CBS: 'Tot 100 procent meer coronadoden'
Altijd lekker wakker worden met al die tegenstrijdige informatie
Er zijn VEEL MEER coronadoden te betreuren onder de mensen die in de eerste helft van dit jaar zijn overleden dAn ToT nU tOe WeRd AaNgEnOmEn. Het CBS is namelijk met een ander model gaan rekenen en u weet hoe dat gaat met cijfertjes: als je een Excel-sheet uitprint met een printer die z'n kleureninkt geforceerd moet bijmengen met extra geel en magenta omdat het cyaan-patroon leeg is, en je die uitdraai dan in een iets andere hoek onder je bureaulamp legt, waardoor de kring van de koffiemok een andere schaduw werpt op de X-as dan je eerst dacht, dan staat er plots iets héél anders dan toen die Excel nog gewoon op 200% zoom op je 26 inch retina monitor stond.
We zeggen niet dat we het CBS niet vertrouwen hè. Weten wij veel hoeveel spades ze in de grond gestoken hebben voor een steekproef, of hoe het met de status van de printerinkt gesteld is op CBS HQ, maar dit is in ieder geval de NIEUWE BEVINDING: "De geschatte oversterfte in de eerste elf weken van de corona-epidemie komt uit op 10 164 volgens de nieuwe methode. De uitkomsten laten zien dat naast elke 10 geregistreerde doden als gevolg van corona er tussen de 5 en 10 mensen overleden aan corona die niet geregistreerd werden." In het rapport (pdf) lezen we ook dit: "Met 95 procent zekerheid ligt de totale oversterfte tijdens de corona-epidemie tussen 8 593 en 11 691 overledenen. De geschatte oversterfte in de weken 11 tot en met 21 bedroeg rond een kwart van het totaal aantal overledenen in die weken."
De verklaring voor de nieuwe, veel hogere cijfers is vrij simpel: Er werd heel weinig getest. Dus op zich zijn dit geen rare conclusies, die verbazing zouden moeten wekken. Mensen ermee terug tot leven wekken, kan helaas ook niet. Op Het Internet wordt derhalve gemengd gereageerd, nadat men gisterenavond nog verbaasd tot zeer gepikeerd was dat de heren Rutte en De Schoenen vanaf hun vakantie-adressen een briefkaart op Facebook hebben gezet waarin ze waarschuwen om Antwerpen, en elkaar, te vermijden.
Gelukkig heeft het Reformatorisch Dagblad het wondermiddel in handen. En hou er maar rekening mee dat de meeste media vandaag wéér de hele dag om een mondkapjesplicht in de buitenlucht en openbare ruimte gaan jengelen, want schijnveiligheid gedijt het beste in kuddegedrag. De EO heeft al een hoogleraar gevonden die zo snel mogelijk Hugo's enge coronawet in wil voeren om zo'n dwangsmoelbechermer wettelijk mogelijk te maken. Voor wie z'n eigen boodschappen wil blijven doen: hou voor de zekerheid je voorraad op peil. De zomer is nog niet eens begonnen of we glijden het najaar al weer in. We kuchen!
Bange hoogleraar Brouwer wil burgerrechten inperken
Haan kraait geen onredelijk punt
Social
2020
Reaguursels
InloggenEr zijn wel andere verklaringen denkbaar zoals sterven van angst, eenzaamheid, niet naar dokter of ziekenhuis durven, gebrek aan capaciteit ziekenhuizen omdat men verplicht was groot deel van alle middelen te reserveren voor covid-19. Ook allemaal gevolgen van covid-19 maar het heeft minder met het virus zelf te maken.
Ja hoor, aantal ziekenhuisopnames en ic-opnames gaat vanaf vandaag omhoog. Ik had het al voorspeld, vorige week.
Blijven handen wassen mensen, en zuipen hoeft echt niet met twintig tegelijk in één ruimte.
Nou, die bult lijkt me niet echt meer dan 6.000, ook al waren het er 10.000 niet echt noemenswaardig he? 3 maanden eerder bevrijd van Rutte en de Jong.
Stel je bent nog jong en hebt Covid-19 gehad. Weliswaar 'mild', maar toch. Later, een jaartje of wat later, blijk je door hartritme problemen te overlijden. Kan voorkomen. Een specialist had al eens gezien dat je door 'dat griepje' in 2020 lidtekenweefsel had gekregen. VRAAG: ben je nu dood gegaan door de oorzaak van het lidtekenweefsel of door de ritmestoring / hardzwakte ? Een andere situatie. Iemand die z'n hele leven gezond is geweest, zelden een griepje maar wel 70+. Hij of zij gaat dood omdat er in het ziekenhuis geen bed is als co id-19 patient of gaat dood bij of van de behandeling in het ziekenhuis. VRAAG: gaat deze patient dood aan 'onderliggend lijden'?
Ik word zo moe van dat geleuter van 'het is maar een griepje' of 'het is maar door 'onderliggend lijden' etc. By the way, ik ben 77 jaar, heb covid-19 gehad (met lichte verschijnselen -wel wat lang maar er toch goed uitgekomen vermoed ik. Gezond maar kennelijk op grond van leeftijd afgeschreven? Je moet maar jong zijn en beseffen dat de leeftijdsgrens in een corrupte wereld als deze lager en lager wordt om afgeschreven te worden ...
Het is een hele zware griep, niet meer, niet minder.
Waarom stel je die eerste vraag niet bij gewone verkoudheid of griep of Gonorroe?
Misschien sterf jij op je 97ste aan de gevolgen van littekenweefselvorming rond het hart toen je op je 5de bof had. Zonder dat had je misschien nog wel 5 jaar langer geleefd.
Als je sterft aan Covid omdat er geen plaats voor je was in het ziekenhuis, sterf je aan Covid, da's logisch. Dat had dan niet gehoeven en daar is het laatste woord nog niet over gezegd, maar dat is een andere discussie.
Opmerkelijk dat het CBS de hemel in wordt geprezen nu ze in ene meer corona lijken in de kast hebben gevonden. Het RIVM heeft daarentegen geen verandering gevonden en rapporteren dezelfde cijfers. Het verschil is wel dat het CBS alleen statistiek doet en het RIVM een indrukwekkende lijst van Doctoren, Professoren en specialisten uit de medische sector op de loonlijst heeft staan. Om extra corona macht te kunnen vergaren is tegenwoordig blijkbaar alles geoorloofd. In de VS werden frontlinie doctoren door facebook, Google, youtube en twitter zonder pardon gecensureerd omdat hierdoor de mogelijke verkiezing van Joe Biden in gevaar zou kunnen komen. video.foxnews.com/v/6176049992001#sp=...
Dus de mortaliteit op de gehele bevolking springt van 0,036% naar een verbijsterende en absoluut onverteerbare 0,07%.
Wow. Ik ben nu echt weer in paniek. En doodsbang. En ik wil dat iedereen verplicht een gasmasker en hazmat pak buiten gaat dragen. En een totale lockdown natuurlijk. Met 10x hogere boetes en inzet van het leger om te handhaven. Met live ammo.
De mortaliteit van motorrijders schijnt ook hoog te zijn. Er zijn natuurlijk ontzettend veel motorrijders, dus elke week sterven er wel een paar. Het risico is niet groot. Toch dragen ze allemaal een helm en een motorpak. De angsthazen.
@Wiebenick | 29-07-20 | 14:17:
Ja, zoals al eerder voorspeld... je gaat elk ge- en verbod langs om de totalitaire staat die jij wenst voor jouw veiligheid te bepleiten.
Whataboutism.
Het CBS berichtte 29-5, niet zo lang geleden, dit ook al, ongeveer 9 duizend oversterfte, ze modelleren nu gewoon een klein beetje extra er bij, wat laat zien dat deze getallen niet gebaseerd zijn op een sluitende administratie. Oversterfte wordt ook al jaren voor de griep gebruikt. Op basis van oversterfte is de officiele dodental van de griepgolf in 2017/2018 9444. Praktisch hetzelfde dus als dit virusss des doods, ook met dit nieuwe getal.
En dan is natuurlijk sowieso de vraag hoe wetenschappelijk het is om: "we weten niet wat het is, dus het zal wel griep/covid geweest zijn" te spelen.
@Stormageddon | 29-07-20 | 14:22: Nogmaals: je ziet dingen die er niet zijn. Het is jouw invulling. Jij legt mij woorden in de mond. Je ziet je eigen vooronderstellingen als de waarheid. Je maakt stropoppen en gaat daar tegen tekeer. Kortom, je draaft door. Lijkt mij het voorstadium van paranoia. Take care.
@Wiebenick | 29-07-20 | 14:17: Als iedereen in Nederland met de motor (met helm op) zou rijden, dan zouden er 20 duizend doden vallen per jaar. Het is namelijk 30 keer zo gevaarlijk dan met de auto. Een pandemie!
@Wiebenick | 29-07-20 | 14:44:
Jij wilt mij muilkorven met een muilluier, schat. Jij mag van mij iedereen in z’n bek tuffen die dat wil. Dat is de situatie. Goed. Nu volgt de vraag:
Wie is de fascist? Goed nadenken.
Tijd start nu.
@Stormageddon | 29-07-20 | 15:04: Aha, de fascist en racist mantra. Wie had gedacht dat er ineens half vergane linkse slogans uit de krochten van jouw getroebleerde brein zouden opduiken. Een duidelijker illustratie van jouw erbarmelijke toestand is niet mogelijk. Bedankt! Maar toch ook beterschap.
@Wiebenick | 29-07-20 | 15:59:
Geen antwoord op de vraag. En nee, het afwijzen van de gedachte van iemand die een ander iets wil verplichten voor zijn eigen gemoedstoestand, komt niet uit de krochten van een getroebleerd brein, het is het fundamentele principe van vrijheid uit een zeer helder denkend brein.
Daar is niks links aan. Jij bent de linkse fascist die anderen verplichtingen op wil leggen, vrijheid wil inleveren voor een vals gevoel van veiligheid. Jij wilt totalitaire macht, controle, vooral voor anderen. Nou ja, het punt is: als je omwille van “veiligheid” een totalitaire dwang voor ánderen wilt, dan geldt die totalitaire dwang ook voor jou. En het begint met lieden als jij altijd iets waar je het mee eens bent, of wat je zelf graag zou willen zien. Een verplicht mondkapje voor iedereen, een anderhalve meter, een gele ster op een jas...
www.sott.net/article/438404-Facemasks...
@Wiebenick | 29-07-20 | 14:17: Ah, ik snap je vergelijking, de motorrijders zijn de 80 jarige dikzakken met diabetes, als die ook nog hun motorhelm afzetten hebben ze al helemaal veel kans om dood te gaan. Gelukkig rijden de meeste mensen in een auto.
Vandaag op NPO een “expert” over mondkapjes (Prof Paul van Langen?): in Melbourne, toch een vrijgevochten stad, is de acceptatie voor mondkapjes groot. De zin ervoor: in Melbourne zitten ze in de tweede lockdown. Een duidelijker bewijs dat mondkapjes het verschil niet maken, kun je niet vinden, maar deze “hoogleraar” kan 1+1 niet optellen. Is waarschijnlijk wel lid van de PvdA, dat dan weer wel.
Mondkapjes tegen COVID is het zelfde als kippengaas tegen zandstorm.
Ik ben bij “NPO” gestopt met lezen.
Hoe moeilijk kan het zijn: de eerste golf is ook easy bedongen zonder (niet werkende) mondkapjes. We zijn even vergeten welke van de maatregelen het meest effectief is geweest. Nu versoepelen we de maatregelen waardoor (groepen van) mensen elkaar weer binnen ontmoeten. 1,5 meter (Hillegom) of niet resulteert dit in een nieuwe stijging van besmettingen. Een stijging die overigens (nog) beperkt is en niet in verhouding staat tot begin maart.
Is het toch echt zo moeilijk om cijfers te begrijpen?
De doden waar het CBS het over heeft zijn ALLEMAAL niet geregistreerd, als wel of niet corona dode.
Maar een vergelijking tussen wat zou normale aantal doden zijn en wat is het nu, in een bepaalde periode waarbij alleen corona een onderscheidende variabel is.
Die Wessel Haan weet dus niet waar hij het over heeft. En jullie herhalen het ook nog eens....
Ik zou het dus even weg halen als ik jullie was.
Aantal registraties is dus niet relevant.
Dat is het alleen voor de RIVM.
Voor mij heeft het begrip "betrouwbaarheid" in het afgelopen 4 maanden durende 'welles-nietes'-pandemonium rondom Covid-19, een geheel andere - veel beperktere - dimensie gekregen.
"Betrouwbaarheid" geldt voor mij niet langer voor de media, voor de regering, voor de EU, voor het RIVM, voor de WHO, voor 'deskundigen', en zelfs niet meer voor de medische stand.
"Betrouwbaarheid" geldt nu bij mij uitsluitend nog voor Japanse auto's.
Vergeet de “klimatologen” niet.
De zwaartekracht, die is betrouwbaar. Je hoeft echt, écht ECHT nooit bang te zijn dat je plotsklaps omhoog valt.
Wat hebben regio dagblad en de EO opeens met medische methoden. Tot de conclusie gekomen dat bidden niet helpt en de heer niet alles voorbeschikt.
Refo dagblad
We wisten toch al zo'n maand of 2 dat onze cijfers maal twee moeten (en daarmee volledig vergelijkbaar zijn met de Belgische getallen)?
Mwoah, de opmerkingen over oversterfte zijn door sommige aluhoedjes ook weggelachen hier hoor.
Meten is weten. Te laat beginnen met meten is gokken.
Daarnaast werken wij graag met modellen en modellen zijn slechts een theoretische benadering van de werkelijkheid, zie ook dossier geluidsoverlast aanvliegroute Lelystad airport. Genoeg reden om de overheid te wantrouwen dus.
Alleen de reacties op dat Facebood MinPresaccount al, op de waarschuwing om Antwerpen maar even te mijden, alsof de wereld vergaat. Boehoehoe, even een paar maandjes niet naar bloody Antwerpen, vreselijk, hoe overleven we dat.
Wees verstandig, hou je afstand, blijf consumeren en het liefst in eigen land en bij kleinere speciaalzaakjes - want van nog meer faillissementen gaan we allemaal nog veel meer merken en last houden - en denk niet dat anderen het virus wel niet voor je weg-1,5 meteren. Ht alternatief is wel die complete lockdown en ik heb geen zin om door het stompzinnige gedrag van een paar asotokkies 2-3 maanden met dichtgetimmerde deur te zitten, alleen maar omdat zij wel doorgingen met feesten.
En zo manipuleert de overheid de waarheid. Eerst: 'Geen zorgen, is niet besmettelijk van mens-tot-mens. Carnaval is geen gevaar. Is maar een griepje. We doen het beter dan elders met onze lage sterftecijfers. Zelftesten is niet nodig, onnodige info. - Feike Sybesma- IC-opnames belangrijker dan besmettingen. Herd immunity gaan we voor. Sterftegolf in verzorgings- en pleeghuizen is niet duidelijk.' Bij lichte klachten blijf weg van het ziekenhuis of huisarts. Uitgebreid testen is niet nodig. Geen bewijs voor nut mondkapje buiten de zorg of in ouderenzorg. Huisartsen hoeven/mogen niet te testen.' Nu: 'Laat je testen bij lichte klachten. Neem contact op met je huisarts bij klachten. Veel doden in verpleeghuizen in maart. Besmettingen belangrijker dan IC-opnames. Overal mondkapjes dragen. Crush the curve.'
De overheid, medici en wetenschap weten het niet. Zij hebben alleen het paardenmiddel van de lockdown door angst. Negen van de tien keer is hun kennis ingegeven door opportunisme. De leugen van Sybesma over doden zonder onderliggend lijden met een leeftijd tussen de 40 en 55 is tekenend.
Heeft iemand nog de Corona cijfers van Zweden?
Oh, wacht, hier heb ik ze voor jullie:
Corona doden 28 juli: 0
Zweden: geen “intelligente” lockdown, geen 1,5m maatschappij, geen nieuwe normaal, geen algehele Corona Hysterie.
www.google.com/search?q=coronavirus%2...
De teller in Zweden staat momenteel op bijna 80.000 gevallen.
die Zweden hebben zich niet gek laten maken.
"Sweden’s coronavirus death toll is now approaching zero, but experts are warning others not to hail it as a success"
www.businessinsider.nl/sweden-coronav...
"Sweden hoped herd immunity would curb COVID-19. Don't do what we did. It's not working."
eu.usatoday.com/story/opinion/2020/07...
Mijn pa had kanker, was redelijk te behandelen, middels chemo en immuuntherapie, maar hij had helaas ook nog wel andere gezondheidsproblemen. Kreeg vervolgens griep en een longontsteking. Uiteindelijk binnen 48 overleden, door de extra zuurstof te stoppen en morfine toe te dienen (hij wilde absoluut niet geintubeerd worden wat wel een hele kleine kans had gegeven dat hij er overheen zou komen, als zijn lichaam die longontsteking had overwonnen dan). Dit was in 2019. De doodsoorzaak is toen door de schouwarts niet genoteerd als "Influenza". Daar had van alles kunnen staan: kanker, levercirose, longontsteking, etc. Nu in 2020 bij een eventuele corona besmetting zou hij meteen als Covid-19 dode genoteerd zijn (met onderliggend lijden). Ik volg altijd 'de wetenschap' waar het maar kan, maar ik weet ook nog heel goed van mijn studie dat de statistiek vakken bij de meesten niet het sterkste punt waren en dat zij die daar wel handig in waren, tevens heel goed wisten hoe je de cijfertjes en grafiekjes kon bijsturen dat het goed paste bij je eigen hypothese. Droevig om te zien dat dit nu ook op grote schaal blijft gebeuren en het de argwaan richting wetenschap van dom volk alleen maar voedt
Het staat je vrij om je eigen wetenschappelijk inzichten te delen.
De cijfers worden ontzettend gemanipuleerd. als je van een brug valt krijg je al de coronasticker op je hoofd geplakt.
@Nehemia | 29-07-20 | 12:27: Gelul in de ruimte, jij bent af.
@Binnenbaan | 29-07-20 | 12:38: Was het maar gelul in de ruimte. De werkelijkheid is totaal anders. Ga eens een paar afleveringen van café weltschmerz bekijken en dan die uitzending met Engel waar die tien vragen beantwoord. Er zal een wereld voor u opengaan of blijft u hardnekkig vasthouden aan het RIVM geluid?
En berekent het CBS ook het aantal non-corona doden wegens het mijden van huisarts/ziekenhuis?
Ik neem aan, dat nu blijkt dat wij veel zwaarder getroffen zijn door Corona dan tot nu toe werd aangenomen, dat de verdeling van de lasten voor de noodpakketten herzien gaat worden, en Italië, Frankrijk en alle andere landen die minder zwaar getroffen zijn, ons zullen steunen in plaats van andersom? Solidariteit, toch?
Toch?
Nou, dan gaan Italië, Spanje en Portugal ook gewoon hun mortaliteitscijfersopkrikken.
@Alco-de-Holist | 29-07-20 | 12:27: Daar waren ze drie weken geleden al voortvarend mee begonnen. Waarvan onze media gretig kond deed. Zo'n ramp joh, wat zich daar voltrekt.
Typisch een geval van net zolang aan een model sleutelen totdat de gewenste uitkomst er uit komt, fophef dus.
Burgerrechten inperken gaat nog eens heel groot worden in 2020. OK Boomer!
Vooral al die influencers en journalisten die er zo snel mogelijk een politiestaat doorheen lijken te willen jassen is zorgelijk.Mensen zijn in de veronderstelling dat een mondkapje goed is. Het is een bacterieluier waar zich afvalstoffen in opeenhopen. Daarnaast heb je geen vrije zuurstofcirculatie waardoor het zuurstofniveau in je bloed onder de gewenste waarde komt.
.. voordeel van al dat politieke Corona-gedoe is wel dat het klimaat zich intussen kalm hield.
Daar heb ik media en politiek al een hele poos geen drukte over horen maken. Heeft iemand het klimaat onlangs nog ergens ontmoet?
Zit het mogelijk in quarantaine om weer toe te slaan zodra de Corona-kracht afneemt? Rare vraag misschien, maar wij hebben het hier over politiek.
Men heeft een reden nodig om de burger centjes en vrijheden af te pakken.
Daarvoor wordt roulerend een thema gekozen en net toen klimaat aan de beurt was, kwam corona op bezoek.
Daarmee kwam een acute kans voorbij om op een ander thema centjes en vrijheden af te pakken en kan het klimaat even in de ijskast (ghe) totdat corona uit de mode is.
Meer sterfte door corona. Cijfers van de regering blijken geflatteerd. Dat wisten we toch al? Net zo als alle berichten van Rutte c.s. trouwens.
Halen we toch die Zweden in of is het dan weer anders?
De samenleving past zich aan op de mensen die het bangst zijn, en bezorgt iedereen een smetvrees dwangneurose.
Wij hoeven niet bang te zijn voor het virus? Weer wat geleerd.
@Wiebenick | 29-07-20 | 11:01:
Iedereen mag net zo bang zijn voor het virus als hij/zij/het zelf wil. Helemaal een vrij land zijn wij niet meer, maar die vrijheid krijgt iedereen gratis.
@Wiebenick | 29-07-20 | 11:01: als 98 procent er weinig tot geen last van heeft als ze het krijgen hoef je inderdaad niet bang te zijn. Angst is een keuze en slecht voor je gezondheid.
@Nehemia | 29-07-20 | 13:01: Ik ben niet bang om een ongeluk te krijgen, hoe groot is die kans nou, toch doe ik altijd een veiligheidsgordel om. En niet alleen omdat het verplicht is. Er komen ook niet veel mensen onder een bus, toch houd ik altijd gepaste afstand. Slecht voor mijn gezondheid? Dacht het niet.
Is er dit jaar een medisch wonder gebeurd? Helemaal geen griepvirus in het land geweest en dus ook geen mensen overleden hieraan?
Niet opgelet?
Die cijfers kunnen we ook nergens vinden. Bij toverslag verdwenen.
Moet je eens opletten als we volgend jaar massaal aan fijnstof sterven (oh nee dat deden we al). Sterft er niemand meer aan Covid. Dan is die Canard ook gaar.
de Jonge als corona minister in Frankrijk achter een fles rosé, daarom mijn app,
dat ik ernaast zat met 100% meer doden, is de schuld van Rutte die baseerde dit op de kennis van 50% had hij ook maar van Jaap van het RIVM. Enne.... Irma de oventolkster kreeg er ook maar kramp van in haar ellebogen en polsen, van al ons gedraai met cijfers. Maar van hieruit mensen adem rustig door, de burgemeesters onder leiding van hollebolle Brullende bruls lossen dit wel op. Tot dat ik in september met de flop app komt die ook maar voor 50% werkt net zoals de mondmaskers.
Ik snap de aversie tegen dat mondkapje in de trein niet. De treinen in NL zijn bijzonder slecht geventileerd. Wie regelmatig in de spits reist moet bekent zijn met de meur van een overvolle forensentrein die je op het perron tegemoet komt wanneer de deuren opengaan. En hoeveel erger dat is tijdens de wintermaanden en perioden met griep!? Die meur is lucht die door drie anderen is uitgeademt.
Ikzelf vermeed dat soort treinen altijd zoveel mogelijk, liep naar de voor of achterkant van de trein en zat liever op het koudere maar beter geventileerde balkon dan elders als het druk was.
Met een goed en correct gebruikt mondkapje kan je jezelf en anderen beschermen. Met een slecht gedragen (verplicht) mondkapje verspreid je minder rotzooi naar anderen. Ik vind het geen lastige keuze, een autogordel is niet altijd comfortabel maar toch doe ik hem op de juiste manier om terwijl ik me realiseer dat de enige reden dat het verplicht is, dat er koppige lui zijn die het blijven weigeren en het ambulance personeel betere dingen te doen heeft.
Hear, hear! Maar gezond verstand is zeldzaam dezer dagen.
En hoeveel besmettingen waren er in de trein voordat het niet-werkende mondkapje verplicht werd? Juist..
@Stevo365 | 29-07-20 | 11:17: Als jij een ffp2 op de juiste manier draagt beschermt het jouwzelf en anderen, de keuze om dat te doen maak je zelf, wat is daar zo moeilijk aan ?
Waarom moet er altijd iemand anders verantwoordelijk zijn voor jouw gedrag ?
Of je leert gewoon autorijden. Hoef je die gordel ook niet om. Groeten van een niet gordel drager.
www.anwb.nl/auto/kopen/occasion/goedk...
@Dirty-Harry44 | 29-07-20 | 12:18: U bent taxichauffeur?
@Dirty-Harry44 | 29-07-20 | 12:18: Iemand die goed kan autorijden onderschat het nut van de gordel niet en heeft de discipline die gewoon te dragen.
Zolang het virus nog niet bestreden kan worden met een vaccin is er gevaar.
Hoe groot dat gevaar is, is vooral afhankelijk van hoe men met de risico's omgaat.
Je kunt heel stoer meedoen met dat deel van de bevolking welke het allemaal wel gelooft en gewoon doet wat tegen de voorgestelde regels en adviezen ingaat.
Of, en dat lijkt mij gewoon redelijk, normaal en verstandig; neem de waarschuwingen, die we allang kennen, gewoon serieus, neem geen risico's. Die anderhalve meter wordt enorm uitvergroot als een onoverkomelijke zaak, en mondkapjes, die in zekere zin wel beperkte bescherming kunnen bieden, daar is ook wel overheen te komen, het is niet voor eeuwig.
Mij is de zaak duidelijk, daar hoeft geen wetenschapper of statisticus aan te pas te komen, ik hou mij en anderen zo veilig als mogelijk is.
Weet je wat helpt? Stop met het kijken naar die opruiende (NPO/NOS) TV programma's waar je geen spat wijzer van wordt.
Als ik je angstverhaal lees dan zie ik daar toch echt het MSM narratief in. Covid19=een hoax!!
hydroxychloroquine in combinatie met zink en azitromycine is een probate combinatie. We hebben de vaccinatie helegaar niet nodig.
Nog naar de cijfers van de economie gekeken?
Het komt ook geen seconde bij de paniekzaaiers en beleidsmakers op dat de maatregelen wellicht gewoon niet werken hè. Als zelfs in Duitsland, waar ze braaf de regeltjes opvolgen, het al oploopt dan zou je misschien eventueel nog een keer de boel kunnen overdenken. Maar nee, het komt door ons. Sowieso.
Maatregelen werken prima. IC's zijn weer bijna leeg. Is dat je ontgaan?
@RandyBiel | 29-07-20 | 11:05: dat is pas gebeurt toen ze bij Telstar IJmuiden een ander type kroket hadden ingekocht.
@RandyBiel | 29-07-20 | 11:05: Zou het seizoen ermee te maken kunnen hebben?
@Nehemia | 29-07-20 | 13:06: Nah, past niet in het narratief en klinkt trouwens veels te redelijk. Dus dat kan het niet zijn.
America's Frontline Doctors hielden niet alleen een persconferentie maar een summit van twee dagen in Washington. Hier de ochtend sessie crashrecovery.org/daily/27.07.2020/pa... en de middag sessie crashrecovery.org/daily/27.07.2020/pa... van afgelopen maandag 27 Juli. Breitbart was erbij, maar C-SPAN niet. De Breitbart facebook streaming haalde binnen een paar uur meer dan 15M kijkers.
Dat verhaal van die Nigeriaanse dokter was sterk. Lijkt me lastig om zoiets te acteren, dan zou ze wel een Oscar verdienen
Gezond verstand en de feiten..
Zouden de drollen dan nu toch eindelijk boven komen drijven..?
@Stevo365 | 29-07-20 | 10:44: deze arts gelooft dat gynaecologische problemen bij vrouwen komen doordat ze dromen van sex met aliens en en heksen dat maakt alles wat ze verder zegt niet heel plausibel
@Huwelijksgeluk | 29-07-20 | 11:20: maakt mij geen reet uit wat ze verder in haar leven uitspookt. De feiten spreken voor zich. 350 kwetsbare mensen, nul doden
Dat klopt en het is meteen weggehaald van Facebook en Twitter. Dat geeft te denken. Een ander geluid dan dat van de WHO wordt niet geduld.
@Huwelijksgeluk | 29-07-20 | 11:20: Wat een wappie inderdaad.
Ik constateer dat met de komst van een gemeen virus het aantal complotdenkers en antivaxxers significant is toegenomen. Om niet te zeggen virulent. Het virus hoor je niet klagen.
Hoorde via via ook een die doorgedraaid was. Begop op straat te verkondigen dat het allemaal complotten en leugens zijn.
Kwam sowieso al niet vaak meer buitenshuis, maar tgv. corona helemaal doorgedraaid.
Ik heb even gekeken, maar de journalistensamenvatting aan het begin kan zo echt niet. Sinds wanneer mogen statistici 'zekerheid' schrijven waar 'betrouwbaarheid' moet staan en is 'post hoc, ergo propter hoc' een acceptabele redeneertrant?
In de discussie van het rapport zitten ook een aantal van dat soort storende gevallen van 'jumping to conclusions' en het lijkt wel of er twee verschillende teams aan dit stuk hebben zitten schrijven: Meteen in de eerste alinea krijgen we een betrouwbaarheidsinterval van 8.500-11.500 voorgeschoteld met de panklare conclusie dat die mensen dus(!) allemaal zijn overleden aan corona. Om in alinea twee en verder te horen dat een een oversterfte van 9.000 'plausibel' is, de data onvolledig is, de modellen niet eenduidig zijn en verder onderzoek noodzakelijk is.
Ook leuk: weken 20 en 21 wijken af van de andere modellen, dus dat lossen we op door de verklaringskracht vanaf week 20 als 'weinig' te bestempelen. Zijn we daar ook vanaf.
Neuh, ik ben best eens dat corona heeft gezorgd voor een uitzonderlijke piek in sterftegevallen, daar hebben we het CBS niet voor nodig, maar dit stuk is zwaar onder de maat. Dit is gewoon een egorapportje van een statisticus met scoringsdrang die denkt dat ie arts is. Proefwerk dat denkt dat het vakwerk is, moet gewoon over worden gedaan.
Alle oversterfte wordt toegeschreven aan corona. Dat is lachwekkend en gebaseerd op niks. Artsen moeten de oorzaak van het overlijden vaststellen en verklaren en dat zou dus achteraf redelijk goed te meten moeten zijn. Alleen: in deze periode is er amper gestest - dus zekerheid nul komma nul.
Dat komt doordat de meeste journalisten een lichtgewicht alfa-opleiding hebben genoten. Dan is eenvoudige statistiek al te moeilijk.
Plausibel verhaal van het CBS.
Het CBS springt graag bij om wat angst te genereren. Dat dezen ze al eerder. Toen kwamen ze met cijfers op de proppen puur op vermoedelijke aannames.
Stand van zaken
"In de week van 9 tot en met 15 juli 2020 was de totale sterfte in Nederland niet verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 2.529 sterfgevallen gemeld, gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.408 en 2.715 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 8."
Wie kan mij uitleggen dat die 8 sterfgevallen de huidige waanzin rechtvaardigen?
Welke waanzin? Een beetje afstand houden en een kapje op in het OV?
@The_iron_boar | 29-07-20 | 10:30: De definitie van waanzin is aan inflatie onderhevig.
@The_iron_boar | 29-07-20 | 10:30: + kapot maken van de economie.
@UpdateAvailable | 29-07-20 | 10:40: Welke economie? De Italiaans of de Spaanse?
@UpdateAvailable | 29-07-20 | 10:40: Alle landen nemen maatregelen dus dat geldt voor iedereen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:33: En aan subjectiviteit. De verwijten vliegen over en weer, maar het gaat mij te ver om mensen die bijvoorbeeld om voor de hand liggende redenen de leisure & pleasure branche voorlopig links laten liggen van waanzin te betichten. Ik heb sterk de indruk dat klantverlies de meeste wind in de zeilen blaast van clubs als Viruswaanzin en de sterkste aanjager is van scepsis over adviesorganen van de overheid (hoewel statistieken sowieso altijd kritisch moeten worden bekeken en er gewaakt moet worden voor 'u-vraagt-wij-draaien' mechanismen).
Dat kan niemand uitleggen. De maatregelen waar ze om zitten te schreeuwen rechtvaardigt totaal niet realiteit waar we in zitteen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:50: Als andere landen bepaalde stappen ondernemen is dat nog niet maatgevend of het werkt.
Ok nu ben ik geen wetenschapper maar ik vraag mij toch ten zeerste af hoe het kan dat de gemiddelde leek dit al maanden wist en dit nu pas officieel medegedeeld wordt. Net zoals allang bekend was dat aerosollen gevaarlijk waren ook verder dan 1,5 meter, mondkapjes wel degelijk helpen bij het indammen van overdracht en het geen gewoon griepje was. Ik las die berichten in februari en maart al. Nederlandse wetenschappers zijn stronteigenwijs en willen alles eerst zelf 33x gecheckt hebben voordat ze de juiste beslissingen nemen. Bij risicobeoordeling moet je bij gebrek aan valide informatie anticiperende beslissingen nemen op basis van de informatie die je dan hebt. Nederland koos keer op keer voor de bagatelliseerde 'komt wel goed' weg met een oversterfte van 8000 tot 12000 als gevolg. Hoe kan het dat tot op de dag van vandaag daar nog niemand verantwoordelijk voor is gehouden? Ik voorzie al dat er straks een parlementaire enquête komt en iedereen wegduikt achter elkaar net zoals na de kredietcrisis gebeurde. Dit incompetente leiderschap waarbij vooral de economie leidend is is schadelijk voor de algehele volksgezondheid!
Dit is wel vaker in het nieuws geweest. Beetje opletten
Maurice de Hond werd verweten dat een statisticus geen viroloog moet spelen, maar ondertussen spelen virologen, epidemiologen en longartsen zonder enige terughoudendheid de rol van statisticus, psycholoog, econoom, jurist en crisismanager.
Burgemeesters ook.
Dat er uberhaupt nog iemand in leven is in dit gekkenland.
En kijk naar de resultaten: wat een ongelofelijke puinzooi maakt het rivm er van. Zoek even de laatste blog van Maurice de Hond over de vermeende reproductiefactor van 1,4. Er klopt werkelijk niets maar dan ook helemaal niets van. En die informatie gebruikt Team Rutte bij het bestrijden van de crisis.
@Pr0fess0r | 29-07-20 | 10:31: Maurice en blogjes, ik zou niet alles serieus nemen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:33: Het zelfde moet (helaas) worden gezegd van rivm en cijfertjes. Is ook niet interessant voor een geschiedkundige. Zou je in het bedrijfsleven eens moeten proberen. Sta je binnen een uur op straat. En terecht!
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:33: De blogs van Maurice balanceren tussen aannames en goede onderbouwingen. Prima te gebruiken om je breder in te lezen
@Pr0fess0r | 29-07-20 | 10:45: Bij RIVM werken specialisten, Maurice is een amateur die in zijn vrije tijd wat aandacht aan Corona besteedt. In een eerder leven was hij ook amateur-detective en amateur-deskundige op het gebeid van IPad-scholen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:53: Oké dit is van het niveau "hydrochloroquine werkt niet bij IC patienten". Ik raad u aan een andere hobby te zoeken. Dit is zonde van uw tijd.
@Pr0fess0r | 29-07-20 | 10:57: Kuiffie heeft behalve hier ouwehoeren geen hobbies.
Het hele probleem wordt vanuit een monodisciplinaire invalshoek bekeken en dat is te gek voor worden. Als je de economie naar de gallemiezen helpt zijn de gevolgen niet te overzien.
@Nehemia | 29-07-20 | 13:17: Alle landen doen het zelfde qua economie, denk je echt dat Nederland een uitzondering kan maken?
Laten we beginnen om iedereen boven de 55 jaar met vervroegd pensioen te laten gaan. Goed voor de werkeloosheid en goed voor de publieke gezondheidzorg.
Ik zeg; Doen!
En heel slecht voor iedereen onder 55 jaar die dat allemaal moeten betalen.
U bent 56 ?
Ja laten we de mensen met de meeste kennis en ervaring allemaal naar huis sturen
Exactly.
De grote Rutte goochel show.
Ik ging gisteren met mijn vrouw naar een winkel. Bij de ingang stond een flacon met ontsmettingsmiddel.
Ik was er al voorbij gelopen, maar mijn vrouw loopt er naar toe.
Ik zeg: lekker, daar zit iedereen met zijn vieze handen aan!
Mijn vrouw duwt de hendel in... flacon blijkt leeg!
Afijn, bij thuiskomst ga ik mijn Handen Wassen.
Ik zeg tegen mijn vrouw: vergeet je niet je handen te wassen?
Zegt ze: "Dat heb ik al in de winkel gedaan. Met ontsmettingsmiddel".
Goed verhaal toch? Een dag uit het leven van Papa Jones.
Doorgaans zijn die hendels ook zo gemaakt dat je ze met de elleboog in kunt drukken
Daar is dat ontsmettingsmiddel dan toch voor, om de dood van je vingers af te boenen als je zo'n met dood besmette hendel aanraakt.
Dat zo'n winkel de dood verspreid door te verzuimen ontsmettingsmiddel in die fop fles te doen kan betekenen dat ze van hoger hand iets opgelegd hebben gekregen. Kan ook gewoon betekenen dat de winkelbediende het niet heeft opgemerkt en de onverschillige bezoekerts denken, na mij de dood.
@Diederik_Ezel | 29-07-20 | 10:15: ff kuchen in je elleboog dus volgens de richtlijnen.
@Peerkeoud | 29-07-20 | 10:26:
Oh wacht ja... dus je pakt de hendel met virusdeeltjes, en schakelt een paar seconden later de virusdeeltjes op je handen weer uit... mits de fles niet leeg blijkt...
Ja, ik dacht dus, laat lekker staan die fles.
Het beeld dat er nu met name jongeren van 20-40 ziek worden is logisch. Dit is het werkende deel van de bevolking die langzaam weer af en toe op kantoor verschijnen en wekenlang afstand hebben gehouden. Het feit dat nu maar 1% positief test zegt ook genoeg, want dus op elke 100 testen is er maar 1 positief. 99 dus negatief en die hebben wel klachten. Klachten zijn logisch want er is weer zo'n tiefusboom of plant pollen door de lucht aan het blaffen en omdat iedereen thuis zat en nu weer in de kantoor airco zit wordt iedereen verkouden. Het stigma is na de oproepen van diverse mensen op het laten testen ook weg, dus het hele beeld is volgens mij goed te verklaren. Niettemin denk ik gewoon dat je je ook niet als een mongool moet gedragen en we best kritisch mogen zijn naar mensen die echt alle regels aan hun laars lappen.
Het gedrag in de horeca kan inderdaad wel beter.
70+-ers met een zwakke gezondheid kunnen het leven laten. Het is helaas onvermijdelijk, het hoort bij het leven. En de kans dat zwakkere ouderen overlijden als er een zeer besmettelijk griepachtig virus rond gaat, is wat groter dan normaal. Niet leuk, maar we weten het wel. Beter accepteren dat de dood nou eenmaal onvermijdelijk is
Verander ook je naam even naar Fijn-dat-je-er-was
Kijk maar uit , want voor je het weet ben je een Nazi racist , ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk , want ook ik denk er inmiddels zo over .
Het gaat er steeds meer op lijken dat de regeringen in de wereld er misbruik van gaan maken tvv hun eigen rotte systeem .
Nu wil ik niet ontkennen dat het een klote virus is wat behoorlijk schade kan aan brengen maar man man man toch
Iemand van 70 kan zelfs met gezondheidsproblemen nog makkelijk op een aangename manier 20 jaar leven. Dat is waarschijnlijk langer dan dat je zelf op de aarde rond kruipt.
En dan toch tot je 67/68e werken?
En met het huidige arsenaal aan goed werkende medicijnen zowel voor in begin stadium gevorderde Corona patiënten ziet het er allemaal zeer rooskleurig uit.
Toch?
Laatst was hier een filmpje uit een actualiteiten programma waarin werd getoond dat de grafiek van stijgend aantal besmettingen van nu lijkt op die uit het begin. De grafiek in Zweden toont ook een gelijksoortig beeld van aantallen besmettingen in begin en nu, maar dan in spiegelbeeld.
Zie www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Zweden lijkt kwa populatiedichtheid meer op Nederland dan andere Scandinavische landen, dus er is een goede vergelijking tussen te maken. Quote: “with its larger migrant populations and dense urban areas, Sweden is actually more similar to the Netherlands and the UK than it is to other Scandinavian countries”.
Anders Tegnell, (de architect van de Zweedse reactie op het virus).
unherd.com/2020/07/swedens-anders-teg...
Aangezien Zweden dit bereikt heeft zonder maskers, bewijst dit dat maskers niet nodig zijn om de pandemie in te dammen.
De strategie van Zweden, geen lockdown, wel social distancing, is afdoende.
De reden dat het aantal besmettingen hier oploopt is omdat Zweden ging voor groepsimmuniteit, terwijl hier gezonde mensen thuis in quarantaine gingen. Die raken nu dus alsnog besmet.
Op de website van het RIVM met grafieken zie je dat er onder de 50, of zelfs 60 jaar oud er weinig overledenen zijn, het was beter geweest als die mensen niet thuis waren gebleven en alleen de oudere bevolking in quarantaine was geweest. Want als nu jongeren de grootste groep nieuwe besmettingen zijn gaan ouderen ook meer gevaar lopen door bv familiebezoek.
Zie RIVM grafiek “Aantal overledenen naar leeftijd en geslacht”.
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Een redelijk gelijk beeld als Zweden toont New York, het aantal nieuwe besmettingen daar is laag en al bijna twee maanden stabiel en neemt zelfs ondanks meer testen af. Waarschijnlijk is daar ook groepsimmuniteit ontstaan. In New York was wel een lockdown, maar het aantal doden per miljoen in New York City is meer dan vijf maal hoger dan in Zweden. Alles verliep daar dus gewoon een stuk sneller.
Zie www.worldometers.info/coronavirus/usa...
En www.nytimes.com/interactive/2020/nyre...
Het aantal besmettingen in zowel Zweden als Amerika is te laag voor groepsimmuniteit, uit eerste onderzoeken naar het aantal personen die al besmet zijn geweest blijkt dit ook.
Zweden heeft veel meer gedaan als alleen social distancing. Daarnaast heeft COVID ook voor jongeren mogelijk lang blijvende cardiovasculaire gevolgen (meer risico op hartinfarcten ed in de toekomst) jamanetwork.com/journals/jamacardiolo...
Zweden heeft nog LANG geen groeps immuniteit. En komt voorlopig nog niet in de buurt. De kritiek is van alle kanten enorm en ze hebben veel meer maatregelen moeten nemen dan ze in het begin hebben verkondigd. Als je kijkt wat ze nu doen is dat niet eens zo heel veel minder laks als Nederland doet.
@No_Code | 29-07-20 | 10:24:
Dat weet je niet, daar enkel mensen met klachten getest worden.
Een groot deel van de besmettingen verloopt vrijwel onopgemerkt (volgens de Ischgl studie van de medische faculteit van de Uni Insbruck zelfs 85%!)
Dus waarschijnlijk wél groepsimmuniteit.
@Onkel Bratwurstbude | 29-07-20 | 10:43:
Bedankt. Goede aanvulling.
Als ik zie hoe belabberd het op bijna alle fronten gesteld is de met de gezondheidszorg in Nederland ( helaas heb ik er de afgelopen 5 jaar veel mee te maken gehad en het allemaal van dichtbij gezien ) verbazen deze cijfers me helemaal niets .
Herd immunity wordt waarschijnlijk veel eerder bereikt dan tot nu toe gedacht. Zie o.a. het laatste artikel van Nic Lewis bij Judith Curry : judithcurry.com/2020/07/27/why-herd-i... , tussen de 7 en de 24 % afhankelijk van de samenstelling en beweeglijkheid vd bevolking.
Nederland staat qua kwaliteit van de gezondheidszorg op 2 in Europa, net achter Zwitserland.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:36: Dat zijn wel klinkende cijfers.
En ze zijn weer bezig, ons de burger, mentaal te masseren. Angst inboezemen.
The Manipulation of Human Behavior - Albert D. Biderman
Yep, is al 3000 jaar een verdienmodel.
Die komen weer terug als het Coronavirus is verdwenen.
Geloof er helemaal niets van . Daar zal fucking de jonge wel achter zitten. Of die andere gluiperige collega van justitie & schijn veiligheid.
Die ietwat fascistisch angehaugte hoogleraar neukt, zeker weten, ook met een mondkapje op, maar zonder condoom
Zouden beflapjes straks ook verplicht worden? Veiligheid voor alles.
Opeens weet je het: een mondmasker met UVC-ledjes erin.
Viruswaanzin is net als BLM: Vanuit een gevoel van onvrede en onmacht anderen betichten van wat je uiteindelijk juist zelf doet en ironisch blind zijn voor de naam van het beestje waarachter je in de optocht meeloopt.
Ik zie anders ook een aanzwellende kudde furieuze"dwarsdenkers", die doen alsof het virus niet bestaat, dat het allemaal één groot complot is, dat de overheid ons wil muilkorven en inspuiten met gemene rotzooi (hoi anti-vaxxers) om zodoende volgzame schaapjes te creëren... hé, dat lijkt ook wel waanzin! Misschien heb ik gewoon het licht nog niet gezien.
@Wiebenick | 29-07-20 | 10:22: Is dat niet precies waar die organisatie voor staat !?
@KlauwnBassie | 29-07-20 | 10:26: Dan zijn we het eens! Zij lopen van alles en nog wat op het beestje te projecteren, je kan het zo gek niet bedenken, maar owee als je der wat van zegt.
Hoezo überhaupt modellen?
Oversterfte = als het aantal gestorven mensen > normaal verwachte sterfte. (op basis van historische gegevens en niet modellen)
Dus een kwestie van doden TELLEN en afzetten tegen de verwachte sterfte.
Ik denk dat je dan ook moet kijken naar de oversterfte van landen met een goede gezondheid zorg en de landen met een kaal geplukte gezondheid zorg stelsel zoals in nederland.
@komtdatschot | 29-07-20 | 09:44: Klopt. Oversterfte kan ook komen doordat de ziekenhuiszorg voor niet-coronapatienten vaak onvoldoende was, waardoor mensen het leven hebben gelaten
Maar heeft men de ondersterfte die later optreedt wel meegeteld? Het lijkt er niet op!!
@komtdatschot | 29-07-20 | 09:44: Nederland hoort bij de top in Europa qua gezondheidszorg. Alleen het rijke Zwitserland scoort nog ietsje beter.
Een heleboel mensen die met spoed geholpen moesten worden, moesten wachten omdat de IC's destijds overvol was met als gevolg dat een x-aantal van hen overleden waren. Rutte had de IC capaciteit namelijk niet op orde. Die kun je ook bijtellen onder oversterfte.
@Nehemia | 29-07-20 | 13:28: IC-capaciteit is heel duur en wordt bijna nooit volop benut.
Het blijft gissen met dit soort bulk-data. In sommige jaren hebben we een flinke griepgolf, waardoor er ook hoge oversterfte is. Er wordt in dit periode standaard rond de 2000-3000 extra doden gerekend, t.o.v. zomer, omdat er altijd wel een griep is. Maar er zijn ook jaren waar de griep 5000 extra doden oplevert. Omdat er dit jaar Corona is wordt er in deze berekening eigenlijk aangenomen dat er een standaard griep is geweest, maar dat weten we helemaal niet. Als er een iets meer dan gemiddelde griep bij heeft gezeten, zeg 4000 doden door griep, dan zijn dat 1000-2000 doden die nu rekenkundig aan Corona worden toegeschreven. Staat wel tegenover dat als we een extra milde griep hadden dit jaar, je moet rekenen dat de CBS cijfers nu de Corona alsnog onderschatten.
Wat pas echt interessant zou zijn, is ook de cijfers met 97 en 99% zekerheidsinterval. Dan zie je pas hoe breed de curve onder de data is en hoeveel het 95% interval echt betekent.
In deze berekening wordt er van uitgegaan dat er helemaal geen griep is geweest; de grafiek met het berekende aantal te verwachte doden is helemaal plat.
@Muxje | 29-07-20 | 09:51: Het RIVM heeft ook een pagina met overzicht van verschillende griep seizoenen, en als je naar de periode week 50 2019 tot week 8 2020 kijkt, nog voor corona dus, zie je in vergelijking met andere jaren dat het aantal griep gevallen er uit ziet als een vrij milde griep dit jaar. Dus dat kan nog meevallen. Maar als je dan vergelijkt met bijvoorbeeld 2018/2019, wat ook een milde golf was, had je 2900 oversterfte (400.000 griep gevallen, 11.000 ziekenhuisopnames). In 2015/2016 had je een best grote epidemie, maar met een relatieg mild virus, 3900 oversterfte (1200000 gevallen, 6000 ziekenhuisopnames). Terwijl 2016/2017 en 2017/2018 weer hele heftige virussen had, met 7500 oversterfte (500.000 gevallen 6500 ziekenhuis) en 9500 oversterfte (900.000 gevallen en 16.000 ziekenhuis), respectievelijk.
Terwijl de ziekenhuizen de bouwmarkten afstroopte voor beschermende mondkapjes,stuurde de nep overheid een vliegtuig vol met beschermde mondkapjes enz enz naar China.
Was in februari als ik het goed heb.
Dat gegoochel met de cijfers en het weglaten van context moet ophouden, maar jah... bang volk is braaf volk...
Wat is het nieuws? De cijfers van oversterfte zijn niet anders dan eerder. Het enige wat veranderd is, is deze grafiek waarin niet de oversterfte ten opzichte van dezelfde week in andere jaren gerapporteerd wordt, maar ten opzichte van een met de natte vinger geschatte hoeveelheid "verwachte sterfte". Uit het rapport: "In de eerste tien weken van 2020 overleden gemiddeld 3 136 mensen per week (Figuur 2.1). Op basis van het dynamische regressiemodel zou de wekelijkse sterfte daarna langzaam gaan dalen als er geen corona-epidemie was geweest".
Aan dat laatste zinnetje moet natuurlijk nog worden toegevoegd: "... en er niet zoiets als griep zou bestaan". De jaarlijkse voorjaarsgriepgolf is in deze grafiek gewoon weggepoetst door een op basis van een raar model geschat aantal te verwachten doden, en de suggestie wordt gewekt dat de gehele oversterfte aan corona is toe te schrijven.
Blijft ook de rare suggestie staan dat het RIVM niet goed zou rapporteren. Dat terwijl het RIVM altijd duidelijk is geweest over wat ze precies rapporteren (het gemelde aantal coronadoden), en ze ook al maanden de cijfers over de totale oversterfte in hun rapport opnemen.
Dit ruikt niet naar een nieuw model. Dit stinkt naar politiek. Wat zit hier nu weer achter?
Natuurlijk is dit politiek. Is het vanaf het begin al geweest. Ze kunnen dingen doen waar ze anders moeilijk mee weg hadden gekomen. Zoals de enorme steun aan de eu. Hoeveel coronadoden heeft CZ en hoeveel steun hebben zij eigenlijk gekregen.
@Makemyday! | 29-07-20 | 09:37: dit doet mij denken aan het KNMI die het aantal hittegolven in de eerste helft van de vorige eeuw heeft 'gecorrigeerd'. Ik ben uiterst sceptisch geworden t.o.v. de planbureaus e.d. van de overheid.
Zo lang de pandemie nog gaande is, is elk nieuwsbericht over cijfers, mondkapjes, doden, besmettingen, medicijnen, vaccins en groepen mensen propaganda in het belang van de publicist. De oversterfte was in mei reeds bekend en destijds schreef ik al dat er minimaal 10.000 mensen zijn gestorven aan corona. Dat dat nu weer benadrukt wordt is omdat er weerstand is tegen de tweede golf en vele mensen schijt hebben aan de regels en de samenleving.
Het is blijkbaar niet aan den kuddemens besteed om een situatie in het hier-en-nu te beleven zónder anderen de eigen waarheid op te willen leggen. De situatie klein houden, bij zichzelf. Nee, iedereen is viroloog, deskundige en criticus.
Soit, daarom is een pandemie een pandemie: een massapsychologisch fenomeen in de vorm van een nieuw virus wat niet alleen de Nederlandse samenleving, maar mondiaal elke vorm van samenleven op zijn grondvesten doet schudden.
Ik noem dat evolutie. Een beetje aanpassen, in sommige weken een beetje veel. Anderen zien het liever als revolutie, zodat men een excuus heeft om zich asociaal, wantrouwend en egoïstisch op te stellen. Eigen keuze, maar niet komen huilen wanneer de realiteit u heeft ingehaald. De wereld wordt nooit meer hetzelfde. Leer ermee leven, of zwelg in uw cijfertjesgelijk.
Het Centraal Bureau voor Staatspropaganda zal er niet wakker van liggen.
Pandemie?
Da's bij de reguliere griep ook zo. Geen lokaal dingetje.
Dus Buzz woorden.
De wereld doet schudden? Dit flut virusje? Kijk eens naar andere ziekten.
Malaria
Dengue
Tuberculose
Cholera
Om maar even een paar te noemen.
@Is dit nog nieuws? | 29-07-20 | 09:28: Maar zoiets malaria komt in de meeste ontwikkelde landen helemaal niet voor. Hetzelfde geldt voor cholera en dengue.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:40: Open TBC kwam hier ook niet meer voor. Tot het werd heringevoerd door de passagiers van Timmermans Ferries....
Oversterfte geeft een goede indicatie van de dodelijkheid van corona, maar je moet dat wel compenseren met de ondersterfte die na een piek optreed, dan pas heb je een redelijk inzicht.
Precies. Net als die statisticus die verdronk in een rivier met een gemiddelde diepte van 1 meter.
@kwark001 | 29-07-20 | 09:23: of dat land wat ten onder ging aan gemiddelde instroom in week 32.
Gewoon klauwen wassen, kappie op bij binnen gaan winkel/tankstation whatever en klauwen desinfecteren bij verlaten toko. In Duitsland heel normaal. Had het kappie toevallig nog bij me en uit gewoonte deed ik hem op tijdens afrekenen tanken bij binnenkomst tankstation. Een heule hoop boze blikken. Snap die hollanders niet
Waarom handen wassen als je nergens aanzit?
@Is dit nog nieuws? | 29-07-20 | 09:22: ogen oren mond neus anus
Het is wellicht geen goed idee uw leasebak af te tanken met diesel in een tankstation waar een stel hipsters hun suiker- en lactosevrije latte macchiato op staat te nippen terwijl hun Nissan Leaf aan de laadpaal hangt.
@Slurfje | 29-07-20 | 09:24: met griep besmet en overleden door toilet gebruik in ziekenhuis...?
Klauwen wassen, kappie, whatever, toko, heule hoop. Mooi hoor. Populair ook.
Aha, je bent al geindoctrineerd met het idee dat een mondkapje bij een tankstation nodig/zinvol is.
"klauwen" zijn de grijpgrage handen van een Corona-politicus. Die zijn niet te ontsmetten, nog niet in een emmer bleekmiddel.
Vergeten in D te tanken?
@watergeus | 29-07-20 | 09:41: jup niet zo handig, en met 70 liter dure vergissing :/
"Uit gewoonte deed ik hem op". Dus je had hem met je vieze vingers dus al een keer afgedaa. En over tankstations gesproken: Daar was gisteren een madam met Duits accent, handschoenen en mondkapje op. Vraagt ze om een slof sigaretten: "Als ik maar geen corona krijg, longlkanker is niet zo erg"
Mag je trouwens al met een FFP2/FFP3 mondkapje in de OV zitten,of is dat nog steeds verboden door de nepoverheid?
Geen idee, als je maar wat voor je snuit hebt hangen is het goed.
Koffiefilter is prima, gaat om het symbool, niet of het helpt...
@matatwork | 29-07-20 | 09:25:
Nou,ik zei dat omdat het verplicht is om niet-medische mondkapjes in het ov te dragen.
@komtdatschot | 29-07-20 | 09:35: alsof iemand het verschil ziet...
@komtdatschot | 29-07-20 | 09:35: FFP2/3 is slechts een norm voor de mate waarin een mondkapje deeltjes filtert. Zegt niets over de al dan niet medische aard van het masker; het gemiddelde stofkapje van de bouwmarkt is ook FFP2
Een burqa daarentegen is niet toegestaan, niet omdat het het gezicht bedekt maar omdat het een verschil tussen de sexen impliceert.
Het grote voordeel van de Corona hysterie is dat de overheid ons nu legaal mbv de Corona App 24x7 in de gaten kan houden.
Gelul, de app is open source en verstuurt geen data aan de overheid. Google / Apple is een ander verhaal, maar dat wisten we voor Corona ook al.
@Predateur | 29-07-20 | 09:25: Wel jammer trouwens: Google en Apple hebben een protocol ontwikkeld waarmee contact tracing gedaan kan worden met volledige anonimiteit, want daar waren demense nogal op gebrand. En vervolgens zegt Google doodleuk dat deze functie op Android alleen werkt als je ook locatiegegevens aanzet. Waarmee ze al het eventueel vertrouwen in deze app op het spreekwoordelijke paard hebben gehesen, en het dier een flinke klap op de kont hebben gegeven.
Corona is en blijft voornamelijk een politieke ziekte. Het virus rechtvaardigt strenge ingrepen tegen de mensenrechten en in uw portemonnee.
Angst is macht. Angst is miljarden waard.
Bij jou is inderdaad alles een complot.
Het goeie nieuws is dat de demonstratie van Viruswaanzin op zaterdag 1 augustus is goedgekeurd. Voor de eerste keer. Dus er komt schot in de zaak.
Niet goedgekeurd - dat kan niet ivm het demonstratierecht. De demonstratie is aangekondigd en (nog) niet verboden. Klein maar belangrijk verschil.
Kan trouwens zomaar weer verboden worden als er een muziektent wordt neergezet of antifa en blm aankondigen tegelijkertijd (op uitnodiging) een demonstratie op het Malieveld te houden. Openbare orde en zo.
@piloot47 | 29-07-20 | 09:47: Laat ik het zo zeggen: de gemeente Den Haag heeft toestemming gegeven voor de demonstratie op 1 augustus. De vorige twee aangevraagde demonstraties werden verboden.
@grietmetgroenefiets | 29-07-20 | 09:59: Alle wappies verzamelen op het Malieveld.
@piloot47 | 29-07-20 | 09:47: Je vergeet de doorgesnoven agenten-provocateur-hooligan
Dit land is reddeloos verloren. De neergang in gang gezet door angstige, ruggengraatloze mensen. Week, soft en vooral deugend. Het symboliek van het offerfeest past hierbij. Als makke schapen lieten zij zich leiden naar het hakblok. RIP.
Het CBS komt tenminste wel zelf met een aanpassing.
En het aardige is wel dat ze deze gewoon publiceren.
En zo hoort het ook.
Vergeet niet dat er de laatste jaren flink bezuinigd is in de gezondheids- zorg.
Nou weet ik niet of dat ook in andere landen het geval is/was maar dat kan misschien verklaren waarom er zoveel mensen gestorven zijn.
Wat denk ik ook mee telt is dat nederland (en de rest)afhankelijk is van de medicijn industrie in China en India.
Ook dat heeft te maken gehad met de enorme bezuiniging in de gezondheid zorg want volgens mij draait er amper nog een pillen fabriek in nederland.
Men is natuurlijk gewoon bang dat het boerkaverbod geen stand houdt als mondkapjes verplicht worden. Die Moslim vrouwen waren achteraf best vooruitstrevend.
Moslim mannen bedoelt u?
Kunnen we dat niet gewoon doen? Alleen vrouwen mondkapjes en boerka's?
Sommigen van dat straattuig doet dat ook wel, vooral als er een camera bij is. Dan gaat het capuchon ver over het hooft en de rits helemaal naar boven.
Een boerka is ongetwijfeld heel effectief tegen de overdracht van corona. Essentiëel is dat de overheid (gelukkig) geen kledingvoorschriften kan doen, tenzij in een wet geregeld. Bij de boerka is dat gebeurd. Bij het mondkapje (nog) niet.
@Watching the Wheels | 29-07-20 | 09:17: allegralaboratory.net/wp-content/uploa...
Dan zou je sommige landen dus een verschil in besmettingsgraad moeten zien tussen mannen en vrouwen.
Na invoering van Rutte's maatregelen zijn meer mensen overleden dan ervoor?
k heb ook nooit begrepen wat het woord intelligent bij lockdown betekende. Wat is er intelligent aan een lockdown. Het bekte lekker voor Rutte en het stond wel stoer en hij suggereerde ermee een intelligente man te zijn. Wat een onzin zeg.
rutte's maatregelen? hij is op vakantie want ze liepen hem teveel voor zijn voeten, nee hij is lekker bij Macron in de kast aan de wijn
@Therapietje | 29-07-20 | 09:22: Dat 'intelligent' was bedoeld als sneer naar Baudet en Wilders, die om een kort durende radicale lockdown vroegen om de gezondheidszorg in NL de tijd en gelegenheid te geven zich voor te bereiden op wat er volgens hun (terecht) aankwam. Rutte vond dat zinloos en overtrokken en kwam met zijn 'intelligente' lockdown, die de deur naar ons land (Schiphol!) wagenwijd open liet staan.
Intelligent.
@piloot47 | 29-07-20 | 09:37: Ok duidelijk. Het was inderdaad reuze intelligent. Maar de nabestaanden van al die extra doden zullen vast op hem stemmen.
De modellenbakkers van het CBS zitten op hetzelfde lage niveau als de modellenbakkers van het RIVM. En daar is het regeringsbeleid van de overheid op gebaseerd.
Is dat erg? ja, het verschil kan zo groot zijn dat het beleid als tang op Dirk slaat.
Muilkorfplicht
Covid-19. Onder alle berichten vanaf maart staan dezelfde reacties. Het begint nu weer opnieuw. Weer dezelfde reacties onder de berichten en dat zal de komende maanden ook wel weer zo blijven gaan.
Hoe kunnen de meningen over iets zo enorm verschillen? Dat vraag ik mij oprecht af.
Da’s natuurlijk heel simpel. Of het loopt je dun door de broek of niet.
Nu nog even wachten op de duiding waar al die niet geregistreerde corona doden zijn gevallen.
Die kwamen de falende Mark en Jaap niet zo goed uit op dat moment.
Maar als hij straks terug is van vakantie gaat hij ons prijzen dat we het allemaal SAMEN zo goed gedaan hebben en stijgt hij weer snel in de peilingen.
Omdat er in een aantal landen lokaal mondkapjes in de publieke ruimte verplicht zijn storten de NL media zich erop. Eindelijk kunnen ze het weer over corona hebben. Er gebeuren uiteraard veel andere zaken in de wereld maar corona hapt zo makkelijk weg. Kijkcijfers gegarandeerd.
Een week lang masseren de media de massa om vóór mondkapjes te zijn, vervolgens houdt 1Vandaag een opiniepanel en wat blijkt? De meerderheid wil mondkapjes. Wat een logische conclusie na je eigen gemanipuleer. Een selffulfilling prophecy.
Nog even en de politiek geeft toch maar toe aan de wil van de beïnvloede meute. Loop je dan met je nutteloze niet-medische smoelendoek.
www.youtube.com/watch?v=2dPaVk4G1jg
Als Unilever en Shell zeggen dat mondkapjes nodig zijn is Mark morgen om.
Wel raar dat het half bedekken van je gezicht ineens in strijd is met de grondwet omdat het inbreuk maakt op je recht op privacy.... of ben ik de enige die dat bijzonder vaag vind?
Ja.
Boerka?
Op naar het kabinet Baudet 1.
Tuurlijk niet.
Links.
Die grachtengordel gaskraan draaiende fluitketel moet ver, heel ver buiten de politiek blijven.
Hoeveel oversterfte zou er geweest zijn ZONDER corona.
Momentje, pas even de rekenmethode aan.
Het goede nieuws.
Het virus kan niet tegen de zon.
BzH.
Hier is het warm en Covid rukt op.
De oorzaak van doodgaan is geboren worden. De rest is gelul.
Zo denk ik er ook over. En je moet het gelul niet al te serieus nemen.
Zo kan je het ook bekijken.
Had die vrouw maar van die Verboden Vrucht afgebleven, dan had ze nooit hangtieten gekregen.
@Quib | 29-07-20 | 09:06: en de angst voor doodgaan geeft Religie en religievandevrede
@Hallalieheliaal | 29-07-20 | 09:11: Hoe weet een slang nou dat appels lekker zijn?
Ging Eva niet muizen eten?
Baggitalisering van Corona is echt een probleem en het virus is serieuzer dan hier in de comments staan. Waarschijnlijk zijn het de verzwakten die sterven en paar jonge mensen met genetische aanleg. Er wordt alleen niet gekeken naar een hele nieuwe generatie chronisch zieken die zullen ontstaan. Covid-copd’ers en andere secundaire aandoeningen. Het veroorzaakt ook stolsels in organen en potentieel kan elk orgaan geraakt worden. Ik ben niet lichtzinnig over dit virus
Gold dat gebrek aan lichtzinnigheid ook maar voor je gebruik van de Nederlandse taal...
Wat is dat toch de laatste maanden met Zwitsals die semi-intellectueel willen overkomen?
Wat een rampspoed. De zondvloed is niks vergeleken bij corona.....
Oh, wacht....
Persoonlijk vind ik baggitalisering wel een mooi woord.
@Antiquerulant | 29-07-20 | 09:07: Ik ben het ook niet met Platypus eens. Maar dat gezeik over taal vind ik zo er niet toe doen.
@Wc-kip | 29-07-20 | 09:08: Gaat prima! Dit straalt heel veel 'semi' uit. Ik ben er ook zo een. Soms lees ik een comment van mijzelf terug en dan denk ik 'Leptob, Leptob, Leptob toch, kon het nog fouter?' Ik geef de schuld aan het kleine invoerveldje waardoor ik overzicht van de door mij ingevoerde tekst mis. Heb ik nu een aandoening?
@Wc-kip | 29-07-20 | 09:08: Outch! Toegegeven, de comments van jou en Antiquerulant komen wel aan. Misschien daarom ook niet volledig onwaar. Incasseren hoort er bij. Even terug on-topic. Het is natuurlijk makkelijk praten op Geenstijl door beetje anti-overheid of anti-whatever te spammen. In dit geval wil ik alleen de nuance aanbrengen dat ik wel iemand ben die dit virus serieus neemt omdat het niet alleen om sterfte gaat. Ook gezonde mensen kunnen vieze levenslange complicaties oplopen. De economie hoeft er niet voor platgelegd te worden, maar een conservatiever gedrag in de openbare ruimte is misschien al voldoende om het virus niet weer opnieuw te laten opkomen.
@Atheist-Priest | 29-07-20 | 09:22: Net zoals cijfertjes. Wat maakt het toch allemaal uit hè? Doe maar een lettertje, of een cijfertje.
@Leptob | 29-07-20 | 09:25:
Tip. Rechtsonderin het invoerveldje even het schermpje uitrekken. Het is net windows...
@Wc-kip | 29-07-20 | 09:08: RIVM-trollen. Ik kan het niet anders duiden...
@Bijtendehond | 29-07-20 | 10:44: He viruswappie, je mag binnenkort demonstreren op het Malieveld.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-07-20 | 10:46: Zei de geenstijl-wappie genaamd Bruxellis est parva In Summis Montibus
Ik ben corona moe. Is daar ook een pilletje voor?
oxazepam
@nope | 29-07-20 | 09:06:
lol
Els Borst wilde in haar tijd een pilletje legaliseren, misschien is dat wat?
@nope | 29-07-20 | 09:06: Haldol helpt ook, bij voorkeur wegspoelen met een goede slok jonge klare...
Uw caps lock doet raar. Die springt zomaar AAN of uit.
@Papa Jones | 29-07-20 | 09:03: ik gebruik geen capslock. U bent abuis.
Tachtig procent op het NOS journaal gaat over coronna. Er is verder geen enkel nieuws meer denk ik.
jawel op Foxnews, waar antifademocraten Barr proberen te fileren, maar alleen in eigen voeten schieten
Er zijn zovelen gestorven aan onderliggend lijden.
Wanneer trekt de CBS die af van het resultaat?
Zonder Corona hadden ze iets langer geleefd, daarom doen ze dat niet
@laurentius | 29-07-20 | 09:10: klopt. Dan was de oversterfte gewoon uitgemiddeld over de rest van de grafiek.
Bijna niemand gaat dood aan Corona, mensen sterven wel met corona. Dat zijn twee heel verschillende zaken maar als je dat eerlijk vertelt luisteren de mensjes niet.
@Atheist-Priest | 29-07-20 | 08:58: koekoek
Slap gelul in de semantische marge, niemand die aan of met een auto-ongeluk sterft. Mensen sterven *als gevolg van* een auto-ongeluk, *of als gevolg* van hartfalen veroorzaakt door een auto-ongeluk.
Hoe is dit anders wanneer iemand sterft *als gevolg van* hartfalen veroorzaakt door coronavirus. Dat nog nooit iemand aan aids gestorven is betekent niet dat het geen ernstige en gevaarlijke pandemie is.
@KlauwnBassie | 29-07-20 | 09:16: mensen sterven aan hartfalen. Corona? Longen? Hart?
@KlauwnBassie | 29-07-20 | 09:16: precies dat. Maar je blijft deze discussies houden. Cijfers worden tegenwoordig in ieders voor en nadeel gepresenteerd en vooral geïnterpreteerd. Iedereen heeft gelukkig een eigen mening, maar dat is niet hetzelfde als er ook verstand van hebben.
Ga je al snel krijgen als het personeel in verpleeg/zorg/ thuiszorg/ tehuizen zonder enige bescherming de oudjes moeten verplegen.
Vergeet niet dat de oudjes juist de meest kwetsbare groep is in de samenleving.
En wat was de oplossing van het tuig in den haag.
We isoleren de oudjes,laten geen bezoek meer toe en we laten de oudjes gewoon verrekken op hun kamertjes.
Totaal geen respect voor de oudjes die mede het land hebben opgebouwd.
En het leverde direct geld op.
Konden ze weer andere leuke dingen mee doen zoals bv de instroom op gang houden.
Zomerreces.
En nu voor de griep dezelfde methode!
maar stel ik weeg 200kg en ik rook, en daardoor heb ik suikerziekte, en daardoor verminderde weerstand en slechte longen, en krijg een flinke longontsteking, en dan in de wachtkamer van de eerste hulp krijg ik nog Corona en dan sterf ik. Ben ik dan gestorven aan obesitas of aan corona of suiker, of roken, of longontsteking?
Aan het syndroom van Asha.
Droeg u een mondkapje op het moment van sterven?
precies dit
Iedereen sterft aan hetzelfde: Zuurstof tekort in de hersenen. Hoe snel je dat oploopt is lastig te bepalen, maar het schijnt dat je daar wel zelf enige invloed op kan hebben.
U bent gestorven aan ongezond leven, en dat was uw eigen keus.
En en en je was 83 jaar....
@Hallalieheliaal | 29-07-20 | 09:16: en en en je moest nog naar de bouwmarkt
Nou, deze dan maar, die inmiddels van youtube is gecensureerd.
Verder weet ik het dan ook niet meer met deze corona(maatregelen) hoax:
www.brighteon.com/3571f9ae-ec43-4254-...
De verwachte sterfte is gebaseerd op een volledig vlakke lijn. In dit model is dus elke griepgolf een afwijkende ramp van epische proporties. Toch is er eigenlijk elk jaar wel sprake van een griep/coronagolf. Niet elk jaar is deze golf even heftig, maar hij is er wel elk jaar. De oversterftegolf van 2020 is redelijk stevig, maar ook niet echt bijzonder aangezien je slechts 2 jaar terug hoeft te gaan (2018) voor een vergelijkbare oversterfte golf.
Hugo the Young? Roflol.
Sinds wanneer worden achternamen vertaald? Of is Nederland inmiddels al te klein voor deze geweldenaar en wil hij zich nu internationaal profileren?
Zo zullen er ook tal van overledenen onder de Corona-doden geschaard zijn zonder dat Corona de echte doodsoorzaak was.
Het verschil tussen overlijden AAN Corona en overlijden MET Corona.
Volgens jou redenering is aids geen gevaarlijke pandemie omdat er nog nooit iemand aan overleden zou zijn....
Hou nou gewoon op met je woordspelletjes
Rutte wilde juist dat het grootste deel van de doden in zorginstellingen niet als corona doden meegeteld werden.
Dus niet roeren in een emmer stront.
@KlauwnBassie | 29-07-20 | 09:21:
Het zijn geen woordspelletjes, het is aantonen dat dit soort cijfers naar believen wordt gemanipuleerd en gemasseerd.
Die zogenaamde meerderheid die een mondkapjesplicht wil, kunnen ze gewoon dragen. Ik zal ze niet tegenhouden. Maar leg je eigen waanideeën niet op aan andere mensen.
Hear hear. Niemand kan en zal mij verplichten om buiten een gezichtsbescherming op te leggen. Niet in de vorm van een boerka, of nikab als ook een mond/neus!kapje. Kom maar op handhavers!
Precies dit. Het begint op religie te lijken. Zo ongeveer als alles in deze tijd op religie begint te lijken. Je moet dit, want anders dat dus.
Laat een mens zelf bepalen hoe en wat graag.
Ik zet de mondkapjes wel op. Niet om me zelf te beschermen, maar ik wil mijn fijne medemens niet bevuilen met mijn uitademrotzooi.
De sociale druk zal enorm zijn. Vergeet de mainstreammedia niet. Die gaan dat 24/7 rond toeteren. Nu het kapje, straks toeteren ze de vaccin naar binnen. En van wie is die media eigenlijk? wie zijn de eigenaren en wat zijn hun belangen?
@Atheist-Priest | 29-07-20 | 09:01: Hun belangen zijn de burger afhankelijk maken, zodat ze zich koest houden.
@Peerkeoud | 29-07-20 | 08:59: ik vind jouw stelling "Laat een mens zelf bepalen hoe en wat graag." nogal kort door de bocht. Je leeft in een samenleving en hebt dus te doen en laten wat daarin als regels worden gesteld. Dus als er een mondkapjesplicht komt, is het niet aan een mens zelf te bepalen of die dat wil. Zou een mooie boel worden dan.
Lekker in het OV zitten bij een paar hoestende en niezende kinderen.
Nee hoor die hoeven geen mondkapjes op, want kinderen kunnen corona niet verspreiden....
Totaal gestoord.
Alle griepgevallen zijn medio maart opeens uit de cijfers verdwenen. Was nog nooit eerder gebeurd. Toen was opeens alles COVID-19. Dat terwijl de PCR test de aanwezigheid van alle coronavirusdeeltjes aantoont, niet alleen COVID-19. Dat CBS nu alle oversterfte wijt aan COVID-19 wijt is een gefabriceerde leugen.
En een zorginstelling waar een 30 oudjes in twee maanden tijd overleden zijn en er twee of drie geregistreerd met corona is gewoon toeval.
@likdoorn | 29-07-20 | 09:33: Nee, dat is geen toeval natuurlijk. Maar 100% van alle oversterfte toeschrijven aan COVID-19 (terwijl de gemiddelde oversterfte elk jaar ca. 2500 is) is natuurlijk onzin. En dat probeerde ik wat te duiden.
Modellen. Ooit gewoon lekkere wijven. Nu maken ze ons kapot
haddem | 29-07-20 | 08:48,
Das niet helemaal waar,
nl.wikipedia.org/wiki/Walter_Model
Als iedereen nou gewoon even normaal doet en een beetje meewerkt, dan behouden we onze vrijheid binnen de grenzen die een pandemie stelt.
MickeyGouda | 29-07-20 | 08:45,
Ik loop al maanden door te werken, zoals vele anderen, geloof me, men ( steeds meer mensen, wat jij vraagt ) doen het niet en houden geen rekening met elkaar.
voorts vind ik de Regering in deze ook echt geen goede voorbeeld geven, de grenzen blijven open ?!
En zijn zelf op vakantie ?!!!
Dan geef je als leiding van dit land toch een behoorlijke verkeerde signaal af.
Waardoor dit voor bepaalde mensen een signaal kan zijn, dat het wel " meevalt", laten we het hopen ?!
Maar ga er niet vanuit, voorlopig zijn er heel veel doden hierdoor gevallen.
Wacht gewoon een jaartje met vakantie mensen, hoe moeilijk kan dat zijn ?!
Afwachten Mickey, meer kunnen we nog niet doen.
Aan die waanzin meewerken is niet normaal ,maar ga gerust de hele dag met een mondkapje lopen .
@Bad - Casey | 29-07-20 | 09:02:
Ik voel me nu een enorme hypocriet, Casey, want ik ga zelf ook. Met eigen vervoer, hooguit twee stops onderweg, met mondkapje en afstand, naar een rustige camping in de natuur met eigen sanitair. Als ik thuis ben kan ik namelijk geen weerstand bieden aan de zorgvraag en die is continu en alom. Daar doe ik mijn gezin vaak mee tekort. Twee weken dragen we het over en dan kunnen we er weer een jaar met frisse moed tegenaan. Hopelijk vergeef je het me. ;-)
@Modi | 29-07-20 | 09:14,
Volgens mij wordt dit niet hier gezegd en u vult dit zelf in.
Gewoon niet lopen kleffen, knuffelen, schreeuwen, begroetingen met zoenen en probeer afstand te houden.
Als iedereen nou gewoon even normaal doet en een beetje meewerkt, dan behouden we onze vrijheid binnen de grenzen die een dictatuur stelt.
@piloot47 | 29-07-20 | 09:20,
Precies, weet ook even niet wat erger is, COVID19 of zij met macht die hieruit misbruik van willen maken om meer macht te kunnen verkrijgen ?! ( middels enge wetsvoorstellen )
@piloot47 | 29-07-20 | 09:20:
Voorlopig kunnen we overal gaan en staan, kunnen we recreëren, genieten van de horeca, naar pretparken en musea. Ik zou zeggen: praat eens met een bewoner van een verpleeginstelling. Daar is vooralsnog écht geen vrijheid.
@MickeyGouda | 29-07-20 | 09:20,
Ik volg het even niet ?!
Ik bedoel dus, " niet naar het buitenland op vakantie gaan " , meer niet ;)
@MickeyGouda | 29-07-20 | 09:25,
Er lijken idd wat dit betreft toch wel parallele universums hier aanwezig te zijn ?!
@Bad - Casey | 29-07-20 | 09:33:
Psssttt, BC, die camping is in FR. *rent hard het draadje uit*
@MickeyGouda | 29-07-20 | 09:45,
Aaaahhh, FankRijk dus, ghehehe.
Friesland kan ook ;)
De wereld is één groot algoritme geworden, wie betaald krijgt de model berekening die het wenst.
"China reports most coronavirus cases since April"
www.aljazeera.com/news/2020/07/china-...
Overigens zullen in Nederland pas na het weekend nieuwe maatregelen komen. Eerst effe vrijdag bij mekaar klieken met het slachtfeest.
Zal wel meevallen.
Sinds wanneer geloven we weer nieuws omtrent COVID-19 dat uit China komt?
Stond er in de divibase niet iets diversers dan deze oude witte man?
Er gaan 4 x zoveel zwarte mannen dan blanke mannen door dat racistische virus.
Het zou een ernstige tegenslag zijn voor de politiek en de marxisten op de universiteiten wanneer Corona zich terugtrekt.
Angst is nodig om draconische wetten tegen de bevolking te rechtvaardigen. Kan dit virus niet met een sprayflesje verspreid worden.
Als het coronaverhaal klaar is gaan ze weer verder met CO2, stikstof, pfas, neerslagtekort, institutioneel rascisme, etc. Ze weten altijd wel een of andere crisis te verzinnen om de schaapjes in de goede richting te duwen.
@Antiquerulant | 29-07-20 | 08:53: De tegenbeweging wordt steeds groter hoor, steeds meer mensen, en ook een paar bekenden, spreken zich kritisch uit over zaken. Dat de Media, Incl GS en dochter Nieuwnieuws die mensen dan wegzet als "wappie" zegt weer genoeg.
@ikworstelengadouchen | 29-07-20 | 08:56: ik heb die indruk ook (inclusief die over GS, via ik ook veel aan gehad heb aan nieuwe interessante links naar andere inzichten). Maar ik vrees dat de doorbraak nog wel even door moet groeien om tegengeluid te geven). Maar nogmaals, er worden meer mensen wakker, of beter durven zich te uiten (zelfs insiders en zo).
Anesthesist Jan Beute zou enoximon graag breder –binnen en buiten Nederland– willen inzetten tegen corona en astma. Dat dit niet lukt, is volgens hem vooral een geldkwestie. „Het middel is eigenlijk te goedkoop. De farmaceutische industrie is er daarom niet in geïnteresseerd. Als ik het middel aanbied aan een grote farmaceut, kan het zijn dat deze het op de plank legt en verder gaat met een ander, duurder middel dat meer oplevert.”
Zelfde met Hydroxichloroquine hoor, het draait allemaal om de centen, niet om levens. En dat je van ene Vaccin niet rijk wordt zal misschien wel, maar wat als je dat vaccin vaker moet hebben? of wat als de bijwerkingen weer medicijnen nodig hebben? Mijn straatje gaan ze maar voorbij met dat vaccin, laat de schaapjes maar geent worden.
En valsartan: www.hartstichting.nl/wetenschappelijk...
En nog meer: www.scientias.nl/meer-dan-twintig-med...
Heel de wereld plat voor een grieppie.... blijft maar doorgaan. Iedereen lekker symbolisch muilkorven zodat iedereen nog banger wordt. Lekker tweedeling zaaien, angst, afhankelijkheid, verplicht dit en verplicht dat. Demonstraties hier en BLM daar, Blanke ras moet dood, zwarte piet moet weg, beeldenstorm, klimaat gekte, Massa immigratie, EU waanzin en ga zo nog maar even door.
Het is allang oorlog mensen, zeg maar dag tegen het oude Nederland want dat komt niet meer terug.
Zolang de mensen te vreten hebben en geld als water komt er geen oorlog. Het gaat gewoon te goed om de straat op te gaan en te vechten. Het plannen van de volgende vakantie, wat te doen met het spaargeld, waar gaat het kind een leuke studie volgen, wanneer gaan we naar die nieuwe eettent en wordt het niet tijd om naar een grotere woning uit te kijken met die lage rente zijn de vragen die achter de ramen van uw buren worden gesteld.
Even volhouden nog, hou je aan de regels, dan is alles straks weer normaal! Het vaccin komt ons redden..
@paulis | 29-07-20 | 09:04: Straks. 2030.
@piloot47 | 29-07-20 | 09:23: Ik denk dat ze weer zijn overgestapt na de oude naam, agenda 21. Want in dit tempo is de hele agenda volgend jaar al uitgerold..
Waarom schatten ze het en tellen ze het niet?
Omdat er niet genoeg getest werd. Mensen zijn dus overleden met corona-klachten, maar tellen niet mee als corona-doden omdat ze niet getest zijn.
Niet iedereen met corona-klachten heeft ook echt corona.
Dus het blijft schatten.
De jeugd en den allochtoon hebben volledig schijt aan de commie cough. Hoesten en proesten elkaar vrolijk in de bakkes bij elke gelegenheid wat ze krijgen. De enigen die bang is voor de Wuhan flue is de 30+ belastingbetalende witmang. Nee de China flue gaat niet weg en leer er maar mee leven. Want die mondkapjes zijn er om het belastingvee in bedwang en godsvruchtig aan de staat te houden. Niet omdat het virusje daarmee verdwijnt.
Over 3 maanden verzinnen ze weer iets anders.
Mr.Crowley | 29-07-20 | 08:43,
Dat China betrouwbaar is, zoiets ?!
@Bad - Casey | 29-07-20 | 08:48:
Nee, dat er nog meer geld naar Italië moet.
Of iets met de sinterklaas intochten in december.
@Mr.Crowley | 29-07-20 | 08:53,
Beste, het was ook sarcasme van mij uit.
Maar dat zou ook zomaar kunnen, alles is mogelijk.
@Bad - Casey | 29-07-20 | 09:07:
De witte kerst wordt afgeschaft?
@Mr.Crowley | 29-07-20 | 09:09,
En Barry White ook ?!
@Bad - Casey | 29-07-20 | 09:12:
Barry White wordt Barry Black.
@Mr.Crowley | 29-07-20 | 09:16,
Maar dat was hij toch al ?!
Toen ik in tijde van lockdown (19 maart rondom) van Portugal naar NL reedt met de auto werd ik in frankrijk staande gehouden. Ik kreeg zowat slaags toen ik zei "Ja maar corona ..." - ze werden piswoest op de naivitet van mij met dat er zoveel doden de laatste paar weken waren gevallen in de bewuste regio en ik dat niet af kon doen als een griepje.
Die lui hebben gelijk. In Spanje hebben ze een ijsbaan omgetoverd tot mortuarium omdat ze het aantal doden gewoon niet meer verwerken konden. En in nederland is iedereen strontverwend terwijl we er zo snel vanaf kunnen zijn door allen ff mee te werken, kapjes op en 1.5 m afstand houden voor een maand of 2.
Moet je dan eens opletten hoe het dan met het aantal geinfecteerde en doden is.
Verder alles goed?
Ijsbaan weet je waarom?
Omdat het bureaucratie is.
Voorheen was het de bedoeling dat zodra er iemand overleed, het overlijden werd geregistreerd in het burgerlijk wetboek. Vervolgens werd door de lokale autoriteiten na minstens 24 uur een begrafenisvergunning afgegeven. Hierdoor kon een overledene dus niet binnen deze 24 uur worden begraven.
There are lies, damned lies and statistics.
Dit wisten we al en daar is het RIVM ook altijd open over geweest. Zij hebben alleen de aantallen gedeeld waarbij het ook echt vast stond dat het om Corona ging en hebben ook telkens gezegd dat het werkelijke aantal hoger ligt. Het daadwerkelijk aantal doden berekenen is een stuk ingewikkelder.
Maar goed, gelukkig is het maar 'een griepje' volgens de gekkies.
Er zijn slechts 70 mensen overleden aan het virus, de rest met het virus. Bron: RIVM. Het is een zeer mild virus, waarvan 98% van demense geen of nauwelijks last heeft en gewoon geneest. Het is niet 'het is maar een griepje', maar 'het is milder dan de griep'.
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 08:42:
U overtreft de gekkies!
Ik blijf een aanhanger van Maurice de Hond.
@antonconstandse | 29-07-20 | 08:57:
Ik ook. Maar wat heeft dat hier mee te maken?
@Papa Jones | 29-07-20 | 08:50: Klopt, maar gekkies hebben per definitie geen ongelijk. Net als dat niet-gekkies per definitie niet altijd gelijk hebben.
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 09:06: Jij hebt overduidelijk ongelijk
Hoeveel doden zijn er aan de griep overleden?
@Ardbeg | 29-07-20 | 09:08: Wist ik niet. Heb je daar misschien een bewijs van? Of zeg je dat gewoon?
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 08:42: MET of AAN het virus. Who gives a f*ck!
In beide gevallen ben je net zo dood. Zonder het virus dus niet.
@Eagle0511 | 29-07-20 | 09:28: ga je dood aan een kogel in je hoofd en verkoudheid?
Of ga je dood met verkoudheid en een kogel in je hoofd?
Goedemorgen allen,
Het schijnt dus zijn voordelen te hebben, " nachtdiensten ?! " en het zogenaamde " lekker wakker worden", ik was dus al wakker en dus net thuis.
Denk persoonlijk wel dat we met zijn allen een gigantische piek ingaan ( hoop het natuurijk niet ), ' verwende " mensen zjjn gewoonweg hardleers ( zij die niet de regels willlen hanteren ).
Ik denk wel dat " The Joker " en zijn " Suicide Squad ", dit ook wel weer zullen aangrijpen om hun enge wetjes erdoorheen te trappen, het is beiden eng, vind ik.
En nu nog corrigeren voor de griep, dit jaar zijn er minder griepdoden dan gemiddeld evenals andere infectieziekten. Het is om het even hoe je meet, pas als je gaat vergelijken (met andere landen of met andere ziekten) moet je dezelfde definitie gebruiken.
Berichtgeving.
Old town Journalistiek.
Wat is mf'nn nieuw.
Ook de nieuwe rekenmethode toont aan dat de corona epidemie in Nederland inmiddels ruim twee maanden voorbij is.
Op mijn werk 2 positief geteste twintigers erbij deze week.
@frickY | 29-07-20 | 08:43: paniek?
@frickY | 29-07-20 | 08:43: En moesten ze ook hoesten of is het alweer voorbij?
Interessant artikel van het RD. Daarin wordt ook weer eens aangestipt dat het middel enoximon waarschijnlijk te goedkoop is voor de farmaceutische industrie, de echte criminele bedrijstak in het hele verhaal.
bedrijfstak*
Aanname gevolgd door domme opmerking, goede morgen ook
@klamme.vla | 29-07-20 | 08:36: Dat heeft een naam "De medische maffia". In Nederland opereren ze in een bedrijfstak met een omzet van 100 miljard. Tja, moet je bij zijn wil je makkelijk geld vangen. En meer dan een miljoen werkenden in de zorg. Je kunt je zo makkelijk in de massa verstoppen als je de miljoenen binnensleept. De pillendraaiers hebben hun systeem in de afgelopen 50 jaar geperfectioneerd.
En de ondernemert die aan de grond zat en als uitweg een touw in het trapgat zag?
Is dat ook een corona dode?
Volgens deze berekening wel
Mondkapjes helpen. Niet tegen zelf besmet worden, maar tegen anderen besmetten. En als "het is maar een griepje" van Rossem het daar niet mee eens is, lijkt me dat een extra aanbeveling.
Het lijkt die fucking racisme discussie wel. Niemand kan zijn gezonde verstand meer gebruiken, iedereen MOET in één van de twee extremistische kampen geduwd worden. (Aaah paniek volledige lockdown - vs -het is maar een griepje en ik wil mijn festivals terug)
Je pleit voor mondkapjes voor een epidemie die ruim twee maanden voorbij is, en daarbij beklaag je je over een gebrek aan gezond verstand...
Mondkapjes werken niet. En al helemaal niet de Kruidvat lapjes met touwtjes. Als mondkapjes zouden werken, waar hebben we dan alle maatregelen nog voor nodig?
Dan zet je toch een mondkapje op. Niemand die je tegen houdt
Gezond verstand zegt dat het wel meevalt met de karren vol lijken en middeleeuwse toestanden. Behalve dan in de media en de politiek, waar de Corona nog dagelijks in zware slagen uitgemeten wordt.
In miljarden, zeg maar.
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 08:40:
Het gaat om de combinatie van maatregelen
Ik blijf het roepen: HCQ (Hydroxychloroquine Zinc en Azithromycin) werkt gewoon en is op politieke grond tegen gehouden. Didier Raoult, Franse arts, riep al in februari dat hij de oplossing had gevonden. Het middel wordt overigens in veel landen, met succes, voorgeschreven. Maar omdat Trump het riep (en gebruikt), moest het verboten worden!
Er is trouwens al maanden ondersterfte. Wat een verschrikkelijk virus en catastrofale pandemie is dit toch!
Maar Twamp wilde het toch injecteren ? Dat leek mij ook niet zo'n goed idee.
Die kende ndeesterfte komt, dacht ik, omdat alle zwakkere die nu natuurlijk zouden sterren al in de eerste golf zijn gegaan.
Ook zij laten zich niet de mond snoeren.
En een groeiende groep met hun
youtu.be/cY0TH-DTYEI
@small_town_dude | 29-07-20 | 08:41: Dan heb je niet goed opgelet.
Inkopen en gebruiken dan maar! Je mag mijn portie ook hebben. www.ox.ac.uk/news/2020-06-05-no-clini...
Nee dat werkt niet.
@Is dit nog nieuws? | 29-07-20 | 08:52: Ja, het werkt wel.
@Peter_la_Selie | 29-07-20 | 08:48: Het werkt alleen goed in het beginstadium van corona. In ziekenhuizen worden de zware gevallen opgenomen, die dus al een tijdje besmet zijn. Dan heeft het geen zin meer om toe te dienen.
@Peter_la_Selie | 29-07-20 | 08:48: Als je nu nog aan komt met studies waarin deze 'therapie' wordt aangeboden aan patiënten in het ziekenhuis dan kun je je aandacht misschien beter op iets anders gaan richten. Voor de laatste keer het gaat om behandeling in vroeg stadium van de infectie.
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 09:07: nou prima, succes met je corona besmetting. Beterschap.
Ik ben geen arts kan dus niks zinnigs zeggen over het wel of niet werken van deze medicijncombinatie maar na vanochtend weer eens het staatsjournaal te hebben bekeken vermoed ik dat het wel degelijk werkt.
Er werd nl wel heel erg geprobeerd te promoten dat het niet werkt met beelden van Trump en Bolsenaro als een soort bewijs dat als deze (rechtse) dombo s er in geloven het sowieso niet kan werken.
Het middel word omstreden genoemd.
Elk middel tegen corona is dan omstreden te noemen omdat er nog niet genoeg bekend is over bijwerkingen en werkzaamheid maar alleen van dit goedkope medicijn word steeds in de media gebracht dat het niet zou werken.
Het RIVM heeft in het beginstadium van Corona aan alle medicijn grootgrutters de voorraad opgevraagd. Daaruit bleek dat HCQ in ruim voldoende mate op voorraad was. Daarna niks meer over gehoord.
Als mensen nu voor gek worden versleten als ze het hebben over HCQ dan vraag ik me af waarom het RIVM daar in het begin wél naar op zoek was...
De lijn van het 'normale' aantal doden doet een beetje eng systematisch aan. Wat wordt hier verzwegen?
En de msm vaart er wel bij. Er is een nieuwe nieuwsbron aangeboord. Gaat ook nooit meer weg. Elke griep wordt nu breed uitgemeten. We zullen er mee moeten leven. Maar wel zonder gezichtsbedekking!
Dat was al maanden duidelijk, zeker in de panelen. Zet maar op oudnieuws punselie ennel. En "weg glijden " moet zijn " we glijden "
Oudnieuws punt ennel
Krijgen we nu geld terug van Italië en Spanje?
Nee. Het genezen van Corona moet desnoods verboden worden.
Hè? Geld terug van Italië en Spanje? Hè? Niente. No possibele.
Goedkope middelen tegen astma werken dus ook tegen Corona. Dat is slecht nieuws voor de Deugende medici die werken aan een goedgekeurd wondermiddel dat duurder mag zijn dan goud.
Als Trump dit middel maar niet aanprijst, want dan wordt het op zeker verboden door onze ruttes doktoren en zorgverzekeraars. Afgebrand in de media. Hele volksstammen Deugvolk zien u liever sterven dan op zo'n manier genezen.
De broer van de Jonge zit toch ook in de vaccin business?
Facebook is het nieuwe officiele kanaal van de overheidsvoorlichting?
Nee, de media in totaliteit.
Het is wel bizar hoe de media aan het schreeuwen is om zo'n mondkapjesplicht. volgens mij heeft NL het nu onder controle en zie ik in landen waar een plicht is niet een afvlakking of daling van de aantallen positief geteste mensen. Een mondkapje zal zeker in dichte ruimtes de kans verkleinen maar in de open lucht vind ik het persoonlijk onzinnig.
Mondkapjes zijn volledig onzinnig. Medische mondkapjes, die wij niet mogen dragen, houden zelfs geen virus tegen. Deze worden gebruikt door chirurgen om de druppels op te vangen wanneer ze al sprekend tegen assistenten boven een open wond hangen. Dit heeft helemaal niets met het verspreiden of voorkomen van een virus te maken.
Wanneer je bedenkt dat de media vijanden van onze samenleving zijn, dan is het niet meer moeilijk te begrijpen waarom de media altijd prediken voor mondkapjes tegen Zwarte Piet voor de EU en voor massa-immigratie.
@Eagle_Eye | 29-07-20 | Stom zeg dat al die artsen al die pbm’s dragen. Laat die nou een voorbeeld nemen aan het personeel binnen de verzorgingshuizen... gewoon niks gebruiken....
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 08:33:
U werkt bij het rivm?
@Eagle_Eye | 29-07-20 | 08:33: Daarom dus een mondkapje, zodat als je met iemand praat niet per ongeluk jouw druppeltjes in zijn gezicht blaast. En viceversa. Dan nog even 1 1/2mtr afstand houden, en we hebben dit zo onder controle.
Even uitzingen totdat er een goed medicijn is(let wel, geen vaccin, daar geloof ik niet zo in omdat virussen muteren) en behandel methodes doorontwikkelt zijn.
Vanaf dan zal het er gewoon bij gaan horen, zoals malaria dat is voor evenaar landen. Daar gaan ook mensen nog steeds dood maar behandeling is redelijk sucevol.
@Hollandse_blauwe | 29-07-20 | 08:53:
Precies dat. Obstinaat Rechts zijn is prima, want dat ben ik zelf ook. Maar om te zeggen dat alle mondkapjes altijd zinloos zijn, is gewoon stemmingmakerij. Elk klein beetje bescherming tegen het sadistische coronamonster is welkom. Tenzij je liever op apegapen op de IC komt te liggen.
Is @van Rossem nu @Pritt Stift aan het debunken, omdat @van Rossem het nu heeft over "schijnveiligheid" waar @Pritt Stift het gisteren had over de "inmiddels gedebunkte schijnveiligheid"?
Verschil van inzichten binnen één organisatie?
Dat moeten we niet willen met z'n allen.
Tsja, in de gaten blijven houden dan maar. Ook GS zou misschien wat elementen van 'gecontroleerde oppositie' kunnen bevatten. Vooralsnog geniet @vanRossum nog steeds het meete vertrouwen van mij........
Wellicht vertegenwoordigen zij twee onafhankelijk denkende geesten?
T'is wat..
@obi1 | 29-07-20 | 08:43: Geen kritiek hoor op verschillen van inzicht, alsjeblieft zeg. Maar zou wel eens mee willen luisteren naar de mondkapjesdiscussie op de redactie
Dus alle oversterfte is het gevolg van COVID-19? Dat is grappig - daar zou ik op mijn werk niet mee wegkomen.
Je vergeet Trump, Wilders en Baudet!
Jij houdt het op een toevalligheidje?
Verrek Corona in het land, heeee oversterfte, neeeuu niets met elkaar te maken.
@HA BIER!1! | 29-07-20 | 09:44: Want bij een griepedimie is dat er ook niet?
@HA BIER!1! | 29-07-20 | 09:44: er zal voor een gedeelte van de oversterfte best een verband zijn. Maar dat zit meer in de combi: onderliggend lijden en corona. Maar om als statistiekbureau alle oversterfte toe te schrijven aan corona - zonder onderliggende data - dat is echt te simpel.
@Bijtendehond | 29-07-20 | 10:29: Waar zijn de cijfers over de griep van 2019-2020? Of was de griep zo bang voor corona dat 'ie maar weggebleven is?
De cijfers geven niet het gewenste resultaat dus passen we de methode aan.
Waar heb ik dat meer gehoord in de politiek
REAGEER OOK