achtergrond

Geenstijl

GeenStijl: 'Mediacourant is fantastisch medium'

Weblog en mediamedium vinden elkaar

GeenStijl is groot bewonderaar van het mediamedium Mediacourant.nl. Op Mediacourant wordt dagelijks op gebalanceerde wijze bericht over het grote nieuws, de kleine bijzaken en de relevante margedetails uit het wereldje van de Nederlandse media. Op Mediacourant wordt het wel en wee van de Nederlandse BN'er-fabriek besproken aan de hand van hun eigen mediaoptredens, maar ook bij het presentatorsgilde, de nieuwsankers en zelfs het bladenjournaille houdt Mediacourant de vinger aan de pols. Dat kan bij GeenStijl altijd op grote bewondering en enthousiaste reacties rekenen. "Koffie, peuk, Mediacourant checken", zijn meestendaags de eerste woorden van Mosterd, wanneer hij de redactievloer op loopt. "Ja, even kijken wat wij allemaal weer gemist hebben", voegt Spartacus daar doorgaans aan toe. 

Ons ontgaan de details ook niet: "De poll op Mediacourant stelt weer precies de juiste vragen", zegt Pritt dan bijvoorbeeld. Ronaldo, daarentegen, houdt het vaak liever wat breder: "Lekker weer, Mediacourantje!", is een vrijwel dagelijks gehoorde kraai van goedkeuring. Zelfs de Publish-desk van de BV GeenStijl toont zich betrokken lezer van het digitale kappersblaadje. "Moeten we niet eens koffie drinken met die Bob Willer? Kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen", zegt die desk dan, in kenmerkend uitgeefjargon, waarop Sales standaard in een enthousiaste reflex "Altijd leuke koppen op die site!" pavlovt. Ja, dat Mediacourantje. Immer fair and balanced, dat digitale bladwijzertje voor grote en kleine kwesties. En hun citaten kloppen!

👀

👀

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.