou toch een Zwarte Piet naast Sinterklaas? Dat was NIET de afspraak!
Uitstekend allemaal hoor, maar kan mevrouw Hirsi Ali geen Nederlands meer?
Die erg deugende verre nicht van prins Bril kan beter die kikkers en muizen laten staan en in plaats daarvan de worteltjes voor Amerigo /Ozosnel oppeuzelen.
Ik doelde uiteraard op Asha ten B.
Stelt oe eige toch nie zo aan joh. Verandering is vooruitgang en vergt meer lef dan stilstaan en vasthouden aan het bekende.
Nu nog de islam moderniseren.
Daar denken de klimaatgekkies heel anders over.
Balgesjaakt. De vooruitgang die de Islam ons komt brengen? Die vooruitgang bedoel je.
.
@CalamityJane | 15-11-20 | 23:34: Natuurlijk, want roetveegpiet is ook de schuld van de Islam. Boze blanke tokkie.
Balgesjaakt Stenen tijdperk domme nuttige idioot Kopgesnaaid.
Je had het over vooruitgang simpelmans.
Hoe meer gezeur over zwarte Piet, des te meer mensen zwarte Piet gaan waarderen.
Grote tegendemo vanmiddag in Maastricht een paar honderd en slechts 15 KOZP’ers.
Wel een mooi inclusief plaatje. De vrouwelijke linkse burgemeester omdat het moet, het donkere jongetje omdat het moet, de Sint met mijter zonder kruis omdat het moet en een vaaggekleurde Piet omdat het moet.
Echt een gezellige onbezorgde inclusieve Sinterklaasviering, waarbij niemand het eigenlijk meer naar zijn zin heeft.
Is zijn kruis (op zijn mijter) ook al een probleem tegenwoordig?
@Earl_of_Doncaster | 15-11-20 | 21:33: Ja, dat is al jaren een probleem. In Amsterdam staan geloof ik al de nodige jaren de Andreaskruizen. Het is natuurlijk van de zotte: St Nicholaas is de beschermheilige van, juist, Amsterdam.
Zoals Ayaan al zei: "They want to abolish all things joyful, all things of fun."
Alles wat leuk en aardig was moet KAPOT van de wokies. Veel mensen (de meesten helaas) zijn naief en zien het kwaad niet, als kikkers die langzaam gekookt worden.
@fdisk | 15-11-20 | 21:40: die kikkers heeft Asha dan al op.
Mijters zonder kruis zie je ook veel in de biblebelt. Een kruis is te rooms.
@ZOMG | 15-11-20 | 21:36: op de mijter, uiteraard. Dit is al sinds 2009 zo blijkbaar.
Mooi gezegd. Precies zoals het is.
Haha, zo'n Arzu Aslan (?) die dan weer helemaal woke gaat met "Abolish Sinterklaas!", omdat het natuurlijk weer he-le-maal fout en patriarchaal is aan alle kanten.
Alsof de gemiddelde Nederlander met meer bezig is dan gewoon een leuk avondje pakjes uitpakken met de koters.
"Ja, maar het fundament erónder, blabla"...
Tip: Als je zo nodig naar foute fundamenten ónder dingen wil zoeken, sla dan eens een koran open. Maar nee, bij moslims "zijn er ook heel veel goeden, is er zoiets als islam light", etc.
... Maar vier je Sinterklaas? Dan ben je ineens een patriarchale onderdrukker. Iedereen die er aan doet. Allemaal.
Wat is dat toch met het meten met 2 maten?
Eddie, kerel, dat is nou het resultaat van 50 jaar socialisme. Er is in die tijd veel gebeurd.
@Sliptong | 15-11-20 | 21:28:
Vandaar de toenemende leugen dat discriminatie alleen maar gebezigd kan worden door de dominante groep. Dat is Marxisme ten top:
Het "wie" maakt meer uit dan het "wat".
Als je met logica je punt niet kan maken, dan ga je de logica zèlf maar verdacht maken. Critical theory is begonnen met die verdachtmaking van logica en rede, omdat alleen op die manier het 2-matenstelsel houdbaar is.
Zo kan men de eigen agressie en geweld als gewenst, functioneel en zelfs nobel poneren.
Moet dat een Piet voorstellen of is Michael Jackson wederopgestaan?
Zombie apocalypse meets Sinterklaas.. so bad..
Kinderen worden er bang van hoor ik overal
MickeyGouda | 15-11-20 | 21:24,
Laatst genoemde wilde juist blank lijken, zijn neus en zijn pigment had hij daarom laten veranderen.
Visionair was Michael ook nog, want hij had ook al heel vaak een mondkapje op.
@suscrofa | 15-11-20 | 21:25: Tsjernobiel jonge
Sinterklaas is dood
Nee, punk is dood. Sinterklaas is springlevend.
@suscrofa | 15-11-20 | 21:23: Ik kan het wel zeggen, maar voor mij is dat feest totaal kapot.
Ik zou zeggen, stop met de hele traditie in plaats van het te mismaken tot iets wat het niet is.
En het geld wat je overhoudt stort je in de partijkas van FvD.
Het volgende target is Kerst, dat is binnenkort synoniem zal zijn aan een sturmabteilung fakkeloptocht.
@MaxiCosi24 | 15-11-20 | 21:33:
- is
@MaxiCosi24 | 15-11-20 | 21:33: in Maastricht denken de inwoners er gelukkig nog heel anders over en geven ze zich niet zo makkelijk gewonnen als u.
@suscrofa | 15-11-20 | 21:23: Sinterklaas is punk.
@Trumme | 15-11-20 | 21:36:
Helemaal goed! Sluit ook gelijk de grenzen even als jullie toch het land gaan redden.
@MaxiCosi24 | 15-11-20 | 21:44: hoeft niet hoor we passen alleen op onze tradities.
@MaxiCosi24 | 15-11-20 | 21:33:
Als je de documentaires van Arnold-Jan Scheer hebt gezien, dan weet je dat het gebruik van dit volksfeest nog voor de kerstening (verchristelijking) van Europa stamt. Het vindt haar oorsprong in heidense rituelen die verband houden met de duistere tijd van de winter en de dood. Sinterklaas en Zwarte Piet moet je niet vertalen naar nu of 200 jaar geleden, de tijd van het einde van de slavernij. In vrijwel elk Europees land bestaat een equivalent voor dit volksfeest en de intenties daarvan zijn nooit van racistische doch lokale rurale natuurgodsdienstige aard geweest. Het beleren van de jongste generatie en volksvermaak. We spreken hier over bijzonder oud cultureel erfgoed en een mentale link tussen ons en onze oorspronkelijke keltische of germaanse identiteit. We gooien goud in een zuigende zwarte modderpoel.. als we volgens jouw optiek handelen.
Alive and kicking inderdaad!
@suscrofa | 15-11-20 | 21:23:
Nope
youtu.be/libAwOnLpDA
@suscrofa | 15-11-20 | 21:54:
Die documentaires heb ik niet gezien, ook nooit van de man gehoord. Ik ben het verder ook met je eens. Maar kijk naar de realiteit, hoe wil je dit nog oplossen en gelijktijdig het feest in oude vorm in stand houden?
Dit is slechts een van de vele symptomen van een stervende samenleving incluis volk. Er is maar een scenario waarin alles bij het oude blijft en dat is oorlog. En er zal alles aan gedaan worden om dat te voorkomen, juist omdat men weet wie dan de macht grijpen.
Ieder jaar een politiek statement maken door 'gewoon' sinterklaas te vieren zet geen zoden aan de dijk.
Je land is verloren, wakker worden.
Ik zeg het nogmaals, Sinterklaas is dood.
En inmiddels Oud & Nieuw ook.
Ze gaan gewoon verder, iedere dag een tandje erbij...
Op deze waanzin heb ik maar 1 antwoord. "The Changeling" van The Doors. Wie weet, had Jim dit wel bedoeld als de toekomstige autobiografie van Sinterklaas ?! What a world.. www.youtube.com/watch?v=yPQn5XwW8aY om knetterleip gek als een Leipus Absurdus van te worden.. anyway je mag 'm erin gooien keestelPro, in 't vat
www.boekwinkeltjes.nl/b/105062515/lei...
Het enthousiasme spatte er weer vanaf bij Halsema. Snap best dat ze hier geen zin in heeft, maar please, dit hoort er toch echt gewoon bij meid.
En toch zie je tweestrijd in die zure, verrookte theebek.
Met afstand de slechtste Burgemeester ooit.
@Sliptong | 15-11-20 | 21:25: Puntje is dat het niet om haar gaat maar om de Sint, en dan is t snel niet meer haar ding.
Waarom zou ze er geen zin in hebben?
Je ziet al enigszins waar het de komende jaren heen gaat. Nu over het algemeen Zwarte Piet in de ban is gedaan - op een paar kleine 'Gallische' dorpjes na, want haast overal is men wel overgegaan op roetveegpietjes, regenboogpietjes, kleurenpietjes (ik dacht in Gouda zelfs stroopwafelpietjes) - moet vervolgens Piet überhaupt afgeschaft worden: in Breda is er ook al geprotesteerd tegen een 'grijze' piet:
"Onacceptabel, zegt KOZP, want: “Er is geen middenweg tussen racisme en geen racisme. Grijs als fictieve huidskleur doet geen afstand van de blackface traditie.”
Maar grijs, groen, blauw, regenboog, rood, stroopwafel, 'goud', zijn toch allemaal 'fictieve' huidskleuren. Ja, en daarom moet het totale pietgebeuren afgeschaft worden. Je ziet al aan zo'n policor Asha ten Broeke, die alleen nog surprises maken çorrect' vindt, en 'de rest' moet weg. Je ziet het bij een reageerder op de Joop, die het volgende vindt:
"We moeten net zolang doorgaan tot Zwarte Piet helemaal verdwenen is. Of het nu grijze piet is of de regenboogpiet doet hierbij niet terzake. Een Piet is een Piet en elke Piet blijft een referentie naar een inktzwart Nederlands verleden en kan groepen met een andere culturele achtergrond heel erg pijn doen."
En als ik die Arzu Aslan hierboven goed begrijp, dan is ook de Goedheiligman zelf ''een witte, patriarchale, koloniale, kapitalismus creepy verklede posterdude".
"Tegen zwarte piet, maar heel erg voor sinterklaas is verkapt racisme van witte Nederlanders"
Dus heel het sinterklaas feest moet eraan geloven volgens deze sneue, vreudeloze scherpslijpers.
Ik was op zich wel een voorstander voor aanpassing van het uiterlijk van Zwarte Piet: indien het zoveel mensen van kleur stoort, waarom zou je dan geen roetveegpietjes en dergelijke inzetten? De 'gelovigen' - de hele kleine kinderen - zal dat niet of nauwelijks opvallen.
Maar ik trek wel een lijn: mensen die gaan ageren voor afschaffing van het complete sinterklaasfeest - geen intocht, geen Sint Nicolaas op een witte schimmel (Americo), geen aangepaste 'knechtjes', totale afschaffing van een oude Nederlandse, 'onschuldige' traditie - die mensen moeten eruit, mijn land uit, optiefen, oprotten, terug naar waar zij of hun ouders vandaan zijn gekomen. ''Wij'' hebben onze Nederlandse poldermentaliteit om tot compromissen te komen, ruimschoots gedemonstreerd, maar wil je echt het bloed onder onze nagels vandaan treiteren, dan hoor je hier niet thuis. Opbokken.
Je capituleert dus maar voor de helft.
Als je één vinger geeft, hakken ze je hele hand eraf.
Ja, ik kon er ook zeker een eind in meegaan. Maar helaas ook al op een briefje geven dat uiteindelijk een aangepast feest -dat zijn oorsprong vindt in een 'racistisch kader'- helemaal verbannen zou moeten worden. Sinterklaas zal blijven herinneren aan die boze blanke man.
Ergens hoop ik dat dit soort figuren hun momentum willen gebruiken om door te pakken en daarmee enorm hun hand gaan overspelen.
Waar een hoop Nederlanders mbt Zwarte Piet uiteindelijk nog bereid zijn te denken "tsja, als je er zo'n probleem mee hebt, vooruit dan maar", ga je gok ik echt te ver als je aan Sinterklaas zelf komt.
Dr_Johnson | 15-11-20 | 21:21,
Eigenlijk weten heel veel mensen, dat als je bepaalde lieden 1 vinger geeft, diezelfde lieden uiteindelijk jouw hele h/land nemen.
Maar men durft dat niet meer te benoemen, bang om voor racist te worden uitgemaakt, mede te danken door het land/volks-verraad van Links, wat een engnekken zijn het toch ook.
Van de week stukjes gezien met die " Farizeeërkan " daar in Den Haag aangaande de onthoofde leraar en de ondergedoken leraar...... man, man, wat een softe zooi is het hier toch ook, natuurlijk lachen die gasten ons uit.
@Vage_eddie | 15-11-20 | 21:28:
Nee hoor, ze framen het gewoon als een religieus relikwie wat uit de tijd is.
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:31:
BC, je werd al gemist! En: wat jij zegt.
@Vage_eddie | 15-11-20 | 21:28,
Zij kunnen misschien dan wel " hun hand overspelen ", maar zoals door mij hier al eerder gezegd, als wij met dit softe beleid blijven doorgaan, " spelen wij onze eigen land over ".
In mijn ogen hebben zij al jaren geleden hun hand overspeelt en dat heeft niet geholpen, sterker nog men ( Den Haag en bepaalde media ) heeft het alleen maar meer toegelaten en verdedigd.
@MickeyGouda | 15-11-20 | 21:35,
Hey Mickey, ja ik had het toevallig gelezen, maar ik moest ook werken, vroege en lange diensten.
Zoveel mist men niet aan mij hoor ;)
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:40,
overspeeld
@ikvindhelemaalmooi | 15-11-20 | 21:25:
Nee, ik 'capituleer' niet, ik wil gewoon een redelijk mens zijn, die rekening houdt met de gevoelens van andere mensen. Maar eea moet wel van twee kanten komen, en als het doorslaat naar één kant, zoals het er nu een beetje op begint te lijken, dan hebben de KOZP schijt aan mijn gevoelens.
En dan word ik een beetje boos.
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:45:
Dat maken wij wel uit, gna! ;-)
@Bad - Casey | 15-11-20 | 21:45:
Niet te bescheiden !
@Dr_Johnson | 15-11-20 | 21:57,
Dat siert u, maar ik zal u even helpen, dat lijkt niet zo, zij hebben " schijt " aan uw gevoelens.
En misschien nog wel meer dan dat ?!
@MickeyGouda | 15-11-20 | 21:59,
Ohhh, ok ;)
Zwarte Piet blijft Zwart, en niet grijs of gestreept of wat dan ook. En ook geen "Piet" , dát had het moeten zijn. Er is door de laffe media en ondernemers onder druk van de Amerikanen al te veel toegegeven. De enige manier om het feest te behouden is terugvechten en schijt te hebben aan Albert Heijn, Google , FaceBook en Twitter en de fucking Bibliotheken die ook zo nodig nog een duit in het bakje van hun anti racistische waandenkbeelden meenden te moeten doen.
@Roze_bril_drager | 15-11-20 | 22:00,
Hey, ben er ;)
Bescheidenheid siert de mens, toch ?!
@Bad - Casey | 15-11-20 | 22:09:
Dat is ook weer waar. Kom lekker bij van dat lange geploeter op het werk.
@Roze_bril_drager | 15-11-20 | 22:16,
Ik ga het nu even proberen, tot zo in de kroeg ;)
@Vage_eddie | 15-11-20 | 21:28:
Het probleem is, dat er wekelijks zo'n 500 personen aan ons land worden toegevoegd die niet zijn opgegroeid met Sinterklaas. In verhouding daalt dus het aantal mensen dat Sinterklaas een warm hart toedraagt. We zullen ons dus moeten gaan voorbereiden op een homeopatisch verdunde Sinterklaasviering. Oftetwel: in theorie bestaat Sinterklaas nog wel, maar in de praktijk zul je hem niet vinden.
Voor mensen die moe worden van de zwarte pieten discussie,
links gebruikt als een pion
Grappig trouwens dat Asha zich vooral druk maakt om het behoud van het snoepgoed... Ik snap het.
Even die dopamine rush, waardoor haar volgende 5 minuten weer leefbaar zijn.
Tot de volgende craving, uiteraard.
Niet zo'n hele vage opmerking.
Het is wel gebleken dat je het met woorden aflegt tegen agressieve activistische clubs als BLM en KOZP. Woorden zijn kansloos tegen krachten die niet voor rede vatbaar zijn.
Wat is dat voor idioterie dat dat gesprek in het Engels moet? Het gaat over Nederland, over een Nederlands feest voor een Nederlandse radiozender met een Nederlandse Diana Matroos die een vrouw interviewt die voor de Nederlandse VVD in het Nederlandse parlement heeft gezeten. Wat is dat voor een schijtzooi?
Nee, we moeten ons het Sinterklaasfeest niet laten afpakken, hoor. Maar onze eigen taal, die ruilen we wel in voor het Inklis. Wat een land.
Diana Matroos die voor Buitenhof naar voren werd geschoven vanwege haar huidskleur maar die toch niet genoeg niveau had en weer moest aftaaien.
Als we het niet in het Engels doen, wordt het lastiger om "blackface!" roepende schreeuwactivisten van 3000 kilometer verderop in het debat te betrekken.
Dat moeten we natuurlijk niet willen als land dat alle slavernijpoppenkast 1 op 1 kopieert uit de VS, ondanks dat we een compleet andere geschiedenis hebben.
Vergeet niet dat ze pas op haar 23e naar Nederland kwam, Nederlands is niet haar moedertaal en ze spreekt er niet zo vlot meer in.
@Vage_eddie | 15-11-20 | 21:18:
Ja, dit inderdaad.
Helaas worden sterke, onafhankelijke zwarte mensen zoals Ayaan vaak weggezet als Uncle Tom, door dezelfde lui die de mond vol hebben over de emancipering van mensen van kleur.
Als emancipering hun werkelijke doel was, zouden ze niet elke keer gaan steigeren wanneer andere donkere mensen weigeren in de slachtofferrol te kruipen.
Ook dit heb je mooi verwoord.
Alweer. Scherp.
Dat geval rechts op de foto is de kinderburgemeester van Amsterdam. Er is ook een jongerenburgemeester. Titels bedacht voor huidskleur/afkomst en waar je niet voor hoeft te kunnen rekenen of spellen. Het zijn altijd negers of Marokkanen.
Dat moet. Anders is het ongeloofwaardig. Ayaan topvrouw, normaal, gezond verstand. Alles wat je nodig hebt in het leven en wat geluk.
Ach, een negertje.
"Positieve" discriminatie, ze gaan het nog veel ervaren als ze ouder worden.
Kinderachtige reactie. Ik denk dat die jongen op de foto meer niveau heeft.
Is dat niet zwarte Piet nieuwe stijl?
Net als de reclamespotjes tegenwoordig: zoek de neger en tel de hoofddoekjes.
En zelfs dan nog maken de boosnegers zich weer boos omdat ze in de spotjes allemaal afrokapsels hebben. Rupsje Nooitgenoeg.
Heeft een negerin daarentegen juist geen afrolook maar bijvoorbeeld hairextensions dan wordt ze er ook op aangesproken. Want dat is niet hun cultuur. Presentatrice Dyanthha Brooks (schoondochter van Erik de Vlieger) kan daar over mee praten toen ze bij FunXL werkte.
www.mediacourant.nl/2019/06/dyantha-b...
Het is nooit goed bij de woke gekkies.
@Roze_bril_drager | 15-11-20 | 21:10: Zie positieve discriminatie bij de Booker Prize. Een prachtig literair instituut op Engels taalgebied, inmiddels afgezakt tot niks doordat buitenlanders opgehemeld moeten worden door prestaties van blanken. Gevolg: dramatische neergang in kwaliteit.
@leo de pejo | 15-11-20 | 21:14: Negers zijn boos omdat ze zich niet "vertegenwoordigd voelen" door blanken in reclames. Komt uiteraard geen seconde in ze op dat blanken zich niet door negers vertegenwoordigd voelen. Of willen worden.
@Madame Poitiers | 15-11-20 | 21:16: No child left behind. De vernietiging van het onderwijs door egalitairisme. Alles moet kapot ten behoeve van de mindere goden.
@Madame Poitiers | 15-11-20 | 21:19:
Goedkoop opportunisme van de bedrijven: in de spotjes veel hoofddoekjes en kroeskopjes maar de raden van bestuur en het management bestaan volledig uit roomblanke Oerhollanders.
Als de verkoopcijfers teruglopen zie je uiteindelijk de roomblanke Wimpies en Sannes vrolijk door het beeld dartelen. Als vanouds.
@leo de pejo | 15-11-20 | 21:25: In de VS gaat het al wat verder, daar worden die wel aangepast onder druk van activistische beleggers, die beweren dat omdat de raad van bestuur en/of het management niet divers genoeg is er schade aan het bedrijf is toegebracht en er dus te weinig dividend aan de aandeelhouders is uitgekeerd. Qualcomm, Facebook en Oracle hebben al een proces aan hun broek hangen.
Wat wordt dat joch eigenlijk belazerd.
Nihilisten maken meer kapot dan je lief is.
Hierna volgt pinksteren , pasen , en natuurlijk het kerstfeest.
1 Mei daarentegen wordt een nationale feestdag in de nabije toekomst , lang leve het socialisme.
Pasen heet al lentefeest en de kerst heet al winterfeest, die zijn we al kwijt. Alle invasieve feestdagen worden gewoon bij naam genoemd op straffe van discriminatiebeschuldiging.
@Hangtietsmurfin | 15-11-20 | 21:05:
Omdat het *proest* anders niet "inclusief" genoeg is.
Daar heb ik ze bij suikerfeest dan weer niet over gehoord...
@Hangtietsmurfin | 15-11-20 | 21:05: Wij willen ook meedoen met Schapensnijden (offerfeest) en de Nationale Schransdag (suikerfeest). Uiteraard gestript van alle religieuze bagage, en met onze eigen inbreng.
@Muxje | 15-11-20 | 21:11:
Nee nee, als wij met onze vingers eraan komen, is het ineens appropriation.
Kerstfeest is al omgedoopt tot winterfeest, want blijkbaar is de herinnering aan Jezus erger dan de herinnering aan 't gure weer voor sommige zandbakkiërs.
@ReyNemaattori | 15-11-20 | 21:16: Het trieste is dat het kerstfeest juist het schoolvoorbeeld is van een inclusieve feestdag. Van christelijke origine maar al eeuwen geleden aangelengd met allerlei heidense zaken zoals de kerstboom. En tegenwoordig echt een feestdag voor iedereen, die iedereen op z'n eigen manier viert, van katholiek tot atheïst tot en met moslims (die zie je bij de Hema soms ook kerstversiering kopen). Maar "kerstmis' is voor de beroepszeikers nog steeds te blank, de naam mag blijkbaar ook niet meer.
@Muxje | 15-11-20 | 21:25: ding ding, verkeerdom - het kerstfeest is van oorspong niet-Christelijk, het zijn juist de Christelijke aspecten die er later aan zijn toegevoegd. Voor er kerst was er het Germaanse Joelfeest, een week lang fessten rond de donkerste tijd van het jaar. In 't Zweeds heet kerst nog steeds "Jul" (spreek uit 'juulh'), komt Lucia nog steeds op de 13de december (de datum van "kerst" vóór Gregorius de kalender corrigeerde) het licht terugbrengen, is het niet de dikke colaverkoper uit de VS maar gewoon jultomten (de kerstkabouter, ongeveer) die cadeautjes brengt, doet de kerstbok ook nog gewoon mee, etc.
Kortom, kerst was kerst voordat kerst kerst was.
Als kind was ik eerst doodsbenauwd voor Zwarte Piet, maar wat later vond ik hem hartstikke leuk, aardig en grappig. Zonder Zwarte Piet in mijn jonge jaren zou ik nu nog steeds een beetje schrikken van Jerry Afriyie.
Schrikken van en J. Afriyie in één zin.
asha en consorten uitzetten in Mozambiek
Ieder jaar weer dat gezeik. Sinterklaas komt me m'n strot uit.
dat is precies de bedoeling van KOZP c.s.
Je bedoelt KOZP....
@Koning BongoBongo | 15-11-20 | 21:04: hij bedoelt nikkermeuk
The easy way out.
@Muxje | 15-11-20 | 21:04:
Natuurlijk was dat de bedoeling. Helaas zijn ze daar bij mij in geslaagd. Ze mogen de hele rotzooi van me hebben. Het laatste dat ik nog ooit in mijn leven zal kopen, zijn pepernoten, chocoladeletters etc etc. Ik wil er nirts meer mee te maken hebben. En ik ken redelijk wat mensen die er precies zo over denken.
@Sliptong | 15-11-20 | 21:07:
Ik ben niet van plan een gevecht aan te gaan met een stelletje debielen over een kinderfeestje.
@Lentehaas | 15-11-20 | 21:09:
Spijtig om te horen en dieptriest dat een heel kleine minderheid (in het begin 10 a 15%) het zo verpest heeft voor de overgrote meerderheid.
Langs het randje Edgar, langs het randje.
@Lentehaas | 15-11-20 | 21:12: Maar welk volwassenfeestje komt daarna onder vuur te liggen...?
@Knokloof | 15-11-20 | 21:24:
Ze zullen nooit stoppen, stapje voor stapje wordt onze eigen cultuur afgebroken.
@Lentehaas | 15-11-20 | 21:12: 't Is niet zo maar een kinderfeestje dat verziekt wordt maar een stuk van de Nederlandse cultuur , van de Nederlandse Volksgebruiken bij Hoogtijdagen en dat van door racisme geobsedeerde Ghanezen en hun meelopers in de media en bij de winkelketens ....
@Lentehaas | 15-11-20 | 21:12: Een volk dat voor tirannen zwicht verliest meer dan Sint en Piet...
Ze kan al geen NL meer? Dat wijf spoort denkk niet helemaal en is cultureel fluïde als een barbapapa...
Wat de één 'cultureel fluïde' noemt schaart de volgende onder 'aangepast', 'gastlandgericht' en 'flexibel'.
Domme opmerkingen.
@MickeyGouda | 15-11-20 | 21:15: Ik denk dat ze alleen maar de weg van de minste weerstand bewandelt. Ik denk dat ze een sociopatische slang is met haar leugens.
@Neuth | 15-11-20 | 21:42: Ik denk dat het goed is dat ze een zinnig geluid laat horen als contrast tegenover mensen-van-klaag-en-kleur als die rappert en die beroepszeurkous.
@Voorgeenchanterikpeu | 15-11-20 | 22:20: Zwarte Piet word Piet, mensen zijn gekwetst, lekker belangrijk wat zij vind...
@Neuth | 15-11-20 | 22:52: alsof het daar stopt... Sinterklaas staat zelf ook op de vuurlinie dus als Zwarte Piet op 't offerblok komt te overlijden dan is Sinterklaas de volgende. Nee, het argument van ZeurPiet c.s. is onhoudbaar, Zwarte Piet heeft niets met discriminatie te maken en kan gewoon lekker zwart blijven. Sinterklaas kan gewoon z'n mijter ophouden, met of zonder kruis. Kom Op Zwarte Piet!
Ik zou zeggen we houden de normale Nederlanders en doen de rest weg..
Normale Nederlanders zijn schapen. Lijken onschuldig, tot je realiseert dat ze dit beleid faciliteren. Je hoeft hier in Nederland alleen maar de 80% een bepaalde kant op te jagen, en de 20% moet mee, of ze nou willen of niet.
Misschien een klein beetje off topic maar ik zag hier op GeenStijl de TK 2021 Poll en gelukkig stemt de meerderheid op pvv en fvd... maar toch een paar honderd op D66, gl en denk... kunnen deze figuren voortaan een kromzwaard bij hun nicknaam krijgen?
Sssst straks eist de tegenpartij een brandend kruis achter onze nicks.
@Hangtietsmurfin | 15-11-20 | 21:06: Of zo'n vierpuntig schoepenrad.
Mag dit Sinterklaas stilleven van de gewaardeerde schilder Dick Ket nog wel?
3.bp.blogspot.com/-ro9XnHCmWsk/WClwE_...
Ik zie toch overduidelijk een zwarte pietenmasker liggen. Met nota bene roodgestifte dikke lippen. Op de brandstapel ermee!
Of het boek 'Joe Speedboot' van Tommy Wieringa want hij gebruikt toch een aantal keer het woord 'neger' in het boek. Bah, zo kwetsend voor de zwarte medemens (die het boek toch niet leest). Op de brandstapel ermee!
En zo verder.
Vanaf morgenochtend gaan de multiculturalistische zwarte BLM-baretjes alle bibliotheken, musea en andere culturele instellingen langs om ze te zuiveren van kwetsende uitingen.
En uiteraard wordt er een Reichskulturkammer ingesteld om het land te behoeden voor typisch Nederlands volksvermaak en cultuur.
De geschiedenis zal herschreven worden.
Die gaan donderdag pas weer open hoor!
Je kunt de geschiedenis wel herschrijven, maar niet meer veranderen.
@de honden blaffen... | 15-11-20 | 21:14:
Vertel dat maar tegen onze twee literaire Ghaneesjes, de rebelse poëet Jerry Airfryer en woordkunstenaar Aquarium.
@ZOMG | 15-11-20 | 21:02:
Oh wat jammer.
Ik had nog wel naar de overgesubsidieerde woke bibliotheek 'The Black Archives' gewild. Daar "werkt" zo'n eeuwig verongelijkt kroeskopje met neusringetjes. Wilde ik even van dichtbij observeren.
@leo de pejo | 15-11-20 | 21:21: Dat mag vanaf donderdag weer!
Ayaan, lieve schat, kom een keer in Chips, Noten, Bier.
Ik hou van je,
Maak maar een hoodie van “do not give in”. Ga ik kopen.
Hatstore...
Laten we liever over leuke slimme Ayaan praten. Ayaan waar wij trots op hadden kunnen mogen zijn. Schaamte komt nu eerst.
Gekke Asha.
Die dikke karnemelkbus verdient de aandacht en exposure niet. Dat hoofdstedelijke linkse gelul.
Het is een gotspe dat een stel maatschappelijke parasieten feitenvrij over de autochtone bevolking heen mag pissen, en dat wij dan ook nog eens begrip moeten tonen. Het is goddomme een verdienmodel, over de rug van kinderen en doodnormale hardwerkende burgers. Gatverdamme!
Hear hear and act!
Wat Ayaan zegt: niet aan toegeven en zo min mogelijk aandacht geven. Rubberentegelkoters.
Die Arzu Aslan werkt in het basisonderwijs. Daar vind ik wel iets van.
Je kunt niet jong genoeg beginnen met haten.
Multi-culti school in Amsterdam met amper blanke leerlingen.
Ze zal de kinderen ongetwijfeld wijsmaken dat alle 'witte' mensen fout zijn.
@RickyLaRue | 15-11-20 | 21:23:
Ik moet bij het volgen van dit soort thema's nog geregeld met verwondering en afschuw terugdenken aan mijn lerares maatschappijleer uit de 4e klas.
Een kortpittige, lesbische dame van het mannenhatende soort, met een activistisch Nijmeegs krakersverleden. Allemaal prima, tot het punt dat je die visie op gaat dringen aan een groep kneedbare 16-jarigen.
We "leerden" daar dat "rechtse partijen minder op hadden met mensenrechten, omdat ze alleen maar voor het eigen geld gingen" en dan soort onzin.
Er was geen kwaliteitscontrole. Geen weerlegging. Niemand wist volgens mij wat dat mens daar allemaal liep te verkondigen.
En als je als leerling er tegenin ging, kon ze zich gemakkelijk op haar ervaring en autoriteit beroepen en kreeg je even opnieuw te horen waarom je ongelijk had. De boekenkast stond vol met communistische klassiekers.
Compleet ongeschikt om voor de klas te staan.
@Vage_eddie | 15-11-20 | 21:40:
Wij hadden een invaller die begon met zich voor te stellen met zijn voornaam. Daarna vertelde hij ons dat hij van kleine kinderen hield en dat aanraken oké was als het kind dit zelf wilde. De eerste helft van de jaren '80 heb ik het dan over.
Die Aarzu Aarslan zou ik wel doen....
With a 10 foot stick!
Pas maar op.
Waarschijnlijk triggert die 10 foot stick een scheepslading aan penisnijd.
Ik zie mensen met sympathie voor die anti kozp relschoppers. "Eindelijk mensen die voor onze tradities opkomen". Dit is zoooo dom. Elke vorm van tokkiegeweld, zowel fysiek als verbaal richting die kneuzen, zal alleen maar in hun voordeel gaan werken.
Eens is het praten voorbij....
Hoho dit is vreedzaam verzet hè!
Als je maar lang genoeg getreiterd wordt..... breekt bij iedereen het lijntje.
@Moeimaker | 15-11-20 | 21:00:
Tsja. De BLM'ertjes in de VS roepen het ook al:
"Don't tell us how to protest, that's white privilege!".
M.a.w. is hun devies "wij maken zelf wel uit of we de boel kort en klein slaan, en als je daar wat van zegt, ben je een geprivilegieerde racist".
Nou. OK dan. En dát is dan de toon die langzaam komt overgewaaid deze kant op. Dat zie je overigens prima terug in de intimiderende KOZP-houding tegenover winkeliers, etc.
Als dát de toon is die men hier ook aanneemt, snap ik dat er een gewelddadig tegengeluid komt. Of het helpt is natuurlijk een tweede.
Ik denk van niet. Liever zou ik zien dat allerhande marxistische schreeuwlelijken zichzelf enorm te kennen geven en daarmee blijvend de gehele publieke opinie tegen zich keren.
Ik zou zeggen: het zou goed zijn voor Asha als ze de pepernoten, kikkers en muizen ook weg doet.
Veel onderwerpen zijn complex maar komen er, ook in de Kamer, bekaaid van af met een paar minuten soundbytes (de heer Klaver is er aan linkerzijde goed in). Dit (in de bredere context van racisme) is één van die onderwerpen, maar er zijn er meer waar wat mij betreft veel en veel meer diepgang mag zijn. Ik luister nu regelmatiger podcasts en interviews waar mensen meer de diepte in gaan en dan nog steeds niet eens tot de kern van een probleem komen. Alles in detail weten en te onderzoeken om tot een gedegen besluit of mening te komen kost heel heel erg veel tijd.
Do not give in..... tja ,maar wij hebben zelfs onze eigen mp tegen .... en dus de msm.
Dat interview met die Mohamed Mouman verdient wat mij betreft een eigen topic morgen. Nu sneeuwt hij waarschijnlijk wat onder in de zeer terechte loftuitingen voor Ayaan.
In een bekend vissersdorp is Sint op tv aangekomen, daarna live in bus met een hele roedel diepzwarte pieten eromheen door het dorp gereden. Top feestje. Helemaal NL Wake up.
Hahahaha LOL. Asha wil alleen het snoep houden!!
Als Asha aan een loot trekt, trekt ze de hele boom omver.
Ze ziet er uit als een Oekraïense kogelstootster, uit de jaren 80.
Maar dan zonder het charisma.
Wat 'n zielloos en vreugdeloos kadaver hebben ze van het Sinterklaasfeest gemaakt in gelijkgeschakeld Amsterdam.
Valt mij op dat de Sint, toch echt een katholieke bisschop, geen kruis op zijn mijter heeft. Wat een triest volk, die Amsterdammers. Blijkbaar kunnen ze daar het echte leven niet aan ofzo? Misschien beter het hele feest in A'dam afschaffen en een of ander 'hip en woke' kinderfeest daar introduceren? Gaat de rest van Nederland gewoon door met leven.
Moslims houden net zoveel van kruizen als vampieren.
@Bataafje | 15-11-20 | 21:01:
Dat van die kruisloze mijter viel mij ook op. De bisschop op de foto is fake news, vermoedelijk gestuurd door vijandige elementen om de eenheid onder de Sinterklaasvolgers te ondermijnen. Wat is de volgende stap? Witte Piet? Oh wacht...
Met dank aan Asscher.
@Zbrodj | 15-11-20 | 21:51: echt? De familie Asscher heeft in het verleden wel vaker verkeerde inschattingen gemaakt.
Maar wat een droefnis daar in Amsterdam. Staat men lekker woke een Sint feest te 'vieren' met nul komma nul plezier of uitstraling. Maar wel 'inclusief'.
Ayaan heeft gelijk. Wokeïsme is misschien wel een groter probleem dan islamisme.
Dat is het ook. Marxisten zijn levensgevaarlijk. In de vorige eeuw zijn ze verantwoordelijk geweest voor meer dan 100 miljoen doden. Hitler is vergeleken met het socialisme/marxisme maar een kleine jongen met z'n zes miljoen doden.
@Zwezerik | 15-11-20 | 20:57: Er zijn er wel wat meer omgekomen, u telt nu alleen de doden uit de vernietigingskampen. Verdubbel of verdrievoudig het aantal doden maar.
De combinatie is nog gevaarlijker, zie Iran.
@keestelpro: het versterkt elkaar en beide kanten liften op elkaars 'succes' mee.
Nederland wordt iig in rap tempo onherkenbaar en het leefklimaat gaat net zo hard achteruit.
Ik snap dat Asha het snoepgoed wilt houden. Maar beter geven we haar helemaal geen aandacht meer.
Lieve goede vrouw die Ayaan. What a loss.. a soulmate.
Haar restte slechts 2 keuzes: leven in gevangenschap zoals Geert Wilders of leven in ballingschap. Gewoon in en in triest.
Zat net lezen over kozp of kotz in Maastricht die bescherming kregen omdat ze werden belaagd door mensen die opkwamen voor een oer Hollandse cultuur/kinderfeest. De vlag ging uit.
Mogen we mee lezen via een link o.i.d.?
Zelfs Nederlanders, het meest schaapachtige volk ter wereld, beginnen dat gedram van Airfryer c.s. zat te worden en gaan zich verzetten. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet vreemd.
Is er geen mogelijkheid om subsidie te krijgen voor een pro-Piet beweging? Als die werkloze kozp-ers er goed van kunnen leven (zie akwaksi), dan zou het goed zijn ze met hun eigen middelen terug te pakken.
Stichting Vreedzaam Zwarte Piet Feest?
Nee, dat is uitgesloten. Alleen politiek correcte clubs als KOZP krijgen subsidie. En Akwasi is beslist niet werkloos. Hij is een goed verdienende rapper en huisjesmelker.
Akwasi doet nog we wat meer dan boe-roepen.
Fuck Asha ten Broeke? Gadverdamme. Ik zou mijn hond er nog vanaf trappen. En die Rzuaslan? Is dat iemand? Opzouten met die linkse NPC's . Weg ermee. Gehersenspoelde idioten. Hè, Asha ten Broeke! Waarom zullen we jou niet weg doen. Sinterklaas heeft heel wat meer waarde dan jij! Strandbal!
Don't give in and don't give up! Dit is onze cultuur, onze traditie dit is ons feest! En wij vieren het zoals "wij" dat willen, wil je geen zwarte piet? Nou dan lekker niet toch? Maar zeik ook niet dat *Ik* er wel 1 wil! Dat heet vrijheid, dacht ik zo! Azijn zeiken doe je maar ergens anders...
Als ik haar Twitter-naam lees, dan lees ik dat altijd verkeerd: "As Hatenbroeke". Heeft iemand anders hier ook last van?
Hou op over die bomen.
Laat ze de takken krijgen, Harry!
Hup! Wortel in je schoen, tekening voor Sinterklaas en een mandarijntje voor Piet.
En 12 kilo taai marsepein voor Asha.
@Ruimedenker | 15-11-20 | 20:55:
Dank je ouwe geweldenaar.
@Ruimedenker | 15-11-20 | 20:55:
Hoor de wind waait door de bomen.
Hier in huis zelfs waait de wind.
Zou de goede Sint nog komen,
nu hij 't weer zo lelijk vindt.
enzovoort..
Harry toch. Leer surfen op de golven. Vaak weggejorist. Nooit opgerot.
@LiniaalRectaal | 15-11-20 | 21:07:
Weggejerorist worden vind ik prima.
Maar dan moet ik het wel snappen.
Honderden blije, zingende kinderen en vrolijke ouders bij die intocht, het zou verboden moeten worden! Toch, Asha?
De meeste Piet haters denken helemaal niet aan een kolionaal verleden met uitbuiting etc, maar willen gewoon a minute of fame in hun leven.... (, dank u redactie, voor dit topic)
Nee, willen een gesubsidieerd inkomen.
De meeste Piet haters zijn autochtone voetbal hooligans. Het restje zijn kneuzen uit Zuidoost met een microfoon of zo.
@Pieterman | 15-11-20 | 20:58: De meeste Piet-hater-haters lijken me de hooligans. De Piet-haters zijn de sociale wetenschappers en onderwijzers.
Ik heb het uur op BNR met Ayaan kunnen beluisteren.
Dit is namelijk een echte krachtige vrouw.
Maar die slinkse deugkneuzen hebben haar mijn land uitgejaagd.
Drie keer BAH!
Volgens mij had Rita Verdonk en indirect Ebru Umar daar ook een handje in.
Iets met vrouwen dulden geen concurrentie.
Ebru Umar?
Ik vind haar leuk met enige reserve.
@CalamityJane | 15-11-20 | 22:55: Ze kan Ayaans bloed wel drinken. Iets met een naïeve Theo in een islamitisch wespennest leiden.
Liniaal. Het klopt dus weer. Weg leuk!
Iets met een naïeve Theo in een Islamitisch wespennest leiden. O godt.
Kan Ayaan niet gewoon terugkomen naar NL en de eerste vrouwelijke Premier worden?
Een gekleurde vrouw die wél intelligent is.
Sorry, Sillie Simons.
Jammer dat de goeden weggaan en we hoogbejaarde tena lady types als Anke Broekers Knol nu aan de knoppen hebben zitten.
Ik ben vóór.
@Roze_bril_drager | 15-11-20 | 20:47: Alsof een ander het beter zou kunnen. Voorts is Broekers niet hoogbejaard, naar ieders begrip behalve het uwe.
Morgen 500 vakantiegangers die aanmeren en het hollandaisse gevoel zullen meemaken. Ze zijn nu al vol goede moed om de samenleving van dienst te zijn
Hey Asha je mag gewoon Sinterklaas vieren zoals je dat zelf wilt, geen enkel probleem. Mogen wij dat dan ook??
En toch begint er van allerlei kanten steeds meer sympathy te ontstaan voor anti KOZP groeperingen, pedo rammers en meer van dat soort Dirty Harry initiatieven, daar kun je van alles van vinden maar er is wel een oorzaak voor het ontstaan van zoiets natuurlijk.
Klopt als een bus, Ik ben er ook één van en kom er recht vooruit.
Wauw, wat een geweldige vrouw is dat toch, die Ayaan. Heb op haar gestemd toen ze voor die f*cking vvd op de lijst stond. Lees haar boeken. En dump die achterlijke Ten Broekes en al die andere zure mafkezen die er geen reet van snappen.
Broekie wil alleen maar vreten, dat snap ik.
De rest kan weg.
Zelfs de kikkers en de muizen vreet ze op.
Wie noemt zijn zoon nu Asha of Elly?
Ouders die naar Boudewijn de Groot hebben geluisterd vroeger.
Hey, kom niet aan Boudewijn de Groot, he. En Asha is z'n kleindochter, dus daar heeft 'ie weinig mee te maken gehad.
They find fault with Shakespeare. They think reading Homer and Plato is racist.
En alles daartussen... De Q'ran't is ook begonnen als racistisch wijkblaadje in Medina of zo
Lekker met de kids naar de deugprocessie in 020. Joepie!
Lekker inclusief. De Zuid-Koters tussen de Bijlmer-Boys.
Met Asha ten Broeke wordt het wel heel sober sinterklaas vieren, wat een zure dame.
Ze eet alles zelf op!
@ZOMG | 15-11-20 | 20:45:
Haha.
Asha kan niet rijmen. en daarop rijmt: kan ook niks met geheimen.
Het is te flauw om er op te wijzen dat mevr. Asha het voornamelijk over eten heeft, dus dat doe ik niet.
Kikkers en muizen? Is de hongerwinter al ingetreden?
@LiniaalRectaal | 15-11-20 | 21:04: Ken uw Sinterklaas-snoepgoed! nl.wikipedia.org/wiki/Kikkers_en_muiz...
Herman Finkers had daar ook een mening over.
Onderzoek heeft uitgewezen dat de mensen in Afrika maar 90% van hun inkomen uitgeven aan eten.,... 90%!!
............ En maar proppen en maar proppen............
Topvrouw Ayaan, die snapt het tenminste.
Hét tegengif tegen Sylvana Simons. Wat een verschil in perceptie en bijdrage.
@MickeyGouda | 15-11-20 | 20:36: En... gezond verstand.
Hoeveel Somalische intellectuelen zouden er zijn? Laten we zuinig zijn op deze. Oh wacht...
Heb haar biografie gelezen. Zo'n mooie in alle opzichten mooie dame hebben we de laan uitgestuurd. Ik kan er nu nog plaatsvervangende schaamte over voelen.
"Blanke autochtonen Nederlanders & Amerikanen & Westerlingen zijn niet foutloos maar zeker geen institutionele racisten."
Amerika is toch even anders dan Nederland of West-Europa maar ook niet zo slecht als wel wordt voor gegeven.
,Huh. Redelijk worden want?
Ze komen aan Zanicx zelf deze keer!
Sinterklaas: "We will win!"
Zwarte piet is de knecht van Sinterklaas
Is dus geen slaaf, maar heeft een betaalde baan.
Hij geeft leiding aan een internationale pakketdienst,
Is hier zelfs heel goed in want veel gelukkige en tevreden klanten.
En ondertussen is hij ook nog mantelzorger voor zijn hoogbejaarde baas.
En deze parel willen we afschaffen en het land uit kicken.
Alleen omdat hij zwart is.
Wie is hier nou rascistisch?
@BonteHont | 15-11-20 | 21:28: én zwart van het roet!
REAGEER OOK